Schrijf een review

Interview Club Med

Interview met Sandra Groot
Club Med la Palmeraie in Marrakech

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Mijn naam is Sandra Groot en ik werk sinds 2007 bij Club Med. Eerst een jaar als medewerker van het Client Service Center en daarna ben ik begonnen op de marketingafdeling van Club Med. Sinds 2010 ben ik Online Marketing Executive en dat nog steeds naar volle tevredenheid.

Vragen over de organisatie


Hoe is het bedrijf ontstaan?
Club Med is in 1950 opgericht door Gérard Blitz en Gilbert Trigano. Zij wilden een nieuwe stijl van vakantie vieren introduceren, vakanties waarbij men andere mensen leert kennen en op een sportieve manier bezig is. Het eerste Club Med resort was een huttenkamp op Mallorca, tegenwoordig kun je in Villa’s op Mauritius verblijven!

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
“Club” staat voor Clubvakanties, “Med” is een afkorting van “Méditerannée”, de regio waar de eerste Club Med resorts zich bevonden.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Club Med wil de specialist zijn in luxe, vriendelijke, multi-culturele all inclusive vakanties waarbij alles mag en niets hoeft.

Wie is de doelgroep?
Club Med richt zich voornamelijk op gezinnen met kinderen van 0 t/m 17 jaar, maar ook veel koppels weten ons te vinden.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Club Med bewijst dat luxe en all inclusive goed samen kunnen gaan, bovendien is een vakantie bij Club Med écht all inclusive. Gastronomische keuken, de hele dag snacks en drankjes (van de bekende merken), talloze sportfaciliteiten en –lessen (tennis, golf, waterskiën, zeilen…), wellnessfaciliteiten, clubs voor kinderen en jongeren… Alles is inbegrepen én van uitstekende kwaliteit. En met 80 resorts over de hele wereld, van de Franse Alpen tot de Maldiven, en van Brazilië tot Turkije, vind je ons overal.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Qua nabije zonbestemmingen doen onze resorts in Turkije het erg goed, en ons nieuwe resort Sinai Bay in Egypte. Voor de verre bestemmingen zijn met name Bali en Punta Cana (Dominicaanse Republiek) in trek. Voor de wintersport is ons resort Wengen in Zwitserland al jaren de favoriete bestemming. Maar ook onze nieuwe ski-resorts in Valmorel (Frankrijk) en Pragelato Vialattea (Italië) zijn populair.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Wij hebben dit jaar een trend gezien in het vroeg boeken van wintersportvakanties.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Club Med bestaat al meer dan 60 jaar en heeft daarmee bewezen een sterke naam te zijn. In onze 80 resorts over de hele wereld bieden wij kwalitatief goede, volledig all inclusive vakanties met voor iedereen wat wils.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als een betrouwbare reisorganisatie met kwalitatief goede vakanties, waarbij iedereen de tijd van zijn leven heeft.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Ja, bij alle drie.