Schrijf een review

Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Corendon is bijna 20 jaar geleden begonnen als Turkije-specialist en is in die tijd uitgegroeid tot een grote touroperator voor veel populaire strandbestemmingen binnen en buiten Europa. Zo worden er vakanties aangeboden naar Spanje, Griekenland en Italië maar ook de Nederlandse Antillen, Verenigde Arabische Emiraten, Afrika, Azië en het Midden-Oosten behoren tot het reisaanbod. De reisorganisatie heeft voor iedere doelgroep een passende aanbieding. Van een lastminute zonvakantie tot een rondreis en van een familievakantie tot een adults only vakantie. De missie van Corendon is om jou en je reisgezelschap de beste vakantie tegen de beste prijs te bieden. Daarbij staat persoonlijke aandacht en service hoog in het vaandel.

Sinds 2005 heeft Corendon een eigen luchtvaartmaatschappij, Corendon Airlines. Deze Turkse luchtvaartmaatschappij heeft een hoofdkantoor in Antalya en vliegt vanuit Antalya voornamelijk naar diverse bestemmingen binnen Europa, waaronder Nederland. In 2011 is daar de Nederlandse tak Corendon Dutch Airlines bijgekomen. Naast een eigen luchtvaartmaatschappij heeft de reisorganisatie ook een eigen hotelportefeuille: Corendon Hotels & Resorts. Deze bestaat uit 4 hotels in de toeristische gebieden Antalya, Bodrum en Çeşme en een all inclusive hotel op Ibiza.

Corendon is in 2000 opgericht in Haarlem. De reisorganisatie begon als Turkije-specialist en is uiteindelijk gegroeid tot een toonaangevende en succesvolle touroperator met bestemmingen binnen en buiten Europa. Momenteel ligt het hoofdkantoor in Lijnden. Naast Corendon Airlines, Corendon Dutch Airlines en Corendon Hotels & Resorts heeft de organisatie nog andere dochterondernemingen: GoFun Jongerenreizen, Karin's Choice, Maris Life, Corendon Golf en Corendon Estate.

Ervaringen met Corendon

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 1750 reviews over Corendon lezen. Het gemiddelde cijfer is een 4,8. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 18 februari 2007 door G. Wissink.

Deze organisatie zit in de categorie strandvakantie. Hierin zitten 7 organisaties; o.a. Boosten, Corendon, GoMundo, Neckermann reizen en Sunweb. Al deze organisatie samen hebben in 3.092 reviews een gemiddelde gescoord van 5,1. Corendon scoort dus gemiddeld 0,4 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie strandvakantie.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Corendon heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Corendon krijgt gemiddeld een 4,8
op basis van 1750 ervaringen:

4,8 + Ervaring delen
op 26 november 2024 bestemming: Bonaire, reisperiode: november 2024

We werden feestelijk ontvangen op Schiphol, omdat dit de eerste Corendon-vlucht naar Bonaire was. Het vliegtuig zat vol met influencers, en er werd een feest georganiseerd voor hen in het Van der Valk Hotel, waar zelfs de CEO van Corendon Gunay Uslu aanwezig was. Heel leuk allemaal, maar helaas laat Corendon het afweten als het gaat om klantenservice. Onze koffer is niet aangekomen, en er wordt niets aan gedaan: geen restitutie, geen echte hulp en weinig begrip. Voor Corendon was het een ego-trip, maar voor ons was de vakantie – ondanks de hoge kosten – ronduit een teleurstelling. We wachten nu nog op een niet geautomatiseerde inhoudelijke reactie van Corendon. Erg jammer!

  • Algemeen 1
op 26 november 2024 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: juli 2024

Ik ben echt heel erg teleurgesteld en eigenlijk echt super boos! Ik heb van Amsterdam naar Curacao het Premium pakket geboekt. Ik heb per enkele reis 200 euro extra betaald. Echter verteld de medewerker van Corendon via de mail dat dit helemaal niet te boeken is maar ik heb het wel gedaan via de site. Dus zwart op wit heb ik staan dat je het niet kan boeken maar ik heb er wel voor betaald dus zou je denken refund mijn 200 euro maar dat kan dus niet!! Ik krijg mijn geld dus gewoon niet terug. Slechte zaak!!!

  • Algemeen 1
op 25 november 2024 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2024

De geboekte reis voldeed maar voor een gedeelte aan de gewekte verwachtingen. Ik heb een zeilreis langs de Turkse kust geboekt, maar er is geen enkel moment gezeild, terwijl de omstandigheden de meeste dagen zeer gunstig waren.

  • Algemeen 5
op 24 november 2024 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2024

5 sterren is alleen van toepassing op de prijs. Slecht eten, zwembad onhygiënisch, veel vuile borden tijdens ontbijt, lunch op tafels, rondom zwembad. Personeel bij zwembad bar drukker met zichzelf en hun “vrienden” dan met hun gasten. Prijs all in arrangement veel te duur. Eten allemaal gefrituurd. Mensen ga hier niet heen. Huur een leuk hotelletje / appartement en ontdek Curacao om your own. Echt niet doen!

  • Algemeen 4
op 20 november 2024 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2024

Melding van overboeking gedaan. Reisleider geeft het is u eigen schuld. Corendon reageert niet op de klacht.

  • Algemeen 1
op 14 november 2024 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2024

Corendon trekt je over de streep met ideale vliegtijden, maar drie weken voor vertrek blijkt ineens dat je nachtvluchten hebt. Zonder waarschuwing, zonder overleg. Zeker als je reist met jonge kinderen, is dit ronduit onacceptabel.

Corendon neemt niet de moeite om je van deze wijzigingen op de hoogte te stellen; de verantwoordelijkheid ligt bij jou om telkens zelf in te loggen en je vluchtgegevens te checken. Dit is niet alleen klantonvriendelijk, maar getuigt van pure onbetrouwbaarheid. Klachten of problemen tijdens de vakantie? Verwacht geen enkele vorm van hulp of compensatie van Corendon.

Wil je een vakantie zonder onaangename verrassingen en een reisorganisatie die naar je luistert? Kijk dan absoluut verder – Corendon is dit vertrouwen niet waard.

  • Algemeen 2
op 5 november 2024 bestemming: Curaçao, reisperiode: oktober 2024

Waardeloos!! Alleen vlucht geboekt,zowel heen als terug naar Amsterdam. Heenreis: 2 uur vertraging,de terugvlucht ging helemaal niet. Vlucht geannuleerd zonder opgave van reden naar een dag later. Men adviseert blijf in je accommodatie maar als die dan niet meer beschikbaar is?! Je moet je maar redden. Bellen maar Corendon helpt ook niet, ze gooien je er gewoon uit. Misschien 200 euro goekoper maar wel voor 200.000 euro ergernis! De heenreis ook een grote chaos,stoel verdeling voor veel mensen niet duidelijk. Logistiek is t een grote teringbende. Nooit weer met Corendon. Ik hoop dat ik zo een heleboel mensen leed en ergernis bespaar. Terugreis niet met Corendon maar tickets geboekt bij klm. Daar weet je waar je aan toe bent.

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2024 bestemming: Lesbos / molyvos, reisperiode: september 2024

Na lange reis blijkt hotel voor 2 nachten overboekt door hoteleigenaar,Corendon wist van niets, we moesten 2 nachten in krottig hotel blijven. Wij brachten Corendon onmiddellijk op de hoogte maar zij ondernamen niets en noteerde gewoon onze klacht. Bij thuiskomst onmiddellijk klachtenformulier ingediend bij customer service Corendon. Na 13 mails krijgen we voor 2 personen €70 terug voor de 2 verloren nachten en dagen en € 50 ongemakskosten! Schandalig!!

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2024 bestemming: Bulgarije / Sunny Beach, reisperiode: juli 2024

Vertraging van ruim 3 uur op heen vlucht omdat ze geen piloot hadden dit was al een dag eerder bekend maar ze hebben niemand op de hoogte gebracht, daarom midden in de nacht kunnen opstaan en vervolgens laat in de ochtend pas vetrokken, nul behulpzaam geen eten geen drinken we mochten niet eens naar buiten, uuren opgesloten met het lul verhaal technische storing nee gewoon geen piloot iemand van het grond personeel versprak zich daarna kregen we alle bericht van Corendon dat we een claim konden indienen ook de terug vlucht met vertraging, helaas bij thuiskomst kregen we naar 12 weken wachten op de claim de reactie van Corendon helaas u heeft er geen recht op en dat was heel hun antwoord geen sorry helemaal niks je moest eens weten wat voor graf sfeer het was die 3 uur wachten, voor ons nooit geen Corendon meer waardeloos bedrijf gaat ze enkel om ons geld binnen te harken en je kan niemand achter af berijken enkel via formulieren waar je maanden op een reactie moet wachten zonder naar enkele inhoud van sorry,

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2024 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: september 2024

De hostess was top.Weer vertrok het vliegtuig zowel op de heen als terugreis ca een half uur te laat.Gezien onze eerdere ervaringen met Corendon eerder regel dan uitzondering.Beetje jammer dat de transfer via Corendon duurder was dan een taxi.Maar de meeste pijn zit toch wel in geen verborgen kosten.Als wij voor 8 dagen weg gaan kan kleding en verzorgingsproducten niet in een plastic tasje.Ruim €100,- voor de koffers.Dat vind ik echt een schade.Waarom wordt er niet net een all in prijs geadverteerd inclusief transfer en 20 kg bagage p.p.Geen transfer, dan bv min €17,50 p.p, maar 1 koffer van 20 kg? Dan min €50,-.Dat is pas eerlijk en transparant.

  • Algemeen 6

Bekijk 1750 ervaringen over Corendon

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen