Vliegwinkel.nl
Url: https://www.vliegwinkel.nl/
Aangesloten bij:
ANVR
/
SGR
Type reizen: vliegtickets

Vliegwinkel opende haar eerste vestiging in Haarlem in 1989 en in de jaren daarna breidde de organisatie uit naar 4 andere grote steden in Nederland. In 2001 startte Vliegwinkel ook met het verkopen van vluchten online en zo ontstond Vliegwinkel.nl. Dit bleek zo'n groot succes dat Vliegwinkel sinds 2011 enkel nog online vliegreizen aanbiedt.
In de afgelopen jaren heeft de reisorganisatie zich snel ontwikkeld. Tegenwoordig is Vliegwinkel.nl onderdeel van Travix en is het een van de grootste online aanbieders van vliegtickets, hotelovernachtingen, huurauto's en complete vakanties van Nederland. Per bestemming en luchthaven van vertrek kan je alle maatschappijen -ook de prijsvechters- en ticketprijzen in één oogopslag vergelijken en reserveren. De reis is gemakkelijk uit te breiden met het aanbod van meer dan 72.000 hotels in 100 landen en het wereldwijde aanbod van de grote autoverhuurorganisaties. Ook aanvullende diensten, zoals luchthavenvervoer en visa zijn eenvoudig in orde gemaakt. Met name het aanbod van reizen in Afrika, Azië en Europa is zeer uitgebreid.
De populairste stedentrips van Vliegwinkel.nl zijn Barcelona, Berlijn, Londen, New York, Lissabon, Praag en Rome. In de categorie fly &drive zijn juist Andalusië, Sardinië en Corsica de favorieten. Voor het vinden van de perfecte bestemming is het mogelijk om de reizen te sorteren op de thema's culinair, strand, shoppen en feestdagen.
Ik boekte een vliegticket naar Japan en betalde voor de optie 'automatisch inchecken'. Vliegwinkel.nl promoot deze betalende service als 'makkelijk en voor een klein bedrag'. Drie dagen voor mijn vertrek bevestigt vliegwinkel.nl via hun Whatsapp chat dat ik automatisch 12u voor vertrek ingecheckt zal worden. Ik had immers alle gegevens online ingevuld. Uiteraard liep deze service helemaal mis: 12u voor vertrek niet ingegecheckt, 6u voor vertrek nog steeds niet. Geen reactie vanuit Vliegwinkel.nl want maar tot 17u bereikbaar... Geen enkele verwittiging dat automatische check-in gefaald had. Komt er nog bij dat automatische check-in voor vluchten naar Japan gewoonweg niet kan omdat je verplicht bent Covid vaccinatiebewijs bij de airline te uploaden, maar dat wist Vliegwinkel.nl uiteraard niet... Zeer amateuristische club, zeer slechte ervaring. Door ongerustheid kon ik de nacht voor vertrek niet slapen en heb ik op de vlieghaven moeten inchecken terwijl ik net die stress wilde vermijden. Ik raad Vliegwinkel.nl en hun gebrekkige/onbestaande service niet aan.
- Algemeen 1
Een 1 is nog hoog maar een lager cijfer kun je niet geven.
Reis geannuleerd en wat volgt in in het kort, ondeugdelijke service, waarheid niet vertellen, benadelen van ons als klant en afspraken niet nakomen door niet meer te reageren op mail en chat verkeer.
- Algemeen 1
Ik heb, ondanks mijn retourtickets, los een ticket moeten kopen voor mijn terugvlucht. Klantenservice is verschrikkelijk en ze komen hun beloftes niet na. Ik heb nu dus 2 keer moeten betalen voor een vlucht, dat moet toch niet kunnen? Ik
- Algemeen 1
De vlucht ging door Corona niet door. Op mijn mails met een verzoek om teruggave van het geld of een voucher werd niet gereageerd. Wel kreeg ik op een gegeven moment een mail met de mededeling dat ik van de luchtvaartmaatschappij Vueling nader bericht zou ontvangen. Toen dat bericht uitbleef heb ik weer getracht per mail met Vliegwinkel contact te krijgen. Nu wordt gesteld dat mijn ticket een goedkoop ticket is (€460,- goedkoop?) en dat ik me daarom zelf tot Vueling moet wenden. Dat is inmiddels gelet op de termijn van twee jaar te laat. Ik zal nooit meer via Vliegwinkel tickets boeken. Te riskant!
- Algemeen 1
Afgelopen zomer bij vliegwinkel.nl een vlucht geboekt. De vlucht werd verplaatst naar de volgende dag. We mochten daarom de vlucht annuleren en zouden het hele bedrag binnen een aantal dagen terug krijgen volgens de informatie in de mail. Nu echter 12 weken verder hebben we nog steeds geen geld terug ontvangen. De klantenservice is alleen te bereiken via Facebook messenger en hier krijgen wij alleen het antwoord dat zij het geld nog niet hebben ontvangen. Dit geld is echter door de luchtvaartmaatschappij 12 weken geleden overgemaakt naar vliegwinkel.nl. We krijgen telkens het zelfde antwoord of uiteindelijk helemaal geen reactie meer. Wanneer ik een klacht in wil dienen wordt ik via de website van vliegwinkel.nl naar een lastige nevenwebsite gestuurd waar je een europese klacht oid kunt indienen. Een website die het niet aantrekkelijk maakt een klacht in te dienen. En een klacht indienen bij vliegwinkel.nl zelf lijkt onmogelijk. Ik ben dus zeer ontevreden over hoe vliegwinkel.nl te bereiken is en hoe zij omgaan met kun klanten en informatie die ze verstrekken over het annuleren van vluchten en refunds. Als ik 4 maanden moet wachten op mijn geld, oke vervelend maar geef dat aan. Garandeer ons niet dat we binnen een aantal dagen ons geld terug krijgen als je dit niet waar kunt maken. En vertel ons niet als enige antwoord op alle vragen "het is drukker dan normaal dus het kan wat langer duren" zonder specifiek te kunnen noemen hoelang iets dan maximaal gaat duren.
- Algemeen 5
Via Vliegwinkel tickets en een huurauto geboekt. Hoewel aangegeven dat ik een auto OP de luchthaven wilde huren, ontving ik eerst een automatische bevestiging voor een bedrijf 5 km verderop. Ik kon vanaf de P-plaats dan een shuttle bus bellen, extra reistijd 60 minuten. In feite was ik blij toen ik 5 dagen later een mail ontving dat de huurauto door een technische storing helaas niet geboekt kon worden. “Uw creditcard wordt niet belast. We adviseren u een nieuwe boeking voor de auto te maken.” Zo gezegd zo gedaan. Beter opgelet en nieuwe auto op de luchthaven geboekt. 2 dagen voor vertrek alsnog een “bevestiging” van de eerste verhuurder (cartrawler). Getracht per mail te antwoorden dat dit een misverstand is met dubbele boeking die reeds geannuleerd was. Helaas, mail komt onbestelbaar retour. Geprobeerd de boeking online te wijzigen, echter storing op de site, wijzigen is niet mogelijk. Ik ben toen eerst op reis gegaan. Bij terugkomst bleek “no show” gemeld door de verhuurder en de kosten wel degelijk geïncasseerd. Klacht ingediend bij Vliegwinkel, die echter doorverwijst naar de verhuurder (m.I. mag je consumenten niet doorsturen naar een door jou ingeschakelde derde partij). Echter toch geprobeerd cartrawler uit te leggen wat er mis ging. Zij zijn zeer slecht bereikbaar, eerst alleen per whatsapp, pas na 2 weken weer per mail en niet voor rede vatbaar. Ze hadden immers op 17 augustus een automatische bevestiging gestuurd, ik had de annulering van 22 augustus van Vliegwinkel moeten negeren!!! Maar ik had een overeenkomst met Vliegwinkel, niet met een derde partij.
Resultaat is dat ik nog steeds met lege handen sta en dubbele kosten voor een auto als gevolg van fouten van Vliegwinkel
- Algemeen 2
Voor mijn zoon hadden wij via Vliegwinkel.nl een retour vliegticket geboekt van Amsterdam naar Denpasar. Vertrek datum 4 juli 2022 /AMS-LHR KL1007 08.35 met aansluitend de SQ 317 van LHR-Singapore en daarna door met SQ 944 van Singapore- Denpasar.
Op zaterdag om 2 juli 2022 om 12.00 uur kreeg mijn zoon een melding van KLM dat zijn vlucht van maandag 4 juli geannuleerd was. Hij ging in eerste instantie bellen met Vliegwinkel maar die zijn telefonisch niet bereikbaar. Daarna een mail verstuurd naar de Vliegwinkel.nl. Maar daar kwam helaas geen reactie.
Mijn zoon is toen op aanraden van ons gaan bellen met de KLM (wij zaten al in Singapore dus konden hem alleen vanaf daar adviseren), want KLM was degene die deze vlucht had geannuleerd. Na lang wachten kreeg hij een aardige dame van KLM aan de telefoon. Zij vertelde hem, omdat het lange stuk van deze vlucht met Singapore Airlines zou gaan, hij naar hun moest bellen, en dat zij hem verder konden helpen..
Dus hij SQ gebeld. 'Nee hoor" u moet echt bij de KLM zijn, want zij hebben de vlucht geannuleerd. Dus mijn zoon weer naar de KLM gebeld. Deze dame probeerde mijn zoon op een British Airways vlucht te boeken(want alles was inmiddels al vol, wat eventueel aansloot op zijn vlucht in Engeland), maar uiteindelijk kon zij de betaling niet doordrukken omdat zijn boeking bij Vliegwinkel gedaan was. Dus deze vlucht werd er ook uitgehaald. Hij vroeg of hij op een andere (eigen)manier naar LHR kon reizen, zonder dat hij van zijn SQ vlucht gehaald zou worden. (Want hij wist, als je de eerste stretch van je lange vlucht mist, je van die andere aansluitende vlucht afgehaald zou worden.) Dat zou mogelijk zijn antwoordde de dame.
We hebben zelfs naar treinen/boten en andere luchthavens gekeken, om maar in ieder geval in London aan te komen. Alles zat inmiddels vol, of ,gaf hem niet genoeg tijd om over te stappen. Niemand kon hem helpen.. Hij had inmiddels 7 uur aan de telefoon gezeten, met KLM en Singapore Airlines, zonder enig resultaat, omdat het ticket bij Vliegwinkel was geboekt.
Wij besloten nu zelf een ticket te boeken voor onze zoon op zondagochtend ipv maandag, met een overnachting bij de luchthaven. En dan maar hopen dat hij wel mee zou komen met de Singapore Airlines vlucht. Na heel veel stress, is hij gelukkig wel mee gekomen op de SQ vlucht van London naar Denpasar.
Maar nu hebben we inmiddels met Vliegwinkel email contact. Zij zeggen dat zij niets weten van een annulering van de KL 1007 op 4 juli. En zij zeggen dat wij naar KLM moeten om een refund. Maar KLM zegt dat we bij Vliegwinkel moeten zijn, want daar is de reis geboekt en betaald. Na weer contact met Vliegwinkel zeggen zij nog steeds niets te weten van een geannuleerde vlucht en kunnen mij niet verder helpen. Ik moet nog maar eens bij Singapore Airlines proberen zeggen ze omdat zij de vluchten hebben geboekt... Nee ik heb bij Vliegwinkel.nl geboekt en niet bij Singapore Airlines!! Ik boek NOOIT meer bij Vliegwinkel.nl
- Algemeen 1
Vliegwinkel.nl niet bereiken na probleem met ticket. Chatfunctie is zeer beperkt. Telefonisch geen contact. Mailreactie pas na 5 dagen
- Algemeen 1
Vliegtickets van Aeroflot, geannuleerd in mei 22, Vliegwinkel belooft terugbetaling, uiterste datum waarop zal worden terugbetaald wordt steeds verplaatst naar latere datum, Vliegwinkel zeer moeilijk te bereiken, nog steeds niets terugbetaald gekregen!!!
- Algemeen 1
Vlucht geboekt. Tickets niet binnen gekregen. Vliegwinkel is onbereikbaar. Chatbot is onzin optie om mee te chatten. Emailcontact duurt te lang.
Uiteindelijk heeft de KLM dit heel goed opgelost gelukkig!
- Algemeen 1
Nooit meer boeken met deze maatschappij. Ze reageren niet do nauwelijks, en de informatie die je bij het boeken is summier, bijna alsof het expres is. Je denkt flexibele tickets te boeken, maar achteraf blijken er allerlei waardeloze bepalingen van toepassing te zijn, waardoor de flexibiliteit in praktijk niet bestaat. Echt. Nooit weer.
- Algemeen 1
Wachten op geld na annulering. Tig keer gemaild. Vliegwinkel reageert niet, niet bereikbaar, laat z'n klanten gewoon barsten.
Flutorganisatie!
- Algemeen 1
Een maand terug ontvingen wij een wijziging in het vluchtschema. Onze overstap in Hong-Kong zou nu meer dan 24 uur in beslag nemen. Dit is echter alleen toegestaan indien voldaan wordt aan de 'transit' vereisten van de Hong-Kong autoriteiten: bagage 'tagged-through' naar eindbestemming en boarding pass voor vervolgvlucht vooraf uitgeprint op Schiphol.
Herhaaldelijk heb ik Vliegwinkel gevraagd zeker te stellen dat aan deze eisen kon worden voldaan. Ze hebben mij nooit uitsluitsel gegeven. Ik moest het maar navragen bij de incheckbalie, was het antwoord via facebook messenger.
Bij de incheckbalie bleek inderdaad dat de bagage niet naar de eindbestemming kon worden doorgezet en dat de boarding pass voor de vervolgvlucht niet kon worden uitgeprint. Uren heb ik bij de check-in balie gestaan in de valse hoop dat er ter plekke nog een alternatieve vlucht geregeld kon worden. De teleurstelling op de gezichten van mijn kinderen was tergend.
Vliegwinkel toont geen enkele toegevoegde waarde. Ze zijn niet eens telefonisch benaderbaar. Alleen via facebook messenger, een achterlijke manier van communiceren. Na 2 dagen wordt er nog niet gereageerd. Vliegwinkel is eerder een stoorzender tussen passagier en vliegmaatschappij dan dat ze behulpzaam zijn. Mijn advies: voortaan direct bij de vliegmaatschappij zelf boeken met credit card. Dan kunt u direct communiceren en bovendien is uw aankoop verzekerd.
- Algemeen 1
Geboeked en betaald ., krijg een email dat ticket niet kan worden bevestig omdat vliegtuig vol was en mijn binnen 3 dagen terug gestort zal worden. Geen cent gezien... niet bereikbaar telefonisch
- Algemeen 1
Ticket was aangekocht via vliegwinkel in februarie 2020. Werd gecancelled door corona door Thai Aiways in Maart 2020.. Kreeg mijn ticket niet terugbetaald , maar kon volgens Thai Airways de ticker hergebruiken tot eind 2023. Moest de wijziging van T.A. via Vliegwinkel doorvoeren. Heb dit herhaaldelijk geprobeert maar nooit geen antwoord gehad. Vliegwinkel is gewoon een waardeloos bedrijf.
- Algemeen 1
Ik doe nooit meer zaken met vliegwinkel.nl.
Na een ticket te hebben gekocht, kwam ik er achter dat ik een fout had gemaakt in een van de namen. Na het schrijven van een e-mail kreeg ik een paar dagen later antwoord dat ze deze fout niet konden aanpassen en dat ik bij de vliegmaatschappij moest zijn. De vliegmaatschappij verwees mij echter weer terug naar vliegwinkel.nl met de mededeling dat ik bij hen moest zijn voor een wijziging. Toen ik ze vertelde dat vliegwinkel.nl geen wijzigingen kon doorvoeren, heeft ze voor mij gecheckt of dit zo is, en legde me uit dat vliegwinkel.nl de mogelijkheid heeft om aanpassingen te doen door middel van business support line. Toen ik wederom via de mail contact op nam met vliegwinkel.nl gaven zij geen gehoor.
- Geen telefoonnummer
- Geen reactie via de mail
- Geen reactie via facebook
- Geen reactie via de chat
Ik heb voor meer dan EUR 2.700,- een nieuw ticket moeten kopen, boven op het ticket van EUR 1.000,- dat ik via vliegwinkel.nl gekocht heb.
Dit is een schaamteloos bedrijf.
- Algemeen 1
Na eerdere positieve ervaringen, op 4 april 2022 acht tickets geboekt via Vliegwinkel.nl van Amsterdam naar Kuala Lumpur, Maleisië met een overstap op Doha, Qatar. Helaas op 22 mei een mail ontvangen dat er een 'kleine' aanpassing was in het vliegschema. Het bleek te zijn dat de vlucht van Doha naar Kuala Lumpur eruit was gehaald. Géén kleine wijziging dus... Meteen contact gezocht en geïnformeerd naar een alternatieve vlucht, maar aangezien Vliegwinkel alleen via messenger te bereiken is, was dit niet te doen. Om de haverklap werd het gesprek overgenomen door iemand anders en hebben uiteindelijk wel honderden verschillende gesprekken gevoerd. Iedere keer de situatie opnieuw uitgelegd, maar steeds weer konden zij niks voor ons doen en werd er geen alternatieve vlucht aangeboden. De enige optie was annuleren, maar onze enige optie was een alternatieve vlucht. Uiteindelijk met Malaysia Airlines en Trip.com contact gezocht, omdat er online wel alternatieve vluchten waren die wij konden zien, maar ook zij konden niks voor ons doen. Op dit moment hebben wij onze vlucht geannuleerd bij Vliegwinkel en zij zullen ons ook nooit meer terug gaan zien. Na jaren hebben gespaard voor een verre reis, kunnen wij helaas niet meer op vakantie naar Maleisië. Hotels hebben wij moeten annuleren, waar we ons geld niet meer van terug kunnen krijgen. Wij zijn ontzettend slecht geholpen door de klantenservice, uren hebben wij gechat met verschillende werknemers die totaal niet wisten waar zij het over hadden. Het is belachelijk dat zo'n groot bedrijf, geen telefoonnummer heeft om hun klanten te woord te staan. Ik hoop dat anderen niet zo'n slechte ervaring zullen hebben....
- Algemeen 1
Zelfs 1 STER is het niet waard, bij boeken ging alles vlotje, alles was in het Nederlands taal, maar na dat we positief waren getest op covid, hebben we noodzakelijk onze vluchten moeten wijzigen, NEDERLANDS taal bestond niet meer, Je kon enkel in het ENGELS uitleggen via de chat. wijziging naar andere datum met andere vluchtmaatschappij ging ook niet, ondanks dat ik het op hun site had gezien. SERVICE TOTAAAAAL 000000. ze zijn gewoon dieven. nadat ik zelf contact had opgenomen via de vluchtmaatschappij werd me verteld dat ik mijn ticket in EURO HAD BETAALD EN ZIJ BETAALDE DIE MET CANADEESE DOLLAR, Die zo laag was waardoor er meer kosten uit de zak van de klanten moet komen bij wijziging en annulering. DIEVEN DIEVEN DIEVEN DIEVEN, geen andere woord voor
- Algemeen 1
Wachten op geld na annulering. Tig keer gemaild. Vliegwinkel reageert niet, niet bereikbaar, laat z'n klanten gewoon barsten.
Flutorganisatie!
- Algemeen 1
Had al online ingecheckt en zag op de boarding card dat ik op een andere vlucht incheckte dan ik geboekt had via vliegwinkel. De avond voor vertrek werd plotseling de vlucht geannuleerd. Nul communicatie van vliegwinkel. Ze zijn ook niet bereikbaar. Echte nul sterren ervaring.
- Algemeen 1
Vlucht geboekt via vliegtickets.nl en nooit meer. Onderweg naar Schiphol kreeg ik een sms dat mijn KLM vlucht gecanceld was. Gelijk gebeld naar KLM en ze vertelde me dat ze niets konden doen omdat de boeking in beheer was van vliegtickets.nl
Proberen in contact te komen maar blijkbaar werken ze maar van 09:00 tot 13:00. Dikke pech dus. Op Schiphol aangekomen naar een balie van ze gegaan en daar hebben ze op een of andere louche manier mijn ticket om kunnen boeken naar een nieuw ticket en moest hier bijna 400 euro voor bijbetalen. Ik moest maar weer contact opnemen met de klantenservice en zou mijn geld terug krijgen voor mijn vorige vlucht. Uiteindelijk ben ik nu al een week aan het mailen, telefoneren kunnen ze echter niet, en ik denk dat de tactiek van vliegwinkel.nl is; zo stom mogelijk antwoord geven dan haakt de klant vanzelf af. Mails vol spelfouten en onwaarheden, continue switchen tussen Nederlands en Engels, en er alles aan doen om maar zo vaag mogelijk antwoord te kunnen geven.
Ik hoop dat iedereen verstandig is en dit bedrijf overslaat als ze een reis gaan boeken.
- Algemeen 1
Wij wachten al op antwoord vanaf 31-10-2021.
Wij werden geweigerd bij de incheck op onze terugvlucht omdat we niet op de passagierslijst stonden. Na zoekwerk bleek dat wij gezet waren op een andere vlucht 1dag eerder dan geboekt???. In al onze boekingspapieren en tot de laatste mail (de dag voor vertrek) stond het vluchtnummer en datum zoals wij geboekt hadden. Op de luchthaven zelf werd doodleuk verteld dat wij niet op de passagierslijst stonden ingeschreven, en dat we een dag eerder wel op de vlucht stonden als passagiers op een andere vlucht.
Gereisd naar een andere luchthaven om daar vanaf zelf een terugvlucht te moeten boeken naar NL. Dit kon echter alleen nog naar Maastricht ipv Brussel waar onze auto geparkeerd stond.
Hiervoor zelf een flinke smak geld moeten betalen, omdat vliegwinkel niet te bereiken is op geen enkele manier, en ons zelf maar hebben laten uitzoeken hoe wij terug moesten komen in Nederland.
Na een half jaar van het kastje naar de muur te worden gestuurd, en antwoord uitblijft verwacht ik een gepaste oplossing. Verdere stappen zijn wij inmiddels aan het ondernemen. Ik kan dit niet anders noemen dan een grote dievenbende!!!!
- Algemeen 1
Tickets van Sao Paulo naar navegantes geboekt, inclusief bagage 23 kg volgens hun website en reisbevestiging. Blijkt dat er helemaal geen bagage inbegrepen is volgens de luchtvaartmaatschappij Latam. We hebben een light ticket, en dus enkel handbagage. Gemeld aan Vliegwinkel, wacht al maanden op hun reactie. Niet boeken, want ze verkopen tickets die gewoonweg niet juist zijn en Vliegwinkel is helemaal niet bereikbaar... Koop op de site van de luchtvaartmaatschappij... Niet op deze Vliegwinkel.nl
- Algemeen 1
Ticket geboekt, vervolgens geen bevestigsemail ontvangen. Ingelogd op hun site en krijg de melding "Opgevraagde data is ongeldig". Er is geen telefoonnummer waarop je kan bellen, je moet dus contact via messenger of email zoeken. Uiteindelijk krijg ik te horen dat het door hun aangeboden ticket niet bij de betreffende maatschappij geboekt kan worden en dat het 5 dagen kan duren voordat ik het geld terug heb. Dit was de tweede ervaring bij dit bedrijf en die verliep letterlijk IDENTIEK aan de eerste ervaring. Ze bieden dus iets aan zonder (duidelijk) aan te geven dat het mogelijk niet geleverd kan worden, en houden dan ook nog je geld enkele dagen vast. NOOIT meer dus.
- Algemeen 1
Bij problemen is vliegwinkel op geen enkele manier te bereiken terwijl ze op de website voordoen dat ze makkelijk te bereiken zijn
- Algemeen 1
Vliegwinkel.nl heeft via e-mail laten weten dat mijn vlucht aangepast is. Het gaat echter niet om een paar uur (dit zou ik geen enkel punt vinden). Maar de vlucht is verplaatst naar een dag eerder, dit betekend naar tweede kerstdag. Uiteraard is dit niet mogelijk en heb ik direct contact opgenomen via de klantenservice. Reactie moet je lang op wachten en vervolgens geen oplossing. Ik zou moeten bijbetalen om te wijzigen. Ik heb echter direct contact opgenomen en betaald voor een vliegticket op een andere datum. Dit is niet dezelfde dienst waar ik een koopovereenkomst voor heb gesloten. Ik vind dit belachelijk.
- Algemeen 1
Vlucht geboekt, AMS-BKK retour uiteraard gecancelled ivm Corona. Thai airways is technisch failliet, aanbod is sinds eind vorig jaar vlucht herboeken via agent, of een voucher afnemen. Wij wilden herboeken in 2022. Aangezien de zomer van 2022 pas onlangs open staat bij Thai airways voor vluchtboekingen, hebben we gewacht. We hebben onze keus gemaakt, en na een aantal keer contact met vliegwinkel zegt de mdw vliegwinkel : Sorry, Thai airways heeft de controle over jouw tickets overgenomen, wij kunnen niets voor je doen.
Nou ben ik zelf met thai airways in contact gegaan. Thai Airways zegt : Uw ticket is in Spanje aangeschaft, neem contact op met thai airways Rome. Dat heb ik gedaan. Ik ben benieuwd : Wie heeft er met Thai Airways tickets dezelfde ervaring : Ik ben 2 jaar in gesprek met vliegwinkel, op het moment dat de oplossing nabij is, blijken deze tickets onder controle van thai airways te staan en niet van mijn booking agent vliegwinkel. Dus ga ik zelf contact opnemen met thai airways. Ik heb vliegwinkel op hun zorgplicht gewezen, maar vliegwinkel wuift alles weg en zegt dat ik alles zelf moet oplossen. Heeft iemand dezelfde ervaring?
- Algemeen 1
Los ticket besteld van KLM naar vegas die gewijzigd moest worden van data door corona:
- Eerst 5 keer via de chatbot/livechat doorgestuurd naar KLM, terwijl dit gewoon door vliegwinkel moet gedaan worden.
- KLM heeft een formulier ingevuld om vliegwinkel te sommeren mij te helpen.
- inene gaf vliegwinkel thuis die zei dat de door mij gevraagde data niet beschikbaar waren. Deze waren gewoon beschikbaar zei klm, dit teruggecommuniceerd….en ja hoor, toen kon het inene wel. Tariefverschil van 39€ pp doorgekregen en geaccepteerd.
- 4 dagen later kreeg ik eindelijk bericht, mijn tickets konden gewijzigd worden voor 135€….(vliegwinkel had namelijk verzaakt te reserveren, dat doen ze blijkbaar vaker want dat kost hun geld zei klm. KLM kon namelijk zien dat vliegwinkeL NIKS met mijn boeking had gedaan en het tariefverschil dus hun fout was)
- vliegwinkel bleef voet bij stuk houden dat dit niet hun schuld was
- Uiteindelijk een maas weten te vinden. KLM mag namelijk 24 uur voor je vlucht je wel helpen (mits de operator niet thuis geeft), daarvoor niet. DOE DAAR JE VOORDEEL MEE
- accepteer geen full refund, dat biedt vluegwinkel aan, maar ondertussen krijgt niemand zijn geld meer terug binnen een jaar.
- vliegwinkel is een zinkend schip, vermijdt ter aller tijden. Ze liegen keihard in je gezicht, ook al geef je ze bewijs dat ze liegen.
- Algemeen 1
Nooit meer een boeking via vliegwinkel. Vlucht geanulleerd door corona . Kon restitutie aanvragen wat ik ook gedaan heb waarbij we na hele tijd het antwoord kregen dat ze niet konden terugbetalen omdat het geld gelijk was doorgestort naar de vliegmaatschappij en Thai Airways betaald voorlopig niet terug door de te vele aanvragen.
Ik zou nu mijn ticket kunnen verlengen tot dec 2022 die geen extra kosten meebrengt voor dezelfde vlucht of een voucher aanvragen voor de waarde van de geboekte vlucht. Ze zijn tel totaal niet bereikbaar , op mail wordt gewoon niet geantwoord , en op hun online pagina kan je live chatten ......... enkel in het engels. Na veel vijven en zessen en verschillende chats kreeg ik een link van de luchtvaartmaatschappij waar ik mijn voucher zou kunnen aanvragen.
Wil het nu zijn dat ik na het invullen van de nodige info naar de volgende pagina ga om de vouchers in bezit te krijgen ..... staat daar iets heel anders ipv mijn naam. Dit betrouwde ik niet .... terug naar de chat waar ik mijn ongenoegen nog maar eens geuit heb en heb op den duur wat telefoonnrs gekregen van Thai Ayrways....... geen enkele geldig. Zelf nog wat opzoekwerk gedaan en tenslotte terecht gekomen bij Thai Airways Brussel , die me via mail een hele degelijke uitleg gegeven hebben. Ik met alle vergaarde info terug naar de chat ...... daar stonden ze precies met hun mond vol tanden ondanks mijn niet al te beste engels , en zouden ze met hun team overleggen en mij daags nadien een mail sturen met oplossingen....... je kan het al raden .... geen mail.
Ik ga nu de officiele weg op om mijn rechten te laten gelden
Incompetente organisatie die er alles aan doet om hun klanten zoveel mogelijk in het ongewisse te laten
- Algemeen 1
Ben al 20 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen voor een geannuleerde vlucht maar nog geen resultaat. Waardeloze klantenservice. Geen antwoord op de mail en je moet het maar met een chatbot doen. En als je door de chat heen komt dan moet je telkens weer 10 minuten wachten voor je een nietszeggend antwoord krijgt. Ik heb zojuist gebeld met SGR of vliegwinkel inderdaad bij hun aangesloten is maar dat is niet het geval. Maar dat staat wel op de site van vliegwinkel.
- Algemeen 1
In augustus 2020 werd een vlucht gecancelled die ik via vliegwinkel.nl had geboekt. Tot op heden heb ik nog geen restitutie ontvangen, terwijl ze wel hebben aangegeven dit bij de betreffende airline te hebben aangevraagd. Als ik ze mail, krijg ik telkens te horen dat ze me niet kunnen vertellen wanneer ik m'n geld (ca. 500 euro) terug kan verwachten. Ze informeren me ook nooit uit zichzelf, ik moet er zelf telkens achteraan mailen. Ongelofelijk vervelend. Ik vind het heel erg hoe vliegwinkel.nl hiermee omgaat en zal NOOIT meer iets via hen boeken. Sterker nog, ik raad iedereen in m'n netwerk af om iets via hen te boeken.
- Algemeen 1
Boek nooit via deze site want bij wijzigingen ben je de "Sjaak" !!!. Wat een ongelooflijke slechte service. Tickets gekocht via deze site maar de vlucht werd geannuleerd wegens Corona. Ik ben nu 2 maanden aan het mailen geweest om mijn tickets te laten omboeken naar september 2021. Je wordt continue naar een chatbot verwezen waarbij omboeken niet tot de mogelijkheden behoort. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Via de mail steeds weer dezelfde antwoorden dat omboeken wel kan met opgaaf van de extra kosten. Al 20 keer mijn mail met de nieuwe vlucht en kosten bevestigd, maar de boeking wordt nooit uitgevoerd. Iedere bevestiging wordt weer beantwoord met het verzoek tot bevestiging met andere kosten (soms meer soms minder). Standaard gebruiken ze dezelfde teksten en lezen nooit je mail. Uiteindelijk de luchtvaartmij. UA zelf maar gebeld en het werd direct voor me geregeld. De tickets worden immers gewoon geboekt bij de Mij. zelf. TIP; boek dus maar beter altijd bij de luchtvaartmij. zelf als het kan, maar doe dat zeker NOOIT via VLIEGWINKEL.NL
- Algemeen 1
Wat een slechte ervaring. Nooit meer vliegwinkel.nl. Ze zijn volledig onbereikbaar als je ze nodig hebt. Wijzigingen als gevolgen van corona worden met het hoogste tarief doorberekend, terwijl het via de airline gratis is, maar deze kan de wijzing niet doorvoeren omdat het via Vliegwinkel.nl geboekt is. Wat een oplichters en je bent volledig machteloos.
- Algemeen 1
NIET BOEKEN WANT ALS JE NIET KAN VLIEGEN VANWEGE COVID DAN BEN JE HET GELD KWIJT!
In februari 2020 een KLM vlucht geboekt via Vliegwinkel.nl. Deze kon vanwege COVID natuurlijk niet doorgaan. Ik heb ze ruim de tijd gegeven want ik snap dat het bijzondere omstandigheden zijn voor iedereen. Na geen enkel bericht te hebben gehad toch maar eens aan de bel getrokken. Ze gaven aan dat KLM nog niets had overgemaakt! Na maanden aan het lijntje te zijn gehouden zelf maar even onderzoek gedaan en wat blijkt dat KLM al lang het boekjaar 2020 heeft afgerond en dus alle refunds al had gedaan! Ze lopen dus gewoon al maanden te liegen!!!
WEES GEWOON EERLIJK!! EN WIJS NIET NAAR EEN ANDER! DUS NIET BOEKEN WANT ZE GEVEN ANDEREN GEWOON ONTERECHT DE SCHULD!!
- Algemeen 1
WAARDELOZE klantenservice. Er is géén contact mogelijk met deze maatschappij, terwijl de vlucht die op mijn ticket stond niet bleek te bestaan. Een week later krijg je reactie via Facebook, maar als je direct daarop reageert kun je pas dag(en) later reactie verwachten. Ronduit slecht.
- Algemeen 1
Service totaal afwezig, januari 2020 geboekt en in maart 2020 1 mailtje gekregen dat de vlucht afgelast was. Sindsdien bezig om geld terug te krijgen...geen reacties op mails en verder niet te bereiken. Afrader eerste klas, volgende keer de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks benaderen. Scheelt geld en frustratie. Dit soort prutszaakjes horen in de prullenbak.
- Algemeen 1
Reis geannuleerd. Nog geen terugbetaling. Airline verwijst naar Vliegwinkel en Vliegwinkel naar de airline....
- Algemeen 1
Reis geannuleerd i.v.m. corona, NUL contact mogelijk met vliegwinkel. Na een jaar nog steeds geen geld terug!!
- Algemeen 1
Zoals velen hier, na 9 maanden nog steeds geen vooruitgang in de terugbetaling. De gestandaardiseerde berichten komen m'n neus uit.
- Algemeen 1
Geannuleerde vlucht maar geen geld terug gekregen. Ontzettend slecht, oneerlijk en frustrerend.
- Algemeen 1
Vlucht werd ivm Corona geannuleerd, we zouden zo snel mogelijk het geld terug gestort krijgen, maar wachten nog steeds tot dit gebeurt.
Weinig tot geen communicatie over wanneer dit wel zou gaan gebeuren
- Algemeen 1
Reis is geannuleerd door Vliegwinkel ivm Corona. Wel 1050 euro betaald op 7 februari 2020. Geen telefonisch contact. Alleen standaard antwoorden en chatrobot. Je kunt bij dit bedrijf naar je centen fluiten! Stel oplichters zijn het dus pas op!! Betreft Boeklngsnr VW-4207885. Tot ik mijn geld terug heb blijf ik iedereen op Social Media waarschuwen voor dit bedrijf!
- Algemeen 1
Reis ging niet door, nog steeds geen geld terug! Schandalig, geen communicatie mogelijk, alleen standaard mail.
- Algemeen 1
Vliegwinkel is een bedrijf zonder moraliteit. Wanneer zich een pandemie voordoet, zou je verwachten dat een bedrijf als dit zijn klantenondersteuning enorm opschaalt en alle vragen oplost. In plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen hun telefoonnummer van de website te verwijderen en niet op e-mail te reageren.
- Algemeen 1
Geen enkele restitutie
- Algemeen 1
Slechtste klantenservice ooit. Bedrijf is niet bereikbaar per telefoon en helpt niet bij om boekingen. Geven geen enkel concreet antwoord. Alleen standaard antwoorden die in hun sjablonen staan. Nooit mee boeken!! Wees gewaarschuwd!!!
- Algemeen 1
Slechtste service ever! Ze zijn onbereikbaar en niet te vertrouwen. Boek aub nooit via hun. Bespaar jezelf hoofdpijn.
- Algemeen 1
Vlucht geannuleerd, geen telefonisch contact mogelijk met Vliegwinkel. Geen refund na 6 maanden en word van kastje naar de muur gestuurd, als ik hier via fb over communiceer. Telefonisch contact nog steeds niet mogelijk. Zal nooit weet bij deze intermediair boeken.
- Algemeen 1
Vlucht is constant veranderd waardoor het niet meer mogelijk was om te gaan. Zeer vaak aangeven bij vliegwinkel.nl maar nooit antwoord gekregen. Nog nooit zo n slechte organisatie meegemaakt.
- Algemeen 1
Reis geannuleerd door Ryanair. Meteen refund aangevraagd. Wachten nog steeds. Vliegwinkel geeft niet thuis. Dramatisch en onacceptabel
- Algemeen 1
Vlucht geannuleerd door de KLM in Maart 2020. Nu December 2020 nog steeds geen geld terug omdat vliegwinkel beweerd nog geen geld te hebben ontvangen. Waardeloze organisatie.
- Algemeen 1
Waardeloze organisatie
Stel oplichters
De luchtvaartmaatschappij heeft in augustus geld overgemaakt naar vliegwinkel en deze beweren geen geld te hebben ontvangen .
Ze houden geld achter stel oplichters zijn het!
- Algemeen 1
Vakantie door corona de luchtvaart maatschappij in juni geannuleerd. Na vraag bij luchtvaart maatschappij o.a. KLM gedaan zij geven dat ze reissom allang teruggestort hebben aan vliegwinkel.nl. Deze geeft aan wij wachten op teruggave van luchtvaartmaatschappij. Allemaal leugens van ze. Het geld is allang binnen echter verotten ze om de klant te terug te betalen
- Algemeen 1
Vliegwinkel.nl is de meeste slechte service die je kan gebruiken begin er niet aan want ik ben al maanden aan het wachten op me geld van deze boeven club
- Algemeen 1
Reis naar Costa Rica is in juni geannuleerd door Covid-19. Van American Airlines begrepen dat ze in augustus onze refund hebben uitbetaald. Dit kan je ook nazoeken op hun website. Geen reacties op de email. Vliegwinkel houdt ons aan het lijntje en zegt op AA te wachten. Onzin! Het geld is al uitbetaald aan hun. Nooit meer Vliegwinkel, wij gaan op zoek naar een manier om ons geld terug te krijgen!
- Algemeen 1
Ticket omboeken door Corona was onmogelijk en communicatie leek nergens op. Uiteindelijk zelf via Qatar een voucher bekomen...wat voor vliegwinkel niet mogelijk was. Absoluut een fiasco wat vliegwinkel.nl betreft
- Algemeen 1
Door covid geannuleerd. Heb geboekt met egypt air! Ik heb de vliegwinkel niet 1x telefonisch gesproken, ze zijn gewoon telefonisch niet bereikbaar. Ook op mails reageren ze niet, tenZij je een klacht indient maar ook dat antwoord is is standaard tekst. Ik snap best dat het moeilijk en vervelend iis om al die vragen te beantwoorden. Maar een persoonlijk telefoontje in die 3,5 maand dat ik al wacht op een fatsoenlijk bericht over de stand van zaken zou mij meer gerust stellen dam een bedrijf dat alle communicatie blokkeert. Volgende keer gewoon naar het reisburo om de hork en daar boeken. Dan ben je mss wel duurder uit maar daar staan ze je teminste te woord. Nu maar afwachten of ik mijn geld van egyptair voor 5 tickets nog terug ga zien
- Algemeen 1
Vlucht werd geannuleerd i.v.m. Covid 19 maar geen geld terug en er wordt niet gereageerd.
- Algemeen 1
Na een boeking bij vliegwinkel en annulering wegens COVID maatregelen weinig tot geen communicatie ontvangen over de beloofde restitutie. Ik lees meerdere van deze berichten op dit platform en zou graag in contact komen met mensen die hetzelfde probleem ervaren en hier stappen tegen willen nemen.
- Algemeen 1
Normaal boeken we altijd rechtstreeks bij vliegtuigmaatschappij. December 2019 3 tickets bij vliegwinkel gekocht bij Emirates naar Sri Lanka. Kosten 2700 euro. Natuurlijk werd de reis geannuleerd. Daar kan niemand iets doen. Maar sindsdien amper communicatie, Emirates had meteen geld teruggeven. Maar vliegwinkel geeft niet thuis. We hebben nog steeds geen geld, dit is diefstal. Ik boek er nooit meer. Had zelfs nog extra betaald voor extra service bij annuleren.
- Algemeen 1
Na vele jaren uitstekende Vliegwinkel ervaring, HELAAS, een buitengewoon onverwachte slechte ervaring, niet thuis geven, niet antwoorden en onvoldoende voor de regelmatige consument/klant opkomen.
TRANSAVIA annuleerde vlucht 17/5, wij hadden Vliegwinkel betaald 27/12/19,- E. 657,10, kregen week 42-- E. 480,70 terugbetaald, Schriftelijk onmiddellijk gevraagd, waar blijft de rest E. 176,40, sedertdien geen ANTWOORD OF REACTIE. Over klanten service gesproken???
- Algemeen 5
We mochten de USA niet in. Reis geboekt en betaald, maar terugbetalen ho maar! Dat terwijl ik van United Airlines heb begrepen dat zij het bedrag in juli 2020 al hebben teruggestort. Vliegwinkel: NOOIT MEER!
- Algemeen 1
Geannuleerd vanwege Covid. Alle begrip voor dat het lang duurt. Echter simpelweg geen communicatie mogelijk, zeer onpersoonlijk en daarbij dus nu al bijna 120 dagen aan het wachten op 592.30 restitutie. Als iemand dit leest., wellicht via andere weg mogelijkheid zoeken om restitutie af te dwingen?
- Algemeen 1
In mei 2 tickets richting St Vincent geboekt. Natuurlijk begrijp ik dat de reis door omstandigheden niet doorgaat, maar zoals eerder vermeldt: de communicatie is uiterst waardeloos. Je kan ze niet bellen en op mailtjes reageren ze ook niet. Slechts een standaard mail dat ze "er alles aan doen" om je geld terug te betalen en dat je ze vooral niet moet mailen. Dit was de eerste en laatste keer dat we bij vliegwinkel.nl hebben geboekt!
- Algemeen 1
Mogen land niet in ivm Corona. Vliegwinkel benaderd per e-mail en Messenger en geen reaktie terwijl KLM vouchers geeft. Boek nooit meer bij deze organisatie
- Algemeen 1
Nooit meer vliegwinkel.nl!
Vliegwinkel is telefonisch onbereikbaar. Terwijl de KLM geen wijzigingskosten berekent voor mijn ticket (vanwege Covid), rekent Vliegwinkel nog steeds 50 euro (!!) administratiekosten. Lekker verdienen zo over de ruggen van consument en vliegtuigmaatschapijen. Voortaan boek ik rechtstreeks (bij KLM)!
- Algemeen 1
Paar weken voor vertrek, mogen het land niet in maar reis staat nog steeds op confirmed. Weten niet waar we aan toe zijn en krijgen geen contact met vliegwinkel
- Algemeen 1
2 weken voor mijn reis is mijn vliegreis geannuleerd. Dit was vóór corona. Op dit moment heb ik nog steeds mijn geld niet terug. Het kan nog enkele maanden duren volgens de klantenservice. Belachelijk.
- Algemeen 1
Op woensdag 29 januari 2020 2 retour tickets (17/4/2020 – 27/4/2020) gekocht via Vliegwinkel bij Aeroflot. Zoals verwacht ontvingen wij op 6 april een e-mail van Vliegwinkel dat door de Coronavirus de boeking was geannuleerd en dat vliegwinkel de restitutie in gang had gezet. Het zou weken duren voordat de restitutie verwerkt zou zijn, met veel geduld wachten we nu al 24 weken op de teruggave van €700. Bij navraag blijkt dat het nog maanden kan duren bij een mogelijke terugbetaling.Wij krijgen geen update over de voortgang met een vooruitzicht op de terugbetaling.
- Algemeen 1
. Ik heb al meer dan 10 mails gestuurd naar vliegwinkel . Maar de laatste maand krijg ik geen reactie meer van ze... wij krijgen nog een flinke duit terug, maar ze wijzen steeds naar Emirates. Zoveel centjes.... hoe durven ze, dit bedrijf. Bij Emirates kun je nu iemand te spreken krijgen.... Niks
Mail of messenger. Gewoon telefonisch contact. Ik begrijp niet dat er niet wordt ingegrepen bij vliegwinkel. Ik vind t werkelijk waar maffia praktijken dit.
- Algemeen 1
Helaas kon de reis wegens Corona niet doorgaan..
Vanaf halverwege maart al contact proberen te zoeken. Helaas alleen 2 standaard mailtjes gekregen.
7 berichtjes verder (en net 1/3 terug geboekt gekregen) is er helaas nog geen sprake van communicatie!
We snappen natuurlijk dat vliegwinkel het erg druk heeft maar na een half jaar zou het fijn zijn als er enige vorm van persoonlijke communicatie had plaats gevonden.. geen idee hoe lang we nu nog op het resterende bedrag moeten wachten en of we het überhaupt terug krijgen.
Communicatie is de key!
- Algemeen 1
Helaas door corona kon onze reis die we met het hele gezin zouden gaan maken ivm 25jr huwelijk naar Bali niet door. Geprobeerd contact op te nemen met vliegwinkel, helaas alleen mogelijk om dit per mail te kunnen doen. Je krijgt een standaard mail terug dat ze er mee aan de slag gaan. Gezien alle slechte berichten en reviews, had ik weinig vertrouwen. En zo ineens staat het gehele bedrag terug geboekt op onze creditcard. Vandaar dat ik ook een positief bericht wil uitbrengen. Achter de schermen wordt blijkbaar toch hard gewerkt. Als tip ondanks drukte, doe de klanten af en toe een berichtje dat jullie nog steeds heel hard bezig zijn voor teruggave van het geld. Men blijft in onzekerheid en met vragen zitten. Voor ons dus goed afgelopen. Bedankt en veel suc6 met het goed afhandelen van alle behandelingen wat ieder toekomt.Groetjes Saskia
- Algemeen 10
Deel van de reis is gecanceld, zodat ik niet kon gaan. Ik reisde via Zürich naar Bari. Het gedeelte van een naar Bari viel uit.
Eindeloos kreeg ik op de site en in de mail, u hoort nog van ons....
- Algemeen 1
Zeer matige site die weliswaar iets goedkopere prijzen aanbiedt, maar zodra er iets mis gaat met de boeking, niet alleen weigert het geld terug te geven, maar het bovendien vertikt je te woord te staan. Twee retourtickets ter waarde van ruim 1500 euro richting Oeganda kon ik niet gebruiken. Dat is gezien Covid te begrijpen, net zoals ik het begrijp dat het in het begin druk was, en dat het lastig is al het geld tijdig terug te krijgen. Maar dat ze na een half jaar nog altijd weigeren mij te woord te staan, is simpelweg schoferig en onprofessioneel. Gebruik deze site dus absoluut niet!
- Algemeen 1
Vliegwinkel.nl was onmogelijk te bereiken naar aanleiding van de terugbetaling vliegtickets door Corona. Reageerde op niets. Ik zaad iedereen www.misscasey.nl aan. Is consumentenorgan8satie die alles doen om de terugbetaling op te eisen. Echt top! Dankzij heb heb ik mijn terugbetaling ontvangen veel sneller dan normaal.
- Algemeen 1
Onbetrouwbare maatschappij!!!! Het liefst geef ik een 0!!!
I.v.m. Covid 19 is onze reis, door de vliegtuigmaatschappij geannuleerd. We hadden op de site van de Vliegwinkel 4 vliegtickets ingekocht van Ho Chi Minh naar Singapore. Vliegwinkel zelf heeft de tickets bij Jetstar Asia ingekocht.
Nu de reis geannuleerd was zou je toch denken dat je als consument het bedrag teruggestort krijgt. Alles behalve waar! Je krijgt geen contact met de Vliegwinkel en áls je contact krijgt, via de mail want telefonisch zijn ze totaal niet bereikbaar, dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Na heel veel mailtjes van onze kant, hebben we tot op heden 0 resultaat.
Toen ik eindelijk een mail kreeg werd mij medegedeeld dat Jetstar Asia de vouchers (waar ik niet om gevraagd heb en ook niet wil omdat het er voorlopig niet naar uitziet, dat ivm Covid, we niet naar Vietnam afreizen) gemaild heeft naar een mij totaal onbekend emailadres (het is zelfs een Zwitsers emailadres).
Ik zeg: onbetrouwbaar, niet klantvriendelijk, zakkenvullers en mijn mening (en als ik zo alles lees op internet delen vele consumenten mijn mening) NOOIT BOEKEN BIJ DE VLIEGWINKEL. De Vliegwinkel is overigens onderdeel van TRAVIX gevestigd in Amsterdam. Schandalig dit!!!!
- Algemeen 1
Eerste ervaring met Vliegwinkel en ABSOLUUT!!! de laatste. Voor 31 augustus ticket geboekt van Casablanca naar Brussel. Betaling gedaan en een grote dikke middelvinger in mijn gezicht gekregen. Geen ticket, geen bevestiging, he-le-maal niets. Contact niet mogelijk wegens verschuilen achter Corona maatregelen. Denk je bij een betrouwbare partij te zijn beland. Honderden vlieguren erop zitten inmiddels en er kan altijd wat gebeuren. Dit is gewoon oplichting! Hit and run tacktiek en ze laten je gewoon stikken op een ander continent. Geld incasseren dat kunnen ze wel, oplichtersbende! Tot volgende week op de Piet Heinkade oplichters. Geen bezoekadres? We zullen zien..
- Algemeen 1
Helaas mijn vakantie moeten annuleren naar Ibiza. Uiteraard vanwege corona. En natuurlijk is de vliegwinkel totaal niet bereikbaar. Lees dat ik niet de enige ben. Dus dan maar een bezoekje morgen brengen op kantoor het van de vliegwinkel. Ben benieuwd!
- Algemeen 1
Vliegwinkel altijd onbereikbaar. geen uitleg over terugstorten geld gehad. Rynair moest eerst annuleren, dan moest ik aanvraag doen voor refund, na 2 maanden had Ryanair het teruggestord maar die ELLENDELINGEN van een VLIEGWINKEL. maar bij hen zeuren heeft geen zin, toch niet thuis. uiteindelijke geld teru gop creditcard, MAAARRR krijg je niet zomaar. Bank doet er dan ook weer 5 werkdagen over. uiteindelijk 3.5 maand gedaan voor het geld terug was. voorlopig pakken we even de auto voor vakanties.
- Algemeen 1
Ik wacht nu al meer dan 4 maanden op terug betaling van mijn gekochte vliegtickets die waren geannuleerd door Corona. Het enige waarmee ze komen in hun emails zijn excuses. Gewoon regelrechte leugens. Wat een ongelofelijk slecht bedrijf. Nooit meer van mijn leven koop ik een tickets bij ze. Mensen vermijd deze firma van list en bedrog, grote oplichters.
- Algemeen 1
Geboekt in december 2019. In april van Emirates bevestiging dat de vluchten zijn gecanceld. Vliegwinkel alleen nog maar bereikbaar per mail sinds Corona-uitbraak. Messenger inmiddels ook afgesloten. Krijgen als antwoord op onze mails alleen maar standaard: we vragen geduld, we vragen begrip, u hoeft niets te doen ...... Ze wijzen met het vingertje naar Emirates. Gecheckt bij Emirates: tot op heden heeft vliegwinkel GEEN refund aangevraagd. We willen ons geld terug, gaat wel om zo’ n 3000 euro!! Wat zijn we zwaar teleurgesteld, boos en inmiddels wanhopig :-(
Wat een waardeloze klantenservice. Vliegwinkel KOM IN ACTIE!!!!!!!!!
- Algemeen 1
De reis ging uiteraard niet door vanwege Corona. Vliegwinkel is niet te bereiken, niet per telefoon, of mail en op geen enkele manier via social media. Schandalig! We zouden vliegen met KLM en zij verwijzen ons weer naar vliegwinkel etc. Het hotel, apart geboekt, heeft onze aanbetaling binnen een dag geretourneerd maar bij Vliegwinkel is niets mogelijk, wel reizen verkopen trouwens, dat schijnt goed te gaan.
Het woord service komt bij hen niet voor, te gek voor woorden. Ik boek never nooit meer bij deze organisatie!
- Algemeen 1
Geen telefonisch contact mogelijk. Nog steeds niet duidelijk of de reis op 30 augustus doorgaat. Reeds een aantal mailtjes gestuurd, maar deze blijven onbeantwoord. Hoe kunnen wij in contact komen met Vliegwinkel en het antwoord op onze vragen???
- Algemeen 1
Heb mijn boeking mij " vliegwinkel" gedaan . ( vlucht KL 1509) naar Alicante op donderdag 6 augustus . Boeking bij u was eens maar NOOIT weer . Hoe slecht wil je het hebben ?. " Corona" als excuus voor totale onbereikbaarheid . Per mail moet het antwoord een dag na de vlucht nog komen en de telefoon wordt in het geheel niet beantwoord . Terwijl u toch duidelijk stelt dat als je een echt probleem hebt ( ontdekking van fout in de naam minder dan 24 uur voor de vlucht) je moet BELLEN . En dan dat eeuwige verwijs naar die prachtige goedkope " oplossing" : ga naar de website . Nou , ik zou zeggen : probeer het maar es in mijn specifieke geval.De enige troost is dat " corona" door velen als excuus wordt gebruikt . En nu gauw wegwezen bij de " vliegwinkel " .
- Algemeen 1
Vliegtickets geboekt voor 07 augustus en terug 30 augustus
Wilde ivm corona annuleren ivm verplichte quarantaine voor mijn werk als voor mijn zoon zijn school
Ik heb direkt een email gekregen voor de vliegmaatschappij regels
Daarna diverse malen gebeld als e-mails verstuurd geen ene keer een bericht ontvangen ,allen 1 x dat mijn overstap tijd is veranderd maar geen bericht gehad dat mijn terugvlucht is geannuleerd
Deze hebben ik te horen gekregen nadat ik de vliegmaatschappij heb gebeld .
Ben blij dat ok heb gebeld anders was ik de pisang dat ik niet terug kon vliegen .
Ik koop nooit meer een product bij Vliegwinkel.nl en hoop dat deze bedrijf in korte tijd failliet gaat .
Uit eindelijk heb ik heen vlucht via vliegmaatschappij kunnen annuleren .
En terugvlucht was al geannuleerd ,ben benieuwd wanneer ik mijn geld krijg want wat ik van vliegmaatschappij te horen krijg is dat ze het geld hebben gestort naar Vliegwinkel.nl
- Algemeen 1
Zeer slechte en lakse service.
Tickets afkomstig van KLM. Wijzigen vlucht of aanvraag voucher kan alleen worden gedaan door vliegwinkel.
Keer op keer stuurt de klanten "service" je door naar KLM.
Ontzettend veel mails en acties verder heb ik 't opgegeven. Het lijkt onmogelijk.
Vlucht heeft plaatsgevonden. Geen voucher of vergoeding.
Nooit meer voor mij.
- Algemeen 1
Mijn vluchten werden door Vietnam Airlines geannuleerd en werden terugbetaald aan Vliegwinkel. Maar die zijn totaal niet te bereiken en na meer dan 3 maanden heb ik nog niks gezien. Als het.nog een paar weken duurt zal ik kijlen of we ze eventueel met een groepje kunnen aanklagen. Dat kan niet door de beugel. Heb ik nog NOOIT meegemaakt.
- Algemeen 1
Binnenlandse vlucht Ticket 8 mrt 2020 geboekt via vliegwinkel.nl. Nu klm niet vliegt op Zuid-Afrika , kan deze ticket niet gebruikt worden. Info en ook refund mogelijkheid gevraagd(kon/kan alleen via email). Uiteindelijk antwoord van vliegwinkel.nl dat zij niets kunnen doen, neem zel contact met de Zuid-Afrikaanse maatschappij op . Vliegwinkel kan wel voor mij boeken en commissie daarvoor pakken maar daarna geen hulpbieden. Zeer slecht en producten van of via hun NOOIT doen!!!!
- Algemeen 1
De tickets zijn helaas door Emirates geannuleerd en vliegwinkel.nl zou voor ons de restitutie regelen, maar tot op heden - nu ruim 4 maanden verder - hebben we nog steeds onze ruim 2000 euro niet terug. Wij hebben het idee dat vliegwinkel.nl er niets aan doet om ons ook maar enigszins tegemoet te komen!
- Algemeen 1
Reis geannuleerd door vliegmaatschappij en krijg van het totaalbedrag van 1181,- euro maar 590,- terugbetaald ivm 590,- annuleringskosten
- Algemeen 1
Had een ticket geboekt van Amsterdam naar Malta.
Deze werd uitgevoerd volgens vliegtickets door KLM.
Wordt mijn ticket gecancelled door Vliegwinkel dat er foutive informatie over de beschikbaarheid is doorgegeven door de vluchtmaatschappij.
Ik bellen met KLM, blijkt dat die vlucht ook nooit wordt aangeboden überhaupt. Dan heb je de boel dus niet goed op orde.
- Algemeen 1
Wij zijn al twee maanden aan het proberen contact met Vliegtickets te krijgen! Enige wat we als reactie krijgen zijn standaard mailtje, alleen toen ik vroeg of het mogelijk was om om te boeken kreeg ik een reactie maar daarna niets mee! Vreemd, iedereen kan thuiswerken maar bij vliegwinkel wordt niet gewerkt! Dit gaat ze een hoop klanten kosten! Let op vliegtickets en vliegwinkel zijn 1 bedrijf mocht je het bedrijf willen boycotten.
- Algemeen 1
Leuk en aardig dat er mensen zijn die het nog begrijpelijk vinden dat Vliegwinkel.nl het erg druk heeft en daarom niets van zich laat horen, maar hoe zit het dan als ze wel reizen kunnen verkopen? Dan is het toch ook druk, maar het incasseren van geld gaat wel erg soepel, en als je een vraag hebt dan heeft men wel plotseling personeel genoeg.
Nee, de volgende keer rechtstreeks bij de betreffende airline boeken en betalen met je credit card. Als de airline dan in gebreke blijft, dan via je credit card een claim indienen wegens niet geleverd.
Inmiddels heb ik de hoop op een goede afloop redelijk opgegeven. Het zou me verwonderen als ik er nog ooit iets van hoor. Helemaal klaar met reisbureaus.
Coronaexcuusmoeheid aan mijn kant denk ik.
Update:
De reis op zich ging niet door. Een paar dagen geleden vliegwinkel.nl een 1 gegeven vanwege de slechte communicatie m.b.t. de restitutie van het ticket.
Tot mijn stomme verbazing eergisteren een mail dat het geld over gemaakt zou worden en vandaag eindelijk mijn centjes terug. De slechte beoordeling is nu wat minder slecht. Nog wel altijd onvoldoende omdat men niet bereikbaar is en niet regelmatig wat van zich laat horen. Ook al weet je nog niet wanneer het geld terug komt, dan nog zou je b.v. kunnen melden dat de luchtvaartmaatschappij al wel is begonnen met het terug storten van geld (aan anderen), zodat je in ieder geval weet dat ze iets doen.
- Algemeen 5
Wil niet in herhalingen vallen maar ik boek dus nooit meer bij vliegwinkel. Wat een dramabedrijf zeg. Ondanks alles vind ik dat je op een behoorlijke manier kunt communiceren met je klanten. Totaal geen respect, ze zetten iedereen als kwajongens weg.....
- Algemeen 1
De vlucht is begin juni door KLM geannuleerd. Mededeling hiervan kreeg ik via KLM per email. Geen enkel bericht van Vliegwinkel terwijl in "mijn vliegwinkel" de vlucht niet geannuleerd stond. Een email naar Vliegwinkel gestuurd met de vraag waarom dit niet gewijzigd was maar geen bericht gekregen. Het ticket was in december 2019 al betaald maar tot op heden eind juli 2020 nog niets van Vliegwinkel vernomen, laat staan een voucher of geld terug ontvangen. Uiteraard zullen ze het druk hebben om een reactie op vragen te geven maar er is wel tijd genoeg om nieuwe vluchten te boeken. Van een andere reisorganisatie (Prijsvrij) heb ik overigens direct na het annuleren een email met uitleg en een voucher gekregen, het kan dus wel!
- Algemeen 1
Ook wij zijn de dupe bij vliegwinkel.nl (4 tickets naar Vietnam). Ik heb een mailadres geopend: vliegwinkel@jdbinternet.nl (geen spaties).
Het verzoek aan iedereen om hier even een mailtje naar toe te sturen.
Ik maak een lijst van deelnemers en eventueel op een later moment een groepsapp.
Zo kunnen we ons groeperen en staan we sterker. Ook kunnen we op deze manier met elkaar kennis en daadkracht creëren. Desnoods met 100 man bij hun op de koffie! Dus mail me! Gr, Jurg uit Breda
- Algemeen 1
Net als de meeste klagers baal ik enorm van de onbereikbaarheid van vliegwinkel.nl. onze reis zou 15 juli beginnen, de heenvlucht is door de vliegmaatschappij zelf geannuleerd. Van vliegwinkel hoor ik niets. Ik ben nieuwsgierig of er mensen zijn die wel hun geld terug hebben gekregen, vouchers hebben gekregen, in ieder geval iets hebben vernomen.....
- Algemeen 1
Zouden op 29 maart 2020 vliegen naar thailand. Reis is vanwege corona geannuleerd. Volgens vliegwinkel hoef je niets te doen. Wanneer het geld teruggekregen is van de vliegmaatschappij dan krijgen wij bericht. Vandaag21 juli 2020 nog steeds niets gehoord van vliegwinkel . Al jaren boeken wij alle tickets via vliegwinkel maar ons geduld raakt op. Het is echt frustrerend dat zij ook op geen enkele manier te bereiken zijn. Hoe krijgen wij ons geld terug of een voucher?
- Algemeen 1
Zie alleen maar veel negatieve berichten over vliegwinkel.nl
Realiseerd zich iemand dat het ook heel druk kan zijn ? En dat het een hele organisatie is en gaat worden om alle geboekte tickets te retourneren. Ga er maar aan staan, hier is en kan heen enkel bedrijf op voor bereid zijn.
- Algemeen 10
De heen- en terugvlucht bij de vliegtuigmaatschappij Vueling, geboekt via en betaald aan Vliegwinkel, bleek niet door te gaan. Op mijn e-mails aan Vliegwinkel is tot op heden niet gereageerd.
- Algemeen 1