Ben je nog op zoek naar een huurauto op je volgende vakantiebestemming? Dan kan Sunny Cars je wellicht verder helpen. In 1991 werd deze aanbieder van huurauto's opgericht in München. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een van de grootste, onafhankelijke Europese organisaties die zich specialiseren in het verhuren van auto's. Bij Sunny Cars kun je een huurauto vinden in meer dan 120 landen en 8.000 verschillende bestemmingen. De huurauto's zijn niet van Sunny Cars zelf, maar van lokale autoverhuurders. Dit kunnen grotere partijen zijn, zoals Budget Rent a Car en Europcar, maar ook kleinere verhuurders die de omgeving goed kennen. Afspraken die ze maken met de autoverhuurders moeten aan strenge kwaliteit- en service-eisen voldoen. Door op deze manier te werken kan Sunnny Cars zo voordelig mogelijk alle auto's aanbieden en de prijs-kwaliteitverhouding garanderen. Alle prijzen zijn all-in, wat betekent dat bij elke huurauto de beste verzekeringsvoorwaarden zijn inbegrepen. Op deze manier wil Sunny Cars zo veel mogelijk mensen laten genieten van een zorgeloze vakantie.
Dit is volledig in lijn met het 'Rent a Smile' principe dat ze hanteren. Dit wil zeggen dat het het doel van de organisatie is dat je snel en gemakkelijk een goede en voordelige auto kunt vinden en de ervaring optimaal is.
Ervaringen met Sunny Cars
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 79 reviews over Sunny Cars lezen. Het gemiddelde cijfer is een 7,3. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 7 oktober 2015 door anouk hulsman.
Deze organisatie zit in de categorie autohuur. Hierin zitten 5 organisaties; o.a. . Al deze organisatie samen hebben in 93 reviews een gemiddelde gescoord van 6,6. Sunny Cars scoort dus gemiddeld 0,7 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie autohuur. Dit is opvallend positief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award.Sunny Cars heeft deze publieksprijs gewonnen in '2020'.
Sunny Cars krijgt gemiddeld een 7,3
op basis van 79 ervaringen:
7,3
+ Ervaring delen
Bert
op 18 december 2024
bestemming: Tenerife / Airport, reisperiode: december 2024
Auto in Nederland geboekt, zeker 2 uur in de rij gestaan voordat we aan de beurt waren.
Auto.moesten we ophalen bij Cicar. Waardeloos
... Lees meer
Edwin
op 17 oktober 2024
bestemming: Engeland / Machester Airport, reisperiode: juli 2024
Sunny Cars heeft bewezen dat klanttevredenheid en transparantie bij hen écht centraal staan.
In een branche waarin autoverhuur vaak gepaard gaat met verborgen kosten en twijfelachtige verzekeringsvoorwaarden, is Sunny Cars een verademing. Bij hen huur je volledig all-inclusieve zonder de angst voor onverwachte kosten of onrechtmatige handelingen van lokale verhuurbedrijven.
Mijn eigen ervaring na de laatste huur van een auto via Sunny Cars onderstreept dit.
Je sluit een huurcontract af bij Sunny Cars. Sunny Cars werkt vervolgens samen met lokale autoverhuurbedrijven in meerdere landen over de hele wereld.
Onlangs had ik te maken met een zeer vervelende situatie bij Europcar op Manchester Airport, waarbij na de verhuurperiode zonder mijn toestemming extra kosten voor de autohuur van mijn creditcard waren afgeschreven.
Ondanks mijn herhaalde pogingen om dit rechtstreeks met Europcar Manchester Airport op te lossen, kreeg ik mijn geld niet terug. Ik zag later op de online reviews dat er helaas nog veel meer klanten door personeel van Europcar Manchester Airport waren opgelicht.
Gelukkig nam Sunny Cars het dossier van mij over. Hun klantenservice ging professioneel en doortastend met mijn klacht aan de slag en zorgde ervoor dat het probleem naar tevredenheid werd opgelost.
Ik huur nu al jaren bij Sunny Cars en heb alleen maar positieve ervaringen. Geen gedoe met extra verzekeringen, geen stress over verborgen kosten—gewoon een eerlijke, betrouwbare service waar je op kunt rekenen.
Dankzij Sunny Cars is “rent with a smile” ook na mijn laatste autohuur weer werkelijkheid geworden. Bedankt, Sunny Cars, voor jullie fantastische klantgerichtheid, doortastend optreden en geweldige service!
... Lees meer
Thomas Berendsen
op 11 oktober 2024
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: oktober 2024
Mijn reservering werd plots vlak voor vertrek geannuleerd. Daarna waren de prijzen ineens veel hoger. Bah!
... Lees meer
Leon Jacobs
op 27 september 2024
bestemming: Madeira / Funchal, reisperiode: augustus 2024
Er kan altijd wel eens iets mis gaan ( geen probleem ) maar dat wegwuiven door Sunny Cars, het bewust niet willen communiceren, het bewust niet willen open staan om in gesprek te blijven dat zegt zo veel over dit bedrijf met de zonnige groet. In september 2023 auto gereserveerd op site Sunny Cars en direct netjes betaald. Het was de hoofdprijs die we betaalden op Madeira maar goed auto is een must op Madeira wil je wat zien. De keuze die we maakten was een VW Polo, ruimte genoeg voor 2 personen en met deze auto is niks mee ( dus goede keuze voor ons twee ) Echter op luchthaven word dan alles afgehandeld door partner van Sunny Cars / Guerin Hun kwam meteen de boodschap na invullen het papierwerk die VW Polo hebben we niet hier niet staan voor verhuur voor jullie, de VW Polo heeft geen krachtige motor voor de bergen op Madeira. Dus of we direct willen gaan bij-betalen en dan krijgen we andere type auto met een krachtige motor voor in de bergen. Je hebt dan geen keuze dan bij-betalen, omdat je verder wilt met je vakantie. We hadden al vertraging door zoekgeraakte koffers, we moesten naar andere kant eiland gezien daar ons eerste hotel lag. Echter daar bleef het niet bij, Guerin wilde extra geld cashen en ging je bang maken door aan te geven ( niet goed verzekerd / gebeuren veel ongelukken met toeristen op het eiland ) en als toetje geen pechhulp onderweg. Sunny Cars geeft steeds aan, bij ons volledig verzekerd zonder zorgen. Guerin is een partner van Sunny Cars en dan toch proberen je bang te maken, nou de andere auto was al een behoorlijk extra kostenpost dus vertrokken zonder extra verzekering. ( maar niet prettig om zo ja vakantie te beginnen ) Maar op parkeerplaats van verhuurder stonden weldegelijk kleine auto's zoals een Fiat 500 en Fiat Panda en ik zag ook een VW Polo staan ( dus deze worden toch verhuurd ) Terug gegaan naar kantoor op luchthaven en toen kwam bla bla verhaal van VW Polo moet nog schoongemaakt worden net pas ingeleverd. Op het eiland kom je dan heel veel Fiat 500 en Fiat Panda tegen die verhuurd worden ( dat zie je dan aan de GIGA sticker op de achteruit ) Na zoveel ergernis dan maar gewoon vertrokken want het is vakantie.......toen kwam volgende melding ( lage bandendruk ) dus meteen op zoek naar tankstation om de banden op de goede druk te brengen. Ze komen met verhaal VW POLO heeft geen krachtige motor gaan we je niet verhuren maar ze sturen je wel de weg op met lage bandendruk ( lekker veilig ) De andere auto ( waar we dus voor hebben moeten bij betalen ) had navigatie en we dachten ok dat is een pleister op de wond dan hoeven we niet op de telefoon Google Maps te gaan rijden. Maar........navigatie viel steeds uit in de tunnels en Madeira heeft HEEL VEEL tunnels. Dit ook gemeld maar hier ook wijst Guerin met vinger naar Sunny Cars en Sunny Cars wijst weer terug naar Guerin ( niemand die verantwoording neemt ) Dan de borg op auto, die was maar liefst 600 euro. In de maand July hadden we in Bilbao ook auto gehuurd via Sunny Cars en hier was de borg 150 euro en dit bedrag werd ( gereserveerd op creditcard ) Nu werd dus zonder enige communicatie direct -600 euro afgeschreven van creditcard dus rood staan, bij inleveren auto dan weer in de wacht staan om je geld terug te krijgen. We vragen ons af hoezo kan je op site van Sunny Cars dan een type auto huren die zogenaamd niet veilig zou zijn ( wat motor inhoud betreft voor in de bergen ) als dit echt zo zijn dan mag je die auto gewoon niet aanbieden op die locatie. Maar goed dat is ook een Bla Bla verhaal want er rijden genoeg Fiat 500 / Panda 's rond op het eiland. Klacht uiteraard gemeld bij Sunny Cars maar die komen met Bla Bla verhaal en voor hun zijn er geen problemen geweest. Sunny Cars weigert verder de communicatie, diverse mails al verzonden maar ze reageren al weken niet meer. Sorry ze reageren we,l binnen een uur op een review op Trustpilot want daar kan iedereen mee kijken en daar hebben ze wel het fatsoen om te reageren ( ook hier inderdaad een Bla Bla verhaal ) Geen zonnige groet naar Sunny Cars maar een gefrustreerde groet
Enzo
op 10 juni 2024
bestemming: Cyprus / Paphos, reisperiode: juni 2024
Sunny cars maakt gebruik van catagorie maar uiteindelijk wordt je er niet beter van.
Bestel een KIA stonic hoge instap en je krijgt een lage instap..lekker geregeld!!!
Je betaald ook nog eens 60 euro om de auto bij het Hotel af te leveren. Wordt negens genoemd
Ssss
op 3 juni 2024
bestemming: Portugal / Lisbon, reisperiode: juni 2024
Op de website staat 24/7 klantenservice. Over 24 uur en 20 belletjes is er geen 1 opgenomen. Ook geen mailtje binnengekregen om te annuleren. 0 kosten gedekt en nu zit ik hier zonder huurauto en geld weg
Esme
op 9 augustus 2023
bestemming: , reisperiode: juni 2023
Ik heb een reservering gehad bij sunny cars, maar door het vertragen van mijn vliegtuig heb ik deze helaas niet op tijd opgehaald. Eenmaal geland direct naar sunnycars punt gegaan, was al gesloten. Gebeld naar het noodnummer waar ik telefonisch te woord ben gestaan door een medewerker die het advies heeft gegeven een ander bedrijf op te zoeken voor autoverhuur. Hij gaf aan een link te sturen, en bij het invullen van deze link zou het geld teruggestort worden. Omdat ik hier niet zeker van was heb ik nog gevraagd, hoe weet ik nou zeker dat ik mijn geld terug krijg. Waarbij zijn reactie letterlijk was: allee heh, wij zijn een professioneel bedrijf u kunt ons vertrouwen. Eenmaal terug van vakantie geen geld terug gekregen en geen enkel begrip gekregen. Nu heb ik dubbele kosten gemaakt door een ander bedrijf in te schakelen voor alsnog huren van een auto.
Zeer teleurgesteld in deze service, omdat er telefonisch letterlijk gezegd is dat ik mijn geld terug zou krijgen.
M van willigen
op 15 juni 2023
bestemming: , reisperiode: maart 2023
Wat ging er mis. Beter de vraag wat ging er goed niks!
Slechte maatschappij die er bestaat. Als je ongeluk krijgt er zit geen inzittende verzekering bij. De bestuurd is verantwoordelijk die moet je aansprakelijk stellen. Leuk als je familie aansprakelijk moet stellen.
Boek hier nooit. Ze vragen niks voor je op ze kunnen niks! Let op ze zeggen alles inclusief dat is dus niet. Je kan het ook niet apart verzekeren.
Desiree
op 16 juli 2022
bestemming: Schotland, reisperiode: juni 2022
Auto gehuurd via sunnycars.
Een half uur na vertrek met een klapband gestrand langs de snelweg. Als je het noodnummer belt krijg je het geniale advies om maar langs de snelweg te gaan lopen opzoek naar een garage die kan helpen.
Vervolgens 3 uur langs de snelweg moet wachten om vervolgens door de politie naar een veilige plek begeleid te worden met de opmerking dat je absoluut niet verder mag rijden en vervolgens daar nog 4 uur aan je lot wordt over gelaten. Als je dan eindelijk, na 7 uur wachten en vele telefoontjes gepleegd te hebben, weer bij het verhuurbedrijf bent blijkt dat er geen vervangende auto is en mag je met je koffers op straat blijven bivakkeren want vervangende slaapplaatsen die nodig zijn door de nalatigheid van sunnycars vallen niet onder de all in verzekering. De dag daarna mag je dan ook nog tot in de middag bij het verhuurbedrijf bivakkeren omdat niemand zich verantwoordelijk voelt actie te ondernemen. Uiteindelijk konden we 24 uur na aankomst eindelijk met een auto aan onze vakantie beginnen. Een sorry en tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten hoeven we niet op te rekenen, zo all in is de verzekering niet. Dus wees wijs, ga niet met sunnycars in zee.
Frits Stam
op 28 februari 2022
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2022
De reis moet nog beginnen, maar nu al gedoe met Sunny Cars. Een auto aangevraagd voor 20:00 uur, na betalen blijkt dat we een auto krijgen bij een bedrijf dat om 20:00 uur sluit. Sunny Cars geeft als oplossing; tegen extra kosten vragen of het bedrijf langer open kan blijven. Goed meegedacht Sunny Cars!