Corendon

Url: https://www.corendon.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie

Logo van Corendon

Corendon is bijna 20 jaar geleden begonnen als Turkije-specialist en is in die tijd uitgegroeid tot een grote touroperator voor veel populaire strandbestemmingen binnen en buiten Europa. Zo worden er vakanties aangeboden naar Spanje, Griekenland en Italië maar ook de Nederlandse Antillen, Verenigde Arabische Emiraten, Afrika, Azië en het Midden-Oosten behoren tot het reisaanbod. De reisorganisatie heeft voor iedere doelgroep een passende aanbieding. Van een lastminute zonvakantie tot een rondreis en van een familievakantie tot een adults only vakantie. De missie van Corendon is om jou en je reisgezelschap de beste vakantie tegen de beste prijs te bieden. Daarbij staat persoonlijke aandacht en service hoog in het vaandel.

Sinds 2005 heeft Corendon een eigen luchtvaartmaatschappij, Corendon Airlines. Deze Turkse luchtvaartmaatschappij heeft een hoofdkantoor in Antalya en vliegt vanuit Antalya voornamelijk naar diverse bestemmingen binnen Europa, waaronder Nederland. In 2011 is daar de Nederlandse tak Corendon Dutch Airlines bijgekomen. Naast een eigen luchtvaartmaatschappij heeft de reisorganisatie ook een eigen hotelportefeuille: Corendon Hotels & Resorts. Deze bestaat uit 4 hotels in de toeristische gebieden Antalya, Bodrum en Çeşme en een all inclusive hotel op Ibiza.

Corendon is in 2000 opgericht in Haarlem. De reisorganisatie begon als Turkije-specialist en is uiteindelijk gegroeid tot een toonaangevende en succesvolle touroperator met bestemmingen binnen en buiten Europa. Momenteel ligt het hoofdkantoor in Lijnden. Naast Corendon Airlines, Corendon Dutch Airlines en Corendon Hotels & Resorts heeft de organisatie nog andere dochterondernemingen: GoFun Jongerenreizen, Karin's Choice, Maris Life, Corendon Golf en Corendon Estate.

De Jong Intra Vakanties
8,4
op basis van 1105 reviews

7 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2020 de Reisgraag award
Lees meer
Sunweb
5,6
op basis van 636 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
TUI
5,4
op basis van 1303 reviews
Lees meer
op 14 september 2021 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2021

Corendon is vrijwel niet te bereiken. Niet via de mail, je krijgt geen antwoord via Whattsapp of Facebook en het ergste per telefoon is het ook vrijwel onmogelijk. Daarom heb ik na de Nederlandse maar naar de Turkse klantenservice gebeld waar ik na ca. 30 min. iemand aan de lijn kreeg die mij fout heeft geinformeerd waardoor ik voor de annulering van het ticket 156 Ä kwijt was ipv 70Ä die zij aangaven. Echter na weer tig min. zeiden ze dat ik maar een klacht in hun eigen systeem moest plaatsen. Daar een account aanmaken duurde al een half uur met diverse foutmeldingen en na een antwoord dat mijn klacht ongegrond was wil ik weer in dat systeem gaam maar lukt het op geen enkele wijze meer. Kortom ik ga NOOOOOİT meer bij hen boeken en een klacht indienen bij de vakantieman en klacht.nl want ze zijn simpelweg totaal ONbereikbaar. Zolang het goed gaat is het geen probleem denk ik maar als je zoals ik in contact met ze wil komen heb je een heel lange adem en olifanten geduld nodig. In een woord enorm frustrerend! Ik denk dat het een weloverwogen keuze is van Coredon om in geval van problemen zo te werk te gaan en geld te verdienen want toen ik mijn verhaal aan vrienden vertelde waren er meer die hun geld verloren hebben en het uiteindelijk maar van ellende hebben opgegeven omdat het belachelijk veel moeite, tijd en zenuwen kost:(

  • Algemeen 1
op 8 september 2021 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2021

Ik geef dit cijfer niet voor de reis maar voor de klantenservice van Corendon. Ik wilde graag het verplichte PLF-formulier of Entrance Form voor Turkije wijzigen ivm een klein foutje. De enige mogelijkheid die ik kon vinden was om het formulier opnieuw op te maken. Een mogelijkheid tot wijzigen kon ik niet vinden. Mijn vraag aan de klantenservice van Corendon was heel simpel: Is wijzigen mogelijk en zo niet, als ik een nieuwe aanmaak, conflicteert dit dan online niet met de reeds verkregen QR-code? De medewerker (met een duidelijk 'straattaal' accent) zei dat zij geen adviezen verstrekken over dit soort formulieren. Toen ik zei dat ik liever geen gedoe aan de Turkse grens wilde zei hij dat ik 'hun maar moest bellen'. Ik moest dus maar 'de Turkse grens' bellen met mijn vraag. Sorry hoor, maar als je zulke antwoorden geeft terwijl je bij een klantenservice werkt van een bedrijf wat reizen naar Turkije aanbiedt, heb je het verkeerde beroep gekozen en hoor je daar niet thuis. Geen reclame voor Corendon!

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2021 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2021

Nooit meer !! Na de corona periode konden we eindelijk terug reizen.
We keken er zo naar uit. Bij vertrek vanuit schiphol hebben we maar liefst 20 uur vertraging gehad. Nooit was er iemand van Corendon aanwezig met info. Alles moet je zelf maar uitzoeken en we werden letterlijk aan ons lot overgelaten. Nu we de vergoeding willen aanvragen krijgen we geen reactie van Corendon. Telefonisch zijn ze niet te bereiken voor klachten en per mail antwoorden ze niet.
Gewoon te schandalig voor woorden.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2021 bestemming: Griekenland / Kos-stad, reisperiode: augustus 2020

Wij hebben een reis geboekt bij Corendon, Naar Griekenland, Kos-stad, Dit van 1 augustus tot en met 22 augustus 2021.
So far so good. Nu blijkt dat het appartementencomplex niet meer samenwerkt met Corendon, dus contact opgenomen met Corendon en na en uur in de wacht te hebben gestaan krijg ik een vrouw aan de telefoon en zegt hoe vervelend ze het vindt en er een aanvraag wordt gedaan voor een oplossing. Morgen of overmorgen krijg ik een telefoontje over wat er wordt geboden, zegt de dame aan de telefoon. Dat is inmiddels een week geleden!!!! Na die tweede dag heb ik zelf weer gebeld natuurlijk, want ik wil weten waar ik aan toe ben en hoe nu verder. Nee mevrouw, ik kan niets voor u doen, na weer een uur in de wacht te hebben gestaan, ik moet wachten op het service center, want die zal contact met u opnemen. De reis is volledig betaald en je zou denken dat Corendon zijn vaste klanten toch snel op weg zou helpen om een vervangende vakantie aan te bieden. Niets van dit alles. Het blijft stil aan de overkant. Ik ben hier zo klaar mee. Ik wil, nogmaals, weten waar ik aan toe ben!! Ik wil graag op vakantie, maar om eventueel iets anders uit te zoeken, wordt mij nu onmogelijk gemaakt.
Normaal vliegen wij 3 a 4 keer per jaar met Corendon naar allerlei bestemmingen, dus ik wil echt niet lullig doen, maar ik heb geen 10 weken vakantie, zodat ik wel een beperkte tijd heb om dingen uit te zoeken. Corendon maakt mij dit onmogelijk op deze manier.
Ik wilde vandaag weer bellen, maar verwachte wachttijd is meer dan 1,5 uur......Hallooootjes Corendon neem nou eens contact met mij op, zodat de zaak afgerond kan worden en ik een andere vakantie kan kiezen!!!!!

  • Algemeen 1
op 23 juni 2021 bestemming: CuraÁao, reisperiode: juni 2020

Hoe wij ons voelen op dit moment. Zouden nu in het vliegtuig zitten richting CuraÁao. December 2019 reis geboekt naar het nieuwe Corendon mangrove beach resort voor juni 2020. Wegens Corona reis verzet naar dit jaar, 23 juni 2021. Geboekt bij Corendon via D reizen. April ging D reizen failliet. Kregen 31 mei mail van corendon dat de reis doorging en of wij de formulieren wilden opsturen wat wij betaald hadden etc. . Hebben wij na inzameling van 8 personen op 8 juni j.l. Opgestuurd. Daarna hebben wij denk ik wel 100 x gebeld en gemaild zonder enig resultaat. Zouden teruggebeld worden maar helaas nooit gebeurd. Dus wij gingen ervan uit dat het niet doorging. Niemand van ons had vakantie meer aangevraagd bij de baas. Totdat wij maandag rond 5 uur een rekening , wat ook nog de verkeerde was trouwens, kregen per mail of we het restant wilden betalen ongeveer 9.000 euro. Toen hebben wij gelijk gebeld en ons hart uitgestort over deze gang van zaken. 1 dag van te voren, terwijl wij nog van alles moesten regelen, de testen, de visums en de test daar op CuraÁao weer regelen en het regelen van vrij bij onze baas. Dat kan makkelijk zeiden ze. Na hevige discussie ging ze toch overleggen met dr baas en belde terug dat we eigenlijk alles moesten betalen maar omdat er van hun kant ook wel haken en ogen aan zaten besloten ze dat wij hem niet konden omboeken of verzetten maar de tickets moesten betalen t.w.v. 4.400 euro , 8 tickets. Wij zijn totaal verslagen . Wat zouden wij nu nog hier aan kunnen doen. Onze mooie vakantie naar de knoppen. Hoop dat veel mensen dit lezen en dat ze uitkijken als ze bij Corendon boeken. Als je klachten erop zet, verwijderen ze het gelijk.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2021 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2020

Wij zouden vandaag richting Zakhynthos vliegen met corendon. Echter kregen wij maandag om 17:00 uur een mail dat ons hotel ineens nog gesloten was, zonder reden?? Ten eerste hoor je dit dan telefonisch te informeren, omdat het zo kort dag is. De volgende dag zou ik namelijk een PCR doen. Ten tweede zijn wij woest, omdat we slechtere en goedkopere aanbiedingen kregen aangeboden dan waar wij heen zouden gaan. EN NEE we zouden dan geen geld terug krijgen!! Ronduit een hele slechte service van CORENDON!!

  • Algemeen 1
op 20 mei 2021 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: mei 2020

Corendon is onbereikbaar voor het afwikkelen van onze betaalde reis

  • Algemeen 1
op 12 april 2021 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2020

Reis geannuleerd ivm corona, opnieuw geboekt met voucher voor mei 2021. Deze 3 weekse reis omgeboekt naar 1 week in Nederland. Het tegoed van deze voucher zou binnen 2 weken worden betaald. 1e contact via de chat na 2 weken; we hebben een storing bij het verwerken van de betalingen.
2e contact ; er is niets bekend van een storing graag bellen; gebeld ja het staat klaar om te betalen.
3e contact; via de telefoon; deze terugbetaling valt niet onder de voucherregeling (!?) we hebben bij de bank een lening afgesloten voor dit soort terugbetalingen....dat zijn dus 3 verschillende antwoorden en bij de ingezonden klachten lees ik nog meer verschillende antwoorden. Te triest voor woorden dat Corendon haar medewerkers, die overigens altijd heel vriendelijk en behulpzaam zijn, de klanten zo te woord laat staan. Schande!
Ik weet dat de reiswereld het heel zwaar heeft in deze periode, maar laat je medewerkers wel gewoon een eerlijk en duidelijk antwoord geven!

  • Algemeen 1
op 11 april 2021 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: april 2020

Op 12 januari 2020 boeken we een reis met vertrekdatum 11 april 2020. Deze wordt geannuleerd owv Corona en wij accepteren zonder problemen de corona-voucher.

We boeken een nieuwe reis op 7 april 2020, met vertrekdatum op 31 oktober 2020. Ook deze reis wordt owv Corona geannuleerd, en opnieuw accepteren we de voucher.

Op 5 oktober 2020 boeken we dan een nieuwe reis met vertrekdatum 6 april 2021. Ook deze keer wordt de reis geannuleerd. We worden op 19 maart 2021 opgebeld door Corendon en kiezen er ditmaal voor om ons geld terug te krijgen.
De dame aan de telefoon bevestigd dat de betaling binnen uiterlijk 2 weken uitgevoerd zal worden (dit staat ook zo vermeld op de Corendon website). Op 6 april 2021 hebben we nog steeds geen betaling ontvangen, dus nemen we contact op met Corendon.
Nu wijzigt Corendon eenzijdig de afspraak en betalen ze pas terug 2 ŗ 3 weken na de vertrekdatum. Dit lijkt mij eerder een vertragingsmanoeuvre.
@Corendon: hou je gewoon aan de afspraken!

Update:

Inmiddels hebben we - ruimschoots te laat - ons geld van de reis teruggekregen. MAAR: er staat nog steeds een bedrag open in de vorm van een voucher. Het overige bedrag blijft openstaan op de voucher, en zal pas in september worden terugbetaald aangezien Corendon kijkt naar de uitgiftedatum van de laatste voucher + 1 jaar (dat is volgens hen het eerlijkst tegenover andere klanten). Mijn inziens zou Corendon naar de datum van de eerste voucher moeten kijken.

Kortom: mensen die het altijd goed voorhadden met de reissector en altijd zonder problemen de voucher hebben geaccepteerd, worden nu 'bedankt' door ze als allerlaatste te gaan terugbetalen!
Dat is blijkbaar wat Corendon verstaat onder eerlijkheid.

Wie verzint zulke kromme en oneerlijke logica?

  • Algemeen 1
op 9 april 2021 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2020

We hebben in oktober 2019 de vakantie voor 2020 geboekt omdat we altijd in hetzelfde hotel zijn maar nu het niet doorging willen we ons geld terug maar het is nu anderhalf jaar later en nog geen geld terug dit lijkt nergens op.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen