NS International

Url: https://www.nsinternational.nl

Type reizen: stedentrips

Logo van NS International

Een onderdeel van de Nederlandse Spoorwegen is NS International, met deze treinen kan je naar het buitenland reizen. Eerder was NS International bekend onder de naam NS Hispeed omdat toen de focus lag op de hogesnelheidslijnen naar Parijs en via België naar Londen maar dit veranderde door een internationaal karakter.

NS International biedt o.a. de Thalys treinen aan voor vervoer naar België en Parijs en ICE treinen voor vervoer naar Duitsland. De leukste bestemmingen van Europa zijn in slechts enkele uren te bereiken met de trein en je hebt je bagage bij de hand dus je hoeft er niet op te wachten.

NS International biedt veel deals aan. Zo kan je een treinreis combineren met een accommodatie. Je kan treinrondreizen maken die je zelf kan uitstippelen maar je kan ook advies verkrijgen van de reisorganisatie. Reizen met NS International is snel, comfortabel, gemakkelijk en duurzaam. Bij een internationale treinreis wordt minder CO2 uitgestoten dan als je dezelfde reis met een vliegtuig of de auto zou maken, dit wijzen berekeningen van Milieu Centraal uit.

Voor de actuele reisinformatie kan je de website van NS International checken of de App gebruiken. Deze is gratis te downloaden en beschikbaar voor Android en Apple gebruikers. Een treinticket boeken kun je snel online doen via de website.

op 19 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2019

Ronduit onveilig door afwezigheid van personeel. Kaartjes werden niet zoals gebruikelijk gecontroleerd. Dus kon iedereen naar binnen inclusief dieven. Dit overkwam ons op Rotterdam CS afgelopen donderdag. Macbook en paspoort gestolen. Ook waren er, door afwezigheid treinpersoneel, reizigers zonder mondkapje. Dat versterkt het gevoel van onveiligheid. We raden iedereen aan om juist nu in een meer beschermde omgeving als vliegtuig of auto te reizen.

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2020 bestemming: Duitsland / Frankfurt am Main, reisperiode: september 2020

Verschrikkelijke klanten service hebben ze bij NS international. Ik ga hier nooit meer boeken echt een waardeloze dienstverlening.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2020 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2020

Fantastisch hoe adequaat ns international reageert op corona crisis

  • Algemeen 10
op 16 maart 2020 bestemming: België / Brugge, reisperiode: maart 2019

Wanneer ons hotel onze reservering annuleerde kregen wij ook van NS international volledige resistutie. Top!!

  • Algemeen 10
op 9 maart 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: maart 2020

Slechte en tegenstrijdige informatie op het perron in Rotterdam. Medewerkers die niet tijdig vertellen dat je sowieso maar ergens moet gaan ziteen omdat de voorgaande Thalys is uitgevallen. Op de terugweg idem dito en 1,5 uur vertraging omdat toen onze trein uitviel. Vieze toiletten, lange rij bij de bar, geen info in de trein of de vertraging uitloopt of wordt ingelopen of aankomsttijd.

  • Algemeen 4
op 9 maart 2020 bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: april 2020

Als het reisadvies van buitenlandse zaken "rood" is, waardoor je dus niet naar de regio moet gaan, zegt NS doodleuk: Pech je hebt geen recht op restitutie.

Heel makkelijk geld verdienen op die manier. Nare maatschappij. Treinreizen zou gepromoot moeten worden, maar NS International doet dit niet. Bedenk goed voordat je hen je geld gunt. Dieven zijn het.

  • Algemeen 1
op 30 september 2019 bestemming: Duitsland / Dusseldorf, reisperiode: september 2019

Samen met mijn vriendin hebben wij een treinticket geboekt van Rotterdam Lombardijen naar eindbestemming Dusseldorf airport. De reis had een aantal overstappen waaronder een busreis van Eindhoven naar Dusseldorf Hbf. Eenmaal aangekomen op Rotterdam Centraal wordt onze trein van Rotterdam Centraal naar Eindhoven geannuleerd wat betekent dat wij onze bus in Eindhoven zullen missen. Direct gebeld met NS International klantenservice:
Medewerker1: Wij kunnen u helaas geen andere ticket aanbieden omdat u per se via Eindhoven met de bus moet reizen.
Ik: Mevrouw, ik heb een een ticket geboekt naar Dusseldorf airport en de trein is geannuleerd waardoor ik mijn vlucht zal missen. Ik wil geholpen worden.
Medewerker1: U kunt de volgende trein nemen maar dan moet u wel in Eindhoven de bus van na de middag pakken.
Ik: maar daar heb ik niks aan want dan mis ik mijn vlucht.
Medewerker1: Ik verbind u door met een andere afdeling.

Vervolgens krijg ik een andere mederwerker aan de lijn:
Medewerker2: Ik begrijp niet waarom mijn collega u niet heeft kunnen helpen want ons protocol is heel duidelijk, u hoeft alleen maar naar onze NS International balie te gaan en daar krijgt u een sticker waarmee u met de volgende trein kunt reizen en het maakt niet uit of er een busreis tussen zit. Mijn collega heeft u verkeerd geďnformeerd.

Dan loop ik naar de NS International balie op Rotterdam Centraal.
Baliemedewerker: Meneer ik kan u niet helpen want er zit een busreis (van NS) tussen dus moet u uw route trein + bus reizen. Dus als u uw vlucht niet wil missen moet u een nieuwe ticket kopen.
Ik: Mevrouw, ik heb een product/dienst gekocht die u als bedrijf niet kunt leveren. Dus ik wil graag een oplossing zodat ik op tijd op het vliegveld ben. Ik denk niet dat het mijn schuld is dat uw trein wordt geannuleerd.
Baliemedewerker: Het is ook niet mijn schuld meneer! enige oplossing is dat u een nieuwe ticket koopt en achteraf uw eerste ticket annuleert (met het feit dat mijn huidige ticket €39.90 kostte en de nieuwe ticket €84.40).

Omdat ik mijn vlucht niet wilde missen ga ik verder niet in discussie en laat me een nieuwe ticket aansmeren door de baliemedewerker.
Ik draaide me om weg te gaan hoorde ik mevrouw ook nog eens roepen: "u moet onze klantenservice bellen en vertellen dat ze u verkeerd geďnformeerd hebben!"

Ik ben nog nooit van mijn leven zo slecht behandeld! Ik heb er geen woorden voor

  • Algemeen 1
op 28 september 2019 bestemming: Nederland / Hengelo, reisperiode: september 2019

De trein ging niet, vervolgens getracht het geld retour te krijgen, hondsbrutaal te woord gestaan aan de telefoon. Restitutie voor mijn ticket, en daarmee is het af NS? Jullie pretenderen dat ik zorgeloos kan reizen. Zou fijn zijn als de trein op z’n minst rijdt!! Bijkomende kosten voor ons is nu zeker €300,- en jullie zijn niet thuis, applaus voor jullie service, en onvriendelijkheid van medewerkers!

  • Algemeen 1
op 13 september 2019 bestemming: Frankrijk / Rennes, reisperiode: september 2019

Een 1 voor de klantenservice medewerker. Ik belde donderdag 12 september om 18.15u omdat ik een melding kreeg dat de betaling correct was uitgevoerd maar wegens een storing, er geen ticket was aangemaakt. Ik kon telefonisch contact opnemen. Dit heb ik gedaan maar wat werd ik onvriendelijk te woord gestaan. Een foutje is niet erg maar ik wil dan wel graag dat het opgelost wordt door NS. Nu gaf ze mij het gevoel dat ik haar probleem was.

  • Algemeen 1
op 30 juli 2019 bestemming: Duitsland / Bad Pyrmont, reisperiode: juli 2019

Alles voorbereid, zie ik een uur van te voren dat een onmisbare trein (alles was DB behalve die éne trein, die van de NS regeling was) gewoon niet rijdt. Zo ongelofelijk amateuristisch. De app van ns international is ook zo bagger dat hij je alleen maar zorgen baart en stress geeft. NS DOE ER WAT AAN!!

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen