Ervaringen Oad

Pagina 1 van 3 met 237 resultaten

op 4 januari 2020 bestemming: België, reisperiode: december 2019

De reis met het schip Dutch Melody was op zich goed op een paar dingen na. En dat waren: Vrriendelijkheid van hoger personeel liet te wensen over. Bediening en schoonmaak personeel geweldig. Muziek in de avond klonk veels te hard en als men vroeg of het wat zachter mocht kreeg men te horen: dan moet je maar ergens anders gaan zitten. Deze uitspraak kun je volgens mij niet maken tegenover je klanten. Verder was het schip prima en de hutten goed en ook het eten was prima en verder was het een mooie reis vandaar deze 8.

  • Algemeen 8
op 2 januari 2020 bestemming: Italië, reisperiode: oktober 2019

Oad belooft veel maar doet helemaal niets.Er kan niets veranderd worden en ze geven verkeerde informatie. Door zelf een reis te boeken ben je goedkoper en beter uit! Heel onbetrouwbare reisorganisatie!

  • Algemeen 4




op 5 november 2019 bestemming: Duitsland / Mecklenburg-Vorpommern, reisperiode: december 2018

Waardeloze kerstreis. Excursies niet volgens afspraak. Geen nachtmis. Slecht kerstdiner.

  • Algemeen 3
op 12 september 2019 bestemming: Italië / Pietra ligure, reisperiode: september 2019

Reis bloemen Rivièra, hotel Moresco in Diana Marino bleek overboekt...daarom naar hotel Paco in Pietra Ligure, zou gelijkwaardig zijn, was het absoluut niet!!.
Onze verwachtingen waren hoog...in 2018 hadden we een prachtige reis naar Slovenië en Kroatië gemaakt, maar dan dit jaar....
Bij Moresco hadden we kamer met zeezicht geboekt, het hotel zag er mooi uit en lag aan zee, Hotel Paco lag buiten het centrum, ver van zee aan een gevaarlijke weg zonder fatsoenlijk trottoir, het was duidelijk minder mooi dan Moresco, en ipv zeezicht keken we op een appartement.
Het avondeten was afgepast, een kleine vrouw kreeg hetzelfde als een vent van 2 meter....ontbijt was ok maar beperkt.
Ondanks duidelijk doorgeven van noten en vis allergie, wist het hotel van niets, na uitleg van ons kreeg mijn vriend nog 4x iets met noten als dessert...!!!
Strand was onvindbaar want ons werd niets uitgelegd, ook niet dat je een bon van het hotel moest meenemen en dat je op het strand alleen in slappe stoelen mocht zitten, want voor de ligbedden moest 20 euro worden bijbetaald.
Onze buschauffeur tevens reisleider was door Oad in het diepe gegooid, hij kreeg daags voor de reis te horen dat hij naar de bloemen Rivièra en Cote d'Azur moest, waar hij nog nooit was geweest!!!
Gevolg hiervan....geen enkele info vd chauffeur over de streek, zelf 1 plaatsje waar we heen zouden gaan helemaal niet kunnen vinden, waarna we in Imperia zijn gedumpt tijdens de siësta, waardoor er dus geen winkel open was....
Eerder was dit ook al in San Remo gebeurd.
Hotel personeel in overnachtingshotel Ibis in Mulhouse was onvriendelijk en de aankomst verliep chaotisch, we zouden in Duitsland overnachten, maar dit werd dus ook opeens veranderd....
Hoogtepunten vd reis waren de dagtocht naar Monaco met een hele goede gids, de kamers die erg schoon waren, en de leuke groep, voor de rest was deze reis een grote teleurstelling....

  • Algemeen 5
op 4 september 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

EEn geweldig goed georganiseerde reis. Chauffeur Gert en reisleidster Els waren super. Prima hotels en heel goed eten. Een verdiende 10.

  • Algemeen 10
op 29 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: augustus 2019

Hotel perfect,bus oud en deur kapot,chauffeur gaf weinig informatie,reed vaak verkeerd.excursie de Kahle Asten stel niets voor kan geschrapt.Het hotel verdient een 10.Doordat de deur kapot was hebben wij weinig van de stad Korbach gezien.

  • Algemeen 7
op 17 augustus 2019 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: mei 2019

Prima hotel. Goede begeleiding gehele reis.
Gedurende de reis Betoverend Macedonie en verblijf in prima hotel Metropol in Ohrid heeft gids Miro Ognanov onze groep van 6 personen een geweldige week bezorgd. Dagelijks een verrassende trip met bezienswaardigheden en vooral uitstekende eetgelegenheden. Als "een wandelend geschiedenisboek" weet hij kennis en cultuur op een enthousiaste en interessante wijze over te brengen. Onder zijn bezielende leiding heeft hij ons kennis laten maken met ZIJN Macedonie. Dank je wel Miro.

  • Algemeen 9
op 11 augustus 2019 bestemming: Oostenrijk / Jenbach, reisperiode: augustus 2019

Een heel goede chauffeur. Leuke excursies hotelkamer was prima. Maar bij de avond maaltijd werden geen groenten geserveerd en het hotel heeft geen gezellig terras om met je reisgenoten in de avonduren nog even lekker buiten te zitten onder genot van een drankje. Bar in het hotel was al om halfelf dicht. En bij vroege terugkeer in hotel na excursie was ook alles dicht. Samen wat drinken in een gezellige sfeer draagt bij aan vakantiegevoel. De reis was verder wel voor herhaling vatbaar maar dan in een hotel waar je wel lekker kunt buitenzitten en ook 's avonds nog wat kunt drinken.

  • Algemeen 7
op 2 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Zell im wiesentall, reisperiode: juli 2019

De reis was mooi goede chauffeur mark, maar hotel was slecht het eten was zeer slecht ,meerdere gasten hebben het eten laten staan, hotel sterk verouderd en niet geschikt voor mensen slecht ter been

  • Algemeen 6
op 29 juli 2019 bestemming: Oostenrijk / Nauders, reisperiode: juli 2019

Slechte ervaring met de busreis, zat lang in de bus was steeds erg koud omdat de airco zo hard aanstond en soms heel lang op één plaats soms 3 uur moest rond brengen, had best wat korte kunnen zijn en op andere plekken mocht je er even uit om vlug een foto te maken! Hotel Bergblick in Nauders waar we verbleven was een oudbollig hotel wat nodig aan renorvatie toe is! Wij hadden een kamer nr. 201 wat klein en donker was en geen uitzicht had, alleen op het dak! Uit de douche kwam bijna geen water uit en was vaak heel lauw en het bed kraakte verschrikkelijk! Het hotel was wel schoon en het eten was redelijk! Aan de handdoeken zaten allemaal rafels, maar je kreeg wel elke dag schone handdoeken! De buschauffeur was soms wat roekeloos op de weg, dat vrachtwaren chauffeurs soms kwaad werden, omdat ze werden afgesneden als de bus ze in haalden! Al met al gaan we nooit meer mee met een busreis van oad!

  • Algemeen 6
op 10 juli 2019 bestemming: Engeland, reisperiode: juni 2019

Slechte reis,onervaren personeel,oude bus zonder wifi,hele slechte onervaren chauffeur,te weinig info,geen alternatieven,teveel geboden bezienswaardigheden dicht en een deel van de groep werd ziek,eerst door n soort voedselvergiftiging oid,en later door de te koude airco in de ouwe bus.Ben nog steeds ziek thuis hiervan.Nooit geen OAD meer.Geen aanrader.

  • Algemeen 3
op 21 juni 2019 bestemming: Oostenrijk / Twang, reisperiode: juli 2019

Om dat Oad onze reis 15-03 -2019 ,nu geavaleerd heeft door een fout die Zij hebben gemaakt .Wij gaan nooit meer met deze reis organisatie mee

  • Algemeen 1
op 13 juni 2019 bestemming: Italië / Ora, reisperiode: juni 2019

Een geweldige busreis met een FANTSTISCHE chaufeur [Henri] en met een mooie route uitgezet [Enne] en een mooi hotel Markushof in Ora met zeer goed eten met hele goede service. ECHT FANTASTISCH

  • Algemeen 10
op 26 mei 2019 bestemming: Duitsland / Altenahr, reisperiode: mei 2019

Goede chauffeur(Albert) goede excursies slecht hotel qua eten en bediening! Je wordt daar echt niet als gast behandeld! Oad zou er goed aan doen dit hotel te schrappen! Oad. -0nwaardig!!!

  • Algemeen 5
op 15 mei 2019 bestemming: Duitsland / Mecklenburg-Voor-Pommeren, reisperiode: december 2018

Waardeloze Kerstreis. Excursies niet volgens afspraak, programmadelen niet gehad, waardeloos hotel De Valk Spornitz

  • Algemeen 3
op 8 mei 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Mijn cijfer, een 7, is positief dankzij de vriendelijke chauffeurs van de serviceline bussen, de fijne crew van de boot en de goede gidsen tijdens de excursies. Onze begeleider van Dutch Cruise Company daarentegen was voor de microfoon netjes maar daarbuiten niet. Deze man woont al zo lang in Duitsland dat hij niet begreep dat Nederlanders de Dodenherdenking op 4 mei om 20:00uur met 2 minuten stilte willen respecteren. Zijn medewerking kwam na enig aandringen en toezegging van de kapitein v.d. boot.
Hij was niet op de hoogte dat " De Rotterdam" een gebouw is van bijna 150mtr. hoog en niet het schip " SS Rotterdam". Doordat hij menig schampere opmerking maakte tegenoverstaande de OAD viel hij voor menig reiziger tegen.
Het pakket van 5 excursies waarbij 2x een bus transfer verliep wat verwarrend daar alle passagiers dezelfde bus naar Alkmaar gratis kreeg en de excursiedeelnemers daar een dikke prijs voor hadden betaald.

  • Algemeen 7
op 20 maart 2019 bestemming: Duitsland / Altenahr, reisperiode: december 2018

Op 22 december zijn wij vertrokken voor een Kerstreis Altenahr hotel Royal Montana. Dit is een vreselijke reis gebleken.

Dit hotel is GÉÉN 3 sterrenhotel.. het haalt met heel veel moeite 2 sterren.

- Bij aankomst bleek dat het weliswaar een hotel met lift was maar ons is niet medegedeeld dat je eerst naar buiten moest, een trap van 5 treden op moest om bij die lift te komen. Na die treden moest je een deur open doen naar buiten gericht zodat je bijna van de trap viel. Veel mensen met een rollator hadden daar natuurlijk veel problemen mee.

- de kamer was uitermate klein. De gordijnen konden niet gesloten worden. Vitrage en overgordijnen aan dezelfde rails werkt natuurlijk nooit.

- De handdoeken waren oud en raffelden.

- Twee kledinghaken in de kast vonden wij wel erg weinig voor de verblijfsduur.

- Tussen de receptie/bar en de eetkamer was een grote ruimte waar veel gerookt (MOCHT!) worden. Schande dat dit uitgerekend binnen was en tussen de receptie/bar en restaurant in lag. Je moest door de sigarettenrook heen lopen om naar de eetzaal te komen of bij de receptie te komen.

- Het personeel van het hotel sprak geen Duits, Engels of Nederlands. Ik weet nu nog steeds niet of ze uit Turkije, Marokko of Jordanië kwamen. Al deze landen kwamen in de verschillende gesprekken hierover naar voren...

- Het avond eten was niet om over naar huis te schrijven. Soep, 1 soort, gekookte aardappelen, warme groente uit de diepvries en smakeloos vlees. Wat ijsbergsla, komkommer en tomaat waar dressing over heen kon die niet te pruimen was. Toetjes goedkoop. Je denkt.. er komt een vier gangen kerstdiner aan, we hebben te eten, het kerstdiner zal wel ok zijn. Helaas.. het werd erger..

- Het vier-gangen 1e kerstdag diner:
1e gang: Brocolli soep.. meer keuze was er niet.
2e gang: 1 schaal met gekookte witte rijst en 1 schaal met rode kippenragout.. meer was er niet
3e gang: glaasje vanille pudding met aardbeienjam.. meer keuze was er niet..
4e gang: koffie of thee met in plastic verpakte mini stolletje die van oad bleek te komen.

Na dit "vier-gangen" diner besloten een aantal gasten naar een ander hotel te gaan. Ik wou dat ik mee was gegaan..

- Het drie-gangen 2e kerstdiner
1e gang: champignonsoep met twee stukjes champigons erin, meer keuze was er niet
2e gang: cordonbleu met friet en ijsbergsla wat je bij ieder wegrestaurant kunt bestellen.. Oh ja, tomatenketchup en mayonaise. U kunt de kwaliteit raden.. lidl..
-3e gang: schaaltje chocoladepudding met iets wat op slagroomtoefje leek maar niet was..

Het ontbijt: elke dag, van zondag t/m donderdag; witte broodjes en roggebrood. Roerei, yoghurt, musli, melk kaas, worst, cervelaat, smeerkaasjes van de lidl. Komkommerplakjes en tomaat. Zelfs het kerst ontbijt op beide dagen was exact hetzelfde.. NIETS extra's.. Uitermate teleurstellend allemaal..

Wij kregen op een dag een lunch van het hotel omdat daar waar we met de bus heen gingen niets open bleek te zijn. Dit werd bouillion van een blokje met diepvries groente en zelf gebakken broodjes. Die broodjes zagen er wat vreemd en plat uit en waren vrij stug en hard. Dat bleek te komen door degene die ze gemaakt had. Het gist in het deeg had niet gerezen. Twee dagen maagzuur gehad vanwege de na rijzing in mijn maag. Tijdens deze lunch was er een mevrouw die hierover klaagde. Zij werd door de chauffeur, zeer onproffesioneel, toe geschreeuwd dat ze op moest houden anders zou hij haar, met haar moeder op de trein naar huis zetten. Dit ten overstaande van álle gasten. tijdens de lunch. Zelden onproffesioneel gedrag meegemaakt en niemand durfde de chauffeur nog aan te spreken.

- De zondags reis naar Maria Laach. Wij kwamen te laat aan om binnen te kunnen, klooster en kerk waren gesloten. Reste ons alleen nog een restaurant voor lunch.
- Het 'fraaie' stadje Mayen. Bij aankomst alle winkels gesloten.
- Bad Munstereifel.. het wordt saai maar hier komt 't nog een keer: alle winkels gesloten.

Tijdens de reis meerdere malen chauffeurs aangesproken zonder gewenst reslutaat.
Na de teleurstellende lunch met ziekmakende broodjes had de chauffeur contact opgenomen met de "baas" en mocht voor een ieder een gratis consumptie aanbieden tijdens de boottocht. Dit werd voor mij weer warme melk gezien mijn maagklachten.. schrale troost

Het "opschuiven" in de bus werd alleen toegepast als de chauffeur hier zelf zin in had met een duidelijk voorkeur voor een bepaalde groep. Wifi was nergens te bekennen in de bus of op de hotel kamer. Bij navraag aan de chauffeur zei hij dat dat al bekend was en dat ik daarvoor beneden in in de rook kon gaan zitten. Voor de reisje en excurssie moest 61 euro betaald worden zonder dat daar een specificatie voor werd gegeven.

Bij aankomst is Zeddam, hotel ruimzicht bleek de wandeling van bus naar hotel zo donker te zijn dat je niets op de grond zag liggen. Daar dan een electriciteitsnoer dwars over het pad laten lopen is ronduit gevaarlijk en onbegrijpelijk.

Vreselijke kerstreis was waarbij oad op dit moment, 20.03.2019 nog steeds tegen klanten zegt dat er nooit klachten over deze reis zijn geweest.

  • Algemeen 1
op 6 januari 2019 bestemming: Oostenrijk / Greifenburg, reisperiode: december 2018

9 dagen in hotel Rossmann is teveel van het goede. Gedateerd. Geen douchegordijn en tv uit het jaar 1960. Ontbijt met één soort jam!!

  • Algemeen 7
op 29 december 2018 bestemming: Engeland / Graafschap Kent, reisperiode: augustus 2018

De eerste en laatste keer met OAD op reis geweest (Busreis Kent: kastelen & tuinen van Engeland). Aan de vriendelijke buschauffeur heeft het niet gelegen, maar puur aan de organisatie.

Wij kwamen terecht in een hotel (Holiday Inn Sittingbourne) waar, blijkt achteraf, al een jaar problemen waren met de airco. Ook nu, in de warme maand augustus, was deze opnieuw kapot. De eerst nacht geen oog dichtgedaan. Het raam kon niet verder open dan een paar centimeter. Dit wilden we eigenlijk niet vanwege het lawaaiige aggregaat en machines onder ons raam, maar anders was het helemaal niet uit te houden. Pas de laatste nacht was de airco weer gemaakt. Tot die tijd moesten we het doen met een ventilator die de hete lucht circuleerde. We konden geen andere kamer krijgen, geen compensatie. De wc ging meerdere malen kapot en we moesten een aantal keer koud douchen. Dit alles bovenop de verkeerde kamer die we hadden gekregen (double i.p.v. twin). Een slechte nachtrust is niet echt bevorderlijk voor je energie en humeur gedurende de dag.

Na thuiskomst bleek dat de problemen bij dit hotel al langer dan een jaar spelen. Blijkbaar interesseert OAD dit weinig aangezien ze gebruik blijven maken van dit hotel en nergens op hun site communiceren richting hun (potentiële) klanten over de aanhoudende problemen bij deze zeer ondermaatse Holiday Inn. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vervelend het moet zijn geweest voor toeristen gedurende de hittegolf van deze zomer.

De reactie van OAD op dit alles: 'Er stond toch een ventilator?'
Ik verwacht echt niets onredelijks voor de prijs van deze reis, maar functionerende sanitair en een werkende airconditioning in een kamer in de zomer waar het raam amper open kan? Lijkt me niet teveel gevraagd.

Voor al dit gedoe kregen we van OAD 25 euro... Niet het bedrag, maar een voucher voor een nieuwe reis bij henzelf. Ja....

  • Algemeen 3
op 28 december 2018 bestemming: Duitsland / Keulen, reisperiode: december 2018

19-12-18 dagtrip naar kerstmarkt in Keulen Vanuit Nijmegen.
We hebben er 5 uur (!!) over gedaan om in Keulen te komen.
Om 7.30u als eerste opgehaald uit Nijmegen, om uiteindelijk via Uden, Oss, Veghel , Den Bosch en Eindhoven (volgorde weet ik niet meer precies) om 12.30u in Keulen te arriveren. Ronduit belachelijk!! In die tijd had ik met de auto al in Parijs kunnen zijn. Afstand Nijmegen -Keulen is ongeveer 160km wat je in ongeveer 2uur kunt rijden.
Ook de chauffeurs waren het niet eens met de volgorde van de serviceroute (ophaalroute), hadden nog gebeld, maar van de planning moest het zo. Logisch dat je anderen moet ophalen, maar niet op deze manier gepland.
Volgend jaar geen OAD meer voor ons.
Kerstmarkt was trouwens wel de moeite waard.

  • Algemeen 3
op 19 november 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Rondreis Grand Tour Balkan,

Wij nemen de vrijheid om onze ervaring zowel in positieve als negatieve zin met OAD te delen met de 19 daagse Grand Tour Balkan.

Klacht,
Reisleiding M.;
Vanaf de eerste dag werd al snel duidelijk dat de reisleidster M niet de kwaliteiten had die we gewend zijn bij OAD. Jammer genoeg zag het reisgezelschap ook na enkele dagen geen verbetering, M kwam moe over alles was haar te veel, zo weinig mogelijk doen was haar credo.
01-Geen enkele betrokkenheid,
02-In het geheel niet dienstbaar,
03-Niet ontvankelijk voor vragen of suggesties,
04-Altijd een negatieve benadering,
05-Bij de Hotels geen aandacht voor de preventies die door ons aangevraagd waren,
06-Alles was haar teveel, zeer beperkte tot summiere informatie van het land. En de al beperkte informatie werd ( met veel taal fouten en stuntelig ) voorgelezen vanuit o.a. Wikipedia,
07-Dus ons werd duidelijk, geen enkele voorbereiding van M op de reis van 19 dagen.
08-In de 19 dagen heeft ze één keer op aandrang van ons ( onder veel gezucht) koffie geserveerd tijdens de reis. Echter M was niet te motiveren om het vaker te doen. Met gevolg dat we als reizigers deze taak in overleg met de chauffeur ( hoe bedien je de koffiezet apparatuur) zelf
maar ter hand hebben genomen. Echter tot ons aller verbazing werd dit niet door de reisleidster M op prijs gesteld. Met gevolg irritaties van de reizigers richting M, met de opmerking neem dan de taak op je M en doe het zelf. Maar dit bleek valse hoop.
09-Reizigers werden als ze iets niet goed hadden begrepen en navraag deden, afgesnauwd door M met de opmerking heb ik toch uitgelegd.

Er ontstond iedere dag irritatie bij het reisgezelschap over de ondeskundige houding van M en haar negatieve uitstraling.
Hopelijk geeft het bovenstaande OAD een indruk wat wij hebben ervaren met reisleidster M.

De faciliteiten in de excellent bus;
We gingen nu voor de zesde keer mee met de excellent bus, echter het roept bij ons twijfels op om het nog eens te doen.
De twijfel ontstaat als gevolg dat de(niet) geboden faciliteiten waar we extra voor hebben moeten betalen, zeer beperkt (o.a. het toilet ) gebruikt mocht worden of niet aanwezig zijn.
01-Het toilet is wel aanwezig maar het gebruik hiervan wordt niet op prijs gesteld. Met reden dat de fecaliën tank tijdens de gehele reis niet geledigd kan worden?. Dat is het toch geen service als je vele uren onderweg bent met 34 personen en dat 19 dagen.
Hier moet toch een gepaste oplossing voor te vinden zijn?.
02-De faciliteit van een "keuken" werd nauwelijks of niet gebruikt.
03-Tot onze grote verbazing was het zithoekje waar je gezellig even met zijn vieren kunt gaan zitten niet meer aanwezig?.
04-Het Multi media systeem was qua inhoud nog het zelfde als tijdens onze eerste reis van nu 6 jaar geleden. Terwijl wij al meerdere jaren vragen "als service van jullie zijde" om het systeem eens en update te geven. Nu bleek het tegendeel, het was zelfs jammer genoeg niet meer
mogelijk, om via de camera mee te kijken om de weg te vervolgen?.

Dus het excellente karakter komt met het bovenstaande tekortkomingen wel behoorlijk in het geding.

Positief;
De chauffeur Nicole,
Het is een uitstekend chauffeer wat vertrouwen geeft en tevens uitermate positief naar het reisgezelschap.
01-Nicole was duidelijk, wat wel en wat niet gewenst was in de bus,
02-Altijd een goed humeur en op zijn tijd een grapje,
03-Bood te allen tijde waar nodig de helpende hand,
04-Was zorgzaam naar de (helaas) zieke medereizigers,
05-Waar M het bij aankomst Hotels liet afweten bood Nicole waar nodig haar diensten aan,
06-Tijdens onverwachte situaties bewaarde ze de benodigde kalmte en loste het moeiteloos op,
07-Een prima harmonie tussen Nicole en het reisgezelschap

Tijdens het laden en lossen van de koffers was er altijd voldoende ondersteuning vanuit het reisgezelschap.

Saamhorigheid;
Het was een gemêleerd reis gezelschap echter de saamhorigheid die we hebben mogen genieten was overweldigend. Tijdens de gehele reis geen enkele onderlinge klacht, er werd waar nodig voor elkaar gezorgd. Ook de ondersteuning in deze van Nicole was in overeenstemming
met het reisgezelschap. Waarmee we als reis gezelschap in staat waren de onvolkomenheden van M te compenseren.

Aandachtpunt;
Hotels,
Over het algemeen genomen waren de Hotels redelijk tot prima.
Opgemerkt dat het Hotel in Sofia een uitschieter was in negatieve zin. We moesten geschat 150 á 200 meter sjouwen met onze koffers en handbagage over bijzonder slecht wegdek c.q. trottoirs om bij het Hotel te komen. Dit was voor velen onder ons een bijzonder nare ervaring.
Wat zoek je bij late aankomst in een dergelijke grote stad waar je slechts één nacht verblijft? De faciliteiten waren ook niet echt OAD waardig. Zoek een alternatief is ons advies.

Resume,
Het was met 5200 km met 11 landen een pittige reis waarmee we een indruk hebben gekregen van de Balkan. Een goede voorbereiding had ons nog meer verrijkt in het reilen en zeilen van de Balkan wat uiteindelijk toch de doelstelling is van een dergelijke reis.
Het was naar we hebben begrepen de eerste reis in deze opzet, waar uiteraard met de opgedane ervaring ( hopelijk) de nodige verbeterpunten de reis geoptimaliseerd kan worden. Een gemotiveerde reisleidster was in deze op zijn plaats geweest.
Gezien het bovenstaande overdenken wij "al zeker 20 jaar klant van OAD" of het nog wel de juiste reismaatschappij is waar we gebruik van willen blijven maken.

Hopende OAD hiermee van dienst te zijn geweest en dat zowel OAD als haar klanten hiermee in de toekomst hun voordeel kunnen doen.

  • Algemeen 6
op 10 november 2018 bestemming: Italië / Fasano, reisperiode: oktober 2018

Hotel had zijn seizoen al gesloten. Zwembad was dicht en geen kussens op de stoelen buiten, reeds opgeruimd. Laatste avond waren verschillende drankjes op

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Ten eerste de excellent bus, oude films op entertainmentsysteem moest door ons herhaaldelijk gevraagd worden om dit aan te zetten, verder prima chauffeuse uit Losser moet bij oad cursus volgen, hoe met passagiers om te gaan. Toilet b.v. Mocht eigenlijk niet gebruikt worden, geen laptop aansluiting.
Verder een matige reisleider (M) had zich slecht voorbereid en hield weinig rekening met oudere slecht ter been zijn vakantie gangers. Lange busdagen, kwamen laat aan op onze bestemming Budapest, niets gezien van de stad. Volgende dag weer een lange rit etc. Oad zou deze reis kunnen heroverwegen, of de reis met meer dagen zodat je wat meer van de steden kunt zien of landen overslaan.

  • Algemeen 4
op 21 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Nog nooit zo’n slechte Reisleider (M) gehad.ze gaf matig alleen wat Wikipedia uitleg! Verder erg veel tijd verloren bij de grens overgangen soms wel 2/3 uur, waardoor de programma onderdelen niet of heel kort uitgevoerd werden Jammer want de reis was prachtig. Gelukkig wel met goede lokale gidsen

  • Algemeen 4
op 9 oktober 2018 bestemming: Duitsland / Altenahr, reisperiode: oktober 2018

Veel in de bus gezeten. Chauffeur moet zich beter voorbereiden op de reis wat betreft uitstapjes. b.v. naar de Nurenburgring geweest probeerde hij daar nog te regelen of we erop mochten was beter geweest als hij dat van te voren al had gedaan. Ontbijt in hotel was goed avond eten weinig variatie. s 'avonds ons dood verveeld dus maar vroeg naar je kamer.

  • Algemeen 5
op 22 september 2018 bestemming: Nederland / Wassenaar, reisperiode: september 2018

De bus kwam ‘s ochtends een half uur te laat en ‘s avonds anderhalf uur te laat op de Tinadagen!!! We hebben met een bus vol kinderen anderhalf uur in de regen gestaan!!! Niemand te bereiken. En een vrouwelijke buschauffeur die ons ook nog beschuldigd ‘ niet goed geluisterd te hebben’!

  • Algemeen 1
op 11 september 2018 bestemming: Nederland / Katwijk, reisperiode: september 2018

Afgelopen zondag 9 september 2018 met echtgenote en dochter middels dagtrip naar Soldaat van Oranje geweest . Als voormalig KLM manager is het niet mijn gewoonte om in reisbeoordelingen met tienen te strooien . OAD verdient evenwel een dikke tien voor de wijze van transport vanuit Deventer met uitstekend materiaal , een uitermate alerte en kundige vrouwelijke , nog vrij jonge chauffeur met aandacht voor haar passagiers . Als westerling , nu al geruime tijd in het Sallandse wonend , weet ik dat vrienden en kennissen na een bezoek aan ze , plegen te zeggen in dialect : weer kom'n heh? Dit zou een perfecte reclameslogan kunnen zijn voor uw OAD busreizen ! Ik wens u veel succes met al uw activiteiten op reisgebied en hoop van harte dat het u goed gaat.

  • Algemeen 10
op 3 september 2018 bestemming: Denemarken, reisperiode: augustus 2018

Jan was super, hij had alles onder controle, was gewoon de leider en iedereen luisterde naar hem. Jammer dat er geen WiFi in de bus was, vandaar een 9, maar de chauffeur verdient een 10.

  • Algemeen 9
  • Reisbegeleiding 10
op 27 augustus 2018 bestemming: Duitsland / Altenburg, reisperiode: september 2018

De reis was mooi en goed . De chauffeur Erik was uitmuntend !! Het parkhotel was heel goed op één puntje na . De hygiëne liet te wensen over met een dikke laag stof onder het bed .

  • Algemeen 8
op 26 augustus 2018 bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: augustus 2018

Prachtige excursies, misschien iets meer wisseling, bijvoorbeeld kaprun er in en een stedentrip er uit. Goed hotel
Prachtig dorp en mooie omgeving waar voor iedereen wel iets te doen is. Goed te doen voor mensen die wat ouder en minder mobiel zijn. Maar ook wandelaars komen aan hun trekken

  • Algemeen 9
op 17 augustus 2018 bestemming: Schotland / Almelo, reisperiode: augustus 2018

We zijn eergisteren terug gekomen van een prachtige rondreis door Schotland. Mijn complimenten gaan uit naar chauffeur Rene en in het bijzonder naar reisleidster Carla. Ze heeft veel verteld en haar uitstekende begeleiding ,hebben er voor ons iets moois van gemaakt. Wij hebben meer reizen met de Oad gemaakt en het is altijd weer prachtig.

  • Algemeen 9
op 8 augustus 2018 bestemming: Schotland / Rondreis, reisperiode: juli 2018

We hebben een geweldige rondreis gehad in Schotland. Janny onze reisleidster had heel veel kennis van het land en wist dit op humoristische wijze op ons over te brengen. We hebben heel veel gezien, zelfs meer dan er in het programma stond. Ook alle lof voor de chauffeur Soeren die de bus veilig en volgens schema over de vaak smalle wegen leidde. De reis verdiende zeker de naam Hoogtepunten van Schotland, want het was een aaneenschakeling van hoogtepunten. Volgend jaar kiezen we zeker weer voor OAD.

  • Algemeen 10
op 7 augustus 2018 bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2018

Het gaat over O.A.D.Deze biedt een reis aan voor 389 euro en je betaald 439 euro p.p. Omdat wij de kleine letters niet lezen? Het reis gezelschap heeft allemaal anders betaald .Ik voel mij getild door O.A.D.ga nooit meer met deze club op reis.Krijg ook geen fatsoenlijk antwoord.

  • Algemeen 3
op 31 juli 2018 bestemming: Italië / montecatini, reisperiode: juli 2018

Prachtige steden, omgeving, goed hotel. (te) veel kerken, gebouwen. Marmergroeve was interessant, hoewel bloedheet.
Elba hebben wij niet gedaan. Service bij de poolbar liet te wensen over. Je moest vaak wachten tot er iemand tijd had een drankje in te schenken.
Ontbijt was goed, maar avondeten was sober, op een avond na. Wel 3 gangen, maar niet wat wij verwachtten van een Italiaans restaurant. Verder moest je soms lang wachten op je drankje. Soms kreeg je het helemaal niet (Gemiste inkomsten!)
Hotel is oude chique met overal spiegels (waarom?). Schoon, ruime kamer, helaas erg gehorig.
Zwembad is te warm vergeleken met whirlpool. Deze maakt heel veel lawaai. Ook airco, die op de binnenplaats staat maakt veel lawaai.
Een aantal stoelen bij het zwembad is kapot.

  • Algemeen 7
op 11 juli 2018 bestemming: Duitsland, reisperiode: juni 2018

Omdat de chauffeuse Linda onze reis heeft gered. Zij heeft haar uiterste best gedaan om het gezelschap een fijne reis te bezorgen. Dit in tegenstelling tot het hotel. In het donker kwamen we aan bij Hotel Klosterhof in Neukirchen bei Heiligenblut. We moesten zelf met de koffers tegen een steile helling op lopen om de ingang van het hotel te bereiken. Niemand te zien totdat Linda ons kwam helpen. Eenmaal binnen ook niemand te zien. Tot plotseling frau Director verscheen en ons de tuin in stuurde. zoek het zelf maar uit. Gelukkig verscheen er een jonge man vanuit het restaurant die ons naar de kamer bracht. De kamer is erg klein en de bedden worden om de andere dag rechtgetrokken niet verschoond. Het diner, waarvoor je in de rij moet staan, is minimaal zo ook het ontbijt. Ik geef dus een 9 voor Linda en het hotel krijgt een 1.
Voor OAD is dit hotel geen opsteker en zou het zeker niet meer opnemen in uw volgende reisprogramma. Met vriendelijke groet Jeany van Tongeren

  • Algemeen 9
op 6 juli 2018 bestemming: Duitsland / Sporitz, reisperiode: juni 2018

Veel gezien,ook over de voormalige DDR en niet te vergeten de vele mooie verhalen die onze chauffeur Roy elke dag vertelde. Wat een geweldige chauffeur en reisleider. Die verdiend een 10. Het hotel was goed, heel af en toe was het eten niet goed warm. Ik heb genoten.

  • Algemeen 9
op 19 juni 2018 bestemming: Italië / hoogtepunten van Sardinie, reisperiode: juni 2018

De reis door Sardinie was erg mooi. Veel gezien. Gids liet ons soms iets teveel los. Eten was erbarmelijk, beter de prijs omhoog en goed eten .In het eerste hotel kregen we geen lunch, maar dankzij de gids 1 tosti per persoon. Oad moet betere afspraken maken! 's Avonds kregen we pasta met braadworst, zoveel dat je het karige hoofdgerecht niet op kon. Hotel in Sassari goochelde met de airco. Zetten deze aan en uit naar believen. Gids vergat de volgende morgen dat we een stadswandeling zouden maken. :s Middags heeft hij dat goedgemaakt met een aantal mensen, die nog fut hadden. De gids was aardig en vertelde duidelijk. Hij hielp een reisgenoot voortreffelijk door een dokter te regelen en een afspraak bij het ZH in Sassari te maken .Later verlenging v.d hotelkamer, waardoor het echtpaar de terugreis kon boeken, toen de kwaal erger werd. Hotel nabij Cagliari had een restaurant op 1,6 km afstand,die we geacht werden lopend af te leggen. Schande. Geheel onverwacht en voor een aantal mensen te vermoeiend. Het eten was daar overigens prima! Hotel San Teodoro probeerde ons de laatste avond met een menuutje te verrassen, maar door de herderslunch van die middag, hadden we niet veel trek. De ochtend van vertrek naar het vliegveld kregen we een tasje met een beetje eten , een pakje sap en water mee, terwijl we het water moesten inleveren op het vliegveld. De chauffeur was voortreffelijk, had duidelijk een goed contact met de gids. De gids was zeer betrokken. Het gezelschap was leuk. We hebben een fijne vakantie gehad .Het eten in de meeste hotels was bepaald geen promotie van Italiaans eten. Doe daar alsjeblieft wat aan!

  • Algemeen 9
op 15 juni 2018 bestemming: Duitsland, reisperiode: juni 2018

Reis op zich was goed . gezellige en capabele chauffeur personeel van hotel was n drama in de 7 dagen dat we er zijn geweest heb ik niet een keer n antwoord gehad op mijn begroeting shagerijniger kon niet geen glimlach kon eraf wel 2 keer warme groente gegeten wel bijna alle dagen sla melk was niet voorhanden en zo kan ik nog wel even doorgaan de exursies waren leuk en leerzaam en petje af voor de chaufeur

  • Algemeen 5
op 15 juni 2018 bestemming: Italië / Montecatini Terme, reisperiode: juni 2018

Het was een geweldige vakantie. Veel gezien wel vroeg op maar dit werdt door de chauffeur beloond die ons de mooiste plekjes van Toscane liet zien. Huseyin je was een geweldig chauffeur (reisleider)

  • Algemeen 8
op 7 juni 2018 bestemming: Portugal / Cascais, reisperiode: mei 2018

Reisleidster was Top!!! hotel was ook goed maar het warme eten was lauw en dat is niet de eerste keer dat dat gezegd is geen warm houd schalen Het zwembad was ook in renovatie dus daar hadden we ook niets aan. Dat was dus erg teleurstellend.

  • Algemeen 6
op 27 mei 2018 bestemming: Italië / Fasano, reisperiode: mei 2018

Reis gaat niet uit van de mensen, maar van de verkoopcijfers.
Na aankomst om 23.30 in hotel, de volgende dag om 6.00 op om vervolgens een tocht van 400 km te maken.
De reisleidster was er nog nooit geweest en gaf summiere informatie, wat je uit ieder boekje kunt halen.
Tussendoor werkte zij een collega in die een reis Corsica ging doen.!?
Behalve de eerste dag [met natuur] was het steeds stadjes bezoeken op eigen houtje. De voorlaatste dag was een afstand van 50 km, toch om 8.00 in de bus en na bezoek aan een grot, vervolgens 4uur in Bari rond hangen. In het zwembad was geen water en de dag dat we vertrokken werd het terras aangekleed.

  • Algemeen 6
op 22 april 2018 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: april 2018

Wij zaten naar Rotterdam voor music Show Scotland in een bus gehuurd door oad (met erg weinig beenruimte, hierdoor was na anderhalf uur heen en anderhalf uur terug mijn kruisband in mijn net genezen knie weer terug bij af.)Wij zaten achter de chauffeur aan een tafeltje met het idee daar iets meer beenruimte te hebben(en op de heen en terug reis was er geen plek meer bij de gewone zitplaatsen) ook deze passagiers klaagden dat daar erg weinig ruimte voor “lange” benen was. Jammer, want het houd mij nu tegen om een trip met Oad te boeken omdat ik er van uit ga dat in elke bus zo weinig beenruimte is.

  • Algemeen 4
op 15 maart 2018 bestemming: Duitsland / Nassareith hotel Seeblik, reisperiode: januari 2018

Goede chauffeur . Eten prima . Slechte koffiemachine . Eten


Chauffeur prima . Eten prima . Slechte koffie . Goede kamer . Slechte badkamer . Wastafel hing veel te laag,w c bijna tegen wastafel aan . Middag verwarming uit .

  • Algemeen 6
op 13 december 2017 bestemming: Duitsland, reisperiode: december 2017

Lang in de bus veel stop plekken twee uur in de bus waren we nog niet nederland uit .
Ook weer vroeg terug. Waardeloos....

  • Algemeen 1
op 3 december 2017 bestemming: Duitsland / Oberhausen, reisperiode: december 2017

De busreis heen en terug vond ik prima. De kerstmarkt zelf echter, vond ik een teleurstellende ervaring. Naargeestig gelegen op een soort industrie terrein, weinig sfeer. Haalt het bij lange na niet bij Düsseldorf, Aken of Essen. Geen echte kerstsfeer!

  • Algemeen 7
op 24 oktober 2017 bestemming: Oostenrijk / Nassereith, reisperiode: oktober 2017

In Landhaus Seeblick Voel je je vrij. Herbert,Gaby en Lucas zijn gastvrij,het eten is goed. De omgeving en de reis zijn prima. een aanrader. ik was er voor de 32e x, dat zegt genoeg

  • Algemeen 10
op 24 oktober 2017 bestemming: Kroatië / rondreis, reisperiode: juni 2017

Het was een mooie reis met een leuke gids,de hotels waren goed en het eten ook.En ja het weer speelde ook mee 14 dagen super weer.

  • Algemeen 9
op 3 oktober 2017 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: oktober 2017

Bus kwam 30 min. te laat op opstapplaats. en er moest een andere chauffeur in de Meern de bus overnemen. Uur te laat bij Taptoe Ahoy

  • Algemeen 4
op 29 september 2017 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: oktober 2017

Beste OAD lezer
De reis 5daagse reis van 2/10 2017 ging helaas niet door vanwege te weinig belangstelling alle begrip daarvoor .
Maar de melding daarvan bleef uit omdat ik niet bereikbaar was (kan gebeuren) MAAR ook de emails die ik daarover zou moeten ontvangen zijn bij mij niet overgekomen,er gaat dus iets fout bij de Emai verzending ,MAAR ik krijg wel de reis documenten voor de reis binnen waarop ALLE gegevens vermeld staan plus de tijd waarop wij worden afgehaald in Goor. Helaas moet ik vaststellen dat er iets in de communicatie fout gaat. Mijn advies kijk dit goed na want ik heb gebelt of mijn auto geparkeerd kon worden en zodoende hoorde ik het negatieve bericht.
PS de telefoniste nam daarna alle tijd om mij telwoord te staan.
Ik denk dat we nu maar naar Madrid gaan in Oktober

Groet Anne Hoogeveen (en doe er wat aan!! )

  • Algemeen 4
op 10 september 2017 bestemming: Portugal, reisperiode: september 2017

Zeer onpersoonlijke chauffeur, sloot deuren met nog persoon ertussen die uitstapte. Reisleidster was meer met eigen reis bezig dan met de groep. Meer cultuurreizen dan rondreis. Zij bepaalde wat er gebeurde en niet in overleg met de groep. Te weinig vrije tijd om iets goed te bezichtigen. Maakte veel ommetje waardoor er weinig tijd overbleef. Wij zijn geen kleuters?

  • Algemeen 5
op 4 september 2017 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: augustus 2017

Want de Hotel ILF was niet schoon, ze hebben weinig aandacht gegeven aan hygiene. Dat vond ik min punt.
Wel ben ik wel tevreden over ontbijt

  • Algemeen 6
op 31 augustus 2017 bestemming: Slovenië / Kransjka Gora, reisperiode: augustus 2017

Waarom een 10 omdat het een onvergetelijke schitterende vakantie was.

  • Algemeen 10
op 26 augustus 2017 bestemming: Italië / Bloemenriviera, reisperiode: juli 2017

Oad had een paar dagen voor vertrek ons hotel gewijzigd, we zouden aan het strand/boulevard zitten maar werden overgeboekt naar een hotel op een berg waar zeer lastig vanaf te komen was.
Het hotel had ook zogenaamd 4sterren maar dat bestaat absoluut niet.
Het 1e hotel was ook niks, zeer slecht eten en niets in de buurt om even heen te lopen.

  • Algemeen 4
op 13 augustus 2017 bestemming: Oostenrijk / Oostenrijk, reisperiode: augustus 2017

Hotel zeer matig.
Te weinig tijd om te ontbijten.
Matrassen veel te zacht.
Diner minimaal

  • Algemeen 6
op 12 augustus 2017 bestemming: , reisperiode: juli 2017

Er is een crouse van 7 dagen geboekt. Maar hebben 3 dagen gevaren en ook nog 's-nachts wat wij niet hebben geboekt. Schip was goed en personeel ook. Het eten was onder de maat lunch en diner er was vrijwel geen groente, fruit was er één dag, hoofdgerecht dat was voor ons te weinig.
Jullie varen al jaren op deze manier van uit Straatsburg en dan kan je niet 11 dagen voor vertrek het programma zo aanpassen dat je maar drie dagen vaart.

  • Algemeen 6
op 11 augustus 2017 bestemming: Italië / Ora, reisperiode: augustus 2017

Geweldige fietsvakantie met een ZEER ervaren fietsbegeleider. Prachtige fietsroutes in schitterende natuur. Prima hotel vriendelijk personeel. Geweldige chauffeur ondanks zijn pas 26 jarige leeftijd voelde we ons zeer op ons gemak in de bus. Deze reis is zeer zeker aan te raden als je van fietsen houd.

  • Algemeen 9
op 5 augustus 2017 bestemming: Oostenrijk / Nauders, reisperiode: juli 2017

Prima hotel,aardige mensen ,erg schoon,heerlijk eten en goede vriendelijke chauffeur,Gerben.

  • Algemeen 9
op 2 augustus 2017 bestemming: Zwitserland / avos, reisperiode: juli 2017

Lydia de chauffeuse was geweldig hotel prima eten goed niets op aan te merken

  • Algemeen 9
op 7 juli 2017 bestemming: Schotland, reisperiode: juni 2017

Zeer goede organisatie, uitst. chauff, idem reiasleidster, prima hotels en diners, kortom plezierig

  • Algemeen 9
op 7 juli 2017 bestemming: Italië / cinque terre en de bloemenriviera, reisperiode: juni 2017

Bij windkracht 4 of meer wordt er niet gevaren en er zijn 3 dagen waarop gevaren wordt

  • Algemeen 6
op 21 juni 2017 bestemming: Engeland / kent, reisperiode: juli 2017

Zeer Slechte Ervaring met Oad!

Mijn oma van 70 wilde graag nog eens in haar leven naar Engeland. Ik had een busreis naar Kent geboekt via Oad. Deze is geannuleerd vanwege te weinig aanmeldingen. Bij de reis stond echter gegarandeerd vertrek. Volgens de zeer onsympathieke telefoniste was dit echter niet het geval. Buiten dit staaltje vals adverteren wordt er ook geen enkele poging tot bemiddelen gedaan. Er is één alternatieve datum beschikbaar waarop ik niet kan. Ik heb nu meerdere medewerkers van Oad gesproken, allen zeer onvriendelijk met het empathische vermogen van een dreumes. Al met al zeer teleurstellend!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2017 bestemming: Noorwegen / Fagerness, reisperiode: mei 2017

Reis op zich was prachtig, maar chauffeur/ begeleider Peter was uniek!!! Wat een talent! Je zal zo iemand in je team hebben!

  • Algemeen 9
op 11 juni 2017 bestemming: Noorwegen / Fagernes, reisperiode: juni 2017

Cijfer gebaseerd op de uitmuntende kennis van onze chauffeur/reisleider. Net terug van een prachtige reis naar Noorwegen. We hebben genoten van de prachtige natuur maar wat deze reis echt bijzonder maakte was onze chauffeur/reisleider Peter Rasenberg. Nog nooit zo'n bevlogen man met zoveel enthousiasme meegemaakt. Wat een kennis heeft die man in huis ! En daarbij een komisch talent tot het vertellen van de meest leuke en interessante verhalen. Hij zou een avondvullend programma op het toneel makkelijk tot een succes kunnen maken. Wij hopen dat hij ooit een verhalen bundel uitgeeft en dan weet ik zeker dat iedereen die Peter als chauffeur en reisleider heeft meegemaakt deze zullen kopen. Jammer dat je er misschien volgend jaar mee stopt, Peter maar we raden iedereen aan om nu nog snel een reis met jou mee te maken. Wij garanderen dat het een onvergetelijke ervaring met Noorwegen wordt , mede door jouw schat van kennis !

  • Algemeen 9
op 9 juni 2017 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juni 2017

De reis was prima; hotel prima; liever in het centrum! Geweldige gids: Tineke; flamenco was de enige minpunt: waarde-loos! We hebben genoten!

  • Algemeen 8
op 2 juni 2017 bestemming: Italië / Cinque Terre, reisperiode: mei 2017

Naam reis Bloemenriviera vervangen door dorpen/stedenreis langs Golf van Genua. Bloemen staat in de kassen van San Remo en langs elke weg in Nederland zie je meer flora dan op deze reis. Hotel Kristall in Diano Marina vervanging voor hotel Moreso (zou verbouwd worden maar was niet zo of het moet door de gasten van Bolderman zijn gebeurd!) was absoluut niet OAD waardig. Altijd meer willen betalen voor betere kwaliteit, maar is na de doorstart niet meer het geval helaas. Voor minder geld kan je tegenwoordig net zo goed met de concurrenten mee.

  • Algemeen 6
op 12 april 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2017

Slechte/geen informatie

  • Algemeen 6
op 5 april 2017 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: september 2016

Geweldige en zeer goed verzorgde muziekreis programma van 7dagen was Top....en goede en mooie dagtochten en met goed verzorgde muziek echt een aanrader,2017 weer geboekt

  • Algemeen 8
op 6 januari 2017 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: december 2016

Het was een mooie reis op 2 slechte lunch adressen na

  • Algemeen 8
op 18 november 2016 bestemming: Duitsland / ALPHEN AAN DEN RIJN, reisperiode: november 2016

Zoveel onduidelijkheid. Een bericht op fb gepost, die verwijderd is..want stel je voor iemand stelt een vraag en je kan daar geen positief antwoord op geven.
Daarnaast wordt er telefonisch tegen mijn vriend gezegd, dat er kan worden ingecheckt tickets samen met rijbewijs...en via messenger wordt aangegeven dat je geen tickets nodig hebt,maar alleen een legitimatiebewijs.
Dus na onduidelijkheid een bericht gestuurd met de vraag, wat nu de bedoeling is..niks geen antwoord. Wel gelezen en op facebook verwijderd.

Diep triest! Totaal niet klantvriendelijk en zeer onduidelijke communicatie.

  • Algemeen 1
op 2 november 2016 bestemming: Italië / garda, reisperiode: oktober 2016

Zeer goede reis met peter als chaufeur deed veel voor de groep ook extra dingen liet de groep ook vrij om zelf wat te doen en reed zeer veilig met een gerust gevoel bij hem in de bus gestapt zeker weer met oad

  • Algemeen 10
op 18 oktober 2016 bestemming: Italië / Diano Marina en Le Grazie, reisperiode: augustus 2016

Het is een fantastische reis.
Nog na genietend van onze vakantie aan de prachtige Bloemen Riviera & Cinque Terra. Schrijf ik dit verslag. Zaterdag 30 juli was aangebroken en de vakantie gin beginnen. Nadat de chauffeur Appie Verndenbarg zich aan ons had voorgesteld, zetten hij koers naar de Duitse Autobaan en ging de reis beginnen. Appie was voor ons geen onbekende. We hebben hem al vaker op een reis gehad. (2x op Lungern en 2x oop Nauders) Dit was dus onze 5e keer. Hetzou dus weer genieten worden.van het begin tot eind.

Via de Duitse Autobaan en heel stuk langs de Rijn ging de reis naar ons eerste overnachtings Hotel in het Zwarte Woud. Na de lunch hebben we een heel stuk langs der Rijn gereden, waar we bij Hotel Restaurant Unter Die Linden een thee/koffie stoop hebben gemaakt. Zo rond 19.00 uur kwamen we bij ons overnachtings Hotel aan. De volgende dag gingen we op pad richting de Bloemen Riviera. Eerst via de Duitse Autobaan richting Zwitserland. Appie hield de verkeersinformatie goed in de gaten. Op een gegeven moment zei hij mensen we gaan niet via de tunnel ( Gotharttunnel) maar via de Pass . Want via de tunnel gaat te veel tijd kosten.

De reis had vele hoogte punten je kan bijna geen keuzen maken wat of er nu het mooiste was. De Piknick op de 2e dag in Zwitserland in de buurt van Belizona en het bezoeken van de vele schilderachtige dorpjes langs de kust van de Bloemen Riviera. Een van de toppers is onder andere de dagtocht naar Monaco/Montecarlo . waar we een bezoek hebben gebracht aan de Tropische tuin ,Casino, het Koninklijke Paleis en een ritje hebben gemaakt over het straten parcour van de Rally van Montecarlo en blik op de Haven van Montecarlo, wat een prachten praal allemaal. Op de vrije dag stelde Appie voor om te gaan fietsen langs de kust van San Lorenzo naar San Remo en weer terug. Er zijn op de vrije dag een aantal van de groep met Appie mee gaan fietsen. Eerst met de lokale bus Naar San Lorenzo en van hieruit met de fiets naar San Remo en weer terug.De rest van de groep heeft er een luie dag van gemaakt bij Hotel Moresco in Diano Marina of in de omgeving van het hotel. De dag voor de vrije dag hebben we een dagtocht gemaakt naar de provincie Piemonte naar de plaatsjes Acquin Terme bekend om zijn zwavel bronnen met een temperatuur van 75 graden en het dorpje bekend om zijn beroemde Italiaanse koekjes de fabriek hiervan is gevestigd in het plaatsje Sasselo.

Na afscheid genomen te hebben van het personeel in Hotel Moresco . Een fantastisch hotel met hele mooie kamers en een zeer goede keuken, werd er aan het tweede deel van de reis begonnen. Het tweede deel van de van de reis was net zo indrukwekkende als het eerste deel van de vakantie. Vanuit Diano Marina gingen we verplaatsen naar Le Grazie. Onderweg maakte we een stop in het gezellige plaatsje Rappalo, van waaruit we een boottochtje samen met Appie maakte naar Porto Vino . Een klein plaatsje dat tegen de stijlen rotswand is gebouwd. Hier hebben we de kerk bezocht en de tuin van de Brucht. Vanuit Porto Vino zij we terug gevaren naar Rappalo en hebben de reis voort gezet richting ons Hotel in Le Grazie. Van hieruit hebben we mooie tochten gemaakt naar Portevenerre met een Lokale bus. De dag tocht naar Elba is niet door gegaan. Dit was jammer, maar er kwam een prachtig alternatief voor in de plaats. Een Pluim voor Appie en Oadbus om op korte termijn dit te regelen. De reden van het niet doorgaar van Elba was was dat we dan al om 8.00 uur 's mogens bij de boot naar Elba moesten zijn en dit was niet mogelijk omdat Appie dan in der knoei zou komen met de rijtijdenwet en niet zoals een mede reisgenoot beweerde in haar verslag dat het een smoes was en omdat zij dacht dat de bus te lang zou zijn van wegen zijn dubbel aas aan de achterkant van de bus. Dit slaat nergens op want Appie heeft duidelijk uit gelegd wat de rede was van het niet doorgaan. Dit is echt weer een voorbeeld van niet luisteren als de chauffeur iets zit te vertellen. Sorry mensen dat ik
dit ook in mijn verslag schrijf maar ik kan het niet uitstaan dat men zo iets kan schrijven, terwijl dat helemaal de rede niet was. Het alternatief was perfect we zijn Naar Lucca geweest waar we met een Nederlandse gids een rondleiding hebben gehad. Deze dag kreeg Appie hulp van een collega van hem Necmi hij was hier met zijn vrouw en zoon op vakantie en vond het niet erg om Appie hier te begeleiden. Appie was hier namelijk nog nooit geweest en Necmi kent Toscane heel goed. Vanuit Lucca zijn we gaan wijnproeven en lunchen op een wijn boerderij in de buurt van Collodi het plaatsje waar de legende van Pinokio zich af speelde. Na de wijnproeverij/lunch zijn we nog even naar Collodi door gereden waar we nog wat rond hebben gekeken en bij de houten Pop van Pinokio de groepsfoto hebben gemaakt en afsacheid hebben genomen van Necmi en zij vrouw en zoon. Appie en Necmi bedankt voor deze mooie en fijne dag. De laatste volle dag aan de Bloemen Riviera was aan gebroken,Het bezoek aan de dorpjes die onder Cinque Terra vallen. Appie heeft ons met de Nederlands talige gids bij een van de dorpjes algezet. Al lopend bergje op en bergje af want niet een straatje liep vlak. Het stijgen en dalen. Een aantal van deze dorpjes hebben we per trein bezocht en van uit het laatste dorpje zijn we met de boot terug gevaren naar La Spezia waar Appie met de bus op ons stond te wachten. Toen was de dag van de terugreis aan gebroken. We gingen al vroeg op pad.het was inmiddels 9 augustus. Via de Italiaanse en Zwitserse autowegen ging de reis richting het overnachtingshotel in het Zwarte Woud. Met natuurlijk de nodige stops onderweg. op de terugweg zijn we ook weer via de pass gegaan van wegen de drukte bij de tunnel. Boven aan de pass hebben we even een stop gemaakt , maar het was er mistig en koud. Van hier uit zijn we door gegaan naar beneden en hebben bij het bezoekers centrum van de Gorthart.
Ja en toen was echt de laatste reisdag aangebroken. Via de Duitse Autobaan. ging de reis naar ons lunch adres in Klein
Manscheid en van hieruit vervolgde we onze reis naar Zeddam, waar we om kwart voor vijf aan kwmen. Hier namen we afscheid van onze TOP CHAUFFEUR APPIE VERNDENBARG. We kunnen terug kijken op een fantastische reis aan de Bloemen Riviera & Cinque Terra. Appie nogmaals bedankt voor deze fijne en mooie vakantie . Dit geld natuurlijk ook voor Necmi die Appie in Lucca en omgeving zo fijn geholpen heeft en dit geld natuurlijk ook voo r Oadbus BV in Goor. Toppie en petje af voor iedereen die deze reis mogelijk heeft gemaakt.

Mert vriendelijke groeten,
Yvonne Orta en haar broer Herman Orta.

  • Algemeen 9
op 13 oktober 2016 bestemming: Italië / garda, reisperiode: oktober 2016

Zeer geslaagde vakantie aan het gardameer goed hotel en petet als chaufeur heb je zeler eem gesaagde vakantie door zijn veilige rijden en de extra dingen zorgen ervoor dat je een fijne vakantie hebt

  • Algemeen 10
op 4 oktober 2016 bestemming: Duitsland, reisperiode: september 2016

Ontzettend slecht,'morgens ruim 1 uur te laat evenals op de terugweg.bij de boot was er met de bus geen doorkomen aan waarbij het achteruitrijden verschrikkelijk was.zonder overdrijven zaten echt in doodsnood,verschrikkelijk.excursies waren slecht georganiseerd en dan voor oudere mensen niet te doen.akoestiek van de boot slecht.Alles tesamen ronduit niets.Nooit geen OAD meer.Ik verwacht wel een tegemoetkoming voor het ondergane leed

  • Algemeen 3
op 14 september 2016 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juli 2016

Prachtig goed verzorgd,mooie excursies

  • Algemeen 9
op 6 september 2016 bestemming: Wales / Llandudno, reisperiode: juli 2016

Het was een rondreis Wales - Yorkshire. Het was een mooie reis met goede hotels en eten. Fijne bus en een ervaren prettige chauffeur

  • Algemeen 9
op 27 augustus 2016 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: augustus 2016

Nachtbus naar Schiphol genomen op 27-08, chauffeur kwam pas na 4 uur. Iedereen stond 45 minuten te wachten. En chauffeur reageerde onvriendelijk toen ik hem vroeg naar het waarom.

  • Algemeen 3
op 25 augustus 2016 bestemming: Oostenrijk / Nauders, reisperiode: juli 2016

De reis op zich was wel goed alleen op sommige punten erg sober. Wat mij verder erg stoorde was de onvriendelijke behandeling van de hoteleigenaren, het personeel was wel vriendelijk. Ook moesten wij bij de boeking al een dubbel bedrag aan toeslag (nl. €160.00 in plaats van de €80.00 die in de gids vermeld stond) voor een éénpersoonskamer betalen, dit omdat we allebei een tweepersoonskamer voor alleengebruik zouden krijgen. Ter plekke bleek dat we de allerkleinste kamertjes hadden gekregen die er in het hotel te vinden waren, weliswaar wel met twee bedden maar verder helemaal voor één persoon ingericht te weten één opgemaakt bed, één stel handdoeken, één glas in de badkamer enz. Bij navraag bij onze reisgenoten bleek ook nog dat andere personen die alleen waren ook een tweepersoonskamer hadden terwijl zij maar €80.00 toeslag hoefden te betalen. Met de stugge hoteleigenaren was niets te beginnen, we kregen geen andere kamers. Na veel gezeur hebben wij vijf weken na thuiskomst ons geld wel teruggekregen maar dat koste wel enige moeite en dat is niet de bedoeling van vakantie. Onze chauffeur was helemaal niet netjes, hij kon niet van andere vrouwen (o.a. mijn reisgenote) afblijven en deed zelfs onzedelijke voorstellen, dit kan mijns inziens echt helemaal niet en daar zou de organisatie ook iets aan moeten doen.

  • Algemeen 4
op 25 augustus 2016 bestemming: Duitsland / Braunlage, reisperiode: augustus 2016

Het probleem met het chauffeurspasje had niet voor mogen komen, daardoor zeker 2 uur achter op het schema, en s avonds later in het hotel. Laatste dag de bus van Bodenmais is iets waar O.A.D. niet veel grip op heeft en is alsnog goed opgelost. Verder de trip naar Berlijn is wel wat ver rijden.

  • Algemeen 8
op 18 augustus 2016 bestemming: Italië / Bloemenriviera, reisperiode: augustus 2016

De bus was erg verouderd. Hotels waren duidelijk veel minder dan andere jaren, lees: voor faillissement. Vooral het het hotel Le Gratie was beneden de maat. De kamers waren erg kleine en in de douche was nauwelijks ruimte. De douchedeur kon niet helemaal open, kwam tegen het bed. Geen ruimte voor de koffers. Het personeel zag er erg sjofel uit. Niet eens een nette broek of overhemd. Helaas ging de trip naar Elba niet door! Voor velen een teleurstelling. Het verhaal dat het niet haalbaar zou zijn met de tijden van de boot zijn onzin. De excursie zit al jaren in het programma dus het boeken van de boot zou bekend moeten zijn. Of lag het aan de bus met dubbele achteras? Jammer OAD dat vooral de hotels zo achteruit gaan. Ook de excursies zijn niet meer van de kwaliteit die we gewend waren. Bezoekerscentrum Gotthard tunnel?? Lekker makkelijk maar voegt niets toe.

  • Algemeen 5
op 10 augustus 2016 bestemming: Noorwegen / Fagernes, reisperiode: juli 2016

De 10-daagse reis naar Fagernes is mijn man en mij zeer goed bevallen. We hebben prachtige excursies gemaakt. De reisleider, Peter, verdient een dikke tien! Hij wist zóveel te vertellen over Noorwegen en tijdens de excursies; wij hebben dit méér dan 10 jaar geleden al eens ervaren tijdens een reis naar Wenen/Wienerwald (reisleider Harry). We hopen dat Peter nog lang zijn ervaringen en kennis zal kunnen delen met toekomstige reizigers. Het hotel waar we verbleven was prima, en niet onbelangrijk: het eten (ontbijt en diner) was uitgebreid en heerlijk. Kortom: alleen maar lof voor deze reis.

  • Algemeen 8
op 10 augustus 2016 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juli 2016

Geweldige reis. Indrukwekkend vanwege bezoek aan Auswitschz en Birkenau.
Geweldige hotels. Een heerlijke groep mensen, gezellig veel gelachen.
Maar de meeste en beste indruk gaat naar de reisleider/chauffeur Nasj Meijer.
Hele goede reisleider en een geweldig goede chauffeur. Wist de mensen te boeien met zijn verhalen en weet overal erg veel van, voor ons ook een leerzame reis. Alle complimenten voor Nasj Meijer, Oad mag trots zijn op dit soort medewerkers.

  • Algemeen 9
op 7 augustus 2016 bestemming: Duitsland / Zell im wiesental, reisperiode: juli 2016

Vond het geen hotel voor oad eerlijk gezegd
Veel te kleine douche, kon nergens op de kamer lekker zitten , en beneden werd je weg gekeken (lichten uit doen) of je kon alleen maar buiten zitten
WAARDELOOS HOTEL
Ik heb er geen ander woord voor SORRY
De dag tochten waren echt super mooi

  • Algemeen 3
op 22 juli 2016 bestemming: Schotland / Rondreis, reisperiode: juni 2016

De reis die wij hebben gemaakt was: Rondreis Hoogtepunten van Schotland,

Zal de review in 3 delen opsplitsen.

1. Boeken van de reis
2. Reisbescheiden
3. De reis

1.Boeken van de reis.

Wij boeken de reis bij Oad op 19 april jl via de nieuwsbrief van Oad die in mijn mailbox zat kwamen wij erachter dat op deze reis een korting werd gegeven van €50,00. Gemaild naar de afdeling reserveringen met de vraag komen wij in aanmerkingen voor deze korting, nee was het antwoord van Oad, de Aktie loopt t/m maandag 18 april terwijl ik de vraag nog geen dag later stelde aan Oad.
Dus geen korting, terwijl als je de nieuwsbrief volgt van Oad regelmatig korting word gegeven van €100,00 op een reis, zo ook de eerst volgende reis naar Schotland, 27 juli as.
Zoals gezegd ik hoop dat de reis goed gaat verlopen, dit is immers onze eerst teleurstelling.

2.Reisbescheiden.

De reisbescheiden worden naar ons toe gemaild maar liefst 13 pagina’s.
Dacht nou dat kan ik dus gaan uitprinten, ik wil best meehelpen om de wereld groen te maken, maar Oad legt dit nu bij mij neer terwijl ik vind dat het toegestuurd had kunnen worden, ik heb immers geen printer, de buurman heeft ons geholpen.
Deze mail kreeg ik van: Oad Customer Contact Center
De reisbescheiden worden 10 dagen voor vertrek verstuurd. Indien u deze per post wilt ontvangen, rekenen wij administratiekosten €7,50.
Is dit akkoord?

Dit is even wat €7,50 vragen om een paar velletjes papier op te sturen, natuurlijk vind ik dit niet goed, Oad legt het bij zijn klant neer vind ik, niet echt klantvriendelijk, maar wel een enquêteformulier aan ons geven met een antwoordnummer, het is maar hoe je het bekijkt.
Dit is onze tweede teleurstelling.

3.De Reis.

Start 27-06-2016 van IJmuiden naar New Castle boot reis goed verlopen.

Dinsdag 28-06-2016.
Edinburgh, Royal Yacht Britannia, Perth
Na het ontbijt aan boord volgt de ontscheping in Newcastle. We steken de grens over naar Schotland en rijden eerst in de richting van Edinburgh waar we het Royal Yacht Britannia bezoeken, het voormalige schip van de Royal Family. We verblijven twee nachten in de het mooie plaatsje Perth.

Wat gebeurt in de bus: Op de weg naar Edinburg begint onze reisleidster een opsomming te geven van de kosten van de bezienswaardigheden, ze kwam uit op £120,00 pond per persoon, de verontwaardiging was enorm in de bus, zeker in de omgeving waar wij zaten. Ze waren er allemaal van overtuigd dat het bezoeken van de bezienswaardigheden in de reissom zat, alle tassen gingen open de reispapieren werden nageplozen, konden niet vinden.
Ook niet bij de mensen die geboekt hadden via een reisbureau, zo ook in onze reisbescheiden konden wij niets vinden, het volgende staat in de reisbescheiden.

Entreegelden en optionele excursies
Bij iedere reis staat in de prijstabel een richtprijs vermeld voor de entreegelden zoals beschreven in het reisprogramma. De keuze is aan u om wel of niet een bezienswaardigheid te bezoeken. Daarnaast worden ook optionele programma-onderdelen aangeboden. De kosten van de optionele excursies zijn dus geen onderdeel van de genoemde entreegelden. Verder kan het voorkomen dat uw chauffeur of reisleid(st)er u ter plekke een extra programma-onderdeel aanbiedt. Mocht tijdens de reis niet geheel duidelijk zijn waar u precies welk bedrag voor betaalt, vraag dan om een schriftelijke specificatie. Voor de entreegelden, de vermelde optionele programma-onderdelen en de aangeboden extra's geldt dat dit te allen tijde vrijblijvend is, het is tenslotte úw vakantie.

In deze alinea staat geen richt bedrag,maar nergens in onze papieren hebben wij een bedrag kunnen vinden, wel optionele excursies, nl. 1 van €17,00 en 1 van €27,00.
Marian vraag aan de mensen wie mee wilt naar het Royal Yacht Britannia, daarop heb ik gereageerd met de volgende woorden, wil wel mee, maar ik wil niet betalen, dit komt omdat de groep nog steeds dacht het zit in de reissom.

Reisleidster heeft hierover met Oad gebeld, dus het zou bij u bekend moeten zijn. Reisleidster kwam terug in de bus. Ze had voor ons de mededeling dat Oad een gedeelte voor haar rekening nam en wij de rest moesten betalen, £65,00 pond per persoon.

Tot op de dag van vandaag weet ik niet waaraan de £65,00 pond is besteed.

Er is afgesproken dat reisleidster in het Salutation Hotel van degene die het wilde, de entreegelden zou gaan innen, na het diner in de lounge.
Wij waren dus nog steeds ontdaan en best wel boos, het was immers het gesprek van de dag en er waren weinig reizigers die er begrip voor hadden.
Zo ook wij gingen naar de tafel van reisleidster om te gaan betalen, ik maakte haar wel duidelijk dat dit de 3e misser is van Oad sinds het boeken van onze reis, dit viel niet goed bij de reisleidster.
Ik had mijn rekening bij me en daarop had ik met pen geschreven: Ik betaal onder protest en wil graag een handtekening hebben voor het geen wat ik betaal, nou dat kreeg ik niet, de reisleidster wilde geen handtekening plaatsen, toen ging het licht echt uit bij ons. Ik werd zo boos dat ik zei, zorg maar dat ik naar New Castle kom, zet me maar op de boot naar huis, waarop de reisleidster zei, ga daar maar even staan, ze gaat eerst de anderen reiziger laten betalen, hoe vind je dit dan, we worden ergens in de hoek onderaan de trap in de lounge geparkeerd.
We hebben daar bijna een uur gestaan, daar zagen we dat ze het over ons had en bij medereizigers heeft ze wel een handtekening gezet op dat moment, kennelijk had ik er toch wakker geschut.
Na bijna een uur wachten, onze avond naar de maan, maar dat even ter zijde, moesten we weer bij de dame komen.
Je valt mij aan zegt ze, ik vroeg hoezo dan, nou met je opmerkingen dat de reis bij het boeken al verkeerd ging, ik val niemand aan, zij vertegenwoordigd Oad en daar zal ze zich naar moeten gedragen, ik heb een klankbord nodig.
Ook kreeg ik te horen dat ik de stemming in de groep aan het verzieken was, ik??? Deze opmerking heeft onze reis gekleurd op een verkeerde manier, ging de groep naar rechts, gingen wij naar links, voelden ons niet prettig bij de groep en dat neem ik de reisleidster kwalijk.
Ben praktisch doof en durf niet eens in een groep mee te praten. Gaat wel lekker hoor.
Ook kregen we van andere reiziger ons verhaal te horen, die had Marian met hun gedeeld, hoezo privacy???
Onze 2e dag van een 10daagse reis…de reisleidster had het idee om de volgende dag hierop terug te komen in de bus, waarop ik reageerde, je gaat mij niet aanspreken op iets waarvan zeker 15 mensen bij ons in de bus op reageerde. Wat een moeilijk reisleiderster, zo onprofessioneel.

Tot slot over dit item, wij zijn nooit een bedrag tegen gekomen van wat er nog betaalt moest worden voor entreegelden, in de bus hoorde wij voor het eerst een bedrag van €75,00 dat op de website vermeld zou staan, thuis gekomen hebben we dit gecontroleerd. In het mailverkeer met Oad nooit geen indicatie bedrag van de entreegelden, in de reisbescheiden nooit geen indicatie bedrag van de entreegelden, nergens hierover iets ontvangen van Oad. Maar de reisleidster zei, dat wij begrip moesten opbrengen voor Oad.

We gaan verder in onze reis, daar leer ik Paul de chauffeur steeds beter kennen, ik zie hoe functioneert en hoe hij de bus berijdt en onder controle heeft.
Zou men in een review sterren mogen geven, dan zou Paul van ons de maximale scoren krijgen, 5 sterren. Super zoals hij de reis verzorgt, rustig, kalm, relax, perfect op tijd en alles willen doen voor de reizigers, geweldig.

De reisleidster, als ik haar ook sterren zou willen geven, dan kom ik op 2 sterren, waarom? Zal ik gaan uitleggen:
Zij heeft op de 1e avond in Perth onze dure reis met haar opmerking om zeep geholpen,mijn vrouw en ik hebben die nacht niet geslapen. Wij zijn erg ontdaan en verdrietig dat onze reis voor de rest van de nog komende dagen een behoorlijke knauw heeft opgelopen.
Wij zijn door haar gekleineerd, respectloos behandeld. Dit kan niet vinden wij, zij vertegenwoordigd Oad en heeft zich naar onze mening ons te helpen en niet te veroordelen.


Onze mening over de deskundigheid van de reisleidster.
Ze heeft een vlotte babbel, ze is best wel deskundig, maar haalt heel veel informatie uit boekjes, die ze dan door de luidspreker vertelt. Ze maakt veel stops om de reiziger maar te laten kopen, lunchen, koffiedrinken, ook vond ze het nodig dat we geld neer moesten leggen in de hotelkamers voor de schoonmaak.
Tot slot over dit item, de laatste avond in Drymen hotel Winnock, zaten 110 personen in een te kleine ruimte te dineren ,heel veel lawaai,daar kan ik met mijn gehoor problemen niet tegen, ik heb de ziekte van Meniere en dat is een aandoening aan het gehoor, ben dus tijdens het dineren weg gegaan en heb in overleg met de bediening een plekje gekregen in de lounge.
Ik zat daar, toen de reisleidster voorbij kwam en niets tegen mij zei of vroeg waarom ik apart zat.
Even later had ik mijn eten en de reisleidster kwam weer voorbij en ze zei eet smakelijk en liep door. Ik was ziek aan het worden door mijn gehoor en het lawaai en de dame vraagt niets, hoezo professioneel, echt waardeloos.

Conclusie
Schotland is een zeer mooi land, de reis met Oad heeft onze reis gekleurd op een verkeerde manier.
Wij en vele met ons voelen ons misleid door de fout in de brochure.
Wat ons betreft heeft de opmerking van de reisleidster ons gekleineerd, we zijn in een hoek gezet waar wij totaal niet horen, we zijn respectloos behandeld gekleineerd en mogen bij haar geen mening hebben. We zijn wel een echtpaar van 63 jaar.

  • Algemeen 4
op 12 juli 2016 bestemming: Portugal / Cascais, reisperiode: juni 2016

De reis 'Costa de Lisboa'. Het hotel 'Vila Galé' was een heel goed hotel. Wij hadden een fantastische reisgids 'Renate', zij heeft veel kennis van Portugal op velerlei gebied. Kortom een prima reis om te boeken. Voor OAD zou ik aanraden om te zorgen dat deze reis op internet meer in de picture komt, want je moet erg lang zoeken voordat deze naar voren komt. Terwijl dit een heel leuke reis is voor veel mensen. Nu was de groep eigenlijk te klein voor excursies en dat is jammer. Ook is het niet handig om meteen de eerste dag een excursie te plannen als de groep de vorige avond laat is aangekomen.

  • Algemeen 8
op 12 juli 2016 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2016

Perfecte chauffeur en heel goede ervaring. Accomodatie voldeed aan de verwachtingen, alleen even "paniek"bij het personeel bij de 2e dag ontbijt. Moesten ruim 20 minuten wachten op de broodjes.

  • Algemeen 8
op 30 juni 2016 bestemming: Italië, reisperiode: juni 2016

11-06-2016 reis gemaakt met OAD naar Klassiek Italië mooie reis veel gezien. maar ten eerste als je zo een lange reis maakt van 4000 kilometer had ik meer verwacht van het comfort in de bus .Een bus van 15 jaar oud met zulke krappe stoelen is heel oncomfortabel. Dan het eten was onder de maat we hebben 3 van de 12 dagen goed eten gehad. De excursie naar Rome was door de slechte organisatie van de reisleider/chauffeur zijn we wel naar het Vaticaan museum maar door tijdgebrek konden we niet meer naar de Sint Pieter kathedraal en daarom ga je onder meer naar Rome. Als de chauffeur meer kennis van zaken had gehad was dit niet voor gekomen. Als de chauffeur voorstelt om een avond excursie te houden doe het niet want dan zit je van de 7 uur in de morgen tot 12 uur in de avond in de bus. We vragen ons af of de chauffeur wel aan zijn rust toekomt.

  • Algemeen 4
op 29 juni 2016 bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2016

Share a perfect day 1 daagse reis. Het leek ons erg leuk om hier naar toe te gaan. Helaas lukt het ons wegens vervelende privé omstandigheden niet om mee te gaan. Vanuit oad begrip gevraagd en onze reis te anuleren. Anuleren kan maar moet 45 euro hiervoor betalen terwijl de reis 60 euro kost!
Het heen en weer mailen gaat ook zeer traag en is niet steeds met een zelfde contact persoon. Ik ben dus zeer ontevreden.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2016 bestemming: Ierland / Rondreis, reisperiode: mei 2016

13 daagse rondreis met een prachtige bus en uitstekende chauffeur en reisleidster. Mede door het prima weer een zeer afwisselende mooie reis geworden. Veelal prima hotels, waarvan de laatste 5 dagen niet OAD waardig waren en er twee zelfd de 3 sterren niet haalden. Laatste dag te vroeg op om de ferry te halen en het is aan te bevelen de reis 1 dag langer te maken, zodat je uitgerust en op tijd bij het eind-diner in Moerdijk kan zijn.

  • Algemeen 7
op 2 juni 2016 bestemming: Schotland, reisperiode: mei 2016

Wij zijn ervaren wandelaars die zelf op pad gaan, maar wilden Schotland eerst verkennen met een wandelrondreis. Na onze onvergetelijke reis met de meest fantastische chauffeur en reisleidster Carin zijn wij zeker van plan om terug te keren voor langere wandelingen. Voor minder ervaren wandelaars is dit een hele leuke vakantie. Goede hotels, prima maaltijden. Top reisleidster met Britse humor en iemand die veel weet en echt enthousiast is en meeloopt.
Een aanrader, zeker als u met Carin gaat.

  • Algemeen 9
op 31 mei 2016 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2016

De nacht van 28 mei 2016 gingen wij met zeven vriendinnen mee met een 1 daagse tocht naar Disney Land Parijs. Wij kwamen aan bij de opstapplaats in Apeldoorn, en wij waren tien minuutjes eerder dan de bus. De bus kwam opgegeven moment aan, en de eerste indruk van de bus was goed. Aardige buschauffeur, een dubbeldekker bus met 2 zitplaatsen met een tafeltje en vier stoelen. Wij helemaal blij, wij waren met z'n zevenen dus dan konden we gezellig bij elkaar zitten. Het ging aardig vlot, in het begin van de opstapplaatsen zaten we een tijdje alleen, en opgegeven moment kwamen er steeds meer mensen. In de buurt van Den Bosch stapten een moeder en dochter in. Mevrouw was heel lang, maar ook groot en breed. Zij ging samen met haar dochter van rond de twintig achter ons zitten (terwijl er in de hele bus nog ruimte was). Mevrouw vroeg direct aan een van mijn vriendinnen of zij naar voren kon met haar stoel, maar de stoel stond gewoon rechtop: mevrouw was gewoon te groot voor die plek. Steeds meer mensen kwamen de bus in, en wij werden ook rustiger. Rond 6 uur waren wij helaas nog bij de grens van België, omdat via een fout van oad een moeder met 3 dochters in de verkeerde bus waren gestapt. Uiteindelijk zijn ook zij in de bus aangeschoven. Moeder en dochter hadden veel commentaar op ons. Uiteindelijk over de grens, zijn we voor een halfuur gestopt. Uiteindelijk in Disney Land zei de buschauffeur ineens dat de bus pas om 23.45 zou vertrekken, dit was heel anders wat ons via de email en telefoon was gezegd! Wij zouden namelijk om 02.30 vertrekken en rond deze tijd op zondagmorgen ook terugkomen! Ze wouden immers over de totale tocht inclusief in het park 24 uur over doen. Een van onze vriendinnen moest de volgende morgen uiterlijk om 9 uur thuis moeten zijn, maar dit zou in principe moeten lukken. Wij vonden het nogal vaag wanneer we ongeveer terug zouden komen. Er hebben verschillende mensen met oad contact gezocht, en steeds hebben we een ander antwoordt gekregen. Uiteindelijk het park in geweest, en een leuke dag gehad. Nu was het volgende probleem dat de buschauffeur zei dat wij om uiterlijk 23.30 bij de bus moesten zijn, maar op een brief die wij kregen stond 23.45 (Het werd steeds later!). Wij konden de buschauffeur ook niet op een nummer bereiken, uiteindelijk een noodnummer gebeld die alleen tijdens werktijden bereikbaar was. Wij zijn uiteindelijk maar naar de bus gaan zoeken rond 23.00 omdat wij de bus niet wouden missen. Na een kwartier zoeken hadden wij de bus gevonden. De buschauffeur had gezegd dat iedereen op dezelfde plekken moest gaan zitten, maar mevrouw en zeur dochter zijn op onze plekken gaan zitten, en wouden ook absoluut niet weg. De hele onderste verdieping van de bus moest andere plaatsen zoeken omdat deze twee eigenwijze dames niet op hun plek wouden zitten. Uiteindelijk goedgekomen. Rond 24.00 ging de bus eindelijk!! weg. 00.30 kreeg de buschauffeur een telefoontje dat twee mensen de bus hadden gemist, en wij terug moesten naar disney. Rond 01.00 aangekomen, en weggereden. Een uur vertraging. Veel mensen in de bus waren boos, ook nadat bleek dat er twee anderen mensen in de bus zaten die niet in de bus hoorden. Eindelijk opweg, gaat de buschauffeur voor 45 minuten stoppen. Jeetje, wij baalden allemaal heel erg!! Uiteindelijk zijn wij om 08.30 29 mei 2016 aangekomen op onze opstapplaats, 5 uur LATER dan belooft.

Deze reis was niet goed georganiseerd. Ze hadden niet terug moeten gaan voor twee mensen, belachelijk. Ik zou dit niet adviseren aan anderen mensen want dit is erg vermoeiend. Ook moet je ook niets te doen hebben, want ze houden totaal geen rekening met anderen mensen in de bus. Jammer, dit is wel de laatste keer.

Geen aanrader.

  • Algemeen 4
op 22 mei 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2016

Prachtige rondreis, veel gezien. Enthousiaste, leuke en kundige reisleidster. Chauffeur reed goed en rustig ondanks de vele kilometers. Hotels waren uitstekend, goede bedden en prima buffetten. Het enigste minpunt was , de late aankomst in de hotels, dus lange dagen. Weinig vrije tijd om even te rusten en bij te komen.

  • Algemeen 7
op 4 maart 2016 bestemming: Kroatië / Starigrad, reisperiode: juni 2015

Een fantastische reis, met goede reisleider/chauffeur, goed hotel, erg veel gezien. Mijn complimenten.

  • Algemeen 9
op 25 februari 2016 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2015

Busreis naar Rome verliep prima. Host van de bus kwam alleen niet oprecht over, hielp ons minimaal. Bus hield zich wel aan de afspraken. Eenmaal in Rome waren ze niet bereikbaar via whatsapp. Dat was jammer om te merken.

  • Algemeen 7
op 4 februari 2016 bestemming: Italië / Garda, reisperiode: juli 2015

Vele jaren reizen wij met de bus naar deze vakantiebestemming. Het hotel is wat gedateerd, maar de kamers zijn heel schoon en ruim. De bedden zijn goed. Je kunt gebruik maken van twee zwembaden. Het hotel ligt op loopafstand van het gezellige, sfeervolle Garda. Op de boulevard is ’s avonds overal livemuziek. Je kunt vanaf deze locatie prachtig fietsen richting Bardolino en Lazise. En voor een geweldig uitzicht op het Gardameer is een bezoek aan de Monte Baldo een aanrader. Op vrijdag is er een gezellige markt in Garda. Kortom een superlocatie. De excursies naar o.a. Limone, Verona en de Dolomieten met chauffeur/reisleider Peter Veldhof zijn spectaculair. Hij zorgt ervoor dat je een onvergetelijke vakantie hebt.

  • Algemeen 10
op 19 januari 2016 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: augustus 2015

We waren met onze twee kinderen die nog thuis wonen. Het was wel fijn met hen en het is er zomers ook heel mooi je kan er goed wandelen en ik hoop zelf dat weer te kunnen doen met oad.

  • Algemeen 8
op 10 januari 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: september 2015

Erg goede volledige informatie gekregen vooraf en alles daar was ook perfect geregeld. Enige minpunt is dat ik niet wist dat je je terugreis kennelijk moet bevestigen bij het vliegveld, maar dat wist mijn reisgenoot wel. Stond verder niet in de documenten van OAD ook.

  • Algemeen 8
op 16 november 2015 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: november 2015

De reis was leuk maar lang in bus zitten, daar ter plekken hebben wij besloten een lichttoer te nemen en dat kosten 40 euro voor twee personen. deze toer zou zijn van 18.30 uur tot 22.30 uur maar wij vertrokken om 18.30 uur en om 19.40 uur stopte de bus en konden wij een bakkie koffie kopen daar. wij moesten om half 9 weer in de bus zitten. om 20.30 uur vertrokken we weer maar nu rechtsstreeks naar het hotel waar wij rond 21.00 uur aan kwamen. ik vindt dit een hoop geld voor zo iets.

  • Algemeen 7
op 5 oktober 2015 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: augustus 2015

Leuke busexursie gehad. Veel gezien en gedaan. Aardige chauffeur die ons veel van praag vertelde. En een fijne organisatie. ga zeker weer met oad.

  • Algemeen 8
op 5 oktober 2015 bestemming: Curaçao / Curaçao, reisperiode: juli 2010

5 jaar geleden ben ik naar Curaçao geweest met Oad Reizen. Het was een geweldige ervaring en een hele goede verzorging van de reis. We zaten in een groot hotel met prachtig uitzicht op de helder blauwe zee en de witte stranden. Niks ontbrak aan de vakantie. We werden veilig afgezet bij het hotel, elke ochtend werden onze bedden keurig verschoont en alles in de kamer gepoetst Inc de badkamer. We hadden gratis airco op de kamer en een tv met de gewone Nederlandse zenders. Het eten en drinken daar was heerlijk en vers. Je kon bij het hotel snorkelen en varen op een vlot met instructeur. Er zwommen daar allerlei soorten en kleuren vissen. Er waren ook diverse zwembaden etc. Kortom een geweldige vakantie en ervaring om nooit meer te vergeten!

  • Algemeen 10
op 4 oktober 2015 bestemming: Oostenrijk / Nassereith, reisperiode: september 2015

We hebben een fantastiche reis gehad naar oostenrijk met oad..prima verzorgd..

  • Algemeen 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende