Schrijf een ervaring over Sunweb en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Sunweb

Pagina 1 van 51 met 508 resultaten

op 13 juni 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2018

1. Wij arriveerden meer dan 5 uur te laat op onze bestemming door wijziging vlieguren van de oorspronkelijke boeking . Om 2u35 op 22-06-2019 kwamen we aan in Chrown Charm Palace in Side / Turkije . Na inchecken aan de balie boden wij ons aan in het restaurant voor een korte maaltijd en een koffie.
Daar kregen we te horen dat wij dit moesten betalen met cash geld ook al hadden wij “ all inclusieve “geboekt. We hebben dus niets gegeten of gedronken.
2. Ondertussen was de koerier met onze valiezen naar de 2 geboekte kamers vertrokken . Daar ook aangekomen stelde we vast dat de geboekte kamers niet degene waren die wij gevraagd hadden . We zaten in een gure omgeving in de kelder van het gebouw.
Wij melde dit aan de valiezenkoerier en de melde ons dat het hotel overboekt was . Daar hadden wij natuurlijk geen boodschap aan want we waren doodmoe van onze heenreis.
S ’Anderdaags om 8.00 boden wij ons aan de balie aan om andere kamers te vragen. De onthaalbediende verstond zelfs geen woord engels en moest een collega bij halen . Die melde ons dat hij alleen een klein beetje duits verstond.
Wij vroegen toen achter de manager maar ze weigerde hem lastig te vallen .
Onze hoop was toen gevestigd op de consulent SUNWEB die om 12.15 zou komen. Om 12.45 kwam deze persoon binnen met veel show en groot lawaai .Hij zei iedereen mocht hem vragen stellen als het maar SNEL ging want hij had weinig tijd. “time is money “ zei hij paar keer tegen de mensen die al tijdje op hem aan wachten waren. Hij had zelfs zijn dossier niet bij met de prijzen van de trips , die moesten wij hem geven …….
Door zijn chaotische gedrag kregen paar mensen het op hun heupen en verdwenen .
Hij is toen even met mij naar de balie geweest en na nazicht boeking door de baliemedewerker bleek dat er een fout was gebeurd tussen Sunweb en boekingsmaatschappij in Zurich (bevestigd op de voorlaatste dag door de manager). Wij hadden 2 kamers voor telkens 1 persoon besteld en betaald (rustig gelegen , niet rokers en zwembadzicht ) Wij ontvingen 2 grote kamers voor 3 personen in een kelder zonder zonlicht .
Plots vond meneer dat iedereen die met ons aan tafel zat dit moest horen , dat wij in de toekomst beter de kleine letterkes moesten lezen ipv hem hiermee lastig te vallen. wij hadden dit .Hij riep hard zodat iedereen dat kon horen dat wij 2 voordeelkamers hadden besteld en dat betekende volgens hem “economische kamers “ . Wat natuurlijk klare onzin was , want dit hadden wij niet besteld . Zwaar ontgoocheld hebben wij toen maar beste gemaakt van onze vakantie omdat jullie consulent niet deed wat hij moest doen !.
Die kamers waren echt horror want het was er ook ijskoud omdat er geen streepje zonlicht binnenkwam en wij zelfs overdag de verlichting aan doen om niet in een donker gat te zitten . Ook tot 2 maal toe waren de afvoer vd douches verstopt zodat de hele kamer onder stikkend water kwam te staan . Telkens moesten wij uren wachten voor de medewerkers van het hotel dit kwam opruimen want als je de receptie belde verstonden ze geen engels en ondernamen ze niets.
Ook lagen wij juist tegenover een stockage ruimte van oud vies en versleten materialen van het hotel . De klappoorten stonden regelmatig open wat visueel een geweldig uitzicht was . Ook heeft 4 dagen lang daar een stelling gestaan vlak tegenover onze kamers .
Op onze voorlaatste dag kregen wij toevallig de manager te spreken nadat iemand van het animatiepersoneel kennis had gekregen van onze slechte kamers en de problemen met de afvoer douches. Dat zelfde personeelslid melde ons dat dit normaal kamers waren voor het dienstpersoneel maar door de overboeking hadden ze die aan ons toegewezen. De manager deed of zijn neus bloed want het was niet waar wat dit personeelslid ons vertelde. Na wat over een weer gepraat bood hij ons 2 nieuwe kamers aan maar zei er ook bij ….. het is de moeite niet meer want jullie gaan morgen toch naar huis.
Ook heeft uw consulent via whatsapp de voorlaatste dag ( 27 juni) zijn vel proberen te redden met de vraag of er nog problemen waren. Het kwam er op neer dat hij zich zelf niet verantwoordelijk stelde voor de problemen . Als hij zijn job professioneler had aangepakt dat was een stuk van de morele schade opgelost . In een kelderverdieping uw vakantie doorbrengen wenst niemand !

Wij hebben in bijna alle middellandse zee landen gelogeerd met diverse maatschappijen , zelfs hotels met 3 sterren maar dit is ergste wat we al meegemaakt hebben. Onze ganse vakantie hebben wij gefrustreerd rondgelopen omdat NIEMAND zich iets aantrok van onze problemen. Dit staan nochtans in de contractuele overeenkomst dat SUNWEB verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn cliënten .
Indien jullie geen fout hadden gemaakt bij de boeking en als jullie consulent zijn professionele verantwoordelijkheid zou hebben genomen , dat hadden wij een mooie en zorgeloze vakantie kunnen hebben . Nu is dit echte horror geweest en stellen wij ons de vraag hoe ernstig SUNWEB onze klacht zal behandelen. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 12 juni 2019 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2019

De 4 is speciaal voor de terugreis waar we op Milan 1 1/2 in de rij hebben gestaan om in te checken door jullie kinderbeleid. 1 kindje en de hele familie kan inchecken opa oma noem maar op, dit alles het aanschuiven van deze gezinnen gebeurde alleen bij onze desk de andere deel daarliet het goed het gevolg de laatste stoelen in de vlieger en in de wc lucht. We zaten het eerst in de afhaalbus en het laatst inde vlieger ik vlieg regelmatig heb nog nooit zo lang moeten staan om in te checken. Ben niet meer de jongste was blij eindelijk ingecheckt te hebben. Vlucht 8/9 juni 1112 ... Lees meer

  • Algemeen 4




op 12 juni 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2018

Ze in nederland zeggen dat je je probleem ter plaatsen door moet geven. Maar de hostes het niet zonder nederland /hoofdkantoor op kunnen lossen. En niet op de hoogte zijn van hun accomodaties. En geen fatsoenlijke oplossingen kunnen bieden ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 juni 2019 bestemming: Griekenland / Aga Efimia, reisperiode: juni 2019

De reis was goed geregeld, inclusief transfer van/naar vliegveld. 2 weken van te voren geboekt. Het appartement was precies zoals beschreven op de site, maar overtrof onze verwachtingen wat betreft ruimte , inrichting (erg ruim, smaakvol ingericht, fantastisch uitzicht vanaf het balkon (zelfs met parasol), alle benodigdheden die je kunt bedenken (tv zenders kun je wel vergeten, alleen BBC en grieks, maar die heb je niet nodig in zo'n fantastische omgeving, daar kijk je thuis wel naar). De eerste dag een briefing van Sunweb over wat je allemaal kon doen en vragen beantwoorden. Daar hadden we niet veel aan. We kregen alleen activiteiten te horen die we al van Sunweb hadden gekregen en vragen daarover wist ze niet te beantwoorden. Of er dan een soort van VVV was in het dorp? Ze wist het niet, dacht van niet. Zelf op onderzoek uit gegaan en vonden een piepklein reisbureautje annex motorbootjesverhuur. Die hebben ons van alles kunnen vertellen over tripjes, waar te regelen en bijzonderheden . ze konden ook al onze vragen over die trips vertellen. En anders konden we wel bij het mannetje van de kiosk antwoorden krijgen (en dat klopte). Je kunt trouwens van een heleboel grieken wel dingen te weten komen. Ze vertellen er graag uitgebreid over. Dus we hebben erg veel ondernomen. Een motorbootje huren is aan te bevelen(wij deden dat bij dat reisbureautje, blue boot) je kunt langs alle baaien varen(en zwemmen) waar je alleen maar per boot kan komen. Wij hadden nog nooit zelf zo'n boot bestuurd, maar je krijgt uitgebreide theorie (waar wel en waar niet varen, waar en hoe voor anker gaan, etc. Daarna praktijkoefeningen tot je zeker van je zaak bent. Was een prachtige tocht, de baaien, grotjes, rotsen, natuur, ergens anker uitgooien en gaan zwemmen. Heerlijk. Ook een cruise rond het eiland Ithaka gemaakt. Ook al zo mooi. Stopte ergens waar je kon zwemmen en deed een paar plaatsen aan. Genoeg tijd om daar rond te kijken en wat te eten ( de plaatsen op de eilanden zijn niet zo groot). De bustoer rond Kefalonia was ook erg mooi wat natuur betreft en de plaatsen die we aandeden. We zijn ook nog naar de romeinse villa met mooie mozaieken wezen kijken, maar daar was praktisch niets meer van te zien. Lag trouwens niet net buiten Aga Efimia zoals we gelezen hadden, maar in het plaatsje zelf, 5 á 10 minuten lopen van ons appartement. Overal piepkleine kiezelstrandjes,)ook 1 voor ons appartement) neem dus waterschoenen mee als je wit zwemmen. Jack van de motorbootjes/reisbureautje wist nog andere strandjes waar niet veel mensen kwamen. Gewandeld door het plaatsje , ook prachtig. Je moet dus wel een beetje ondernemend zijn, maar dan heb je ook een prachtige vakantie. Die ene week dat we er waren, leken wel 2 weken. Was ook wel genoeg. Dus Sunweb: wij waren heel erg tevreden, alleen graag een medewerker daar ter plaatse die ook wat kan vertellen. Dan was het een 10 geweest, nu een 9. Ik denk dat het voor kinderen minder geslaagd zou zijn. Bedankt Sunweb.

  • Algemeen 9
op 8 juni 2019 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: mei 2019

De verstrekte informatie over de accommodatie kwam overeen met de praktijk, tijdig en volledig informatie verstrekking over de reisbescheiden en de reisleidster had tijdens ons verblijf een toegevoegde waarde, omdat zij er woont meer kon vertellen dan een gemiddelde reisleider.

  • Algemeen 10
op 3 juni 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2019

Een flinke naai streek omdat de website niet goed is ineens is de vakantie 835 euro duurder

  • Algemeen 1
op 28 mei 2019 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2019

Ik betaalde voor de reis en na twee dagen ontving ik een e-mail dat ik een visum nodig had. Ik vroeg een visum aan, ik kreeg geen visum omdat ik geen paspoort heb. Ik moest de annuleringskosten betalen. Ik verloor 600 euro. Het was niet mogelijk om de reis naar een andere datum uit te stellen of het geld te recupereren. Schandaal, ik raad het niemand aan. Ik verloor geld omdat ik te laat was geinformeerd door ze, ook al was het niet mijn schuld!!! Raad niemand aan!!

  • Algemeen 1
op 27 mei 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018

PRIMA HOTEL,PRIMA HOTELSERVICE
ZEER SLECHTE SUNWEB-SERVICE!!!
TIJDENS ONS GANSE VERBLIJF, NIEMAND VAN SUNWEB NOG GEHOORD OF GEZIEN.
WISTEN ZELF NIET WANNEER DE BUS KWAM OM ONS OP TE HALEN VOOR ONZE RETOUR NAAR DE LUCHTHAVEN!!
HEBBEN ZELF MOETEN BELLEN NAAR EEN NOODNUMMER VAN SUNWEB...ZEER ONDERMAATS!

  • Algemeen 7
op 25 mei 2019 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2019

Vanaf dag 1 begon al het gezeik met sunweb, normaal krijg je de volgende dag een uitleg over excursies en omgeving etc. (Volgende dag) helemaal niemand te zien van sunweb, aan 1 excursie deelgenomen en te veel betaald vergeleken met andere die ook meededen aan de excursie. Overigens de hele vakantie van 8 dagen niemand meer gezien van sunweb. Op de dag van het terugvliegen is de chauffeur die ons om 7:30 zou oppikken dik 45 min te laat. Aangekomen in het vliegtuig op de terugreis blijkt dat we ‘de verkeerde stoelen hebben’. De stoelen hebben we voordat we gingen gereserveerd via sunweb en €21,- per stuk voor betaald. Kortom alles wat via sunweb was geregeld was verschikkelijk slecht! Ik zou niemand aanraden om Van deze vliegmaatschapij gebruik te maken. Wij doen dit in ieder geval never nooit meer..

  • Algemeen 2
op 22 mei 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2019

Last minute Sunweb is nep! Mooie nieuwe slogan overigens! De echte scherpe last minutes hebben allemaal haken en ogen of addertjes onder het gras. Boeken voor een scherpe prijs is nagenoeg niet mogelijk. Vlucht vol, vertrek van een andere luchthaven (Groningen heen Amsterdam terug?!?), langer blijven, etc. krijg je te horen als je een half uur in de wacht hebt gezeten. Dit ondanks dat je wel via de site kan boeken maar uiteindelijk niet verder kan om hem definitief te maken. Diverse bestemmingen geprobeerd en allemaal hetzelfde resultaat. Pure misleiding wat TUI dan echt niet heeft. Jammer want toch voor niets verlof aangevraagd....

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende