Schrijf een review
Club Med
Url: https://www.clubmed.nl/
Aangesloten bij:
ANVR
/
SGR
/
Calamiteitenfonds
Type reizen: luxe reizen
Stadhouderskade 13,
1054 ES Amsterdam NL
Club Med is in 1950 opgericht en is ontstaan vanuit het idee dat buitensport en natuurvakanties goed gecombineerd kunnen worden met een ontspannen sfeer. Dit zorgt voor een unieke ervaring. De reisorganisatie beschikt over verschillende luxe resorts, die clubdorpen worden genoemd. De 80 clubdorpen bevinden zich over de hele wereld: in Europa, Afrika, Azië, de Antillen, het Caraïbisch gebied, Australië, Midden en Zuid-Amerika, de Verenigde Staten en de Stille Oceaan.
Het eerste clubdorp werd geopend op het Spaanse Mallorca en was nog vrij eenvoudig. De vakantiegangers sliepen in hutten op het strand en deelden de voorzieningen. Inmiddels zijn de hutten vervangen door moderne stenen gebouwen met eigen voorzieningen. Gasten van Club Med verblijven op verbluffende locaties in mooie kamers en suites met verschillende comfortlevels. Door de jaren heen zijn er vele dorpen bijgekomen. Dit zijn allen vakantieresorts die gericht zijn op het luxe segment van de vakantiemarkt.
Bij Club Med is alles bij je verblijf inbegrepen en beleef je echt een vakantie zonder zorgen. Veel mensen zien Club Med als het eerste bedrijf met een all-inclusive hotelformule. Je kunt verschillende geweldige ervaringen verwachten, zoals een actieve wintersportvakantie, heerlijke vakanties op verre bestemmingen en prachtige cruises. Elk resort van Club Med biedt vele diensten en activiteiten aan in één pakket. Denk hierbij aan de overnachtingen, maaltijden, gebruik van alle faciliteiten, wellness, sport, entertainment, excursies en activiteiten.
Enkele resorts bieden ook een total all-inclusive aan waarbij ook alle alcoholische dranken inbegrepen zijn. De clubdorpen worden steeds populairder bij gezinnen. De meeste clubdorpen hebben een kinderopvang en organiseren de hele dag activiteiten om de kinderen bezig te houden. Deze worden georganiseerd voor alle leeftijdsgroepen. Enkele resorts zijn alleen toegankelijk voor volwassenen en hebben geen kinderprogramma. Het personeel van Club Med staat bekend als de G.O's, wat voor Gentil Organisateur staat en vriendelijke organisator betekent. Zij staan aan dag en nacht voor je klaar. De internationale medewerkers willen jou, de G.M (Gentil Member), een onvergetelijke vakantie bezorgen.
Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van Club Med. U kunt bij ons de reizen van Club Med boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.
Ervaringen met Club Med
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 13 reviews over Club Med lezen. Het gemiddelde cijfer is een 6,3. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 8 april 2008 door Mark.
Deze organisatie zit in de categorie luxe reizen. Hierin zitten 8 organisaties; o.a. . Al deze organisatie samen hebben in 162 reviews een gemiddelde gescoord van 6,7. Club Med scoort dus gemiddeld 0,4 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie luxe reizen.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Club Med heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
Club Med krijgt gemiddeld een 6,3
op basis van 13 ervaringen:
6,3
+ Ervaring delen
Bram v
op 1 december 2024
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: oktober 2024
An upgrade that turned out a downgrade
In the end we were told we should be lucky with a downgrade from 4 bedrooms to 2 bedrooms. Read this unbelievable story on the treatment of what the Club Med agency in the Netherlands calls “Platinum” guests:
So we booked a week of Club Med Cancun with two family rooms. In this case this meant two apartments with two bedrooms. Since we are a family with two children but in this case my mother (74 years old) came along. Sometime after booking we were notified that our family rooms would be close to a building site.
Since we were very regular Club Med visitors (they call it “Platinum” membership) we were notified that a free upgrade to the “exclusive zone” would be given to us. We stayed in many Club Med’s and always in sperate rooms, also in many exclusive zones/resorts.
Once we arrived in Club Med Cancun we were given two double bedrooms instead of two times two bedrooms. This meant my mother had to sleep with my children in 1 room (since 4 people in one room is not allowed).
In the resort they saw no option in giving us an another extra room since the resort was full (which it actually was). According to the reception at Cancun a mistake was made in the Netherlands. After three nights my mother got her own room (for the additional 4 nights). In this case she got a suite since the reception felt bad for the mistake made in the Netherlands.
Now comes the unbelievable part; the feedback from the Netherlands while we had these problems was minimal and no sympathy was shown whatsoever. Once we returned to the Netherlands we were told that we still should be lucky we got the upgrade and that we were notified of this up-downgrade. Since the whole team in the Dutch office of Club Med was either long term sick or left the job there was no way to trace this. I told the office in the Netherlands I was definitely not notified that we only would get 2 bedrooms instead of 4 and that we would have never accepted this. But their response was that I should consider myself lucky that we did not have to pay for the additional room we got.
For a family that travelled to 4 different Club med’s in 2024 alone the treatment at the Dutch Club Med travel agency was unbelievable. The answer we got was simply that the boss of the agency, who did not call is ourselves, said that we should consider ourselves lucky to got an upgrade and that we did not have to pay for the additional room. There was nothing else they could do for us.
We did think the reception at Cancun did everything they could to correct the mistakes made in the Netherlands but the response from the Dutch side was unbelievable.
I think we will be looking for a different agency to book our future travels. We feel ourselves to be treated unfairly without any understanding in the Netherlands what so ever.
Kelsey van Dillen
op 4 augustus 2023
bestemming: Italië / Cefalu, reisperiode: mei 2023
Echt ultiem genoten van dit prachtige Resort! Eten was onvoorstelbaar goed, het team ter plaatse verwelkomde ons als goede vrienden en ik heb me geen moment verveeld met het aanbod aan acitiviteiten. Ga ook Club Med ervaren!
Clarissia Boi
op 16 november 2022
bestemming: Seychellen / Seychellen, reisperiode: april 2022
Fan-tas-tisch! Exclusieve bestemming (Resort op een prive eiland) in combinatie met een uitgebreid sportprogramma en eten op hoog niveau! Een droom die uitkwam.
Dimitri
op 28 mei 2022
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: mei 2022
Slechte service, onvriendelijk personeel, slechte service hygiëne staat niet hoog op de vaandel, veel te dure excursies, elke avond zelfde liedjes (zelfde playlist zelfs zelfde volgorde)
Decraemer Veronique
op 9 december 2019
bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: december 2019
De club is dringend aan vernieuwing toe. Vorig jaar waren we hier ook en was de club natuurlijk ook al verouderd maar het eten, de service (restaurant en kamerschoonmaak) waren heel goed. Dit jaar was het een fiasco! Elke avond hoofdzakelijk tajines terwijl dit vorig jaar slechts op de oriëntaalse avond was waardoor het saai werd (steeds dezelfde groeten, courgettes, aubergines en wortelen). Marokkaanse obers hebben meer oog voor hun collega's dan voor de klanten... Tafeltjes zo versleten dat ze wiebelen en er servettes onder de poten moeten. Kamer: vloer werd niet gedweid want papiertje in een hoek bleef er 4 dagen liggen, zeepje en cleenex werd niet aangevuld wanneer op, laatste dag bestolen voor 20 euro, helaas pas ontdekt op de luchthaven. Leeslampje boven bed kapot, deur sleepte over de vloer, etc...
L. Bos van Veen
op 14 oktober 2019
bestemming: Italië / Ragusa, reisperiode: oktober 2018
De rit naar clubmed was ronduit gevaarlijk door de chauffeur, daar waar je 50 km mocht reed de chauffeur minimaal 130 , op plaatse met een dubbele doorgetrokken streep en inhaalverbod ging hij gewoon met 130 in halen. Op het park zelf werden wij elke nacht half 2, 3 uur half 4, ga maar door slechts door dronken mensen wakker geschreeuwd, dit is een familie park, geen disco centrum, laten we dan maar niet over de harde muziek hebben,werkelijk tot in de wijde omgeving te horen. Positief was het heerlijke eten, vriendelijke mensen in het restaurant. Negatief waren de mensen bij de receptie en de bar. Dan is mijn jas gestolen. Park zag er erg netjes uit, aan het strand was het genieten
Yvonne Burghout
op 20 juli 2019
bestemming: Frankrijk / Opio, reisperiode: juli 2018
Verschrikkelijke locatie. Op zaterdag en zondag komen enkele honderden mensen een dagje dit resort bezoeken. Zo ontzettend druk. Overal eten op de grond. Een grote eetschuur. Wij gaan een paar dagen eerder naar huis. Service is slecht en onpersoonlijk. Jammer..... want we hebben we goede ervaringen met club med maledives.
Van Humbeeck Rene
op 12 juli 2017
bestemming: Frankrijk / Palmyre, reisperiode: juli 2017
Fantastische / inzet/ aandacht/ ambiance door het GO team met bijzondere vermelding voor "tonton Willy", Julien van de tennis, khassim. Maar het ganse team was outstanding.
Marianne
op 18 mei 2017
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2017
Wij hadden om zoveel mogelijk comfort te hebben de mooiste suite geboekt. Uiteraard zou daar ook airco in zitten, maar de praktijk bleek anders. De airco was uitgezet en de hotelmanager wilde deze ook niet aanzetten. Op de kamer werd het gemiddeld 28 graden en we hadden geen enkele mogelijkheid om de kamer te koelen. Het feit dat ik zwanger ben en we met een baby van 15 maanden reisden maakte ze niks uit. De airco bleef uit. Ook club med Nederland was niet bereid ons te helpen ondanks meerdere telefoontjes. Verder slecht onderhouden allemaal en eten was ook niet om over naar huis te schrijven.
Vanessa
op 26 januari 2017
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: december 2016
Wat een heerlijke plek om een weekje te vertoeven. Ondanks dat het park wel wat onderhoud kan gebruiken krijgt het van mij toch een 9. Ik vind het concept ideaal, vooral het eten is er uitstekend. Ook de combinatie van vakantie en toch actief bezig zijn vind ik fijn. Dit was onze eerste keer Club Med maar de kans is groot dat wij nog meer parken gaan ontdekken!
Artikelen
Vakantieverhalen / reisverslagen