Schrijf een ervaring over Corendon en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Corendon

Wil je op vakantie met Corendon? Bekijk dan eerst eens onderstaande organisaties die mogelijk beter aan je wensen voldoen.

8,4
op basis van 855 reviews

5 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
6,7
op basis van 402 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
6,2
op basis van 856 reviews
Lees meer

Pagina 1 van 107 met 1062 resultaten

op 12 april 2018 bestemming: CuraÁao / Jan Thiel, reisperiode: april 2018

Corendon stuurt een dag voordat een verbouwing begint een mail dat er een verbouwing is die misschien enige overlast veroorzaakt (complex in hun bezit dus echt onzin dat dan pas een dag voor aanvang de mensen geinformeerd worden). Was twee weken voor ons vertrek. Kreeg de optie dat ik andere reis kon uitzoeken echter meeekosten voor mijn rekening. Echter aanbod wat ze hadden was totaal niet wat we zochten. Uiteindelijk kreeg ik week voor vertrek de optie om te annuleren echter meerkosten van stoelreservering etc kregen we niet vergoed. Besloten om toch maar te gaan, op de gok dat enige overlast wel mee zou vallen. Nou dat was dus niet het geval...iedere dag vanaf 8 uur smorgens tot 7 uur savonds een enorm kabaal! Aan zwembad kon je niet liggen want dan moest je je oordoppen indoen. Nee echt waardeloos, klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

  • Algemeen 4
op 8 april 2018 bestemming: MacedoniŽ / Struga, reisperiode: mei 2018

We zouden in de ochtend 7uur vertrekken is geworden 16.30 terug gaande word 20.00 aankomst schiphol 23.10 . dat is niet wat ik had geboekt nu betalen we voor het Hotel ongeveer 25 euro meer want we vertrekken pas veel later dus bijboeken en ik kan de andere dag niet werken want 23.10 aankomst 1.30 uur om weer thuis te komen en dan zou ik er om half 4 weer eruit moeten voor te werken . Dus dat word een duur grapje voor ons dank je corendon toch maar met een andere maatschappij gaan

  • Algemeen 4
op 6 april 2018 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2018

Geboekt in januri vertrek 7.00 uur werd 19.30 terugreis om 16.05 laatste moment veranderd naar 23.00 uur Bijde keren nacht aankomsten !!!

  • Algemeen 2
op 2 april 2018 bestemming: Marokko / stedenreis, reisperiode: maart 2018

Corendon vertelt dat het een groepsreis is van max. 8 personen, in Marokko blijkt dat er een grote versleten touringcar met 48 personen je de stedenreis gaat maken. Hebben we zeer zeker niet voor gekozen, hadden de reis geboekt omdat het juist kleinschalig was. Groep is te groot, te lang wachten, buffetten die te koud zijn. Alles is massa. Rondreis van 8 dagen waarvan 4 dagen in Marakech en de andere steden rijden we doorheen met een stop van een uur.... Niet doen dus. Nooit meer Corendon. Klacht is ingediend en krijgen binnen 4 weken reactie.

  • Algemeen 4




Wil je op vakantie met Corendon? Bekijk dan eerst eens onderstaande organisaties die mogelijk beter aan je wensen voldoen.

8,4
op basis van 855 reviews

5 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
6,7
op basis van 402 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
6,2
op basis van 856 reviews
Lees meer
op 1 april 2018 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: maart 2018

Bij aankomst in hotel Djemba Beach waren de bedden niet opgemaakt. Er was een hang/leg kast, met slechts een deur. de handdoeken werden 's ochtend weggehaald en dezelfde dag werden er geen nieuwe gebracht!!! Ik denk dat Cor en Don nooit op kamer S23 van dit hotel hebben geslapen! Het enige dat goed was op onze kamer waren de bedden. Hoe ze aan 4 sterren komen mag Joost weten!!!! Overigens zij de Gambianen zeer vriendelijke mensen.

  • Algemeen 6
op 1 april 2018 bestemming: Marokko / 4 koningssteden, reisperiode: maart 2018

Hoe Corendon zijn reizigers akelig kan foppen. Voor mijn verjaardag krijg ik een reisje aangeboden naar Marokko en niet zomaar een reisje, nee een door Corendon geheel verzorgde stedentrip. Maar wel onder voorbehoud. Corendon heeft het recht de geboekte reis te annuleren als er niet minimaal 6 en maximaal 8 deelnemers zich hebben aangemeld. We krijgen immers een prachtige rondreis in een min busje met maximaal 8 personen.
Hoera, onze reis is geboekt en er hebben zich genoeg deelnemers aangemeld.
De omschrijving van Corendon:
DAG 1 Vlucht naar Marrakeh
Vandaag begint uw reis al op de luchthaven van Amsterdam. U vliegt comfortabel met Corendon Dutch Airlines naar de luchthaven van Marrakesh, aldus de website informatie.. Geen Corendon vliegtuig te vinden want we vliegen met Transavia. Laat Corendon maximaal 15 kg ruimbagage en 10 kg handbagage toe, bij Transavia mag je maar liefst 30 kg meenemen, maar omdat de ticket is geboekt bij Corendon is 15 kg het maximum overschrijding van dit gewicht ontkom je er niet aan bijbetalen. Transavia was coulant en ik mocht inchecken met 17 kg zonder bijbetaling met dank aan Transavia!
De vlucht met Transavia was comfortabel en van een hartelijke ontvangst van de Corendon Hostess op de luchthaven was geen sprake. Eenmaal buiten de terminal was een reclamezuil waar verschillende touroperators hun outdoor sign lieten zien en daar zijn we maar naar toegelopen. Een politieman wees op een vrouw die onze hostess zou zijn van Corendon. Geen enkel zichtbaar teken in de vorm een papiertje, een uniform of een welkom bordje waarbij zij duidelijk herkenbaar zou zijn ontbrak.
Eindelijk contact met de hostess bracht zij ons in een mini busje naar het hotel, waar we voornamelijk uitleg kregen wat we moesten bijbetalen aan lunches en dinertjes tijdens de tour .
DAG 2: Marrakesh.
Vanaf dag 2 werd onze comfortabele mini busje ingeruild voor een touringcar voor 48 mensen. De bus was in een dermate conditie dat deze waarschijnlijk in NL van de weg zou worden gehaald. Een aantal zittingen zaten los en dat is nogal lastig als de chauffeur remt, dan vlieg je met zitting en al tegen de voorgaande stoel. Bij een vertrek om 8 uur in de morgen is het nogal koud en als de airco in de bus niet uitgezet kan worden en de roosters van de luchtkanalen niet dichtgezet konden worden omdat deze ontbraken of waren afgebroken, zat er niets anders op om maar wat papierproppen in de luchtkanalen te stoppen om niet helemaal te bevriezen. Daar ga je met je 8 personen tour.. Je wordt in je 4 sterren hotel door deze touringcar opgehaald om daarna 1,5 uur door de stad te crossen om de overige 42 gasten uit een 3 sterren hotel aan boord te krijgen. Na deze ophaaldienst naar Het befaamde Djemaa El Fna plein, het kloppend hart van de media waar wij met 48 man door de plaatselijke reisleider in een turbo tempo doorgeen worden gejaagd om daarna nog sneller door de soeks te struinen waar de tijd ontbrak om Łberhaupt een foto te maken of een winkeltje binnen te gaan. Nee, er stond een tapijten voorlichtingsshow op het programma waar we uitleg kregen hoe een tapijt gemaakt wordt en wij deze vanaf Ä 700,-- deze handgeweven Berber meester karpetten konden bemachtigen. Zo ook een kruiden voorlichting bezoek waar met deze kruiden alle voorkomende ziektes konden worden bestreden en uiteraard tegen contante betaling liefst in Euroís. Na deze verkoop voorlichting is het tijd voor de lunch. Dit middaghapje was overal goed verzorgd al blijft het natuurlijk een heel gedoe om 48 mensen tegelijk te bedienen. Als aan het laatste groepje de lunch werd geserveerd was het eerste groepje allang klaar. Dat had ook zo zijn voordelen zodat niet iedereen tegelijk zich bij de sanitaire stop meldden en ook daar een file ontstond. Na dit dagje in de touringcar rond getoerd te hebben in de touringcar worden eerst de drie sterren gasten afgezet bij het hotel. Maar de chauffeur kon het hotel niet vinden. Eenrichtingsverkeer en afgesloten wegen hebben we 1,5 uur rondgereden om het hotel voor onze medepassagiers terug te vinden. Uiteindelijk reed de bus maar tegen het eenrichtingsstraatje in om de gasten af te leveren. Aan deze slapstick kwam maar geen einde omdat wij als vier sterren hotelgasten ook nog afgezet diende te worden en ook ons hotel was voor de chauffeur en de bijrijder een moeilijk vindbare locatie. De gids verbleef in het 3 sterren hotel en als je de Franse taal niet machtig bent was communicatie niet meer mogelijk. Uiteindelijk zijn we gearriveerd en het hotel had voor ons nog een dinertje in petto. Maar omdat we zo laat waren was het eten volledig koud op het stukje kip na. De soep en andere warme gerechten hadden te lang in de voorraad bakken gelegen die werden warm gehouden door een theelichtje.
DAG 3 Marrakesh
Alweer een dagje in Marrakesh. Van de 8 dagen stedentocht beginnen we aan onze derde dag in Marrakesh en bezoeken we conform de voorlichtingspagina van Corendon de andere bezienswaardigheden. Maar de touringcar verschijnt weer en dienen eerst weer naar het 3 sterren hotel te verkassen om de andere gasten op te pikken alvorens aan deze nieuwe uitdaging te kunnen deelnemen. Met een temperatuur in de nacht van nul graden is het 4 sterrenhotel uitgerust met een airco die desgewenst op 20 graden gezet kan worden, maar dan moet de airco wel functioneren.
Na 2 dagen is het euvel verholpen en hebben we kunnen genieten van een aangenaam temperatuurtje op de kamer in tegenstelling tot de eerste 2 nachten. De douche kophouder was afgebroken dus zat er niets anders op om relaxed in het ruime ligbad plaats te nemen ware het niet dat heet water niet altijd beschikbaar was. Koud en warm baden schijnt goed te zijn voor de doorbloeding maar had niet direct mijn voorkeur.
Dag 4 naar Casablanca
Om 7.15 uur in de ochtend staat de bus paraat om ons naar Casablanca te brengen. De bus had onze medereizigers uit het 3 sterrenhotel al opgehaald en kon de reis aanvangen. Mooie autowegen waar we na 4 uur een sanitaire stop kregen bij een benzine station waar ook koffie even een half uurtje de beentjes konden strekken. Maar als 48 mensen allemaal tegelijk koffie willen en gebruik willen maken van het toilet vliegt het halfuurtje snel om. De Nederlands sprekende gids raakt geÔrriteerd en verklaard dat hij alleen maar zijn best doet en zich aan een tijdschema dient te houden. Daar hadden wij begrip voor maar met een totaal versleten bus die met een topsnelheid van 65 km per uur over een bijna lege betaalde autoweg huppelt begreep iedereen dat de reis een paar uur langer zou duren dan in ons toegezegde en geboekte mini bus. Met jaloerse blikken kijk ik bij het benzinestation naar een busje gevuld met 8 Japanners die bij ons vertrek arriveerden en 1 uur laten ons met een aangename snelheid op de autoweg al zwaaiend ons voorbij reden. De bezienswaardigheden in Casablanca waren fraai maar wederom is er geen enkele ruimte om al die bezienswaardigheden eens goed te bekijken. De lokale gids wurmt zich door de mensen massaís waar je schuifelend doorheen trekt. De grootste zorg van de gids is dat hij ons in de massa kwijt raakt. Er zit dan niets anders op om constant de gids te volgen en een foto maken niet mogelijk is.
De enorme mensen massaís bellemeren elk aardig gezichtspunt.
DAG 5 op weg naar FEZ met stop in Meknes.
Alweer om 7.15 uur in de ochtend arriveert de touringcar om wederom de 3 sterren reizigers in een ander hotel op te halen en de reis aan te vangen naar FEZ. Het reisje begint steeds meer trekken te krijgen van een gedegen Islamitische voorlichting over het geloof en de rol die de Koning als afstammeling van Mohammed zijn stempel drukt op de samenleving. Aangezien de Koning heilig is krijgen we dagelijks in de bus van de gids een opsomming wat de Koning niet allemaal voor goeds doet voor het land en dat als gids als ambassadeur van het land wordt geacht dit uit te dragen.
DAG 6 van Meknes naar Fez
FEZ: een betoverende stad maar ook hier weer sleuren in de oude touringcar waar we na het bezoek aan weer een moskee tijd krijgen voor onszelf. Wat een verademing. Even niets hoeven en niet in een bus zitten.
DAG7: Van Fez naar Marrakesh
Terugreis van FEZ naar Marrakesh. Om 7.15 worden we opgehaald in het hotel om na een reis van maar liefst 13,5 uur volledig gebroken in Marrakesh aangekomen. In deze 13,5 uur lange trip 4 pauzes gehad.
Pauze 1 Meknes: 1 uur op eigen houtje rondlopen en koffie drinken om de reis te vervolgen.
Daarna om 14.00 uur een lunch bij het grootste stuwmeer met mooi panoramaview. Maar de accommodatie was nieuw, het plastic zat nog om de pilaren die het dakterras droegen waar we met zín allen van de lunch konden genieten. Een aantal reizigers waren wagenziek geworden en er werd regelmatig langs de weg gestopt om de astma patiŽnt wat lucht te geven en de wagenziek gasten te kunnen laten overgeven in de open lucht. Ook eenmaal gestopt bij een olijven verkoper omdat twee vrouwen uit het gezelschap graag verse olijven wilde kopen. Langs de kant v.d. weg een uur stil gestaan. Maar even stoppen voor een leuke foto op een mooi locatie was er niet bij. We dienden immers op tijd in het hotel te zijn. Daarna nog een stop bij een benzine station voor wat koffie.
Dag 8 Marraskesh
Terug in Marrakesh konden we gaan en staan waar we wilden omdat we om 18.30 de terugvlucht hadden met Transavia. We werden keurig om 3 uur opgehaald met de Mini Van, van Corendon en de overige 40 STIP reizigers hebben we niet meer gezien. Op de luchthaven was het een chaos. Tot ver buiten de departure terminal stonden de mensen te wachten om Łberhaupt binnen te komen. Door de enorme controles en checks waren we 5 minuten voor boarding aan de gate. De terugvlucht was wederom goed met dank aan Transavia.

Resume
Eťn 8 daagse stedenreis waarvan 3 volle dagen we in Marrakesh hebben verbleven en de terugreis van Fez naar Marrakesh een hele volle dag van maar liefst 13,5 uur op 530 km in een touringcar hebben doorgebracht.
Voor Ä 525,-- p.p. mag je ook niet veel verwachten , maar waar het aan schort is de voorlichting op de website waarop wij geboekt hebben. Het grootste dilemma was het transport. Niet met een Mini bus met maximaal 8 personen zoals op de site werd aangeprezen en waarop is geboekt maar in een totaal versleten touringcar van Atlas Tours met 48 mensen, waarvan 40 mensen hadden geboekt bij STIP reizen in een 3 sterren accommodatie. In een klein gezelschap een tour door Marokko leek ons een mooi uitstapje. Maar in een zoals omschreven touringcar met 48 mensen is het voor een gids haast ondoenlijk om deze meute bij elkaar te houden om weer op de reis te kunnen voort zetten. Eens maar nooit meer als de touroperator een Mini Van tour aanprijst om daaropvolgend in een APK krot van een touringcar bus te worden gedropt. Alleen het afhalen op het vliegveld en het terugbrengen naar het vliegveld was deze haal en brengservice in een Mini Van busje van max 8 personen beschikbaar. Ik ben Not amused, en overweeg als journalist/columnist mijn belevenissen in mijn column gaan bespreken.
De slogan in advertising van Cor & Don: ďMooi toch!Ē. Wordt hiermee behoorlijk naar het land der fabelen verwezen.

  • Algemeen 4
op 30 maart 2018 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2018

We zijn nog niet op reis of er is al een probleem. We boeken een reis voor een bepaald bedrag. Wij tevreden want dat was ons budget. Belt Corendon de volgende dag doodleuk op dat de prijs wordt aangepast en het 70 euro pp duurder wordt. Ik zei dat accepteer ik niet want als de prijs lager wordt dan passen jullie het ook niet aan. Dat klopt zei de medewerker. Maar wilt u de reis voor 70 pp meer of wilt u annuleren. Annuleren dan maar. Kijk ik een dag later op de site wat de reis kost. Is het bedrag niet omhoog!!!! Nou jaaaa wat een organisatie!! Ik reis al jaren en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is dan ook de laatste keer voor mij bij Corendon!!!!

  • Algemeen 1
op 28 maart 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2018

VAKANTIE!!!!!!
Plotseling zin in vakantie,waar naartoe?Hurghada met Corendon. .Geboekt,betaald en de boeking per mail ontvangen,vertrek Zaterdag 17-03-2018 om 09.30u. Vrijdag 03 Maart NAMIDDAG een mail:vertrek gewijzigd naar s,avonds 21.30u met AL MASRIA,een onbekende maatschappij. Meteen kontakt gezocht met Corendon,maar dat was niet meer mogelijk,alle lijnen gesloten.Dan maar Maandagochtend proberen,een dame aande telefoon,met een Maandagochtendhumeur vertelde datveranderen binnen 14 dagen niet meer mogelijk was.
Zaterdag 17 Maart naar Schiphol,vertrek was bijgesteld naar 20.30u ,boarding 20.00u,uiteindelijk vertrokken om 21.45u. Vliegtuig van AL MASRIA niet schoon en volgepropt als een veewagen,stoelruimte was abominabelklein. In Hurghada aangekomen moest een visum wordengekocht ,diverse borden meldden $23.00 (20.00euro),wij werden naar een Corendonloketje gedirigeerd en mochten een visum kopen voor 20.00 euro!!!! UIteindelijk kwamen wij om 05.30u in het hotel aan,met dit verhaal missen wij ook nog eens een volle dag van onze vakantie waardoor we niet 7 maar 6 dagen hadden. Wij zijn beide 80 jaar........ maar zo ga je niet om met mensen. wij gaan nog graag met vakantie maar met Corendon................... NOOIT MEER.

  • Algemeen 10
op 28 maart 2018 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2018

Na vele goede ervaringen met corendon weer een reis geboekt naar Turkije bij Corendon. Vertrek 5 mei 7 uur zodat we dag 1 al in Turkije zouden doorbrengen. Nu is vertrek naar 17 uur verzet waardoor dag 1 al om is als we daar aankomen. Uiteraard hadden we een andere reis geboekt als we dit van te voren hadden geweten.
Om boeken of annuleren is voor ons geen optie aangezien daar weer een hoop geld voor betaald moet worden.
Ikn ben erg teleurgesteld in Corendon.

  • Algemeen 5
op 26 maart 2018 bestemming: ItaliŽ / SardiniŽ, reisperiode: mei 2018

Zeer klant onvriendelijke maatschappij. vlucht is omgegooid door Corendon en als klant wil annuleren wordt een 15% in rekening gebracht terwijl vlucht pas over 2 mnd is.

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende