Schrijf een review
Info over Sunweb
Url: https://www.sunweb.nl
Aangesloten bij:
ANVR
/
SGR
/
Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Bahialaan 2,
3065 WC Rotterdam NL
0900-0290
Sunweb is sinds 2000 expert in voordelige zonvakanties, wintersportvakanties en autovakanties. De reisorganisatie heeft zonvakanties in verschillende soorten: all-inclusive vakanties, kindvriendelijke familievakanties, romantische vakanties, sportieve vakanties en kleinschalige vakanties. Elk van deze soorten vakanties hebben hun eigen kenmerken en voordelen die gecombineerd worden met de excellente service van Sunweb.
Zowel voor zomerse zonvakanties of winterzonvakanties kun je bij deze reisorganisatie terecht. Denk aan de heerlijke zomers in bijvoorbeeld Spanje, Portugal en Turkije of aan de winters in Egypte en op de Canarische Eilanden. En mocht je tijdens de winter langer dan 29 dagen weg willen, dan heeft Sunweb een speciaal 'overwinteren aanbod', waarbij je voor een zacht prijsje voor een lange tijd op één zonbestemming blijft tijdens de winter.
Sinds april 2015 maakt Sunweb een selectie van de zonvakanties die een extra hoge beoordeling krijgen. Bij deze zonvakanties geeft Sunweb aanvullende service in de vorm van Nederlands sprekende reisleiding en transfers naar het hotel vanaf de luchthaven. De Sunweb selections hotels liggen in Turkije, Griekenland, Spanje, Tunesië en Cyprus. Net zoals bij al het aanbod van Sunweb kun je voor de selections je voorkeur aangeven voor bijvoorbeeld een familievakantie, wellnessvakantie of kleinschalige vakantie. Bij de kleinschalige vakanties heb je geen last van massatoerisme en kun je genieten van rust om je heen en zijn er bij de kindvriendelijke familievakanties veel faciliteiten en activiteiten aanwezig voor de kinderen.
Als je meer voelt voor een wintersportvakantie, kun je kiezen uit 150 bestemmingen waaronder Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk. Bij deze vakanties is de skipas altijd inbegrepen, net als gratis skigarantie. Als er onvoldoende sneeuw op de vakantiebestemming valt, kun je dankzij de skigarantie kosteloos de vakantie omboeken of annuleren. Ook biedt Sunweb mini-skivakanties, waarbij je een aantal dagen kunt genieten van wintersport. Als je meer luxe wilt tijdens de wintersportvakantie, kun je kiezen voor een van de luxere wellnessvakanties.
Houd je er meer van om met eigen vervoer te reizen als je op vakantie gaat? Kies dan voor een autovakantie. De bestemmingen van de autovakanties zijn Frankrijk, Italië, Spanje, Kroatië, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Per land kun je kiezen uit verschillende plaatsen waar je verblijft in een hotel, camping of appartement.
Alle vakanties van Sunweb zijn alleen online te boeken via de website en niet bij een reisbureau. Verder kun je op de website ook losse vliegtickets kopen en zijn er altijd een paar leuke aanbiedingen te vinden. Voor vragen, opmerkingen en ondersteuning kun je naar de reisorganisatie bellen of mailen, een bericht plaatsen op het Sunweb Forum of contact opnemen via de sociale media.
Ervaringen met Sunweb
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 706 reviews over Sunweb lezen. Het gemiddelde cijfer is een 5,3. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 15 juli 2006 door Johan Meeuwissen.
Deze organisatie zit in de categorie strandvakantie. Hierin zitten 6 organisaties; o.a. Corendon, GoMundo, Sunweb en Boosten. Al deze organisaties samen hebben in 2.802 reviews een gemiddelde gescoord van 5,1. Sunweb scoort dus gemiddeld 0,3 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie strandvakantie.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Sunweb heeft deze publieksprijs gewonnen in 2018.
Sunweb krijgt gemiddeld een 5,3
op basis van 706 ervaringen:
5,3
+ Ervaring delen
Gillemot
op 20 maart 2025
bestemming: Oostenrijk / Zell am See, reisperiode: maart 2025
Teleurstellende ervaring met Sunweb – nooit meer!
We hebben recent een skivakantie geboekt via Sunweb, maar het werd een nachtmerrie. Bij aankomst in ons appartement troffen we een smerige accommodatie aan, vol kakkerlakken en absoluut niet bewoonbaar. Ondanks herhaalde pogingen om contact op te nemen met Sunweb, kregen we amper reactie en werd ons probleem volledig genegeerd.
Aangezien het appartement simpelweg niet leefbaar was, waren we genoodzaakt om zelf op zoek te gaan naar een ander hotel om ons gezin onderdak te bieden. Dit bracht uiteraard extra kosten met zich mee, maar Sunweb weigert nu ook maar iets terug te betalen van ons oorspronkelijke verblijf, terwijl we na slechts één nacht zijn vertrokken.
De communicatie was ronduit slecht en het enige wat we kregen, was desinteresse en geen enkele oplossing. Een reisorganisatie zou klanten moeten bijstaan in zulke situaties, maar bij Sunweb ben je volledig op jezelf aangewezen. Voor ons nooit meer Sunweb!
⭐ 0/5 – absoluut afraden!
... Lees meer
Yolanda
op 5 maart 2025
bestemming: Frankrijk / La plagne, reisperiode: februari 2025
Op de terugweg een buschauffeur die niet had geslapen omdat de kamers overboekt waren. Mijn review hierover is niet op de website geplaatst door Sunweb
... Lees meer
B. Bogie
op 25 februari 2025
bestemming: Oostenrijk / Pass Thurn, reisperiode: januari 2025
Onlangs een skivakantie geboekt bij sunweb voor 7 personen. Een reiziger heel vroeg afgemeld een 2e persoon heel laat.
Het hotel heeft maar voor 6 personen een vergoeding gekregen van Sunweb. 2 skipassen (inbegrepen) niet afgenomen.
Ondanks deze afmeldingen krijgen we nu geen enkele tegemoetkoming , ook niet voor de niet afgenomen skipassen. Ook de Hoteleigenaar sprak hier zijn ongenoegen over uit, men steekt als in eigen zak. Voor ons nooit geen Sunweb meer!
... Lees meer
Stefphan veltman
op 20 februari 2025
bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: augustus 2025
Mijn advies niet boeken! 8 maanden van te voren een vliegreis geboekt. De tijden wijzigen heel ongunstig waardoor wij een nacht in Griekenland zonder verblijf hebben. Na wijziging gelijk contact opgenomen maar kan alleen annuleren als we 30% betalen.
Schandalig! Toen stelde de werknemer voor om het om te boeken naar Eindhoven maar dan vlogen we wel met Transavia en was het bij elkaar €265 duurder. Hij stuurt een e-mail waar wij binnen 5 min op akkoord gaan en een e-mail terug stuurde na 6 uur later een reactie dat de vlucht niet kon worden omgeboekt want het vliegtuig was vol?? Als ik bij Transavia kijk plekken genoeg. Je wordt gewoon belazerd en je hebt als consument geen poot om op te staan. Wees gewaarschuwd bij het boeken met Sunweb..!!!!!
Anna de Jonge
op 5 februari 2025
bestemming: Oostenrijk / Hinterglemm, reisperiode: januari 2025
Ik heb op 2 januari Sunweb gebeld omdat ik ziek was en niet op vakantie kon. Er waren 21 wachtenden voor me, dus ik heb maar een terugbelverzoek ingediend. Nooit teruggebeld. Uiteindelijk zelf weer contact opgenomen en wat blijkt? Ik had mijn skipas bij Sunweb eruit kunnen halen, wat me minder had gekost. Dit hebben ze me nooit verteld.
Zelfs Sunweb gaf toe dat dit hun fout was, maar alsnog willen ze niks vergoeden. Geen compensatie voor de skipas, helemaal niets. Daarnaast hebben ze helemaal niks op orde. Ze weten niet eens wat er allemaal gemaild is, geven tegenstrijdige informatie en schuiven hun eigen fouten gewoon op de klant af. Ik voel me belazerd en raad iedereen af om ooit bij Sunweb te boeken. Slechte service, geen verantwoordelijkheid, alleen maar je geld innen. Zoek een andere reisorganisatie, bespaar jezelf de frustratie!
Harald
op 26 januari 2025
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2025
Op het vliegveld kreeg ik te horen dat mijn vlucht niet zou vertrekken die dag. Er was niemand van Sunweb ter plekke, dat is tot daar aan toe, maar dat ze telefonisch ook zeer dlecht te bereiken zijn (Anderhalf uur in de wacht voordat je iemand kunt spreken). Was vervolgens gedumpt op een vlucht van de volgende dag (reis duurde dus een dag korter!) met vertrek vanaf een ander vliegveld.
Mijn aantoonbaar gemaakte kosten om van Eindhoven (waar mijn auto voor een week geparkeerd stond op een plek die ook voor een week betaald was) naar de andere luchthaven werden niet door Sunweb vergoed. Natuurlijk kunnen vluchttijden aangepast worden, maar bij het inkorten van een vakantie met 1 dag en het niet-compenseren van aantoonbaar gemaakte extra kosten, in combinatie met de belabberde bereikbaarheid van deze organisatie heeft mij doen besluiten om NOOIT weer zaken te doen met dit slechte bedrijf. Absoluut geen aanrader dus!
Q.R
op 22 januari 2025
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: januari 2025
Slechte ervaring met Sunweb
Ik wil mijn klacht over Sunweb delen. Gisteravond probeerde ik een reis te boeken naar Egypte voor twee personen. De prijs werd weergegeven en wij gingen akkoord. We vulden alles in en wilden betalen, maar er was een storing. We hebben meteen gebeld, en een medewerker verzekerde ons dat er een notitie van was gemaakt. Hij zei dat we de volgende dag konden terugbellen, en dat de prijs zou blijven zoals die was omdat we al hadden geboekt.
Tot mijn grote teleurstelling was de reis de volgende dag ineens €500 duurder! Dat is een enorme verhoging, zeker voor twee personen. De medewerker zei dat het te maken had met een “websiteverandering”, maar voor mij voelt dit niet eerlijk.
Ik vind dit een slechte manier van omgaan met klanten en ben erg teleurgesteld. Deze situatie heeft mijn vertrouwen in Sunweb flink beschadigd!
Wampers
op 19 januari 2025
bestemming: Turkije, reisperiode: april 2025
Opgelet met het 'online email boeking systeem'. Na het ontvangen van de factuur moet je deze binnen de 7 dagen betalen. Ik ben twee weken niet actief geweest op mijn e-mails wegens het rouwen van een familie en krijg een annulatiekosten van 1900€ zonder overleg of andere communicatie. Indien ik een nieuwe reis boek worden de extra annulatiekosten 1100€.
Britte
op 14 januari 2025
bestemming: Lanzarote / Playa Blanca, reisperiode: november 2024
Wij zijn met 7 personen op vakantie geweest naar Lanzarote. Het kindergedeelte in het aquapark was gesloten de hele vakantie. Dit was nog niet bekend toen wij gingen boeken, daarna ook geen berichten gehad dat deze dicht zou zijn. Ook het eten was niet goed, op 2 na (die bijna elke dag uit eten gingen) is iedereen ziek geweest. Herhaaldelijk contact gehad met hotel en daarna Sunweb, maar GEEN oplossing gekregen. Nu kijken we terug op geen leuke vakantie, voor 7 personen hebben wij een compensatie gekregen van €200, dus €28,57 per persoon voor 11 dagen!!
NOOIT MEER SUNWEB!
Ze kunnen influencers wel mooi gratis vakanties geven, maar voor hun eigen klanten niet meer betekenen dan €28,57 en een klote vakantie!
Sansy
op 22 december 2024
bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2024
Wat een slechte organisatie!
Op vliegveld stond er niemand om ons op te vangen. We konden niemand bereiken voor hulp! Na paar uur zelf geregeld weg te komen. Vervolgens zat receptie paar uur dicht en konden we niet in onze accomodatie!! Sunweb gaf niet thuis! Klacht werd niet serieus genomen, ook bij thuiskomst nier..
Bekijk 706 ervaringen over Sunweb
Artikelen
Vakantieverhalen / reisverslagen