Zonnig Zeilen

Aangesloten bij: GGTO
Type reizen: blue cruise

Logo van Zonnig Zeilen

Bij Zonnig Zeilen boek je een blue cruise in de wateren van Turkije en/of Griekenland. De eigenaren van Zonnig Zeilen hebben zelf een grote passie voor het zeilen en delen dit graag met iedereen. Tijdens deze ontspannen zeilvakantie hoef je zelf niet te zeilen maar meehelpen met de crew mag uiteraard altijd.

Zonnig Zeilen biedt vakanties aan in het gehele Middellandse Zeegebied. Het schip waar het allemaal mee begon is de GanGan en die ligt op dit moment aan de kust tussen Griekenland en Turkije. Als je wilt genieten van het meezeilen is dit een van de mooiste gebieden ter wereld om aan boord te gaan voor een mooie zeiltocht. Zonnig Zeilen beschikt over zeiljachten die geschikt zijn voor 6, 8, 10, 12, 16 of 18 personen en vrijwel identiek zijn aan elkaar.

Het kleinste schip meet 22 meter, het grootste schip is 36 meter lang. Mocht je met een nog grotere groep op vakantie willen dan kun je altijd contact met ze opnemen. Ervaren zeilers kunnen een van de schepen huren voor eigen gebruik. Ook individuele vakantiegangers zijn meer dan welkom op een van de zeiljachten van Zonnig Zeilen. Alle reizigers hebben bovendien de keus uit verschillende blue cruises. Dit zijn zeiltochten waarbij je twee keer per dag aan land kunt gaan om je benen te strekken en de omgeving te ontdekken. De themareizen van de blue cruises zijn onder andere KidsCruises of YogaCruises. En wil je graag mooi egaal bruin worden onder de Griekse of Turkse zon? Dan is een naturistencruise wellicht iets voor jou. Kortom, er is heel veel mogelijk met Zonnig Zeilen.

Ervaringen met Zonnig Zeilen

Zonnig Zeilen krijgt gemiddeld een 8,8
op basis van 66 ervaringen:

8,8 + Ervaring delen
op 7 november 2023 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2023

Zeilen langs de Turkse zuidwestkust met ZonnigZeilen was een onvergetelijke ervaring. Het hoogtepunt van de reis waren absoluut de speelse dolfijnen die met onze boot meezwommen, wat een magisch moment! Toch was ook het genieten van heerlijk niets doen aan boord, terwijl ik een boek las en werd getrakteerd op fantastische nieuwe uitzichten, een waar genot. ZonnigZeilen leverde niet alleen opnieuw een geweldige zeilvakantie, maar ook herinneringen die een leven lang meegaan. Sterk aanbevolen voor wie op zoek is naar avontuur, ontspanning en de schoonheid van de Turkse kust.

• Algemeen 10
op 27 oktober 2023 bestemming: Griekenland / Lefkada, reisperiode: september 2023

Voor de tweede keer had ik het genoegen om met ZonnigZeilen langs de prachtige Ionische kust van Griekenland te varen. Het was opnieuw een onvergetelijke ervaring, en ik kan met volle overtuiging zeggen dat dit bedrijf een echte aanrader is voor zeilliefhebbers en avonturiers.

Een van de eerste dingen die me opviel, was de uitstekende keuken aan boord. Het eten was absoluut geweldig. Elke maaltijd was een culinair hoogtepunt, bereid met verse ingrediënten en een vleugje Griekse gastvrijheid. De chef-kok aan boord wist keer op keer te verrassen met smakelijke gerechten, variërend van traditionele Griekse specialiteiten tot internationale favorieten. Of het nu ging om vers gevangen vis, lokaal geteelde groenten, of heerlijke olijfolie, de kwaliteit van het eten overtrof mijn verwachtingen en maakte de zeiltocht des te meer memorabel.

Wat de ervaring echt onvergetelijk maakte, was de toegewijde bemanning van ZonnigZeilen. Ze deden het fantastisch in het zorgen voor het comfort en de veiligheid van de gasten. Hun kennis van het gebied, de zeilvaardigheden, en hun vriendelijkheid maakten de reis nog aangenamer. Ze stonden altijd klaar om vragen te beantwoorden, suggesties te doen voor geweldige plekken om te bezoeken en te helpen met alles wat nodig was.

Daarnaast hadden we het geluk om tijdens onze reis gezegend te worden met heerlijk weer. De Ionische kust bood ons stralende zonneschijn, helderblauwe wateren en een verfrissende bries, wat de zeilervaring echt idyllisch maakte. Het landschap was adembenemend, met pittoreske baaien, schilderachtige dorpjes en historische bezienswaardigheden die we onderweg konden verkennen.

Al met al was mijn tweede reis met ZonnigZeilen een droom die uitkwam. De combinatie van uitstekend eten, een vriendelijke bemanning en het prachtige weer maakte deze zeilvakantie tot een van de hoogtepunten van mijn jaar. Ik kan nauwelijks wachten om volgend jaar terug te keren en nogmaals van deze geweldige ervaring te genieten. ZonnigZeilen heeft opnieuw bewezen dat ze weten hoe ze hun gasten een onvergetelijke zeilervaring moeten bieden, en ik beveel hen van harte aan aan iedereen die op zoek is naar een ongeëvenaarde zeilvakantie langs de Ionische kust van Griekenland.

op 25 oktober 2023 bestemming: Turkije, reisperiode: september 2021

Zonnig Zeilen annuleerde de reis vanwege Corona-beperkingen. De aanbetaling van 660 euro zou ik terug krijgen. Ondanks vele verzoeken nog steeds niet ontvangen. Bedrijf reageert niet op telefoontjes of e-mails.

• Algemeen 1
op 4 september 2023 bestemming: Griekenland / Nidri, reisperiode: augustus 2023

Onder de gastvrije en verzorgende bezieling van Gerard en Germaine hebben we heerlijke week doorbracht op de Gan Gan. We hebben mooie baaitjes aangedaan en bij heerlijke restaurants op schitterende locaties gegeten. Met s avonds een heerlijk afzakkertje op de boot

• Algemeen 9
op 19 augustus 2023 bestemming: Griekenland / Preveza, reisperiode: augustus 2023

Het is een 10 waard! Geweldige week gehad en G&C zijn ideale hosts!

op 19 augustus 2023 bestemming: Griekenland / Nydri, reisperiode: augustus 2023

We hebben een fantastische week gehad op de Gan Gan. De week bestond uit alles wat we ervan gehoopt hadden en nog meer. Gerard en Germaine verzorgde ons vanaf het ontbijt in de ochtend tot thee/koffie laat op de avond. We hebben de mooiste plekjes gezien en bij schattige restaurantjes gegeten op advies. Volgend jaar komen we weer terug!

op 2 augustus 2023 bestemming: Griekenland / Nydri, reisperiode: juli 2023

We hebben een geweldige zeilreis op de Gan Gan gehad! Germaine en Gerard hebben super voor ons gezorgd; we kregen elke dag een heerlijk ontbijt en lunch en we hebben in prachtige baaien gelegen. Ook zorgden ze elke avond voor de reservering bij een leuk restaurant en hebben ze de verjaardag van onze zoon tot een feest gemaakt. Zonnig Zeilen is echt een aanrader!

op 2 augustus 2023 bestemming: Griekenland / Lefkas, reisperiode: juli 2023

Wij hebben een geweldige week gehad aan boord van de Gan Gan! Vanaf het moment van reserveren tot het en met het afscheid was super verzorgd. Germaine en Gerard hebben ons naar de meest mooie plekjes gebracht. Restaurantjes gereserveerd, de transfers, alles is geregeld. Ontbijt, lunch, borrel aan boord: We hebben ons de hele week als sultans gevoeld op het achterdek. Niets was teveel. Als kers op de taart kwamen dolfijnen ons gedag zeggen! Kortom, onze vakantie was een feestje! Lieve Germaine en Gerard, nogmaals, super bedankt!

• Algemeen 10
op 22 juli 2023 bestemming: Griekenland / Lefkas / Ironische Eilanden, reisperiode: juli 2023

In een heerlijk ontspannen sfeer de GanGan op met alle gastvrijheid die Gerard en Germaine te bieden hebben. Zorgeloos, je hoeft niet na te denken waar je heen gaat, de route wordt vooraf gedeeld en besproken. Prachtige plekken gezien rondom Lefkas! Heerlijk zwemmen en borrelen en genieten van uitstekend ontbijt en lunch aan boord. Ontspannen, tijd voor elkaar en genieten van de zon en alles wat je om je heen ziet. De hele week buiten slapen onder de sterren op het voordek, een unieke ervaring. Kortom: wij hebben echt genoten op de boot bij Gerard en Germaine!

op 18 juli 2022 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2021

Waarschijnlijk was het schip gecharterd. Hadden all inn geboekt. Was het duidelijk niet. 6 consumpties de hele dag. Moesten uiteindelijk zelf naar de supermarkt. Dorpjes bezoek zat er ook niet in want dan moest havengeld betaald worden

• Algemeen 4
op 5 maart 2020 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2019

Lekker eten, zwemmen, zeilen, weer lekker eten, snorkelen, zeilen en genieten van het adembenemende uitzicht. Dat was zo'n beetje mijn vakantie en dus wil ik weer terug. Het schip is echt van alle gemakken voorzien, overal internet en overal kon ik mijn telefoon opladen, dat had ik dus echt niet verwacht op een boot. Het meest relaxte is dat je zelf niets hoeft te doen. Er wordt voor je gezorgd, er wordt voor je gezeild, het enige dat je zelf moet doen is een mooi kleurtje krijgen (wat dan weer niet echt lukte...). Enige nadeel is dat een week wel erg kort is.

op 23 februari 2020 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2019

Een supergezellige vakantie gehad aan boord van de GanGan. Het zeilen was relaxed, zo'n groot schip gaat dus niet echt schuin maar gaat nog verrassend hard. Enorm veel leuke plekken bezocht en heerlijk buiten onder de sterrenhemel geslapen. Dat was toch wel bijzonder. Natuurlijk heb je een eigen tweepersoons hut, maar het zonnebed waar je overdag lekker kan bakken is 's nachts een matras waar je met je eigen dekbed heerlijk kan slapen. Vanuit Turkije zijn we naar Griekenland gezeild, klinkt spannend maar dat viel dus mee. Geen hoge golven. Volgend jaar gaat dit schip helemaal naar Griekenland, naar het Lefkas gebied. Ik ben benieuwd of dat ook zo mooi is.

op 16 februari 2020 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2019

Superfijne vakantie aan boord van de Espanyol gehad! Een betere bemanning konden we ons niet wensen. Kok Naim is een echte kunstenaar die keer op keer de fijnste gerechten uit zijn keuken weet te toveren. Kapitein Erdem is vriendelijk en laat iedere ochtend op de kaart zien welke mooie plekjes nu weer te bezeilen zijn. Elke dag zwemmen, zeilen, lekker eten en snorkelen: we kunnen hier wel aan wennen en komen volgend jaar zeker weer!

op 13 februari 2020 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2019

We hebben in het najaar de zon opgezocht in Turkije. We wilden eens wat anders en hebben daarom een verblijf geboekt op een echte Turkse Gulet. Dat is heel goed bevallen. Het is zo leuk om het land eens vanaf de zee te ontdekken!
Daarbij komt de fantastische service van de crew bij, die ervoor zorgde dat we volledig konden ontspannen en genieten van de fantastische kust. En het eten; lokaal, vers en elke keer wat anders, echt zalig.
De kapitein was heel kundig en wist de mooiste afgelegen baaitjes te vinden voor ons.
Ook alles rondom het boeken van de reis, de transfer van en naar het vliegveld, etc was professioneel geregeld. Zouden wij ZonningZeilen aanbevelen? Volmondig ja!

op 13 januari 2020 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: augustus 2019

Wij hebben een heerlijk week gehad op de Gulet.
Fijne bemanning. Lekker eten en een zeer afwisselend programma.
Het was een feestje voor ons. Hartelijk dank voor het organiseren. Het liep op een rolletje.
We gaan zeker nog een keer.

op 7 november 2019 bestemming: Turkije / Griekenland, reisperiode: oktober 2018

In oktober ben ik meegeweest als yoga docent en heb zo genoten can de de Yoga cruise, het zeilschip, de prachtige baaitjes, het ontbrak ons aan niets. Alles was heel goed verzorgd. Volgend jaar september mag ik weer yoga geven op deze fantastische yoga cruise, ik kijk er nu al naar uit. Namaste, Sandra

op 3 november 2019 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: oktober 2019

Als 1e: ik vond de kookkunsten van hem overwéldigend goed.
Al voelde ik door zijn gedrag wel n zekere metaal-moeheid bij hem.
Verder heb ik veel € betaald aan jullie omdat ik verwachtte dat we veel zouden zeilen. Ondanks regelmatig genoeg wind (al zei hij van niet, maar fok en zeilen verder openen voor vangen vd wind deed hij nagenoeg niet) hebben we totaal máx 3 uur gezeild en verder álles op de motor en veel voor anker.
Ook is de route gewijzigd en hebben we heel weinig onder Griekenland gevaren/aangemeerd omdat de haven aan noordzijde Datca wilde aanvaren vanwege winter-stalling boot. Dat vind ik niet in de haak.
In deze 2 opzichten voel ik me wel bekocht tav alle betaalde € aan jullie.
Ik had me verheugd op de héle route en ook absoluut op véél meer zeilen en stilte ipv veel op de motor varen en dus ook lawaai en stank vd motor.
Jullie naam zegt toch ook "zeilen"?
Veel geld betaald voor weinig zeilen...
Krijg ik dat nog gecompenseerd van jullie? Zou ik wel redelijk vinden.
Al focusten de anderen op zonnen en zwemmen, mijn focus was ook op t zeilen. Omdat ik in dezen in de minderheid was, werd mijn herhaald vragen om te zeilen niet serieus genomen vind ik.
Heb ik dit verkeerd ingeschat of begrijpen jullie mijn verhaal?

• Algemeen 6
op 25 oktober 2019 bestemming: Turkije / Griekenland, reisperiode: september 2019

De reis het eten en de bemanning waren fantastisch. Aandachtspunt vond ik de grootte van de kajuit en het bed, zeker als je met een 'vreemde ' de kajuit deelt. En de douche gecombineerd langs t toilet was deze keer niet comfortabel.

op 19 oktober 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2019

Heerlijke yoga reis, super gezellige mensen ontmoet, veel gelachen en gedanst, lekker eten, lieve bemanning en relaxte yogalessen.

op 15 oktober 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: september 2019

SLECHTE ERVARING : Voorafgaand aan onze geplande en betaalde reis met Zonnig Zeilen kwam plotsklaps 33 dagen voorafgaand een bericht van Zonnig Zeilen dat wij niet de gevraagde en ook aan ons per mail toegezegde voorste hut zouden krijgen i.v.m. een boeking die onlangs in augustus 2019 erbij was gekomen. Wij hebben geboekt begin november 2018. Met verbazing hebben we een nette mail met vragen gestuurd. Zonnig Zeilen reageerde daar snel en professioneel op met de nodige hospitality om ‘haar’ gasten te vriend te houden. Zij bood een 5-tal alternatieve mogelijkheden. Voordat we daar uberhaupt op hadden gereageerd kwam er een mail bovenop, wat een grove, onbeschofte mail was die de ‘honneurs’ van de collega overnam en met de inhoud van de mail de collega, maar ook ons als gasten, te kakken zette.
De verwijzing naar de garantievoorwaarden van de ANVR (waarmee werd ‘gedreigd’ in die onbeschofte mail) waren op geen enkele manier toepasbaar, simpelweg omdat deze organisatie niet is aangesloten bij de ANVR. Zonnig Zeilen heeft zelf de problemen veroorzaakt, niet wij als gasten. Onze vakantie voorpret is door toedoen van Zonnig Zeilen volledig verpest en heeft behoorlijke negatieve invloed gehad tijdens de week dat we op de boot zaten.
De vroeg-boek korting die Zonnig Zeilen heeft toegepast op de factuur begin november 2018 is voor ons van geen enkele waarde geweest, immers…..als je later boekt krijg je weliswaar niet de geldwaarde in korting, maar schijn je nog steeds een heel aantal privileges te kunnen krijgen. Doordat wij pas 33 dagen van tevoren door Zonnig Zeilen werden geïnformeerd over de wijziging van de hut toebedeling hadden wij ook geen mogelijkheid meer om kosteloos gebruik te maken van de annuleringsvoorwaarden van Zonnig Zeilen, het was immers te kort dag, door hun toedoen veroorzaakt. Hoe kan een organisatie zo kort voor vertrek per mail vastgelegde toezeggingen wijzigen?
In de voorwaarden van Zonnig Zeilen staat dat roken enkel is toegestaan op het voordek en NIET op het achterdek, wij hadden 3 rokende gasten aan boord die gewoon op het achterdek rookten, ondanks het verzoek van de andere 6 gasten om op het voordek te gaan roken, werd daar geen gehoor aan gegeven. Daarmee lapt Zonnig Zeilen hun eigen regels aan de laars, slecht!!! Wat ook opviel waren de zeer vieze, ranzige vol vlekken en versleten bedmatrassen in de hut (dit werd zichtbaar doordat de buitenslapers het hoeslaken van de matrassen uit de hut trokken om deze buiten op het dek over de matrassen te trekken). Verder viel het ons op dat het houtwerk in de hut plakte en de kraan en de wastafel enorm vies waren. De hut was gewoonweg smerig in vergelijking met onze vakantie in 2018.
Last but not least willen we Caner en Mujdat enorm bedanken voor hun gastvrijheid, zorgzaamheid en gezelligheid tijdens onze week op de boot. Caner heeft als topkok ons heerlijke maaltijden voorgeschoteld en hij was een perfecte organisator / gastheer op mijn man’s verjaardag, nogmaals dank aan hen, zij treffen geen enkele blaam.
Als volgt reageerde Zonnig Zeilen op mijn nette, uitvoerige mail: Dank voor je mail. Ik heb hem doorgestuurd naar een familielid. Die zit op de filmacademie en gaat hier ongetwijfeld een prachtfilm van maken.
We hebben zowel in 2018 als in 2019 bij Zonnig Zeilen geboekt en zullen verder van deze onprofessionele organisatie geen gebruik meer maken. U bent gewaarschuwd! We hebben na de nietszeggende reactie verder geen reactie van Zonnig Zeilen meer ontvangen.

• Algemeen 1
op 14 oktober 2019 bestemming: Turkije, reisperiode: oktober 2018

Goede verzorging door bemanning,
heerlijk eten, paradijselijke plekjes

op 13 oktober 2019 bestemming: Turkije / dalaman, reisperiode: juni 2019

Geweldige crew, heel attent, altijd big smile, eten heel lekker, tochtjes super fantastisch. yoga smorgens heerlijk, savonds overbodig. kleine hint voor de crew: zouden iedere dag moeten douchen en schone kleren aan!
ik ga zeker weer!

op 2 september 2019 bestemming: Turkije, reisperiode: januari 2019

Een superweek was het, heerlijk! Genoten van de zee, het zeilen/ varen en de zon. Een altijd-goed-vakantie-plek erbij. Ik ga volgend jaar weer mee.

Goede organisatie vanuit Nederland. Fijne bemanning op de boot, zichtbaar en onzichtbaar tegelijk, natuurlijk leiderschap en gastvrijheid. Heerlijk vers en goed klaargemaakt eten.
Een mooie boot en goede yoga op zeer uiteenlopende plekken gegeven door een zeer enthousiaste docente.

op 2 september 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: augustus 2019

Wat een heerlijke weken!

Eind juli ben ik 2 weken alleen op zeilvakantie geweest. Wat is mij dit goed bevallen zeg, echt wel voor herhaling vatbaar! Eerste week op de Serdar en de tweede week op de Rania gevaren. Mooie zeilboten, vriendelijke kapitein en bemanning, je vaart en legt voor anker in prachtige baaien en gezellige havens, bezoekt schilderachtig Symi, de hele dag luieren, zonnen, kayakken, suppen, snorkelen en niet te vergeten overheerlijk vers Turks eten aan boord! Een all inclusive op het water!! Je wordt compleet in de watten gelegd. Echt vakantie, echt GENIETEN!

Zonnig Zeilen en crew bedankt!

op 1 september 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juli 2019

Wat een heerlijke weken!

Eind juli ben ik 2 weken alleen op zeilvakantie geweest. Wat is mij dit goed bevallen zeg, echt wel voor herhaling vatbaar! Eerste week op de Serdar en de tweede week op de Rania gevaren. Mooie zeilboten, vriendelijke bemanning, je vaart en legt voor anker in prachtige baaien en gezellige havens, bezoekt schilderachtig Symi, de hele dag luieren, zonnen, kayakken, suppen, snorkelen en niet te vergeten overheerlijk Turks eten aan boord! Een all inclusive op het water!! Echt vakantie, echt genieten! Zonnig Zeilen en crew bedankt!

• Algemeen 9
op 23 augustus 2019 bestemming: Turkije / Datcha en Simi, reisperiode: augustus 2019

Een topreis, erg ontspannen met een super crew. Sedat voor de perfecte route, Ufuk maakte van iedere maaltijd een feest en ook Sagit was indrukwekkend. Alles loste hij op, aan boord maar ook in de zee een held! Erg veel dank. Ook Germaine veel dank voor je perfecte organisatie!

op 12 augustus 2019 bestemming: Turkije / diversen, reisperiode: augustus 2019

Enorm genoten van de gastvrijheid, het heerlijke eten en alle gezelligheid op de Espanyol! Een supervakantie gehad! Wij hebben enorm genoten!!

op 12 augustus 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: augustus 2019

Het was een geweldige week op de Espanyol!! We zijn op de mooiste plekken geweest, we hebben heeeeerlijk gegeten en het was zo gezellig!!
We werden verwelkomd met champagne! en ook de rest van de week ontbrak het ons aan niets. Kortom een PRACHTIGE week!!

op 31 juli 2019 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: juli 2019

Heerlijke vakantie gehad. Relaxen van het begin tot het eind. De bemanning van de Espanyol was top! Ze wisten de meest idyllische baaitjes te vinden. De maaltijden waren met zorg bereidt. Ook mijn gluten intolerantie was geen probleem! Top vakantie gehad !

op 15 juli 2019 bestemming: Turkije / Datça, reisperiode: juli 2019

Fantastische reis. De bemanning op zeilboot de 'Espanyol' heeft er alles aan gedaan om onze vakantie tot een onvergetelijke reis te laten zijn. En dat is wat mij betreft zeker gelukt. De kok heeft super gekookt. Elke maaltijd was een feestje. Enige verbeterpunt vond ik de busreis. 3 uur lang, zowel heen als terug in snikhete bus gezeten. Bijna niet lekker geworden van hitte. Bus met airco zou aanrader zijn.

op 7 juli 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juni 2019

Wat hebben genoten ! Een droomvakantie waar we maanden naar uitgekeken hebben. Met een groep van 6 vrienden het schip de GanGan afgehuurd en iedere dag met de bemanning besluiten waar we heen gaan en wat doen. Eerst zwemmen of eerst zeilen of toch eerst aan land ?
Dit met 3 x per dag de meest heerlijke gerechten geserveerd te krijgen - geen moeite te veel. En als kers op de taart - iedere nacht slapen op het dek onder een sterrenhemel. Wij zijn 'lange' nederlanders dus ja het comfort is beetje behelpen in de hutten en badkamers maar wel alles schoon en prive en het was echt goed te doen. We overwegen zeker om nog een keer mee te varen met en dit schip, zeker deze bemanning maar vooral de service van Zonnig Zeilen heeft ons aangenaam verrast.

op 31 mei 2019 bestemming: Griekenland / Siymi, reisperiode: mei 2019

Ik heb een fantastische reis gehad, met fijne yoga, leuke mensen, lekker eten en een schitterende omgeving. Een kado voor mezelf .

op 26 mei 2019 bestemming: Turkije / Datça, reisperiode: mei 2019

De hele reis is met aandacht verzorgt. Vanaf boeking tot vervoer retoeur

op 24 mei 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: mei 2019

Alles was perfect: de organisatie, de omgeving, de bemanning, de verzorging en natuurlijk de yogadocent. Voor herhaling vatbaar!

op 23 mei 2019 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: mei 2019

Fantastisch, geweldig, bijzonder. En wat een luxe. Compleet in de watten gelegd door de bemanning, uitstekend gegeten. Voor mij een reis om nooit te vergeten. Combinatie van ontspanning, inspanning en cultuur.

op 10 november 2018 bestemming: Turkije / Datça, reisperiode: oktober 2018

Heerlijke vakantie gehad, fijne yoga en super gegeten op het schip. Ga volgend jaar zeker weer

op 2 november 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: september 2018

Fantastische week gehad. Lekker tot rust gekomen. Heerlijk gegeten.
Bemanning uiterst behulpzaam en vriendelijk. Kortom alweer geboekt.

• Algemeen 9
op 26 oktober 2018 bestemming: Turkije / Zonnig Zeilen Datca, reisperiode: augustus 2018

Gastvrij en ontspannen genieten

op 24 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: september 2018

Dit was een fantastische vakantie. Het was heerlijk om ‘s ochtends een duik te nemen in een baai met azuur blauw water, waar alleen onze boot lag. Bemanning is top en we zijn verwend met heerlijke gezonde gerechten. Wij hebben intens genoten. Communicatie met zonnig zeilen was vooraf heel goed. Dit is absoluut een aanrander!

op 21 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2018

Heerlijke ontspannen yogacruise met zorgzame bemanning. Heerlijk eten, mooi weer, heerlijke ligbedden op het dek waar ik ook Snachts niet van af kwam.
Het bed in de hut beneden was een stuk minder prettig.
De yogadocent Resi was zeer kundig en observeerde goed. Haar aanwijzingen voor mijn schouders werken nog steeds door. Fijne afwisseling van ontspannen en actie. De kano’s en het supboard heb ik ook fijn kunnen gebruiken😊

op 14 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datça, reisperiode: oktober 2018

Super mooie ervaring, fijne yogalessen, eten goed verzorgd, was heerlijk en gezond. Gezellige groep, prachtige omgeving en het weer was top. Alleen hut erg klein/ benauwd waardoor minder goed geslapen

op 10 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: september 2018

Na mijn vakantie neem ik niet snel de moeite om nog eens een bedankje te sturen naar de reisorganisatie, het leven gaat dan snel weer met volle toeren door, maar na deze vakantie heb ik besloten hier toch wel even de tijd voor te nemen, want dat hebben jullie verdiend!

Tijdens de voorbereidingen van de vakantie vond ik het contact via de mail al erg persoonlijk, wat het stellen van vragen laagdrempelig maakte en we duidelijke info hadden voor we weg gingen. Dit voelde erg prettig.

In alle opzichten heeft deze vakantie onze verwachtingen overtroffen!!!!

Caner en Mujdat waren enorm vriendelijk. We konden gezellig met hen een praatje maken, ze waren alles behalve afstandelijk, maar in geen enkel opzicht opdringerig of dergelijke. Ze hebben de hele vakantie de moeite gedaan om het ons naar ons zin te maken. Wat een rijkdom om zulke mensen te hebben als crew (zowel voor jullie denk ik ,als voor ons). Het eten was ontzettend goed op alle fronten. Afwisselend, gezond, ruim voldoende, ontzettend lekker, goede wijn ook trouwens! Daar kan geen all-inclusieve 5 sterren resort tegenop.

Geen moment hebben wij ons verveeld op de boot. We hebben ons goed kunnen vermaken met suppen, kanoën, vissen, snorkelen, zwemmen, etc. Je vraagt je toch voor een reis als deze af: ga ik me niet vervelen als je heel de dag op zo'n boot zit. Maar daar was dus totaal geen sprake van.

De ruimte in de hutten is even wennen, maar na 2 dagen ben je eraan gewend en we hebben comfortabel geslapen.

Ik zou iedereen, die een week wilt ontspannen, zonder zich te hoeven vervelen, die houdt van goed weer en ontzettend lekker eten, aanraden om een week (of meer) met jullie boot mee te gaan. Alleen maar genieten. Waarbij de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is!

Niet snel kies ik ervoor om 2 x dezelfde reis te maken (er zijn zoveel mooie plekken in de wereld), maar na deze reis zou ik het serieus willen overwegen om het nog eens over te doen.

Nogmaals enorm bedankt voor een onvergetelijke vakantie. En wie weet tot een volgende keer.

op 8 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: september 2018

Onze week op de captain Deniz was top!! Mooie boot, mooi weer, prima geslapen op de boot, niet ziek geworden, heeeeerlijk vers en gevarieerd gegeten en een onwijs gezellige crew! Het ontbreekt je werkelijk aan niks deze reis. Aanrader!!!

op 7 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: september 2018

Hele goede en fijne vakantie gehad op de Captain Deniz onderleiding van Deniz en Karina. Heerlijke maaltijden en mooie comfortabele boot! Een aanrader voor een ontspannen vakantie in een supermooie omgeving!

op 5 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: augustus 2018

Heerlijke relaxte vakantie met prachtige vaarroute, heerlijk eten en super bemanning, we hebben genoten.

op 4 oktober 2018 bestemming: Turkije / Datcha, reisperiode: september 2018

Net terug van de zeilcruise langs Turkije en het Griekse Symi. Deze reis samen met 8 vriendinnen gemaakt, en we kijken allemaal terug op een geweldige vakantie. Vanaf het eerste moment een fijne ervaring met Zonnig Zeilen. Germaine en Gerard zijn heel flexibel geweest in onze wensen en hebben goed meegedacht. Het verblijf aan boord van de Captain Deniz was fantastisch. Deniz en Karina hadden alles tot in de puntjes verzorgd, maakten heerlijke maaltijden voor ons en lieten ons de mooiste plekken zien. Het schip zelf is erg mooi, ruim en biedt genoeg comfort. Kortom, een hele fijne, mooie en ontspannen reis die ik iedereen aan zou raden!

op 29 augustus 2018 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2018

In juli een week op yogacruise geweest met de Gan Gan van ZonnigZeilen. Echt een heerlijke en ontspannende vakantie gehad! Top bemanning, die Caner en Mujdat. En ook de yogalessen van Ciska waren fijn. Alles mocht en niets moest tijdens deze week, echt vakantie dus. De boot is mooi, slapen op het dek bijzonder en van alles aan boord om je mee te vermaken, zoals supboard, kano, snorkel, etc. Heerlijk ook om een duik vanaf de boot te nemen in de o zo blauwe zee. Zelfs nog dolfijnen gezien, waarbij Mujdat een extra rondje vaarde, zodat we ze nog een keertje konden spotten. Heel bijzonder. Dankzij de fijne groep, de prachtige omgeving, het zonnige weer en vooral niet te vergeten de heerlijke maaltijden en hapjes die Caner iedere keer weer uit die kleine keuken toverde heb ik een fantastische week gehad! Voor herhaling vatbaar.

op 28 augustus 2018 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2018

We hebben dit jaar met bons gezin, 4 kids ( 15 - 24 ) jaar een week meegeeild met de GanGan van ZoinnigZeilen. Het was in 1 woord Fantastisch! Na een zeer hartelijk ontvangst begon het feest. Naast de gastvrijheid, vriendelijkheid en flexibiliteit van de bemanning hebben we heerlijk kunnen genieten van de prachtige natuur, het zeilen en bovenal de kookkunsten van Caner. Na het heerlijke ontbijt werd de zeekaart erbij gehaald en werd er besproken wat we zoal gingen doen en welke prachtige baai we aan zouden doen. Eenmaal daar aangekomen kon er heerlijk gezwommen, gesnorkeld, gekanoed of wat dan ook gedaan worden. 1 Van de hoogtepunten was toch wel het zwemen met de 2 reuzenschilpadden. Eenmaal uit het water had Caner weer een fantastische lunch bereid die uiteraard weer heerlijk werd geserveerd. En zo ging het de hele week maar door. Als je echt ontzorgd wil worden, heerlijk wil genieten al zeilend en heerlijk met elkaar iets wil beleven dan is dit een ideale vakantie daarvoor.

op 14 augustus 2018 bestemming: , reisperiode: augustus 2018

Het was een geweldige belevenis om vanaf het water de Turkse en de Griekse Kusten te morgen bewonderen. De ene baai nog mooier dan de ander en terwijl wij mochten zwemmen, snorkelen, kanoën, lieflijke dorpjes mochten bezoeken en luieren werd er fantastisch voor ons gezorgd door de bemanning bestaande uit Sedat, Ahmed en Murat.
Werkelijk een reis om nooit te vergeten en absoluut voor herhaling vatbaar.

op 31 juli 2018 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juni 2018

Top reis. Heerlijk concept. We hadden met een groep vrienden een eigen boot, met bemanning die goed voor ons zorgde. Een week lang verwend op een prachtige boot, in een mooi gebied, met lekker eten door een gastvrije, gezellige crew die dag en nacht voor ons klaar stond. Slapen in idyllische baaitjes, midden in de nacht een duik in het azuurblauwe water, slapen onder de maan en fantastische sterrenhemel. Een uitermate ontspannende vakantie waar wij allemaal met heel veel plezier op terugkijken.

op 29 juli 2018 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juli 2018

Wat ons betreft een 10+!
Na 5 jaar wederom een vakantie geboekt via ZonnigZeilen.
Op ons speciaal verzoek weer op de GanGan met topchef Caner.
5 jaar geleden in oktober van Datca naar Marmaris, nu in juli van Marmaris naar Gocek.
Best spannend of onze super ervaring van toen, weer waargemaakt ging worden, maar wat hebben we weer mogen genieten!
Onze gastheren Caner en Muijdat zorgden er werkelijk voor dat ons aan niets ontbrak! Professioneel en altijd vriendelijk, zien zij waar behoefte aan is, voor je het zelf doorhebt. De culinaire hoogstandjes van Caner zijn een ware lust voor het oog en de smaakpapillen en worden perfect afgestemd op de behoefte van de passagiers qua voorkeur en allergieën.
En dat uit een kleine scheepskombuis! Wij bleven ons verwonderen.
De boot had een prettige metamorfose ondergaan wat betreft de hutten, waardoor elke hut naast extra ruimte, ook een eigen, aparte douchecabine bevat, wat 5 jaar geleden nog niet zo was. Het blijft een boot, maar alle comfort is aanwezig en bij hoge temperaturen slaap je gewoon op het dek onder de sterren! Een ervaring die onze kinderen in ieder geval niet snel zullen vergeten!!
De route was iets drukker/toeristischer, maar dat kan ook aan de vakantieperiode hebben gelegen, we hebben in ieder geval genoten.
Heerlijk gezeild waar en wanneer mogelijk en genoeg rustige, azuurblauwe baaien voor ons om te snorkelen en te genieten van de mooie kusten en het onderwater leven. Zelfs gezwommen met schildpadden; hoe bijzonder!
Alleen ook deze keer geen dolfijnen, dus wij 'moeten'nog een keer ;).
1 ding weten we zeker: dat wordt weer op de GanGan met topchef Caner en hopelijk is kapitein Muijdat er dan ook weer bij!

op 6 februari 2018 bestemming: Griekenland / Symi, reisperiode: oktober 2017

Alles perfect geregeld. Vanuit het vliegtuig word je naar het prachtige schip gebracht en daarna word je een week lang compleet in de watten gelegd. De bemanning doet er alles aan om je zoveel mogelijk te verwennen. Schitterende plekken bezocht, heerlijk gezeild. Fantastisch gegeten. Wat duurt zo'n week dan toch maar kort. Zeker een aanrader.

op 21 november 2017 bestemming: Griekenland / Symi, reisperiode: oktober 2017

Inmiddels voor de derde keer heb ik deze heerlijke zeilreis gemaakt. Het is echt verslavend en je verveelt je geen momenten. Iedere dag zeilend naar twee nieuwe plekjes, prachtige baaitjes, dorpjes en stadjes. Wat kok Caner uit zijn kleine keuken weet te toveren is iedere keer weer een feest. De immer vrolijke kapitein Mujdat zorgt ervoor dat niemand iets tekort komt. Dit samen met de gezelligheid van de andere gasten zorgt ervoor dat ik volgend jaar zeker weer terugkom.

op 20 november 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: oktober 2016

Met m’n familie op een heerlijke reis geweest met zonnig zeilen. We waren met 16 personen wat geen probleem was want we vaarde gewoon met twee boten naast elkaar. We stopte regelmatig in de mooiste baaitjes waarbij we ook makkelijk over konden stappen op de andere boot. Het was voor het naseizoen heerlijk weer. Het eten was echt heerlijk en super vers. Daarnaast kregen we elke ochtend een uitgebreid ontbijt waarbij de kok ieders eitje precies zo maakte zoals die hem hebben wilde. Wij stonden als gast centraal en dat maakte ons luierweekje helemaal compleet. We zeilden naar prachtige baaien en het Griekse eiland symi waar we struinden langs leuke winkeltjes. Echt een aanrader voor als je het drukke leven even achter je wilt laten en volop il genieten.

op 31 oktober 2017 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: oktober 2017

Met kop en schouders een van de mooiste reizen die ik ooit gemaakt heb, in een wonderschone omgeving en met buitengewoon goede verzorging en service, zowel bij het boeken als aan boord. Het eten was heerlijk, de sfeer aan boord buitengewoon goed. Hoogepunt waren de dolfijnen die bij vertrek letterlijk naast de boot met ons mee sprongen en de aankomst bij het wonderschone Simi. De beelden zitten bij thuiskomst nog steeds dagelijks in mijn hoofd. Een vakantie die ik iedereen aan zou bevelen!

op 28 augustus 2017 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juni 2017

Alles was perfect verzorgd, de bemanning was zeer behulpzaam, vriendelijk en het eten, fantastisch! Heb voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik 2 weken weg ben geweest terwijl het maar 1 week was. In 1 woord fantastisch

op 12 augustus 2017 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juni 2017

Afgelopen juni was voor mij de 4e keer dat ik meeging met Zonnig Zeilen: 2 x op de Serdar en nu voor de 2e keer op de Gan Gan. Dit keer met 5 vriendinnen van om 10 jaar vriendschap te vieren. We hebben hier echt naar toe geleefd en 2 jaar maandelijks een bedrag hiervoor opzij gezet. Immers, een aantal van ons heeft en gezin en voor hen is dit een extraatje. En wat hebben ze genoten! Ja ik ook uiteraard, maar ik wist wat me te wachten stond ;-) Zeer gastvrij onthaal na een lange reis met een bubbeltje en heerlijke hapjes. De volgende dag varen en tijdens het zeilen (zodra het kan en veilig is wordt er gezeild) al direct dolfijnen voor de boeg. Wow! Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. De bemanning, kapitein Müjdat en kok Caner doen er alles aan om de zeilweek een onvergetelijke ervaring te laten zijn. En dat is ze - wederom - gelukt! Niets is hen teveel, je wordt heerlijk in de watten gelegd. Een alles kan, maar niets hoeft weekje. Lekker luieren op het dek in de zon, meehelpen de zeilen hijsen, genieten van een heerlijk fruitig tussendoortje.... Nee, het verveelt mij nooit, omdat de omgeving schitterend is, het eten super, de bemanning zeer gastvrij.... Kortom, ik ben nog lang niet uitgekeken op de Gan Gan. Verwacht geen superdeluxe hutten of live entertainment á la een cruiseschip, maar de hutten zijn schoon en bieden alles wat je nodig hebt en entertainment kun je zelf organiseren.
Het lijkt een groot bedrag voor een week, maar als je ziet wat je hier voor terug krijgt, dan valt het allemaal reuze mee. Kortom, wil je een keer een unieke en relaxte vakantie met iedere dag een ander uitzicht als je wakker wordt op het dek....zoek niet verder!

op 31 juli 2017 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juli 2017

We hebben twee weken meegezeild met kapitein Sedar en chef Erdem. Het was een feestje, zowel voor ons als voor onze zoon (13) en dochter (6). Het eten is heerlijk, de kinderen hebben gesnorkeld, gezwommen en met de kano op pad geweest. Het Griekse eiland Simi is prachtig en we hebben zelfs dolfijnen gezien.

op 1 juli 2017 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juni 2017

Geweldige reis. Geweldig eten. Prima bemanning

op 11 juni 2017 bestemming: Turkije / datca, reisperiode: juni 2017

Mooie zeilvakantie op de prachtigste plekjes. Zeer ervaren bemanning die er alles aan doet het de gast naar de zin te maken zonder dat zij zich opdringen. De kok is een groot kunstenaar in de keuken. Ik heb opo een boot nog nooit zo lekker gegeten. Zodra het weer het toeliet werden de zeilen gehesen. We hebben op de prachtigste plekjes gelegen. Voldoende tijd om te zwemmen, snorkelen, duiken, vissen, kano varen. Het contact met zonnig zeilen verliep perfekt. Onze vragen werden direkt beantwoord. Deze ervaring schrijf ik overigens ZELF.

op 26 mei 2017 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: mei 2017

Een 10 als cijfer...Omdat het een heerlijke vakantie was. Ik zou niet kunnen bedenken wat beter zou kunnen. Zon, lekker eten goed bed en een mooi gezelschap om een vakantie mee te delen. Caner en Mujdat zijn top-gastheren.

op 13 mei 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: april 2017

Mijn ervaring is heel positief! Heb een heerlijke week gehad op een schoon fris schip met zeer vriendelijk bemanning en heerlijk eten.
Lekkere warme douche, goed bed, veel ontspanning en ruimte voor uitrusten en loslaten.

op 26 januari 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2016

Zonnig zeilen is veel te duur voor het gebodene. Matige kwaliteit bemanning, veel op de motor varen. Zonnig zeilen is een piepklein tweemansbedrijfje, geen lid van de ANVR, niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Aan een fatsoenlijke klachtenafhandeling doen ze niet. Ik heb ook een kritische recensie geschreven op Zoover. Deze is eraf gehaald, het blijkt dat zonnig zeilen zelf hun beoordelingen schrijft, ze geven zichzelf bijna altijd een 10. Leuker kan het niet, oneerlijker ook niet.

• Algemeen 3
op 4 januari 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: september 2016

Zonnig zeilen was na vele zeilervaringen in het gebied Turkije en Griekenland totale teleurstelling. Ingehuurde boot, vies waardoor mede zeilgenoot kalknagels heeft opgelopen. Waarschuwing, boek nooit deze organisatie. Te veel geld voor waardeloze kwaliteit. Dan zijn er betere boten. Eigenaresse laat nooit meer iets van zich horen. Vooral niet boeken, boot is te vies voor woorden

• Algemeen 5
op 26 september 2016 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: september 2015

Ik deel de eerdere review van harte. Wij zijn met een groep van 6 personen met een naturistische cruise op de Kaptan Mustafa beland, slechte maaltijden, stank. Het ergste was dat wij ivm de oversteek naar Griekenland een extra kapitein aan boord kregen die zeer aanwezig was, dronken enz. De situatie in de Griekse wateren ontplofte volledig toen bleek dat hij ons heimelijk filmde en fotografeerde. De eigenaresse noch haar vertegenwoordiger in Turkije heeft na aangehoorde klachten hier helemaal niets mee gedaan en dit liep ook bij ons uit in agressief en onprofessioneel gedrag.Ze dreigde zelfs met juridische stappen! We zijn op geen enkele wijze fatsoenlijk tegemoetgekomen. Tot onze verbazing zat dit schip dit jaar weer in het aanbod..Voor ons geen Zonnig Zeilen meer, we hebben dit jaar bij Captain Jack Yachting geboekt tot volle tevredenheid. Ook dit schip doet absoluut geen zaken meer met hun...

• Algemeen 3
op 28 juli 2016 bestemming: Turkije / Datca, reisperiode: juli 2016

Eigenaresse van meerdere websites (bedrijven) die ze door elkaar gebruikt. Hierdoor kwam ik op een boot terecht van de site Zonnig Zeilen ipv Yogacruise.nl. De afhandeling van dit grote misverstand was zeer onprofessioneel en agressief van toon. Blijkt ook geen lid te zijn van ANVR.