Schrijf een ervaring over Sixt en maak kans op mooie prijzen!

Sixt

Url: https://www.sixt.nl/

Type reizen: autohuur

Logo van Sixt

In Nederland vind je meer dan 40 vestigingen van de autoverhuurder Sixt. Een goedkope en betrouwbare mobiliteit dienstverlener. Sixt werkt samen met franchise partners en zo bieden zij wereldwijd hun diensten aan via meer dan 3.500 vestigingen. De auto's die ze verhuren zijn gemiddeld niet meer dan een half jaar oud, zodat je verzekerd bent van kwaliteit. Ga je voor een busje, een luxe auto, een SUV, een sportieve auto of een cabrio?

Ook als je een leenauto nodig hebt kun je hen terecht. Naast een leenauto kun je ook een motor huren bij Sixt. Je kunt hiervoor altijd even telefonisch contact opnemen of simpelweg bij een van de vestigingen langsgaan. Ook op de luchthavens in Nederland vind je een loket waar je makkelijk en snel een auto kunt huren. Tijdens het reserveringsproces heb je de mogelijkheid om voor allerlei extra opties te kiezen. Zo kun je met een navigatiesysteem moeiteloos de weg vinden naar iedere bestemming. Een radio met Bluetooth zorgt voor extra gezelligheid onderweg. Ben je van plan om kinderen mee te nemen in de auto? Ga dan voor een kinder- of babyzitje, zodat de kleine veilig met je mee kan reizen. Naast privé kun je ook een auto huren voor zakelijke doeleinden.

op 12 oktober 2020 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Zeer slechte service.

Ik raad niemand hier aan om een auto te huren. Bij een kleine schade krijg je hoofdprijs. Nu is dat nog niet het ergste. Maar het contact gaat alleen via Sixt Duitsland (nee, niet meer via de vestiging waar je hebt gehuurd) en tevens zijn ze zeer slecht bereikbaar. Op onverklaarbare reden sta ik op de blocklist en ik moet er zelf maar achteraan hoe dit komt. Ik huur al jaren regelmatig een auto bij Sixt voor zakelijk gebruik. En dit is hoe ze met je omgaan. Zeer slechte Service. Ze verhuren mooie auto's en hebben daarin momenteel niet zoveel concurrentie in Nederland. Maar zodra er een betere concurrent komt vrees ik voor Sixt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 januari 2020 bestemming: IJsland / Keflavik, reisperiode: oktober 2019

Sixt probeert mij op te lichten door schade te claimen, die ik NIET heb veroorzaakt. Bij het ophalen van de auto waren er meer beschadigingen dan aangegeven op het formulier. De baliemedewerker wilde het formulier niet aanpassen (hij had het te druk) en adviseerde om dan maar foto's te nemen van de beschadigingen. De auto kon bij teruggave niet worden gecontroleerd omdat het kantoor ("s morgens vroeg) nog niet open was. We hebben de auto volgens voorschriften geparkeerd. Na een maand(!) kreeg ik een claim van EU 900,-- voor een kras, die niet door mij is veroorzaakt. Er loopt nog een procedure want Sixt eist betaling en ik weiger slachtoffer te worden van oplichting. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 november 2019 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: oktober 2019

SIXT heeft mij opgelicht. Auto opgehaald op het vliegveld van Heatrow en de auto moest weer ingeleverd worden op het vliegveld van Bristol.
Toen ik weer thuis was zag ik dat SIXT een bedrag van bijna 400 euro extra heeft afgeschreven van mijn creditcard. Dit kon geen schade of het niet aftanken zijn.
Na het contract grondig te hebben bestudeerd kon ik achter halen dat SIXT mij op slinkse wijze een upgrade in rekening heeft gebracht.
Ik heb nooit om een upgrade gevraagd en upgrade is ook niet ter sprake gekomen, ik kon tussen twee auto’s kiezen daarbij werd gezegd dat de Peugeot iets groter is.

Uiteindelijk wordt het contract geprint (0.5 m kassapapier, met enorm veel getallen), de baliemedewerker omcirkeld een aantal (in zijn ogen) belangrijke zaken. Zoals inleveradres, totaal bedrag etc. Maar hij heeft niet de upgrade omcirkelt en ook niet benoemd.

Omdat de auto door mijn werkgever is gehuurd kon ik op basis van het totaal bedrag niet weten dat er iets niet klopte. En het feit dat ik de auto elders moest inleveren, was dit voor SIXT een uitgerekend moment om deze truc uit te halen.
Nadarhand via de website klacht ingediend, nooit een reactie ontvangen. Werkgever heeft contact gezocht met SIXT en zij hebben alleen het contract opgestuurd gekregen (uiteraard zonder de omcirkelde bedragen).

Het komt er op neer dat ik een Peugeot gereden heb maar een premium class Land Rover betaald heb. Volgens de SIXT website is de auto waarin ik in reed gewoon uit het standaard assortiment.

Het was de eerst keer dat ik SIXT had, maar het is zeker de laatste keer. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen