Schrijf een ervaring over Corendon en maak kans op mooie prijzen!

Corendon

Url: https://www.corendon.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie

Logo van Corendon

Corendon is bijna 20 jaar geleden begonnen als Turkije-specialist en is in die tijd uitgegroeid tot een grote touroperator voor veel populaire strandbestemmingen binnen en buiten Europa. Zo worden er vakanties aangeboden naar Spanje, Griekenland en Italië maar ook de Nederlandse Antillen, Verenigde Arabische Emiraten, Afrika, Azië en het Midden-Oosten behoren tot het reisaanbod. De reisorganisatie heeft voor iedere doelgroep een passende aanbieding. Van een lastminute zonvakantie tot een rondreis en van een familievakantie tot een adults only vakantie. De missie van Corendon is om jou en je reisgezelschap de beste vakantie tegen de beste prijs te bieden. Daarbij staat persoonlijke aandacht en service hoog in het vaandel.

Sinds 2005 heeft Corendon een eigen luchtvaartmaatschappij, Corendon Airlines. Deze Turkse luchtvaartmaatschappij heeft een hoofdkantoor in Antalya en vliegt vanuit Antalya voornamelijk naar diverse bestemmingen binnen Europa, waaronder Nederland. In 2011 is daar de Nederlandse tak Corendon Dutch Airlines bijgekomen. Naast een eigen luchtvaartmaatschappij heeft de reisorganisatie ook een eigen hotelportefeuille: Corendon Hotels & Resorts. Deze bestaat uit 4 hotels in de toeristische gebieden Antalya, Bodrum en Çeşme en een all inclusive hotel op Ibiza.

Corendon is in 2000 opgericht in Haarlem. De reisorganisatie begon als Turkije-specialist en is uiteindelijk gegroeid tot een toonaangevende en succesvolle touroperator met bestemmingen binnen en buiten Europa. Momenteel ligt het hoofdkantoor in Lijnden. Naast Corendon Airlines, Corendon Dutch Airlines en Corendon Hotels & Resorts heeft de organisatie nog andere dochterondernemingen: GoFun Jongerenreizen, Karin's Choice, Maris Life, Corendon Golf en Corendon Estate.

De Jong Intra Vakanties
8,5
op basis van 1097 reviews

6 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2019 de Reisgraag award
Lees meer
Sunweb
6,0
op basis van 569 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
TUI
5,6
op basis van 1210 reviews
Lees meer
op 3 april 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2019

NIET klantvriendelijk en zeer SLECHTE communicatie.
Allereerst ons vliegticket geannuleerd en aangegeven dat we een voucher terug zouden krijgen. Ondertussen zelf een andere vlucht geboekt aangezien onze vlucht niet meer ging en omdat Corendon ons hierbij niet meer zou helpen. Op de dag dat we terug vliegen met een andere maatschappij ineens een nieuw ticket in onze mailbox. Corendon heeft dus zonder overleg ons vliegticket om geboekt na eerder aangeven dat de vlucht geannuleerd was en we een voucher zouden krijgen. De omgeboekte vlucht dus niet kunnen halen en nu maken we ook geen aanspraak meer op onze voucher. Zeer slechte aanpak en niet klant vriendelijke behandeling! Ga nooit meer boeken bij Corendon!!

  • Algemeen 1
op 31 maart 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Reis met 23-2 zal de 38z maal zin en de laatste reis zijn 85 plus op 14-3 geannuleerd krijg als antwoord U krijgt U geld terug wij hebben geannuleerd blij dat wij ons geld terug krijgen meet 85 jaar, op 15 3 mail van Corendon wij hebben een credit factuur . Op de mail staat dat er geen geld terug gegeven wordt maar een tegoed bon daar hebben wij niets aan het zou onze laatste reis zijn , dus aan een bon hebben wij niets aan gebeld maar luisteren niet aan gietende brief gestuurd naar Hr. V,d Heijden met uitleg dat de bon geen oplossing is. 2x beloofd U krijgt U geld terug, tot op heden 18 dagen later geen bericht van Corendon ondanks de credit factuur en dat na 37 x maal waardeloos

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Spanje / Torrox, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd - 1 dag voordat Corendon alles zou stopzetten.
Krijg mijn annuleringskosten, ondanks de GROTE CORONADREIGING, niet terug. Het gaat hier over 800,00 EUR. Echte maffiapraktijken. Zie onderstaand hun brief (let niet op de taalfouten)

Geachte heer Hermans,

Hartelijk dank voor uw melding van 19 maart waarop wij graag een reactie geven.

Uit uw e-mail lijden wij af dat u ons verzoekt om de annuleringskosten kwijt te schelden. Wij moeten u berichten dat wij uw verzoek niet zullen honoreren. Uw boeking is conform, de op dat moment geleden voorwaarden geannuleerd.

De andere mogelijkheden zijn later van kracht zijn geworden en niet bij uw boeking van toepassing.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen