Met Bolderman Reizen naar Parijs

Bestemming: A. Parijs (Frankrijk)
Periode: maart 2014
Vervoer: Bus/Touringcar
Accommodatie: Hotel St Exuphery
Organisatie: Bolderman Excursiereizen

Om 5.00 uur worden we opgehaald bij station Haarlem Spaarnwoude. Met tussenstops in Den Haag, Utrecht en Veenendaal kwamen we om 8.00 uur aan in Beek. Na een kopje koffie en gebruik gemaakt te hebben van de toiletten vertrokken we om 9.00 uur richting Parijs. We maakten kennis met onze chauffeur Piet en hostess Krisztina. Met twee tussenstops van drie kwartier nabij Gent en later Amiens kwamen we om 17.00 uur aan bij ons hotel St Exuphery in Goussainville. Een simpel hotel bij het vliegveld, vrij kleine kamers- ietwat smoezelig. We kregen drie kwartier om ons te installeren en klaar te maken voor vertrek naar Parijs. Nabij de Moulin Rouge hebben we gedineerd in Bistro Montmartre. Een typisch Parijs diner met paté als voorgerecht, confit de canard als hoofdgerecht en tarte tartin als dessert. Vervolgens vertrokken we naar een lange dag terug naar het hotel voor overnachting, nadat we een warme douche hadden genomen.

De volgende dag stonden we om 7.30 uur op, heerlijk geslapen want bedden waren prima!! (ramen moeten wel dicht zijn anders heb je veel last van de vliegtuigen!!) ontbeten met een simpel Frans ontbijt bestaande uit koffie, thee, sap, croissant en stuk stokbrood met jam en kaas. Om 9.00 uur vertrokken we naar Parijs waar we startten met een rondtoer met gids Daphne langs Place de la Republique, Notre Dame, Park Luxembourgh en via de Seine naar Dome des Invalides en Eiffeltoren. Via de Champs Elysee reden we naar het Place de la Concorde waar we werden afgezet. Vervolgens liepen we door de Tuillerieen naar het Louvre. We namen de zijingang naast de triomfboog. Hierdoor hoefden we niet in de rij te staan. We begonnen met de vertrekken van Napoleon III. Vervolgens liepen we via de Hollandse meesters Rembrandt, Vermeer, Dou, Ruijsdael, Rubens e.d. richting de Italiaanse meesters waaronder Titiaan, Raphael en Leonardo Da Vinci. We vervolgden onze weg langs Delacroix, Ingres. Nadat we na ruim 2,5 uur erg vermoeid waren konden we het nog even opbrengen een bezoek te brengen aan de beeldhouwkunst met o.a. werken van Michelangelo en de Venus van Milo.

Uitzicht Parijs, hoofdstad Frankrijk

Vervolgens dronken we wat in de Tuilerieen en genoten van de warme lentezon. Tegen half zes liepen we via Place Vendome richting de Tempel Madeleine. Daar aten we een hapje in een typisch Franse brasserie. Vervolgens bezochten we de Madeleine en liepen daarna terug naar Place de la Concorde waar de bus op ons stond te wachten voor de lichttoer met gids Daphne. We reden langs alle belangrijke gebouwen als Opera Garnier, Warenhuizen Lafayette, Madeleine, Louvre vervolgens langs de Seine en eindigden bij Trocadero voor een prachtig fotomoment met uitzicht over stad en Eiffeltoren. Om 21.00 uur stapten we op de rondvaartboot Bateau Mouches die ons over de Seine vervoerde. Nadat we om 22.30 uur nabij de Arc de Triomphe de medereizigers hadden opgehaald die zelfstandig Parijs zijn gaan verkennen reden we weer terug naar het hotel in Goussainville.
Lekker gedoucht en heerlijk slapen na een vermoeiende dag.
Het Louvre in Parijs

Op zaterdag stonden we wederom om 7.30 uur op, ontbeten en vertrokken weer rond 9.00 uur naar Parijs. We begonnen deze dag aan de voet van de Sacre Coeur. We kozen niet voor een rondleiding met gids door Montmartre maar kozen ervoor zelfstandig deze ochtend te besteden en de Sacre Coeur te bezoeken waar een dienst bezig was. We kochten bij een Parijse bakker lekkere broodjes voor de lunch en vertrokken rond het middaguur met de bus naar Versailles. Omdat onze gids nog bezig was met een tour met een groep Amerikanen zijn we eerst zelf de tuinen ingegaan. Vele beelden waren nog ingepakt, fonteinen zonder water en delen waren nog gesloten, door de tijd van het jaar. Om 15.00 uur begon onze tour met gids Daphne door het paleis via de kapel, vertrekken van de Zonnekoning naar de Spiegelzaal. Rond 17.00 uur vertrokken we weer terug naar Parijs voor diner, wederom bij Bistro Montmartre. Na het diner hebben we nog even rondgelopen in deze wijk nabij Place Clichy. Rond 8.30 uur gingen we weer terug naar het hotel, hebben de koffers al deels ingepakt voor de terugreis en namen een warme douche. Daarna lekker slapen.
Versailles

Op zondag was het een vroegertje. We stonden op om 6.30 uur, ontbeten en vertrokken al om 8.00 uur naar Parijs. We werden afgezet bij de Bastille. We konden deelnemen aan een tour door de joodse wijk le Marais, maar kozen ervoor zelf richting de Seine te lopen en een bezoek te brengen aan de Notre Dame. Via Hotel de Ville en Rue St Antoine liepen we weer terug naar de bus. Om 11.00 uur vertrokken we weer naar Nederland. We maakten stops nabij Arras en Antwerpen. Rond 18.00 uur kwamen we weer terug bij Beek en maakten gebruik van een smakelijk diner. Een groot compliment aan chauffeur Piet en Krisztina. Om 19.00 uur werden via een lange tour door Nederland (dat is wel een negatief punt) weer via servicelijnen via Veenendaal, Utrecht en Den Haag naar onze opstapplaats in Haarlem gebracht waar we rond 21.45 uur aankwamen.

Oad
7,1
op basis van 248 reviews

2 consumenten awards

Oad won in 2012 de Reisgraag award
Heb je interesse in een reis naar Frankrijk? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Frankrijk, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.