Activity International

Url: https://www.activityinternational.nl/

Type reizen: actieve vakantie

Logo van Activity International

Activity International is een ervaren reisorganisatie waarbij je terecht kunt voor backpackvakanties, vrijwilligerswerk, werkvakanties, au-pairplaatsingen, taalreizen en wildlifeprojecten. Op deze manier proberen ze al ruim 30 jaar iedereen te helpen die plannen heeft voor het maken van een bijzondere reis. De leeftijd van de reizigers ligt voornamelijk tussen de 18 en de 39 jaar, een klein gedeelte is ouder. Via Activity International maak je reizen waarbij je net iets extra's beleeft in vergelijking tot andere organisaties. Je leert hierdoor een land op een hele andere manier leert kennen en komt in contact met andere culturen. Iedere medewerker heeft zijn eigen specialiteit, waardoor er een vast contactpersoon is die jou kan ondersteunen.

De missie van Activity International is zorgen voor een bijzondere en onvergetelijke buitenlandervaring. Ze werken daarom zo veel mogelijk samen met lokale organisaties in het buitenland. Ze steunen organisaties die zich inzetten voor het milieu en kinderen en zijn tevens aangesloten bij internationale vakorganisaties als WYSETC, WYSE en IASIS.

Als je een avontuurlijke en flexibele instelling hebt, nieuwsgierig bent en je wel eens wat anders wilt dan een gewone vakantie, dan ben je bij Activity International aan het goede adres. Deze organisatie kenmerkt zich namelijk door de informele en persoonlijke benadering, waarbij veel aandacht is voor service, begeleiding en deskundigheid. Het hoofdkantoor van Activity International bevindt zich in Enschede. Mocht je vragen hebben over een reis, dan helpen de medewerkers je hier graag.

Ervaringen met Activity International

Activity International krijgt gemiddeld een 7,8
op basis van 40 ervaringen:

7,8 + Ervaring delen
op 17 november 2018 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: oktober 2018

Mijn reis was perfect geregeld van het bigin tot het einde. Zodra ik het vliegtuig uitstapte in kaapstad hoefde ik me nergens zorgen over te maken, ik werd netjes afzet bij een geweldig hostel, waar ik de reis van mijn leven heb meegemaakt! 4 weken vrijwilligers werk gelopen bij een basisschool. Door de goede voorbereiding die ik van deze organisatie heb gekregen zijn deze weken vlekkeloos verlopen en voorbij gevlogen. Na deze 4 weken heb ik nog een 6 daagse tour van kaapstad naar port ellisabeth en terug gedaan, wat een prachtige tour en wederom super geregeld!!
1 ding weet ik zeker mijn reis was perfect!!! ... Lees meer

• Algemeen 10
op 17 oktober 2017 bestemming: Zuid-Afrika / Welgevonden, reisperiode: september 2017

Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze en Activity International zorgt hier zeker voor. Ruim van tevoren sturen ze mails met alle informatie die je nodig hebt. Daarbij sta je in direct mailcontact met de coördinator van het soort project dat jij wilt gaan doen. Een coördinator die overigens alle projecten zelf heeft bezocht en dus uit ervaring spreekt. Dit is echt onmisbaar bij een goede voorbereiding. Vooral voor beginners die nog veel vragen hebben. De reis is perfect verlopen door deze goede terugkoppeling. Mede door Activity International heb ik de beste beslissing van mijn leven gemaakt en ben ik ervaringen, indrukken en vriendschappen rijker, die ik de rest van mijn leven bij me zal dragen. Ik ben nu al weer op zoek naar de volgende reis. ... Lees meer

op 29 augustus 2017 bestemming: Zuid-Afrika / Welgevonden, reisperiode: juli 2017

Deze ervaring was echt top, zeker een aanrader!! ... Lees meer

• Algemeen 9
op 13 augustus 2017 bestemming: Thailand / Singburi, Hua Hin, reisperiode: juli 2017

Als eerste week deed ik de Siam culture week. Het programma was wel leuk, het was heel gezellig met de groep maar de accommodatie en het eten was heel slecht. Ik sliep op 2 stangen en er liepen kakkerlakken in de kamer. De tweede week ging ik vrijwilligers werk doen in een weeshuis. De accommodatie hier was een stuk beter! Alleen was het vrijwilligerswerk niks doen. We kregen geen taak en zaten eigenlijk alleenmaar in de weg. Ze hadden onze hulp eigenlijk helemaal niet nodig maar het geld wel. Ik zou nog een week vrijwilligerswerk gaan doen maar dat heb ik toen gewisseld. De derde week was de Hua Hin beachweek. Dit was leuk! Weinig georganiseerd, wel lekker relaxed. De 4e week zou ik eigenlijk ook nog een programma gaan doen maar dat heb ik niet gedaan en ik ben een week vrij gaan reizen. Toen ik Activity International een mail stuurde met een belangrijke vraag kreeg ik veel te laat antwoord zodat ik niet meer kon wisselen. ... Lees meer

• Algemeen 3
op 27 november 2016 bestemming: Zuid-Afrika / Hoedspruit, reisperiode: november 2016

Voldeed aan de vooraf veronderstelde verwachtingen. ... Lees meer

• Algemeen 8
op 24 september 2016 bestemming: Verenigde Staten / Californië, reisperiode: september 2016

Mijn jaar als au pair in amerika was een super goed jaar en heb veel nieuwe vrienden gemaakt en super mooie plekken gezien. Maar mijn jaar heeft zeker ook diepte punten gehad. Zo heb ik bij een gezin gewoont die totaal misbruik van mij heeft gemaakt. Maar ik kan nu wel met trots zeggen dat ik het jaar daar volgehouden heb en van de kindjes ben gaan houden. ... Lees meer

• Algemeen 7
op 11 januari 2016 bestemming: Thailand, reisperiode: november 2015

Ik ben goed ingelicht over de projecten in Thailand en al mijn vragen werden uitgebreid beantwoord. De organisatie is erg persoonlijk! Ik ben alleen maar positief over A.I., ik heb geen negatieve ervaringen. Top! ... Lees meer

• Algemeen 9
op 26 november 2015 bestemming: Zuid-Afrika / St. Lucia, reisperiode: oktober 2015

Ik ben 4 weken lang naar Zuid-Afrika geweest om mee te helpen aan het medische project in St. Lucia. Vanaf het begin dat ik me heb aangemeld voor het vrijwilligerswerk tot en met het moment dat ik weer thuis kwam, ben ik goed begeleidt door de organisatie en kon ik er terecht met al mijn vragen.
Mijn verblijf in St. Lucia is fantastisch geweest. Tijdens de projecten zie je zowel de leuke als de minder leuke dingen, maar je krijgt er ontzettend veel dankbaarheid voor terug en het geeft een goed gevoel als je merkt dat je echt je steentje bij kan dragen. Ik had me ingeschreven voor het medische project, maar ik heb ook mee mogen helpen bij een paar andere projecten wanneer ik er om vroeg.

Daarnaast was het ook ontzettend leuk om met vrijwilligers van over de hele wereld mee samen te werken. Ik heb een heel leuke tijd met hen gehad en in de weekenden zijn we samen op excursies geweest, zoals een safari en een walvis tour.

Vrijwilligerswerk doen in Afrika is altijd al een droom van me geweest. Ik kan met trots vertellen dat ik deze droom heb verwezenlijkt! Ik kan niet wachten om ooit nog een keer terug te gaan en opnieuw dit avontuur aan te gaan! Het was een tijd om nooit te vergeten! ... Lees meer

• Algemeen 10
op 20 september 2015 bestemming: Costa Rica / Tortuguero, reisperiode: augustus 2015

Ik ben 2 weken in de jungle van Costa Rica geweest om als vrijwilliger bij te dragen aan het onderzoek naar de zeeschildpadden die daar aan land komen om hun eieren te leggen.
Voorafgaand aan deze reis heb ik een groepsreis gemaakt om het land te zien.
In de jungle van Tortuguero. Wat een onwijs toffe ervaring! Het is een stap uit je comfortzone, maar zo leuk! De basis zit in the middle of nowhere. Het is allemaal heel erg basis. Er is alleen stroom als de generator tussen 18:00 en 21:00 aan staat, je slaapt in een wiebelig stapelbed in een houten slaaphuis (met een groepje mensen), de toiletten werken alleen als je een emmer water doorspoelt (echt! je went hier aan) en de luchtvochtigheid is erg hoog. Zo hoog dat veel spullen niet goed drogen, waardoor alles muf gaat ruiken. In het begin ruik je alle stank/muffigheid van iedereen, maar met een week ben je er aan gewend.
In de eerste week krijg je voornamelijk trainingen. Daarnaast maak je ook regelmatig jungle wandelingen om te zien welke dieren er op een bepaald gedeelte van de jungle leven. Aan het eind van mijn eerste week mocht ik mee op 'night walk'. Om 20:00 vertrokken we. Het was al donker en het voelde ook echt als nacht. Van de basis naar het strand (50 m) mocht je je rode lampje aan. Eenmaal aangekomen op het strand, moest deze uit. Je kreeg even de tijd om aan de nacht te wennen en vervolgens gingen we echt op pad. Geregeld moesten we even stoppen, omdat de patrol leader een schildpad uit het water zag komen, een schildpad naar de zee zag gaan of een schildpadden spoor zag. Als we een schildpad hadden gevonden die bijna klaar was om eieren te leggen gingen we naar haar toe. 1 persoon mag de eieren tellen en gaat achter haar liggen. Tijdens het leggen word het nest gemeten. En na het leggen van de eieren werd het schild van de schildpad opgemeten, werd haar lichaam gecontroleerd en werd zij getagd. Alle informatie wordt opgeschreven.
Wanneer je de eieren van een schildpad telt, mag je haar een naam geven. Mijn schildpad heet 'Tessa', heeft 131 eieren gelegd en haar schild was zo'n 113 cm lang.

Naast werk met de schildpadden ga je ook geregeld de jungle in. Je leert veel dierennamen kennen en leert veel over ze. Ik heb onwijs veel diersoorten mogen zien, zoals luiaarden, 4/5 slangsoorten, kevers, kikkertjes, red eye tree frog, parasol mier, krokodil, jaguar (alleen hun geur gelukkig), soorten sprinkhanen, soorten leguanen/lizzards, heel veel vogels, etc. Teveel om op te noemen.
Ik ben 2 weken geweest, maar ik ontdekte dat dit eigenlijk te kort was. Ik had helaas niet de mogelijkheid om langer te blijven (in verband met werk), maar ik zou het aanraden om 4 weken of langer te gaan. Je komt dan steeds beter in je 'nieuwe' comfortzone en al je opgedane kennis van de dieren en de natuur om je heen kun je steeds beter gebruiken.

Een ontzettend gave ervaring die ik zeker zou aanraden!! ... Lees meer

• Algemeen 9
op 16 september 2015 bestemming: Zimbabwe / Victoria Falls, reisperiode: juli 2015

Afgelopen zomer ben ik voor de tweede keer op reis gegaan naar Zimbabwe via Activity International. Alweer twee jaar geleden werd ik verliefd op de natuur, lokale bevolking en projecten in Victoria Falls. Na lang twijfelen en veel ondersteuning en overleg gehad te hebben met de organisatie over de ideale bestemming, vloog ik op 5 mei 2013 voor het eerst naar Afrika. Eenmaal geland komen er veel nieuwe indrukken op je af. De cultuur, het klimaat en je bezigheden zijn allemaal anders dan thuis. Mede dankzij de voorbereidingstraining van Stichting Muses en de uitgebreide informatie van Activity was ik op veel situaties voorbereid. Ook tijdens mijn verblijf ben ik door de lokale partnerogranisatie African Impact heel goed begeleid. Wanneer het nodig was kon ik ook Activity vanuit Afrika goed bereiken! Mijn dank is groot aan Activity International & African Impact dat beide reizen zo geweldig waren, van voor- tot napret. Beide zijn sterk aan te raken voor avonturen in het buitenland. Niet enkel om het uitgebreide en bijzondere aanbod, maar vooral om de vriendelijkheid van de medewerkers en het prettige persoonlijk contact. ... Lees meer

• Algemeen 10
op 14 september 2015 bestemming: Zuid-Afrika / st. Lucia, reisperiode: januari 2013

Ik wist dat ik naar Afrika wilde, maar wat en waar wist ik echt nog niet. Ik ben op een dag gewoon op het kantoor van Activity International naar binnen gelopen en ik werd met open armen ontvangen. Ze namen gelijk alle tijd voor mij, terwijl ik niet eens een afspraak had. Na alle informatie die ik had gekregen kon ik goed nadenken over wat ik wilde. Wanneer ik vragen had kon ik altijd bellen, mailen of weer op het kantoor langskomen. Antwoorden kwamen altijd snel. Toen ik de keuze eenmaal had gemaakt kreeg ik goede informatie en ben ik ook nog naar een training van Muses geweest wat erg leuk en leerzaam was en ik zeker niet had willen missen. Dus al met al vind ik Activity International een erg goede reisorganisatie en ben ik blij dat ik mijn reis via hun heb geboekt. ... Lees meer

op 8 september 2015 bestemming: Nepal / Kathmandu, reisperiode: maart 2015

Ik heb een geweldige tijd gehad tijdens mijn reis in Nepal!! Ontzettend leuke mensen ontmoet en fantastische ervaringen opgedaan ... Lees meer

op 8 september 2015 bestemming: Ghana / Kumasi, reisperiode: juli 2012

Heel enthousiaste en fijne organisatie! Bij Activity International boekte ik inmiddels drie jaar geleden een (vrijwilligers)reis naar Ghana. Vanaf het moment van boeken, heeft zij mij uitstekend begeleid in de voorbereidingen voor vertrek. Activity heeft hierbij niet alleen oog voor de praktische zaken en leuke en goede tips, ook hielp zij bij de 'mentale' voorbereiding. Het contact met de organisatie is heel vriendelijk, persoonlijk en laagdrempelig.
In 2012 heb ik Ghana in mijn hart gesloten. Het programma in Ghana liep zoals was beloofd, het land was nog mooier dan men vooraf vertelde en heb de reis als een zeer waardevolle periode ervaren. Het programma in Ghana werd georganiseerd door een lokale partnerorganisatie. De partnerorganisatie wordt gerund door lokale mensen en is een echte Afrikaanse organisatie met veel ambitie. De partnerorganisatie is het directe aanspreekpunt, maar ook tijdens het verblijf in Ghana was Activity bereikbaar. Een heel fijn idee!
Na thuiskomst was er opnieuw contact met Activity: tijd voor een evaluatie... Niet een standaard enquęte, maar direct contact met de contactpersoon van Activity, heel betrokken dus!
Activity is een persoonlijke en enthousiaste reisorganisatie die mij geholpen heeft mijn droomreis waar te maken. Een dikke vette aanrader! ... Lees meer

op 7 september 2015 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juli 2015

Na een vervelende start van mijn vier weken op Bali door verkeerde informatie, uiteindelijk toch goed opgelost door de organisatie door mij tegemoet te komen. ... Lees meer

• Algemeen 6
op 31 augustus 2015 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: juli 2013

In 2013 ben ik samen met een vriendin via Activity International naar Zuid-Afrika geweest. Ik heb dit echt ervaren als een super mooie, levens verrijkende tijd. Alles was goed geregeld door Activity International; van de voorbereiding in Nederland, tot de begeleiding met het boeken van de bijvoorbeeld de vlucht, de opvang op het vliegveld, het verblijf en eigenlijk de totale begeleiding. Daarnaast voelde ik me oprecht veilig in dit toch wel 'onveilige' land. Goed voor elkaar! Toffe mensen ontmoet, mooi werk gedaan en al met al was het het geld absoluut waard. Het heeft me gevormd en ik ga deze reis nooit meer vergeten. Ik ben zo enthousiast dat ik sinds begin 2014 ook ambassadeur ben van de organisatie. Zeker een aanrader dus! ... Lees meer

op 13 augustus 2015 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juli 2015

Ik ben absoluut niet tevreden over Activity International als organisatie. Onze droomreis naar Bali heeft ons heel veel geld gekost en het is niet geworden wat ons beloofd was. Wij kozen voor een combinatie cultuur-avontuur en lesgeven om even te proeven van het vrijwilligerswerk. De eerste avond op het project ter plaatse kwamen we te weten dat de scholen gesloten waren vanwege een Hindufestival, en dat wij dus geen les zouden kunnen geven. Activity International had ons niet op de hoogte gebracht!

Mijn vriend en ik waren heel goed voorbereid, hadden de website doorlezen en besloten om persoonlijk bij één van de medewerkers te boeken op de reisbeurs in Brugge. We vertelden hoe enthousiast we waren om te kunnen lesgeven en nog werd er ons niet verteld dat de scholen gesloten zouden zijn tijdens onze gewenste verblijfsduur.

De vertrekdatum was gekozen, boekingsformulier ingevuld en nog steeds geen waarschuwing over de wijziging van het programma. Ook na het invullen van een application form, waar we zo mooi moesten verwoorden waarom we wilden lesgeven, heeft er ons niemand gewezen op de wijzigingen.
Als organisatie beweren ze de vrijwilligers te helpen en te ondersteunen, maar wij waren op onszelf aangewezen. Want ergens tussen de tabbladen van hun site staat (ondertussen!) vermeld dat de scholen gesloten zouden zijn. Eerst en vooral stond dit nog niet op de site vermeld toen wij boekten (in maart). En bovendien vind ik het absurd dat AI beurzen organiseert waar je ter plaatse kan boeken. Als jongeren persoonlijke informatie vragen worden ze blijkbaar nog veronderstelt heel de website te doornemen. Ik zie dus het nut niet in van de “informatiedagen”.

Het is geen fijn gevoel als je maanden uitkijkt naar je avontuur en pas de eerste avond in het vrijwilligershuis te horen krijgt dat je daar eigenlijk niets te zoeken hebt. Laat staan al het hard werken en sparen om daar te geraken! Samen heeft ons dit een fortuin gekost, waarmee we achteraf gezien véél meer plezier uit onze reis hadden kunnen halen moesten we het niet geďnvesteerd hebben in deze organisatie. Want geef toe, met 900 euro per persoon kom je in Bali al een heel eind. Hoe vriendelijk de medewerkers van Activity ook zijn, dit doet hun naam geen eer aan. Wij ontmoetten vrijwilligers met hetzelfde probleem als ons. Ook zij waren niet op de hoogte gebracht van de wijzigingen in het project, maar hun organisatie was wél zo eerlijk om alles te vergoeden. ... Lees meer

• Algemeen 2
  • Excursies 7
op 9 juli 2015 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juli 2015

Ik raad deze organisatie sterk af! Je komt voor onaangename verrassingen te staan op de bestemming. De informatie die ze mij van te voren hebben gekregen bleek totaal niet te kloppen. Ik zou drie weken les geven en van de andere vrijwilligers kreeg ik te horen dat de scholen twee van deze drie weken dicht zijn. Blijft dus weinig les geven over. Hier heb ik ze mee geconfronteerd en ineens is de informatie anders. Wel heel makkelijk om de schuld in andermans schoenen te schuiven. Om aan te geven, 9 van de 12 mensen uit mijn huis zouden gaan lesgeven en niemand is goed geďnformeerd. Elke organisatie heeft zijn best gedaan om het probleem op te lossen en heeft een alternatief project aangeboden.. Maar Activity International ziet niet in dat het hun fout is.
Dus als je geen onaangename verrassingen wil.. Boek bij een andere organisatie! ... Lees meer

• Algemeen 1
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 5
  • Prijs / kwaliteit 4
op 13 mei 2015 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: januari 2015

Ik heb een super tijd in Bali gehad ,ben goed geholpen door de mensen van Activity International en de mensen in Bali van Green Lion. ... Lees meer

op 20 maart 2015 bestemming: Zuid-Afrika / Mkuze, reisperiode: januari 2015

Terug bij Activity International! Een keer geboekt via een andere organisatie (zal geen naam noemen). Mijn huidige reis weer geboekt bij AI. Waarom? Goede persoonlijke service, eerlijke informatie, goed bereikbaar via mail of telefoon en regelmatig nieuwe projecten. Extra service is de persoonlijke belangstelling in jou reiservaring voor, tijdens en na de reis. ... Lees meer

• Prijs / kwaliteit 9
op 17 februari 2015 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: december 2014

Activity is een prettige organisatie. Ik ben constant op de hoogte gehouden omtrent de ontwikkelingen rond mijn vrijwilligerswerk in Suriname. Tot aan de dag van vertrek is er contact geweest. Een smetje bij mij was mijn woning, die werd op papier mooier gemaakt dan de werkelijkheid...misschien een tip om de partnerorganisatie regelmatig de aangesloten vrijwilligershuizen te laten controleren....
Voor het overige was de trip die ik via Activity in het pakket heb geboekt veel duurder dan in Suriname ter plaatse bij dezelfde partnerorganisatie, dit vond ik jammer.
Verder louter positieve ervaringen met mijn contactpersoon van Activity, Manon Loohuis. Mails vanuit Suriname werden zeer spoedig geantwoord. Activity is in mijn ogen een een aanrader om vrijwilligerswerk in het buitenland bij te boeken. ... Lees meer

• Accommodatie 6
op 15 januari 2015 bestemming: Ecuador / Quito, reisperiode: oktober 2014

Erg nuttige en duidelijke informatie vooraf gehad van activity int. Variërend programma waardoor ik in 4 weken al veel had gezien. ... Lees meer

• Prijs / kwaliteit 8
op 23 december 2014 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: februari 2015

Pas op met deze organisatie! Voor je ook maar iets gedaan heb, ben je 90 euro kwijt. Dat eisen ze als reserveringsgeld en annuleringsgeld. De organisatie geeft aan een BV. te zijn maar dat zijn ze absoluut niet. Ook zijn ze geen reisorganisatie. Zodoende is het eisen van reserveringskosten en annuleringskosten niet legaal!

Reactie van Activity International
Hallo Frank, via onze website heb je een boeking gemaakt voor een programma. In jouw geval was dit een boeking voor Costa Rica. In de boeking geef je aan wat je wilt doen en wanneer je wilt starten. Ook geeft je o.a. dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. In deze voorwaarden vind je algemene rechten en plichten van zowel wij als organisatie als van de deelnemer. In deze voorwaarden staan ook de annuleringsvoorwaarden. Iedereen kan die informatie rustig nalezen voordat er een boeking wordt gemaakt.

Nadat je een boeking maakt, bevestigen we de boeking via de mail. Als je na het lezen van deze bevestiging bedenkingen had gehad over het programma dan gaan we in gesprek en beantwoorden we je vragen. In 99% van de gevallen gaat een boeking dan gewoon door maar soms wil iemand annuleren. Dan zijn wij erg flexibel en, tenzij het een last-minute boeking is, zullen er geen kosten zijn. Ook jouw boeking is binnen een paar dagen bevestigd. Als wij na de boekingsbevestiging niet direct iets horen dan mogen we er van uitgaan dat je enthousiast bent en bezig gaat met je dossier. Dit dossier verwachten we uiterlijk 2 maanden voor vertrek terug. Ondertussen boeken wij het programma in en hebben we regelmatig contact met de projecten. Ongeveer 2 maanden voor vertrek wordt ook de factuur gestuurd.

Als je later annuleert dan direct na de bevestiging, hebben wij al behoorlijk veel werk gedaan. In dat geval valt je onder de annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten bedragen dan minimaal de reserveringskosten plus € 50 annuleringskosten. Dat maakt een totaal van €90. Jij liet pas van zich horen nadat de factuur is gestuurd, bijna 3 maanden na de boeking. Bij een geldige reden had je gebruik kunnen maken van een annuleringsverzekering om deze kosten te verhalen. In onze correspondentie na boeking wijzen wij ook duidelijk op het belang van een annuleringsverzekering. Soms komt het voor dat iemand vanwege omstandigheden heel vlak voor vertrek moet annuleren. Dan zullen de kosten ook hoger uitvallen. Juist voor dit soort gevallen (ziekte, overlijden familie, nieuwe baan) is een annuleringsverzekering eigenlijk een must.

Hopelijk is onze procedure zo een stuk duidelijker. Wij zijn juist erg coulant en denken met iedereen mee op zoek naar een oplossing. Maar er moet geen misbruik van worden gemaakt en je moet je ook beseffen dat ook een boeking die niet doorgaat behoorlijk veel werk kost. Je opmerkingen over de BV en het feit dat we geen reisorganisatie zijn, snap ik niet. We bestaan al ruim 26 jaar en bieden al die tijd reizigers de mogelijkheid om werken en reizen te combineren. ... Lees meer

• Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
op 23 oktober 2014 bestemming: Verenigde Staten / Hawaď, reisperiode: juli 2014

Ik ben op 20 juli 2014 vertrokken naar Amerika om een jaar te wonen in Hawaii bij een gastgezin als au pair. De ultieme bestemming!! Het paradijs!! De foto's in magazines zien er geweldig uit maar om het in het echt te zien is nog mooier. Ik heb er nu drie maand opzitten waarin ik al zoveel moois heb gezien en meegemaakt. Ik ben erg benieuwd wat de aankomende negen maanden mij te bieden hebben!!

Activity International is mijn agency vanuit Nederland. Zij hebben mij begeleid tot de dag dat ik vertrok vanuit Nederland. Ook nu zijn ze nog erg geďnteresseerd en als er iets is kan ik nu ook nog altijd bij ze terecht. Een heel fijn gevoel en ik raad de organisatie ook zeker aan iedereen aan. ... Lees meer

op 29 september 2014 bestemming: Australië / Darwin, reisperiode: april 2014

De medewerkers van Activity International zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam en heb het gevoel gehad altijd op ze te kunnen steunen, nog steeds, nu Ik nog een keer weer terug ga. Ze weten echt waar ze het over hebben en doen echt hun best voor je. Ze hebben me met heel veel dingen ook gerust gesteld en handige informatie verschaft.Top organisatie! ... Lees meer

• Prijs / kwaliteit 10
op 27 mei 2014 bestemming: Argentinië / Buenos Aires, reisperiode: februari 2013

Goede en duidelijke informatie vooraf van Activity International. Altijd mogelijk om te mailen, ook tijdens de reis. Het gastgezin was iets minder leuk, maar daar kan de organisatie niet erg veel aan doen. ... Lees meer

op 22 mei 2014 bestemming: Australië / Backpacken, reisperiode: februari 2014

Activity International met als contactpersoon Bart Jonkers heeft me bijzonder positief verrast met alle service! Alle vragen werden op korte termijn op een prettige manier behandeld! ... Lees meer

• Accommodatie 6
  • Vervoer 6
  • Excursies 6
op 8 mei 2014 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: maart 2014

Ik heb geen goede ervaring met activity international.
1. Van te voren ben ik verkeerd ingelicht over
- het werk en de hoeveelheid werk.
- het eten wat we (niet) kregen

Ook vond ik de informatie vooraf te weinig.
Ik wist alleen dat ik opgehaald zou worden van het vliegveld.
Uiteindelijk was de organisatie mij vergeten en ben ik door een vriend van de familie waar ik ook verbleef opgehaald.
De organisatie daar heeft ook over mij geroddeld tegen andere vrijwilligsters.
Ze hebben een goede vriendin van mij ontslagen en gezegd dat ik had geklaagd over haar en ze moest verdwijnen.

Tot heb ik er zelf een mooie reis van kunnen maken. ... Lees meer

• Algemeen 5
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 2
op 25 april 2014 bestemming: Zambia / Livingstone, reisperiode: september 2013

Via Activity International ben ik vrijwilligerswerk gaan doen op een leeuwenproject in Zambia. Een prachtige ervaring (vandaar de 9 als algemene waardering voor mijn reis)! Ik ben hierin erg goed begeleid door de organisatie. Ze hebben me goed geholpen bij het maken van een keuze voor een project en gaven snel en deskundig antwoord op alle vragen die dit grote avontuur bij mij opriep (in die zin vat ik 'reisbegeleiding' hier op, ik had geen fysieke reisleider maar de begeleiding vanuit Nederland is uitstekend). Ze hebben me correcte informatie gegeven over de faciliteiten ter plekke (die erg goed zijn, vandaar ook het cijfer 8) en hebben me advies gegeven over het boeken van vluchten/vervoer ed. Hoewel ik na boeking bij Activity International verder vooral te maken had met de partnerorganisatie in Afrika en de mensen van het leeuwenproject zelf, bleef Activity International betrokken. Zo kreeg ik een smsje vlak voor vertrek om me veel succes en plezier te wensen, en naderhand was er tijd voor een evaluatie en het vertellen van mijn verhalen. Ik geef een 8 voor de prijs-/kwaliteitsverhouding omdat het welliswaar een vrij kostbare reis was, maar dat ligt niet direct bij Activity International. Bovendien is het mij elke cent meer dan waard geweest. Inmiddels ben ik ambassadeur voor 'mijn' project en Activity International, omdat ik iedereen wil aanraden ook op reis te gaan! Activity International organiseert regelmatig informatiedagen en staat op diverse beurzen zodat geďnteresseerden en toekomstige deelnemers ook persoonlijk kennis kunnen maken met de organisatie. Helemaal top en altijd heel erg gezellig! ... Lees meer

op 14 april 2014 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: januari 2014

Ik ben ontzettend positief!! Ik ben van te voren hartstikke goed geinformeerd over vaccinaties/visum/accomodatie etc. Toen ik in Zanzibar was hoorde ik van veel vrijwilligers andere verhalen. Zo wisten velen niet dat je het visum contant moest betalen op het vliegveld, gelukkig wist ik dit wel en kon ik snel doorlopen en was er geen moment van stress en paniek. Daarnaast ben ik tijdens mijn reis regelmatig gemaild met de vraag of alles goed ging. Dat ging het altijd, maar toch was het lief dat Activity ook als je al weg bent nog aan je denkt. Toen ik terug was werd ik ook gebeld/gemaild en hebben we regelmatig contact. Super! ... Lees meer

op 11 april 2014 bestemming: Thailand / Chiang Mai, reisperiode: juni 2013

In de zomer van 2013 hakte ik eindelijk de knoop door, tijd om vrijwilligerswerk te gaan doen! Ik vertrok alleen, voor één maand, naar Chiang Mai. De tweede stad van het prachtige Thailand, in het bergachtige noorden van het land. Het is de mooiste reis van mij tot dan toe 21-jarige leventje geworden; ik heb mij ondergedompeld in de Thaise cultuur, ontzettend veel leuke mensen van over de hele wereld ontmoet en gaaf vrijwilligerswerk gedaan. Deze reis is er één waar ik nog bijna elke dag aan denk!

Ik startte mijn zoektocht bij de geniale zoekmachine genaamd Google, zo kwam ik terecht bij Activity International. Activity International is een organisatie die naast vrijwilligerswerk o.a. ook taalcursussen en backpack-reizen aanbiedt. Toen ik mijn reis had geboekt, kwam ik er bovendien achter dat zij samenwerken met Stichting Muses. Stichting Muses traint vrijwilligers voor het vrijwilligerswerk dat hun te wachten staat. De training was erg zinvol, zo kwamen er diverse dingen aan bod waar ik nog helemaal niet aan had gedacht. En het mooie was, omdat ik mijn reis boekte via Activity International, was het helemaal gratis.

Waar sommigen al maanden van tevoren bezig zijn met hun reis, had ik slechts zes weken de tijd om mij voor te breiden. Maar ook in zes weken is het prima te doen! Activity International regelde ontzettend veel voor mij, zo werd ik in contact gebracht met hun Azië-coördinator. Ik kon haar alles vragen en bovendien ontving ik van haar binnen no-time alle informatie over het project én over het land. Ook vertelde ze mij precies wat ik zelf nog moest regelen, zoals mijn ticket, een ‘Verklaring van goed gedrag’ en enkele vaccinaties.

Ik zou eigenlijk in een vrijwilligershuis verblijven, maar omdat het zomervakantie was, waren er meer vrijwilligers in de stad dan normaal. Ik verbleef daarom in een keurig hostel op loopafstand van het vrijwilligershuis en deelde mijn kamer met één kamergenoot. In het hostel verbleven bovendien nog een aantal andere vrijwilligers, erg gezellig en allemaal goed geregeld. De accommodaties lagen midden in het centrum, waardoor veel afstanden te voet af te leggen waren!

Omdat ik via Activity International boekte, zat een groot deel van de kosten voor mijn levensonderhoud al bij de programmakosten inbegrepen. Het introductieweekend, de plaatselijke begeleiding, de accommodatie, het ontbijt en het avondeten waren inbegrepen. Verder is Thailand relatief goedkoop, je kunt het zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt.

Besluit je vrijwilligerswerk te gaan doen, ga er dan vol door, sta open voor nieuwe dingen en vooral: geniet! Je zult jezelf zeker beter leren kennen en het zal je ongetwijfeld sterker maken. Ik kan het alleen maar aanraden! ... Lees meer

• Prijs / kwaliteit 8
op 2 april 2014 bestemming: Argentinië / Buenos Aires, reisperiode: januari 2014

1. Je weet niet van te voren in welk hostel je zit. raar!
2. Ik kwam er pas na 3 weken achter, toen in al in Argentinië zat wat mijn vrijwilligerswerk zou zijn.
3. Het vrijwilligerswerk viel tegen, maar drie dagen per week en maar 2 uur per dag.
4. Het hostel waar we in geplaatst werden, werkte geen leuke eigenaar. Hij heeft geld gestolen.
5. Ondanks de negatieve punten heb ik een leuke reis gehad. Maar ik had het beter zelf kunnen regelen. ... Lees meer

• Algemeen 6
  • Accommodatie 5
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 3
op 16 januari 2014 bestemming: Zuid-Afrika / Malelane, reisperiode: oktober 2012

Ik ben nu 2x met Activity International naar Zuid-Afrika gegaan, beide keren naar hetzelfde project op dezelfde plek. De eerste keer was alles nieuw voor mij en alles heel spannend. Maar al mijn vragen werden beantwoord en alles was zo geregeld. Erg fijn was ook dat daar aangekomen er een organisatie is die je verder begeleid. Je word dus constant begeleid. En ik zat in een gastgezin met vrijwilligers van gelijke organisaties uit andere landen, erg leuk om zo kennis te maken met verschillende nationaliteiten en de lokale bevolking!
De 2de keer wist ik precies wat ik wou, ik ging immers terug. Mijn wensen werde gehoord en samen werd er een passende reis samengesteld. Vooral voor als tijdens mijn reis had ik veel contact met Activity International en altijd was dit een fijn contact. Ook de samenwerking met de organisatie daar was weer prima geregeld!
Nu sta ik soms op de informatie markten als ex-deelnemer en het gevoel dat je hier echt behandeld wordt als jij en niet als een van de velen vind ik erg fijn. ... Lees meer

• Prijs / kwaliteit 9
op 17 december 2013 bestemming: Ecuador / Galápagos Eilanden, reisperiode: september 2013

Alles was heel goed geregeld bij Activity International. Het was een onvergetelijke reis! ... Lees meer

• Vervoer 10
op 14 januari 2013 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: maart 2012

Ik ben met Activity International naar Costa Rica gegaan. Daar heb ik 1 maand Spaans geleerd op een school daar: Costa Rican Language Academy. Super! In de tijd dat ik daar op school zat, verbleef ik bij een gastgezin, hele aardige mensen en ontzettend zorgzaam. Daarna heb ik 1 maand vrijwilligerswerk gedaan, varierend van in een weeshuis tot vuilnis rapen op een prachtig strand. Alles geregeld door Activity International. Deze reisorganisatie heeft me de heletijd ontzettend goed begeleid, en ik kreeg veel hulp bij het organiseren van mijn reis. Ook de voor- en nazorg was heel goed. Je krijgt echt het gevoel alsof ze goed voor je zorgen! Dit is natuurlijk ook zo. Al met al heb ik ontzettend goede ervaringen met Acitivity International en ik raad ze daarom ook bij iedereen aan! ... Lees meer

op 14 januari 2013 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: januari 2012

Positief: Blue Frog in Suriname stond altijd open als ik vragen had of gewoon even ergens over wilde komen kletsen. Ze hadden altijd goede tips .

Negatief: Excursies waren wel erg duur bij blue frog.
Activity International heeft mij voor mijn reis verkeerde informatie gegeven omtrent de visum regeling waardoor ik anderhalf uur voor mijn vlucht van schiphol nog naar het consulaat van suriname heb moeten rijden om zo snel mogelijk een visum te regelen. Dat was ERG balen want mn reis is erg stressvol begonnen. ... Lees meer

• Algemeen 7
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 7
op 1 november 2012 bestemming: Zuid-Afrika / Brits, Ukutula, reisperiode: september 2012

Alleen maar positief! heb hele goede ervaringen met Activity International. Had de reis al heel lang van te voren geboekt waardoor ik erg veel contact tussendoor had met deze organisatie (vele vragen waar ik nog mee zat). Mijn contactpersoon bij Activity International heeft mij altijd super goed geholpen en altijd gereageerd op mijn mail's. Ook telefonische contact gehad en perfect geholpen, niks was ze te veel. Ook zijn er zat gelegenheden om deel te nemen aan informatiedagen (ben zelf ook geweest voor ik ben gaan boeken), zeker aan te raden bij enige twijfel of om een beter persoonlijk beeld van de organisatie te krijgen. Al met al ben ik zeer positief over Activity International en zou ik zo weer bij hun een reis boeken! ... Lees meer

op 11 oktober 2012 bestemming: Australië / Sydney, reisperiode: oktober 2007

In 2007 ben ik voor het eerst via Activity International op reis geweest. Ik vertrok met een groepsvlucht met ongeveer 10 anderen naar Sydney. Bij aankomst werden we opgehaald en naar ons hostel gebracht waar we met de hele groep 2 nachten verbleven. Tijdens deze 2 dagen kregen we workshops over het zoeken van werk en hulp bij het afsluiten van een bankrekening, sofinummer aanvragen en een simkaart voor je telefoon. Dit behoorde allemaal tot het startpakket! Ik was hier zeer tevreden over omdat je wordt geholpen met al die lastige zaken die erbij komen kijken als je lang op reis gaat en wilt werken. Tijdens mijn reis heb ik een aantal keer email contact gehad met de Australië coördinator over de opties om mijn vluchten aan te passen. Bij Activity is alles mogelijk en ze zijn zeer bereid om je te helpen. Ik ben altijd zeer enthousiast geweest over Activity en ik vertrek daarom dit jaar weer via Activity naar Australië en Nieuw Zeeland. Ik kan het iedereen aanraden om via Activity International op reis te gaan. Ze bieden zo veel verschillende reizen aan en het zijn superlieve mensen die altijd klaar staan om antwoord te geven op al je vragen en je te helpen bij het vinden van de juiste reis! ... Lees meer

• Vervoer 10
op 8 oktober 2012 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: maart 2011

Ik heb met Activity International vrijwilligerswerk gedaan in Zuid-Amerika; mijn beste ervaring ooit! Op twee verschillende projecten aan de slag gekund, waar we met een heel internationaal gezelschap elke dag een feestje maakte van het werk. De begeleiding vooraf vond ik erg fijn! Je mag altijd mailen of bellen en je krijgt snel antwoord terug van de werknemers van Activity International. Echt top! Daarnaast vond ik dat ze altijd voor je klaar staan, zowel op het kantoor als de contactpersoon ter plekke. Ze hebben echt het beste met je voor en willen dat je als vrijwilliger een geweldige tijd tegemoet gaat. Dat is bij mij in ieder geval zéker gelukt en ben ik het team van Actvity heel dankbaar voor!!! Een dikke aanrader! ... Lees meer

op 9 mei 2012 bestemming: Brazilië / Rio de Janeiro, reisperiode: maart 2010

Mijn dochter heeft zeer slechte ervaringen gehad met Activity International. Naar Brazilie gegaan, eerste taalcursus, daarna vrijwilligerswerk.

Het vrijwilligerwerk was prima, maar het eerste gastgezin WAARDELOOS. Waar anderen leuke adressen hadden, kwam zij terecht bij een mevrouw die er niet was en een hond in huis had, die de keuken onderpoepte. Zij alleen aan het werk, ben volkomen aan mijn lot overgelaten. Niets op uitgedaan door Activity.

Toen werd zij erg ziek, hoge koorts, en geen enkele hulp, terwijl zij in een appartement zat, totaal alleen, met uitwerpselen van de hond. Gelukkig kon zij terecht bij een lieve mevrouw, die zich over haar heeft ontfermd en waar ze na drie antibioticakuren weer aan mocht sterken. Van Activity International geen taal of teken.

Gelukkig was het tweede gedeelte van haar reis, vrijwilligerswerk en een ander gastgezin, wel oke, alleen was zij erg verzwakt en was ik blij dat ze weer naar huis ging. Bezorgde ouders werden niet gehoord door Activity, die moesten zich er niet mee bemoeien. Dit werd ook tegen mijn dochter gezegd in mailcontacten; dat zij maar niet teveel aan haar ouders moest vertellen. ... Lees meer

• Algemeen 2
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 6
op 11 april 2010 bestemming: Australië, reisperiode: november 2009

De reisorganisatie biedt een startpakket aan. Dit pakket houdt in dat je een informatiedag krijgt. In die dag krijg je te horen en te zien hoe je kunt reizen (bus, vliegtuig, auto etc) wat de bezienswaardigheden zijn en ga zo maar door. Dit is wel een interessant item van de dag. Maar als je realistisch bent is het niet nodig, er zijn tientallen shops waar je reizen kunt boeken en ze kunnen je ook informatie geven over alles wat Australie te bieden heeft.

Ook zeggen ze dat ze een bankrekening voor je open en je belasting nummer klaar ligt. Dat is niet waar, ze zeggen dat je een bank in moet lopen met je papieren en dat is het. Ook je tax file number moet je gewoon van het internet halen met je papieren. Dus dat kan je makelijk allemaal zelf doen.

De optie die je krijgt om vluchttijden te wijzigen is heel erg makkelijk zou je denken. Maar elke wijziging zal niet zijn op de datum die jij wil maar op de datum die het beste uit komt bij hun. Natuurlijk proberen ze je in te plannen op de datum die dicht bij is maar het is altijd maar de vraag.

Zo stuurde ik een email op 9 april om naar huis te kunnen want mijn geld is bijna op, en de eerste vlucht is 25 april en dan moet ik eerst van Perth naar Sydney zien te komen voor 400 dollar.

Zo heb ik meerdere reacties gehoord van andere reizigers die reizen met Activity International. Als backpacker is het moeilijk van te voren te bepalen hoe lang je ergens blijft. Vooral omdat het vinden van werk echt moeilijk is en je daarvoor soms afstanden moet reizen die niet in je planning staan. Ik zou zeggen koop een open wereld ticket naar mijn ervaringen. ... Lees meer