Een onderdeel van de Nederlandse Spoorwegen is NS International, met deze treinen kan je naar het buitenland reizen. Eerder was NS International bekend onder de naam NS Hispeed omdat toen de focus lag op de hogesnelheidslijnen naar Parijs en via België naar Londen maar dit veranderde door een internationaal karakter.
NS International biedt o.a. de Thalys treinen aan voor vervoer naar België en Parijs en ICE treinen voor vervoer naar Duitsland. De leukste bestemmingen van Europa zijn in slechts enkele uren te bereiken met de trein en je hebt je bagage bij de hand dus je hoeft er niet op te wachten.
NS International biedt veel deals aan. Zo kan je een treinreis combineren met een accommodatie. Je kan treinrondreizen maken die je zelf kan uitstippelen maar je kan ook advies verkrijgen van de reisorganisatie. Reizen met NS International is snel, comfortabel, gemakkelijk en duurzaam. Bij een internationale treinreis wordt minder CO2 uitgestoten dan als je dezelfde reis met een vliegtuig of de auto zou maken, dit wijzen berekeningen van Milieu Centraal uit.
Voor de actuele reisinformatie kan je de website van NS International checken of de App gebruiken. Deze is gratis te downloaden en beschikbaar voor Android en Apple gebruikers. Een treinticket boeken kun je snel online doen via de website.
Ervaringen met NS International
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 56 reviews over NS International lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,4. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 24 oktober 2008 door H.J.Warris.
Deze organisatie zit in de categorie stedentrips. Hierin zitten 6 organisaties; o.a. NS International, Slangen reizen, Van Nood Reizen en srprs.me. Al deze organisaties samen hebben in 5.478 reviews een gemiddelde gescoord van 7,8. NS International scoort dus gemiddeld 4,5 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie stedentrips. Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. NS International heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
NS International krijgt gemiddeld een 3,4
op basis van 56 ervaringen:
3,4
+ Ervaring delen
Anna
op 26 oktober 2024
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: oktober 2024
"Treinreis met ICE op 14 en 21 oktober van Arnhem CS naar Wenen Hbf. 14 oktober: Arnhem centraal vertrek 9.07 uur. Wij stonden bij de juiste nummer om in te stappen in de juiste coupé / treinstel. Bleek in Amsterdam al dat de trein in andere volgorde stond. Dit was in Arnhem NIET doorgegeven. Daardoor konden wij niet instappen in de juiste coupé en konden wij geen gebruik maken van de 1e klas zitplekken. Door wisselstoring kwamen we 1,5 uur te laat aan in Frankfurt. Om boeken van de ticket betekende dat we de trein van 16.20 uur konden krijgen. Ook nu geen 1e klas, maar vrije zitplaats. Helaas vertrok deze trein ook pas 1.5 uur later om 17.50 uur! Bij Passau kregen we de melding dat de trein niet verder ging en dat we over moesten op een andere trein met nog een extra overstap in Wels Hbf. Uiteindelijk arriveerden wij 1.30 uur in Wien Hbf en moesten wij een taxi nemen (15,00 euro). Resumé: aankomst 1.30 uur ipv 19.30 uur, niet 1e klas kunnen reizen en 15 euro taxikosten en heeeeel veel ergenis en vermoeidheid. 14 én 15 oktober hebben wij gemist van onze vakantie! 21 oktober: Terugreis: de oorspronkelijke reis van 9.13 uur was eruit gehaald. Daardoor zijn er nieuwe ticket geboekt. Tussen Wien Hbf en Neurenberg geen zitplekken (we zouden in de bar moeten plaats nemen). Tussen Neurenberg en Dusseldorf wel zitplaatsen en tussen Dusseldorf en Arnhem CS geen zitplaatsen. En dat terwijl wij al in mei 2024 1e klas tickets hebben gekocht. Deze waardeloze aanbieding van tickets om terug te komen naar huis, heeft ons doen besluiten om terug te vliegen! Deze treinreizen hebben onze vakantie (1 week wenen) behoorlijk bedorven. We hebben (helaas te laat) gelezen in de reviews dat de reizen met de ICE vaak een ramp zijn. Je wilt groen reizen, maar door deze ervaring laten we in vervolg de trein links liggen.
... Lees meer
Didi
op 30 juli 2024
bestemming: Duitsland / Amsterdam, reisperiode: juni 2024
Ontzettend boos en verdrietig hoe NS International omgaat met trouwe klanten.
Na bellen en de WhatsApp-chat werd ik niet geholpen. Bij het boeken van mijn twee reizen stonden het vertrekstation en het aankomststation omgekeerd door BUG in de app. De klantenservice zei dat ik nieuwe tickets moest kopen! Hoe arrogant!
Ik reis al jaren naar Berlijn, zelfs één keer per maand. NS is het fatsoen volledig kwijt.
Dat dit bedrijf ooit geprivatiseerd is, is naar mijn mening een van de grootste fouten ooit. Ik boek nu alles via Duitsland, en dat is ook nog eens veel goedkoper.
Na jaren klant te zijn, bij een bugfout met de vertrek- en aankomstlocatie. Ik werd niet geholpen en moest nieuwe tickets kopen!
### English translation:
Extremely angry and sad about how NS International treats loyal customers.
After calling and using the WhatsApp chat, I wasn't helped. When booking my two trips, the departure and arrival stations were reversed ofcause the BUG in the APP. Customer service told me I had to buy new tickets! How arrogant!
I've been traveling to Berlin for years, even once a month. NS has completely lost its sense of decency.
In my opinion, privatizing this company was one of the worst mistakes ever. I now book everything through Germany, and it's also much cheaper.
After being a customer for years, a mistake by bug with the departure and arrival locations. I wasn't helped and had to buy new tickets!
... Lees meer
Jack
op 22 juni 2024
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2024
In Brussel overstaptijd 8 minuten. Was niet haalbaar door de grote afstand tussen de perrons. Trein naar Aken gemist. Betaalde rit wordt niet vergoed. Tussen internationale treinen dient minimaal 15 minuten overstaptijd te zijn. NS International
wijst iedere verantwoordelijkheid af.
... Lees meer
Sara Naus
op 9 april 2024
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2024
Mijn moeder, zusje en ik hebben vandaag een mail gekregen dat onze treintickets van Parijs terug naar Nederland geannuleerd zijn. Reden: werkzaamheden op het spoor. Vervolgens bestaat er blijkbaar wel de mogelijkheid om de tickets om te boeken naar 1e klas tickets tegen meerkosten. Dat vind ik al een heel erg vreemd verhaal. Want dat lijkt niks met werkzaamheden op het spoor te maken te hebben. Eerder met te veel tickets voor de 2e klas verkocht en daarom nu maar annuleren?
Nu blijkt ook nog eens dat als ik hier een oplossing voor wil, ik een klacht in moet dienen. Dit gaat dan via jullie backoffice waar het, volgens de medewerker van de klantenservice, 8-10 weken duurt voordat ik een reactie mag verwachten. Dat is te laat om hier een oplossing voor te ontvangen.
Joan
op 29 april 2023
bestemming: België / Antwerpen, reisperiode: mei 2023
Take the train they say! The intercity train connection between The Netherlands and Belgium is shokingly bad. Only one train an hour -it s often late or not driving, the delay is then an hour at least!-, these trains are so crowded people are standing in first class alleys and toilets! Unfortunately the customer service doesn t cover for it, the dutch personel/conducteur are plainly rude, why?! never again for me, 3 weeks of public transportation opened my eyes. How is there s no better connection between such big -and close by - cities. Unbelievable!
Wouter
op 28 oktober 2022
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: september 2022
Naar München gereisd om daar de nachttrein naar Venetië te nemen en vandaar met de veerboot door naar Griekenland te reizen. De nachttrein (waar ik een privécabine had geboekt) viel op het laatste moment uit. Geen informatie, geen oplossing. Op eigen kosten de reis voorgezet: naar Salzburg, daar midden in de nacht een hotel gevonden en de volgende dag met de trein naar Wenen. Weer hotel en de dag erop dan maar met het vliegtuig naar Athene.
NS International het probleem van de extra kosten (500 euro) voorgelegd. Medewerker: "Had u het ticket voor de veerboot bij ons gekocht?" Nee. Maar de vraag stellen laat zien hoe weinig ze daar weten.
Klacht ingediend voor compensatie op 17 september. Op 28 oktober gebeld: wanneer komt daar een reactie op? Medewerker: waarschijnlijk (?) i januari.
Ik ga nooit meer met de trein naar het buitenland. Dan maar weer gewoon vliegen. Jammer voor het milieu, maar als ik ergens heen ga, dan kom ik er ook graag aan.
Peter
op 20 mei 2022
bestemming: Duitsland / Frankfurt am Main, reisperiode: mei 2022
Trein die 13.26 zou vertrekken uit Frankfurt Main Hbf valt uit. Onduidelijke info waarom en totaal geen informatie over alternatieven. Zelf maar tijdje zitten puzzelen. Vervolgens met veel vertraging in Duisburg aangekomen waar ik na drie kwartier wachten zou kunnen instappen in volgende ICE. Die vervolgens ook geannuleerd wordt zonder verdere toelichting. Na weer lang wachten met stoptrein (17 haltes) naar Arnhem en dan weer wachten op intercity.
Reis duurde uiteindelijk 7,5 uur om in Utrecht te komen en nergens iets van informatie. Wat een minachting van de klant!!
Henk Haaima
op 19 oktober 2020
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2019
Ronduit onveilig door afwezigheid van personeel. Kaartjes werden niet zoals gebruikelijk gecontroleerd. Dus kon iedereen naar binnen inclusief dieven. Dit overkwam ons op Rotterdam CS afgelopen donderdag. Macbook en paspoort gestolen. Ook waren er, door afwezigheid treinpersoneel, reizigers zonder mondkapje. Dat versterkt het gevoel van onveiligheid. We raden iedereen aan om juist nu in een meer beschermde omgeving als vliegtuig of auto te reizen.
Michael
op 3 oktober 2020
bestemming: Duitsland / Frankfurt am Main, reisperiode: september 2020
Verschrikkelijke klanten service hebben ze bij NS international. Ik ga hier nooit meer boeken echt een waardeloze dienstverlening.
M Blom
op 16 maart 2020
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2020
Fantastisch hoe adequaat ns international reageert op corona crisis