Schrijf een ervaring over Corendon en maak kans op mooie prijzen!

Corendon

Url: https://www.corendon.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie

Logo van Corendon

Corendon is bijna 20 jaar geleden begonnen als Turkije-specialist en is in die tijd uitgegroeid tot een grote touroperator voor veel populaire strandbestemmingen binnen en buiten Europa. Zo worden er vakanties aangeboden naar Spanje, Griekenland en Italië maar ook de Nederlandse Antillen, Verenigde Arabische Emiraten, Afrika, Azië en het Midden-Oosten behoren tot het reisaanbod. De reisorganisatie heeft voor iedere doelgroep een passende aanbieding. Van een lastminute zonvakantie tot een rondreis en van een familievakantie tot een adults only vakantie. De missie van Corendon is om jou en je reisgezelschap de beste vakantie tegen de beste prijs te bieden. Daarbij staat persoonlijke aandacht en service hoog in het vaandel.

Sinds 2005 heeft Corendon een eigen luchtvaartmaatschappij, Corendon Airlines. Deze Turkse luchtvaartmaatschappij heeft een hoofdkantoor in Antalya en vliegt vanuit Antalya voornamelijk naar diverse bestemmingen binnen Europa, waaronder Nederland. In 2011 is daar de Nederlandse tak Corendon Dutch Airlines bijgekomen. Naast een eigen luchtvaartmaatschappij heeft de reisorganisatie ook een eigen hotelportefeuille: Corendon Hotels & Resorts. Deze bestaat uit 4 hotels in de toeristische gebieden Antalya, Bodrum en Çeşme en een all inclusive hotel op Ibiza.

Corendon is in 2000 opgericht in Haarlem. De reisorganisatie begon als Turkije-specialist en is uiteindelijk gegroeid tot een toonaangevende en succesvolle touroperator met bestemmingen binnen en buiten Europa. Momenteel ligt het hoofdkantoor in Lijnden. Naast Corendon Airlines, Corendon Dutch Airlines en Corendon Hotels & Resorts heeft de organisatie nog andere dochterondernemingen: GoFun Jongerenreizen, Karin's Choice, Maris Life, Corendon Golf en Corendon Estate.

De Jong Intra Vakanties
8,5
op basis van 1100 reviews

6 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2019 de Reisgraag award
Lees meer
Sunweb
5,7
op basis van 611 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
TUI
5,5
op basis van 1247 reviews
Lees meer
op 7 juli 2020 bestemming: ItaliŽ / SardiniŽ, reisperiode: juli 2020

Ten eerste wijzigt Corendon net voor vertrek de vluchturen, waardoor je plots 3 uur later landt en 3 uur langer in het vliegtuig moet zitten voor een tussenlanding die dan nog eens meer naar het zuiden ligt. Hierdoor landen we pas om 2u45 in de nacht, leuk om vervoer te regelen. Ten tweede blijkt op vakantie dat we plots 180 Euro extra moeten betalen inzake corona maatregelen. Zomaar... Corendon geeft natuurlijk niet thuis en schuift af. Nooit meer Corendon!

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Nederland / Brunssum, reisperiode: augustus 2020

Corendon voucher 934,00 omgezet in een vakantiehuisje Europarcs Brunsummerheide. Bij Europarcs is hetzelfde huisje Ä 200,00 goedkoper. Heb het telefonisch gecheckt bij Europarcs en teruggebeld naar Corendon of de prijsberekening wel klopte, het antwoord laat zich raden. Oplichters boek nooit meer iets bij Corendon hoop dat ze failliet gaan.

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: september 2020

Toevallig gekeken op de Corendonsite i.v.m corona, na ingelogd te zijn zie ik tot mijn grote verbazing dat de heenreis van een ochtendvlucht naar een late avondvlucht is verandert. Aan die avondvlucht heb ik niets omdat ik nog minimaal 4
tot 5 uur door moet reizen met het openbaar vervoer. Tot mijn ontsteltenis is ook mijn terugreis compleet veranderd niet Izmir-Rotterdam maar Bodrum -Amsterdam. Ik heb gelijk gebeld en de uitleg is ja we hebben deze vlucht gewoon er uit gegooid, heel apart dat je al maanden van te voren weet dat die vlucht niet doorgaat? Trouwens heel kwalijk dat ik niet op de hoogte bent gesteld van deze veranderingen. Ik heb het sterke vermoeden dat dit met opzet is gebeurd om onder de annuleringsteruggave uit te komen, want als je nog maar vanaf 2 weken voor vertrek er achter komt dan kost het je zelf 100 procent dus dan hoeven ze niets meer uit te keren. Ik heb daarom besloten om deze 2 vluchten te annuleren dat kost me wel 30 procent van de prijs zo'n 162 euro. ikzelf heb daar dus totaal geen enkele schuld aan en een excuus ho maar. Tijdens het bellen is er afgesproken dat ik geen voucher wil hebben maar mijn geld terug wilt dat zijn ze wettelijk verplicht, en wat gebeurt er de volgende dag een voucher. Dit is met geen pen te beschrijven hoe ze met hun klanten omgaan dit rijkt naar maffia praktijken. Ik stuur deze mail naar Radar door misschien kunnen zij wat tegen deze praktijken doen.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen