Schrijf een ervaring over Maris Life en maak kans op mooie prijzen!

Maris Life

Url: http://www.marislife.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: singles reizen

Logo van Maris Life
Maris Life won in 2017 de Reisgraag award

Maris Life is gespecialiseerd in het aanbieden van eenoudervakanties. Deze zijn speciaal voor alleenstaande ouders met kinderen tussen de 0 en 18 jaar die er met het gezin even lekker tussenuit willen. De vakanties van Maris Life zijn compleet verzorgd, zodat je je tijdens de vakantie nergens meer zorgen om hoeft te maken. Alle bestemmingen uit het aanbod van de reisorganisatie zijn zorgvuldig geselecteerd op kindvriendelijkheid en scherpe prijzen.

Mogelijke bestemmingen bij Maris Life zijn Portugal, Griekenland, Italië en Spanje. Je kunt in deze landen verblijven op een camping, in een gezellig appartement of ultiem ontspannen in een all-inclusive accommodatie. Voor de kinderen zijn er veel voorzieningen, zodat ze zich niet vervelen tijdens de vakantie. Zo is er een kidsclub en worden er veel activiteiten georganiseerd door Maris Life. Bovendien is er altijd al een leuke excursie inbegrepen bij de vakanties, dus je kunt er ook nog een keer lekker op uit. Mocht er toch iets aan de hand zijn staat de reisleiding van Maris Life dag en nacht voor je klaar om je te helpen.

Maris Life maakt deel uit van Corendon B.V., een van de grootste reisorganisaties van Nederland. Reisorganisatie Maris Life is lid van alle belangrijkste brancheorganisaties zoals de ANVR, het SGR en het Calamiteitenfonds.

op 12 september 2018 bestemming: Nederland / Voorthuizen, reisperiode: augustus 2018

We hebben een geweldige vakantie gehad, maar dit kwam niet door de bijdrage van Maris Life. Die was er namelijk niet. Maris Life heeft niets gedaan behalve de betaling ontvangen. Ik kreeg geen bevestiging, na 3 keer bellen nog geen reispapieren zelfs tot op de dag van vertrek. Toen ontving ik een hotelvoucher van Corendon, terwijl ik toch een camping heb geboekt bij Maris Life! Geen info over de camping, geen aankomsttijden etc. Slechte informatievoorziening en op deze vakantie geen team. Hoe dan ook hebben wij ons goed vermaakt met een leuke groep mensen op deze mooie camping met zeer vriendelijk personeel. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 31 augustus 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2018

Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Lekker weer, mooi hotel en vriendelijke mensen. Eten was niet bijzonder maar prima. Heerlijk zwembad.
Gezellige groep, dat maakt de sfeer!
Reisleiding was prima. Animatie had beter in kunnen spelen op de groep en leeftijden. Voor mijn dochter (5 jaar) was er weinig te doen. Was prima, want ze vermaakt zich ook zo wel. Maar voor de andere kinderen sloot het programma niet altijd aan qua activiteiten en tijden dat de activiteiten plaats vonden. En bijv samen naar het strand vindt ik geen animatie. Wel gezellig, maar geen activiteit.
Er was nu een standaardprogramma. Denk dat het goed is om dit begin van de week af te stemmen op de groep en de kinderen die er zijn. Ook voor de meiden leuker omdat er dan meer gebruik van gemaakt wordt. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 23 augustus 2018 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2018

- Het gaat bij deze organisatie alleen om geld. Het eerste initiatief was om alleenstaande ouders een fijne vakantie te bezorgen, maar dat is helemaal verdwenen. Vorig jaar ben ik ook met Maris Life op vakantie geweest in Albir en dat was er leuk. Nu is er van de klantgerichtheid en klantvriendelijkheid niets meer over.
-Ze maken niet waar wat op de site staat. Behalve animatie wordt er niets gedaan aan groepsbinding. Door de wisselende aankomstdagen is het lastig om anderen op de nemen in de groep of zelf aansluiting te vinden.
-Ze geven aan dat er gezamenlijk gegeten kan worden. In de hotels is hier niet altijd ruimte voor, of je moet binnen in een bloedhete zaal zitten.
- In het HOPPS hotel in Italië was het eten erg slecht en was er voor kinderen heel weinig keus. Patat werd wel geserveerd bij de pizzeria van het hotel op hetzelfde terrein (50 meter afstand), maar dat mocht je niet meenemen naar het restaurant waar dit niet geserveerd werd. Ook mocht het eten van het restaurant niet worden meegenomen naar de pizzeria. Of je moest de hele week pizza en patat met kind eten of apart eten. De rest van het eten in het restaurant was niet voor kinderen. Toch iets waar zeker de organisatie van zo'n reis rekening mee dient te houden. Toen ik dit aankaartte bij de organisatie was dit hun reactie: "Qua kindvriendelijkheid snap ik dat je het vervelend vind dat je geen friet mee mag nemen van het ene naar het andere restaurant. Maar ik hoop dat je beseft dat dit een redelijke regel is die door het hotel is ingesteld en die ook bij alle andere All Inclusive hotels geldt die ik ken. Stel je voor dat iedereen overal met eten heen en weer gaat lopen; dan weet je zeker dat e.e.a. onderweg van het bord valt en er dus aan het einde van de avond overal eten zal liggen. Een situatie die voor hotel en gast logischerwijs onwenselijk is."
- Wat er op de site staat is misleidend. Ze schrijven bijvoorbeeld: Hopps Hotel is gelegen op ca. 10 minuten van diverse beachclubs en deze zijn dagelijks bereikbaar per treintje (tegen betaling en het treintje rijdt niet gedurende het gehele seizoen, de beachclubs zijn in het voor- en naseizoen gesloten).
Nu blijkt het blijkt dat het treintje maar 3 keer terugrijdt. Rond 13.00, 17.00 en 19.00. Als het treintje te vol is, kun je niet meer mee en moet je dus 4 of 2 uur wachten. Dit is natuurlijk niet te doen en zeker niet met een kind van 4. Na dit gemeld te hebben, hebben ze dit duidelijk gemaakt op de site of verwijderd, maar was dit hun reactie: "Het treintje wordt noch door ons, noch door het hotel aangeboden en wij kunnen hier dus helaas ook weinig aan veranderen."
- Wij hadden een kamer aan het zwembad waar van 21.00 tot 23.30 hele harde muziek werd gedraaid voor de volwassenenanimatie. Ik heb pas de kamer kunnen ruilen naar 4 dagen. Waardoor mijn kind maar 3 nachten goed heeft kunnen slapen. We waren echt uitgeput in plaats van dat we tot rust kwamen. Als organisatie voor één-oudergezinnen zou juist rekening gehouden moeten worden met kleine kinderen.
- Ik heb 1730 euro betaald voor een week met mijn zoontje van 4.. Belachelijk veel geld voor een organisatie die op een misleidende manier hun product aanbiedt. Het kan natuurlijk voorkomen dat een hotel niet voldoet aan de voorwaarden van de reis. Dit moet van te voren dus duidelijk worden uitgezocht. En als blijkt dat MarisLife inderdaad niet aan hun eigen producteigenschappen kan voldoen, moet dit gecompenseerd worden. Maar dit was hun reactie: "Dit seizoen zijn al 2300 boekingen vertrokken naar hotel Hopps en we hebben in totaal 52 klachten ontvangen. Dit is een klacht percentage van 2,2%, wat een goede score is. Daarnaast ben ik zelf een week na jou in hotel Hopps geweest. Aan de hand van het geringe aantal ontvangen klachten en mijn eigen ervaringen in dit hotel kunnen wij ons simpelweg niet herkennen in jouw klachten omtrent het eten. Zoals al eerder vermeld hebben ontzettend veel mensen deze vakantie geboekt en hebben wij vorig jaar deze reis ook aan ruim 200 eenoudergezinnen aangeboden. Dit is naar volle tevredenheid geweest en daarom bieden wij dit jaar deze reis ook weer aan."
+ Aan de animatie en de reisleiding ligt het niet, Zij zijn ook slachtoffer van een slechte organisatie van MarisLife. Zij hebben heel erg hun best gedaan om alles wat er misging, op te lossen ook al was dit vaak niet mogelijk. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws