Schrijf een review

Pelikaan Reizen

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds / SKTB
Type reizen: excursiereizen
Haveneind 2, 4761 BZ Zevenbergen NL

Logo van Pelikaan Reizen

Pelikaan Reizen is de grootste groepsreisorganisatie van Nederland en bestaat al 85 jaar. De reizen zijn op maat te maken en je krijgt altijd een vast contactpersoon. Je reist per auto, bus of het vliegtuig. Pelikaan Reizen heeft vijf categorieën waarin reizen geboekt worden. Ze hebben busreizen, zonvakanties, stedentrips, sportreizen en groepsreizen op maat.

Je kunt een geheel verzorgde busreis boeken naar bijna iedere bestemming, of je nu naar Noorwegen, Schotland of Spanje wilt. De groepsreizen van de organisatie worden aangeboden in verschillende categorieën: jubileum vieren, pretparken bezoeken, optreden, cultuur snuiven en teambuilding. De groepsreizen worden onder andere georganiseerd voor bedrijven, instellingen en families. Zo kun je een magische vakantie beleven in Disneyland Parijs, werken aan teambuilding in Marrakech, een bezoek brengen aan het droomachtige landschap van Toscane of een jubileum vieren in een gezellige pub in Dublin.

Reisorganisatie Pelikaan Reizen heeft daarnaast ook sportreizen in haar aanbod. Als er een wedstrijd is wordt er een reis geregeld naar de betreffende bestemming. Sportwedstrijden van onder andere rugby, voetbal en hockey worden aangeboden. Ze bieden ook evenementenreizen aan.

Pelikaan Reizen is te vinden op vier locaties in Nederland, in de steden: Zevenbergen, Hillegom, Prinsenbeek en St. Willebrord. De organisatie is aangesloten bij ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds, wat een zorgeloze vakantie betekent.

Ervaringen met Pelikaan Reizen

Pelikaan Reizen krijgt gemiddeld een 6,2
op basis van 51 ervaringen:

6,2 + Ervaring delen
op 5 oktober 2020 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: juni 2019

Wij zouden 25 juni jl naar Spanje Toremolinos zijn gegaan maar helaas is onze reis gecanceld dooe pelikaan reizen, wij hebben een voucher gekregen, maar wij hebben aangegeven dat wij ons geld terug wilden , omdat mijn broer die met ons op vakantie zou gaan , twee weken geleden te horen heeft gekregen, dat hij longkanker heeft aan allebei de longen in een ver gevorderd stadium , dus wij hebben geen tijd of zin om nog op vakantie te gaan , ik heb een mail gestuurd naar pelikaan reizen en netjes een mail terug gekregen, maar D reizen zou contact met ons ,opnemen is ook gebeurd en ze vertelde mij dat pelikaan reizen toe gezegd had dat we onze centen terug zouden krijgen , dat is nu twee weken geleden , en nog steeds geen geld gekregen , diep triest dat je zo met klanten omgaat ze moesten niks meer te doen hebben , ik zal heel veel mensen inlichten dat ze toch zeker niet bij pelikaan reizen kunt gaan boeken dan kan je beter je geld gelijk in de kliko gooien 😡😡

  • Algemeen 2
op 12 oktober 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: september 2019

Via mimosa reizen was tussenpersoon van pelikaan 1 week club seray marmaris wat een domper geen kuis met eten kamers waren super maar de rest van het hotel knudde bijna alles stuk ook liftknop op 2 hoog meteen gemeld maar werdt niks mee gedaan lekker je zal er maar zitten met kleine kinderen die zo onder stroom zouden kunnen staan eetzaal werd gedweild met een sopje waar je van moest kokhalsen normaal veeg je het eerst aan voor dat je gaat dweilen maar hier niet hoor wij ons beklag gedaan bij pelikaan €50 lichter met bellen wordt je gewoon verteld ga maar naar de persoon aan de ballie dat je ander eten wil alsof het onze keus was we hadden all-inn maar moesten dus toch buiten de deur eten kwamen ze met een vergoeding van €140 maar moesten vooe de rest alles zelf regelen toevalig warwn we bij yuvam beach hotel daar al een paar keer geweest op vakantiedie vroegen hoe het ging alles uitgelegd die eigenaar was er zo mee aan dus we konden daar de laatste 3 dagen verblijven is alleen logies ontbijt dus all-in waren we kwijt sus extra kosten die 2 dagen daar koste ons €120 dua hadden nog €20 voor de overige kosten maar 3 dagen daar heeft ons heel goed gedaan want je gaat op vakantie om te genieten en op srel en sprong geboekt bij pelikaan maar dat je nederlanders in dat hotel kan plaatsen onbegrijpelijk is gebaseerd op russen die snacht leven over de gang rennen deuren gooien dus na 4 dagen daar ook eindelijk weer nachtrust werd vermeld er is een hammam een sauna enz. Wij hadden dit laten vertalen in het turks die persoon van het hotel vertelde ons dat hebben wij hier niet en ook nooit geweest nou kom langer dan 20 jaar in turkije soms meerdere keren per jaar maar dit nog nooit meegemaakt en als je zo met je klanten omgaat nou nooit meer pelikaan gratis niet nog wel geschreven naar ze toen we thuis waren om toch nog onkosten te claimen maar nee hoor je moet het maar gewoon accepteren nou een dikke nul en schrijf dit natuurlijk om andere mensen te waarschuwen want iedereen moet hard werken om lekker op vakantie te gaan

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2019 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: september 2017

Mijn vakantie moeten annuleren wegens medische redenen. Dit bevestigt door medewerker. Nu beweert pelikaan dat deze annulering nooit heeft plaats gevonden. Dus ik kan fluiten naar mijn geld. Medewerker heeft nooit de annulering ingeboekt dus verhalen ze zich nu op de no show regel. Wat natuurlijk complete onzin is.

