Schrijf een review

Sunweb

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Bahialaan 2, 3065 WC Rotterdam NL
0900-0290

Logo van Sunweb

Sunweb is sinds 2000 expert in voordelige zonvakanties, wintersportvakanties en autovakanties. De reisorganisatie heeft zonvakanties in verschillende soorten: all-inclusive vakanties, kindvriendelijke familievakanties, romantische vakanties, sportieve vakanties en kleinschalige vakanties. Elk van deze soorten vakanties hebben hun eigen kenmerken en voordelen die gecombineerd worden met de excellente service van Sunweb.

Zowel voor zomerse zonvakanties of winterzonvakanties kun je bij deze reisorganisatie terecht. Denk aan de heerlijke zomers in bijvoorbeeld Spanje, Portugal en Turkije of aan de winters in Egypte en op de Canarische Eilanden. En mocht je tijdens de winter langer dan 29 dagen weg willen, dan heeft Sunweb een speciaal 'overwinteren aanbod', waarbij je voor een zacht prijsje voor een lange tijd op één zonbestemming blijft tijdens de winter.

Sinds april 2015 maakt Sunweb een selectie van de zonvakanties die een extra hoge beoordeling krijgen. Bij deze zonvakanties geeft Sunweb aanvullende service in de vorm van Nederlands sprekende reisleiding en transfers naar het hotel vanaf de luchthaven. De Sunweb selections hotels liggen in Turkije, Griekenland, Spanje, Tunesië en Cyprus. Net zoals bij al het aanbod van Sunweb kun je voor de selections je voorkeur aangeven voor bijvoorbeeld een familievakantie, wellnessvakantie of kleinschalige vakantie. Bij de kleinschalige vakanties heb je geen last van massatoerisme en kun je genieten van rust om je heen en zijn er bij de kindvriendelijke familievakanties veel faciliteiten en activiteiten aanwezig voor de kinderen.

Als je meer voelt voor een wintersportvakantie, kun je kiezen uit 150 bestemmingen waaronder Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk. Bij deze vakanties is de skipas altijd inbegrepen, net als gratis skigarantie. Als er onvoldoende sneeuw op de vakantiebestemming valt, kun je dankzij de skigarantie kosteloos de vakantie omboeken of annuleren. Ook biedt Sunweb mini-skivakanties, waarbij je een aantal dagen kunt genieten van wintersport. Als je meer luxe wilt tijdens de wintersportvakantie, kun je kiezen voor een van de luxere wellnessvakanties.

Houd je er meer van om met eigen vervoer te reizen als je op vakantie gaat? Kies dan voor een autovakantie. De bestemmingen van de autovakanties zijn Frankrijk, Italië, Spanje, Kroatië, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Per land kun je kiezen uit verschillende plaatsen waar je verblijft in een hotel, camping of appartement.

Alle vakanties van Sunweb zijn alleen online te boeken via de website en niet bij een reisbureau. Verder kun je op de website ook losse vliegtickets kopen en zijn er altijd een paar leuke aanbiedingen te vinden. Voor vragen, opmerkingen en ondersteuning kun je naar de reisorganisatie bellen of mailen, een bericht plaatsen op het Sunweb Forum of contact opnemen via de sociale media.

Ervaringen met Sunweb

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 697 reviews over Sunweb lezen. Het gemiddelde cijfer is een 5,4. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 15 juli 2006 door Johan Meeuwissen.

Deze organisatie zit in de categorie strandvakantie. Hierin zitten 7 organisaties; o.a. Boosten, Corendon, GoMundo, Neckermann reizen en Sunweb. Al deze organisatie samen hebben in 3.092 reviews een gemiddelde gescoord van 5,1. Sunweb scoort dus gemiddeld 0,3 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie strandvakantie.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award.Sunweb heeft deze publieksprijs gewonnen in '2018'.

Sunweb krijgt gemiddeld een 5,4
op basis van 697 ervaringen:

5,4 + Ervaring delen
op 22 december 2024 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2024

Wat een slechte organisatie!
Op vliegveld stond er niemand om ons op te vangen. We konden niemand bereiken voor hulp! Na paar uur zelf geregeld weg te komen. Vervolgens zat receptie paar uur dicht en konden we niet in onze accomodatie!! Sunweb gaf niet thuis! Klacht werd niet serieus genomen, ook bij thuiskomst nier.. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 17 december 2024 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: december 2024

Mijn koffer is niet op bestemming aangekomen, na zelf diverse keren contact te hebben opgenomen met Sunweb totaal geen empathie of teruggebeld door reisbegeleiding op locatie. Misschien zou mijn koffer nog wel een keer terecht komen. Ze hebben geen idee wat het met je doet! Je persoonlijke spullen die weg zijn en alles opnieuw aanschaffen en dan hopen "dat het vergoed wordt" zo makkelijk. Voor mij geen pakketreis meer via Sunweb. Je hebt er toch niets aan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 november 2024 bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: augustus 2024

Finca’s in de achterlanden van Calpe en Moraira verkopen ze mooier dan dat ze in werkelijkheid zijn! Foto’s op de site van een tussen aanbieder Turisol (Spanje) tonen foto’s op de website van zeker 20 jaar oud. Wat was de villa slecht tot niet onderhouden, Vergane Glorie! En Sunweb biedt geen oplossing, ze schepen je af met 100,00, jammer, ik wil mensen graag hier voor behoeden. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 25 oktober 2024 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2024

Sunweb helpt hun klanten niet wanneer het echt nodig is!

Wij hadden een aantal problemen op vakantie: een slechte kamer en geen koffers (stonden nog in Nederland). Meerdere keren hebben wij contact gezocht met Sunweb om ons te helpen, zij hebben zowel telefonisch/mail en op locatie niks voor ons gedaan. Op locatie kregen we van een medewerker van Sunweb zelfs de reactie dat dit allemaal maar iets kleins was…

Inmiddels twee maanden terug en nog steeds bezig met de gemaakte kosten terug krijgen. Wederom blijft Sunweb aangeven dat het niet hun verantwoordelijkheid is.

Wij boeken nooit meer bij Sunweb. Zullen anderen aanraden ook nooit een reis te boeken bij Sunweb.

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2024 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: september 2024

Op donderdag geboekt en op zondag 1 september vertrokken, aankomst op het vliegveld van Barcelona, verwacht je de reis leiding van Sunweb, geappt/gebeld met Sunweb, wat een onaardig personeel, na 1,5 lopen met de koffers, kregen we te horen dat er op het vliegveld verstopt achter een aantal trappen, een loket zit waar je met je boekingsnummer te horen krijgt hoe het in zijn werk gaat met de transfer, 1,5 uur later vertrok de bus naar Pineda de Mar, daar aangekomen werden we gedropt bij een bushalte en de buschauffeur wees naar links, daar zou ons appartementencomplex zijn. Na weer een uur vragen en zoeken en vooral zeulen met onze koffers, moesten we (bejaarde vrouw en zieke dochter) over een onverharde parkeerplaats lopen, met kiezels en keien, om uiteindelijk bij ons appartementencomplex te komen. We waren volledig gesloopt. Vrijdags gingen we terug, inmiddels wisten we dat we over een normale weg naar de bushalte konden lopen (15min) 10:00 stonden we er, 11:00 nog geen bus(zou 10.20 opgehaald worden) op dat moment dat we bij de bushalte aankwamen, was er een wolkbreuk, we stonden tot onze enkels in het water, geappt/gebeld met Sunweb, geen reactie. Teruggelopen in de stromende regen naar ons appartementencomplex (weer 15 min) waar inmiddels de code van het hek verlopen was, om hulp geroepen, gelukkig kwam de dame van de receptie en heeft ons fijn geholpen met drinken en een handdoek, het regende zo hard, dat zelfs de binnenkant van de koffers nat was! We waren helemaal overstuur!! De receptie heeft gebeld, we mochten op kosten van Sunweb een taxi nemen. Thuis gekomen, contact formulier ingevuld, klacht met bon van de taxi, nu nog hopen dat ik het geld terug krijg, 7 weken later nog niets gehoord, daar moet ik natuurlijk ook weer achteraan en Sunweb is nooit te bereiken. Nooit meer Sunweb, Tui is pas klantvriendelijk!!!!!

  • Algemeen 1
op 28 september 2024 bestemming: Turkije, reisperiode: september 2024

Niet kunnen inchecken online ....dis extra kosten . En voor terugvlucht perse een stoel kiezen met kosten en deze af moeten rekenen met raborunner die ik niet bij heb op vakantie.dus weer extra kosten

  • Algemeen 1
op 9 september 2024 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2024

Vluchtnummer: HV6878

Na wat een heerlijke vakantie was op Kreta, liep het einde helaas iets minder fijn af. De terugvlucht was al iets vertraagd naar 23:00 uur, maar uiteindelijk bleek deze geannuleerd te zijn. Hele slechte communicatie op het vliegveld Heraklion, onduidelijke mails van Sunweb en het zelf moeten achterhalen wat de vervolgstappen zouden zijn. Uiteindelijk pas om 03:00 gearriveerd in een hotel, waar we de nacht konden doorbrengen. Helaas ook in de tussentijd geen eten of drinken aangeboden gekregen.

Wekker ging om 07:00 uur, ontbijt was hierna en iedereen werd om 08:30 opgehaald om teruggebracht te worden naar het vliegveld. Dit omdat de vlucht in eerste instantie verplaatst zou worden naar 11:00 uur de volgende ochtend. Echter kreeg iedereen om 06:00 uur per mail te horen dat de vlucht helemaal niet zou doorgaan en heeft Sunweb een vlucht om 19:45 uur diezelfde avond geregeld. Nu zou je denken dat is goed geregeld, maar dit bleek helaas niet het geval.

Eenmaal aankomen op het vliegveld spraken wij een personeelslid van Sunweb. Deze meneer bevestigde dat onze vlucht om 19:45 uur zou zijn en adviseerde ons deze tijd te wachten op het vliegveld (omdat de vlucht volgens hem nog wel eens kon vervroegen). We hebben aangegeven dat wachten van 08:30 tot 19:45 aardig lang is en hebben gevraagd of we terug gebracht konden worden naar het hotel. Helaas was de reactie dat dit niet mogelijk was en bleef de boodschap dat we maar op het vliegveld moesten wachten. Ook gevraagd of de kosten die gemaakt worden gedurende de dag wel gedeclareerd konden worden. Deze meneer gaf aan dat dit voor eigen rekening was. Kortom naast de korte overnachting en het ontbijt in het hotel was de gedurende tijd niets voor ons geregeld.

Zowel door Subweb als Transavia werd er voor ons niets geregeld en werden wij aan ons lot overgelaten. Er wordt geen rekening gehouden met de behoeften die een mens heeft (eten, drinken, passende verblijfplaats ect.). De communicatie tussen beiden leek ook niet aanwezig te zijn en dit bleek later op de dag. Er werden namelijk andere passagiers rond 18:00 uur met een taxi afgezet bij het vliegveld. Toen wij verbaasd vroegen waar zij vandaag kwamen, gaven zij aan de gehele dag te hebben verbleven in een hotel. Het was echt een ongeregeld zooitje (nog netjes gezegd) en dan heb ik nog niet eens alles benoemd, aangezien dit te veel is om op te schrijven. Helaas hebben wij niet alleen financiële kosten gemaakt, maar heb ik ook lichamelijk geleden aan dit tafereel. Door het feit dat wij geen plek hebben gekregen om tot rust te komen heb ik (mogelijk blijvende) extra schade opgelopen aan mijn chronische rugklachten.

Ondanks het feit dat de meneer van Sunweb aangaf dat de gemaakte kosten voor eigen rekening waren, heb ik alsnog een claim ingediend bij Transavia. Ik hoop dat dit serieus wordt genomen en ook dat er intern gekeken wordt naar waar dit allemaal is misgegaan.

  • Algemeen 3
op 4 september 2024 bestemming: kokkari / Samos, reisperiode: augustus 2022

Perfecte reisleiding op deze bestemming

  • Algemeen 9
op 21 juli 2024 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2024

Mijn man en ik probeerden een last minute vakantie te boeken via hun website. Tijdens het vergelijken van prijzen voor verschillende data en vanaf verschillende laptops, merkten we niet op dat we per ongeluk vier vakanties hadden geboekt bij hetzelfde hotel. Deze vakanties overlapten elkaar zelfs gedeeltelijk, wat duidelijk een menselijke fout aantoont. Toen we deze vergissing ontdekten in onze "Mijn Sunweb" account, probeerden we de overtollige boekingen te annuleren, maar dit bleek niet mogelijk. We namen onmiddellijk contact op met de klantendienst, waar een medewerker aanvankelijk bevestigde dat drie van de vier vakanties kosteloos geannuleerd konden worden vanwege de evidente fout. Echter, later op de dag ontvingen we een e-mail met de mededeling dat slechts één boeking kosteloos geannuleerd kon worden. De overige boekingen moesten we ofwel doorverkopen, of annuleren tegen een som van 80% van de totale prijs. Dit betekent dat we opgescheept zaten met twee dure vakanties in hetzelfde hotel binnen een periode van twee maanden. De enige optie die ons werd geboden was om de vakantie in september om te boeken (niet echt een toegeving, aangezien deze termijn voor omboeken zo in hun voorwaarden staat). Maar na deze ervaring durf ik niet meer op hun website te klikken, uit angst voor verdere problemen. Wij voelen ons in de steek gelaten en bedrogen door Sunweb. Deze situatie had eenvoudig opgelost kunnen worden, maar van hogerhand lijkt er geen bereidheid om ons te helpen. Wij werden niet in staat gesteld om met een manager te spreken en werden aan ons lot overgelaten. Door de achterliggende informatie is het duidelijk dat het over een menselijke fout gaat. Dit gaat hier duidelijk over machtsmisbruik en onmenselijk handelen. Met maar een klein beetje goede wil kan deze fout op een menselijke manier rechtgezet worden. Ik wil graag dat andere mensen op de hoogte zijn van deze onrechtvaardige behandeling en de slechte klantenservice die wij hebben ervaren. Ik hoop dat door ons verhaal te delen, anderen behoed kunnen worden voor dezelfde ellende.

  • Algemeen 1
op 18 juli 2024 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2024

Reis naar Portugal geboekt via Sunweb. Helaas werd de heenvlucht geannuleerd toen we al op Schiphol stonden.

Géén communicatie of hulp vanuit Sunweb. Uiteindelijk via een automatisch mailtje omgeboekt naar een andere vlucht dag later.

Compensatie (door Sunweb "korting" genoemd, alsof het iets positiefs is...) slechts €181 op een reissom van >€3300, m.a.w. je mist 11% van je vakantie en krijgt slechts 5% van je geld terug.

Paar keer contact gehad maar customer care weigert rechtvaardige compensatie. Kan alleen wellicht nog een deel van de huurauto terugkrijgen, maar alleen omdat ik er zelf over begon en ik moet dat zelf regelen.. Terwijl het in het pakket van Sunweb zit..

Dus al met al geen service (wel servicekosten uiteraard) en geen rechtvaardige compensatieregeling.

Boek niet via Sunweb.

  • Algemeen 1

Bekijk 697 ervaringen over Sunweb

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen