Schrijf een ervaring over Corendon en maak kans op mooie prijzen!

Corendon

Url: http://www.corendon.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie

Logo van Corendon

Bij Corendon boek je een goedkope reis naar onder andere Aruba, Bonaire, Curaçao, Cyprus, Bulgarije, Macedonië, Egypte, Griekenland, Sri Lanka, Turkije en Tunesië. Voor zonvakanties, last-minutes, rondreizen en vliegtickets moet je bij Corendon zijn. Zo kan je een rondreis maken door het mooie Griekenland, een familievakantie naar het warme Turkije of een winterzonvakantie naar Cyprus. Er is genoeg keuze aan hotels en appartementen op een van de gekozen vakantiebestemmingen. Als je nog niet precies weet waar je naartoe wilt, kan je een persoonlijk reisadvies aanvragen bij een van de Corendon Travel Agents. Zij voorzien je van een deskundig advies en helpen je bij het vinden van een geschikte bestemming. Je wilt een fijne vakantie, maar niet teveel betalen? Dan biedt Corendon Vliegvakanties volop aanbod!

Corendon bestaat sinds 2000 en is sindsdien uitgegroeid tot een onderneming met meer dan 230 medewerkers. Ooit begon Corendon als Turkije specialist. Tegenwoordig worden er al 20 landen aangeboden en 1.100 accommodaties. Daarnaast heeft Corendon ook twee airlines, namelijk Corendon Airlines en Corendon Dutch Airlines. Gomundo, GoFun Jongerenreizen, Karin`s Choice, Maris Life, Corendon Golf en Corendon Estate zijn ook onderdeel van Corendon. Corendon Hotels & Resorts is in 2014 begonnen als de nieuwste dochteronderneming van Corendon Group. Het hoofdkantoor van Corendon ligt in Lijnden. Alleen het hoofdkantoor van Corendon Hotels & Resorts is in Amsterdam.

8,4
op basis van 883 reviews

5 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
6,3
op basis van 454 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
6,1
op basis van 946 reviews
Lees meer
op 23 september 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2018

Stelletje dieven
Heenreis Gucci bril gestolen uit mijn koffer
Terugreis dre koptelefoon gestolen uit mijn koffer
Wanneer je hulp vraagt kunnen ze niks voor je betekenen
Zeer amateuristisch
Nooit meer

  • Algemeen 1
op 22 september 2018 bestemming: Griekenland / Sissi bai, reisperiode: juli 2018

Hieronder is onze ingediende klacht naar Corendon te lezen. De reactie van Corendon in het kort: "Eigen schuld hier kunnen we niks mee.". Erg jammer maar wij zullen nooit meer boeken via Corendon. Jammer!

Ik schrijf u deze brief naar aanleiding van mijn verblijf bij het ďSissi Bay & Spa HotelĒ gedurende de periode van 2 tot en met 12 juli 2018. Gedurende mijn verblijf ben ik redelijk wat dingen tegengekomen waar ik zeer ontevreden over ben. Deze dingen zijn: het all-inclusive programma, de kwaliteit/ variatie van het hotel eten , de belachelijk hoge prijzen voor airconditioning en een kluisje. Deze brief is voornamelijk gericht op het all-inclusive programma en de kwaliteit/ variatie van het hotel eten.

Toen wij aankwamen bij het hotel stuitten wij al op onze eerste tegenvaller van het all-inclusive programma. Wij wilden een cocktail bestellen en kwamen er dankzij de barman achter dat alle cocktails buiten het all-inclusive programma vielen. Dit vonden wij behoorlijk apart omdat er nergens op de Corendon site stond vermeld dat cocktails buiten dit programma vielen. Teleurstellend ook omdat bij eerdere ervaringen met all-inclusive programmaís bij andere hotels de cocktails altijd binnen dit programma vielen. Wij hebben toen een bier en een wijn besteld, tot onze verbazing waren beide drankjes vrijwel niet te drinken (zoete witte wijn was een mix van droge witte wijn met Sprite) . Na onze drankjes hebben wij aan de barman gevraagd wat wel en niet binnen het all-inclusive programma viel. Hij liet ons een kaart zien waarop in grote lijnen stond wat wel en niet binnen ons all-inclusive programma viel. Wij wisten na het zien van deze kaart en het nog een aantal keren vragen aan de barman eigenlijk nog steeds niet precies wat we wel en niet konden bestellen.

Diezelfde avond wilden wij gaan eten in het restaurant, het buffet. Nadat mijn vriend vrijwel alles heeft geprobeerd en ik veel dingen, zijn wij beiden tot de conclusie gekomen dat veel gerechten smaakloos ofwel niet te eten waren, terwijl wij geen moeilijke eters zijn. Onze mening over het eten is een aantal dagen zo gebleven: ďgeen variatie en geen smaakĒ. Na een aantal dagen is mijn vriend ziek geworden met als resultaat ís nachts overgeven en overdag aan de diarree met ontzettende buikkrampen. Deze krampen waren dusdanig erg dat dit ons heeft belemmerd leuke dingen te doen tijdens onze vakantie. Dit was de druppel voor ons om te besluiten de rest van ons verblijf niet meer in het restaurant te eten en een klacht in te dienen. Allereerst hebben wij deze klacht kenbaar gemaakt aan onze reisleidster en samen met haar een klachtformulier ingevuld (dit formulier is ook terug te vinden bij onze klacht). Onze reisleidster gaf hierbij wel de mogelijkheid om halfpension te kiezen maar wij hebben dit afgewezen omdat we juist het diner het slechtste eten van de dag vonden. De volgende dag wilden wij tussen 10:30 en 12:30 een ďsandwichĒ bestellen bij een van de bars van het hotel. Tot onze verbazing kregen we een zeer klein droog en hard bolletje met een half plakje kaas en half plakje ham. Omdat deze ďsandwichĒ niet te eten was hadden wij een portie patat besteld, dit zat blijkbaar bij het all-inclusive programma. Dit bleek patat te zijn die in de magnetron werd gegooid en als een slappe smakeloze patat aan ons werd geserveerd. Het bestellen van eten tussen 10:30 en 12:30 was voor ons dus geen optie vanwege de slechte kwaliteit van dit eten.

Wat later op de dag tussen 16:00 en 17:30 wilden wij een ijsje bestellen. Toen wij dit aan de barman vroegen werd ons gevraagd het ďAll-inclusive programmaĒ van het hotel te lezen. Dit was een ander programma dan het programma dat op de Corendon site staat. Volgens het programma van het hotel was het ijs alleen bedoeld voor kinderen, dit zou voor ons eventueel alleen kunnen tegen betaling.

Het teleurstellende all-inclusive programma, het smakeloze en variatieloze eten en het ziek worden van het eten heeft ervoor gezorgd dat ik het geld terug wil vragen dat is betaald voor het all-inclusive programma tijdens ons verblijf bij het Sissi Bay & Spa Hotel.

  • Algemeen 1
op 21 september 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2018

Het gaat om het Apollon Hotel op Kos met 4 sterren. We zijn verbleven in kamer 210 op de begane grond. De bedden in dit hotel zijn in zeer oude staat en de onderbouw staat wankel. De veren zijn voelbaar in de matrassen. Waardoor het lijkt alsof je op een houten plank slaapt.
Daarnaast zijn de badkamer faciliteiten in zeer oude en beschimmelde staat.
Wanneer de toilet op een hoger gelegen verdieping doorgespoeld wordt zit men rechtop in bed. ( slecht leidingwerk )

Het eten in het hotel , ontbijt , lunch en diner zijn ondermaats. Betekenend dat de uitgifte punten zeer onhygiŽnisch zijn. Daarnaast is eten niet warm is en wordt vaak hergebruikt. Wat betekend dat de broodjes welke in de ochtend verkrijgbaar waren tussen de middag en tegen 4 uur nogmaals opgediend worden.
Ook in Griekenland geldt een 2 uur borging. Deze wordt niet gehanteerd. Door de temperaturen op het eiland is dit een voedingsbodem voor bacteriŽn.

De variatie in het hotel is minimaal , terwijl je van een 4 sterren accommodatie met all inclusive verzorging een andere verwachting hebt.
Ook zijn er in het restaurant geen kaartjes aanwezig waarop de gast kan zien wat hij/ zei nou eigenlijk eet.

Al met al is het de moeite waard om bij dit hotel een kijkje te nemen en naar mijn mening en kennis een ster af te nemen.

Gasten worden bedrogen door een valse ster accreditatie en betalen de hoofdprijs.
Ook hebben we het idee dat via corendon de beoordelingen worden gemanipuleerd.

De general manager wanneer hij geconfronteerd word met deze opmerkingen is uiterst ongastvrij. Terwijl ik al bovengenoemde zaken heb ik geprobeerd met hem te bespreken op een rustige en eerlijke manier. Deze man straalt in geen enkele zin hospitality uit.
Hij zou de vertegenwoordiger moeten zijn van het complex en de gast feedback ten harte nemen. Helaas kreeg ik wanneer ik een gesprek met hem aanging de opmerking : regel het maat met de reisorganisatie. Terwijl toch echt hij verantwoordelijk is voor de hygiŽne en hotel standaarden.

Wij zijn zeer geschrokken van deze gang van zaken en zullen sowieso nooit meer naar Griekenland gaan , laat staan met corendon reizen.

Corendon is naar onze mening een uiterst slechte reisorganisatie. Met een verrotte bedrijfsstructuur. Waarbij de betalende gast de dupe wordt van wanbeoordelingen vanuit deze organisatie.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen