Barney
op 3 juli 2025
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2025
Bij de boeking ging alles gesmeerd, maar eenmaal alles geregeld en betaald. Begonnen de vluchten te veranderen. Wegens de oorlog in Iran werd de transfer New Dehli naar Bangkok gewijzigd omdat de eerste vlucht om Iran heen moet. Dus de transfertijd werd 4:30 in plaats van 2:15. Daar kunnen wij mee leven en is begrijpelijk. Gisteren kreeg ik een mail van BudgetAir dat de terugvlucht van Bangkok naar Amsterdam weer werd gewijzigd. De transfertijd werd 30 minuten ipv 2:15 minuten. Om het vliegtuig uit te stappen duurt al 15 minuten en dan heb je nog maar 15 minuten over om de juiste gate te vinden mits de deur van het vlietuig nog open staat, laat staan dat je bagage het ook gaat redden. Daarna gebelt met BudgetAir en die gaf mij 2 opties. De transfervlucht annuleren en je geld terug krijgen of eenmalig omboeken. Als je het daarna weer wil omboeken zijn de kosten voor jouw werd mij verteld. En het probleem zit hem bij de luchtvaartmaatschappij en dat ik het met hun moet regelen. Dus met Air India ga ik nooit meer vliegen. Voorheen was het altijd Qatar of Emirates of Etihad en dan boek ik de vluchten direct bij de vliegtuigmaatschappij want die houden dat wel in de gaten als de transitietijd te kort is. Via BudgetAir scheelde het in dit geval 700 tot 1000 euro in het hoofdseizoen, maar wat ik er nu aan over gehouden heb is dat ik met mijn dochter 17 uur moet wachten in New Dehli en niet weet of mijn bagage door gaat of dat ik het moet ophalen en opnieuw inchecken. Als ik dat allemaal nu al wist zou ik meteen een hotel boeken in New Dehli voor een avond. Dus mijn volgende boeking doe ik weer als ouds bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Als ik hier werk van zou maken zal Air India zeggen dat het aan BudgetAir ligt en BudgetAir zegt dat de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor dit soort dingen. Typisch iets voor het programma Kassa!
Kaatje
op 16 juni 2025
bestemming: Marokko / Casablanca, reisperiode: juli 2025
Een reis geboekt voor 3 personen.Gelijk na de boeking,kwam ik.erachter dat ik een verkeerde maand had ingevuld.Gelijk gebeld en de reis zou geannuleerd worden maar 60x3 =180 euro zou in rekening gebracht worden.1 dag later krijg ik de tickets terwijl ik geannuleerd heb.Ik heb paar keer gebeld en vele malen via de chat box maar ze hebben de annulering niet doorgezet.We zijn gewoon ruim 1400 euro kwijt.Dit is pure oplichterij.
Henk Polstra
op 10 mei 2025
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: mei 2025
Ik had een reis naar Thailand Bangkok geboekt en bij het inchecken van het van het vliegtuig werd ik tegen gehouden aan de incheckbalie, ik bleek een foutje gemaakt bij het boeken . Ik had mijn roepnaam ingevuld en het moest dus mijn volledige naam zijn dus ik mocht niet inchecken. Ik dacht klote heb ik weer . Dus ik aan een balie vragen wat ik nu moest doen werd er gezegd zo snel mogelijk butgetair bellen maar het was al laat en kon niet in kontakt komen en de volgende dag was het 4en de dag daarna 5mei dus kon pas op 6 mei bellen . Ik dacht het is maar foutje dus het komt wel goed. Maar dat kwam het dus niet want bij butgetair werd gezegd ,sorry meneer we kunnen niets voor u doen ze zei het enige wat we kunnen doen is 409 euro terug betalen. Ik zeg maar ik heb 1100 euro betaald en mijn hotel ben ik dan ook kwijt. Ja sorry meneer meer kunnen we niet doen . Dus dat was wel een heel duur foutje voor mij ik was dus in een klap 1400 euro kwijt . .
Zonder maar iets van Thailand gezien te hebben.
Bob
op 3 mei 2025
bestemming: India / Delhi, reisperiode: mei 2025
Ze zijn onbereikbaar. ik kreeg een mail van ze dat mijn vlucht vertraagt is waardoor ik mijn aansluiting niet haal en de melding dat ik dit moet wijzigen op hun sit. dit ging niet en toen verwees hun ai me naar de chat. zowel telefonisch als via de chat zijn ze onbereikbaar. het is geld van goedkoper niet waard. deze firma is waardeloos.
Jovita
op 19 december 2024
bestemming: Malaysia / Kuala Lumpur, reisperiode: december 2024
BUDGETAIR SCAMMERS!!! Dont book with them!!! Client service absolutely useless! Booked a flight,(they made some changes later on - what is completely understandable and acceptable), everything was fine till travelling day came - couldnt check in online it said we have to do it at the airport. We arrived at the airport and this is where all fun started, they couldnt check us in the flight!!! Some information was missing from Budget Air or ETIHAD (they are blaming each other for that). No help at all, hours on the phone with BudgetAir and Etihad - never boarded the plane! Flight was changed to next day and cancelled by ETIHAD again!because budget air didnt complete reissuing tickets. They did nothing to fly us out!!! It was 3 week family trip in Malaysia and Thailand!!!! We also had internal flights, hotels booked - we lost everything!!!! Kids are devastated unable to even talk for two days, there were so stressed by all this!!!!
Jacoline
op 27 november 2024
bestemming: Brussel / Turkije, reisperiode: juli 2024
7 Juli tickets geboekt voor Antalya- Brussel voor Augustus, gekozen voor Klarna ( achteraf betalen) direct dezelfde dag is door Budget air de boeking als mislukt gemeld door een technische fout. Echter wilde Budget air niet het probleem erkennen dat de betaling niet door hoefde te gaan waardoor Klarna nog steeds geld wilde. Na meerdere bezwaren uiteindelijk Klarna betaald om hogere kosten te voorkomen en de hoop dat BudgetAir dat dan wel zou terugboeken , maar niets is minder waar. Wij hebben de Betaalbevestiging van BudgetAir ontvangen dat er is betaald. Nu wij alsnog het geld terug eisen aan budget air omdat we nooit vliegtickets hebben gekregen, ontkennen zij het geld te hebben en wijzen naar Klarna . Ondanks de betaalbewijzen . Ze zijn echt schandalig. Lekker makkelijk geld opstrijken zo.
Liesbeth
op 23 november 2024
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2024
Ik had een vlucht geboekt vanuit Turkije naar Nederland. Terwijl ik daar was kwam ik erachter dat deze hele vlucht niet bestond. Moest halsoverkop nog ergens een ander vlucht boeken. Tot op heden houden ze me nog aan het lijntje en heb ik nog dteeds geen geld terug en zeggen ze dat het de schuld is van Transavia, terwijl ook zij deze hele vlucht niet kende.
Sanne
op 1 november 2024
bestemming: Sri Lanka, reisperiode: november 2024
In april mijn multiticket vlucht geboekt van Amsterdam naar Sri Lanka, door naar de Malediven en terug naar Amsterdam. De vluchttijden van mijn en laatste vlucht werden gewijzigd naar een overstaptijd van 9+ uur, terwijl ik deze eerst had geboekt met 3 uur overstap tijd. Nadat ik op de website van de airline zelf zag dat mijn originele vliegtijden weer beschikbaar waren, onwijs veel moeite moeten doen om deze weer terug om te boeken. Vervolgens kom ik er zelf per toeval een week voorafgaand aan mijn vlucht achter dat mijn eerste vlucht is gecanceld, zonder hiervan enig bericht te hebben ontvangen. Het omboeken naar een andere maatschappij voor dezelfde dag was niet mogelijk en ik kon enkel mijn volledige reis annuleren, waarbij ik nog moet hopen dat ik mijn geld terug zal krijgen. BudgetAir durft zelf geen verantwoordelijkheid te nemen voor de gemaakte fout en de €500,- die ik nu extra kwijt ben om 3 nieuwe tickets te kopen worden uiteraard niet vergoed. 1 tip, boek NOOIT via BudgetAir!!
Eve
op 19 oktober 2024
bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: oktober 2024
Eind juli tickets naar Phuket (voor oktober) ,voor het eerst, via Budget Air gekocht - alles is zeer sopel verlopen, van stoelen keuze tot het inchecken. Klantenservice was zeer vriendelijk, snel en behulpzaam. Geen enkel probleem ervaren. Compliment voor de service!
Sonia
op 2 augustus 2024
bestemming: Kuching / Maleisie, reisperiode: augustus 2024
Ik heb via budgetair tickets geboekt inclusief ruimbagage. Vanwege een fout aan hun kant hebben zij geen ruimbagage voor mij erbij geboekt en moet ik dit nu zelf tegen extra kosten regelen (als dit al kan). Ik heb aangegeven dat ik dan de hele boeking wil annuleren en mijn geld terug wil. Maar zij willen mijn geld niet terug geven. Slecht bedrijf. Komen hun afspraken niet na en trekken dan hun handen ervan af. Niet met hun boeken!!!
Renee
op 28 juli 2024
bestemming: Singapore / Singapore, reisperiode: augustus 2024
BudgetAir heeft een verkeert referentienummer geprint op de e-ticket van Bali naar Singapore. Daar kom ik al in NL achter omdat ik alles vastleg in de apps van de airlines. Scoot herkent het referentienummer niet. Zodoende kan ik geen bagage online bijkopen. Het eerste contact met contact BudgetAir gaat goed en vanaf dat moment is het drama. Sowieso duurt het krijgen van een antwoord op je mail standaard 24 uur. Alles verloopt via een chat en er is altijd een team dat aan mijn speciale verzoek moet werken. Omdat je telkens (na 24 uur) een nieuw contactpersoon hebt, merk je dat ze de vraag niet goed begrijpen of zich niet inlezen. Ze zeggen sorry en verwijzen je naar de airline om het op te lossen. En dat na een week gedoe. Nooit meer Budget Air
Peter Tijssens
op 16 mei 2024
bestemming: India, reisperiode: januari 2024
Met 4 vrienden een vlucht geboekt van Brussel naar India met 1 tussenstop.
Uren van 1e vlucht werden gewijzigd, werden hiervan op de hoogte gebracht, echter Budgetair heeft nagelaten ons te bevestigen bij de maatschappij waardoor wij geen vlucht hadden.
Gelukkig was er nog plaats op het vliegtuig en hebben mensen van Aviapartner ons herboekt anders zouden wij onze 2e vlucht naar India gemist hebben. Budgetair bereiken in het weekend is niet mogelijk. Voor de terugkeer waren er eveneens wijzigingen waarop we Budgetair via mail contacteerden voor bevestiging wegens in buitenland maar na 2 mails nog steeds geen antwoord. Betaal liever iets meer voor service, nu krijg je zelfs niet waar je recht op hebt!
Benito
op 3 maart 2024
bestemming: Malta / Sliema, reisperiode: januari 2024
Top geregeld
Sanne
op 27 februari 2024
bestemming: Panama, reisperiode: januari 2024
Doordat Budgetair mijn ticket niet heeft doorbetaald aan KLM ben ik niet op de passagierlijst gezet van mijn vluchten. Hierdoor stond ik op de dag van vertrek op het vliegveld zonder vlucht...
Contact met Callcentre kon niet want ze zijn alleen op doordeweekse dagen te bereiken.
Nieuwe vlucht zelf moeten boeken, dubbele kosten maar Budgetair neemt geen verantwoordelijkheid voor die kosten.
Turali
op 25 februari 2024
bestemming: Duitsland / Dusseldorf, reisperiode: februari 2024
Terugreis geannuleerd ik ben helemaal niet op de hoogte gebracht stond voor de lul op het vliegveld
Anouar
op 25 december 2023
bestemming: / Sultanamed, reisperiode: december 2023
Als ik een 0 kon geven had ik het zeker gedaan! Goedkoop is duurkoop boek hier niet. Ze hebben mijn vlucht last minute geannuleerd waardoor ik last minute opzoek moest gaan naar nieuwe vlucht. Ik hoop dat ze mijn geld asap terugstorten!
Hans Esser
op 24 november 2023
bestemming: China / Shanghai, reisperiode: november 2023
Waardeloos bedrijf, ik had door een stomme onoplettendheid en reis geboekt waarbij de datums correct waren maar er een verkeerde maand was ingevuld. Heb uiteindelijk een mail gestuurd na het kansloos proberen online contact te zoeken met de Nederlandse Klantenservice. Na een paar dagen kreeg ik een antwoord per mail met toezegging dat mijn reis omgeboekt kon worden met bijbehorende kosten en dat ze mij daar graag mee wilde helpen, daarvoor moest ik wel contact nemen via hun chatbox of per telefoon met hun ‘Nederlandse klantenservice’. De chatbox is een farce, het is een computergestuurde chatbox die geen ruimte geeft voor afwijkende vragen, dan maar bellen.. Niks Nederlands, gewoon een indiaanse callcenter. Ook daar hebben ze geen gehoor voor je probleem en weten ze je enkel van een kastje naar de muur te sturen. Mijn vlucht kunnen ze omboeken, er is ruimte in het toestel op de gewenste dag maar ik moest daarvoor een dag later opnieuw bellen omdat ze dan pas de tarieven zouden vrijgeven. Dit terwijl de vlucht die ik wilde boeken door hun gewoon online aangeboden wordt voor een duidelijke prijs. Dit heeft een dag of 10 geduurd, elke dag weer, tot de dag van mijn vlucht. Toen konden ze niets meer doen en was ik mijn geld kwijt. Nooit meer BudgetAir…. Volgende keer een paar tientjes meer betalen en gewoon via de airline boeken. Ik heb mijn les geleerd, het heeft mij een kleine €1000.- gekost met dank aan deze waardeloze brooker.
Inmiddels via KLM een nieuwe ticket besteld, ze zijn gewoon per telefoon bereikbaar.
Frank Plekkenpol
op 10 oktober 2023
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2023
Door een medisch noodgeval kon de passagiere niet vliegen, en dat heb ik per mail ( anders zijn ze niet bereikbaar) direct 's morgens meegedeeld. Dan vragen ze om een nieuwe reisdatum maar die kon ik natuurlijk nog niet geven. Resultaat is dat ze niks hebben doorgegeven aan de airline die een "no-show" registreerd: ticket weg. Ze verschuilen zich achter de mails waarin ze duidelijk om een nieuwe datum vragen. Ik had gewoon een fake datum op moeten geven, dan hadden ze ( zeggen ze) omgeboekt. Ik ben dus te eerlijk geweest en nu ruim 480 Euro lichter. Wat een ballentent. Voor de liefhebbers ( als je met een Indiaas callcentre wil bellen): dit is hun nummer: 020-249 05 75
Ruben
op 2 oktober 2023
bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: november 2023
Boeking was gewijzigt door luchtmaatschappij, volgens hun zijn de nieuwe tickets in orde maar moet budgetair updaten.
Blijkt dat budgetair niet update en er een vlucht ontbreekt nu.
Je kan ze niet bereiken buiten een BETAALDE LIJN naar india.
Hoppakee dikke oplichterij, vertellen vervolgens dat het zelf zal updaten.
Hoe deze illigale praktijken zijn toegelaten.
Gerrit Eindhoven
op 21 september 2023
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: oktober 2023
Ik heb geboekt. Betaald. Een printscreen van de boeking. En nu....niets. Geen e-mail bevestiging, geen e-ticket. Chatbot geeft alleen antwoorden op vragen die je niet wil stellen. Telefoon..niet te bereiken. E-mail... ja een antwoord. Alle benodigde (betalings) documenten opgestuurd. Zowaar een antwoord... we gaan het checken...en nu weer een week... niets. De vertrekdatum komt ras dichterbij. De trip, een transit reis naar China, durf ik niet te completeren met de ontbrekende vluchten. Mijn centjes...weg... Kortom waardeloos !
Joao
op 23 augustus 2023
bestemming: / Luanda, reisperiode: augustus 2023
Ze hebben eenzijdig mijn geannuleerd en mij niet hierover geïnformeerd. Ze willen mij verder niet helpen om een andere vlucht te regelen of meedenken voor een oplossing.
Kortom, mensen alsjeblieft hier niet boeken!!!
Ze geven alleen om je geld. Ze zijn slecht bereikbaar, onbetrouwbaar en ze geven totaal niet om je klant.
Yvette
op 16 juni 2023
bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: juni 2023
Ongelooflijk onbetrouwbaar bedrijf en niet telefonisch bereikbaar en schandalige autochatbox zonder mogelijkheid om in contact te komen met mensen.
Krijg een mailtje in het Engels met een verwijzing naar een ander mailtje over een vluchtwijziging die niet eens is verstuurd en als je in contact wil komen krijg je een automatisch bericht dat ze binnen 5 dagen contact opnemen. Dan is mijn vlucht allang vertrokken. Wat een ongelooflijk incompetent bedrijf!
Karuna
op 7 juni 2023
bestemming: , reisperiode: juli 2023
Budgetair.nl heeft voor mij een verkeerde ticket gekocht bij de luchtvaartmaatschappij maar zij weigeren dit recht te trekken.
Wendy G
op 5 juni 2023
bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: januari 2022
Al meerdere keren geboekt met Budget Air en nooit geen problemen ondervonden. Zelfs toen met Corona stond binnen 2 weken het gehele bedrag terug van de tickets op mijn rekening.
Michiel
op 27 februari 2023
bestemming: Australië / amsterdam, reisperiode: augustus 2022
Vliegtuig was over booked. Geen contact mogelijk met Budget air. alleen met een chat robot. Boek niet bij deze organisatie
Harry
op 18 februari 2023
bestemming: Maleisië / kualalumpur, reisperiode: januari 2023
Omdat er veeeeeel meer van mijn rekening afgeschreven werdt in 3 keer , 80% meer
Van Beek
op 11 februari 2023
bestemming: Nederland / Maassluis, reisperiode: november 2020
Na annulering door vliegtuigmaatschappij word je eerst 2 jaar aan t lijntje gehouden. Uiteindelijk komt er een melding dat restitutie is toegekend en dat het geld met ong. 10 werkdagen zal worden bijgeschreven. Nu 2 maanden verder en je raad het al.... Geen geld op de rekening. Deze club zou ik overslaan als je wilt vliegen.
Richard
op 15 januari 2023
bestemming: Indonesië, reisperiode: juli 2020
Ik had een reis geboekt maar die ging helaas niet door door de coronapandemie.
Ik krijg mijn geld niet terug het ligt bij de luchtvaartmaatschappij zeggen ze.
ik heb bij Budgetair geboekt en niet bij de luchtvaart maatschappij.
ik vindt dat zij mij moeten terug betallen en het zelf maar moeten verhalen op de maarschappij.
vooralsnog wacht ik al 2 jaar.
Sebastiaan
op 28 december 2022
bestemming: Thailand, reisperiode: maart 2022
Let op mensen, betaal liever een paar tientje extra en boek via de airline zelf (niet voor een tussenpersoon die toch niet bereikbaar is. )
Anna
op 22 december 2022
bestemming: / Cape Town, reisperiode: december 2022
Verschrikkelijk! Ik ben al een jaar bezig met het geld terug krijgen van een vlucht, die door HEN zelf geannuleerd is. Ik heb een voucher gekregen, maar ben niet in de gelegenheid om dit jaar te vliegen. Daarnaast zijn ze wettelijk verplicht mijn geld terug te geven, al helemaal gezien zij de vlucht zelf destijds hebben geannuleerd. En dan heb ik het nog niet gehad over alle bijkomende kosten doordat mijn vlucht destijds is geannuleerd en ik zonder enige steun of hulp van hen, destijds nieuw verblijf, vluchten, verblijfplaats mocht vinden etc.
Nogmaals, ik doe er al een jaar over om mijn geld terug te krijgen. Wettelijk is de Airline verplicht het geld terug te geven, zeker als zij hebben geannuleerd. Daarnaast hadden vriendinnen als verassing een vlucht geboekt om mij in Costa Rica te verrassen. Zij hebben deze vlucht zelf geannuleerd omdat ik er niet meer heen kon. Die meiden hebben hun geld terug gekregen, terwijl ze zelf dus de vlucht hadden geannuleerd. Ik ben er al een jaar mee bezig en ik krijg geen hulp! Enorm schandalig.
D. Meinicke
op 18 december 2022
bestemming: , reisperiode: maart 2022
Ik had extra service erbij genomen, omdat erbij stond dat je dan een kortingscode zou krijgen op je volgende vlucht. Eenmaal geboekt blijkt dat je die kortingscode helemaal niet krijgt. Geldklopperij. Contact opgenomen en ze geven aan dat ze er niks aan kunnen doen.
Judy Diao
op 4 december 2022
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: november 2022
Vliegtickets geboekt van Dusseldorf naar Cancun. Ten eerste hebben ze geen goed bereikbare klantenservice. Geen telefoonnummer en alleen een chatbot. Uiteindelijk via facebook messenger contact gekregen maar dat duurde uren voor een eerste reactie.
Onze terugvlucht vanuit Cancun was niet ingepland en hier kwamen we achter op het vliegveld. Budgetair is niet te bereiken. Lufthansa was de luchtvaartmaatschappij dus die hebben we gebeld. Zij vertelden ons dat deze vlucht 2 maanden geleden al was geannuleerd en budgetair had ons hierover moeten informeren. Dit hebben ze niet gedaan. Bij inloggen op de website van budgetair met ons boekingsnummer stond zelfs het e-ticket van deze vlucht nog op hun website.
Lufthansa was zo netjes om onze vlucht om te boeken voor 26 uur later om ons thuis te krijgen.
Eenmaal thuis heb ik contact opgenomen via whatsapp met budgetair. En zelfs toen vertelden ze me niks over de annulering van de vlucht. Pas toen ik dit benoemde bevestigde ze dit. En toen ik benoemde dat zij hierin hadden verzaakt en ons hadden moeten informeren hierover, schoven ze dit af op lufthansa.
Echter had lufthansa niet deze verplichting omdat we geboekt hebben bij budgetair en zij de beheerder van de boeking zijn. Zij hadden ons dit moeten laten weten.
Budgetair zegt een onderzoek te starten omdat ik een klacht heb ingediend. We zouden binnen 48 uur bericht krijgen via email. Maar een week later nog niks gehoord.
Budgetair is vreselijk onprofessioneel, zeer slecht te bereiken, nemen geen enkele verantwoordelijkheid en verzaakt. Ze zijn onbetrouwbaar. Nooit boeken bij budgetair!!!
Danny Brus
op 3 november 2022
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: november 2022
Budgetair heeft eenzijdig mijn heenvlucht gecanceld, waardoor ik 250 euro extra kosten kreeg voor een nieuwe heenvlucht. Geen aanrader, ze helpen je niet en wijzen graag naar iemand anders. Zou hier alleen boeken als je houdt van chatten met kansloze mensen.
Maria
op 9 juni 2022
bestemming: India, reisperiode: juni 2022
Ze hebben mijn reisretour 3 dagen eerder gezet en het is onmogelijk om contact met ze op te nemen om hierover te hebben. Ik raad jullie aan om hier niet te boeken
Anoeska
op 23 mei 2022
bestemming: Maleisië, reisperiode: juli 2022
Budgetair veranderd zonder overleg mijn vlucht. Ik krijg er bij mijn overstap 2 dagen wachttijd bij....of ik hier mee akkoord kan gaan?? Ik vind dit echt onacceptabel. Nou nee dus. Telefonisch nergens te bereiken. Per mail reageren is bijna niet. Dit is echt niet normaal. Het lijkt wel een criminele organisatie die vluchten verkoopt en nu maar wachten op terugbetaling......
Melvin
op 24 april 2022
bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: juli 2020
Mijn advies zou zijn om hier niet te boeken. Wij wachten al twee jaar op onze terugbetaling. En na twee jaar aan het lijntje gehouden te zijn kunnen ze nu zogenaamd niks meer betekenen. Ze zijn alleen uit op je geld en verder niks. Het voelt als diefstal waardoor wij bijna 1400,- kwijt zijn en het zal Budgetair een rotzorg zijn.
M.
op 13 maart 2022
bestemming: Mexico / Mexico-stad, reisperiode: februari 2022
Ik zou in het vervolg liever 50 euro meer betalen dan bij Budgetair boeken.
Onze retourvlucht werd met een week verschoven en vanaf een andere luchthaven.
Telefonisch niet bereikbaar en via mail totaal geen welwillende reacties om te helpen. Het leek eerder een soort email bot.
Na er 20 keer achteraan gemaild te hebben, annuleren ze je vlucht en mag je zelf last minute een veel duurder ticket boeken. Nul hulp of compensatie.
Ik zou iedereen er van willen behoeden hier te boeken.
Ingo
op 23 september 2021
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2021
Via BA geboekt met TKA. in Amsterdam ingecheckt, werd ons verteld vervolgtickets na Bali krijgen we in Istanbul. In Istanbul aangekomen, werd ons verteld dat de vluchten na Bali gecanceld zijn. de receptie is radeloos om iets te doen, en BudgetAir onbereikbaar ook voor terug vergoeding!!! HET ZIJN OPLICHTERS!!! Mensen BOEK HIER NIET!!!
L.S.
op 6 juli 2021
bestemming: Malediven / Malediven, reisperiode: juli 2020
Al een jaar lang geen gehoor van Budgetair. Telefonisch verwijzen ze naar de site gezien 'beperkte capaciteit' (lees: dit zeggen ze al één jaar lang telefonisch). Op de site een automatische robot die je zogenaamd moet helpen. Zelfs foto's gemaakt dat de wachttijd 2399 minuten zou duren voordat je werd geholpen. Buiten kantoortijden een Engels iemand, maar nog nooit door rondes heen gelopen. Op verschillende manieren hun gemaild en alle mails bijgehouden qua datums, want ik krijg geen gehoor.
Ze hebben een flink bedrag van ons, waarbij ze niet helpen om ons uit te betalen. Zijn niet bereikbaar. Roept veel vragen op. Ook zeer maar dan ook zeer slechte communicatie. Houden je niet op de hoogte, terwijl de reis door Covid al 1,5 jaar geleden is geannuleerd. Slechts één mailtje gehad dat ze er mee bezig zijn. Voor ons nooit meer budgetair, wat een slechte zaak.
Linda de Haan
op 25 juni 2021
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: april 2020
In april 2020 zouden we met gezin (4 personen, BA-6903913) naar Portugal vliegen met TAP en hebben tickets geboekt via BudgetAir. Tot dan toe altijd goede ervaringen. Helaas worden we nu al meer dan een jaar aan het lijntje gehouden. Ons is beloofd dat de refund in gang is gezet maar de termijn waarop dat zou gebeuren wordt opnieuw verlengd en we hebben nog steeds niets ontvangen.
Kim
op 7 maart 2021
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: juli 2020
Geboekt op 20 januari 2020, geannuleerd door vliegtuigmaatschappij AirFrance op 9 juni 2020 voor reis in juli 2020. Veel gemaild met BudgetAir en alleen standaard mailtjes/messenger-berichten terug ontvangen. Na 9 maanden nog steeds geen terugbetaling en geen persoonlijke reactie op onze vragen. Wat doet BudgetAir eigenlijk om haar klanten terug te betalen? Volgens mij weinig!
A.J. Hoogmoed
op 3 maart 2021
bestemming: Vietnam, reisperiode: juli 2019
De reis werd door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd. De tussenpersoon BudgetAir doet niets. Summier contact maar geen actie
Van der Heijden
op 12 januari 2021
bestemming: Australië / Perth-Broome, reisperiode: juli 2020
Onze vlucht van Perth naar Broome is een maand van te voren, op 10 juni 2020, geannuleerd. Tot op de dag van vandaag hebben we geen geld terug ontvangen.
Luc
op 5 december 2020
bestemming: Sint-Maarten, reisperiode: november 2020
Ik ben erachter gekomen dat BudgetAir zelf de reis annuleert zonder dat er een aanvraag door de klant is gedaan, misschien omdat ze het geld nodig hebben??
Geen idee maar ik lees het vaak op internet en het is mij overkomen. BudgetAir claimt dat de luchtvaartmaatschappij de reis geannuleerd heeft maar als je zelf belt met de luchtvaartmaatschappij zeggen ze dat het niet klopt.
In elk geval, ik heb voordat BudgetAir de annulering kon afronden, met UNited airline gebeld, de situatie uitgelegd en gevraagd om aub geen geld over te maken naar BudgetAir omdat de kans groot is dat ik het geld nooit meer terugzie.
Ik heb gevraagd om een VOUCHER en hier zijn ze wel mee akkoord gegaan.
Ze kunnen het geld alleen boeken op de rekening van degene die betaald heeft (BudgetAir) maar een voucher op naam van de passagier is wel te regelen.
Dus voor de mensen die nog op tijd zijn, is dit wellicht een oplossing. Bel met de luchtvaartmaatschappij en kijk of ze je op deze manier tegemoet kunnen komen.
Margaret
op 23 oktober 2020
bestemming: Filipijnen / Manila, reisperiode: juli 2020
Uit eigen ervaring heb ik een advies aan alle reizigers die (nog) geen geld terug hebben van BudgetAir vanwege de (door corona) geannuleerde reis. Stuur BudgetAir een officiële klacht via hun emailadres info@budgetair.nl Volgens hun algemene voorwaarden zijn ze verplicht binnen een maand te reageren ... en wat denk je? Dan krijg je opeens wel bericht en wordt de terugbetaling in gang gezet. Dus er is nog hoop voor diverse klanten.
Norbert
op 22 oktober 2020
bestemming: Verenigde Staten / Hilo, reisperiode: januari 2020
Budgetair zijn oplichters geworden. Je kan er allerlei reizen boeken en direct betalen. Maar 2 dagen voor vertrekt krijg je een annulering bericht, dat de vlucht niet door kan gaan. Terwijl deze volgens de vliegmaatschappij weldegelijk doorgaat en er geen problemen zijn om de vlucht uitte voeren.
Budgetair is telefonisch niet meer bereikbaar en op e mails reageren ze niet. Dus bestaan ze nog wel echt? En als je je geld wilt terugkrijgen schrijven ze dat moet de vliegmaatschappij doen.... Lekker is dat wel geld innen maar terug betalen, nee daar doen we niet aan. Nooit meer boeken daar
S.Edink
op 20 oktober 2020
bestemming: India / Delhi, reisperiode: mei 2019
De reis met Turkish airlines is geannuleerd en geen geld terug. Onbereikbaar en antwoorden niet op mails. Dus nooit meer boeken.
Puck
op 17 oktober 2020
bestemming: , reisperiode: mei 2020
Zeer slechte ervaring met Budget-air, helaas. In mei zou ik vertrekken naar Stockholm, door corona kwam deze reis te vervallen. Nu in oktober heb ik nog steeds geen bericht gehad over een terugbetalen o.i.d. van de tickets. Telefonisch is dit bedrijf niet te bereiken, ze hebben geen telefoonnummer. Op e-mails (ondertussen heb ik er al vier verstuurd) heb ik nooit een reactie gehad. Nooit meer boeken bij Budget-air.
De Boom
op 8 oktober 2020
bestemming: Nederland / Bergen (NH), reisperiode: juli 2020
Het valt werkelijk niet uit te leggen dat al het contact met de consument wordt afgehouden. Geen enkele informatie over wanneer we de terugbetaling van de tickets kunnen terugverwachten. Mogelijk dat KLM deze kosten al wel aan BudgetAir betaald hebben. Onbegrijpelijk is ook dat deze organisatie lid is of ingeschreven staat bij SGR. Wellicht dat de annuleringsverzekeringen nu in actie moeten komen en ook de inspectie leefomgeving en transport (ILT). Deze ticket organisatie doet het aanzien van de reiswereld geen goed. Ik hoop dat de collega's in deze branche hun verantwoordelijkheid nemen en BudgetAir aanspreken over dit wangedrag.
Norbert
op 8 oktober 2020
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2020
Bestaat dit bedrijf wel? Telefonisch niet te bereiken en mailcontact verstomde toen het hun te heet onder de voeten werd. Of ik het geld van mijn geannuleerde vlucht in mei 2020 ooit nog terug krijg? Ik vrees het ergste. Moederbedrijf Cheaptickets is overigens even onbereikbaar. Mijn advies: gebruik dit soort sites om vluchten te zoeken en boek ze bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
Tjerk
op 6 oktober 2020
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020
Had ticket gekocht voor mijn schoonvader om naar Nederland te komen. Door corona was dit uiteindelijk niet mogelijk.
Gevraagd om geld terug van retourticket, nadat ik eerst al door slechte informatie op hun site had gemist hoe ik het heenticket moest annuleren.
Bericht gestuurd, krijg alleen standaardreactie. Ze zijn niet te bereiken via telefoon. Ontzettend ontzettend ontzettend (had ik al gezegd ontzettend?) slechte klantenservice. Van mijn leven nog niet zo slecht mee gemaakt. Als ik een -10 als cijfer kon geven had ik het ook gedaan. Waar halen ze het lef vandaan mensen zo te behandelen.
Bespaar jezelf veel leed en stress en boek nooit bij budgetair. Ik boek voortaan mijn vluchten rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij.
Joey
op 6 oktober 2020
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2020
Waardeloze terugkoppeling na cancelen vlucht
Tijdens onze vakantie werd vlucht BA-6921828 geannuleerd. Er werd geen alternatieve vlucht aangeboden en tot op heden hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen met betrekking tot restitutie/schadevergoeding.
Zeer slechte service!!!!
ze verschuilen zich achter de corona drukte en hebben expres alle telefoonnummers en mogelijke manieren om contact te zoeken tot een minimum beperkt en antwoorden slechts middels een geautomatiseerde email.
Vicente
op 2 oktober 2020
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2019
Reis naar Portugal is geannuleerd door KLM, ik had via BudgetAir geboekt maar meer niets gehoord allen maar de standaard Covid-19 emails die nergens over gaan en ze zijn ook niet te bereiken allen via mail. Slecht geregeld maar ook bij Vliegwinkel is het zelfde verhaal ook boekingen maar ook nog niets.
Emil
op 30 september 2020
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juni 2020
Vreselijk bedrijf, steelt je geld. 3 maanden nadat mijn vluchten door corona werden geannuleerd nog steeds geen geld terug. Ze hebben zich onbereikbaar gemaakt en er wordt gehoopt dat ik het vergeet zodat ze het geld kunnen houden. Geautomatiseerde mails die ik kreeg over "vervolgstappen" werken niet omdat ik het niet via de luchtvaartmaatschappij zelf maar via budgetair had geboekt. Daarom is budgetair, als tussen reisbedrijf, de entiteit die mij tegemoet hoort te komen. Dit soort bedrijven zouden moeten worden aangepakt en zouden niet mogen bestaan. Alle geloofwaardigheid en vertrouwen die ik in Budgetair had is weg.
Barbara wiegant
op 23 september 2020
bestemming: Costa Rica / nicaragua, reisperiode: maart 2020
We zijn nooit vertrokken ivm corona. Geen reactie vanuit budgetair alleen maar standaard mails. vreselijke service. ik wil mijn geld terug, maar kan er denk ik naar fluiten. we zijn inmiddels 6 maanden verder... geen mogelijkheden tot contact. echt schandalig.
Erik
op 23 september 2020
bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: april 2020
Vlucht geannuleerd bij Ethiopian Airlines, twee business class tickets euro 4700. Ethiopian Air bevestigd dat men het geld teruggestort heeft. Nog niets ontvangen via BudgetAir. Ik had ook economy tickets rechtstreeks geboekt bij Ethiopian Airlines, dit geld had ik na 1 telefoontje binnen een week op mijn rekening staan, ergens in April. Heb al 10 maal gemailed naar BA, tevergeefs!
Frithjof
op 23 september 2020
bestemming: Mexico / Mexico-stad, reisperiode: juni 2020
De reis is door Corona geannuleerd. KLMheeft naar eigen zeggen het bedrag aan Budget Air terug gestort. Budget air laat niets van zich hioen. ik heb mijn geld nog steeds niet terug. Schandalig
M de Leeuw
op 22 september 2020
bestemming: China, reisperiode: augustus 2020
Vlucht i.v.m. Corona geannuleerd. Gaat om veel geld. Tot op heden niets van Budgetair gehoord. Zijn ook niet bereikbaar en reageren niet op mail. Hoe krijg ik nu 3500 euro retour?
Monique
op 21 september 2020
bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: juli 2020
Door Budget Air in de steek gelaten en nooit meer iets gehoord over onze tickets naar Vietnam. Vluchten zijn door Thai Airways al terugbetaald maar we horen niets meer zelfs geen enkele reactie op brief van een advocaat. Schandalig om zo met klanten om te gaan.
Neeltje Slits
op 21 september 2020
bestemming: Thailand, reisperiode: juli 2019
Reis is ivm Corona geannuleerd, konden geen contact krijgen met klantenservice, alleen een standaard mail. Na een aantal maanden kregen we bericht dat ze er mee bezig waren en vandaag is de gehele reissom op onze rekening teruggestort....
Rajshree
op 16 september 2020
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2019
Nog steeds geen geld retour van budgetair. Ze hebben aangegeven dat Emiratens het geld ik juni reeds heeft terug gestort. Wij zouden voor 29 juni ons geld terug hebben. Bevestiging staat op schrift. Wij hebben ons geld tot op heden niet terug. Niemand te bereiken binnen de organisatie. Gewoonweg schandalig, Budgetair jullie zijn slechtste organisatie ooit! Dieven zijn jullie!
Harald schaap
op 15 september 2020
bestemming: Sri Lanka / rondreis, reisperiode: april 2020
Door corona niet door gegaan. maar geld wel terug gekregen via budget air. Heeft uiteraard lang geduurd bijna 6maanden maar uit eindelijk wel alles terug gekregen.
Randy
op 10 september 2020
bestemming: , reisperiode: juli 2020
Vluchten geannuleerd door Emirates en Budgetair betaald maar de helft van de gehele reissom terug. Zij rekenen even 1022 euro aan annuleringskosten???
Coupé
op 6 september 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020
Geboekt via BudgetAir.nl. Vlucht voor maart. Een vlucht gaan met Ryanair en terugkeren met Transavia. Ze gingen zorgen voor restitutie maar doen helemaal niks. Ze zijn ook niet te bereiken. Boek NOOIT met hen. Geld kwijt. Ze doen helemaal niks voor de klant.
Antoon Heinen
op 5 september 2020
bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: juni 2019
Zouden vliegen met American Airlines, deze hebben onze vlucht ivm corona geannuleerd, Budgetair.nl gaf aan dat wij ons geld zouden terug krijgen als American Airlines hun betaald had, kreeg op 14 juli 2020 bericht van Budgetair.nl dat American Airlines hun terug betaald had, en dat ik binnen 10 werkdagen mijn bedrag terug zou ontvangen. In deze e-mail van 14 juli zat ook een betaal overzicht!, heb tot heden 5 september 2020 niets van budgetair.nl ontvangen.
R. Kramer
op 31 augustus 2020
bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: oktober 2020
De betaalde reiskosten netjes teruggekregen terwijl de reis pas in oktober zou plaats vinden.
Wiga
op 28 augustus 2020
bestemming: Nederland / Amersfoort, reisperiode: februari 2020
Wij hebben 2 tickets gekocht in juli 2019 voor Niew Zeeland voor februari 2020. In januari 2020 zijn de vluchten door de vliegmaatschappij China Souther Airlines wegens Covid-19 geanuleerd. In januari heeft BudgetAir beloofd om ticketgeld binnen een maand terug te betalen. Er zijn 7 maanden voorbij... geen geld, geen contact. BudgetAir is op geen enkel manier te bereiken. Waardeloze service
Ibrahim Al Hamzah
op 27 augustus 2020
bestemming: België / Brussel, reisperiode: augustus 2020
Slechte Slechte klantservies en de probleem pak mijn geld drie keer van mijn rekening maar ik heb geen ticket gekregen of terug storten mijn geld ... veel email maar ik heb geen antwoord gekregen
Michelle
op 14 augustus 2020
bestemming: Schotland / Glasgow, reisperiode: september 2020
Hele hoge annuleringskosten, geen uitzondering wegens Corona.
Alpana Kumar
op 2 augustus 2020
bestemming: India / Delhi, reisperiode: juli 2020
Oplichters reageren nergens op.In januari 3 tickets gekocht voor2400 euro naar India.Ik wil mijn geld terug .
Maggy
op 29 juli 2020
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: mei 2020
Zelfde als iedereen, budgetair moet een voucher vrijgeven maar op geen enkele manier contact te krijgen! Schandalig, er wordt nergens op gereageerd.
Bart Degeest
op 29 juli 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2020
Slechte tot geen communicatie met BUDGETAIR.
Maanden radiostilte en geen enkele mogelijkheid tot contact.
Ook lesje geleerd, nooit meer via zulke reisbureaus boeken maar rechtstreeks bij de airlines! Een verwittigd man ...
N. A.
op 28 juli 2020
bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2020
Oplichters, reageren nergens op!!
Wat een service....belabberd.
Sandra
op 27 juli 2020
bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: juli 2020
Wij hebben nog steeds geen contact kunnen leggen met Budgetair, meerdere emails gestuurd,
maar totaal geen reactie hierop! Wanneer nemen jullie contact met ons op? Onze vlucht is geannuleerd!
Anna
op 27 juli 2020
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: maart 2020
We behoren tot de eersten met geannulleerde vlucht wegens Corona. Wel een mail met bevestiging terugbetaling van Budgetair
gehad en sindsdien is het radiostilte vanaf maart. Nog steeds geen bericht of geld mogen ontvangen. Als ze toch in volgorde van vertrek te werk gaan, zouden wij als eersten in de rij staan toch?? Waardeloos!!!We hebben hiernaast ook nog tickets voor een later datum geboekt dus als dat ook niet doorgaat, zijn we dubbel de klos!!!!
Marmar Tabarai
op 24 juli 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: april 2020
We wachten al weken op informatie over onze geannuleerde vluchten. Op vragen per e-mail komen alleen standaardmails terug. Schandalig. Terwijl we recht hebben op teruggave. Hopelijk komt het goed voordat ze op de fles gaan. Voor mij in elk geval voortaan alleen rechtstreeks boeken via de luchtvaartmaatschappijen, lesje geleerd.
Henk Coehoorn
op 24 juli 2020
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: augustus 2020
We weten officieel van Budgetair nog steeds niets over deze reis. Opties van Emirates moet Budgetair voor ons regelen maar Budgetair is totaal onbereikbaar! Schandalig dat Budgetair na vier maanden Corona zijn zaken nog steeds niet op orde heeft en haar klanten in de steek laat!
Ismael
op 24 juli 2020
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: augustus 2020
De reis is niet doorgegaan omdat de vlucht is gecanceld. Dit hebben wij echter niet van budgetair te horen gekregen maar zijn we zelf achter gekomen.
Er valt op geen enkele manier contact op te nemen met dit bedrijf. Al met al, diep triest en ik raad dit niemand aan!
Kouvelt
op 23 juli 2020
bestemming: Italië, reisperiode: maart 2020
Tot op heden geen contact met BudgetAir kunnen krijgen, na annuleren van onze reis naar Italië. Wel mailcontact over een eventuele refund direct na annuleren, maar vervolgens zijn ze onbereikbaar gebleven.
Thomas
op 22 juli 2020
bestemming: Malta / Oirschot, reisperiode: juli 2020
De reis is niet doorgegaan omdat de vlucht is gecanceld. Dit hebben wij echter niet van budgetair te horen gekregen maar zijn we zelf achter gekomen.
Er valt op geen enkele manier contact op te nemen met dit bedrijf. Al met al, diep triest en ik raad dit niemand aan!
Coen van Gent
op 21 juli 2020
bestemming: Costa Rica / Puntarenas, reisperiode: maart 2020
Tickets geboekt via BudgetAir. Reis is half maart geannuleerd door KLM. BudgetAir geeft direct aan dat refund is opgevraagd. BudgetAir en KLM geven geen info, ondanks herhaaldelijke verzoeken, over de status van de refund en zijn beiden niet bereikbaar. Onbegrijpelijk dat dergelijke oplichters gewoon kunnen opereren in NL en dat niemand iets kan doen aan deze praktijken!!
Wim
op 20 juli 2020
bestemming: Thailand / Krabi, reisperiode: april 2020
De reis is door Corona geannuleerd.
Budget air reageert op geen enkele manier op klachten vanwege het niet terug betalen of vouchers terwijl de luchtvaartmaatschappij schriftelijk bij mij heeft verklaard dat het geld allang is overgeboekt naar budgettair.
Hulshof
op 20 juli 2020
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: mei 2019
Omdat de vlucht werd geannuleerd en budgetair tot heden niet heeft terug betaald
Daniel
op 17 juli 2020
bestemming: Spanje / Den haag, reisperiode: juli 2020
Omdat het bedrijf zeer slecht is
Can
op 15 juli 2020
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juli 2019
Ik heb geen reis kunnen meemaken omdat het een uur erna is geannuleerd door Budgetair. Zonder eventuele mededeling of een geldige grond. Belachelijk.
Anne Pietersma
op 13 juli 2020
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2019
Mijn vliegreis is geannuleerd vanwege COVID-19. De vliegtuigmaatschappij heeft de reissom terugbetaald. Omdat de tickets via Budgetair zijn besteld is het geld overgemaakt naar Budgetair. Na meerdere mailtjes nog steeds geen reactie van Budgetair. Dus ook nog steeds geen geld terug. Ik snap de moeilijke situatie en ik heb best begrip dat een antwoord iets langer op zich laat wachten dan normaal. Maar na 2 maanden heb ik nog steeds geen antwoord of contact gehad met Budgetair. Echt ongelooflijk... :(
Cor van Dalen
op 7 juli 2020
bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: april 2020
Vluchten geanuleerd. Air Asia heeft keurig geantwoord op mijn mails. Ant. Aangezien u heeft geboekt en betaald aan Budget moet u zich daar melden. Budget air reageert niet
Marinus de Man
op 30 juni 2020
bestemming: Verenigde Staten / Denver, reisperiode: juli 2020
In januari 4 tickets, €3544,85, gekocht. Maar nu blijk dat er geen vluchten voor vakantie naar theUSA gaan probeer ik contact op te nemen met BudgetAir maar alle telefoonlijnen zijn gesloten en mailen heeft ook geen zin het enige wat je krijg is een automatisch berichtje. Wat een bagger bedrijf!!!!
Son
op 30 juni 2020
bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: juli 2020
Budgetair doet alsof het je helpt, maar ze sturen steeds automatisch gegenereerde berichten. Niet boeken bij dit onbetrouwbare reisbureau in de toekomst mensen!
Gilbert Obadia
op 26 juni 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2020
Wij zouden naar alicante gaan 7 april door Corona ging het niet door zoals iedereen geen gehoor.Kunnen wij onze krachten bundelen en een vuist maken en naar TV programma Kassa of radar Klagen ik heb al naar kassa mail gestuurd hoe meer Kassa of Radar klachten ontvangen hoe beter
Hal
op 25 juni 2020
bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: juli 2020
Ik kan geen contact leggen met budgetair. Telefonische helpdesk gesloten door Coroan. Negen een email adres te vidnen. Ik maak me zorgen om mijn reis waarvan de retour door het bedrijf zelf is gecandceld maar heen niet. Heel rare toestand! nooit mee gemaakt! Kan iemand me helpen aan minstens een emailadres?
Mo
op 23 juni 2020
bestemming: Indonesië, reisperiode: mei 2020
Nog vóór mijn vlucht geannuleerd werd vanwege corona heb ik contact opgenomen om mijn vlucht wegens medische reden te annuleren. Krijg alleen een automatisch gegenereerd antwoord dat ik contact op moet nemen met de luchtvaartmaatschappij of afwachten. Turkish Airlines gebeld (zij zijn gewoon bereikbaar, zoals het hoort! ). Heel vriendelijk te woord gestaan en te horen gekregen dat ik mijn geld terug krijg zodra Budgetair de annulering verwerkt heeft. En tja, daar gaat het mis. Inmiddels staat mijn reis vanwege Corona al weken op geannuleerd. Maar BudgetAir laat gewoon niks van zich horen. Op de website lees je dat ze je kort voor de reisdatum zullen informeren. Dat is nu al anderhalve maand geleden! Dat het in deze tijden allemaal wat langer duurt, prima, alle begrip voor. Maar compleet onbereikbaar zijn, niet informeren en de centjes lekker achterhouden vind ik schandalig! Voor mij nooit meer BudgetAir.
Anouk
op 22 juni 2020
bestemming: Thailand / jom tien, reisperiode: april 2020
Omdat wij niet hebben kunnen gaan ivm corona!
wij wachten nog steeds op onze voucher/geld terug.
ze zijn niet te bereiken, schandalig gewoon..
ik boek echt nooit meer via budget air! en denk merendeel van de mensen niet..
Tomas
op 21 juni 2020
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2020
Slechte ervaringen met BudgetAir.nl
Wie oh wie heeft ook slechte ervaringen met BudgetAir.nl?
Mijn schoonzoon en dochter hebben via BudgetAir.nl een vliegticket met Emirates naar Thailand geboekt. Vanwege COVID-19 zijn de vliegtickets geannuleerd. Emirates heeft al snel een alternatief voorgesteld waar mijn schoonzoon en dochter gebruik van willen maken. De boeking moet echter via BudgetAir.nl geregeld worden. Budget.Air.nl is echter telefonisch niet te bereiken en ze geven geen antwoord op de e-mails die mijn schoonzoon verstuurd. Schande!
Kom nu niet aan met ‘het is druk’ of wel hebben te weinig bezetting’. Naar mijn mening is BudgetAir niet echt geïnteresseerd in zijn en haar klanten.
Gulus
op 21 juni 2020
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juli 2020
Ze zijn helemaal niet bereikbaar en volgens mij gaan ze failliet als ik berichten gaat lezen van de gedupeerden.
Omdat we ze niet kunnen bereiken zowel telefonisch en de via mail voor de annulering.
Ton de Jager
op 19 juni 2020
bestemming: Vietnam, reisperiode: juli 2019
Dit is echt een boevenbende! Ik heb twee tickets naar Vietnam vv geboekt voor de Corona-crisis, vertrek in juli. Deze reis is niet meer mogelijk, ik wil de vlucht cancellen. Drie maanden lang probeer ik in contact te komen met deze firma, maar het is (buiten automatische antwoord-mails) niet gelukt ook maar één reactie te krijgen. Deze club maakt deel uit van Travix Nederland waar ook Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl toe behoren. Dit is echt het slechtste wat ik ooit in de reiswereld heb meegemaakt. Dit is pure oplichting.
Godsha
op 18 juni 2020
bestemming: Georgië / Tbilisi, reisperiode: juli 2020
We hebben geprobeerd om 3 maanden contact op te nemen, maar geen reactie.
Frank
op 8 juni 2020
bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2020
Budget is aan de haal met onze 2400€, virgin atlantic heeft geen vlucht meer naar amerika, wij horen niets van budgetair, ook niet via klacht test aankoop. oplichterij!!!
H Peli
op 6 juni 2020
bestemming: Indonesië, reisperiode: april 2020
BudgetAir probeert de geannuleerde reis in de schoenen te schuiven bij Garuda. Na enig e-mail contact heen en weer wordt het stil wanneer ik aangeef dat ik een overeenkomst heb gesloten met BudgetAir en niet met Garuda. Geen enkele reactie meer op de vele e-mails van mijn kant. “ Ineens is het druk”... boevenbende dat BudgetAir.
René Broek
op 5 juni 2020
bestemming: , reisperiode: maart 2019
Onze zoon Dave is op 2 januari 2020 naar Canada gegaan voor een studie tot 24 april 2020.
Vanwege het Coronavirus werd op vrijdag 13 maart meegedeeld dat de lessen stopten en dat de lessen online verder zouden worden gegeven.
Een ieder werd verzocht om hetzelfde weekend naar huis te gaan.
Voor buitenlandse studenten, waaronder Dave, werd een uitzondering gemaakt. Hij mocht een paar extra dagen blijven, maar moest toch ook zo snel mogelijk naar huis.
Voor Dave hadden wij een ticket voor de terugreis op 24 april, maar de terugvlucht kon aangepast worden via budgetair. Wij gingen vervolgens contact zoeken met budgetair, maar dit is niet gelukt. Telefoon, facebook en twitter was afgesloten Er kon alleen per mail worden gecommuniceerd, waarbijj werd aangegeven dat er voorrang werd gegeven aan reizigers die binnen 72 uur moesten vertrekken. In 40 uur daarna hebben wij meer dan 30 mails verzonden om contact te krijgen. Hoe groot onze noodkreten ook waren in het onderwerp van de mails…..er is niet één keer op een mail gereageerd.
Ten einde raad hebben wij maar gewoon een nieuw ticket aangeschaft via de site van budgetair.
Dit was een vlucht met een technische stop op de Azoren en een overstap in Lissabon. Het ticket kostte € 359,88 euro. Het was mogelijk om al in te checken en dat heeft Dave ook direct gedaan.
Na de incheck kregen wij via facebook eindelijk een keer contact met Budgetair, maar uiteraard te laat.
Het nieuwe ticket was al aangeschaft en Dave was zelfs al ingecheckt.
5 minuten later kreeg Dave telefoon van de vliegmaatschappij Sata met de mededeling, dat hij was ingecheckt op een vlucht via de Azoren en Lissabon en of hij wist dat hij als hij op de Azoren komt hij dan 14 dagen in quarantaine moet en als hij vervolgens in Lissabon komt dat hij dan daar ook 14 dagen in quarantaine moet.
Dat wilde hij natuurlijk niet en de vraag werd gesteld of hij dan wilde annuleren. Uiteraard werd er geannuleerd, maar op de vraag of het geld dan werd teruggestort was het antwoord: “Nee want we kunnen als alternatief de eerstvolgende vlucht in JUNI aanbieden”. Op zich is dit vreemd, want ze bieden een reis aan waarvan ze al weten dat ze het reisplan niet kunnen volgen. Hij was namelijk ook al ingecheckt op de vlucht van Lissabon naar Amsterdam en daar zaten geen 4 weken tussen.
We hadden ondertussen nog steeds geen antwoord op ook maar 1 van de meer dan 30 verzonden mails aan budgetair. Er kwam ook nog steeds geen reactie en de laatste hoop was om maar buiten Budgetair direct bij KLM een directe vlucht te boeken. Kosten van dit ticket € 776,25
Wij hebben in totaal € 1136,13 extra uitgegeven, omdat budgetair geen diensten heeft verleend.
Een dienst waarvoor wij zelfs nog extra voor hebben betaald. Bij Budgetair is hier dan ook sprake van wanprestatie (artikel 74 Burgerlijk Wetboek boek 6).
Wij hebben de kosten geclaimd bij Budgetair, maar na bijna 3 maanden nog geen enkel teken van leven vernomen bij Budgetair.