Schrijf een ervaring over Oad en maak kans op mooie prijzen!

Oad

Url: https://www.oad.nl/
Aangesloten bij: SGR / Calamiteitenfonds / SKTB
Type reizen: excursiereizen

Logo van Oad
Oad won in 2012 de Reisgraag award Oad won in 2013 de Reisgraag award

De reisorganisatie Oad (Overijsselse Autobusdiensten) is opgericht in 1924. Oad begon als aanbieder van openbaar vervoer en korte groepsuitjes. De busreizen waren hierbij een succesvol onderdeel. De organisatie maakte na haar faillissement dan ook een succesvolle doorstart in 2013 als 'Oad Bus bv'. Reisorganisatie Oad organiseert reizen naar veel Europese landen maar ze hebben ook reizen naar verre bestemmingen zoals Canada, Bali en Zuid-Afrika. Daarnaast hebben ze verschillende soorten vakanties waar je uit kunt kiezen: busreizen en rondreizen, fietsvakanties, muziekreizen, verre rondreizen, riviercruises, Disneyland Parijs, wintersport en meer.

Op haar website heeft Oad een overzicht van de vijf populairste bestemmingen opgesteld. Op dit moment zijn die bestemmingen: Oostenrijk, Duitsland, Wales, Scandinavië en Italië. De reisorganisatie biedt maar liefst 51 bestemmingen aan waar je naar op vakantie kunt. Ook kun je bij Oad kiezen uit een aantal themareizen. Kies bijvoorbeeld uit tuinreizen, muziekreizen, de wandel 4-daagse Marbella, de wandel 4-daagse Mallorca en de Walk Challenge Japan 2020. Een groepsreis kan op maat gemaakt worden zodat de reis precies wordt zoals jij wil.

Oad heeft een aantal aspecten waarin zij uniek zijn. De chauffeurs en reisleiders van Oad hebben veel kennis over de specifieke reis en bestemming en er is een unieke Oad taxiservice die je ophaalt van je huisadres en naderhand ook weer thuis brengt. Daarnaast is Oad aangesloten bij ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds.

op 20 maart 2019 bestemming: Duitsland / Altenahr, reisperiode: december 2018

Op 22 december zijn wij vertrokken voor een Kerstreis Altenahr hotel Royal Montana. Dit is een vreselijke reis gebleken.

Dit hotel is G……N 3 sterrenhotel.. het haalt met heel veel moeite 2 sterren.

- Bij aankomst bleek dat het weliswaar een hotel met lift was maar ons is niet medegedeeld dat je eerst naar buiten moest, een trap van 5 treden op moest om bij die lift te komen. Na die treden moest je een deur open doen naar buiten gericht zodat je bijna van de trap viel. Veel mensen met een rollator hadden daar natuurlijk veel problemen mee.

- de kamer was uitermate klein. De gordijnen konden niet gesloten worden. Vitrage en overgordijnen aan dezelfde rails werkt natuurlijk nooit.

- De handdoeken waren oud en raffelden.

- Twee kledinghaken in de kast vonden wij wel erg weinig voor de verblijfsduur.

- Tussen de receptie/bar en de eetkamer was een grote ruimte waar veel gerookt (MOCHT!) worden. Schande dat dit uitgerekend binnen was en tussen de receptie/bar en restaurant in lag. Je moest door de sigarettenrook heen lopen om naar de eetzaal te komen of bij de receptie te komen.

- Het personeel van het hotel sprak geen Duits, Engels of Nederlands. Ik weet nu nog steeds niet of ze uit Turkije, Marokko of JordaniŽ kwamen. Al deze landen kwamen in de verschillende gesprekken hierover naar voren...

- Het avond eten was niet om over naar huis te schrijven. Soep, 1 soort, gekookte aardappelen, warme groente uit de diepvries en smakeloos vlees. Wat ijsbergsla, komkommer en tomaat waar dressing over heen kon die niet te pruimen was. Toetjes goedkoop. Je denkt.. er komt een vier gangen kerstdiner aan, we hebben te eten, het kerstdiner zal wel ok zijn. Helaas.. het werd erger..

- Het vier-gangen 1e kerstdag diner:
1e gang: Brocolli soep.. meer keuze was er niet.
2e gang: 1 schaal met gekookte witte rijst en 1 schaal met rode kippenragout.. meer was er niet
3e gang: glaasje vanille pudding met aardbeienjam.. meer keuze was er niet..
4e gang: koffie of thee met in plastic verpakte mini stolletje die van oad bleek te komen.

Na dit "vier-gangen" diner besloten een aantal gasten naar een ander hotel te gaan. Ik wou dat ik mee was gegaan..

- Het drie-gangen 2e kerstdiner
1e gang: champignonsoep met twee stukjes champigons erin, meer keuze was er niet
2e gang: cordonbleu met friet en ijsbergsla wat je bij ieder wegrestaurant kunt bestellen.. Oh ja, tomatenketchup en mayonaise. U kunt de kwaliteit raden.. lidl..
-3e gang: schaaltje chocoladepudding met iets wat op slagroomtoefje leek maar niet was..

Het ontbijt: elke dag, van zondag t/m donderdag; witte broodjes en roggebrood. Roerei, yoghurt, musli, melk kaas, worst, cervelaat, smeerkaasjes van de lidl. Komkommerplakjes en tomaat. Zelfs het kerst ontbijt op beide dagen was exact hetzelfde.. NIETS extra's.. Uitermate teleurstellend allemaal..

Wij kregen op een dag een lunch van het hotel omdat daar waar we met de bus heen gingen niets open bleek te zijn. Dit werd bouillion van een blokje met diepvries groente en zelf gebakken broodjes. Die broodjes zagen er wat vreemd en plat uit en waren vrij stug en hard. Dat bleek te komen door degene die ze gemaakt had. Het gist in het deeg had niet gerezen. Twee dagen maagzuur gehad vanwege de na rijzing in mijn maag. Tijdens deze lunch was er een mevrouw die hierover klaagde. Zij werd door de chauffeur, zeer onproffesioneel, toe geschreeuwd dat ze op moest houden anders zou hij haar, met haar moeder op de trein naar huis zetten. Dit ten overstaande van Šlle gasten. tijdens de lunch. Zelden onproffesioneel gedrag meegemaakt en niemand durfde de chauffeur nog aan te spreken.

- De zondags reis naar Maria Laach. Wij kwamen te laat aan om binnen te kunnen, klooster en kerk waren gesloten. Reste ons alleen nog een restaurant voor lunch.
- Het 'fraaie' stadje Mayen. Bij aankomst alle winkels gesloten.
- Bad Munstereifel.. het wordt saai maar hier komt 't nog een keer: alle winkels gesloten.

Tijdens de reis meerdere malen chauffeurs aangesproken zonder gewenst reslutaat.
Na de teleurstellende lunch met ziekmakende broodjes had de chauffeur contact opgenomen met de "baas" en mocht voor een ieder een gratis consumptie aanbieden tijdens de boottocht. Dit werd voor mij weer warme melk gezien mijn maagklachten.. schrale troost

Het "opschuiven" in de bus werd alleen toegepast als de chauffeur hier zelf zin in had met een duidelijk voorkeur voor een bepaalde groep. Wifi was nergens te bekennen in de bus of op de hotel kamer. Bij navraag aan de chauffeur zei hij dat dat al bekend was en dat ik daarvoor beneden in in de rook kon gaan zitten. Voor de reisje en excurssie moest 61 euro betaald worden zonder dat daar een specificatie voor werd gegeven.

Bij aankomst is Zeddam, hotel ruimzicht bleek de wandeling van bus naar hotel zo donker te zijn dat je niets op de grond zag liggen. Daar dan een electriciteitsnoer dwars over het pad laten lopen is ronduit gevaarlijk en onbegrijpelijk.

Vreselijke kerstreis was waarbij oad op dit moment, 20.03.2019 nog steeds tegen klanten zegt dat er nooit klachten over deze reis zijn geweest. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 januari 2019 bestemming: Oostenrijk / Greifenburg, reisperiode: december 2018

9 dagen in hotel Rossmann is teveel van het goede. Gedateerd. Geen douchegordijn en tv uit het jaar 1960. Ontbijt met ťťn soort jam!! ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 29 december 2018 bestemming: Engeland / Graafschap Kent, reisperiode: augustus 2018

De eerste en laatste keer met OAD op reis geweest (Busreis Kent: kastelen & tuinen van Engeland). Aan de vriendelijke buschauffeur heeft het niet gelegen, maar puur aan de organisatie.

Wij kwamen terecht in een hotel (Holiday Inn Sittingbourne) waar, blijkt achteraf, al een jaar problemen waren met de airco. Ook nu, in de warme maand augustus, was deze opnieuw kapot. De eerst nacht geen oog dichtgedaan. Het raam kon niet verder open dan een paar centimeter. Dit wilden we eigenlijk niet vanwege het lawaaiige aggregaat en machines onder ons raam, maar anders was het helemaal niet uit te houden. Pas de laatste nacht was de airco weer gemaakt. Tot die tijd moesten we het doen met een ventilator die de hete lucht circuleerde. We konden geen andere kamer krijgen, geen compensatie. De wc ging meerdere malen kapot en we moesten een aantal keer koud douchen. Dit alles bovenop de verkeerde kamer die we hadden gekregen (double i.p.v. twin). Een slechte nachtrust is niet echt bevorderlijk voor je energie en humeur gedurende de dag.

Na thuiskomst bleek dat de problemen bij dit hotel al langer dan een jaar spelen. Blijkbaar interesseert OAD dit weinig aangezien ze gebruik blijven maken van dit hotel en nergens op hun site communiceren richting hun (potentiŽle) klanten over de aanhoudende problemen bij deze zeer ondermaatse Holiday Inn. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vervelend het moet zijn geweest voor toeristen gedurende de hittegolf van deze zomer.

De reactie van OAD op dit alles: 'Er stond toch een ventilator?'
Ik verwacht echt niets onredelijks voor de prijs van deze reis, maar functionerende sanitair en een werkende airconditioning in een kamer in de zomer waar het raam amper open kan? Lijkt me niet teveel gevraagd.

Voor al dit gedoe kregen we van OAD 25 euro... Niet het bedrag, maar een voucher voor een nieuwe reis bij henzelf. Ja.... ... Lees meer

  • Algemeen 3

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen