Schrijf een review

Info over Vliegwinkel.nl

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR
Type reizen: vliegtickets

Logo van Vliegwinkel.nl

Vliegwinkel opende haar eerste vestiging in Haarlem in 1989 en in de jaren daarna breidde de organisatie uit naar 4 andere grote steden in Nederland. In 2001 startte Vliegwinkel ook met het verkopen van vluchten online en zo ontstond Vliegwinkel.nl. Dit bleek zo'n groot succes dat Vliegwinkel sinds 2011 enkel nog online vliegreizen aanbiedt.

In de afgelopen jaren heeft de reisorganisatie zich snel ontwikkeld. Tegenwoordig is Vliegwinkel.nl onderdeel van Travix en is het een van de grootste online aanbieders van vliegtickets, hotelovernachtingen, huurauto's en complete vakanties van Nederland. Per bestemming en luchthaven van vertrek kan je alle maatschappijen -ook de prijsvechters- en ticketprijzen in één oogopslag vergelijken en reserveren. De reis is gemakkelijk uit te breiden met het aanbod van meer dan 72.000 hotels in 100 landen en het wereldwijde aanbod van de grote autoverhuurorganisaties. Ook aanvullende diensten, zoals luchthavenvervoer en visa zijn eenvoudig in orde gemaakt. Met name het aanbod van reizen in Afrika, Azië en Europa is zeer uitgebreid.

De populairste stedentrips van Vliegwinkel.nl zijn Barcelona, Berlijn, Londen, New York, Lissabon, Praag en Rome. In de categorie fly &drive zijn juist Andalusië, Sardinië en Corsica de favorieten. Voor het vinden van de perfecte bestemming is het mogelijk om de reizen te sorteren op de thema's culinair, strand, shoppen en feestdagen.

Ervaringen met Vliegwinkel.nl

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 202 reviews over Vliegwinkel.nl lezen. Het gemiddelde cijfer is een 1,4. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 6 april 2009 door Ralf van der Meer.

Deze organisatie zit in de categorie vliegtickets. Hierin zitten 7 organisaties; o.a. SchipholTickets, BudgetAir, Vliegwinkel.nl, Vliegtickets.nl en CheapTickets.nl. Al deze organisaties samen hebben in 974 reviews een gemiddelde gescoord van 1,8. Vliegwinkel.nl scoort dus gemiddeld 0,4 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie vliegtickets.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Vliegwinkel.nl heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Vliegwinkel.nl krijgt gemiddeld een 1,4
op basis van 202 ervaringen:

1,4 + Ervaring delen
op 7 maart 2025 bestemming: China / Chengdu, reisperiode: maart 2025

De ultieme traumatische gaslightling experience!

Een week voor onze vakantie(!) werd onze vlucht opgeschoven door Vliegwinkel.nl vanwege een zogenaamde wijziging in het vluchtschema.

We hebben contact opgenomen met de airline (ChinaSouthern) om dit te verifieren maar er bleken helemaal geen vluchtwijzigingen te zijn.

Op het retourneren van het aankoopbedrag 'moet' je (taal van de customer care) 8 tot 10 weken wachten. Waarom is niet duidelijk. Iets met een proces. Dit is pure oplichterij.

Schimmige business, echt niet doen!

  • Algemeen 1
op 17 december 2024 bestemming: Vietnam, reisperiode:

Door corona werd onze vlucht geannuleerd, 4,5 jaar vragen wij vliegwinkel om refund bij de vliegmaatschappij. 4,5 jaar krijgen wij we zijn er mee bezig, heb geduld. Steeds horen wij niets, nemen zelf weer contact op en nu zeggen ze dat het niet meer kan omdat het te laat is.

  • Algemeen 1
op 13 november 2024 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: november 2024

We zouden naar dubai vliegen en onze tickets zijn geannuleerd omdat vliegticket onze namen niet voluit heb opgeschreven op de ticket maar alleen onze initialen. Vliegticket weigert ons te helpen en geeft emirates de schuld en andersom. Wij worden heen en weer gestuurd dit heb ik werkelijk nooit meegemaakt!!!. Nooit meer zal ik hier wat boeken. Boek je vlucht niet hier!!!!!!!! Iedereen praat engels maar ik heb het geboekt via een Nederlandse site>>> vliegwinkel.nl nogmaals boek niet je tickets hier. Wij zijn behoorlijk wat geld kwijt aan deze organisatie. Schandalig

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2024 bestemming: Vietnam / Da Nang, reisperiode: juli 2024

Voor alle mensen met een te lage bloeddruk, boek een ticket bij Vliegwinkel: (niet lachen, echt gebeurd en nog steeds geen antwoord)







Goedemiddag,






Dit wordt nu echt heel vervelend. Eén simpele vraag, waarom zijn de tickets geweigerd. Als de reden is dat onjuiste namen zijn vermeld; wat is er onjuist aan de namen op de tickets.
Ik wil dus geen naamcorrectie; de reis is via Korean/Air al lang gemaakt.
Ik wil geen vlucht omboeken.
Ik wil niet annuleren.
Ik wil niet langer aan het lijntje worden gehouden.
Ik wil alleen maar weten waarom de tickets zijn geweigerd.

Verder wil ik weten hoe ik een klacht kan indienen binnen Vliegwinkel over de wijze waarop deze zaak wordt "afgehandeld".

Ik kom graag in contact met een medewerker die snapt wat er wordt gevraagd. Na alle mailtjes hieronder moet er toch tenminste één medewerker zijn die kan aangeven waarom de tickets zijn geweigerd.

Ron


________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Monday, October 28, 2024 12:59
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx-

Hallo Ron,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen over de onjuiste naam op je ticket.

Ik begrijp je frustratie maar Ik heb gekeken of je in aanmerking komt voor je verzoek om naamcorrectie en helaas staat de airline dit niet toe. Als het gaat om naamcorrecties, handhaaft de airline strikte richtlijnen en voldoet je verzoek niet aan die vereisten.

De enige oplossing nu is je tickets te annuleren. Houd er rekening mee dat in dit geval annuleren zou worden gedaan volgens de ticketvoorwaarden en dat je mogelijk administratie- of annuleringskosten moet maken. Als je ervoor kiest om je ticket te annuleren, worden deze kosten van tevoren aan je bekendgemaakt.
Als je wilt doorgaan met de annulering, reageer dan op deze e-mail om te bevestigen en duidelijk te vermelden om welke passagiers het gaat.

We zien je reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice

Aisha






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron
Time: 2024-10-27 13:13
Recipient: klantenservice@vliegwinkel.nl
Subject: [External]Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx-


________________________________________

Goedemorgen Hassan,

In de bijlage weer een kopie van de paspoorten. Het wordt wel erg vervelend dat ik dit nu weer moet uitleggen maar ik zal proberen het nog duidelijker te maken.
Op de site van Vliegwinkel wordt bij het bestellen van een vliegticket aangegeven de achternaam plus de eerste voornaam in te vullen.
Volgens de paspoorten is dat dan:
Nguyen, Kim en Tran, Thi.

Op de tickets (die heb ik ook weer toegevoegd in de bijlage) staat vermeld:
Nguyen, Kim en Tran, Thi.

De namen op de tickets komen dus overeen met de gevraagde namen uit de paspoorten. Zij zijn hetzelfde. Er is geen verschil tussen. Ze zijn dus ingevuld zoals op de site van Vliegwinkel wordt gevraagd.

In uw mail van 23 oktober 2024 geeft u aan:
"I can see that there are the correct names:
-Mr. Hai Nguyen.
-Mrs. Trang Tran."

Dat komt niet overeen met de namen in de paspoorten, dit zijn de achternamen plus de laatste voornaam. Dit wijkt dus af van wat de site van Vliegwinkel aangeeft. Dat is dus niet hetzelfde. De namen die u opgeeft zijn niet ingevuld volgens de voorwaarden op de site van Vliegwinkel.

Ik heb dus de namen ingevuld zoals op de site van Vliegwinkel wordt aangegeven en toch worden de tickets geweigerd.

Ik heb inmiddels al veel meegemaakt met de “klantenservice” van Vliegwinkel maar kan me toch niet voorstellen dat iemand bovenstaande niet begrijpt.

Bij deze dus weer de vraag: Waarom zijn mijn tickets geweigerd????? Ik zou het op prijs stellen nu eindelijk een serieus antwoord te krijgen. Verwijs mij niet naar Vietnam Airlines, ik heb eerder al aangegeven dat zij alleen zaken doen met Vliegwinkel (zie ook weer in de bijlage). Ik heb bij Vliegwinkel de tickets geboekt volgens de voorwaarden van Vliegwinkel. Ik verwacht dan ook van Vliegwinkel een duidelijk, serieus en correct antwoord.

Met vriendelijke groet,

Ron




________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Wednesday, October 23, 2024 08:36
To:
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thank you for reaching us.

I can see that there are the correct names:

-Mr. Hai Nguyen.
-Mrs. Trang Tran.

And the name change policy according the airline: Vietnam Airlines, is not permitted that mean according to the airline rules while you making the check-in they will not allowing for the passenger to get on board the flight.

This is why we offered the cancellation in the E-mail with date: Thursday, October 10, 2024 08:58.

In order to help you the cancellation is the best option, If you would like to check with the airline about your ticket rules you are totally free to check with them.

If you like to cancel, that in this case we are waiting for your reply.
Kind regards,
Vliegwinkel Customer Service
Hassan.

---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-22 10:07
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Hassan,

Wat is er niet correct aan de namen op de tickets????? Ik hoef geen antwoord op vragen die ik niet stel. Ik wil alleen weten: Wat is er niet correct aan de namen op de tickets?????

Met vriendelijke groet,

Ron

________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Monday, October 21, 2024 12:55
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx -

Hello Ron,

Thank you for reaching us.

I can see that there was name change requested to Hai Nguyen and Trang Tran.

Unfortunately, these are name changes that cannot be implemented because they are different names than originally given. This was probably the reason for refusal. So this means that a refund is still possible.

In order to answer your question : I recommend to contact the airline directly for more information, because they are different names than originally given.

If you like to request the refund according the airline rules, I can arrange this for you. Please respond to this email and express the confirmation clearly.

Kind regards,

Vliegwinkel customer service

Hassan.

---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-20 09:58
Recipient: klantenservice@vliegwinkel.nl
Subject: [External]Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx


________________________________________
Beste Lorenzo,

In de bijlage vind je de mail die ik 13 september 2024 heb gestuurd aan Vliegwinkel. Wil je die even serieus lezen en dan eindelijk mijn vraag beantwoorden waarom de tickets zijn gewijzigd. Let even op het volgende: de namen op de tickets zijn ingevuld conform de instructie op jullie site; de achternaam gevolgd door de 1e voornaam. Kopieën van de paspoorten en tickets zijn bijgevoegd.

Waarom zijn de tickets geweigerd?????

Ik heb Vliegwinkel gesommeerd het aankoopbedrag voor 18 oktober 2024 op mijn rekening over te maken indien geen uitleg kon worden gegeven op de reden van de weigering van de tickets. Ik heb geen antwoord ontvangen en zie dat het aankoopbedrag niet is gerestitueerd. Hierbij stel ik Vliegwinkel in gebreke.

Gegroet

Ron



Beste Ron,

Bij nader inzien heb ik uw dossier nog eens onderzocht.

Op 19 juli hebt u contact met ons via chat. Daar vroeg u een naamsverandering aan naar Hai Nguyen en Trang Tran.
Helaas zijn dit naamsveranderingen die niet kunnen worden uitgevoerd omdat dit verschillende namen zijn dan oorspronkelijk opgegeven. Waarschijnlijk was dit de reden tot weigering. Dit betekent dus dat een refund nog steeds mogelijk is en dat u het bedrag dat ik geschat heb in de vorige email zou terugkrijgen.

Als u de refund wenst aan te vragen kan ik dit voor u regelen. Gelieve op deze email te reageren en de bevestiging duidelijk uit te drukken.
Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice
Lorenzo






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-10 13:14
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Lorenzo,

Zoals ik al eerder heb vermeld, verwijst Vietnam Airlines mij voor een verklaring van de weigering naar Vliegwinkel. Betreffende mail hierover heb ik Vliegwinkel al eerder verzonden. Vietnam Airlines geeft aan dat Vliegwinkel twee tickets heeft geboekt en niet ik. Voor Vietnam Airlines is Vliegwinkel daarom het aanspreekpunt voor hen.
Ik hoor dus graag van jullie waarom de door mij bij Vliegwinkel geboekte tickets zijn geweigerd. Ik krijg helaas al maanden geen antwoord op deze vraag. Het zou fijn zijn als iemand mij nu eindelijk kan uitleggen waarom de tickets zijn geweigerd. Ik wil niet volgend jaar weer door deze uitermate vervelende molen gaan. De sommatie om het volledige bedrag vóór 18 oktober blijft van kracht zolang ik geen antwoord op mijn vraag krijg.

In afwachting van een duidelijk antwoord,

Ron
________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Thursday, October 10, 2024 08:58
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Beste Ron,

Mijn excuses voor het ongemak dat u hebt ervaren.

Helaas werd het ticket geweigerd door de luchtvaartmaatschappij, om een verklaring hiervoor te hebben, kunt u hen hieromtrent contacteren.
Anderzijds heb ik ook nagegaan wat de refund zou zijn. Het is inderdaad zo dat u 2673.90 euro betaalde. Helaas is de booking fee van 29.90 euro niet restitueerbaar.
Vandaar dat het volgende zal worden afgetrokken van het overige bedrag:

Annuleringskosten airline: 323 euro per persoon
Onze administratiekosten: 60 euro per persoon (op basis van het servicepakket van je boeking)
Totale kosten: 383 euro per persoon

Het overige bedrag zou dus 1878 euro bedragen. Let er wel op dat dit een schatting is en dat het bedrag afhangt van wat de luchtvaartmaatschappij ons terugbezorgt.

Het terugbetalingsbedrag wordt teruggestort op dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om de boeking te maken. Als je bijvoorbeeld een creditcard hebt gebruikt om voor de boeking te betalen, wordt het restitutiebedrag naar dezelfde creditcard overgemaakt.

Laat het ons weten als je nog steeds wilt doorgaan met de annulering door op deze e-mail te reageren. Zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft om welke passagiers het gaat. Zo kunnen we de refundaanvraag registreren in het systeem

Wij kijken uit naar je reactie.
Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice
Lorenzo






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-09 13:53
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemiddag,

Ik wil geen naamcorrectie, ik wil mijn geld terug.
Ik wil weten waarom mijn tickets geweigerd zijn.
Begrijp ik het goed dat Vliegwinkel mij het aankoopbedrag van € 2.673,92 wil terugbetalen minus tweemaal € 323,- en tweemaal € 60,-. Dat zou dan uitkomen op € 1.907,92. Klopt dat? Overigens wil ik nog steeds graag weten waarom de tickets zijn geweigerd, ik ben nu bang dat ik volgende keer weer ongeldige tickets heb.

Met vriendelijke groet
Ron


________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Wednesday, October 9, 2024 11:27
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thank you for contacting us regarding the incorrect name on your ticket.

I checked whether you qualify for your name correction request and unfortunately the airline does not allow this. When it comes to name corrections, the airline maintains strict guidelines and your request does not meet those requirements.

If you cannot continue your travel plans with the current name on the ticket, we recommend that you cancel the flight and make a new booking with the correct name.

Please note that in this case cancellation would be made according to the ticket terms and conditions and you may incur administration or cancellation fees. If you choose to cancel your ticket, these costs will be communicated to you in advance.

If you wish to proceed with the cancellation, please respond to this email to confirm and clearly identify which passengers are affected. please keep in mind the total amount you will receive you choose to cancel depends on airline calculation, we can't guarantee the exact amount, the amount which airline refunds us we will pay it back.

We look forward to hearing from you.
Yours sincerely,
vliegwinkel.nl customer service

Gaber






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-08 15:19
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemiddag Farah,

Begrijp ik het goed dat Vliegwinkel mij het aankoopbedrag van € 2.673,92 wil terugbetalen minus tweemaal € 323,- en tweemaal € 60,-. Dat zou dan uitkomen op € 1.907,92. Klopt dat? Overigens wil ik nog steeds graag weten waarom de tickets zijn geweigerd, ik ben nu bang dat ik volgende keer weer ongeldige tickets heb.

Met vriendelijke groet
Ron

From: Vliegwinkel
Sent: Friday, October 4, 2024 13:29
>
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thanks for contacting us and I apologize for any inconvenience this may have caused.

As I understand, you wanted to correct the names on your booking to the following:

Mr. Hai Nguyen
Mrs. Trang Tran

Unfortunately the airline does not allow this. When it comes to name corrections, the airline maintains strict guidelines and your request didn't not meet those requirements.

We recommend that you cancel the flight, however, cancelling tickets always involves costs. Below you will find the cost overview:

Airline cancellation fee: 323 EUR per person
Our administration costs: 60 EUR per person (based on the service package of your booking)
Total cost: 383 EUR per person

Please note that any previous charges, additional charges and/or products will not be refunded.

The refund amount will be credited back to the same payment method you used to make the booking. For example, if you used a credit card to pay for the booking, the refund amount will be credited to the same credit card.

If you still wish to proceed with the cancellation, please let us know by replying to this email. Make sure you clearly indicate which passengers are involved.

We look forward to your response.
Kind regards
Vliegwinkel customer service

Farah

---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-04 12:43
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Aisha,

Zoals ik inmiddels al vele malen heb uitgelegd aan de telefoon en in mailverkeer heb ik twee retourvluchten via Vliegwinkel geboekt. Hierbij heb ik de namen opgegeven zoals op de site van Vliegwinkel wordt vermeld; de achternaam en de eerste voornaam zoals vermeld in het paspoort. Deze tickets werden echter geweigerd omdat niet de juiste namen op de tickets zouden staan. Hierdoor konden de vluchten niet worden gemaakt. Ik heb toen direct aan Viegwinkel gevraagd of de namen aangepast konden worden om de vlucht toch door te laten gaan. Vliegwinkel correspondeerde hierop dat dat op korte termijn niet kon. Via Korean Air heb ik daarop vervangende tickets geboekt en bij Vliegwinkel het geld van mijn geweigerde tickets terug gevraagd.
Als ik iets verkeerd heb ingevuld waardoor de tickets zijn geweigerd, dan snap ik dat daar kosten aan verbonden zijn. Daarom heb ik ook meerdere malen verzocht wat ik eventueel verkeerd zou hebben gedaan. Van beide passagiers heb ik een kopie van het paspoort overgelegd aan Vliegwinkel zodat de naamgeving te controleren is. Tot op heden heb ik echter totaal geen antwoord op mijn vraag ontvangen
In overleg met mijn rechtsbijstandsverzekering sta ik dan ook op het standpunt dat ik recht heb op volledige restitutie van de aankoopsom.
Nu, bijna drie maanden na weigering van de tickets, sommeer ik Vliegwinkel dan ook het volledige aankoopbedrag vóór 18 oktober 2024 op het bij u van de aankoop bekend zijnde rekeningnummer over te maken.

Met vriendelijke groet

Ron

________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Wednesday, October 2, 2024 12:59
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hallo Ron,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen over de naam op je ticket.

Ik heb gekeken of je in aanmerking komt voor je verzoek om naamcorrectie en helaas staat de airline dit niet toe. Als het gaat om naamcorrecties, handhaaft de airline strikte richtlijnen en voldoet je verzoek niet aan die vereisten.Ik raad je aan om

Houd er rekening mee dat alle voornamen en achternamen moeten zoals geschreven op het paspoort staan op het ticket.

Als je je reisplannen niet kunt voortzetten met de huidige naam op het ticket, raden we je aan om de vlucht te annuleren en een nieuwe boeking te maken met de juiste naam.

Houd er rekening mee dat in dit geval annuleren zou worden gedaan volgens de ticketvoorwaarden en dat je mogelijk administratie- of annuleringskosten moet maken. Als je ervoor kiest om je ticket te annuleren, worden deze kosten van tevoren aan je bekendgemaakt.
Als je wilt doorgaan met de annulering, reageer dan op deze e-mail om te bevestigen en duidelijk te vermelden om welke passagiers het gaat.

We zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Vliegwinkel klantenservice

Aisha






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-10-01 12:41
Recipient: klantenservice@vliegwinkel.nl
Subject: [External]Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen,

Graag nu met enige spoed reageren op onderstaande mail van 16 september.

Met vriendelijke groet

Ron

From: Ron >
Sent: Monday, September 16, 2024 18:23
To: klantenservice@vliegwinkel.nl
Cc: >
Subject: Fw: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Goedenavond,

Ik krijg graag nog een reactie op onderstaande mail.

Met vriendelijke groet

Ron

________________________________________
From: Ron >
Sent: Friday, September 13, 2024 14:37
To: Vliegwinkel
Cc>
Subject: Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx -

Goedemiddag Gaber,

Ik krijg nu heel graag antwoord op mijn vraag, wat was er niet goed aan de tickets. De eerste voornaam zoals vermeld in het paspoort is opgegeven. Nogmaals, ik hoor dus graag wat er niet goed was ofwel waarom de tickets niet aanvaard zijn.
In de bijlagen de gegevens van de passagiers en de door u verstrekte tickets. Zoals u kunt zien, is de eerste voornaam ingevuld op de ticketaanvraag.
Mocht blijken dat de fout bij mij ligt, dan ga ik akkoord met uw onderstaande voorstel.
Ik vermoed zo maar dat u mij niet kan betichten van het niet juist invullen van de gegevens tbv de tickets en de fout dus niet bij mij ligt.
Houd u er in dat geval rekening mee dat ik het volledige bedrag terug wil. Plus excuses. Plus tegemoetkoming in de extra kosten en verloren dagen.

Met vriendelijke groet

Ron

________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Friday, September 13, 2024 13:14
To: >
Subject: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx

Hello Ron,

Thank you for contacting us.

Regarding your query for booking number VW-8909679, kindly be informed we received names as you entered during making booking. When it comes to name corrections, the airline maintains strict guidelines and your request does not meet those requirements.

If you cannot continue your travel plans with the current name on the ticket, we recommend that you cancel the flight and make a new booking with the correct name.

Please note that in this case cancellation would be made according to the ticket terms and conditions and you may incur administration or cancellation fees. If you choose to cancel your ticket, these costs will be communicated to you in advance. Please keep in mind we don't offer any compensation

If you wish to proceed with the cancellation, please respond to this email to confirm and clearly identify which passengers are affected.

We look forward to hearing from you.

Yours sincerely,
vliegwinkel.nl customer service
Gaber






---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-09-13 12:37
Recipient: Vliegwinkel
Subject: [External]Re: Reply: Contact Form Request zaak RB-xxx
Goedemorgen Vageesh,

Bedankt voor je bericht. Ik zou nu eindelijk toch graag antwoord krijgen op de vraag waarom mijn tickets werden geweigerd. Er werd door Vietnam Airlines aangegeven dat niet de juiste voornaam is opgegeven. Zoals ik al eerder heb bericht, zijn de namen ingevuld volgens de voorschriften op de site van Vliegwinkel. Mijn inziens valt mij dan ook niets te verwijten.
Het bevreemdt mij ten zeerste dat er nooit excuses zijn aangeboden dat de vluchten niet konden plaatsvinden. De passagiers waren zeer teleurgesteld en hen treft al helemaal geen blaam. Dat ik nu onderstaand voorstel krijg, vind ik echt treurig. Het zal inmiddels duidelijk zijn dat het nooit mijn intentie is geweest de tickets te cancelen dus suggereer dat ook niet.
Ik heb bij Vliegwinkel tickets gekocht die kennelijk niet voldoen aan de voorwaarden van de vliegmaatschappij. De fout ligt dus bij Vliegwinkel en niet bij mij.
Ik verwacht excuses voor de gang van zaken.
Ik verwacht een duidelijke uitleg waarom de tickets zijn geweigerd.
Ik verwacht het volledige aankoopbedrag terug.
Ik verwacht dat Vliegwinkel mij tegemoetkomt in de extra gemaakte kosten en de verloren vakantiedagen.

Met vriendelijke groet

Ron
________________________________________
From: Vliegwinkel
Sent: Saturday, September 7, 2024 10:42
To: >
Subject: Reply: Contact Form Request

Hello Ron,

Thank you for your email about cancelling your booking. I can help you with some information about this.

I have reviewed your booking VW-8909679 and the ticket conditions allow you to cancel your booking. However, cancelling tickets always involves costs. Below you will find the cost overview:

Airline cancellation fee: 323 EUR per person
Our administration costs: 60 EUR per person (based on the service package of your booking)

Please note that any previous charges, additional charges and/or products will not be refunded.

The refund amount will be credited back to the same payment method you used to make the booking. For example, if you used a credit card to pay for the booking, the refund amount will be credited to the same credit card.

If you still wish to proceed with the cancellation, please let us know by replying to this email. Make sure you clearly indicate which passengers are involved.

We look forward to your response.

Kind regards,
Vliegwinkel customerservice
Vageesh


---------------- Origin mail -------------------
Sender: Ron >
Time: 2024-09-07 11:34
Recipient: NL-vliegwinkel@trip.com
Subject: [External]Contact Form Request
VW-8909679
Miscellaneous
mijn tickets zijn, zoals al diverse malen aangegeven, geweigerd. Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten. Vietnam Airlines verwijst mij naar Vliegwinkel (zie hieronder) From: telesales@vietnamairlines.com Sent: Sunday, August 25, 2024 20:32 To Subject: Re: Fw: vliegwinkel.nl - Je e-ticket VW-8909679 Dear Mr./Mts. Ron, Thank you for contacting Vietnam Airlines, In response to your inquiry, after checking, we regret that we cannot support you to refund flights because your ticket was issued through the agency, with tickets purchased from the Agency must be refunded directly by the Agency. We regret that we do not have authority to process your refund request. Therefore, we strongly recommend you to directly contact your place of purchase to be assisted in details. In addition, because you are purchasing through an agent, you may be subject to their policies. In the interim, we just can merit your kind understanding and hope your issue can be resolved swiftly. Should you need any further information or assistance, please reply to this email or directly contact us at 19001100 (Call within Vietnam)/ (+84) 24 38320320 (For calls from outside of Vietnam) Yours faithfully,
Ron

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2024 bestemming: Brazilië / Sao Paolo, reisperiode: oktober 2024

Binnen 1 uur na vlucht te hebben geboekt bericht ontvangen dat er een technische fout was, waardoor de bagage niet was toegevoegd. Uiterst opmerkelijk aangezien het bedrag inclusief bagage gewoon was afgeschreven! Opnieuw bagage boeken via Vliegwinkel ging niet. Geen verdere toelichting ontvangen. Opnieuw zeer opmerkelijk/verdacht. Als je dit van te voren weet, boek je de hele vlucht waarschijnlijk niet eens bij Vliegwinkel. Bagage moesten we vervolgens direct bij de vliegtuigmaatschappij zelf boeken. Wat uiteindelijk meer geld en 2 uur tijd heeft gekost. WAAR DE LOOS. De eerste en de laatste keer.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2024 bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: oktober 2023

Wacht al een jaar op terugbetaling van mijn geannuleerde ticket, slecht bereik, zelfs aangetekende brief geweigerd bij vliegwinkel.
Nooit gaan boeken, slechte service en alles in Engels.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2024 bestemming: Australië, reisperiode: januari 2024

Onbereikbaar en schuiven alles af. Dagen van kastje naar muur gestuurd.
Ik adviseer niet met vliegwinkel.nl in zee te gaan. Als er iets niet goed gaat geeft het heel veel stress en verlies je je geld.

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2024 bestemming: Australië / Melbourne, reisperiode: oktober 2024

Ik zou gisteren 15 oktober om 13u35 van Schiphol vertrekken met vlucht cz308 en cz321 via Guangzhou naar Melbourne.

Op Schiphol aangekomen werd mij aan de incheckbalie vertelt dat de vlucht geannuleerd was. Er waren meer reizigers die er pas op Schiphol achterkwamen dat de vlucht geannuleerd was.

Omdat ik mijn ticket geboekt had via vliegwinkel.nl, rade de
klantenservice op Schiphol aan om telefonisch contact op te nemen met vliegwinkel.nl. Dat heb ik gedaan. Dit was allemaal nog in de ochtend.

Ik zou binnen 24 uur antwoord krijgen...

Vandaag kreeg ik om 18u57 na veel aandrang tot reactie van mijn kant, uiteindelijk de volgende e-mail: "Regarding booking VW-8794277 since the requested date is near we request you contact the airline for assistance."

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2024 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: oktober 2024

Waardeloze service! Nooit meer vliegwinkl.nl
De verantwoordelijkheid schuiven ze steeds af.
$1200 verloren door een fout van Vliegwinkel.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2024 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: oktober 2024

Heeeeel slechte service !

  • Algemeen 1

Bekijk 202 ervaringen over Vliegwinkel.nl