srprs.me

Url: https://srprs.me/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: stedentrips

Logo van srprs.me
srprs.me won in 2018 de Reisgraag award

srprs.me is anders dan andere reisorganisaties. Bij deze organisatie weet je van te voren namelijk niet welke bestemming je gaat bezoeken. Stap uit je comfort-zone, laat je verrassen en ga op reis zonder ook maar iets geregeld te hebben. Hiermee voorkom je een volledig uitgestippelde vakantie en creëer je een unieke en vooral spontane reis. Je laat alles over aan het team van srprs.me en komt er pas op de luchthaven achter waar je naartoe gaat.

Doordat srprs.me een bestemming, fijne vlucht en goed hotel voor je uitzoekt voorkom je de onnodige keuzestress. Hierdoor is de hele reis een verrassing. Het enige wat je vooraf te weten krijgt is de temperatuur op de plaats van bestemming en hoe laat je op de luchthaven moet zijn.

srprs.me is ontstaan in 2014 nadat een van de oprichters in Barcelona was voor zijn werk. Na zijn werkweek stond er voor het weekend nog niets op de planning, waarna hij zijn collega vroeg een willekeurige vlucht te boeken en slechts de tijd en de gate te laten weten. Zo gezegd zo gedaan en zo stond Stefan een paar uur later in Marrakesh, wat uiteindelijk een fantastisch weekend werd. Dit onbezorgde gevoel wilde hij meer mensen laten ervaren.

Bij srprs.me kan je diverse soorten thema's boeken, namelijk City Tripping, Broke, Pick a Side, Road Tripping, Multi City en Solo Together. Ieder thema heeft weer een andere prijsklasse en/of tijdsduur. Kies bijvoorbeeld voor een driedaagse stedentrip naar een onbekende bestemming en laat je compleet verrassen, of hou de controle een klein beetje in eigen hand door zelf een windstreek in Europa te kiezen. Heb je wat minder te besteden maar wil je toch op stedentrip? Kies dan voor Broke. Er is voor iedereen een geschikte srprs.me.

De Jong Intra Vakanties
8,4
op basis van 1105 reviews

7 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2020 de Reisgraag award
Lees meer
Riksja Travel
9,0
op basis van 472 reviews

8 consumenten awards

Riksja Travel won in 2021 de Reisgraag award
Lees meer
Bolderman Excursiereizen
8,3
op basis van 972 reviews

10 consumenten awards

Bolderman Excursiereizen won in 2021 de Reisgraag award
Lees meer
op 19 januari 2021

Leuk concept op papier, daar blijft het dan ook bij. Oke er is corona, maar had wel wat meer verwacht van "surprise"
Als het enige het hotel is als "surprise" dan is dat wel heel mager. En zeker als je dan de actuele prijs via de uitbaatster van de b&b zelf verkrjgt. Haar reactie hierop sprak boekdelen. Zeker als er dan nog geen ontbijt bij zit,dan nog te zwijgen over die miezerige 8 euro toeristentax. Het procentuele winstmarge naar jullie toegericht vind ik pure oplichterijk

  • Algemeen 1
op 13 september 2020

VERKEERDE LUCHTHAVEN..

Begin juli boekte ik met mijn vriend een citytripje naar een onbekende bestemming. Ik gaf via een mailtje aan dat we graag via Zaventem zouden willen vertrekken aangezien ik maar op 10 minuten van de luchthaven woon (luxe!). Om de zekerheid te hebben dat we in Zaventem konden vertrekken vroegen ze 130 euro (onze citytrip kostte 240 p.p.) Dat was ons een beetje teveel, Charleroi was nu ook weer niet zo onoverkomelijk..

2 weken voor onze citytrip zou beginnen (en eindigen) kregen we het nieuws dat we om 13u30 in Charleroi verwacht werden. Geen probleem, we reserveerden een parking en konden aftellen naar onze trip.

Mooi op tijd stonden we in Charleroi, stiekem keken we al op de borden en hadden we een vermoeden van onze reis: Wenen! (kan je ook lezen als het werkwoord 'wenen' uiteindelijk) Niet iets wat we zelf gekozen zouden hebben maar hey, daar gaat dit allemaal om!

Op onze vluchtgegevens stond echter dat we met Brussels Airlines zouden vliegen, nietsvermoedend schuiven we aan in de rij van Raynair (Aangezien dit de enige maatschappij is dat op Charleroi vliegt en we zelf nog niet de link hadden gelegd.)

Een meneer wil onze valiesjes al aannemen om in te checken, waarop we uitleggen dat we niet goed weten of dit moet.. hij bekijkt onze tickets en zegt dat Brussels Airlines hier niet vliegt...

PANIEK...

Bellen naar srprsme.. ' we checken het even ik bel direct terug ' :

Een 'foutje' in het systeem.. Onze vlucht vertrekt vanuit Zaventem.. Als we ons haasten kunnen jullie deze nog halen!

Om 14u met een shuttle van de luchthaven naar de parking, van de parking een uur rijden naar huis, daar opgewacht worden door mijn ouders om ons naar Zaventem te brengen om dan nog een vlucht te halen om 15u 40.. Het leek niet echt door te dringen dat dit ONhaalbaar is..

Oplossingen waren er niet: we konden geen nieuwe vakantie krijgen binnen de 2 weken, enkel geld terug of een voucher. 'Meer kunnen we niet doen'

Na 2 goede ervaringen kan ik er nog steeds niet van over wat een enorme fout hier is begaan en wat een gebrek aan het zoeken naar een deftige oplossing. Ik wil geen geld ik wil een vakantie!

Gelukkig zijn mijn vriend en ikzelf wel oplossingsgericht en zaten we 24u later in Spanje te genieten van zon, zee en stand.

Niet dankzij de hulp van srprsme jammer genoeg.

  • Algemeen 1
op 9 september 2020

Minder kwaliteit voor meer geld

Halverwege Juli boekte ik een srprs.me weekend voor in Augustus. Alles netjes betaald op het moment van boeken.
Dat weekend werden we verrast met een verblijf in Luik. Een leuke nette B&B, zo goed als in het centrum van de stad.

Ondanks dat we daar maar 2 nachten verbleven, voelden we ons al vrij snel onder druk gezet. Dat heeft alles te maken met het feit dat Srprs.me de boeking nog niet had betaald terwijl wij al bezig waren aan onze 2e dag daar.
We werden "bestempeld" als slechte betalers en moesten waarborg staan voor het geld dat we al reeds in juli hadden betaald.
Pas na het ontbijt op de vertrekdag is het als nog inorde gekomen. Tot dan hebben we het grootste deel van ons verblijf een vervelend gevoel gehad. (Later nog steeds, want dit was geen zorgeloos weekend).

Srprs.me lachte onze klacht gewoon weg met de uitleg dat dit een normale praktijk is.
Wij hadden het idee dat als je een totaalpakket ergens boek, dat dit dan inorde moet zijn!

Los van onze klacht is het concept een leuk idee. Je komt ergens terecht waar je anders nooit aan zou denken.
Toch voel ik me wel een beetje bekocht. Verblijf voor 2 personen voor 2 nachten + ontbijt kost je dan 380€.
Terwijl als je hetzelfde zou boeken het maar 220€ zou kosten.
Buiten het feit dat je niet weet waar je eindigt en dat het voor jou (niet feilloos) wordt geboekt, is er geen meerwaarde aan dit concept.
Op deze manier zal ik het wel aan mijn ouders vragen om iets voor me te boeken. Zo heb ik meer kwaliteit voor minder geld.

Later heeft srprs.me nog contact met mij gezocht.
Aan de reactie van srprs.me te lezen verzorgen zij de betaling altijd vooraf.
Ik heb zoals ze zelf vroegen nog eens contact met hen opgenomen.
Nu krijg ik als antwoord ... : "Zoals mijn collega aan de telefoon heeft aangegeven, wordt de reissom achteraf aan de accommodatie betaald".

Regels verzinnen en veranderen wanneer het hen uitkomt.
Tegelijk warm en koud blazen vind ik ervan.

Zoals reeds aangehaald, de laatste keer geweest.
Klantendienst weet het zelf ook niet als ze elkaar blijven tegenspreken.

  • Algemeen 1
op 12 augustus 2020

Twee weken geleden zijn mijn vriend en ik op reis geweest met srprs.me. Dat het een surprise was is het minste wat we erover kunnen zeggen.

“Yes, we gaan naar Wenen!” Dachten we. Het enige wat we nog moesten doen was het inchecken om een boardingpas te bemachtigen. Wat bleek daar? We stonden niet op de passagierslijst voor de vlucht naar Wenen van die ochtend. We werden doorverwezen naar de ticketing service desk. Eenmaal daar werden we enorm goed geholpen door een medewerkster van Brussels Airlines. Zij vertelde ons dat we best even contact opnemen met srprs.me zelf.

Het was nog geen 9h, dus we raakten niet meteen binnen op de klantendienst, erg vervelend bij zo’n stresserende situatie. Toen we iemand eenmaal te pakken kregen, legden we ons verhaal aan haar uit. “Wat vervelend!” Zei ze meteen. Nou ja, heel vervelend wel! Er was namelijk iets fout gelopen bij de boeking van de vliegtickets bij een derde partij, kan gebeuren natuurlijk!

Nu, zonder vliegticket, geen reis. ze zou daarom nieuwe tickets voor ons boeken. Na haar even door te verbinden met de medewerkster van Brussels Airlines, hoorden we dat er een nieuwe vlucht moest geboekt worden. Die kwam neer op iets van een €800 voor ons beide. Dat moest ze even bespreken met haar collega’s. (Op dit moment is het 9:30, de vlucht stijgt op om 10:10). We hoorden niets terug van haar, waarna we zelf weer contact opnemen met de vraag wat de stand van zaken nu eigenlijk was. Zij bracht ons het jammere nieuws dat srprs.me niet kon opdraaien voor de kosten van de nieuwe vlucht en dat we dus zélf moesten bijbetalen als we toch nog naar Wenen wilden vertrekken. Ongezien. We waren enorm teleurgesteld in deze organisatie en zelfs boos omdat we zo slecht behandeld werden door customer service agent. Daar ging onze citytrip.

Wanneer we al aan de andere kant van de vertrekhal waren om terug naar huis te gaan, kwam de Brussels Airlines medewerkster met het ongelooflijke nieuws dat er iets veranderd was in het dossier en we dus toch nog konden vertrekken als we op 5 minuten aan de gate konden staan. Wat een service! Zonder haar tijd en moeite hadden we de vlucht nooit gehaald!

Srprs.me, shame on you. Wat een kat in een zak. Ons zien jullie nooit meer terug. Deze ondermaatse klantenservice hoort niet thuis in 2020. Allesbehalve een aanrader. Ongelooflijk.

  • Algemeen 1
op 30 juli 2020

Ons hotel was slechts zeer matig, de kamers, de badkamer en de bedden waren niet echt proper.
Toen we in de luchthaven aankwamen en we bij de check-in stonden werd duidelijk dat er geen terug vluchten werden voorzien naar België. Dit verwacht je nu toch niet van een organisatie waarbij zij de reis voor jou zouden moeten regelen?! Enfin, nadat we dit nieuws hadden vernomen was ook de vlucht volgeboekt. We konden die vlucht dus sowieso vergeten. Ik probeerde meermaals naar de organisatie van surprise me te bellen, geen reactie en telkens in wacht. Uiteindelijk lukte het toch en zij gaven toe dat dit een vergissing lang hun kant was. Ik merkte dat ik zelf initiatief moest nemen en deed voorstellen van de volgende vlucht. Omdat dit allemaal zo lang duurde, was ook die ondertussen volzet. Na ongelofelijk veel stress te hebben, was het ons uiteindelijk gelukt om naar Amsterdam te vliegen. Dit was dus de eerste maar ook de laatste keer met deze organisatie! Nooit meer voor mij! Ik kan het alleen maar afraden...

  • Algemeen 3
op 22 juli 2020

Leuk principe slechte prijs - kwaliteit verhouding

  • Algemeen 5
op 17 maart 2020

Erg bijzonder hoe deze organisatie met je omgaat. Ze zijn enorm slecht bereikbaar. Vanwege de corona crisis zijn er door heel europa maatregelen dus we hebben eerder onze bestemming te horen gekregen. Onze bestemming is in gehele lockdown en mag je niet de straat op want dan komt er een boete. Dus hoe kom je de luchthaven af? Totaal geen flexibiliteit en medeleven. ‘Je kan gewoon gaan’. Voor mij nooit meer deze organisatie.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2020

Als ik nul sterren kon geven deed ik dat. Wij wouden vanwege het corona virus een andere datum krijgen, we voelde ons niet veilig om te vertrekken. Toen ik hiervoor telefonisch contact opnam was het antwoord "probeer je gewoon zo goed mogelijk te amuseren". Ons weekendje kende dus geen goede start. Het werd nog erger toen we aankwamen op onze bestemming bleek er geen parking te zijn. De parkings in de buurt waren allemaal boven de 25 euro voor één dag. Voor 150 euro de nacht zonder ontbijt zou je verwachten dat je in een degelijk hotel ligt, maar niets bleek minder waar. Onze verblijf was gewoon een hostel. Hier vroegen ze dan ook nog eens 10 euro toeristen tax. Wij dachten dat bij deze reis alles in zat niet dus!!
Om in een kamer van 80 euro te liggen en 150 te hebben betaald voelde wij ons bedrogen.
DIT WAS EEN ABSOLUTE AFRADER. DIT NOOIT MEER.

  • Algemeen 1
op 26 februari 2020

Teleurstellend. Je betaald oneindig veel meer dan je zelf boekt. Het is dat ik een bon heb gekregen en het vervelend vond om niet te gebruiken maar we hebben meer dan €100,- per nacht te veel betaald voor een weggestopte kamer. Na terugkomst contact gehad met surprise me maar zij nemen geen enkele verantwoordelijkheid en compensatie voor de slechte prestatie.
een absoluut negatieve verrassing. Ik zou het je afraden.

  • Algemeen 1
op 26 februari 2020

Als afscheid van mijn werk kreeg ik een bon van €120,-. Een tijd geen gelegenheid hier gebruik van te maken en uiteindelijk een roadtrip kunnen boeken en maar liefst € 258,- moeten bijbetalen en daarbovenop nog €10,- toeristenbelasting. Totaal €388,- betaald voor een onbekende bestemming voor 2 nachten. Met de app ging het mis en na 9:00 het kantoor gebeld te hebben konden we vertrekken naar Antwerpen. We kregen een heel klein donker kamertje zonder raam wat te openen was met een open verbinding slaapkamer/badkamer. Het hotel was vol dus er was geen gelegenheid voor een ander kamer. De prijs van de kamer werd aangeboden voor €82,- per nacht, dus voor 2 nachten €164,- ! Wij hebben €388,- betaald dus meer dan €220,- verdiend voor hun diensten. Parkeren zou daar nog bovenop komen voor €20,- per dag. Er is gratis parkeergelegenheid maar daar moet je zelf achter komen.
Na terugkomst contact gehad met surprise me over deze negatieve verrassing maar daar is met hen niet uit te komen. Ze denken weg te komen met weer een bon ter waarde van €20,- p.p

Een ware ripp-off. Niet intrappen!!

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws