Schrijf een ervaring over Eliza was here en maak kans op mooie prijzen!

Interview Eliza was here

Interview met Yuri Deutekom
Interview met Yuri Deutekom van Eliza was here

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Mijn naam is Yuri Deutekom, ga graag uit eten, sport (daar waar het kan) en ik ben inmiddels al meer dan 7 jaar werkzaam bij Eliza was here. Hiervoor heb ik Marketing gestudeerd, waarna ik ben begonnen als Project Manager bij R&M, een leverancier van soft- en hardware. Daarna ben ik in de functie van Content Manager aan de slag gegaan bij lastminute.com. Eerst in Amsterdam, later in Brussel (België). Vervolgens ben ik aan de slag gegaan als Marketeer bij Azur Reizen. In deze periode ben ik via via gewezen op de vacature als (Online) Marketeer bij Eliza was here. Na kennis gemaakt te hebben met de directeur, was ik direct om. Na 7 jaar en inmiddels in de rol van Commercieel Manager kan ik zeggen dat het een goede beslissing is geweest. Eliza was here is een onwijs leuk en uniek concept!


Vragen over de organisatie


Hoe is het bedrijf ontstaan?
Eliza was here is in 2001 opgericht als tegenhanger van Suntrex (het huidige Jiba). De gedachte hierachter was een merk te lanceren dat niet concurreert op prijsniveau, maar op productniveau. In samenwerking met een reclamebureau is gekozen voor een concept; een concept dat Eliza was here heet. Dit was het moment dat 'Eliza' voor het eerst het levenslicht zag.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Ten eerste, de naam Eliza hoor je niet vaak. Je associeert het dus niet direct met iets of iemand. Het ‘was here’ duidt op dat de persoon Eliza ergens is geweest. Dit sluit volledig aan bij het concept. Ten tweede, de naam geeft direct het onderscheidende vermogen aan. Het is iets anders, en vooral persoonlijk. Ten derde, bij internationale expansie, is de naam goed bruikbaar. Last but not least, het ‘bekt’ ook lekker en de naam blijft – wat ook blijkt - goed hangen.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Eliza was here in één zin: Het aanbieden van bijzondere vakantieadresjes, weg van het massatoerisme, waarbij de focus ligt op het 'verkopen' van gevoel, emotie en beleving.

Wie is de doelgroep?
Met Eliza was here richten wij ons op de doelgroep welstandsklasse A, B1, woonachtig in de Randstad en grote steden, tweeverdieners, startend gezin, mensen die zichzelf een welverdiende vakantie gunnen en échte levensgenieters. Om deze doelgroep aan ons te binden, ligt er een sterke focus op het creëren van fans, en uiteindelijk ambassadeurs.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Een uniek concept, focus op customer intimicy, een exclusief aanbod van unieke vakantieadresjes en altijd ongerept en écht.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Op dit moment zie je dat Griekenland (Kreta, Zakynthos, Kefalonia en Corfu) het erg goed doet, ondanks alle perikelen. Naast Griekenland, doen ook Spanje, Cyprus en Italië het erg goed.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
De boekingen voor Griekenland komen later op gang dit jaar, iets wat wij ook verwacht hadden. Daarnaast zie je dat relatief kleine bestemmingen meer in trek komen. Denk aan Sardinië, Kefalonia, Costa de Lisboa en Catalonië.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Om de woorden van bestaande klanten te gebruiken: “Eliza belooft wat ze zegt. Sterker nog, het is zelfs mooier dan verwacht. Eliza, bedankt!”

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Eliza was here is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Daarnaast zijn wij ook al een aantal jaar lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Waarom? Duidelijk, zekerheid en een stukje herkenbaarheid.

Heb je nog iets toe te voegen?
Nieuwsgierig geworden? Neem een kijkje op de website en laat je verrassen en verleiden door (het aanbod van) Eliza.