  • Algemeen 1
op 20 augustus 2019 bestemming: Marokko, reisperiode: december 2019

Reis moeten annuleren normaal bij elk reisbureau kost het je aanbetaling .
Maar bij pelikaan travel 50 % en 25 euro administratie kosten.
Schandalig . Nooit meer oplichters

  • Algemeen 1
op 23 januari 2019 bestemming: Griekenland / lygia, reisperiode: mei 2018

Heb goede ervaring met Pelikaan. Heb afgelopen jaar 5 dagen in ziekenhuis gelegen (225 km van Lefkas) en ben door de reisleiding geweldig geholpen . Vooral mijn echtgenote.

  • Algemeen 8
op 5 december 2018 bestemming: Griekenland / Amoudarra, reisperiode: oktober 2018

Pelikaan had op de transferformulier voor de bus een verkeerde streek aangegeven agio st. nicolaos i.p.v Herakilon dus 115 km bij een verkeerd Hotel Santa Marina afgezet terwijl het hotel op 7 kilometer van Herakilon ligt.. Telefonisch op de brief 24/7 bereikbaar ...was dus niet bereikbaar op Kreta in Griekenland.
Na thuiskomst dit voorgelegd geen excuus en vergoeding voor het ongemak alleen de gemaakte onkosten van de Taxi plus bijgeboekte maaltijd die ons mis is gegaan. Duidelijke brief gehad met vertrektijd om 20.00 uur bij het hotel en de bus stond om 18.00 uur al voor het hotel dus geen eten 3 uur op het vliegveld moeten wachten. Wordt dus geen Pelikaan reizen meer geen aanrader voor vakantie boekingen.

  • Algemeen 1
op 4 november 2018 bestemming: Portugal / Playa da rocha, reisperiode: september 2018

Drie kamer app gehuurd twee kamer app gekregen na vijf weken nog geen reactie van pelikaan ontvangen dus ook nog geen verrekening

  • Algemeen 6
op 12 oktober 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2018

Wij gaan al 3 jaar lang met jullie op reis .Met de klein kinderen .Niets is teveel Ze helpen je met al je vragen . Wij boeken altijd per telefoon .Ze nemen de tijd voor je Nu april weer geboekt bij suntip 18 april 2019 gaan wij weer .Ze kijken ook voor de goedkoopste reis . Wij zijn met zijn 8 4 grootte 4 kinderen . Wij hebben net als vorig jaar weer een prive busje ter beschikking Zou het iedereen aanbevelen . In 1 woord toppie .

  • Algemeen 10
op 24 augustus 2018 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: juli 2018

Ik moest 560 euro bijbetalen omdat pelikaan reizen mijn koffers niet had ingepland. Ik stond bij het vliegveld en zij hadden geregeld dat ik 0 kg bagage meenam! Ik moest 10 euro per kilo bijbetalen. Ik was met mijn man en 2 kinderen. Vooraf hebben zij mij beloofd alles te regelen. Ik heb een superdrukke baan en schakel hen in om de totale reis voor mij te regelen. Ik reis overigens niet vaak, dus ik heb ze echt nodig. Ze hebben de telefoongesprekken nageluisterd die ik met de dame van pelikaan reizen had. Ze weten dat ze hebben gezegd dat ze alles voor mij zouden regelen, maar ze hebben niet expliciet gezegd dat bij dit alles ook koffers inboeken hoort. Ze stellen ons verantwoordelijk, maar hebben nergens aangegeven dat zij dit niet zouden regelen. Waardeloos! Ik boek nooit meer bij ze en raad jullie af bij hen te boeken.

  • Algemeen 2
op 19 juli 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2018

NIET met deze maatschappij reizen! Ze zijn leuk zolang het allemaal goed gaat, maar bij problemen heb je niks aan ze. Mijn vlucht werd geannuleerd door een staking kan gebeuren, maar 0 informatie ontvangen totdat ik zelf bedacht om te bellen. Uiteindelijk heeft de luchtvaartmaatschappij het geld voor de vlucht terug gestort naar Pelikaan, maar die geven gewoon geen geld terug. Ik heb dus betaald voor een vlucht die niet ging, extra geld moeten betalen voor een andere vlucht, maar het geld terug krijgen daar doen ze niet aan! Ze willen rijk worden over jouw rug.

  • Algemeen 1
op 18 juli 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2018

Heel erg goed super geregeld en alles naar wens,

  • Algemeen 10
op 30 juni 2018 bestemming: Duitsland / Glauchau, reisperiode: juni 2018

Geen goede ervaring met reisleider toen ik hem nodig had ivm.hulp bezoek ziekenhuis `savonds er reden geen taxis na 12 uur en moest te voet terug naar hotel met kleindochter die gelukkig bij me was.

