Schrijf een review

Reviews over Sunweb

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Bahialaan 2, 3065 WC Rotterdam NL
0900-0290

Logo van Sunweb

Pagina 8 van 8 met 717 resultaten

op 5 oktober 2008 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: september 2008

We kwamen om 10 uur, lekker vroeg, dus aan in het hotel. Kregen een vreselijk kamertje van 2 bij 2 meter met uitzicht op een muur! Zgn airco kwam een vieze rottende lucht uit. Kregen bij receptie vervelende behandeling toen we om een [normale] andere kamer vroegen. Toen zijn we zelf maar een ander hotel gaan zoeken want de hostess was met de bus mee weg. Alles voor eigen kosten want sunweb vind t wel best!!!! voor ons geen sunweb meer dus!! ... Lees meer

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 1
op 2 september 2008 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2007

Was helemaal leuk! Vooral de kroegentocht die de reisorganisatie van Sunweb super had geregeld! ... Lees meer

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 6




op 14 augustus 2008 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: augustus 2008

Toen wij na landing naar onze bus gestuurd werden door Sunweb, stond daar een mevrouw van Sunweb te wachten. Zij begroette ons en vervolgens stonden we buiten bij de bus te wachten. Op een gegeven moment zagen wij dat een aantal mensen hun koffer bij de chauffeur afgaven om vervolgens de bus in te gaan. Mijn vriend ging dit ook doen en vroeg aan de mevrouw of dat goed was. Op een nogal norse toon zei ze dat hij dat zelf moest weten. Mijn vriend bracht de koffers naar de chauffeur. Ik vroeg toen aan deze mevrouw of we in de bus mochten stappen. Zij gaf toen op wederom een norse toon aan: Wat je wil. Waarop wij dachten van nou, lekker vriendelijk!! Dus we stapten in. Vervolgens stapten steeds meer reizigers in, allen met een envelop van Sunweb. Aan ons had ze geen naam of niets gevraagd, en we hadden dus ook geen envelop gekregen. Toen we dit later tijdens de busreis vroegen, antwoorde ze wederom nors dat we ons niet hadden aangemeld bij haar. Wij gaven aan dat ik aan haar gevraagd had of we konden instappen. Al met al dus waren we niet tevreden over deze mevrouw!

Verder zijn we nogal misleidt door Sunweb. We hebben Green Nature geboekt n.a.v. de foto's en informatie die hierover op hun site stond. Toen we aankwamen bleek dat de foto's van het splinternieuwe gebouw waren, terwijl wij in een 12 jarig oud gebouw gezet werden met ontzettend muffe kamers.
Op de site stond nergens goed vermeld dat je daar terecht zou komen, en niet in het nieuwe gebouw. Door de goede service van het hotel hebben we de kamer tegen een vergoeding van 15 euro per nacht om kunnen boeken naar een 5 sterren kamer in het nieuwe gebouw. Zij gaven aan dat dit probleem vaker voorkomt en dat Sunweb inderdaad niet duidelijk aangeeft welk gebouw je boekt, en dat er uberhaubt 2 gebouwen zijn waarvan 1 nog niet eens 3 sterren waard is! ... Lees meer

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 8
op 29 juni 2008 bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: juni 2008

Het vertrek vanuit Nederland via Schiphol naar vliegveld Gerona was een normale reis en geen bijzonderheden, de busreis van het Spaanse vliegveld naar Blanes was ook een leuk nachtelijk tripje zonder bijzonderheden. Behalve dat de passagiers zelf hun koffers en andere bagage in het laadruim van de bus moest plaatsen en de chauffeur in zijn (luie) chauffeurstoel bleef zitten. Dan te bedenken dat er ook aardig wat ouderen en mensen uit het vliegtuig kwamen die helemaal niet goed meer te been waren en dus de passagiers elkaars koffers en bagage in de bus moesten proppen, slechte zaak van de chauffeur maar nog slechter van Marysol om dat maar toe te laten, de hostess vertelden ons dat het een bekend probleem was dat de chauffeurs niet hielpen met de koffers.

Toen we arriveerden bij ons appartementencomplex Consul Park moesten wij dus onze koffers zoeken uit het bagageruim (en ook even die van andere passagiers eruit gehaald die naar een bestemming moesten die ook op deze lokatie gelegen was). Kregen we van de begeleidster een bruin envelopje met de sleutels van het appartement met de mededeling, “hier zijn de sleutels van het appartement, even een klein stukje rechtdoor lopen en dan linksaf en u ziet vanzelf waar u zijn moet. Wij dus dat donkere gat in waar normaal de receptie thuishoort, we vonden het niet echt vreemd dat er niemand achter de receptie zat omdat het 01.00 uur in de nacht was. We dachten die zien we wel als we uitgeslapen zijn. Maar later op de dag ook nog niets.

Toen maar informatie gevraagd bij de hostess. Daar hoorden we voor het eerst dat er geen receptie was in het Consul Park. Op zich geen probleem, als je het weet. We hadden al een klein lijstje met onze opmerkingen over het appartement en die gelijk maar even doorgenomen met de hostess (kom later hierop terug). Wij hebben toch al heel wat appartementen van binnen gezien tijdens onze vakanties in de afgelopen jaren, maar ik zal even opsommen wat er bij ons direct erg tegenviel bij het appartement Consul park die we geboekt hadden bij Marysol vliegreizen (via D-reizen).

We kwamen dus om 01.00 uur in de nacht in ons appartement aan en wilden zo snel mogelijk ons bedje in, wij dus uit de kleren en de lakens open geslagen, oeps, bedden waren niet opgemaakt, dit hebben we nog nooit meegemaakt, dit is nu echt het minste wat je even kunt doen voor de reizigers die toch na een vermoeide dag erg laat aankomen en snel van hun nachtrust wilden genieten.

Later op de dag toen we een beetje uitgerust waren het appartement goed doorgekeken wat er allemaal wel en niet aanwezig was ter wat gemak van de klanten.

Eerst natuurlijk wilden we een bakje koffie (en thee) maken zodat we de dag lekker wakker konden beginnen. Daar heb je een waterkokertje voor nodig, een koffiezetapparaatje of een klein leuk keteltje waar je je water in kunt verwarmen. In alle kastjes gekeken, alle laden nagesnuffeld maar helemaal niets. Je kon je water gaan koken in een steelpannetje waar geen fatsoenlijk schektuitje op zat zodat als het komende water in het koffie of theekopje geschonken moest worden er geheid kokend water gemorst werd. Is het te veel gevraagd om op zijn minst een klein waterkokertje te plaatsen?

Dus dan maar water in het steelpannetje gedaan en op het gas gezet, nu nog proberen om het gas aan te krijgen, nergens een kraantje te vinden die ik open kon draaien, dus aan de knopjes gezeten van de gasfles om zo te proberen om er een beetje gas uit te kunnen krijgen. Misschien een idee om er een gebruiksaanwijzing bij te doen, want die aansluitingen van gasflessen verschillen nogal eens met de aansluitingen in Nederland. Eindelijk een bakkie koffie kunnen maken.

Even verder rondgekeken, we waren met z’n tweeën en ontdekten dat er maar één stel van het balkon zetje aanwezig was. Lastig als je met z’n tweeën op één stoeltje moest zitten. Het zonnetje begon al lekker te schijnen op het balkonnetje en om de warmte een beetje buiten te houden en het verdraagzaam zou blijven om op het balkonnetje te kunnen zitten wilde ik de zonneluifel laten zakken zodat de zon nog even tegen gehouden kon worden van het balkon. Maar helaaas geen stang gevonden om het scherm te kunnen laten zakken. Dan maar naar binnen, was wel erg warm op het balkon met de zon er vol op.

Kwam wel goed uit dat we naar binnen moesten want we wilden nog even het kluisje zoeken waar we onze waardevolle spullen in op konden bergen als we zo meteen naar het strand zouden gaan. Weer alle kasten bekeken in het hele appartement, achter schilderijen en onder de bedden maar geen kluis, en dat terwijl er aangeraden word om een kluis te huren omdat de verzekering niets dekt wat niet in een kluisje zit. Maar waar is het kluisje dan?! Dus ook maar op ons lijstje gezet.

We zijn boodschapjes gaan doen en later even naar het strand gegaan en we hebben maar besloten om even naar de welkomstinformatie te gaan om 17.30 uur op deze mooie zonnige zondag.

Wij later dus naar de bar van het appartementencomplex Europa, en ons lijstje aan de hostess overhandigd met onze bevindingen.
1. bedden niet opgemaakt.
2. lampje boven het bed is stuk
3. geen tweede stoel voor het balkon
4. geen vaatdoekjes (moeten we dat ook zelf meenemen van huis????)
5. geen kluis (kom ik zo op terug)
6. geen contactpersoon (toen nog niet)
7. geen stang om het scherm te laten zakken
8. geen WC rollen (moesten we zelf maar aanschaffen)
9. bedden niet opgemaakt (maar dat is hier gewoon hebben we begrepen), wij vinden het toch wel een klein stukje service wat er bij zou horen
10. bestek (geen fatsoenlijke mes om je brood te smeren, gewoon een bijeengeraapt zooitje rommel wat volgens ons op zijn minst uit een rommelmarkt vandaan komt
11. borden, totaal incompleet rommeltje van borden, er is maar één groot bord en de rest is ook allemaal verschillend van formaat.
12. badhanddoeken. Per persoon twee baddoeken voor een hele week? Thuis gebruik ik echt wel iets meer baddoeken, anders zou het toch aardig gaan ruiken in mijn directe omgeving.

Nadat we met de hostess hadden gesproken werd ons het een en ander duidelijk, alleen jammer dat we de informatie een dag later moesten ophalen en ons niets is meegedeeld tijdens de busreis naar het appartement.

Laat ik maar verder gaan met het kluisje. Ik wil graag het kluisje gebruiken om mijn waardevolle spulletjes zoals fototoestel, betaalpasjes, paspoort, telefoons, walkmans etc etc, in te kunnen doen als ik bijvoorbeeld naar het strand toe ga, daar is het natuurlijk niet echt verstandig om die spulletjes allemaal mee te nemen, omdat het dan onbeheerd ligt als je even wilt afkoelen in de zee. Nu hebben we vernomen dat we het klusje kunnen huren in de receptie bij het agentkantoor Apartreception wat de receptie blijkt te zijn van diverse appartementencomplexen. Maar dat bureau is alleen maar geopend op gezette tijden (wat een service). Het is ook nog eens ruim 1,5 kilometer lopen vanaf het Consul park en dus geen 400 meter zoals het in de folder is aangegeven. Dus als ik uitgezwommen ben, moet ik even op de klok kijken of ik bij mijn telefoon kan komen of mijn pasjes kan gebruiken om even mijn geldelijke middelen aan te vullen. Wij vinden het een onsympathieke en een zeer klantonvriendelijke manier om op deze manier de klanten met hun waardevolle bezittingen de hele dag rond te laten lopen omdat de klanten hun spulletjes bij de hand willen hebben als dat nodig is en dan niet 10 minuten moeten lopen en eerste te moeten kijken of het bureau al open is. Wij zijn naar het receptiebureau gegaan natuurlijk en hebben ons lijstje overhandigd, Dat “mens” trok haar schouders op met de blik, wat zal mij dat interesseren. Maar er is toch dezelfde middag een lampje geplaatst in de slaapkamer, een rolluik, is gerepareerd en er is een plastic stoeltje bijgekomen (het stoeltje was al stuk toen het werd neergezet, dus hadden ze ook beter kunnen houden). Maar we konden nog steeds niet de luifel laten zakken.

Maar oké, we hebben dat maar opgegeven en zijn van onze vakantie gaan genieten en hebben gewoon steeds onze spulletjes bij ons gehouden in onze buiktasjes. De dag van onze terugkomst begon al een beetje in het vooruitzicht te komen en we waren al aan het zoeken of er in ons sleutelbosje (die we van de begeleidster uit de bus hadden gekregen) of er misschien ook een sleuteltje bijzat om ergens een ruimte te kunnen openen waar we onze koffers konden laten als we in de toekomstige zaterdagochtend om 10.00 uur onze kamer moesten verlaten. Maar noppes, helemaal niets, dus dan maar gebeld naar medwerkster van Marysol of Sunweb reizen en gevraagd waar we op de betreffende vertrekdag onze koffers konden laten.

“BIJ HET AGENTENKANTOOR APARTRECEPTION” werd er gezegd. Anderhalve kilometer verder met je (samen twee) koffers sjouwen die toch het gemiddelde gewicht hebben van zo’n 20 kilo. Gelukkig had één van de twee koffers wieltjes zodat we die over de straat en tegels gewoon konden voortrekken, is niet echt bevorderlijk voor de wieltjes om daar mee stoep op en stoep af te gaan en over de tegels voort te trekken.

Wij dus gevraagd aan de hostess of er een mogelijkheid was om de koffers bij de camping te brengen, twee minuten lopen, of bij het hotel waar ook veel reizigers vandaan moesten vetrekken, de hostess vertelde mij dat ze het uit zou zoeken en of ik later nog even terug wilde bellen, zo gezegd. Ik twee dagen later terug bellen, en dezelfde vriendelijk jongedame (echt waar) vertelde mij dat haar collegaatje die op dat moment op de camping was (twee minuten verder) alles wist om ons verder te kunnen helpen, deze collega wist van niets en dus opnieuw begonnen met ons verhaal dat het van de zotte is om met twee koffers te gaan wandelen naar de receptie, deze zou mij terug bellen of SMS’sen, maar ik wacht nog steeds op het berichtje of telefoontje. Wij dus de receptie vragen of we langer van de kamer konden gebruikmaken maar voor we konden zeggen dat we het tegen betaling wilden doen hadden we al een zoveel néé-kop-schuddens gezien dat er een fris windje was ontstaan door het snelle bewegen van de oren die aan het hoofd vast zaten. Wij dus dan maar toch met de twee koffers, rugzakjes voor handbagage, op pad gegaan om onze koffers in te leveren. We kregen een sleutel, en met een vinger werd ons gewezen waar we ze konden brengen aan de overkant van de straat. Niet iemand die meeliep hoor, dat is toch wel een beetje teveel verwacht en gevraagd van het goede en vriendelijke van de receptioniste. Maar we wilden natuurlijk wel weten of deze vriendelijke receptioniste er natuurlijk was als we onze koffers op wilden halen zo tussen kwart over acht en half negen, om kwart voor negen in de avond zou de bus ons oppikken bij het appartement. (dus weer terug met dezelfde koffers). Maar op de ons al verwachte onvriendelijke manier werd ons duidelijk te kennen gegeven dat we de koffers weggehaald moeten hebben om uiterlijk vijf minuten voor acht, dus ruim drie kwartier met onze koffers op de hoek van de straat wachten totdat de bus kwam en we (natuurlijk) zelf de koffers weer in het laadruim konden plaatsen, zonder dat we een chauffeur hadden gezien.

Na deze opsomming van de onvriendelijkheden, service en gebreken van het appartementencomplex en zijn medewerkers rest mij nog wel eventjes te vermeden dat ik het een zeer onveilige situatie vind dat de huurders van het appartement zelf de gasflessen moet gaan verwisselen als deze leeg mochten blijken te zijn. Na de vele ongelukken die erin het verleden regelmatig zijn gebeurt (voornamelijk op campings), is het toch vragen om moeilijkheden om door middel van een paar onduidelijke gekopieerde zwart-wit plaatjes op een a4’ tje met onduidelijke uitleg in het Engels (net of iedereen het machtig is om de Engelse taal te kunnen lezen en te begrijpen) de huurders te vertellen hoe ze een gasfles moeten verwisselen.

Al met al, wij wel tevreden over het appartement op zich, leuke twee kamer appartement, maar alles wat er om heen zit is gewoon belabberd.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 7
op 25 juni 2008 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2008

De vakantie was goed, het eten was goed alleen de busreis van het vliegveld naar het hotel was zeer slecht. Er was mij vertelt dat de reis 45 minuten zou duren. Ik stapte om 23.45 uur in de bus en om 2.30 uur uit de bus... Het ontvangst was zeer slecht het lag niet aan de dame van sunweb maar aan de organisatie. Er was zelfs geen water voor mijn medicijnen daar heb ik het heel slecht mee gehad.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 7
op 6 mei 2008 bestemming: Egypte, reisperiode: april 2008

Vertrouw de berichten op het forum van van de website van Sunweb niet! De recensie, die ik zelf redelijk vond maar inderdaad niet erg positief, is niet geplaatst. Alleen de positieve verhalen worden geplaatst. Schande!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 5
op 9 februari 2008 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2008

Bij deze willen wij Sunweb hartelijk danken voor de voor ons geslaagde vakantie in Egypte. Het hotel Coral Sea was zeer schoon, er werd de gehele dag gepoetst. Het all-inclusief eten en drinken was ook goed. Tevens willen wij Samira bedanken (de hostess) die wat extra aandacht gaf aan onze net twee weduwe geworden moeders, op de dag dat wij een excursie deden naar Luxor. Sunweb ga zo door!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 11 november 2007 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2007

Geboekt via Sunweb omdat deze het goedkoopste was, en verder deed het niet af tov andere maatschappijen. Wel waren we veel eerder in het hotel dan de andere gasten die in hetzelfde vliegtuig zaten maar met een andere transfer vervoerd werden.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 17 september 2007 bestemming: Tunesië / Monastir, reisperiode: juni 2007

Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Ik ben er voor de tweede keer naar toegegaan, dat was op de 25 augustus 2007. Ik vind wel, als je met meerdere op een kamer slaapt, dat de prijs lager kan. Want met Arke was het stuk voordeliger dan bij Sunweb. Alleen de kamers waren minder schoon dat is eigenlijk het enigste. Maar de mensen waren erg vriendelijk.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 5
op 26 augustus 2007 bestemming: Spanje (Mallorca) / El Arenal, reisperiode: augustus 2007

We hadden geboekt bij Sunweb.nl voor Luna Park maar werden overgeplaatst naar Tropical Park zonder dat wij daar vooraf bericht van ontvangen hadden. Aangekomen op de kamer (piepklein!) géén handdoeken aanwezig en het bed was niet verschoond! En we kregen geen nieuwe lakens van de dienstdoende receptionist. We moesten wat hem betreft wachten op de volgende ochtend. Het bed was zo doorgezakt dat het onmogelijk was om hier normaal een nacht in door te brengen. We rolden constant tegen elkaar aan in het midden in de put. Ongelooflijk nare ervaring dit. Enorm veel geluidsoverlast van overige gasten. De hele nacht door. Er wordt totaal geen aandacht aan besteed door het hotelpersoneel om de rust te bewaren. Eten was ook niet vers.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 4
op 12 juni 2007 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2007

Voor het eerst hebben wij gebruik gemaakt van een vakantie aanbieding van Sunweb. Wij kunnen alleen lovend zijn. Het Sunweb team informeerde erg goed. Kreta is een mooie bestemming met veel cultuur. De grieken zijn beleefd en niet opdringerig. Het appartement was netjes en het lag prima tussen strand en stad. Het gehele complex was goed verzorgd. Het eten was niet echt culinair weinig keus maar wel goed. Een brommer huren is wel een aanrader. De excursies waren leuk maar wel prijzig. Asites excursie was geweldig. Het was een fijne vakantie.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 22 januari 2007 bestemming: Portugal, reisperiode: mei 2006

Een prima geregelde vakantie van Sunweb.nl, auto erbij geboekt in Nederland en auto werd aan appartement afgeleverd en kon daar ook weer achtergelaten worden. Appartement was helemaal afgestemd op onze wensen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 10
op 21 januari 2007 bestemming: Bulgarije, reisperiode: augustus 2004

Super vakantie!! Heerlijk, bijna nog nieuw hotel, fantastische service, lekker (en veel te veel) eten en drinken en erg servicegerichte reisbegeleiding. Door de komst van een kindje zijn we de laatste twee jaar niet op vakantie geweest, maar dit jaar gaan we zeker weer, en weer via Sunweb.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 31 augustus 2006 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: augustus 2006

Ruim, net appartement maar complex zelf is minder ingesteld op kinderen dan omschreven staat...

Excursies: erg leuk, maar ook stervensduur en voor gezin niet te doen. Dat was erg jammer van Sunweb.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 6
op 28 augustus 2006 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: augustus 1989

Het was een goed verzorgde vakantie van Sunweb, in het geheel kon het er goed mee door. Alles verliep rustig en snel.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 16 juli 2006 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2006

Heerlijk relaxed op vakantie geweest met Sunweb. Er was een leuk animatieteam, mooie accommodatie met goed eten en drinken.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 15 juli 2006 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: augustus 2005

Het was all-in appartement, maar er was zeer slecht eten en zeer veel geluidsoverlast in de nacht. Jammer van Sunweb.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 3
  • Vorige
  • 6
  • 7
  • 8