De avonturen van Zoë in Turkije

Bestemming: A. Side (Turkije)
Periode: juli 2016
Vervoer: vliegtuig, bus, boot
Accommodatie: hotel
Organisatie: Corendon

Hallo allemaal, ik ben Zoë, 3 en een half jaar oud. Afgelopen zomer ben ik samen met mama, papa en knuffel buurpoes (je weet wel, die leuke poes van Woezel en Pip) op vakantie geweest naar Turkije. Met het vliegtuig! Vliegen is leuk, alleen had ik geen raampje naast mijn stoel. Raar hè? Ik kon helemaal niets zien. Gelukkig had ik heel veel speelgoed en buurpoes mee. De mensen bij de douane en in het vliegtuig waren erg aardig. Toen wij in Antalya aankwamen was het heel warm en het zonnetje was al gaan slapen. We gingen met de bus van Corendon naar ons hotel vlakbij Side: het Royal Dragon hotel in Manavgat. Ik was moe en keek vooral naar alle lichtjes. Daar kreeg ik eerst een bandje om mijn pols en daarna ben ik in de hotelkamer meteen in slaap gevallen. De volgende dag ben ik gelijk gaan zwemmen in het grote zwembad, ook was er een tekenwedstrijd en een kinderdisco op het strand. Het all in hotel had zelfs een Aquapark met glijbanen, een kleine kermis en heel veel lekker eten. Wij hebben daar bijna elke dag gespeeld. Ook ben ik vaak naar het strand geweest, om zandkastelen te bouwen en te zwemmen in de zee. Buurpoes komt altijd met mij mee op reis, en is mijn beste vriendje. Ik heb veel knuffels, maar deze is wel een van mijn meest favoriete in mijn verzameling.

De grote paarse bus

Op vrijdag 1 juli ben ik samen met mama, papa en natuurlijk buurpoes een dagje weggeweest in the Green Canyon. Een hele mooie natuurlijke omgeving, met een busrit en een boottocht. Wij werden bij het hotel opgehaald door een open paarse bus, dat was heel leuk. Ik kon veel zien en de wind in mijn gezicht voelen. Ik heb buurpoes buiten de bus gehouden zodat zij ook alles kon zien. Wij zijn eerst gestopt op een sinaasappelplantage: daar hebben de grote mensen sap gedronken en heb ik een ijsje gehad van mama en papa. Vervolgens zijn we naar het natuurpark gereden, daar was een grote dam en een heel mooi meer. Wij zijn gaan varen op het meer met een echte Turkse boot. Er was muziek aan boord waar ik op kon dansen, want dansen doe ik graag. Iedereen vond het leuk dat ik aan het dansen was.
Bij de sinaasappels

Bij de eerste stop kon je zwemmen: ik ben samen met mama gaan zwemmen in het meer, dat had ik nog nooit eerder gedaan. Dat was heel spannend, maar zo leuk! Toen we weer gingen varen heb ik buurpoes buiten de boot gehouden zodat zij ook van het water en het uitzicht kon genieten. Ik moest van mama en papa wel oppassen dat ik haar niet liet vallen, want dan was ik haar kwijt. Gelukkig hield ik haar goed vast en zijn we met z’n allen gaan eten. Lekker pasta met vis, aan een hele grote tafel in een restaurant naast het water. Je moest daar wel veel treden op en af, maar het uitzicht was er mooi. Toen we weer verder gingen varen, ben ik na de lunch samen met buurpoes in slaap gevallen op de boot. Daarna zijn we in de open paarse bus doorgereden naar een hele oude stad, Oymapinar. Wel 2000 jaar oud zei de reisleider. Daar had ik geen zin in hoor... Ik heb papa gestuurd om een foto te maken en ben bij mama en buurpoes gebleven om te spelen.
Op de boot liggen

Daarna hebben wij o.a. nog een moskee bezocht, daar heb ik papa verteld dat hij zijn schoenen moest uitdoen. De andere grote mensen vonden dat wel grappig, want ze moesten allemaal lachen. Ik kon er ook mijn handen en voeten wassen. Het was een hele lange en hele leuke dag. Op de terugweg naar het hotel hing buurpoes weer gewoon buiten de bus, net als de rest van de dag. Maar plotseling sprong buurpoes uit mijn handen en was hij weg. We reden over een hele drukke weg, en dan kan je niet zomaar uitstappen om je knuffel te pakken. Mama, papa en alle grote mensen in de bus waren verdrietig omdat ik mijn knuffel kwijt was. Toen de reisleider begreep dat buurpoes weg was liet hij de bus langs de weg stoppen en rende hij 500 meter terug langs heel veel auto’s en wist hij buurpoes te pakken en veilig naar mij terug te brengen. Niet alleen ik, maar iedereen was blij dat buurpoes er weer was, iedereen klapte en mama en papa waren meneer Mohammed ook erg dankbaar. Grote mensen zijn soms best lief, dank u wel!
Met buurpoes bij het raam

’s Avonds ben ik in slaap gevallen met buurpoes veilig naast mij. Ik droomde van die keer hoe ik knuffel Olifant heb leren kennen ... maar dat is weer een heel ander verhaal. Dit was mijn verhaal, wellicht niet zo spannend als andere grote mensen, maar ik heb het er nog elke dag over. Ik vond de vakantie heel erg leuk, en hoop snel weer op reis te mogen samen met buurpoes.

Geschreven door Mario Reniers
Zoë met buurpoes op vakantie

De Jong Intra Vakanties

TUI
5,3
op basis van 1386 reviews
Heb je interesse in een reis naar Turkije? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Turkije, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.