Sunweb
Url: https://www.sunweb.nl
Aangesloten bij:
ANVR
/
SGR
/
Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie

Sunweb is sinds 2000 expert in voordelige zonvakanties, wintersportvakanties en autovakanties. De reisorganisatie heeft zonvakanties in verschillende soorten: all-inclusive vakanties, kindvriendelijke familievakanties, romantische vakanties, sportieve vakanties en kleinschalige vakanties. Elk van deze soorten vakanties hebben hun eigen kenmerken en voordelen die gecombineerd worden met de excellente service van Sunweb.
Zowel voor zomerse zonvakanties of winterzonvakanties kun je bij deze reisorganisatie terecht. Denk aan de heerlijke zomers in bijvoorbeeld Spanje, Portugal en Turkije of aan de winters in Egypte en op de Canarische Eilanden. En mocht je tijdens de winter langer dan 29 dagen weg willen, dan heeft Sunweb een speciaal 'overwinteren aanbod', waarbij je voor een zacht prijsje voor een lange tijd op één zonbestemming blijft tijdens de winter.
Sinds april 2015 maakt Sunweb een selectie van de zonvakanties die een extra hoge beoordeling krijgen. Bij deze zonvakanties geeft Sunweb aanvullende service in de vorm van Nederlands sprekende reisleiding en transfers naar het hotel vanaf de luchthaven. De Sunweb selections hotels liggen in Turkije, Griekenland, Spanje, Tunesië en Cyprus. Net zoals bij al het aanbod van Sunweb kun je voor de selections je voorkeur aangeven voor bijvoorbeeld een familievakantie, wellnessvakantie of kleinschalige vakantie. Bij de kleinschalige vakanties heb je geen last van massatoerisme en kun je genieten van rust om je heen en zijn er bij de kindvriendelijke familievakanties veel faciliteiten en activiteiten aanwezig voor de kinderen.
Als je meer voelt voor een wintersportvakantie, kun je kiezen uit 150 bestemmingen waaronder Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk. Bij deze vakanties is de skipas altijd inbegrepen, net als gratis skigarantie. Als er onvoldoende sneeuw op de vakantiebestemming valt, kun je dankzij de skigarantie kosteloos de vakantie omboeken of annuleren. Ook biedt Sunweb mini-skivakanties, waarbij je een aantal dagen kunt genieten van wintersport. Als je meer luxe wilt tijdens de wintersportvakantie, kun je kiezen voor een van de luxere wellnessvakanties.
Houd je er meer van om met eigen vervoer te reizen als je op vakantie gaat? Kies dan voor een autovakantie. De bestemmingen van de autovakanties zijn Frankrijk, Italië, Spanje, Kroatië, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Per land kun je kiezen uit verschillende plaatsen waar je verblijft in een hotel, camping of appartement.
Alle vakanties van Sunweb zijn alleen online te boeken via de website en niet bij een reisbureau. Verder kun je op de website ook losse vliegtickets kopen en zijn er altijd een paar leuke aanbiedingen te vinden. Voor vragen, opmerkingen en ondersteuning kun je naar de reisorganisatie bellen of mailen, een bericht plaatsen op het Sunweb Forum of contact opnemen via de sociale media.
Nooit meer Sunweb .. wat slecht niet alleen de klacht maar ook de afhandeling van de klacht. Geen vakantie maar veel stress en ongemak en tijd verlies. Gebruik gemaakt van de bus heen. We zouden bij de aankomst hal in Barcelona opgevangen door Sunweb vertegenwoordiger of vertegenwoordiger. Er was niemand. Uiteindelijk na lang zoeken zelf ed een balie gevonden heel andere kant van de hal waar het vervoer zou zijn geregeld maar daar moesten we zelf achter komen. die zij er voor gebruiken zouden. Eenmaal daar duurde het nog uren voor we bij het hotel in salou waren. Geland 22.30 en pas in hotel om 3.50 snachts dus 5 uur later, los van alle stress (Salou transfere bus normaal tijd zo n 1.5 tot 2 uur)
Dus ook de transfer uiteindelijk slecht verlopen. Los van dat we eind moesten lopen naar de alsnog geregelde bus zijn we niet bij t hotel afgezet.
Aankomst was niet bij ons hotel maar bij andere hotel waar de ingang waar wij eruit zijn gezet 1 kilometer verder weg lag tot de ingang van ons hotel.
We werden afgezet en moesten zelf het hotel zoeken. Ons hotel was vanaf dit punt niet zichtbaar daar er paar keer links en rechts af gegaan moest worden. En dan te bedenken dat we daar 3:45 in de nacht pas aan kwamen door de slechte organisatie van transfer, en het hellingen betrof geen vlakke weg. En dat is nergens voor nodig daar wij met excursie met bus get your guide netjes bij hotel werden afgezet. Transfer bus terug naar airport, te laat daardoor terug ook bijna vliegtuig gemist. ze stelde in de papieren dat wij 2.5 tot 3 uur van tevoren aanwezig moesten zijn bij de luchthaven. De bus zou ons ophalen om 5:20 dit werd uiteindelijk 5:55 Hierdoor waren wij maar net op tijd voordat de gate sloot aanwezig. Als we zelfs maar in korte file hadden gezeten was het vliegtuig weg geweest.
Er werd ons het hotel naam gegeven die nog eens niet geheel overeenkwam u gaf aan Salou Park Resort II maar het was 4R Salou Park Resort II (maar ook niet het adres gemeld) ook niet in de app bovendien zagen we pas in de app en bericht dat vertrek veranderd was van 5:20 naar 5:50 maar goed dat ik toevallig nog op de telefoon keek iets voor vertrek. We waren toen dus al aan het wachten.
Met het naar huis gaan geen terminal uitstap halte verteld. Ook in de app van Sunweb niet. Barcelona is een groot vliegveld en jullie hadden GEEN terminal gemeld van waar uit wij uit moesten stappen. Buschauffeur wist dat ook niet dat had dus ook helemaal fout kunnen lopen. bewijs stukken al via mail gestuurd.
- Algemeen 1
Cruise geboekt voor volgende bestemmingen: marseille,barcelona,ibiza,rome, en napels.. 1dag voor vertrek staat er geen enkele van deze bestemming meer op het programma. telefonisch contact met sunweb: +-42min aan de lijn gehangen om dan een medewerkster aan de lijn te krijgen die gewoon onze bemerkingen bevestigd maar geen enkele oplossing bied.. topservice van sunweb!! (not) laatste keer dat we dit doen en we raden daarom ook iedereen af om hier te boeken, je koopt nl een kat in een zak
- Algemeen 1
Helaas bij een boeking voor La Palma Jardin in november 2023 bleek gaandeweg de boeking dat de huur auto opeens niet meer inclusief was, maar dat ik nog minimaal 700 euro moest bijbetalen voor 3 weken. Deze tekst staat op de site * Bij al onze vliegvakanties zit standaard één huurauto inbegrepen. De telefoniste van Sunweb die ik daarover sprak was het met mij eens dat hier sprake is van misleiding.
Overigens heb ik eerder dezelfde reis geboekt toen was de gepubliceerde prijs wel inclusief auto en alles was verder prima in orde.
- Algemeen 1
Had een 10 geweest alles zoals verwacht alleen parkeren was drama. Boeking ging makkelijk, Mooi hotel, goede vlucht en prima ter plaatse geregeld. Zoals je mag verwachten.
Minpunt is de parking. In de regen wachten op een bus, volgepropt een gevaarlijke tocht van 18 minuten. Terugkomst midden in de nacht. Bus staat mooi te wachten. Levensgevaarlijke rit in overvolle bus met koffers, kinderen en volwassenen rollend door de bus. Na een 20 minuten gedumpt op een onverlichte parkeer plaats 5 minuten over een hobbel bobbel, onverlicht slikkerig terrein. En dat voor vrijwel hetzelfde geld als 100 meter van de vertrekhal op Zaventem parkeren. Koffers onder de slik inladen in je auto. Geen enkel toezicht op de auto en terrein en langs alle kanten toegankelijk voor wie kwaad wil.
- Algemeen 8
Wij zijn met 4 volwassenen met het vliegtuig naar Salzburg Oostenrjk gevlogen en vandaar met de bus naar Kaprun naar Hotel Ever-Grun 4*. Alles wat tot in de puntjes geregeld. Het was top. Kunnen dit aanbevelen. Hotel is helemaal top, is
Mooi hotel, skipassen lagen klaar. Uitleg was goed. Eten in hotel top, ontbijt van 07.00 tot 12.00 uur. Avondeten gefarieerd, geen patat of schnitzels. Is buiten het zwembad en fitnisruimte geen vertier in het hotel en ook geen speel hoekje voor de klientjes . Slaapamers prima, schoon en netjes. Persneel van het hotel goed en behulpzaam. al met al een ontzettende fijne skivakantie gehad.
- Algemeen 9
Alles goed geregeld. Naast het boeken ook op locatie alles prima. Niets te klagen
- Algemeen 10
Wat een fantastische service bij Sunweb. Gewoon zonder gedoe in goed vertrouwen mijn vakantie om
mogen boeken. 3 verschillende medewerkers gesproken en allemaal even lief en begripvol. Wat fijn dat dit nog mogelijk is in een (toeristen)branche die toch al zo onder druk staat. Dank voor geweldige service Sunweb!!
- Algemeen 10
De reis zelf was prima hoor. Maar... Ik heb geboekt voor mijzelf en minderjarige zoon. We betaalden precies dezelfde prijs per persoon. Dit stond ook in de prijsspecificatie (heb ik zwart op wit). Echter kon mijn zoon van veel minder faciliteiten genieten dan ik omdat hij 15 is. Oke, dat kan. Maar waarom dan hetzelfde betalen? Ik verhaal halen bij Sunweb: wat denk je? Passen ze gewoon achteraf de prijs aan. Die van mij omhoog en die van mijn zoon naar beneden. Zie zo, nu klopt het? Dus... kijk goed wat je krijgt bij Sunweb en voor welke prijs. Ze zijn daarna onvermurwbaar en houden er eigen wetten en regels op na.
- Algemeen 2
Vroeg boeken voordelig?
Nee !!!
1 1/2 maand later boeken voor dezelfde wintersportvakantie (€ 756,75 per persoon)
zou nu € 599,- kosten
Een verschil van ruim € 310,- voor 2 personen😡
- Algemeen 5
Sunweb adverteert met mooie verhalen: rustige, ontspannen en kindvriendelijke locatie. Werkelijkheid: pal tegenover een karaokebar met 3x per week schreeuwende Engelsen. Zit je dan met een kind van 1 in die ontspannen en kindvriendelijke locatie…
Na een klacht ingediend te hebben gaf Sunweb aan dat dit normaal is gezien de normen in het buitenland. We hadden we voorwaarden maar goed moeten lezen…
Ronduit belachelijk! Voor ons nooit meer Sunweb
- Algemeen 2
Sunweb voegt helemaal niks toe. Ze casseren de reissom, sturen om de haverklap een mailtje maar verder niets. Dus alleen boeken als je nergens een betere prijs kunt krijgen. Service van reisleiding bij problemen is er niet, interesse in de gasten ook niet. Voor problemen die zich hebben voorgedaan wordt je meteen naar of de luchtvaartmaatschappij of verzekering doorverwezen. Kortom Sunweb voegt werkelijk helemaal niets toe. Hooguit wat ergernis.
- Algemeen 5
Wij hadden bewust een Superior kamer gekozen in hotel Agriturismo Galea, omdat deze kamers op de hoofd accomodatie met restaurant en zwembad ligt, dit hotel heeft nl. ook een dependance met standaardkamers, deze ligt ruim 800 mtr vanaf de hoofdlocatie af, langs een drukke weg. Helaas kregen wij bij aankomst in de nacht een standaardkamer in de dependance. Dit was wel een mooi aangelegd park, echter onze kamer lag langs de drukke weg, waar ter hoogte van onze kamer ook een verkeersdrempel lag, afremmend en optrekkend verkeer, lawaai. Bovendien moesten we voor iedere keer dat wij naar het zwembad wilde of naar het restaurant de auto pakken om naar de hoofd locatie (800 mtr verderop) te gaan en dit was juist wat wij niet wilden. Volgende morgen geklaagd bij de hoteleigenaar, maar volgens hem waren er geen superior kamer meer vrij. We kregen een waardebon voor het restaurant, echter dit maakte het geheel voor ons niet goed. We hebben direct de reisleisding van Sunweb benaderd, echter zij heeft haar best wel gedaan bij het hoofdkantoor, maar deze wilde ons enkel het verschil van de prijs in kamer geven maar dan moesten we de waardebon van het hotel niet accepteren. We zijn van de 10dg. bijna een weeklang dagelijks aan het appen geweest met de reisleiding, dit is toch was je niet wilt tijdens je vakantie. Wij zijn het hier niet mee eens en hebben dit niet geaccepteerd van Sunweb omdat het niet in verhouding staat tot het stuk plezier dat wij gemist hebben in onze vakantie.
Wat wij verder niet oké vinden dat er op de dependance van het hotel niemand aanwezig is die je aan kunt spreken op moment dat er iets aan de hand is, zoals wij hebben ervaren, toen we ons hadden buitengesloten (zonder telefoon, sleutels). Op dat moment was er gelukkig één stel Italianen in ons kamerblok, zij zijn zo vriendelijk geweest naar de hoofd locatie te bellen, dit moest drie keer gebeuren voordat er iemand kwam, we hebben een uur moeten wachten. Wij konden geen kant uit, konden zelfs het park niet af omdat het hek met een druppel geopend moet worden die aan de sleutel hangt. Het zou fijn geweest zijn dat je in zulke gevallen iemand van het hotel op de dependance had kunnen aanspreken.
De omschrijving van Riposto klopt niet, volgens de beschrijving "bezoek dan het dorpsplein van Riposto en je er verschillende leuke restaurants en kun je een drankje drinken in één van de gezellige barretjes" Wij slechts één gezellig en goed restaurantje gevonden. Verder is Riposto ongezellig, geeft een grotendeels vervallen indruk. Ook in de nabije omgeving geen leuke dorpen/plaatsen met gezellige straatjes en terrasjes. Taormina op ong. 45 min. rijden, is wel erg leuk en gezellig, ook de Etna vulkaan is mooi om naar toe te rijden en te zijn.
Verder is het er overal erg smerig, vuilnis in grote hopen wordt overal gedumpt, tot wc potten toe hebben we zien liggen.
Het hotel is verder goed, de kamers worden super schoon gehouden, de hoteleigenaren en het personeel is erg vriendelijk, niets op aan te merken, restaurant is goed en het park is mooi, zwembad met barretje waar je lekkere lunch kunt halen, gezellig.
Bij thuiskomst hebben wij een klacht ingediend bij Sunweb, wij wachten de reactie nog af.
- Algemeen 5
Schitterende organisatie van Sunweb , alles perfect verlopen een aanrader . Gaan als het kan volgend jaar terug naar de zelfde locatie terug met Sunweb
- Algemeen 10
VRE-SE-LIJK. Wij hebben een ‘superior’ kamer geboekt bij Vasia Village. Volgens de omschrijving van hun eigen website krijg je dan een kamer met zeezicht! Leuk! Helaas, vandaag bleek dat niets klopte van dit alles. We werden weggestopt in een piepklein kamertje achter de mooie kamers met zeezicht. Onze kamer kijkt uit op een soort vuilnisbelt ongeving met allemaak bouwvallen en rotzooi! Wat een drama! Wij hebben op onze papieren ‘superieur’ kamer staan maar zitten nu in een zogenaamde ‘double room’ doe volgens de website van Vasia Village’ echt voor twee personen is en waar volgens hun eigen website geen mogelijkheid is voor een derde bed voor een kind van 8. Maar…..die hebben ze er wel bij gedrukt. Wat we ook zeggen tegen Sunweb, ze doen er NIETS mee. Ja, omboeken naar een ander resort en dan 95,- per nacht bijbetalen!!! SCHANDALIG!! NOOIT MEER SUNWEB VOOR ONS!!
- Algemeen 1
Ik boek nooit meer via sunweb. Ik had een leuke vakantie gevonden. Boek de reis het hotel, de extra bagage neem een reisverzekering en een all-risk annuleringsverzekering. Betaal onmiddelijk de aanbetaling. Vervolgens wordt mijn moeder ernstig ziek. Zo ziek dat ik mij genoodzaakt voel de reis te annuleren. Ik krijg onmiddelijk de rekening van de annulering 30%. En mag het vervolgens zelf uit gaan zoeken met de betreffende verzekeringsmaatschappij. Sorry, maar ik ben via sunweb verzekert. Zij horen daar zorg voor te dragen. Service van sunweb is 0.
- Algemeen 1
Vandaag om 15uur een sms gekregen om sunweb te contacteren. Na een uurtje in de wacht eindelijk de betrokken persoon aan de lijn;.sorry, uw pakketreis voor morgen gaat niet door. Ik viel van mijn stoel.
Ook geen enkele andere optie is/was er voorhanden om de reis eventueel om te boeken naar een andere datum. Alle vluchten in juli en augustus zitten vol.
Terug onze valiezen uitpakken en daar sta je dan. Zo uitgekeken naar de reis en dan de dag ervoor zulk nieuws.
Voor mij NOOIT meer Sunweb, dat geef ik u op een blaadje.
- Algemeen 1
Slechte organisatie. Ze doen niks en als je een klacht hebt dan geven ze niet thuis
- Algemeen 1
Vakantie via Schiphol op het laatste moment geannuleerd, dat kon gebeuren omdat het hectisch was op Schiphol, dat begreep ik nog wel.
Kon andere vakantie naar Spanje boeken, moest dan zelf ticket kopen, regelden zij het hotel, werden de kosten later verrekend.
Gedaan, koffer ingeleverd en door de douane, kreeg ik te horen dat er pas volgende dag een hotel was.
Ik reisde alleen ( 23 jaar en meisje) en wilde niet midden in de nacht zonder hotel of taxi daar op het vliegveld van girona staan.
ze konden niks voor me betekenen wilden geen moeite doen, kwamen op belofte terug, ik had toch zelf ticket geboekt!!
Het valt me erg tegen dat ze helemaal niet mee wilden denken, moest het zelf maar uitzoeken.
Ben nu nog onderweg, ben benieuwd hoe het komt
- Algemeen 1
Zo slecht deze organisatie beloven van alles maar komen niets na
- Algemeen 1
Helaas een negatieve review. Helaas omdat ik zelf met volle tevredenheid ooit voor Sunweb heb gewerkt en we daarnaast goede ervaringen met de reizen hebben. Maar, de klantenservice lijkt ten onder te gaan aan de omvang van de organisatie. Klanten worden nummers en geld voert de boventoon.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee: denk niet dat als je 5 maanden geleden een boeking hebt gemaakt, er netjes contact wordt opgenomen om een wijzigingen en de mogelijke aanpassingen door te bespreken.
Slechts 8 weken voor vertrek komt er een mail binnen met de boodschap dat er een vlucht geannuleerd is. In de mail zitten bovendien spelfouten, worden luchthavens door elkaar gehaald, wat vanzelfsprekend doet twijfelen aan de echtheid. Na checken blijkt het inderdaad te kloppen en wat schetst de verbazing; de vlucht is op initiatief van Sunweb gewijzigd naar een vlucht 4 dagen eerder. Midden in de schoolweek VOOR de meivakantie. Dit zonder overleg.
Dag 1: we nemen telefonisch contact op met Sunweb. Er wordt aangegeven ‘wat vervelend’ en er worden 3 andere vluchtopties aangeboden die wel in de meivakantie vallen. Er wordt ook nog eens aangegeven dat de wijziging kosteloos kan plaatsvinden. Rustig bespreken we de opties en maken een keuze
Dag 2: mijn vader neemt weer contact met Sunweb op (na een uur in de wacht bij de klantenservice) om de gekozen optie door te geven. Hij krijgt zowaar de mededeling dat de accommodatie al is weggeven en niet meer beschikbaar is. Zonder overleg is dit gedaan en mijn vader krijgt de boodschap om de reis maar gewoon te annuleren of om te boeken. (Vanzelfsprekend heeft Sunweb de accommodatie weggegeven omdat ze inmiddels een veel betere deal kunnen krijgen in de meivakantie, zoals ik al aangaf…. Alles draait inmiddels om geld bij dit bedrijf)
Tweede telefoontje op dag 2 pleeg ik zelf: na weer een uur telefonisch in de wacht krijg ik weer een medewerker aan de telefoon. Er wordt afgesproken dat er nog contact wordt opgenomen met de accommodatie of er toch niet nog iets beschikbaar is (bizar dat dit niet standaard wordt gedaan, aangezien er een fout gemaakt is). Mocht dat niet zo zijn, dan komt Sunweb met andere opties qua accommodatie terug. De volgende dag wordt er teruggebeld wordt mij verzekerd.
Dag 3: Helaas, u verwacht het al. Geen telefoontje. Zelf weer contact opgenomen, na weer een uur in de wacht collega aan de telefoon die aangeeft dat zijn collega mij net op dat moment wilde bellen (natuurlijk). Ze hebben nog niets gehoord van de accommodatie. Vervolgens stel ik als klant voor om alvast met andere opties te komen, voor het geval we ‘moeten’ omboeken naar een andere accommodatie. Dat wordt als een goed idee ervaren (jammer dat de klant in dit geval de enige proactieve is). Daarna hangen we op, ik vol verwachting uitkijkende naar het mogelijke aanbod.
Ja, het zal u niet verbazen: exact 5 minuten later ontvang ik al een e-mail dat de accommodatie wonderbaarlijk genoeg precies op dat moment heeft gereageerd dat er geen plek meer is. Er worden alternatieve opties gegeven per e-mail, daarin:
- Worden verschillende terugreisdata en vluchten door elkaar gehaald
- Wordt een reis aangeboden die 8 dagen is i.p.v. de oorspronkelijk geboekte 12 dagen
- Er wordt vervolgens ook nog eens doodleuk aangegeven dat de reis voordeliger uitvalt dan de originele! Goh, nee echt? Logisch als je er 4 dagen aftrekt……
En dus: weer bellen, weer een uur in de wacht. Klantenservice weer aan de telefoon. Nu wordt er eindelijk wel over opties gesproken die over 12 dagen gaan. Maar, die vallen 3000(!!!!) euro hoger uit. Let op, dan gaat het echt over hetzelfde soort accommodatie. Dus wij als klant moeten dan 3000 euro meer gaat betalen omdat de reisorganisatie een fout heeft gemaakt in het al voorbarig weggeven van een accommodatie en niet juist anticiperen op een vlucht annulering? Eindelijk een medewerkster (Jenna), die meedenkt en in overleg gaat met haar collega’s hoe Sunweb ons tegemoet kan komen. Na een half uur in de wacht, krijg ik de boodschap dat we voor 20u nog een telefoontje krijgen omdat iemand op een hoger niveau uitsluitsel moet bieden.
Om 20u: helaas kan niemand die aanwezig is er een klap op geven. Er wordt ons op het hart gedrukt dat we morgen worden teruggebeld door een collega.
Dag 4: Het zal u niet verbazen…….. het belletje komt er vanzelfsprekend niet. Maar, in plaats daarvan stuurt klantenservicemedewerk Aartie de volgende mail:
Beste Johannes,
Helaas kunnen wij geen gesprek terugvinden voor hoeveel dagen een offerte gemaakt zou worden. Je hebt de mogelijkheid om de reis kosteloos te annuleren of omboeken tegen de actuele reissom.
Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Namens Sunweb wens ik je een fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Aartie
……Beschamend. Dat is het meest passende woord; niet eens het fatsoen om klanten netjes te woord te staan en excuses aan te bieden. Dat een organisatie op deze wijze bewust op geld uit is en klanten van het kastje naar de muur stuurt is zorgelijk. Excuses is geen enkele keer aangeboden.
En dit betreft dan ook nog eens een reis vanwege een 40jarig huwelijk. Maar dat is slechts bijzaak want geen enkele klant verdient een dergelijke behandeling.
Kortom: Bezint eer gij begint
- Algemeen 1
Binnen een werkdag verzoek gedaan om de geboekte reis te annuleren; maar nee, daarvoor wilt Sunweb ruim 1500 euro zien. Er waren voor de reis nog maar 2 kamers beschikbaar en ten tijde van het verzoek nog maar 1 (ofwel; Sunweb heeft hierdoor ook geen omzet mis gelopen). Wat een baggerservice. Ik ben bereid de review weg te halen mits er een oplossing wordt geboden (boeking 4610898).
- Algemeen 1
We hebben een appartement geboekt in Val Thorens. Binnen 1 dag zagen we een andere appartement. Omboek kosten 1400 euro??
Als we nu die appartement boeken zonder skipas kost het ons 1200 euro..Dus voor minder geld hebben we dan 2 appartementen??
Sunweb waar zijn jullie mee bezig...Zeer slechter Service
- Algemeen 1
Verschrikkelijke service. Boeking gedaan, verkeerde plaats (hotelnaam was hetzelfde, zelfde skigebied ook maar niet aan de piste). Binnen 5 minuten gemaild maar omboeken naar het juiste hotel (net zo duur) kan wel maar kost 1250 euro. Wat is dit voor oplichterij?
- Algemeen 1
Zeer slechte ervaring Sunweb!!
Afgelopen zomer hebben wij een zeer luxe vakantie geboekt via Sunweb naar Kos (5 sterren en vol 14 dagen). Alles erop en eraan. Van de twee weken hebben we bijna de helft geen vakantie gehad vanwege sluitingen van zwembaden, geen airco, geen water in een van de mitsis resorts. We hebben dit zeer serieus genomen en pas na tientallen emails/telefoontjes is vandaag pas gereageerd (bijna 6 maanden later!) en wordt er vanuit Sunweb niets gedaan of opgelost. Het antwoord dat we krijgen is dat het vervelend is maar niemand er wat aan kan doen. Ongekend slechte en trage service. Alles behalve serieus genomen.
- Algemeen 3
Oplichters, de kamer was vies, geen warm water en veel kleiner dan afgesproken. Op sunwebs site staat een disclaimer '' fotos dienen als voorbeeld''. Wij hebben 8 keer met sunweb contact gehad, maar er is geen oplossing aangebonden. De gemiddelde reactie tijd is overigens 4 weken, en elke medewerker zegt iets anders of geeft aan het aan een andere afdeling te moeten vragen. Wij boeken nooit meer bij Sunweb
- Algemeen 3
Vakantie geboekt in juli 2021via Sunweb…
Vakantie geboekt in juli 2021via Sunweb naar Zakynthos bij hotel Lesante blue
Ten eerste een van de slechtste hotels waar we ooit geweest zijn .
We hebben na 1 week afzien en zeer slecht eten gehad ( zwaar onder de maat ) uit ellende zelf maar een vlucht terug geboekt want Sunweb was nergens te vinden en toen ze eindelijk eens terug reageerde waren allerminst netjes en niet behulpzaam, advies is boek geen reis naar dit hotel en al helemaal geen vakantie via Sunweb
- Algemeen 1
Ondanks betaling wordt de helft van de duur van de vakantie gecancelled zonder enig overleg en geld direct terugstorten (bijna 8000 euro) is ook een probleem bij sunweb
- Algemeen 1
Ik heb een vakantie geboekt via Sunweb omdat ik een weekje alleen op vakantie wilde gaan, Sunweb had als enige een hotel die een hotel in mijn ogen aanbod die ook voor een redelijke prijs was.
Hotel geboekt, aangekomen op bestemming. Alles leek tot zover in orde. Ik zat op Kreta en tijdens mijn 2e dag was er de 2e heftigste aardbeving ooit, de hoogste is gemeten in 1994 op een schaal van 6.1, 6 dagen geleden was er een aardbeving van 6 op de schaal van richter. Na deze aardbeving zijn er nog wel honderden naschokken/bevingen geweest, de volgende dag werd ik weer wakker geschud. Ik heb direct aan de bel getrokken bij de 'reisleiding', deze vertelde mij dat ik 'rustig moest doen' en dat het wel even kon duren voordat ik voorzien zou worden van een antwoord.
Op zo'n moment wil je gewoon graag geholpen/gehoord worden, ik wilde niet langer blijven op Kreta, ook omdat ik alleen was. Als ik dan te horen krijg dat ik 'even rustig moet doen en moet afwachten', vind ik dit ongelofelijk als zo'n organisatie zijnde. Schandalig gewoon.
Niks was mogelijk en ik wilde zo snel mogelijk weg, ik heb maar zelf een vlucht geboekt (enkele reis van 400 euro, wat ook volstrekt belachelijk is) omdat ik gewoon mijn eigen veiligheid wilde waarborgen.
Voortaan boek ik toch gewoon maar weer lekker bij de bekendere rode/blauwe concurrent, Sunweb = goedkoop = duurkoop. Nooit meer.
- Algemeen 1
Ik heb een vakantie geboekt bij Sunweb. Door enig mankement is de datum verkeerd doorgevoerd, waardoor ik niet op vakantie kan. Na meer dan 2 uur bellen met Sunweb is er geen enkele mogelijkheid tot coulance. Zelfs niet wanneer ik aangeef exact dezelfde vakantie te willen, met exact dezelfde luchtvaartmaatschappij, van dezelfde luchthaven met dezelfde vluchttijd maar met een andere datum (die nota bene nog ruimschoots beschikbaar is). De reden: mijn betaling is al doorgevoerd (minder dan 24 uur na boeken). Nu krijg ik vanochtend (24 uur na contact met Sunweb!) pas te zien dat mijn betaling is doorgekomen.
Naast dat dit bedrijf geen enkele moeite doet om te helpen bij het zoeken naar oplossingen, liegen ze glashard tegen mij.
Het helpen van een student die op zijn tandvlees loopt vanwege een vreselijk jaar, die eindelijk een keer enorm graag op vakantie wil, is kennelijk veel te veel gevraagd voor Sunweb.
- Algemeen 1
Ben hier al vaak geweest. Bestemming krijgt een 9. Sunweb een 3, telefonisch(0900-0290) niet te bereiken. Letterlijk uren in de wacht. Schandalig!!
- Algemeen 3
Dit cijfer is puur voor Sunweb bedoeld. Vlak voor de vakantie probeerde ik via mail en telefoon informatie te vragen over de bosbranden, maar zonder gehoor/antwoord. Van te voren worden excursies beloofd, maar eenmaal aangekomen was er 1 excursie beschikbaar in de Sunweb app. Helaas mochten we hier niet aan mee doen, want het zou te ver weg zijn. Voor de terugvlucht moesten we opeens opnieuw betalen voor onze koffer in Athene. Ik probeer hiervoor nu mijn geld terug te vragen bij Sunweb. Geen gehoor via de telefoon na 30 min in de wachtrij te hebben gestaan. Hopelijk beantwoorden ze mijn mail nu wel.... Laatste keer met Sunweb... Heel jammer. Nea Styra is trouwens wel geweldig mooi!
- Algemeen 4
Schandalig hoe sunweb met haar klanten omgaat. Ik heb nu 2 dagen achter elkaar 30 min proberen te bellen en krijg continu dat er nog 2 wachtenden voor me zijn. Ik denk dat er helemaal niemand zit om vragen te beantwoorden. Dit jaar voor het laatst hier geboekt. heel erg slecht dit.
- Algemeen 10
Probeer Sunweb al dagen te bereiken om mijn reis om te boeken. Telefonisch niet te bereiken op nummer 0900-0290
Je krijgt een antwoordapparaat en daarna wordt de verbinding verbroken. E-mail wordt automatisch beantwoord en verwezen naar het telefoonnummer. Whatsapp idem. Hoe kan ik nu mijn reis omboeken???
- Algemeen 2
Boeking bij Sunweb gedaan, maar Sunwebis onbereikbaar via Email en telefonisch, dat al weken. Ik heb geen vertrouwen meer in Sunweb, ga het restant bedrag ook niet betalen vor dat zij contact opnemen !! Krijg het gevoel dat Sunweb op instorten staat...failliet ?
- Algemeen 2
Al 2 weken proberen om hen telefonisch te bereiken, lukt gewoon niet.
Vaak al meer dan een half uur aan de lijn gehangen, schandalig!
Ze zijn gewoon niet te bereiken!
Vraag mij af wanneer het wel eens zal lukken...
- Algemeen 1
Pas op! Oplichting!! Sunweb adverteert met het volgende: Op dit moment wordt je betaling binnen twee weken nadat je reis geannuleerd is terugbetaald, zelfs als het de reisbranche wettelijk is toegestaan om alternatieven aan te bieden, zoals vouchers.
Dat is een leugen! Ze doen een slimme truc. Wij moesten een vakantie naar Rhodos annuleren omdat het opeens oranje gebied werd. Wij hadden toen een – veel goedkopere vakantie – nog snel als alternatief geboekt. Een medewerker aan de telefoon heeft mij hierbij geholpen.
Wat blijkt nu? Opeens krijg ik een voucher van 800 euro, in plaats van terugbetaling. Waarom? “Ja meneer, een omboeking is anders dan een annulering.” en “goh, dan heeft deze medewerker u verkeerd voorgelicht. Inderdaad als hij op annuleren had gedrukt en dan de nieuwe vakantie had geboekt had u dit geld teruggekregen, maar er is nu niets dat ik voor u kan doen.”
Dus: ze maken van annuleringen stiekem een omboeking, en als je alsnog geld terug zou krijgen wordt het een voucher, die je pas na een half jaar terug mag vragen en na een jaar terugbetaald krijgt (tenzij ze failliet gaan zoals D-reizen, dan krijg je natuurlijk niets). Pas op hiermee!
Trap er niet in zoals wij deden, en boek geen vakantie via Sunweb als je denkt dat je geld terug kan krijgen als het oranje gebied wordt!!
- Algemeen 1
Ik heb op 22-2 een vakantie voor de zomer geboekt. Nu, goede 2 weken later, is onze reis inclusief alles wat we daarbij hebben geboekt, ineens €300,00 goedkoper. Nou zeg, wat kan ik mezelf wel voor de kop slaan om de reisbranche te helpen door op tijd te boeken!!! Dagprijzen en een aanbieding kan, maar 300 verschil??? Schandalig!!!
- Algemeen 1
We moesten op het laatste moment overboeken, week voor onze geplande vakantie naar Zakynthos, 800 euro bijbetalen voor hetzelfde, 15 dagen all in en vervolgens een hotel wat de 5 sterren niet waard was. Vies, erg koud zwembadwater en helemaal ingesteld op mensen uit Frankrijk, een handvol chips of flesje water zat niet eens bij de all inclusive in. We werden gedropt en als we een hostess nodig hadden konden we appen...Geen informatie waar dan ook over. Geen goed woord over voor sunweb!!
- Algemeen 1
Omdat wij schandalig behandeld zijn door SUNWEB gewoon één grote corrupte bende die over de rug van klanten hun bedrijf over eind willen houden, kortom klanten hun geld aftroggelen, non-communicatie gewoonweg superslecht. NOOIT NOOIT NOOIT meer SUNWEB voor ons, wat ons betreft mogen ze omvallen.
- Algemeen 1
Vreselijke organisatie!!! NOOIT WEER BOEKEN BIJ SUNWEB. Reis geboekt naar Ibizi, wegens Conora niet doorgegaan. Gevraagd om terugbetaling, afgescheept met Voucher waar niet om gevraagd is. Reis nu geannuleerd en moest zelf nog BIJBETALEN!!!!! Wat een rare omgekeerde wereld
- Algemeen 1
Eind 2019 vakantie geboekt naar corfu via sunweb. weken voor de vakantie is duidelijk dat het hotel niet doet aan de verwachtingen zoals geboekt. het hotel zelf een email gestuurd. en inderdaad de bevestiging gehad dat sommige faciliteiten gesloten waren. sunweb. hierover direct over geinformeerd. dagen later heeft sunweb dit ontkent en gegarandeerd dat het niet klopte. want wie heeft er nu gelijk?ondertussen verschenen ook de eerste foto's van het hotel.leek wel rusland in de jaren 80.overal lange rijen en bedelen voor je voer. weer sunweb geinformeerd. of ik even deze foto's kon opsturen. natuurlijk wil ik dat, want zelf moeite doen is natuurlijk geen optie. ondertussen kon ik dus niet meer omboeken.in de avond ben ik gebeld door sunweb. ik mocht bij hoge uitzondering toch omboeken, of ik gelijk even kon vertellen waarheen. voor het blok gezet worden heet dat. uiteindelijk kreeg ik 1,5 uur de tijd om te beslissen. het werd rhodos, avra beach resort.even 900 euro bijbetalen. eigenlijk niet netjes van sunweb omdat ze natuurlijk deze reis hadden moeten aanbieden tegen de prijs van originele boekdatum (eind 2019).omboeken ging ook niet goed. waren voor 1 persoon de koffers vergeten om te boeken. daar aangekomen kregen we een typische sunweb "shithole" kamer.jaren 80 interieur,airco maakte geluid van een vliegtuig motor.oude kapotte stoelen op het balkon,uitzicht een een dumpplaats en de lucht van het riool en het genot in de nacht van voorbijrazend verkeer.volgende dag eerst de reisleiding geinformeerd en daarna naar de receptie. we konden een andere kamer krijgen een paar deuren verderop.zelfde verhaal.toen geinformeerd naar een gerenoveerde kamer voor 4 personen (deze optie was er niet 6 dagen voor vertrek).gelukkig een annulering maar 200 euro bijbetalen (kwam de reissom op 6400 euro ondertussen.vanaf hier een goede vakantie gehad.bij thuiskomst toch maar even sunweb geinformeerd naar mijn bevindingen.na dagen eindelijk een mail terug.deze medewerker vond,na het zien van mijn meegestuurde foto's van de kamer en uitzicht en het riool en dumpplaats) het niet schokkend.je betaald bij sunweb voor de kamer en thats it.dan zou ik wel eens willen weten hoe deze persoon op vakantie gaat.dit moet helemaal de hel op aarde zijn.totaal niet geschikt voor dit vak.een asociaal beleid van sunweb.vorig jaar trouwens ook een typische sunweb kamer gekregen,maar daar zal ik nu niet over uitwijden.
conclusie:
-sunweb koopt overal de ergste kamers in.nog erger dan de "voordeelkamers",want je betaald voor je kamer.je zou zelfs in de kelder ergens terecht kunnen komen.
-de klantenservice is totaal niet op de hoogte hoe een vakantie hoort te zijn en hebben totaal geen inbeeldingsvermogen en geen empathie.
-de reisleiding durft niet eerlijk te zijn want daar zullen wel sancties op staan
dus mensen let op,boek niet bij sunweb tenzij je de garantie krijgt op een normale kamer met normaal uitzicht.tenzij je natuurlijk een stinkkamer uit de jaren 80 met heel de dag strontlucht wil riskeren.ga dan je gang.
en heel gek,de recensie gaat maar niet geplaatst worden op de sunweb site triest!!
NOOIT MEER SUNWEB,SCHANDE!!!
- Algemeen 7
Door corona heeft Sunweb mijn geld onrechtmatig in beslag genomen
- Algemeen 1
Pislink! Wil je je vakantie een paar dagen naar achter verschuiven ivm overlijden van een familielid, is Sunweb totaal niet bereid om überhaupt mee te bewegen.
We hebben zelf geregeld bij de accommodatie dat het akkoord is. Enige wat Sunweb zou moeten doen is een e-mail sturen naar de accommodatie. Meer vragen we niet... Dat is blijkbaar te moeilijk!
Als dit service is?!!!!! Nooit meer boek ik nog bij Sunweb! 😡
- Algemeen 1
Sunweb geeft naar ons idee bewust niet door dat er bepaalde zaken gesloten zijn, zo was tijdens ons verblijf het splash park gesloten en dit was juist 1 van de dingen waarom wij hier hadden geboekt, dit splash park zou juist zijn voor kinderen die tussen het babybad en de grote glijbanen inzitten. Sunweb heeft inmiddels hun site iets aangepast maar toen wij vertrokken hoorde wij pas bij aankomst dat alleen het buffetrestaurant open was, bij navraag ter plekke blijkt dat het a la carte restaurant dit jaar niet meer open gaat (volgens de site van Sunweb is dit wel mogelijk en zijn er 2 restaurants open maar dit klopt niet, alleen het buffetrestaurant is open!), dit komt er op neer dat je geluk heb als je door mag lopen bij het buffet restaurant om in de lange rij te gaan staan voor je eten, wanneer je dit heb kan je de volgende rij in voor je drinken, ook is het aanbod en de kwaliteit van het eten heel minimaal. Ook weten ze niet met de corona maatregelen om te gaan, in plaats van zo veel mogelijk bars open te doen om de drukte te verspreiden was er slechts 1 poolbar open waar je elke keer weer 20 minuten in de rij stond en hier werd geen afstand gehouden, ook niet van de tafels waar mensen aan zaten.
Wat wel van te voren door Sunweb was aangegeven is dat de schoonmaak minder vaak was, dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor wij meerdere malen kakkerlakken hadden in de kamer.
Bij de reisleiding ter plaatse hebben wij ons beklag gedaan over al deze punten, deze hebben het zelf ook allemaal gezien en zijn in gesprek gegaan met het hotel, hierna kregen wij een late check out en een flesje wijn aangeboden om de boel te sussen, wij hebben gelijk al aangegeven dat dat geen compensatie is. Hierna heeft de reisleiding ter plaatse een customer care formulier ingevuld waarmee wij achteraf in Nederland bij Sunweb konden aankloppen voor een oplossing, dit gedaan maar Sunweb steekt zijn kop in het zand en heeft hun geld al binnen. KIJK UIT VOOR DEZE SUNWEB PRAKTIJKEN!!!
- Algemeen 3
Wij konden niet vliegen omdat de corona test niet optijd binnen was.door de schuld van huisartsenlab (door sunweb geregeld) wat slecht!!
- Algemeen 1
Krijgen we een week voordat we weggaan een mail Gefeliciteerd u reis gaat gaat door! Of wij het restantbedrag kunnen overmaken, wij doen omdat we blij zijn dat de reis doorgaat. En we als gezin hard hebben gewerkt voor deze vakantie. Krijgen we nog geen 12 uur!! Later een annulering en een voucher?? wat een oplichterij!! Vind het echt schandalig wordt geen vervanging gereld qua accommodatie helemaal niks. Graag het geld terug en dan is het echt “Gefeliciteerd”
- Algemeen 1
Sunweb geboekt!
Onze reis naar Kos,met de hele familie incl.kleinkind v 1 jaar!
Flinke aanbetaling gedaan,wegens corona wilde omboeken naar 2021!
Stond ook hun informatie!
Dus gedaan,2'weken later een bericht van hun dat de hele reis werd geannuleerd en er een voucher naar ons onderweg was!
Ondertussen hadden we wel de vakantie naar 2021 omgeboekt!
Nu komt de klapper:.een brief thuis een ingebrekestelling van duizenden euro's v de aanbetaling!
Wat een lef die sunweb!
Er liggen nog duizenden euro's aanbetaling v.ons in hun kassa!
En hulp v sunweb,vergeet het maar!
Iemand advies wat te doen?
- Algemeen 2
Rondom de corona-maatregelen werden wij meerdere malen door Sunweb geïnformeerd over onze reis naar Rhodos. 10 dagen voor vertrek werd ik geïnformeerd dat de reis door zou gaan. En inderdaad, Sunweb had aangeven dat de reis alleen door zou gaan als de accommodatie zou voldoen aan de beschrijving en dit bleek ook zou te zijn. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Tussentijds op Rhodos ook nog een bericht van Sunweb ontvangen dat er een nieuwe landelijke maatregel in |Griekenland in werking was getreden. Kortom, zeer tevreden reizigers !
- Algemeen 10
Doordat ik mijn paspoort kwijt was kon ik als enige niet op tijd vertrekken.
ik heb verschillende keren met sunweb gebeld en meerdere collega's zeiden niks voor me te kunnen doen behalve de vakantie te annuleren.
totdat ik een vrouw en een man sprak die wel er moeite voor deden om me te helpen en dat heeft onze vakantie uit eindelijk gered.
mijn vriend en zoon konden gaan en ik kan 2 dagen later vliegen zodat ik alles kon regelen voor een noodpaspoort
- Algemeen 8
Zelf wel goede ervaringen over de organisatie tijdens deze crisis. Onze reis naar Turkije is geannuleerd
3 weken te voren bericht en de voucher van de aanbetaling binnen 24 uur binnen. Daarbij zelf ook al weken lang alle nieuwe updates bijgehouden op de website die overigens wel goed wordt bijgehouden maar soms is de info wel wat lastig te vinden. Je moet echt zoeken naar de lijst geannuleerde reizen van de komende 2 a 3 weken. Het helpt wel als je zelf ook actief de boel in de gaten houdt. Check zelf ook je bestemming, je hotel, Je vluchten etc! Dan kun je vrij goed ook een inschatting maken of de reis al dan niet doorgaat. Bij twijfel zou ik nog een paar dagen wachten met betalen. Ik snap wel dat de organisatie geen ijzers met handen kan breken en dat er wel eens fouten tussen door glippen en informatie elkaar kruist waardoor mensen tegenstrijdige berichten kunnen krijgen. En dat er ook wel eens op het laatste moment iets kan veranderen.
Maar ik begrijp ook de teleurstelling van klanten die opgescheept zitten met een voucher van een bak met geld waar je hard voor gewerkt hebt en zelf wel wil bepalen waar je dat geld aan uitgeeft. De bereikbaarheid is slecht dus omboeken lijkt me ook best lastig. Er wordt aangegeven op de site en in de mail dat een antwoord op mail 10 dagen kan duren. Dat is natuurlijk onacceptabel. Daar liggen nog verbeterpunten.
- Algemeen 7
Vorige week reis naar Ibiza geboekt via @Sunweb en gelijk betaald. Mooie aanbieding; bijna té mooi! Vandaag is deze geannuleerd door @Sunweb. Er is geen alternatief aangeboden, wel een voucher. Dit lijkt op oplichting. Benieuwd naar reactie @Consumentenbond en geschillencommissie
- Algemeen 1
Boek NOOIT Sunweb!! Onbereikbaar en brengen onterechte annuleringskosten in rekening!!
- Algemeen 1
Ik geef de Sunweb een heel slecht cijfer. Ben eigenlijk nog nooit zo kwaad op een organisatie geweest. Wij zouden op 24 juli 2020 naar Kreta gaan. Op 9-7-2020 krijgen we een mail waarin letterlijk staat "Jippie jouw vakantie gaat door" en of we even het restbedrag wilden overmaken. Dat hebben we meteen gedaan, want over 2 weken zouden we al gaan. Nadat we het complete bedrag hebben betaald, je zult het geloven of niet, ontvangen we de volgende dag op 10-7-20 een e-mail waarin staat dat onze vakantie helaas NIET doorgaat. Alstublieft hier heeft u een mooie voucher van meer dan 4000,- euro!!!!! Schandalig! Maar goed we bellen nog een aantal keer met een meisje van een callcenter van Sunweb en na veel gedoe kunnen we omboeken. Echter de volgende dag volgt weer een teleurstelling, de alternatieve accomodatie gaat ook niet door. Hier zit een luchtje aan. Dit is gewoon je reinste oplichting.Gaat die hele vlucht soms niet? Speel gewoon open kaart, Sunweb! Of zouden ze zo erg in de financiele problemen zitten dat ze geen reizen meer kunnen boeken en met ons geld salarissen betalen zodat ze het hoofd boven water kunnen houden? Maar dat doe je toch niet over de rug van je klanten???? Wij hebben nu 2x niks: geen vakantie en geen geld. Ik wil die voucher niet, want ik wil nooit meer met de Sunweb op vakantie. Ik vind dat je van zo'n gerenommeerd bedrijf mag verwachten dat ze je een alternatief aanbieden. Wat heb ik aan een voucher? Ik hoop dat jullie dit lezen en ons uit de brand helpen.
- Algemeen 1
Morgen vertrekken we richting Corfu. In deze tijden toch wel spannend: zijn de documenten allemaal in orde? Heb ik alles, gaat alles door? Maar de laatste 48 u al verschillende whatsappen gehad van de sunweb medewerkers in Corfu zelf om alles in goede banen te leiden. Top sunweb!ondanks de stress of vakantie door gaat, ondanks de voucher en het wachten om te kunnen om boeken doen jullie het toch maar. Steeds vriendelijk en correct zo wel on line als aan de telefoon. Ik Vertrek met een gerust gevoel en blijf jullie trouw!
- Algemeen 10
Jullie zijn gewoon een grote criminele bende. Na betaling van mijn reis is die de volgende dag meteen geannuleerd. Ik kreeg zo'n waardoze fake-voucher waar allemaal uiterst dubieuze voorwaarden aan vastzitten. Je geld krijg je niet terug, reis omboeken doen ze ontzettend moeilijk over. De spelregels die ze hanteren zijn in strijd met hun eigen algemene voorwaarden. En bovendien zijn hun spelregels in strijd met het Europeesch recht.
Ze verduisteren je geld, houden zich niet aan gemaakte afspraken, de tuttebel geflipte Atheneum cheerleaders raken al snel van de kook als je ze een beetje onder druk zet.
Kortom: NOOIT MEER BOEKEN BIJ HET VOLSTREKT MALAFIDE EN CRIMINELE BEDRIJF SUNWEB .
- Algemeen 1
Wij zijn wel netjes geinformeerd door Sunweb. Wij zouden 21 juli a.s. naar Egypte vliegen en hebben vorige week bericht ontvangen dat de reis niet door zou gaan. Inmiddels ook al de voucher ontvangen voor het aanbetaalde bedrag.
- Algemeen 8
Sunweb is een zooitje, Ze hebben mijn vakantie in Nederland, op Ameland geannuleerd, terwijl het park gewoon open is. Voucher gekregen waar ik dus niets aan heb en onbereikbaar, zelfs op noodnummer. Mensen boekt niet bij Sunweb
- Algemeen 1
Sunweb is bezig om reizen op hun website aan te bieden waarvan ze al reeds op de hoogte zijn dat het hotel is gesloten . De reis naar hotel Atlantis in Kos staat op hun website nog te boeken van af 15 juni 2020 . Echter wat sunweb niet zegt is dat het hotel Atlantis is gesloten voor sunweb reizigers . Vriendin had dit hotel geboekt die 1 week voor vertrek te horen kreeg dat dit hotel is gesloten en haar reis niet doorging . Dit ging met een automatisch e-mail en met een ingesloten voucher afgedaan . Als je dus al je voucher op deze reis inleverde wordt de datum van de laatste voucher de start datum van de 6 maanden gezet voordat je je geld terug kan vragen. Zo heeft sunweb de oude voucher 3 maanden extra weten te verlengen . Heb sunweb gemaild over dit te boeken hotel op hun site maar sunweb reageert niet terug hier op !
Update:
Wat SunWeb doet is met bedrog hun zakken vullen door vouchers steeds te verlengen met hun annuleringen .We hadden hotel Atlantis in Kos geboekt voor 15 juli geboekt maar week paar dagen van te voren werd dit door SunWeb geannuleerd .Hun reden was dat het hotel gesloten was .Heb gemaild naar het Hotel in Kos en kreeg netjes antwoord dat ze 15 juli 2020 gewoon open zijn en we hartelijk welkom zij ! Waarom bedriegt SunWeb ons dat het gesloten zou zijn 😐Het hotel schreef ons dit :Dear Mrs. Andreas,
Thank you for your e-mail.
We would kindly like to inform you that our hotel’s official opening date is the 15th of July.
Please do not hesitate to contact us if you have any other question.
Looking forward to welcoming you.
Always at your disposal,
Atlantis Hotel
- Algemeen 1
Sunweb laat ons in de kou staan. Ze geven geen antwoord op de mail. We zitten nu op vijf dagen voor vertrek!!
- Algemeen 1
Sunweb is zeer slecht bereikbaar, zowel telefonisch helemaal niet als digitaal slechts fake. Je krijgt op messenger nietszeggende antwoorden waardoor je gewoon boos wordt....Een week voor vertrek is er nog steeds niets bekend over onze reis. Zeer droevig!
- Algemeen 2
Volgende maandag zouden wij naar Zakynthos vertrekken, onze accommodatie is dicht en we hebben nog niets van Sunweb vernomen, telefonisch niet bereikbaar en op mail wordt niet gereageerd.
- Algemeen 1
Reis is door sunweb geannuleerd ivm corona.Meerdere malen contact via mail,en tel.maar geen reactie. Wij willen ons geld terug,uiteindelijk een mailtje ontvangen dat wij ons geld niet terug krijgen,maar een voucher kunnen krijgen. Medewerkers van Sunweb denken de macht te hebben,en te kunnen beslissen over ons geld,en dat wij maar een andere reis moeten boeken. Beste mensen kijk a.u.b uit voor u gaat boeken bij Sunweb!
- Algemeen 1
Eenzijdig de reis geanuleerd, coronavoucher. Er zou bij annulering binnen 14 dgn gebeld worden maar alles is stil. Facebook, mail, instagram..alles verwijst naar het contact formulier waar niet op gereageerd wordt. Ik heb begrip voor de drukte, begrip voor alle papieren maar niet voor afspraken niet nakomen en geen contact. Ik durf niet om te boeken via de site omdat er andere regels gelden binnen 14 dagen vertrek. Kortom zeer slecht!
- Algemeen 1
Slechte klantenservice via Sunweb. We konden al aanzien komen dat het reisadvies van Portugal zou worden aangepast, maar tot op heden alleen na het invullen van het vervelende omboekformulier - geen verdere reactie gehad. Telefonisch ook onbereikbaar.
- Algemeen 1
Sunweb canceld nu al onze reis op 13 augustus naar Kos , we krijgen voucher maar willen geld terug! Bovendien: Griekenland is weer open!en ze hebben nergens meer mogelijkheid tot telefonisch contact.
- Algemeen 1
Sunweb annuleerde de reis van augustus 2020 terwijl vanaf 1 juli 2020 Griekenland weer open is voor toerisme. De reis is op de site gewoon nog te boeken. Ongelooflijk!! Wat een bagger
- Algemeen 1
SLECHT!!!
Mijn vriend en ik zijn al ruim 1.5 maand bezig met het omboeken van onze vakantie. Dit doen wij zoals aangegeven via de site van Sunweb. Helaas krijgen wij keer op keer de zelfde informatie toegezonden met het verzoek onze vakantie om te boeken via de website. Dit doen wij dus nu weer voor de 3e keer. Wij vullen dan netjes het formulier in en kiezen een hotel waarvan de agenda beschikbaar is voor volgend jaar, en waar de prijzen al bij staan. Nu krijgen wij alweer 2 weken 0 reactie, en onze deadline voor het omboeken verloop morgen al! Wij zijn niet tevreden met de klantenservice die ook nog eens telefonisch niet te bereiken zijn. Bang ben ik dan ook dat de omboek periode na morgen verloopt, wij nu nog steeds niet weten of het 3e omboek formulier wel akkoord is, en wij straks verplicht zijn om of toch op reis te moeten met alle risico's van dien, of onze aanbetaling kwijt en geen vakantie voor volgend jaar te kunnen boeken. Wellicht dat de klantenservice dit nu wel leest, en niet op onze mails reageert richting hun eigen collega's i.p.v ons. Heel slecht, onze omboeking word dus niet eens goed bekeken aangezien we gewoon elke keer het zelfde antwoord krijgen. Graag worden wij telefonisch benaderd of nu goed geholpen voor het echt te laat is!
- Algemeen 1
Slechtste communicatie ooit en oplichting. Hoe kunnen mensen hier werken. 27 juni melden dat alles door gaat en alles betalen. 29 juni cancelen en geen geld terug geven. Slechte manier om de cashflow voor de directie aan te vullen.
- Algemeen 1
Het is nu 29 juni Op jullie website staat dat "we weer naar spanje mogen". maar jullie annuleren mijn reis van notabene 15 AUGUSTUS. omdat de luchtvraatmaatschappij bij jullie heeft geannuleerd. dat heeft toch niks meer met Corona te maken maar met een stukje organisatie? IK wil op korte termijn contact !! Jullie zijn op geen enkele wijze bereikbaar. nergens reageren jullie op. Mijn kinderen liggen in bed te huilen !!!! Hoe durven jullie met 1 mailtje te annuleren !!!!! IK wil met spoed een oplossing !! Corona tot daar aan toe alle begrip. Maar jullie annuleren een reis die 15 augustus plaats vindt omdat de luchtvaartmaatschappij het organisatorisch niet voor elkaar heeft . Je kan niet alles op corona schuiven
- Algemeen 1
Sunweb moet zich diep schamen hoe ze omgaan met hun klanten.
7 jongens van 18 hebben niks te zoeken daar dat is nu toch wel duidelijk.
Gogo tours annuleert de jongerenreis naar Chersonisos wel.
Sunweb is onbereikbaar alleen standaard mails.
- Algemeen 1
Sunweb heeft op een heel onrespectvolle manier gebruik gemaakt van de hele situatie omtrent corona. Onze reis ging eerst door en dus moesten we het resterende bedrag zo snel mogelijk storten. Ongeveer een week nadat het geld gestort werd kregen we bericht dat onze reis toch niet kon doorgaan en dat we een voucher zullen krijgen. Met een voucher zijn wij als studenten niet geholpen en al zeker niet als Sunweb al hun reizen duurder maakt waardoor we niet zullen toekomen met ons bedrag. Wij plannen zeker en vast nooit meer een reis via deze organisatie!
- Algemeen 1
Ik was super tevreden over Sunweb maar in Corona tijd faalt Sunweb door de manier van communiceren, onze locatie blijft dit jaar gesloten, we zouden bijna gaan en ze blijven maar standaard mail sturen alsof we nog gaan. Het is echt gewoon pijnlijk hoe je als klant wordt behandeld.
- Algemeen 1
Wat een vreselijk bedrijf en wat een vreselijke slechte service!
Wij hadden voor de corona crisis een mooie vakantie geboekt bij Sunweb. Omdat de situatie natuurlijk is veranderd besloten wij gebruik te maken van de omboek mogelijkheid. Wij zagen een hele mooie vakantie in Corfu. Na met veel moeite na anderhalve week! Eindelijk een reactie te krijgen op de vraag hoelang de transfer naar het hotel duurt (op de site stond het voor onze bestemming niet aangegeven). Hebben wij het formulier netjes ingevuld zoals het hoorde.
Een week later (zonder enige vorm van contact) zagen wij ineens dat de prijs van onze vakantie met maar liefst 75% verhoogt was! (van € 1.319 naar € 2.309 p.p) Wij hebben Sunweb hiermee geconfronteerd (via Facebook want de telefoon hebben ze uitgezet (enkel een bandje dat ze het druk hebben)) maar Sunweb geeft aan dat prijzen nu eenmaal kunnen fluctueren en dat ze niks kunnen doen.
Uiteindelijk na onze onvrede wederom geuit te hebben, kregen wij een telefoontje van een medewerkster. Zij gaf aan dat ze niks voor ons kon betekenen met betrekking tot bovenstaand. Dus afgesproken met de medewerker dat we die avond naar een nieuwe vakantie gingen zoeken en dat zij ons de dag erna terug zou bellen (ze zou ons op haar persoonlijke lijstje zetten).
Helaas vandaag op de afgesproken tijden weer niets gehoord. Ook deze belofte maken ze niet waar. Wij hebben oprecht spijt ooit bij dit waardeloze bedrijf te hebben geboekt.
Wij hopen dat in de komende dagen e.e.a. alsnog geregeld wordt voor ons en dat wij volgende maand kunnen genieten van een mooie vakantie, maar wij raden het iedereen af om bij dit bedrijf te boeken.
- Algemeen 1
Wij moeten over 2 weken vertrekken maar horen helemaal niks van Sunweb. Via facebook en de mail krijgen wij standaard antwoorden. Omboeken van vliegvakantie naar autovakantie kan niet bij Sunweb maar omdat wij nog geen annulering hebben ontvangen kunnen wij ook niet elders boeken. Vakantiedagen staan vast en kan ik niet verplaatsen. Schandalig hoe Sunweb ook met zijn trouwe klanten gaat. Van mij mogen ze failliet gaan en komt er een betere organisatie voor in de plaats.
- Algemeen 1
Misbruiken de corona regels door onze, nog geen maand geleden (na lockdown), reis te annuleren met melding dat hotel wel open is, maar het de "All Inclusive" maar eerst toepast vanaf november ipv oktober..hebben een voucher gegeven....dit is schandalig en enorm klantonvriendelijk...in hun mail stond ook dat we de sector zo steunen voor de corona schade...wij krijgen zelfs geen keuze of we dat willen of niet...er werd zelfs geen alternatieve gelijkwaardige reis aangeboden...en hotel is dus open, maar niet met "AI".
- Algemeen 1
Het is geen 10 omdat niet alle bagage aankwam, dat kwam door een fout van Easy Jet bij het inchecken. Ook bij aankomst op Lanzarote werd door Easy Jet weer een fout gemaakt. Dit zorgde voor enorme getouwtrek om bij Easy Jet verhaal te halen. Ook de reis verzekering deed niets . Uiteindelijk heeft SunWeb de kosten vergoed. Klasse!!! Dus voor Sun Web een dikke 10.
- Algemeen 8
Ondanks berichtgeving op de site van Transavia dat er in juli 2020 niet wordt gevlogen op Kefalonia, blijft berichtgeving van Sunweb uit. Inmiddels zitten we 2 voor weken voor vertrek, er is geen communicatie vanuit Sunweb over het al dan niet doorgaan van de vakantie en Sunweb is onbereikbaar (met uitzondering van standaard reacties via de mail, maar geen inhoudelijke reactie). Het is begrijpelijk dat het momenteel bij Sunweb erg druk is, maar dat neemt niet weg dat het onacceptabel is om mensen zo lang in onzekerheid te laten. Daardoor wordt ons de mogelijkheid ontnomen om nog wat anders te plannen, ook levert het problemen op in relatie tot mijn werk. Al met al een ontzettend slechte beurt voor Sunweb....
- Algemeen 1
Hele trieste aanpak vd corona crisis. Populair doen dat je mag omboeken als je dat wil. Willen wij graag want in een vliegtuig hebben we geen goed gevoel over. Na indienen wijziging geen enkele bevestiging. Op Twitter ze flink achter de broek aan gezeten. Steeds opnieuw om boekingsnummer vragen om maar tijd te rekken. Al met al mag je een vliegreis niet omboeken naar auto vakantie. Heel sneaky. Nooit meer sunweb. Totaal onbereikbaar en continu standaard antwoorden van de medewerkers.
- Algemeen 1
Ontevreden over klantgerichtheid en afhandelen klachten rondom annuleren van de reis. Wij begrijpen dat Sunweb zelf ook in een zeer complexe situatie verkeren en waren al tevreden geweest met een fifty-fifty aanbod.
Helaas kleurt deze ervaring onze Sunweb beleving enorm.
- Algemeen 1
Omdat ik eigenlijk nooit geen problemen hebt gehad met sunweb en ik neem.zeker de voucher ivm anders gaan ze allemaal failliet
- Algemeen 10
De service die ze verlenen is ruk!!!!!!!!!!!! belachelijk na 4 mails, een telefoontje en 2 whatsapp gesprekken niks anders gehoord dan: "wacht nog 6 maanden op terugvragen en daarna nog 6 maanden wachten op geld terug :)"
- Algemeen 1
Vakantie geboekt naar Egypte. Ging uiteraard niet door; direct gevraagd om geld terug en geen voucher, maar Sunweb heeft er lak aan. Klacht ingediend, maar Sunweb gaat er niet op in. Voucher, geen geld. Nogmaals aangegeven dat een consument zijn geld hoort terug te krijgen op verzoek, maar Sunweb gaat dat niet doen. Hun reactie: je kunt over 6 maanden alsnog je geld terugvragen... en dan krijg je het misschien binnen 12 maanden.
Schandalig
- Algemeen 1
Belachelijke servicemeewerkers
- Algemeen 1
Wel betaald maar reisje nooit gehad. Corona gooit roet door eten, maar sunweb gaat niet terug betalen. Hoe kan ik sunweb betaald hebben zonder service te hebben gehad maar zonder terug betaald te worden! Schandalig! Dus ik moet nu met prive geld dat bedrijf kunstmatig in de lucht houden. Ik kan het zelfs niet eens persoonlijk terug vragen omdat de hoofdboeker dit moet doen( groepsreis). Maar wat heb ik daarmee te maken? Mijn geld, mijn reis, mijn niet gekregen service dooe sunweb. Ik walg van jullie, laat dat geld maar zitten, ga lekker failliert, dan kan er weer een gepassioneerd reisorganisatie terug voor komen. Losers! Als jullie geld aan mij zouden geven en ik lever niet, en wil dit ook niet terug betalen, zou je dan zelf ook niet pissig zijn sunweb? Ik denk het wel..
- Algemeen 1
Op 22 mei zouden we naar Griekenland. In de maanden maart en april meerdere malen contact gezocht met Sunweb. Tot 22 april bleef Sunweb in tegenstelling tot andere touroperators stug volhouden dat alle geplande vakanties na 20 mei gewoon nog doorgaan. Sterker nog, we kregen zelfs bericht dat we onze stoelen in het vliegtuig konden reserveren. Terwijl er geen vliegtuig meer opstijgt, bijna alle landen in een corona-crisis verkeren en er een code oranje geldt, kun je toch op je vingers natellen dat een vakantie op 22 mei naar Griekenland toch niet realistisch is. Dan neem je dus geen risico en hebben we op 22 april geannuleerd. Immers, des te langer je wacht des te meer annuleringskosten je moet betalen. Tot onze grote verbazing bleek Sunweb even later op hun site te melden dat alle reizen tot 27 mei zijn geannuleerd. Contact opgenomen met Sunweb mede omdat een andere klant (zie ook zijn reactie op deze site) op 22 april wel in aanmerking kwam voor een voucher. Geld wilden wij sowieso niet terug hebben. We hebben meerdere malen gevraagd om een voucher. Met een uitleg van Sunweb dat die klant misschien later op de middag heeft geannuleerd voelen wij ons heel erg benadeeld door Sunweb. Meten met 2 maten en sprake van willekeur. Aanbetaling kwijt en nog eens extra annuleringskosten betaald. Al meer dan 20 jaar trouwe klant maar voor ons absoluut geen Sunweb meer!!!!
- Algemeen 2
Bij Sunweb zijn ze GEK. Wij zouden 18 juni vertrekken naar Kreta. Wij denken, maar weten dat niet 100% of dat doorgaat. In ons reisgezelschap zitten 2 mensen in de risico groep, 2 mensen in de zorg, waarvan 1 op de IC. Sunweb zegt doodleuk, als u niet wil moet u annuleren en de kosten 1650 betalen. Of het risico lopen in Griekenland. En als laatste optie, afwachten wat de regeringen gaan zeggen. Dan annuleren wij maar dan moet u nog wel het restant betalen ruim 3500 euro. U krijgt dat dan terug in vouchers. Met andere woorden ga ik dus voor bank spelen, of de 30 % annulerings kosten betalen. Vroegboeken is niet handig gebleken en voor ons nooit geen Sunweb meer.
- Algemeen 1
We hadden een boeking gedaan naar tenerife en zouden juni vertrekken.
Zaten heel erg te dubben om het zelf te annuleren. Nu is er bekend dat de president van de canarische eilanden geen toeristen wil toelaten tot oktober.
Sinds 18 april bekend..
Hierover contact gehad met sunweb op 28 april. Deze geven aan dat ze het nog niet weten. Terwijl de telegraaf en algemeen dagblad het artikel op 18 april hadden geplaatst. Nou zitten wij nog steeds in ongewisse wat we moeten doen.
Ze moeten het op dit moment zeker weten maar doen alsof hun neus bloed.
Ik begrijp de situatie heel goed maar had een heel ander antwoord verwacht.
Ze laten je ontzettend in het ongewisse terwijl er overduideijk bekend is dat toeristen er pas vanaf oktober welkom zijn en de hotels er überhaupt pas per 1 juli opengaan voor eilandbewoners.
Sunweb schuilt zich achter dat ze moeten wachten op wat de autoriteiten zeggen.
Nou mijns inziens is dat al overduidelijk bekend.
Zeer slecht van sunweb.altijd bij sunweb geboekt maar zal denk ik de laatste keer zijn geweest.
- Algemeen 2
Als ik het cijfer 0 kon geven zou ik dat doen. voor ons geen sunweb meer. er wordt niet meegedacht met de klanten. ze blijven star vasthouden aan hun voorwaarden en ook al heb je zoals wij een annuleringsverzekering je bent je geld kwijt en je krijgt geen voucher van sunweb. waardeloze organisatie. NOOIT MEER SUNWEB
- Algemeen 1
Sunweb geeft geen voucher voor aanbetaling terwijl de reis niet door kan gaan. ben geld kwijt
- Algemeen 1
We zagen het wel aankomen
21 mei zouden we vertrekken
Je wilt graag een bevestiging dat de reis niet doorgaat
Sunweb gebeld en ja hoor er was vrij snel iemand aan de telefoon
Na wat overleg op de achtergrond wist ze te vertellen dat Transavia niet vliegt tot eind mei, dus Kreta ging niet door . Prima
Erg netjes te woord gestaan. Geduldig en professioneel
Dat we een voucher kregen twv de aanbetaling vonden we geen probleem, die blijft zolang geldig dat we gewoon volgend jaar mei dan maar naar Kreta gaan.
Voor Sunweb is dit heel vervelend allemaal en er zullen vast veel zeurende klanten zijn die hun geld terug willen, maar voor iedereen is dit overmacht
Met een aanbetaling reeds voldaan hebben we een jaartje extra voorpret voor de vakantie !
- Algemeen 9
Mijn ervaring met Sunweb is slecht te noemen. Vanwege de coronacrisis zijn we huiverig om naar Italië af te reizen, maar Sunweb houdt vol dat de reizen na 28 april vooralsnog doorgaan en dat zien nauw contact staan met de autoriteiten. Je krijgt geen duidelijkheid die andere touroperators wel bieden. Dit is eens maar nooit meer Sunweb.
- Algemeen 1
Reis zelf geannuleerd tegen kosten,geen probleem zover.
Afhandeling echter niet zo als Sunweb mailde dat het overige bedrag overgemaakt zou worden. Krijg voucher geven ze aan,niet om gevraagd maar okay ook tevreden mee, helaas nog steeds niets mogen ontvangen.Annulering al gedaan op 15-03-2020,begrijp dat het druk is maar dit is een heel wat andere service dan bij Booking.com waar ik het gehele bedrag al na twee dagen terug kreeg gestort. Nu weer mail gehad dat ik toch geld min annuleringskosten terug krijg . Inmiddels meer dan een maand verder nog niets gezien van wat voor terugbetaling dan ook.
- Algemeen 1
De mogelijkheid voor het omboeken van de reis is niet mogelijk. Zelfs de autohuur die normaal gesproken tot 3 dagen van te voren gratis geannuleerd kan worden moest gedeeltelijk worden betaald. Geen enkele medewerking van Sunweb
- Algemeen 1
Hadden 1/3 van de reissom aanbetaald voor een vakantie vanaf 20 mei. I.v.m. de coronavirus en de onveilige situatie in Spanje besloten wij op voorhand deze reis te willen annuleren. Ook mede gezien het feit dat we beiden in de zorg werken willen we geen extra risico lopen.
Sunweb bied alleen de mogelijkheid om de restsom 2 weken van te voren te betalen en dan pas bezien of de reis kan worden uitgevoerd. Sunweb wil niet de aanbetaalde somma van bijna 600 euro omzetten in een voucher. In tegenstelling tot Corendon die alle reizen voor hun klanten tot 1 juni hebben geannuleerd houdt SUNWEB zich halsstarrig vast aan hun annuleringsvoorwaarden en laten daarmee hun klanten peentjes zweten. Nee ....met deze houding geen SUNWEB vakantie meer !
- Algemeen 1
Ongewenste Corana Voucher;
Reis geboekt met
1) vrouw en dochter
2) vriendin uit ander gezin
3) nichtje en zwager uit ander gezin
Deze reis was qua agenda lastig te plannen maar is gelukt in de meivakantie 2020.
De reis is door Sunweb geannuleerd helaas vanwege Corona.
Gelukkig zijn er spelregels opgesteld door ACM; je hebt als consument direct recht op terugbetaling van de reissom. Een hele geruststelling daar wij verwachten niet zo makkelijk nog een keer met deze uit 3 gezinnen samengesteld groep te kunnen boeken en absoluut niets zien in een voucher.
ACM staat ook toe dat de reisorganisatie een Voucher aanbied, maar onder de restrictie dat dit niet verplicht is en dat de consument niet onder druk gezet mag worden om deze voucher te accepteren. Consument heeft namelijk altijd recht op terugbetaling als dat zijn wens is!
Dit begrijpt Sunweb niet, of willen ze niet begrijpen. Ik heb dit namelijk letterlijk in 10 e-mails uitgelegd en telelens krijg ik hetzelfde antwoord dat ze het jammer vinden dat ik de voucher niet wil accepteren maar dat zij zich op het standpunt stellen de reissom niet terug te betalen en zich dus NIET aan de wet houden !!!
Ongelofelijk voor een trouwe klant die al zeker 3x eerder een reis met sunweb heeft geboekt.
Blijkbaar denken ze dat hun klanten (ik) dom ben en mijn rechten niet ken. Of ze willen dat ik in de toekomst nooit meer een reis bij ze boek.
Ik ben zo teleurgesteld in Sunweb, ik ben benieuwd of ze dit ooit nog goed kunnen maken?....
- Algemeen 1
Reis geannuleerd, Sunweb weigert geld terug te betalen.
- Algemeen 1
Voor 4 april moest ik het restant van onze reis van 16 mei voldoen. Ik heb gevraagd of dat ook later kon ivm de onzekerheid van Covid19. Dat kon niet. Paar dagen later is opeens betalen 2 wk voor vertrek toegestaan en anders voucher voor de aanbetaling. Dat is precies wat ik wilde. Net nog gebeld, deze dame was heel erg aardig en bood aan de reis er alsnog weer in te zetten, maar de reis was nu 250 euro duurder en moest ik ook bijleggen op de aanbetaling. Hier maar vanaf gezien. Helaas 500 euro kwijt nu en sommige medewerkers doen hun stinkende best en sommige moet heel veel bijleren over "hoe ga ik om met klanten"" Ik haak in ieder geval voor een ooit volgende vakantie af bij de Sunweb.
- Algemeen 1
Sunweb heeft ons fantastisch geholpen!
- Algemeen 10
Onze wintersport was door Subweb geannuleerd ivm het Corona virus.
Het geld is niet besteed aan accommodatie en skipas. Echter, Subweb houdt het geld vast om daarmee hun eigen toekomst zeker te stellen, geheel tegen regelgeving en afspraken in.
Volgens de Consumenten bond mogen reizigers de Corona voucher weigeren en hun geld terugvragen. Verder had Sunweb schriftelijk beloofd en toegezegd het geld terug over te maken. Wij hadden ons geld toevertrouwd aan een organisatie die niet te vertrouwen is. Het wordt tijd dat de overheid wat aan deze misstanden gaat doen.
- Algemeen 1
Sunweb is dus flopweb. Zo doen dus niets voor de klanten. Wij hadden te maken met de Cornona maatregelen van de overheid . Sunweb kon en wilde onze vliegtuigtickets niet om boeken en konden dat zogezegd niet. Ze gingen het wel oplossen. Uiteindelijk zelf een ticket gekocht 175 euro en zelf maar de zaak aangepakt
Sunweb sleurt iedereen uit het hotel op dinsdag 17 maart en brengt de mensen zonder incheck of ticket naar de luchthaven. Een gigantische chaos en zien niet dat er meer dan 250 mensen staan voor een vliegtuig waar 190 mensen inkunnen. Men heeft een 60 tal mensen gewoon laten staan en de truttemiekes zijn verdwenen. Mensen allemaal in de steek gelaten. Vraag wie onze tickets ging betalen => hadden te vroeg actie genomen en kwamen niet in aanmerking. Wij zijn wel thuis geraakt ! Weg ermee , hopelijk gaan ze kapot en komen ze NOOIT meer terug. TUI was trouwens niet veel beter. Die sleuren nog mensen aan op zaterdagavond.. Amateurisme troef. In tijd van nood kent men zijn vrienden.
- Algemeen 1