Schrijf een ervaring over Heart of Argentina Travel en maak kans op mooie prijzen!

Interview Heart of Argentina Travel

Interview met Jan Lettinga
Interview met Jan Lettinga van Heart of Argentina Travel

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Samen met mijn Argentijnse vrouw zijn wij in 2008, toen wij vanuit NL naar Argentinië emigreerden, onze eigen reisorganisatieHeart of Argentina Travel” begonnen. Wij hebben altijd veel rondgereisd in Argentinië (al sinds 1999) en houden van het land, de mensen, de veelzijdigheid in landschappen en culturen, etc. Met ons bedrijf willen wij de passie voor Argentinië overbrengen op de klanten. Ik ben samen met mijn vrouw eigenaar van het bedrijf.

Vragen over de organisatie


Hoe is het bedrijf ontstaan?
Zie hierboven, uit liefde voor het land en de cultuur.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
De naam van het bedrijf is gekozen omdat wij opereren vanuit het hart van het land, de regio Córdoba. Bovendien heeft het woord “hart” ook die dubbele betekenis, namelijk dát wat wij voelen voor het land Argentinië.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Wij organiseren uitsluitend individuele reizen op maat. Omdat wij in Argentinië wonen en werken, denken wij het land beter te kennen dan wie dan ook. Bovendien reizen wij voortdurend door het land en kennen zodoende de meest bijzondere plekken. Binnen het segment “individuele maatwerkreizen” willen wij de beste zijn, dit o.a. door veel persoonlijke service en uitgekiend maatwerk.

Wie is de doelgroep?
In de loop der jaren is gebleken dat wij veel avontuurlijk ingestelde reizigers hebben, maar in principe behoort iedereen die op zoek is naar een boeiende rondreis op maat door het land tot de doelgroep. Wij organiseren echter geen low-budget reizen met overnachtingen in hostels (wij bieden accommodaties aan vanaf middenklasse tot luxe).

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Doordat wij zelf in Argentinië wonen kunnen wij de klant op de voet volgen als deze door het relatief grote én onbekende land rondreist. Vele klanten waarderen deze persoonlijke service enorm. Bovendien kunnen wij alle denkbare privé-excursies organiseren, we beschikken over een ruim netwerk van professionele, Engelstalige gidsen.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
De privé-excursies in het Noordwesten van Argentinië (de Puna, Valle Calchaquíes en het traject MendozaSalta over de ruta 40) zijn erg in trek. Ook is in het hoogseizoen, tussen oktober en april, het ruige Patagonië een klassieke bestemming.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Steeds meer mensen kiezen voor langere vakanties. Argentinië is dusdanig groot dat je eigenlijk minimaal 5-6 weken nodig hebt om het land een beetje te leren kennen. In 2013 hadden wij dan ook vele langdurige reizen, sommige van 3 tot 4 maanden.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
De persoonlijke aandacht, het met de klant in contact staan gedurende de rondreis, dat doet eigenlijk niemand.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Betrokken, gedreven en professioneel.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Omdat wij in Argentinië wonen en hier staan ingeschreven zijn wij niet aangesloten bij Nederlandse garantiefondsen. In Argentinië bestaan helaas geen soortgelijke fondsen. We hebben honderden positieve recensies van klanten, daar kan iedere geïnteresseerde klant referenties van opvragen bij ons.

Heb je nog iets toe te voegen?
Wat veel mensen niet weten is dat Argentinië behoorlijk uniek is in de wereld? Want waar ter wereld vind je in één land woestijn, jungle, gletsjers, vulkanen, hooggebergte, pampa, 3.000 km kuststrook en fascinerende miljoenensteden?