Schrijf een ervaring over Tenzing Travel en maak kans op mooie prijzen!

Interview Tenzing Travel

Interview met Erik Spliet
Canada, een van de populaire bestemmingen

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Voordat ik 2,5 jaar geleden bij Kuoni aan de slag ging heb ik ruim vier jaar met erg veel plezier bij Thomas Cook gewerkt. Bij Thomas Cook was ik als business development manager verantwoordelijk voor diverse, vaak commercieel gedreven, projecten. Bij Kuoni ben ik verantwoordelijk voor de marketing, E-com, retail sales en Incentive and groups afdeling. Daarnaast ben ik lid van het MT. Mijn belangrijkste taak is om onze strategie door te vertalen naar concrete plannen voor alle afdelingen. Binnen marketing en E-com richten wij ons er voornamelijk op om ons gezamenlijke enthousiasme voor verre reizen onder het voetlicht te brengen bij de potentiële consument. Door uitgebreide kennis uit eigen ervaring (onze reisadviseurs reizen jaarlijks gezamenlijk de hele wereld over) kunnen wij de klant namelijk als geen andere informeren over de best passende verre reis.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Kuoni is in 1906 opgericht door Alfred Kuoni, als ontdekkingsreiziger wilde hij zijn toen unieke reiservaringen met anderen delen. Kuoni is Nederland inmiddels ruim 20 jaar actief op de Nederlandse markt en is al 20 jaar achtereen verkozen tot de beste specialist touroperator in Nederland. Sinds 1 december is de New Dutch Travel Company B.V. met Hans de Wilde als eigenaar exclusief licentiehouden van Kuoni in Nederland. Daarmee was de verzelfstandiging van Kuoni in Nederland een feit.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Kuoni is vernoemt naar de oprichter, Alfred Kuoni.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Kuoni wil zowel voor tijdens als na de reis de verwachtingen van haar reizigers overtreffen. Dit doen we door flink te investeren in de reiskennis van onze reisadviseurs. Samen hebben we de hele wereld gezien, waardoor we de reiziger met een persoonlijk en passend advies kunnen bedienen.

Wie is de doelgroep?
Bij Kuoni denken we niet in specifieke doelgroepen maar in de behoeften van de reiziger. Iedere reiziger is uniek en heeft zijn of haar specifieke wensen tav haar reis.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Bij Kuoni kijken we echt naar de wensen van de klant, hierop wordt ons reisadvies en de uiteindelijke reis ingericht. Persoonlijk contact is daarbij essentieel, alleen als we de klant spreken kunnen wij de klant voorzien van een optimaal advies. Hierbij past ons multi distributie beleid met een level playing field. De reiziger kan haar reis boeken waar en wanneer het hem het beste uitkomt. Of het nu in onze Travel Shop is aan de Stadhouderskade in Amsterdam, aan de keukentafel thuis of bij het reisbureau om de hoek.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
- Noord Amerika (Amerika en Canada)
- Azië (Indonesië en Thailand)
- Down Under (Australië en Nieuw-Zeeland)

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
De traditionele Kuoni bestemmingen zoals hierboven vermeld blijven het erg goed doen, waar de mark een flinke min noteert blijft Kuoni groeien. Op de Caribbean zijn wij mede door de samenwerking met Does & Cadushi ook flink aan het groeien. We merken duidelijk dat er ruimte is voor een specialist die naast het ‘traditionele’ aanbod ook minder gangbare reizen aanbiedt zoals combinatiereizen (Antillen met Suriname) en vakantievilla’s.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Bij Kuoni is iedereen gek op reizen, ons enthousiasme voor reizen delen wij graag met onze klanten. We halen er energie uit als we de onze reizigers een onvergetelijke reis hebben kunnen bezorgen.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als de organisatie die heeft bijgedragen aan de mooiste reis uit hun leven. De reis die hen altijd bij zal blijven.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Kuoni is zowel bij de ANVR, SGR als het calamiteitenfonds aangesloten. Een bij de ANVR / SGR aangesloten reisorganisatie betekent voor de klant voornamelijk een veilige manier van boeken en het beperken van de risico’s.

Heb je nog iets toe te voegen?
Kuoni is een zeer dynamisch bedrijf met een ontzettend enthousiast team. De ‘can do’ mentaliteit zorgt er voor dat we snel kunnen schakelen en mee kunnen bewegen met de wensen van de reizigers. De positieve houding van de Kuoni medewerkers komt in alle facetten van het bedrijf terug, niet op de laatste plaats in het contact met de reiziger. Dit wordt op prijs gesteld door onze klanten. De reizigers van Kuoni beoordelen onze service namelijk met een dikke 8!