Schrijf een ervaring over Vrij Uit en maak kans op mooie prijzen!

Vrij Uit

Url: http://www.vrijuit.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds / SKTB
Type reizen: autovakantie

Logo van Vrij Uit

Vrij Uit is in 1963 opgericht als dochteronderneming van Shell. Sinds 1983 is Vrij Uit van de ANWB en sinds 1997 is het ook onderdeel van Thomas Cook Group. Het hoofdkantoor van Thomas Cook is in Londen. Vrij Uit is gespecialiseerd in autovakanties en biedt daarnaast wintersportvakanties, campingvakanties, stedentrips en korte vakanties. De kernwaarden van de reisorganisatie zijn: persoonlijk, eigentijds, behulpzaam, betrouwbaar en authentiek. De doelgroep van Vrij Uit is zeer breed, maar ze richten zich vooral op gezinnen. Jaarlijks verzorgt de organisatie reizen voor bijna een half miljoen mensen.

Je kunt naar 21 verschillende Europese landen op vakantie met Vrij Uit. Enkele voorbeelden hiervan zijn Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Kroatië, Tsjechië en Zweden. Je kunt deze eenvoudig online boeken. Je hebt de keuze uit kampeerplekken, hotels, bungalows en appartementen, maar ook kun je volledige stedentrips en pretparktickets bij ze boeken. Verder is het wintersportaanbod bij Vrij Uit erg groot. Wil je liever voor een lager budget op vakantie? Op de website vind je altijd verschillende leuke aanbiedingen voor een zacht prijsje.

De klantenservice van de organisatie is maandag tot en met zaterdag per telefoon te bereiken, maar je kunt 24 uur per dag met ze chatten, mailen of ze bereiken via sociale media (Facebook en Twitter). Vrij Uit is aangesloten bij de ANVR, SGR en Calamiteitenfonds, waardoor je met een gerust hart op vakantie kunt.

op 15 augustus 2017 bestemming: Duitsland / olsberg, reisperiode: augustus 2017

Slecht hotel, vaak oud avond eten van de vorige of een dag ervoor. rauwe eieren, zure melk elke morgen het zelfde ontbijt, onvriendelijke eigenaren. Contact hier over met vrij uit gehad wat ook niet helpt. Die doen er niks mee.... Lees meer

  • Algemeen 3
op 25 juli 2017 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2017

Waardeloze service. Een lastminute boeking gedaan en op basis van deze boeking verdere accomodaties vastgelegd. Dag na de boeking wordt klakkeloos via een mail medegedeeld dat de reis niet door kan gaan. Er wordt geen alternatief geboden en na contact wordt aangegeven dat dit ook niet hun werk is om dit te doen. Waardeloos om vier dagen voor vertrek dit op deze manier mede te delen.... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 mei 2017 bestemming: Italië / Florence, reisperiode: april 2017

Waardeloze service, geen idee wat ze reizigers verkopen.

In de mei vakantie via Vrij Uit naar vier sterren hotel Demidoff Country Resort in Italië gegaan. Het hotel voldeed in geen enkel opzicht aan de presentatie op de Vrij Uit website. Dit hotel verdient geen 4 sterren, maar maximaal 2 sterren! Vieze kamer (tapijt vergeven van de ondefinieerbare vlekken rond het bed), geen stoelen op balkon, ook geen "uitnodigende zitjes in de tuin", maar bouwplaats met graafmachines, binnenzwembad met koud en troebel water, geen gratis buspendel naar Florence, maar op 2 km een busstop van het OV, geen verrukkelijke Toscaanse keuken, maar onsmakelijk eten van het niveau snackbar en hoewel personeel zijn best doet hebben ze geen idee waar ze mee bezig zijn: ongeïnteresseerd, chagrijnig en klagen over reisafstand naar hun woning.

In overleg met hotel 3 nachten eerder vertrokken. Hotel had geen probleem om te annuleren, maar dit liep volgens hotel via Vrij Uit, waar we immers de rekening aan hadden betaald.

Vrij Uit laat ons echter weten het te betreuren dat we onze vakantie niet als plezierig hebben ervaren, maar dat het hotel niet wil terug betalen en zij dus niets voor ons kunnen doen.

Tsja, geloof je dan het hotel of de touroperator die je geld heeft en duidelijk steken heeft laten vallen door ontoereikende informatie en kwalificaties te geven over het hotel?

Onze volgende vakanties niet meer via deze touroperator die klaarblijkelijk niet weet waar ze reizigers naar toestuurt. Goedkoper en betere informatie via Booking, Expedia of rechtstreeks bij het hotel. Dan voorkom je ook dat je vooraf moet betalen en bij problemen naar je geld kan fluiten!... Lees meer

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws