Francina
op 23 juni 2025
bestemming: Griekenland / Laganas, reisperiode: juni 2025
Bedwansen opgelopen omdat wij dachten dat het zonneallergie was en niet gelijk naar een huisarts zijn gegaan 5 dagen na thuiskomst klacht ingediend en foto gestuurd van de beten doen ze dus niks meer mee maar ligt nu bij de jurist
... Lees meer
Lieve Verwimp
op 10 juni 2025
bestemming: Turkye / Kusadasi, reisperiode: mei 2025
Ik ben er 4 keer geweest op 20 jaar.
Dit was niet de blue skay die ik ken.
Kamers groot maar tegen vroeger vuil opgelapt met snelle middelen .badkamer constant een stank .lakens voor de bedden waren te kort .dekbed voor 2 personen moest je ruzie maken.om een deel te hebben.
Dringend vernieuwen.
Terras wel groot maar stoelen mogen vervangen worden .
Fitniss stond tusen animatie.niet gevonden en uiteindelijk bestond hij niet meer .zet het dan niet in de lijst.eten tegen vroeger 4 echt niet te doen elke morgend middag avond zelfde veel ragouts. Eten dat warm moest zijn was steeds koud.geen afwisseling .vroeger een dikke 10 .buffet is nog niet de helft van vroeger.personeel kuis ,restaurant waren zeer vriendelijk.
De personen die er boven stonden moeten cursus vriendelijkheid volgen .
Douche bestaat niet ,terwijl wij horen dat er wel waren in sommige kamers.
Resultaat 16 dagen aan de lavavbo gewassen.omdat ik door mijn handicap niet in bad kon.
3 restaurant a la cart .2 gevonden 3 is niet vind baar.
Besproken een avond in het italiaans restaurant. Komen om19 uur boven aan het restaurant .alles toe .bluspoeier waren we .klacht door gegeven aan een medewerker die verschoot ook .
Dag er achter.ja ze hadden gaan 15 inschrijvingen en dan gaat het niet door.
Zeg dat erbij bij de reservering dan .en steek een briefje onder kamer deur.dat het niet door gaat .maar niks .dan een jest doen we bieden ze een avond in a la carte.hallo het zit bij in onze all inn
Pakket.
Europees kan je het niet noemen .turken,russen,bulgaren,wij waren enige belgen . Je kon ook het aantal vakantie gangers tellen vroeger zat het vol. Nu kon je ze tellen.komt er een reünie van turkse veteranen handbal aan mag .op zaterdag mochten wij niet buiten eten was voorzien voor hun .
En moesten allemaal binnen eten .
Vond dit wel er over wij zijn dus minder dan turkse vakanntie gangers.de meeste hotels lossen het dan op in een ander stuk van het hotel.
Hier moesten wij de vakantie gangers ons aan passen .en binnen zitten.
Ik heb nog nooit zo naar huis verlangd dan deze vakantie .
Ik kan het ook bewijzen door foto s vroeger en nu .
Zeker geen 4 sterren waard .
Spijtig vond het zo leuk hotel .
... Lees meer
Hes
op 28 mei 2025
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2025
Informatie voorziening vooraf slecht waardoor extra kosten gemaakt moesten worden op de bestemming zelf. Omgang klachten ter plaatse over accommodatie en gesloten winkels en diensten niet opgepakt door sunweb. Klacht achteraf over Sunweb informatievoorziening en oppakken klacht zeer slecht. Wordt afgewenteld op personeel ter plaatse. Terwijl die juist zeer dienstverlenend waren. Geen kritische blik op eigen handelen en in gebreke bleven als reisagent/organisatie. Zeer teleurstellend!!!
... Lees meer
Paul
op 11 mei 2025
bestemming: Spanje / Ibiza AzuLine apartments Santa Eulària, reisperiode: mei 2025
Zo te lezen aan de reviews over sunweb , hanteert sunweb 1 motto. NIET GOED GEEN GELD TERUG. Bedwantsen, koud water, en een hard zoemend geluid van de zwembad pomp die elke 30 seconden aangaat dag en nacht en de extreem gehorige kamers. Dat sunweb dit aanbied vind ik ronduit schandalig. Het hele jaar hard werken om vervolgens met bedwantsen bulten en een slechte nachtrust weer terug te keren naar huis. Ik ben enorm teleurgesteld. Als ik het zo lees heeft het ook geen zin om een heel verhaal te delen. Het enige wat hier goed is, is het personeel. Lief behulpzaam. Andere kamer gekregen maar weer met bedwantsen. Jammer. Geen sunweb meer voor mij.
Ailssa
op 25 april 2025
bestemming: Indonesië, reisperiode: januari 2025
Heb ik per abuis een vakantie geboekt via uw website, terwijl mijn enige bedoeling was om de prijs te bekijken. Zodra ik merkte dat de boeking was doorgevoerd, heb ik direct contact opgenomen met Sunweb en de boeking binnen enkele minuten geannuleerd.
Volgens uw voorwaarden is annuleren binnen 3 dagen kosteloos mogelijk. Aangezien ik de boeking binnen 3 minuten heb geannuleerd, ga ik ervan uit dat deze kosteloos ongedaan wordt gemaakt.
Ik verzoek u vriendelijk om dit te bevestigen en eventuele kosten te crediteren.
Gillemot
op 20 maart 2025
bestemming: Oostenrijk / Zell am See, reisperiode: maart 2025
Teleurstellende ervaring met Sunweb – nooit meer!
We hebben recent een skivakantie geboekt via Sunweb, maar het werd een nachtmerrie. Bij aankomst in ons appartement troffen we een smerige accommodatie aan, vol kakkerlakken en absoluut niet bewoonbaar. Ondanks herhaalde pogingen om contact op te nemen met Sunweb, kregen we amper reactie en werd ons probleem volledig genegeerd.
Aangezien het appartement simpelweg niet leefbaar was, waren we genoodzaakt om zelf op zoek te gaan naar een ander hotel om ons gezin onderdak te bieden. Dit bracht uiteraard extra kosten met zich mee, maar Sunweb weigert nu ook maar iets terug te betalen van ons oorspronkelijke verblijf, terwijl we na slechts één nacht zijn vertrokken.
De communicatie was ronduit slecht en het enige wat we kregen, was desinteresse en geen enkele oplossing. Een reisorganisatie zou klanten moeten bijstaan in zulke situaties, maar bij Sunweb ben je volledig op jezelf aangewezen. Voor ons nooit meer Sunweb!
⭐ 0/5 – absoluut afraden!
Yolanda
op 5 maart 2025
bestemming: Frankrijk / La plagne, reisperiode: februari 2025
Op de terugweg een buschauffeur die niet had geslapen omdat de kamers overboekt waren. Mijn review hierover is niet op de website geplaatst door Sunweb
B. Bogie
op 25 februari 2025
bestemming: Oostenrijk / Pass Thurn, reisperiode: januari 2025
Onlangs een skivakantie geboekt bij sunweb voor 7 personen. Een reiziger heel vroeg afgemeld een 2e persoon heel laat.
Het hotel heeft maar voor 6 personen een vergoeding gekregen van Sunweb. 2 skipassen (inbegrepen) niet afgenomen.
Ondanks deze afmeldingen krijgen we nu geen enkele tegemoetkoming , ook niet voor de niet afgenomen skipassen. Ook de Hoteleigenaar sprak hier zijn ongenoegen over uit, men steekt als in eigen zak. Voor ons nooit geen Sunweb meer!
Stefphan veltman
op 20 februari 2025
bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: augustus 2025
Mijn advies niet boeken! 8 maanden van te voren een vliegreis geboekt. De tijden wijzigen heel ongunstig waardoor wij een nacht in Griekenland zonder verblijf hebben. Na wijziging gelijk contact opgenomen maar kan alleen annuleren als we 30% betalen.
Schandalig! Toen stelde de werknemer voor om het om te boeken naar Eindhoven maar dan vlogen we wel met Transavia en was het bij elkaar €265 duurder. Hij stuurt een e-mail waar wij binnen 5 min op akkoord gaan en een e-mail terug stuurde na 6 uur later een reactie dat de vlucht niet kon worden omgeboekt want het vliegtuig was vol?? Als ik bij Transavia kijk plekken genoeg. Je wordt gewoon belazerd en je hebt als consument geen poot om op te staan. Wees gewaarschuwd bij het boeken met Sunweb..!!!!!
Anna de Jonge
op 5 februari 2025
bestemming: Oostenrijk / Hinterglemm, reisperiode: januari 2025
Ik heb op 2 januari Sunweb gebeld omdat ik ziek was en niet op vakantie kon. Er waren 21 wachtenden voor me, dus ik heb maar een terugbelverzoek ingediend. Nooit teruggebeld. Uiteindelijk zelf weer contact opgenomen en wat blijkt? Ik had mijn skipas bij Sunweb eruit kunnen halen, wat me minder had gekost. Dit hebben ze me nooit verteld.
Zelfs Sunweb gaf toe dat dit hun fout was, maar alsnog willen ze niks vergoeden. Geen compensatie voor de skipas, helemaal niets. Daarnaast hebben ze helemaal niks op orde. Ze weten niet eens wat er allemaal gemaild is, geven tegenstrijdige informatie en schuiven hun eigen fouten gewoon op de klant af. Ik voel me belazerd en raad iedereen af om ooit bij Sunweb te boeken. Slechte service, geen verantwoordelijkheid, alleen maar je geld innen. Zoek een andere reisorganisatie, bespaar jezelf de frustratie!
Harald
op 26 januari 2025
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2025
Op het vliegveld kreeg ik te horen dat mijn vlucht niet zou vertrekken die dag. Er was niemand van Sunweb ter plekke, dat is tot daar aan toe, maar dat ze telefonisch ook zeer dlecht te bereiken zijn (Anderhalf uur in de wacht voordat je iemand kunt spreken). Was vervolgens gedumpt op een vlucht van de volgende dag (reis duurde dus een dag korter!) met vertrek vanaf een ander vliegveld.
Mijn aantoonbaar gemaakte kosten om van Eindhoven (waar mijn auto voor een week geparkeerd stond op een plek die ook voor een week betaald was) naar de andere luchthaven werden niet door Sunweb vergoed. Natuurlijk kunnen vluchttijden aangepast worden, maar bij het inkorten van een vakantie met 1 dag en het niet-compenseren van aantoonbaar gemaakte extra kosten, in combinatie met de belabberde bereikbaarheid van deze organisatie heeft mij doen besluiten om NOOIT weer zaken te doen met dit slechte bedrijf. Absoluut geen aanrader dus!
Q.R
op 22 januari 2025
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: januari 2025
Slechte ervaring met Sunweb
Ik wil mijn klacht over Sunweb delen. Gisteravond probeerde ik een reis te boeken naar Egypte voor twee personen. De prijs werd weergegeven en wij gingen akkoord. We vulden alles in en wilden betalen, maar er was een storing. We hebben meteen gebeld, en een medewerker verzekerde ons dat er een notitie van was gemaakt. Hij zei dat we de volgende dag konden terugbellen, en dat de prijs zou blijven zoals die was omdat we al hadden geboekt.
Tot mijn grote teleurstelling was de reis de volgende dag ineens €500 duurder! Dat is een enorme verhoging, zeker voor twee personen. De medewerker zei dat het te maken had met een “websiteverandering”, maar voor mij voelt dit niet eerlijk.
Ik vind dit een slechte manier van omgaan met klanten en ben erg teleurgesteld. Deze situatie heeft mijn vertrouwen in Sunweb flink beschadigd!
Wampers
op 19 januari 2025
bestemming: Turkije, reisperiode: april 2025
Opgelet met het 'online email boeking systeem'. Na het ontvangen van de factuur moet je deze binnen de 7 dagen betalen. Ik ben twee weken niet actief geweest op mijn e-mails wegens het rouwen van een familie en krijg een annulatiekosten van 1900€ zonder overleg of andere communicatie. Indien ik een nieuwe reis boek worden de extra annulatiekosten 1100€.
Britte
op 14 januari 2025
bestemming: Lanzarote / Playa Blanca, reisperiode: november 2024
Wij zijn met 7 personen op vakantie geweest naar Lanzarote. Het kindergedeelte in het aquapark was gesloten de hele vakantie. Dit was nog niet bekend toen wij gingen boeken, daarna ook geen berichten gehad dat deze dicht zou zijn. Ook het eten was niet goed, op 2 na (die bijna elke dag uit eten gingen) is iedereen ziek geweest. Herhaaldelijk contact gehad met hotel en daarna Sunweb, maar GEEN oplossing gekregen. Nu kijken we terug op geen leuke vakantie, voor 7 personen hebben wij een compensatie gekregen van €200, dus €28,57 per persoon voor 11 dagen!!
NOOIT MEER SUNWEB!
Ze kunnen influencers wel mooi gratis vakanties geven, maar voor hun eigen klanten niet meer betekenen dan €28,57 en een klote vakantie!
Sansy
op 22 december 2024
bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2024
Wat een slechte organisatie!
Op vliegveld stond er niemand om ons op te vangen. We konden niemand bereiken voor hulp! Na paar uur zelf geregeld weg te komen. Vervolgens zat receptie paar uur dicht en konden we niet in onze accomodatie!! Sunweb gaf niet thuis! Klacht werd niet serieus genomen, ook bij thuiskomst nier..
Ingrid
op 17 december 2024
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: december 2024
Mijn koffer is niet op bestemming aangekomen, na zelf diverse keren contact te hebben opgenomen met Sunweb totaal geen empathie of teruggebeld door reisbegeleiding op locatie. Misschien zou mijn koffer nog wel een keer terecht komen. Ze hebben geen idee wat het met je doet! Je persoonlijke spullen die weg zijn en alles opnieuw aanschaffen en dan hopen "dat het vergoed wordt" zo makkelijk. Voor mij geen pakketreis meer via Sunweb. Je hebt er toch niets aan.
Sandra
op 18 november 2024
bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: augustus 2024
Finca’s in de achterlanden van Calpe en Moraira verkopen ze mooier dan dat ze in werkelijkheid zijn! Foto’s op de site van een tussen aanbieder Turisol (Spanje) tonen foto’s op de website van zeker 20 jaar oud. Wat was de villa slecht tot niet onderhouden, Vergane Glorie! En Sunweb biedt geen oplossing, ze schepen je af met 100,00, jammer, ik wil mensen graag hier voor behoeden.
Kelly R
op 25 oktober 2024
bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2024
Sunweb helpt hun klanten niet wanneer het echt nodig is!
Wij hadden een aantal problemen op vakantie: een slechte kamer en geen koffers (stonden nog in Nederland). Meerdere keren hebben wij contact gezocht met Sunweb om ons te helpen, zij hebben zowel telefonisch/mail en op locatie niks voor ons gedaan. Op locatie kregen we van een medewerker van Sunweb zelfs de reactie dat dit allemaal maar iets kleins was…
Inmiddels twee maanden terug en nog steeds bezig met de gemaakte kosten terug krijgen. Wederom blijft Sunweb aangeven dat het niet hun verantwoordelijkheid is.
Wij boeken nooit meer bij Sunweb. Zullen anderen aanraden ook nooit een reis te boeken bij Sunweb.
PM
op 22 oktober 2024
bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: september 2024
Op donderdag geboekt en op zondag 1 september vertrokken, aankomst op het vliegveld van Barcelona, verwacht je de reis leiding van Sunweb, geappt/gebeld met Sunweb, wat een onaardig personeel, na 1,5 lopen met de koffers, kregen we te horen dat er op het vliegveld verstopt achter een aantal trappen, een loket zit waar je met je boekingsnummer te horen krijgt hoe het in zijn werk gaat met de transfer, 1,5 uur later vertrok de bus naar Pineda de Mar, daar aangekomen werden we gedropt bij een bushalte en de buschauffeur wees naar links, daar zou ons appartementencomplex zijn. Na weer een uur vragen en zoeken en vooral zeulen met onze koffers, moesten we (bejaarde vrouw en zieke dochter) over een onverharde parkeerplaats lopen, met kiezels en keien, om uiteindelijk bij ons appartementencomplex te komen. We waren volledig gesloopt. Vrijdags gingen we terug, inmiddels wisten we dat we over een normale weg naar de bushalte konden lopen (15min) 10:00 stonden we er, 11:00 nog geen bus(zou 10.20 opgehaald worden) op dat moment dat we bij de bushalte aankwamen, was er een wolkbreuk, we stonden tot onze enkels in het water, geappt/gebeld met Sunweb, geen reactie. Teruggelopen in de stromende regen naar ons appartementencomplex (weer 15 min) waar inmiddels de code van het hek verlopen was, om hulp geroepen, gelukkig kwam de dame van de receptie en heeft ons fijn geholpen met drinken en een handdoek, het regende zo hard, dat zelfs de binnenkant van de koffers nat was! We waren helemaal overstuur!! De receptie heeft gebeld, we mochten op kosten van Sunweb een taxi nemen. Thuis gekomen, contact formulier ingevuld, klacht met bon van de taxi, nu nog hopen dat ik het geld terug krijg, 7 weken later nog niets gehoord, daar moet ik natuurlijk ook weer achteraan en Sunweb is nooit te bereiken. Nooit meer Sunweb, Tui is pas klantvriendelijk!!!!!
William
op 28 september 2024
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2024
Niet kunnen inchecken online ....dis extra kosten . En voor terugvlucht perse een stoel kiezen met kosten en deze af moeten rekenen met raborunner die ik niet bij heb op vakantie.dus weer extra kosten
JB
op 9 september 2024
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2024
Vluchtnummer: HV6878
Na wat een heerlijke vakantie was op Kreta, liep het einde helaas iets minder fijn af. De terugvlucht was al iets vertraagd naar 23:00 uur, maar uiteindelijk bleek deze geannuleerd te zijn. Hele slechte communicatie op het vliegveld Heraklion, onduidelijke mails van Sunweb en het zelf moeten achterhalen wat de vervolgstappen zouden zijn. Uiteindelijk pas om 03:00 gearriveerd in een hotel, waar we de nacht konden doorbrengen. Helaas ook in de tussentijd geen eten of drinken aangeboden gekregen.
Wekker ging om 07:00 uur, ontbijt was hierna en iedereen werd om 08:30 opgehaald om teruggebracht te worden naar het vliegveld. Dit omdat de vlucht in eerste instantie verplaatst zou worden naar 11:00 uur de volgende ochtend. Echter kreeg iedereen om 06:00 uur per mail te horen dat de vlucht helemaal niet zou doorgaan en heeft Sunweb een vlucht om 19:45 uur diezelfde avond geregeld. Nu zou je denken dat is goed geregeld, maar dit bleek helaas niet het geval.
Eenmaal aankomen op het vliegveld spraken wij een personeelslid van Sunweb. Deze meneer bevestigde dat onze vlucht om 19:45 uur zou zijn en adviseerde ons deze tijd te wachten op het vliegveld (omdat de vlucht volgens hem nog wel eens kon vervroegen). We hebben aangegeven dat wachten van 08:30 tot 19:45 aardig lang is en hebben gevraagd of we terug gebracht konden worden naar het hotel. Helaas was de reactie dat dit niet mogelijk was en bleef de boodschap dat we maar op het vliegveld moesten wachten. Ook gevraagd of de kosten die gemaakt worden gedurende de dag wel gedeclareerd konden worden. Deze meneer gaf aan dat dit voor eigen rekening was. Kortom naast de korte overnachting en het ontbijt in het hotel was de gedurende tijd niets voor ons geregeld.
Zowel door Subweb als Transavia werd er voor ons niets geregeld en werden wij aan ons lot overgelaten. Er wordt geen rekening gehouden met de behoeften die een mens heeft (eten, drinken, passende verblijfplaats ect.). De communicatie tussen beiden leek ook niet aanwezig te zijn en dit bleek later op de dag. Er werden namelijk andere passagiers rond 18:00 uur met een taxi afgezet bij het vliegveld. Toen wij verbaasd vroegen waar zij vandaag kwamen, gaven zij aan de gehele dag te hebben verbleven in een hotel. Het was echt een ongeregeld zooitje (nog netjes gezegd) en dan heb ik nog niet eens alles benoemd, aangezien dit te veel is om op te schrijven. Helaas hebben wij niet alleen financiële kosten gemaakt, maar heb ik ook lichamelijk geleden aan dit tafereel. Door het feit dat wij geen plek hebben gekregen om tot rust te komen heb ik (mogelijk blijvende) extra schade opgelopen aan mijn chronische rugklachten.
Ondanks het feit dat de meneer van Sunweb aangaf dat de gemaakte kosten voor eigen rekening waren, heb ik alsnog een claim ingediend bij Transavia. Ik hoop dat dit serieus wordt genomen en ook dat er intern gekeken wordt naar waar dit allemaal is misgegaan.
Simon Kes
op 4 september 2024
bestemming: kokkari / Samos, reisperiode: augustus 2022
Perfecte reisleiding op deze bestemming
Fransen
op 21 juli 2024
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2024
Mijn man en ik probeerden een last minute vakantie te boeken via hun website. Tijdens het vergelijken van prijzen voor verschillende data en vanaf verschillende laptops, merkten we niet op dat we per ongeluk vier vakanties hadden geboekt bij hetzelfde hotel. Deze vakanties overlapten elkaar zelfs gedeeltelijk, wat duidelijk een menselijke fout aantoont. Toen we deze vergissing ontdekten in onze "Mijn Sunweb" account, probeerden we de overtollige boekingen te annuleren, maar dit bleek niet mogelijk. We namen onmiddellijk contact op met de klantendienst, waar een medewerker aanvankelijk bevestigde dat drie van de vier vakanties kosteloos geannuleerd konden worden vanwege de evidente fout. Echter, later op de dag ontvingen we een e-mail met de mededeling dat slechts één boeking kosteloos geannuleerd kon worden. De overige boekingen moesten we ofwel doorverkopen, of annuleren tegen een som van 80% van de totale prijs. Dit betekent dat we opgescheept zaten met twee dure vakanties in hetzelfde hotel binnen een periode van twee maanden. De enige optie die ons werd geboden was om de vakantie in september om te boeken (niet echt een toegeving, aangezien deze termijn voor omboeken zo in hun voorwaarden staat). Maar na deze ervaring durf ik niet meer op hun website te klikken, uit angst voor verdere problemen. Wij voelen ons in de steek gelaten en bedrogen door Sunweb. Deze situatie had eenvoudig opgelost kunnen worden, maar van hogerhand lijkt er geen bereidheid om ons te helpen. Wij werden niet in staat gesteld om met een manager te spreken en werden aan ons lot overgelaten. Door de achterliggende informatie is het duidelijk dat het over een menselijke fout gaat. Dit gaat hier duidelijk over machtsmisbruik en onmenselijk handelen. Met maar een klein beetje goede wil kan deze fout op een menselijke manier rechtgezet worden. Ik wil graag dat andere mensen op de hoogte zijn van deze onrechtvaardige behandeling en de slechte klantenservice die wij hebben ervaren. Ik hoop dat door ons verhaal te delen, anderen behoed kunnen worden voor dezelfde ellende.
Marcel P
op 18 juli 2024
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2024
Reis naar Portugal geboekt via Sunweb. Helaas werd de heenvlucht geannuleerd toen we al op Schiphol stonden.
Géén communicatie of hulp vanuit Sunweb. Uiteindelijk via een automatisch mailtje omgeboekt naar een andere vlucht dag later.
Compensatie (door Sunweb "korting" genoemd, alsof het iets positiefs is...) slechts €181 op een reissom van >€3300, m.a.w. je mist 11% van je vakantie en krijgt slechts 5% van je geld terug.
Paar keer contact gehad maar customer care weigert rechtvaardige compensatie. Kan alleen wellicht nog een deel van de huurauto terugkrijgen, maar alleen omdat ik er zelf over begon en ik moet dat zelf regelen.. Terwijl het in het pakket van Sunweb zit..
Dus al met al geen service (wel servicekosten uiteraard) en geen rechtvaardige compensatieregeling.
Boek niet via Sunweb.
Patricia
op 8 juli 2024
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2024
Zoon vertrok met vrienden 5 juli vanaf Schiphol met Transavia.. Eerste 2 vluchten waren geannuleerd waaronder zijn vlucht. Was chaos zei hij. Op gegeven moment werden ze omgeroepen en kon een deel van de reizigers vertrekken. De vriendengroep kon nog precies in vliegtuig mensen erachter konden niet mee. Werden in KLM vliegtuig vervoerd maar Transavia had zo'n haast (denk voor de claims) dat deze zonder bagage vertrok. Geen koffers bij aankomst, bellen naar Transavia wordt de telefoon erop gegooid. Met andere woorden zoek het uit. Uiteindelijk iemand weer te pakken koffers konden wel 2 tot 3 dagen duren want ze moesten bagage van 2 vliegtuigen na sturen dat ging niet zomaar. Sunweb deed zijn best maar ook die konden niks. Via een tracker zag er een dat haar koffer op gegeven moment op Albufeira stond na een dag. Geen bericht niks. Wanneer koffer gebracht werd niet te zeggen kon nog wel dag duren. Dus maar weer zelf met taxi naar luchthaven. Via reisverzekering konden ze wat kopen want Transavia keert alleen wat uit bij vermissing van koffer werd gezegd en de koffer was niet vermist. Leuk om zo je eerste vakantie te beginnen.
Reactie van Sunweb:
.
Natalija
op 14 mei 2024
bestemming: België / Griekenland, reisperiode: juni 2024
Er is een fout gebeurd met de boeking en wilde deze rechtzetten. Helaas heb ik niet de kans gekregen om hulp te ontvangen. Nu moet ik een groot bedrag betalen voor een reis die ik niet eens met jullie ga maken. Is dit wat jullie een reisorganisatie noemen?
Ik ben absoluut niet tevreden en jullie zullen snel van mij horen met een officiële klacht en meer!!!!!
Lotte
op 17 april 2024
bestemming: Oostenrijk / Mayrhofen, reisperiode: februari 2024
Alles was goed geregeld tot het einde. Wij krijgen onterecht onze borg niet terug vanuit de verhuurder en Sunweb als tussenpersoon trekt helemaal de handen ervanaf, ondanks dat de verhuurder zich niet voldoet aan de algemene voorwaarden van Sunweb. Ze doen net alsof ze dom zijn en gaat om een bedrag van 400,-. Achteraf blijkt dat dit bij meerdere huurders bij dit verblijft via Sunweb is gebeurd en toch blijven zij zaken doen met deze vervelende man.
Willem
op 20 maart 2024
bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2024
Wij hebben geboekt voor Kreta , en betaald 4000 euro .Nu hebben ze de app vernieuwd en kunnen we niks meer . Al 3 dagen bezig maar geen antwoord behalve u had kunnen weten dat u een nieuwe iPad moeten kopen anders geld weg Staat niet in hun voorwaarden dat we een nieuwe iPad moeten kopen dus 4000 euro weg
Jeroen
op 15 maart 2024
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2024
Rustige luxe accommodatie bleek kamer zonder privacy en het hotel was een bouwput. Zwart plastic over de meubels en schuifpui van de kamer geblokkeerd door bouwsteigers. Sunweb bracht kosten in rekening voor het wisselen naar kamers die leeg stonden en liet ons twaalf zitten in de bouwput. Inhoudelijk heeft Sunweb nooit gereageerd - zelfs niet in hun reactie na ruim zes weken. De toegang tot het hotelkamer was geblokkeerd mits we ern brief ondertekende waarin we verklaarden tevreden te zijn en geen klacht in zouden dienen. Uiteraard is dit chantage en ver van verantwoordelijkheid die je van een reisorganisatie welke een selectie maakt in hotels kunt verwachten. Sunweb was overigens op de hoogte van de bouwwerkzaamheden sinds vier maanden voor onze aankomst
Reis niet met deze organisatie! Het cijfer en de reviews spreken boekdelen. Hadden wij dit geweten hadden we het nooit geboekt!!!
Plomp
op 1 maart 2024
bestemming: Spanje, reisperiode: februari 2024
1,5 dag voor vertrek werden we gebeld dat hotel overboekt was, vervolgens in veel minder goed hotel gestopt met ouders op leeftijd en een puber van zoon. Pas zon vanaf 12 uur omdat dit hotel op een verkeerde locatie lag, dus elke dag shuttlebus moeten nemen en vervolgens in oorspronkelijke hotel nauwelijks meer een strandbed te krijgen. Schandalig hoe jullie met mensen omgaan, ik boek nooit meer bij jullie
Peters
op 16 februari 2024
bestemming: / germany, reisperiode: augustus 2024
Hallo allemaal, op 25 augustus 2023 wil ik mevrouw Lerynne West bedanken voor haar hulp met een donatie die ik gebruik om de meeste arme mensen in mijn stad te helpen. Ik kom uit Spanje en ben hier om de hele wereld te vertellen hoe genereus deze dame was en zij is klaar om zoveel mogelijk gezinnen te helpen die op haar pad komen, dus neem gerust contact met haar op voor hulp via haar contactgegevens.
E-mail: lerynewestt2022@gmail.com
Whatsapp: +4915750944860
Sidney Hovers
op 12 februari 2024
bestemming: Frankrijk / Saint sorlin de arves, reisperiode: februari 2024
Sunweb allerlaatste keus
Zou om 16:00 uur mogen inchecken. Maar ik kon pas om 22:00 uur inchecken. Dit omdat de hotel kamers overdag voor de buschauffeur gebruikt worden en die verlaat waren. Bieden als genoegdoening 50 euro korting op een volgende boeking. Belachelijk voorstel vind ik.
De boeking hiervoor heb ik mijn sleutel borg niet terug gekregen omdat er niemand bij de receptie zat. Is meerdere malen toegezegd dat dit overgemaakt zou worden maar is nooit gebeurd.
Klantenservice 154 wachtende voor mij. Maar kan terugbelt worden. Wordt ik teruggebeld en neem ik op kan ik een bandje inspreken.
Mijn advies: kijk eerst bij Summit Travel of eventueel TUI.
Marieke
op 2 februari 2024
bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: januari 2024
Ik heb geboekt op basis van de belofte: 'skipas altijd inbegrepen'. Dit wordt meermaals beloofd in het boekingsproces en op Google. Op basis daarvan heb ik voor Sunweb gekozen, ook al was het wat duurder dan andere sites. Nu lees ik in de reserveringsbevestiging op mijn factuur dat de skipas niet is inbegrepen. Klinkt niet helemaal eerlijk en betrouwbaar hé. Sunweb wil niet meewerken aan een oplossing, ook al heb ik foto's als bewijs, zelfs van de opdrachtpagina.
Kristel
op 23 januari 2024
bestemming: , reisperiode: december 2023
Last minute een wintersport reis geboekt bij Sunweb. Eenmaal aangekomen bleek het hotel onze boeking niet te hebben ontvangen én geen plek te hebben. Sunweb was niet bereikbaar en had geen oplossing. Een dag later hebben ze alsnog een ander hotel voor ons gevonden. We hebben veel extra kosten moeten betalen (bijna €1000) die we zouden voorschieten en terugkrijgen. Inmiddels alweer bijna 4 weken thuis en nog geen euro terug gezien en geen reactie op mails en telefoon. Meer dan schandalig. Dure vakantie, veel stress gehad en minder kunnen genieten vanwege al dit gedoe en nog eens extra geld kwijt. Sunweb zou zich moeten schamen voor de communicatie (of het gebrek aan) en het niet nakomen van afspraken.
Jelle
op 15 januari 2024
bestemming: België, reisperiode: december 2023
Klantendienst onbereikbaar!
300 euro waarborg onterecht ingetrokken wegens slecht opgeleid personeel. Sunweb vermijden!! Absolute scam!
Reina De Clerck
op 7 januari 2024
bestemming: Frankrijk / Tignes, reisperiode: januari 2023
De dag voor ons vertrek werd mijn dochter van 2,5 jaar opgenomen in het ziekenhuis. Wij moesten rekenen op een opname van minimum 3 dagen.
Wij contacteerden Sunweb met de vraag hoe we dit met onze skireis konden oplossen. Na vele malen proberen binnen te raken bij de klantendienst (tussen de onderzoeken door) en na uiteindelijk 45min wachttijd, bleek er geen enkele regeling of uitzondering mogelijk. We waren het volledige bedrag van de reis gewoon kwijt. Wij hadden helaas geen annuleringsverzekering, maar wel een omruilgarantie. Deze was helaas niet meer geldig. Ik begrijp de policy, maar het is erg jammer om als trouwe klant van Sunweb toch te moeten ervaren dat je uiteindelijk niet meer bent dan een zoveelste klantennummer.
Frida Beijl
op 28 december 2023
bestemming: , reisperiode: januari 2023
We hebben geboekt bij Sunweb. Onduidelijk is hoe het geregeld is met de mee te nemen bagage. Moeten we ruimbagage bijboeken of niet. We bellen, mailen, whatsappen, maar een antwoord komt er niet. De dames en heren aan de telefoon (na iedere keer minstens 2 uur in de wacht) weten het niet, zeggen terug te bellen of mailen, maar doen het niet.
KaDeBo
op 12 december 2023
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: november 2023
Inmiddels 7x naar Rihana resort geweest via Sunweb. Beoordeling een 10 voor Rihana maar voor onze reis met Easy Jet is een 5 nog teveel (wat een ellende) maar was het met Trans Avia gevlogen dan zeker een 10 voor alles. Maar de kontakt persoon van Sunweb in El Goune 1 en al service hulde aan Khalika Toppie
Monique Nijs
op 8 december 2023
bestemming: , reisperiode: november 2023
Al zoveel X bij Sunweb geboekt naar Griekenland en Can. eiland. Dit altijd zonder problemen.Het was nu ook weer heerlijk zonder gedoe snel en probleemloos de huurauto van Cicar op te halen en ook weer in te leveren. Ook de site van Sunweb vind ik erg plezierig.
Aan reisleiding ,excursies en derg. heb ik geen behoefte ter plaatse en dit wordt gelukkig ook niet verwacht.
Henk Bos
op 30 september 2023
bestemming: Spanje, reisperiode: september 2023
Helaas een slechte ervaring. Na het boeken kwamen wij er pas achter dat het zwembad tijdens ons verblijf gesloten is. Daarom hebben wij geannuleerd in de hoop dat wij een andere datum konden kiezen. Dit is helaas niet mogelijk en ook de kosten van de annulering moeten wij nu betalen.
Sven
op 11 september 2023
bestemming: / Mascali, reisperiode: juli 2023
Helaas een slechte eerste ervaring. Vliegreis inclusief huurwagen geboekt. Geen voucher ontvangen voor de wagen. Sunweb onbereikbaar of onbehulpzaam via mail, chat, form en telefonisch. Ter plaatse veel tijd verloren met de wagen te zoeken!
Bij terugreis, brand in luchthaven. Zelf moeten bellen welke acties werden ondernomen voor de terugvlucht.
Klacht ingediend, maar telefonisch met de rug tegen de muur gezet door Sunweb. Ze vonden het heel vervelend maar we hebben zelf te weinig stappen ondernomen!
Eric van de wouw
op 31 juli 2023
bestemming: / Lagenas, reisperiode: juli 2023
Vlucht werd gecanceld na inchecken niemand te bereiken wordt helemaal aan je lot over gelaten.
Sunweb doet doet toezeggingen dat ze erop terug komen vervolgens laten ze niets weten.
echt laatste keer dat wij met Sunweb hebben geboekt
Yente
op 13 juli 2023
bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2023
Normaal schrijf ik nooit recensies of ervaringen. Maar deze ervaring vond ik zo belachelijk, dat ik het het delen waard vind. Ben enorm ontevreden over de misleidende website, mailcommunicatie en klantenservice van Sunweb.
Heb een kleine maand geleden met een vriendin van mij naar vakanties zitten kijken. We dachten een paar leuke opties te hebben gevonden, waaronder een hotel via Sunweb. We wilden even naar het totale kostenplaatje kijken inclusief vlucht etc. hiervoor moet je dus al je persoonsgegevens invullen. Dit had ik dus gedaan.
Echter viel ons oog uiteindelijk op een andere accommodatie en heb ik dus deze met gegevens ingevulde pagina weg geklikt.
Wat blijkt, dat ik kennelijk een boeking had gedaan, terwijl ik NERGENS op 'bevestigen' of 'betalen' heb gedrukt, ook heb ik mijn betaal gegevens nooit hoeven invullen. Inderdaad heb ik al mijn gegevens ingevuld, alleen ik heb nooit iets bevestigd. Dit weten mijn vriendin en ik 100% zeker.
Wél heb ik toen een mailtje ontvangen met de titel: 'Jouw inloggegevens voor Mijn Sunweb - 0000' met een aantal getallen erachter wat kennelijk mijn boekingsnummer moest voorstellen. Het triggerde mij verder niet om de mail te openen, toen ik zo de titel las. Ik dacht dat omdat ik mijn gegevens had ingevuld, er mij een optie werd gemaild om een account aan te maken. Deze mail heb ik niet geopend, want was bang dat het een phisingmail was.
Dus ik heb met die vriendin van mij een boeking gedaan ergens anders en hier niet meer naar om gekeken. In de veronderstelling dat wij absoluut niks hadden geboekt via Sunweb.
Toen kreeg ik 3 dagen geleden ineens een mail met een factuur van die reis die ik toen heb bekeken. Hier schrok ik van, want het kon geen mogelijkheid zijn dat ik deze vakantie geboekt zou hebben.
Dus ik bel de klantenservice van Sunweb. Na ruim een uur in de wachtrij te hebben gestaan kreeg ik een vrij passief agressieve meid aan de lijn die mij haarfijn ging uitleggen dat ik gewoon een bevestigingsmail heb ontvangen en dat het onmogelijk is om ‘perongeluk’ iets te boeken en het dus volledig mijn eigen verantwoordelijkheid is geweest. Kreeg de optie aangeboden om mijn boeking te annuleren tegen de gebruikelijke annuleringskosten (in dit geval €800,-) of om mijn vakantie zelf aan iemand anders te verkopen (doen mensen dit?).
Ze gaf me erg het gevoel alsof ik achterlijk was, omdat ik volgens haar wel ‘meerdere mailtjes had ontvangen die erg duidelijk erop duidde dat ik een boeking had gedaan’. Terwijl ik ten eerste, heel goed weet hoe ik een vakantie boek en wanneer zoiets dan bevestigd is. Ten tweede maar 2 mails heb ontvangen, een vage inlogmail en daarna een betalingsmail.
Iets ‘perongeluk’ boeken kan klaarblijkelijk WEL bij Sunweb, want het is mij overkomen. Nadat ik hier onderzoek naar heb gedaan, heb ik gezien dat het dus meerdere mensen is overkomen. Dus lijkt het me handig als jullie dat boekingssysteem van jullie even aanpassen, met een duidelijke ‘ALS JE HIER OP DRUKT BOEK JE JE VAKANTIE’-knop.
Uiteindelijk heb ik die €800,- gewoon betaald, om gedoe te voorkomen. Maar dat is nogal een bedrag dat je zomaar betaald, omdat de fout door Sunweb bij MIJ wordt gelegd. Ik zou het netjes vinden als Sunweb dit geld teruggestort of met een andere passende oplossing komt.
Anders hoop ik van harte dat Sunweb mijn geld investeert in een aanpassing aan de website, met duidelijk erop verwerkt WANNEER je een vakantie hebt geboekt. Voordat er nog meer mensen de dupe worden van dit soort situaties en zo ongelukkig hun geld kwijtraken.
Mijn tip aan andere mensen die een vakantie zoeken via Sunweb; vul NOOIT je gegevens in, want je kunt een boeking doen zonder ergens op te drukken of betaalgegevens in te vullen.
Pieter
op 13 juli 2023
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2022
Mijn dochter had met haar gezin geboekt naar tenerife , speciale stoelen voorin geboekt bij transavia . vlucht werd omgezet naar onbekende luchtvaart maatschappij , stoelen boeken voor het oor probleem zoon ( voorin vliegtuig ) verviel en sunweb gaf niet thuis. zoek het zelf maar uit.
ook voor mij nooit, nooit meer deze hele slechte touroperator.
Madeko
op 6 juli 2023
bestemming: / Faliraki, reisperiode: juni 2023
Betreft Haven Beach hotel in Faliraki
Wij hebben dit hotel een half jaar geleden geboekt voor ons 40 jarig huwelijk. Viel zwaar tegen. Het hotel was ten tijde van ons verblijf één grote bouwput. Er wordt een complete derde etage met lift gebouwd. Om 7 uur in de ochtend (ook in het weekend) startte de bouwploeg met de verbouwing. Wij hadden een luxe kamer met privé zwembad geboekt. Naast onze kamer stond een container met bouwafval. Er hing een slurf waar regelmatigheid puin, stof en vieze troep uitgestort werd. De open liftkoker op de eerste en tweede etage was niet beveiligd. Levensgevaarlijk. De reisorganisatie heeft ons vooraf niet gewaarschuwd. Als wij dit van te voren hadden geweten hadden wij dit hotel natuurlijk nooit geboekt. Ondanks ter plekke diverse verzoeken daartoe gedaan geen redelijk vergelijkbaar alternatief aangeboden gekregen. Ben zwaar teleurgesteld in de reisorganisatie. Ondanks alles toch een compliment aan de eigenaresse van het hotel die er alles aan heeft gedaan om het ons toch naar de zin te maken. Tot slot…elk nadeel heeft zijn voordeel. We lagen elke dag al vroeg op het strand…..
Jenny de Vries
op 30 juni 2023
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2023
De informatie op de site klopte niet .En er zijn onnodige kosten gemaakt door verkeerde voorlichting van sunweb . B.V een mailtje dat je on-line moest inchecken want op de luchthaven kost dat 5 euro extra . Hierdoor moet je ook stoelen kiezen wat je 44 euro kost . Op de luchthaven konden we gewoon gratis inchecken Ook duurde de busreis niet iets meer dan een uur maar bijna 3 uur
Sbenard en c van de langkruis
op 19 mei 2023
bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2022
Nooit meer Sunweb .. wat slecht niet alleen de klacht maar ook de afhandeling van de klacht. Geen vakantie maar veel stress en ongemak en tijd verlies. Gebruik gemaakt van de bus heen. We zouden bij de aankomst hal in Barcelona opgevangen door Sunweb vertegenwoordiger of vertegenwoordiger. Er was niemand. Uiteindelijk na lang zoeken zelf ed een balie gevonden heel andere kant van de hal waar het vervoer zou zijn geregeld maar daar moesten we zelf achter komen. die zij er voor gebruiken zouden. Eenmaal daar duurde het nog uren voor we bij het hotel in salou waren. Geland 22.30 en pas in hotel om 3.50 snachts dus 5 uur later, los van alle stress (Salou transfere bus normaal tijd zo n 1.5 tot 2 uur)
Dus ook de transfer uiteindelijk slecht verlopen. Los van dat we eind moesten lopen naar de alsnog geregelde bus zijn we niet bij t hotel afgezet.
Aankomst was niet bij ons hotel maar bij andere hotel waar de ingang waar wij eruit zijn gezet 1 kilometer verder weg lag tot de ingang van ons hotel.
We werden afgezet en moesten zelf het hotel zoeken. Ons hotel was vanaf dit punt niet zichtbaar daar er paar keer links en rechts af gegaan moest worden. En dan te bedenken dat we daar 3:45 in de nacht pas aan kwamen door de slechte organisatie van transfer, en het hellingen betrof geen vlakke weg. En dat is nergens voor nodig daar wij met excursie met bus get your guide netjes bij hotel werden afgezet. Transfer bus terug naar airport, te laat daardoor terug ook bijna vliegtuig gemist. ze stelde in de papieren dat wij 2.5 tot 3 uur van tevoren aanwezig moesten zijn bij de luchthaven. De bus zou ons ophalen om 5:20 dit werd uiteindelijk 5:55 Hierdoor waren wij maar net op tijd voordat de gate sloot aanwezig. Als we zelfs maar in korte file hadden gezeten was het vliegtuig weg geweest.
Er werd ons het hotel naam gegeven die nog eens niet geheel overeenkwam u gaf aan Salou Park Resort II maar het was 4R Salou Park Resort II (maar ook niet het adres gemeld) ook niet in de app bovendien zagen we pas in de app en bericht dat vertrek veranderd was van 5:20 naar 5:50 maar goed dat ik toevallig nog op de telefoon keek iets voor vertrek. We waren toen dus al aan het wachten.
Met het naar huis gaan geen terminal uitstap halte verteld. Ook in de app van Sunweb niet. Barcelona is een groot vliegveld en jullie hadden GEEN terminal gemeld van waar uit wij uit moesten stappen. Buschauffeur wist dat ook niet dat had dus ook helemaal fout kunnen lopen. bewijs stukken al via mail gestuurd.
Davy
op 19 mei 2023
bestemming: , reisperiode: mei 2022
Cruise geboekt voor volgende bestemmingen: marseille,barcelona,ibiza,rome, en napels.. 1dag voor vertrek staat er geen enkele van deze bestemming meer op het programma. telefonisch contact met sunweb: +-42min aan de lijn gehangen om dan een medewerkster aan de lijn te krijgen die gewoon onze bemerkingen bevestigd maar geen enkele oplossing bied.. topservice van sunweb!! (not) laatste keer dat we dit doen en we raden daarom ook iedereen af om hier te boeken, je koopt nl een kat in een zak
Maia Kramer
op 14 mei 2023
bestemming: / El Paso, reisperiode: november 2023
Helaas bij een boeking voor La Palma Jardin in november 2023 bleek gaandeweg de boeking dat de huur auto opeens niet meer inclusief was, maar dat ik nog minimaal 700 euro moest bijbetalen voor 3 weken. Deze tekst staat op de site * Bij al onze vliegvakanties zit standaard één huurauto inbegrepen. De telefoniste van Sunweb die ik daarover sprak was het met mij eens dat hier sprake is van misleiding.
Overigens heb ik eerder dezelfde reis geboekt toen was de gepubliceerde prijs wel inclusief auto en alles was verder prima in orde.
Jan
op 30 april 2023
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2023
Had een 10 geweest alles zoals verwacht alleen parkeren was drama. Boeking ging makkelijk, Mooi hotel, goede vlucht en prima ter plaatse geregeld. Zoals je mag verwachten.
Minpunt is de parking. In de regen wachten op een bus, volgepropt een gevaarlijke tocht van 18 minuten. Terugkomst midden in de nacht. Bus staat mooi te wachten. Levensgevaarlijke rit in overvolle bus met koffers, kinderen en volwassenen rollend door de bus. Na een 20 minuten gedumpt op een onverlichte parkeer plaats 5 minuten over een hobbel bobbel, onverlicht slikkerig terrein. En dat voor vrijwel hetzelfde geld als 100 meter van de vertrekhal op Zaventem parkeren. Koffers onder de slik inladen in je auto. Geen enkel toezicht op de auto en terrein en langs alle kanten toegankelijk voor wie kwaad wil.
Rik Verschoof
op 12 februari 2023
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: januari 2023
Wij zijn met 4 volwassenen met het vliegtuig naar Salzburg Oostenrjk gevlogen en vandaar met de bus naar Kaprun naar Hotel Ever-Grun 4*. Alles wat tot in de puntjes geregeld. Het was top. Kunnen dit aanbevelen. Hotel is helemaal top, is
Mooi hotel, skipassen lagen klaar. Uitleg was goed. Eten in hotel top, ontbijt van 07.00 tot 12.00 uur. Avondeten gefarieerd, geen patat of schnitzels. Is buiten het zwembad en fitnisruimte geen vertier in het hotel en ook geen speel hoekje voor de klientjes . Slaapamers prima, schoon en netjes. Persneel van het hotel goed en behulpzaam. al met al een ontzettende fijne skivakantie gehad.
Cees van Welij
op 22 januari 2023
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2022
Alles goed geregeld. Naast het boeken ook op locatie alles prima. Niets te klagen
Arline
op 12 december 2022
bestemming: Oostenrijk / Ellmau, reisperiode: december 2022
Wat een fantastische service bij Sunweb. Gewoon zonder gedoe in goed vertrouwen mijn vakantie om
mogen boeken. 3 verschillende medewerkers gesproken en allemaal even lief en begripvol. Wat fijn dat dit nog mogelijk is in een (toeristen)branche die toch al zo onder druk staat. Dank voor geweldige service Sunweb!!
Merel
op 6 december 2022
bestemming: Noorwegen / Cruise langs de kust, reisperiode: augustus 2022
De reis zelf was prima hoor. Maar... Ik heb geboekt voor mijzelf en minderjarige zoon. We betaalden precies dezelfde prijs per persoon. Dit stond ook in de prijsspecificatie (heb ik zwart op wit). Echter kon mijn zoon van veel minder faciliteiten genieten dan ik omdat hij 15 is. Oke, dat kan. Maar waarom dan hetzelfde betalen? Ik verhaal halen bij Sunweb: wat denk je? Passen ze gewoon achteraf de prijs aan. Die van mij omhoog en die van mijn zoon naar beneden. Zie zo, nu klopt het? Dus... kijk goed wat je krijgt bij Sunweb en voor welke prijs. Ze zijn daarna onvermurwbaar en houden er eigen wetten en regels op na.
Ria van Niekerk
op 19 november 2022
bestemming: Frankrijk / La Plagne, reisperiode: januari 2022
Vroeg boeken voordelig?
Nee !!!
1 1/2 maand later boeken voor dezelfde wintersportvakantie (€ 756,75 per persoon)
zou nu € 599,- kosten
Een verschil van ruim € 310,- voor 2 personen😡
L E
op 10 oktober 2022
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2022
Sunweb adverteert met mooie verhalen: rustige, ontspannen en kindvriendelijke locatie. Werkelijkheid: pal tegenover een karaokebar met 3x per week schreeuwende Engelsen. Zit je dan met een kind van 1 in die ontspannen en kindvriendelijke locatie…
Na een klacht ingediend te hebben gaf Sunweb aan dat dit normaal is gezien de normen in het buitenland. We hadden we voorwaarden maar goed moeten lezen…
Ronduit belachelijk! Voor ons nooit meer Sunweb
Mari
op 4 oktober 2022
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2022
Sunweb voegt helemaal niks toe. Ze casseren de reissom, sturen om de haverklap een mailtje maar verder niets. Dus alleen boeken als je nergens een betere prijs kunt krijgen. Service van reisleiding bij problemen is er niet, interesse in de gasten ook niet. Voor problemen die zich hebben voorgedaan wordt je meteen naar of de luchtvaartmaatschappij of verzekering doorverwezen. Kortom Sunweb voegt werkelijk helemaal niets toe. Hooguit wat ergernis.
Grace Harinck
op 24 september 2022
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: september 2022
Wij hadden bewust een Superior kamer gekozen in hotel Agriturismo Galea, omdat deze kamers op de hoofd accomodatie met restaurant en zwembad ligt, dit hotel heeft nl. ook een dependance met standaardkamers, deze ligt ruim 800 mtr vanaf de hoofdlocatie af, langs een drukke weg. Helaas kregen wij bij aankomst in de nacht een standaardkamer in de dependance. Dit was wel een mooi aangelegd park, echter onze kamer lag langs de drukke weg, waar ter hoogte van onze kamer ook een verkeersdrempel lag, afremmend en optrekkend verkeer, lawaai. Bovendien moesten we voor iedere keer dat wij naar het zwembad wilde of naar het restaurant de auto pakken om naar de hoofd locatie (800 mtr verderop) te gaan en dit was juist wat wij niet wilden. Volgende morgen geklaagd bij de hoteleigenaar, maar volgens hem waren er geen superior kamer meer vrij. We kregen een waardebon voor het restaurant, echter dit maakte het geheel voor ons niet goed. We hebben direct de reisleisding van Sunweb benaderd, echter zij heeft haar best wel gedaan bij het hoofdkantoor, maar deze wilde ons enkel het verschil van de prijs in kamer geven maar dan moesten we de waardebon van het hotel niet accepteren. We zijn van de 10dg. bijna een weeklang dagelijks aan het appen geweest met de reisleiding, dit is toch was je niet wilt tijdens je vakantie. Wij zijn het hier niet mee eens en hebben dit niet geaccepteerd van Sunweb omdat het niet in verhouding staat tot het stuk plezier dat wij gemist hebben in onze vakantie.
Wat wij verder niet oké vinden dat er op de dependance van het hotel niemand aanwezig is die je aan kunt spreken op moment dat er iets aan de hand is, zoals wij hebben ervaren, toen we ons hadden buitengesloten (zonder telefoon, sleutels). Op dat moment was er gelukkig één stel Italianen in ons kamerblok, zij zijn zo vriendelijk geweest naar de hoofd locatie te bellen, dit moest drie keer gebeuren voordat er iemand kwam, we hebben een uur moeten wachten. Wij konden geen kant uit, konden zelfs het park niet af omdat het hek met een druppel geopend moet worden die aan de sleutel hangt. Het zou fijn geweest zijn dat je in zulke gevallen iemand van het hotel op de dependance had kunnen aanspreken.
De omschrijving van Riposto klopt niet, volgens de beschrijving "bezoek dan het dorpsplein van Riposto en je er verschillende leuke restaurants en kun je een drankje drinken in één van de gezellige barretjes" Wij slechts één gezellig en goed restaurantje gevonden. Verder is Riposto ongezellig, geeft een grotendeels vervallen indruk. Ook in de nabije omgeving geen leuke dorpen/plaatsen met gezellige straatjes en terrasjes. Taormina op ong. 45 min. rijden, is wel erg leuk en gezellig, ook de Etna vulkaan is mooi om naar toe te rijden en te zijn.
Verder is het er overal erg smerig, vuilnis in grote hopen wordt overal gedumpt, tot wc potten toe hebben we zien liggen.
Het hotel is verder goed, de kamers worden super schoon gehouden, de hoteleigenaren en het personeel is erg vriendelijk, niets op aan te merken, restaurant is goed en het park is mooi, zwembad met barretje waar je lekkere lunch kunt halen, gezellig.
Bij thuiskomst hebben wij een klacht ingediend bij Sunweb, wij wachten de reactie nog af.
De Smet Julien
op 20 augustus 2022
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2022
Schitterende organisatie van Sunweb , alles perfect verlopen een aanrader . Gaan als het kan volgend jaar terug naar de zelfde locatie terug met Sunweb
Eric Bonhof
op 13 juli 2022
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2022
VRE-SE-LIJK. Wij hebben een ‘superior’ kamer geboekt bij Vasia Village. Volgens de omschrijving van hun eigen website krijg je dan een kamer met zeezicht! Leuk! Helaas, vandaag bleek dat niets klopte van dit alles. We werden weggestopt in een piepklein kamertje achter de mooie kamers met zeezicht. Onze kamer kijkt uit op een soort vuilnisbelt ongeving met allemaak bouwvallen en rotzooi! Wat een drama! Wij hebben op onze papieren ‘superieur’ kamer staan maar zitten nu in een zogenaamde ‘double room’ doe volgens de website van Vasia Village’ echt voor twee personen is en waar volgens hun eigen website geen mogelijkheid is voor een derde bed voor een kind van 8. Maar…..die hebben ze er wel bij gedrukt. Wat we ook zeggen tegen Sunweb, ze doen er NIETS mee. Ja, omboeken naar een ander resort en dan 95,- per nacht bijbetalen!!! SCHANDALIG!! NOOIT MEER SUNWEB VOOR ONS!!
P.v.Sprundel
op 6 juli 2022
bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: september 2022
Ik boek nooit meer via sunweb. Ik had een leuke vakantie gevonden. Boek de reis het hotel, de extra bagage neem een reisverzekering en een all-risk annuleringsverzekering. Betaal onmiddelijk de aanbetaling. Vervolgens wordt mijn moeder ernstig ziek. Zo ziek dat ik mij genoodzaakt voel de reis te annuleren. Ik krijg onmiddelijk de rekening van de annulering 30%. En mag het vervolgens zelf uit gaan zoeken met de betreffende verzekeringsmaatschappij. Sorry, maar ik ben via sunweb verzekert. Zij horen daar zorg voor te dragen. Service van sunweb is 0.
Luc de baere
op 2 juli 2022
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2022
Vandaag om 15uur een sms gekregen om sunweb te contacteren. Na een uurtje in de wacht eindelijk de betrokken persoon aan de lijn;.sorry, uw pakketreis voor morgen gaat niet door. Ik viel van mijn stoel.
Ook geen enkele andere optie is/was er voorhanden om de reis eventueel om te boeken naar een andere datum. Alle vluchten in juli en augustus zitten vol.
Terug onze valiezen uitpakken en daar sta je dan. Zo uitgekeken naar de reis en dan de dag ervoor zulk nieuws.
Voor mij NOOIT meer Sunweb, dat geef ik u op een blaadje.
Hendrika visser
op 28 juni 2022
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2022
Slechte organisatie. Ze doen niks en als je een klacht hebt dan geven ze niet thuis
Karin
op 4 juni 2022
bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2022
Vakantie via Schiphol op het laatste moment geannuleerd, dat kon gebeuren omdat het hectisch was op Schiphol, dat begreep ik nog wel.
Kon andere vakantie naar Spanje boeken, moest dan zelf ticket kopen, regelden zij het hotel, werden de kosten later verrekend.
Gedaan, koffer ingeleverd en door de douane, kreeg ik te horen dat er pas volgende dag een hotel was.
Ik reisde alleen ( 23 jaar en meisje) en wilde niet midden in de nacht zonder hotel of taxi daar op het vliegveld van girona staan.
ze konden niks voor me betekenen wilden geen moeite doen, kwamen op belofte terug, ik had toch zelf ticket geboekt!!
Het valt me erg tegen dat ze helemaal niet mee wilden denken, moest het zelf maar uitzoeken.
Ben nu nog onderweg, ben benieuwd hoe het komt
Rv
op 8 maart 2022
bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: maart 2022
Zo slecht deze organisatie beloven van alles maar komen niets na
J. de Hoog
op 3 maart 2022
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2022
Helaas een negatieve review. Helaas omdat ik zelf met volle tevredenheid ooit voor Sunweb heb gewerkt en we daarnaast goede ervaringen met de reizen hebben. Maar, de klantenservice lijkt ten onder te gaan aan de omvang van de organisatie. Klanten worden nummers en geld voert de boventoon.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee: denk niet dat als je 5 maanden geleden een boeking hebt gemaakt, er netjes contact wordt opgenomen om een wijzigingen en de mogelijke aanpassingen door te bespreken.
Slechts 8 weken voor vertrek komt er een mail binnen met de boodschap dat er een vlucht geannuleerd is. In de mail zitten bovendien spelfouten, worden luchthavens door elkaar gehaald, wat vanzelfsprekend doet twijfelen aan de echtheid. Na checken blijkt het inderdaad te kloppen en wat schetst de verbazing; de vlucht is op initiatief van Sunweb gewijzigd naar een vlucht 4 dagen eerder. Midden in de schoolweek VOOR de meivakantie. Dit zonder overleg.
Dag 1: we nemen telefonisch contact op met Sunweb. Er wordt aangegeven ‘wat vervelend’ en er worden 3 andere vluchtopties aangeboden die wel in de meivakantie vallen. Er wordt ook nog eens aangegeven dat de wijziging kosteloos kan plaatsvinden. Rustig bespreken we de opties en maken een keuze
Dag 2: mijn vader neemt weer contact met Sunweb op (na een uur in de wacht bij de klantenservice) om de gekozen optie door te geven. Hij krijgt zowaar de mededeling dat de accommodatie al is weggeven en niet meer beschikbaar is. Zonder overleg is dit gedaan en mijn vader krijgt de boodschap om de reis maar gewoon te annuleren of om te boeken. (Vanzelfsprekend heeft Sunweb de accommodatie weggegeven omdat ze inmiddels een veel betere deal kunnen krijgen in de meivakantie, zoals ik al aangaf…. Alles draait inmiddels om geld bij dit bedrijf)
Tweede telefoontje op dag 2 pleeg ik zelf: na weer een uur telefonisch in de wacht krijg ik weer een medewerker aan de telefoon. Er wordt afgesproken dat er nog contact wordt opgenomen met de accommodatie of er toch niet nog iets beschikbaar is (bizar dat dit niet standaard wordt gedaan, aangezien er een fout gemaakt is). Mocht dat niet zo zijn, dan komt Sunweb met andere opties qua accommodatie terug. De volgende dag wordt er teruggebeld wordt mij verzekerd.
Dag 3: Helaas, u verwacht het al. Geen telefoontje. Zelf weer contact opgenomen, na weer een uur in de wacht collega aan de telefoon die aangeeft dat zijn collega mij net op dat moment wilde bellen (natuurlijk). Ze hebben nog niets gehoord van de accommodatie. Vervolgens stel ik als klant voor om alvast met andere opties te komen, voor het geval we ‘moeten’ omboeken naar een andere accommodatie. Dat wordt als een goed idee ervaren (jammer dat de klant in dit geval de enige proactieve is). Daarna hangen we op, ik vol verwachting uitkijkende naar het mogelijke aanbod.
Ja, het zal u niet verbazen: exact 5 minuten later ontvang ik al een e-mail dat de accommodatie wonderbaarlijk genoeg precies op dat moment heeft gereageerd dat er geen plek meer is. Er worden alternatieve opties gegeven per e-mail, daarin:
- Worden verschillende terugreisdata en vluchten door elkaar gehaald
- Wordt een reis aangeboden die 8 dagen is i.p.v. de oorspronkelijk geboekte 12 dagen
- Er wordt vervolgens ook nog eens doodleuk aangegeven dat de reis voordeliger uitvalt dan de originele! Goh, nee echt? Logisch als je er 4 dagen aftrekt……
En dus: weer bellen, weer een uur in de wacht. Klantenservice weer aan de telefoon. Nu wordt er eindelijk wel over opties gesproken die over 12 dagen gaan. Maar, die vallen 3000(!!!!) euro hoger uit. Let op, dan gaat het echt over hetzelfde soort accommodatie. Dus wij als klant moeten dan 3000 euro meer gaat betalen omdat de reisorganisatie een fout heeft gemaakt in het al voorbarig weggeven van een accommodatie en niet juist anticiperen op een vlucht annulering? Eindelijk een medewerkster (Jenna), die meedenkt en in overleg gaat met haar collega’s hoe Sunweb ons tegemoet kan komen. Na een half uur in de wacht, krijg ik de boodschap dat we voor 20u nog een telefoontje krijgen omdat iemand op een hoger niveau uitsluitsel moet bieden.
Om 20u: helaas kan niemand die aanwezig is er een klap op geven. Er wordt ons op het hart gedrukt dat we morgen worden teruggebeld door een collega.
Dag 4: Het zal u niet verbazen…….. het belletje komt er vanzelfsprekend niet. Maar, in plaats daarvan stuurt klantenservicemedewerk Aartie de volgende mail:
Beste Johannes,
Helaas kunnen wij geen gesprek terugvinden voor hoeveel dagen een offerte gemaakt zou worden. Je hebt de mogelijkheid om de reis kosteloos te annuleren of omboeken tegen de actuele reissom.
Ik ga ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Namens Sunweb wens ik je een fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Aartie
……Beschamend. Dat is het meest passende woord; niet eens het fatsoen om klanten netjes te woord te staan en excuses aan te bieden. Dat een organisatie op deze wijze bewust op geld uit is en klanten van het kastje naar de muur stuurt is zorgelijk. Excuses is geen enkele keer aangeboden.
En dit betreft dan ook nog eens een reis vanwege een 40jarig huwelijk. Maar dat is slechts bijzaak want geen enkele klant verdient een dergelijke behandeling.
Kortom: Bezint eer gij begint
Mitchel
op 28 februari 2022
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: maart 2022
Binnen een werkdag verzoek gedaan om de geboekte reis te annuleren; maar nee, daarvoor wilt Sunweb ruim 1500 euro zien. Er waren voor de reis nog maar 2 kamers beschikbaar en ten tijde van het verzoek nog maar 1 (ofwel; Sunweb heeft hierdoor ook geen omzet mis gelopen). Wat een baggerservice. Ik ben bereid de review weg te halen mits er een oplossing wordt geboden (boeking 4610898).
Anja
op 16 februari 2022
bestemming: Frankrijk / Val Thorens, reisperiode: februari 2022
We hebben een appartement geboekt in Val Thorens. Binnen 1 dag zagen we een andere appartement. Omboek kosten 1400 euro??
Als we nu die appartement boeken zonder skipas kost het ons 1200 euro..Dus voor minder geld hebben we dan 2 appartementen??
Sunweb waar zijn jullie mee bezig...Zeer slechter Service
Michael
op 26 januari 2022
bestemming: Andorra, reisperiode: februari 2022
Verschrikkelijke service. Boeking gedaan, verkeerde plaats (hotelnaam was hetzelfde, zelfde skigebied ook maar niet aan de piste). Binnen 5 minuten gemaild maar omboeken naar het juiste hotel (net zo duur) kan wel maar kost 1250 euro. Wat is dit voor oplichterij?
Rick
op 14 januari 2022
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2021
Zeer slechte ervaring Sunweb!!
Afgelopen zomer hebben wij een zeer luxe vakantie geboekt via Sunweb naar Kos (5 sterren en vol 14 dagen). Alles erop en eraan. Van de twee weken hebben we bijna de helft geen vakantie gehad vanwege sluitingen van zwembaden, geen airco, geen water in een van de mitsis resorts. We hebben dit zeer serieus genomen en pas na tientallen emails/telefoontjes is vandaag pas gereageerd (bijna 6 maanden later!) en wordt er vanuit Sunweb niets gedaan of opgelost. Het antwoord dat we krijgen is dat het vervelend is maar niemand er wat aan kan doen. Ongekend slechte en trage service. Alles behalve serieus genomen.
Tom
op 10 januari 2022
bestemming: Zwitserland / Veysonas, reisperiode: januari 2021
Oplichters, de kamer was vies, geen warm water en veel kleiner dan afgesproken. Op sunwebs site staat een disclaimer '' fotos dienen als voorbeeld''. Wij hebben 8 keer met sunweb contact gehad, maar er is geen oplossing aangebonden. De gemiddelde reactie tijd is overigens 4 weken, en elke medewerker zegt iets anders of geeft aan het aan een andere afdeling te moeten vragen. Wij boeken nooit meer bij Sunweb
Ben senkeldam
op 29 december 2021
bestemming: Griekenland / Zakhyntos, reisperiode: juli 2021
Vakantie geboekt in juli 2021via Sunweb…
Vakantie geboekt in juli 2021via Sunweb naar Zakynthos bij hotel Lesante blue
Ten eerste een van de slechtste hotels waar we ooit geweest zijn .
We hebben na 1 week afzien en zeer slecht eten gehad ( zwaar onder de maat ) uit ellende zelf maar een vlucht terug geboekt want Sunweb was nergens te vinden en toen ze eindelijk eens terug reageerde waren allerminst netjes en niet behulpzaam, advies is boek geen reis naar dit hotel en al helemaal geen vakantie via Sunweb
Jan Lukassen
op 1 december 2021
bestemming: Frankrijk / val thorens, reisperiode: december 2021
Ondanks betaling wordt de helft van de duur van de vakantie gecancelled zonder enig overleg en geld direct terugstorten (bijna 8000 euro) is ook een probleem bij sunweb
Nick
op 3 oktober 2021
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2021
Ik heb een vakantie geboekt via Sunweb omdat ik een weekje alleen op vakantie wilde gaan, Sunweb had als enige een hotel die een hotel in mijn ogen aanbod die ook voor een redelijke prijs was.
Hotel geboekt, aangekomen op bestemming. Alles leek tot zover in orde. Ik zat op Kreta en tijdens mijn 2e dag was er de 2e heftigste aardbeving ooit, de hoogste is gemeten in 1994 op een schaal van 6.1, 6 dagen geleden was er een aardbeving van 6 op de schaal van richter. Na deze aardbeving zijn er nog wel honderden naschokken/bevingen geweest, de volgende dag werd ik weer wakker geschud. Ik heb direct aan de bel getrokken bij de 'reisleiding', deze vertelde mij dat ik 'rustig moest doen' en dat het wel even kon duren voordat ik voorzien zou worden van een antwoord.
Op zo'n moment wil je gewoon graag geholpen/gehoord worden, ik wilde niet langer blijven op Kreta, ook omdat ik alleen was. Als ik dan te horen krijg dat ik 'even rustig moet doen en moet afwachten', vind ik dit ongelofelijk als zo'n organisatie zijnde. Schandalig gewoon.
Niks was mogelijk en ik wilde zo snel mogelijk weg, ik heb maar zelf een vlucht geboekt (enkele reis van 400 euro, wat ook volstrekt belachelijk is) omdat ik gewoon mijn eigen veiligheid wilde waarborgen.
Voortaan boek ik toch gewoon maar weer lekker bij de bekendere rode/blauwe concurrent, Sunweb = goedkoop = duurkoop. Nooit meer.
Ties van der Zande
op 28 september 2021
bestemming: Griekenland / Attika, reisperiode: oktober 2021
Ik heb een vakantie geboekt bij Sunweb. Door enig mankement is de datum verkeerd doorgevoerd, waardoor ik niet op vakantie kan. Na meer dan 2 uur bellen met Sunweb is er geen enkele mogelijkheid tot coulance. Zelfs niet wanneer ik aangeef exact dezelfde vakantie te willen, met exact dezelfde luchtvaartmaatschappij, van dezelfde luchthaven met dezelfde vluchttijd maar met een andere datum (die nota bene nog ruimschoots beschikbaar is). De reden: mijn betaling is al doorgevoerd (minder dan 24 uur na boeken). Nu krijg ik vanochtend (24 uur na contact met Sunweb!) pas te zien dat mijn betaling is doorgekomen.
Naast dat dit bedrijf geen enkele moeite doet om te helpen bij het zoeken naar oplossingen, liegen ze glashard tegen mij.
Het helpen van een student die op zijn tandvlees loopt vanwege een vreselijk jaar, die eindelijk een keer enorm graag op vakantie wil, is kennelijk veel te veel gevraagd voor Sunweb.
Jack
op 3 september 2021
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2021
Ben hier al vaak geweest. Bestemming krijgt een 9. Sunweb een 3, telefonisch(0900-0290) niet te bereiken. Letterlijk uren in de wacht. Schandalig!!
Sharon
op 16 augustus 2021
bestemming: Griekenland / Nea Styra, reisperiode: augustus 2021
Dit cijfer is puur voor Sunweb bedoeld. Vlak voor de vakantie probeerde ik via mail en telefoon informatie te vragen over de bosbranden, maar zonder gehoor/antwoord. Van te voren worden excursies beloofd, maar eenmaal aangekomen was er 1 excursie beschikbaar in de Sunweb app. Helaas mochten we hier niet aan mee doen, want het zou te ver weg zijn. Voor de terugvlucht moesten we opeens opnieuw betalen voor onze koffer in Athene. Ik probeer hiervoor nu mijn geld terug te vragen bij Sunweb. Geen gehoor via de telefoon na 30 min in de wachtrij te hebben gestaan. Hopelijk beantwoorden ze mijn mail nu wel.... Laatste keer met Sunweb... Heel jammer. Nea Styra is trouwens wel geweldig mooi!
Bram
op 10 augustus 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2021
Schandalig hoe sunweb met haar klanten omgaat. Ik heb nu 2 dagen achter elkaar 30 min proberen te bellen en krijg continu dat er nog 2 wachtenden voor me zijn. Ik denk dat er helemaal niemand zit om vragen te beantwoorden. Dit jaar voor het laatst hier geboekt. heel erg slecht dit.
Georges Helmers
op 3 augustus 2021
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: september 2021
Probeer Sunweb al dagen te bereiken om mijn reis om te boeken. Telefonisch niet te bereiken op nummer 0900-0290
Je krijgt een antwoordapparaat en daarna wordt de verbinding verbroken. E-mail wordt automatisch beantwoord en verwezen naar het telefoonnummer. Whatsapp idem. Hoe kan ik nu mijn reis omboeken???
Rob Teekman
op 16 juli 2021
bestemming: Griekenland / Chaliki, reisperiode: augustus 2019
Boeking bij Sunweb gedaan, maar Sunwebis onbereikbaar via Email en telefonisch, dat al weken. Ik heb geen vertrouwen meer in Sunweb, ga het restant bedrag ook niet betalen vor dat zij contact opnemen !! Krijg het gevoel dat Sunweb op instorten staat...failliet ?
Mieke Defraeye
op 24 juni 2021
bestemming: België, reisperiode: januari 2019
Al 2 weken proberen om hen telefonisch te bereiken, lukt gewoon niet.
Vaak al meer dan een half uur aan de lijn gehangen, schandalig!
Ze zijn gewoon niet te bereiken!
Vraag mij af wanneer het wel eens zal lukken...
Frans
op 9 juni 2021
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2020
Pas op! Oplichting!! Sunweb adverteert met het volgende: Op dit moment wordt je betaling binnen twee weken nadat je reis geannuleerd is terugbetaald, zelfs als het de reisbranche wettelijk is toegestaan om alternatieven aan te bieden, zoals vouchers.
Dat is een leugen! Ze doen een slimme truc. Wij moesten een vakantie naar Rhodos annuleren omdat het opeens oranje gebied werd. Wij hadden toen een – veel goedkopere vakantie – nog snel als alternatief geboekt. Een medewerker aan de telefoon heeft mij hierbij geholpen.
Wat blijkt nu? Opeens krijg ik een voucher van 800 euro, in plaats van terugbetaling. Waarom? “Ja meneer, een omboeking is anders dan een annulering.” en “goh, dan heeft deze medewerker u verkeerd voorgelicht. Inderdaad als hij op annuleren had gedrukt en dan de nieuwe vakantie had geboekt had u dit geld teruggekregen, maar er is nu niets dat ik voor u kan doen.”
Dus: ze maken van annuleringen stiekem een omboeking, en als je alsnog geld terug zou krijgen wordt het een voucher, die je pas na een half jaar terug mag vragen en na een jaar terugbetaald krijgt (tenzij ze failliet gaan zoals D-reizen, dan krijg je natuurlijk niets). Pas op hiermee!
Trap er niet in zoals wij deden, en boek geen vakantie via Sunweb als je denkt dat je geld terug kan krijgen als het oranje gebied wordt!!
Annet
op 7 maart 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2020
Ik heb op 22-2 een vakantie voor de zomer geboekt. Nu, goede 2 weken later, is onze reis inclusief alles wat we daarbij hebben geboekt, ineens €300,00 goedkoper. Nou zeg, wat kan ik mezelf wel voor de kop slaan om de reisbranche te helpen door op tijd te boeken!!! Dagprijzen en een aanbieding kan, maar 300 verschil??? Schandalig!!!
G.Bouma
op 23 oktober 2020
bestemming: Griekenland / Vravrona, reisperiode: september 2020
We moesten op het laatste moment overboeken, week voor onze geplande vakantie naar Zakynthos, 800 euro bijbetalen voor hetzelfde, 15 dagen all in en vervolgens een hotel wat de 5 sterren niet waard was. Vies, erg koud zwembadwater en helemaal ingesteld op mensen uit Frankrijk, een handvol chips of flesje water zat niet eens bij de all inclusive in. We werden gedropt en als we een hostess nodig hadden konden we appen...Geen informatie waar dan ook over. Geen goed woord over voor sunweb!!
Berens
op 18 oktober 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2020
Omdat wij schandalig behandeld zijn door SUNWEB gewoon één grote corrupte bende die over de rug van klanten hun bedrijf over eind willen houden, kortom klanten hun geld aftroggelen, non-communicatie gewoonweg superslecht. NOOIT NOOIT NOOIT meer SUNWEB voor ons, wat ons betreft mogen ze omvallen.
Jan
op 26 september 2020
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2020
Vreselijke organisatie!!! NOOIT WEER BOEKEN BIJ SUNWEB. Reis geboekt naar Ibizi, wegens Conora niet doorgegaan. Gevraagd om terugbetaling, afgescheept met Voucher waar niet om gevraagd is. Reis nu geannuleerd en moest zelf nog BIJBETALEN!!!!! Wat een rare omgekeerde wereld
Patrick
op 23 september 2020
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2020
Eind 2019 vakantie geboekt naar corfu via sunweb. weken voor de vakantie is duidelijk dat het hotel niet doet aan de verwachtingen zoals geboekt. het hotel zelf een email gestuurd. en inderdaad de bevestiging gehad dat sommige faciliteiten gesloten waren. sunweb. hierover direct over geinformeerd. dagen later heeft sunweb dit ontkent en gegarandeerd dat het niet klopte. want wie heeft er nu gelijk?ondertussen verschenen ook de eerste foto's van het hotel.leek wel rusland in de jaren 80.overal lange rijen en bedelen voor je voer. weer sunweb geinformeerd. of ik even deze foto's kon opsturen. natuurlijk wil ik dat, want zelf moeite doen is natuurlijk geen optie. ondertussen kon ik dus niet meer omboeken.in de avond ben ik gebeld door sunweb. ik mocht bij hoge uitzondering toch omboeken, of ik gelijk even kon vertellen waarheen. voor het blok gezet worden heet dat. uiteindelijk kreeg ik 1,5 uur de tijd om te beslissen. het werd rhodos, avra beach resort.even 900 euro bijbetalen. eigenlijk niet netjes van sunweb omdat ze natuurlijk deze reis hadden moeten aanbieden tegen de prijs van originele boekdatum (eind 2019).omboeken ging ook niet goed. waren voor 1 persoon de koffers vergeten om te boeken. daar aangekomen kregen we een typische sunweb "shithole" kamer.jaren 80 interieur,airco maakte geluid van een vliegtuig motor.oude kapotte stoelen op het balkon,uitzicht een een dumpplaats en de lucht van het riool en het genot in de nacht van voorbijrazend verkeer.volgende dag eerst de reisleiding geinformeerd en daarna naar de receptie. we konden een andere kamer krijgen een paar deuren verderop.zelfde verhaal.toen geinformeerd naar een gerenoveerde kamer voor 4 personen (deze optie was er niet 6 dagen voor vertrek).gelukkig een annulering maar 200 euro bijbetalen (kwam de reissom op 6400 euro ondertussen.vanaf hier een goede vakantie gehad.bij thuiskomst toch maar even sunweb geinformeerd naar mijn bevindingen.na dagen eindelijk een mail terug.deze medewerker vond,na het zien van mijn meegestuurde foto's van de kamer en uitzicht en het riool en dumpplaats) het niet schokkend.je betaald bij sunweb voor de kamer en thats it.dan zou ik wel eens willen weten hoe deze persoon op vakantie gaat.dit moet helemaal de hel op aarde zijn.totaal niet geschikt voor dit vak.een asociaal beleid van sunweb.vorig jaar trouwens ook een typische sunweb kamer gekregen,maar daar zal ik nu niet over uitwijden.
conclusie:
-sunweb koopt overal de ergste kamers in.nog erger dan de "voordeelkamers",want je betaald voor je kamer.je zou zelfs in de kelder ergens terecht kunnen komen.
-de klantenservice is totaal niet op de hoogte hoe een vakantie hoort te zijn en hebben totaal geen inbeeldingsvermogen en geen empathie.
-de reisleiding durft niet eerlijk te zijn want daar zullen wel sancties op staan
dus mensen let op,boek niet bij sunweb tenzij je de garantie krijgt op een normale kamer met normaal uitzicht.tenzij je natuurlijk een stinkkamer uit de jaren 80 met heel de dag strontlucht wil riskeren.ga dan je gang.
en heel gek,de recensie gaat maar niet geplaatst worden op de sunweb site triest!!
NOOIT MEER SUNWEB,SCHANDE!!!
Mike
op 1 september 2020
bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: maart 2019
Door corona heeft Sunweb mijn geld onrechtmatig in beslag genomen
Chantal Bouten
op 31 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2020
Pislink! Wil je je vakantie een paar dagen naar achter verschuiven ivm overlijden van een familielid, is Sunweb totaal niet bereid om überhaupt mee te bewegen.
We hebben zelf geregeld bij de accommodatie dat het akkoord is. Enige wat Sunweb zou moeten doen is een e-mail sturen naar de accommodatie. Meer vragen we niet... Dat is blijkbaar te moeilijk!
Als dit service is?!!!!! Nooit meer boek ik nog bij Sunweb! 😡
Melvin
op 28 augustus 2020
bestemming: Griekenland / gouves, reisperiode: juli 2020
Sunweb geeft naar ons idee bewust niet door dat er bepaalde zaken gesloten zijn, zo was tijdens ons verblijf het splash park gesloten en dit was juist 1 van de dingen waarom wij hier hadden geboekt, dit splash park zou juist zijn voor kinderen die tussen het babybad en de grote glijbanen inzitten. Sunweb heeft inmiddels hun site iets aangepast maar toen wij vertrokken hoorde wij pas bij aankomst dat alleen het buffetrestaurant open was, bij navraag ter plekke blijkt dat het a la carte restaurant dit jaar niet meer open gaat (volgens de site van Sunweb is dit wel mogelijk en zijn er 2 restaurants open maar dit klopt niet, alleen het buffetrestaurant is open!), dit komt er op neer dat je geluk heb als je door mag lopen bij het buffet restaurant om in de lange rij te gaan staan voor je eten, wanneer je dit heb kan je de volgende rij in voor je drinken, ook is het aanbod en de kwaliteit van het eten heel minimaal. Ook weten ze niet met de corona maatregelen om te gaan, in plaats van zo veel mogelijk bars open te doen om de drukte te verspreiden was er slechts 1 poolbar open waar je elke keer weer 20 minuten in de rij stond en hier werd geen afstand gehouden, ook niet van de tafels waar mensen aan zaten.
Wat wel van te voren door Sunweb was aangegeven is dat de schoonmaak minder vaak was, dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor wij meerdere malen kakkerlakken hadden in de kamer.
Bij de reisleiding ter plaatse hebben wij ons beklag gedaan over al deze punten, deze hebben het zelf ook allemaal gezien en zijn in gesprek gegaan met het hotel, hierna kregen wij een late check out en een flesje wijn aangeboden om de boel te sussen, wij hebben gelijk al aangegeven dat dat geen compensatie is. Hierna heeft de reisleiding ter plaatse een customer care formulier ingevuld waarmee wij achteraf in Nederland bij Sunweb konden aankloppen voor een oplossing, dit gedaan maar Sunweb steekt zijn kop in het zand en heeft hun geld al binnen. KIJK UIT VOOR DEZE SUNWEB PRAKTIJKEN!!!
Richard
op 21 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: augustus 2020
Wij konden niet vliegen omdat de corona test niet optijd binnen was.door de schuld van huisartsenlab (door sunweb geregeld) wat slecht!!
Trijntje
op 31 juli 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020
Krijgen we een week voordat we weggaan een mail Gefeliciteerd u reis gaat gaat door! Of wij het restantbedrag kunnen overmaken, wij doen omdat we blij zijn dat de reis doorgaat. En we als gezin hard hebben gewerkt voor deze vakantie. Krijgen we nog geen 12 uur!! Later een annulering en een voucher?? wat een oplichterij!! Vind het echt schandalig wordt geen vervanging gereld qua accommodatie helemaal niks. Graag het geld terug en dan is het echt “Gefeliciteerd”
Trudy
op 25 juli 2020
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019
Sunweb geboekt!
Onze reis naar Kos,met de hele familie incl.kleinkind v 1 jaar!
Flinke aanbetaling gedaan,wegens corona wilde omboeken naar 2021!
Stond ook hun informatie!
Dus gedaan,2'weken later een bericht van hun dat de hele reis werd geannuleerd en er een voucher naar ons onderweg was!
Ondertussen hadden we wel de vakantie naar 2021 omgeboekt!
Nu komt de klapper:.een brief thuis een ingebrekestelling van duizenden euro's v de aanbetaling!
Wat een lef die sunweb!
Er liggen nog duizenden euro's aanbetaling v.ons in hun kassa!
En hulp v sunweb,vergeet het maar!
Iemand advies wat te doen?
Janet
op 24 juli 2020
bestemming: Griekenland / griekenland, reisperiode: juli 2020
Rondom de corona-maatregelen werden wij meerdere malen door Sunweb geïnformeerd over onze reis naar Rhodos. 10 dagen voor vertrek werd ik geïnformeerd dat de reis door zou gaan. En inderdaad, Sunweb had aangeven dat de reis alleen door zou gaan als de accommodatie zou voldoen aan de beschrijving en dit bleek ook zou te zijn. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Tussentijds op Rhodos ook nog een bericht van Sunweb ontvangen dat er een nieuwe landelijke maatregel in |Griekenland in werking was getreden. Kortom, zeer tevreden reizigers !
Pannekoek
op 19 juli 2020
bestemming: Griekenland / Parga, reisperiode: juli 2020
Doordat ik mijn paspoort kwijt was kon ik als enige niet op tijd vertrekken.
ik heb verschillende keren met sunweb gebeld en meerdere collega's zeiden niks voor me te kunnen doen behalve de vakantie te annuleren.
totdat ik een vrouw en een man sprak die wel er moeite voor deden om me te helpen en dat heeft onze vakantie uit eindelijk gered.
mijn vriend en zoon konden gaan en ik kan 2 dagen later vliegen zodat ik alles kon regelen voor een noodpaspoort
V.d Heuvel
op 16 juli 2020
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2020
Zelf wel goede ervaringen over de organisatie tijdens deze crisis. Onze reis naar Turkije is geannuleerd
3 weken te voren bericht en de voucher van de aanbetaling binnen 24 uur binnen. Daarbij zelf ook al weken lang alle nieuwe updates bijgehouden op de website die overigens wel goed wordt bijgehouden maar soms is de info wel wat lastig te vinden. Je moet echt zoeken naar de lijst geannuleerde reizen van de komende 2 a 3 weken. Het helpt wel als je zelf ook actief de boel in de gaten houdt. Check zelf ook je bestemming, je hotel, Je vluchten etc! Dan kun je vrij goed ook een inschatting maken of de reis al dan niet doorgaat. Bij twijfel zou ik nog een paar dagen wachten met betalen. Ik snap wel dat de organisatie geen ijzers met handen kan breken en dat er wel eens fouten tussen door glippen en informatie elkaar kruist waardoor mensen tegenstrijdige berichten kunnen krijgen. En dat er ook wel eens op het laatste moment iets kan veranderen.
Maar ik begrijp ook de teleurstelling van klanten die opgescheept zitten met een voucher van een bak met geld waar je hard voor gewerkt hebt en zelf wel wil bepalen waar je dat geld aan uitgeeft. De bereikbaarheid is slecht dus omboeken lijkt me ook best lastig. Er wordt aangegeven op de site en in de mail dat een antwoord op mail 10 dagen kan duren. Dat is natuurlijk onacceptabel. Daar liggen nog verbeterpunten.
Dappers
op 16 juli 2020
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020
Vorige week reis naar Ibiza geboekt via @Sunweb en gelijk betaald. Mooie aanbieding; bijna té mooi! Vandaag is deze geannuleerd door @Sunweb. Er is geen alternatief aangeboden, wel een voucher. Dit lijkt op oplichting. Benieuwd naar reactie @Consumentenbond en geschillencommissie
Er
op 15 juli 2020
bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juli 2020
Boek NOOIT Sunweb!! Onbereikbaar en brengen onterechte annuleringskosten in rekening!!
Majorie
op 14 juli 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020
Ik geef de Sunweb een heel slecht cijfer. Ben eigenlijk nog nooit zo kwaad op een organisatie geweest. Wij zouden op 24 juli 2020 naar Kreta gaan. Op 9-7-2020 krijgen we een mail waarin letterlijk staat "Jippie jouw vakantie gaat door" en of we even het restbedrag wilden overmaken. Dat hebben we meteen gedaan, want over 2 weken zouden we al gaan. Nadat we het complete bedrag hebben betaald, je zult het geloven of niet, ontvangen we de volgende dag op 10-7-20 een e-mail waarin staat dat onze vakantie helaas NIET doorgaat. Alstublieft hier heeft u een mooie voucher van meer dan 4000,- euro!!!!! Schandalig! Maar goed we bellen nog een aantal keer met een meisje van een callcenter van Sunweb en na veel gedoe kunnen we omboeken. Echter de volgende dag volgt weer een teleurstelling, de alternatieve accomodatie gaat ook niet door. Hier zit een luchtje aan. Dit is gewoon je reinste oplichting.Gaat die hele vlucht soms niet? Speel gewoon open kaart, Sunweb! Of zouden ze zo erg in de financiele problemen zitten dat ze geen reizen meer kunnen boeken en met ons geld salarissen betalen zodat ze het hoofd boven water kunnen houden? Maar dat doe je toch niet over de rug van je klanten???? Wij hebben nu 2x niks: geen vakantie en geen geld. Ik wil die voucher niet, want ik wil nooit meer met de Sunweb op vakantie. Ik vind dat je van zo'n gerenommeerd bedrijf mag verwachten dat ze je een alternatief aanbieden. Wat heb ik aan een voucher? Ik hoop dat jullie dit lezen en ons uit de brand helpen.
Sandy
op 13 juli 2020
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2020
Morgen vertrekken we richting Corfu. In deze tijden toch wel spannend: zijn de documenten allemaal in orde? Heb ik alles, gaat alles door? Maar de laatste 48 u al verschillende whatsappen gehad van de sunweb medewerkers in Corfu zelf om alles in goede banen te leiden. Top sunweb!ondanks de stress of vakantie door gaat, ondanks de voucher en het wachten om te kunnen om boeken doen jullie het toch maar. Steeds vriendelijk en correct zo wel on line als aan de telefoon. Ik Vertrek met een gerust gevoel en blijf jullie trouw!