Schrijf een ervaring over Sunweb en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Sunweb

Pagina 1 van 7 met 628 resultaten

op 23 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Vravrona, reisperiode: september 2020

We moesten op het laatste moment overboeken, week voor onze geplande vakantie naar Zakynthos, 800 euro bijbetalen voor hetzelfde, 15 dagen all in en vervolgens een hotel wat de 5 sterren niet waard was. Vies, erg koud zwembadwater en helemaal ingesteld op mensen uit Frankrijk, een handvol chips of flesje water zat niet eens bij de all inclusive in. We werden gedropt en als we een hostess nodig hadden konden we appen...Geen informatie waar dan ook over. Geen goed woord over voor sunweb!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2020

Omdat wij schandalig behandeld zijn door SUNWEB gewoon één grote corrupte bende die over de rug van klanten hun bedrijf over eind willen houden, kortom klanten hun geld aftroggelen, non-communicatie gewoonweg superslecht. NOOIT NOOIT NOOIT meer SUNWEB voor ons, wat ons betreft mogen ze omvallen. ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 26 september 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2020

Vreselijke organisatie!!! NOOIT WEER BOEKEN BIJ SUNWEB. Reis geboekt naar Ibizi, wegens Conora niet doorgegaan. Gevraagd om terugbetaling, afgescheept met Voucher waar niet om gevraagd is. Reis nu geannuleerd en moest zelf nog BIJBETALEN!!!!! Wat een rare omgekeerde wereld ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2020

Eind 2019 vakantie geboekt naar corfu via sunweb. weken voor de vakantie is duidelijk dat het hotel niet doet aan de verwachtingen zoals geboekt. het hotel zelf een email gestuurd. en inderdaad de bevestiging gehad dat sommige faciliteiten gesloten waren. sunweb. hierover direct over geinformeerd. dagen later heeft sunweb dit ontkent en gegarandeerd dat het niet klopte. want wie heeft er nu gelijk?ondertussen verschenen ook de eerste foto's van het hotel.leek wel rusland in de jaren 80.overal lange rijen en bedelen voor je voer. weer sunweb geinformeerd. of ik even deze foto's kon opsturen. natuurlijk wil ik dat, want zelf moeite doen is natuurlijk geen optie. ondertussen kon ik dus niet meer omboeken.in de avond ben ik gebeld door sunweb. ik mocht bij hoge uitzondering toch omboeken, of ik gelijk even kon vertellen waarheen. voor het blok gezet worden heet dat. uiteindelijk kreeg ik 1,5 uur de tijd om te beslissen. het werd rhodos, avra beach resort.even 900 euro bijbetalen. eigenlijk niet netjes van sunweb omdat ze natuurlijk deze reis hadden moeten aanbieden tegen de prijs van originele boekdatum (eind 2019).omboeken ging ook niet goed. waren voor 1 persoon de koffers vergeten om te boeken. daar aangekomen kregen we een typische sunweb "shithole" kamer.jaren 80 interieur,airco maakte geluid van een vliegtuig motor.oude kapotte stoelen op het balkon,uitzicht een een dumpplaats en de lucht van het riool en het genot in de nacht van voorbijrazend verkeer.volgende dag eerst de reisleiding geinformeerd en daarna naar de receptie. we konden een andere kamer krijgen een paar deuren verderop.zelfde verhaal.toen geinformeerd naar een gerenoveerde kamer voor 4 personen (deze optie was er niet 6 dagen voor vertrek).gelukkig een annulering maar 200 euro bijbetalen (kwam de reissom op 6400 euro ondertussen.vanaf hier een goede vakantie gehad.bij thuiskomst toch maar even sunweb geinformeerd naar mijn bevindingen.na dagen eindelijk een mail terug.deze medewerker vond,na het zien van mijn meegestuurde foto's van de kamer en uitzicht en het riool en dumpplaats) het niet schokkend.je betaald bij sunweb voor de kamer en thats it.dan zou ik wel eens willen weten hoe deze persoon op vakantie gaat.dit moet helemaal de hel op aarde zijn.totaal niet geschikt voor dit vak.een asociaal beleid van sunweb.vorig jaar trouwens ook een typische sunweb kamer gekregen,maar daar zal ik nu niet over uitwijden.

conclusie:
-sunweb koopt overal de ergste kamers in.nog erger dan de "voordeelkamers",want je betaald voor je kamer.je zou zelfs in de kelder ergens terecht kunnen komen.
-de klantenservice is totaal niet op de hoogte hoe een vakantie hoort te zijn en hebben totaal geen inbeeldingsvermogen en geen empathie.
-de reisleiding durft niet eerlijk te zijn want daar zullen wel sancties op staan

dus mensen let op,boek niet bij sunweb tenzij je de garantie krijgt op een normale kamer met normaal uitzicht.tenzij je natuurlijk een stinkkamer uit de jaren 80 met heel de dag strontlucht wil riskeren.ga dan je gang.

en heel gek,de recensie gaat maar niet geplaatst worden op de sunweb site triest!!

NOOIT MEER SUNWEB,SCHANDE!!!

  • Algemeen 7
op 1 september 2020 bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: maart 2019

Door corona heeft Sunweb mijn geld onrechtmatig in beslag genomen

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2020

Pislink! Wil je je vakantie een paar dagen naar achter verschuiven ivm overlijden van een familielid, is Sunweb totaal niet bereid om überhaupt mee te bewegen.
We hebben zelf geregeld bij de accommodatie dat het akkoord is. Enige wat Sunweb zou moeten doen is een e-mail sturen naar de accommodatie. Meer vragen we niet... Dat is blijkbaar te moeilijk!
Als dit service is?!!!!! Nooit meer boek ik nog bij Sunweb! 😡

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2020 bestemming: Griekenland / gouves, reisperiode: juli 2020

Sunweb geeft naar ons idee bewust niet door dat er bepaalde zaken gesloten zijn, zo was tijdens ons verblijf het splash park gesloten en dit was juist 1 van de dingen waarom wij hier hadden geboekt, dit splash park zou juist zijn voor kinderen die tussen het babybad en de grote glijbanen inzitten. Sunweb heeft inmiddels hun site iets aangepast maar toen wij vertrokken hoorde wij pas bij aankomst dat alleen het buffetrestaurant open was, bij navraag ter plekke blijkt dat het a la carte restaurant dit jaar niet meer open gaat (volgens de site van Sunweb is dit wel mogelijk en zijn er 2 restaurants open maar dit klopt niet, alleen het buffetrestaurant is open!), dit komt er op neer dat je geluk heb als je door mag lopen bij het buffet restaurant om in de lange rij te gaan staan voor je eten, wanneer je dit heb kan je de volgende rij in voor je drinken, ook is het aanbod en de kwaliteit van het eten heel minimaal. Ook weten ze niet met de corona maatregelen om te gaan, in plaats van zo veel mogelijk bars open te doen om de drukte te verspreiden was er slechts 1 poolbar open waar je elke keer weer 20 minuten in de rij stond en hier werd geen afstand gehouden, ook niet van de tafels waar mensen aan zaten.
Wat wel van te voren door Sunweb was aangegeven is dat de schoonmaak minder vaak was, dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor wij meerdere malen kakkerlakken hadden in de kamer.
Bij de reisleiding ter plaatse hebben wij ons beklag gedaan over al deze punten, deze hebben het zelf ook allemaal gezien en zijn in gesprek gegaan met het hotel, hierna kregen wij een late check out en een flesje wijn aangeboden om de boel te sussen, wij hebben gelijk al aangegeven dat dat geen compensatie is. Hierna heeft de reisleiding ter plaatse een customer care formulier ingevuld waarmee wij achteraf in Nederland bij Sunweb konden aankloppen voor een oplossing, dit gedaan maar Sunweb steekt zijn kop in het zand en heeft hun geld al binnen. KIJK UIT VOOR DEZE SUNWEB PRAKTIJKEN!!!

  • Algemeen 3
op 21 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: augustus 2020

Wij konden niet vliegen omdat de corona test niet optijd binnen was.door de schuld van huisartsenlab (door sunweb geregeld) wat slecht!!

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Krijgen we een week voordat we weggaan een mail Gefeliciteerd u reis gaat gaat door! Of wij het restantbedrag kunnen overmaken, wij doen omdat we blij zijn dat de reis doorgaat. En we als gezin hard hebben gewerkt voor deze vakantie. Krijgen we nog geen 12 uur!! Later een annulering en een voucher?? wat een oplichterij!! Vind het echt schandalig wordt geen vervanging gereld qua accommodatie helemaal niks. Graag het geld terug en dan is het echt “Gefeliciteerd”

  • Algemeen 1
op 25 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019

Sunweb geboekt!
Onze reis naar Kos,met de hele familie incl.kleinkind v 1 jaar!
Flinke aanbetaling gedaan,wegens corona wilde omboeken naar 2021!
Stond ook hun informatie!
Dus gedaan,2'weken later een bericht van hun dat de hele reis werd geannuleerd en er een voucher naar ons onderweg was!
Ondertussen hadden we wel de vakantie naar 2021 omgeboekt!
Nu komt de klapper:.een brief thuis een ingebrekestelling van duizenden euro's v de aanbetaling!
Wat een lef die sunweb!
Er liggen nog duizenden euro's aanbetaling v.ons in hun kassa!
En hulp v sunweb,vergeet het maar!
Iemand advies wat te doen?

  • Algemeen 2
op 24 juli 2020 bestemming: Griekenland / griekenland, reisperiode: juli 2020

Rondom de corona-maatregelen werden wij meerdere malen door Sunweb geïnformeerd over onze reis naar Rhodos. 10 dagen voor vertrek werd ik geïnformeerd dat de reis door zou gaan. En inderdaad, Sunweb had aangeven dat de reis alleen door zou gaan als de accommodatie zou voldoen aan de beschrijving en dit bleek ook zou te zijn. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Tussentijds op Rhodos ook nog een bericht van Sunweb ontvangen dat er een nieuwe landelijke maatregel in |Griekenland in werking was getreden. Kortom, zeer tevreden reizigers !

  • Algemeen 10
op 19 juli 2020 bestemming: Griekenland / Parga, reisperiode: juli 2020

Doordat ik mijn paspoort kwijt was kon ik als enige niet op tijd vertrekken.
ik heb verschillende keren met sunweb gebeld en meerdere collega's zeiden niks voor me te kunnen doen behalve de vakantie te annuleren.
totdat ik een vrouw en een man sprak die wel er moeite voor deden om me te helpen en dat heeft onze vakantie uit eindelijk gered.
mijn vriend en zoon konden gaan en ik kan 2 dagen later vliegen zodat ik alles kon regelen voor een noodpaspoort

  • Algemeen 8
op 16 juli 2020 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2020

Zelf wel goede ervaringen over de organisatie tijdens deze crisis. Onze reis naar Turkije is geannuleerd
3 weken te voren bericht en de voucher van de aanbetaling binnen 24 uur binnen. Daarbij zelf ook al weken lang alle nieuwe updates bijgehouden op de website die overigens wel goed wordt bijgehouden maar soms is de info wel wat lastig te vinden. Je moet echt zoeken naar de lijst geannuleerde reizen van de komende 2 a 3 weken. Het helpt wel als je zelf ook actief de boel in de gaten houdt. Check zelf ook je bestemming, je hotel, Je vluchten etc! Dan kun je vrij goed ook een inschatting maken of de reis al dan niet doorgaat. Bij twijfel zou ik nog een paar dagen wachten met betalen. Ik snap wel dat de organisatie geen ijzers met handen kan breken en dat er wel eens fouten tussen door glippen en informatie elkaar kruist waardoor mensen tegenstrijdige berichten kunnen krijgen. En dat er ook wel eens op het laatste moment iets kan veranderen.
Maar ik begrijp ook de teleurstelling van klanten die opgescheept zitten met een voucher van een bak met geld waar je hard voor gewerkt hebt en zelf wel wil bepalen waar je dat geld aan uitgeeft. De bereikbaarheid is slecht dus omboeken lijkt me ook best lastig. Er wordt aangegeven op de site en in de mail dat een antwoord op mail 10 dagen kan duren. Dat is natuurlijk onacceptabel. Daar liggen nog verbeterpunten.

  • Algemeen 7
op 16 juli 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020

Vorige week reis naar Ibiza geboekt via @Sunweb en gelijk betaald. Mooie aanbieding; bijna té mooi! Vandaag is deze geannuleerd door @Sunweb. Er is geen alternatief aangeboden, wel een voucher. Dit lijkt op oplichting. Benieuwd naar reactie @Consumentenbond en geschillencommissie

  • Algemeen 1
op 15 juli 2020 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juli 2020

Boek NOOIT Sunweb!! Onbereikbaar en brengen onterechte annuleringskosten in rekening!!

  • Algemeen 1
op 14 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

Ik geef de Sunweb een heel slecht cijfer. Ben eigenlijk nog nooit zo kwaad op een organisatie geweest. Wij zouden op 24 juli 2020 naar Kreta gaan. Op 9-7-2020 krijgen we een mail waarin letterlijk staat "Jippie jouw vakantie gaat door" en of we even het restbedrag wilden overmaken. Dat hebben we meteen gedaan, want over 2 weken zouden we al gaan. Nadat we het complete bedrag hebben betaald, je zult het geloven of niet, ontvangen we de volgende dag op 10-7-20 een e-mail waarin staat dat onze vakantie helaas NIET doorgaat. Alstublieft hier heeft u een mooie voucher van meer dan 4000,- euro!!!!! Schandalig! Maar goed we bellen nog een aantal keer met een meisje van een callcenter van Sunweb en na veel gedoe kunnen we omboeken. Echter de volgende dag volgt weer een teleurstelling, de alternatieve accomodatie gaat ook niet door. Hier zit een luchtje aan. Dit is gewoon je reinste oplichting.Gaat die hele vlucht soms niet? Speel gewoon open kaart, Sunweb! Of zouden ze zo erg in de financiele problemen zitten dat ze geen reizen meer kunnen boeken en met ons geld salarissen betalen zodat ze het hoofd boven water kunnen houden? Maar dat doe je toch niet over de rug van je klanten???? Wij hebben nu 2x niks: geen vakantie en geen geld. Ik wil die voucher niet, want ik wil nooit meer met de Sunweb op vakantie. Ik vind dat je van zo'n gerenommeerd bedrijf mag verwachten dat ze je een alternatief aanbieden. Wat heb ik aan een voucher? Ik hoop dat jullie dit lezen en ons uit de brand helpen.

  • Algemeen 1
op 13 juli 2020 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2020

Morgen vertrekken we richting Corfu. In deze tijden toch wel spannend: zijn de documenten allemaal in orde? Heb ik alles, gaat alles door? Maar de laatste 48 u al verschillende whatsappen gehad van de sunweb medewerkers in Corfu zelf om alles in goede banen te leiden. Top sunweb!ondanks de stress of vakantie door gaat, ondanks de voucher en het wachten om te kunnen om boeken doen jullie het toch maar. Steeds vriendelijk en correct zo wel on line als aan de telefoon. Ik Vertrek met een gerust gevoel en blijf jullie trouw!

  • Algemeen 10
op 10 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2020

Jullie zijn gewoon een grote criminele bende. Na betaling van mijn reis is die de volgende dag meteen geannuleerd. Ik kreeg zo'n waardoze fake-voucher waar allemaal uiterst dubieuze voorwaarden aan vastzitten. Je geld krijg je niet terug, reis omboeken doen ze ontzettend moeilijk over. De spelregels die ze hanteren zijn in strijd met hun eigen algemene voorwaarden. En bovendien zijn hun spelregels in strijd met het Europeesch recht.
Ze verduisteren je geld, houden zich niet aan gemaakte afspraken, de tuttebel geflipte Atheneum cheerleaders raken al snel van de kook als je ze een beetje onder druk zet.
Kortom: NOOIT MEER BOEKEN BIJ HET VOLSTREKT MALAFIDE EN CRIMINELE BEDRIJF SUNWEB .

  • Algemeen 1
op 9 juli 2020 bestemming: Egypte, reisperiode: juli 2020

Wij zijn wel netjes geinformeerd door Sunweb. Wij zouden 21 juli a.s. naar Egypte vliegen en hebben vorige week bericht ontvangen dat de reis niet door zou gaan. Inmiddels ook al de voucher ontvangen voor het aanbetaalde bedrag.

  • Algemeen 8
op 9 juli 2020 bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: juli 2019

Sunweb is een zooitje, Ze hebben mijn vakantie in Nederland, op Ameland geannuleerd, terwijl het park gewoon open is. Voucher gekregen waar ik dus niets aan heb en onbereikbaar, zelfs op noodnummer. Mensen boekt niet bij Sunweb

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019

Sunweb is bezig om reizen op hun website aan te bieden waarvan ze al reeds op de hoogte zijn dat het hotel is gesloten . De reis naar hotel Atlantis in Kos staat op hun website nog te boeken van af 15 juni 2020 . Echter wat sunweb niet zegt is dat het hotel Atlantis is gesloten voor sunweb reizigers . Vriendin had dit hotel geboekt die 1 week voor vertrek te horen kreeg dat dit hotel is gesloten en haar reis niet doorging . Dit ging met een automatisch e-mail en met een ingesloten voucher afgedaan . Als je dus al je voucher op deze reis inleverde wordt de datum van de laatste voucher de start datum van de 6 maanden gezet voordat je je geld terug kan vragen. Zo heeft sunweb de oude voucher 3 maanden extra weten te verlengen . Heb sunweb gemaild over dit te boeken hotel op hun site maar sunweb reageert niet terug hier op !

Update:
Wat SunWeb doet is met bedrog hun zakken vullen door vouchers steeds te verlengen met hun annuleringen .We hadden hotel Atlantis in Kos geboekt voor 15 juli geboekt maar week paar dagen van te voren werd dit door SunWeb geannuleerd .Hun reden was dat het hotel gesloten was .Heb gemaild naar het Hotel in Kos en kreeg netjes antwoord dat ze 15 juli 2020 gewoon open zijn en we hartelijk welkom zij ! Waarom bedriegt SunWeb ons dat het gesloten zou zijn 😐Het hotel schreef ons dit :Dear Mrs. Andreas,

Thank you for your e-mail.
We would kindly like to inform you that our hotel’s official opening date is the 15th of July.
Please do not hesitate to contact us if you have any other question.
Looking forward to welcoming you.

Always at your disposal,

Atlantis Hotel

  • Algemeen 1
op 7 juli 2020 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juli 2020

Sunweb laat ons in de kou staan. Ze geven geen antwoord op de mail. We zitten nu op vijf dagen voor vertrek!!

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Nederland / Rijssen, reisperiode: juli 2020

Sunweb is zeer slecht bereikbaar, zowel telefonisch helemaal niet als digitaal slechts fake. Je krijgt op messenger nietszeggende antwoorden waardoor je gewoon boos wordt....Een week voor vertrek is er nog steeds niets bekend over onze reis. Zeer droevig!

  • Algemeen 2
op 6 juli 2020 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2019

Volgende maandag zouden wij naar Zakynthos vertrekken, onze accommodatie is dicht en we hebben nog niets van Sunweb vernomen, telefonisch niet bereikbaar en op mail wordt niet gereageerd.

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2020

Reis is door sunweb geannuleerd ivm corona.Meerdere malen contact via mail,en tel.maar geen reactie. Wij willen ons geld terug,uiteindelijk een mailtje ontvangen dat wij ons geld niet terug krijgen,maar een voucher kunnen krijgen. Medewerkers van Sunweb denken de macht te hebben,en te kunnen beslissen over ons geld,en dat wij maar een andere reis moeten boeken. Beste mensen kijk a.u.b uit voor u gaat boeken bij Sunweb!

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Griekenland / Chalkidiki, reisperiode: juli 2019

Eenzijdig de reis geanuleerd, coronavoucher. Er zou bij annulering binnen 14 dgn gebeld worden maar alles is stil. Facebook, mail, instagram..alles verwijst naar het contact formulier waar niet op gereageerd wordt. Ik heb begrip voor de drukte, begrip voor alle papieren maar niet voor afspraken niet nakomen en geen contact. Ik durf niet om te boeken via de site omdat er andere regels gelden binnen 14 dagen vertrek. Kortom zeer slecht!

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020

Slechte klantenservice via Sunweb. We konden al aanzien komen dat het reisadvies van Portugal zou worden aangepast, maar tot op heden alleen na het invullen van het vervelende omboekformulier - geen verdere reactie gehad. Telefonisch ook onbereikbaar.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2020

Sunweb canceld nu al onze reis op 13 augustus naar Kos , we krijgen voucher maar willen geld terug! Bovendien: Griekenland is weer open!en ze hebben nergens meer mogelijkheid tot telefonisch contact.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Griekenland / Poros, reisperiode: augustus 2020

Sunweb annuleerde de reis van augustus 2020 terwijl vanaf 1 juli 2020 Griekenland weer open is voor toerisme. De reis is op de site gewoon nog te boeken. Ongelooflijk!! Wat een bagger

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

SLECHT!!!
Mijn vriend en ik zijn al ruim 1.5 maand bezig met het omboeken van onze vakantie. Dit doen wij zoals aangegeven via de site van Sunweb. Helaas krijgen wij keer op keer de zelfde informatie toegezonden met het verzoek onze vakantie om te boeken via de website. Dit doen wij dus nu weer voor de 3e keer. Wij vullen dan netjes het formulier in en kiezen een hotel waarvan de agenda beschikbaar is voor volgend jaar, en waar de prijzen al bij staan. Nu krijgen wij alweer 2 weken 0 reactie, en onze deadline voor het omboeken verloop morgen al! Wij zijn niet tevreden met de klantenservice die ook nog eens telefonisch niet te bereiken zijn. Bang ben ik dan ook dat de omboek periode na morgen verloopt, wij nu nog steeds niet weten of het 3e omboek formulier wel akkoord is, en wij straks verplicht zijn om of toch op reis te moeten met alle risico's van dien, of onze aanbetaling kwijt en geen vakantie voor volgend jaar te kunnen boeken. Wellicht dat de klantenservice dit nu wel leest, en niet op onze mails reageert richting hun eigen collega's i.p.v ons. Heel slecht, onze omboeking word dus niet eens goed bekeken aangezien we gewoon elke keer het zelfde antwoord krijgen. Graag worden wij telefonisch benaderd of nu goed geholpen voor het echt te laat is!

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

Slechtste communicatie ooit en oplichting. Hoe kunnen mensen hier werken. 27 juni melden dat alles door gaat en alles betalen. 29 juni cancelen en geen geld terug geven. Slechte manier om de cashflow voor de directie aan te vullen.

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2020

Het is nu 29 juni Op jullie website staat dat "we weer naar spanje mogen". maar jullie annuleren mijn reis van notabene 15 AUGUSTUS. omdat de luchtvraatmaatschappij bij jullie heeft geannuleerd. dat heeft toch niks meer met Corona te maken maar met een stukje organisatie? IK wil op korte termijn contact !! Jullie zijn op geen enkele wijze bereikbaar. nergens reageren jullie op. Mijn kinderen liggen in bed te huilen !!!! Hoe durven jullie met 1 mailtje te annuleren !!!!! IK wil met spoed een oplossing !! Corona tot daar aan toe alle begrip. Maar jullie annuleren een reis die 15 augustus plaats vindt omdat de luchtvaartmaatschappij het organisatorisch niet voor elkaar heeft . Je kan niet alles op corona schuiven

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / Chersonisos, reisperiode: juli 2020

Sunweb moet zich diep schamen hoe ze omgaan met hun klanten.
7 jongens van 18 hebben niks te zoeken daar dat is nu toch wel duidelijk.
Gogo tours annuleert de jongerenreis naar Chersonisos wel.
Sunweb is onbereikbaar alleen standaard mails.

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / Sissi, Kreta, reisperiode: juli 2020

Sunweb heeft op een heel onrespectvolle manier gebruik gemaakt van de hele situatie omtrent corona. Onze reis ging eerst door en dus moesten we het resterende bedrag zo snel mogelijk storten. Ongeveer een week nadat het geld gestort werd kregen we bericht dat onze reis toch niet kon doorgaan en dat we een voucher zullen krijgen. Met een voucher zijn wij als studenten niet geholpen en al zeker niet als Sunweb al hun reizen duurder maakt waardoor we niet zullen toekomen met ons bedrag. Wij plannen zeker en vast nooit meer een reis via deze organisatie!

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Griekenland / Paxos, reisperiode: juli 2020

Ik was super tevreden over Sunweb maar in Corona tijd faalt Sunweb door de manier van communiceren, onze locatie blijft dit jaar gesloten, we zouden bijna gaan en ze blijven maar standaard mail sturen alsof we nog gaan. Het is echt gewoon pijnlijk hoe je als klant wordt behandeld.

  • Algemeen 1
op 25 juni 2020 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2020

Wat een vreselijk bedrijf en wat een vreselijke slechte service!
Wij hadden voor de corona crisis een mooie vakantie geboekt bij Sunweb. Omdat de situatie natuurlijk is veranderd besloten wij gebruik te maken van de omboek mogelijkheid. Wij zagen een hele mooie vakantie in Corfu. Na met veel moeite na anderhalve week! Eindelijk een reactie te krijgen op de vraag hoelang de transfer naar het hotel duurt (op de site stond het voor onze bestemming niet aangegeven). Hebben wij het formulier netjes ingevuld zoals het hoorde.
Een week later (zonder enige vorm van contact) zagen wij ineens dat de prijs van onze vakantie met maar liefst 75% verhoogt was! (van € 1.319 naar € 2.309 p.p) Wij hebben Sunweb hiermee geconfronteerd (via Facebook want de telefoon hebben ze uitgezet (enkel een bandje dat ze het druk hebben)) maar Sunweb geeft aan dat prijzen nu eenmaal kunnen fluctueren en dat ze niks kunnen doen.
Uiteindelijk na onze onvrede wederom geuit te hebben, kregen wij een telefoontje van een medewerkster. Zij gaf aan dat ze niks voor ons kon betekenen met betrekking tot bovenstaand. Dus afgesproken met de medewerker dat we die avond naar een nieuwe vakantie gingen zoeken en dat zij ons de dag erna terug zou bellen (ze zou ons op haar persoonlijke lijstje zetten).
Helaas vandaag op de afgesproken tijden weer niets gehoord. Ook deze belofte maken ze niet waar. Wij hebben oprecht spijt ooit bij dit waardeloze bedrijf te hebben geboekt.
Wij hopen dat in de komende dagen e.e.a. alsnog geregeld wordt voor ons en dat wij volgende maand kunnen genieten van een mooie vakantie, maar wij raden het iedereen af om bij dit bedrijf te boeken.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Wij moeten over 2 weken vertrekken maar horen helemaal niks van Sunweb. Via facebook en de mail krijgen wij standaard antwoorden. Omboeken van vliegvakantie naar autovakantie kan niet bij Sunweb maar omdat wij nog geen annulering hebben ontvangen kunnen wij ook niet elders boeken. Vakantiedagen staan vast en kan ik niet verplaatsen. Schandalig hoe Sunweb ook met zijn trouwe klanten gaat. Van mij mogen ze failliet gaan en komt er een betere organisatie voor in de plaats.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Portugal / Olhos d'agua, reisperiode: oktober 2020

Misbruiken de corona regels door onze, nog geen maand geleden (na lockdown), reis te annuleren met melding dat hotel wel open is, maar het de "All Inclusive" maar eerst toepast vanaf november ipv oktober..hebben een voucher gegeven....dit is schandalig en enorm klantonvriendelijk...in hun mail stond ook dat we de sector zo steunen voor de corona schade...wij krijgen zelfs geen keuze of we dat willen of niet...er werd zelfs geen alternatieve gelijkwaardige reis aangeboden...en hotel is dus open, maar niet met "AI".

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2020

Het is geen 10 omdat niet alle bagage aankwam, dat kwam door een fout van Easy Jet bij het inchecken. Ook bij aankomst op Lanzarote werd door Easy Jet weer een fout gemaakt. Dit zorgde voor enorme getouwtrek om bij Easy Jet verhaal te halen. Ook de reis verzekering deed niets . Uiteindelijk heeft SunWeb de kosten vergoed. Klasse!!! Dus voor Sun Web een dikke 10.

  • Algemeen 8
op 19 juni 2020 bestemming: Griekenland / Lixouri, reisperiode: juli 2020

Ondanks berichtgeving op de site van Transavia dat er in juli 2020 niet wordt gevlogen op Kefalonia, blijft berichtgeving van Sunweb uit. Inmiddels zitten we 2 voor weken voor vertrek, er is geen communicatie vanuit Sunweb over het al dan niet doorgaan van de vakantie en Sunweb is onbereikbaar (met uitzondering van standaard reacties via de mail, maar geen inhoudelijke reactie). Het is begrijpelijk dat het momenteel bij Sunweb erg druk is, maar dat neemt niet weg dat het onacceptabel is om mensen zo lang in onzekerheid te laten. Daardoor wordt ons de mogelijkheid ontnomen om nog wat anders te plannen, ook levert het problemen op in relatie tot mijn werk. Al met al een ontzettend slechte beurt voor Sunweb....

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2020

Hele trieste aanpak vd corona crisis. Populair doen dat je mag omboeken als je dat wil. Willen wij graag want in een vliegtuig hebben we geen goed gevoel over. Na indienen wijziging geen enkele bevestiging. Op Twitter ze flink achter de broek aan gezeten. Steeds opnieuw om boekingsnummer vragen om maar tijd te rekken. Al met al mag je een vliegreis niet omboeken naar auto vakantie. Heel sneaky. Nooit meer sunweb. Totaal onbereikbaar en continu standaard antwoorden van de medewerkers.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: juli 2020

Ontevreden over klantgerichtheid en afhandelen klachten rondom annuleren van de reis. Wij begrijpen dat Sunweb zelf ook in een zeer complexe situatie verkeren en waren al tevreden geweest met een fifty-fifty aanbod.
Helaas kleurt deze ervaring onze Sunweb beleving enorm.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2020

Omdat ik eigenlijk nooit geen problemen hebt gehad met sunweb en ik neem.zeker de voucher ivm anders gaan ze allemaal failliet

  • Algemeen 10
op 7 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

De service die ze verlenen is ruk!!!!!!!!!!!! belachelijk na 4 mails, een telefoontje en 2 whatsapp gesprekken niks anders gehoord dan: "wacht nog 6 maanden op terugvragen en daarna nog 6 maanden wachten op geld terug :)"

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juni 2020

Vakantie geboekt naar Egypte. Ging uiteraard niet door; direct gevraagd om geld terug en geen voucher, maar Sunweb heeft er lak aan. Klacht ingediend, maar Sunweb gaat er niet op in. Voucher, geen geld. Nogmaals aangegeven dat een consument zijn geld hoort terug te krijgen op verzoek, maar Sunweb gaat dat niet doen. Hun reactie: je kunt over 6 maanden alsnog je geld terugvragen... en dan krijg je het misschien binnen 12 maanden.
Schandalig

  • Algemeen 1
op 30 mei 2020 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2020

Belachelijke servicemeewerkers

  • Algemeen 1
op 16 mei 2020 bestemming: Oostenrijk / Sell am see, reisperiode: maart 2020

Wel betaald maar reisje nooit gehad. Corona gooit roet door eten, maar sunweb gaat niet terug betalen. Hoe kan ik sunweb betaald hebben zonder service te hebben gehad maar zonder terug betaald te worden! Schandalig! Dus ik moet nu met prive geld dat bedrijf kunstmatig in de lucht houden. Ik kan het zelfs niet eens persoonlijk terug vragen omdat de hoofdboeker dit moet doen( groepsreis). Maar wat heb ik daarmee te maken? Mijn geld, mijn reis, mijn niet gekregen service dooe sunweb. Ik walg van jullie, laat dat geld maar zitten, ga lekker failliert, dan kan er weer een gepassioneerd reisorganisatie terug voor komen. Losers! Als jullie geld aan mij zouden geven en ik lever niet, en wil dit ook niet terug betalen, zou je dan zelf ook niet pissig zijn sunweb? Ik denk het wel..

  • Algemeen 1
op 13 mei 2020 bestemming: Griekenland / Chalkidiki, reisperiode: mei 2020

Op 22 mei zouden we naar Griekenland. In de maanden maart en april meerdere malen contact gezocht met Sunweb. Tot 22 april bleef Sunweb in tegenstelling tot andere touroperators stug volhouden dat alle geplande vakanties na 20 mei gewoon nog doorgaan. Sterker nog, we kregen zelfs bericht dat we onze stoelen in het vliegtuig konden reserveren. Terwijl er geen vliegtuig meer opstijgt, bijna alle landen in een corona-crisis verkeren en er een code oranje geldt, kun je toch op je vingers natellen dat een vakantie op 22 mei naar Griekenland toch niet realistisch is. Dan neem je dus geen risico en hebben we op 22 april geannuleerd. Immers, des te langer je wacht des te meer annuleringskosten je moet betalen. Tot onze grote verbazing bleek Sunweb even later op hun site te melden dat alle reizen tot 27 mei zijn geannuleerd. Contact opgenomen met Sunweb mede omdat een andere klant (zie ook zijn reactie op deze site) op 22 april wel in aanmerking kwam voor een voucher. Geld wilden wij sowieso niet terug hebben. We hebben meerdere malen gevraagd om een voucher. Met een uitleg van Sunweb dat die klant misschien later op de middag heeft geannuleerd voelen wij ons heel erg benadeeld door Sunweb. Meten met 2 maten en sprake van willekeur. Aanbetaling kwijt en nog eens extra annuleringskosten betaald. Al meer dan 20 jaar trouwe klant maar voor ons absoluut geen Sunweb meer!!!!

  • Algemeen 2
op 1 mei 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2020

Bij Sunweb zijn ze GEK. Wij zouden 18 juni vertrekken naar Kreta. Wij denken, maar weten dat niet 100% of dat doorgaat. In ons reisgezelschap zitten 2 mensen in de risico groep, 2 mensen in de zorg, waarvan 1 op de IC. Sunweb zegt doodleuk, als u niet wil moet u annuleren en de kosten 1650 betalen. Of het risico lopen in Griekenland. En als laatste optie, afwachten wat de regeringen gaan zeggen. Dan annuleren wij maar dan moet u nog wel het restant betalen ruim 3500 euro. U krijgt dat dan terug in vouchers. Met andere woorden ga ik dus voor bank spelen, of de 30 % annulerings kosten betalen. Vroegboeken is niet handig gebleken en voor ons nooit geen Sunweb meer.

  • Algemeen 1
op 28 april 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2020

We hadden een boeking gedaan naar tenerife en zouden juni vertrekken.
Zaten heel erg te dubben om het zelf te annuleren. Nu is er bekend dat de president van de canarische eilanden geen toeristen wil toelaten tot oktober.
Sinds 18 april bekend..
Hierover contact gehad met sunweb op 28 april. Deze geven aan dat ze het nog niet weten. Terwijl de telegraaf en algemeen dagblad het artikel op 18 april hadden geplaatst. Nou zitten wij nog steeds in ongewisse wat we moeten doen.
Ze moeten het op dit moment zeker weten maar doen alsof hun neus bloed.
Ik begrijp de situatie heel goed maar had een heel ander antwoord verwacht.
Ze laten je ontzettend in het ongewisse terwijl er overduideijk bekend is dat toeristen er pas vanaf oktober welkom zijn en de hotels er überhaupt pas per 1 juli opengaan voor eilandbewoners.
Sunweb schuilt zich achter dat ze moeten wachten op wat de autoriteiten zeggen.
Nou mijns inziens is dat al overduidelijk bekend.
Zeer slecht van sunweb.altijd bij sunweb geboekt maar zal denk ik de laatste keer zijn geweest.

  • Algemeen 2
op 25 april 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

Als ik het cijfer 0 kon geven zou ik dat doen. voor ons geen sunweb meer. er wordt niet meegedacht met de klanten. ze blijven star vasthouden aan hun voorwaarden en ook al heb je zoals wij een annuleringsverzekering je bent je geld kwijt en je krijgt geen voucher van sunweb. waardeloze organisatie. NOOIT MEER SUNWEB

  • Algemeen 1
op 24 april 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

Sunweb geeft geen voucher voor aanbetaling terwijl de reis niet door kan gaan. ben geld kwijt

  • Algemeen 1
op 22 april 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

We zagen het wel aankomen
21 mei zouden we vertrekken
Je wilt graag een bevestiging dat de reis niet doorgaat
Sunweb gebeld en ja hoor er was vrij snel iemand aan de telefoon
Na wat overleg op de achtergrond wist ze te vertellen dat Transavia niet vliegt tot eind mei, dus Kreta ging niet door . Prima
Erg netjes te woord gestaan. Geduldig en professioneel
Dat we een voucher kregen twv de aanbetaling vonden we geen probleem, die blijft zolang geldig dat we gewoon volgend jaar mei dan maar naar Kreta gaan.
Voor Sunweb is dit heel vervelend allemaal en er zullen vast veel zeurende klanten zijn die hun geld terug willen, maar voor iedereen is dit overmacht
Met een aanbetaling reeds voldaan hebben we een jaartje extra voorpret voor de vakantie !

  • Algemeen 9
op 20 april 2020 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2020

Mijn ervaring met Sunweb is slecht te noemen. Vanwege de coronacrisis zijn we huiverig om naar Italië af te reizen, maar Sunweb houdt vol dat de reizen na 28 april vooralsnog doorgaan en dat zien nauw contact staan met de autoriteiten. Je krijgt geen duidelijkheid die andere touroperators wel bieden. Dit is eens maar nooit meer Sunweb.

  • Algemeen 1
op 19 april 2020 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: mei 2020

Reis zelf geannuleerd tegen kosten,geen probleem zover.
Afhandeling echter niet zo als Sunweb mailde dat het overige bedrag overgemaakt zou worden. Krijg voucher geven ze aan,niet om gevraagd maar okay ook tevreden mee, helaas nog steeds niets mogen ontvangen.Annulering al gedaan op 15-03-2020,begrijp dat het druk is maar dit is een heel wat andere service dan bij Booking.com waar ik het gehele bedrag al na twee dagen terug kreeg gestort. Nu weer mail gehad dat ik toch geld min annuleringskosten terug krijg . Inmiddels meer dan een maand verder nog niets gezien van wat voor terugbetaling dan ook.

  • Algemeen 1
op 16 april 2020 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2020

De mogelijkheid voor het omboeken van de reis is niet mogelijk. Zelfs de autohuur die normaal gesproken tot 3 dagen van te voren gratis geannuleerd kan worden moest gedeeltelijk worden betaald. Geen enkele medewerking van Sunweb

  • Algemeen 1
op 8 april 2020 bestemming: Spanje / Alcudia, reisperiode: mei 2020

Hadden 1/3 van de reissom aanbetaald voor een vakantie vanaf 20 mei. I.v.m. de coronavirus en de onveilige situatie in Spanje besloten wij op voorhand deze reis te willen annuleren. Ook mede gezien het feit dat we beiden in de zorg werken willen we geen extra risico lopen.
Sunweb bied alleen de mogelijkheid om de restsom 2 weken van te voren te betalen en dan pas bezien of de reis kan worden uitgevoerd. Sunweb wil niet de aanbetaalde somma van bijna 600 euro omzetten in een voucher. In tegenstelling tot Corendon die alle reizen voor hun klanten tot 1 juni hebben geannuleerd houdt SUNWEB zich halsstarrig vast aan hun annuleringsvoorwaarden en laten daarmee hun klanten peentjes zweten. Nee ....met deze houding geen SUNWEB vakantie meer !

  • Algemeen 1
op 8 april 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2020

Ongewenste Corana Voucher;

Reis geboekt met
1) vrouw en dochter
2) vriendin uit ander gezin
3) nichtje en zwager uit ander gezin

Deze reis was qua agenda lastig te plannen maar is gelukt in de meivakantie 2020.
De reis is door Sunweb geannuleerd helaas vanwege Corona.

Gelukkig zijn er spelregels opgesteld door ACM; je hebt als consument direct recht op terugbetaling van de reissom. Een hele geruststelling daar wij verwachten niet zo makkelijk nog een keer met deze uit 3 gezinnen samengesteld groep te kunnen boeken en absoluut niets zien in een voucher.
ACM staat ook toe dat de reisorganisatie een Voucher aanbied, maar onder de restrictie dat dit niet verplicht is en dat de consument niet onder druk gezet mag worden om deze voucher te accepteren. Consument heeft namelijk altijd recht op terugbetaling als dat zijn wens is!

Dit begrijpt Sunweb niet, of willen ze niet begrijpen. Ik heb dit namelijk letterlijk in 10 e-mails uitgelegd en telelens krijg ik hetzelfde antwoord dat ze het jammer vinden dat ik de voucher niet wil accepteren maar dat zij zich op het standpunt stellen de reissom niet terug te betalen en zich dus NIET aan de wet houden !!!

Ongelofelijk voor een trouwe klant die al zeker 3x eerder een reis met sunweb heeft geboekt.

Blijkbaar denken ze dat hun klanten (ik) dom ben en mijn rechten niet ken. Of ze willen dat ik in de toekomst nooit meer een reis bij ze boek.

Ik ben zo teleurgesteld in Sunweb, ik ben benieuwd of ze dit ooit nog goed kunnen maken?....

  • Algemeen 1
op 6 april 2020 bestemming: Egypte, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd, Sunweb weigert geld terug te betalen.

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2020

Voor 4 april moest ik het restant van onze reis van 16 mei voldoen. Ik heb gevraagd of dat ook later kon ivm de onzekerheid van Covid19. Dat kon niet. Paar dagen later is opeens betalen 2 wk voor vertrek toegestaan en anders voucher voor de aanbetaling. Dat is precies wat ik wilde. Net nog gebeld, deze dame was heel erg aardig en bood aan de reis er alsnog weer in te zetten, maar de reis was nu 250 euro duurder en moest ik ook bijleggen op de aanbetaling. Hier maar vanaf gezien. Helaas 500 euro kwijt nu en sommige medewerkers doen hun stinkende best en sommige moet heel veel bijleren over "hoe ga ik om met klanten"" Ik haak in ieder geval voor een ooit volgende vakantie af bij de Sunweb.

  • Algemeen 1
op 28 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2020

Sunweb heeft ons fantastisch geholpen!

  • Algemeen 10
op 27 maart 2020 bestemming: Oostenrijk / Serfaus, reisperiode: maart 2020

Onze wintersport was door Subweb geannuleerd ivm het Corona virus.
Het geld is niet besteed aan accommodatie en skipas. Echter, Subweb houdt het geld vast om daarmee hun eigen toekomst zeker te stellen, geheel tegen regelgeving en afspraken in.
Volgens de Consumenten bond mogen reizigers de Corona voucher weigeren en hun geld terugvragen. Verder had Sunweb schriftelijk beloofd en toegezegd het geld terug over te maken. Wij hadden ons geld toevertrouwd aan een organisatie die niet te vertrouwen is. Het wordt tijd dat de overheid wat aan deze misstanden gaat doen.

  • Algemeen 1
op 20 maart 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2019

Sunweb is dus flopweb. Zo doen dus niets voor de klanten. Wij hadden te maken met de Cornona maatregelen van de overheid . Sunweb kon en wilde onze vliegtuigtickets niet om boeken en konden dat zogezegd niet. Ze gingen het wel oplossen. Uiteindelijk zelf een ticket gekocht 175 euro en zelf maar de zaak aangepakt
Sunweb sleurt iedereen uit het hotel op dinsdag 17 maart en brengt de mensen zonder incheck of ticket naar de luchthaven. Een gigantische chaos en zien niet dat er meer dan 250 mensen staan voor een vliegtuig waar 190 mensen inkunnen. Men heeft een 60 tal mensen gewoon laten staan en de truttemiekes zijn verdwenen. Mensen allemaal in de steek gelaten. Vraag wie onze tickets ging betalen => hadden te vroeg actie genomen en kwamen niet in aanmerking. Wij zijn wel thuis geraakt ! Weg ermee , hopelijk gaan ze kapot en komen ze NOOIT meer terug. TUI was trouwens niet veel beter. Die sleuren nog mensen aan op zaterdagavond.. Amateurisme troef. In tijd van nood kent men zijn vrienden.

  • Algemeen 1
op 23 februari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020

Door weersomstandigheden halverwege een landing. En nul reactie en niet bereikbaar voor de passagiers die al bijna 30 uur onderweg zijn

  • Algemeen 1
op 7 februari 2020 bestemming: Spanje / Es Cana, reisperiode: juli 2020

Boekingsproces krijgt een 3. Prijzen op de site zijn erg onduidelijk. Uiteindelijk een boeking gedaan voor bedrag X, krijg ik een factuur voor bedrag Y?? Zo’n 500 euro hoger
De dag erna gebeld en werd min of meer uitgemaakt voor leugenaar. Uiteindelijk reis iets kunnen omboeken. Nu hopen dat de reis zelf wel ok is

  • Algemeen 3
op 1 februari 2020 bestemming: Oostenrijk / mayrhofen, reisperiode: januari 2020

De busreis ging voorspoedig alleen het retour vanuit Mayrhofen is een probleem.Om 9:00 uur in de ochtend uit appartement gezet en daarbij komt de bus van Sunweb pas om 20:50 uur in deze plaats aan .
de gehele dag zit u dan op straat.

  • Algemeen 7
op 1 februari 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: april 2020

Mijn vrouw en ik wilden een weekje naar Gran Canaria, ergens in april. Sunweb had een een aanbieding voor 329 voor een tweekamerbungalow, ongeacht welke datum in april. Boeking helemaal rond gemaakt, vervolgens kregen we een melding dat de boeking stopgezet was en er door het Contact Center van Sunweb contact met ons zou worden opgenomen. Bleek dat deze tweekamerbungalows niet meer beschikbaar waren, althans, niet voor 329 euro, maar wat bleek: wel voor ruim 700 euro. En niet alleen voor de door ons gewenste datum, maar voor alle dagen in april. Maar op de website stond nog steeds het bedrag van 329 euro vermeld, voor april. Op mijn mails werd door de medewerkers van het Contact Center met weinig gevoel gereageerd. Het lijkt er dus op dat Sunweb klanten lokt met prachtige bedragen, maar als de boeking concreet wordt worden er ineens andere (hogere) bedragen tevoorschijn getoverd. Kortom: voor ons nooit meer Sunweb!

  • Algemeen 1
op 30 januari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020

Via Sunweb hebben we een reis geboekt naar Gran Canaria. Dat deel verliep prima. In het hotel hadden we een afspraak met de reisleider om ons te informeren over het eiland en bezienswaardigheden. Ons werd de Sunweb sparkel tour echt aangeraden. Je zou het hele eiland bekijken in een dag. Eindstand: we hebben ongeveer 6 uur lang in een bus gezeten op een plek waar we niet naar buiten konden kijken omdat er geen raam zat. Mensen in de bus moesten overgeven omdat we met een veelste grote bus door de bergen reden. 2x de dood in de ogen gekeken en zelfs de reisleider vond het eng. Bizar dat je met een bus waar 40 man in kunnen, in de bergen gaat rijden. Dat is geen doen. Wij zijn rond de 20 en daarom kan ik niet begrijpen dat deze tour is aangeraden. Dit is iets voor 50 plussers die geen zin hebben om zelf wat te bedenken. Grote verspilling van tijd en veel geld.
Ook is niet aangegeven wanneer we opgehaald werden met de bus terug naar het vliegveld. Hiervoor hebben we zelf contact moeten opnemen met Sunweb.

  • Algemeen 4
op 28 januari 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2020

HEEL SLECHT! Vakantie geboekt voor een villa. Hiervan boekingsbevestiging en aanbetaling voldaan. Volgende dag een mail gekregen dat de accommodatie toch niet meer beschikbaar was. Hierbij een alternatief gekregen van dezelfde soort villa op hetzelfde soort villapark die in de tijd dat we gingen boeken even duur was. Die andere hadden we gekozen omdat die toevallig bovenaan stond. Nadat we die mail hadden gekregen wouden we meteen die andere boeken, zien we dat die opeens 75 euro duurder is. Hierover gebeld om te vragen of we hem nog konden krijgen voor de prijs die er die dag ervoor opstond. Ook omdat we die dag ervoor eenzelfde villa daar hadden geboekt die nog als beschikbaar stond. Dit kon allemaal niet en was allemaal moeilijk. Echt belachelijk dit opeens na hun eigen annulering ‘toevallig’ de prijs verhogen en dan ook nog moeilijk doen over dat we die andere niet voor dezelfde prijs mogen boeken. Daar boek ik nooit meer!

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019

Sunweb afficeert bewust gunstige vluchturen (beter dan de concurrentie) om dan de tijden te veranderen. Vlucht op het verkochte tijdstip heeft nooit bestaan. Volledige dag kwijt van de reis. Eerste keer geliof je nog dat het toeval is, tweede jaar net hetzelfde....

  • Algemeen 1
op 26 januari 2020 bestemming: Spanje / Playa de los americanos, reisperiode: januari 2020

Gigantische geluidsoverlast van muziekbands en disco. Hierover stond niets vermeld in de beschrijving. Hierover klacht ingediend. Antwoord Sunweb. Jammer dan. De rest zal ik u besparen . Je krijgt n standaard briefje en zeggen nog hopelijk heeft u toch n leuke vakantie gehad terwijl er duidelijk in de klacht stond dat onze vakantie verpest was. Zeer goed van Sunweb gedaan toch.

  • Algemeen 2
op 23 januari 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019

Boek al jaren bij Sunweb , en hoop het nog jaren te doen

  • Algemeen 10
op 22 januari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2019

Niets maar dan ook niets is goed gegaan, accomodatie overboekt, ergen sanders gehuisvest, voldeed totaal niet aan hetgeen wij in eerste instantie hadden geboekt. Vervolgens een waardeloze afhandeling. Hele jaar hard gwerkt en dan valt je enige vakantie van het jaar in duigen. Ik zal iedereen afraden bij Sunweb te boeken, temeer omdat het gehele sunweb gezelschap niet te spreken was over de geboekte vakantie

  • Algemeen 1
op 11 januari 2020 bestemming: Oostenrijk / Achenkirch, reisperiode: december 2019

Na overboeking van een wintersportvakantie Pertisau in de kerstvakantie december 2019 in Oostenrijk heeft Sunweb er alles aan gedaan om voor ons een ander hotel te zoeken. Het hotel Achentalerhof in Achenkirch, de taxi van Pertisau naar Achenkirch v.v., het contact met Sunweb was super. Wij hebben hierdoor een onbezorgde en een hele fijne vakantie gehad.
Sunweb dank je wel.

  • Algemeen 10
op 11 januari 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2019

Ik moet een annulatie factuur betalen voor een reis dat ik zogezegd heb geboekt, maar alle mails daaromtrent kwamen in mijn ongewenste emails! Hoe moet ik dan weten dat er een reis is geboekt?
Daarbovenop heel klantonvriendelijk en lang wachten tegen dat ze telefonisch bereikbaar waren!

  • Algemeen 1
op 10 januari 2020 bestemming: Oostenrijk / Kaprun, reisperiode: december 2019

2 dagen voor het vertrek op skireis krijg ik een ongeluk waarvoor het voor mij onmogelijk is om te vertrekken. Ik bel naar sunweb en leg de situatie uit. We hadden geen annulatieverzekering ( jammer genoeg ook niet met visagold betaald) maar hoopte toch om het geld van de niet gebruikte skipas terug te kunnen krijgen. Er werd mij gezegd om aan de reisleider daar ter plaatse alles door te geven en de hoofdboeker moest terug bellen om te annuleren. Bij aankomst was er geen reisleider dat is een. Twee er is ons telefonisch niets gezegd geweest over de skipas terwijl de situatie duidelijk geschetst is geweest.
Na een klachtmailtje naar sunweb was het ineens misschien toch mogelijk de voorlaatste dag van mijn vrienden hun reis om de skipas terug te gaan geven en het betaald bedrag terug te krijgen. Door het laattijdig ingrijpen van sunweb hadden mijn vrienden ondertussen mijn skipas voor de helft van het bedrag verkocht aan een gelukkige skiër. Absoluut niet tevreden van de gebrekkige service!

  • Algemeen 3
op 7 januari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2019

Wederom bij de boeking zwembad zijde aangegeven een jaar van te voren al geboekt maar bij aankomst blijkt het hotel hier niet van op de hoogte te zijn en zitten we aan de weg kant wat we niet prettig ervaren.

  • Algemeen 4
op 27 december 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: december 2019

Wat een top vakantie gehad met sunweb en reisleider was van wereld klasse william bedankt

  • Algemeen 10
op 4 december 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2019

De beoordeling heeft vooral met sunweb te maken ter voorbereiding op de reis. Ze hebben ons op alle mogelijke manieren tegen gewerkt om onze vragen beantwoord te krijgen, en uiteindelijk ook totaal geen moeite gedaan ons ergens bij te helpen (eerste vakantie met een baby). De vakantie en het hotel waren prima, sunweb heeft ons helaas alleen tegengewerkt in hun service

  • Algemeen 3
op 27 november 2019 bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: november 2019

Geweldige vakantie gehad mede dankzij Agnes van Sunweb! Complimenten.

  • Algemeen 10
op 25 november 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2019

In 2019 geen buskosten.wij boeken voor 2020 wel buskosten€30.00 waarom lijkt nergens op.

  • Algemeen 5
op 19 november 2019 bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: november 2019

Alles was van begin tot einde tiptop.Warme ontvangst in het hotel door zowel uitbaters als personeel.Heel lekker eten.Verschillende zwembaden.Mooie lagune.Shuttleservice naar de zee .Wij gaan zeker nog is terug naar three corners😍

  • Algemeen 9
op 15 november 2019 bestemming: Oostenrijk / gerlos, reisperiode: januari 2019

Trieste organisatie . TIP: NIET BOEKEN BIJ SUNWEB

  • Algemeen 1
op 31 oktober 2019 bestemming: Spanje / St antonin, reisperiode: september 2019

NA EEN heerlijke vakantie kwam de transfer naar het vliegveld een domper de host vertelde dat om 7.35 uur opgehaald dus wij wachten voor het hotel de plek waar wij begin vakantie waren afgezet verkeerde plek moesten 50 meter verder bij de bushalte zijn dus een taxi deze werd niet vergoed omdat je op een side van sunweb daarop zou staan dat wij bij de bushalte moesten zijn gaat moeilijk zonder internet dat de host vergeten was te vertelden waar de opstap plaats was geld niet

  • Algemeen 8
op 20 oktober 2019 bestemming: Spanje / Pineda del Mar, reisperiode: juli 2019

Het hotel was prima. Maar de ligbedden op het strand die wel aangegeven zijn, hebben wij niet kunnen vinden. Tevens was er zandstrand omschreven en waren dit kiezels tot grote stenen hoe dichter je bij de waterlijn komt. Wij zaten in het Golden Taurus Hotel. Hier een discussie met Sunweb over gehad. Maar er werd niet toegegeven. Dit zouden zij ook niet aanpassen op de site. Dus bij deze de informatie. Sunweb is meestal goedkoper maar de service ontbreekt het er nog wel eens aan.

  • Algemeen 7
op 12 oktober 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2018

Weggestopt onderste verdieping, terwijl bovenste was gevraagd, door struik geen uitzicht, 2 slaapkamers gevraagd, misleiding op de website, dus 1 gekregen, de 3 is dus voor de ligging .. rest is zeer slecht , ze zijn ook nog onbereikbaar ook...

  • Algemeen 3
op 9 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2019

We zaten in sisi hotel village
Het is oud gedateerd
Eten vaak kout en eentonig brood smiddags was van de ochtend
Vaak niet gaar of veel te gaar
En inege was dat het goed schoon was.
Maar ondanks dat bleef je aan de tafels buiten plakken en het zitten op het termijn was bezet door katten

  • Algemeen 4
op 4 oktober 2019 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2019

Verwachtingen waargemaakt zowel reis als hotel

  • Algemeen 8
op 4 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Chalchidiki, reisperiode: september 2019

Een vakantie in Griekenland in een super goed prijs/kwaliteit hotel portes beach gehad in september. Aardig personeel en alles goed geregeld qua handdoeken ligbedden eten drinken etc. Jammer dat er altijd weer een maar aan zit die je vakantie minder positief maakt en wel aan Sunweb zelf! Excursies geboekt met 4en waarvan 1 excursie niet met 4en maar met 2en kon doorgaan i.v.m hevige buikloop van ander stel. Sunweb benaderd maar geen arts erbij gehaald( of je dat in Nederland wel doet bij buikloop)😡was er geen enkele manier om 100€ terug te krijgen of zelfs geen gedeelte. Ik vraag me af of de boot wel voor die personen betaald is waar het dan ook thuis hoort.
JAMMER. De vriendenclub.

  • Algemeen 6
op 29 september 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2019

Wij boekten als jong koppel een dure vakantie via sunweb. Wij gingen in september naar het Dimitra Beach resort in Kos. Wij betaalden een ALL-IN formule om er eens echt van te genieten. We betaalden hier dan ook de prijs voor en hoopten op kwaliteit en een onvergetelijke vakantie. Jammer genoeg verliep de vakantie niet helemaal zoals wij gehoopt hadden en heeft Sunweb ons hier niet geholpen. Ik zal een paar dingen opsommen die voor een bijna 5 sterrenresort met zo'n duur prijskaartje niet kunnen.
In onze eerste kamer, kamer 001:
- De badkamer deur die niet goed sloot.
- de kleerkasten stonken zo hard dat we onze kleren er niet in konden doen omdat we bang waren dat de geur in onze kledij zou gaan.
- Bijna tot geen wifi verbinding
- badkamer niet super proper
- kakkerlakken in de badkamer die dan in gaten verdwenen. Deze werden niet teruggevonden en daarom zijn wij van kamer veranderd.
Kamer 2, kamer 005
- Het kluisje die bijna onmogelijk open en toe ging, waardoor we telkens 10 minuten verloren om deze te kunnen gebruiken.
- de lampen naast de televisie die niet werkten
- sommige schakelaars die niet werkten dus moesten we telkens naar de andere kant van de kamer gaan om alles uit te doen.
- De ligbedden buiten waren ook niet proper (vogelstront)
- De poetsvrouw die soms 3 keer terugkwam zonder te kloppen, terwijl we "nee" zeiden.
- De handdoeken die elke dag werden ververst kwamen soms pas 2 u later dan dat de kamer was gekuist, dus als je je wou douchen ging dat niet want geen handdoeken.
- WEERAL een kakkerlak, deze keer naast ons bed, zijn ze gewoon komen platslaan op onze muur, waardoor er een dikke bruine vlek achter bleef.
Algemene dingen:
- De eerste dag werden we geserveerd aan het zwembad, wat we niet persee wouden maar wel een leuke indruk, maar dat bleef ook maar bij die ene dag, dus ook een vreemde manier om het aan te pakken.
- Soms werd je niet zo vriendelijk behandeld door het personeel of werd je bekeken, dit geldt zeker niet voor alle medewerkers, sommige zoals in het restaurant waren super vriendelijk en aangenaam.

sunweb heeft ons niet geholpen, geen compensatie en zijn totaal niet redelijk geweest bij het helpen, nooit bestel ik nog met sunweb. U zou het beter ook niet doen, afzetters...

  • Algemeen 5
op 28 september 2019 bestemming: Griekenland / Kos-stad, reisperiode: september 2019

De reis was goed georganiseerd. Duidelijke info, tussentijdse berichtjes over de diverse reisonderdelen. Dit onderdeel was wmb zeer goed.
Het hotel Costa Palace echter is zeker geen 4 sterren waard. Appartementen zeer eenvoudig, bij 1 gedeelte zelfs geen lift. De ligging echter natuurlijk prima.

  • Algemeen 8
op 27 september 2019 bestemming: Griekenland / Acharavi, reisperiode: september 2019

Ik heb het idee dat de beoordelingen op de website van sunweb niet kloppen. Wij gingen naar een hotel dat een 8,5 kreeg. Maar bij aankomst bleek dat het een superkleine douche had, je kon amper erin staan, het stroomde steeds over. Weinig kastruimte, en op de locatie was niks te beleven. Receptie was onbemand en het was gehorig. Voor mij zou dit nooit een 8,5 kunnen zijn. Wanneer we in overleg wilden met sunweb werden we niet serieus genomen. Op onze uitcheckdag was er geen water, dus geen toilet, douche, niks. Sunweb wilde niet meedenken over een oplossing.

  • Algemeen 4
op 26 september 2019 bestemming: Griekenland / Kamari, reisperiode: september 2019

Bijna alles was zoals wij ons dat hadden voorgesteld.

  • Algemeen 9
op 24 september 2019 bestemming: Spanje / Carihuela, reisperiode: september 2018

We hebben een geweldige vakantie gehad in Hotel Pedro! Met name dankzij de goede service van Sunweb! We konden met al onze vragen terecht bij Merel ! Een hele lieve leuke spontane meid werkzaam bij Sunweb! We zijn super blij en gaan zeker vaker bij ze boeken!

  • Algemeen 10
op 20 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019

Geweldige hostess in Griekenland
Kennis van zaken.super gemotiveerd
Iemand die hart voor de zaak heeft
Sunweb wees zuinig over deze geweldige reisleidster van appartement Ermis in Rethymon. Ondanks haar operatie stond ze wel voor de klanten klaar. Een absolute KANJER !

  • Algemeen 10
op 10 september 2019 bestemming: Portugal / Olhos de agua, reisperiode: augustus 2019

Het complex Olhos de agua heeft een schitterende ligging, alleen is het geen 4 sterren waard. Alles is gedateerd of kapot. Geen WiFi verbinding in het appartement. De meeste ligbedjes bij het zwembad waren stuk. Twee van de drie airco’s waren kapot, schimmel en lekkage in de badkamers. Te kleine lakens op een te groot matras, dus na een keer draaien lag je op het kale matras. Een aantal lampen waren stuk, de raambekleding in de keuken kon niet meer naar beneden. In een van de slaapkamers was een raam dat niet meer open of dicht kon. Het barretje bij het zwembad had zeer flexibele openingstijden. De koffie in het restaurant was de ene dag goedkoper dan de andere. Er stond nog een televisie, een beeldbuis model, waarvan de afstandsbediening ook niet werkte.

  • Algemeen 4
op 31 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2019

De reisleiding waren stagiaires en namen ons niet serieus. Ze waren onpersoonlijk en voor het uitchecken moesten we een app downloaden. Wij hebben liever iemand op leeftijd en niet iemand die zomaar wat zegt. Hotel was prima, zeer vriendelijke mensen.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Agia Galini, reisperiode: juli 2019

Onze ervaring in hotel Sunlight was zeer positief. Het hotel waar we 2 weken verbleven was klein maar perfect. De kamer had alles wat nodig was,niet meer en niet minder. De bedden sliepen ook perfect. De badkamer had ook alles wat nodig was. Het ontbijt zag er ook altijd heel goed uit,en waren de schalen nog niet leeg werden ze gelijk weer bijgevuld. Ook het personeel was heel vriendelijk. De kamers werden dagelijks schoongemaakt. Natuurlijk zijn er altijd dingen waar mensen wat over te zeggen hebben maar onze conclusie is dat het een onvergetelijke vakantie is geweest.

  • Algemeen 9
op 26 augustus 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: januari 2019

Wij gingen tien dagen naar hotel volga in callela. Wij werden met de bus door Amber opgehaald en werden als 3e stop afgezet. De bus bleek niet bij het hotel te kunnen komen. Er werd gemeld straat uitlopen en je loopt zo tegen hotel aan. Aan het eind van de straat zo een 800 meter verder een treinspoor maar geen hotel volga. Dus maar Google Maps ingeschakeld en jawel een blok naar rechts ipv het gemelden ( het hotel heeft indien ze op de hoogte zijn een ophaal service met taxi als de reis organisatie meldnhoelaat de gasten er zijn. De afstand is voor ouderen niet te doen). Aangekomen bij het hotel volga wilde wij graag inchecken...helaas pas vanaf 14.00 da's een tegenvaller als je om 11 uur bij de balie staat en om 03.00 bent opgestaan om naar Schiphol te gaan. Stond niet vermeld op de site en de papieren. Om 13.30 was de kamer klaar en dus de enveloppe die we gehad hadden met info opgemaakt.... de volgende dag was er een meeting 2 dorpen verderop ongeveer 1.5 uur lopen of 20 min trein en nog ver lopen. Ik gebeld laat maar zitten te ver. Bleek dat alle passagiers de verkeerde info hadden. Bij vertrek hoorde wij van andere gasten als je om 5 uur smacht vertrekt het hotel een ontbijt maat met koffie en een taxi regeld naar de opstap plek...uiteraard is er door reisleiding niets gemeld. Gelukkig door gasten in het hotel wel. Wij kregen bij afzettenntr horen dat we aan de andere kant van de weg zouden worden gehaald. Ook dit klopte niet. Was op dezelfde plek als waar we waren afgezet. Ik kan nog even doorgaan maar denk dat u zo genoeg info heeft. Men werkt bij sunweb met stagiaires ter plaatse die zonder hulp voor de leeuwen worden gegooid dus verwacht hier niet te veel van. Het hotel was zeer goed Alleen jammer dat er niet gemeld word dat er een spoorlijn voor de deur ligt. Terwijl er staat steek de weg over en je staat op het strand.
Sunweb.... kom op niet gewend van jullie.

  • Algemeen 5
op 26 augustus 2019 bestemming: Kroatië / Sibinek, reisperiode: augustus 2019

De service van de hostess van sunweb is zeer slecht. Wij reizen met een grote wagen waardoor we niet in een parkeervak kunnen parkeren. Dit was helemaal geregeld. Bij aankomst niets en de dames maken zich er vanaf jammer kan er ook niks aan doen. Verder horen ze 2x overdag een uurtje aanwezig te zijn echter ze zijn er nooit je mag je vraag opschrijven maar vervolgens gebeurt er ook niks. Wel ligt er een nummer voor echte noodgevallen. Al met al zeer slecht dus. Land/park op zich is wel prima

  • Algemeen 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende