Cruise Travel

Url: https://www.cruisetravel.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: cruise

Logo van Cruise Travel
Cruise Travel won in 2012 de Reisgraag award

Cruise Travel is al 32 jaar gespecialiseerd in cruisereizen. Je hebt de keuze hebt uit 20 rederijen en meer dan 200 schepen van 3 tot 6 sterren. Zij kunnen dus altijd een cruise vinden die goed bij je past. De cruisespecialisten kennen de schepen, rederijen en bestemmingen, waardoor zij een goed advies aan je kunnen geven. Er is zelfs een speciale afdeling voor luxe rederijen, die Cruise Deluxe wordt genoemd.

De schepen van Cruises Travel varen over de gehele wereld, van Afrika tot de Caribbean en van Azië tot Antartica. De populairste bestemmingen zijn de Middellandse Zee en Noord-Europa. Voor alle cruises geldt dat het zorgeloos genieten van de vakantie centraal staat. Daarom wordt je zo veel mogelijk uit handen genomen. Je hoeft je bijvoorbeeld niet druk te maken om de aansluitende reis van en naar het cruiseschip. Deze wordt voor jou op maat geregeld, zodat jij alleen maar van de cruisevakantie hoeft te gaan genieten.

Op sommige cruises gaan gecertificeerde Nederlandse reisbegeleiders mee. Eenmaal aan boord kun je gebruik maken van de vele faciliteiten van de rederij. Er zijn ook speciale cruises samengesteld voor kinderen en gezinnen (Familie Cruise). Hierbij is een kinderanimatieteam aan boord aanwezig en kunnen de kinderen samen veel leuke activiteiten ondernemen. Andere themacruises zijn onder andere Cultuur cruises, Alleenreizenden cruises en Cruise & More. Bij Cruise & More reizen zijn cruises gecombineerd met een landprogramma. Hierdoor leer je de bestemmingen extra goed kennen.

Cruise Travel is aangesloten bij SGR en ANVR.

op 6 juli 2020 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: maart 2020

Reis geannuleerd wachten al meer dan 4 maanden op voucher van het hele bedrag !
Reservering kosten worden niet vergoed. Geen service van hun. Nemen geen verantwoordelijkheid, afschuiven naar de HAL maar zelf te laat geweest. Wehebben geen vertrouwen meer. Dus mensen denk en kijk verder

  • Algemeen 2
op 24 juni 2020 bestemming: , reisperiode: juni 2020

Vanwege COVID 19 heeft Royal Caribbean onze cruise geannuleerd, en biedt via zijn website een compensatie van 125% toekomstig Cruise tegoed of zelfs de mogelijkheid om de cruise opnieuw te boeken voor dezelfde prijs . Ook Cruisetravel heeft dit gemeld via FB maar scheept ons nu af met een SGR voucher overeenkomstig met ons 100% betaalde cruisegeld. Nu is dezelfde cruise in 2021 bijna 1000 euro duurder en overeenkomstig met de extra 25% van Royal Caribbean zou dit precies afgedekt zijn. Cruisetravel vraagt zonder overleg met ons een restitutie aan bij Royal Caribbean en daardoor verspelen wij ons recht op alle mogelijke compensatie. Dus een strop van 1000 euro en volgens Cruisetravel zijn er nog veel meer ontevreden klanten maar zij doen er niets aan. Cruisetravel hanteert zijn eigen voorwaarden en rederijen kunnen dan niets meer voor je doen. NOOIT MEER CRUISETRAVEL.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: IJsland, reisperiode: augustus 2020

CruiseTravel geeft in tegenstelling tot de genereuze regeling van de Holland America Line een eigen Voucher t.b.v. de geannuleerde cruise van 2 augustus. HAL geeft een 200% voucher in de vorm van een FutureCruiseCredit, maar CruiseTravel accepteert dit aanbod niet en geeft een eigen Voucher ter waarde van het aanbetaalde bedrag die bij hen op elke willekeurige cruise kan worden ingewisseld. Dat betekent in ons geval een strop van 1915,00, maar er valt niet over te praten met CruiseTravel, zij blijven op hun standpunt dat de klant nu een gegarandeerde voucher heeft o.b.v. de SGR.
Maar de Voucher van HAL is ook een SGR-voucher!
Nooit meer boeken via CruiseTravel dus.

  • Algemeen 2
op 19 maart 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020

Bij voorzorg ivm de corona virus en reisgezel van over de 80, de reis alvast geannuleerd. Resultaat: een nota van 40% annuleringskosten terwijl MSC zelf maar 20% rekent. Na klagen werd het verlaagd naar 30%, een slordige 650 euro! SHAME SHAME SHAME

  • Algemeen 1
op 5 januari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: december 2019

Cruise met NCL prima! Maar ik boek nooit meer bij CT.
Offertes duurden lang, en waren tot 3x (!!) fout. Door mijn oplettendheid steeds gecorrigeerd, maar niet volledig. Reisbescheiden waren niet volledig.
Fout huisadres in mijn offerte
Vluchtprijs in eerste instantie 60 duurder.
Na de vakantie totaal geen reactie.

  • Algemeen 5
op 11 maart 2019 bestemming: Singapore / Hongkong, reisperiode: november 2018

Prima Cruise met HAL. Gidsen waren niet altijd goed. Beloofde boordtegoed van $50 ivm platina ANWB lidmaatschap kregen we niet. Maar na 3 maanden en enkele mails waar niet altijd op gereageerd werd, is in maart 2019 de tegenwaarde in alsnog uitbetaald. Heeft wel erg lang geduurd.

  • Algemeen 8
op 22 januari 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: december 2018

Beloofde boordtegoed is nooit uitbetaald. Diverse keren geklaagd. Cruise Travel reageert niet. Voel me bestolen.

  • Algemeen 5
op 9 januari 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: december 2018

Een 8 voor de cruise, maar een dikke onvoldoende voor Cruise Travel!!!
Ze laten ons dure visa aanschaffen voor Vietnam, terwijl we die niet nodig hebben. Na telefonisch en mailcontact wordt het afgedaan met de mededeling, dat de visa onze eigen verantwoordelijkheid is.
Nooit meer Cruise Travel!!!!!

  • Algemeen 8
op 28 december 2018 bestemming: Japan / Yokohama, reisperiode: november 2018

De cruise van Yokohama naar Hong Kong met Celibrity Cruises was heel erg goed. Maar de voorlichting van cruise Travel was belabberd en niet volledig. Kosten voor een visum (China) gemaakt wat niet nodig was. Klacht ingediend dmv aangetekende brief tot op heden niet behandeld. Via review op hun site slechte review gegeven . Kregen antwoord dat we dit niet daar op moesten doen weer een ander mail adres gekregen. M.i. Hadden ze dit meteen kunnen oppakken. Advies niet bij cruise Travel boeken.

  • Algemeen 5
op 23 augustus 2018 bestemming: Rusland, reisperiode: mei 2018

Ik wil bij deze waarschuwen voor het telefonisch boeken.Wij hebben in nov. 2017 de cruise geboekt en dat was toen inclusief drank.Op de rekening die we kregen stond het bedrag zonder de gratis dranken dus wel de dranken betalen en dat scheelde ong. 800 euro.Bij de klacht werd gezegd dat ik accoord was gegaan met het hogere bedrag en moest dus betalen incl. dranken.
Na regelmatig klagen gaven ze niet thuis.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws