Interview Avila Reizen

Interview met Tim van der Wel
Interview met Tim van der Wel van Avila Reizen

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Mijn naam is Tim van der Wel. Samen met mijn vrouw Hilda Gonzalez heb ik ruim drie jaar geleden Avila Reizen opgericht. Een droom die in vervulling is gegaan.

Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
Uit een passie voor reizen en ondernemerschap. Liefde, lef en een tikkeltje geluk.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
De Avila berg in Caracas, Venezuela is een magische plek waar Hilda en ik ooit onze eerste date hadden.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Wij wensen met het merk Avila Reizen onze klanten een hoogwaardige vakantiebelevenis te bieden waarbij beleving voorop staat en onze 7 kernwaarden (persoonlijk advies, kwaliteit, betrouwbaarheid, originaliteit, service, duurzaamheid & deskundigheid) de basisprincipes vormen.

Wie is de doelgroep?
Onze doelgroep bestaat uit nieuwsgierige levensgenieters die beleving op de eerste plaats stellen.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Wij onderscheiden ons door onze uitgebreide kennis op verschillende vlakken. Van unieke, super deluxe bestemmingen en hotels tot aan de beste, onbekende plaatsen om wildlife te spotten. Het gehele team heeft een ware passie voor Latijns-Amerika en samen hebben wij alle bestemmingen binnen Latijns-Amerika bezocht. Hierdoor beschikken we over veel kennis tot in de kleinste details. Door onze uiteenlopende interesses kunnen wij verschillende typen klanten met zeer specifieke wensen helpen aan een mooie reis. Persoonlijk contact is hierbij een sleutelwoord. Klanten zijn dan ook altijd welkom een reis bij ons op kantoor te bespreken.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Argentinië is een land dat het erg populair is bij Avila Reizen. Deze bestemming wordt vaak gecombineerd met bijvoorbeeld Chileens Patagonië of een stukje Brazilië. Daarnaast zijn bestemmingen als Costa Rica, Ecuador met de Galapagos eilanden en Peru bestemmingen die wij veel verkopen.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Vanwege het veranderende imago van Colombia is er een groeiende interesse in deze bestemming te zien. Daarnaast is Bolivia een land dat ten opzichte van vorig jaar meer wordt aangevraagd. Voorheen was dit met name een bestemming die gecombineerd werd met Peru en/of Chili, maar tegenwoordig zijn er meer mensen die de focus van de reis op Bolivia willen leggen wat geheel terecht is! Zowel Colombia als Chili zijn landen waar veel meer te zien is dan waar mensen zich bewust van zijn.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Wij gaan tot het uiterste als het gaat om service naar onze klanten toe. Veel organisaties geven aan dat de klant koning is, maar wij gaan tot het uiterste om samen met de klant tot het ideale voorstel te komen en hiermee een belangrijke bijdrage te leveren aan de unieke belevenis. Wij zijn Latijns-Amerika! Alle collega’s hebben een sterke band met Latijns-Amerika en kunnen dit hierdoor ook met oprechte emotie overbrengen naar de klant.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Uiteraard doen wij er alles voor tevreden klanten te hebben. Graag zouden wij beschreven willen worden als een deskundige en betrouwbare organisatie die tot het uiterste gaat de bijzondere beleving en ideale reis te organiseren en hierin ook daadwerkelijk toe in staat is. Bij Avila Reizen roepen we niet alleen dat we specialist zijn, maar zijn dit ook.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Wij zijn op dit moment bij de SGR en calamiteitenfonds aangesloten. Wij hebben in eerst instantie ervoor gekozen alleen van deze organisaties lid te worden, aangezien wij hierin voordelen en een daadwerkelijke toegevoegde waarde zagen voor de klant. Als sinds het bestaan van Avila Reizen hanteren wij reisvoorwaarden die overeenkomen met de ANVR voorwaarden en zagen bij oprichting geen toegevoegde waarde in het lidmaatschap bij de ANVR. Nu is Avila Reizen een groeiende reisorganisatie en is er momenteel discussie of het om marketing doeleinden toch niet interessant is om ook ANVR lidmaatschap aan te vragen.