Schrijf een ervaring over Oad en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Oad

Pagina 1 van 22 met 217 resultaten

op 19 november 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Rondreis Grand Tour Balkan,

Wij nemen de vrijheid om onze ervaring zowel in positieve als negatieve zin met OAD te delen met de 19 daagse Grand Tour Balkan.

Klacht,
Reisleiding M.;
Vanaf de eerste dag werd al snel duidelijk dat de reisleidster M niet de kwaliteiten had die we gewend zijn bij OAD. Jammer genoeg zag het reisgezelschap ook na enkele dagen geen verbetering, M kwam moe over alles was haar te veel, zo weinig mogelijk doen was haar credo.
01-Geen enkele betrokkenheid,
02-In het geheel niet dienstbaar,
03-Niet ontvankelijk voor vragen of suggesties,
04-Altijd een negatieve benadering,
05-Bij de Hotels geen aandacht voor de preventies die door ons aangevraagd waren,
06-Alles was haar teveel, zeer beperkte tot summiere informatie van het land. En de al beperkte informatie werd ( met veel taal fouten en stuntelig ) voorgelezen vanuit o.a. Wikipedia,
07-Dus ons werd duidelijk, geen enkele voorbereiding van M op de reis van 19 dagen.
08-In de 19 dagen heeft ze één keer op aandrang van ons ( onder veel gezucht) koffie geserveerd tijdens de reis. Echter M was niet te motiveren om het vaker te doen. Met gevolg dat we als reizigers deze taak in overleg met de chauffeur ( hoe bedien je de koffiezet apparatuur) zelf
maar ter hand hebben genomen. Echter tot ons aller verbazing werd dit niet door de reisleidster M op prijs gesteld. Met gevolg irritaties van de reizigers richting M, met de opmerking neem dan de taak op je M en doe het zelf. Maar dit bleek valse hoop.
09-Reizigers werden als ze iets niet goed hadden begrepen en navraag deden, afgesnauwd door M met de opmerking heb ik toch uitgelegd.

Er ontstond iedere dag irritatie bij het reisgezelschap over de ondeskundige houding van M en haar negatieve uitstraling.
Hopelijk geeft het bovenstaande OAD een indruk wat wij hebben ervaren met reisleidster M.

De faciliteiten in de excellent bus;
We gingen nu voor de zesde keer mee met de excellent bus, echter het roept bij ons twijfels op om het nog eens te doen.
De twijfel ontstaat als gevolg dat de(niet) geboden faciliteiten waar we extra voor hebben moeten betalen, zeer beperkt (o.a. het toilet ) gebruikt mocht worden of niet aanwezig zijn.
01-Het toilet is wel aanwezig maar het gebruik hiervan wordt niet op prijs gesteld. Met reden dat de fecaliën tank tijdens de gehele reis niet geledigd kan worden?. Dat is het toch geen service als je vele uren onderweg bent met 34 personen en dat 19 dagen.
Hier moet toch een gepaste oplossing voor te vinden zijn?.
02-De faciliteit van een "keuken" werd nauwelijks of niet gebruikt.
03-Tot onze grote verbazing was het zithoekje waar je gezellig even met zijn vieren kunt gaan zitten niet meer aanwezig?.
04-Het Multi media systeem was qua inhoud nog het zelfde als tijdens onze eerste reis van nu 6 jaar geleden. Terwijl wij al meerdere jaren vragen "als service van jullie zijde" om het systeem eens en update te geven. Nu bleek het tegendeel, het was zelfs jammer genoeg niet meer
mogelijk, om via de camera mee te kijken om de weg te vervolgen?.

Dus het excellente karakter komt met het bovenstaande tekortkomingen wel behoorlijk in het geding.

Positief;
De chauffeur Nicole,
Het is een uitstekend chauffeer wat vertrouwen geeft en tevens uitermate positief naar het reisgezelschap.
01-Nicole was duidelijk, wat wel en wat niet gewenst was in de bus,
02-Altijd een goed humeur en op zijn tijd een grapje,
03-Bood te allen tijde waar nodig de helpende hand,
04-Was zorgzaam naar de (helaas) zieke medereizigers,
05-Waar M het bij aankomst Hotels liet afweten bood Nicole waar nodig haar diensten aan,
06-Tijdens onverwachte situaties bewaarde ze de benodigde kalmte en loste het moeiteloos op,
07-Een prima harmonie tussen Nicole en het reisgezelschap

Tijdens het laden en lossen van de koffers was er altijd voldoende ondersteuning vanuit het reisgezelschap.

Saamhorigheid;
Het was een gemêleerd reis gezelschap echter de saamhorigheid die we hebben mogen genieten was overweldigend. Tijdens de gehele reis geen enkele onderlinge klacht, er werd waar nodig voor elkaar gezorgd. Ook de ondersteuning in deze van Nicole was in overeenstemming
met het reisgezelschap. Waarmee we als reis gezelschap in staat waren de onvolkomenheden van M te compenseren.

Aandachtpunt;
Hotels,
Over het algemeen genomen waren de Hotels redelijk tot prima.
Opgemerkt dat het Hotel in Sofia een uitschieter was in negatieve zin. We moesten geschat 150 á 200 meter sjouwen met onze koffers en handbagage over bijzonder slecht wegdek c.q. trottoirs om bij het Hotel te komen. Dit was voor velen onder ons een bijzonder nare ervaring.
Wat zoek je bij late aankomst in een dergelijke grote stad waar je slechts één nacht verblijft? De faciliteiten waren ook niet echt OAD waardig. Zoek een alternatief is ons advies.

Resume,
Het was met 5200 km met 11 landen een pittige reis waarmee we een indruk hebben gekregen van de Balkan. Een goede voorbereiding had ons nog meer verrijkt in het reilen en zeilen van de Balkan wat uiteindelijk toch de doelstelling is van een dergelijke reis.
Het was naar we hebben begrepen de eerste reis in deze opzet, waar uiteraard met de opgedane ervaring ( hopelijk) de nodige verbeterpunten de reis geoptimaliseerd kan worden. Een gemotiveerde reisleidster was in deze op zijn plaats geweest.
Gezien het bovenstaande overdenken wij "al zeker 20 jaar klant van OAD" of het nog wel de juiste reismaatschappij is waar we gebruik van willen blijven maken.

Hopende OAD hiermee van dienst te zijn geweest en dat zowel OAD als haar klanten hiermee in de toekomst hun voordeel kunnen doen. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 10 november 2018 bestemming: Italië / Fasano, reisperiode: oktober 2018

Hotel had zijn seizoen al gesloten. Zwembad was dicht en geen kussens op de stoelen buiten, reeds opgeruimd. Laatste avond waren verschillende drankjes op ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Ten eerste de excellent bus, oude films op entertainmentsysteem moest door ons herhaaldelijk gevraagd worden om dit aan te zetten, verder prima chauffeuse uit Losser moet bij oad cursus volgen, hoe met passagiers om te gaan. Toilet b.v. Mocht eigenlijk niet gebruikt worden, geen laptop aansluiting.
Verder een matige reisleider (M) had zich slecht voorbereid en hield weinig rekening met oudere slecht ter been zijn vakantie gangers. Lange busdagen, kwamen laat aan op onze bestemming Budapest, niets gezien van de stad. Volgende dag weer een lange rit etc. Oad zou deze reis kunnen heroverwegen, of de reis met meer dagen zodat je wat meer van de steden kunt zien of landen overslaan. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 21 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Nog nooit zo’n slechte Reisleider (M) gehad.ze gaf matig alleen wat Wikipedia uitleg! Verder erg veel tijd verloren bij de grens overgangen soms wel 2/3 uur, waardoor de programma onderdelen niet of heel kort uitgevoerd werden Jammer want de reis was prachtig. Gelukkig wel met goede lokale gidsen ... Lees meer

  • Algemeen 4




op 9 oktober 2018 bestemming: Duitsland / Altenahr, reisperiode: oktober 2018

Veel in de bus gezeten. Chauffeur moet zich beter voorbereiden op de reis wat betreft uitstapjes. b.v. naar de Nurenburgring geweest probeerde hij daar nog te regelen of we erop mochten was beter geweest als hij dat van te voren al had gedaan. Ontbijt in hotel was goed avond eten weinig variatie. s 'avonds ons dood verveeld dus maar vroeg naar je kamer. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 22 september 2018 bestemming: Nederland / Wassenaar, reisperiode: september 2018

De bus kwam ‘s ochtends een half uur te laat en ‘s avonds anderhalf uur te laat op de Tinadagen!!! We hebben met een bus vol kinderen anderhalf uur in de regen gestaan!!! Niemand te bereiken. En een vrouwelijke buschauffeur die ons ook nog beschuldigd ‘ niet goed geluisterd te hebben’! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 september 2018 bestemming: Nederland / Katwijk, reisperiode: september 2018

Afgelopen zondag 9 september 2018 met echtgenote en dochter middels dagtrip naar Soldaat van Oranje geweest . Als voormalig KLM manager is het niet mijn gewoonte om in reisbeoordelingen met tienen te strooien . OAD verdient evenwel een dikke tien voor de wijze van transport vanuit Deventer met uitstekend materiaal , een uitermate alerte en kundige vrouwelijke , nog vrij jonge chauffeur met aandacht voor haar passagiers . Als westerling , nu al geruime tijd in het Sallandse wonend , weet ik dat vrienden en kennissen na een bezoek aan ze , plegen te zeggen in dialect : weer kom'n heh? Dit zou een perfecte reclameslogan kunnen zijn voor uw OAD busreizen ! Ik wens u veel succes met al uw activiteiten op reisgebied en hoop van harte dat het u goed gaat. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 3 september 2018 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2018

Jan was super, hij had alles onder controle, was gewoon de leider en iedereen luisterde naar hem. Jammer dat er geen WiFi in de bus was, vandaar een 9, maar de chauffeur verdient een 10. ... Lees meer

  • Algemeen 9
  • Reisbegeleiding 10
op 27 augustus 2018 bestemming: Duitsland / Altenburg, reisperiode: september 2018

De reis was mooi en goed . De chauffeur Erik was uitmuntend !! Het parkhotel was heel goed op één puntje na . De hygiëne liet te wensen over met een dikke laag stof onder het bed . ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 26 augustus 2018 bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: augustus 2018

Prachtige excursies, misschien iets meer wisseling, bijvoorbeeld kaprun er in en een stedentrip er uit. Goed hotel
Prachtig dorp en mooie omgeving waar voor iedereen wel iets te doen is. Goed te doen voor mensen die wat ouder en minder mobiel zijn. Maar ook wandelaars komen aan hun trekken ... Lees meer

  • Algemeen 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende