Schrijf een ervaring over Pelikaan Reizen en maak kans op mooie prijzen!

Pelikaan Reizen

Url: https://www.pelikaantravel.com/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds / SKTB
Type reizen: excursiereizen

Logo van Pelikaan Reizen

Pelikaan Reizen is de grootste groepsreisorganisatie van Nederland en bestaat al 85 jaar. De reizen zijn op maat te maken en je krijgt altijd een vast contactpersoon. Je reist per auto, bus of het vliegtuig. Pelikaan Reizen heeft vijf categorieën waarin reizen geboekt worden. Ze hebben busreizen, zonvakanties, stedentrips, sportreizen en groepsreizen op maat.

Je kunt een geheel verzorgde busreis boeken naar bijna iedere bestemming, of je nu naar Noorwegen, Schotland of Spanje wilt. De groepsreizen van de organisatie worden aangeboden in verschillende categorieën: jubileum vieren, pretparken bezoeken, optreden, cultuur snuiven en teambuilding. De groepsreizen worden onder andere georganiseerd voor bedrijven, instellingen en families. Zo kun je een magische vakantie beleven in Disneyland Parijs, werken aan teambuilding in Marrakech, een bezoek brengen aan het droomachtige landschap van Toscane of een jubileum vieren in een gezellige pub in Dublin.

Reisorganisatie Pelikaan Reizen heeft daarnaast ook sportreizen in haar aanbod. Als er een wedstrijd is wordt er een reis geregeld naar de betreffende bestemming. Sportwedstrijden van onder andere rugby, voetbal en hockey worden aangeboden. Ze bieden ook evenementenreizen aan.

Pelikaan Reizen is te vinden op vier locaties in Nederland, in de steden: Zevenbergen, Hillegom, Prinsenbeek en St. Willebrord. De organisatie is aangesloten bij ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds, wat een zorgeloze vakantie betekent.

op 5 oktober 2020 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: juni 2019

Wij zouden 25 juni jl naar Spanje Toremolinos zijn gegaan maar helaas is onze reis gecanceld dooe pelikaan reizen, wij hebben een voucher gekregen, maar wij hebben aangegeven dat wij ons geld terug wilden , omdat mijn broer die met ons op vakantie zou gaan , twee weken geleden te horen heeft gekregen, dat hij longkanker heeft aan allebei de longen in een ver gevorderd stadium , dus wij hebben geen tijd of zin om nog op vakantie te gaan , ik heb een mail gestuurd naar pelikaan reizen en netjes een mail terug gekregen, maar D reizen zou contact met ons ,opnemen is ook gebeurd en ze vertelde mij dat pelikaan reizen toe gezegd had dat we onze centen terug zouden krijgen , dat is nu twee weken geleden , en nog steeds geen geld gekregen , diep triest dat je zo met klanten omgaat ze moesten niks meer te doen hebben , ik zal heel veel mensen inlichten dat ze toch zeker niet bij pelikaan reizen kunt gaan boeken dan kan je beter je geld gelijk in de kliko gooien 😡😡

  • Algemeen 2
op 12 oktober 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: september 2019

Via mimosa reizen was tussenpersoon van pelikaan 1 week club seray marmaris wat een domper geen kuis met eten kamers waren super maar de rest van het hotel knudde bijna alles stuk ook liftknop op 2 hoog meteen gemeld maar werdt niks mee gedaan lekker je zal er maar zitten met kleine kinderen die zo onder stroom zouden kunnen staan eetzaal werd gedweild met een sopje waar je van moest kokhalsen normaal veeg je het eerst aan voor dat je gaat dweilen maar hier niet hoor wij ons beklag gedaan bij pelikaan €50 lichter met bellen wordt je gewoon verteld ga maar naar de persoon aan de ballie dat je ander eten wil alsof het onze keus was we hadden all-inn maar moesten dus toch buiten de deur eten kwamen ze met een vergoeding van €140 maar moesten vooe de rest alles zelf regelen toevalig warwn we bij yuvam beach hotel daar al een paar keer geweest op vakantiedie vroegen hoe het ging alles uitgelegd die eigenaar was er zo mee aan dus we konden daar de laatste 3 dagen verblijven is alleen logies ontbijt dus all-in waren we kwijt sus extra kosten die 2 dagen daar koste ons €120 dua hadden nog €20 voor de overige kosten maar 3 dagen daar heeft ons heel goed gedaan want je gaat op vakantie om te genieten en op srel en sprong geboekt bij pelikaan maar dat je nederlanders in dat hotel kan plaatsen onbegrijpelijk is gebaseerd op russen die snacht leven over de gang rennen deuren gooien dus na 4 dagen daar ook eindelijk weer nachtrust werd vermeld er is een hammam een sauna enz. Wij hadden dit laten vertalen in het turks die persoon van het hotel vertelde ons dat hebben wij hier niet en ook nooit geweest nou kom langer dan 20 jaar in turkije soms meerdere keren per jaar maar dit nog nooit meegemaakt en als je zo met je klanten omgaat nou nooit meer pelikaan gratis niet nog wel geschreven naar ze toen we thuis waren om toch nog onkosten te claimen maar nee hoor je moet het maar gewoon accepteren nou een dikke nul en schrijf dit natuurlijk om andere mensen te waarschuwen want iedereen moet hard werken om lekker op vakantie te gaan

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2019 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: september 2017

Mijn vakantie moeten annuleren wegens medische redenen. Dit bevestigt door medewerker. Nu beweert pelikaan dat deze annulering nooit heeft plaats gevonden. Dus ik kan fluiten naar mijn geld. Medewerker heeft nooit de annulering ingeboekt dus verhalen ze zich nu op de no show regel. Wat natuurlijk complete onzin is.

  • Algemeen 1
op 20 augustus 2019 bestemming: Marokko, reisperiode: december 2019

Reis moeten annuleren normaal bij elk reisbureau kost het je aanbetaling .
Maar bij pelikaan travel 50 % en 25 euro administratie kosten.
Schandalig . Nooit meer oplichters

  • Algemeen 1
op 23 januari 2019 bestemming: Griekenland / lygia, reisperiode: mei 2018

Heb goede ervaring met Pelikaan. Heb afgelopen jaar 5 dagen in ziekenhuis gelegen (225 km van Lefkas) en ben door de reisleiding geweldig geholpen . Vooral mijn echtgenote.

  • Algemeen 8
op 5 december 2018 bestemming: Griekenland / Amoudarra, reisperiode: oktober 2018

Pelikaan had op de transferformulier voor de bus een verkeerde streek aangegeven agio st. nicolaos i.p.v Herakilon dus 115 km bij een verkeerd Hotel Santa Marina afgezet terwijl het hotel op 7 kilometer van Herakilon ligt.. Telefonisch op de brief 24/7 bereikbaar ...was dus niet bereikbaar op Kreta in Griekenland.
Na thuiskomst dit voorgelegd geen excuus en vergoeding voor het ongemak alleen de gemaakte onkosten van de Taxi plus bijgeboekte maaltijd die ons mis is gegaan. Duidelijke brief gehad met vertrektijd om 20.00 uur bij het hotel en de bus stond om 18.00 uur al voor het hotel dus geen eten 3 uur op het vliegveld moeten wachten. Wordt dus geen Pelikaan reizen meer geen aanrader voor vakantie boekingen.

  • Algemeen 1
op 4 november 2018 bestemming: Portugal / Playa da rocha, reisperiode: september 2018

Drie kamer app gehuurd twee kamer app gekregen na vijf weken nog geen reactie van pelikaan ontvangen dus ook nog geen verrekening

  • Algemeen 6
op 12 oktober 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2018

Wij gaan al 3 jaar lang met jullie op reis .Met de klein kinderen .Niets is teveel Ze helpen je met al je vragen . Wij boeken altijd per telefoon .Ze nemen de tijd voor je Nu april weer geboekt bij suntip 18 april 2019 gaan wij weer .Ze kijken ook voor de goedkoopste reis . Wij zijn met zijn 8 4 grootte 4 kinderen . Wij hebben net als vorig jaar weer een prive busje ter beschikking Zou het iedereen aanbevelen . In 1 woord toppie .

  • Algemeen 10
op 24 augustus 2018 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: juli 2018

Ik moest 560 euro bijbetalen omdat pelikaan reizen mijn koffers niet had ingepland. Ik stond bij het vliegveld en zij hadden geregeld dat ik 0 kg bagage meenam! Ik moest 10 euro per kilo bijbetalen. Ik was met mijn man en 2 kinderen. Vooraf hebben zij mij beloofd alles te regelen. Ik heb een superdrukke baan en schakel hen in om de totale reis voor mij te regelen. Ik reis overigens niet vaak, dus ik heb ze echt nodig. Ze hebben de telefoongesprekken nageluisterd die ik met de dame van pelikaan reizen had. Ze weten dat ze hebben gezegd dat ze alles voor mij zouden regelen, maar ze hebben niet expliciet gezegd dat bij dit alles ook koffers inboeken hoort. Ze stellen ons verantwoordelijk, maar hebben nergens aangegeven dat zij dit niet zouden regelen. Waardeloos! Ik boek nooit meer bij ze en raad jullie af bij hen te boeken.

  • Algemeen 2
op 19 juli 2018 bestemming: Italiλ / Rome, reisperiode: mei 2018

NIET met deze maatschappij reizen! Ze zijn leuk zolang het allemaal goed gaat, maar bij problemen heb je niks aan ze. Mijn vlucht werd geannuleerd door een staking kan gebeuren, maar 0 informatie ontvangen totdat ik zelf bedacht om te bellen. Uiteindelijk heeft de luchtvaartmaatschappij het geld voor de vlucht terug gestort naar Pelikaan, maar die geven gewoon geen geld terug. Ik heb dus betaald voor een vlucht die niet ging, extra geld moeten betalen voor een andere vlucht, maar het geld terug krijgen daar doen ze niet aan! Ze willen rijk worden over jouw rug.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws