Harlaar
op 7 juli 2020
bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juli 2020
Sunweb laat ons in de kou staan. Ze geven geen antwoord op de mail. We zitten nu op vijf dagen voor vertrek!!
... Lees meer
Wim
op 6 juli 2020
bestemming: Nederland / Rijssen, reisperiode: juli 2020
Sunweb is zeer slecht bereikbaar, zowel telefonisch helemaal niet als digitaal slechts fake. Je krijgt op messenger nietszeggende antwoorden waardoor je gewoon boos wordt....Een week voor vertrek is er nog steeds niets bekend over onze reis. Zeer droevig!
... Lees meer
Margreet
op 6 juli 2020
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2019
Volgende maandag zouden wij naar Zakynthos vertrekken, onze accommodatie is dicht en we hebben nog niets van Sunweb vernomen, telefonisch niet bereikbaar en op mail wordt niet gereageerd.
... Lees meer
Platzak
op 3 juli 2020
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2020
Reis is door sunweb geannuleerd ivm corona.Meerdere malen contact via mail,en tel.maar geen reactie. Wij willen ons geld terug,uiteindelijk een mailtje ontvangen dat wij ons geld niet terug krijgen,maar een voucher kunnen krijgen. Medewerkers van Sunweb denken de macht te hebben,en te kunnen beslissen over ons geld,en dat wij maar een andere reis moeten boeken. Beste mensen kijk a.u.b uit voor u gaat boeken bij Sunweb!
Jolanda
op 2 juli 2020
bestemming: Griekenland / Chalkidiki, reisperiode: juli 2019
Eenzijdig de reis geanuleerd, coronavoucher. Er zou bij annulering binnen 14 dgn gebeld worden maar alles is stil. Facebook, mail, instagram..alles verwijst naar het contact formulier waar niet op gereageerd wordt. Ik heb begrip voor de drukte, begrip voor alle papieren maar niet voor afspraken niet nakomen en geen contact. Ik durf niet om te boeken via de site omdat er andere regels gelden binnen 14 dagen vertrek. Kortom zeer slecht!
Marianne Jongsma
op 2 juli 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020
Slechte klantenservice via Sunweb. We konden al aanzien komen dat het reisadvies van Portugal zou worden aangepast, maar tot op heden alleen na het invullen van het vervelende omboekformulier - geen verdere reactie gehad. Telefonisch ook onbereikbaar.
Mulder
op 1 juli 2020
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2020
Sunweb canceld nu al onze reis op 13 augustus naar Kos , we krijgen voucher maar willen geld terug! Bovendien: Griekenland is weer open!en ze hebben nergens meer mogelijkheid tot telefonisch contact.
Quanjel
op 1 juli 2020
bestemming: Griekenland / Poros, reisperiode: augustus 2020
Sunweb annuleerde de reis van augustus 2020 terwijl vanaf 1 juli 2020 Griekenland weer open is voor toerisme. De reis is op de site gewoon nog te boeken. Ongelooflijk!! Wat een bagger
Joel
op 30 juni 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020
SLECHT!!!
Mijn vriend en ik zijn al ruim 1.5 maand bezig met het omboeken van onze vakantie. Dit doen wij zoals aangegeven via de site van Sunweb. Helaas krijgen wij keer op keer de zelfde informatie toegezonden met het verzoek onze vakantie om te boeken via de website. Dit doen wij dus nu weer voor de 3e keer. Wij vullen dan netjes het formulier in en kiezen een hotel waarvan de agenda beschikbaar is voor volgend jaar, en waar de prijzen al bij staan. Nu krijgen wij alweer 2 weken 0 reactie, en onze deadline voor het omboeken verloop morgen al! Wij zijn niet tevreden met de klantenservice die ook nog eens telefonisch niet te bereiken zijn. Bang ben ik dan ook dat de omboek periode na morgen verloopt, wij nu nog steeds niet weten of het 3e omboek formulier wel akkoord is, en wij straks verplicht zijn om of toch op reis te moeten met alle risico's van dien, of onze aanbetaling kwijt en geen vakantie voor volgend jaar te kunnen boeken. Wellicht dat de klantenservice dit nu wel leest, en niet op onze mails reageert richting hun eigen collega's i.p.v ons. Heel slecht, onze omboeking word dus niet eens goed bekeken aangezien we gewoon elke keer het zelfde antwoord krijgen. Graag worden wij telefonisch benaderd of nu goed geholpen voor het echt te laat is!
Robert
op 29 juni 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020
Slechtste communicatie ooit en oplichting. Hoe kunnen mensen hier werken. 27 juni melden dat alles door gaat en alles betalen. 29 juni cancelen en geen geld terug geven. Slechte manier om de cashflow voor de directie aan te vullen.
Antoine
op 29 juni 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2020
Het is nu 29 juni Op jullie website staat dat "we weer naar spanje mogen". maar jullie annuleren mijn reis van notabene 15 AUGUSTUS. omdat de luchtvraatmaatschappij bij jullie heeft geannuleerd. dat heeft toch niks meer met Corona te maken maar met een stukje organisatie? IK wil op korte termijn contact !! Jullie zijn op geen enkele wijze bereikbaar. nergens reageren jullie op. Mijn kinderen liggen in bed te huilen !!!! Hoe durven jullie met 1 mailtje te annuleren !!!!! IK wil met spoed een oplossing !! Corona tot daar aan toe alle begrip. Maar jullie annuleren een reis die 15 augustus plaats vindt omdat de luchtvaartmaatschappij het organisatorisch niet voor elkaar heeft . Je kan niet alles op corona schuiven
Maikel
op 29 juni 2020
bestemming: Griekenland / Chersonisos, reisperiode: juli 2020
Sunweb moet zich diep schamen hoe ze omgaan met hun klanten.
7 jongens van 18 hebben niks te zoeken daar dat is nu toch wel duidelijk.
Gogo tours annuleert de jongerenreis naar Chersonisos wel.
Sunweb is onbereikbaar alleen standaard mails.
Luna Huygens
op 29 juni 2020
bestemming: Griekenland / Sissi, Kreta, reisperiode: juli 2020
Sunweb heeft op een heel onrespectvolle manier gebruik gemaakt van de hele situatie omtrent corona. Onze reis ging eerst door en dus moesten we het resterende bedrag zo snel mogelijk storten. Ongeveer een week nadat het geld gestort werd kregen we bericht dat onze reis toch niet kon doorgaan en dat we een voucher zullen krijgen. Met een voucher zijn wij als studenten niet geholpen en al zeker niet als Sunweb al hun reizen duurder maakt waardoor we niet zullen toekomen met ons bedrag. Wij plannen zeker en vast nooit meer een reis via deze organisatie!
Sabine
op 26 juni 2020
bestemming: Griekenland / Paxos, reisperiode: juli 2020
Ik was super tevreden over Sunweb maar in Corona tijd faalt Sunweb door de manier van communiceren, onze locatie blijft dit jaar gesloten, we zouden bijna gaan en ze blijven maar standaard mail sturen alsof we nog gaan. Het is echt gewoon pijnlijk hoe je als klant wordt behandeld.
Sander
op 25 juni 2020
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2020
Wat een vreselijk bedrijf en wat een vreselijke slechte service!
Wij hadden voor de corona crisis een mooie vakantie geboekt bij Sunweb. Omdat de situatie natuurlijk is veranderd besloten wij gebruik te maken van de omboek mogelijkheid. Wij zagen een hele mooie vakantie in Corfu. Na met veel moeite na anderhalve week! Eindelijk een reactie te krijgen op de vraag hoelang de transfer naar het hotel duurt (op de site stond het voor onze bestemming niet aangegeven). Hebben wij het formulier netjes ingevuld zoals het hoorde.
Een week later (zonder enige vorm van contact) zagen wij ineens dat de prijs van onze vakantie met maar liefst 75% verhoogt was! (van € 1.319 naar € 2.309 p.p) Wij hebben Sunweb hiermee geconfronteerd (via Facebook want de telefoon hebben ze uitgezet (enkel een bandje dat ze het druk hebben)) maar Sunweb geeft aan dat prijzen nu eenmaal kunnen fluctueren en dat ze niks kunnen doen.
Uiteindelijk na onze onvrede wederom geuit te hebben, kregen wij een telefoontje van een medewerkster. Zij gaf aan dat ze niks voor ons kon betekenen met betrekking tot bovenstaand. Dus afgesproken met de medewerker dat we die avond naar een nieuwe vakantie gingen zoeken en dat zij ons de dag erna terug zou bellen (ze zou ons op haar persoonlijke lijstje zetten).
Helaas vandaag op de afgesproken tijden weer niets gehoord. Ook deze belofte maken ze niet waar. Wij hebben oprecht spijt ooit bij dit waardeloze bedrijf te hebben geboekt.
Wij hopen dat in de komende dagen e.e.a. alsnog geregeld wordt voor ons en dat wij volgende maand kunnen genieten van een mooie vakantie, maar wij raden het iedereen af om bij dit bedrijf te boeken.
Elpee
op 23 juni 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020
Wij moeten over 2 weken vertrekken maar horen helemaal niks van Sunweb. Via facebook en de mail krijgen wij standaard antwoorden. Omboeken van vliegvakantie naar autovakantie kan niet bij Sunweb maar omdat wij nog geen annulering hebben ontvangen kunnen wij ook niet elders boeken. Vakantiedagen staan vast en kan ik niet verplaatsen. Schandalig hoe Sunweb ook met zijn trouwe klanten gaat. Van mij mogen ze failliet gaan en komt er een betere organisatie voor in de plaats.
Verstrepen
op 23 juni 2020
bestemming: Portugal / Olhos d'agua, reisperiode: oktober 2020
Misbruiken de corona regels door onze, nog geen maand geleden (na lockdown), reis te annuleren met melding dat hotel wel open is, maar het de "All Inclusive" maar eerst toepast vanaf november ipv oktober..hebben een voucher gegeven....dit is schandalig en enorm klantonvriendelijk...in hun mail stond ook dat we de sector zo steunen voor de corona schade...wij krijgen zelfs geen keuze of we dat willen of niet...er werd zelfs geen alternatieve gelijkwaardige reis aangeboden...en hotel is dus open, maar niet met "AI".
Joke
op 22 juni 2020
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2020
Het is geen 10 omdat niet alle bagage aankwam, dat kwam door een fout van Easy Jet bij het inchecken. Ook bij aankomst op Lanzarote werd door Easy Jet weer een fout gemaakt. Dit zorgde voor enorme getouwtrek om bij Easy Jet verhaal te halen. Ook de reis verzekering deed niets . Uiteindelijk heeft SunWeb de kosten vergoed. Klasse!!! Dus voor Sun Web een dikke 10.
Jo
op 19 juni 2020
bestemming: Griekenland / Lixouri, reisperiode: juli 2020
Ondanks berichtgeving op de site van Transavia dat er in juli 2020 niet wordt gevlogen op Kefalonia, blijft berichtgeving van Sunweb uit. Inmiddels zitten we 2 voor weken voor vertrek, er is geen communicatie vanuit Sunweb over het al dan niet doorgaan van de vakantie en Sunweb is onbereikbaar (met uitzondering van standaard reacties via de mail, maar geen inhoudelijke reactie). Het is begrijpelijk dat het momenteel bij Sunweb erg druk is, maar dat neemt niet weg dat het onacceptabel is om mensen zo lang in onzekerheid te laten. Daardoor wordt ons de mogelijkheid ontnomen om nog wat anders te plannen, ook levert het problemen op in relatie tot mijn werk. Al met al een ontzettend slechte beurt voor Sunweb....
Ulf
op 16 juni 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2020
Hele trieste aanpak vd corona crisis. Populair doen dat je mag omboeken als je dat wil. Willen wij graag want in een vliegtuig hebben we geen goed gevoel over. Na indienen wijziging geen enkele bevestiging. Op Twitter ze flink achter de broek aan gezeten. Steeds opnieuw om boekingsnummer vragen om maar tijd te rekken. Al met al mag je een vliegreis niet omboeken naar auto vakantie. Heel sneaky. Nooit meer sunweb. Totaal onbereikbaar en continu standaard antwoorden van de medewerkers.
M.B
op 11 juni 2020
bestemming: Griekenland, reisperiode: juli 2020
Ontevreden over klantgerichtheid en afhandelen klachten rondom annuleren van de reis. Wij begrijpen dat Sunweb zelf ook in een zeer complexe situatie verkeren en waren al tevreden geweest met een fifty-fifty aanbod.
Helaas kleurt deze ervaring onze Sunweb beleving enorm.
Jolanda rozenhart
op 9 juni 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2020
Omdat ik eigenlijk nooit geen problemen hebt gehad met sunweb en ik neem.zeker de voucher ivm anders gaan ze allemaal failliet
Tim
op 7 juni 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020
De service die ze verlenen is ruk!!!!!!!!!!!! belachelijk na 4 mails, een telefoontje en 2 whatsapp gesprekken niks anders gehoord dan: "wacht nog 6 maanden op terugvragen en daarna nog 6 maanden wachten op geld terug :)"
Saskia
op 4 juni 2020
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juni 2020
Vakantie geboekt naar Egypte. Ging uiteraard niet door; direct gevraagd om geld terug en geen voucher, maar Sunweb heeft er lak aan. Klacht ingediend, maar Sunweb gaat er niet op in. Voucher, geen geld. Nogmaals aangegeven dat een consument zijn geld hoort terug te krijgen op verzoek, maar Sunweb gaat dat niet doen. Hun reactie: je kunt over 6 maanden alsnog je geld terugvragen... en dan krijg je het misschien binnen 12 maanden.
Schandalig
Kimberly
op 30 mei 2020
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2020
Belachelijke servicemeewerkers
Sander
op 16 mei 2020
bestemming: Oostenrijk / Sell am see, reisperiode: maart 2020
Wel betaald maar reisje nooit gehad. Corona gooit roet door eten, maar sunweb gaat niet terug betalen. Hoe kan ik sunweb betaald hebben zonder service te hebben gehad maar zonder terug betaald te worden! Schandalig! Dus ik moet nu met prive geld dat bedrijf kunstmatig in de lucht houden. Ik kan het zelfs niet eens persoonlijk terug vragen omdat de hoofdboeker dit moet doen( groepsreis). Maar wat heb ik daarmee te maken? Mijn geld, mijn reis, mijn niet gekregen service dooe sunweb. Ik walg van jullie, laat dat geld maar zitten, ga lekker failliert, dan kan er weer een gepassioneerd reisorganisatie terug voor komen. Losers! Als jullie geld aan mij zouden geven en ik lever niet, en wil dit ook niet terug betalen, zou je dan zelf ook niet pissig zijn sunweb? Ik denk het wel..
R. Fokkema
op 13 mei 2020
bestemming: Griekenland / Chalkidiki, reisperiode: mei 2020
Op 22 mei zouden we naar Griekenland. In de maanden maart en april meerdere malen contact gezocht met Sunweb. Tot 22 april bleef Sunweb in tegenstelling tot andere touroperators stug volhouden dat alle geplande vakanties na 20 mei gewoon nog doorgaan. Sterker nog, we kregen zelfs bericht dat we onze stoelen in het vliegtuig konden reserveren. Terwijl er geen vliegtuig meer opstijgt, bijna alle landen in een corona-crisis verkeren en er een code oranje geldt, kun je toch op je vingers natellen dat een vakantie op 22 mei naar Griekenland toch niet realistisch is. Dan neem je dus geen risico en hebben we op 22 april geannuleerd. Immers, des te langer je wacht des te meer annuleringskosten je moet betalen. Tot onze grote verbazing bleek Sunweb even later op hun site te melden dat alle reizen tot 27 mei zijn geannuleerd. Contact opgenomen met Sunweb mede omdat een andere klant (zie ook zijn reactie op deze site) op 22 april wel in aanmerking kwam voor een voucher. Geld wilden wij sowieso niet terug hebben. We hebben meerdere malen gevraagd om een voucher. Met een uitleg van Sunweb dat die klant misschien later op de middag heeft geannuleerd voelen wij ons heel erg benadeeld door Sunweb. Meten met 2 maten en sprake van willekeur. Aanbetaling kwijt en nog eens extra annuleringskosten betaald. Al meer dan 20 jaar trouwe klant maar voor ons absoluut geen Sunweb meer!!!!
Danny van Kolck
op 1 mei 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2020
Bij Sunweb zijn ze GEK. Wij zouden 18 juni vertrekken naar Kreta. Wij denken, maar weten dat niet 100% of dat doorgaat. In ons reisgezelschap zitten 2 mensen in de risico groep, 2 mensen in de zorg, waarvan 1 op de IC. Sunweb zegt doodleuk, als u niet wil moet u annuleren en de kosten 1650 betalen. Of het risico lopen in Griekenland. En als laatste optie, afwachten wat de regeringen gaan zeggen. Dan annuleren wij maar dan moet u nog wel het restant betalen ruim 3500 euro. U krijgt dat dan terug in vouchers. Met andere woorden ga ik dus voor bank spelen, of de 30 % annulerings kosten betalen. Vroegboeken is niet handig gebleken en voor ons nooit geen Sunweb meer.
T.de meer
op 28 april 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2020
We hadden een boeking gedaan naar tenerife en zouden juni vertrekken.
Zaten heel erg te dubben om het zelf te annuleren. Nu is er bekend dat de president van de canarische eilanden geen toeristen wil toelaten tot oktober.
Sinds 18 april bekend..
Hierover contact gehad met sunweb op 28 april. Deze geven aan dat ze het nog niet weten. Terwijl de telegraaf en algemeen dagblad het artikel op 18 april hadden geplaatst. Nou zitten wij nog steeds in ongewisse wat we moeten doen.
Ze moeten het op dit moment zeker weten maar doen alsof hun neus bloed.
Ik begrijp de situatie heel goed maar had een heel ander antwoord verwacht.
Ze laten je ontzettend in het ongewisse terwijl er overduideijk bekend is dat toeristen er pas vanaf oktober welkom zijn en de hotels er überhaupt pas per 1 juli opengaan voor eilandbewoners.
Sunweb schuilt zich achter dat ze moeten wachten op wat de autoriteiten zeggen.
Nou mijns inziens is dat al overduidelijk bekend.
Zeer slecht van sunweb.altijd bij sunweb geboekt maar zal denk ik de laatste keer zijn geweest.
Esv
op 25 april 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020
Als ik het cijfer 0 kon geven zou ik dat doen. voor ons geen sunweb meer. er wordt niet meegedacht met de klanten. ze blijven star vasthouden aan hun voorwaarden en ook al heb je zoals wij een annuleringsverzekering je bent je geld kwijt en je krijgt geen voucher van sunweb. waardeloze organisatie. NOOIT MEER SUNWEB
FamV
op 24 april 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020
Sunweb geeft geen voucher voor aanbetaling terwijl de reis niet door kan gaan. ben geld kwijt
Tsjerk
op 22 april 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020
We zagen het wel aankomen
21 mei zouden we vertrekken
Je wilt graag een bevestiging dat de reis niet doorgaat
Sunweb gebeld en ja hoor er was vrij snel iemand aan de telefoon
Na wat overleg op de achtergrond wist ze te vertellen dat Transavia niet vliegt tot eind mei, dus Kreta ging niet door . Prima
Erg netjes te woord gestaan. Geduldig en professioneel
Dat we een voucher kregen twv de aanbetaling vonden we geen probleem, die blijft zolang geldig dat we gewoon volgend jaar mei dan maar naar Kreta gaan.
Voor Sunweb is dit heel vervelend allemaal en er zullen vast veel zeurende klanten zijn die hun geld terug willen, maar voor iedereen is dit overmacht
Met een aanbetaling reeds voldaan hebben we een jaartje extra voorpret voor de vakantie !
Anja
op 20 april 2020
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2020
Mijn ervaring met Sunweb is slecht te noemen. Vanwege de coronacrisis zijn we huiverig om naar Italië af te reizen, maar Sunweb houdt vol dat de reizen na 28 april vooralsnog doorgaan en dat zien nauw contact staan met de autoriteiten. Je krijgt geen duidelijkheid die andere touroperators wel bieden. Dit is eens maar nooit meer Sunweb.
Henkjan
op 19 april 2020
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: mei 2020
Reis zelf geannuleerd tegen kosten,geen probleem zover.
Afhandeling echter niet zo als Sunweb mailde dat het overige bedrag overgemaakt zou worden. Krijg voucher geven ze aan,niet om gevraagd maar okay ook tevreden mee, helaas nog steeds niets mogen ontvangen.Annulering al gedaan op 15-03-2020,begrijp dat het druk is maar dit is een heel wat andere service dan bij Booking.com waar ik het gehele bedrag al na twee dagen terug kreeg gestort. Nu weer mail gehad dat ik toch geld min annuleringskosten terug krijg . Inmiddels meer dan een maand verder nog niets gezien van wat voor terugbetaling dan ook.
C Draaisma
op 16 april 2020
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2020
De mogelijkheid voor het omboeken van de reis is niet mogelijk. Zelfs de autohuur die normaal gesproken tot 3 dagen van te voren gratis geannuleerd kan worden moest gedeeltelijk worden betaald. Geen enkele medewerking van Sunweb
Wekema
op 8 april 2020
bestemming: Spanje / Alcudia, reisperiode: mei 2020
Hadden 1/3 van de reissom aanbetaald voor een vakantie vanaf 20 mei. I.v.m. de coronavirus en de onveilige situatie in Spanje besloten wij op voorhand deze reis te willen annuleren. Ook mede gezien het feit dat we beiden in de zorg werken willen we geen extra risico lopen.
Sunweb bied alleen de mogelijkheid om de restsom 2 weken van te voren te betalen en dan pas bezien of de reis kan worden uitgevoerd. Sunweb wil niet de aanbetaalde somma van bijna 600 euro omzetten in een voucher. In tegenstelling tot Corendon die alle reizen voor hun klanten tot 1 juni hebben geannuleerd houdt SUNWEB zich halsstarrig vast aan hun annuleringsvoorwaarden en laten daarmee hun klanten peentjes zweten. Nee ....met deze houding geen SUNWEB vakantie meer !
Guido Rossel
op 8 april 2020
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2020
Ongewenste Corana Voucher;
Reis geboekt met
1) vrouw en dochter
2) vriendin uit ander gezin
3) nichtje en zwager uit ander gezin
Deze reis was qua agenda lastig te plannen maar is gelukt in de meivakantie 2020.
De reis is door Sunweb geannuleerd helaas vanwege Corona.
Gelukkig zijn er spelregels opgesteld door ACM; je hebt als consument direct recht op terugbetaling van de reissom. Een hele geruststelling daar wij verwachten niet zo makkelijk nog een keer met deze uit 3 gezinnen samengesteld groep te kunnen boeken en absoluut niets zien in een voucher.
ACM staat ook toe dat de reisorganisatie een Voucher aanbied, maar onder de restrictie dat dit niet verplicht is en dat de consument niet onder druk gezet mag worden om deze voucher te accepteren. Consument heeft namelijk altijd recht op terugbetaling als dat zijn wens is!
Dit begrijpt Sunweb niet, of willen ze niet begrijpen. Ik heb dit namelijk letterlijk in 10 e-mails uitgelegd en telelens krijg ik hetzelfde antwoord dat ze het jammer vinden dat ik de voucher niet wil accepteren maar dat zij zich op het standpunt stellen de reissom niet terug te betalen en zich dus NIET aan de wet houden !!!
Ongelofelijk voor een trouwe klant die al zeker 3x eerder een reis met sunweb heeft geboekt.
Blijkbaar denken ze dat hun klanten (ik) dom ben en mijn rechten niet ken. Of ze willen dat ik in de toekomst nooit meer een reis bij ze boek.
Ik ben zo teleurgesteld in Sunweb, ik ben benieuwd of ze dit ooit nog goed kunnen maken?....
Robert
op 6 april 2020
bestemming: Egypte, reisperiode: april 2020
Reis geannuleerd, Sunweb weigert geld terug te betalen.
Annet van Spronsen van Duijn
op 30 maart 2020
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2020
Voor 4 april moest ik het restant van onze reis van 16 mei voldoen. Ik heb gevraagd of dat ook later kon ivm de onzekerheid van Covid19. Dat kon niet. Paar dagen later is opeens betalen 2 wk voor vertrek toegestaan en anders voucher voor de aanbetaling. Dat is precies wat ik wilde. Net nog gebeld, deze dame was heel erg aardig en bood aan de reis er alsnog weer in te zetten, maar de reis was nu 250 euro duurder en moest ik ook bijleggen op de aanbetaling. Hier maar vanaf gezien. Helaas 500 euro kwijt nu en sommige medewerkers doen hun stinkende best en sommige moet heel veel bijleren over "hoe ga ik om met klanten"" Ik haak in ieder geval voor een ooit volgende vakantie af bij de Sunweb.
Maaike Reijers
op 28 maart 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2020
Sunweb heeft ons fantastisch geholpen!
Richard
op 27 maart 2020
bestemming: Oostenrijk / Serfaus, reisperiode: maart 2020
Onze wintersport was door Subweb geannuleerd ivm het Corona virus.
Het geld is niet besteed aan accommodatie en skipas. Echter, Subweb houdt het geld vast om daarmee hun eigen toekomst zeker te stellen, geheel tegen regelgeving en afspraken in.
Volgens de Consumenten bond mogen reizigers de Corona voucher weigeren en hun geld terugvragen. Verder had Sunweb schriftelijk beloofd en toegezegd het geld terug over te maken. Wij hadden ons geld toevertrouwd aan een organisatie die niet te vertrouwen is. Het wordt tijd dat de overheid wat aan deze misstanden gaat doen.
Peter O
op 20 maart 2020
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2019
Sunweb is dus flopweb. Zo doen dus niets voor de klanten. Wij hadden te maken met de Cornona maatregelen van de overheid . Sunweb kon en wilde onze vliegtuigtickets niet om boeken en konden dat zogezegd niet. Ze gingen het wel oplossen. Uiteindelijk zelf een ticket gekocht 175 euro en zelf maar de zaak aangepakt
Sunweb sleurt iedereen uit het hotel op dinsdag 17 maart en brengt de mensen zonder incheck of ticket naar de luchthaven. Een gigantische chaos en zien niet dat er meer dan 250 mensen staan voor een vliegtuig waar 190 mensen inkunnen. Men heeft een 60 tal mensen gewoon laten staan en de truttemiekes zijn verdwenen. Mensen allemaal in de steek gelaten. Vraag wie onze tickets ging betalen => hadden te vroeg actie genomen en kwamen niet in aanmerking. Wij zijn wel thuis geraakt ! Weg ermee , hopelijk gaan ze kapot en komen ze NOOIT meer terug. TUI was trouwens niet veel beter. Die sleuren nog mensen aan op zaterdagavond.. Amateurisme troef. In tijd van nood kent men zijn vrienden.
Marijke den Edel
op 23 februari 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020
Door weersomstandigheden halverwege een landing. En nul reactie en niet bereikbaar voor de passagiers die al bijna 30 uur onderweg zijn
Dirk
op 7 februari 2020
bestemming: Spanje / Es Cana, reisperiode: juli 2020
Boekingsproces krijgt een 3. Prijzen op de site zijn erg onduidelijk. Uiteindelijk een boeking gedaan voor bedrag X, krijg ik een factuur voor bedrag Y?? Zo’n 500 euro hoger
De dag erna gebeld en werd min of meer uitgemaakt voor leugenaar. Uiteindelijk reis iets kunnen omboeken. Nu hopen dat de reis zelf wel ok is
Marcx
op 1 februari 2020
bestemming: Oostenrijk / mayrhofen, reisperiode: januari 2020
De busreis ging voorspoedig alleen het retour vanuit Mayrhofen is een probleem.Om 9:00 uur in de ochtend uit appartement gezet en daarbij komt de bus van Sunweb pas om 20:50 uur in deze plaats aan .
de gehele dag zit u dan op straat.
Paul
op 1 februari 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: april 2020
Mijn vrouw en ik wilden een weekje naar Gran Canaria, ergens in april. Sunweb had een een aanbieding voor 329 voor een tweekamerbungalow, ongeacht welke datum in april. Boeking helemaal rond gemaakt, vervolgens kregen we een melding dat de boeking stopgezet was en er door het Contact Center van Sunweb contact met ons zou worden opgenomen. Bleek dat deze tweekamerbungalows niet meer beschikbaar waren, althans, niet voor 329 euro, maar wat bleek: wel voor ruim 700 euro. En niet alleen voor de door ons gewenste datum, maar voor alle dagen in april. Maar op de website stond nog steeds het bedrag van 329 euro vermeld, voor april. Op mijn mails werd door de medewerkers van het Contact Center met weinig gevoel gereageerd. Het lijkt er dus op dat Sunweb klanten lokt met prachtige bedragen, maar als de boeking concreet wordt worden er ineens andere (hogere) bedragen tevoorschijn getoverd. Kortom: voor ons nooit meer Sunweb!
Gwendy
op 30 januari 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020
Via Sunweb hebben we een reis geboekt naar Gran Canaria. Dat deel verliep prima. In het hotel hadden we een afspraak met de reisleider om ons te informeren over het eiland en bezienswaardigheden. Ons werd de Sunweb sparkel tour echt aangeraden. Je zou het hele eiland bekijken in een dag. Eindstand: we hebben ongeveer 6 uur lang in een bus gezeten op een plek waar we niet naar buiten konden kijken omdat er geen raam zat. Mensen in de bus moesten overgeven omdat we met een veelste grote bus door de bergen reden. 2x de dood in de ogen gekeken en zelfs de reisleider vond het eng. Bizar dat je met een bus waar 40 man in kunnen, in de bergen gaat rijden. Dat is geen doen. Wij zijn rond de 20 en daarom kan ik niet begrijpen dat deze tour is aangeraden. Dit is iets voor 50 plussers die geen zin hebben om zelf wat te bedenken. Grote verspilling van tijd en veel geld.
Ook is niet aangegeven wanneer we opgehaald werden met de bus terug naar het vliegveld. Hiervoor hebben we zelf contact moeten opnemen met Sunweb.
Melissa
op 28 januari 2020
bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2020
HEEL SLECHT! Vakantie geboekt voor een villa. Hiervan boekingsbevestiging en aanbetaling voldaan. Volgende dag een mail gekregen dat de accommodatie toch niet meer beschikbaar was. Hierbij een alternatief gekregen van dezelfde soort villa op hetzelfde soort villapark die in de tijd dat we gingen boeken even duur was. Die andere hadden we gekozen omdat die toevallig bovenaan stond. Nadat we die mail hadden gekregen wouden we meteen die andere boeken, zien we dat die opeens 75 euro duurder is. Hierover gebeld om te vragen of we hem nog konden krijgen voor de prijs die er die dag ervoor opstond. Ook omdat we die dag ervoor eenzelfde villa daar hadden geboekt die nog als beschikbaar stond. Dit kon allemaal niet en was allemaal moeilijk. Echt belachelijk dit opeens na hun eigen annulering ‘toevallig’ de prijs verhogen en dan ook nog moeilijk doen over dat we die andere niet voor dezelfde prijs mogen boeken. Daar boek ik nooit meer!
Chloe
op 27 januari 2020
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019
Sunweb afficeert bewust gunstige vluchturen (beter dan de concurrentie) om dan de tijden te veranderen. Vlucht op het verkochte tijdstip heeft nooit bestaan. Volledige dag kwijt van de reis. Eerste keer geliof je nog dat het toeval is, tweede jaar net hetzelfde....
Mdm
op 26 januari 2020
bestemming: Spanje / Playa de los americanos, reisperiode: januari 2020
Gigantische geluidsoverlast van muziekbands en disco. Hierover stond niets vermeld in de beschrijving. Hierover klacht ingediend. Antwoord Sunweb. Jammer dan. De rest zal ik u besparen . Je krijgt n standaard briefje en zeggen nog hopelijk heeft u toch n leuke vakantie gehad terwijl er duidelijk in de klacht stond dat onze vakantie verpest was. Zeer goed van Sunweb gedaan toch.
Dinet
op 23 januari 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019
Boek al jaren bij Sunweb , en hoop het nog jaren te doen
Birgit
op 22 januari 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2019
Niets maar dan ook niets is goed gegaan, accomodatie overboekt, ergen sanders gehuisvest, voldeed totaal niet aan hetgeen wij in eerste instantie hadden geboekt. Vervolgens een waardeloze afhandeling. Hele jaar hard gwerkt en dan valt je enige vakantie van het jaar in duigen. Ik zal iedereen afraden bij Sunweb te boeken, temeer omdat het gehele sunweb gezelschap niet te spreken was over de geboekte vakantie
David en Annie
op 11 januari 2020
bestemming: Oostenrijk / Achenkirch, reisperiode: december 2019
Na overboeking van een wintersportvakantie Pertisau in de kerstvakantie december 2019 in Oostenrijk heeft Sunweb er alles aan gedaan om voor ons een ander hotel te zoeken. Het hotel Achentalerhof in Achenkirch, de taxi van Pertisau naar Achenkirch v.v., het contact met Sunweb was super. Wij hebben hierdoor een onbezorgde en een hele fijne vakantie gehad.
Sunweb dank je wel.
Joyce
op 11 januari 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2019
Ik moet een annulatie factuur betalen voor een reis dat ik zogezegd heb geboekt, maar alle mails daaromtrent kwamen in mijn ongewenste emails! Hoe moet ik dan weten dat er een reis is geboekt?
Daarbovenop heel klantonvriendelijk en lang wachten tegen dat ze telefonisch bereikbaar waren!
Monnier N
op 10 januari 2020
bestemming: Oostenrijk / Kaprun, reisperiode: december 2019
2 dagen voor het vertrek op skireis krijg ik een ongeluk waarvoor het voor mij onmogelijk is om te vertrekken. Ik bel naar sunweb en leg de situatie uit. We hadden geen annulatieverzekering ( jammer genoeg ook niet met visagold betaald) maar hoopte toch om het geld van de niet gebruikte skipas terug te kunnen krijgen. Er werd mij gezegd om aan de reisleider daar ter plaatse alles door te geven en de hoofdboeker moest terug bellen om te annuleren. Bij aankomst was er geen reisleider dat is een. Twee er is ons telefonisch niets gezegd geweest over de skipas terwijl de situatie duidelijk geschetst is geweest.
Na een klachtmailtje naar sunweb was het ineens misschien toch mogelijk de voorlaatste dag van mijn vrienden hun reis om de skipas terug te gaan geven en het betaald bedrag terug te krijgen. Door het laattijdig ingrijpen van sunweb hadden mijn vrienden ondertussen mijn skipas voor de helft van het bedrag verkocht aan een gelukkige skiër. Absoluut niet tevreden van de gebrekkige service!
Snijders
op 7 januari 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2019
Wederom bij de boeking zwembad zijde aangegeven een jaar van te voren al geboekt maar bij aankomst blijkt het hotel hier niet van op de hoogte te zijn en zitten we aan de weg kant wat we niet prettig ervaren.
Familie wandelee
op 27 december 2019
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: december 2019
Wat een top vakantie gehad met sunweb en reisleider was van wereld klasse william bedankt
Jan de Putter
op 4 december 2019
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2019
De beoordeling heeft vooral met sunweb te maken ter voorbereiding op de reis. Ze hebben ons op alle mogelijke manieren tegen gewerkt om onze vragen beantwoord te krijgen, en uiteindelijk ook totaal geen moeite gedaan ons ergens bij te helpen (eerste vakantie met een baby). De vakantie en het hotel waren prima, sunweb heeft ons helaas alleen tegengewerkt in hun service
Hilda
op 27 november 2019
bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: november 2019
Geweldige vakantie gehad mede dankzij Agnes van Sunweb! Complimenten.
H Feenstra
op 25 november 2019
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2019
In 2019 geen buskosten.wij boeken voor 2020 wel buskosten€30.00 waarom lijkt nergens op.
Nadine van gestel
op 19 november 2019
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: november 2019
Alles was van begin tot einde tiptop.Warme ontvangst in het hotel door zowel uitbaters als personeel.Heel lekker eten.Verschillende zwembaden.Mooie lagune.Shuttleservice naar de zee .Wij gaan zeker nog is terug naar three corners😍
Jasper van Nes
op 15 november 2019
bestemming: Oostenrijk / gerlos, reisperiode: januari 2019
Trieste organisatie . TIP: NIET BOEKEN BIJ SUNWEB
Jan de Bruin
op 31 oktober 2019
bestemming: Spanje / St antonin, reisperiode: september 2019
NA EEN heerlijke vakantie kwam de transfer naar het vliegveld een domper de host vertelde dat om 7.35 uur opgehaald dus wij wachten voor het hotel de plek waar wij begin vakantie waren afgezet verkeerde plek moesten 50 meter verder bij de bushalte zijn dus een taxi deze werd niet vergoed omdat je op een side van sunweb daarop zou staan dat wij bij de bushalte moesten zijn gaat moeilijk zonder internet dat de host vergeten was te vertelden waar de opstap plaats was geld niet
Janette
op 20 oktober 2019
bestemming: Spanje / Pineda del Mar, reisperiode: juli 2019
Het hotel was prima. Maar de ligbedden op het strand die wel aangegeven zijn, hebben wij niet kunnen vinden. Tevens was er zandstrand omschreven en waren dit kiezels tot grote stenen hoe dichter je bij de waterlijn komt. Wij zaten in het Golden Taurus Hotel. Hier een discussie met Sunweb over gehad. Maar er werd niet toegegeven. Dit zouden zij ook niet aanpassen op de site. Dus bij deze de informatie. Sunweb is meestal goedkoper maar de service ontbreekt het er nog wel eens aan.
Marlijn
op 12 oktober 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2018
Weggestopt onderste verdieping, terwijl bovenste was gevraagd, door struik geen uitzicht, 2 slaapkamers gevraagd, misleiding op de website, dus 1 gekregen, de 3 is dus voor de ligging .. rest is zeer slecht , ze zijn ook nog onbereikbaar ook...
Brigit
op 9 oktober 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2019
We zaten in sisi hotel village
Het is oud gedateerd
Eten vaak kout en eentonig brood smiddags was van de ochtend
Vaak niet gaar of veel te gaar
En inege was dat het goed schoon was.
Maar ondanks dat bleef je aan de tafels buiten plakken en het zitten op het termijn was bezet door katten
Jeanet C
op 4 oktober 2019
bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: september 2019
Verwachtingen waargemaakt zowel reis als hotel
Anja
op 4 oktober 2019
bestemming: Griekenland / Chalchidiki, reisperiode: september 2019
Een vakantie in Griekenland in een super goed prijs/kwaliteit hotel portes beach gehad in september. Aardig personeel en alles goed geregeld qua handdoeken ligbedden eten drinken etc. Jammer dat er altijd weer een maar aan zit die je vakantie minder positief maakt en wel aan Sunweb zelf! Excursies geboekt met 4en waarvan 1 excursie niet met 4en maar met 2en kon doorgaan i.v.m hevige buikloop van ander stel. Sunweb benaderd maar geen arts erbij gehaald( of je dat in Nederland wel doet bij buikloop)😡was er geen enkele manier om 100€ terug te krijgen of zelfs geen gedeelte. Ik vraag me af of de boot wel voor die personen betaald is waar het dan ook thuis hoort.
JAMMER. De vriendenclub.
Lynn Brach
op 29 september 2019
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2019
Wij boekten als jong koppel een dure vakantie via sunweb. Wij gingen in september naar het Dimitra Beach resort in Kos. Wij betaalden een ALL-IN formule om er eens echt van te genieten. We betaalden hier dan ook de prijs voor en hoopten op kwaliteit en een onvergetelijke vakantie. Jammer genoeg verliep de vakantie niet helemaal zoals wij gehoopt hadden en heeft Sunweb ons hier niet geholpen. Ik zal een paar dingen opsommen die voor een bijna 5 sterrenresort met zo'n duur prijskaartje niet kunnen.
In onze eerste kamer, kamer 001:
- De badkamer deur die niet goed sloot.
- de kleerkasten stonken zo hard dat we onze kleren er niet in konden doen omdat we bang waren dat de geur in onze kledij zou gaan.
- Bijna tot geen wifi verbinding
- badkamer niet super proper
- kakkerlakken in de badkamer die dan in gaten verdwenen. Deze werden niet teruggevonden en daarom zijn wij van kamer veranderd.
Kamer 2, kamer 005
- Het kluisje die bijna onmogelijk open en toe ging, waardoor we telkens 10 minuten verloren om deze te kunnen gebruiken.
- de lampen naast de televisie die niet werkten
- sommige schakelaars die niet werkten dus moesten we telkens naar de andere kant van de kamer gaan om alles uit te doen.
- De ligbedden buiten waren ook niet proper (vogelstront)
- De poetsvrouw die soms 3 keer terugkwam zonder te kloppen, terwijl we "nee" zeiden.
- De handdoeken die elke dag werden ververst kwamen soms pas 2 u later dan dat de kamer was gekuist, dus als je je wou douchen ging dat niet want geen handdoeken.
- WEERAL een kakkerlak, deze keer naast ons bed, zijn ze gewoon komen platslaan op onze muur, waardoor er een dikke bruine vlek achter bleef.
Algemene dingen:
- De eerste dag werden we geserveerd aan het zwembad, wat we niet persee wouden maar wel een leuke indruk, maar dat bleef ook maar bij die ene dag, dus ook een vreemde manier om het aan te pakken.
- Soms werd je niet zo vriendelijk behandeld door het personeel of werd je bekeken, dit geldt zeker niet voor alle medewerkers, sommige zoals in het restaurant waren super vriendelijk en aangenaam.
sunweb heeft ons niet geholpen, geen compensatie en zijn totaal niet redelijk geweest bij het helpen, nooit bestel ik nog met sunweb. U zou het beter ook niet doen, afzetters...
Boom
op 28 september 2019
bestemming: Griekenland / Kos-stad, reisperiode: september 2019
De reis was goed georganiseerd. Duidelijke info, tussentijdse berichtjes over de diverse reisonderdelen. Dit onderdeel was wmb zeer goed.
Het hotel Costa Palace echter is zeker geen 4 sterren waard. Appartementen zeer eenvoudig, bij 1 gedeelte zelfs geen lift. De ligging echter natuurlijk prima.
Bianca
op 27 september 2019
bestemming: Griekenland / Acharavi, reisperiode: september 2019
Ik heb het idee dat de beoordelingen op de website van sunweb niet kloppen. Wij gingen naar een hotel dat een 8,5 kreeg. Maar bij aankomst bleek dat het een superkleine douche had, je kon amper erin staan, het stroomde steeds over. Weinig kastruimte, en op de locatie was niks te beleven. Receptie was onbemand en het was gehorig. Voor mij zou dit nooit een 8,5 kunnen zijn. Wanneer we in overleg wilden met sunweb werden we niet serieus genomen. Op onze uitcheckdag was er geen water, dus geen toilet, douche, niks. Sunweb wilde niet meedenken over een oplossing.
Gert Kas
op 26 september 2019
bestemming: Griekenland / Kamari, reisperiode: september 2019
Bijna alles was zoals wij ons dat hadden voorgesteld.
Carmen&Sonia
op 24 september 2019
bestemming: Spanje / Carihuela, reisperiode: september 2018
We hebben een geweldige vakantie gehad in Hotel Pedro! Met name dankzij de goede service van Sunweb! We konden met al onze vragen terecht bij Merel ! Een hele lieve leuke spontane meid werkzaam bij Sunweb! We zijn super blij en gaan zeker vaker bij ze boeken!
Wil en Tilly Doorakkers
op 20 september 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019
Geweldige hostess in Griekenland
Kennis van zaken.super gemotiveerd
Iemand die hart voor de zaak heeft
Sunweb wees zuinig over deze geweldige reisleidster van appartement Ermis in Rethymon. Ondanks haar operatie stond ze wel voor de klanten klaar. Een absolute KANJER !
Familie van Daal
op 10 september 2019
bestemming: Portugal / Olhos de agua, reisperiode: augustus 2019
Het complex Olhos de agua heeft een schitterende ligging, alleen is het geen 4 sterren waard. Alles is gedateerd of kapot. Geen WiFi verbinding in het appartement. De meeste ligbedjes bij het zwembad waren stuk. Twee van de drie airco’s waren kapot, schimmel en lekkage in de badkamers. Te kleine lakens op een te groot matras, dus na een keer draaien lag je op het kale matras. Een aantal lampen waren stuk, de raambekleding in de keuken kon niet meer naar beneden. In een van de slaapkamers was een raam dat niet meer open of dicht kon. Het barretje bij het zwembad had zeer flexibele openingstijden. De koffie in het restaurant was de ene dag goedkoper dan de andere. Er stond nog een televisie, een beeldbuis model, waarvan de afstandsbediening ook niet werkte.
Lia
op 31 augustus 2019
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2019
De reisleiding waren stagiaires en namen ons niet serieus. Ze waren onpersoonlijk en voor het uitchecken moesten we een app downloaden. Wij hebben liever iemand op leeftijd en niet iemand die zomaar wat zegt. Hotel was prima, zeer vriendelijke mensen.
Marcel en.Wildred.
op 26 augustus 2019
bestemming: Griekenland / Agia Galini, reisperiode: juli 2019
Onze ervaring in hotel Sunlight was zeer positief. Het hotel waar we 2 weken verbleven was klein maar perfect. De kamer had alles wat nodig was,niet meer en niet minder. De bedden sliepen ook perfect. De badkamer had ook alles wat nodig was. Het ontbijt zag er ook altijd heel goed uit,en waren de schalen nog niet leeg werden ze gelijk weer bijgevuld. Ook het personeel was heel vriendelijk. De kamers werden dagelijks schoongemaakt. Natuurlijk zijn er altijd dingen waar mensen wat over te zeggen hebben maar onze conclusie is dat het een onvergetelijke vakantie is geweest.
Blans
op 26 augustus 2019
bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: januari 2019
Wij gingen tien dagen naar hotel volga in callela. Wij werden met de bus door Amber opgehaald en werden als 3e stop afgezet. De bus bleek niet bij het hotel te kunnen komen. Er werd gemeld straat uitlopen en je loopt zo tegen hotel aan. Aan het eind van de straat zo een 800 meter verder een treinspoor maar geen hotel volga. Dus maar Google Maps ingeschakeld en jawel een blok naar rechts ipv het gemelden ( het hotel heeft indien ze op de hoogte zijn een ophaal service met taxi als de reis organisatie meldnhoelaat de gasten er zijn. De afstand is voor ouderen niet te doen). Aangekomen bij het hotel volga wilde wij graag inchecken...helaas pas vanaf 14.00 da's een tegenvaller als je om 11 uur bij de balie staat en om 03.00 bent opgestaan om naar Schiphol te gaan. Stond niet vermeld op de site en de papieren. Om 13.30 was de kamer klaar en dus de enveloppe die we gehad hadden met info opgemaakt.... de volgende dag was er een meeting 2 dorpen verderop ongeveer 1.5 uur lopen of 20 min trein en nog ver lopen. Ik gebeld laat maar zitten te ver. Bleek dat alle passagiers de verkeerde info hadden. Bij vertrek hoorde wij van andere gasten als je om 5 uur smacht vertrekt het hotel een ontbijt maat met koffie en een taxi regeld naar de opstap plek...uiteraard is er door reisleiding niets gemeld. Gelukkig door gasten in het hotel wel. Wij kregen bij afzettenntr horen dat we aan de andere kant van de weg zouden worden gehaald. Ook dit klopte niet. Was op dezelfde plek als waar we waren afgezet. Ik kan nog even doorgaan maar denk dat u zo genoeg info heeft. Men werkt bij sunweb met stagiaires ter plaatse die zonder hulp voor de leeuwen worden gegooid dus verwacht hier niet te veel van. Het hotel was zeer goed Alleen jammer dat er niet gemeld word dat er een spoorlijn voor de deur ligt. Terwijl er staat steek de weg over en je staat op het strand.
Sunweb.... kom op niet gewend van jullie.
P kerkhof
op 26 augustus 2019
bestemming: Kroatië / Sibinek, reisperiode: augustus 2019
De service van de hostess van sunweb is zeer slecht. Wij reizen met een grote wagen waardoor we niet in een parkeervak kunnen parkeren. Dit was helemaal geregeld. Bij aankomst niets en de dames maken zich er vanaf jammer kan er ook niks aan doen. Verder horen ze 2x overdag een uurtje aanwezig te zijn echter ze zijn er nooit je mag je vraag opschrijven maar vervolgens gebeurt er ook niks. Wel ligt er een nummer voor echte noodgevallen. Al met al zeer slecht dus. Land/park op zich is wel prima
Mandy
op 24 augustus 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
De accommodatie was prima, zoals beschreven, helemaal top. Alleen de reisleiding van tegenwoordig? Je wordt er voor je hotel uitgegooid, zeggen niet waar je heen moet, had ik in 2017 ook op Lesbos, kwam in het donker aan, wist echt niet welke richting ik uit moest. Ik vind de (voornamelijke jonge mensen) reisleiding echt niet meer je van het. Onpersoonlijk, al doen ze spontaan, het is niet helemaal echt, alsof ze een geleerd riedeltje opzeggen. Ik vind dat voorheen, de reisleiding met meer een gemiddelde leeftijd beter in dit plaatje passen. Deze mensen hebben levens en reiservaring en zijn persoonlijker. Ook denk ik dat door bezuinigingen, wij zo uit de bus worden gezet. Ook bij het ophalen, er komt een bus, geen reisleiding, je vraagt je af, is dit de bus. Allemaal wat onoverzichtelijker en onpersoonlijker, jammer want Sunweb had ook hierin altijd een goede naam.
Danielle van den Bergen
op 17 augustus 2019
bestemming: Egypte, reisperiode: januari 2019
We hadden voor het eerst bij Sunweb geboekt. Een 5 sterren resort Concorde moreen beach resort in Marsa Alam Egypte. Na 1 dag hebben we gelijk ons beklag gedaan bij onze contact persoon. Het eten was koud drinken was warm. Kregen iedere keer de verkeerde cocktails die ook niet lekker waren en die iedere keer op een andere manier werden gemaakt en een andere kleur waren. Het zwembad was vies. Het animatie team slecht. Er was geen sfeer. We voelden ons ook niet op ons gemak daar. Ook zat er bloed op de muur van de galerij. Wij hadden dus totaal geen 5 sterren gevoel. Hij stelde voor om overplaatsing aan te vragen en dit was ook wat we graag wilden. Hierdoor kwamen we weer bij een ander contactpersoon terecht en zij moest het verder afhandelen. Zij kwam direct en er was een gesprek tussen Sunweb, manager, tourist begeleider, hotel en ons. Zij wilde dat we eerst het hotel een kans gaven om te verbeteren. Hier zijn we akkoord meegegaan maar helaas werkte dit niet. Opnieuw in gesprek gegaan met Sunweb en ze boden ons een ander 5 sterren hotel aan maar dan moesten we in eerste instantie bijna 900 euro bij betalen. Dit vonden we belachelijk en wilde dit niet. Daarna kwam ze met een aanbod van ik dacht 440 euro inkoop prijs. Wij hebben zelf ook met Sunweb gebeld dat we het vervelend vonden dat we bij moesten betalen en dat dit naar ons idee niet hoorde. Dat ze ons iets aan moesten bieden zonder kosten en dat ze bij verschillende organisaties aan gesloten waren waar dit beschreven stond. Hier gingen ze niet op in en het was dit of niets we moesten het met onze contact persoon in Marsa Alam Egypte afhandelen. Uiteindelijk toch maar gedaan want anders zouden we helemaal geen leuke vakantie hebben. We moesten zelf de taxi regelen. Het nieuwe hotel Royal brayka resort , dat overigens bij bijna iedere organisatie als 4 sterren ressort wordt aangegeven behalve bij Sunweb daar hebben ze 5 sterren. Was iets beter maar nog steeds geen 5 sterren. Daar aan gekomen kwamen wij een ander gezin tegen die ook via Sunweb was overgeplaatst en wel van een 4 sterren hotel naar dit 5 sterren hotel en zij hadden niets hoeven bij te betalen. Dus bij thuiskomst weer contact gehad met Sunweb en gevraagd hoe dit zat. Ook gevraagd waarom er het 440 euro koste en er ik dacht 467 af was gehaald dit kwam door dat ze via iets met travel..... werkte. Uiteindelijk kregen we als enige compensatie het verschil tussen de 467 en 440 terug. Voor ons nooit meer Sunweb een belachelijk slechte service
Shania
op 16 augustus 2019
bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: augustus 2018
Reisleider bij aankomst was Deens, sprak gebrekkig Engels en dan dus ook totaal geen Nederlands. Bij het hotel aangekomen lag er een map van Sunweb. Ben gewend dat er een info-middag of moment is voor activiteiten die er te doen zijn, deze was er niet. Gedurende de 8 daagse- vakantie was er nergens iemand van Sunweb te bekennen in het hotel. 1 dag voor de dag van vertrek stond er in de rode Sunweb map nog steeds geen tijd van ophalen (de transfer naar Barcelona Airport). Gedurende de dag door nog steeds niet, dus hebben we gebeld. Het meisje zei dan we om 04:10 werden opgehaald. Fijn dat ze dat ook op tijd laten weten! “Dat wordt een vroegertje” zei ze. Rond 23u stond het er nog steeds niet in, en een half uur voor vertrek ook niet! Kortom: als we niet hadden gebeld wisten we niet hoe laat we werden opgehaald. SLECHTE SERVICE.
Tijdens de stoppunten om andere mensen op te halen was er ook niemand aanwezig van Sunweb, wel kwam er iemand bij de laatste hotelstop even zeggen “Ik rijd niet mee maar kom de bus wegrijden en jullie een velige vlucht wensen. Op het vliegveld staan twee collega’s klaar en zullen de weg wijzen.”
.... je kunt het al raden OOK deze twee collega’s stonden niet klaar, heel de bus moest het zelf maar uitzoeken. Daarbij stopte de bus ook ver van het vliegveld dus moesten we nog een aardig stuk lopen.
Annemarie Spijk
op 12 augustus 2019
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2019
Het hotel zou adult 18+ zijn maar,er waren wel gezinnen met kinderen! Er was een hoge trap en niet toegankelijk voor mindervalide wat niet op de site staat. En kamers waren heel erg smerig net zoals het zwembad. Vele keren aan gegeven bij de reisleiding en een sorryformulier gestuurd naar Sunweb maar tot nu toe nog steeds niets gehoord.
Bouman
op 9 augustus 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2019
Ik ben op zijn zachts gezegd zwaar teleurgesteld bij aankomst bij Club Azuline Cala Martina.
Ik reis met een een klein kind dat heel moe is van de reis en kom aan om 9.00u en krijg te horen dat we op een kamer moeten wachten misschien wel tot 14.00.u en dat in de hitte.
We een rondje gaan lopen en het ziet er absoluut niet zo uit zoals in de beschrijving en op de foto's en dit bieden ze aan onder de noemer SELECTIONS! . Ik ben echt heel teleurgesteld over de accommodatie en gang van zaken en wat een chaos in het restaurant ! Drukte alom.
Blijkbaar gaat het zwembad pas om 10.00u open en moet je als je een bedje wil bemachtigen rond 9.30 al in de rij gaan staan. Als om 10.00u dan eindelijk het hek open gaat is er letterlijk een run op de bedjes.
Dit kunnen jullie niet zo aanbieden aan klanten.
Ontevreden sunweb klant
op 8 augustus 2019
bestemming: Griekenland / Lefkas, reisperiode: augustus 2019
Omdat Sunweb een meerprijs rekent voor een auto die je uiteindelijk niet krijgt
Daniël van der Berg
op 6 augustus 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019
Online via sunweb een vakantie geboekt die binnen 24 uur geannuleerd was omdat de beschikbaarheid op de website niet klopte. Er werd wel direct een nieuwe goedkopere kamer in het zelfde complex geboekt. Gevraagd of ze ons konden omboeken naar een ander complex met luxere kamers (het prijsverschil was op het moment dat wij boekte 80 euro). Dit kon alleen tegen een bijbetaling van 350 euro!? De prijs was binnen 24 uur ineens enorm gestegen en wij moesten voor dit volledige bedrag opdraaien. Ik boek via een reisaanbieder omdat ik wat extra service verwacht (tegenwoordig is de drempel om zelf tickets en accommodatie te boeken heel laag), maar de die service is ver te zoeken. Toen ik de reis alsnog wou annuleren werd mij eerst verteld dat ik wel 30% procent van de reissom zou moeten betalen. Gelukkig had ik een mailtje waarmee ik kon aantonen dat ik nog in mijn bedenktijd zat.
Ongelofelijk slechte service, ik begrijp niet dat dit soort bedrijven in de huidige markt nog kunnen bestaan. Ik zal in ieder geval nooit meer via Sunweb iets boeken!
N v h
op 5 augustus 2019
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: augustus 2019
Prima accommodatie, mooi eilanden veel wind. Slechte service sunweb
Christiaan
op 31 juli 2019
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2018
Sunweb is er niet als de hotel totaal niet aan de vereachting voldoet en alles vies en smerig is terwijl je 2000 euri per persoon betaald. Ook de onvangst door een medewerker van Sunweb op het vliegveld was afschuwlijk en onprofedioneel
Baseem ankawi
op 30 juli 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019
Sunweb heeft maar een doel je geld afplakken ook als dat met een goedkope oplichters praktijk. Zo laag verwacht je niet van Zo een grote bedrijf.
Iemand van de hulpdesk ronduit onbeschoft persoon heeft mij letterlijk bedreigd en afgeperst door gebruik te maken van de kleine letters in de regels. Ben echt geschockt van haar gedrag aan de telefoon. De medewerkers worden niet gescreend anders was zij allang ontslagen.
Anneke
op 26 juli 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019
Heerlijke vakantie gehad. Alles goed geregeld. Ook toen we de reisleiding tijdens de vakantie even nodig hadden konden we haar goed bereiken. Contact met de medewerkers op kantoor verliep ook snel en duidelijk. Al met al weer een goede ervaring met Sunweb!
ISM
op 24 juli 2019
bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: juli 2019
Helaas voor ons ook slechte ervaringen met Sunweb. We hebben teveel meegemaakt om op te noemen.. Verder geen positieve vermeldingen over reisleidster Y.!! Ze was gewoon onbeschoft tegen een medewerkster van het hotel. Eindverantwoordelijke A. heeft telf. nog wel iets van zich horen maar heb er ook niet veel aan gehad. Pineda de Mar is een heel mooi dorpje met vriendelijke mensen, gelukkig is dit wel positief geweest... maar voor mij nooit meer Sunweb!
Ruudbrugmans
op 20 juli 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2019
Top locatie, hotel en service ! goede begeleiding hostess
Laurens
op 19 juli 2019
bestemming: Griekenland / Chalkidiki, reisperiode: juli 2019
Zeer ontgoocheld in de touroperator. Ondanks een storm geen informatie of dergelijke gekregen. Bij de aankomst in Griekenland werd ons meegedeeld dat er schade kon zijn aan de hotels door de storm in Chalkidiki. Er ging niemand van Sunweb mee op de 2 uur durende reis van de luchthaven tot aan het hotel. Bij aankomst van on hotel werden wij afgezet aan een grote weg en moesten we vervolgens zelf onze weg naar het hotel vinden! Toen we in het hotel aankwamen werd ons meegedeeld dat er geen elektriciteit en water was, dit was natuurlijk meteen een opdoffer. Toen we ons wilde informeren wat er in de buurt allemaal te zien was, was er enkel een zeer miniem kaftje beschikbaar met amper informatie, die hebben we dan bij andere touroperators moeten zoeken. Vervolgens was het alleen mogelijk om iemand van Sunweb te spreken via de telefoon want ze kwamen zelf niet langs op het hotel. De moeder van mijn vriendin had vervolgens ook contact opgenomen met de algemene lijn van Sunweb waar ze haar verzekerde dat we overgeplaatst zouden worden. Zelf hebben we gedurende onze reis NIETS van Sunweb vernomen, enkel na een eigen verzonden mail. Het hotel en personeel was werkelijk fantastisch en is er in geslaagd om onze vakantie ondanks alles toch aangenaam te maken. Al hadden we veel meer van onze touroperator verwacht aangezien we een vakantie bij hun hadden geboekt en niet bij het hotel.
Soest
op 13 juli 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019
De bus reis van de luchthaven naar hotel en terug is langer dan aangegeven staat op de site van sunweb. Onze reisleidster regelde helemaal niks, ze praat veel en regelt weinig.
Antonetta Aben
op 10 juli 2019
bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juni 2019
Studio Afrodite in Anaxos, vies, achterstallig onderhoud, gevaarlijk voor kinderen. Sunweb makes bad memories.
Steve
op 7 juli 2019
bestemming: Frankrijk / tignes, reisperiode: maart 2018
Normaal boeken we skipassen apart, wanneer deze niet gebruikt worden, worden deze terugbetaald door de skiliften in geval van slecht weer of een medisch probleem. Ditmaal bij sunweb geboekt, en 2 passen gedurende heel de vakantie niet kunnen gebruiken. De skiliften wilden niet terugbetalen omdat ze via sunweb gingen, sunweb wil niet terugbetalen omdat zij niet kunnen zien of ze daadwerkelijk ongebruikt zijn. Goede raad, boek nooit skipassen bij een reisagentschap !
Pietje
op 5 juli 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2019
De reis was goed, hotel redelijk, maar waar het bij mij om gaat is noodlijn 24/7 die ik dus echt nodig had. Telefoontje vanuit Nederland mijn moeder was ernstig ziek geworden zag er slecht uit(is helaas ook overleden) uiteindelijk via een Nederlandse man woonachtig op Ibiza contact gekregen. En toen 0 geen enkele medewerking. Zelf een terugvlucht geboekt. Tot op vandaag niets van Sunweb gehoord. Kan ook niet reisleiding op Ibiza waren zelf een feestje aan het vieren (duidelijk te horen op dd achtergrond) 24/7 bij Sunweb bestaat dus niet, jammer hoor
Bea
op 2 juli 2019
bestemming: Griekenland / Agios Georgios Pagon, reisperiode: mei 2019
Van het begin tot het eind een diepe ellende! Voordat je de reis begint wordt de laatste dag al afgesnoept door de vlucht te annuleren ( beslist omdat het vliegtuig niet vol genoeg zat) en een veel eerdere vlucht er voor in de plaats te zetten. Vervolgens 3 uur transfer in een veel te kleine bus naar het hotel...ergens helemaal achteraf. Sta je s'nachts met twee loodzware koffers en handbagage word er verzacht dat je 70 treden sjouwt naar je kamer. Kom je op je kamer ( let wel zeezicht kamer geboekt tegen meerprijs) blijkt er weinig zeezicht te zijn...geen water en eten! De week bestond uit iedere dag koud eten...geen schoonmaak.... smerige handdoeken worden opgevouwen op je bed gelegd....geen fatsoenlijk drinken in de automaten...supermarkt limo aangelengd met water....geen meubels op je dure kamer..en bedden verschonen kennen ze ook niet. Levensgevaarlijk met al die trappen vooral wanneer ze iets vochtig waren. Verschillende gasten zien vallen. Totaal niets georganiseerd...wilde je iets moest je anderhalf uur met de taxi. Sunweb verkoopt deze reis als volgt: splinternieuw 4* hotel met 7 daagse schoonmaak en heerlijks buffetten tegen een prijs waarvoor ik dik 10 dagen in een 5* resort in Egypte zit met alle luxe vandien. De vliegreis terug met allemaal dubbele boekingen...zo bij in een ander vliegtuig gestopt. Echt waar wat een waardeloze reisagent. Als je een klacht indient ( ik ben tot 5 keer gegaan en heb het toen maar gestaakt vanwege de infantiele reacties die ik kreeg) zijn ze niet thuis en gooien alles op eigen schuld..dikke bult. Hoe kinderachtig kun je wezen als Sunweb zijnde. Wij hebben met 8 andere gasten ons beklag gedaan maar Sunweb verkoopt alleen maar onder valse voorwendselen. Waardeloze zooi...wij boeken never en never nog iets via Sunweb. Vooral the custom support moet zich schamen met zoveel onbekwaam personeel. Ik kom graag in contact met gasten van het Hotel Porto Demo Boutique in Agios Georgios Pagon op Corrie...wie weet kunnen we iets voor elkaar betekenen.
Betsy
op 27 juni 2019
bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juni 2019
Alles van te voren goed geregeld, alle documenten optijd binnen en veel emails met informatie voor het beginnen van de vakantie! Super vakantie gehad naar lloret de mar in Spanje! Vanaf het moment dat we in Barcelona aankwamen was er een reisleiderster die al onze vragen kon beantwoorden en heel goed bereikbaar was! Hotel was goed schoon en erg klantvriendelijk! Het eten vonden wij persoonlijk wat minder maar dit was omdat we dit waarschijnlijk niet gewend waren. Van begin tot eind goed contact gehad met sunweb, erg aangenaam!
Carolus stefan
op 13 juni 2019
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2018
1. Wij arriveerden meer dan 5 uur te laat op onze bestemming door wijziging vlieguren van de oorspronkelijke boeking . Om 2u35 op 22-06-2019 kwamen we aan in Chrown Charm Palace in Side / Turkije . Na inchecken aan de balie boden wij ons aan in het restaurant voor een korte maaltijd en een koffie.
Daar kregen we te horen dat wij dit moesten betalen met cash geld ook al hadden wij “ all inclusieve “geboekt. We hebben dus niets gegeten of gedronken.
2. Ondertussen was de koerier met onze valiezen naar de 2 geboekte kamers vertrokken . Daar ook aangekomen stelde we vast dat de geboekte kamers niet degene waren die wij gevraagd hadden . We zaten in een gure omgeving in de kelder van het gebouw.
Wij melde dit aan de valiezenkoerier en de melde ons dat het hotel overboekt was . Daar hadden wij natuurlijk geen boodschap aan want we waren doodmoe van onze heenreis.
S ’Anderdaags om 8.00 boden wij ons aan de balie aan om andere kamers te vragen. De onthaalbediende verstond zelfs geen woord engels en moest een collega bij halen . Die melde ons dat hij alleen een klein beetje duits verstond.
Wij vroegen toen achter de manager maar ze weigerde hem lastig te vallen .
Onze hoop was toen gevestigd op de consulent SUNWEB die om 12.15 zou komen. Om 12.45 kwam deze persoon binnen met veel show en groot lawaai .Hij zei iedereen mocht hem vragen stellen als het maar SNEL ging want hij had weinig tijd. “time is money “ zei hij paar keer tegen de mensen die al tijdje op hem aan wachten waren. Hij had zelfs zijn dossier niet bij met de prijzen van de trips , die moesten wij hem geven …….
Door zijn chaotische gedrag kregen paar mensen het op hun heupen en verdwenen .
Hij is toen even met mij naar de balie geweest en na nazicht boeking door de baliemedewerker bleek dat er een fout was gebeurd tussen Sunweb en boekingsmaatschappij in Zurich (bevestigd op de voorlaatste dag door de manager). Wij hadden 2 kamers voor telkens 1 persoon besteld en betaald (rustig gelegen , niet rokers en zwembadzicht ) Wij ontvingen 2 grote kamers voor 3 personen in een kelder zonder zonlicht .
Plots vond meneer dat iedereen die met ons aan tafel zat dit moest horen , dat wij in de toekomst beter de kleine letterkes moesten lezen ipv hem hiermee lastig te vallen. wij hadden dit .Hij riep hard zodat iedereen dat kon horen dat wij 2 voordeelkamers hadden besteld en dat betekende volgens hem “economische kamers “ . Wat natuurlijk klare onzin was , want dit hadden wij niet besteld . Zwaar ontgoocheld hebben wij toen maar beste gemaakt van onze vakantie omdat jullie consulent niet deed wat hij moest doen !.
Die kamers waren echt horror want het was er ook ijskoud omdat er geen streepje zonlicht binnenkwam en wij zelfs overdag de verlichting aan doen om niet in een donker gat te zitten . Ook tot 2 maal toe waren de afvoer vd douches verstopt zodat de hele kamer onder stikkend water kwam te staan . Telkens moesten wij uren wachten voor de medewerkers van het hotel dit kwam opruimen want als je de receptie belde verstonden ze geen engels en ondernamen ze niets.
Ook lagen wij juist tegenover een stockage ruimte van oud vies en versleten materialen van het hotel . De klappoorten stonden regelmatig open wat visueel een geweldig uitzicht was . Ook heeft 4 dagen lang daar een stelling gestaan vlak tegenover onze kamers .
Op onze voorlaatste dag kregen wij toevallig de manager te spreken nadat iemand van het animatiepersoneel kennis had gekregen van onze slechte kamers en de problemen met de afvoer douches. Dat zelfde personeelslid melde ons dat dit normaal kamers waren voor het dienstpersoneel maar door de overboeking hadden ze die aan ons toegewezen. De manager deed of zijn neus bloed want het was niet waar wat dit personeelslid ons vertelde. Na wat over een weer gepraat bood hij ons 2 nieuwe kamers aan maar zei er ook bij ….. het is de moeite niet meer want jullie gaan morgen toch naar huis.
Ook heeft uw consulent via whatsapp de voorlaatste dag ( 27 juni) zijn vel proberen te redden met de vraag of er nog problemen waren. Het kwam er op neer dat hij zich zelf niet verantwoordelijk stelde voor de problemen . Als hij zijn job professioneler had aangepakt dat was een stuk van de morele schade opgelost . In een kelderverdieping uw vakantie doorbrengen wenst niemand !
Wij hebben in bijna alle middellandse zee landen gelogeerd met diverse maatschappijen , zelfs hotels met 3 sterren maar dit is ergste wat we al meegemaakt hebben. Onze ganse vakantie hebben wij gefrustreerd rondgelopen omdat NIEMAND zich iets aantrok van onze problemen. Dit staan nochtans in de contractuele overeenkomst dat SUNWEB verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn cliënten .
Indien jullie geen fout hadden gemaakt bij de boeking en als jullie consulent zijn professionele verantwoordelijkheid zou hebben genomen , dat hadden wij een mooie en zorgeloze vakantie kunnen hebben . Nu is dit echte horror geweest en stellen wij ons de vraag hoe ernstig SUNWEB onze klacht zal behandelen.