Sunweb

Url: https://www.sunweb.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie

Logo van Sunweb
Sunweb won in 2018 de Reisgraag award

Sunweb is sinds 2000 expert in voordelige zonvakanties, wintersportvakanties en autovakanties. De reisorganisatie heeft zonvakanties in verschillende soorten: all-inclusive vakanties, kindvriendelijke familievakanties, romantische vakanties, sportieve vakanties en kleinschalige vakanties. Elk van deze soorten vakanties hebben hun eigen kenmerken en voordelen die gecombineerd worden met de excellente service van Sunweb.

Zowel voor zomerse zonvakanties of winterzonvakanties kun je bij deze reisorganisatie terecht. Denk aan de heerlijke zomers in bijvoorbeeld Spanje, Portugal en Turkije of aan de winters in Egypte en op de Canarische Eilanden. En mocht je tijdens de winter langer dan 29 dagen weg willen, dan heeft Sunweb een speciaal 'overwinteren aanbod', waarbij je voor een zacht prijsje voor een lange tijd op één zonbestemming blijft tijdens de winter.

Sinds april 2015 maakt Sunweb een selectie van de zonvakanties die een extra hoge beoordeling krijgen. Bij deze zonvakanties geeft Sunweb aanvullende service in de vorm van Nederlands sprekende reisleiding en transfers naar het hotel vanaf de luchthaven. De Sunweb selections hotels liggen in Turkije, Griekenland, Spanje, Tunesië en Cyprus. Net zoals bij al het aanbod van Sunweb kun je voor de selections je voorkeur aangeven voor bijvoorbeeld een familievakantie, wellnessvakantie of kleinschalige vakantie. Bij de kleinschalige vakanties heb je geen last van massatoerisme en kun je genieten van rust om je heen en zijn er bij de kindvriendelijke familievakanties veel faciliteiten en activiteiten aanwezig voor de kinderen.

Als je meer voelt voor een wintersportvakantie, kun je kiezen uit 150 bestemmingen waaronder Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk. Bij deze vakanties is de skipas altijd inbegrepen, net als gratis skigarantie. Als er onvoldoende sneeuw op de vakantiebestemming valt, kun je dankzij de skigarantie kosteloos de vakantie omboeken of annuleren. Ook biedt Sunweb mini-skivakanties, waarbij je een aantal dagen kunt genieten van wintersport. Als je meer luxe wilt tijdens de wintersportvakantie, kun je kiezen voor een van de luxere wellnessvakanties.

Houd je er meer van om met eigen vervoer te reizen als je op vakantie gaat? Kies dan voor een autovakantie. De bestemmingen van de autovakanties zijn Frankrijk, Italië, Spanje, Kroatië, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Per land kun je kiezen uit verschillende plaatsen waar je verblijft in een hotel, camping of appartement.

Alle vakanties van Sunweb zijn alleen online te boeken via de website en niet bij een reisbureau. Verder kun je op de website ook losse vliegtickets kopen en zijn er altijd een paar leuke aanbiedingen te vinden. Voor vragen, opmerkingen en ondersteuning kun je naar de reisorganisatie bellen of mailen, een bericht plaatsen op het Sunweb Forum of contact opnemen via de sociale media.

op 7 maart 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2020

Ik heb op 22-2 een vakantie voor de zomer geboekt. Nu, goede 2 weken later, is onze reis inclusief alles wat we daarbij hebben geboekt, ineens €300,00 goedkoper. Nou zeg, wat kan ik mezelf wel voor de kop slaan om de reisbranche te helpen door op tijd te boeken!!! Dagprijzen en een aanbieding kan, maar 300 verschil??? Schandalig!!!

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Vravrona, reisperiode: september 2020

We moesten op het laatste moment overboeken, week voor onze geplande vakantie naar Zakynthos, 800 euro bijbetalen voor hetzelfde, 15 dagen all in en vervolgens een hotel wat de 5 sterren niet waard was. Vies, erg koud zwembadwater en helemaal ingesteld op mensen uit Frankrijk, een handvol chips of flesje water zat niet eens bij de all inclusive in. We werden gedropt en als we een hostess nodig hadden konden we appen...Geen informatie waar dan ook over. Geen goed woord over voor sunweb!!

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2020

Omdat wij schandalig behandeld zijn door SUNWEB gewoon één grote corrupte bende die over de rug van klanten hun bedrijf over eind willen houden, kortom klanten hun geld aftroggelen, non-communicatie gewoonweg superslecht. NOOIT NOOIT NOOIT meer SUNWEB voor ons, wat ons betreft mogen ze omvallen.

  • Algemeen 1
op 26 september 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2020

Vreselijke organisatie!!! NOOIT WEER BOEKEN BIJ SUNWEB. Reis geboekt naar Ibizi, wegens Conora niet doorgegaan. Gevraagd om terugbetaling, afgescheept met Voucher waar niet om gevraagd is. Reis nu geannuleerd en moest zelf nog BIJBETALEN!!!!! Wat een rare omgekeerde wereld

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2020

Eind 2019 vakantie geboekt naar corfu via sunweb. weken voor de vakantie is duidelijk dat het hotel niet doet aan de verwachtingen zoals geboekt. het hotel zelf een email gestuurd. en inderdaad de bevestiging gehad dat sommige faciliteiten gesloten waren. sunweb. hierover direct over geinformeerd. dagen later heeft sunweb dit ontkent en gegarandeerd dat het niet klopte. want wie heeft er nu gelijk?ondertussen verschenen ook de eerste foto's van het hotel.leek wel rusland in de jaren 80.overal lange rijen en bedelen voor je voer. weer sunweb geinformeerd. of ik even deze foto's kon opsturen. natuurlijk wil ik dat, want zelf moeite doen is natuurlijk geen optie. ondertussen kon ik dus niet meer omboeken.in de avond ben ik gebeld door sunweb. ik mocht bij hoge uitzondering toch omboeken, of ik gelijk even kon vertellen waarheen. voor het blok gezet worden heet dat. uiteindelijk kreeg ik 1,5 uur de tijd om te beslissen. het werd rhodos, avra beach resort.even 900 euro bijbetalen. eigenlijk niet netjes van sunweb omdat ze natuurlijk deze reis hadden moeten aanbieden tegen de prijs van originele boekdatum (eind 2019).omboeken ging ook niet goed. waren voor 1 persoon de koffers vergeten om te boeken. daar aangekomen kregen we een typische sunweb "shithole" kamer.jaren 80 interieur,airco maakte geluid van een vliegtuig motor.oude kapotte stoelen op het balkon,uitzicht een een dumpplaats en de lucht van het riool en het genot in de nacht van voorbijrazend verkeer.volgende dag eerst de reisleiding geinformeerd en daarna naar de receptie. we konden een andere kamer krijgen een paar deuren verderop.zelfde verhaal.toen geinformeerd naar een gerenoveerde kamer voor 4 personen (deze optie was er niet 6 dagen voor vertrek).gelukkig een annulering maar 200 euro bijbetalen (kwam de reissom op 6400 euro ondertussen.vanaf hier een goede vakantie gehad.bij thuiskomst toch maar even sunweb geinformeerd naar mijn bevindingen.na dagen eindelijk een mail terug.deze medewerker vond,na het zien van mijn meegestuurde foto's van de kamer en uitzicht en het riool en dumpplaats) het niet schokkend.je betaald bij sunweb voor de kamer en thats it.dan zou ik wel eens willen weten hoe deze persoon op vakantie gaat.dit moet helemaal de hel op aarde zijn.totaal niet geschikt voor dit vak.een asociaal beleid van sunweb.vorig jaar trouwens ook een typische sunweb kamer gekregen,maar daar zal ik nu niet over uitwijden.

conclusie:
-sunweb koopt overal de ergste kamers in.nog erger dan de "voordeelkamers",want je betaald voor je kamer.je zou zelfs in de kelder ergens terecht kunnen komen.
-de klantenservice is totaal niet op de hoogte hoe een vakantie hoort te zijn en hebben totaal geen inbeeldingsvermogen en geen empathie.
-de reisleiding durft niet eerlijk te zijn want daar zullen wel sancties op staan

dus mensen let op,boek niet bij sunweb tenzij je de garantie krijgt op een normale kamer met normaal uitzicht.tenzij je natuurlijk een stinkkamer uit de jaren 80 met heel de dag strontlucht wil riskeren.ga dan je gang.

en heel gek,de recensie gaat maar niet geplaatst worden op de sunweb site triest!!

NOOIT MEER SUNWEB,SCHANDE!!!

  • Algemeen 7
op 1 september 2020 bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: maart 2019

Door corona heeft Sunweb mijn geld onrechtmatig in beslag genomen

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2020

Pislink! Wil je je vakantie een paar dagen naar achter verschuiven ivm overlijden van een familielid, is Sunweb totaal niet bereid om überhaupt mee te bewegen.
We hebben zelf geregeld bij de accommodatie dat het akkoord is. Enige wat Sunweb zou moeten doen is een e-mail sturen naar de accommodatie. Meer vragen we niet... Dat is blijkbaar te moeilijk!
Als dit service is?!!!!! Nooit meer boek ik nog bij Sunweb! 😡

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2020 bestemming: Griekenland / gouves, reisperiode: juli 2020

Sunweb geeft naar ons idee bewust niet door dat er bepaalde zaken gesloten zijn, zo was tijdens ons verblijf het splash park gesloten en dit was juist 1 van de dingen waarom wij hier hadden geboekt, dit splash park zou juist zijn voor kinderen die tussen het babybad en de grote glijbanen inzitten. Sunweb heeft inmiddels hun site iets aangepast maar toen wij vertrokken hoorde wij pas bij aankomst dat alleen het buffetrestaurant open was, bij navraag ter plekke blijkt dat het a la carte restaurant dit jaar niet meer open gaat (volgens de site van Sunweb is dit wel mogelijk en zijn er 2 restaurants open maar dit klopt niet, alleen het buffetrestaurant is open!), dit komt er op neer dat je geluk heb als je door mag lopen bij het buffet restaurant om in de lange rij te gaan staan voor je eten, wanneer je dit heb kan je de volgende rij in voor je drinken, ook is het aanbod en de kwaliteit van het eten heel minimaal. Ook weten ze niet met de corona maatregelen om te gaan, in plaats van zo veel mogelijk bars open te doen om de drukte te verspreiden was er slechts 1 poolbar open waar je elke keer weer 20 minuten in de rij stond en hier werd geen afstand gehouden, ook niet van de tafels waar mensen aan zaten.
Wat wel van te voren door Sunweb was aangegeven is dat de schoonmaak minder vaak was, dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor wij meerdere malen kakkerlakken hadden in de kamer.
Bij de reisleiding ter plaatse hebben wij ons beklag gedaan over al deze punten, deze hebben het zelf ook allemaal gezien en zijn in gesprek gegaan met het hotel, hierna kregen wij een late check out en een flesje wijn aangeboden om de boel te sussen, wij hebben gelijk al aangegeven dat dat geen compensatie is. Hierna heeft de reisleiding ter plaatse een customer care formulier ingevuld waarmee wij achteraf in Nederland bij Sunweb konden aankloppen voor een oplossing, dit gedaan maar Sunweb steekt zijn kop in het zand en heeft hun geld al binnen. KIJK UIT VOOR DEZE SUNWEB PRAKTIJKEN!!!

  • Algemeen 3
op 21 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: augustus 2020

Wij konden niet vliegen omdat de corona test niet optijd binnen was.door de schuld van huisartsenlab (door sunweb geregeld) wat slecht!!

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Krijgen we een week voordat we weggaan een mail Gefeliciteerd u reis gaat gaat door! Of wij het restantbedrag kunnen overmaken, wij doen omdat we blij zijn dat de reis doorgaat. En we als gezin hard hebben gewerkt voor deze vakantie. Krijgen we nog geen 12 uur!! Later een annulering en een voucher?? wat een oplichterij!! Vind het echt schandalig wordt geen vervanging gereld qua accommodatie helemaal niks. Graag het geld terug en dan is het echt “Gefeliciteerd”

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen