AIDA Cruises

Url: https://www.aida.de/

Type reizen: rederijen

Logo van AIDA Cruises

De Duitse cruisemaatschappij AIDA Cruises is gevestigd in Rostock. AIDA Crusies is onderdeel van Costa Cruises en daarmee ook van Carnival Corporation & plc. De 14 AIDA schepen zijn modern, kleurrijk en vooral gericht op de jongere, actievere vakantieganger en families. Er heerst aan boord een informele sfeer en je hebt de beschikking tot veel sportfaciliteiten, zowel op het schip als aan land. Voorbeelden hiervan zijn excursies als mountainbiken, kajakken en paardrijden. De bestemmingen zijn fascinerend en inspirerend. Je reist bijvoorbeeld naar Venetië, Dubai, Tenerife, New York of Barcelona.

AIDA Cruises kenmerkt zichzelf door de kleurige schildering op de boeg van de schepen, ontworpen door de kunstenaar Feliks Büttner. Aan boord is altijd een AIDA Kids Club aanwezig waar kinderen zich op en top kunnen vermaken. Voor de wat oudere kinderen is er een Teens Crew, waarmee ze spellen kunnen spelen en excursies kunnen maken. Verder is er het Theatrium waar shows worden gegeven Op sommige schepen is er zelfs een Brauhaus, waar speciale biertjes gebrouwen worden. Voor de ultieme ontspanning is er de Body & Soul Spa. AIDA Cruises vaart over de hele wereld: Azië, de Caribbean, Noord-Amerika, Europa en de Canarische Eilanden behoren onder andere tot de vaargebieden van de rederij.

Ervaringen met AIDA Cruises

AIDA Cruises krijgt gemiddeld een 4,8
op basis van 10 ervaringen:

4,8 + Ervaring delen
op 13 oktober 2022 bestemming: Noorwegen, reisperiode: oktober 2022

Met mijn schoonouders van 80 jaar op Noorse fjordencruise gegaan van 29 september tot 13 oktober 2022. Vooraf de verplichte antigeentest gedaan. Na 8 dagen kregen mijn man en ik ziekteverschijnselen, zodanig dat we hondsberoerd in ons bed bleven. Wij vermoedden dat we besmet waren met het Corona virus en hebben de receptie gebeld en hen van deze informatie voorzien. Mijn man heeft verzocht om een antigeentest, om te kijken of we besmet waren. Het antwoord van de receptie was dat zij deze niet hadden en dat wij, met het vermoeden van Corona van boord moesten en naar een ziekenhuis moesten gaan. Blijkbaar heeft Aida het beleid dat als je niet test, Corona er ook niet is. Wij konden niet anders dan zoveel mogelijk in onze hut blijven, maar ook wij moesten eten en drinken en hebben zoveel mogelijk mensen vermeden. Wij snappen heel goed dat je nog steeds Corona kan oplopen op zo’n schip, maar in dit geval snappen wij het beleid van Aida niet. Lijkt mij dat je voor zekerheid zorgt, mensen in quarantaine in hun hut houdt en hen van de nodige zorg voorziet. Te ziek om van boord te gaan, hoe dan, in een volle bus naar de cruiseterminal en vragen waar je een test kan kopen met het risico alle mensen om je heen te besmetten? Uiteindelijk zijn we op de dag van terugkomst alle vier positief getest. Mijn schoonvader had bijna geen adem en moest gaan zitten om van boord te lopen. Toen wij het schip verlieten kwam er al verplegend personeel van een ambulance aan boord. Thuis gebeld naar de klachtenlijn van Aida, woedend was ik, om in ieder geval de hutnummers door te geven zodat deze ontsmet konden worden. Maar ik kreeg niet het telefoonnummer van Aidaprima, ik was van boord en Aida had geen verantwoordelijkheid meer voor ons. Nergens kon ik kwijt dat er Corona aan boord van dit schip heerst. Ik vind het vreselijk dat ik door dit beleid zelf waarschijnlijk meerdere mensen heb blootgesteld aan besmetting. Bij de melding bij Cruisewinkel, waar wij geboekt hadden, werd zeer professioneel geluisterd en geadviseerd wat te doen. Wat een fantastisch personeel werkt daar toch. Aida, wat doe je mensen aan, voor ons is het ontluisterend hoe jullie met je gasten omgaan.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2022 bestemming: Engeland / Dover, reisperiode: mei 2022

Slechte service en klantcommunicatie. Standaard volume verkoop met een allergie voor calamiteiten. In dat geval geven zowel de verkoper CruiseTravel als de uitvoerder AIDA niet thuis en wijzen met de vinger naar elkaar. Wij hadden kritiek op het boarding proces in Hamburg, Duitsland waarbij we slecht behandeld en onvriendelijk bejegend werden. Ook de communicatie was slecht. Niemand die een vinger uitstak of probleem oplossend bezig was. Eerder hadden we wel twee positieve ervaringen met AIDA cruises maar nu het tegenovergestelde. Het schip zat misschien 40% vol dus de zaken gaan slecht en alles wat mogelijk geld kost wordt gewoon genegeerd en doorgezwegen in de hoop dat de klant het opgeeft en het er bij laat zitten.

  • Algemeen 1
op 3 januari 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2021

Aida besloot op de dag van onze aankomst dat niemand van boort mocht tenzij met een excursie van Aida, een dagje strand of stadje bezichtigen kon niet meer zonder reisleiding ivm corona maatregelen. Wij vonden het dan wel zo redelijk dat Aida ons tegemoet had gekomen met betaalbare excursies en of boord tegoed maar helaas helemaal geen tegemoetkoming. Een excursie naar het strand voor 3 uurtjes met een gezin was 150 euro, rondje in de stad lopen 2,5 uur als gezin was 60 euro. De kosten lopen aardig op op deze manier, als je met twee kleine kinderen ook even van boord wil. Zo een grote rederij inmiddels al onze derde cruise met deze rederij en dan wordt je zo behandeld door Aida. Geen sorry maar dit is het en deal er maar mee. Daar gaat je duur betaalde vakantie een week opgesloten op een boot, terwijl je juist kiest voor een cruise met Kids omdat we naar leuke eilanden zouden gaan. Schandalig

  • Algemeen 5
op 31 januari 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Prima eten, schone hut, vriendelijk personeel, goede informatievoor excursies, welige shows, in een woord geweldig!

  • Algemeen 10
op 14 december 2019 bestemming: Spanje / La palma de Mallorca, reisperiode: december 2019

Inchecken en uitchecken gingen vrij vlot. Al moet ik zeggen dat we erg vroeg werden opgehaald met als gevolg uren wachten op onze vlucht. Eten is veel van hetzelfde. Verder was voor ons het grootste nadeel dat alles in het Duits is. Volgende keer toch een rederij met voertaal Engels.

  • Algemeen 7
op 24 augustus 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Hut niet gereed bij aankomst, maar nadat de schoonmaker geweest was wel kleding verdwenen. Klacht niet afdoende behandeld, want als je geen Duitser bent tel je niet. Eten veelal hetzelfde, na ervaringen met Costa en MSC is dit het laagst qua niveau!!! Nooit geen Aida meer!!

  • Algemeen 4
op 12 augustus 2019 bestemming: , reisperiode: maart 2019

Wij zijn reeds driemaal met Aida op cruise geweest, onze vierde reis is alweee geboekt. Wij zijn zeer tevreden over deze rederij. Niks te klagen. Fijne service, behulpzaam personeel en er is ontzettend veel te beleven aan boord. De shows zijn van hoogwaardig niveau. Voor ons geen andere rederij!

  • Algemeen 10
op 12 april 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2018

Slechte klachtenafhandeling!
Tijdens onze reis bevonden wij ons op een vaardag op het zonnedek achter op het schip. Er stond nogal wat wind die dag maar het was heerlijk, tot ik op een gegeven moment onder de zwarte olie spetters zat, onze kleding, mijn tas, het zonnebed, het dek, het windscherm en de overige passagiers iedereen zat onder. Ik ben het gaan melden bij de receptie omdat het mij geen normale situatie leek, maar de medewerkster gaf aan dat het bij cruisen hoorde het zou ook niet slecht zijn voor de gezondheid. Ons terras wat zich aan de achterkant van het schip bevond zat ook onder de roet! Ik heb een klachtenbrief ingevuld en ingeleverd en er werd erbij gezet dat de klacht 4 weken zou duren voordat hij werd opgepakt, inmiddels zijn wij al 4 maanden verder en nog geen antwoord. Op mijn vele mails krijg ik een automatisch antwoord dat het erg druk is en de klacht zsm wordt behandeld. Er zullen wel heel veel klachten binnen komen als het zo lang moet duren.
Voor ons geen AIDA meer. Er waren nog een aantal minder goede items te noemen maar dit vond ik de belangrijkste.

  • Algemeen 3
op 10 januari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2018

Niet watje verwacht hadden, zoveel mensen aan boord dat ze het niet aankonden. Bedankt voor de bedwantsen Aida. Nooit meer.

  • Algemeen 5
op 1 juni 2018 bestemming: , reisperiode: mei 2018

AIDA geeft foutieve informatie omtrent excursies en laten je na de geboekte excursies ongevraagd meer betalen. We hebben hiertegen geageerd, maar kregen alleen maar een grote mond van de Duitse medewerkers. Het eten aan boord was iedere dag hetzelfde, ondanks de thema's die ze aangaven. De Duitse medewerkers zijn zeer onvriendelijk naar de buitenlandse medewerkers toe. Bij een zeedag was het schip te vol met mensen en was er voortdurend nergens plek (in restaurants, op het dek, etc.). Wij gaan nooit weer met AIDA!!!

  • Algemeen 2

Nieuws