Schrijf een ervaring over Sunweb en maak kans op mooie prijzen!

Sunweb

Url: http://www.sunweb.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie

Logo van Sunweb
Sunweb won in 2018 de Reisgraag award

Sunweb is sinds 2000 expert in voordelige zonvakanties, wintersportvakanties en autovakanties. De reisorganisatie heeft zonvakanties in verschillende soorten: all-inclusive vakanties, kindvriendelijke familievakanties, romantische vakanties, sportieve vakanties en kleinschalige vakanties. Elk van deze soorten vakanties hebben hun eigen kenmerken en voordelen die gecombineerd worden met de excellente service van Sunweb.

Zowel voor zomerse zonvakanties of winterzonvakanties kun je bij deze reisorganisatie terecht. Denk aan de heerlijke zomers in bijvoorbeeld Spanje, Portugal en Turkije of aan de winters in Egypte, Kaapverdië en op de Canarische Eilanden. En mocht je tijdens de winter langer dan 29 dagen weg willen, dan heeft Sunweb een speciaal 'overwinteren aanbod', waarbij je voor een zacht prijsje voor een lange tijd op één zonbestemming blijft tijdens de winter.

Sinds april 2015 maakt Sunweb een selectie van de zonvakanties die een extra hoge beoordeling krijgen. Bij deze zonvakanties geeft Sunweb aanvullende service in de vorm van Nederlands sprekende reisleiding en transfers naar het hotel vanaf de luchthaven. De Sunweb selections hotels liggen in Turkije, Griekenland, Spanje, Tunesië en Cyprus. Net zoals bij al het aanbod van Sunweb kun je voor de selections je voorkeur aangeven voor bijvoorbeeld een familievakantie, wellnessvakantie of kleinschalige vakantie. Bij de kleinschalige vakanties heb je geen last van massatoerisme en kun je genieten van rust om je heen en zijn er bij de kindvriendelijke familievakanties veel faciliteiten en activiteiten aanwezig voor de kinderen.

Als je meer voelt voor een wintersportvakantie, kun je kiezen uit 150 bestemmingen waaronder Zwitserland, Frankrijk en Oostenrijk. Bij deze vakanties is de skipas altijd inbegrepen, net als gratis skigarantie. Als er onvoldoende sneeuw op de vakantiebestemming valt, kun je dankzij de skigarantie kosteloos de vakantie omboeken of annuleren. Ook biedt Sunweb mini-skivakanties, waarbij je een aantal dagen kunt genieten van wintersport. Als je meer luxe wilt tijdens de wintersportvakantie, kun je kiezen voor een van de luxere wellnessvakanties.

Houd je er meer van om met eigen vervoer te reizen als je op vakantie gaat? Kies dan voor een autovakantie. De bestemmingen van de autovakanties zijn Frankrijk, Italië, Spanje, Kroatië, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Per land kun je kiezen uit verschillende plaatsen waar je verblijft in een hotel, camping of appartement.

Alle vakanties van Sunweb zijn alleen online te boeken via de website en niet bij een reisbureau. Verder kun je op de website ook losse vliegtickets kopen en zijn er altijd een paar leuke aanbiedingen te vinden. Voor vragen, opmerkingen en ondersteuning kun je naar de reisorganisatie bellen of mailen, een bericht plaatsen op het Sunweb Forum of contact opnemen via de sociale media.

op 15 augustus 2018 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2018

Mijn broertje en ik zijn 27 juli '18 op vakantie geweest naar Turkije. Deze reis hebben wij bij Sunweb geboekt. Wij hebben gekozen voor Hotel Kleopatra Arsi. Eenmaal aangekomen hebben wij eerst geslapen, omdat wij 6 uur ’s morgens aangekomen zijn in het hotel. De volgende dag hebben wij gegeten bij het hotel. Toen wij het eten op hadden zijn wij allebei ziek geworden van het eten. Ik had alleen diarree en misselijkheid en mijn broertje heeft naast de ernstige diarree ook nog overgegeven. Dit hebben wij meerdere malen aangegeven aan reisleidster van Sunweb. Echter wilde de reisleidster er vrij weinig aan doen. Ze gaf ook aan dat koorts niks te maken heeft met het eten wat niet goed is. Echter ben ik het hier niet mee eens. Doordat mijn broertje zoveel aan de diarree was en aan het overgeven was, heeft hij last gekregen van uitdrogingsverschijnselen, hierdoor had hij het koud en begon hij last te krijgen van koorts. Ik ben die nacht nog naar beneden geweest om ijsblokjes te halen en dat met natte handdoeken te bedekken, om zijn temperatuur weer omlaag te krijgen. De ijsblokjes wilde het personeel eerst niet afgeven, aangezien wij klachten hebben ingediend over het eten. Toen ik hierdoor boos begon te worden, hebben ze het uiteindelijk toch afgegeven.
Naast dat wij ziek waren, waren er ook vele andere mensen ziek van het eten. Wij hoorden allemaal kots geluiden in de kamer naast ons. Ik heb met die mevrouw gesproken en inderdaad. Zij had ook last van het verkeerde eten van het hotel. Het koele eten wordt in het hotel niet koel gehouden en het warme eten wordt niet warm gehouden. Ik heb dit ook aangekaart bij de manager. Zijn reactie was het volgende: ‘’In Nederland kan het zo zijn dat koud eten perse koud moet zijn en andersom het warme eten warm moet zijn, echter is dat in Turkije niet het geval. Dit is business voor mij. Ik ben hier kwaad over geworden en heb dit ook weer aan de reisleidster laten weten. De reisleidster zei dat er ook een verschil is tussen niet goed en niet lekker. Wij werden in deze niet serieus genomen door haar. Zei heeft ook aangegeven om die dag langs te gaan bij het hotel om de controle te bekijken en om ons probleem te bespreken. Ik heb de manager gesproken en zei heeft telefonisch contact opgenomen en de controles waren in haar ogen goed. Een beetje raar, want waarom zijn wij ziek en waarom zijn andere gasten ziek? Ze wilde ons wel over laten plaatsen maar dan moesten wij zelf met hotels aankomen en dan ging zij kijken als het kon. Ik heb laten weten dat het ons niks uitmaakte waar wij naar toe gingen, als het eten maar goed is, zodat wij alsnog een mooie vakantie konden hebben. Dit wilde ze niet, want wij moesten zelf met iets komen. Ik vraag mij dan wel sterk af wat de functie is van een reisleidster bij Sunweb? Nog 1 ding: bij overplaatsing zijn de kosten voor ons. Hoe dan? Doordat eten niet goed is met als gevolg dat wij ziek worden konden wij overgeplaatst worden, maar dan waren de kosten voor ons.
Naast het verschrikkelijke eten (bijv. kipfilet wat open en bloot op een marmeren tafel licht met 0 koelingselementen met een temperatuur van 27 graden) was het hotel ook zeer smerig.
Over de vieze handdoeken gesproken. Deze waren zeer smerig. Hele vieze vlekken erin en bloedvlekken in mijn dekbedovertrek. De reisleidster wilde er niks van weten en zei dat het henna tattoo vlekken waren of zonnebrand vlekken waren.Wij hebben gevraagd om nieuwe handdoeken bij de receptie. Wij kregen ze en toen waren ze weer vies. Toen hebben wij om nieuwe handdoeken gevraagd. Er werd op de deur geklopt en ze smeten de handdoeken letterlijk tegen mij aan en gingen weg. Het personeel daar werd steeds brutaler en wij voelden ons daar geïntimideerd. Deze handdoeken waren zo als gewoonlijk weer smerig. Wij hebben weer aan de reisleidster laten weten dat wij nu per direct naar een ander hotel wilden, omdat het eten niet goed is, omdat wij daarvan ziek zijn en omdat het personeel intimiderend en brutaal naar ons overkomt. Ze gaf aan dat hier kosten aan verbonden zijn en die kosten komen dan voor onze rekening. Ze gaf aan dat ze nog geen bewijs had dus sowieso gaat het niet door. Dit is echt te bespottelijk voor woorden dat jullie als Sunweb zo met jullie klanten omgaan. De reisleidster had ook aangegeven dat er iemand zou eten van Sunweb. Echter is dit niet gebeurd. Wij hebben de hele tijd zitten te wachten tot er iemand van Sunweb zou komen. De reisleidster heeft alleen de stukken ingezien en daar was niks over te vinden dat het eten niet goed was. Natuurlijk niet. Het hotel wil zijn of haar klanten ook behouden. De reisleidster gaf ook nog aan dat Sunweb dagelijks kwam eten in het hotel, echter hebben wij Sunweb in de tijd nog nooit zien eten bij het hotel.
Wij zijn ook naar de dokter geweest en hij heeft ons wat medicijnen meegegeven en heeft tegen ons gezegd dat wij in Nederland beter naar de huisarts konden, want anders werd het een enorme kostenpost voor ons.
Woensdagavond hebben wij alvast uitgecheckt. Aangezien het niet meer kon en wij ons niet serieus genomen voelden. Er werd niet gezocht naar oplossing en er is altijd wel een excuus van de reisleidster over de app. Wij zijn vertrokken naar kennissen in Turkije. Wij hebben onze koffers gepakt en ons uitgecheckt bij het hotel (aangegeven dat wij er morgen weer zijn voor de transfer). De reisleidster vroeg aan ons of wij ook nog gebruik gingen maken van de transfer. Hoe belachelijk is dit om dat aan ons te vragen. Natuurlijk maken wij gebruik van de transfer. Daar hebben wij ook voor betaald. Wij hebben aangegeven dat wij 20:50u bij het hotel zijn.
Wij zijn 19:00 vertrokken vanuit mahmutlar naar het hotel. 20:40 uur waren wij donderdag 2 augustus ’18 bij het hotel. 10 minuten voor vertrektijd transfer. Wij maar wachten en na ruim 20 minuten wachten hebben wij geappt waar de transfer blijft. Geen reactie. Half 9 nog geen reactie. 10 voor 9 nog geen reactie. Wij hebben gebeld en ze zei dat wij er niet waren. Nou wij waren er ruim op tijd en wij voelden ons flink genaaid. De reisleidster heeft aangegeven dat wij zelf vervoer moesten regelen. Taxikosten zijn dan ca. 110/ 120 euro. Hier werd ik zeer boos over. Zij verprutst eerst onze vakantie door onze klachten niet serieus te nemen, door overal excuses te verzinnen, door niet te reageren op bepaalde appjes en door geen overplaatsing te laten plaatsvinden op Sunweb haar kosten en nu naait ze ons door zelf maar een transfer te regelen. Ik heb haar gebeld en heb laten weten dat ik zeer boos hierover ben en heb dat ook even duidelijk laten weten bij de receptie. De receptie kon er wel om lachen. Dit zijn zeer erge naaistreken van zowel Sunweb als het hotel. Uiteindelijk kreeg De reisleidster een helder moment en kwam er alsnog een transfer. Hierdoor hebben wij net het vliegtuig gehaald. Ook mede doordat het vliegtuig vertraging had. Aangezien wij geen doktersverklaring hadden van de arts in Turkije zijn wij gelijk bij thuiskomst ’s ochtends naar de huisarts geweest. De huisarts heeft geconstateerd dat mijn broertje door het eten ziek is geworden en doordat het zo erg was zit hij nu aan de maagbeschermers. Een jongen van 18 jaar aan de maagbeschermers. Dit is te bespottelijk voor woorden.
Deze vakantie is mede mogelijk gemaakt door Sunweb. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2018 bestemming: Griekenland / Ioannina, reisperiode: augustus 2018

Misleiding huurauto. We hebben auto ge upgrade/meerbetaald omdat standaard auto te klein was. Krijg ik alsnog de standaardauto en Sunweb wil het niet oplossen. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 8 augustus 2018 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: augustus 2018

Hotel igoudar in Agadir is een verschrikkelijke k*t hotel. luister naar me en BOEK HET NIETTT! Als je jezelf een slechte hotel wilt besparen. ... Lees meer

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen