Schrijf een ervaring over Oad en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Oad

Pagina 1 van 23 met 223 resultaten

op 15 mei 2019 bestemming: Duitsland / Mecklenburg-Voor-Pommeren, reisperiode: december 2018

Waardeloze Kerstreis. Excursies niet volgens afspraak, programmadelen niet gehad, waardeloos hotel De Valk Spornitz ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 8 mei 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Mijn cijfer, een 7, is positief dankzij de vriendelijke chauffeurs van de serviceline bussen, de fijne crew van de boot en de goede gidsen tijdens de excursies. Onze begeleider van Dutch Cruise Company daarentegen was voor de microfoon netjes maar daarbuiten niet. Deze man woont al zo lang in Duitsland dat hij niet begreep dat Nederlanders de Dodenherdenking op 4 mei om 20:00uur met 2 minuten stilte willen respecteren. Zijn medewerking kwam na enig aandringen en toezegging van de kapitein v.d. boot.
Hij was niet op de hoogte dat " De Rotterdam" een gebouw is van bijna 150mtr. hoog en niet het schip " SS Rotterdam". Doordat hij menig schampere opmerking maakte tegenoverstaande de OAD viel hij voor menig reiziger tegen.
Het pakket van 5 excursies waarbij 2x een bus transfer verliep wat verwarrend daar alle passagiers dezelfde bus naar Alkmaar gratis kreeg en de excursiedeelnemers daar een dikke prijs voor hadden betaald. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 20 maart 2019 bestemming: Duitsland / Altenahr, reisperiode: december 2018

Op 22 december zijn wij vertrokken voor een Kerstreis Altenahr hotel Royal Montana. Dit is een vreselijke reis gebleken.

Dit hotel is G……N 3 sterrenhotel.. het haalt met heel veel moeite 2 sterren.

- Bij aankomst bleek dat het weliswaar een hotel met lift was maar ons is niet medegedeeld dat je eerst naar buiten moest, een trap van 5 treden op moest om bij die lift te komen. Na die treden moest je een deur open doen naar buiten gericht zodat je bijna van de trap viel. Veel mensen met een rollator hadden daar natuurlijk veel problemen mee.

- de kamer was uitermate klein. De gordijnen konden niet gesloten worden. Vitrage en overgordijnen aan dezelfde rails werkt natuurlijk nooit.

- De handdoeken waren oud en raffelden.

- Twee kledinghaken in de kast vonden wij wel erg weinig voor de verblijfsduur.

- Tussen de receptie/bar en de eetkamer was een grote ruimte waar veel gerookt (MOCHT!) worden. Schande dat dit uitgerekend binnen was en tussen de receptie/bar en restaurant in lag. Je moest door de sigarettenrook heen lopen om naar de eetzaal te komen of bij de receptie te komen.

- Het personeel van het hotel sprak geen Duits, Engels of Nederlands. Ik weet nu nog steeds niet of ze uit Turkije, Marokko of JordaniŽ kwamen. Al deze landen kwamen in de verschillende gesprekken hierover naar voren...

- Het avond eten was niet om over naar huis te schrijven. Soep, 1 soort, gekookte aardappelen, warme groente uit de diepvries en smakeloos vlees. Wat ijsbergsla, komkommer en tomaat waar dressing over heen kon die niet te pruimen was. Toetjes goedkoop. Je denkt.. er komt een vier gangen kerstdiner aan, we hebben te eten, het kerstdiner zal wel ok zijn. Helaas.. het werd erger..

- Het vier-gangen 1e kerstdag diner:
1e gang: Brocolli soep.. meer keuze was er niet.
2e gang: 1 schaal met gekookte witte rijst en 1 schaal met rode kippenragout.. meer was er niet
3e gang: glaasje vanille pudding met aardbeienjam.. meer keuze was er niet..
4e gang: koffie of thee met in plastic verpakte mini stolletje die van oad bleek te komen.

Na dit "vier-gangen" diner besloten een aantal gasten naar een ander hotel te gaan. Ik wou dat ik mee was gegaan..

- Het drie-gangen 2e kerstdiner
1e gang: champignonsoep met twee stukjes champigons erin, meer keuze was er niet
2e gang: cordonbleu met friet en ijsbergsla wat je bij ieder wegrestaurant kunt bestellen.. Oh ja, tomatenketchup en mayonaise. U kunt de kwaliteit raden.. lidl..
-3e gang: schaaltje chocoladepudding met iets wat op slagroomtoefje leek maar niet was..

Het ontbijt: elke dag, van zondag t/m donderdag; witte broodjes en roggebrood. Roerei, yoghurt, musli, melk kaas, worst, cervelaat, smeerkaasjes van de lidl. Komkommerplakjes en tomaat. Zelfs het kerst ontbijt op beide dagen was exact hetzelfde.. NIETS extra's.. Uitermate teleurstellend allemaal..

Wij kregen op een dag een lunch van het hotel omdat daar waar we met de bus heen gingen niets open bleek te zijn. Dit werd bouillion van een blokje met diepvries groente en zelf gebakken broodjes. Die broodjes zagen er wat vreemd en plat uit en waren vrij stug en hard. Dat bleek te komen door degene die ze gemaakt had. Het gist in het deeg had niet gerezen. Twee dagen maagzuur gehad vanwege de na rijzing in mijn maag. Tijdens deze lunch was er een mevrouw die hierover klaagde. Zij werd door de chauffeur, zeer onproffesioneel, toe geschreeuwd dat ze op moest houden anders zou hij haar, met haar moeder op de trein naar huis zetten. Dit ten overstaande van Šlle gasten. tijdens de lunch. Zelden onproffesioneel gedrag meegemaakt en niemand durfde de chauffeur nog aan te spreken.

- De zondags reis naar Maria Laach. Wij kwamen te laat aan om binnen te kunnen, klooster en kerk waren gesloten. Reste ons alleen nog een restaurant voor lunch.
- Het 'fraaie' stadje Mayen. Bij aankomst alle winkels gesloten.
- Bad Munstereifel.. het wordt saai maar hier komt 't nog een keer: alle winkels gesloten.

Tijdens de reis meerdere malen chauffeurs aangesproken zonder gewenst reslutaat.
Na de teleurstellende lunch met ziekmakende broodjes had de chauffeur contact opgenomen met de "baas" en mocht voor een ieder een gratis consumptie aanbieden tijdens de boottocht. Dit werd voor mij weer warme melk gezien mijn maagklachten.. schrale troost

Het "opschuiven" in de bus werd alleen toegepast als de chauffeur hier zelf zin in had met een duidelijk voorkeur voor een bepaalde groep. Wifi was nergens te bekennen in de bus of op de hotel kamer. Bij navraag aan de chauffeur zei hij dat dat al bekend was en dat ik daarvoor beneden in in de rook kon gaan zitten. Voor de reisje en excurssie moest 61 euro betaald worden zonder dat daar een specificatie voor werd gegeven.

Bij aankomst is Zeddam, hotel ruimzicht bleek de wandeling van bus naar hotel zo donker te zijn dat je niets op de grond zag liggen. Daar dan een electriciteitsnoer dwars over het pad laten lopen is ronduit gevaarlijk en onbegrijpelijk.

Vreselijke kerstreis was waarbij oad op dit moment, 20.03.2019 nog steeds tegen klanten zegt dat er nooit klachten over deze reis zijn geweest. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 januari 2019 bestemming: Oostenrijk / Greifenburg, reisperiode: december 2018

9 dagen in hotel Rossmann is teveel van het goede. Gedateerd. Geen douchegordijn en tv uit het jaar 1960. Ontbijt met ťťn soort jam!!

  • Algemeen 7




op 29 december 2018 bestemming: Engeland / Graafschap Kent, reisperiode: augustus 2018

De eerste en laatste keer met OAD op reis geweest (Busreis Kent: kastelen & tuinen van Engeland). Aan de vriendelijke buschauffeur heeft het niet gelegen, maar puur aan de organisatie.

Wij kwamen terecht in een hotel (Holiday Inn Sittingbourne) waar, blijkt achteraf, al een jaar problemen waren met de airco. Ook nu, in de warme maand augustus, was deze opnieuw kapot. De eerst nacht geen oog dichtgedaan. Het raam kon niet verder open dan een paar centimeter. Dit wilden we eigenlijk niet vanwege het lawaaiige aggregaat en machines onder ons raam, maar anders was het helemaal niet uit te houden. Pas de laatste nacht was de airco weer gemaakt. Tot die tijd moesten we het doen met een ventilator die de hete lucht circuleerde. We konden geen andere kamer krijgen, geen compensatie. De wc ging meerdere malen kapot en we moesten een aantal keer koud douchen. Dit alles bovenop de verkeerde kamer die we hadden gekregen (double i.p.v. twin). Een slechte nachtrust is niet echt bevorderlijk voor je energie en humeur gedurende de dag.

Na thuiskomst bleek dat de problemen bij dit hotel al langer dan een jaar spelen. Blijkbaar interesseert OAD dit weinig aangezien ze gebruik blijven maken van dit hotel en nergens op hun site communiceren richting hun (potentiŽle) klanten over de aanhoudende problemen bij deze zeer ondermaatse Holiday Inn. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vervelend het moet zijn geweest voor toeristen gedurende de hittegolf van deze zomer.

De reactie van OAD op dit alles: 'Er stond toch een ventilator?'
Ik verwacht echt niets onredelijks voor de prijs van deze reis, maar functionerende sanitair en een werkende airconditioning in een kamer in de zomer waar het raam amper open kan? Lijkt me niet teveel gevraagd.

Voor al dit gedoe kregen we van OAD 25 euro... Niet het bedrag, maar een voucher voor een nieuwe reis bij henzelf. Ja....

  • Algemeen 3
op 28 december 2018 bestemming: Duitsland / Keulen, reisperiode: december 2018

19-12-18 dagtrip naar kerstmarkt in Keulen Vanuit Nijmegen.
We hebben er 5 uur (!!) over gedaan om in Keulen te komen.
Om 7.30u als eerste opgehaald uit Nijmegen, om uiteindelijk via Uden, Oss, Veghel , Den Bosch en Eindhoven (volgorde weet ik niet meer precies) om 12.30u in Keulen te arriveren. Ronduit belachelijk!! In die tijd had ik met de auto al in Parijs kunnen zijn. Afstand Nijmegen -Keulen is ongeveer 160km wat je in ongeveer 2uur kunt rijden.
Ook de chauffeurs waren het niet eens met de volgorde van de serviceroute (ophaalroute), hadden nog gebeld, maar van de planning moest het zo. Logisch dat je anderen moet ophalen, maar niet op deze manier gepland.
Volgend jaar geen OAD meer voor ons.
Kerstmarkt was trouwens wel de moeite waard.

  • Algemeen 3
op 19 november 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Rondreis Grand Tour Balkan,

Wij nemen de vrijheid om onze ervaring zowel in positieve als negatieve zin met OAD te delen met de 19 daagse Grand Tour Balkan.

Klacht,
Reisleiding M.;
Vanaf de eerste dag werd al snel duidelijk dat de reisleidster M niet de kwaliteiten had die we gewend zijn bij OAD. Jammer genoeg zag het reisgezelschap ook na enkele dagen geen verbetering, M kwam moe over alles was haar te veel, zo weinig mogelijk doen was haar credo.
01-Geen enkele betrokkenheid,
02-In het geheel niet dienstbaar,
03-Niet ontvankelijk voor vragen of suggesties,
04-Altijd een negatieve benadering,
05-Bij de Hotels geen aandacht voor de preventies die door ons aangevraagd waren,
06-Alles was haar teveel, zeer beperkte tot summiere informatie van het land. En de al beperkte informatie werd ( met veel taal fouten en stuntelig ) voorgelezen vanuit o.a. Wikipedia,
07-Dus ons werd duidelijk, geen enkele voorbereiding van M op de reis van 19 dagen.
08-In de 19 dagen heeft ze ťťn keer op aandrang van ons ( onder veel gezucht) koffie geserveerd tijdens de reis. Echter M was niet te motiveren om het vaker te doen. Met gevolg dat we als reizigers deze taak in overleg met de chauffeur ( hoe bedien je de koffiezet apparatuur) zelf
maar ter hand hebben genomen. Echter tot ons aller verbazing werd dit niet door de reisleidster M op prijs gesteld. Met gevolg irritaties van de reizigers richting M, met de opmerking neem dan de taak op je M en doe het zelf. Maar dit bleek valse hoop.
09-Reizigers werden als ze iets niet goed hadden begrepen en navraag deden, afgesnauwd door M met de opmerking heb ik toch uitgelegd.

Er ontstond iedere dag irritatie bij het reisgezelschap over de ondeskundige houding van M en haar negatieve uitstraling.
Hopelijk geeft het bovenstaande OAD een indruk wat wij hebben ervaren met reisleidster M.

De faciliteiten in de excellent bus;
We gingen nu voor de zesde keer mee met de excellent bus, echter het roept bij ons twijfels op om het nog eens te doen.
De twijfel ontstaat als gevolg dat de(niet) geboden faciliteiten waar we extra voor hebben moeten betalen, zeer beperkt (o.a. het toilet ) gebruikt mocht worden of niet aanwezig zijn.
01-Het toilet is wel aanwezig maar het gebruik hiervan wordt niet op prijs gesteld. Met reden dat de fecaliŽn tank tijdens de gehele reis niet geledigd kan worden?. Dat is het toch geen service als je vele uren onderweg bent met 34 personen en dat 19 dagen.
Hier moet toch een gepaste oplossing voor te vinden zijn?.
02-De faciliteit van een "keuken" werd nauwelijks of niet gebruikt.
03-Tot onze grote verbazing was het zithoekje waar je gezellig even met zijn vieren kunt gaan zitten niet meer aanwezig?.
04-Het Multi media systeem was qua inhoud nog het zelfde als tijdens onze eerste reis van nu 6 jaar geleden. Terwijl wij al meerdere jaren vragen "als service van jullie zijde" om het systeem eens en update te geven. Nu bleek het tegendeel, het was zelfs jammer genoeg niet meer
mogelijk, om via de camera mee te kijken om de weg te vervolgen?.

Dus het excellente karakter komt met het bovenstaande tekortkomingen wel behoorlijk in het geding.

Positief;
De chauffeur Nicole,
Het is een uitstekend chauffeer wat vertrouwen geeft en tevens uitermate positief naar het reisgezelschap.
01-Nicole was duidelijk, wat wel en wat niet gewenst was in de bus,
02-Altijd een goed humeur en op zijn tijd een grapje,
03-Bood te allen tijde waar nodig de helpende hand,
04-Was zorgzaam naar de (helaas) zieke medereizigers,
05-Waar M het bij aankomst Hotels liet afweten bood Nicole waar nodig haar diensten aan,
06-Tijdens onverwachte situaties bewaarde ze de benodigde kalmte en loste het moeiteloos op,
07-Een prima harmonie tussen Nicole en het reisgezelschap

Tijdens het laden en lossen van de koffers was er altijd voldoende ondersteuning vanuit het reisgezelschap.

Saamhorigheid;
Het was een gemÍleerd reis gezelschap echter de saamhorigheid die we hebben mogen genieten was overweldigend. Tijdens de gehele reis geen enkele onderlinge klacht, er werd waar nodig voor elkaar gezorgd. Ook de ondersteuning in deze van Nicole was in overeenstemming
met het reisgezelschap. Waarmee we als reis gezelschap in staat waren de onvolkomenheden van M te compenseren.

Aandachtpunt;
Hotels,
Over het algemeen genomen waren de Hotels redelijk tot prima.
Opgemerkt dat het Hotel in Sofia een uitschieter was in negatieve zin. We moesten geschat 150 Š 200 meter sjouwen met onze koffers en handbagage over bijzonder slecht wegdek c.q. trottoirs om bij het Hotel te komen. Dit was voor velen onder ons een bijzonder nare ervaring.
Wat zoek je bij late aankomst in een dergelijke grote stad waar je slechts ťťn nacht verblijft? De faciliteiten waren ook niet echt OAD waardig. Zoek een alternatief is ons advies.

Resume,
Het was met 5200 km met 11 landen een pittige reis waarmee we een indruk hebben gekregen van de Balkan. Een goede voorbereiding had ons nog meer verrijkt in het reilen en zeilen van de Balkan wat uiteindelijk toch de doelstelling is van een dergelijke reis.
Het was naar we hebben begrepen de eerste reis in deze opzet, waar uiteraard met de opgedane ervaring ( hopelijk) de nodige verbeterpunten de reis geoptimaliseerd kan worden. Een gemotiveerde reisleidster was in deze op zijn plaats geweest.
Gezien het bovenstaande overdenken wij "al zeker 20 jaar klant van OAD" of het nog wel de juiste reismaatschappij is waar we gebruik van willen blijven maken.

Hopende OAD hiermee van dienst te zijn geweest en dat zowel OAD als haar klanten hiermee in de toekomst hun voordeel kunnen doen.

  • Algemeen 6
op 10 november 2018 bestemming: ItaliŽ / Fasano, reisperiode: oktober 2018

Hotel had zijn seizoen al gesloten. Zwembad was dicht en geen kussens op de stoelen buiten, reeds opgeruimd. Laatste avond waren verschillende drankjes op

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Ten eerste de excellent bus, oude films op entertainmentsysteem moest door ons herhaaldelijk gevraagd worden om dit aan te zetten, verder prima chauffeuse uit Losser moet bij oad cursus volgen, hoe met passagiers om te gaan. Toilet b.v. Mocht eigenlijk niet gebruikt worden, geen laptop aansluiting.
Verder een matige reisleider (M) had zich slecht voorbereid en hield weinig rekening met oudere slecht ter been zijn vakantie gangers. Lange busdagen, kwamen laat aan op onze bestemming Budapest, niets gezien van de stad. Volgende dag weer een lange rit etc. Oad zou deze reis kunnen heroverwegen, of de reis met meer dagen zodat je wat meer van de steden kunt zien of landen overslaan.

  • Algemeen 4
op 21 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Nog nooit zoín slechte Reisleider (M) gehad.ze gaf matig alleen wat Wikipedia uitleg! Verder erg veel tijd verloren bij de grens overgangen soms wel 2/3 uur, waardoor de programma onderdelen niet of heel kort uitgevoerd werden Jammer want de reis was prachtig. Gelukkig wel met goede lokale gidsen

  • Algemeen 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende