Bonaire reiziger van het 1e uur
op 26 november 2024
bestemming: Bonaire, reisperiode: november 2024
We werden feestelijk ontvangen op Schiphol, omdat dit de eerste Corendon-vlucht naar Bonaire was. Het vliegtuig zat vol met influencers, en er werd een feest georganiseerd voor hen in het Van der Valk Hotel, waar zelfs de CEO van Corendon Gunay Uslu aanwezig was. Heel leuk allemaal, maar helaas laat Corendon het afweten als het gaat om klantenservice. Onze koffer is niet aangekomen, en er wordt niets aan gedaan: geen restitutie, geen echte hulp en weinig begrip. Voor Corendon was het een ego-trip, maar voor ons was de vakantie – ondanks de hoge kosten – ronduit een teleurstelling. We wachten nu nog op een niet geautomatiseerde inhoudelijke reactie van Corendon. Erg jammer!
Brie
op 26 november 2024
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: juli 2024
Ik ben echt heel erg teleurgesteld en eigenlijk echt super boos! Ik heb van Amsterdam naar Curacao het Premium pakket geboekt. Ik heb per enkele reis 200 euro extra betaald. Echter verteld de medewerker van Corendon via de mail dat dit helemaal niet te boeken is maar ik heb het wel gedaan via de site. Dus zwart op wit heb ik staan dat je het niet kan boeken maar ik heb er wel voor betaald dus zou je denken refund mijn 200 euro maar dat kan dus niet!! Ik krijg mijn geld dus gewoon niet terug. Slechte zaak!!!
Jan W Voorthuyzen
op 25 november 2024
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2024
De geboekte reis voldeed maar voor een gedeelte aan de gewekte verwachtingen. Ik heb een zeilreis langs de Turkse kust geboekt, maar er is geen enkel moment gezeild, terwijl de omstandigheden de meeste dagen zeer gunstig waren.
Huugster
op 24 november 2024
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2024
5 sterren is alleen van toepassing op de prijs. Slecht eten, zwembad onhygiënisch, veel vuile borden tijdens ontbijt, lunch op tafels, rondom zwembad. Personeel bij zwembad bar drukker met zichzelf en hun “vrienden” dan met hun gasten. Prijs all in arrangement veel te duur. Eten allemaal gefrituurd. Mensen ga hier niet heen. Huur een leuk hotelletje / appartement en ontdek Curacao om your own. Echt niet doen!
Johan
op 20 november 2024
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2024
Melding van overboeking gedaan. Reisleider geeft het is u eigen schuld. Corendon reageert niet op de klacht.
R de Roo
op 14 november 2024
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2024
Corendon trekt je over de streep met ideale vliegtijden, maar drie weken voor vertrek blijkt ineens dat je nachtvluchten hebt. Zonder waarschuwing, zonder overleg. Zeker als je reist met jonge kinderen, is dit ronduit onacceptabel.
Corendon neemt niet de moeite om je van deze wijzigingen op de hoogte te stellen; de verantwoordelijkheid ligt bij jou om telkens zelf in te loggen en je vluchtgegevens te checken. Dit is niet alleen klantonvriendelijk, maar getuigt van pure onbetrouwbaarheid. Klachten of problemen tijdens de vakantie? Verwacht geen enkele vorm van hulp of compensatie van Corendon.
Wil je een vakantie zonder onaangename verrassingen en een reisorganisatie die naar je luistert? Kijk dan absoluut verder – Corendon is dit vertrouwen niet waard.
Titia Doedens
op 5 november 2024
bestemming: Curaçao, reisperiode: oktober 2024
Waardeloos!! Alleen vlucht geboekt,zowel heen als terug naar Amsterdam. Heenreis: 2 uur vertraging,de terugvlucht ging helemaal niet. Vlucht geannuleerd zonder opgave van reden naar een dag later. Men adviseert blijf in je accommodatie maar als die dan niet meer beschikbaar is?! Je moet je maar redden. Bellen maar Corendon helpt ook niet, ze gooien je er gewoon uit. Misschien 200 euro goekoper maar wel voor 200.000 euro ergernis! De heenreis ook een grote chaos,stoel verdeling voor veel mensen niet duidelijk. Logistiek is t een grote teringbende. Nooit weer met Corendon. Ik hoop dat ik zo een heleboel mensen leed en ergernis bespaar. Terugreis niet met Corendon maar tickets geboekt bij klm. Daar weet je waar je aan toe bent.
Goverde
op 29 oktober 2024
bestemming: Lesbos / molyvos, reisperiode: september 2024
Na lange reis blijkt hotel voor 2 nachten overboekt door hoteleigenaar,Corendon wist van niets, we moesten 2 nachten in krottig hotel blijven. Wij brachten Corendon onmiddellijk op de hoogte maar zij ondernamen niets en noteerde gewoon onze klacht. Bij thuiskomst onmiddellijk klachtenformulier ingediend bij customer service Corendon. Na 13 mails krijgen we voor 2 personen €70 terug voor de 2 verloren nachten en dagen en € 50 ongemakskosten! Schandalig!!
Ronald de jong
op 27 oktober 2024
bestemming: Bulgarije / Sunny Beach, reisperiode: juli 2024
Vertraging van ruim 3 uur op heen vlucht omdat ze geen piloot hadden dit was al een dag eerder bekend maar ze hebben niemand op de hoogte gebracht, daarom midden in de nacht kunnen opstaan en vervolgens laat in de ochtend pas vetrokken, nul behulpzaam geen eten geen drinken we mochten niet eens naar buiten, uuren opgesloten met het lul verhaal technische storing nee gewoon geen piloot iemand van het grond personeel versprak zich daarna kregen we alle bericht van Corendon dat we een claim konden indienen ook de terug vlucht met vertraging, helaas bij thuiskomst kregen we naar 12 weken wachten op de claim de reactie van Corendon helaas u heeft er geen recht op en dat was heel hun antwoord geen sorry helemaal niks je moest eens weten wat voor graf sfeer het was die 3 uur wachten, voor ons nooit geen Corendon meer waardeloos bedrijf gaat ze enkel om ons geld binnen te harken en je kan niemand achter af berijken enkel via formulieren waar je maanden op een reactie moet wachten zonder naar enkele inhoud van sorry,
Dick Gommers
op 16 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: september 2024
De hostess was top.Weer vertrok het vliegtuig zowel op de heen als terugreis ca een half uur te laat.Gezien onze eerdere ervaringen met Corendon eerder regel dan uitzondering.Beetje jammer dat de transfer via Corendon duurder was dan een taxi.Maar de meeste pijn zit toch wel in geen verborgen kosten.Als wij voor 8 dagen weg gaan kan kleding en verzorgingsproducten niet in een plastic tasje.Ruim €100,- voor de koffers.Dat vind ik echt een schade.Waarom wordt er niet net een all in prijs geadverteerd inclusief transfer en 20 kg bagage p.p.Geen transfer, dan bv min €17,50 p.p, maar 1 koffer van 20 kg? Dan min €50,-.Dat is pas eerlijk en transparant.
Van hende verboven
op 8 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Chersonisos, reisperiode: september 2024
Omdat het zeker geen 4 sterren waard is kamer vies en eten niet goed buiten was alles oké maar denk dat corendon eens meer controle moet doen zijn we niet gewend van corendon
Raymond Haseth
op 6 oktober 2024
bestemming: Ibiza / Hardrock hotel, reisperiode: augustus 2024
Waardeloos bedrijf wat totaal geen ondersteuning geeft bij problemen niemand gezien of gehoord bagage nu maanden weg en er is totaal niemand geweest gedurende de vakantie ongeloofelijk beter iets meer uitgeven dan met Corendon boeken 0 % service
Rolf Kamst
op 30 september 2024
bestemming: curaceau / Willemstad, reisperiode: juli 2024
Vuil vies smerig hotel met de klachten word gewoon gelachen.
Nooit meer met Corendon
Freya Brehm
op 29 september 2024
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2024
Slechte communicatie,
Reisleiding die niet kwam opdagen bij informatie bijeenkomst. Niet reageren op berichten.opeens tussenlanding, vertraging, opeens gecanceld voor vlucht? Wel mee kunnen maar dan 1 op rij 3 en 1 op rij 53.
Carolien
op 24 september 2024
bestemming: lesbos / Petra, reisperiode: september 2024
Op de terugreis van mitalini naar amsterdam werdt mijn man niet goed ,in het vliegtuig. ik wil de het personeel bedanken voor de goede zorgen . gelukkig gaat het weer goed, dus hopen we op weer een reis met corendon . dank jullie wel. 23 sept 2024. cd 110
Lnm steenbruggen
op 24 september 2024
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2024
Het hotel is geen 5 sterren maar 2,5 ster je betaalt teveel toeristenbelasting eten is matig kamer hygiene slecht lekkages word niks aangedaan schimmel en vochtgeur is heel erg aanwezig
Tatje
op 23 september 2024
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2024
Corendon blijft valse beschuldigingen uiten naar mij en mijn reisgezelschap
Corendon heeft onze klacht niet volgens procedure uitgevoerd. Wij zijn onder valse beschuldigingen van hotel en contact persoon uitgezet. Er is een eenzijdig reactie vanuit het hotel afgegeven welke niet gecontroleerd of aantoonbaar is gemaakt er is door Corendon contact persoon geweigerd een rapport op te maken. Buiten het weigeren een rapport op te stellen heeft zij alle manieren van communicatie afgewezen. Zij was telefonisch niet bereikbaar wij moesten noodgedwongen contact met Corendon in Nederland opnemen. Vervolgens zijn wij 3 dagen geheel zonder accomodatie gezet. Volgens het hotel was er sprake van dronkenschap en naaktloperij en zouden wij als gezin in gevecht zijn. Dit zijn leugens. Er is heel duidelijk in het hotel uitgelegd wat er aan de hand was en waarom de situatie was zoals hij was . 1 van onze reisgenoten heeft het syndroom van borderline manisch depressief. Zij ervaarde een mani ( paniek aanval) doordat er een grote kakkerlak op haar bed zat zij gooide hard de deur dicht. Haar zus probeerde haar te kalmeren dus niet in gevecht! Zoals hotel beweert. Vervolgens staat contact persoon Esra kalken bij de hotel kamer en geeft aan dat wij het hotel uitgezet worden per direct! Na haar vertrek gaan wij naar de receptie om nog maal duidelijk te maken dat onze reisgenoot geestelijke problemen ervaarde niet dronken zoals zij naar Corendon bevestigen. Door het tijdstip 07:00 en het onverwachte bezoek van Esra was onze reisgenoot nog niet aangekleed maar had zij een hotel handdoek van de kamer omgeslagen de receptie medewerker liet haar onder dwang deze handdoek af doen omdat hij gaat imitatie gebruikte zoals ik breng dit in rekening je moet hem afdoen enz zelfs na 5 keer aangeven dat zij geen kleding onder deze handdoek had ging hij door in paniek heeft zij de handdoek afgedaan . In de reactie naar Corendon geeft hij aan naaktloperij maar hij geeft niet aan zelf hier schuldig aan te zijn door een persoon met borderline te dwingen. Los van deze situatie zijn er ook 4 andere personen door de reisleider niet geholpen en ook op straat gezet. Deze 4 andere personen kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van 1 persoon. Vervolgens na het meerdere malen beschuldigingen uiten naar mij en mijn reisgezelschap doet Corendon er nog een beschuldiging boven op dat er op de tweede reis ook een bedreiging naar een medewerker van Corendon is geweest. Er is niemand bedreigd wel is er een opname waarin te horen is waar de reisleider aangeeft ons niet te helpen via de media rond gegaan omdat elke reactie van corendon uit is gebleven er is geen fatsoenlijk antwoord gekomen enkel valse beschuldigingen.
René
op 22 september 2024
bestemming: Turkije / Mahmutlar, reisperiode: september 2024
Dit is niet de eerste x maar de zoveelste x al dat wij een vroeg boeking doen, ivm met de lengte van mijn benen, om er zeker van te zijn dat wij deze plaatsen hebben, en betalen daar ook voor….
Vlak voor vertrek worden onze plaatsen aan anderen die meer betalen gegeven 🤬 e kinderen in Turkije niet inloggen om onze koffers aan te vragen en hebben daarom €275,- extra moeten betalen, en we hebben ALTIJD vertraging om wat voor reden dan ook. Rot maatschappij waar klantvriendelijkheid ver te zoeken is!
Strik
op 21 september 2024
bestemming: Turkije / colliaki, reisperiode: september 2024
Bij inchecken in hotelbleken wij met zn 4 overboekt eerst in familiekamer gedumpt met 4 en na bijna 3 dagen een eigen kamer maar niet de geboekte kamer en was vies. verder onbeschoft behandeld door de hostess aldaar met de woorden dat we blij mochten zijn dat wij überhaupt een kamer hadden. het eten was prima
May
op 17 september 2024
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2024
Alles ging lekker snel zowel heen als terugreis.Schoon vliegtuig en vriendelijk cabine personeel.
Feyseel
op 16 september 2024
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2024
Onze reis met Corendon was een ramp van begin tot eind. We vertrokken op 26 augustus met een vertraging omdat ons werd verteld dat de koffers nog ingeladen moesten worden. Na lang wachten vlogen we eindelijk met de veronderstelling dat onze bagage aan boord was. Echter, bij aankomst in Hurghada kwamen we tot de schokkende ontdekking dat onze koffers er niet eens waren! Dit voelde echt als bedrog, want we werden bewust in het ongewisse gelaten over de werkelijke situatie.
Pas op vrijdagochtend 30 augustus kregen we eindelijk onze koffers, na bijna de hele week zonder te hebben gezeten. Dit terwijl onze terugvlucht op maandag 2 september stond gepland, wat betekende dat we amper iets aan onze vakantie hadden. We hebben van maandag tot vrijdag zonder onze persoonlijke spullen gezeten, wat bijzonder stressvol was omdat we reisden met een 1-jarige baby en deze vakantie speciaal was voor ons huwelijksjubileum.
In totaal heb ik tussen de 2.000 en 3.000 euro uitgegeven aan deze vakantie, die compleet verpest werd door de slechte communicatie en gebrekkige service van Corendon. Tot op heden is mijn klacht nog steeds niet naar behoren behandeld. Het enige wat ik heb ontvangen is frustratie en teleurstelling.
Ik verwacht op zijn minst een serieuze compensatie voor het enorme ongemak en de stress die deze situatie heeft veroorzaakt, maar tot nu toe lijkt er weinig actie te worden ondernomen.
René
op 16 september 2024
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2024
Reis geboekt met retourvlucht om 12.45 uur. Blijkt door Corendon gewoon naar 20.45 gezet. 8 uur later!!
Geen bericht. Helemaal niets. Kom je op Schiphol aan kun je niet naar huis omdat de treinen niet rijden. Nooit meer Corendon. TUI doet hetzelfde. Waardeloze maatschappijen.
Van Wijngaarden
op 15 september 2024
bestemming: Turkije / Dalyan, reisperiode: augustus 2024
Reisbegeleiding op locatie goed/ bij klachtenaervice Nederland ronduit asociaal te woord gestaan door een koorbal die pleiten tot zijn grootste hobby heeft gemaakt.
In de rede vallen , voorbarige en onjuiste conclusies trekken echt walgelijk.
Ik ga hierdoor nooit en nooit meer met Corendon.
Als oud vuil en minderwaardig behandeld.
Hans de Bruijn
op 11 september 2024
bestemming: Turkije / Dalyan, reisperiode: september 2024
Het hotel is prima en krijgt het cijfer 9. Maar het is nu voor het 3de jaar op rij dat de vluchten worden gewijzigd. Dit jaar zelfs 2x. Het wordt een tijd dat Corendon e.d eens vanuit de politiek aangepakt gaan worden en de rechten van de reiziger beter gaan worden. Ik heb het idee dat het wijzigen van vluchten de normaalste zaak zijn geworden. En ze vragen voor alles extra. Maar anders om heb je nergens recht op. Ook het extra betalen als je een standaard stoel als je deze wil plannen belachelijk....
Erik
op 10 september 2024
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2024
Vliegreis + hotel geboekt voor 18 personen, later nog voor enkele honderden euro's koffers bijgeboekt tegen betaling. Nu de reis aanstaande is en we in kunnen loggen bij Brussels Airlines blijkt dat standaard 23kg ruimbagage per persoon inbegrepen is in het (economy)vliegticket. Dit expliciet nagevraagd obv onze boekingsnummers bij Brussels Airlines en wordt inderdaad bevestigd. Contact gehad met Corendon, weigeren de onterecht in rekening gebrachte kosten vwb bagage te restitueren omdat het nu eenmaal hun voorwaarden zijn?! Dit is gewoon zakkenvullerij.. eens en nooit weer.
N de groot
op 9 september 2024
bestemming: Griekenland / Rhofod, reisperiode: oktober 2024
Ik was heel tevreden over Corendon. Nu wil ik boeken met 100 euro korting op waarmee ze adverteren en nu wordt gezegd dat het per kamer is. Vind ik niet kunnen.
Kees
op 8 september 2024
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: september 2024
Omdat coremdon je.excursies.aanbied die dubbel.zo duur zijn.als.dat.ze.werkelijk.zijn ik raad.iedereen aan om geen excursies te.doen bij corendon!!! Kijk eerst bij get your Guid en vergelijk dat schild vaak meer dan de.helft vieze vuile oplichters
Joost
op 7 september 2024
bestemming: Lesbos / Petra, reisperiode: augustus 2024
Verkeerde voorstelling van hoe het er in werkelijkheid uitziet. Foto’s van nieuw gedeelte gebruikt voor oude. Klachten zijn kennelijk al jaren bekend bij Corendon maar doen er niets mee. Corendon zou Hotel Theofilos niet meer moeten aanbieden. Is oud slechte bedden alles is kapot of gaat kapot. Zwembad werd door inspectie en politie deze week gesloten. En vervolgens gaat het weer open zonder dat er iets is gedaan.
Eugene Huveneers
op 3 september 2024
bestemming: Gambia / Kololi, reisperiode: november 2023
Wij zijn vaak al met deze reisorganisatie op reis gegaan.
Vaker , komt doordat deze reisrganisatie steeds aan onze verwachtingen heeft voldaan.
Nu ,deze keer was hun aanbevolen hotel niet goed.
Probleem hygiene en voedselkwalirteit.De Corendon gastvrouwen aldaar hebben alles maar ook echt alles gedaan om onze vakantie te redden, door zelfs gratis omboeking aan te bieden.
Geen gebruik van gemaakt , maar desondanks hebben ze ons daarvoor een behoorlijke reussom gerestitueerd.terwijl het een aangelegenheid van het hotel was en Corendon hier totaal buiten stond!
Top en erg klantvriendelijk.
Frank Heesakkers
op 19 augustus 2024
bestemming: Turkije / Side/Colakli, reisperiode: juli 2024
Aangekomen, niet de suite van 110 m2 gekregen en werden in een 58m2 gestopt zonder overleg. Ook de service was slecht. Kamelya Aishen nooit meer zwaar teleurstellend
JM Bouhof
op 13 augustus 2024
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2024
Koffer is op terugreis niet meegekomen naar NL. Later bericht dat die terecht was maar rits is opgebroken. Nieuwe koffer maar Correndon vindt de schade te klein. Kan nieuwe rits in laten zetten of nieuwe koffer kopen. Wat een waardeloos bedrijf, voor mij gelijk laatste keer geweest!
Pitie
op 6 augustus 2024
bestemming: Turkije / Kumkoy, reisperiode: juni 2024
Goede service, eten en drinken ruime keuze.Strandstoelen en parasols en eten endrinken op het strand gratis.
Jantje Doek
op 4 augustus 2024
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: mei 2024
Was perfect. Appartement Curinjo zeer centraal oveal 10 min met auto vandaan. Was super.
Anita
op 2 augustus 2024
bestemming: Noord Macedonië / Ohrid, reisperiode: juni 2024
Hotel was kleinschalig, sober ontbijt, verder prima. Heel prettig personeel die heel behulpzaam zijn. De excursie via corendon is onpersoonlijk en veel te massaal. Via de plaatselijke touroperators leuke excursies gedaan.
Jacqueline Allart
op 2 augustus 2024
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2024
Goed georganiseerd, alles verliep goed en hostess was er voor je.
Paula
op 25 juli 2024
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2024
Mijn vakantie is verpest door het missen van de heenvlucht door slecht grondpersoneel. Corendon neemt geen verantwoordelijkheid. En zijn niet meedenkend of klantvriendelijk.
Ik heb een nieuwe vlucht moeten boeken en was daar teveel geld voor kwijt. Schandalig. Transfer waar ik voor had betaald kreeg ik ook niet.
Ze hebben geen klachtenafdeling.
Ik voel me niet serieus genomen als klant.
Koetsier
op 18 juli 2024
bestemming: Hotel Pasa BeachMarmares / Marmares, reisperiode: juni 2024
Onze reis ging naar Bodrum, maar op onze boardingkaarten stond ingevuld, Heraklion. De rollator van mijn partner is doorgestuurd naar Heraklion De koffers zijn naar Bodrum gebracht,
De corendon hostes hebben we direct daarvan in kennis gesteld.
Ze gaf aan dat ze dat ging verzorgen, we hebben haar de resterende dagen niet meer gezien of gehoord.
Als je naar Turkye gaat moet je Turks en/of Engels goed kunnen spreken en verstaan, Het is voor oudere mensen die geen Turks of Engels spreken af te raden, want de Turken negeren je gewoon.
Fatsoen kennen ze niet, ze horen niet bij de EU, apart volk wat niet prettig is voor Nederlanders,
Geklaagd bij Corendon in Nederland , die zeggen glashard, dat het allemaal aan jou ligt.
Nooit meer naar Turkye en nooit meer met Corendon, Ze weten de mensen met goedkope reisjes te lokken. Gee prettige reisorganisatie, eens maar nooit meer.
Manuel kandli
op 8 juli 2024
bestemming: Nederland / Maastricht, reisperiode: mei 2024
We waren een gezin van 4 en we vlogen met volledig kapotte stoelen, dus met weinig veiligheid en de veiligheidsgordels die niet sloten.. nooit meer bij dit bedrijf. Ik blijf liever thuis als ik zo moet vliegen
J.Stevens
op 8 juli 2024
bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: juni 2024
Bij het boeken van de reis ( voor zes personen) gaf de website van Corendon de mogelijkheid om voor 32 Euro p.p een ruimere kamer te boeken. Aangezien we met drie personen op de kamer zouden verblijven vonden wij dit wel prettig en hebben voor dit extra bedrag ( totaal 192 Euro) bijbetalen gekozen. Bij aankomst in het hotel bleek er helemaal geen ruimere kamer te bestaan. M.a.w : dit extra geld hebben wij voor niks betaald. Ik heb meteen met Corendon contact op genomen en het ook met de hostes van Corendon besproken. Bij thuiskomst opnieuw contact met Corendon opgenomen en op een omslachtige manier de klacht opnieuw moeten melden. Paar weken niks gehoord om vervolgens een mail te krijgen waarin ze zichzelf volkomen vrij pleiten. In iedere volgende mail die ik kreeg op mijn reactie werd weer een ander verhaal verteld ,maar het kwam iedere keer er op neer dat we dit geld gewoon kwijt zijn. Het hotel was overigens prima en is zeker voor herhaling vatbaar. Maar de manier waarop Corendon met zijn klanten om gaat is ronduit schandalig en is voor ons reden de volgende keer voor een andere reisorganisatie te kiezen !
D. Visser
op 12 juni 2024
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juli 2024
Op d.d. 11-06-2024 heeft een medewerker van Corendon telefonisch contact opgenomen met mij. Het verhaal volgens deze medewerker is dat er een belangrijke wijziging is t.a.v. de reis. De medewerker gaf aan dat er op
zondag geen vluchten meer vertrekken (vanuit de reisorganisatie) en dat wij een keuze hebben om de reis te wijzigen naar 8 dagen met daarbij een restitutie berekend naar rato. De andere optie die mij werd voorgelegd is een verlenging van de reis naar 15 dagen en dan zou ik een behoorlijk bedrag zou moeten bijbetalen. De medewerker noemde wat bedragen die ik zou moeten
bijbetalen, waarbij ze steeds foutieve bedragen doorgaf en dit maakte het voor mij een onsamenhangend verhaal. Ik gaf bij de medewerker aan dat ik deze reis al ruim 6 maanden geleden had geboekt en alles heb betaald en dat ik het onredelijk vind dat ik zou moeten bijbetalen voor de slordigheid en het niet nakomen van de overeenkomst vanuit Corendon. Ik vraag de medewerker om e.e.a. voor mij op de mail te zetten, waarop de medewerker zegt u moet nu beslissen, anders is het hotel straks niet meer beschikbaar. Waarop ik aangaf dat alles mij overvalt en dat het niet helemaal duidelijk is wat e.e.a. voor mij betekent. Medewerker heeft toegezegd om e.e.a. op de mail te zetten vandaag. Rond 18:00 uur nog niks vernomen, waarop ik weer contact heb gelegd met Corendon. Ik werd geholpen door een andere medewerker en deze kon geen wijziging zien en
geen notities t.a.v. contact. Slordig Corendon! Wat een stress vlak voor mijn
vakantie! Ondertussen is er nog steeds geen passende oplossing gekomen en hoor ik niks vanuit Corendon. Ik zou niemand adviseren om hier een reis te boeken.
Van uden
op 5 juni 2024
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2024
Ik kreeg mijn gereserveerde stoelen niet toe gewezen maar er wel voor betaald op 03-06-2024 reserveernummer 2061493 ik heb voor de stoelen 6Fen 6E betaald met uitzicht naar buiten maar kreeg nu ander plaatse op rij 11 stoel A en B toegewezen en deze had ik maar te ACCEPTEREN nu zat ik drie en een half uur alleen tegen mijn voorganger en een blinde wand aan dus geen raam zoals ik er bij die andere plaatsen die ik heb geboekt en bevestiging wel had ik vind dit een grove schande zoals met mij en mijn vrouw is omgegaan
Daphne
op 30 mei 2024
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2024
Vakantiepret op voorhand verpest. Helaas kun je niet lager dan een 1 geven, anders had ik dat wel gegeven.
Aanstaande zaterdag vertrekken we naar Ibiza. We hebben hier een hotel geboekt en de reis voor 7 dagen was 2000 euro, een erg hoog bedrag. In de reviews zien wij continu overlast terug van constructiewerken. In april 2024 hebben we hierover gemaild en gevraagd of dit aan de orde zou zijn tijdens onze vakantie. Het antwoord is dat dit eind april afgerond zou zijn. Helaas zien wij ook in mei reviews over overlast. gisteren en vandaag gebeld. Dan krijg je wisselende antwoorden. Het zou vandaag of morgen klaar zijn. Ik krijg argwaan.. Ik heb op mijn beurt het hotel gebeld (dit zouden zij toch moeten doen als tussenpartner?) om dit te verifiëren want Corendon kon verder ' niets betekenen '. Het hotel geeft inderdaad aan dat het restaurant in het resort tijdens ons verblijf wordt verbouwd én dat de gemeente tijdens ons verblijf een tweede project start naast het verblijf. Dit gesprek had ik opgenomen en wilde ik aan de agent laten horen van Corendon. Ze wilde hier niets van weten.
Hun oplossing? Wacht tot je aangekomen bent en ervaar de overlast. Je kunt dan contact opnemen met een agent, tijdens je vakantie van 2000 euro. Volkomen absurd. Op de vraag of ze zelf het hotel (of de reisleiding op locatie) kunnen bellen was het antwoord nee. Ze hadden namelijk zelf van het hotel te horen gekregen dat het morgen klaar zou zijn. Op de vraag wanneer zij dit bericht hadden gekregen, konden ze geen antwoord geven en ze hadden dus geen idee hoe oud dit bericht was. Je mag toch minstens verwachten dat je serieus genomen wordt.
De reisleiding heb ik gesproken, want die contact gegevens had ik gelukkig wel gekregen tijdens mijn eerste contact. Die gaven op hun beurt aan dat zij niets konden doen tot onze vakantie was begonnen. Contact met Nederland kon ze niet krijgen geeft ze per Whatsappbericht aan. Hier hebben we dus ook niets aan.
Wat een aanfluiting dit zeg.. Hier wordt je echt kwaad om.
G. Hiemstra
op 2 mei 2024
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2024
We kregen bericht van Corendon dat ons geboekte hotel "Horizon Beach" in Kreta overboekt was! Heel vreemd, de reis al in November geboekt en nu opeens een overboeking. We kregen wel een alternatief aangeboden maar dat was niet waar wij voor gekozen hadden, dus hebben we een ander hotel geboekt in Turkije. Helaas moest er weer geld bij, we hebben geen vertrouwen meer in Corendon en zullen waarschijnlijk ook niet meer gaan boeken bij Corendon een volgende vakantie.
Couwenberg
op 29 april 2024
bestemming: Turkije / Gazipasa, reisperiode: juni 2024
Terugreis is twee maal gewijzigd. Eenmaal op een andere dag. De tweede maal de eind bestemming. En dan ook nog eens de aankomst 2.5 uur later. Moeten we zelf maar het vervoer regelen en betalen om op de eindbestemming te komen.
Jongkwan
op 27 maart 2024
bestemming: Curaçao / Apeldoorn, reisperiode: maart 2024
Bizar slechte klachtafwikking! Reageren nergens op. Telefonisch sta je een halfuur in de wacht en kreeg je steeds te horen de wachttijd naar verwachting minder dan 1 minuut duurt. Na drie kwartier maar op gehangen. Tenenkrommend!!! Daarnaast geen reactie via chats of verstuurde klacht via e-mail. Nooit via deze partij boeken. Wat een amateurs! Bizar, echt bizar slecht.
Dimitri Jambe
op 27 maart 2024
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2024
Bij aankomst aan ons hotel rond 21u werd ons verteld dat er geen kamer was en we tot 1u 's nachts zouden moeten wachten met onze dochter van 4. Ondanks al mijn pogingen om aan de ingewikkelde klachtenprocedures van Corendon te voldoen werd geen correcte compensatie voorgesteld. Een reischeque van 75 euro staat totaal niet in verhouding tot de ernst van het incident. Ik boek in de toekomst elders.
Aad d V
op 27 februari 2024
bestemming: Turkije / Gumbet, reisperiode: juli 2024
De reis moet nog gaan beginnen maar de start is zo vreselijk slecht al , we gaan met de hele fam op reis Opa Oma onze dochters en mannen en 4 kleinkinderen 10 pers in totaal ,we boeken vanuit Rotterdam daar wonen wij en in de omstreken .Krijgen we eind Jan een mail dat onze reis omgezet is naar 020 ????????? verschrikelijk zeg normaal kunnen we met de bus naar Rotterdam Airport afreizen ...en nu dus met 3 auto's naar 020 plus parkeren al daar ....Telf contact gehad daarover maar helemaal niets tegemoet komen van Corendon schandalig we boeken Rotterdam en dat is niet zomaar ,wat een nep zeg dat Corendon enne ojaa we vliegen vanaf 020 met Transavia is gezegd geworden ....nou dat is het enigste pluspuntje dus ,,,wat een klotezooi zeg dat Corendon
Michael
op 3 februari 2024
bestemming: Nederland, reisperiode: februari 2024
Vandaag informatie proberen te krijgen over een reis naar Griekenland.
Aan de telefoon 25 minuten gewacht , en toen uiteindelijk geholpen door ene Marjolein, deze vrouw wilde al vanaf begin af aan niet helpen, was niet geïnteresseerd in ons verhaal en zette ons vervolgens in de wacht!! heb haar na 48 min maar weg gedrukt, wat een professionele houding van deze medewerker. DUS nooit meer boeken bij Cor en Don
Niels
op 19 januari 2024
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2023
In september 2023 boekten wij onze vakantie naar Egypte. Zo naar uit gekeken om lekker even weg te zijn samen met het gezin (2volw en 1 baby). Tot onze verbazing was de reis erg duur maar hé wat is niet meer duur tegenwoordig. Toch de welverdiende vakantie geboekt. Alles verliep prima. Totdat we een paar weken voor vertrek nog even achter de laptop kropen om de faciliteiten, restaurants etc. te bekijken. Tot onze schrik was de prijs van de geboekte vakantie met 1300eu verlaagt, waarna wij de besloten Corendon te bellen en te vragen hoe dit kon. Wij kunnen begrijpen dat de prijs wat fluctueert met een paar honderd euro maar wij hadden 3400eu betaald en exact dezelfde reis was nu te boeken voor 2100eu!
Telefonisch contact opgenomen om verhaal te halen omdat er wanneer wij de vakantie boekte op de website flink geadverteerd werd met “vroegboekkorting” en andere kortingen waar wij van zouden mogen genieten. Tijdens het gesprek was ook de dame van de klantenservice enorm verbaasd dat het verschil zo groot was. Zij ging verhaal halen bij haar leiding. Resultaat, helaas konden zij niets voor ons betekenen want dit had te maken met vraag en aanbod. Met een onrustig en opgelaten gevoel gingen wij naar bed die avond. Eigenlijk op het punt om de reis te annuleren en opnieuw te boeken voor de nieuw aangeboden prijs.
Volgende dag nog een keer gebeld met Corendon om te zeggen dat wij graag wilden annuleren en de reis opnieuw zouden boeken voor de aangepaste prijs.
Dit was wel mogelijk maar dan zouden we 75% van de reissom kwijt zijn. We voelden ons erg kwaad en in de maling genomen. Toch maar voor lief genomen dat het niet meer te veranderen was en ons eroverheen gezet.
1 dag voor vertrek wilden wij online inchecken. Het online inchecken lukte niet want er bleek iets mis te zijn met de documenten van mijn man. Alles doorgenomen, bleek dat zijn paspoort bij terugkomst niet nog 6 maanden maar 5 maanden en 25 dagen geldig was. Met een misselijk gevoel weer Corendon gebeld om te vragen wat wij hieraan konden doen omdat wij de volgende ochtend al vroeg zouden vertrekken. Ik kreeg een mega geïrriteerde en onvriendelijke vrouw aan de telefoon die zei dat we morgenochtend (maandagochtend) de Egyptische ambassade moesten bellen en vragen of zij iets konden betekenen. Een onmogelijke klus om vóór 9 uur 's morgens te klaren. Ik legde dit uit waarop mevrouw zei dat de reis dan niet door kon gaan en wij ons geld kwijt waren. Wij gaven aan toch naar een oplossing te gaan zoeken die er volgens de mevrouw niet zou zijn. En oh ja of we dan wel zsm. konden laten weten of het gelukt is of niet. (Want hé, dat zijn 2 stoelen vrij). Ik zat tegen huilen aan. De reis koste 3400 euro en dat is voor een gemiddeld gezin hard sparen.
Eenmaal opgehangen heb ik het internet afgespeurd naar mogelijke oplossingen. Hier kwam ik uit bij de Koninklijke Marechaussee en dat zij een noodpaspoort konden maken waar wij Egypte mee in zouden mogen. Gebeld met hun, zij vertelde dat dit geen enkel probleem was en gaven aan dat we wel even 15min eerder moesten komen om het noodpaspoort te regelen. Jeetje wat waren wij opgelucht, de reis met ons gezin ging gelukkig toch wél door!!
Hartstikke mooie vakantie gehad en echt een super resort met alleen maar vriendelijke en behulpzame mensen! Het hotel krijgt van ons een 9+
Corendon krijgt van ons een 1 en zelfs dat vinden wij niet waardig. De manier waarop er tegen ons gesproken is en hoe slecht (of zeg maar gerust, helemaal niet) wij geholpen zijn maakt voor ons dat wij nooit meer bij Corendon zullen boeken. Echt een vreselijke ervaring. Je zou denken dat ze in deze branche, namelijk hospitality, de mensen zouden willen helpen en daar ook ongeacht de situatie vriendelijk tegen zijn. Nou niet dus.
De zelfde hotels kun je ook boeken bij TUI waar wij voortaan dit soort vakanties weer zullen boeken.
Yavuz
op 16 januari 2024
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2023
Teleurstellende Ervaring en Besluit om Niet Meer te Boeken
Beste Corendon Team,
Ik schrijf je met betrekking tot mijn recente ervaring met jullie dienstverlening en ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben over de wijze waarop mijn klacht is behandeld.
Na het indienen van mijn klacht heb ik het gevoel dat er niet de benodigde moeite is genomen om serieus naar mijn zorgen te kijken. Als trouwe klant van Corendon gedurende vele jaren had ik dit niet verwacht. Jullie excuses lijken niet in lijn te zijn met de ernst van de situatie, en dat heeft mijn vertrouwen in jullie service aangetast.
Helaas ben ik genoodzaakt te besluiten dat ik in de toekomst geen gebruik meer zal maken van jullie diensten. Als klant waardeer ik een goede klantenservice en het lijkt erop dat dit niet aan mijn verwachtingen heeft voldaan.
Ik hoop dat jullie mijn feedback serieus nemen en dat toekomstige klanten niet dezelfde teleurstelling hoeven te ervaren. Bedankt voor de jaren van dienstverlening, maar ik zal elders op zoek gaan naar een reispartner die mijn zorgen wel serieus neemt.
Francisca van der Veen
op 21 november 2023
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: november 2023
Ik zat deze keer naast iemand die een verlengstuk voor zijn gordel nodig had. Dus iemand met heel veel overgewicht. Voor mijn stoel had ik iets extra’s betaald, maar in feite had ik maar een halve stoel en de obese passagier naast mij anderhalve stoel!! Dit is voor mij een reden om niet meer met die chartervluchten mee te gaan helaas, tenzij hiervoor een rechtvaardige oplossing wordt gegeven.
Dick
op 20 oktober 2023
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2023
In de winter voor de gehele familie een vakantie geboekt met rechtstreekse vluchten Eindhoven-Antalya v.v
Dit om extra wachttijden op Schiphol te voorkomen waarvan veelvuldig melding werd gemaakt. Twee maanden voor vertrek zien we plotseling in het account dat er vanaf Eindhoven eerst een tussenlanding gemaakt wordt in…… Amsterdam Schiphol. Dit geldt ook voor de terugreis.
Dit betekent dat de reis dik twee uur langer gaat duren, alle moeite voor niks.
Maar als je in Eindhoven dan keurig op de door jou geboekte en extra betaalde stoelen gaat zitten, merk je in Amsterdam dat er daar ook mensen instappen die menen dezelfde stoelen geboekt te hebben, gedoe en boze passagiers. En de passagiers die al vanaf Eindhoven in gestapt zijn mogen ook allemaal in Amsterdam de bagage uit de schappen halen om te laten controleren. Onvoorstelbare chaos en ontevredenheid. Hoe is het mogelijk dat Corendon van deze vluchten het hele seizoen( t/m oktober nog steeds) een soort buurt bus heeft gemaakt. Lijkt mij ook niet echt gewenst m.b.t. het verminderen van de vliegbewegingen boven Nederland. Nee op deze manier geen Corendon meer!
EdK
op 19 oktober 2023
bestemming: / Las Palmas, reisperiode: augustus 2023
Vlucht:
Begin augustus een reis geboekt met Corendon. Vlucht incl. verblijf + transfer. Een week voor vertrek kregen wij een e-mail dat de terugvlucht is gewijzigd van 20.40u naar 23.59u. Een dag na aankomst met de reisleider gezeten voor info. Uiteraard gevraagd naar het vreemde tijdstip en waarom we verder geen info kunnen vinden over de vlucht. Daar kon hij geen antwoord op geven, we moeten de app maar downloaden voor info. Toen ik zei dat ik me niet verplicht wilde voelen om persé en app te downloaden, kon ik ook gewoon inloggen op mijn account en bij de reservering kijken. Ok, iedere dag ingelogd, geen info. Niks. Op de vraag of wij de kamer langer konden aanhouden de laatste dag, moesten we weer terugkomen bij de receptie de ochtend van vertrek. Lichtelijk geïrriteerd, omdat er 0 info over de vlucht en transfer was, wisten we niet hoe we onze laatste dag moesten invullen op vakantie. Wel een kamer, geen kamer? Hoe laat worden wij opgehaald? Pas op de dag van vertrek nieuwe info, vlucht weer gewijzigd van 23.59u naar 01.55u. LET OP: je betaald altijd meer voor een gunstig tijdstip zoals 20.40u (of overdag) maar vliegt dus om 01.55u. Dat is afzetting en misleiding van Corendon (lees meer reviews, Corendon doet dit vaker). Bemanning aan boord gaf aan dat we vanwege restricties niet vóór 07.00u mochten landen op Schiphol, dus moesten we nog een kwartier langer wachten om te vertrekken. Uiteindelijk kwamen we na 07.30u aan op Schiphol. Eenmaal thuis contact opgenomen met Schiphol, of het klopt dat zij op die dag restricties hadden. ---> Nee, dat hadden ze niet.
Reisleider op bestemming:
Best een aardige man maar beetje opdringerig met info over Nederlandse snackbar waar je lekker Nederlandse snacks kunt eten. Heerlijke frikadellen en kroketten, aardige eigenaresse en erg de moeite waard om heen te gaan. Daarnaast misleidend over auto huren. Beste was toch écht om een nieuw model auto te huren via Corendon incl. alle verzekeringen etc. voor de beste prijs én incl. auto wordt gebracht en weer opgehaald. 'laat je niet overtuigen door lokale verhuurbedrijven want daar betaal je altijd extra voor allerlei verzekeringen en krijg je oude auto's'. Ok, wij een auto gehuurd voor paar dagen via Corendon. Uiteindelijk uurtje later toch besloten om de auto 1 dag eerder in te leveren. Dat kon gelukkig zonder gedoe gewijzigd worden. Dat was dus fijn. Maar op de dag dat de sleutel werd gebracht, was de jongen van het bedrijf ook letterlijk binnen 2 minuten weer weg. We moesten zelf de auto zoeken op de parkeerplaats. Ok, wij auto gezocht. Komen we aan bij kenteken. Vieze oude auto. Vies aan de buitenkant, vies aan de binnenkant, halve tank en bijna 10 jaar oud. Het kwartje viel waarom hij zo'n haastige spoed had om weg te gaan. Totaal niet waar we voor hebben betaald en wat ons is aangeboden. Lichtelijk geïrriteerd reisleider gebeld, moesten foto's doorsturen. Omdat we toch op pad wilden en niet de hele dag 'kwijt wilden' zijn we plekjes gaan bezichtigen omdat de reisleider nog terug zou bellen. Reisleider belde en zijn aanbod was om na 16.00u een vervangende auto te krijgen of de volgende ochtend een vervangende auto. Wij besloten om toch te kiezen voor de volgende ochtend omdat we al op pad waren en het echt zonde vonden van de dag om over en weer te rijden en te wachten. Toch bij ander verhuur bedrijf gekeken. Prijzen waren echt bijna 4x goedkoper incl. alle verzekeringen voor dezelfde auto! Uiteindelijk auto ingeleverd en nieuwer model de volgende ochtend gekregen. Geen compensatie. Ik heb het vermoeden dat ze dit trucje vaker uithalen en dat dit een auto is die ze bij de verhuurder zelf gebruiken voor personeel en klusjes etc.
Tip: ga eerst zelf op onderzoek uit in de buurt en vraag daar naar de prijzen etc. voordat je je laat overtuigen door Corendon reisleiders. Ga op je gevoel af en huur een auto waar het voor jou fijn voelt.
Tip voor claim indienen:
-Log in op je account
-Ga naar klacht indienen rechtsboven
-Vervolgens zie je een hoop tekst, zoek de alinea met claim indienen en klik 'hier'
-Je wordt doorverwezen naar een pagina met het e-mailadres waar je je claim kunt indienen
Er zijn genoeg voorbeeldbrieven online die je kunt aanpassen naar jouw situatie.
Jammer, het regent klachten en claims bij Corendon. Weet niet of het bedrijf nog bestaat over 5 jaar als ze zo slecht omgaan met hun klanten. Voor ons geen Corendon meer.
Marcel Nuij
op 17 oktober 2023
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: september 2023
Het Hotel was top, maar de aangepaste vliegtijden zeer ongunstig.
De hotelaccommodatie was top. De vluchten waren slecht. Aankomst Hotel 05.00 uur en vertrek terugvlucht 03.00 uur.
Bijna 12 uren ronddwalen op resort zonder kamer!!!
Vluchttijden waren veranderd en desondanks werden de reizen verkocht met andere (gunstige) vliegtijden. Klachten (schriftelijk/reisleider en telefonisch) niks van vernomen.
Moon
op 10 oktober 2023
bestemming: , reisperiode: september 2023
Nooit meer Corendon. Zowel heel- als terugreis als het hotel waren zwaar waardeloos. Heel veel geld voor betaald. Heen reis met een vliegtuig dat rammelde aan alle kanten, stewardess leek ongeveer 16 jaar in een broek met t-shirt. Vlucht uiteraard naar een incourante tijd omgezet door Corendon. Terugvlucht geen bericht over inchecken of enige andere informatie, en op het vliegveld stond het vluchtnummer niet op de borden. 'Er werd aan gewerkt' maar ondertussen moet je het maar zelf bedenken waar je vliegtuig staat.
Hotel was een aanfluiting. Parasols te weinig en die er stonden stuk, met 2 kleine kindjes op 1 hoog geplaatst terwijl wij gevraagd hadden op kamers op de begane grond naast elkaar. Was niet mogelijk bij inchecken omdat het hotel vol zat om vervolgens de inchecker na ons te vertellen dat er in de club nog wel iets vrij was.
NOOT MEER met Corendon.
Frans Verschoor
op 6 oktober 2023
bestemming: Turkije / Antalya / Kemer, reisperiode: september 2023
Dronken kapitein tijdens een Blue Cruise
Er werd wiet gerookt aan bord
De veiligheid aan boord was ver te zoeken
Aangeboden tours klopten niet
Loopplank bleef anderhalve meter boven de grond handen, gasten moesten via een ladder van de loopplank af
Zwemladder hing met een kromme schroef aan de romp, was spekglad ...
Dinghy was lek en werd tijdens het varen met een voetpomp opgepompt. De dinghy was instabiel, tijdens het overstappen zakte de zijkant weg en ik viel met mijn rechterbeen tussen twee treden van een zwemladden. De kaptein in paniek.
De informatievoorziening tijdens de Blue Cruise was gewoon niet aanwezig
Ik heb klachten gespuid halverwege de vakantie, moet 8 weken wachten op een reactie van Corendon
mijn reserveringsnummer was 4856881
Clement
op 5 oktober 2023
bestemming: / Argassi, reisperiode: augustus 2023
Goed geregeld, prima vlucht, weinig oponthoud, geweldig Hotel Anemona Beach,
Jolanda
op 29 september 2023
bestemming: / Egypte, reisperiode: oktober 2023
Geboekt vanwege gunstige reistijden - voor vertrek vluchten ingrijpend gewijzigd van dagvluchten naar nachtvluchten. Is niet mogelijk met mijn zoon met handicap. Niet mogelijk om om te boeken naar andere vlucht of andere bestemming via Corendon. Resultaat 2500 euro annuleringskosten. Boek nooit met Corendon voor goede vluchttijden want ze worden altijd veranderd naar zeer negatieve tijden. As simple as that.
Laurens
op 23 september 2023
bestemming: , reisperiode: juni 2023
Één grote schande dit bedrijf.
Bij Corendon een 5 sterren hotelkamer geboekt met zee zicht. Wat we hebben gekregen: een standaard kamer met uitzicht op een 10-tal airco's en een magazijndeur.
Antwoord corendon: klacht afgewezen want jullie hebben slechte geboekt op basis van ''sfeerfoto's'' op de website. Wij staan aan de kant van het hotel.
Voor ons echt letterlijk nooit meer corendon. Bij Tui betaal je iets meer maar daar krijg je zoveel meer voor terug. De klantenservice is te triest voor woorden. De reisleiding ter plekke was onbeschoft, nonchalant en niet behulpzaam. Daarnaast waren ze moeilijk of niet bereikbaar, hun ''noodnummer'' stond zelfs uit.
Corendon organisatie behandeld klanten als honden. Ze wordt nog net niet uitgelachen in je gezicht nadat je een klacht hebt ingediend.
José
op 20 september 2023
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2023
Service Corendon is echt NUL.
Voor de heenreis werden mijn gunstige vluchttijden en vluchthaven al veranderd van 7.00 uur naar 19.15 s'avonds. Dus niet vliegen op Gazipasa maar naar Antalya met een transfer van 3 uur i.p.v 1 uurtje Na een kwade mail, kreeg ik een telefoontje dan ik s'middags om 15.30 kon vliegen, maar toch op Antalya. Dit heb ik dan toch maar geaccepteerd zodat ik niet midden in de nacht zou aankomen. Eind goed al goed zou je denken. Helaas niks is minder waar. 4 Dagen voor vertrek een mail met opnieuw met veranderde vluchttijden, maar nu voor de terugvlucht. I.p.v. 23.10 s'avond werd het 13.05 s'middags!!!!!!!! en JA HOOR weer stelen ze een dag van je. Ik had half pension geboekt, dus op dag 1 en de laatste dag mis je het ontbijt en avondeten. Waar wel voor betaalt is. Na verschillende mailtje en telefoontjes, krijg je doodleuk te horen dat dit overmacht is. En dat Corendon dag 1 en de laatste dag wel als vakantiedag zien, dat jij er niks aan hebt boeit ze niet. Wel opvallend dat het altijd ten nadelen van de reiziger is. E komt nooit een mail met u kan een dagje langer blijven. De terugvlucht was gelukkig wel vanaf Gazipasa (moest ik blij mee zijn). Toen ik liet weten flink pissig te zijn en ik vroeg of er niet een latere vlucht vanaf Antalya was, kwam de dame met een oplossing, als 220 euro bijbetaalde kon ik wel een latere vlucht krijgen vanaf Antalya. Ik dacht dat ik het niet goed hoorde, ik moet van Corendon accepteren dat ze mijn vlucht om boeken van Gazipasa naar Antalya en als ik erom vraag moet ik 220 euro bijbetalen. Je zou bijna denken dat dit een verdienmodel is. Gunstige vluchttijden op luchthavens zijn een flinke kostenpost voor Corendon, vooral op Schiphol. Deze tijden worden weergegeven bij verkoop van vakanties, maar wanneer de periode van het kopje “onder voorbehoud” dreigt te verstrijken, gaat Corendon voor de goedkoopste tijden. In ons geval is dus onze hele vlucht verdwenen en zijn wij zonder pardon doorgestoten naar een vlucht van Transavia. Achteraf blijkt ook dat Corendon dit wel vaker doet vanuit ervaringen van anderen. IK weet 1 ding zeker, dit is de laatste keer dat ik bij CORENDON boek. Wat een serviceloos /slecht bedrijf. Verschuilen zich alleen maar achter overmacht en u heeft het geaccepteerd ( kijk maar in 2.6. van de voorwaarde) Betalen mag je, maar je krijgt geen enkele service.
Heynickx
op 18 september 2023
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: september 2023
Auto gehuurd via Corendon in Samos Sun bij de firma Aramis, NOOIT MEER! Let er aub mee op, want word verkocht als All risk verzekering, maar dat is het allesbehalve,lees de kleine lettertjes.Voor meer info mag je altijd bericht sturen.Je moet eerst alles betalen,en dan alles terug vorderen van Corendon, en die hebben in de kleine lettertjes van het contract vanalles staan waardoor ze er onderuit proberen te komen.Gelukkig heb ik me niet laten afdreigen, maar ben toch geld eraan kwijt geraakt.Huur bij de firma ARAMIS in Samos aub GEEN auto!
Nikki
op 15 september 2023
bestemming: , reisperiode: juli 2023
Op de heenweg(6 juli CD 451) een vertraging van 7 uur! Na anderhalf uur op de taxibaan werden wij uit het vliegtuig gehaald, omdat de remmen van het vliegtuig vast stonden. Als pleister op de wond compensatie aangevraagd, maar volgens Corendon stond het vliegtuig in een kuil op de taxibaan. Officiële correspondentie vanuit Schiphol krijg je niet te zien, maar 7 uur erover doen om te constateren dat het vliegtuig in een kuil staat lijkt mij sterk en anders zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer onprofessioneel. Ow voor tijdens de 7 uur durende wachttijd krijg je natuurlijk wel een ruime voucher van € 6,75 waarbij je als klant op Schiphol wel 1 hele bak koffie kan halen. Tevens tijdens het wachten 0,0 informatie vanuit Corendon, omdat wij via Suntip geboekt hadden, waardoor wij dus 7 uur lang achter medepassagiers aan hebben moeten lopen. Corendon echt NOOIT MEER
Iliass
op 6 september 2023
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2023
Corendon vliegvakanties heeft een zwaar gebrek aan empathie en denkt helemaal niet mee aan oplossingen.
In April een complete vakantie geboekt van 27 augustus t/m 3 september naar het Miracle Resort in Antalya. Vluchttijden van en naar Schiphol waren ongunstig voor ons en dus besloten om via Rotterdam te vliegen, ondanks dat wij in Amsterdam wonen. Vervolgens worden na een aantal weken de vluchttijden gewijzigd naar erg ongunstige tijden voor mijn gezin en ik, zonder notificatie. Blijkt dat de vluchttijden van Schiphol opeens wel gunstig zijn. Nog geen probleem gelukkig. Ik heb meteen actie ondernomen en de luchthaven laten wijzigen voor de heen en terug reis. Wijzigingskosten waren 30 euro. Luchthavenbelasting van Schiphol was ook al een stuk hoger dan Rotterdam, dus in totaal 190 euro duurder uitgekomen.
Iets langer dan 2 weken voor de terugreis worden de vluchttijden plotseling voor de 2e keer gewijzigd. Ook dit keer zonder enige notificatie. Ditmaal voor de terugreis vanuit Antalya naar Schiphol. Na de wijzigingskosten in eerste instantie betaald te hebben zouden wij zondagmiddag 3 september aankomen op Schiphol. Ondanks dat wij voor terugkomst op 3 september hebben geboekt, veranderde de aankomst naar 00.15 op 4 september. Blijkt dat de vlucht in de middag met Corendon door Corendon zelf is geannuleerd en wij automatisch met een nachtvlucht mee moesten vliegen met Transavia.
Hierbij nogmaals meteen contact opgenomen met Corendon. Ik heb de situatie uitgelegd en verteld dat deze nachtvlucht voor ons geen optie is. Ik heb namelijk een gezin met 3 jonge kinderen waarvan er 1 leerplichtig is en op 4 september zijn eerste schooldag heeft wat uiteraard erg belangrijk is. Wettelijk gezien mag deze dag vanwege een vakantie ook absoluut niet gemist worden door leerlingen. Uiteraard ook aangegeven dat wegens het wijzigen van vluchttijden ik al extra kosten gemaakt heb. Nu had Rotterdam opeens wel (opnieuw) een gunstige aankomsttijd. Ik voelde mij erg in de maling genomen maar desondanks was ik bereid opnieuw de wijzigingskosten te betalen om de terugreis te wijzigen van luchthaven. Mijn zoon mocht op geen manier de eerste schooldag hierdoor missen. Helaas toont Corendon ook voor de ontwikkeling en achterstand van onze kinderen geen enkele interesse.
Van de klantenservice kreeg ik te horen dat dit de enige vlucht was op die dag naar Schiphol waar het voorheen eigenlijk 2 vluchten waren. Hierna verzocht om de terugvlucht te wijzigen naar de gunstige aankomsttijd van Rotterdam Airport. Blijkt plotseling dat dit ook niet mocht ondanks dat wij langer dan 2 weken van tevoren contact hebben opgenomen. Heb nadrukkelijk aangegeven dat dit echt geen optie voor ons is en dat wij door de gang van zaken ons erg misleid voelen door Corendon.
Helaas interesseerde de medewerkers van Corendon dit op geen enkele manier. Zij hebben hun beleid en daar eindigt het. Annuleren zou mij meer dan 1500 euro kosten. Ik begrijp dat de vluchttijden onder voorbehoud zijn tot 2 weken voor de vlucht maar bij een aangename klantenservice bestaat ook nog zoiets als empathie bij een ongelukkige gang van zaken. Zeker wanneer vanuit het oogpunt van de klant met alle macht geprobeerd is dit op te lossen. Het aantal weken dat de luchthaven voor vertrek gewijzigd mocht worden bleek achteraf meer te zijn dan 2 weken, dus ook dit was voor hun geen optie.
Je zou bijna denken dat dit een verdienmodel is. Gunstige vluchttijden op luchthavens zijn een flinke kostenpost voor Corendon, vooral op Schiphol. Deze tijden worden weergegeven bij verkoop van vakanties, maar wanneer de periode van het kopje “onder voorbehoud” dreigt te verstrijken, gaat Corendon voor de goedkoopste tijden. In ons geval is dus onze hele vlucht verdwenen en zijn wij zonder pardon doorgestoten naar een vlucht van Transavia. Achteraf blijkt ook dat Corendon dit wel vaker doet vanuit ervaringen van anderen. Niet heel vreemd wanneer je ervaringen van anderen leest op het internet, en dan heb ik het niet louter specifiek over het wijzigingen van vluchttijden.
Dit was voor mij de eerste keer met Corendon maar hoogstwaarschijnlijk ook de laatste keer. In het vervolg vlieg ik wel met TUI. Ik kan oprecht zeggen dat ik deze gang van zaken nog nooit eerder heb meegemaakt.
P.S. En neem al helemaal geen Privé transfer van Corendon van en naar de luchthaven op de bestemming. 118 euro betaald voor 2x een rit van 20 minuten. Ik ging voor gemak voor ons gezin maar achteraf gezien had ik dit nooit moeten reserveren. Eigen schuld. Andere taxibedrijven hadden mij in Antalya voor 10 euro per rit kunnen brengen.
Anja
op 26 augustus 2023
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2023
Geboekt in mei voor een vlucht 7-10-23 om 7.00 uur heen. Wordt 19.05 heen en terug 14.20 wordt 21.05. Voelen ons nu al genaaid. Nu hopen dat er niet nog meer gaat tegenvallen.
Martin D
op 15 augustus 2023
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2023
Wij als familie hebben de afgelopen 4 jaar vlucht en hotels naar aller tevredenheid vakanties bij CORENDON geboekt. Echter dit jaar weet ik niet wat er aan de hand was maar de communicatie en begeleiding aan CORENDON zijde over de vertraagde vlucht CD 423 op 22 juni was beneden alle peil. Niet op de hoogte houden over de voortgang, transport van en naar overnachtingshotel. Deze zaken hebben wij allemaal zelf moeten regelen. Ook de communicatie op de dag van vertrek was niet goed. Vetrektijd slecht aangegeven en service in vliegtuig van een minimaal niveau. Dit brengt ons vertrouwen in CORENDON tot een laag niveau en raden wij mensen af om nog bij CORENDON te boeken. Zelfs de afhandeling van de claim voor het missen van een deel van onze vakantie werd afgedaan met een smoesje en konden wij na ons geld fluiten. Dit soort reisorganistie's moeten gelijk uit de markt worden gehaald want zij zijn niet te vertrouwen.
Maria C
op 15 augustus 2023
bestemming: / Hugarda, reisperiode: augustus 2023
Helaas moet ik mijn uiterst teleurstellende ervaring delen met Coredon.Onze geplande vakantie vanuit Brazilië naar Egypte veranderde in een nachtmerrie door onverwachte gebeurtenissen.
Op het punt van inchecken, slechts één dag voor ons geplande vertrek, werden we geconfronteerd met het schokkende nieuws dat onze reis zonder enige duidelijke reden was geannuleerd door Coredon. Dit bracht ons in een uiterst benarde positie, omdat we ons inmiddels op familieleden uit Brazilië hadden verheugd en terugkeren naar huis geen haalbare optie was.
Coredon bood ons als "compensatie" een verkorte vakantie van slechts 4 dagen aan, terwijl we oorspronkelijk 6 dagen hadden gepland. Dit bracht niet alleen extra vermoeidheid met zich mee, vooral voor de kinderen, maar zorgde ook voor aanzienlijke financiële en emotionele belasting, omdat we zelf vervoer moesten regelen tussen verschillende luchthavens. Het kostte ons bovendien een kostbare dag verlof om alles opnieuw te organiseren.
Als reizigers hadden we gerekend op een soepele en plezierige ervaring, maar helaas werden we geconfronteerd met stress, financiële lasten en teleurstelling.
Ik deel deze recensie met de hoop dat toekomstige reizigers voorzichtig zullen zijn bij het overwegen van Coredon als reispartner. Het gebrek aan betrouwbaarheid heeft onze vakantie veranderd in een ervaring die we liever zouden willen vergeten.
Koen B
op 12 augustus 2023
bestemming: / Orhid, reisperiode: augustus 2023
Door een defect wordt er gekozen voor een ander vliegtuig. Blijkbaar met 2 plaatsen te kort. 30’ voor boarding word ik naar de service Desk geroepen en krijg ik van een baliebediende de droge mededeling dat ik omdat ik alleen reis niet mee mag omdat er 2 plaatsen te kort zijn. Verder geen uitleg. Geen reactie van Corendon. Zelf moeten bellen en uiteindelijk contact na 35’ wachttoon. Geen oplossing tot dusver. Einde van mijn reis. Op de parking terug naar huis het vliegtuig letterlijk voor mijn neus zien opstijgen. Zero empathie!
Peter
op 8 augustus 2023
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: november 2023
Op 31mei reis naar Turkije geboekt ,bij Corendon, dat doen we al jaren in november met Corendon .
Afgezien van hier en daar een hobbel ging dat altijd redelijk goed . Nu worden we verleden week gebeld , de reis is geannuleerd!!
Waarom ? We hebben besloten om niet meer op Antalya te vliegen ,na 18 november.we hadden geboekt tot 9 december. Er werd geen alternatief geboden bv .vanaf Düsseldorf . Niets!!!
U krijgt binnen 15 dagen uw voorschot € 720 terug . Die 15 dagen zijn vandaag verstreken ! U raad het, nog geen geld gezien. Dus ga ik mijn recht bijstand verz. Erop zetten . En ook de ombudsman vlieg reizen . Conclusie . Vlieg met iedereen , maar niet!!! Met Corendon . Het is een zooitje.
Toby
op 3 augustus 2023
bestemming: , reisperiode: juli 2023
Zwaar ontevreden over Corendon
Zwaar ontevreden over Corendon. Ze hebben ons in de steek gelaten nadat wij onze heenvlucht hebben gemist.
Nadat wij netjes waren ingecheckt van tevoren en een tijdslot om 08:00 uur hadden opgegeven voor het inleveren van de bagage, besloten wij toch alvast om 07:15 uur aanwezig te zijn, want je weet het nooit.
De rij stond stil en er zat geen enkele beweging in. Onze vlucht stond inmiddels ook niet meer op het scherm. Na meerdere pogingen tot informatievraag bleven wij in ongewis. Zelfs op het moment dat de klok al 08:45 was gepasseerd kon niemand ons helpen, wat ronduit schandalig is. Op een gegeven moment werd er zelfs aangegeven dat wij het zelf maar op moesten lossen.
Hierop zijn wij om 9:10 maar de rij uit gestapt, in grote paniek aangezien wij volledig aan ons lot overgelaten werden. Er is nergens op de luchthaven een informatie/ticket punt van Corendon om met vragen of andere ongemakken terecht te kunnen. Telefonisch ook totaal onbereikbaar.
Nooit meer Corendon.
Arnold
op 27 juli 2023
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juli 2023
Perfect gewoon!
Hadden via reisbureau geboekt bij Watervalley/Neverland.
Heenreis iets vertraging vanaf Schiphol, maar aankomst was volgens planning.
Had op Schiphol wel wat meer info mogen zijn, ook vanuit vliegveld zelf.
Vlucht zelf was aangenaam. Eten en drinken genoeg en de crew (maatschappij uit Oekraïne) was uiters vriendelijk en behulpzaam.
Bij aankomst gelijk naar de balie voor je visum geleid, even invullen en klaar.
De paspoort controle was wat langzaam maar daar kan corendon niets aan doen.
Eenmaal buiten gelijk opgevangen door iemand die ons doorverwees naar het juiste busje.
Die bracht ons per abuis naar verkeerde hotel (wel bij zelfde park) maar dit werd door hotel gelijk opgelost door ons naar juiste plek te brengen (2 uur snachts).
Bij ons eigen hotel konden we inchecken. We konden eerst wat eten en drinken waarna we met een karretje incl bagage naar ons plekje werden gebracht.
Daar was het wel even slikken....
Huis(je?) Was gloednieuw en superluxe! 2 royale slaapkamers met kingsize bedden, 2 heeeeele grote badkamers en een kamer. Koelkast, goede airco's en 3 flatscreen tv's.
De volgende ochtend kennis gemaakt net de nederlands sprekende contactpersoon.
Duidelijke info en ook besloten via hem wat excursies te boeken. Zal vast goedkoper kunnen, maar hij regelt het allemaal top!
Park zelf was immens.... tientallen zwembaden, denk wel meer dan 100 glijbanen en alles super netjes. Een klein leger aan schoonmakers, groenvoorziening, obers, schoonmakers en uiteraard keuken personeel zorgt ervoor dat alle ook netjes blijft.
Op het park ruime keuze uit (ik geloof) 8 restaurants en het drinken wordt gewoon opgenomen en bezorgd zodra je ergens gaat zitten.
Ieder zwembad of glijbaan had minimaal 1 badmeester die alles in de gaten houdt.
Na de eerste dag zwemmen stond er in het huisje een bordje met vers fruit, flesjes water en een fles frisdrank.
Voor ons (gezin met 2 kindjes) was dit echt een droomvakantie. Kan me verder niets herinneren wat me tegen is gevallen.
Ik zou zo weer boeken!
Anita
op 24 juli 2023
bestemming: Portugal / quarteira, reisperiode: juli 2023
Wij hebben voor het eerst en het laatst via Corendon geboekt. Je mag van een reisorganisatie verwachten dat je ook hebt betaald voor een beetje service, maar service hebben wij gehele reis niet gehad! Heenvlucht was vertraagd, nooit wat vernomen van Corendon, als wij rechtstreeks onze vlucht bij Transavia hadden geboekt, krijgen wij nog communicatie, maar deze ging dus via Corendon, en Corendon lukt het dus niet om dit door te communiceren naar zijn klanten.. Terugvlucht was vlucht geannuleerd door noodweer, ook weer geen reactie/communicatie vanuit Corendon. Wij hebben zelf aan de bel moeten trekkken wanneer wij terug konden vliegen etc. Als je een reis via een reisorganisatie wilt boeken, doe het absoluut NIET via Corendon!! Boek of je vlucht en hotel los, of kies een andere organisatie. Lees ook maar een alle berichten over gebrek van service eind juli 2023 tijdens de bosbranden op Rhodos en Corfu bijvoorbeeld, Corendon laat reizigers in de kou staan!!!!!
Tim
op 12 juli 2023
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juli 2023
Wat een zooitje bij Corendon op Schiphol.
Gebrek aan info, beloofde updates die niet doorkomen.
Uiteindelijk na 5 uur wachten te horen krijgen dat vlucht helemaal niet meer door ging en dat de volgende vlucht de volgende dag einde middag zal plaatsvinden. 1 volledige dag vakantie weg. Ben benieuwd hoe dit gecompenseerd gaat worden
Linda vlaming
op 10 juli 2023
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2023
Altijd geboekt met corendon en alles goed, nu was het verschrikkelijk, alles was vies kapot en veroest ik ben ba 3 dagen eindelijk overgeboekt en kreeg geen excuus maar moest 200 euro bijbetalen!! Erg jammer slechte service!
Anouk
op 10 juli 2023
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juli 2022
Reistijden wederom in GROOT NADEEL gewijzigd. Nu al een paar jaar op rij. Dit zijn dus loktijden..... om keihard te veranderen. Nooit in je voordeel... dit is geen toeval maar een patroon!!!!
Sjoerd
op 27 juni 2023
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2023
Onze terugvlucht zou vertrekken tussen 20:00 en 22:00 uur. Nu is dit gewijzigd naar: 07:30 uur. We hebben 1 week geboekt, maar missen zo een hele dag. We komen vrijdag iets over 18:00 uur aan, maar moeten de donderdag nacht/vrijdag morgen daarna alweer vertrekken. We hebben een auto gehuurd waar we op die dag zelf eigenlijk niets aan hebben. We hadden dingen gepland staan en kunnen niet eens ontbijten in het hotel.
We snappen dat je vlucht kan wijzigen met een paar uur, maar hier wordt een hele dag ontnomen. Corendon geeft aan dat het niet onderdeel is van hun beleid om een tegemoetkoming te regelen, zodoende zijn wij zeer ontevreden over Corendon.
Johanna
op 13 juni 2023
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: juni 2022
De reis had vele vertragingen.
Corendon belooft een terugbetaling. Wordt niet nagekomen. zie hieronder, zwart op wit en nog niet uitbetalen na vele reminders.
Ellen
op 6 juni 2023
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2023
Het was een horror vakantie! Transfer naar het hotel verliep al moeizaam ivm airco kapot. Eenmaal in het hotel (Stella beach) onvriendelijke benaderd door het pesoneel. Onze kamer werd helemaal niet schoongemaakt, er werden gewoon handdoeken neergegooid en thats it! Mijn zoon had op dag 3 niet eens meer lakens op zijn bed, die hadden ze onder het bed gegooid! Het eten was zeer slecht....ik heb bijna 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met voedselvergiftiging. Toen ik weer terug kwam in het hotel kwam ik een ander Nederlands stel tegen, die ook voedselvergiftiging hadden opgelopen. Al met al een slecht hotel wat op de site aangeeft 5 sterren te hebben, maar naar mijn mening 1! Wij hadden een weekje geboekt, maar na dag 3 lag ik al in het ziekenhuis, dus weg vakantie en je geld waar je hard voor gespaard hebt en het hele jaar naar uitkijkt! Ik ben er ook echt heel verdrietig om van alles wat er is gebeurd. Ik zou nooit meer Turkije gaan!
J v steenis
op 5 juni 2023
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2023
Dat de receptie liegt bewijs in handen vroeg met boeken inloopdouch en balkon en straatkant word je in een hokje gezet met bad en geen balkon en tegen een blindemuur kijken raam was 80cm bij een meter
Wilfried L
op 4 juni 2023
bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: mei 2023
Op de heenvlucht op 27/05/2023 hadden we het "geluk" dat er nog 1 broodje was tijdens een vlucht van 4u40 met vertrek om 7u25
op de terugvlucht op 03/06 werden we opgepikt om 11u15 - dus vóór de middaglunch - en was het vertrek een 30 minuten vertraagd zonder aankondiging. Dus vertrek om 15u45 en deze keer hadden we het "geluk" dat we nog blij mochten zijn dat we een reep snoep mochten kopen :-)
Het verblijf was heel goed maar vliegen met Corendon gaan we toch maar niet meer doen
Cees van den Blink
op 25 april 2023
bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2022
Hoe is het mogelijk dat als je in 2022 in augustus een vakantie voor 3 weken boekt ineens 31 dagen voor vertek krijgt te horen dat het niet door gaat. Een s maar nooit meer met Corendon.
Stefan Adama
op 21 april 2023
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2023
4 dagen voor vertrek vlucht wijzigen (van 13.30 uur middag) naar 2300 uur s'avonds. Kom je 3.30 uur snachts aan (wachten op koffers + nog busreis van 70 minuten). Fijne vakantie
KN
op 23 maart 2023
bestemming: , reisperiode: april 2023
We kozen voor Corendon voor onze vakantie omwille van de vluchten
heenreis 06:00 Brussel Zaventem => 10:55 Hurghada
terugreis 11:55 Hurghada => 17:05 Brussel Zaventem
Ondanks dat we niet graag op Zaventem vliegen (liever Dusseldorf bijv) en dat Corendon het duurste was. Maar alle andere reisorganisaties hadden vluchten vanaf 15u 's avonds en het is 5u vliegen. Echt elke reisorganisatie vliegt op dit hotel en deze bestemming en ze waren allemaal goedkoper.
Nu gisteren de tickets en zijn onze vluchten omgeboekt
heenreis 15:45 Brussel Zaventem => 20:40 Hurghada
terugreis 21:40 Hurghada => 2:50 Brussel Zaventem
Me tonze dochter is dat echt niet te doen zo'n nachtvlucht.
Dus nu vertrekken met de duurste organisatie, in Brussel op slechtere uren dan de goedkopere organisaties.
We zijn misschien om 5u-6u 's nachts thuis en we hebben niet eens verlof de dag nadien.
Bij de helpdesk zeggen ze enkel maar dat op hun website staat dat de vlieguren niet definitief zijn.
Nu is het wel zo dat zij de enige reisorganisatie waren die ochtenduren adverteerden. Een manier om klanten te lokken?
H. Bernard
op 5 maart 2023
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: september 2023
Geboekte tijd 10.00 wordt ineens 20.35. Dag kwijt, nachtrust kwijt. Zo'n extreme wijziging nog nooit meegemaakt, en ik reis al 50 jaar de wereld rond, schandalig. Nooit meer Corendon, nu al de pest aan de reis.
Coen
op 14 februari 2023
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: april 2023
Vliegtickets geboekt naar Samos voor 13 april vertrek om 5:00 uur. Werd gewijzigd in een combi vlucht met Lesbos vertrek om 7:00 uur. Niet blij mee, maar kan gebeuren. Voor de zekerheid geïnformeerd of vlucht wel doorgaat en men verzekerd dat dit het geval is onder voor behoud van vertrek tijd. Enige weken later telefoontje van Corendon dat de vlucht geannuleerd is, maar we kunnen mee op 24 april. Snappen ze niet dat je hier van baalt, heb immers zelf hotel geboekt en auto gehuurd. (staat niet bij hun in het systeem, ja hallo heb dit zelf geregeld en alleen vliegtickets geboekt !!!) Mag nu zelf hotel en auto gaan annuleren, met alle gevolgen vandien. Cor&Dom bedankt
Gerard Kamp
op 1 februari 2023
bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: januari 2023
Betaal voor premiumkamer en krijg een voordeelkamer
Wij hadden een premiumkamer van hotel Balafon in Gambia geboekt. Wij kregen een voordeelkamer (zelfs voor Gambiaanse begrippen een slechte kamer). We hebben hierover direct bij de reisleidster gereclameerd
maar helaas waren alle premiumkamers bezet. Bij terugkomst direct een klachtenformulier ingevuld. Resultaat dat Corendon 50% van het TEVEEL BETAALDE uit "coulance" wil vergoeden.
Harrie M
op 14 januari 2023
bestemming: Turkije / Gumbet, reisperiode: augustus 2022
Wij zullen niet zomaar bij Corendon gaan boeken. Maastricht en een luchthaven zonder problemen was leuke lokker.
Maar vliegtuig viel tegen weinig eten aan boord op heenreis en deze was in de tijd van avondeten. geen Nederlandse crew.
Ellendig hotel lees tekst onder inleiding.
Transferbus terug weg defecte airco 1,5 uur afzien
Weer eenzelfde aftands vliegtuig terug.
Corendon heeft ons geen ultiem vakantie gevoel gegeven!
Vervolgens schepen ze je af met een karige vergoeding.
Reisleiding zegt hotel is zeer onder de maat deze moet uit Corendon assortiment maar je kunt deze gewoon voor 2023 boeken dus die woorden nemen we ook niet meer serieus
Het hotel Ayaz Aqua Beach Hotel Gümbet wat we geboekt hadden voldeed geheel niet aan de verwachting. Op website stond 4 sterren maar sterren waardering blijkt in Turkije op faciliteiten en niet op kwaliteit.
Hygiëne over het gehele complex was slecht.
Algehele schoonmaak de kamer was ver onder de maat, Referentie voor ons was Zonnebrandcreme die we de eerste dag tegen de spiegel geknoeid hadden zat er laatste dag nog.
Wij waren laatste appartement in de rij en bij ons werd in de avond de dweilemmer op de gang achtergelaten met zwart water nou dan weet je hoe schoon je vloer is (konden ook precies de dweilsporen zien). Kort samengevat hebben we ons niet echt schoon gevoeld deze vakantie.
Hygiene buiten hotelkamers net zo slecht. Een gevallen ijsco wordt met een dweil net zo lang uitgesmeerd over de vloer tot dat hij optisch niet meer zichtbaar is! Dit dweil je op, maakt dweil schoon in water met een sopje en dweilt na. Of er werd een dweil gebruikt die rook alsof hij was gespoeld in het riool. Ander voorbeeld bekers frisdrank worden door zwembadknechtje op terras leeggegooid en plastic gooit hij in prullenbak. Dit gaat plakken want terras en ligbedjes werden niet schoongespoten elke avond en lig je in feitelijk elke dag in de viezigheid van een ander.
Kortom we hebben niet heel op ons gemak vakantie gevierd je hebt toch nog steeds Corona in je achterhoofd en dan is Hygiëne het minste wat je verwacht.
Eten was erg ééntonig en ver van de kwaliteit en beleving die ze uitstralen op Instagram. Nul beleving en gezelligheid twee restaurantmanagers keken je niet aan geen vriendelijkheid tafels werden tijdens wisseling niet schoon gemaakt). Elke dag twee keer exact zelfde saladebar elke middag witte soep elke avond tomatensoep (dagen dat we in de avond hebben gegeten op hotel).
Hierdoor was na een week eetlust tijdens de lunch weg en weet je gewoon niet meer wat je moet eten. Daarbij was de bereiding niet altijd goed lees niet gaar. Of vroegtijdig op en werd het niet meer aangevuld. We hebben een paar avonden het diner aangekeken maar het voelde niet goed en zijn we buiten de deur gaan eten.
Kort samen gevat slecht Hygiëne slecht eten heeft onze vakantie en van vele andere niet gemaakt (heb getuige)
Gewenste oplossing
Wij hebben 12,5% (€ 550,-) retour gekregen maar voor ons gevoel hebben we € 1000,- tot € 1500,- teveel betaald (en vele andere gasten) t.o.v. de geboden service kwaliteit. Ook waren de kosten van buiten de deur eten hoger dan de vergoeding en dan hebben we niks geks gedaan buiten de deur.
Ze hebben een mager voorstel gedaan en uitgekeerd. Deze hebben we alvast aanvaard omdat we grote extra uitgaven hadden gedaan en dan hadden we alvast iets terug. Nu verschuilen zich erachter dat je geaccepteerd hebt en klaar voor ons was het meer het idee om alvast iets te hebben om de onvoorziene kosten te dekken. Wij werken er ook het hele jaar hard voor. Weet inmiddels dat de meeste gasten op deze manier zijn afgescheept.
Johanna Brokke
op 8 januari 2023
bestemming: Gambia / Gambia, reisperiode: december 2022
Dat ik niet van het Kerstdiner gebruik heb gemaakt en wel extra voor betaald. De excursies waren ook beneden de maat en teveel betaald
Jan Samuels
op 21 december 2022
bestemming: / San Antonio, reisperiode: september 2022
Na 3 jaar niet op vakantie te hebben gekund hadden wij, Mijn broer en zijn vrouw en ik met mijn vrouw, een all-in vakantie geboekt bij Corendon van 24 september t/m 5 oktober.
Bij aankomst op Ibiza was er geen bus voor ons gereserveerd. Dit is alsnog geregeld maar in plaats van het half uur transfertijd bleek dit toch nog 2 uur te duren.
Aangekomen bij het hotel bleek dat er geen kamers voor ons waren geboekt. Later bleek wel waarom. Wat nu? Het contact van Corendon was niet te bereiken en met veel moeite en bellen door de receptionist van het hotel konden we twee kamers krijgen voor één nacht. We moesten deze wel vooraf zelf betalen. Dat kostte voor twee kamers 374,70.
Op onze tweede dag van onze “vakantie” moesten we voor 11.00 uur de kamer verlaten hebben. Aan het hotel gevraagd of we na de uitcheck toch nog mochten lunchen moest eerst worden nagedacht. Uit meelevendheid kregen we een bon om te lunchen. Hierop hebben we weer contact gezocht met het Corendoncontact op Mallorca en hebben onze klacht uiteen gezet. Maar helaas weer geen oplossing.
In de middag van de tweede dag van onze “vakantie” kregen we van het hotelmanagement wederom twee kamers toegewezen die we weer moesten betalen. Dus weer 374,70 lichter. We hadden geen keus. Door het hotelpersoneel werden wij prima en menselijk behandeld. Wel de volgende morgen voor 11.00 uur uitchecken en weer “uit de koffer leven” en lopen zeulen met de koffers.
Op onze derde “vakantiedag” weer uitgeboekt voor 11.00 uur en weer met de koffers lopen zeulen. Mijn vrouw en de vrouw van mijn broer waren inmiddels erg verdrietig en wilden het liefste naar huis. Weer vragen of we toch mochten mee eten en weer werd dat toegestaan door het hotel.
Door bemiddeling van San Remo konden we nog een nacht overnachten in de dependance van San Remo. Blij dat we weer onderdak hadden accepteerden wij dat graag. Deze keer hoefden we niet de ruim 370 euro te betalen. Deze kamer was geen schijn van wat we eerder hadden Hij was klein en we keken uit op een soort vuilnisbelt of verlaten bedrijfsterrein. Maar ja we hadden geen keus.
Op 27 september natuurlijk weer om 11.00 uur uitchecken. Bij de receptie waar we weer met onze koffers heen zeulden werden wij aangesproken door de manager die vroeg of Corendon nog steeds niks had geregeld. Op ons ontkennend antwoord keek deze boos en verbaasd en is toen met Corendon gaan bellen.
Overigens hebben wij de hotelkamers die we moesten betalen van/via het hotel terug gekregen.
Het restant van de tijd hebben we doorgebracht in het hotel maar niet met het vakantiegevoel dat we dachten te hebben. We hebben geen excursies gedaan omdat we daar geen zin meer in hadden.
De manager van hotel San Remo was zeer verbaasd dat Corendon deze boeking gewoon heeft afgerond en ons naar Ibiza heeft laten vertrekken. Toen wij onze vakantie boekten was San Remo al vol geboekt en hadden wij dus nooit kunnen boeken. Corona heeft hierin ernstig te kort geschoten wettelijk gezien eigenlijk een onrechtmatige daad verricht.
Middels een klacht bij Corendon voor de totaal mislukte vakantie leverde ons vieren de schamele tegemoetkoming op van 600 voor 4 personen. De reis kostte ons 3192 euro.
Corendon is weer een klant armer. Dus nooit meer met jullie Cor en Don
Bosch
op 9 december 2022
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2022
Geen enkel goed woord voor Corendon. Overboeking tijdens vakantie. Weggestopt is een klasse lager hotel. Ter compensatie een excursie aangeboden gekregen. 3 dagen gemist van een week vakantie. Door hostess afgescheept, grote mond gekregen en onder druk gezet. Thuis klacht ingediend bij Corendon. Deze vond compensatie voldoende die gegeven was. . Nooit meer Corendon
A.
op 29 november 2022
bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: augustus 2022
Waardeloze accomondatie,reisleiding
Hermans Bob
op 12 oktober 2022
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2022
Onze reis was perfect tot we terug aangekomen zijn in Maastricht op 10 september onze bagage was er niet aanwezig bij aankomst direct een aangifte gedaan bij de luchthaven in Maastricht,daar hebben we een PIR document aangekregen via mail verlies bagege ,contact opgenomen met de verzekering die we bijgeboekt hadden bij de reis, .hier vernamen we dat we een definitief van verlies bagage van de luchtmaatschappij Maastricht daar contact met opgenomen en deze vertelde ons dat het pir document voldoende was maar meer was minder waard een document ingevuld bij lost en found op de website van coerendon airlines geen resultaat maar wel een fikse betaling gedaan voor bagage verlies bij corendon nog steeds op vandaag wachten op bericht van onze bagage verzekering heeft niets gedaan voor ons alles zelf moeten raadplegen een hele hoop telefoons moeten verrichten naar Nerderland dit is geen service verlenen aan de klant was de eerste maal en laatste maal dat ik een reis bij corendon boek
Linda Slot
op 27 september 2022
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2022
Na vele jaren zeer goede en trouwe klant geweest te zijn van Corendon is daar nu met deze reis definitief een eind aan gekomen. Wij vertrekken over 2 weken voor 8 dagen naar Turkije. Daar betalen we tenminste voor. De werkelijkheid is: we vliegen om 20:00 en zijn daardoor pas om 2: 00 uur in de nacht van de 2e vakantiedag in ons resort. Niet fijn, dat is de eerste gemiste volledige dag. Maar het kan nog erger: op de laatste dag vliegen wij om 6:00 uur in de ochtend weer terug. Dan worden we rond 1:00 in de nacht opgehaald in ons resort. Dag 2 dus ook volledig weg. En daarbij nog even de opmerking dat het boeken via andere luchthavens ook geen oplossing is. Alleen Brussel was nog mogelijk, bijbetaling € 987,00. Als ik de reclame van Corendon op de radio hoor spuug ik vuur......maar Corendon kan geen enkele oplossing bieden. Gelukkig zijn er nog heel veel andere reisaanbieders waar wij in de toekomst gebruik van zullen maken. Ik betaal liever meer dat dat ik me gigantisch in de maling genomen voel. Klanttevredenheid Corendon: een dikke 1!!! NOOIT MEER.
Ron
op 26 september 2022
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2022
Reis Rotterdam Antalya, rechtstreeks. Stoelen gereserveerd. Helaas vlak voor vertrek, excuus mail vluchtwijzigen, terug tussen stop in Eindhoven. Stoel reservering even over gebeld, was in orde. Helaas dag voor vertrek, excuus mail stoel reservering geannuleerd. Dag van vertrek, op vliegveld liep alles perfect, behalve dat online incheck opeens niet kon, ook de aangevraagde rolstoel assist was niet geregeld.
Gate 11 vertrek gate om 11.45. Om 12.30 was er niets gezien gehoord of gemeld, zelf gaan zoeken op Google, 1.5 uur vertraging vanuit Eindhoven ivm tanken. Ook was er opeens een gate wijziging. Met 1.5 uur vertraging boarden, echter was het toestel vies, en heel warm, ook nu 1.5 uur vertraging, er werden net als in Eindhoven 2 passagiers vermist en moesten ze met hoofdkantoor bellen, en...Ook op dit vliegveld moesten ze tanken. Met dik 3.5 uur vertraging aangekomen en omdat Corendon vaak te laat is werd de bagage ook als laatste vrijgegeven.
Hotel Terace Elite was een prima hotel met veel lieve mensen, side zelf is helaas een grote bouwput.
En de terug vlucht, klinkt wellicht bijzonder toevallig of geheel passend in bewuste opzet, ik weet het niet. Tussenstop op Eindhoven, problemen met de trap, ventilatie ging uit, dit probleem duurde ca 1 uur. De nieuw te laden passagiers stonden buiten in de stromende regen te wachten en de passagiers in het toestel stonden in een niet geventileerd toestel waar temperatuur erg onprettig was, uiteindelijk lukte het met de trap. De Eindhoven klanten werden bevrijd, en er werd door een of andere stewardess met een vreselijk boze en chagrijnige uitstraling geschreeuwd dat we de bagage moesten pakken want ze ging een security check doen, dit bleek een simpele maar zeer summiere schoonmaak actie te zijn, ze dook overval tussen de stoelen en raapte vuil op om te verzamelen op stoelen om later op te halen. Toen mochten de nieuwe passagiers erin. Maar bleven nog een uurtje aan de grond want we moesten tanken, de boze stewardess kwam melden dat we moesten zitten en niet roken.?..
De ventilatie stond nog steeds uit, passagiers werden hier door ernstig geïrriteerd en er ontstond een heel onprettige en onveilige situatie. Na het tanken moesten er ook nog passagiers geteld worden, we 8 keer liep het personeel langs om steeds weer te tellen, de een telde 61 en de andere 63?, bij de laatste telling werden we gesommeerd stil te zijn omdat anders het tellen mis ging????, passagiers werden steeds opstandiger en een van de passagiers die prima de taal van de bemanning machtig was werd gezegd dat zij ons moesten zeggen rustig te zijn, haar medepassagier melde dat ze dat zelf moeten doen werd gedreigd uit het toestel te worden gezet. Omdat tellen corendon niet zo goed loopt kwam erveen man van Viggo Eindhoven met geel jasje, die zei dat er 2 passagiers misten, wellicht dezelfde al op de heenreis, hij zou overgaan tot een ' koppentelling", de ventilatie stond nog steeds uit en er waren mensen met copd die nu toch erg veel problemen kregen en zijn collectief bij de deur gaan staan, de plek waar de bemanning genoot van frisse lucht en bekertje drinken. De koppentel meneer was opeens weg zonder koppen te tellen, de ventilatie ging opeens aan en als iedereen zou gaan zitten zouden we een bekertje water krijgen, en....opeens...zonder te weten of we daadwerkelijk passagiers misten of teveel aan boord hadden gingen we na 4 uur vertrekken.
Helaas was op vliegveld Rotterdam vanwege die vertraging ook logistiek met de bagage een vertraging bij uitladen en de bagage belt. 2 uur wachten.
Hiermee wil ik u allemaal waarschuwen voor deze praktijken die puur oplichterij is, er werden geen passagiers gemist of te veel, maar met dat leugen ontloopt corendon de schade claims, en zoekt u even op overige reviews, corendon doet dit met zeer grote regelmaat
Reis dus niet met deze maatschappij, of neem extra passagiers in uw tas mee die kunt inzetten als ze dit leugen ook in uw reis gaan gebruiken.
Dit was onze grootste horror trip aller tijden.
Corendon zal ons en met ons onze familie, vrienden en andere wijze mensen nooit meer zien, dan wacht ik nog liever in de rij op Schiphol dan te worden behandeld zo als Corendon de klanten behandelt
CORENDON SCHAAM JE
Meth
op 20 september 2022
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2022
Veel wisseling van reis datum en aantal dagen. Dit werd wel goed afgehandeld door Corendon maar bracht voor ons toch wel het nodige geregel om alles iedere keer te veranderen.
Tim
op 9 september 2022
bestemming: Turkije / Konakli, reisperiode: september 2022
Het hotel werd aangeprezen als 5 sterren hotel. Echter waren de toiletten erg smerig, het eten stelde niets voor en was eentonig en waren er veel te weinig plaatsen bij het zwembad en het strand.
Tevens vertraging opgelopen bij de terugvlucht (3,5 uur) maar hier een klacht over indienen wordt je vrijwel onmogelijk gemaakt. de chat service is zogenaamd vrijwel altijd open gedurende de dag volgens de website maar lijkt echter altijd offline te zijn. Via de mail word je van het kastje naar de muur gestuurd en via de telefoon heb je mega lange wachttijden.
Uiteindelijk de claim pagina gevonden maar een account aanmaken lukt hier niet en gaat gepaard met foutmeldingen terwijl een nieuw boekingsaccount aanmaken binnen 1 minuut klaar is.
Gök
op 3 september 2022
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2022
Na een enkele reis van Izmir naar Amsterdam te hebben gekocht voor een belachelijk hoog bedrag van € 472,00
Ik mocht bij de incheckbalie € 10,00 extra betalen omdat ik niet online had ingecheckt. Nadat ik om uitleg had gevraagd, was het enige antwoord dat ik kreeg "HERINNERING" (er kwam niets anders uit haar mond). Wat een belachelijk antwoord!!!!
Fleur
op 2 september 2022
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2022
Ticket betaald maar kreeg 2 dagen later te horen dat het vliegtuig vol zit. Nog steeds mijn geld niet terug...
Lieven Van Hoof
op 24 augustus 2022
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2021
Eerder wel tevreden over Corendon maar nu 15 uren vertraging gekend wegens technische panne echt ontevreden over hun stijl want wat vooral stoort is dat er geen mailtje terugkomt (zelfs na aangetekend schrijven!!!) ivm mijn vraag naar compensatie en dit dus meer dan een maand na datum...Zelfs geen standaard antwoord.
Bommel
op 24 augustus 2022
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2022
10 dagen geboekt, 06.00 uur vertrekken, 21.15 uur retour. Perfect dus. We hadden nog niet betaald en vlucht werd geannuleerd. Annuleren kon niet want het was overmacht. 🤨 nieuwe vlucht tijden: 10.00 vertrekken, retour (je raadt het al) 06.00 uur. Net voor de 14 dagen voor vertrek moesten we naar Rotterdam ipv Schiphol. Alles weer omgegooid. 8 dagen voor vertrek weer een uur later vertrekken en pas rond 5 uur in het hotel. Dus 2 dagen weg. Nooit meer Corendon. Gewoon opluchting.
Ronald
op 17 augustus 2022
bestemming: , reisperiode: september 2022
De vluchttijden werden 15 dagen voor vertrek ineens gewijzigd. Niet erg kan gebeuren. Alleen toen wij de vakantie boekte hadden we nog de hele avond in het hotel. Nu landen we pas om middennacht waardoor we de eerste avond dus compleet mislopen.
Niet alleen dat, maar we landen op de terugweg nu om 3 uur snachts waardoor we uren moeten wachten bij het vliegveld voordat we naar huis kunnen.
Klantenservice kan niks doen want dit is het beleid. Maar wij zijn erg ontevreden en zullen nooit meer boeken met deze organisatie. Tijdens het boeken ziet alles er gunstig uit en dan 1 dag voor het wettelijke termijn word alles ineens omgegooid waardoor onze 8 daagse reis nu 7 dagen en 10 minuten duurt. Hadden we net zo goed een 6 daagse reis kunnen boeken. Erg ontevreden