Weekje naar Spaanse kust

Bestemming: A. Calella (Spanje)
Periode: juli 2004
Vervoer: bus
Accommodatie: aparthotel Miami
Organisatie: Solmar Tours

Daar gingen we dan in de zomer van 2004 op naar Calella. Na op de bus gestapt te zijn in Arnhem moesten we overstappen in Maarheeze. Solmar Tours heeft daar namelijk haar overstappunt. Na de beentjes gestrekt te hebben konden we de reis voortzetten. De busreis van ongeveer 1.400 kilometer verliep vlekkeloos, en met een hapje en een koud biertje vermaakte ik me prima. 's Morgens kwamen we aan in Calella. We konden onze kamer in hotel Miami nog niet op omdat deze eerst schoongemaakt moest worden. Dit was voor ons een goede reden om het mooie plaatsje Calella te gaan bezoeken. Na enkele honderden meters kwamen we uit op het zandstrand van Calella. Doordat het nog erg vroeg was, was het strand aardig verlaten. We zijn toen de boulevard opgelopen. Hier waren aardig wat mensen te vinden. Het heeft een romantisch gezicht: bankjes onder de palmbomen die je beschermen tegen de warmte die komen gaat. Enkele uren later was de zon wakker geworden en deed zijn werk voortreffelijk. Na ons opgefrist te hebben zijn we het strand gaan verkennen: deze keer met meer geluk, want wij waren daar niet de enige mensen.

Ons rantsoen was op waardoor we genoodzaakt waren een supermarkt te gaan zoeken. Gelukkig zijn er genoeg Nederlandstalige mensen te vinden in Calella waardoor we snel een antwoord hadden op de vraag naar een supermarkt. Deze was uitgebreid en had alle artikelen die je nodig hebt voor een leuke vakantie: chips, wijn en bier! Daarnaast verkopen ze ook nog andere producten... Op de terugweg zijn we naar een hoofdweg gelopen omdat we nieuwsgierig waren naar het uitzicht. Onze moeite werd beloond. Tijdens onze avondwandeling over de boulevard zagen wij een echt Spaans feest. De sardana-dansende oude vrouwtjes waren echt een pracht om te zien. Dit is het Spanje wat ik zo geweldig vind!

Barcelona

Vandaag was het tijd om maar eens wat meer van het land te zien. Dus wat doe je dan als je vlak bij Barcelona zit... Natuurlijk een dagje Barcelona. Met de trein is dit uitstekend te doen! Op Plaza Catalunya zijn wij uitgestapt, dit is midden in de stad. Vanuit hier kan je alle kanten op; de Ramblas, estadio Camp Nou, een rondrit met de Bus Turistic, of gewoon shoppen! Aangezien wij deze vakantie maar 1 keer in Barcelona zouden zijn hebben wij alles maar gedaan. We begonnen met een rondje Bus Turistic, deze 'open bus' gaat langs de bekendste bezienswaardigheden en overal heb je de gelegenheid om uit te stappen. Om vervolgens in de volgende Bus Turistic weer in te stappen. Onze eerste halte was Parque Guell. Dit is het door Antonio Gaudí aangelegde park met o.a. zijn woonhuis.

Parque Guell in Barcelona

De tweede stop hebben wij gemaakt bij het stadion Camp Nou. Dit gigantische stadion heeft een capaciteit van ruim 98.000 supporters. Eenmaal weer aangekomen op Plaza Catalunya zijn we lekker gaan shoppen, want daar is Barcelona echt de stad voor! En natuurlijk moet je niet vergeten om een stukje over de Ramblas te lopen om al het spektakel te zien hier. Kortom Barcelona is echt de moeite waard! De rest van de vakantie hebben wij vooral luierend op het strand, hangend op het terras of shoppend doorgebracht! De terugreis is ook zeker meegevallen.

Heb je interesse in een reis naar Spanje? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Spanje, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.