Reviews over GoMundo

Pagina 2 van 2 met 116 resultaten

op 16 september 2015 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: april 2015

Een 3 daagse trip naar Venetië, geboekt bij GoMundo. Wat een heerlijkheid, alles tip top verzorgd. Was er met mijn vriend om ons 4 jaar bijelkaar te vieren en serieus heb alleen maar genoten. Geen negatief punt wat ik kan melden.

  • Algemeen 8
op 16 juli 2015 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2015

1. Verrassingsreis geboekt bij groupon , uiteindelijke reservatie moest gedaan worden bij Go Mundo in nederland. Er waren 4 bestemmingen mogelijk waarvan de uiteindelijke bestemming werd meegedeeld +/- 1 maand voor vertrek.
2. Go mundo meldt welk hotel (Palma Mazas) + bestemming (Mallorca)het wordt.
3. Na verdere opzoeking van het hotel op internet bleken de kamers zeer slecht te zijn: veel lawaai, beschimmelde kamers, koud eten, vuil zwembad enz . Zowel aan groupon als aan go mundo melden we dat dit onacceptabel is. Waarschijnlijk dachten ze dat het toch “maar” 18 jarigen waren die waarschijnlijk niet veeleisend zouden zijn en toch zeker niet zouden klagen.
4. Als geste biedt Go Mundo biedt 2 alternatieven aan mits bijbetaling van 40 eur/persoon. De reis op zich voor 8 dagen koste al 529 eur/persoon + bagage 50 eur/persoon + transfer 35 eur/persoon ( in het aanbod was slechts 20 eur vermeld. Na nazicht op internet werd 1 van beide hotels geselecteerd die op het internet het meest redelijk leek: Globales Simar in Mallorca
5. Dochter en haar vriendin zijn vertrokken op 14/07
6. Bij aankomst op het vliegveld werd hen gezegd te wachten en werden ze zonder verdere informatie opgehaald door een taxi die hen ook verder niets wist te zeggen, er was dan ook een taal probleem want de taxi chauffeur sprak alleen Spaans. Wat toch een vrij onveilig gevoel gaf, gezien er niemand bij hen was blijven wachten en ze op zichzelf aangewezen waren verder
7. Bij aankomst in het hotel werd hen een kamer toegewezen. Op de muur zat een kakkerlak, een ander groot torachtig insect met vleugels kwam uit de kussensloop gekropen op het bed, de kamer rook duf en als klap op de vuurpijl bleek de kamer niet op slot te kunnen noch van de binnenkant , noch van de buitenkant – er was helemaal geen slot. Uiteraard gaf dit op zich al geen veilig gevoel. Toen ze naar boven naar hun kamer werden gestuurd hadden ze zich vergist van deur en kwamen ze in een andere kamer terrecht waar ook mensen logeerden.
8. Dochter en vriendin zijn onmiddellijk gaan klagen aan de receptie, waarnaar ze na lang aandringen een andere kamer toegwezen kregen, met de belofte dat ze de volgende dag een andere kamer zullen krijgen. Na een zeer lange wandeling in het pikkedonker via een lange trap en rotsen ( slecht bereikbaar) ver van het hotel gebouw zelf gelegen, komen ze aan in een gebouwtje waar "privado" op de deur staat. Bij het betreden van de kamer blijkt dit een mini kamertje te zijn van 2 op 3. Gezien deze kamer heel kaal en basic is met 2 smalle enkele bedden waar nauwelijks tussen gewandeld kan worden, er geen airco aanwezig is en er vlak voor het enige raampje in de kamer een rots staat, veronderstellen we dat dit een personeelskamer is. Eveneens is hier geen terras aanwezig, bij het douchen loopt de hele badkamer onder omdat dit fout gebouwd is. Wifi waarvoor ze voor 7 dagen extra hebben betaald heeft helaas geen bereik in hun kamer.
9. Dag erna ( woensdag) de receptie krijgen ze te horen dat ze op de kamer moeten blijven, maar dat ze de dag erna (donderdag) een andere kamer zullen krijgen. Blijkt ook dat er helemaal geen contact persoon is ter plaatse.
10. Ik ( de moeder) heb gebeld met groupon en go mundo om te klagen en het verhaal uit te leggen. Groupon heeft de klacht genoteerd en komt hier op terug, uit ervaring weet ik dat dat ook meer dan waarschijnlijk zal gebeuren.
11. Go mundo belt met hotel , waaruit blijkt dat ze zoals de receptie al vermeld had, pas op donderdag een nieuwe kamer zullen krijgen
12. Blijkbaar is ondertussen de hotelreceptie sinds het telefoontje niet meer vriendelijk
13. Vandaag (donderdag) blijkt dat ze weer geen nieuwe kamer krijgen. Na aan Go Mundo gevraagd te hebben om nog eens te bellen met het hotel, heeft het bijna 4 uur geduurd voor ze eindelijk terugbelden - ondertussen al verscheidene malen gebeld maar was de bewuste persoon "net" niet op zijn plaats. En wat denk je op vrijdag zal hen een nieuwe kamer gegeven worden. Dan zijn er nog maar 3 van de 7 nachten over. Maar ondertussen heb je wel betaald zoals alle andere gasten voor een volwaardige kamer met terras ( eveneens beloofd door Go Mundo). Nu op zich wil dat in zijn geheel misschien niet zo veel zeggen, want terwijl mijn dochter en haar vriendin elke dag weer braaf aan de receptie wachten om te zien of ze een nieuwe kamer krijgen, horen ze telkens weer klanten die komen klagen over hoe smerig de kamers zijn, of andere problemen. Als er nieuwe gasten aankomen worden zij onmiddellijk naar een ander hotel doorgestuurd. Ondertussen denk ik dat ze de hoop op een "echte" kamer stilletjes aan, aan het opgeven zijn. Go Mundo wijst ook alle verantwoordelijkheid af. Ze willen dat er een klacht wordt ge-emailed naar de klachtendienst, want de klachten dienst is - gek genoeg - niet telefonisch bereikbaar en was vandaag ook niet aanwezig. Wat mij doet denken dat alle klachten om het op zijn belgisch te zeggen "classement vertical" ( in de vuilbak) belanden. Een naam van een verantwoordelijke van Go Mundo krijg je ook niet los. De persoon die ons te woord stond aan de telefoon (een zekere Michael) heeft ons verteld dat we maar moeten gaan klagen bij het hotel zelf, want dat zij niet verantwoordelijk zijn. Echt? Waarom neem je anders een reisorganisatie in de hand? Hoe gemakkelijk kan Go Mundo zich ervan afmaken! Het zou natuurlijk kunnen, ik zie het al voor mij : eindeloze telefonische discussies voeren met het hotel, personeel dat het engels niet machtig is, ik die het spaans niet machtig ben, nog meer kosten en stress. De uitkomst van een klacht indienen bij het hotel is vrij voorspelbaar of ze wijzen het ook af ( wat kun je hen immers maken vanuit België?) of ze verwijzen je ook door. De telefoons van en naar Spanje hebben de laatste dagen al een klein fortuin hebben gekost. Ja Go Mundo heeft het allemaal uitstekend bekeken, het geld wordt vrolijk in de kassa gestoken, maar als er verder problemen zijn bekijk je het zelf maar. Ach ze zullen wel eens bellen, en ze praten vrolijk met je mee en geven je gelijk dat het inderdaad niet kan, tot je begint over een vergoeding, dan zijn ze absoluut niet verantwoordelijk. Dit was de allereerste reis ervaring van mijn dochter en haar vriendin, zonder ouders. En ik ben er zeker van dat het met Go mundo zeker hun allerlaatste ervaring zal zijn. Dit was een reis waarvoor ze zelf gewerkt hebben in de weekends doorheen het jaar, een reis waarvan ze hun vertrouwen hadden geschonken aan zowel groupon als Go mundo om voor hun geld waar te krijgen en helaas was het tegendeel het geval. Ik kan me voorstellen dat Go Mundo in hun geheugen gegrift zal staan als "such a bloody experience never again"!
Als hier alsnog iets goeds uitkomt weet ik het zeker te melden, want als het goed is mag het ook gezegd worden.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1




op 3 juli 2015 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2015

Ik ben op zoek naar mensen die ook nare ervaringen hebben met het reizen naar mallorca via reisorganisatie gomundo.
Voor ons was het een vreselijke ervaring en de ondersteuning vanuit gomundo was zeer slecht.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 23 mei 2015 bestemming: Spanje / Portals Nous Mallorca, reisperiode: mei 2015

Prima hotel met erg aardige mensen.
Geen transfer naar en van hotel, taxi komt erbij 2x 35 euro.
Vlucht zonder koffers, 120 euro erbij voor 2 personen.
Gomundo is een waardeloze organisatie die geen enkele reactie geeft op klachten maar nergens VOORAF de extra kosten vermeld. Gewoon nooit meer bij gomundo boeken lijkt mij het beste!

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 5
op 6 januari 2015 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2014

Wat een vreselijke organisatie. Een driedaagse reis geboekt naar barcelona. Woensdagochtend vertrekken en Vrijdagavond terug. Klinkt goed...maar dan.
Eerst wordt het onderkomen nog gewijzigd, dat wordt netjes doorgegeven. Maar op de ochtend van de terugreis blijkt het vliegtuig niet om 9 uur 's avonds maar om 9 uur 's ochtends te zijn vertrokken. Op alle papieren stond echt wel 21:00 !! Maar even bellen met GoMundo, dat is op zich al een uitdaging vanuit Spanje. Krijg je eindelijk iemand aan de lijn..."Nee, dat is echt uw fout. Ga maar naar het vliegveld en probeer een vlucht terug te krijgen." Absurd...uiteindelijk maar zelf twee tickets geboekt op de tijd zoals ze waren gecommuniceerd. Terug in nederland direct contact opgenomen, per aangetekende brief, en GEEN reactie at all mogen ontvangen. Nog maar eens gebeld, en daarna uiteindelijk een reactie. Nee, inderdaad ...een foutje. Maar als ik zelf beter had opgelet had ik er wel op tijd achter kunnen komen dus niks, nada, noppes. Hier zijn we nog niet klaar mee, maar wees dus gewaarschuwd. Het is een zootje daar!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 8 augustus 2014 bestemming: Malta / st. Paul s bay, reisperiode:

Vies, vuil hotel. Alles kapot en vies (zelfs beddengoed) en vol schimmel, peuken op grond, viezigheid op de muur, rioleringslucht, schoonmaak uitgebleven. Go Mundo voelt zich niet verantwoordelijk, jammer.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 3
  • Prijs / kwaliteit 1
op 7 juni 2011 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: september 2010

Begin januari 2010 (dus meer dan 9 maanden van te voren) hebben we een vakantie geboekt bij GoMundo, van 21 t/m 29 september 2010, in het vijf sterren plus Miracle Resort Hotel in Lara (Antalya). Op de site van Gomundo stonden vluchttijden en -nummers al aangegeven, evenals op de direct daarna - per mail - ontvangen bevestiging. Het begon echter al mis te gaan met de reisbescheiden die pas 5 dagen van te voren (door Corendon) aan mij werden gemaild. Het eerste mailtje betrof een gewijzigde vlucht naar Istanboel (?), op een heel andere datum dan door mij geboekt, maar wél op mijn naam en met mijn klantnummer. Het tweede mailtje bevatte wél de geboekte tickets, maar toen bleek dat de terugvlucht ruim 12 uur was vervroegd. Dat betekende dat ons in één klap in feite een dag en een nacht werd afgepakt. Ik heb daarop onmiddelijk de telefoon gepakt en met GoMundo gebeld. Ik kreeg echter een onvriendelijke dame aan de lijn die me verwees naar de kleine lettertjes en zei dat ik dan maar een klacht in moest dienen (die toch geen enkele zin zou hebben). Er werd mij geen enkele reden of uitleg gegeven en ook werd niet gekeken of er wellicht nog andere vluchten of mogelijkheden waren. Daarop heb ik gebeld met Corendon, maar daar kreeg ik ook nul op mijn request, er werd alleen gelachen om het foute mailtje over Istanboel ("tja, we hadden even een computerstorinkie... hahaha...") en ik werd onmiddellijk verwezen naar het voorafgaande gesprek met Gomundo. Beide bedrijven zijn dus blijkbaar één. Hoe dan ook: geen excuses, geen verklaring, geen tegemoetkoming: helemaal niets. De vluchten werden niet uitgevoerd met Corendon (dat zo prat gaat op de nieuwe luchtvloot), maar door Sky Airlines. Dat betekent dus in de praktijk vliegen met érg oude toestellen, waarin de stoelen zó dicht op elkaar staan dat er geen enkele beenruimte is. Ik ben zelf één meter tachtig en heb de hele reis met mij knieën klem gezeten. Verder een veel te hoge temperatuur, een smerig broodje en onvriendelijk personeel, dat de talen niet spreekt. Ik heb overigens veel gevlogen maar nog nooit zo'n beroerde landing meegemaakt. Je zou er nog vliegangst aan overhouden. In hotel bleek dat er geen voucher was. Dat was GoMundo (of Corendon) blijkbaar vergeten. En wij hadden daar in de commotie over de tickets ook niet meer aan gedacht. Gelukkig beschikt het Miracle Resort Hotel wél over vriendelijk en professioneel personeel, dus dat was snel geregeld. Geen kwaad woord over dit hotel trouwens. Wél over de reisleiding ter plaatse van Corendon: ongeďnteresseerd en alleen maar uit op geld. De excursies die worden verkocht zijn pure commercie. De hamam, waar Corendon blijkbaar een deal mee heeft, was smerig en zelfs ranzig (waar taxichauffeurs blijkbaar gewoon binnen kunnen lopen op het moment dat er een vrouwelijke gast wordt gemasseerd...). De excursie naar Antalya omvatte een verplichte stop van anderhalf uur in een groot juweliersbedrijf. Ook interessant was het dat we extra hebben moeten betalen voor zeezicht. Wij hadden echter geen zeezicht. We keken recht tegen het naastgelegen hotel aan. Alleen vanaf het balkon, kijkend naar links, konden we de zee zien. Kamers met direct zeezicht waren allang niet meer beschikbaar (nogmaals: we hadden negen maanden eerder geboekt....). Navraag leerde ons ook dat de andere gasten, in kamers om ons heen, helemaal niet extra hoefden te betalen voor "zeezicht". Dat vonden wij maar vreemd. Hoewel weer en hotel dus prima waren, heeft de vakantie ons niet gebracht wat we ervan hadden verwacht. Bij terugkomst heb ik dus een klacht ingediend en schade geclaimd bij Corendon/Gomundo en daarna (toen beide reisorganisaties - zoals verwacht - niet thuisgaven) bij de geschillencommissie Reizen. Dat is een langdurige procedure, voor de échte volhouders. Nu bén ik toevallig zo'n volhouder. Uiteindelijk ontving ik heel recent (ruim zeven maanden later) een uitspraak van de commissie. Ik moet zeggen dat deze heel teleurstellend is: er wordt gewoon verwezen naar de beruchte "kleine lettertjes", waarbij men volledig voorbij gaat aan de (door mij aangehaalde) uitspraken die de commissie eerder zélf heeft gedaan. Namelijk: een reisorganisatie mag - ongeacht de kleine lettertjes - niet zomaar en zónder opgaaf van redenen - de vluchttijden veranderen, laat staan de vluchtnummers. Het wijzigen van de vluchttijden met meer dan 12 uur is sowieso ongehoord. In principe zou dan schade moeten worden vergoed. De commissie is hier in het advies echter helemaal niet eens op ingegaan. Corendon/GoMundo beroepen zich met betrekking tot de zeezichttoeslag op de "uitingen" terzake, die op de site te vinden zouden zijn. Ik heb ze echter niet kunnen vinden (en geloof me dat ik heb gezocht). Ook zijzeezicht of zelfs indirect zeezicht (?) zouden volgens Corendon/GoMundo gelijk staan aan zeezicht. Wat een onzin: waarom zouden mensen daar dan extra geld voor betalen ? In dat geval zou trouwens driekwart van de kamers in het Miracle Resort hotel (vanwege de vorm/ligging) zeezicht hebben. De commissie bepaalde terzake echter alleen dat andere reisorganisaties blijkbaar betere contracten hadden afgesloten. Eigenlijk zegt de commissie dus dat Corendon/Gomundo slechte onderhandelaars zijn. En dat de klant eigenlijk ergens anders zou moeten boeken, om hiervan niet de dupe te worden. Ik heb echter meer het gevoel dat er door GoMundo/Corendon op deze manier gewoon meer geld uit je zak wordt geklopt. De commissie maakte daarentegen wél een heel punt van het feit dat ik niet meteen aan de bel had getrokken toen ik de reisbescheiden niet op tijd (d.w.z. tenminste 10 dagen voor vertrek, conform de ANVR-voorwaarden) had ontvangen. Laat ik nu vooraf nét niet die voorwaarden hebben gekregen, laat staan gelezen. En wij dachten simpelweg dat er wel nog tijd genoeg was voor vertrek en wilden nog een paar dagen afwachten alvorens GoMundo te benaderen. Wij zijn de beroerdste niet. Nu werd me deze absolute bijzaak echter - op aangeven van GoMundo/Corendon - ineens zwaar door de commissie aangerekend. U raadt het al: mijn klacht werd - nauwelijks gemotiveerd - afgewezen en deze uitspraak was definitief en bindend. Einde verhaal dus.
Saillant detail: in de meivakantie zijn we met de kinderen wederom naar het Miracle Resort Hotel geweest. Dit keer geboekt in Duitsland, bij een Duitse reisorganisator (Alltours). Alles klopte als een bus, alleen de vluchten (weer) niet. Deze zouden (helaas en blijkbaar onvermijdelijk) ook worden uitgevoerd door Corendon. Ter plaatse bleek echter dat de vluchten werden uitgevoerd in toestellen van Detur. Dat is een mij onbekende Turkse prijsvechter. Ik geloof niet dat ik een verdere toelichting hoef te geven op de slechte kwaliteit van vlucht, personeel en toestellen (er waren op de romp stickers aangebracht over de oorspronkelijke firmanaam heen...). Een goed verstaander heeft inmiddels maar een half woord nodig. En natuurlijk werden op het laatste moment de vluchttijden van de terugreis weer gewijzigd. Dit keer slechts twee uur later, maar wél met een tussenlanding in Bremen, hetgeen weer een vertraging van twee uur opleverde en een hoop gedoe op het vliegveld van Bremen (wéér wachten met jengelende kinderen, opnieuw door de douane, opnieuw door alle veiligheidschecks e.d.). Ineens schoot me te binnen dat we een jaar of acht, negen geleden met een groep vrienden zouden gaan zeilen in Turkije en dat we toen op Schiphol ook een enorme heisa hebben gehad bij het inchecken bij (jawel !) Corendon. Het bleek dat de hele passagierslijst ineens blanco in de computer zat of iets dergelijks. Dat leverde forse vertraging op en kostte ons toen bijna de vlucht. Ook toen had Corendon het dus al niet spits...
Wat heb ik geleerd ? GoMundo is blijkbaar de winkel van Corendon en beide bedrijven vallen onder hetzelfde management en zijn op hetzelfde adres gevestigd. Terwijl bij boeking al het exacte vluchtnummer en de vluchttijden worden genoemd, mag je daar later blijkbaar geen beroep meer op doen. Dan is men ineens niet thuis en wordt verwezen naar de "kleine lettertjes". Ik zou zeggen: zet het dan gewoon NIET op je site. Men is niet (klant)vriendelijk en wordt direct als lastig ervaren, hoewel men zélf de zaak dus niet goed op een rijtje heeft. Corendon is een prijsvechter die zich als een grote jongen voordoet, maar in werkelijkheid maar een paar eigen vliegtuigen heeft. Die kunnen de vraag blijkbaar niet aan. Het leeuwendeel van de vluchten wordt dus uitgevoerd door charterbedrijven (onderaannemers), als Sky Airlines of Detur, met een - wat mij betreft - bedenkelijke reputatie. Je wordt ook niet behandeld als klant maar als te vervoeren vee. Daar kies je helemaal niet voor bij boeking, maar het wordt je wél door de strot gedrukt. Verder probeert Corendon kennelijk (ook) goedkoop te werken door zomaar vluchten samen te voegen als toestellen niet helemaal vol zitten. Dat verklaarde bij nader inzien ook de plotselinge wijzigingen van de vluchttijden die ik zélf heb meegemaakt. Allemaal leuk en aardig voor Corendon, maar wat heb ik daar als klant nou mee te maken ? Dat was ook mijn punt in de klacht: ik heb (niet te weinig) betaald voor 10 dagen én zeezicht. En ik heb negen dagen en geen zeezicht gekregen. Is het dan raar dat ik daar over klaag ? Als ik bij de bakker tien krentenbollen koop, en ik krijg er uiteindelijk maar negen, dan word ik toch ook boos ? Dan kan die bakker me toch ook niet zomaar verwijzen naar de "kleine lettertjes" ? Of ben ik nou gek ? Volgens mij kan Corendon de weelde gewoon niet aan. Ik ga er in ieder geval nooit meer boeken en datzelfde geldt voor GoMundo. Met betrekking tot de geschillencommissie Reizen: voor zo'n omslachtige en langdradige procedure valt het eindadvies me vies tegen. Niet persé omdat ik ongelijk heb gekregen, maar vanwege de bedroevende juridische kwaliteit en de slechte motivatie. Ik krijg de indruk dat de commissie lang niet zo onafhankelijk en deskundig is, als ze zich voordoet.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 5
op 25 mei 2010 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: april 2010

Alle jaren ervaring met diverse reisorganisaties. Gomundo is slechter dan slecht, een stelletje afzetters vind ik het. Boek geen excursies via hun reis agent is 3x te duur en 3x niets. Ga niet naar Turkije met deze organisatie, is alleen gebaseerd op afzetten en manipuleren.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 11 oktober 2009 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: oktober 2009

We hebben vaker geboekt via internet. Soms positief en soms negatief. Deze keer een weekend Istanbul geboekt bij GoMundo. De reis verliep vlekkeloos. We hebben een heerlijk weekend gehad. Istanbul is echt prachtig en zeker een aanrader. Wij raden zowel Istanbul als GoMundo van harte aan.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 12 september 2009 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2009

GoMundo is absoluut een vreselijke reisorganisatie. Net als moeder bedrijf Corendon. Na het boeken van de reis moet op plaats van bestemming nogmaals betaald worden. Extra kosten voor de reisleiding die inclusief waren, uiteindelijk ruim 3 keer zo duur uitgeweest alleen voor de reis en hotels, exclusief eten en drinken. GoMundo zet mensen ontzettend af, de reisleiding had geen idee, transfers waren te laat, hotels overboekt en smerig.

Kortom, er is geen mogelijkheid dat ik ooit nog mee wil met GoMundo / Corendon op vakantie. Wat een smerig stelletje criminele afzetters!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 2
  • Prijs / kwaliteit 1
op 14 september 2008 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2008

2 dagen voor we naar huis gingen lazen we per toeval onze email dat onze terugvlucht naar amsterdam was en niet naar brussel zoals we geboekt hadden. Net als vorig jaar trouwens. Maar we hebben op tijd klacht ingedient en vroegen een vlucht naar brussel en dat hebben we gelukkig gekregen, wel 3 dagen later maar dat vonden we niet erg. Alleen jammer dat ze ons niet persoonlijk verwittigt hadden dat de vlucht was verandert. Anders mochten we net als vorig jaar naar amsterdam gaan en dan ben je zeker 11 uur onderweg naar brussel. Eerst wachten in de vlieghaven,dan vliegen en dan weer 4 uur op de bus naar brussel en dan was je nog niet thuis. Daarom waren we blij dat we langer mochten blijven, want dan kon je rechtstreeks naar brussel. Je moet GoMundo /Correndon goed in de gaten houden ivm de vluchten want anders hebben ze je goed beet.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 9
op 9 februari 2008 bestemming: Egypte, reisperiode: december 2007

Een dag van te voren werd gemeld dat we met een andere vliegtuig zouden vliegen, en vervolgens nog 4 uur met de bus moesten, omdat deze op een andere locatie zou stoppen, en hiervoor zou een vergoeding worden toegedient van 30 euro pp.

Uiteindelijk duurde het 7 uur met de bus, en dat terwijl we dus al v.a. 2 uur 's nachts (vanaf schiphol) onderweg waren en pas de volgende avond 19 uur aankwamen. Voor ons was dit al vermoeiend laat staan voor ons kind! Terugweg ging exact het zelfde, en hierdoor dus 2 dagen verloren!

En de vergoeding hebben wij nooit ontvangen!!

Nou, ik heb geen goed woord over Gomundo, en zal ook niet meer bij ze boeken..

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 7 januari 2008 bestemming: Turkije, reisperiode: november 2007

Wij hebben een prachtige excursie reis gemaakt met GoMundo in Turkije. De hotels waren prima. Het eten goed. De excursies waren uitmuntend met een prima lunch tussen de middag. De chauffeur Houssein en de reisleider Omar waren super. Wij hadden een fantastische groep mensen (14) waar we 8 dagen mee zijn opgetrokken. Overal werden we vriendelijk behandeld. De laatste excursie na de tapijtfabriek ook nog een goudfabriek en leerfabriek, waar men erg zijn best deed je te laten kopen, was wat te veel van het goede, maar heel begrijpelijk als je weet dat deze volpension week ons slecht 300 euro kostte.
Pluspunt voor de tapaijtfabriek Olusumholding in Denizli. We kochten daar een tapijt waarvan de franjes weggewerkt zouden worden. Toen we het tapijt kregen was dit slechts voor de helft gedaan. (foutje van het bedrijf) Na een mailtje werden we per omgaande gebeld. We mochten het op hun kosten laten doen in Nederland. De kosten waren 27,50. We kregen 100 euro overgemaakt voor de gedane moeite en benzinekosten. Prima opgelost dus!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 30 oktober 2007 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2007

Goede ervaringen met boeken via Gomundo. Een 6je deze keer bij waardering reisbegeleiding omdat men vergeten was ons mee te delen wanneer wij moesten vertrekken, maar dit ligt niet aan Gomundo, maar wel aan de reisagent Corendon. Andere keren alles vlot en goed verlopen.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 9 maart 2007 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2006

Wij hebben in een goed verzorgd hotel gezeten in Kusadasi. Zelfs het eten was uitstekend. En de entertainment groep was ook goed bezig. Je werd de hele dag wel bezig gehouden. De kamers werden ook iedere dag gedaan. Reis was goed geregeld door GoMundo.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 4 maart 2007 bestemming: Bulgarije, reisperiode: augustus 2006

Sinds enkele jaren gaan we steeds met het hele gezin met Gomundo omdat het ons erg bevalt. De reis is goed betaalbaar en je krijgt er erg goede kwaliteit voor terug!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
  • Vorige
  • 1
  • 2