Nieuw winkeltijdperk voor AlbaniŽ

Geschreven op 18 november 2013 door Anique

TIRANA – CMB Albania, een toonaangevende retailer in Albanië, presenteerde vorige week een nieuwe strategie waarmee het bedrijf zich meer wil richten op de aanwezigheid in de lokale markt. Momenteel heeft het bedrijf het meest dynamische winkelnetwerk van het land en is het onderdeel van Marinopoulos SA, die de exclusieve rechten van Carrefour franchising voor Zuidoost-Europa heeft.

Overname

Twee jaar geleden kwam het concern op de Albanese markt als hypermarkt, wat het grootste winkelcentrum van Albanië is. In april 2013 versterkte CMB Albanië haar positie met de overname van Euromax, een lokale supermarktketen. Het winkelnetwerk van Carrefour in Albanië bestaat op het moment uit twee hypermarkts en 17 nieuwe supermarkten. 

Positief voor consument en toerist

Via haar nieuwe positionering en ambitieuze plannen voor de toekomst, is CMB vooral gericht op het handhaven van een leidende positie in de markt. Er breekt dan ook een nieuw winkeltijdperk aan voor Albanië, met nieuwe innovatieve winkelconcepten en modernere opties voor de consument. Niet alleen lokale consumenten kunnen genieten van het nieuwe opkomende winkeltijdperk, maar ook voor toeristen is dit gunstig. Veel buitenlanders kennen de winkelketen Carrefour al, wat positief is voor de nieuwe Carrefour winkelketens in Albanië.

Nieuwe winkelconcepten

Een van de nieuwe winkelconcepten is het introduceren van een winkel van supermarktformaat onder de naam Carrefour, en dat voornamelijk gelegen is in de stedelijke gebieden. Er zal een breed scala aan producten worden aangeboden, hoogwaardige dienstverlening en er zal samengewerkt worden met lokale leveranciers en producten, de 'Made in Albania' producten.

Er zal de komende tijd dus veel gaan veranderen als het om winkelen gaat in Albanië. Het aanbod van producten en winkels wordt groter dan ooit. Met een nieuwe landelijke keten en een nieuwe winkelformule, brengt Carrefour de Albanese klanten de echte Carrefour belofte: een multi-channel, multi-formaat en multi-lokale retailer. De nieuwe winkelconcepten moeten een geheel nieuwe shopping experience met zich meebrengen.

Door middel van de onderstaande tv-commercial communiceert het bedrijf de nieuwe boodschap naar de consumenten.

Geef als eerste een cijfer voor dit artikel

Gerelateerde artikelen