Interview Allcamps.nl

Interview met Ralf de Bruijn
Stacaravan van Allcamps/Roan

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Mijn naam is Ralf de Bruijn, 36 jaar en sinds juni 2013 werkzaam als Manager Marketing & Sales voor Allcamps. Kamperen is met de paplepel ingegoten, vroeger in Frankrijk en de laatste 10 jaar voornamelijk Spanje en Italië. Na diverse marketingfuncties voor o.a. Center Parcs en de Efteling ben ik nu eindverantwoordelijk voor een product wat eigenlijk het beste aansluit bij mijn eigen vorm van vakantie vieren. Een hele leuke baan in een gezellige en dynamische branche!


Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Allcamps is een Nederlandse organisatie en onderdeel van de European Camping Group. Deze Nederlands/Deense onderneming is gespecialiseerd in luxe kampeervakanties en op dit moment met 4 merken actief in Europa: Roan Camping Holidays en Go4Camp verhuren eigen stacaravans en lodge- en bungalowtenten op Europese topcampings.

Binnen de markt zagen we ruimte om ook de accommodaties van derden (andere touroperators en campings direct) aan te gaan bieden. Hiervoor hebben we Allcamps gestart en recentelijk Campingspezialist in Duitsland.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Allcamps biedt vakanties aan op meer dan 280 campings, héél veel campings dus. Met deze naam benadrukken we ons grote camping aanbod.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Allcamps verzorgt onbezorgde, leuke kampeervakantie. Van een rustige camping vlakbij een mooi dorpje tot een grote camping met meerdere zwembaden, mega glijbanen en restaurants: je kunt bij ons met alle wensen terecht om de ideale camping en stacaravan, luxe bungalow- of lodgetent in Europa te vinden. Allcamps is Thuis op iedere camping en maakt daarom het zoeken, vergelijken en boeken héél leuk en eenvoudig.

Wie is de doelgroep?
Iedereen die van (luxe) kamperen houdt, waarbij het accent ligt op gezinnen met kinderen.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Ons aanbod is enorm groot door onze intensieve samenwerking met diverse andere Europese touroperators en de directe relatie met vele campings. Daarnaast onderscheiden we ons met onze persoonlijke benadering. Net als bij onze zusterorganisaties Roan Camping Holidays en Go4Camp (Zoover award 2013 - beste aanbieder kampeervakanties) is service vanzelfsprekend en houden wij van persoonlijk contact. Onze ervaren verkoopmedewerkers bezoeken de campings regelmatig en kunnen daarom net dat ‘beetje extra’ advies op maat geven.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
De gehele Costa Brava is in 2014 weer erg populair. Camping Castell Montgri en El Delfin Verde doen het hier heel goed. En nieuw en direct héél populair is Camping Montroig aan de Costa Brava. Daarnaast zijn de regio’s Gardameer en Toscane nog steeds onverminderd populair met camping Lido, Bella Italia, Park Albatros en Norcenni Girasole.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Spanje wordt iets populairder, daarnaast enkele campings in het binnenland van Frankrijk.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Onze persoonlijke benadering en service. Geen vraag laten we onbeantwoord, mails worden altijd binnen een paar uur beantwoord en ook op de meeste avonden en in het weekend zijn we goed telefonisch bereikbaar.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als een vriendelijke organisatie waarbij het prettig en eenvoudig is om de juiste kampeervakantie te boeken.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds?
Ja, bij alle drie.

Heb je nog iets toe te voegen?
Sinds eind 2013 is onze website www.allcamps.nl volledig vernieuwd waardoor het nog makkelijker is om campings en accommodaties te zoeken én te vergelijken. Niet voor niets zeggen we ‘Allcamps , thuis op iedere camping’.