Schrijf een ervaring over Oad en maak kans op mooie prijzen!

Oad

Url: http://www.oad.nl
Aangesloten bij: SGR / Calamiteitenfonds / SKTB
Type reizen: excursiereizen

Logo van Oad
Oad won in 2012 de Reisgraag award Oad won in 2013 de Reisgraag award

Al sinds 1924 is Oad (opgericht met de naam Overijsselsche Autobusdiensten) een begrip in Nederland. Na jaren actief te zijn geweest als aanbieder van openbaar vervoer en korte groepsuitstapjes ging Oad in de jaren '60 daadwerkelijk als organisator van verzorgde busreizen optreden. Voornamelijk het busbedrijf is altijd een succesvol onderdeel van Oad Reizen geweest. Toen de touroperator failliet ging maakte Oad Bus b.v. een succesvolle doorstart in 2013. In de afgelopen jaren heeft de organisatie laten zien betrouwbaar en deskundig te zijn. Op dit moment organiseren ongeveer 200 enthousiaste medewerkers bus- en rondreizen. Zowel voor klanten die individueel op pad willen als voor groepen die een reis op maat wensen. Ook riviercruises en arrangementen op het gebied van sport en events behoren tot de mogelijkheden. Er zijn in totaal reizen naar maar liefst 31 landen en vele bestemmingen. De populairste landen zijn op dit moment Oostenrijk, Duitsland, Nederland en Frankrijk.

Mocht je een speciale busreis willen maken zijn de themareizen van Oad wellicht iets voor jou. Zo worden de busreizen gecombineerd met musicals, de wandel 4-daagse, de huishoudbeurs en muziekreizen. Een populaire reis van Oad is die naar Disneyland® Paris. De busreizen zijn ook te boeken in combinatie met hotelarangementen en vliegreizen. Ook is Oad inmiddels weer aangesloten bij de ANVR en SGR.

op 19 november 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Rondreis Grand Tour Balkan,

Wij nemen de vrijheid om onze ervaring zowel in positieve als negatieve zin met OAD te delen met de 19 daagse Grand Tour Balkan.

Klacht,
Reisleiding M.;
Vanaf de eerste dag werd al snel duidelijk dat de reisleidster M niet de kwaliteiten had die we gewend zijn bij OAD. Jammer genoeg zag het reisgezelschap ook na enkele dagen geen verbetering, M kwam moe over alles was haar te veel, zo weinig mogelijk doen was haar credo.
01-Geen enkele betrokkenheid,
02-In het geheel niet dienstbaar,
03-Niet ontvankelijk voor vragen of suggesties,
04-Altijd een negatieve benadering,
05-Bij de Hotels geen aandacht voor de preventies die door ons aangevraagd waren,
06-Alles was haar teveel, zeer beperkte tot summiere informatie van het land. En de al beperkte informatie werd ( met veel taal fouten en stuntelig ) voorgelezen vanuit o.a. Wikipedia,
07-Dus ons werd duidelijk, geen enkele voorbereiding van M op de reis van 19 dagen.
08-In de 19 dagen heeft ze één keer op aandrang van ons ( onder veel gezucht) koffie geserveerd tijdens de reis. Echter M was niet te motiveren om het vaker te doen. Met gevolg dat we als reizigers deze taak in overleg met de chauffeur ( hoe bedien je de koffiezet apparatuur) zelf
maar ter hand hebben genomen. Echter tot ons aller verbazing werd dit niet door de reisleidster M op prijs gesteld. Met gevolg irritaties van de reizigers richting M, met de opmerking neem dan de taak op je M en doe het zelf. Maar dit bleek valse hoop.
09-Reizigers werden als ze iets niet goed hadden begrepen en navraag deden, afgesnauwd door M met de opmerking heb ik toch uitgelegd.

Er ontstond iedere dag irritatie bij het reisgezelschap over de ondeskundige houding van M en haar negatieve uitstraling.
Hopelijk geeft het bovenstaande OAD een indruk wat wij hebben ervaren met reisleidster M.

De faciliteiten in de excellent bus;
We gingen nu voor de zesde keer mee met de excellent bus, echter het roept bij ons twijfels op om het nog eens te doen.
De twijfel ontstaat als gevolg dat de(niet) geboden faciliteiten waar we extra voor hebben moeten betalen, zeer beperkt (o.a. het toilet ) gebruikt mocht worden of niet aanwezig zijn.
01-Het toilet is wel aanwezig maar het gebruik hiervan wordt niet op prijs gesteld. Met reden dat de fecaliën tank tijdens de gehele reis niet geledigd kan worden?. Dat is het toch geen service als je vele uren onderweg bent met 34 personen en dat 19 dagen.
Hier moet toch een gepaste oplossing voor te vinden zijn?.
02-De faciliteit van een "keuken" werd nauwelijks of niet gebruikt.
03-Tot onze grote verbazing was het zithoekje waar je gezellig even met zijn vieren kunt gaan zitten niet meer aanwezig?.
04-Het Multi media systeem was qua inhoud nog het zelfde als tijdens onze eerste reis van nu 6 jaar geleden. Terwijl wij al meerdere jaren vragen "als service van jullie zijde" om het systeem eens en update te geven. Nu bleek het tegendeel, het was zelfs jammer genoeg niet meer
mogelijk, om via de camera mee te kijken om de weg te vervolgen?.

Dus het excellente karakter komt met het bovenstaande tekortkomingen wel behoorlijk in het geding.

Positief;
De chauffeur Nicole,
Het is een uitstekend chauffeer wat vertrouwen geeft en tevens uitermate positief naar het reisgezelschap.
01-Nicole was duidelijk, wat wel en wat niet gewenst was in de bus,
02-Altijd een goed humeur en op zijn tijd een grapje,
03-Bood te allen tijde waar nodig de helpende hand,
04-Was zorgzaam naar de (helaas) zieke medereizigers,
05-Waar M het bij aankomst Hotels liet afweten bood Nicole waar nodig haar diensten aan,
06-Tijdens onverwachte situaties bewaarde ze de benodigde kalmte en loste het moeiteloos op,
07-Een prima harmonie tussen Nicole en het reisgezelschap

Tijdens het laden en lossen van de koffers was er altijd voldoende ondersteuning vanuit het reisgezelschap.

Saamhorigheid;
Het was een gemêleerd reis gezelschap echter de saamhorigheid die we hebben mogen genieten was overweldigend. Tijdens de gehele reis geen enkele onderlinge klacht, er werd waar nodig voor elkaar gezorgd. Ook de ondersteuning in deze van Nicole was in overeenstemming
met het reisgezelschap. Waarmee we als reis gezelschap in staat waren de onvolkomenheden van M te compenseren.

Aandachtpunt;
Hotels,
Over het algemeen genomen waren de Hotels redelijk tot prima.
Opgemerkt dat het Hotel in Sofia een uitschieter was in negatieve zin. We moesten geschat 150 á 200 meter sjouwen met onze koffers en handbagage over bijzonder slecht wegdek c.q. trottoirs om bij het Hotel te komen. Dit was voor velen onder ons een bijzonder nare ervaring.
Wat zoek je bij late aankomst in een dergelijke grote stad waar je slechts één nacht verblijft? De faciliteiten waren ook niet echt OAD waardig. Zoek een alternatief is ons advies.

Resume,
Het was met 5200 km met 11 landen een pittige reis waarmee we een indruk hebben gekregen van de Balkan. Een goede voorbereiding had ons nog meer verrijkt in het reilen en zeilen van de Balkan wat uiteindelijk toch de doelstelling is van een dergelijke reis.
Het was naar we hebben begrepen de eerste reis in deze opzet, waar uiteraard met de opgedane ervaring ( hopelijk) de nodige verbeterpunten de reis geoptimaliseerd kan worden. Een gemotiveerde reisleidster was in deze op zijn plaats geweest.
Gezien het bovenstaande overdenken wij "al zeker 20 jaar klant van OAD" of het nog wel de juiste reismaatschappij is waar we gebruik van willen blijven maken.

Hopende OAD hiermee van dienst te zijn geweest en dat zowel OAD als haar klanten hiermee in de toekomst hun voordeel kunnen doen. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 10 november 2018 bestemming: Italië / Fasano, reisperiode: oktober 2018

Hotel had zijn seizoen al gesloten. Zwembad was dicht en geen kussens op de stoelen buiten, reeds opgeruimd. Laatste avond waren verschillende drankjes op ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Ten eerste de excellent bus, oude films op entertainmentsysteem moest door ons herhaaldelijk gevraagd worden om dit aan te zetten, verder prima chauffeuse uit Losser moet bij oad cursus volgen, hoe met passagiers om te gaan. Toilet b.v. Mocht eigenlijk niet gebruikt worden, geen laptop aansluiting.
Verder een matige reisleider (M) had zich slecht voorbereid en hield weinig rekening met oudere slecht ter been zijn vakantie gangers. Lange busdagen, kwamen laat aan op onze bestemming Budapest, niets gezien van de stad. Volgende dag weer een lange rit etc. Oad zou deze reis kunnen heroverwegen, of de reis met meer dagen zodat je wat meer van de steden kunt zien of landen overslaan. ... Lees meer

  • Algemeen 4

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen