Interview Puurenkuur
Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde
Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
In 2005 ben ik begonnen met Puurenkuur. Ik werkte al meer dan tien jaar in de reisbranche als inkoper en productmanager bij onder meer Baobab, FOX vakanties, Neckermann en Thomas Cook. Maar op een gegeven moment had ik een concreet concept in mn hoofd voor een reisorganisatie in kuur en wellness reizen. Samen met mijn businesspartner (en broer) Bas van Griensven begon ik Puurenkuur, een organisatie die inmiddels is uitgegroeid tot de grootste wellnessreisorganisatie van de Benelux.
Wat ik leuk vind is dat ik mn creativiteit kwijt kan. Het bedenken van reizen die vervolgens goed lopen vind ik het allerleukst om te doen. De mooiste en meest verscholen plekjes op de wereld vinden, waar ze alle kennis van kuren in huis hebben, is een hele uitdaging, maar wel erg leuk.
Vragen over de organisatie
Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
In de naam is alles wat we zijn en doen beschreven. En het is Nederlands, dat begrijpt iedereen snel.
Wat is de visie en missie van de organisatie?
Visie: wellness toegankelijk maken voor een breed publiek
Missie: gezondheid en welbevinden in vakanties brengen
Wie is de doelgroep?
Man / vrouw tussen 35 en 55 jaar
Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Onze specialistisch kennis, we weten waar we het over hebben. Ons team van wellness specialisten staat 7 dagen per week de klant te woord. Daarnaast bieden we altijd extras aan voor onze klanten, zoals een gratis massage, of gratis retour transfers of extra verlaagde tarieven voor mensen die alleen reizen. Daardoor zijn we een toegevoegde waarde voor de kritische klant van vandaag: bij ons zijn ze beter af dan het boeken bij een andere aanbieder of direct. Ons aanbod onderscheidt zich in kwalitieve 4 en 5 sterren hotels die de kennis en ervaring van kuren en wellness in huis hebben.
Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Spanje, Portugal, Thailand, Duitsland, Turkije.
Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Europa wordt als bestemming steeds groter. De klant kiest vaker voor kortere vakanties dichterbij huis.
Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Onze service! Deze is hoog. We zijn zeven dagen geopend, en er is altijd iemand van ons team die op een van onze bestemmingen is geweest.
Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Enthousiast, gedreven, passie voor het vak, en dienstverlening hoog in het vaandel.
Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Lid van SGR en Calamiteitenfonds. Dit jaar waarschijnlijk ook deelnemer van de ANVR.
Heb je nog iets toe te voegen?
Gezond leven, lief zijn voor je lijf en geest is iets wat helemaal bij deze tijd hoort. Het aantal burnout gevallen stijgt schrikbarend snel, met name onder de jongeren. Men is steeds meer op zoek naar inhoud en verdieping op een vakantie. Wij noemen onze type reizen dan ook de nieuwe vakanties van de toekomst. Tot rust komen, gezonde voeding, beweging en ontspanning zijn daar de ingrediënten van. Dit staat haaks op de all-inclusive vakanties waar eten en drank in overvloed zijn.