  • Algemeen 7
op 29 juni 2018 bestemming: Turkije / Içmeler, reisperiode: mei 2018

Ben erg blij met de hulp van suntip bij het boeken van mn vakanties , als ik het niet meer weet helpen zij me verder en met heel veel succes, toppie !! heb de volgende reis ook alweer met hun hulp geboekt ! helemaalblij mee .

  • Algemeen 10
op 28 december 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2017

Moest 53 euro betalen voor een getal te veranderen in mijn boeking door gegeven binnen 10 uur Schande voel mij opgelicht nooit meer pelikaan zo wordt je snel rijk

  • Algemeen 1
op 20 december 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2017

Transfer naar appartement was superslecht geregeld en heeft bijna 2,5uur geduurd

  • Algemeen 5
op 5 november 2017 bestemming: Spanje / Mijas, reisperiode: oktober 2017

Verschrikkelijke accommodatie en zelf iets anders gezocht

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2017 bestemming: Spanje / playa del ingles, reisperiode: september 2017

Omdat de transfer naar de appartement verschrikkelijk was.en de vliegreis terug nog erger.nooit meer met pelikaan reizen

  • Algemeen 2
op 28 september 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2017

Heenreis was directe vlucht en dat was prima,maar terugreis vondt ik waardeloos met die tussenlanding want ik heb bijna 7 in het vliegtuig gezeten

  • Algemeen 8
op 21 september 2017 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2017

Omdat het een perfecte locatie bleek te zijn in hotel Marianna Palace te Kolymbia op Rhodos. het was een heel schoon hotel met goede kamers, een mooi zwembad gelegen in een rustige tuin. Perfectie service en gezellig, Aleen het eten was niet al te gevarieerd maar daarentegen kom je wel weer alle drankjes krijgen, Een hotel om in terug te komen. Ook Pelikaan Reizen heeft aan alle verwachtingen voldaan. Klasse.

  • Algemeen 9
op 4 september 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Slechte service bustransfer, lange wachtrijen ontbijt, terugreis bus gemist omdat hotel zich niet aan de afspraak van de wekdienst hield. Taxikosten 120 euro Pelikaan geeft niet thuis.

  • Algemeen 4
op 28 juni 2017 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2017

Waardeloze service bij pelikaan.
in de bus zou er gerouleerd worden.
niet dus.
in de meeste hotels
was het buffet.
iedereen ging natuurlijk tegelijk.
dit was dringen geblazen.

  • Algemeen 3
op 22 maart 2017 bestemming: Ierland / Rondreis, reisperiode: augustus 2016

Super rondreis dwars door ierland met een prima touringcar en een perfecte chauffeur/reisleider. Meer gezien dan we hadden gehoopt.

  • Algemeen 9
op 20 november 2016 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: september 2016

Prima geregeld, fijne vakantie, alleen de Pick-up terug ging mis. We moesten een taxi nemen om naar het vliegveld te gaan. Hierover een klacht ingegdiend maar dan geeft Pelikaan niet thuis.

  • Algemeen 6
op 2 oktober 2016 bestemming: Schotland / Rondreis, reisperiode: september 2016

Alles was top. De reis, het land, de geweldige buschauffeur die een hoop over Schotland wist te vertellen en zorgde voor de koffie met koek, een borrel, een dropje of zoutjes, het gezelschap, het weer....in één woord GEWELDIG!!! Volgend jaar weer met Pelikaan Busreizen mee...

  • Algemeen 10
op 24 september 2016 bestemming: Schotland, reisperiode: september 2016

Geweldig georganiseerd, vooral onze chauffeur Mark heeft vreselijk zijn best gedaan om met zijn humor en kennis van zaken iedereen een onvergetelijke vakantie te bieden...Mark, bedankt man.....

  • Algemeen 9
op 15 september 2016 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2016

Heel erg slecht hotel slechte service van pelikaan reizen

  • Algemeen 1
op 13 september 2016 bestemming: Kroatië / rondreis, reisperiode: september 2016

Een hele fijne vakantie goed georganiseerd Door pelikaan .hebben heel veel gezien onze chauffeur peter heeft heel veel uitgelegd over het land . Onze chauffeur Peter heeft ons overal gebracht waar wij moesten zijn ,en veel binnen doorgereden in dorpen om onshet vele natuur te laten zien .peter heeft ook alles goed voorberijd qua reis .peter je krijgt van ons een 10 + qua veiligheid en de reis met organiseren.ik wil alleen even een puntje aangeven hetlaatste hotel waar wij waren moesten wij allen met de koffers naar 3 hoog omdat er geen lift was voor mij niet zo erg ,maar voor oudere mensen is dit een ramp. Het was een hele mooie vakantie om er op terug te kijken bedankt Pelikaan

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2016

Omdat de reis goed georganiseerd was.

  • Algemeen 8
op 23 augustus 2016 bestemming: Spanje / Le grat de Mare, reisperiode: augustus 2016

De eerste dagen waren zeer slecht georganiseerd en de chauffeur was zeer slecht opgeleid en wist de dagindeling niet en de bezienswaardigheden sloten zeer slecht op elkaar aan. De chauffeur had geen draaiboek hoe de reis ingedeeld en hoe hij moest rijden wist hij vaak ook niet.
We hebben een aantal excursie hierdoor niet kunnen doen zoals omschreven op de site. We hebben heel veel km moeten lopen in de zon omdat de bus niet wist waar we moesten instappen of uitstappen dit kwam het humeur van ons niet ten goede en daardoor hebben we een aantal dingen niet kunnen bezichtigen. De chauffeur bedoelde het meestal goed maar wist weinig tot niets.

