Dé Vakantiediscounter

Url: https://www.vakantiediscounter.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: online reisbureau

Logo van Dé Vakantiediscounter

De VakantieDiscounter is in 2000 begonnen in Arnhem en focust zich op goedkope vakanties. Inmiddels is de reisorganisatie verhuisd naar Amsterdam. Natuurlijk blijven de beste deals en de laagste prijzen voorop staan. Bovendien worden de beste accommodaties aangeboden, in totaal meer dan 10.000 verdeeld over meer dan 50 landen.

Dé Vakantiediscounter heeft geen dure winkels op dure locaties, wat mede bijdraagt aan de lage prijzen die ze kunnen bieden. Ze bieden meer lastminutes dan andere organisaties en zijn geheel onafhankelijk. Ze werken met allerlei reisorganisaties samen. Alles gaat bij de Vakantiediscounter online en er is veel selfservice. Hiermee wordt ook bespaard op de kosten. De reisdocumenten ontvang je per mail en je kunt je reis eenvoudig via iDeal of Credit Card betalen. Je betaalt geen boekingskosten. Bij een groot deel van de pakketreizen is de transfer tussen de luchthaven en accommodatie inbegrepen.

De bestemmingen die de Vakantiediscounter aanbiedt zijn voornamelijk bestemmingen rondom de Middellandse Zee. Er zijn verre reizen, reizen met de auto, zonvakanties, stedentrips en lastminutes te boeken. Je kunt vertrekken vanaf de luchthavens van Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Groningen, Brussel en Düsseldorf. Je kunt daarnaast gemakkelijk op kenmerk zoeken, zoals all inclusive, adult only of kindvriendelijk. Voor inspiratie kun je ook terecht op de website van de Vakantiediscounter. Zo wordt er een reisblog bijgehouden en vind je er veel praktische tips en aanbevelingen.

Het hoofdkantoor van de Vakantiediscounter is gevestigd in Amsterdam. Ze zijn zeven dagen per week geopend, zowel overdag als 's avonds. Je kunt de reisorganisatie per e-mail bereiken en telefonisch via een Nederlands en Belgisch nummer. Daarnaast kun je hen bereiken via de sociale mediakanalen Facebook en Twitter. Ook verzorgt de reisorganisatie een nieuwsbrief. Tot slot zijn ze aangesloten bij de ANVR en de SGR, dus ga je met een gerust hart op vakantie.

Ervaringen met Dé Vakantiediscounter

Dé Vakantiediscounter krijgt gemiddeld een 1,0
op basis van 4 ervaringen:

1,0 + Ervaring delen
op 11 maart 2024 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2024

Niet mee in zee gaan.
5x gebeld a 60min.
4x reservering gedaan die gecanceld wordt
1x klacht ingediend waar niks mee gedaan wordt.
Wij doen een booking en omdat deze in de betaling blijft hangen moeten we een nieuw boeken tegen hogere tarieven. 2e boeking wordt een nieuw hotel aangeboden omdat die van ons niet kan. Ook dit opnieuw tegen hogere tarieven. Die avond ontvangen wij bericht dat de reservering die zij aangeboden hebben is gecanceld . Wij contact opzoeken blijkt het een foutieve mail te zijn die voor iemand anders bedoeld is. Omdat hij vrijdag avond is en er in het weekend niet gewerkt wordt krijgen we te horen dat we tot maandag moeten wachten. Nu is het maandag en wij hebben niks gehoord van de organisatie. Hierdoor kunnen wij ook niet bij een andere maatschappelijke boeken omdat er al een betaling is gedaan. Na 5x bellen stroomt eindelijk de boeking binnen maar deels van de eerste boeking die gecanceld is en niet meer mogelijk zou zijn en deels van de nieuwe boeking. Klacht gestuurd maar hier wordt niks mee gedaan. Echt kansloos.
Rond uit schandalig hoe men met klanten omgaat. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 december 2023 bestemming: Egypte / Hurgardha, reisperiode: september 2023

Via Vakantiediscounter een reis naar Egypte geboekt, die vervolgens wordt uitbesteed aan het (Duitse) FTI. Die maken er een puinhoop van: hotel is overboekt en pas aan de balie in Egypte krijgen we te horen dat onze kamer geannuleerd is. Niet omgeboekt, maar geannuleerd! We moeten (om half 6 in de ochtend) maar contact op zien te nemen met FTI...na heel veel stennis te schoppen wordt uiteindelijk duidelijk dat er is omgeboekt (zonder ons te informeren) naar een ander 'hotel', ik durf het bijna niet zo te noemen: we krijgen een kamer met een lekkende wasbak (het MODDERwater loopt letterlijk de slaapkamer in), geen werkende douche, geen airco, een koelkast met schimmel, en dat zijn echt nog maar een paar voorbeelden. Pas na drie dagen is er een oplossing in de vorm van een andere kamer. 28(!) berichten zijn er heen en weer gegaan met Vakantiediscounter waarvan uiteindelijk een aantal zijn doorgestuurd naar FTI. Die willen alleen maar een voucher aanbieden, alsof ik hierna óóit nog zaken zou willen doen met Vakantiediscounter óf FTI! Vakantiediscounter verschuilt zicht achter 'wij zijn niet de uitvoerder, FTI is verantwoordelijk', en je raad het al, FTI is niet ANVR aangesloten, waardoor naar de geschillencommissie stappen geen zin heeft. Ze maken het bij Vakantiediscounter zelfs zó bond dat ze mijn laatste berichten niet eens meer doorsturen naar FTI!!! Nooit, maar dan ook echt nóóit meer Vakantiediscounter!!! En als ze nu op deze website durven te reageren met 'je moet eigenlijk FTI beoordelen' dan mag iemand bij Vakantiediscounter zich in een hoekje extra gaan zitten schamen... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 mei 2023 bestemming: Malta, reisperiode: mei 2023

Blijf hier zover mogelijk weg . Reis geboekt . Echter door overlijden familielid 9 dagen voor de reis persoon willen veranderen . 2 dagen nodig om binnen te geraken . Uiteindelijk antwoord dat geen probleem was . Dan 2 dagen later ah nee sorry. Dan zelf contact genomen met air malta aangezien er op hun site staat dat voor 50 euro mogelijk is naam te veranderen. Zeer vriendelijke dame bij air malta. Echter 1 probleem alle gegevens die wij geven zijn correct behalve het emailadres vermoedelijk van boekingsagent is verkeerd/ hebben wij niet daarom mag de dame ons niet helpen . Lang verhaal kort omboeken persoon gaat . Vakantiediscounter steekt hier liever geen tijd in . En heeft dus liever dat u annuleert. Zo lang alles goed gaat cashen we maar extra moeite nee danku dat kost geld. Nu alweer 3 u om telefonisch te proberen binnen geraken met 2 telefoons. Morgen om 09u verder proberen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 november 2022 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: april 2022

Reis geboekt op 4 okt gelijk terug gebeld dat het een ander hotel moest zijn meerdere malen gebeld maar word er elke keer afgegooid ,moest 3 hotels opgeven maar krijg geen respons meer wij gaan 6 april naar egypte maar ben gehandicapt dus het hotel is niet geschikt willen naar serenity in makady bay was geen probleem onze vlucht blijft gewoon staan vraag mij af wat het probleem is inmiddels zijn nu de prijzen 500 euro duurder als dat de opzet is van de valantiediscounter zijn jullie grote oplichters ik heb 847.23 aanbetaald en zou graag het geld nu terug gestort willen hebben daar jullie recenties bagger zijn en heel veel teleurgestelde mensen de dupe zijn van jullie praktijken,ik kon wel annuleren of ik maar eventjes 1300 euro wilde betalen en de rest van de reissom ook nog eens heb zoiets nog nooit meegemaakt wat zijn dat voor maffiapraktijken,3 jaar voor deze reis moeten sparen en je krijgt als antwoord het is nog geen 6 april nee dat weet ik ook wel maar kan dan het dubbele gaan betalen wat ik niet heb ,als onze vlucht gewoon b lijft staan wat is dan de moeilijkheid om het hotel om te boeken dit is de eerste keer dat ik bij jullie boek en omzetten kost alleen maar administratiekosten maar niet de volle mep,schandalig vind ik het terwijl het beloofd is volgend jaar zal ik niet meer halen maar daar hebben jullie geen gevoel voor dus daarom geef ik een dikke nul,oplichters zijn jullie dat is overal te lezen hopelijk reageer je op deze mail en stort je mijn aanbetaling terug zodat ik nog 1 vakantie kan doen en niet in de tress zit en alles mooi kan afsluiten ... Lees meer

  • Algemeen 1