srprs.me is anders dan andere reisorganisaties. Bij deze organisatie weet je van te voren namelijk niet welke bestemming je gaat bezoeken. Stap uit je comfort-zone, laat je verrassen en ga op reis zonder ook maar iets geregeld te hebben. Hiermee voorkom je een volledig uitgestippelde vakantie en creëer je een unieke en vooral spontane reis. Je laat alles over aan het team van srprs.me en komt er pas op de luchthaven achter waar je naartoe gaat.
Doordat srprs.me een bestemming, fijne vlucht en goed hotel voor je uitzoekt voorkom je de onnodige keuzestress. Hierdoor is de hele reis een verrassing. Het enige wat je vooraf te weten krijgt is de temperatuur op de plaats van bestemming en hoe laat je op de luchthaven moet zijn.
srprs.me is ontstaan in 2014 nadat een van de oprichters in Barcelona was voor zijn werk. Na zijn werkweek stond er voor het weekend nog niets op de planning, waarna hij zijn collega vroeg een willekeurige vlucht te boeken en slechts de tijd en de gate te laten weten. Zo gezegd zo gedaan en zo stond Stefan een paar uur later in Marrakesh, wat uiteindelijk een fantastisch weekend werd. Dit onbezorgde gevoel wilde hij meer mensen laten ervaren.
Bij srprs.me kan je diverse soorten thema's boeken, namelijk City Tripping, Broke, Pick a Side, Road Tripping, Multi City en Solo Together. Ieder thema heeft weer een andere prijsklasse en/of tijdsduur. Kies bijvoorbeeld voor een driedaagse stedentrip naar een onbekende bestemming en laat je compleet verrassen, of hou de controle een klein beetje in eigen hand door zelf een windstreek in Europa te kiezen. Heb je wat minder te besteden maar wil je toch op stedentrip? Kies dan voor Broke. Er is voor iedereen een geschikte srprs.me.
Ervaringen met srprs.me
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 417 reviews over srprs.me lezen. Het gemiddelde cijfer is een 7,8. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 9 oktober 2014 door Gerben Hulsman.
Deze organisatie zit in de categorie stedentrips. Hierin zitten 6 organisaties; o.a. NS International, Slangen reizen, Van Nood Reizen en srprs.me. Al deze organisaties samen hebben in 5.495 reviews een gemiddelde gescoord van 7,8. srprs.me scoort dus gemiddeld 0,1 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie stedentrips.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. srprs.me heeft deze publieksprijs gewonnen in 2018.
srprs.me krijgt gemiddeld een 7,8
op basis van 417 ervaringen:
7,8
+ Ervaring delen
VS
op 7 november 2024
BOEK NOOIT VIA SURPRISE ME! Ze pakken je geld en zijn daarna niet meer bereikbaar!
Op 8 september hebben wij via jullie een verrassingsreis geboekt voor zondag 3 november tot en met donderdag 7 november. Vol enthousiasme en verwachting zijn wij naar Schiphol gegaan op het aangegeven tijdstip. Tot onze schrik zagen wij daar dat wij een reis naar Valencia kregen, ons enthousiasme sloeg al snel om naar verbazing en ongeloof. We waren echt stomverbaasd hoe jullie dit konden doen: een reis naar de plek die zojuist geteisterd is door een natuurramp waardoor honderden mensen overleden, gewond en vermist zijn. Er rijdt geen-nauwelijks openbaar vervoer en de afgelopen dagen zijn keer op keer schokkende nieuwsberichten uitgekomen, bijvoorbeeld over de vele plunderingen en diefstal die de politie niet kan bijhouden door alle puinruimwerkzaamheden en bereikbaar van gebieden, en inzet van extra militairen. Hoe kunnen jullie van ons verwachten dat wij daar een leuke vakantie gaan hebben?!
We zijn er vanuit gegaan dat jullie een leuke bestemming voor ons zouden boeken, op jullie website staat immers dat jullie ons niet naar een locatie zouden brengen waar jullie zelf ook niet naartoe zouden willen gaan. Om te overleggen heb ik jullie na de onthulling van de bestemming direct gebeld en wel op 3 telefoonnummers waaronder jullie noodnummer. Dat noodnummer heb ik 7 keer gebeld, zonder gehoor. Wij zijn ontzettend boos en teleurgesteld dat dit heeft kunnen gebeuren. Het is bizar en diep triest. Wij zijn dan ook niet op de verrassingsreis gegaan. Op de website van de rijksoverheid wordt gesproken over aardverschuivingen en (via de link op hun website) gewaarschuwd voor nieuwe overstromingen door de vele regenval en onverwachte weersverschijnselen. Als het goed mis gaat daar zijn jullie niet eens bereikbaar!
Op de dag van vertrek heb ik jullie gemaild en pas na herinneringen via app en mail hebben jullie het fatsoen gevonden om te reageren. Jullie geven aan dat jullie het advies van de rijksoverheid volgen, echter wordt hier duidelijk verwezen naar de lokale autoriteiten. Dit hebben wij dus gedaan! Er wordt gewaarschuwd voor onverwachte weersverschijnselen en aardverschuivingen. Nog steeds in afwachting van een passende oplossing.
Geert Verheyen
op 21 april 2024
We zijn op roadtrip gegaan naar Leeuwarden obv een geschenkbon. Daar waren we nog nooit geweest, dus dat was fijn. Jammer dat we 3u30min moesten rijden om ter plekke te geraken.
Het hotel was goed en op wandelafstand van het centrum. Er was geen enkele suggestie van SPRSme over wat er te doen valt, ook mbt iets te gaan eten, restaurants, ... geen enkele input. We hadden ook ontbijt toegevoegd aan onze trip en hebben daarvoor 120 euro extra betaald. Het ontbijt bleek ter plekke 16 euro pp te zijn, wat dus op 64 euro voor ons beiden voor 2 dagen is. SPRSme heeft dus bijna 50% ingehouden op het ontbijt. Op de kamer schatten we meer dan 50 euro.
Dus ... wij zullen het nooit meer doen en het zeker niet kopen voor vrienden... er wordt veel te veel afgehouden van het bedrag
Wazil
op 7 december 2023
Niet flexibel voor omboeking, te vermijden, niet klantvriendelijk
Joris De Witte
op 15 september 2023
We ontvingen een voucher van €500 voor Srprs.me en vonden dit een origineel concept. We kozen op voor een driedaagse citytrip (dinsdag tot donderdag) ‘Binnen Europa’ met een upgrade van onze accommodatie zodat we in het stadscentrum zouden overnachten. We slikten serieus toen we bovenop onze voucher meteen hetzelfde bedrag moesten opleggen. Op voorhand €1000 betalen voor een citytrip van 3 dagen is enorm veel. We hadden grote verwachtingen. Helaas werden die niet ingelost.
Op dinsdagochtend bleek dat onze bestemming Belgrado werd. We zetten echter onze vooroordelen weg en probeerden er het beste van te maken. De website van Srprs.me vertelt dat ze “na het onthullen een lijstje met tips en hotspots voor je bestemming sturen”. Helaas ontbrak belangrijke info zoals "Servië behoort niet tot de EU en dus zijn er dure roamingkosten" en "er wordt een andere munteenheid gebruikt".
Toen we landden in Servië, bleek 2 minuten later dat we al €110 (!) armer waren door de dure roamingkosten omdat onze 4G automatisch aanging van zodra ik de ‘vliegtuigmodus’ uitschakelde. Fijn begin van de trip.
Na een goed uur heb je alles gezien in Belgrado: de stad is grauw met een hoog “Oostblokgehalte”. Veel gebouwen staan op instorten, de infrastructuur laat te wensen over en er wordt amper Engels gesproken. Daarnaast viel op dat je op veel plekken niet met de bankkaart kan betalen, maar enkel cash (met serieuze transactiekosten). Ons hotel bleek ruim 3 kilometer buiten het centrum te liggen. Moet je hiervoor een dure meerprijs betalen? Er staat op de website bij de optie ‘Comfort’: “De accommodatie is op loopafstand of in het centrum.”. Het hotel was op zich in orde, maar lag absoluut niet op loopafstand of in het centrum. Het bevond zich bovendien in een smerige wijk met straathonden, zwerfkatten, pisgeur en bouwvallige huizen.
De tweede dag werd een absolute nachtmerrie waarbij we 3 keer zijn opgelicht. Na een gidsbeurt bleek dat de gids ons niet €20, maar 20 Servische Dinar (omgerekend €0,15) teruggaf. Uiteraard is het onze fout dat we het geld niet gecheckt hebben, maar we gingen ervan uit dat de gids correct handelde. ‘s Avonds zijn we opgelicht door een valse taxichauffeur. Waar we de dag ervoor nog €6 betaalden voor een rit van ruim 3 km, was dit opeens €37. Aangezien ik niet voldoende cash had (zie oplichterij gids hierboven), reed de taxi terug naar een bankautomaat. Opeens vroeg hij €60. We haalden 6000 Dinar (omgerekend ongeveer €60) af, maar merkten bij aankomst in het hotel dat de bankautomaat ons geen 6000 Dinar, maar 4200 Dinar had gegeven. Het laatste briefje was er eentje van 200 Dinar in plaats van 2000 Dinar. Hoe corrupt is dit land?
De hotelmanager vertelde dat zulke malafide praktijken vaak gebeuren. Hij zei ook dat “Belgrade the most ugly part of Serbia” is. We waren heel tevreden toen we veilig terug in België waren.
Conclusie: een miserabele trip van amper 3 dagen (54 uur ter plekke) naar een locatie die we nooit zouden bezoeken heeft ons €1500 gekost. Voor dezelfde prijs kan je een week gaan skiën in een luxeresort of een verlengd weekend spenderen in dure steden zoals Londen of Parijs.
Ik ben gedegouteerd door hun werkwijze. Srprs.me presenteert zich als een hip en jong bedrijf dat unieke reizen aanbiedt. Het werd een regelrechte ramp! Toen ik thuiskwam, las ik de ontelbare negatieve recensies en ik kan me er enkel bij aansluiten.
Wat snelle research leert dat een standaardkamer in Hotel Garni Mint ongeveer €200 kost voor 2 weeknachten inclusief ontbijt. Een vlucht van Brussel naar Belgrado met Air Serbia met enkel handbagage kost ongeveer €225 per persoon als je rechtstreeks via hun website boekt. Opgeteld is dit €650, maar wij betaalden €1000. Ik heb er geen probleem mee om extra te betalen voor een bepaalde service of een uniek concept. Maar minstens 35% commissie innen, is regelrechte oplichterij!
Het is onbegrijpelijk en onaanvaardbaar om een bestemming als Belgrado überhaupt aan te bieden. Waarom reclame maken om klanten op hun gemak te stellen als je ons stuurt naar een niet-EU-land met alle beperkingen vandien? Een gouden tip: schrap Belgrado en alle niet-EU-landen dringend van jullie potentiële bestemmingen.
Wij hadden, net zoals de personen van wie we het geschenk ontvingen, mooie verwachtingen maar die zijn niet ingelost. Jammer.
Devi
op 4 september 2023
BEDRIEGERIJ
Via SPRS heb ik 2 vliegtuigtickets geboekt met 2 overnachtingen. Ik had per ongeluk het geboortejaar van de dochter 2020 geschreven ipv 2006.
Ik had hun gestuurd dat ze het geboortejaar moesten veranderen. Waarop ik een mail terug krijg en zeggen dat ze van de vluchtmaatschappij een nieuw ticket moeten kopen omdat ze 16 is en niet 4 is en dat dit een ander tarief is.
Ik moest 450€ opleggen voor een nieuw ticket! Ik was volledig overstuur en heb hun direct opgebeld met de vraag van dat dit toch niet dat er een nieuw ticket moet worden aangekocht.
Ik heb toen naar verschillende vluchtmaatschappijen gebeld en ze vertelde me allemaal dat je recht hebt op 1 gratis verandering en dat je hiervoor niet moet betalen.
Ik heb toen nog eens gebeld met de vraag van kan ik niet zelf contact opnemen met de vluchtmaatschappij maar dat wilden ze niet doen want dat is tegen hun concept.
Omdat ik reeds over de 880€ betaald had voor 2 overnachting en vlucht heb ik dan maar toch die 450€ aan hun betaald want anders was ik nog meer geld kwijt.
Toen ik dan in de luchthaven was en zag dat ik met Iberia vloog heb ik onmiddellijk gevraagd aan het onthaal of dit klopt dan vertelden ze mij dat je NOOIT moet betalen voor verandering van jaartal.
Terug gemaild naar SPRS waar ze weer zeggen dat ze een ticket moesten kopen omdat er een verschil is van prijs van kind van 4 jaar en 16 jaar.
Dan heb ik gebeld naar Iberia en vertelden ze mij nogmaals dat er NOOIT moet betaald worden en dat een ticket voor een kind van 4 jaar of 16 jaar juist hetzelfde is. En ze hebben ook bevestigd dat er GEEN tweede ticket is aangekocht door hun.
Heb het opgenomen gesprek en de de screenshots doorgemaild naar SPRS waarop ze nog steeds beweren dat ze wel hebben moeten betalen.
Sorry maar dit kan toch niet? Uiteindelijk een reis betaald van 880€ + 450€ extra ticket en wat krijgen we…een vlucht naar Madrid waar we niet naast elkaar zitten (SPRS beweert dat ze hier extra voor betaald hebben) 2 nachten in een hotel zonder ontbijt die 66€ per nacht is.
Als je de berekening maakt heb ik echt heel veel geld betaald.
Dus mensen denk goed na als je voor SPRS kiest
Echt oplichterij!
Birgit Brouwer
op 2 maart 2023
Laat je verrassen door de schoonheid van een land of de geschiedenis van een stad maar niet door deze organisatie! Zij verrassen je met exorbitant hoge ‘servicekosten’! We hadden alle extra’s geboekt en daarvoor meer dan €645 betaald en kregen een kamer die inclusief ontbijt €185 kostte. We hadden 2 nachten geboekt maar dachten oprecht dat deze organisatie zich had vergist en voor 3 nachten een hotel had geregeld. Maar nee, de boeking klopte en nee, we kregen geen inzage in de kosten die zij hadden gemaakt. Waardeloos, trap er niet in!
B. Onghena
op 12 januari 2023
Als we de bestemming zagen schrokken we dat het zo ver was, even een chat geopend met srprs.me en kreeg te horen dat het duidelijk op de site staat dat het min. 2 uur en max 4 uur rijden is. Dus even de site gaan controleren en ja er staat duidelijk max 4 uur rijden maar min 2 uur rijden staat enkel bij de veel gestelde vragen! Dus niet echt duidelijk. We hadden gekozen voor een luxe hotel 120€ aan bons en nog eens 100€ extra bijbetaald dus 220€ voor 2 personen voor 1 nacht. Het hotels was proper, een normale standaard kamer zeker geen grote kamer, voor het ontbijt moet je beneden in een koffie/internet cafe gaan zitten en uw bord zelf afruimen wat ik dan weer echt niet onder de noemer luxe kan plaatsen! Het hotel is in een autovrije straat gelegen heeft geen parking dus extra kosten -> luxe hotel? Het hotel lag in een milieuzone waar voor je een vignet moest kopen, wat volgens srprs.me makkelijk aan te schaffen is in een tankstation. Nu hebben we geen tankstation tegen gekomen op ons stuk autostrade en vanaf je de autostrade verlaat kwam je direct in de milieuzone terecht, goed geregeld ... Gelukkig dat het niet sneeuwde anders was je nog verplicht winterbanden te hebben, dat is moeilijk nog te regelen als je maar een paar uur van te voren uw bestemming weet en er wordt daar ook geen woord over gezegd. Onze conclusie is dat we echt niet meer gebruik gaan maken van srprs.me al krijg ik het cadeau!
Bran en Lize
op 29 december 2022
De reis begon leuk door de verrassing via de app. We kregen het weerbericht enkele dagen op voorhand en we keken er enorm naar uit. Middagnacht, de dag voor we zouden vertrekken kregen we de bestemming - Rijs in Nederland (verblijf 1 nacht). Niet meteen een bestemming waar je aan denkt om op reis te gaan. Even opgezocht wat er in de buurt te doen was - zeer weinig tot niets. Het hotel zag er op de foto's aan de buitenkant wel gezellig uit.
Na een lange rit aangekomen op de bestemming (4 uur rijden van ons thuis, aankomst: 13u), was alles goed geregeld voor ons verblijf. Maar de kamers waren echt niet het geld waard... Voor de zekerheid toch maar ontbijt geregeld via het hotel omdat er geen restaurant of bakker in de buurt was (via het hotel zelf regelen was veel goedkoper als via sprs.me). Toen we eenmaal goed geïnstalleerd waren (rond 14u) dachten we de omgeving te verkennen.
Via sprs.me kregen we tips van de omgeving: schaatsmuseum (beetje vreemd), naar de waddeneilanden gaan (ver weg), fietsen (geen fietsen ter beschikking), wandelen (alleen een klein bos in de buurt),... Omdat we hier maar 1 nacht zouden blijven hadden wij niet veel tijd om echt iets te doen. Ook hadden wij geen zin om nog eens 1 uur te rijden naar de dichtsbijzijnde stad... Zeker niet na een 4 uur rit in de ochtend. Uiteindelijk ergens gaan eten in de buurt en nadien maar terug naar het hotel want in de omgeving waren alleen donkere dorpjes waar we ons niet meteen op het gemak voelden.... Niet meteen een mooie eerste dag....
De volgende bestemming kregen wij om middernacht, bestemming - Oeding in Duitsland (2 uur rijden van onze locatie in NL). Opnieuw een bestemming waar je niet meteen naartoe zou gaan... Een klein donker dorp ver van alles... Het hotel zag er aan de buitenkant opnieuw 'uniek' uit. Door onze bestemming te weten hadden wij de vraag: "waarom zo ver naar Nederland rijden voor 1 dag om vervolgens precies terug te rijden?".
Eénmaal aangekomen op de bestemming (in Oeding) waren we echt niet tevreden met de bestemming. Het hotel was omringt door kleine donkere huisjes, dichtbij een drukke baan, een vreemde sfeer hing in de omgeving. De unieke look van het hotel konden we in het echt niet terugzien (misleidende foto's op het internet). Ook was er in de omgeving weer niets te beleven en lag het opnieuw minstens 1 uur rijden van de dichtsbijzijnde stad.
Hier hebben we besloten om niet te overnachten in het hotel en gewoon richting thuis te rijden. Want wat gaan wij twee dagen doen op deze locatie? Vervolgens zijn wij twee uur terug naar huis gereden en hebben we het hotel op de hoogte gebracht om ons verblijf te annuleren.
We kijken terug op een niet leuke ervaring via srpsme. Veel rondrijden voor niets te kunnen doen of ontdekken en om te slapen op goedkope hotelletjes.
Waarom zo verre locaties in het midden van niets? Waarom zoveel betalen voor simpele hotels die er niet goed uitzien? Waarom ons sturen naar plaatsen waar gewoon niets te doen is? Waarom geen leuke activiteiten plannen om in de omgeving weg te gaan?
Sven Zwaar Teleurgesteld
op 18 november 2022
Deze 'reisorganisatie' boekt een reis via booking.com en pakt hier ca. 42% provisie op. In dit geval maar liefst een totale reissom van €340 betaald, voor een boeking t.w.v. 198 euro bij een zwaar verouderd 2-sterren hotel in een Duits gehucht. Vervolgens levert deze organisatie eigenlijk geen diensten, is bovendien niet bereikbaar buiten kantooruren voor ondersteuning, en de klantenservice na afloop is pas echt om te huilen. Het bedrijf geeft namelijk aan dat zij werkelijk alles verkeerd hebben gedaan in het gehele proces en biedt deze accommodatie zelfs voortaan niet meer aan voor nieuwe klanten, maar biedt ons uiteraard geen compensatie. Bespaar jezelf dus het geld en de moeite, voor een teleurstellende ervaring. Bekijk ook zeker alle negatieve recensies voor het boeken, want die spreken voor zich! Veel plezier met je vakantie, zonder nare verrassingen van srprs.me!
Rob en Tiny Berg
op 11 november 2022
SRPRS.me: ‘De Super Verrasser’!
Door onze kinderen werden we op ons 40 jarig huwelijksfeest verast met een ‘ SRPRS.me’ trip.
Waar naar toe, dat was natuurlijk de verrassing. Al weken voor dit ‘verrassingstripje’ werden we verrast met spannende PR-uitingen over bestemming en luxe accommodatie.
In oktober 2022 op vrijdag de 28ste was het zo ver en ‘verraste SRPRS.me ons met een trip naar Duitsland.
Daar aangekomen werden we verrast door het ‘jaren 50’ 2 sterren hotelletje midden in een agrarisch dorpje. Donker, verlaten en uiteindelijk na lang wachten ontvangen door de hotelier die verrast was door onze komst en niet op de hoogte was dat een boekingsbedrijf deze verassing voor ons had geboekt. Na de krappe kamer bekeken te hebben en geconstateerd, dat er verder alleen gebruik gemaakt kon worden gemaakt van een ongezellige ontbijtzaal, hebben we de hotelier helaas moeten verrassen met de mededeling, dat we geen gebruik wensten te maken van zijn accommodatie en hebben ons weer uitgeboekt.
Onze terugreis was minder verrassend vanwege onze grote teleurstelling.
Thuisgekomen bleek tot onze grote verrassing, dat SRPRS.me niet meer telefonisch bereikbaar te zijn. Waarschijnlijk wensen ze in de weekend niet verrast te worden met lastige vragen en/of misschien wel teleurgestelde of boze klanten.
In een mail hebben we aangegeven onaangenaam verrast te zijn geweest en samen graag naar een oplossing te willen zoeken inzake onze klacht en gemaakte kosten (boeking en reis).
Daar er op de maandag erna, geen reactie is gekomen van SRPRS.me hebben we hen maar zelf telefonisch verrast met de vraag of de klacht was ontvangen en wat men er mee zou gaan doen.
Twee dagen later werden we (na sluitingstijd kantoor) verrast met een verrassend onbeschofte mail. Hierin de verrassende uitspraken dat er van een standaard boeking niet te veel verwacht kon worden en dat het pakken van 45% marge op een degelijke boeking hun verdienmodel is. Met andere worden ‘jammer dan’ en hopende dat we in de toekomst weer gebruik zouden willen maken van hun diensten van SRPRS.me ‘De super verrasser’.
Na telefonisch verhaal gehaald te hebben door onze zoon, bevestigde medewerker, dat mail en boeking wel erg slecht was. Het betrof een experiment mbt. de geleverde ‘verrassings accommodatie’.
Er zou in overleg gezocht worden naar een mogelijke oplossing mbt. onze klacht.
Het uiteindelijke resultaat verraste ons wederom: na heel veel empathische uitingen kregen we het aanbod om € 50,00 korting te krijgen op een volgende verrassende trip bij SRPRS.me!
Kortom: ‘zijn wij van SRPRS.me nu super slim of zijn jullie als klant nu zo oer dom’?
Immers het motto van SRPRS.me staat voor: ‘we verassen ons zelf steeds weer met ons verrassende verdienmodel en die klant verassen we met sigaren uit hun eigen doos.
Complimenten SRPRS.me, but not for US!
Bekijk 417 ervaringen over srprs.me