Een mooie vakantie met het gezin in Italië

Bestemming: Gardameer, Italië
Periode: juli 2014
Vervoer: Auto
Accommodatie: Camping/Cisano
Organisatie: Allcamps.nl

Een zomervakantie met ons eigen gezin, dat zou het in 2014 worden. We waren al lang niet meer op vakantie geweest en wilden naar het buitenland. Naar de zon, zee en weg van de dagelijkse drukte. Mijn ouders boekten een vakantie van twee weken lang naar Italië, het land waar we nu allemaal verliefd op zijn.

Na lang aftellen was het dan zover, we mochten onze spullen inpakken. Een tas per persoon, want we gingen met de auto. We vertrokken rond het eind van de middag en besloten in Duitsland avond te gaan eten. 's Avonds was het donker en konden we dus niet meer veel zien vanuit de auto onderweg. Het was al laat en mijn broers en ik vielen met zijn allen in slaap op de achterbank. We werden 's ochtends wakker in Oostenrijk. Het uitzicht was heel mooi. Op verschillende plaatsen zijn we nog even gestopt voor een kopje koffie en een broodje. In totaal hebben we er 16 uur over gereden met af en toe een tussenstop. Eenmaal bij aankomst op camping Cisano was het heerlijk weer en lekker zonnig. We hadden een mooie stacaravan, met 3 slaapkamers, een badkamer, een keuken, aparte wc en in de keuken/woonkamer was ook airco aanwezig. Dat was echt heerlijk met de warme dagen waarbij het gemiddeld 27 graden was. Het was een gezellige caravan met voldoende ruimte. Op de camping werden we begeleid door Ryan, hij liet ons alles zien en maakte ons wegwijs.

Bardolino

Op ongeveer 8 minuten loopafstand vanaf onze caravan lag het Gardameer. Het Gardameer is een heerlijk meer om een verfrissende duik te nemen of om op je luchtbedje te dobberen. Wanneer we geen activiteiten hadden gepland brachten we hier makkelijk een middag door. Als de zon te hard scheen lagen we in de schaduw van de bomen. Wanneer je langs het Gardameer loopt kun je in 10 minuten naar Bardolino lopen, waar ze verrukkelijk ijs hebben en gezellige terrassen. 's Avonds zijn we dan ook regelmatig een ijsje gaan halen of gezellig wat gaan drinken. Ook hebben ze hier leuke winkeltjes, waar je gezellig een paar uur rond kunt kijken.

Venetië

Als je in Italië bent, moet je natuurlijk als je de kans krijgt, naar Venetië. Omdat we anderhalf uur met de auto van Venetië af zaten wilden we er heel graag heen. We zijn die dag vroeg vertrokken en na anderhalf uur rijden ben je er dan.. bijna. Er is een parkeerplaats gelegen waarbij je tickets kan kopen voor de boot die naar Venetië gaat. Eenmaal op de parkeerplaats zijn we de tickets gaan kopen en was het zo'n vijf minuten lopen naar de boot. Op de boot zit je dan ook ongeveer tien minuten wat totaal geen straf is. We genoten van het uitzicht en de wind, want het was een hele warme dag met een temperatuur van 31 graden. Bij aankomst zie je meteen een aantal restaurants, je kunt hier goed eten en drinken. Je vindt er veel restaurants en souvenirwinkels, met daarin natuurlijk de bekende Venetiaanse maskers. Niet alle winkels verkopen de echte maskers, veel zijn nagemaakt of door kinderen gemaakt. Na een tijdje wandelen ben je wel tot de conclusie gekomen dat er onwijs veel van deze winkels zijn. Dat vonden we zelf wel een minpunt aan deze drukke plaats. Verder hebben we natuurlijk de beroemde gondels gezien. Het was vrij prijzig om mee te varen in zo'n gondel. Wel hebben we erg kunnen lachen om de gondels met daarin veel Aziaten. Het was namelijk zo druk dat ze gewoon vast stonden. Ik zal nooit vergeten hoe dat er uit heeft gezien.

Monte Baldo

Omdat dit echt letterlijk het hoogtepunt van de vakantie was, kan ik het niet laten om hier nog over te vertellen. De Monte Baldo is een berg van 2.218 meter hoog en is gelegen tussen de oostoever van het Gardameer en de rechteroever van Adige. Je kunt hier met een kabelbaan naar het midden van de berg of helemaal naar de top. Met de kabelbaan zijn we helemaal naar de top gegaan, ik stond letterlijk doodsangsten uit in dat enge bakje, maar toen ik eenmaal boven was verdwenen al mijn angsten. Het uitzicht is meer dan adembenemend. Op de berg lopen koeien rond, ze doen je verder niks, we verbaasden ons over het feit dat deze dieren zo makkelijk grazen op de streilen heuvels. We zijn hier ook massaal verliefd geworden op de Alpaca's. Het lijken een soort lama's maar toch zijn ze dat niet. Wel zijn ze onwijs schattig en van hun wol worden shawls, wanten, mutsen en andere kledingstukken gemaakt. Ook zijn er op de bergen mountainbikes te huur, zelf hebben we daar geen gebruik van gemaakt. Wel hebben we lekker geluncht wat een unieke ervaring was boven op de berg. Als ik ooit weer in de buurt kom, moet en zal ik deze berg nog een keer beklimmen!

Florence

Een andere stad die we hebben bezocht is Florence. In een woord: wauw. Wat een waanzinnig mooie stad is dit en ontzettend groot. We hebben bij aankomst eerst ergens wat gedronken op een kleurrijk terras. Daarna zijn we bij de eerste beste souvenir winkel een kaart gaan kopen. We hebben vele bekende winkelstraten gezien zoals: Via de' Tornabuoni met vele bekende merken als Chanel en Prada. Maar ook zijn we over de brug Ponte Vecchio gelopen, waar ze veel goud verkopen. De stad is te groot om in één dag te zien. De sfeer is er heel fijn, al vind ik dat overal waar ik ben geweest op deze vakantie. Maar ik zou zeker nog eens terug willen naar deze mooie plaats.

Restaurant in Florence

De laatste dag

De laatste avond begon het enorm hard te regenen en overwogen we om naar huis te gaan. Uiteindelijk hebben we alvast wat kleren in de tassen gedaan, maar zijn we nog wel gebleven. Gelukkig klaarde het nog op en konden we nog iets gaan drinken in de buurt. De volgende middag moesten we ons huisje uit en zijn we vertrokken. We hebben dit keer minder tussenstops gemaakt, maar toch is het heel fijn om af en toe je benen te strekken. We zijn in Oostenrijk gestopt bij de Zuspitze, waar we een mooie foto hebben kunnen maken. Bij thuiskomst zijn we allemaal ons nestje ingedoken. De volgende ochtend zaten we met zijn allen aan tafel met een enorm kater gevoel. Wat hadden wij een heimwee naar Italië. Het was een vakantie om nooit te vergeten.

Zuspitze, Oostenrijk

Heb je interesse in een reis naar Italië? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Italië, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.