Ook de stage mevrouw pakte dit niet op zei hielp hem niet zij jutte de boel nog meer op hoe slecht hij was. Dit was net zo erg als de chauffeur zelf daar zij mee was om te leren. Hij was zeer slecht opgeleid en dan een mevrouw met haar dochter van 11 meesturen voor stage is heel vreemd.
De chauffeur wist niet dat zij meeging zeer vreemd allemaal. De groep moest zelf uitzoeken waar we kaartjes en waar we heen wilde gaan. De kermis op het terrein voor onze kamer was ook zeer hinderlijk. Dit kwam ons humeur niet ten goede.

Het eten de hygiëne en het personeel van het hotel in Spanje waren prima
Op de heen en terug reis was in hotel Ibis het eten zeer slecht. De chauffeur heeft ons geen informatie gegeven hoe we een klacht kunnen indienen hij wist niet welke formulieren dit waren. Hoe kan dit toch gebeuren dat ze mensen zo slecht opleiden voor een reis.

  • Algemeen 4
op 7 juli 2016 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juni 2016

Het mooiste van Noorwegen was een prachtige rondreis. Hebben genoten van de natuur en ook van de steden. Het reisgezelschap was gezellig . Ook niet vergeten te vermelden onze chauffeur Olaf uit Michiels gestel.. Hij was geweldig !!! Olaf zullen we niet gauw vergeten.

  • Algemeen 9
op 3 juli 2016 bestemming: Schotland, reisperiode: juni 2016

Wat een geweldige reis! Alles perfect verzorgd. Goede hotels en prima eten. En bovenal een geweldige chauffeur / reisleider, Mark. Het was net een reizende encyclopedie. Hij wist enorm veel van de geschiedenis van schotland. Over het klimaat enz. We werden ook nog verwend met koffie en schotse wisky of een heerlijke koek. Zelfs na een wandeling heerlijke erwtensoep! ! Het was geweldig. Een prachtige reis. Ieder keer op tijd uit de bus en genoeg tijd om iets te bezichtigen. Een aanrader!

  • Algemeen 9
op 3 juni 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2016

Met dit bericht wil ik u behoeden voor een zware ontgoocheling. En dat meen ik echt.

Ik heb geboekt via PRIJSVRIJ bij PELIKAANREIZEN bij het appartementencomplex KOKA. Een mooie foto van de buitenkant, een mooie foto van een zwembad. Echter. Bij aankomst een stinkende uitgeleefde kamer, met superdunne gehorige wanden. Laat mij nu het geluk hebben om Engelse onderburen te hebben, en Engelse buren in de kamer naast me. In een kamer met dunne wanden. Nacht 1 niet geslapen omdat onder mij het feestgedruis tot 01 uur doorging en na de vraag of het wat stiller kon, half uur later was het stil. Gentlemen. Om 03 uur kwamen mijn buren thuis met gebonk, gelach kabaal, slaande deuren, totaal in coma. Bij hen kwam mijn vraag om wat stiller te zijn, blijkbaar totaal niet aan. Tot 05 uurin de ochtend, kotsen (met die dunne wanden kon ik namelijk horen wat ze zeiden, maar ook wat ze deden :) en slaan met deuren, lachen, vloeken... Dus des ochtends bij de receptie gemeld, en om een andere kamer gevraagd. Nee, helaas we zitten vol, maar we praten met die jongens. Wacht maar een nachtje af. Helaas, nacht twee idem scenario. Weer naar de receptie. Helaas, we zitten nog steeds vol. Maar we kijken wat we kunnen doen.

Na drie slapeloze nachten heb ik het gehad, en dreig, andere kamer of ik boek een ander hotel. Of ik dan om 12 uur terug wilde komen, want dan was de directeur er. De directeur begrijpt de situatie en of ik om 17 uur terug wil komen om van kamer te wisselen. Een rustige kamer, echter ik heb wel 20 foto's genomen. Douchekraan hing uit de muur, een douchestraal die de naam straal niet waardig is, het water liep van de badkamer zo de woonkamer in. Gelukkig hadden we (echt) stinkende handdoeken die we voor de badkamerdeur konden leggen om de waterstroom min of meer tegen te houden. Dekens die zo stonken dat we ze maar niet gebruikt hebben. Brandgaten in de lakens, in het hout. Ik kan wel blijven doorgaan. Maar dat doe ik lekker niet.

Moe van drie nachten niet slapen en een beetje gegeneerd om nu weer te gaan klagen, hebben we de resterende dag uitgezeten in onze lekkere gore kamer. Wel geslapen de laatste nachten :). Ik zou in terug in Nederland wel een klacht indienen.

VORMFOUT !!!!! VORMFOUT !!!!! Stom van mij.

Had ik niet moeten doen. Volgens PELIKAANREIZEN had ik daar ter plekke contact moeten opnemen, jammer helaas meneer Rigaux, had je maar geen vormfout moeten maken (of niet bij ons moeten boeken natuurlijk :) Mijn klacht - jammer helaas - daar doen we niets mee meneer Rigaux.

PRIJSVRIJ? Nee, wij geven ook niet thuis, wij zijn maar tussenpersoon. Wij kunnen er iets aan doen, ben je gek! Klacht? Wij hebben niets misdaan, we hebben netjes geboekt voor u. Daaaag.

Dus uiteindelijk blijf ik toch een beetje achter met een minder prettig gevoel. Een gegronde klacht, maar PRIJSVRIJ wijst naar PELIKAAN, die wijst naar KOKA en KOKA zegt; wij hebben je toch een andere kamer gegeven, wees blij meneer Rigaux, dat doen we niet zomaar voor iedereen, u zou zich vereerd moeten voelen. Positieve insteek is veel waard. Bewonderswaardig.

Dus de conclusie van dit verhaal.

KOKA vond ik een waardeloos appartementencomplex, misschien wel leuk voor jonge mensen die houden van feesten en drinken en laat thuis komen en lawaai maken en een vieze kamer niet storend vinden. Maar niet geschikt voor een gezin, of mensen die van hun nachtrust willen genieten, die schoon willen douchen en slapen, dus ook niet geschikt voor jonge meiden denk ik dan. Met klachten wordt niet goed omgegaan durf ik wel te zeggen. Afhouden maar niet oplossen. Dus boek je daar een appartement, dan kan het goed gaan met het lawaai, maar je loopt wel een erg groot risico. Een vieze afgeleefde kamer, daar kom je niet onderuit helaas. Lijkt mij dat je dat op je vakantie dat risico niet moet nemen (zeg ik nu, de vormfoutmaker :)

PRIJSVRIJ neemt een klacht in ontvangst, en doet er vervolgens niets mee. Schuift de verantwoordelijkheid door en voelen zich er niet verantwoordelijk voor. Zou ik dus ook niet (meer) voor kiezen.

PELIKAANREIZEN neemt een klacht in ontvangst, en die zijn slim. VORMFOUT ! VORMFOUT ! TUUT ! Hahaaa pech gehad meneer Rigaux. Daar zou ik dus ook niet meer voor gaan.

Maar, je mag zelf beslissen, boek je bij PELIKAAN, PRIJSVRIJ en KOKA, je hebt wel een vakantie die je nooit meer vergeet:)
Niet doen dus.

  • Algemeen 1
op 29 april 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2016

Zeer slechte service gehad bij deze reisorganisatie toen wij de reis vanwege gezondheidsredenen ivm zwangerschap wilden omboeken/annuleren. Er werd totaal niet met ons meegedacht. Kosten voor bijvoorbeeld het op een andere naam zetten van de reis werden pas opgezocht na aandringen, terwijl ze zit vervolgens binnen 10 seconden konden vertellen. Omboeken was niet mogelijk. Bij het annuleren van de reis werd ons een zeer hoog totaalbedrag gepresenteerd aan annuleringskosten van bijna 70% van de totaalsom, waarbij ze afweken van de ANVR reisvoorwaarden van 50%. Gevraagd om een specificatie van de kosten, maar die wilden ze ons niet geven. Al met al slechte service.

  • Algemeen 1
op 6 april 2016 bestemming: Portugal / Quarteira, reisperiode: maart 2016

Hotel Atismar 3* Het hotel in z'n geheel is nogal gedateerd en wel aan een volledige intensieve opknapbeurt toe. Alles wel heel erg eenvoudig/verouderd. Bedden en m.n de kussens zijn hoognodig aan vervanging toe. Een 37 cm tv van ca 25 jaar geleden. Op zich zijn de kamers qua afmetingen redelijk, balkon was prettig. Badkamer schimmel tussen voegen en een plasic gordijn om het bad. Alles wel redelijk schoon! Ligging tov boulevard/strand prima. Eetzaal érg eenvoudig, het eten niet slecht. Personeel over het algemeen, niet echt onvriendelijk, maar daar is alles wel mee gezegd. Bij uitchecken is het sowiezo aardig als gevraagd wordt hoe je het in het hotel gehad hebt. Wij zijn zelf zeer eenvoudige mensen, maar er waren heel veel Engelsen de meesten van een wel erg "volks" soort, erg veel ongelofelijk dikke mensen. Dus erg druk met hun all inclusive rechten.
Konklusie: wij hebben het toch best goed gehad, maar er valt heel veel te verbeteren. 3 sterren wel zeer maximaal, en dan wel met toelichting. Kompliment aan de Portugezen, zowel het strand als de mooie boulevard, absoluut geen straatvuil en als voetganger krijg je zonder uitzondering alle tijd om een zebra over te gaan!!! Petje af kan ik, kunnen wij wel wat van leren. Vr.gr.

  • Algemeen 6
op 24 maart 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2011

Het hele team van Pelikaanreizen reageert super netjes adequaat en snel op alle vragen. Is zeer empathisch en gaat fantastisch om met "net iets andere vragen" dan gemiddelde vakantieganger! Niks wat te veel en geen moeite werd geschuwd om het zo aangenaam mogelijk te maken!

Petje af voor iedereen!!

Dank voor alle moeite die jullie voor ons doen en gedaan hebben!

  • Algemeen 9
op 3 januari 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2015

Fantastische vakantie in hotel eugenia victoria, alles goed geregeld door pelikaanreizen, dikke pluim.

  • Algemeen 9
op 22 oktober 2015 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juni 2015

Mooie reis naar de Noordkaap, geweldige en enthousiaste chauffeur/reisbegeleider. Alles perfect geregeld. We waren al in sept 2014 met deze organisatie naar Baltische staten geweest, dat was even goed bevallen.

  • Algemeen 9
op 17 september 2015 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2015

Een perfecte service naar ons toe.op enkele dagen tijd hebben ze alles geregeld bij Ryanair, Mijn man heeft een prothese en heeft enkele aanpassingen nodig op reis.pelikaan heeft extra beenruimte en krukken geregeld voor ons zonder meerkost! Chapeau Pelikaan Reizen! Zelden zo een goede service gehad.

  • Algemeen 10
op 16 juli 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2015

Vakantie geboekt en betaald voor 11 dagen omdat er bij de beschrijving van de reis, heen en terug reis vliegtijden stonden waar wij onze vakantie na lang zoeken op afgestemd hebben. Nu kom ik er zelf achter 3 weken voor vertrek bij het reserveren van de bagage, dat onze vluchten geannuleerd zijn voor de heen en terug reis. Het reis bureau heeft mij daar nooit van op de hoogte gesteld. Ik heb contact opgenomen met suntip.nl en zei vinden dit een normale gang van zaken. Nu met de nieuwe vliegtijden ben ik met mijn gezin 2 vakantie dagen kwijt. Hier wordt door pelikaan reizen waar (suntip.nl ) onderdeel van is lachend op gereageerd. Staat duidelijk in de factuur onder voorbehoud van wijziging in de vliegtijden. Maar om mij tegemoet te komen en een andere vlucht aan te bieden omdat ze zelf in gebreke zijn gebleven. Bieden ze mij aan een dag eerder te gaan voor de meerprijs van let op 900 euro . Doe ik dit niet wordt er verteld dan heb je toch nog 9 vakantie dagen over wordt er lachend verteld door de supervisor!! En als ik mijn recht wil halen ga ik maar naar de geschillen commissie waar je weinig succes hebt zei de beste man. Zo kan ik ook reizen verkopen mensen een bevestiging geven wanneer ze heen en terug reizen, en dan proberen de laatste 5 dagen voor vertrek pas de waarheid vertellen als de tickets binnen komen met de post. Vandaag 16 juli 2015 contact gehad met suntip.nl en mij nog steeds geen duidelijkheid gegeven. Nu ben ik zo brutaal geweest om zelf contact op te nemen met de vliegmaatschappijen die me wel netjes geholpen hebben. En ben ik er definitief achter gekomen dat ik ben opgelicht door suntip.nl. Die van mijn gezin 2 vakantiedagen hebben gestolen.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 5 juni 2015 bestemming: Schotland / rondreis, reisperiode: mei 2015

Hele mooie, afwisselende, veelzijdige reis en dat toch op een relaxte manier. (verdienste van de chauffeur) Goede middenklashotels met vriendelijke bediening en bijzonder lekker eten (zowel s'morgens als s'avonds telkens keuze uit vis, vlees of vegetarische gerechten).
Voldoende vrije tijd om op jezelf even te lopen, een winkeltje, cafeetje, museum etc.... binnen te schieten of een klein hapje tussendoor te eten. Elke voormiddag gezellige koffiestop met zijn allen aan de bus.
Het weer was niet geweldig (veel buien) maar toch kwam de zon regelmatig piepen en hadden we toch de gelegenheid om prachtige foto's te nemen van deze spectaculaire omgeving.
Als laatste punt vooral een dikke pluim voor de chauffeur/gids (Marc) die zijn vak echt kent, altijd opgewekt en behulpzaam is maar vooral ook echt de streek goed kent en veel informatie geeft over van alles nog wat. Door zijn grapjes, zijn kennis van de streek en goede humeur , de prachtige omgeving en de heerlijke maaltijden is deze reis een echte aanrader voor jong en oud..

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 20 oktober 2014 bestemming: Albanië / kroatie albanie, reisperiode: september 2014

Was voor het eerst met de organisatie Pelikaan Reizen maar dit was tegen verwachting in goed bevallen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 2 augustus 2014 bestemming: Engeland / devon en cornwall, reisperiode: juli 2014

Wij hebben op dezelfde reis gezeten als andere die hier ook een reactie op hebben gegeven. volgens mij is het zo dat pelikaan alle chauffeurs en bussen in huurt Bij de eerste excursie in Stonehenge was het zo dat we tot 5 uur s,middags moesten wachten omdat het er te druk was er is toen in overleg besloten om door te rijden naar Salisbury
wij vonden de chauffeur/reisleider Dirk wel prima hij had ook humor waar wij wel mee konden lachen maar dat kan voor iedereen anders zijn.
na zijn ervaring met Stonehenge is hij s avonds gelijk gaan bellen voor de volgende uitstapjes om dit nog eens te voorkomen eigenlijk zou pelikaan dit moeten regelen vind ik.
Op het eiland Wight werd er gevraagd wat we wilden zien en zijn er in overleg
keuzes gemaakt dat er misschien mensen bij waren die iets anders hadden willen zien dat kan, en de boot terug was besproken dus dat ging niet anders.
over de hotels die pelikaan geboekt had .
het eerste hotel kamers prima eten slecht.
tweede hotel kamers niet van deze tijd daartegen eten prima.
bij het tweede hotel heeft onze chauffeur zelfs zijn kamer aan twee dames willen afstaan omdat deze aparte bedden hadden geboekt maar dit was door pelikaan niet goed geregeld.
je ziet dus maar hoeveel verschil er in zit hoe iemand iets beleefd.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 31 juli 2014 bestemming: Engeland / Engeland, reisperiode: juli 2014

Helaas hadden wij het niet getroffen met de chauffeur/reisleider. Hij was niet bekend bij Pelikaan en ingehuurd bij een touringcarbedrijf. Deze man was totaal niet gemotiveerd om ons een goede reis te bezorgen. De eerste excursie was naar Stonehenge maar die ging niet door omdat hij niet had gereserveerd. Wel een hoogtepunt voor ons allen en dus een grote teleurstelling. Hij had geen koffie in de bus hoewel er gewoon mogelijkheidheid was om koffie te zetten. Hij vertelde elke dag het absolute minimum van de excursies. En als hij al vertelde was dit zonder enig enthousiasme en humor. Hij was zeer onbenaderbaar en de mensen bleven het liefst bij hem uit de buurt. Hij maakte met ons ook geen contact. Hij had een gedeelte van de reis al vaak gedaan maar daar was niets van te merken omdat we vaak veel tijd verloren door te zoeken naar een geschikte parkeerplaats om ons uit te laden. Ook het programma op het eiland Wight werd maar ten dele uitgevoerd en zonder dat we de Needles en de kliffen hadden gezien namen we een boot eerder terug. Iedereen was zeer ontevreden over hem en voor bijna allemaal was dit de laatste reis bij Pelikaan. Een goede tip aan Pelikaanreizen is om eerst kennis te maken met de chauffeur voordat jullie hem ongezien op 40 potentiele klanten loslaten en die dus verliezen. Een pluspunt: hij reed goed en veilig.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 5
op 3 juni 2014 bestemming: Spanje / Granada, reisperiode: mei 2014

We hebben voor de eerste keer geboekt met pelikaan reizen van uit Belgie, en alles is zeer vlot verlopen , zowel via mail als ter plaatse . We gaan in de toekomst zeker aan jullie denken als we terug op reis willen. Gr. Patricia

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 16 mei 2013 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: april 2013

Voor het eerst naar Italie,mede door onze buschauffeur Isidoor van Pelikaan Reizen is deze reis een geweldige vakantie geweest.De 6 steden waren met hun oude centrums en kerken indrukwekkend. In Verona en Venetië heeft Els ons een rondleiding gegeven en Isidoor heeft tijdens de reis ons over de historie van elke stad op de hoogte gebracht.Er is maar 1 min puntje het avond eten in de eerste overnachting hotel was matig het ontbijt prima.
Het hotel Bristol in Lido di Jesolso in een woord top ,personeel ,eten , kamer ,een echte aanrader.
Vanuit het hotel na rechts zit je aan het strand naar links een grote en gezellige winkelstraat.
Na het eten een lekkere wandeling strandwandeling maken.
Volgend jaar gaan we het nog een keer overdoen ,er valt
nog veel te zien .

Mvg Fam van de Bilt

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 7 mei 2012 bestemming: Italië / stra, reisperiode: april 2012

Zeer slecht hotel, doorgezakte bedden dus rugpijn. Eten van matige kwaliteit.
Goede chauffeur en fijne groep. Geboekt bij Pelikaan Reizen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 6
op 11 augustus 2011 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juli 2011

Hele mooie vakantie,heel veel natuur met prachtige plekjes om foto's te maken.
de chauffeur is een echte kenner voor deze reis.de hotels het eten de overtochten via boten verliep allemaal perfect ook de gidsen van de verschillende landen vertelde alles op zeer leuke wijze.
een echte aanrader dus deze reis van Pelikaan Reizen.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 5 augustus 2011 bestemming: Noorwegen / Oslo, reisperiode: juli 2011

Pelikaan Reizen heeft een vol en afwisselend programma samengesteld met alleen maar hoogtepunten: reizen door woeste natuurlandschappen, langs fjorden en bergen, bezoek aan de gletscher, maar ook bezoeken aan pittoreske dorpjes en mooie steden. 3 x een nederlandstalige gids mee bij bezoeken aan het openluchtmuseum, de tour door Bergen en de tour door Oslo. Mooie hotels met grote schone kamers met 's ochtends en 's avonds uitstekende buffetten. De chauffeur/reisleider was zeer kundig en bekend met de omgeving. Hij was een uitstekend verteller en een vakkundig begeleider van de groep.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 9
op 30 december 2009 bestemming: Noorwegen / Noordkaap, reisperiode: juli 2009

Bijna alles was goed geregeld, waar iets niet klopte heeft onze chauffeur de zaak rechtgezet. Complimenten voor onze chauffeur/reisleider van Pelikaan Reizen. De reisorganisatie is volgens mij een beetje laks met de complimenten doorgeven aan de chauffeur.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 2 juli 2009 bestemming: Ierland, reisperiode: juni 2009

Voor het eerst met Pelikaan Reizen weg zeer goed bevallen en een uitstekende chauffeur/reisleider. Ook een fijn gezeldschap waardoor het een fijne reis werd.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 20 juni 2009 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2009

Op 20 mei zijn wij vertrokken voor 12 dagen Historische steden van noord Spanje & Portugal, geboekt bij Pelikaan Reizen. We zijn netjes opgehaald met de bus in Tilburg waar onze opstapplaats was, maar hebben daarna nog anderhalf uur in Eindhoven rondgedoold omdat de chauffeur niet wist waar hij moest zijn, om ook daar nog mensen op te halen. Dus opstapplaatsen beter afstemmen, en de chauffeurs opleiden voor wat betreft de locaties terug te vinden.
Want het had als gevolg dat we te laat in Stein waren en de hele dag minder stops hadden om de verloren tijd in te halen.

In het eerste hotel (Escurial) waren de drankprijzen schrikbarend duur.

Donderdag 21 mei Bordeaux, de kathedraal bezichtigen ging niet want de tijd was te kort om daar heen te gaan, en het was zondag (hemelvaart) en dan is daar niets te doen alles was dicht.

Dan het tweede hotel (Txartel) was een goed hotel maar het ontbijt was minimaal en het nadeel was die trap die je op moest met de zware koffers wat voor vele mensen al niet kon, en geholpen moesten worden.

In Fatima stonden we er alleen voor, de chauffeur ging met de andere mensen naar Lissabon, dat wisten we voorheen maar dat was niet prettig we hadden graag meer van Fatima gezien, en begeleiding gehad daar, dus het verblijf in Fatima was veel te kort.

Dan de dag in Porto, veel was er niet te doen want alweer was alles dicht en in de kerk mocht je zomaar niet in en was er verder niets te doen of te beleven, als we de bootreis (extra kosten moeten maken) niet hadden gedaan was het een flop geweest die dag, en het wachten op de bus duurde dus veel te lang en wandelen daar gaat niet zo goed want het waren flinke hellingen.

Het hotel Congreso waar we 3 overnachtingen hadden lag te ver verwijderd van de oude stad Santiago waardoor het leek dat we op een eiland zaten waar niets te beleven viel.

In Luarca waar we op donderdag 28 mei zijn gestopt was zoals zo veel deze week niets open vanwege de siësta, en `s avonds in hotel Silken villa de aviles waar we om 18.00u al waren mochten we pas om 20.30 aan tafel om te eten en het was flauw en veel te weinig en je moest met de haast eten wat je bij meer hotels had wat niet goed voelt om het zo gehaast te doen.

Op vrijdag 29 mei eerst naar de grotten van altamira wat heel goed was maar daarna verder naar hotel Txartel en toen hebben we 4 uur achter elkaar in de bus gezeten, dat was echt veel te lang en niet nodig geweest, want de chauffeur was zogenaamd zijn pasje kwijt en heeft een kwartier staan te bellen net voor de doorgang van de tolweg waar wij niet uit de bus konden wat we al heel raar vonden om daar te gaan staan, en dan ineens heeft hij het weer, ja waar ben je dan mee bezig, denkt hij nou echt dat we niet wisten waar hij mee bezig was.

Zaterdag 30 mei om 06.00 uur gewekt, wat schandalig vroeg is maar waar ik me dan wel bij neer kan leggen maar niet als de chauffeur daarna bijna een uur de bus staat te wassen onderweg en wij maar moeten wachten, ik vind dit te gek voor woorden.

En of het nog niet genoeg is komen we `s avonds in vierzon aan en zitten we in een ander hotel dan de brochure en papieren zeggen waar we zouden slapen, wat niet hoort en is ook voor de thuisblijvers niet bekend.

De chauffeur doet eerst of zijn neus bloed en daarna weet hij er alles van en zegt dat we dat maar bij de reisorganisatie moeten melden, en laat zich niet meer zien die avond. We hadden volgens de papieren in hotel Arche moeten zitten maar zaten in hotel Continental. Ook moesten we het doen met een schamel ontbijtje, het was nog net geen water met brood, en het avond eten daar was zeer slecht schandalig gewoon.

De laatste dag vertrekken we al weer om 7.15 uur want we moeten nog vele km maken, de eerste stops om de 2 uurtjes even maar dan middags van 12.15 tot 16.00 aan een stuk door terwijl we best een stop hadden kunnen maken al was het maar een kwartier het gaat er om wie het eerste thuis is denk ik, ik weet niet waarom anders.

Wat wel goed was was het afscheidsdiner in Montfort maar dat hebben we ook zelf betaald net zoals zoveel deze week, en deed je dat niet had je ook niet zoveel gehad aan deze reis.

Dus als je het mij vraagt is het allemaal niet goed geregeld, niet zo goed gegeten op vele plaatsen vele bijkomstige kosten en je was op plaatsen waar dan net alles dicht was. Ook het rouleren in de bus was een flop, de een mocht blijven zitten waar hij zat, de ander deed er niet aan mee, en de rest schoof dan toch maar door, je rouleert wel of helemaal niet.

Ook was er gezegd als je geen vis lust je het door moest geven en je dan wat anders kreeg maar helaas heeft een van ons tweemaal geen eten gehad want ze kreeg er niets voor in de plaats.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 5

Nieuws