Djoser begon ruim 30 jaar geleden met een reis naar Egypte, het land dat altijd de specialiteit van deze organisatie gebleven is. Inmiddels gaan de meer dan 200 verschillende reizen naar zo'n 100 landen. Denk bijvoorbeeld aan een 21-daagse rondreis door Peru, de rondreis Nieuw-Zeeland & Fiji van 28 dagen of een 7-daagse winterreis door IJsland. Djoser staat bekend om 'de andere manier van reizen'. Dit houdt in dat individuele vrijheid gecombineerd wordt met het gemak van een groepsreis. De deskundige en enthousiaste reisbegeleiding staat voor je klaar en je hebt de vrijheid om zelf op pad te gaan. Je hebt zo alle gelegenheid om kennis te maken met andere landschappen en culturen.
De reizen van Djoser zijn geschikt voor iedereen die van een actieve manier van reizen houdt. Gemiddeld nemen 16 reizigers deel aan het programma, met een minimum van 8 en een maximum van 20 tot 22. De minimum leeftijd voor de reizen is 18 jaar. Voor gezinnen met jonge kinderen is er een aanbod familiereizen onder het label Djoser Family.
Djoser heeft een team van enthousiaste reisbegeleiding. Met hun ervaring en deskundigheid zijn zij van meerwaarde voor de reizen. Veel van de begeleiders zijn Nederlandstalig, met af en toe een uitzondering. De meeste reisbegeleiders werken al jaren voor Djoser en hebben veel kennis van de specifieke reizen. Ze helpen je graag met raad en daad. Hun kennis en liefde voor het land delen ze met je en ze zorgen er op de achtergrond voor dat de reis soepel verloopt.
Het kantoor van Djoser is gevestigd in het centrum van Leiden. Daarnaast beschikt de organisatie over een reiswinkel. Contact opnemen met Djoser kan via de telefoon of via de live chat op de website. Djoser is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds.
Ervaringen met Djoser
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 473 reviews over Djoser lezen. Het gemiddelde cijfer is een 7,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 30 maart 2007 door Helena.
Deze organisatie zit in de categorie rondreizen. Hierin zitten 46 organisaties; o.a. Djoser, SRC Reizen, Rosetta Reizen, NRV Reizen, Unico Travel, 333travel, AfrikaPlus, AmerikaPlus, AsiaDirect, Koning Aap, Sawadee Reizen, Shoestring, Tiara Tours, PANGEA Travel en FOX, verre reizen van ANWB. Al deze organisaties samen hebben in 3.168 reviews een gemiddelde gescoord van 8,3. Djoser scoort dus gemiddeld 1,1 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie rondreizen. Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Djoser heeft deze publieksprijs gewonnen in 2020.
Djoser krijgt gemiddeld een 7,2
op basis van 473 ervaringen:
7,2
+ Ervaring delen
Monique Bodijn
op 17 augustus 2025
bestemming: Vietnam / Rondreis, reisperiode: augustus 2025
We zijn dit jaar met Djoser family 23 dagen naar Vietnam geweest. Als je zoals wij wat oudere kinderen hebt, is het Djoser family 16+ concept absoluut geweldig. Ze zijn bij mijn weten de enige reisorganisatie die dit aanbiedt en voor ons reden om wederom met Djoser op vakantie te gaan (vorig jaar naar Zuid-Afrika geweest). Maar hier houdt de positieve berichtgeving over Djoser dan ook wel op...
Het begon al met de vlucht. Op de website werd een vlucht met Singapore Airlines aangeboden. Na boeken bleken wij, als enigen van het reisgezelschap, op een Turkish Airlines vlucht te zitten. Dit is vervelend want als je kiest voor een reisgezelschap, dan wil je niet apart reizen (zeker de terugreis niet). Navraag bij Djoser leerde dat ze aan het begin van het seizoen te weinig goedkope stoelen hadden ingekocht bij Singapore Airlines en niet bereid waren de prijs te betalen die op dat moment gold. Ik vind dat Djoser die extra kosten dan maar had moeten maken; je adverteert tenslotte met Singapore Airlines op je website, maar het was met Turkish Airlines vliegen, graag of niet.
De reis naar Vietnam was mooi. We hadden een bijzonder leuk en gezellig reisgezelschap en een leuke reisleidster van Djoser. De accommodaties waren - op een paar uitzonderingen na - echt te bedroevend voor woorden. Ze waren armoedig, vies en/of afgelegen. In een geval een airco die het niet deed in de ontbijtzaal, waardoor al het eten in +30° lag en er een enorme riool lucht in de lobby hing. Echt onnodig in Vietnam, waar je uitstekende hotels kunt krijgen voor heel weinig geld...
De excursies waren - wederom op een paar uitzonderingen na - teleurstellend. Vaak en lang in de bus, weinig gezien en gedaan.
Twee binnenlandse vluchten gemaakt, waarbij je bij beiden 's avonds vertrekt, maar wel om 12.00 je kamer uit moet en de rest van de dag 'vrij' hebt. Niet heel handig gepland.
Onze reisleidster heeft zeker geprobeerd om betere hotels of kamers te krijgen of de kamers langer aan te houden op de reisdagen, maar kreeg geen enkele medewerking van Djoser in Nederland. Na een tijdje werd me duidelijk hoe deze reis georganiseerd wordt: Djoser boekt de reis bij een lokale Vietnamese reisorganisatie en kijkt verder nergens naar om. Er moeten dus twee organisaties betaald worden uit de reissom en dat verklaard waarschijnlijk de matige accommodaties en excursies.
Wij zullen nooit meer met Djoser reizen. De voorstelling van de reis op de website en in de reisgids wordt fantastisch beschreven maar is minder fraai en zeker te duur voor wat je er uiteindelijk voor krijgt. Gelukkig hadden we een heel leuk reisgezelschap en hebben mede hierdoor een prima vakantie gehad, maar dit is zeker geen verdienste van Djoser.
Marjolein
op 16 augustus 2025
bestemming: Zuid-Afrika / Rondreis, reisperiode: juli 2024
Wij zijn definitief afgehaakt bij Djoser nadat ze onze groep vorig jaar echt zo dramátisch slecht hebben behandeld bij vluchtproblemen die ze grotendeels zelf hadden veroorzaakt. We gingen met vrienden, wij hadden uiteindelijk 5 dagen vertraging en onze vrienden 7 dagen... Djoser regelde en betaalde intussen niks terwijl we o.a. midden in de nacht in Parijs stonden. Ze waren nauwelijks bereikbaar (5 uur overdag op zaterdag aan de lijn voor we Djoser te pakken hadden), hun planners werken maar een paar dagen per week dus we moesten 3 dagen (!) wachten voor Djoser een nieuwe vlucht had geregeld, hun medewerker die tegen ons schreeuwden, aangepaste reis met 3 dagen midden in een productiebos zonder vervoer of iets te doen en te gevaarlijk om te wandelen, etc. Van de uiteindelijke schadevergoeding konden we dit jaar nog een keer op reis.
Tip: boek de vlucht zelf. 😉
Tip 2: check goed voor verborgen kosten. Bij 3 weken Zuid-Afrika komt er aan verplichte tips en standaard uitstapjes en verplichte fooi nog 960 euro pp bij.
Berend D
op 9 augustus 2025
bestemming: Italië / Rondreis, reisperiode: juli 2025
Familie-reis door Zuid-Italië en Sicilië. De reisbegeleider was nog nooit in Zuid-Italië geweest, sprak de taal niet goed (en de chauffeur sprak geen Engels); was chaotisch en kon niet plannen, kon niet heel goed met kinderen en leek ook weinig interesse te hebben in het land.
Dit overschaduwde de reis, daarnaast was een aantal hotels zeer oncomfortabel of niet geschikt voor families (tot 2 uur 's nachts muziek van het dakterras).
Dit maakte dat ondanks de mooie dingen die te zien waren en het goede weer en de fijne bus de reis continu werd overschaduwd door miscommunicatie, gebroken nachten en onmogelijkheid om activiteiten te plannen omdat de planningen van de reisdagen niet goed gecommuniceerd werden.
Djoser gaf tijdens de reis aan dat de lokaal agent het maar moest fiksen (wat ze niet deden) als het om de accomodaties ging, en dat hun reisbegeleiders "universeel inzetbaar zijn", omdat het geen gidsen zijn en dat ze een gedegen opleiding krijgen.
Die opleiding blijkt in de praktijk heel erg tegen te vallen. Uiteindelijk gaf dit meer stress om alles ter plaatse nog te regelen dan wanneer je het zelf van te voren zou doen.
Verder was het programma op een aantal punten niet zoals geadverteerd (plekken die niet bezocht werden, tochten die anders waren), en niet om heel duidelijke redenen.
Tjerk
op 31 juli 2025
bestemming: Azoren, reisperiode: september 2025
Ruim tevoren gebeld of reis doorging: jawel, 9 deelnemers waar 7 het minimum was. 4 (!) week voor aanvang werd de reis alsnog gecanceld er waren maar 8 (!) deelnemers. Onbetrouwbare organisatie, en met een reactie termijn van 4 weken valt er zelfs in september weinig meer te vinden.
Jolanda Komen
op 7 juli 2025
bestemming: Spanje portugal / Bilbao, reisperiode: juni 2025
Een aantrekkelijk reisprogramma maar niet goed uitgevoerd door inzetten reisbegeleider zonder kennis van het gebied, veel bezienswaardigheden gesloten bij aankomst. Veel te weinig tijd bij bezienswaardigheden. Tijdens reis al aangegeven dat de reisbegeleider niet kundig was en het reisschema niet aansloot, maar Djoser reageerde niet. De hotels waren wel prima.
Paul van Oijen
op 27 juni 2025
bestemming: Spanje / Rondreis, reisperiode: juni 2025
Waardeloze organisatie Djoser. Stuurt reisbegeleider mee die nog nooit ter plaatse is geweest. Tijdig geklaard maar zonder resultaat. Geld totaal niet waard. NOOIT MEER DJOSER!!
Loes
op 10 mei 2025
bestemming: Japan / Sneek, reisperiode: augustus 2025
Djoser annuleerde mijn reis vanwege te weinig animo, en gaf aan dat wij exact dezelfde reis 3 dagen later wel kon maken. Ik zag zelf dat deze reis 900 euro duurder zou uitpakken, dus vroeg ik djoser of zij dit verschil zouden kwijtschelden aangezien Djoser degene was die de reis annuleerde.
Maar dit was niet het geval. Voor het ongemak kregen we 50 euro per persoon korting, wat neerkwam op 150 euro op de totale reissom.
Belachelijke actie van djoser.
Anita Schoenmaker
op 14 april 2025
bestemming: Japan, reisperiode: april 2025
Van begin tot eind was alles goed geregeld. De hotels zaten op gunstige locaties, we hadden een directe vlucht, en reisbegeleider Bart had enorm veel kennis en organiseerde veel voor ons. Dit was onze eerste keer met Djoser en zeker niet de laatste keer.
Ludo
op 21 maart 2025
bestemming: Nepal / Gent, reisperiode: oktober 2025
Geen mogelijkheid tot omboeking
Scarlett Haasnoot
op 10 februari 2025
bestemming: India< Rajasthan & Nepal, reisperiode: november 2024
De reis, 30 dagen India, Rajasthan & Nepal, was zonder meer erg mooi. Al zijn er vlak voor aanvang van de reis veranderingen doorgevoerd, ten nadele van de reizigers. Voorbeeld: halverwege de toch best vermoeiende reis werd een super deluxe hotel, te weten een prachtig paleis, met idem dito tuin met zwembad (volgens de reisleider het mooiste verblijf van de gehele reis), verruild voor een zeer eenvoudige tent, die levensgevaarlijk was qua elektriciteit in de gehele tent en daarbuiten. Blote elektrische draden en kroonsteentjes bij de wastafel en direct buiten, achter het tentdoek, over de gehele breedte, waar het water van een ijzeren douchebak zonder echte c.q. goede afvoer direct op af waterde. Eveneens direct achter het tentdoek, hoopte de gehele inhoud van de toiletpot, na doortrekken van het toilet, zich bij de elektrische draden op. Levensgevaarlijk allemaal. De reisleider schrok ook enorm van de tenten, die had verteld dat wij in zeer luxe tenten ons onderkomen zouden krijgen. Terugreis Kathmandu - Amsterdam. Voor vertrek naar Delhi, kregen de reizigers al het bericht dat op de terugreis, de vlucht naar Amsterdam tijdens de overstap in Istanbul niet gerealiseerd kon worden. Turkish Airlines zou voor een overnachting zorgen, waarop wij de volgende dag onze reis naar Amsterdam konden voortzetten. De reisleider die al een dag eerder naar huis vertrok, gaf de groep het nadrukkelijke advies de bagage niet te laten doorlabelen, maar de bagage mee te nemen naar het hotel. Dit advies werd door iedereen gevolgd. Bij aankomst in Istanbul, duurde het na procedure toewijzing hotel, ruim een uur voordat wij opgehaald werden door twee kleine busjes. Na een rit van drie kwartier kwamen we aan bij het hotel. De volgende ochtend werden wij door één kleine bus opgehaald, waar ook nog een paar andere mensen in mee moesten. De bagage paste voor geen meter, het hele middenpad stond vol met reistassen en koffers, er werd door de chauffeur met enkele reizigers een verbale strijd gevoerd, aangaande de bagage, waardoor de chauffeur zijn gram haalde, door tergend langzaam te rijden. Hij deed anderhalf uur over de rit naar het vliegveld. Het inchecken van de bagage. Mijn reistas woog 16 kg, er moest of één kg uit de tas gehaald worden of ik moest bij betalen. Op mijn verweer dat er 30 kg meegenomen mocht worden, werd niet gereageerd. Of bij betalen of iets uit de tas halen. Omdat ik nog ruimte in mijn handbagage had, heb ik spullen uit mijn reistas gehaald. Mijn echtgenoot zijn reistas woog 18 kg, Hier hetzelfde liedje. Onder tijdsdruk, tijd van boarden was nabij, vliegveld erg groot, heeft mijn echtgenoot betaald. Geen flauw idee hoeveel het bedrag in Euro’s bedroeg. Thuisgekomen bleek het om een bedrag van €54,31 te gaan. Contact gezocht met Turkish Airlines, dat wij het ten onrechte betaalde bedrag gerestitueerd wilden krijgen. Zij hielden vol dat de bijbetaling terecht was. Hierop contact met Djoser gezocht met de vraag of zij konden bemiddelen met Turkish Airlines of dat zij dit bedrag aan ons konden restitueren. Het verkeerde advies van de reisleider is debet aan de onterechte betaling voor overgewicht. Het antwoord van Djoser luidde nee. Na onze reactie op dit antwoord hebben wij niets meer van Djoser vernomen. Van zo’n grote reisorganisatie hadden wij meer service verwacht, het siert hen niet!!!!
Bekijk 473 ervaringen over Djoser