Sixt

Url: https://www.sixt.nl/

Type reizen: autohuur

Logo van Sixt

In Nederland vind je meer dan 40 vestigingen van de autoverhuurder Sixt. Een goedkope en betrouwbare mobiliteit dienstverlener. Sixt werkt samen met franchise partners en zo bieden zij wereldwijd hun diensten aan via meer dan 3.500 vestigingen. De auto's die ze verhuren zijn gemiddeld niet meer dan een half jaar oud, zodat je verzekerd bent van kwaliteit. Ga je voor een busje, een luxe auto, een SUV, een sportieve auto of een cabrio?

Ook als je een leenauto nodig hebt kun je hen terecht. Naast een leenauto kun je ook een motor huren bij Sixt. Je kunt hiervoor altijd even telefonisch contact opnemen of simpelweg bij een van de vestigingen langsgaan. Ook op de luchthavens in Nederland vind je een loket waar je makkelijk en snel een auto kunt huren. Tijdens het reserveringsproces heb je de mogelijkheid om voor allerlei extra opties te kiezen. Zo kun je met een navigatiesysteem moeiteloos de weg vinden naar iedere bestemming. Een radio met Bluetooth zorgt voor extra gezelligheid onderweg. Ben je van plan om kinderen mee te nemen in de auto? Ga dan voor een kinder- of babyzitje, zodat de kleine veilig met je mee kan reizen. Naast privé kun je ook een auto huren voor zakelijke doeleinden.

op 12 oktober 2020 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Zeer slechte service.

Ik raad niemand hier aan om een auto te huren. Bij een kleine schade krijg je hoofdprijs. Nu is dat nog niet het ergste. Maar het contact gaat alleen via Sixt Duitsland (nee, niet meer via de vestiging waar je hebt gehuurd) en tevens zijn ze zeer slecht bereikbaar. Op onverklaarbare reden sta ik op de blocklist en ik moet er zelf maar achteraan hoe dit komt. Ik huur al jaren regelmatig een auto bij Sixt voor zakelijk gebruik. En dit is hoe ze met je omgaan. Zeer slechte Service. Ze verhuren mooie auto's en hebben daarin momenteel niet zoveel concurrentie in Nederland. Maar zodra er een betere concurrent komt vrees ik voor Sixt.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2020 bestemming: IJsland / Keflavik, reisperiode: oktober 2019

Sixt probeert mij op te lichten door schade te claimen, die ik NIET heb veroorzaakt. Bij het ophalen van de auto waren er meer beschadigingen dan aangegeven op het formulier. De baliemedewerker wilde het formulier niet aanpassen (hij had het te druk) en adviseerde om dan maar foto's te nemen van de beschadigingen. De auto kon bij teruggave niet worden gecontroleerd omdat het kantoor ("s morgens vroeg) nog niet open was. We hebben de auto volgens voorschriften geparkeerd. Na een maand(!) kreeg ik een claim van EU 900,-- voor een kras, die niet door mij is veroorzaakt. Er loopt nog een procedure want Sixt eist betaling en ik weiger slachtoffer te worden van oplichting.

  • Algemeen 1
op 28 november 2019 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: oktober 2019

SIXT heeft mij opgelicht. Auto opgehaald op het vliegveld van Heatrow en de auto moest weer ingeleverd worden op het vliegveld van Bristol.
Toen ik weer thuis was zag ik dat SIXT een bedrag van bijna 400 euro extra heeft afgeschreven van mijn creditcard. Dit kon geen schade of het niet aftanken zijn.
Na het contract grondig te hebben bestudeerd kon ik achter halen dat SIXT mij op slinkse wijze een upgrade in rekening heeft gebracht.
Ik heb nooit om een upgrade gevraagd en upgrade is ook niet ter sprake gekomen, ik kon tussen twee auto’s kiezen daarbij werd gezegd dat de Peugeot iets groter is.

Uiteindelijk wordt het contract geprint (0.5 m kassapapier, met enorm veel getallen), de baliemedewerker omcirkeld een aantal (in zijn ogen) belangrijke zaken. Zoals inleveradres, totaal bedrag etc. Maar hij heeft niet de upgrade omcirkelt en ook niet benoemd.

Omdat de auto door mijn werkgever is gehuurd kon ik op basis van het totaal bedrag niet weten dat er iets niet klopte. En het feit dat ik de auto elders moest inleveren, was dit voor SIXT een uitgerekend moment om deze truc uit te halen.
Nadarhand via de website klacht ingediend, nooit een reactie ontvangen. Werkgever heeft contact gezocht met SIXT en zij hebben alleen het contract opgestuurd gekregen (uiteraard zonder de omcirkelde bedragen).

Het komt er op neer dat ik een Peugeot gereden heb maar een premium class Land Rover betaald heb. Volgens de SIXT website is de auto waarin ik in reed gewoon uit het standaard assortiment.

Het was de eerst keer dat ik SIXT had, maar het is zeker de laatste keer.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2016 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2016

Wij hebben de auto met blikschade teruggebracht omdat wij de vangrail geschampt hadden. Gelukkig geen blessures, alleen blikschade. Tja, wel krassen van voor tot achter, dus eigen risico foetsie. Terecht, dat is onze keuze geweest.

SIXT heeft ons later een oor proberen aan te naaien door te zeggen dat de auto niet verzekerd zou zijn geweest (ondanks de door ons afgesloten verzekering !!!!!) omdat wij de politie er niet bij gehaald hadden. Of wij even de 6.000,- euro schade wilden betalen. Zo niet dan zouden we in een systeem (ELENA systeem van de BOVAG) komen zodat we nooit meer ergens een auto zouden kunnen huren. En om het nog erger te maken werden we meteen beschuldigd van "doorrijden na een ongeval" alsmede van een "vluchtmisdrijf". Het is bedreiging en bangmakerij van de hoogste plank doorspekt met valse beschuldigingen. Het wordt overigens gedaan door de Schade-afdeling in Hoofddorp.

Het is dat wij sterk in onze schoenen staan, maar ik denk dat de meeste mensen onder druk van de juridische afdeling van een bedrijf als SIXT en de door SIXT gestuurde deurwaarders wel tot betaling over zouden gaan. Of, op z'n minst zouden happen in de snel voorgelegde betalingsregeling.

Wij hebben van begin tot eind gezegd dat een rechter uitspraak mag doen als zij (SIXT) denken dat ze in hun recht staan. Uiteindelijk hebben ze de gang naar de rechter natuurlijk nooit gemaakt. Ze wisten van begin af aan natuurlijk al dat ze geen poot hadden om op te staan.

NOOIT MEER SIXT, dankzij de Schade-afdeling te Hoofddorp.

PS:
Het ELENA systeem is door de BOVAG in het leven geroepen om autoverhuurder de mogelijkheid te bieden elkaar te informeren over autodieven, wanbetalers en ander gespuis. Het is niet bedoeld om SIXT een instrument in handen te geven om klanten onder druk te zetten om één of andere (onterechte en ongegronde) vordering te laten betalen.

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2014 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: juni 2014

We maakten een vijfdaagse rondreis door Denemarken (zelf samengesteld). De auto huurden we bij Sixt. We werden heel goed en vriendelijk geholpen op het vliegveld in Kopenhagen, waar we de auto ophaalden. De vrouw aan de balie wees ons erop dat we van tevoren moesten controleren op schade en zei dat we de tank maar zo leeg mogelijk terug moesten brengen. De auto was prima. Het inleveren ging ontzettend snel. Er waren drie aparte retourparkeerplaatsen en direct kwam iemand naar ons toe. Hij keek snel de auto na, we moesten een handtekening zetten en binnen vijf minuten liepen we de garage al uit.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 10