P en m
op 10 juni 2018
bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juni 2018
Volgens sunweb was er gratis parasols en bedjes op het strand, maar het was een trieste aanblik.
... Lees meer
Eva
op 9 juni 2018
bestemming: Malta, reisperiode: juni 2018
We hebben bij Sunweb een reis geboekt voor twee personen voor een mooie prijs die niet onaannemelijk is. Een dag later bleek het een fout in de prijs te zijn en reis zou meer dan het dubbele kosten. Sunweb benadrukte in hun mail dat we met de nieuwe prijs binnen drie dagen (niet eens werkdagen) akkoord moesten gaan en als we niet reageren, zouden ze ervan uit gaan dat we met de nieuwe prijs akkoord gaan. Helaas kwamen we pas veel later achter wat er aan de hand was: gedurende die drie dagen waren we niet in de gelegenheid ons mail te checken en nu schijnt dat onze reis geannuleerd is. Nu moeten we dus 50% van de reissom als annuleringskosten betalen en dat betekent dat we het bedrag dat we al betaald hebben, kwijt zijn en nog eens moeten bijbetalen! Dus: de reis is geannuleerd en we gaan niet op vakantie, we zijn een hoog bedrag kwijt en moeten nu nog ongeveer 30 Euro bijbetalen. Wat een ongelofelijke onzin!!! Als klant verwacht je bij deze zogenaamde “fouten” dat je TELEFONISCH hierover geinformeerd wordt. Wij werden echter niet gebeld terwijl Sunweb beweert dat ze ons geprobeerd hebben te bereiken. Dat is niet waar want we zijn altijd telefonisch bereikbaar. Nu moeten we zien ons geld terug te krijgen. Zeer zeer zeer slechte zaak van Sunweb en dat hebben we nog nooit eerder meegemaakt! Boek hier geen reizen want dit zijn typische oplichtingspraktijken.
... Lees meer
Geertje
op 3 juni 2018
bestemming: Griekenland / Laganas, reisperiode: mei 2017
Reis geboekt via sunweb, op voorhand goed bereikbaar voor vragen via facebook. Goed opgevangen op de luchthaven, prima appartement, leuke excursies, wel wat prijzige excursies en vriendelijke reisleiding.
... Lees meer
Maryam
op 19 mei 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Om te beginnen, dit was mijn eerste en meteen ook de laatste x dat ik via sunweb wat heb geboekt. Wat een ellende heb ik meegemaakt om deze reis uiteindeljk tot een bevestiging te brengen. Aan de telefoon doen ze toezeggingen, beloven van alles maar als het puntje bij paaltje komt blijkt niks van waar te zijn. Ik heb serieus het idee gehad dat ik met een clown organisatie te maken had. Bij een last minute boeking waarbij de betaling voor 16:00 uur verricht had moeten worden VERPLICHT via de website van sunweb, deed hun link het niet. Meteen gebeld en aangegeven, het probleem werd onderkend bij hun maar ondanks dat moest de betaling via hun voor 4 uur want anders verviel de hele boeking en kosten voor mij. Te gek woorden, maar dit is echt de gang van zaken bij sunweb. Ze denken totaal niet met je mee en zijn verreweg van service geven. Bah 1x en noooooooooooit meer sunweb!
ANONIEM
op 11 mei 2018
bestemming: Griekenland / Skaitos, reisperiode: mei 2018
Sunweb heeft een hele misleidende Site. Sunweb liegt over reviews om naar het hotel te kunnen lokken en eenmaal daar is het heel lastig om ter plekke wat heel vermoeiend is dingen te regelen.
Margret vermeulen
op 10 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: mei 2018
Als ze zeggen we bellen u terug , is het prettig dat ik terug gebeld wordt en dat gebeurde niet.
Jesse
op 6 april 2018
bestemming: Frankrijk / Les orres, reisperiode: april 2018
Wees gewaarschuwd. Een opeenstapeling van ellende. Busreis 3x overstappen in de stromende regen. Stoelen zijn vreselijk, korte zittingen maken het onmogelijk om te slapen.
Hotel balcon des airelles vreselijk smerig! Vieze matrassen, lakens, etenresten, zwembad. Stempel uitgewoond! Yes, we kunnen weer naar huis. Wel dat valt vies tegen. 10:00 uitchecken en 20:00 vertrekken!!!!! Tussentijds lekker op straat zwerven. Sunweb, dit wens je niemand toe!
Heel heel heel slecht.
Emma
op 1 maart 2018
bestemming: Frankrijk / Oz en Oisans, reisperiode: februari 2018
Onze reisgroep, bestaande uit 4 personen, had een skireis geboekt naar Oz en Oisans via Sunweb. Bij aankomst bleek al dat er miscommunicatie plaats had gevonden. Ons appartement, voor 5 personen voorzien, was bijzonder klein met een twijfelaarsbed (voor 1.5 persoon geschikt) en 3 kleine slaapplaatsen in de living op de zetel. Dit terwijl was aangegeven op de site van Sunweb dat ons appartement zou bestaan uit 3 bedden in een aparte kamer en 2 slaapplaatsen in de living. Het was dus andersom. De receptie in de residentie (Résidence Couleurs Soleil) was ook niet vriendelijk, na dit aangegeven te hebben aan Sunweb werden ons excuses van het personeel uit beloofd. Dit is er echter nooit gekomen. Ook was er onduidelijkheid over het uur van in- en outcheck. Tot overmaat van ramp verliep onze busreis terug bijzonder moeizaam. Er waren blijkbaar niet voldoende zitplaatsen op de bus voorzien en bij de overstap in Luik was er enorme vertraging, waardoor onze reis met 3 uur werd verlengd. Bovendien werden wij niet op de hoogte gebracht voor vertrek maar pas reeds op de bus. Na het versturen van klachten naar Sunweb kwam er altijd een standaard antwoord dat onze klacht behandeld zou worden binnen 2 weken. Echter na 2 weken nog steeds geen reactie.
Gerits koen
op 26 februari 2018
bestemming: Frankrijk / Saint sorlin d'avres, reisperiode: februari 2018
Wij waren in hotel edenard. Er stonds een tof en behulpzaam taem klaar. Echt een dikke duim. Waren 3 top dagen
Erik
op 21 februari 2018
bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2018
Aanbiedingen bestemmingen Griekenland: Sunweb heeft leuke aanbiedingen voor bestemmingen Griekenland. Maar pas op, kijkje je naar de prijzen in de prijstabellen zijn deze altijd hoger dan de prijs van de aanbieding. Waar zit het verschil? Kom je alleen achter door te bellen. De laagste aanbiedingsprijs is de prijs voor 3 personen in een studio ipv 2, dit is nergens op de site te vinden. Volksverlakkerij dus. Verder zijn de prijzen altijd exclusief de ruimbagage, hier is in de informatie van Sunweb ook erg onduidelijk op de site. Je binnenlokken met een lage prijs , bij boeken komt er van alles bij, ze leren het nooit.
Maurice
op 9 februari 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2018
Boeking in hotel was bij aankomst niet bekend. Na veel gedoe en overleg een paar honderd euro bij moeten betalen voor een kamer. De kamer die ik geboekt had (superior) was onbekend in hotel. Ik kon een kamer krijgen met uitzicht op muur, niks superior aan. Na overleg met Sunweb klacht ingediend. Antwoord zeer onbevredigend en ik kreeg niet eens een excuus. Bij navraag in hotel en bij andere reisorganisaties blijkt Sunweb toch wel een slechte naam daar te hebben. Zelfs het management van het erg goede hotel was erg ontevreden over Sunweb. Dus, advies: niet via deze reisorganisatie boeken. Ze maken er een zooitje van. Overigens wil ik nog melden dat ik voorafgaand aan de reis en na de boeking nog contact opgenomen had met Sunweb om zeker te zijn dat alles goed zou gaan. Dit i.v.m. slechte recensies die ik over Sunweb las. Ik kreeg de garantie dat alles goed zou gaan. Nou, nee dus.
Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor een gerechtelijke procedure, naast de gewone klachtenprocedures. Op dit moment zoveel mogelijk aan het posten om mensen te waarschuwen. Dus, zegt het voort!
Bob
op 8 februari 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2018
We hadden op 07-02-2018 een reis geboekt en de volgende dag een fout in de prijs. Of er even 1400 euro extra willen betalen. Gebeld en geen enkele tegemoetkoming! Zeer slechte zaak van Sunweb en ga hier nooit meer boeken. NOOIT MEER BOEKEN bij SUNWEB!!!!!!!
Stephan Vanherrewege
op 6 februari 2018
bestemming: Oostenrijk / Zillertal, reisperiode: februari 2018
We hadden een skireis geboekt (8 pers) en voorschot betaald. Een 2,5 maanden voor afreis kregen we de melding dat ons verblijf niet meer kon aangeboden worden. Bij telefonische navraag zou het om een overboeking gaan. Op geen enkel moment werd er een gelijkwaardig alternatief voorgesteld (aan de skipiste). Nochtans hebben we ons heel flexibel opgesteld naar skigebieden. Uiteindelijk zelf een voorstel gedaan wat ons een gelijkwaardig voorstel leek en hebben zelfs aangeboden om 50% van de meerkost bij te passen. Dit werd niet aanvaard en en hebben uiteindelijk onze reis moeten annuleren. 8 zeer ontevreden klanten, zelfs voor de afreis al! Dit is totaal geen klantenservice en kan iedereen afraden om met deze organisatie in zee te gaan!
Peer vermulst
op 5 februari 2018
bestemming: Frankrijk / St sorlin d arves, reisperiode: februari 2018
Alles wat perfect geregeld. Hotel Etendart is top. Het jonge team werkt heerlijk ongedwongen zodat je je echt welkom voelt. Ze regelen echt alles zo om het je naar de zin te maken. echt top.
Jammer dat deze locatie verdwijnt. Over de buschauffeurs ook niets dan lof. Relaxt en safe. Dus sunweb, bedankt en het team in Etendart super bedankt.
Pascale
op 5 februari 2018
bestemming: Egypte, reisperiode: januari 2018
Prachtige reis en heel veel gezien. Doch heel vroeg opstaan en veel reizen geeft uiteindelijk geen echt vakantiegevoel. Dus een aanrader na een nijlcruise om nog een paar dagen een hotel te nemen om bij te komen. De reisleider via Sunweb, Achmed was een beste maat! Zorgzaam en erg vriendelijk ! Al met al is de Nijlcruise een absolute aanrader !!
Derumeaux
op 3 februari 2018
bestemming: Frankrijk / Saint Sorlin, reisperiode: januari 2018
Hotel l'Etendard = verkocht als familiehotel !!!!! Beter gezegd vakantiekolonie/jeugdherberg. Soepkom op tafel, 01 bord hoofdgerecht (niet méér, niet minder), verplicht iedere avond zelfde tafel, borden afruimen en stapelen tot begin tafel, geen normaal gesprek kunnen voeren omwille van lawaai. Bar een zakdoek groot, loeiharde muziek,beschonken bargasten die staan te loeien, nooit eens de bedden opgemaakt tijdens de week. Ook bij slecht weer, hotel na ontbijt gesloten en bijgevolg gedwongen om in een simpele oude kamer te zitten. Leuk als je met zes bent !!!!!!!!! NOOIT of te NIMMER méér Sunweb. Dan maar zwijgen over de wissel van de bussen...chaos TE véél volk, voor vaste hotelgasten geen plaats meer om te ontbijten en s'avonds verplicht met vreemden aan de tafel te zitten.$
Gelukkig super vriendelijk personeel die ook wel door hadden dat we een HOTEL geboekt hebben en in een jeugherberg/vakantiekolonie waren. Dit alles voor een prijs van ongeveer 760 Euro (met eigen vervoer). Een schande verkoopt geen vakantiekolonie/jeugdherberg als hotel.
De quotering van twee is enkel en alleen voor het super vriendelijke personeel. Mensen als je boven de 35 bent met kinderen neem NOOIT of te NIMMER Sunweb.
Jade
op 2 februari 2018
bestemming: Frankrijk / La Joue du Loup, reisperiode: februari 2018
IK RAAD SUNWEB HEEL ERG AF. Ik koos Sunweb omdat deze wel bekend was en ik dacht dat deze een eerlijke en gezinsvriendelijke vakantie kon voorzien. Jammer genoeg is dit na de boeking nog niet zo gebleken. Er zitten verschillende addertjes onder het gras waardoor je in plaats van 5 dagen op reis te gaan, zoals mooi op de site vermeld staat, dit uiteindelijk maar 3,5 dagen blijken te zijn. Ik had een skireis geboekt (shortski) waarbij de busreis mee inbegrepen was. Maar na de boeking blijken de tijden van de busreis heel erg slecht te zijn. De bus vertrekt rond 16u30 's middags (woensdag) waardoor je rond 4-5u 's ochtends toe komt in het hotel. Ik had gehoopt dat we 's ochtends zouden vertrekken zodat we 's avonds zouden toekomen en in het hotel konden eten. Ook het terugkeren is heel slecht geregeld. We vertrekken om 19u45 zaterdag(! niet zondag) waardoor je maar 2 nachten in het hotel hebt, je je 's avonds moet haasten om nog avond te eten (want we hebben half pension geboekt) en dus eigenlijk maar 3,5 dagen op reis bent geweest (met heen en terugreis van de bus inbegrepen). Ik was heel erg ontgoocheld en heb daarom gebeld om wat meer informatie te krijgen waarom dit zo was. De persoon aan de telefoon was niet klantvriendelijk en klonk alsof ik niet slim genoeg was om gewoon de informatie op de vouchers te lezen en als ik vroeg waarom de bustijden zo geregeld waren, zei ze gewoon dat ze niets kon doen. Ik weet natuurlijk dat dit niet de schuld is van deze ene persoon, maar voor de 30 cent per minuut die ik betaald heb om deze persoon te bellen had ik toch wel gehoopt op een beetje sympathie en vriendelijkheid.
Het boeken met sunweb lijkt goedkoper, maar uiteindelijk heb je veel minder waar voor je geld dan bij andere touroperators omdat de site belangrijke informatie verzweeg die je pas na de boeking te weten komt. Ik heb eerder nog reizen geboekt bij Travelbird waarvan ik dacht dat deze misschien ook niet altijd de beste regeling had om meer winst te maken. Maar dit was niets in vergelijking met de reis die ik hier heb geboekt.
Marja en Nick
op 26 januari 2018
bestemming: Oostenrijk / Zell am See, reisperiode: januari 2017
Reis januari 2018 met een groep vrienden
Sunweb verkoopt een vakantie ALL INCLUSIVE naar Hotel Max Living in Zell am See. De verhouding prijs/kwaliteit is echter volledig zoek. Het all inclusive-aanbod stelt niets voor. Pas om 16.00 uur en echt geen minuut eerder kan er een 'all inclusive'-drankje bij de bar worden gehaald. Rode en witte wijn die niet te drinken zijn, wel een redelijke bier en een enkele frisdrank. Voor bijvoorbeeld rosé, toch ook een wijnsoort, en tonic moet worden betaald. De rosé kon alleen per fles worden besteld voor het belachelijke bedrag van 30 euro! Wij hebben zelf maar de wijnen gekocht, want onze slokdarmen kregen een flinke knauw van de 'gratis' wijnen.
De beloofde après skihapjes vanaf 16.00 uur bestonden uit een bevroren stukje overgebleven gebak van de avond ervoor. Slechts één keer werd er een pan soep neergezet.
De kamers zijn superklein en erg benauwd. De driepersoonskamer voor 2 personen gaat nog wel, maar in de 2-persoonskamer kun je je kont niet keren. De badkamer kan niet door 2 personen tegelijk worden gebruikt.
Het personeel is erg onvriendelijk.
Alleen over het ontbijt en diner kunnen wij positief zijn. Eenvoudig maar wel lekker. Maar een broodje bij het soep- en saladebuffet, wat er toch wel bijhoort, ontbrak.
Er is geen sfeer in het hotel. Erg kil en de Oostenrijkse sfeer ontbreekt. De eetzaal heeft een cafetaria-inrichting.
Ik heb namens de groep een slechte beoordeling geschreven voor de site van Sunweb. Mijn review is NIET geplaatst. Alleen lovende beoordelingen worden door Sunweb geplaatst. Dit is de klant misleiden. Schandalig!
Marienette Wemelsfelder
op 21 januari 2018
bestemming: Frankrijk / belle plagen, reisperiode: januari 2018
Locatie was prima, appartement netjes en ruim (maar we zaten dan ook met tweeën in een appartement voor vier). Wel vreemde dingen zoals de slaapkamerdeur die niet dicht kon, omdat het bed ervoor stond (te weinig ruimte voor draaicirkel). Slecht geregeld was de transfer (als je Sunbweb belde moest je zelf naar een andere organisatie bellen om t te regelen). Bij aankomst was onze naam niet bekend bij een chauffeur. Op de terugweg ook misverstanden en ophaaltijd zou per telefoon-bericht bevestigd worden, maar werd niet bevestigd. Ze wilde ons om 10:00 komen halen voor vlucht van 16:00 uur. Met enige overtuigingskracht 11:00 van kunnen maken wat betekend dat we nog steeds meer dan uur voordat we überhaupt bagage konden inchecken in tochtige veel te drukke kleine hal moesten wachten.
Heeeel erg slecht!!! was het halfpension (bij restaurant maitre kanter) wat we erbij hadden geboekt. Eten was werkelijk onder de maat (en ik ben echt niet heel kritisch) maar als je een vers fruit toetje bestelt, verwacht je niet een glaasje met oud blik-fruit. Of bij een dessert met yoghurt; alleen een glaasje yoghurt met een schepje jam. Overigens zagen we dat de mensen die ala carte aten; mooie borden (en coupe met vers fruit) kregen. (Wellicht dat de redelijke reviews die ik van te voren had gelezen over dit restaurant van deze groep "a la carte-eters" kwam). Plaatjes van internet van dit restaurant kon ik niet matchen met wat ik zag (rommelige hoek met oude dozen, slechts half afgeschermd met smoezelig schermpje , cherry-cans onder buffet, stapel stoelen in hoek) We kregen werkelijk t gevoel afgescheept te worden met onze halfpensioen boeking (...we hadden toch al vooraf betaald, waarom zouden ze proberen kwaliteit te leveren....). Een paar vriendelijke bedieningsleden konden de totale indruk niet goed maken.
Herman Otten
op 20 januari 2018
bestemming: Frankrijk, reisperiode: februari 2017
Onbetrouwbare website. Ze zetten reizen op de website als lokkertje die niet meer beschikbaar zijn. Ik boekte een skivakantie na lang orienteren en kreeg een soort automatische email dat decreis niet meer beschikbaar is. Ga er dus niet vanuit dat de reizen op de website er ook daadwerkelijk nog zijn! Na gebeld te hebben werd mij verteld dat de reis die als beschikbaar op de website staat inderdaad niet meer beschikbaar is. Er werd geen korting of iets gegeven om mij tegemoet te komen.
Maya Troost
op 1 januari 2018
bestemming: Zwitserland / Engelberg, reisperiode: december 2017
Prachtige omgeving, wandel paradijs, skipistes, dorpje en zon en sneeuw
Wendy
op 31 december 2017
bestemming: Frankrijk / Les Orres, reisperiode: december 2017
Na een lange vermoeiende autoreis zijn we op bestemming aangekomen, alle spullen uitgepakt maar helaas konden we geen parkeerplaats vinden voor de auto. Terwijl ik naar de receptie liep om te informeren, ben ik uitgegleden over ijs en lelijk te val gekomen op mijn achterhoofd. We hebben toen Natasja en Elien gebeld van Sunweb die daar te plaatse waren, zij zijn gelijk onze kant opgekomen en hebben als tolk gefungeerd voor de ambulance en de noodzakelijke medische informatie.
Natasja was zo vriendelijk om bij de kinderen te blijven in ons appartement en Elien is met mij meegegaan in de ambulance. Ik wil vooral de meiden en dus ook Sunweb enorm bedanken voor hun hulp, dit was boven verwachting. Ben zuinig op deze twee dames Sunweb want het zijn kanjers!!
Gerard
op 27 november 2017
bestemming: Turkije / Colaki, reisperiode: augustus 2017
Goede vakantie.....hotel en strand maar voor de 2de keer op rij een reis met Sunwebb overboekt!! En blablabla, jr blijft netjes, moet formulier tekenen voor gratis massage en nog wat flauwekul omdat je nog een 2de dag moet kreperen.....en dan achteraf begint een mannetje van Sunwebb....u hebt t formulier getekend.....Sunweebb had ik altijd hoog zitten maar nu weer zo behandeld, Corendon tussendoor 2x gedaan maar da's niet veel beter!! Op naar Tui oid maar weer...
Mees Dirkse
op 2 november 2017
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2017
Reis+vlucht samen geboekt via Sunweb site. Verblijf top geregeld. Reisleiding zorgt voor uitleg over het land + activiteiten. Reis was incl. transfer. Dit maakte de reis aangenaam. Vlucht was iets minder geregeld. Er zaten kosten verscholen aan het reserveren van de stoelen. Dit maakte het lastig om samen met reispartner naast elkaar te zitten.
Nicky van Swaaij
op 2 november 2017
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2016
Alles was prima geregeld. Top vakantie gehad zonder problemen, het was top!
Lieke
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2017
Het was prima geregeld allemaal.
Jamie Janssen
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: augustus 2017
Alles was goed geregeld. Behalve transfer terug omdat de reisleiding zelf te laat kwam en wij daardoor erg hebben moeten haasten op het vliegveld
Andre
op 29 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: augustus 2017
Oplichters dat Sunweb, je besteld een type Polo en krijgt een down grade naar een Panda , vervolgens ter plaatse ruim 100 € goedkoper door dezelfde autoverhuurder aangeboden via Sunweb, vooral reisleidster Martijn is een schoft, doet niets voor je, type wegstoppen in een donkere kamer en sleutel weggooien, ook de aftersales zitten in het complot, nooit meer Sunweb
Melanie sturkenboom
op 29 oktober 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2017
Hotel Me zaten wij.. het was top!!!
Feline ter Horst
op 27 oktober 2017
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2016
Alles is goed geregeld. Ze helpen je stap voor stap tot aan de accommodatie. Zelfs daarna kan je terecht voor vragen of uitjes.
Anita van der Veeken
op 24 oktober 2017
bestemming: Spanje / Cala d'Or, reisperiode: oktober 2017
Heel tevreden over Transavia, ook over de hostess van Sunweb. Heerlijk weer gehad, Palma was prachtig evenals Formentor, hotel lag dicht bij het strand maar kamer viel wat tegen evenals het eten.
Johanna de Koff
op 24 oktober 2017
bestemming: Portugal / Logos da prahia, reisperiode: juli 2017
Was prima georganiseerd, we kwamen s nachts aan, maar dit was geen probleem. Samenwerking touroperator en appartement complex was prima. Info en transfer zoals aangekondigd.
Esther
op 24 oktober 2017
bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: juni 2017
Alles snel en duidelijk geregeld. Reisleiding ter plekke makkelijk bereikbaar en behulpzaam.
Indy Buurmans-Scharleman
op 23 oktober 2017
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2017
Was gewoon super en het appartement Corona Blanca vol deed aan alle verwachtingen!
Rianne
op 22 oktober 2017
bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2017
Voor het eerst bij Sunweb geboekt, en prima vakantie gehad! Goede vlucht en hotel. Transfer was iets minder, we werden niet geholpen met de koffers en op de terugreis werden we wel erg vroeg van te voren opgehaald.
Jade
op 21 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2015
Het was super goed georganiseerd en alles sloot ook mooi op elkaar aan (transfer/vliegtuig). Ze hebben hun verwachtingen waargemaakt en ik vond het ook prettig dat er Nederlands sprekende reisleiders waren. Hier kon je met eventuele vragen terecht.
Melanie Michler
op 20 oktober 2017
bestemming: Malta / Sliema, reisperiode: augustus 2017
Omdat de reis goed uit gevoerd is. Verblijf en vervoer was duidelijk. Qua service waren we goed ontvangen bij aankomst. Informatie bij vertrek was ook helder.
Chiara
op 20 oktober 2017
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2017
Ik vond de reis erg leuk. Van transfer tot activiteiten alles was goed geregeld door Sunweb.
Lisa Neelis
op 19 oktober 2017
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juli 2017
Het is een prachtig eiland waar veel te doen is. Nog nooit eerder geweest dus wij wilde graag iets nieuws zien.
Leny de schouwer
op 18 oktober 2017
bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: mei 2017
Via de reisorganisatie was de uitgifte van de auto zeer traag.
Sandy
op 16 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: augustus 2017
Ik geef een 9 voor deze reis omdat wij er voor de 6e x terug zijn gegaan en nog steeds niet klaar . Dus komend jaar weer Samos .
Rust gevend .. heerlijke stranden .. goed eten en zeer gastvrij
Manon ter kulve
op 16 oktober 2017
bestemming: Montenegro / Bijela, reisperiode: augustus 2017
Een hele leuke reisleidster die ons enthousiast maakte over het land. Dit was het eerste jaar dat sunweb deze vakantie bestemming aanbood. Montenegro is een land wat nog niet heel toeristisch is, maar waar zoveel te ontdekken is. Zo hebben wij in 8 dagen de baai van kotor ontdekt en hebben wij dankzij onze reisleidster nog geen genoeg van dit land. Want er zijn nog zoveel leuke plekken die wij nog niet hebben gezien. Daarom een 9 voor sunweb voor de super vakantie maar een 10 voor de reisleidster!!
Ton
op 27 september 2017
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2017
Om dat je van SUNWEB niets hoeft te verwachten als er iets mis gaat zo als de koffers worden vergeten moet als zelf regelen wordt gewoon gezegd moet u. de reis verzekering bellen met de taxi naar hotel gegaan reislijster wist nog hoe lang het ging duren . mensen gehoord vijf uur op vliegveld gestaan . terug thuis een mail gestuurd zelfde antwoord u. moet niet bij ons zijn maar bij de reis verzekering . maar sunweb bied deze reis aan dus zij moet de dingen regelen en niet af schuiven tweede mail nooit meer wat gehoord dus volgende keer niet meer met sunweb mensen op locatie hebben meer voor mij gedaan dan heel sunweb dus daar nog een keer terug maar niet van sunweb betaal liever meer en wordt goed geholpen
Mariposa
op 26 september 2017
bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: september 2017
Vannacht vervroegd teruggekomen van hotel Montagut Spanje, hotel was niet bereid een vlucht te organiseren ... daar sta je dan als vrouw 75 jaar .... Yubin van Sunweb heeft privé alles voor mij geregeld ... het was pure ellende
Joanna
op 20 september 2017
bestemming: Spanje / Andalusja, reisperiode: augustus 2017
We waren in 4* hotel..pffff Hotel zeker niet 4*. Vies, schimmel, de kamers vies, zwembaden vies...gewoon alles klopt niet volgens de omschrijving en de foto's die op jullie website staan! Gewoon 1* hotel is beter dat Dit!!!
Ilse
op 20 september 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2017
Normaal geef je niet snel een 10, maar ik kan eigenlijk niet anders doen! De reisleiding van Sunweb op Rhodos ( Griekenland ) is TOP !
Vanaf het begin op de luchthaven al goed geholpen en er werd ons in de bus al zoveel leuks verteld over alles wat je kan doen op het eiland. Na onze eerste dag meegegaan met de kroegentocht georganiseerd door de reisleiding. Was een kleine groep, maar wat was het gezellig! Mede dankzij Nicole & Timo van Sunweb. Zij mogen wel echt even speciaal genoemd worden! Altijd vrolijk en heel erg goed in hun werk! Eigenlijk vonden wij heel het team super!
Nogmaals bedankt voor jullie gezelligheid en goede zorgen ! En wie weet tot de volgende vakantie !:)
Marjolein
op 12 september 2017
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: september 2017
Eenmaal geland stond er iemand van sunweb. In de bus kregen we allemaal de welbekende papieren over je accommodatie etc. Bij iedereen stond er een plaats en tijd waarop de informatie ochtend/middag/uurtje geen idee zou zijn. Bij ons stond er telefonisch contact. Nou oké prima dan bellen ze heus wel.
Bij het hotel zaten we zeer slecht met de kamer. Uiteindelijk met de mensen van de receptie opgelost. Na 2 dagen nog geen belletje van sunweb. Wij wilde graag op excursie gaan maar in de buurt waar wij zaten was het alleen maar watersport. En ons was gezegd in de bus dat sunweb ook excursies aanbied. Gelukkig zijn wij goed met taal dus zelf maar actie ondernomen. Nog steeds niks van sunweb gehoord. Wij bellen 3x maar geen gehoord. Voicemail ingesproken ook niks over gehoord. Op eigen houtje de trein opgezocht en lekker zelf een uitje gedaan super!!
Uiteindelijk de dag voor vertrek moest er iemand van sunweb geweest zijn want de informatie voor onze vlucht hing er ineens. Ook toen niemand die contact heeft gezocht.
Uiteindelijk wij naar huis om 18.00 zou de bus komen. Op de informatie stond als de bus na 15 minuten nog niet is bel even. Inmiddels 18.15 wij bellen (2x) geen gehoor. Om 18.25 kwam de bus. Op het vliegveld zou er iemand van sunweb staan. Nee niet dus.
Daar kwam het dan mijn telefoon ging. Hoe de vakantie was verlopen en of we goed waren aangekomen op het vliegveld. Ik mijn verhaal zoals hierboven beschreven staat, uitgelegd. Heel vervelend maar ze komen alleen langs als er meerdere mensen in een hotel zitten. Prima maar waarom konden wij dan niet naar een ander hotel komen. Nee we hadden een telefonisch afspraak. Mevrouw een afspraak maak je samen en in dit geval niks overlegd prima als jullie het zo doen, begrip voor de drukte maar er is de hele vakantie niet gebeld. Wij hebben meerderen keren gebeld voicemail ingesproken en niks terug gehoord.
Al met al een top vakantie gehad alleen jammer dat er zo weinig contact is met de reisleiding. Ik wist dat het niet meer zoals vroeger gaat maar dit vind ik toch wel echt heel onpersoonlijk.
Rinus Jansen
op 10 september 2017
bestemming: Griekenland / Argassi, reisperiode: september 2017
Het appartement Maria Mare was heel goed. Het zwembad was heel schoon. De kamer was heel ruim met een mooi uitzicht over de zee!
Aan de overkant zit een bakker iedere dag vers brood!!
Daisy
op 8 september 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2017
Prachtig eiland! Sunweb is een prima reisorganisatie, met flinke vroegboekkortingen, goede hostesses en erg betrouwbaar. Het is geen tui waarbij je van te voren al informatie over de bestemming toegestuurd krijgt, maar ze sturen wel voldoende informatie toe. Was al veel vaker met ze op reis gesteld, ze zijn netjes, handelen klachten goed af en hebben veel kennis over de bestemmingen. Dit was dan voor mij ook zeker niet de laatste keer met Sunweb!
Tessa
op 5 september 2017
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: augustus 2017
Een aantal tours geboekt in Egypte. Waarvan een naar Luxor, een naar het dolfijnenhuis en een safari. Graag wil ik de laatste activiteit bespreken: We werden bij ons hotel opgehaald. Daarna stopten we halverwege ergens bij een café waar geen wc was voor vrouwen (maar wel voor mannen...?!). Bij deze stopplek was duidelijk verwarring over in welke transfer wij verder moesten. Kortom: ik en mijn vriend bleven steeds over en we hebben hier bijna een uur gewacht in de volle zon. (en ik met hoge nood). We werden het busje uitgestuurd om in de volle zon te staan bakken en toen ik hier wat over mopperde ben ik de rest van de reis aangesproken door de tourguide met "don't get mad!"en vervolgens gelach.
Dat is niet erg natuurlijk maar op een gegeven moment werd dit wel vervelend. Verder een leuke dag gehad op de quad en in de buggy. Echter vloog halverwege de quadreis mijn helm steeds af en toen ik wou stoppen om te vragen of een van de guides die goed kon doen werd er naar me geschreeuwd met: "Go, go go!!!" dus ik moest met een helm die afvloog en steeds in mijn nek trok verder racen. Veiligheid was ver te zoeken. Toen we terugkwamen werden we meegenomen naar het reptielenhuisje. Hier vonden we een totaal uitgedroogde schildpad die constant werd opgepakt en waar constant aan werd getrokken en in gepord door touristen en door de man die daar werkte. (overigens was er ook een dode kameleon). Waar het op neer kwam is dat hier de helft van de dieren dood waren, slecht verzorgd of gewoon werden mishandeld. Dit heeft me heel overstuur gemaakt en toen ik begon te huilen vroegen ze wat er mis was. Toen ik vertelde over de vreselijke omstandigheden van de schildpad werd er een beetje lacherig over gedaan. Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden, daarom schrijf ik eigenlijk dit bericht. Ik hoop dat dit meer touristen verdrietig heeft gemaakt. Deze tour vond plaats in de woestijn bij Hurghada. (is het überhaupt legaal om een zeeschildpad ver van de zee in de woestijn te houden? Dat lijkt me niet...)
Oma
op 3 september 2017
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: augustus 2017
Egypte, Marsa Alam, The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort
Slechtste ervaring ooit...wie opnieuw kiest voor dit 'resort' weet gewoon niet wat 5 sterren betekent. Dat hoort meer te zijn dan een gigantische, gekoelde receptie ruimte en mooie tuinen...
Eerst misleidt sunweb ons over de reistijd, die zomaar even in totaal 20 uur bedroeg door landing op de luchthaven van Hurghada, 360 km van het hotel vandaan terwijl de luchthaven van Marsa Alam op 7 km ligt. Wij worden in de waan gelaten dat Marsa Alam de bestemming wordt, zoals vermeld op onze factuur.
Vijf uur vlucht in een smerig vliegtuig van flyegypt met nog een busreis van 4 uur voor de boeg door de woestijn over een bij tijden hobbelige weg en een bestuurder op de terugreis die constant zat te bellen waardoor hij afweek van zijn baanvak.
Aankomst hotel: half 4 in de morgen, welkomstdrank, niks te eten aangeboden alhoewel er een kind meereist.
Hotelkamer bloedheet, had op voorhand wel gekoeld kunnen worden in een 5-sterren resort voor aankomende gasten, verouderde kamer, koelkast en kluis defect, versleten beddengoed met,omg, een dékbed, houten plank onder een dunne matras, airco ontoereikende koeling voor de hele ruimte...nacht 1: niet geslapen, volgende namiddag toch een andere familiekamer gekregen (al 2 dagen verlies door deze beslommeringen) maar airco koelde ook niet correct de hele nacht, dus om 0.200u 's nachts wakker van het zweten, élke nacht, kluis niet in orde, douche afloop loopt niet af - dekseltje verwijderen betekent geurhinder in heel de kamer...handdoek aan de douche is niet proper.
Het eten: poging om internationaal te koken mislukt flagrant, bij Belgische avond een pasta station, bij Italiaanse avond niet, lasagna zonder ook maar iets van tomaat te bespeuren, (?!) alle desserten proefden hetzelfde, geen deftige koffie te verkrijgen, op de kamer staafjes poeder nescafé als koffie faciliteit...elke barman maakte een ander drankje naar willekeur en eigen goesting. Vleesgerechten zagen er niet appetijtelijk uit, leek net alsof het vlees gestoomd werd ipv gebakken en had een grijze kleur, gelukkig was er ook vegetarisch te krijgen. De gratis maaltijd aan het strand bij La Bella Vita: teleurstellend, niks Italiaans behalve de pizza min of meer, alweer geen enkele tomaat te vinden in de groene cannelloni (?!) bovendien zat je als in een oven alhoewel het een overdekt terras aan zee betrof, zeer onaangenaam die hitte, zeker om een maaltijd te gebruiken.
Vakantiegangers uit moslimlanden kropen geheel gekleed met hoofddoek, lange broek, kleed en bloes met lange mouwen in het zwembad. Allesbehalve hygiënisch en onaanvaardbaar in een 5-sterren resort.
De dag voor ons vertrek werd de zwembadomgeving, gangen en trappenhallen overspoeld door grote kakkerlakken die uit de putten kropen, gelegen tussen de gelijkvloers familiekamers en het zwembad. Terwijl de gasten in en aan het zwembad lagen werd vergif gesproeid waarvan de geur nog uren in de kamers bleef hangen. Begin juli was er blijkbaar ook al een probleem met 'pest control'....
De morgen van vertrek: om 5.50u met de bus moeten vertrekken om de vlucht van 12:00u te halen in Hurghada. Serieuze korting van onze vakantie.
Het huisrif en het snorkelen was het enige pluspunt op deze reis die al bij al uiterst teleurstellend was en de korte, 8-daagse vakantie nog eens verkort werd door misleiding van sunweb over de reistijd die overigens nu aangepast werd op de website.
Dit hotel is bijlange na geen 5 sterren waard, zelfs geen 3 sterren wat mij betreft en sunweb bleef als reisorganisator zwaar in gebreke. Zelfs een derving van reisgenot, dat wettelijk verplicht is bij het niet nakomen van hun informatieplicht, wordt tot nog toe geweigerd.
Een billijke vergoeding zal bepalend zijn om ooit nog voor sunweb te kiezen maar nooit zal hotel The Three Corners Fayrouz nog de bestemming zijn.
Antonia
op 31 augustus 2017
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2017
Als de hostess ook daadwerkelijk beschikbaar was dan zou het een 10 zijn geweest!
Nienke van Buuren
op 31 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Ammoudia, reisperiode: augustus 2016
Heb het superleuk gehad, maar sunweb had gelogen over de accommodatie en voorzieningen en ons niet goed ingelicht over hoe afgelegen het daar was en dat er geen OV was. Hierdoor hebben we best wat onkosten moeten maken om toch leuke uitstapjes te hebben. Verder was de locatie, het volk, eten enz wel helemaal geweldig
Karin Tjin A Djie-Blokker
op 30 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2017
Last minute Xperience Hotel Eurovillage Achilleon geboekt. Alls online geregeld en ontvangen en was allemaal duidelijk en prima in orde. Hotel heeft vele faciliteiten, is prachtig aangelegd en ligt aan zee. Het dorpje zelf ligt wat verder weg. Er zijn zowel oude als gerenoveerde kamers, maar begreep dat ze er naar streven zomer 2018 alle kamers gerenoveerd te hebben. Sunwebklanten hadden diverse voordelen zoals gratis WiFi, gratis massage, 2 x gratis toegang pp tot het waterpark dat heel dicht bij het hotel ligt en dagelijks speciale Xperience activiteiten die eerlijk gezegd leuker waren dan de animatie van het hotel zelf. Als je niet persé in de drukte of bij een centrum wil zitten is dit zeker een aanrader!
Bianca
op 30 augustus 2017
bestemming: Spanje / Almeria, reisperiode: juni 2016
Geweldig gebied. Mooie hotels. Goede service. Gewoon hoe het hoort.
Alles netjes verzorgd.
Herman Kroeze
op 29 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Krioprigi, reisperiode: juni 2017
De streek Chalkidiki is zeer toeristisch maar daar is de infrastructuur totaal niet op berekend...de wegen zijn slecht en ook veel accommodaties zijn verouderd....ook het hotel waar wij verbleven...
Daarbij komt dat de service in het hotel (Medusa) slecht was ....1x in de week bedden verschonen evenals de handdoeken is bij meer dan 30 graden gewoon smerig.
Ook het ontbijt was slecht....vleeswaren niet gekoeld....uitgedroogd brood en komkommer en tomaat helemaal uitgedroogd.
Onze kamer lag aan de wegkant en daardoor heb je geen moment rust op je balkon..nog niet te spreken over vieze uitlaatgassen.
Nee alles bij elkaar een zeer teleurstellende vakantie...
Mariska steijl
op 29 augustus 2017
bestemming: Griekenland / kriopigy, reisperiode: juli 2017
We hebben met brussels airlines gevlogen. Netjes personeel en een fijn vliegtuig. Net even meer beenruimte dan transavia. Het hotel was super. Mooi ruim opgezet, schone kamers en een prachtige omgeving. Supergoed geholpen door de hostess terplekke. Dus een zeer goede vakantie gehad
Wilma ter Kulve
op 29 augustus 2017
bestemming: Montenegro / Bijela, reisperiode: augustus 2017
Prachtig land en fantastisch hotel. Mede door de reisleidster van Sunweb een geweldige vakantie gehad
Diana
op 28 augustus 2017
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: juli 2017
Het resort was gewoon top..mooie kamer..schoon...de tuinen werden elke dag gedaan..het zwembad was super..werd ook elke dag gecontroleerd..het eten was heerlijk...onze vakantie was echt een sprookje..
Jolanda Warnaar
op 28 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2017
Alles wat vooraf was beschreven over deze reis klopte, het hotel het strand en de plaats geen onaangename verassingen gehad !
Vera
op 28 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Santorini, reisperiode: juli 2016
Vorig jaar was ik naar Santorini met Sunweb. We werden meteen goed opgevangen door de reisleiding van Sunweb. Jeannette, we zullen jouw service niet snel meer vergeten. We konden jou altijd appen en bellen en stond erg snel voor ons klaar.
Santorini was prachtig, en het eiland zit diep in mijn hart. Maar de service van Sunweb maakte de reis compleet!
Connie
op 28 augustus 2017
bestemming: Bulgarije / sveti vlas, reisperiode: augustus 2017
Reis was niet echt goed bevallen door slecht onderhouden hotel, maar met de hulp van Sunweb die ik meer dan een paar keer heb moeten inschakelen was het toch nog een redelijke vakantie. Sunweb reageerde zeer snel als ik een whatsapp bericht stuurde of op had gebeld, ze ondernamen meteen actie.
Ik raad Sunweb zeker aan, en zal volgen jaar ook weer op Sunweb kijken voor vakantie.
Romy
op 28 augustus 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2017
Ze gaven mij goeie tips waar ik kon eten en leuk kon winkelen
Berry van bennekom
op 28 augustus 2017
bestemming: Italië / Italië caorle, reisperiode: augustus 2017
We hebben super leuke reis gehad aleen sunweb geeft je helemaal geen feedback want we gingen met de trein naar italie maar die reed niet omdat er noodweer was in oostenrijk we hadden gebeld dat we dag later zouden komen maar sunweb belde ons niet terug dat vind ik erg slecht van sunweb dus we hebben 30 uur op munchen gestaan en sunweb heeft ons geen 1 keer terug gebeld
Nadia Mulder
op 27 augustus 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2014
Goed geregeld, de pick up was op tijd zowel heen en terug. Je kon altijd wat vragen en waren speciale tijden voor een vragenuurtje. Gelukkig hebben we ze niet veel nodig gehad.
Sander
op 27 augustus 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2016
Wij wensten een sauna om elke morgen goed wakker te worden. Op de site stond sauna aanwezig in Mallorca was er echter niets te vinden. Klachtendienst ging iets regelen en laten horen na 3 maanden daarna niets vernomen. Via een enquete in te vullen Weer contact gehad en ze zeiden we sturen iets naar de klachtendienst waarna we weer niets vernomen hebben. Wij hebben besloten nooit meer bij sunweb te boeken.
Daniel
op 26 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2017
De reis naar Zakynthos was erg goed geregeld, fijn hotel, goed gelegen en lekker eten. Daarnaast nog leuks excursies gedaan en daardoor veel van het eiland gezien.
Sanne de Bruin
op 25 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2016
De reis was fijn, fijne vlucht, goede transfer. Enkel de begeleiding op het resort van de reisleidster kon wat beter. We hadden een jonge dame die er niet echt meer zin in had en liever weer naar een andere plek ging. Dat zei ze en was duidelijk te merken aan haar houding. Min puntje. Verder was er niet gemeld door sunweb dat het resort aan de wind kant van kos lag (mitsis blue domes). Werkelijk alles waaide uit je handen de eerste 5 dagen. Zelfs de palmbomen stonden vast aan touwen. Dat bleek daar vaker zo te zijn (de winderigheid). Gelukkig ging de wind halverwege de vakantie liggen en hebben we nog goed genoten van de goede verzorging!!
Marga Driessen
op 25 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: juli 2017
Het eiland was mooi. De accommodatie was de 4 sterren waard. Het enige erg vervekende was de enirme wachtrij op schiphol voor de transavia balie.
Jamy
op 25 augustus 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2017
De reis was super. Alles was tot in de puntjes geregeld. Er stonden reisleidsters van Sunweb ons op te vangen. En daarna werden we per bus naar 1 van de mooiste stadjes van Mallorca gebracht Cala dor. Ik zou het iedereen aan raden. Voor jong en oud een top bestemming met veel persoonlijk contact met de reisleiding.
Rob Koelemij
op 24 augustus 2017
bestemming: Spanje / el arenal, reisperiode: januari 2017
Perfect geregeld allemaal door Sunweb. Mooi en goed hotel, All inclusief.
Lage prijs. Blue Sky El Arenal Tower . Transfer van vliegveld naar hotel met keurige auto en prive chauffeur. Sunweb blijft gewoon goed.
Brüll
op 24 augustus 2017
bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juli 2017
Ze beloven een 7 daagse reis, maar je bent daadwerkelijk 5 1/2 dag onderweg.
Wij moesten vertrekken op zondag-avond via Schiphol om 19:45 uur en waren daadwerkelijk, in het Hotel s' nachts om 01:00. Op zaterdagochtend stond de bus al klaar om 05:50 uur in de ochtend om naar het vliegveld te rijden.
Herb erop gereclameerd.... en als antwoord krijg je een heel verhaal met de de ANVR regeltjes......Dit is echt de korte termijn gedachten.
Voor ons.... NOOIT MEER SUNWEB...... topbedrijf in slinkse wijze.!!!
Peter de vries
op 17 augustus 2017
bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: augustus 2017
Transavia had van enkelen mensen hun koffer in Nederland achter gelaten de andere mensen zouden door sunweb al naar bestemming brengen. Na 2 uur wachten hebben ze ons kei hard voor gelogen wij waren weg in de bus gewoon rondjes rijden zodat we ons mond maar hielden later keerde de bus terug naar lucht haven om de andere mensen te halen
Merie
op 13 augustus 2017
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2017
We hebben via Sunweb ons reis naar Bodrum geboekt. Een kamer met balkon waar we ook extra voor hadden betaald. Eenmaal aangekomen bleek dat we wel een kamer met balkon hadden maar keken vanuit het balkon met ons neus tegen een muur aan. Ook was ons kamer onder de grond dus in principe hadden we ook niets aan ons balkon...
De volgende dag contact gehad met Sunweb. Zij vertelde ons dat bij deze kamer een omschrijving stond met beperkt uitzicht. Vanuit het balkon met je neus tegen een muur aankijken kun je niet omschrijven als beperkte uitzicht maar beter gezegd GEEN uitzicht...
Eenmaal met de manager te hebben gesproken kregen we de 3e dag van onze vakantie (zonder extra kosten) een zeezicht kamer.
Echter viel de uitzicht op de zee tegen. Voor ons balkon bevonden zich andere kamers waardoor de uitzicht op de zee beperkt was.
Al met al is het goedgekomen maar hier zit je op je vakantie niet op te wachten...
Myrthe
op 9 augustus 2017
bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2017
Met Sunweb zijn wij met z'n drieën naar Malgrat de Mar gegaan. Na aankomst onze reisleiders ontmoet die voor ons klaar zouden staan tijdens onze vakantie. Via Sunweb hebben we een excursie naar Barcelona en Kamp Nou geregeld. We zouden dan met de bus naar Barcelona gaan en alles zou door Sunweb geregeld worden. Eenmaal aangekomen bij de bus bleek dat we niet op de lijst stonden. Wel betaald, maar niet ingepland. Het enige wat wij te horen hebben gekregen is: 'Ja sorry, de bus zit vol. Jullie kunnen echt niet meer mee, maar het geld krijgen jullie terug'. Een verdere oplossing is door Sunweb niet gezocht. In plaats daarvan kregen we te horen dat een taxi zo'n 400 euro kost en dat de trein een ongeluk had gehad en we die dus beter niet konden nemen. Oplossingen ho maar... Gelukkig zijn we er uiteindelijk zelf gekomen en hebben we toch de trein genomen. Vervolgens hebben we zitten wachten op ons geld. Afspraken voor het teruggeven van het geld zijn tot 2 maal toe geannuleerd, waardoor we pas op de laatste dag van onze vakantie ons geld terug hebben gekregen.
Over de terugvlucht hing geen informatie in het hotel, dus hebben wij contact opgenomen met onze reisleiding, die verschillende ophaaltijden voor de transfer doorgaven... Uiteindelijk op de gok gekozen voor een tijdstip (achteraf de goede), staan we wéér niet op de lijst voor de bus. Gelukkig heeft de buschauffeur ons in de bus gelaten. Een voorstel van de Sunweb reisleiding kwam er namelijk niet. Al met al behoorlijk wat meegemaakt met Sunweb, en voor ons ook absoluut de laatste keer.
Ken en sem
op 8 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2017
Nooit meer doen met sunweb ,
Als er iets gebeurd sta je helemaal alleen ze verzinnen allerlei smoesjes om je niet te helpen. Je word van kastje naar de muur gestuurd
Larissa
op 2 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2017
Reisleiding was op momenten erg kortaf, we hebben daarom maar andere reisorganisatie opgezocht
Jelmer
op 30 juli 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2017
Prima geregeld, goede aanbiedingen in Rhodos zelf. Goed hotel, scherpe prijs! Alles goed voor elkaar!
Sam
op 30 juli 2017
bestemming: , reisperiode: juli 2017
Wij kunnen alleen maar positief zijn over Sunweb!!
Vorige week toen de aardbeving plaats vond in Kos zijn zij continu in de weer geweest voor ons en alle andere gasten op het eiland!
Veel gasten leken even vergeten te zijn dat er nog meer toeristen op het eiland waren naast zijzelf en dat Sunweb dit zelf ook nog nooit op Kos heeft meegemaakt.
Zeker voor Djamilla hebben wij heel veel respect. Haar telefoon bleef gaan, de vragen bleven komen, maar ondanks 0 slaap bleef ze continu voor ons beschikbaar en probeerde ze iedereen te helpen daar waar mogelijk.
We zullen een volgende keer zeker weer met Sunweb reizen!
Dhaeyere kurt
op 26 juli 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2017
Zeer goed hotel in Roquetas de mar, prima personeel, leuke animatie en de begeleiding door de sunweb mensen was super. Kortom zeker voor herhaling vatbaar
Angelique westhovens
op 25 juli 2017
bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: augustus 2016
Alles was perfect, de accomodatie, het eiland, goede begeleiding.
E.s
op 24 juli 2017
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: juli 2017
Ze hebben me in zo`n slecht hotel gestopt niet normaal
Tonneke Van Kats
op 23 juli 2017
bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2017
We hebben een fantastische vakantie gehad op Thassos. In Potot bij Nikos en Helena en Murad in appartementen Makadonie.En mede dankzij onze reisleidster Corry Kuipers. Zo'n reisleidster gun je iedereen. Wat een service👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
Van Iersel
op 22 juli 2017
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2017
Voor de 2e nacht op straat geslapen omdat sunweb geen verblijfplaats heeft geregeld na de aardbeving. Nu maar afwachten of er vandaag wel iets gaat gebeuren. Sunweb laat gedupeerden aan hun lot over.
Niels
op 21 juli 2017
bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juli 2017
2 Jaar achter elkaar om balkon met uitzicht gevraagd en uiteindelijk 2 jaar achter elkaar een balkon wat 50 cm bij 50 cm is en uitkijkt op een smerige muur. Ik weet dat je niet altijd kan krijgen wat je vraagt maar dit is nu voor de 2e keer zo.
2 Keer iets geboekt wat we helemaal niet kregen. Ben van plan niet meer bij Sunweb mijn vakantie te boeken. En zo nog wel aantal vrienden en kennissen van me.
Carmen
op 17 juli 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2017
Verschrikkelijke vakantie! 1700 euro 8 dgn 4*, azuline ibiza, transfer bus naar bestemming al weg? Geen kinderbed( wel gereserveerd) slechte kamer geen ramen, kind doodziek voedselvergiftiging , ik partner en nog veel mensen! Superslecht eten, vies zwembad en net een telefoon gehad van sunweb? En wat blijkt??? Ze doen er niks aan!!!! Ze staan sterk zo beweren ze!!!! Ze zijn nog niet klaar met mij
Monicque
op 17 juli 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2017
In een ander hotel geplaatst als geboekt zogenaamd eerst niet waar daarna toegegeven na 4 dagen Constant klagen bellen praten enz in het juiste gezet in nederland terug gekomen weken bezig geweest met herkenning van fout handelen en nog steeds bezig met sharon van sunweb die zo onbeschoft is als je belt om te zeggen ga niet met je in discussie en de telefoon verbinding verbreekt nog nooit zo iets mee gemaakt NOOIT MAAR OOOK NOOIT MEER SUNWEB!!!
Yoeri Nijsse
op 15 juli 2017
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2017
Waardeloos ! Schandalig slecht, beloven je een geweldige cruise naar t ship wreck waar je dan zogenaamd een uur kon blijven om daar te zwemmen en op strand te liggen vervolgens stoppen ze 50 meter voor t strand om een foto te maken terwijl er 2 aangelegde boten voor staan.. beloven je heel veel maar je krijgt niks. Maar wel de volle pond betalen en daarna niks meer voor je kunnen doen. Waardeloos!!!!
Van Den Bosch
op 14 juli 2017
bestemming: Egypte, reisperiode: juli 2017
De transfer van en naar de luchthaven was goed geregeld, de mr die informatie gaf, was heel duidelijk
Farm stam
op 12 juli 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2017
Wat nog nooit gebeurd is altijd zeer tevreden maar deze keer zeer slecht wat het personeel betreft hostess wist niks niemand in de bus naar de accommodaties zoek zelf de weg er naar toe foei sunweb volgend jaar beter krijgen jullie weer een dikke tien hoop ik!!
Ton
op 12 juli 2017
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2017
Fantastisch resort, het ontbrak ons aan niets. Geweldig aardig personeel. Omgeving meer dan fantastisch, ondanks de " spanningen" tussen onze landen er helemaal niets van gemerkt, de lokale bevolking is erg vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Waar wij waren is een aanrader voor iedereen. Wij hebben echt van onze vakantie in de omgeving van Alanya met volle teugen genoten.
PS
op 10 juli 2017
bestemming: Griekenland / Santorini, reisperiode: juni 2017
Goede ontvangst en uitleg over het eiland en excursies. Hotel was fijn verder niet veel te doen met Sunweb gehad. Tot op heden geen problemen gehad.
Karin
op 6 juli 2017
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juni 2017
De transfer was prima maar de accommodatie in Playa Blanca was ronduit slecht! Van de 15 dagen, 11 dagen een klusjesman, eigenaresse en schoonmaakster over de vloer gehad. Hier hadden we juist niet voor gekozen. Wij wilden rust, luxe en privacy. Dit hebben we geen van alle gehad. Gemeld bij reisleiding en eigenaresse. Werden dingen gemaakt. Na terugkomst meteen een klacht ingediend met gedetailleerde informatie en illustratie maar ik had het daar moeten oplossen. Wij konden compensatie krijgen van 40 euro en een korting van 100 euro voor een volgende boeking. Wij hebben 3111.50 euro betaald voor 3 personen waaronder een kind van 4 voor 15 dagen.
Herman Kroeze
op 5 juli 2017
bestemming: Griekenland / Kriopigi, reisperiode: juni 2017
De beschrijving van het dorp Kriopigi... het hotel en het strand komt niet overeen met de werkelijkheid...het wordt allemaal mooi voorgesteld maar de werkelijkheid is teleurstellend.
Christien
op 3 juli 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2017
Dit was totaal niet de accomodatie die wij geboekt hadden, wat ook toegegeven werd door de hostess die ons meteen iets anders aanbood. hierna is alles misgegaan en kregen wij na een paar dagen pas weer contact met onze hostess, die verder niets voor ons heeft geregeld. De accomodatie viel heel erg tegen(als je een hotel boekt verwacht je dit niet!! Het eten was ronduit slecht . het zwembad was prachtig en de tuinen ook pirma allemaal. Onze overboeking naar een ander hotel is geregeld na contact met Nederland want onze hostess was onbereikbaar. wij werden overgeplaatst naar een prachtig hotel,maar helaas waren er voor ons nog drie dagen over om vakantie te vieren, de eerstedagen bestonden uit wachten en daardoor hebben we geen auto kunnen huren en verdere dingen ondernemen.
Bij thuiskomst gemeld bij sunweb, zei komen met een zeer karige vergoeding waar wij dus niets mee kunnen.
Jammer want na een vakantie zoals deze en helemaal hoe alles werd opgelost (dus Niet) voor ons even geen sunweb.Ook de tansfer teru was niet geregeld zodat we de laatste middag vanaf vier uur daar me bezig zijn geweest en dit weer via Erica moest, onze hostess was door niemand ook de receptie van het hotel niet te bereiken
E. Reitsma
op 1 juli 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2017
Hotel was meer dan prima maar de assistentie van Sunbweb bij vermiste bagage was in feite niet bestaande. Je moet het zelf maar uitzoeken en ook assistentie bij verkrijgen medicijnen is nul komma nul. Sunweb verwijst naar de vervoerder (Transavia) of de reisverzekering voor de kosten van vervangende spullen. Als aanbieder van pakketreizen hebben zij echter zelf ook een verantwoordelijkheid hierin. Volgens Consuwijzer is de aanbieder van de pakketreis verantwoordelijk voor het vervoer van de bagage, Sunweb stuurt echter liever de klant van het kastje naar de muur. 1 punt er bij geteld omdat het hotel erg goed was maar Sunweb zelf is eigenlijk een nul waard. Waardeloos bedrijf.
Gera
op 28 juni 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2017
Sunweb kan als je de reis boekt mooie verhalen vertellen alleen als er een klacht is vertellen ze niks meer
Dolf Geerlings
op 28 juni 2017
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juni 2017
Bij de transfer van hotel naar vliegveld geen hostess in de bus. Op vliegveld geen organisatie door hostess, dramatisch. TUI 2 hostess wel perfecte organisatie.
Sgsdr
op 27 juni 2017
bestemming: Griekenland / hanioti, reisperiode: juni 2017
Over de geboekte en beloofde reis geen klachten. Over de bijstand bij ons verloren bagage des te meer! Zij schuiven de verantwoordelijkheid af voor onze bagage die niet op bestemming aankwam. De hostess ter plaatse zei dat we zelf maar moesten uitzoeken waar en wanneer onze bagage was. Verloren bagage behoort niet tot hun verantwoordelijkheid! Ik heb een pakketreis via hen geboekt en zij hebben SN BRUSSELairlines gecharterd. Dus moeten zij hun verantwoordelijkheid opnemen. Sorry zegt Sunweb: kunnen wij niets aan doen en geen schadeclaim indienen. Schandalig!
E.t.cm
op 27 juni 2017
bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2017
Omdat het vakantie echt waard is,dikke pluim