Schrijf een review

Reviews over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Pagina 12 van 18 met 1775 resultaten

op 6 oktober 2016 bestemming: Turkije / Bitez, reisperiode: september 2016

Ik ben met mijn vrouw , zwager en zijn vriendin naar 3s beach resort geweest en het was bar en boos.
Eten heel slecht, kamers vies, personeel slecht, spreekt geen Engels en doet geen moeite om contact te zoeken.
Wij waren verbaasd dat dit hotel een voldoende krijgt.
Corendon moet de site van dit hotel naar 2 sterren reduceren want meer is het niet waard en de hostes van Corendon vertelde ons dat wij de eerste waren met deze klachten, daar zijn we op in gegaan maar er is niets met de klachten gedaan.
We zeiden ga maar nu naar het restaurant en kijk naar het raam waar wij net hebben ontbeten, nou ja ontbeten droog brood met jam want meer was er niet.
Dat raam was al maanden niet schoongemaakt, het vuil met etensresten lag vol, ranzig.
Dit is maar een fractie van het verhaal maar het cijfer is en blijft een 4, dan ben ik nog mild.

  • Algemeen 4
op 4 oktober 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2016

We hadden een 4x Bingoreis naar Kreta geboekt en kwamen terecht in Erini beach, dit hotel is nog geen 1x waard. Na 2 nachten zijn we naar 2 een ander hotel gegaan. Dit was een 3x hotel maar het was de enige optie, we konden daar maar 5 nachten verblijven en zijn daarna na een 4x hotel gegaan waarvoor we moesten bijbetalen. Noot meer een Bingo reis voor ons!

  • Algemeen 1




op 3 oktober 2016 bestemming: Griekenland / Tigaki, reisperiode: juli 2016

Goed appartement, mooie omgeving, en een super goede prijs.

  • Algemeen 9
op 3 oktober 2016 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: augustus 2016

Over het hotel tevreden, over Corenden TOTAAL NIET TEVREDEN

Bij het boeken vermeld Corendon geen vertrekuren deze krijg slechts 2 weken op voorhand door. Let dus goed op als je prijzen vergelijkt!

Hadden we dit op voorhand geweten dan hadden we voor de 75euro prijsverschil met een andere organisatie geboekt en hadden we 2dagen gewonnen.

Aangekome om 00:30 in het hotel en omstreeks 10u terug in het hotel moeten vertekken. Maw 2 volle dagen verloren.

MAW CORENDON NOOIT MEER:
- Geen eerlijke communicatie omtrent uren (vind dit oplichting van de klant: PRIJS)
- Geen service bij klachtenbehandeling
- tijdens de vlucht wordt er enkel Engels en Turks gesproken

  • Algemeen 3
op 29 september 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2016

Service,en houding van personeel van Corendon beneden alle peil.
Vakantie geboekt met bestemming Turkeye.Een van onze belangrijkste voorwaarde was reizen vanuit Eindhoven, gezien de afstand en vervoer naar en vanuit Eindhoven naar woonplaats.
Geboekt en betaald via reisbureau.Prima ! twee dagen nadien bericht dat we niet vanuit Eindhoven konden vertrekken, maar via Schiphol.Corendon vloog niet meer vanuit Eindhoven naar Antalya.Achteraf hoorde we dat het vliegtuig niet vol zat. Nou ja, zeg. Maar blijkbaar mag dit? Dit was flinke domper en andere reis geboekt weer via reisbureau,vanuit Eindhoven.(complimenten voor hun service).
Eenmaal in het vliegtuig richting Turkeye viel het ons op dat het cabinepersoneel nogal shagerijnig en ongeinteresseerd keek.Ze keken niet alleen zo, ze waren het ook.Onvriendelijk,ongeduldig , op het botte af. Afijn, wat de reden ook moge zijn, het was heel onplezierig. Hotel en service van het hotel, prima !
Daags na aankomst zou de hostess komen met info etc. Zij kwam ruim 15 min te laat.Dat is haar vergeven, zoiets kan gebeuren,maar haar houding was beneden alle peil.Ze duwde ons een folder in de hand met uitstapjes en vroeg of we nog vragen hadden.Intussen keek ze in het rond.Ze was totaal niet geinteresseerd in ons. Na 10 min vertrok mevr weer. Waren we daarvoor van het strand af gegaan om haar niet voor niks te laten komen? Geen uitstapje via haar geboekt.Het interesseerde haar geen klap.
Terugreis: we zouden al om 2.30 opgehaald worden, terwijl vliegtuig pas om 7.00 zou vertrekken.Het busje kwam zelfs al om 2.20. Gevolg: we waren om 3.30 op het vliegveld.De incheckbali ging pas om 4.30 open. Stonden we daar een uur met onze koffers te wachten. Ongelooflijk.
Eenmaal in het vliegtuig was ook daar het cabinepersoneel bijzonder ongeinteresseerd en onvriendelijk.Ze spanden zelfs de kroon door een broodje aan te smeren in plaats van wisselgeld.Bij mijn weigering keek ze behoorlijk pissig. Mijn buurman kreeg een zakje overjarige pinda,s aangeboden in plaats van wisselgeld.Ook hij weigerde.
Een cabine dame spande de kroon door zeer ongeduldig en zuchtend en steunend te reageren op een passagier die niet snel genoeg naar haar zin uit het gangpad ging, zodat ze er met de kar door kon.Deze passagier was slecht ter been. Nou ja, zeg !!!
Al met al, een zeer slechte ervaring.We hebben al diverse reizen gemaakt, ook in het verleden met Corendon,(die toen nog prima was), maar zoiets hebben we nog niet meegemmaakt op een reis.
Wat ons betreft : geen Corendon meer en raad ook anderen aan bij een andere maatschappij te boeken.Zo wil je niet behandeld worden.Ook van medepassagiers en hotelgasten hoorden we dit soort verhalen.
Geen kwaad woord over het Hotel.Die was prima.

  • Algemeen 1
op 28 september 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2016

Verschrikkelijke maatschappij incl de mensen die er werken. Communicatie is het toverwoord bij deze maatschappij, boek een terug vlucht only vliegticket omdat ik geen andere keus had qua tijden (normaal turkisch airlines)ik wist bij voorbaat al jammer dat ik geen andere keus had en dat ik deze maatschappij moest kieze. Ten eerste veel te duur voor de prijs kwaliteit verhouding die je krijgt en zeer slecht georganiseerd in het algemeen. Ik zou om 00:30 vertrekken van uit Antalya en werd gewijzigd naar 12:30 s middags, kon mijn afspraak annuleren die gepland stond. Bleek dat ze de vlucht gecombineerd hadden met een vlucht uit Bodrum. Kon niet online inchecken vanuit Antalya terwijl de Bodrum gasten al online ingechect waren. Vervolg is dat de resterende plaatsen door Antalya gasten werden ingevuld, vervolg je vrouw zit op plaats B en jij zit op een plaats ver weg van je vrouw bijv. en dat dus ook met gezinnen. Als je ze belt vanwege deze wijzigingen (2 weken van te voren) krijg geen medewerking van deze maatschappij, op je ticket staat campingvlucht bijv. je boekt een enkele reis en op je ticket staat retour etc...
Ik vind het een verschrikkelijke maatschappij die ze uit de lucht moeten halen, vieze vliegtuigen, onvriendelijk personeel, slechte organisatie en veel te duur. Ik heb in deze periode 3 vlucht geboekt en alleen bij turkte maatschappijen, ik moet zeggen zeggen het ligt niet aan het land waarvan de maatschappij komt maar aan de eigenaar. Deze man zit op zijn centen en investeert niet in kwaliteit.

  • Algemeen 1
op 27 september 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2016

Nadat we vorig jaar een heerlijke vakantie in Turkije hebben gehad met Corendon, besloten we om dit jaar weer op vakantie te gaan met deze partij. We zijn naar Marble Stella Maris op Ibiza geweest. Geweldig All Inclusive hotel! Prettige sfeer, goeie service en prachtige kamer. Het eten en de wijnen waren heerlijk (vooral bij Meat Lovers) en het ontbijt compleet. Bedden slapen erg goed. Minpuntje is dat er geen telefoon in de kamer staat om naar de receptie te bellen. De vluchten met CND waren ook top. Op tijd en fijne service aan boord (broodje kroket blijft lekker). Echt een top vakantie gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 9
op 24 september 2016 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: augustus 2016

Beste

Op 31/08 zijn we met het gezin op vakantie vertrokken naar Turkije. Deze reis hadden we al sinds november geboekt. We hadden gekozen voor de beste vluchturen zodat we alles uit onze reis zouden kunnen halen. Onze heenvlucht stond gepland om 6u s'morgens. Twee weken voor vertrek werd er roet in het eten gegooid. Onze vluchturen voor vertrek op 31/08 waren veranderd naar 16u45 's avonds. Dit was al een hele domper op de feestvreugde. Oké, er was niks aan te doen, want jullie zijn in jullie recht om deze te veranderen dus lieten we het erbij. (Even een bedenking: ik denk (ga er eigenlijk vanuit) dat jullie vluchten al van in het begin om 16u45 gepland staan. Maar om jullie vliegtuigen zo snel mogelijk vol te krijgen, geven jullie aan de reisbureau's door dat ze om 6u s'morgens vertrekken. Wat een leugen is. Enkele weken voor vertrek verlaten jullie jullie vluchturen en de reizigers kunnen er niks aan veranderen. Dit is om van te WALGEN!) Na onze reis spraken we met vrienden en ook zij hadden dit meegemaakt. Dit is precies jullie gang van zaken. Heel onprofessioneel naar mijn mening.

De heenvlucht
Het cabinepersoneel alsook de piloten waren allemaal van Turske origine. Zijn jullie een Turkse vliegmaatschappij? Ik dacht van niet.
De heenvlucht was een hel! Wij zaten op een heel vliegtuig Turken. De hele vlucht lang krijsten kinderen het hele vliegtuig bijeen. Oordoppen hielpen niet. Deze kinderen werden niet getroost door hun ouders, ze lieten hen gewoon doen. Het vliegtuig was duidelijk opgedeeld in 'zone's'. In het midden zaten de ouders met iet wat oudere kinderen en achteraan zaten de ouders (Turken) met kleine kinderen. Ons gezin bestaat uit twee 'kinderen' van 18 en 22 jaar. Heel raar, wij zaten achteraan in het vliegtuig in de kindertuin met rondom ons allemaal krijsende kinderen. Worden wij als kinderen/baby's aanzien? Heel ontspannen zo op vakantie vertrekken! Naast de krijsende kinderen stonken de wc's verschrikkelijk. Zo'n stank. Je wil op je gemak naar het toilet gaan, maar moet je adem inhouden omdat je anders moet kokhalzen van de geur. Zijn deze wc's gekuist geweest? Ik heb zo mijn bedenkingen. Worden er tegenwoordig ook niet meer in elke stoel afvalzakjes gestoken? Twee van de vier personen in ons gezin had een afvalzakje. Zo'n vlucht hebben wij nog nooit, bij geen enkele andere vliegmaatschappij meegemaakt.
- Het personeel was vriendelijk en deed goed zijn job. Desalniettemin stonden zij telkens ook versteld van het lawaai op het vliegtuig. Dit kon je op hun gezichten aflezen.
- Bij de andere vliegmaatschappijen kregen we een drankje (water) aangeboden, dit hoort er bij Corendon precies ook niet bij.

Hotel: Baia Lara
Perfect, niks op aan te merken.

De terugreis 8/08
We werden als eerste opgehaald in het hotel. We stonden versteld dat we naar de andere kant van Lara reden in plaats van in de richting van de luchthaven. Toen werd het natuurlijk allemaal duidelijk. We reden tot het uiteinde van Lara om mensen in andere hotels op te halen. Exact een uur later reden we met de bus mooi weer voorbij ons hotel. Ik vraag mij af waarom wij in godsnaam eerst opgehaald moesten worden. Is dit om de reizigers te pesten? Wij hebben op minder dan een half uur moeten eten omdat onze bus ons al om half 8 op kwam halen. Het is om gek te worden als je dan een uur later terug voorbij je hotel rijdt. Baia Lara was het hotel dat het dichtst bij de luchthaven lag. Is dit ook weer typisch Corendon? Ook op de terugvlucht zaten weer krijsende kinderen waar de ouders weer niet naar omkeken, maar in vergelijking met de heenvlucht kunnen we zeggen dat is al bij al nog meeviel. Ook op deze vlucht weer enkel Turks personeel.

Ik hoop dat ik op deze mail enige respons krijg, want ik vrees dat dit anders de eerste en direct ook de laatste keer is geweest dat wij met Corendon gevlogen hebben. Deze situaties hebben we echt nog nooit meegemaakt!

Ik wil nog even meegeven dat we onze verhalen al tegen verschillende mensen verteld hebben en ik betreur dat zij er niet versteld van staan. Zij hebben ook al elke keer gehad dat de vluchturen verlaten. Dit zou blijkbaar dan toch jullie manier van werken zijn. Echt degoutant!

Er zou binnen de 4 weken een antwoord komen op mijn klacht. Het is pas sinds deze week dat ik een antwoord ontvangen heb.. We zijn 6 weken na datum. Ook dit is weer een manier van werken binnen Corendon?

Dit is het antwoord dat ik kreeg:
Aller eerst wilt Corendon bevestigen dat vliegtijden altijd onder voor behoud zijn en de luchtvaartmaatschappij altijd in hun recht staat deze te wijzigen.
Deze informatie staat duidelijk op de website, bevestiging en dus ook op de factuur van D-reizen aan u.
CAI, Corendon Airlines International is wel degelijk een Turkse luchtvaartmaatschappij tevens als Corendon BV zijn dit bedrijven van een turkse eigenaar.
Corendon vind het oprecht vervelend dat u vlucht zo onaangenaam is geweest door de vele huilende kinderen, de stinkende toiletten en de vluchtwijziging maar jammer genoeg kunnen zij u hier niet in tegemoet komen.
Ik vetrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd.

- Ten eerste, vliegtijden zijn inderdaad altijd onder voorbehoud, maar de prijs van de tickets wordt wel berekend op de eerste (goede) vluchturen. Daar is natuurlijk geen compensatie voor.
- Ten tweede: Corendon VIND het --> vindT!
- Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd TE HEBBEN.
- Waar zijn de antwoorden op de andere vragen/opmerkingen in mijn mail? Wordt daar niet op gereageerd?

Wat een gemakkelijk antwoord is dit! Zo kan je altijd overal vanonder muizen natuurlijk. Echte oplichting vind ik heel deze cirque! Jammer maar helaas zal het NOOIT meer Corendon worden voor ons. Wij zijn altijd zeer tevreden geweest van alle maatschappijen waarmee we al jaren vliegen, maar met zo'n bedrijf met zo'n slechte naam en die zijn klanten op zo'n manier behandeld.. Voor ons zal het niet meer zijn. Wij worden graag met respect behandeld.

  • Algemeen 1
op 24 september 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2016

Omdat dit nu de 4 e reis is met corendon en is gewoon top goede vluchten en overheerlijke kroketten

  • Algemeen 10
op 24 september 2016 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2016

De reis begon goed maar eindigde met een grote teleurstelling. Was door corendon afgesproken met het hotel dat we laat konden uitchecken op de laatste dag ivm een late vlucht. Dit een dag van tevoren gecheckt bij het hotel, blijkt dat we ivm teveel gasten, een aantal uur eerder uit de kamer moeten. Slecht van corendon dat ze die afspraak maken maar deze niet nakomen. Diepe teleurstelling want je betaalt gewoon voor een hele dag maar wordt toch je kamer uitgeschopt. Slecht geregeld. Geen beloftes doen die je niet na kan komen zou ik zeggen. .
Ook trouwens het proces voorafgaand aan de reis was matig, omdat we pas een week van tevoren te weten kregen dat corendon onze reisoperator zou zijn (via stipreizen geboekt). Dus wel een gebrek aan communicatie van hun kant, waardoor je tot het laatste moment niet weet waar je aan toe bent. Jammer allemaal, want voor de rest hebben we het geweldig gehad. Fantastische hotels ! Dankzij stipreizen dan denk ik.

  • Algemeen 6
op 21 september 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: september 2016

Vreselijk bedrijf, echt oplichting. Eerst wordt vier weken voor vertrek ons hotel geannuleerd en krijgen we twee hele slechte alternatieven aangeboden. Na heel lang zeuren en heen en weer bellen krijgen we eindelijk een acceptabel alternatief. Vervolgens blijkt twee weken van tevoren onze heenvlucht uren vervroegd en onze terugvlucht anderhalf keer zo lang door een tussenlanding. Hier wordt geen compensatie voor geboden omdat in de voorwaarden staat dat ze dit mogen doen. Het is misleiding, want ze weten echt wel eerder dat ze die vlucht niet vol gaan krijgen.

  • Algemeen 2
op 21 september 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2016

Ik was een week ervoor al in Turkije/Alanya geweest en toen ik 13 september de aanbieding 5 dagen/4 nachten zag voor 119,50 euro inclusief. reserveringskosten en calamiteitenfonds toen was de keus snel gemaakt. Heenvlucht was erg prettig, 16 september, hele fijne passagiers, maar terugvlucht daar zaten wel een aantal onbehouwen types tussen. Dat is eigenlijk ook altijd mijn vrees als het naar een goedkoop vakantieland is. Op intercontinentale vluchten zit vaak wel een ander publiek. Een erg goede piloot. Zowel op de heen- als terugvlucht was het Dimitri (als ik goed geluisterd heb :) Prettig stemgeluid/intonatie (sommige piloten kunnen nogal sikkeneurig overkomen of geven helemaal geen informatie) en je merkt echt dat hij zijn werk voor zijn plezier doet. Over de stewardessen ook niets te klagen :) Het is een 9 geworden, omdat sommige passagiers niet zo leuk zijn, maar wel klagen over anderen.

  • Algemeen 9
op 21 september 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2016

DIAMOND ELITE HOTEL, mijn echtgenoot en ik, zijn met Corendon in juli op reis naar Turkije geweest. Woensdag 20 juli wil ik s'avonds een douche nemen, we waren van kamer veranderd omdat de eerste kamer zeer rumoerig was, dus met een douche schuifdeur in glas die op wieltjes loopt. Bij het dicht schuiven, viel de deur naar voor. Ik kon net de deur vasthouden maar onderaan was ze op dat moment ook uit de wieltjes gekomen en viel daarom een 10 cm naar de grond toe. De deur viel in duizend stukjes, zeer veel kleine wondjes op mijn benen, armen en een diepe wond op mijn onderarm. Er lag veel bloed op de grond in de badkamer. Ik was op dat moment zeer geschrokken, riep mijn echtgenoot, hij is met mij naar de receptie gegaan en gevraagd of ze een dokter konden bellen en de kamer opruimen. Ik heb spijtig genoeg hier geen foto's van getrokken, de kamer was in no time opgeruimd. Er is een dokter gekomen en hij heeft me aangeraden naar het ziekenhuis te rijden omdat de wonde moest genaaid worden. Ik moest in het ziekenhuis 598 euro betalen, en heb dagen geprobeerd om de manager van het hotel te pakken te krijgen, wat niet lukte, daar ik er stellig van overtuigd ben dat het hotel hier zwaar in de fout is gegaan, door die wonde kon ik dan ook niet meer zwemmen of andere watersporten doen. Wij hebben dus de rest van de vakantie in een kamer gezeten zonder deur in de douche! ga niet naar hotel en Corendon levert een zeer slechte service.

  • Algemeen 1
op 21 september 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2016

Na vijf jaar niet op vakantie te zijn geweest won ik deze vakantie bij Reisgraag.
Zelf drie dagen bij geboekt in het prachtige Grand Oman hotel.Gelegen aan het mooie Cleopatra strand .Uitzonderlijk vriendelijk personeel , keurig nette kamers . Het ontbijt en diner iedere dag verrassend anders afwisselend en smaakvol. Op loopafstand van t centrum met de authentieke haven. Respect voor de General manager , zij staat nergens boven maar tussen personeel en gasten. Dit hotel heeft een familiegevoel Een hotel waar je graag wilt terugkomen . Geen all inclusive formule maar eind middag een goed glas wijn of een biertje in een glas.
Het zwembad is precies goed met een gezellige poolbar. Met taxi of bus kun je gemakkelijk er op uit zoals een mooie boottocht maken en vanaf boord in een van de vele grotten zwemmen. Wij hebben niet zoveel excursies gedaan omdat het hotel met t strand dat gaf waar we behoefte aan hadden . Wij komen zeker weer in dit geweldige hotel. Turkije is zeer gastvrij . Dit hotel een aanrader ....en ik ...ik wil normaliter wel graag weer naar huis ...nu ...hand ik graag nog een paar weken gebleven. Reisgraag en Grand Okan hotel ...Dank jullie wel!

  • Algemeen 9
op 21 september 2016 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2016

De beschrijving van de reis en de accomendatie is perfect. Ook de mensen van Corendon ter plaatse was fantastisch.

  • Algemeen 9
op 11 september 2016 bestemming: Portugal, reisperiode: september 2016

Informatie en boeking prima, prima vlucht met eigen toestel van corendon en accommodatie ook zeer goed, kregen zomaar een appartement in plaats van de geboekte studio prima ontbijt, zeer tevreden over alles

  • Algemeen 9
op 10 september 2016 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2016

Corendon komt zijn afspraken niet na en laat de mensen in de kou zitten.Wij waren onze rolstoel kwijt men had vergeten mee te nemen emn moesten zelf van vliegveld afhalen kosten gemaakt 120,00neuro.Dus nooit meer met corendon

  • Algemeen 1
op 9 september 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2016

Goede reisleider ter plaatse. Fantastisch personeel on het hotel. Perfecte ligging.

  • Algemeen 9
op 9 september 2016 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2016

Hele dag van vakantie weg door eerder vertrek met het vliegtuig naar nederland. Gelukkig wel geld hierdoor terug gekregen en goed opgelost verder een top relaxte vakantie gehad lekker gezond en nog naar de plaats antalya geweest om te winkelen. Eten en drinken in het hotel aska lara was prima en uitgebreid ook de hotelkamers waren goed!

  • Algemeen 6
op 9 september 2016 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: september 2016

Wij hebben tickets geboekt voor 11 september wil ze om zetten naar zijn een week later kost gewoon 450 euro en 50 euro voor Cheapticket is 500 euro en de tickets die ik heb kosten maar 496 euro. Dit kan toch niet .

  • Algemeen 1
op 8 september 2016 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2016

Netjes geholpen Door corendon ivbm met het annuleren van de parkeerplaats en een zeer goede service van het personeel en een fijne vlucht gehad.

  • Algemeen 10
op 7 september 2016 bestemming: Spanje / Maspalomas, reisperiode: april 2016

De dames aan de telefoon bij Corendon waren super aardig en dachten heel goed mee over de reis die het beste bij mij en mijn man paste.

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: maart 2016

Alles was goed geregeld prima

  • Algemeen 8
op 5 september 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2016

Van begin tot eind : super. Begint al bij de geweldige parkeerplaats waar je ook al je koffers kunt afgeven. Zoveel relaxter op Schiphol. Omdat wij plekken hadden gereserveerd was de koffie gratis in het vliegtuig. Super goed hotel Aegean View Aqua resort, allerlekkerste eten ooit, erg servicegericht, willen alles voor je dien. Zeer vriendelijk personeel, top hotel

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Gambia, reisperiode: november 2015

De bemanning waren zeer vriendelijk en zelfs gezellig. Omdat ik vaker in Gambia kom waren de stewardessen erg geïnteresseerd in wat ik doe in gambia. Ik moet even vermelden dat dit afgelopen jaar november 2015 was, as november gaan we weer natuurlijk met CORENDON

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Macedonië / struga, reisperiode: augustus 2016

Een prachtig land en een geweldig hotel

  • Algemeen 9
op 5 september 2016 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2016

Ik en mijn zus hebben een fijne vakantie gehad! Met behulp van Corendon zijn we veilig op bestemming aangekomen en hebben we leuke excursies kunnen boeken. Ondanks dat onze vlucht was gewijzigd naar een dag eerder, ging er niks fout tijdens de reis. Top!

  • Algemeen 8
op 4 september 2016 bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: augustus 2016

Sunny Beach is een hele leuke en gezellige badplaats met een hele lange boulevard met veel winkeltjes barretjes en restaurants en discotheken ons resort DAS Club Hotel Sonny Beach lag 100 m van het mooie en brede zandstrand een fijne vakantie gehad.

  • Algemeen 9
op 4 september 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2016

Ondanks alle horror verhalen over Corendon hebben wij afgelopen juli toch gewoon geboekt. En op voorhand: nee, ik werk niet voor of bij Corendon.

De vlucht naar turkije op 27 aug vertrok precies op tijd. Keurig. Nederlandse piloten, crew sprak engels en nederlands in voldoende.
Alles is precies verlopen zoals gepland en geboekt. Ook de contacten vooraf waren goed. Mijn vriend had medische hulpmiddelen en de nodige medicatie bij zich. Kosteloos is er extra 5 kilo handbagage bijgeboekt.

De parkeerplaats en de transfer naar Schiphol ook prima.

Alles in het hotel meer dan prima!

Ook nu is alles door Corendon super geregeld. Helaas is mijn partner vandaag, op de dag van de terugreis naar huis, in Turkije in het ziekenhuis opgenomen. Alles is keurig geregeld door Corendon. De extra overnachtingen in het hotel. En alles wat Corendon niet op kan pakken, regelt de reisverzekeraar.

Kortom, alles zoals Corendon het heeft weergegeven is keurig zoals geboekt. De reisagente komt zelfs langs in het ziekenhuis bij mijn man.

En alle klachten; je vliegt met een charter. Wil je geen wijzigingen, boek dan een lijnvlucht

  • Algemeen 9
op 4 september 2016 bestemming: Spanje / CORRALEJO, reisperiode: augustus 2016

App. MAR ARDENTO Fuerteventura, ik heb zo min mogelijk in mijn app. vertoeft vanwege een misselijk makende riool lucht en de troep kwam ook nog om hoog in het toilet!! Schuifpui en deurslot zeer moeizaam open te krijgen en geen werkende verlichting op het terras! Optie veel bij betalen voor een hotelkamer! Blijkbaar bekend dat de lucht niet om te harden is want boven de deur t.o. badkamer een bijna continue werkende met vies slurpend geluid een luchtverfrisser! Welke je elke keer als je bewoog in het app. Over je heen kreeg! Gadver! Voor mij eerste keer en laatste keer Corendon!!! Ik hoop dat mijn terugvlucht op tijd gaat? Want ik lees dat dat ook nogal eens mis gaat!! Ik ben blij dat ik morgen weer naar huis ga! Wat het eiland Fuerteventura betreft, schitterend!

  • Algemeen 1
op 2 september 2016 bestemming: Cyprus / Noord-Cyprus, reisperiode: mei 2016

Hotel lag afgelegen maar goed excursies waren goed geregeld

  • Algemeen 8
op 2 september 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2016

Corendon is mijn bagage kwijt geraakt, tijdens mijn reis heb ik geen vergoeding gekregen van Corendon waardoor ik alles uit eigen zakken heb moeten terug kopen. Tijdens mijn reis werd er mij verzekerd dat er gezocht werd naar mijn bagage, volgens Corendon was mijn bagage absoluut spoorloos waardoor ik een hele vakantie zonder bagage heb gezeten. Bij aankomst op Shiphol na mijn reis ben ik even gaan vragen bij vermiste bagage en ik had hem meteen. Corendon heeft dus helemaal niet gezocht achter mijn bagage. Ik werd ook tijdens en na mijn reis zeer slecht behandeld door het personeel. Ik heb 3 maanden moeten wachten om iets van een schadevergoeding te horen. Ook de vergoeding dat ik aangeboden kreeg was minder dan de helft wat het 'ongelukje' van Corendon mij gekost heeft. Nooit meer met Corendon.

  • Algemeen 2
op 1 september 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016

Het hotel was zeer goed

  • Algemeen 9
op 30 augustus 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2016

Een keer proberen: vertrek om 14.30u wordt 19.00u. Lekker geregeld

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2016 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2016

Nooit meer met Corendon voor ons!! Zeer slechte ervaring met de lokale reisleiding van Corendon EN de customer service in Nederland. Keer op keer toezeggingen gedaan dat er actie ondernomen zou worden en dat we terug gebeld zouden worden. Ze hebben 0x keer contact met ons opgenomen. Iedere keer hebben we met hun contact moeten opnemen, waarna je alleen maar loze beloftes krijgt. Ze komen letterlijk geen enkele toezegging na. Het blijft net zolang stil totdat je vakantie voorbij is en dan is voor hun het probleem opgelost.
Corendon is misschien leuk zolang het goed gaat, als het niet goed gaat doen ze niks voor je!! Als je naar het hoofdkantoor in NL belt, sta je eerste meer dan een half uur in de wacht. Daarnaast zowel heen als terug flinke vertraging (meer dan 3 uur op de terugweg), ter compensatie krijg je een zak chips (9 uur 's ochtends).

  • Algemeen 2
op 29 augustus 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2016

Wij boekten een reis naar Kreta. Vertrek as woensdag en terugreis op zaterdag 10 september. We hadden de keus om de terugvlucht van 10.30 te boeken of de vlucht van 23.59. Wij hebben bewust voor de vlucht van half 10.30 gekozen. Zien we gisteren dat onze vlucht gewijzigd is naar 23.59. Hier zijn wij absoluut niet over te spreken. Naast de gewijzigde aankomstdatum, wat veel ongemakken en onkosten met zich meebrengt ivm de opvang van onze honden, kunnen wij nu een hele dag wachten zonder gebruik te kunnen maken van de faciliteiten van het hotel. Dit is erg onhandig met een baby van 5 maanden. Helaas kan Corendon ons niet verder helpen. De tegemoetkoming die zij ons kunnen doen is tegen een meerprijs van 180 euro de kamer verlengen. Wij voelen ons enorm opgelicht door Corendon en zijn totaal niet te spreken over de klantvriendelijkheid van Corendon.

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2016

Omdat ik me echt in de wolken voelde met Corendon

  • Algemeen 8
op 28 augustus 2016 bestemming: Turkije / fhetye, reisperiode: september 2016

Corendon nooit meer, slechtste reis die we ooit geboekt hebben!!!!!!!en we moeten nog vertrekken. alles wat men kan veranderen langs de kant van corendon heeft men ook veranderd het begon al met de vlucht onze aankoop die wij deden vertrok oorspronkelijk van uit brussel wat maar enkele kilometers (+-15) van onze deur is maar wegens omstandigheden verplaatst word naar amsterdam wat voor ons zo een 200km verderop licht. maar goed daar konden we nog nee leven en bij corendon boden ze ons dan ook de parking gratis aan NAAR WAT IS GRATIS gezien we zelf instaan voor het transport van samengeteld 400KM .daar stopt het echter niet bij ondertussen is onze vertrek datum tot twee maal toe veranderd en zijn de vluchten (vertrek en aankomst thuis)reeds vier maal veranderd. ook meld men ons nu dat men sinds 1 april 2016 een toeslag per koffer mag betalen van 15 euro enkele reis wat neerkomt op 60 euro enkel voor onze koffers heen en terug reken daar nog eens de kosten van de wagen en het tijd verlies dan komt toch al aan een aardig bedrag waar men niets voorstel ter compensatie.hierbij stel ik me dan ook de vraag in hoeverre zij gebonden zijn aan het uitvoeren van hun oorspronkelijke afspraken tegen over de klant.hopelijk verloopt de rest nu wel vlekkeloos en kunnen we toch nog uitkijken naar een goed verblijf ter plaatsen.

  • Algemeen 3
op 26 augustus 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2016

Vuil en brandgevaarlijk appartement. Kookplaat defect, pannen ranzig. Rioolstank. Zurig water in zwembad. 3 x langs appartement gereden voordat bus er stopt op heenreis. Veel te veel betaald voor deze reis!

  • Algemeen 3
op 21 augustus 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juli 2016

Hotel "Bodrum Bay Resort"is een 5* op de site maar een slechte 3* in echt.Niks klopt,slechte verouderde kamers ,onverzorgde zwembad.En om iets anders ter plaatste te boeken moest ik een volledig bedrag betalen( geen verschil tussen 2 reisen ,en geen vergoeding ontvangen voor geannuleerde reis terwijl we hadden maar 1 nacht in hotel doorgebracht.Aan Corendon de eerlijkheid aangeraden en inderdaad NOOIT MEER OP VAKANTIE MET CORENDON.

  • Algemeen 2
op 21 augustus 2016 bestemming: Turkije / Gümbet, reisperiode: april 2016

Beter kan niet
9.5!

  • Algemeen 9
op 16 augustus 2016 bestemming: Turkije / Antalya (Lara), reisperiode: oktober 2015

Ik zit hier zojuist alle reacties te lezen, en ben erg verbaasd. Heb inmiddels vijf reizen geboekt met Corendon en heb alleen maar positieve ervaringen. Wel lees ik vooraf altijd veel ervaringen van mensen voordat ik een definitieve keuze maak voor een hotel. Geen enkele klacht die hieronder staat kan ik dan ook onderschrijven. Dit jaar (in oktober) wederom geboekt met Corendon. Zie er echt naar uit en heb geen enkele twijfel.

  • Algemeen 9
op 15 augustus 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2016

Onze eerste reis met Corendon naar Turkije is super vlot verlopen. Alles top vanaf vertrek tot Hotel en terugreis. Dus opnieuw geboekt last minuten en hier zitten we dan in zogezegd 4*All In....Verder ga ik hierover niets zeggen maar ook Corendon is niet beter dan eender andere touroperator. Ter info wij zitten op dit moment in hotel Golden Beach te Bodrum en is ECHT EEN KATASTROOF!!!!Eten slecht hygiëne 0 onvriendelijk ....alleen naartoe gaan met voldoende stock IMODIUM.

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2016 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juli 2016

Eerste keer geboekt met Corendon naar Egypte, alles is prima verlopen, parking geboekt via Corendon in Schiphol werden correct naar vlieghaven gebracht en s'nacht terug opgehaald.
Hotel Albatros Palace zeer goed niets van klachten eten perfect héél veel keuze, kamers prima gekuist, personeel super vriendelijk, een topvakantie gehad. Boeken zeker nog terug met Correndon.

  • Algemeen 9
op 13 augustus 2016 bestemming: Spanje / Paguera, reisperiode: augustus 2016

Wederom voor het 4e jaar geboekt via Corendon en alles is prima en naar wens verlopen. Hotel Fergus Club Europe op Mallorca is precies zoals beschreven. Reisleidster aldaar geeft goede en leuke tips. Eten en verblijf is prima kortom we hebben met onze 2 zoons genoten.

  • Algemeen 9
op 9 augustus 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2016

Alles verliep vlot,geen problemen gehad,alles goed georganiseerd door Corendon. Het hotel was zoals beschreven op de site,alleen het eten was niet echt gevarieerd. ik zou het volgend jaar nog eens doen,boeken via corendon!

  • Algemeen 9
op 6 augustus 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2016

Last minute geboekt via internet bij Corendon. Wij hadden een 5 sterren hotel met ultra all inclusive geboekt. Dit doordat wij door de warmte onze dagen meer naar de nacht verplaatsen. De bar werd al gesloten om 2.00 uur. Dus geen Ultra, Het hotel had 30% van het personeel ontslagen vanwegen het slecht toeristenseizoen. De legen kamers werden verkocht aan Arabieren die veel minder geld in het landje brachten. Wij betaalde €700 per persoon voor 7 dagen zij $500 voor 14 dagen. Er waren geen tafeltjes beschikbaar tijdens het eten toen ik na 5 dagen geen ultra all inclusive, mijn kamer nog niet 1 keer was schoongemaakt en ik mijn eten moest eten met een lepel bij het zwembad heb ik de reisleider van Corendon gebeld, hij vertelde dat ik hem op zijn privé telefoon belde en vertelde niet te willen komen. Toen ben ik aan het bellen geslagen naar Corendon hoofdkantoor. Dit heeft geresulteerd in een telefoonrekening van €160. Corendon weigerde een oplossing te bieden en liet me gewoon in de shit zitten. Ze verkopen iets wat er niet is en bieden geen op,ossing. Reisleider na 5 dagen nog niet gehoord of gezien en weigert naar het hotel te komen. Schandalig! Bij de transfer terug naar het vliegtuig bedelt de medewerker van Corendon nog voor fooi omdat ik citeer hij het minimumloon verdient. Sorry ik kon het niet meer opbrengen. Op het vliegveld net voor we wilde inchecken vliegt het systeem eruit van Corendon met als gevolg dat het inchecken een uur werd vertraagd en het vliegtuig met vertraging vertrok. Sorry ik kan nog wel even doorgaan. Ik kan een boek schrijven aan negatieve dingen over Cornedon zeker op deze vakantie maar ik heb maar 1 tip boek hier niet! Betaal iets meer bij Tui of Sunweb maar je hebt wel een goede vakantie en als er wat is weet je zeker dat het word opgelost. Ik boek hier nooit meer!! OVERIGENS HOOR IK VEEL KANTEN DAT HET FINACIEEL HEEL SLECHT GAAT BIJ CORENDON EN DAT ZE WEL EENS BINNENKORT FAILIET KUNNEN GAAN. DIT DOORDAT ZE VOOR EEN GROOT DEEL AFHANGKELIJK ZIJN VAN VAKANTIES NAAR TURKIJE EN DAT VALT NU BEHOORLIJK TEGEN. U bent gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2016 bestemming: Spanje / Paguera, reisperiode: juni 2016

Zeer slechte service help je nergens mee.Koffer kwijt en je wordt aan je lot overgelaten.

  • Algemeen 3
op 4 augustus 2016 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juli 2016

Nooit eerder gevlogen met corendon stewards spreken geen nederlands de incheckbalie drop in, zat niemand dus gewoon in de rij, bij aankomst met de bus naar de accomodatie reisleider zowel op de heenreis als terug reis geef ons fooi belachelijk gewoon eens en nooit meer met correndon

  • Algemeen 6
op 1 augustus 2016 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2016

Hotel was prijs/kwaliteit goed. Wat verouderd en aan wat renovatie toe. Slechte bedden, zetelbed kraakte, gaan melden aan receptie. Volgende dag nieuwe matras, maar was nog niet verholpen. Matras dan op de grond gelegd, veringen goed voelbaar in matras. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam, mooi gepoetste kamers en elke dag nieuwe handdoeken. Eten gevarieerd, voor ieder wat wils. Ontbijt altijd hetzelfde, maar ruime keuze. Broodjes konden beter, redelijk taai. Al bij al door sommige minpunten, maakten de rest het goed. Heel goed gelegen, dichtbij strand en toch rustig, mooie promenade en met de bus naar Palma 15' voor 1€per persoon.Fiets huren 5€ per dag.minpunt: wifi = 14€ per week en soms had je moeilijke verbinding

  • Algemeen 8
op 30 juli 2016 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juni 2016

Vakantie via internet geboekt bij corendon na hurghada. verzekeringen erbij geboekt. Kamers luxe kamers geboekt dat je ook in elk restaurant kon eten. Wat een rampenvakantie. Mijn werd ziek daarvoor had hij nog de reisagent gebeld spoednr maar werd gezegd ik kom morgenochtend wel. Helaas zakte mijn man in elkaar op de kamer en was niet meer aanspreekbaar. Dokter van het hotel is gekomen en moest hem op de kamer helpen. infuus, hij had hele hoge koorts en daar hij diabetisch is schommelde zijn suiker als een gek. De dokter is er bij gebleven. Volgende dag na de receptie want de reisagent nabil zou komen helaas kwam niet, gebeld en hij kwam pas savonds. Schande dus. Maar ook nog beroofd in de taxi, dit ging zo snel greep in de portomonai van mijn man en mijn portomonai weg. In paniek in het hotel en de beveiliging helpte gelukkig. banken gebeld om pasjes te blokkeren. We zijn nog na het politiebureau geweest maar deze was dicht. Ook nog terug naar waar wij een taxi hadden genomen. en we zagen wel de man die de taxi had toegewezen. Onze taxichaufeur heeft tegen die man in hun taal nog het een en ander gezegd. Terug in het hotel kwam die taxichauffeur na een uur en kwam geld terug brengen, hij zei dat mijn man het had laten vallen (tuurlijk), mijn portomonai lag onder de stoel. Pasjes erin maar geld eruit. We zijn toen na een dag met nabil de reisagent na het politieburo geweest. maar we moesten zeggen dat we het geld verloren waren, want anders zou het heel lang gaan duren. Hier vertrouwde wij op. er was 340 euro weg en ik zei tegen nabil dat ik ook bijna een uur met nederland had gebeld. Dus hoge kosten, hij besloot dus 440 euro in het rapport te zetten. Terug in nederland. begonnen weer de problemen met correndon. De annuleringsverzekering afgewezen daar mijn man in het hotel lag. We hadden een brief van de arts en daar stond dus clinic op.reisverzekering afwijzing we waren niet voor geld verzekerd. Heel vreemd als je boekt kan je namelijk niet kiezen voor wat voor een verzekering. We zijn ook nog bij corendon geweest met alle papieren en manager hoofd van klachten zei dat hij het allemaal ging bekijken en dan kwamen we er wel uit. Gisteren zou ik dus uitslag overal van krijgen. En je raad het al pas om 17 uur een mail (kan je niet meer bellen) met afwijzingen op alles. ook op de klachten. Schandalig.

  • Algemeen 3
op 29 juli 2016 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2016

Op de vakantie weinig aan te merken maar de service van corendon. ...
Op de heenweg koffer kapot, direct op vliegveld schaderapport gemaakt.
Op de terugweg 2 koffers kwijt. Zelf naar tenerife en gran canaria 2 dagen kunnen bellen want corendon kon niks doen zeiden ze. Via vliegveld medewerker te horen gekregen dat een andere maatschappij onze koffers mee terug zou vliegen en thuis bezorgen. En hij verbond ons door met de Spaanse desk van corendon die ons dit nog eens melde maar via de Nederlandse hostess en medewerkers van corendon kon dit niet die konden niet in de gegevens kijken terwijl ze zelf de koffers op het vliegveld inchecken. Hierbij ging het dus mis onze koffers zijn het vliegtuig nooit opgegaan. Wij hebben een reisverzekering ook via corendon geboekt je raadt het al zelfde service
Kapotte koffer. 2 dagen naar tenerife bellen en 2 dagen geen kleding, toiletspullen enz. En tot op heden toe niks meer vernomen en 0.0 uitgekeerd

  • Algemeen 1
op 26 juli 2016 bestemming: Bulgarije / Sunny Beach, reisperiode: juni 2016

Verschillende vakanties geboekt bij Corendon en het gaat al jaren prima qua prijs/kwaliteit. Want voordelig is het altijd wel. Dit jaar verkeerd hotel geboekt. All inclusive bar slecht, hotel slecht onderhoud en lange rijen bij de lift, beschreven faciliteiten klopten niet, kortom veel ergernis. Hierover een klacht geschreven, naar ik dacht in redelijke termen verwoord, dus niet boos, of uitsluitend negatief. Na 2 weken, dit is een standard wachttijd voor een antwoord van de clientenservice, kreeg ik een standaard antwoord. Er werd niet inhoudelijk op mijn klacht ingegaan. Wel kreeg ik een tegoed voor onze volgende reis van 30€ total. En nu wordt het leuk: op de vraag hoe deze in te wisselen, want we hadden intussen weer geboekt, kregen we na twee weken (jawel) het antwoord dat we de voucher moisten printen en opsturen, ovv het reisnummer van de nieuwe reis. En dan gebeurt er verder niks en blijft in 'mijn corendon' een hatelijke 30 € openstaan. Even bellen gaat ook niet, want de wachttijd is ongeveer een half uur. Wat een ergernis! Ik wilde maar dat ze geen voucher hadden gegeven, want de ergernis wordt duur betaald.
Echt helemaal klaar met Corendon, wat een belabberde service.

  • Algemeen 3
op 21 juli 2016 bestemming: Spanje / Marble andalusia, reisperiode: augustus 2016

We hebben een 8 daagse reis geboekt met bewust goede vertrektijden. Vandaag te horen gekregen dat we 3 uur later vertrekken, en 10 uur eerder vertrekken.
We hebben de laatste dag extra moeten betalen, en nu wordt hij zomaar ingenomen. Staat volgens Corendon in de kleine regeltjes. Heb ruim 4.500 betaald voor 8 dagen, maar mag maar 7 dagen. Sorry kan er nog net vanaf.
Wat mij betreft laatste keer met Corendon.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2016

Verschrikelijke ervaring bij corendon,vlucht eerst 10.35 toen ineens verzet naar avond 19.40 en tenslotte pas 20.05 vertrokken,met t gevolg dat we pas 2.00 in t resort waren weg 1e dag.In t vliegtuig zowel heen als terug niks te krijgen en sorry alles is op,wat er te krijgen was ,was niet te eten en alle drankjes waren lauw zeer slecht.In t resort was alles super geregeld op de fruitschaal en wijn na die we zouden krijgen en de kortingen op resort betreft hamman massage etc die waren ze vergeten.T ergste van alles was toen het in ankara fout ging en wij bezorgd waren,de hostes t weg wuifde en zei niks aan de hand alles is zo opgeblazen terwijl wij zelf alles volgde via de media en internet.Hoe raar is dat als je als gast wil weten hoe veilig we daar zijn,dit is echt heel triest,Ben benieuwd of dit geplaatst wordt

  • Algemeen 4
op 15 juli 2016 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: juni 2016

Als trouwe klant An 2 x per jaar ,zeer slechte ervaring dit jaar , ze hebben ons niet geholpen terwijl de klacht zeer terecht was , namen onze klacht niet in behandeling .....voor ons geen Corendon meer , betaal liever wat meer voor een goede aanbieder , op Facebook blokkeren ze ons ...zeer kinderachtig , alleen als je goede berichten hebt dan is het goed ......onze klacht was in ons 5 sterren hotel 500 voetballertjesdie het de gasten onmogelijk maakte om vakantie te vieren , in de leeftijd van 5 tot 15 jaar , wilde graag naar een ander hotel omdat de overlast zo erg was , tuurlijk alles kan of we maar even 200 euro wilde bijbetalen voor 3 dgn en een hotel met een ster minder.....wilde we niet .....nou dan bekijk je het maar !

  • Algemeen 1
op 14 juli 2016 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2015

Ik herken weinig in de andere (slechte) recensies. Daarentegen heb ik een zeer goede vakantie gehad vorig jaar in El Arenal, op Mallorca. Heerlijk genoten van het eten die het restaurant aanbood. Naam all-in hotel: Palma Bay Club Resort, al verbleef ik in een dependance ervan. Ik had vooraf al gelezen dat het op een helling lag en ik dacht dat dit wel meeviel voor iemand zoals ik die dieptevrees en evenwichtstoornis heeft, maar dat vond ik tegen vallen. Ik loste dit op door een taxi te bellen die me vervolgens aan zee afzette. Op de avond van aankomst en vertrek kon er gebruik gemaakt worden van het restaurant. Er liep zelfs een medewerker mee die me naar de slaapkamer bracht. Op en top geregeld allemaal. Dat er voor aanvang 2x een vluchtwijziging voorbij kwam, vond ik niet erg. Dat kan gebeuren namelijk. In het vliegtuig zat ik bijna achterin en had gedacht dat ik ivm lange benen krappe zitruimte zou hebben maar niets was minder waar, ik had meer dan voldoende beenruimte. De stewardessen waren vriendelijk en behulpzaam. Ik kreeg 3x wat te drinken en zelfs een klein hapje te eten. Dit jaar weer geboekt bij Corendon, gewoon omdat ik dik tevreden ben!

  • Algemeen 10
op 12 juli 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2016

Jammer dat 4 dagen voor vertrek de vluchttijden vervroegd werden. Dit was tot 1 dag voor vertrek helaas nog steeds niet kenbaar gemaakt bij het hotel en we kregen nog steeds de verkeerde ophaaltijden en vliegtijden. Ook voor de personen die ons ophaalden op Schiphol was het wel fijn geweest om te weten van hoe en wat en dat ze dus niet pas 's morgens om 5:00 de bevestiging krijgen dat wij om 7:50 vliegen. Excursies die corendon aanbiedt zijn voorzien van weinig informatie en je moet veel vragen aan de reisleiding om de benodigde informatie voor je excursie te bemachtigen (zijn wandelschoenen nodig?, hoelang is het met de bus?, hoe laat vertrek je 's morgens en hoe laat ben je weer terug?)

  • Algemeen 6
op 12 juli 2016 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2016

Super slechte ervaringen met Corendon. De reis die we gekocht hebben (Club Turban in Marmaris) is door Corendon wel zes keer in ons nadeel veranderd voor het vlucht gebeuren. Andere vlucht tijden andere bestemmingen (Bodrum met een transfertijd van 4 uur ipv Daleman met een transfertijd van 1 uur) Dit gebeurd natuurlijk op het moment dat je de reis al betaald hebt. Als je dan telefonisch vraagt om een omboeking naar een andere dag, andere vlucht of andere bestemming krijg je een "vriendelijk lachende" dame aan de lijn die je alleen weet te vertellen dat zoiets erg veel geld kost...Zowel de heen als terugvlucht werd veranderd van Daleman naar Bodrum. Dit betekende een transfertijd van een halve dag. Vertrek en aankomst tijden in Amsterdam werden meerdere keren veranderd. Nooit meer Corendon voor ons.
ps. De accommodatie Club Turban in Marmaris is werkelijk fantastisch!

  • Algemeen 1
op 11 juli 2016 bestemming: Nederland / SCHIEDAM, reisperiode: mei 2016

Zag net in programma Max een klacht over Corendon, als ik eens terugkijk op mijn vakanties met Corendon was elke vakantie eigenlijk wel in het water gevallen, lekker goedkoop denk je dan, maar helaas, niets anders als ellende, slechte gidsen die eigenlijk alleen maar zeuren over de fooi die je moet geven, je wordt mee gesleept naar grote verkoophallen waar je met een hoop kabaal rotzooi wordt aangesmeerd, op het vliegveld wordt dan je naam nog eens omgeroepen dat je nog wat uitvoer belasting moet betalen, goedkope hotels waar van alles mis is, onwaarheden en gefotoshopte foto's die het mooi maken, afspraken niet nakomen, in de vliegtuigen van Corendon wordt je als vee behandelt en afgesnauwd, nee, ik pas bij Corendon, liever iets meer betalen bij een eerlijk reisbureau!

  • Algemeen 1
op 11 juli 2016 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2016

Ben met mijn dochter 12 dagen naar Marmaris geweest in Hotel Golden Rock.
Met het hotel is niets mis.
Maar de reisorganisatie , Corendon, waarbij wij onze vakantie hadden geboekt, laat veel te wensen over.
Hadden bewust een vlucht geboekt vanaf Schiphol ,om een rechtstreekse vlucht te hebben op Dalmaman.
De dag voor wij vertrokken kregen we een mail waarin vermeld werd dat wij op de terugreis een tussenlanding moesten maken in Izmir.Dat was onze eerste tegenvaller.
Op de dag van vertrek , wij zouden om 10.20 uur vliegen, stond dat er een vertraging was van meer dan 2 uur.
Op onze terugreis, vertrokken om 17.00 uur vanaf Dalaman, met een tussenstop in Izmir, dan heb je wel trek in een snack of iets anders.( Eten )
Op het moment dat men met de catering, drinken en eten, bij onze rij in het vliegtuig, kwamen konden wij niets meer bestellen daar alles " uitverkocht " was.Wij zaten op rij 30 in het vliegtuig.
Ik heb mij hierover boos gemaakt en vele anderen die nog iets wilden bestellen.
Conclusie: Wij zullen nooit meer met deze reisorganisatie Corendon een vakantie boeken.

  • Algemeen 2
op 7 juli 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2016

Was helemaal niet duidelijk. Je bagage moest bijbetaald worden gelukkig had ik zelf nog contact opgenomen met corendon om dit na te vragen, anders stonden we daar op de luchthaven en moesten we nog eens bijbetalen.Blijkbaar hadden we ook een promo kamer geboekt maar nergens op de site stond dit vermeld. Ook de laatste excursie was er normaal markt voorzien dan gaan we naar daar en komen we te weten dat er geen markt is (door suikerfeest) en we maakten nog eens een tussenstop bij die juwelierszaak die we de vorige excursie ook al gezien hadden , terwijl dit ook nergens vermeld werd op de brochure . Andere mensen die ook met corendon vlogen wisten hier dan wel van af.Ligt dit dan aan onze gids of aan de organisatie? Andere excursies waren dan wel in orde.

  • Algemeen 7
op 7 juli 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2016

Hotel super super slecht

  • Algemeen 4
op 1 juli 2016 bestemming: Cyprus / Lapta, reisperiode: juni 2016

Lapta Holiday Club in Cyprus staat met aantal foto's en omschrijving op de site. Is gewaardeerd op 4 ****. Nou er klopt HELEMAAL NIETS van. Foto's zijn anti-gedateerd ( dus mooie foto's van vroeger) en ook omschrijving klopt niet. Was 1 grote nachtmerrie !!! Niet alleen ik , maar andere hebben klacht ingediend. Ik voel met bedrogen en misleid.

  • Algemeen 1
op 29 juni 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2016

Het is al voor de zoveelste keer als je voorbij rij 8 zit kan je nooit een
broodje kroket krijgen zijn ze al uitverkocht zeer irritant vooral op
late of vroege vluchten.kan je alleen dat vieze bruinne brood
krijgen.dat vind ik niet noormaal.

  • Algemeen 2
op 29 juni 2016 bestemming: Bulgarije / sunny beach, reisperiode: juni 2016

Hotel victoria palace als je overspannen wil worden op vakantie moet je zeker naar dat hotel.

  • Algemeen 1
op 28 juni 2016 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2016

Trieste service. Ticket geboekt bij Corendon omdat zij een directe vlucht naar bestemming aanboden. Een week later krijgen we een mail waarin aangegeven wordt dat onze vlucht is gewijzigd, zonder opgaaf van reden. Vervolgens zijn we dubbel zo lang onderweg, een complete dag kwijt én hebben we een overstap erbij. Als we een overstap wilde, hadden we dat vooraf ook geboekt en waren we ook 100 euro goedkoper uitgeweest. Alle communicatie is ook nog eens in het Duits verlopen. Ik spreek geen woord Duits. Waar ze dat vandaag halen, is me een raadsel. We raden het af om met Corendon te reizen. Dit overkomt meer mensen (zelfs in mijn directe omgeving al). Wij doen het in elk geval nooit meer.

  • Algemeen 1
op 26 juni 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2016

Totaal onbetrouwbaar voor wat betreft vluchttijden die je ruim op tijd heb uitgezocht en dik voor hebt betaald.!!! Nooit meer met Cor en Don!!!! Heeft ons € 300,-- extra gekost om tickets om te boeken en gedwongen nieuwe tickets te kopen om terug te komen. Je bent niet meer dan VEE!!!

  • Algemeen 1
op 25 juni 2016 bestemming: Turkije / Didim, reisperiode: mei 2016

We weten allemaal dat Corendon een prijsvechter is. Qua prijs/kwaliteit is het best ok. We gingen naar Turkije, niet de langste vlucht gelukkig. Mocht je verder willen reizen, dan moet je je afvragen of dit de juiste maatschappij is. Paar voorbeeldjes: het laatste halfuur lekte er water uit het dak op mijn hoofd en er werd op de heenreis niet schoongemaakt. Gevolg: een flinke bende van reizigers voor ons. Maar....ik zou er (omwille van de prijs) zo weer mee reizen.

  • Algemeen 7
op 23 juni 2016 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2016

Goede service gekregen vanuit de reisorganisatie. Veel informatie over de bestemming en excursies.

  • Algemeen 9
op 21 juni 2016 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: mei 2016

Teleurgesteld!!! Hierbij wil ik mijn verhaal delen met iedereen omdat onze vakantie behoorlijk in water is gevallen. Wij zouden voor eerst in zoveel jaar samen op vakantie gaan omdat we beiden genoeg achter de rug hadden en onze nieuwe relatie te vieren dachten wij een mooie vakantie te boeken via corendon naar Macedonië.
Een mooi vooruit zicht zouden wij op 3 juni vertrekken.
Toen moment daar was zaten we vol spanning vroeg op schiphol door de controles en dat ging vlekkeloos! Het boarden ging ook vlot en met kleine 15 minuten vertraging kwam vliegtuig in beweging en niet veel later zaten we boven de wolken richting de zon.
Na een kleine 2 half uur vliegen zagen we het meer van ohrid onze vakantie bgon!
Eenmaal geland liepen we richting de beveiliging.
En daar ging het fout! Ik kwam probleemloos door de douane maar bij me vriendin gingen de alarm bellen af.
We werden omringt met beveiliging en de mededeling no good no good!
Er zou iets wezen met der legetimatie.
En zonder pardon en me vriendin totaal overstuur werden we onder begeleiding van airport security op vliegtuig gezet terug naar nederland!
Daar aangekomen was er alleen maar ongeloof weg vakantie.
De volgende dag direct naar D-reizen gegaan het personeel was met stomheid geslagen en zouden bemiddelen met corendon hoe verder en onze reissom.
Nu 2 weken later belde D-reizen ons op en met slecht nieuws corendon laat ons in de kou staan we krijgen geen dubbeltje terug en totaal geen coulance alleen de medeling van wat vervelend.
Ik had niet veel verwacht van corendon omdat we toch de vlucht hadden gemaakt maar al onze overige faciliteiten waar we geen gebruikt die kosten stopt corendon ook zelf lekker in hun fooien potje. En laat ons gewoon zitten.
Dit maakt voor mij veel duidelijk dat ik een eventuele volgende vlucht niet met corendon zal zijn en de vriendelijke reclames ook van tv mogen want dat zijn toch broodje aap verhalen.

Mvg Laferte

  • Algemeen 3
op 15 juni 2016 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: mei 2016

Het hotel had ineens een andere eigenaar, die de contractafspraken met Corendon aan zijn laars lapte. Geen All Inclusive die aan onze eisen voldeed. Bar slecht en koud eten en een zeer slechte service..Corendon deed werkelijk alles om het ons nog enigzins naar onze onze zin te maken. We kregen gelijk een brief waarin stond dat we bij thuiskomst financieel gecompenseerd zouden worden. Gisteren al bericht ontvangen dat binnen 5 dagen 35 procent van onze reissom op ons bankrek.nr gestort wordt. Hulde aan Corendon voor de snelle en zeer correcte afwikkeling.

  • Algemeen 10
op 14 juni 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2016

Echt super tof hoe corendon met klachten omgaat, NIET DUS......klant vriendelijk...kennen ze niet. Alleen geld verdienen over de toeristen die gedwongen naar juweliers ( stork..bij opgelicht in buitenland) gebracht worden...en klachten gewoon negeren of zelfs antwoorden dat de klacht niet behandeld word. Wat ons betrefd NOOIT geen excursie meer met cornedon....

  • Algemeen 1
op 14 juni 2016 bestemming: , reisperiode: juni 2016

Ontevreden over Tusselanding in Ibiza naar Mallorca vanuit AMS

  • Algemeen 1
op 13 juni 2016 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2016

Mijn vrouw en ik waren nog nooit in een all-in resort geweest in Turkije en dachten dit een keer te gaan doen met onze 2 dochters van 3 en 1. Via google kwamen we uiteindelijk uit bij ' het paradepaardje' van Corendon Hotel Prime Beach te Marmaris.
Fantastische foto's, 5 sterren ultra all in voor een schappelijke prijs en internet op de kamers, zodat onze babyfoon werkte en wij in de avond naar beneden konden. Nou, en dat ook nog buiten het seizoen dus niet zo druk! Dat moest goed komen, en we hadden zin in onze vakantie!
Na een prima reis naar Dalaman airport besloten we een taxi naar het hotel te nemen ( de kids waren moe en scheelde veel tijd omdat de bus er nog niet was)
Aangekomen werd ons duidelijk hoe groot het eigenlijk was, een dorpje op zich.
We werden vriendelijk ontvangen en naar onze kamer gebracht. Daar begon het, de kamer was zo klein dat er de buggy er niet eens in kon. De airco blies recht op ons gezicht en internet bleek er helemaal niet te zijn. Teleurgesteld met de kamer en internet terug naar de lobby. De volgende zag zou er een manager zijn..prima. In de avond zagen we alleen maar dronken roemeense jongeren lopen met plastic glazen bier en de discotheek begon. Tot onze verbazing een aantal verdiepingen onder ons waardoor we de beat lekker mee konden ervaren.Na een rusteloze nacht begon de dag.
De schaal van massa werd duidelijk bij daglicht, bizar. Tijdens het ontbijt kwamen alle ordinaire engelsen en roemenen met kleine ogen massaal opscheppen bij de ontbijttafels. Na snel ontbeten te hebben wilde de oudste naar het kinderzwembad. Het water was zo koud..! Na 10 minuten had het meisje al paarse lippen. Ondertussen werd de bar om 11.00 geopend met het nummer " goodmorning how are you" en de eerste plastic bekers bier werden getapt.
Dan maar naar het strand..de volgende deceptie. Het strand was maximaal 10 meter breed vol met bedjes en parasolletjes. Het stenen strand deed pijn aan je voeten. Weer een deceptie.
Ik had genoeg gezien, dit is geen vakantie voor een gezin.
Ik kreeg nog wel een andere kamer aangeboden, maar al mijn ervaringen in die paar uur en mijn gevoel zeiden gewoon mijn verlies te pakken en ergens anders heen te gaan. Dit om nog een leuke week te hebben. En dat deed ik dus ook en we eindigden in Gocova, Ula bij Yucelen hotel. We hebben een fantastische week gehad!
Dus mocht je met je gezin op zoek zijn naar een lekkere ontspannen vakantie waar je de aandacht voor elkaar wilt hebben, dan weet je waar je niet naar toe moet:)
Ik heb Corendon over mijn ervaringen verteld en ze zeiden dat ze niks konden doen omdat ik niet afgewacht heb waar ze mee zouden komen.
Om eerlijk te zijn, het boeit me niks. Ik heb mijn vakantie voor mij en mijn gezin gered en dat is die 1000 euro meer dan waard geweest. Zonde natuurlijk, maar een dure les geleerd; goedkoop is duurkoop.
Maar het is natuurlijk een schande dat Corendon dit als een ontspannen gezinsvakantie te boek zet.

Groet

  • Algemeen 3
op 13 juni 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2016

Stella Maris hotel (resort) is het nieuwste hotel van Corendon, het is een geheel gerenoveerd hotel dat afgelopen zaterdag geopend is, ik heb als een van de eerste gasten in dit hotel mogen slapen en er waren nog enkele dingen die niet af waren maar er werd heel hard gewerkt om alles in orde te krijgen voor de grote opening komend weekeinde, Het restaurant van gewoonweg fantastisch een keuze maken uit al die lekkere dingen was bijna onmogelijk, de kamers zijn erg ruim met heerlijke bedden ,kussens en dekbed een mooie nieuwe badkamer met handdouche en stortdouche, een mooi opgezet resort met 4 zwembaden en genoeg zonnebedden. Voor mensen die slecht ter been zijn is het misschien iets minder vanwege de schuinlopende paden en trappen (maar in het hoofdgebouw zijn wel liften aanwezig) Er is een leuk baaitje voor diegene die lekker aan zee willen liggen op loopafstand en de bus stopt recht voor het hotel om naar b.v. st. Antonio te gaan (5 km aftand)
met de bus 1.65 euro en met de taxi 8.00 euro
Op loopafstand van het hotel is verder niet zo heel veel te beleven naast een paar restaurantjes en een bar.
Al met al een mooi resort om lekker te relaxen en goed verzorgd te worden in een rustige omgeving geheel door corendon verzorgd met eigen vliegtuig en bustransfer.

zeker de moeite waard

  • Algemeen 9
op 13 juni 2016 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: mei 2016

Over Grand Park Kemer:

(a) hotel is uitstekend --> dat is ook mijn overheersende algemene indruk (b) personeel was nog niet goed op elkaar ingespeeld; iedereen doet maar wat; je haalt de geroutineerde krachten er zo tussenuit, die regelen hun eigen zaakjes wel goed (c) ronduit irritant is de aanwezigheid van zgn leidinggevend personeel (constant een telefoon in de hand --> ridicuul / de hele dag van links naar rechts lopend en zichtbaar niets uitvoerend / tijdens de etenstijden voor de gasten zelf gaan eten in het restaurant --> ik kan nog wel een tijdje doorgaan) (d) muziek overdag had een hoog Tiestogehalte, animatieteam vertellen dat de gemiddelde leeftijd rond de 60 jaar lag, dus geen behoefte aan harde muziek met een beat eronder, rustig liggen aan zwembad of op je balkon zitten was er niet bij !! Elke dag moest je wel even gaan zeggen dat de gasten daar niet op zaten te wachten. Dan werd de muziekkeuze, het volume en de bas wel aangepast (e) groepen Turken of mensen uit Iran tegen gereduceerd tarief enkele dagen in het hotel (dames met volledige kleren aan in het zwembad; tien toetjes op het bord en die niet opeten). Dan zag je de het leidinggevend personeel even niet.

  • Algemeen 6
op 12 juni 2016 bestemming: Griekenland / piskopiano, reisperiode: juni 2016

Prima service, vriendelijk personeel in vliegtuig. mooi apartement lofos, zeker een aanrader

  • Algemeen 9
op 10 juni 2016 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juni 2015

Macedonie, wat is daar te doen? Dit was mijn eerste gedachte maar het prijskaartje dat aan deze reis zat maakte me toch nieuwsgierig. Prachtige natuur, zeker in het voorjaar, veel cultuur met mooie gebouwen, weliswaar geen strand aan de zee maar strandjes aan het meer van Ohrid, met een geweldig uitzicht vanaf de kamers van ons hotel Tourist. Mooie excursies, vriendelijke bevolking, prima eten en drinken voor heel weinig geld, kortom alles klopte, voor mij tenminste...

  • Algemeen 10
op 8 juni 2016 bestemming: Turkije / kumkoy, reisperiode: mei 2016

Ik zat ik Hotel Dosi ze zeiden is in kumkoy was ik side dus moet leke keer taxi nemen om wat te doen of ondernemen. was daar samen met me vriendin we hadden binnen 2 dagen beide oor ontsteking en meerder mensen en waren veel belgische mensen hadden voedselvergiftiging. in de avond keek je naar buiten zag je de ratten lopen. chloor van zwembad niet orde waren mensen met uitslag ik corendon laten komen was 4 sterren ultra incl dus zeg wat voor problemen iedereen had en zei klopt niet. ik zei ga er dan keer eten en zwemmen nee dar wou ze niet toen zei ze ja heb wel iets ander voor een van de luxte van kumkoy moet ik 600 euro bijbetalen. dat wou ik niet toen ander hotel gekregen al nog 180 euro bijbetalen voor ster minder en kleine kamer klein zwembad afgelegen maar hier was eten beter, zwemwater alles dus reis nooit meer meer corendon voor geen goed. ze liegen ook over acemodiets dus doe mij mij maar Arke/Tui is echt geen aanrader corendon. geef ze echte dikke 2.

  • Algemeen 3
op 8 juni 2016 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: mei 2016

Dit jaar in mei via Corendon de reis Kleurrijk Madeira geboekt.
Je veronderstelt dan dat Corendon je op weg naar de 3 hotels je langs de mooiste delen van het eiland loodst aan de hand van een informatiepakket met routebeschrijvingen. Op de luchthaven van Funchal ontvingen we niet meer dan een klein landkaartje waarop met 3 kruisjes de namen van onze hotels waren vermeld. Je kunt de vlucht dus net zo goed zelf boeken en zelf de hotels uitzoeken. Dit laatste is so wie so een aanrader want de 3 sterrenhotels, waarvan Corendon zelf zegt dat ze goed zijn en waar soms alleen extra voorzieningen zoals een sauna zwembad ontbreken, boden niet wat je zou mogen verwachten. Erg gedateerd, oude meuk en erg gehorig. Je moet overigens zelf uitzoeken hoe je er komt.
We waren onaangenaam verrast toen we op de luchthaven van Funchal pas vernamen dat het eigen risico van de autoverzekering moest worden afgekocht. Dit betekende een verhoging van de reissom van 100 Euro.
Toen we bij het laatste hotel in Funchal aankwamen bleek dit te zijn volgeboekt. Hierover hadden wij voorafgaand aan de reis en ook niet tijdens de reis iets van Corendon vernomen. We werden doorverwezen naar een ander hotel in Funchal, waarvan we alleen de naam doorkregen. Het zoeken kostte ons anderhalf uur om het te vinden.
Kort en goed: we zijn teleurgesteld in Corendon, dat misleidende informatie geeft over haar reizen, onduidelijk is over de kosten van het huren van een auto, onjuiste informatie geeft over de hotels en niet doorgeeft dat een hotel is volgeboekt.
Er zijn reisorganisaties die dit veel beter doen.
H. de Reus en M. Laan

  • Algemeen 5
op 4 juni 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2016

Met bingo-reis terecht gekomen in appartement Neptune op Chersonissos! Uitzicht op zee, prachtige cocktailbar. twee grote balkons. Perfect.

  • Algemeen 8
op 4 juni 2016 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: april 2014

We vliegen de laatste jaren alleen nog maar met Corendon. Zowel pakketreizen als alleen vliegtickets. We ervaren hier een heel plezierige service en evt. wijzigingen zijn in een handomdraai geregeld via het contactcenter . Volgende keer vlieg ik weer met Corendon als het kan :-)

  • Algemeen 9
op 31 mei 2016 bestemming: Griekenland / paleokastritsa, reisperiode: mei 2016

Bestemming Griekenland/Corfu. Wat een reisorganisatie is dit ???
Personeel is arrogant, en zeker niet klant vriendelijk.
Na een week op het eiland Corfu gezeten te hebben ,met slecht weer(waar niemand iets aan kan doen) met een appartement waar je niet wil zitten geloof me( Fontini) hebben wij dan toch geklaagd ,ondanks wij echt hebben geprobeerd om er van te genieten je heb er tenslotte geld voor uit gegeven.....ik heb reuma en met het slechte weer toch wel redelijk last van .....hebben wij ( die echt toch nooit snel klagen) aangegeven dat we naar huis wilde (4 dagen eerder) HIER WERD AL VREEMD OVER GEDAAN EN KOSTTE ONS NOG EXTRA GELD OOK....Nu we thuis zijn meteen een klacht in gediend......maar ja meer dan een excuus krijg je niet HOEZO KLANTVRIENDELIJK!!!

  • Algemeen 1
op 31 mei 2016 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: juni 2016

Iedere keer dat ik met correndon meega presteren ze het om na de boeking met een tussenlanding te komen dan bel je en zeggen ze je moet de boekingsvoorwaarde lezen. ik al veel vakantie vluchten gemaakt maar correndon spant de kroon met andere woorden mijn vakantie is al verpest voor hij begon dank jullie wel

  • Algemeen 2
op 30 mei 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2016

Hieronder geef ik een opsomming van hoe we van onze reis toch wel een kater hebben over gehouden.

21.01.16 hebben we een pakketreis naar Alanya geboekt voor de vertrekdatum 5-5-2016 via Gazipasa, naar Alanya, op 22-03-2016 kregen we een mail met de mededeling dat we niet via Gazipasa vlogen maar via Antalya en dat wordt je dan al door je strot geduwd, terwijl we juist deze reis geboekt hadden door dat een persoon die in ons reisgezelschap zat niet de trap van een bus kan betreden, dus hadden we een taxi geregeld via Suntransfer om naar Alanya te reizen en weer terug vanaf Alanya naar Gazipasa. Maar waardoor de taxi nu vanaf Antalya moest rijden, dat was € 115,-

Wij zaten in Appartementen Sifalar in Alanya,(gelukkig was het verblijf daar super), dus op dinsdagavond 10 mei om 19:30 uur krijg ik keurig een mailtje op mijn telefoon van Corendon dat de terugreis CAI024 op 12-05-2016 volgens de die op de tickets vermeld staan zal plaatsvinden, dus daar is ook de taxi naar Antalya voor geboekt bij Suntransfer.

Donderdagmorgen 12-5-2016 rond 10 uur lopen we langs de receptie om nog even naar het strand te gaan, de taxi komt toch pas 17:30 in de middag, dan komt de receptioniste aanrennen met een fax bericht van Corendon dat we omgeboekt zijn naar CAI011, een andere vlucht omdat ons toestel gecanceld is voor die avond, wij bellen naar de reisleiding ter plaatse, deze vrouw is altijd al onbeschoft van aard, die was kortaf en wij moesten maar zorgen dat we gepakt waren omdat de bus om 11:15 voor het hotel zou staan, ik vertel dat wij voor einde middag een taxi hadden besteld, had ze niets mee te maken, wij zijn toch maar snel gaan pakken, ik heb snel een taxi besteld naar Antalya omdat het betreden van de bus niet ging werken, maar waren nu toch weer € 75,- kwijt, omdat de andere taxi al gepland was voor smiddags kon deze niet meer gecanceld worden, en ook ging de reis naar Rotterdam, maar onze auto staat op Allure parking op Schiphol.

Ik begrijp dat als er een toestel gecanceld wordt er geschoven moet worden, maar dan laat je de mensen een keus maken een dag langer laten blijven, of om een persoonlijke benadering, maar wat blijkt sávonds op Antalya dat onze vlucht CAI024 gewoon vertrekt vanaf Antalya. Wij voelen ons beet genomen voorgelogen en bestolen, in plaats dat we de laatste dag nog heerlijk hadden kunnen genieten, (onze eerste dag waren we al kwijt omdat we 23:50 uur aan kwamen in het hotel dus ook al een verloren dag hebben gehad) in plaats van 8 dagen zijn het er 6 geworden.

Komen in de avond aan in Rotterdam, niemand van Corendon om ons te vertellen hoe nu verder, staat er buiten een bus die blijkt naar Schiphol te gaan, chauffeur heeft geen lijst met namen, erg amateuristisch, op Schiphol aangekomen bellen naar Allure parking, die beste man begreep niet echt waar in naar toe wilde naar welke parking, na veel heen en weer bellen zou hij een busje sturen en ons rons 21:00 uur oppikken, na 9 keer bellen en rond de 5 kwartier wachten werden we opgehaald en konden we eindelijk de bizarre dag afsluiten.

Na een aantal jaar met Corendon te hebben gevlogen, en in het vliegtuig het leuke verhaal van Atillay Usla te hebben gelezen, ga ik er van uit dat dit hopelijk een incident is, en het spijtig is dat dit ons heeft moeten overkomen, een reis waar zeker 2 personen van ons gezelschap al jaren naar uit hebben gekeken, ik ga er van uit dat wij hiervoor gecompenseerd gaan worden op een of andere manier, we hebben veel kosten moeten maken en een hele dag vakantie misgelopen.

Voor ik deze brief op social media en het World Wide Web laat serven wil ik Corendon in de gelegenheid stellen hier over na te denken.

  • Algemeen 1
op 30 mei 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2016

Voor het eerst gevlogen met corendon. Zowel de heen als terugreis geen broodje stroopwafel of vulkoek te koop in het vliegtuig. Het personeel gaf zelf aan dat ze aangegeven hadden om extra bij te vullen omdat er veel vraag naar is....maar Helaas wordt er niet naar het personeel geluisterd die door dit voorval alleen nee konden verkopen en er was 1 stewardess al behoorlijk chagrijnig van....wat ik me voor kan stellen. Onze prioriteit gaat niet meer uit naar corendon!

  • Algemeen 3
op 30 mei 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2016

2x vluchtwijziging (niet prettig). Zowel heen en terug niet naast reisgenote kunnen zitten. Ik baal van het euro scoren voor allerlei wissewasjes.

  • Algemeen 5
op 29 mei 2016 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: mei 2016

Hotel Torablanca in fuengurola is een hotel met ouderwetse regels om tien uur ging het zwembad open, tussen 10.00 en 11.00 uur geen all inclusief en het eten was redelijk maar veel hetzelfde en vaak koud. Verder de kamers zijn netjes en ruim wel gehorig, maar de 2 liften een ramp ( bij aankomst 1 defect. volgens mij een beperkt hotel van 3 sterren. We zijn in +/- 15 jaar Corendon beter gewend. Jammer

  • Algemeen 5
op 29 mei 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2016

Zeer tevreden over de gang van zaken bij dit bedrijf. In de afgelopen twee jaar al 3 reizen gemaakt met Corendon en allemaal was het even netjes. Geen klachten gehad over dingen. Wij zijn gisteren weer teruggekomen van een week Turkije en zijn dus wederom gevlogen met Corendon. Het hotel was netjes verzorgd, helaas was de kamer niet naar onze zin doordat er bedden te klein waren en het erg rumoerig was. Dankzij reisleiding van Corendon kregen we direct een upgrade naar een nieuwe, betere en grotere kamer!
Ook de vluchten netjes geregeld, geen klachten over. Enige minpunt zijn de vluchttijden, we konden pas laat heen en moesten vroeg terug. Maar is dat niet overal?

  • Algemeen 8
op 29 mei 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2016

5-daagse last-minute geboekt en met Corendon naar Ibiza gevlogen. Tussenlanding op Mallorca gehad en door naar San Antonio. We verbleven in hotel Marco Polo wat op een perfecte locatie in het centrum ligt. Het party seizoen was nog niet begonnen dus ook geen overlast gehad. Hotel was eenvoudig maar super schoon en zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. We hadden ook niet meer nodig dan een bed, toilet en douche. Het ontbijtbuffet was heerlijk en uitgebreid, keuze genoeg. Prijs/kwaliteit verhouding een dikke voldoende voor onze geboekte reis. Wat zeer aan te bevelen is, is de excursie met jeep die je het hele eiland laat zien en je komt op plaatsen waar je niet met auto of bus kunt komen. Prachtige baaien en binnenland waar we met onze groep van genoten hebben. Helaas te kort om alles te doen en zien op het eiland maar een perfecte keus van Corendon om op Ibiza te vliegen, zeker ook buiten het hoogseizoen om. Twee uurtjes vliegen en je zit te genieten op een terrasje in de zon op een eiland wat de moeite waard is om te bezoeken.

  • Algemeen 8
op 26 mei 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2016

Had prachtige vluchttijden uitgezocht en weet dat het onder voorbehoud is, maar beide dagen nadelig veranderd en 2x een tussenstop op Kos. Erg jammer.

  • Algemeen 5
op 26 mei 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: maart 2016

Heerlijke vakantie en goede service

  • Algemeen 7
op 26 mei 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2016

Werkelijk alles klopte zoals Corendon als informatie had doorgegeven, zelfs het vliegtuig (ik ben een vrouw met behoorlijke vliegangst) van Corendon gaf een vertrouwd gevoel! Ook de zitplekken waren ruimtelijk, en een zeer vriendelijke crew. Ook het hotel Mediteraneo waar veel gasten van corendon waren, was in kloppend met de reisbeschrijving! Het was onze eerste keer met corendon, maar zeker niet de laatste keer!

  • Algemeen 9
op 26 mei 2016 bestemming: Griekenland / Gouvia, reisperiode: juli 2014

Prima service, goed hotel.

  • Algemeen 7
op 24 mei 2016 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2016

Wij hebben een reis geboekt en zagen dat er bij de ruim bagage alleen een breedte en hoogte aangegeven werd dus geen lengte. Aangezien we gaan kitesurfen heb ik gebeld om te vragen of de lengte van een boardbag een probleem was. De vriendelijke vrouwelijke medewerker had hier geen antwoord op. Zij zou het navragen en mij nog terug bellen. Gezien de hier eerder geplaatste horror verhalen had ik zo mijn bedenkingen. Maar na 2 dagen wat ook was afgesproken, belt de vriendelijke dame terug om te zeggen dat het geen probleem is. We moeten nog gaan, maar dit vond ik al positief.

  • Algemeen 9
op 24 mei 2016 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2016

Onbetrouwbare reisorganisatie Corendon snoept 2 dagen af van de vakantie.

We hebben voor 12 dagen geboekt. We kwamen om 02.30 h s'nachts aan in ons hotel Titanic. Op de terugreis werd 1 dag van tevoren medegedeeld dat de vliegtijd van 16:30 h naar 08.00 h is verplaatst. Dit betekent dat we om 05.00 h opgehaald werden.
Dus je komt in de nacht aan en vertrekt in de ochtend. In de bus naar de AirPort vernamen we van medepassagiers dezelfde ervaring met Corendon.

Daarnaast vlogen we via Groningen naar Rotterdam, dus ook een langere reistijd en wachttijd in Groningen. Dit betekent ook 1 keer extra landen en opstijgen. Voor kinderen en ouderen niet ideaal.

Tevens hebben we een excursie geboekt voor een middag. Er werd ons van te voren niet verteld dat er ook een stop was bij een lederen winkel. Vervoertijd + winkelbezoek koste circa 50 % van de totale duur van de trip. Waar we niet om gevraagd hadden.

De helpdesk waar ik 2 maal contact mee heb gehad, bij checkin problemen en bij terugreis, is ook niet heel behulpzaam. Ze kunnen niet veel anders dan je een prettige vakantie toewensen en mededelen dat je een klacht bij Corendon kan deponeren.

Als laatste worden onnodig reisleidsters ingezet bij vervoer van en naar AirPort. Je voelt je daardoor een beetje verplicht om te tippen. Normaliter zouden we de chauffeur wel een tip geven, maar met de toespraak van de reisleider voelt het meer als een verplichting dan vrijwillig.

Tip naar Corendon, wees transparant en eerlijk ipv onbetrouwbaar en misleidend.

  • Algemeen 2
op 23 mei 2016 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2016

Hotel President ligt zeer afgelegen. Er is totaal niets in de omgeving te doen. Geen openbaar vervoer. De shuttlebus naar Noto kost 4 euro p.p. enkele reis. Auto huren in het hotel is erg duur. De lobby en eetzaal in het hotel zijn zeer gehorig vanwege de marmeren vloer.

  • Algemeen 6
op 22 mei 2016 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2016

Onze klacht is dat we op de terugreis niks te eten konden kopen. We zaten vrij achterin het toestel en het eten was op,enige wat we konden krijgen was een droog broodje. Aangezien we om 19.25 uur vertrokken zou t toch wel normaal zijn als we iets te eten konden krijgen.

  • Algemeen 7
op 17 mei 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2016

In December een reis geboekt van 2 mei 2016 tot 17 mei 2016 met Corendon van Eindhoven naar Antalya ,dit gedaan omdat we 10 km van de luchthaven Eindhoven wonen. De heenreis was geen probleem , voor de geplande terugreis van 17 mei zouden wij om 3 uur in de nacht opgehaald worden in het hotel om vervolgens om 7,00 uur te vliegen naar Eindhoven. Nu kregen we op 16 Mei (2 de pinsterdag) om 17.00 uur een facs dat we om 10.40 zouden vliegen naar Amsterdam , meteen de reisleider gebeld ,die met het verhaal komt dat een ceremonie is op luchthaven Eindhoven en dat er niet gevlogen kan worden op deze luchthaven. Op de luchthaven Antalya stond een toestel dat vanuit Daleman een regulaire tussenlanding maken en naar Amsterdam zou vliegen , de mensen die eigenlijk om 7,00 uur op Eindhoven zouden vliegen werden onder het mom dat er niet gevlogen kon worden op Eindhoven in datzelfe toestel gezet naar Amsterdam (naar mijn mening was het gewoon een te gering aantal reizigers naar Eindhoven) In Amsterdam aangekomen was ons beloofd dat er iemand van Corendon aanwezig zou zijn ,nou ze zijn ongeveer een uur bezig geweest om alle mensen bij elkaar te zoeken, zodat we om ongeveer 15.00 uur konden vertrekken naar Eindhoven om daar rond 16,30 aan te komen , even naar de servieballie op de luchthaven Eindhoven gegaan om te vragen wat voor ceremonie er die dag geweest was, nou die mensen keken me heel verwonderd aan , en schoten in de lach ,zo word je bedonderd door Corendon ,dus ik reis nooit meer met Condeniksvan, een excuus kon er niet af.

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Volgende