Schrijf een review

Reviews over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Pagina 17 van 18 met 1799 resultaten

op 29 juni 2013 bestemming: Turkije / mamaris, reisperiode: juni 2013

Ik ben een vaste klant van corendon, nooit geen klachten gehad.wij zaten in mamaris hotel yuvam.prima hotel.de ellende begon dit jaar bij de heenreis, we vertrokken pas om 20.30 en waren s,nachts pas om 4.30 in het hotel. omdat de bus niet bij het hotel kan komen? moesten we stukje lopen, dit wist ik omdat ik er al eens was geweest.de reisleider van de bus dropte ons af, en liet ons aan ons lot over. dus liepen we zelf maar naar het hotel. deze stonden raar te kijken toen wij om 4.30 de trap op liepen, toen we de boeking lieten zien was het in orde.vind ik al een mega fout. dan onze reisleider in het hotel die de dag van onze aankomst om 11.45 de informatie bijeenkomst hield.natuurlijk ga je er toch heen om kennis te maken voor het geval er iets mis gaat. hij vertelde natuurlijk van hun excursies. maar wij hadden zelf al plannen gemaakt. toch vertelde hij dat corendon nu een nieuwe boottocht had met de naam PARAJIS OP AARDE kosten 32 euro per persoon. we vertelde hem dat wij zelf een boottocht gingen uit zoeken, maar hij haalde ons over, want ze hadden een prachtige boot en daar waren foto,s van, en er konden ook maar 48 nederlanders mee, en we gingen naar een oud dorpje toe, waar mijn vriendin gek op is.
toen wij de boottcht gingen doen kwamen we aan bij de boot, we zagen hem al liggen , en idd een hele mooie boot. tot dat we DIE boot voorbij liepen en we bij een boot aan kwamen waar je enkel kippen op zou doen, en zeker geen mensen.een oude viese stalen boot dat stonk naar pies en strond.het dek niet stukje afgeschermd voor de zon, als je op het bedje lag, lag je gelijk bij de buurvrouw op schoot. ik heb direct gezegt dat ik hier niet mee mee ging en ik de andere boot wilde die ons was laten zien op de foto. met veel heen en weer gebeld met reisleider en de kapitein konden we 2 dingen doen..terug naar hotel en geld terug of een andere boot pakken die vol met engelsen en russen zaten en toch de toch nemen. ik heb toen na gevraagt of de tocht het zelfde was..en er werd ja gezegt..nou niet dus, geen dorpje gezien..en veel dronken mensen en erg slecht eten.
terug in hotel gelijk weer gebeld met reisleider ik wilde hem personelijk spreken, maa meneer had geen tijd vertelde hij...ik stond er op dat hij kwam..hij vertelde dat hij pas na 2 dagen tijd had, ik vroeg hoelaat hij kwam, dat wist meneer niet, hij haalde ons wel van het strand. die dindag was er een andere reisleidster voor andere mensen, tegen haar deed ik mijn verhaal en vroeg haar of zei wist hoelaat hij kwam.dus zei belde hem op. meneer vertelde dat hij om 13.00 zou komen.
de andere reisliedster vroeg ons nog of we het geld terug wilde, waar wij vertelde dat het niet om geld ging, maar om andere mensen anders voor te lichten. Hij kwam om 13.00 helemaal niet blij..hing een lul verhaal op dat wij verkeerd hadden verstaan, en dat wij hem stoorde want hij had luchpauze.en dat het jammer was dat we het dorpje hadden gemist..maar dat de andere mensen wel blij met de boot waren..nou echt niet er gingen 4 mensen van boord..de rest ging mopperend toch mee. hij zou nog kijken wat hij verder voor ons kon doen, en zou nog contact met ons zoeken.de laaste dag van ons vertrek hebben wij hem weer gebeld omdat wij niets meer hadden vernomen.toen werd MENEER BOOS, want we stoorde hem weer tijdens zijn lunch en we moesten maar een andere reisliedster nemen. ook op haar was hij boos omdat zij had gevraagt of wij geld terug wilde hebben.er was niet met hem te praten, en hij verbrak de verbinding. zelf het hotel sprak er schande van. toen heb ik corendin zelf maar gebeld, deze vond het ook erg dat hij zich zo gedroeg, en moest maar een klacht in dienen.
verder was het heel de week bingo met de terug vluchten, mensen werden zomaar 10 tot 17 uur eerder opgehaald..de een na de ander was aan de beurt in het hotel. dus ook wij hielden ons hart vast.gelukkig vlogen wij wel optijd..maar idere dag leef je met angs en beven toe naar de dag dat de terugtijd op het bord hing.
BESTE MENSEN..BOEK GEEN BOOTREIS BIJ CORENDON
CORENDON..DOE ER WAT AAN

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 8
op 28 juni 2013 bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: juni 2013

Wij zijn zonder mededeling bij een totaal ander hotel afgezet...Wij hadden voor carribean world venus garden geboekt...En werden bij cwv garden afgezet..toen wij zeiden dit klopt niet, was het antword van de hostess uw hotel is dicht, en dit hotel heeft 1 ster meer...En weg was ze...Totaal verbijstert zijn wij gaan inchecken.Kregen een kamer , zeiden wel tegen elkaar hier gaan wij niet mee akkoord...Dag erna kantoor in hammamet gebeld, heb 3x moeten terug bellen...Super slecht engels spreken ze,,..Om een lang verhaal kort te maken....Wat een SUPER SLECHT HOTEL....ETEN super slecht..cola, sinas en 7up worden met poeder aangemaakt...flesjes water moesten we kopen ...ALL IN ???? Kamer sterk verouderd...Corendon is hier nog niet klaar mee met ons...MENSEN BOEK DIT HOTEL NIET !!!!!!!!!!!!!!!...90% russen....Wat een drama vakantie hebben wij gehad....Ik ga me geld terug eisen....Hier werk ik niet een jaar hard voor....Niet krijgen wat we geboekt hebben....Terwijl het hotel nog gewoon op de site sta als te boeken....Hun antwoord was, we hebben te weinig boekingen gehad.....

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1




op 27 juni 2013 bestemming: Portugal / tavira, reisperiode: juni 2013

Golden Club Cabanas is een prima bestemming.
Mooie hotel, goed eten, vriendelijk personeel, goed onderhouden park met heel mooie zwembad. Animatie team geweldig....wat wil je nog meer voor die prijs.
De appartementen zijn schoon en netjes.
Prijs/kwaliteit is erg goed.
Mooie land, mooie strand maar let op veel muggen.
Cabanas is een leuk dorpje, inderdaad niet veel te doen maar genoeg te doen in het park.
Wij hebben een auto gehuurd om weg te kunnen, maar je kunt makkelijk overal naar toe met de bus die vertrek dichtbij het hotel! Alles werd geregeld door Corendon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 25 juni 2013 bestemming: Turkije / calis, reisperiode: mei 2013

Onze reis is heel vervelend gestart met een vertraging van bijna 8 uur ,zodat wij niet op 12 mei maar 13 mei de anderen morgen in ons hotel zijn aangeomen
het ergste is dat wij niet geinformeerd zijn i.v.m de vertraging
Ineens zagen wij onze vlucht en het nummer van de gate op het scherm
De Informatie Balie op schiphol wist niet wat er aan de hand was

Bij Thuiskomst hebben wij een aangetekende brief gestuurd naar corendon inmiddels 4 weken geleden .Niets Gehoord

De Vakantie was verder erg goed

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 25 juni 2013 bestemming: Turkije / rondreis cappadosie, reisperiode: juni 2013

Geweldige rondreis gehad met corendon met goeie hotels en een geweldige reisleiding (Özgür uit turkyë) zuiver sprekend nederlands en hij weet veel te vertellen over het land

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 25 juni 2013 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: juni 2013

Net terug van een prachtige vakantie naar Stella Makadi Beach. In een woord p-r-a-c-h-t-i-g. Heerlijk weer goede reis perfect geregeld, Vliegen met Corendon was fantastisch, wat een vriendelijke service wij hebben een lastminute geboekt 8 dagen voor nog geen 800 euro voor 2 personen, en we hadden onze bedenkingen na op internet over correndon gelezen te hebben maar wat een perfecte maatschappij we gaan het weer doen en is voor herhaling vatbaart. Bedankt Correndon!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 21 juni 2013 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2013

Wat als leuke reis begon is helaas in duigen gevallen. We waren bij hotel balkon aangekomen in capadonieen. Ik was de eerste die ziek werd overgegeven,diarree, en de griep gehad,de ambulance heeft mij nog opgehaald. Daarna volgde de een na de ander bijna heel de bus is ziek geweest. Ik heb hierdoor 2 dagen moeten missen van de rondreis vindt dit erg jammer. Ik had ook niet verwacht dat we een turksbuffet zouden krijgen. Onze magen zijn daar schijnbaar niet op ingesteld. Geboekt bij Corendon.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 19 juni 2013 bestemming: Turkije / colakli, reisperiode: oktober 2013

LAAGSTE PRIJS GARANTIE van Corendon......NOT.
Ik wilde (als vaste klant van Corendon) ook met hen reizen om 12okt 2013. Ik vond EXACT dezelfde reis bij een Duitse Touroperator, dus hotel/vliegtijden/vluchthaven...alles dus, maar dan ruim 100 euro goedkoper. Nergens in hun voorwaarden staat dat dit (duitse touroperator) niet kan. Men zou het in optie nemen, echter daarna hoorde ik niets meer, totdat ik zelf belde. Men zou men gebeld hebben dat men hierop GEEN laagste prijs garantie kan bieden en dat ik het toch in overweging zou nemen met hen te reizen????? NIEMAND had me gebeld. Omdat ik boos werd heeft men uit coulance de reis geannuleerd !?!?
Helaas zeer slechte service en niet dat wat ik van Corendon gewend ben.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 15 juni 2013 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2013

Enkele dagen voor vertrek de vertrektijd veranderd van 10.00 uur naar 15.30 . Aankomst accomodatie 00.30 uur dag , eerste vakantiedag!!
Daags voor vertrek een vluchtrapport onder de deur gefrommeld met een uur vertraagde vertrektijd en een andere Flight OHY715. Toevallig weet ik dat dit de code van Onur Air is. Persoonlijk vind ik reputatie van deze organisatie niet denderend. Gebeld met de reisadviseur van Corendon maar die wist alleen te vertellen dat ik na aankomst schriftelijk moest reageren , maar dan had ik natuurlijk al gevlogen?
Ik heb geboekt bij het vliegbedrijf van Corendon en wil daar ook mee vliegen.
Gebeld met Nederland en die zeiden doodleuk "U hoeft geen gebruik te maken van de dienst"maar U veliest dan alle rechten en blijft achter op het vliegveld in Antalya!
Verwijst mij meteen naar de twee A4 jjes met voorwaarden die alleen ter bescherming van Corendon dienen.Als klant voel ik me dan een beetje rechtenloos.
Om 01.00 uur opgehaald en dag , daar gaat mijn 15e vakantiedag en heb mijn principes maar aan de kant moeten zetten.
Oh ja in de bus vertelden mensen dat ze enkele dagen langer mochten blijven ( Oei)
Allemaal economische overwegingen van Corendon!!!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 9 juni 2013 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2013

Wij hadden geboekt voor Vasia Beach Sissi en na een tijd wachten op onze kamers werden we naar Vasia Village gebracht,zonder enig excuus of wat dan ook van Corendon. We konden wel van de faciliteiten van V B gebruik maken,maar dat is niet handig als je een man hebt die niet makkelijk loopt,terwijl ik juist voor Vasia Beach geboekt had omdat ik daar vorig jaar ook geweest ben met onze dochters en overal liften aanwezig zijn.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 7 juni 2013 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2013

Meerdere malen heb ik met Corendon gevlogen maar er zitten wel wat haken en ogen aan deze maatschappij. Drie jaar geleden voor het eerst met vertraging naar Turkije. Corendon adverteer met de Corendon parkeerplaats vlakbij Schiphol wij hadden hierbij een vreemd gevoel want je moet je autosleutels afgeven en wat gebeurt er met je auto? Bij terugkomst moet je bellen voor het busje wat je komt ophalen en naar de parkeerplaats brengt nou dit nooit meer dachten wij de klantvriendelijkheid is ver te zoeken, bij aankomst op de parkeerplaats kan je je eigen auto niet vinden je moet goed zoeken en dan staat hij zo geparkeerd buiten dat je zelf amper in je auto kan komen, maar ja het geld hebben ze binnen en verder zoek het maar uit! Voortaan parkeren wij gewoon weer op de luchthaven zelf, dit doen wij al jaren en nooit geen problemen. Het grootste probleem met Corendon is dat als je een reis voor b.v.8 dagen boek en betaal je er wel van uit moet gaan dat je altijd maar 6 dagen vakantie hebt en ben je dus twee dagen kwijt. Waarom moet je altijd midden in de nacht vliegen dat zal wel met geld te maken hebben maar bij andere maatschappijen kan je tenminste kiezen en veranderen de vliegtijden maar zelden en om maar over de vertragingen te zwijgen. Bij Corendon heb ik elke keer vliegtijden overdag geboekt en uiteindelijk wijzigen ze altijd naar zeker of de heen of terug reis naar midden in de nacht en dit kost je dan weer een extra vakantiedag, waarom betalen voor meer dagen dan dat je uiteindelijk op de vakantiebestemming bent? Hopelijk gaat Corendon klachten in behandeling nemen en hun procedure eens goed onder de loep nemen, klantvriendelijk zijn is een eerste vereiste om een klantenbestand te kunnen behouden en uit te breiden wat is er nu makkelijker dan dat tevreden klanten gelijk met Corendon vanwege hun goede service in zee gaan? Corendon er is werk aan de winkel en hopelijk tot later?

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 6
op 29 mei 2013 bestemming: Griekenland / faliraki, reisperiode: mei 2013

Ik ben met mijn vriedin een weekje naar Faliraki geweest.in hotel calypspo palace hotel .
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad . Wat vooral op viel was de goede service van corendon het personel in het vliegtuig waren heel vriendelijk een heel fijn vliegtuig echt niets op aan te merken . ook op de terug heeft de hostes op de luchthaven ons goed en heel vriendelijk geholpen . Voor ons was het een hele fijne en prettige reis met corondon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 23 mei 2013 bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: juni 2013

Wij moet nog gaan vertrekken. In november 2012 deze reis geboekt voor
5 personen. In eerste instantie zou er maar één vlucht op 10 juni naar Bourgas gaan, later blijken dit er twee te zijn. Ze hadden ons als gezin op
2 verschillende vluchten gepland, dit is nu aangepast. Mijn verzoek of ze
ons op de middagvlucht konden plannen (al reeds begin april gevraagd)
kon niet worden gehonoreerd. Mijn dochter dan 29 weken zwanger, voor haar zou het toch fijn zijn om niet midden in de nacht om 3 uur aan te komen in het hotel. Ik krijg niet eens antwoord op mijn vraag. Dit is de laatste keer dat ik met corendon heb gereisd.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 21 mei 2013 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2013

Zondag teruggekeerd na een weekje Bodrum. We werden om 8u30 afgehaald aan het hotel om naar de luchthaven te gaan voor onze vlucht van 11u45. We zouden om 14u35 aankomen in Zaventem. Onze vlucht had eerst 2 1/2 u vertraging. Uiteinelijk konden we maar om 15u45 aan boord op een toestel dat geland was met passagiers uit België. Toen was er nog een onvoorziene tussenlanding om een andere crew op te halen in Antalya en te tanken. Uiteindelijk zijn we om 20u20 geland in Zaventem i.p.v. 14u35. Bedankt Corendon om u klanten zo voor de zot te houden.
Jullie wisten toch wel al op voorhand dat we maar pas met dat toestel uit België zouden kunnen terug vliegen. En die crew ophalen zal ook wel vooraf geweten zijn hé. Dus mensen : wees gewaarschuwd! En Corendon : 't is wel van ons, klanten, dat jullie moeten leven en niet iedereen pikt dit!

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 2
  • Prijs / kwaliteit 6
op 15 mei 2013 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2013

Bij vertrek op 7 mei al 2 uur vertraging,waar geen uitleg voor werd gegeven.
Bij aankomst buiten de luchthaven 1 kraam open voor Corendon reizigers en waar 2 vliegtuigen tegelijk in de rij moesten staan.
Wij zouden op 14 mei om 6.00 het vliegtuig naar Eindhoven terug nemen.
Op 13 mei om 15.-30 uur een fax onder de deur in de hotelkamer gevonden.
Wij zouden om 15.50 uur in de middag worden opgehaald en naar Amsterdam vliegen,onze auto stond in Eindhoven.Hebben na veel bellen iemand aan de lijn gehad en deze vertelde dat onze vlucht was gecanceld,wij Eindhoven gebeld en dit was niet waar.Weer teruggebeld en de meneer werd heel fel en zei dat Corendon wel bepaalde met welke vlucht wij meegingen.Hier waren wij het niet mee eens en hebben het kantoor zelf gebeld,en zij beloofde om 2 andere vluchten te proberen of er voor ons plek was en zou met een uur terugbellen.Na 1,5 uur zelf weer gebeld en ons werd medegedeeld dat hij bezig was en met een half uur terug zou bellen.Na weer een uur te hebben gewacht zelf weer gebeld en er werd niet meer opgenomen.Dan maar naar de balie in het hotel en deze kregen na veel proberen een engelssprekende Corendon medewerker aan de lijn en deze vertelede ons dat hij van niets wist maar als wij een fax hadden gehad was dit het enige waar wij ons hadden te houden en wij zouden in Amsterdam met een bus naar Eindhoven worden gebracht.Bij aankomst in Amsterdam niemand van Corendon aanwezig en wij wisten nog steeds niet of er een bus voor ons stond.Wij naar de informatie balie gestapt en deze hebben Corendon gebeld en na een kwartier wachten wisten wij welke bus.Wij zoeken en ja daar zagen wij een bus,waar de chaffeur ons vertelede dat hij bijna was weggegaan daar hij niet wist wie hij moest ophalen en hij had zelfs geen lijst van de mensen welke ook naar Eindhoven moesten,hij zei dat hij niemand can Corendon te pakken kreeg.In Eindhoven aangekomen,onze auto opgezocht en naar de slagbomen waar we onze kaart in stopte en de mededeling kregen dat we een dag telaat waren en moesten bijbetalen. Door al dit gedoe waren wij pas om 2.10 uur in de nacht thuis.
Ik snap niet waar Corendon de arogantie vandaan haalt om zo met hun klanten om te gaan.Dit was de eerste en de laatste keer met Corendon.
Daarbij nog geen kopje koffie of iets dergelijks aangeboden,het kan niet slechter!!!

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 15 mei 2013 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2013

De heenreis verliep met 1.5uur vertraging verder goed, en het all-in resort was super.
Echter de terugreis naar Eindhoven om 06:00u in de ochtend werd omgezet naar een nieuwe vlucht om 19:00u naar Amsterdam (!) toe.
Oftewel rond 22:20u aankomen in Amsterdan om dan met een bus naar Eindhoven airport gebracht te worden. (en NIEMAND die iets gezegd had welke bus je moest nemen en er stond NIEMAND van Corendon bij de Gate op je op te wachten). Dus maar zelf zoeken en veel vragen...uiteindelijk een bus gevonde.
Dan kom je om 00:45u aan op een gesloten Eindhoven Airport en moet je een taxi regelen in de kou en daarop nog eens 30min. wachten.
Oftewel klantgerichtheid is ver te zoeken!
Jammer!

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 2
  • Prijs / kwaliteit 6
op 14 mei 2013 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: mei 2013

Heenreis naar Bodum, 5 uur vertraagd! Wachten bij de gate met alle passagiers, waar we niet meer weg mochten en nog 4 uur gezeten hebben. Tevens was de enige drank automaat die er was KAPOT! Niemand van Corendon aanwezig. Wel netjes drankje en wat eten aangeboden in vliegtuig.

Mooi hotel, veel te doen, mooie ligging en goede service etc. Excursies worden door reisleiders van Corendon mooier aangeboden dan dat het werkelijk is. Ze zijn niet eerlijk hierover, wat juist meer teleurstelling veroorzaakt dan dat je gewoon weet waar je aan toe bent.

Terugvlucht naar Amsterdam: Vertraging liep op van 2 uur naar 4 uur naar 6 uur naar 9 uur!! In totaal 11 uur vertraging gehad!! De nacht doorgebracht op het vliegveld van Bodrum, zo ook gezinnen met (kleine) kinderen waarvan sommige geen voeding meer hadden. NUL communicatie vanuit Corendon.. Schandalig!! Hebben een klacht ingediend, kijken wat er uit gaat komen. In iedergevalNOOIT meer Corendon voor ons.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 5
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 7
op 12 mei 2013 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: september 2012

Alle lof voor Corendon prijs -kwaliteit een 10 echt waar voor je geld goede vlucht heen en terug , super accomodatie en prachtig weer. Ook leuke excursies die goed geregeld zijn!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 7 mei 2013 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: mei 2013

Met een 'god zegene de greep' bij Corendon geboekt vanwege prijs. We zijn door de ene na de andere positieve ervaring verrast. Zowel de vlucht, hotel en vooral de voortreffelijke gids (Belgin, leuke belgisch turkse vrouw uit 1966) met veel verstand van Istanbul.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 4 mei 2013 bestemming: Turkije / rondreis Cappadocië en Side West, reisperiode: april 2013

Hoed, pet of bandana af voor de reisorganisatie Corendon.
Complementen aan Ergun bobke en kapitein Meghmed voor een meer dan voortreffelijke reisbegeleiding in Cappadocië.
De heenreis ( CAI 622) verliep goed maar de beenruimte in het vleigtuig was nogal krap. De terugvlucht ( CAI 722) was voortreffelijk en de catering was van een betere kwaliteit. In Melissa garden, Belek, hadden we wel enkele problemen met niet goed afgewerkte ligbad-douche waardoor water in de badkamer kwam. Dit euvel werd de eerste maal aan de receptie gemeld maar er kwam geen reactie. Bij de terugkomst van de rondreis hadden we een andere kamer en daar was er een identiek probleem

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 9
op 30 april 2013 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: april 2013

We zijn gereisd met Corendon naar hotel Cettia Beach te Marmaris. De ervaringen in het hotel waren zeer positief.
Met Corendon negatief. Van begeleiding was nagenoeg geen sprake, wel van verkoop van excursies. Was zeer opdringerig en de prijs bleek het dubbele van boeking ter plaatse. De heenreis verliep goed, de terugreis werd telkens in tijd vooruitgeschoven, zonder dat dit voldoende werd duidelijkgemaakt.
Het parkeren bij Corendon-parkeerplaats, met name het ophalen bij Schiphol was barslecht geregeld en leidde tot een ongeregeldheid, waarbij de nodige verwijten werden geuit.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 2
  • Prijs / kwaliteit 5
op 8 april 2013 bestemming: Turkije / Plaats, reisperiode: maart 2013

Wij hebben geboekt als groep van 23 personen. damesvoetbalteam. Er werden heel wat beloftes gedaan. samen op 1 gang in het hoofdgebouw. Maar bij de aankomst waren we niet geboekt als groep maar als kamer van 2. we hadden geen plaats in het restaurant, mochten geen gebruik maken van voetbal plein enz. ook hebben we 4u moeten wachten op al ons kamers... bleek volgeboekt??? na telefonisch contact met corendon nederland zeiden ze dat het hun fout niet was maar die van turkije... maar met de reisbegeleider van cordedon in Turkije zeiden dar het niet is doorgegeven.... het was de 3 de keer dat we met de groep met coredon vlogen maar we overwegen om volgend jaar met een andere maatschappij te vliegen...
tenslotte kostte de reis ons 11000€ Ze hebben een mooi centje verdiend.... Maar je krijgt er weinig voor in de plaats. helaas....

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 6
op 3 april 2013 bestemming: Gambia / Kotu Beach, reisperiode: maart 2013

Prima verzorgde reis vriendelijk personeel flesje water deken in het vliegtuig , Een aangename verrassing
Bij het hotel Badalapark prima begeleiding van de manager van Corendon nam de tijd om je vragen aan te horen
Housekeeping matig geen controle van de supervisor !!!
Entertainment overdag slecht foute mmuziek hadden hét druk om zichzelf te entertainen met kaarten .Algemeen beter dan de voorgaande jaren.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 28 maart 2013 bestemming: Turkije / Cappadocie, reisperiode: maart 2013

8 DaagseTurkije reis naar Cappadocie. Goede opvang in Antalya, voor 1 nacht naar hotel Belcom in Belek, helaas slechte watervoorziening (koffiewater kleur), we waren de 1ste gasten dit seizoen, (zei men) Bij terugkomst uit Cappadocie, 3 dagen, kregen we hetzelfde hotel maar was dit probleem verholpen. Goed en uitgebreid buffet voor elk wat wils. Onderweg telkens goede uitgebreide warme lunch. In Cappadocie, hotel Turban in Urgup, waren de voorzieningen goed, ook hier eten in buffetvorm. Alleen is bijna onze hele groep, 23 van de 28 personen, incl. de reisleider, geplaagd door 'n vorm van griep, legionella? norovirus? We weten het niet. 't ziektespook waarde van zondagavond, (zaterdag aangekomen) tot aan zaterdag van vertrek door de groep. De terugreis was wel vervroegd inplaats van 10.00 uur in de morgen werd het 5.00 uur in de morgen. Ondanks dat was er 'n goede sfeer en was het 'n prachtige, goed verzorgde en onvergetelijke reis. De prijs, kwaliteit verhouding was goed.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 27 maart 2013 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: april 2012

Reis omgeboekt met vertrektijd half vier 's nachts vanuit Amsterdam terwijl wij vanuit Eindhoven wilden vliegen.
kunnen bij aankomst niet in hotel. Nooit meer met Corendon

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 3
  • Prijs / kwaliteit 4
op 1 maart 2013 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: februari 2013

Mijn vrouw,64 jaar, werd na drie dagen erg ziek en werd voor een spoedoperatie opgenomen voor vier dagen. Ik moest daarna zelf een terug vlucht voor vijf dagen later en verlenging van het hotel zien te regelen wegens herstel. Geen enkele hulp van de reisleiding of plaatselijke agent. alleen een grote mond. Dit in schril contrast met het personeel van het hotel.
Uit plaats vervangende schaamte zeer bezorgt en hartverwarmend.
Zeker voor oudere mensen is zo een reis met Corendon beslist niet aan te raden. En stel je voor je spreekt geen Frans! Gewoon niet verantwoord.
Op ingediende klacht bij bij Corendon werd niet goed gereageerd.
Voor ons dus nooit meer Corendon!

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 4
op 22 februari 2013 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: februari 2013

Alle lof voor Corendon
prijs -kwaliteit een 10
echt waar voor je geld
goede vlucht heen en terug , super accomodatie en prachtig weer
15 dagen genoten
groetjes

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 2 december 2012 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2012

Corendon een reis organisatie die van liegen in elkaar steekt ze beloven heel veel maar komen wat reistijden niets na,op hun side staan vertrektijden die ze vlak voor vertrek diverse keren veranderen zo deden wij dus voor tenerife heen reis er 8,5 uur over en voor de terug reis 7,5 uur dit kwam omdat we met de heen en terug reis een tussenlanding hadden terwijl ze als je boekt er helemaal niets staat vermeld over tussen landingen dit krijg je bij hun pas te horen 1 week voor vertrek terwijl ze het reeds ver van tevoren wisten was eigenlijk al van tevoren door anderen mensen was gewaarschuwd dat dit wel het gevolg zou zijn minstens 1 keer nu voor ons was dit dus twee keer.Wees dus met deze maatschappij gewaarschuwd ze beloven op de side heel veel maar komen het heel vaak niet na.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 6 november 2012 bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: juli 2012

Hebben met 9 p heel slechte ervaring met hotel ORIENTAL RESORT .Vuil en overal schimmel,ongedierte op kamer ,badkuip bruin aangekoekt ,kraan helemaal kapot en delen ontbraken en langs de verlichting liep water van de airco .Na lange ruzie met Corendon over ktachtenbrief die hij niet wou aftekenen kregen we dan na 18 uur toch ander hotel mits betalen van 1800 euo .vakantie was om zeep

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 1 november 2012 bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: september 2012

Mooi hotel ,berekend op jongeren daar is de muziek ook naar en het volume ook.
direkt aan het strand,leuke boulevard, Sunny beach bestaat voor 90 % uit hotels geen normale winkelthes maar alles voor de tourist,de Bulgaarse avond was prachtig en goed verzorgd .het hotel was erg netjes ,personeel niet altijd vriendelijk,eten was goed ,kamers schoon en groot. Geboekt bij Corendon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 29 oktober 2012 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2012

Reis organisatie Corendon is prijsverhouding met het geen wat je er voor krijgt redelijk tot goed.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 28 oktober 2012 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2012

Een fijne afhandeling op schiphol, erg vriendelijke stewardessen en prijs kwaliteit een absolute 10 bij Corendon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 27 oktober 2012 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: augustus 2012

De reisleiding was op zicht goed, ware het niet dat we een ongeval in het zwembad van ons hotel hebben meegemaakt, waarbij 2 nederlanders flink gewond zijn geraakt. 1 was bedolven onder betonpuin (afdak boven zwembad) en heeft bij dit ongeval haar nek gebroken. Dit was een vakantiekennis van onze zoon. Wij waren allen op het moment van het ongeval aanwezig en hebben het zien gebeuren. Onze zoon zag zijn vakantiekennis onder de grote brokstukken verdwijnen, en is zelf ternauwernood ontsnapt, hij was IN het zwembad en de brokstukken ploften achter hem in het water. Vele aanwezigen hebben het als schokkend ervaren. Helaas hebben we geen steun van de reisleiders van Corendon gehad. De reisleiding heeft zich wel bemoeid met de directe slachtoffers maar niet met degenen die het aanschouwden. Dit hebben wij zeker als negatief ervaren.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 27 oktober 2012 bestemming: Cyprus / Girne, reisperiode: oktober 2012

Vliegreis met tussenstop. Problemen met inchecken vanuit cyprus. Instapkaart gekregen van andere reiziger. In Turkije overstappen naar ander toestel. Laatste toestel erg krap en warm.
Accommodatie redelijk. I.v.m. excursiereis weinig aanwezig in hotel. Reisbegeleiding Corendon over het algemeen goed. Liever een engelstalige gids dan een nederlandstalige die de weg niet kent en niet weet wat ze zal gaan vertellen of dingen vertelt die niet kloppen. Jammer! Excursies waren verder goed, met name Famagusta, de Jeepsafari en Girne.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 27 oktober 2012 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: december 2011

Mijn positieve reiservaring is de accamodatie geweldig,mijn negatieve ervaring is corendon heb 3 maanden moeten knokken voor mijn rollator die corendon airlines kapot heeft gemaakt,zij hebben uiteindelijk wel het eigen risico betaald maar daar moest ik heel erg blij mee zijn,en dat zonder exuses heel erg bot dus geen corendon meer voor mij heb 3 maanden met kakotte rollator moeten lopen.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 27 oktober 2012 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2012

Wij hebben een goede ervaring met Corendon als reisorganisatie en hebben nog niets meegemaakt om een negatief beeld te schetsen. Tot nog toe zeer positief en ook wat het parkeren van de auto betreft, mijn complimenten. Staat toch lekker binnen en onder toezicht. Als men daar komt 's nachts is er vriendelijk personeel die alles afhandelen en de auto binnen zetten. Bij terugkomst 's nachts, staat de auto al buiten en kan je naar huis. Dus al met al veel lof voor Corendon, als reisorganisator en als parkeer beheerder. Mvg. G.v.Poppelen

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 27 oktober 2012 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: maart 2011

Reisleider van Corendon was zeer slecht, deed helemaal niets voor je,heb klacht ingediend maar er wordt niets aangedaan, had net een herseninfarct gehad en wilde een goede plaats in het vliegtuig, maar nee, ze konden er niet aan beginnen.
heb een hele slechte vlucht gehaad. Jammer!!!!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 6
op 20 oktober 2012 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2012

Ik heb geen negatieve ervaring met de vakantie van Corendon. Wij zaten in Hotel Halici 1, beetje ouderwets en het eten is wat minder keus dan bij Hotel Poseidon. Halici 1 is goed te doen voor de senioren onder ons en dat is daar duidelijk te merken. Er zijn stellen die daar al 40 jaar hun vakantie doorbrengen en hebben daar veel kennissen opgrdaan die steeds terug komen. Ik zal ook niet zeggen dat het mijn laatste keer was ben er al voor de tweede maal geweest. Hotel ligt praktische aan hetstrand en vlakbij het centrum. Een minuutje of 5. Dus al met al heel goed te doen voor de ouderen en aan degene die niet zo'n uitgebreid dinee willen en het sobertjes goed kunnen velen. Dit is mijn nervaring.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 13 oktober 2012 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2012

Voor mij was Corendon een nieuwe touroperator. In het verleden zijn er wel eens negatieve meldingen in de media geplaatst over Corendon.
Na deze vakantie ben ik zeer positief over deze touroperator. Alles was tot in de puntjes geregeld. Een dikke pluim.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 13 oktober 2012 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: oktober 2012

Goed georganiseerde excursiereis van Corendon. Leuke hartelijke gidsen. Mensen zijn zeer hulpvaardig en vriendelijk. Ik kan het aanbevelen deze reis te maken.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 11 oktober 2012 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2011

Prima reis gehad met Corendon voor een relaxed vakantie met weinig tot geen tegenvallers

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 5 oktober 2012 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2009

Waardeloze Reisorganisatie. Waarom? Omdat wij in een kwalitatief zeer slecht hotel zijn gedropt waar de kamers smerig en vies waren en er met de eigenaar hierover geen land te bezeilen viel. De eigenaar begon zelfs te dreigen na het keer op keer aan te geven.!! Dit uiteraard aangegeven bij Corendon, maar de reisleiders deden er NIKS AAN!!! Zij hadden zgn. nog nooit eerder klachten gehad over het hotel blablabla dus kon er niks aan de hand zijn. Te belachelijk voor woorden. Mensen NIET BOEKEN BIJ CORENDON: Het is een waardeloze organisatie!!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 30 september 2012 bestemming: Turkije / Turkije, reisperiode: augustus 2012

Heel goede service van Corendon.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 24 september 2012 bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: september 2012

We hadden een reis met 8 dagen all inclusive geboekt. In het Hilton Sharn Dreams. De laatste dag moesten wij om 11:30 uur onze kamer uit. Dat is opzich niet apart wat wel vreemd is, dat we ons bandje moesten inleveren en we de hele dag ons eten en drinken zelf moesten betalen. Wat nou 8 dagen al inn. De dag van aankomst hebben we ook alleen maar van het avond eten gebruik gemaakt. Toen we klaagde bij de reisleiderster zei ze dat we bij het hotel moesten zijn en de receptiemedeweker zei dat we bij Corendon moesten zijn. Dus lekker van het kastje naar de muur gestuurd. Maar er werd niets mee gedaan. Slechte zaak volgende keer geen Corendon meer.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 5
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 4
op 15 juni 2012 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juni 2012

Zojuist zijn we teruggekomen van een weekje Macedonië. De vliegreis (Corendon) en logies ontbijt was slechts 199 Euro. Het vliegen met Corendon was perfect. Bij het Sileks hotel werden we getracteerd op een heerlijke welkomstdrank. Onze kamer had een magnifique uitzicht over het meer van Ohrid. De welkomsbijeenkomst werd gepresenteerd door 2 zeer kundige en werkelijk lieve dames. We kregen een prachtig boekwerk met zeer uitgebreide wetenswaardigheden en uitvoerige beschrijvingen van de excursies met prachtige fotos. We voelden ons gelijk zeer welkom in dit land. Wat een lieve en hartelijke mensen zijn de Macedoniers. Natuurlijk hebben we excursies geboekt een Macedonische avond werkelijk onvergetelijk en een trip naar Skopje en Albanie (dit land heeft een enorme indruk op ons gemaakt). Prima verzorgd een heerlijke lunch onderweg en een zeer deskundige gids die zeer duidelijke en langzaan Engels sprak, dus voor iedereen gemakkelijk te volgen. De overige dagen hebben we veel gewandeld bij de receptie kregen we tips hoe we de mooiste wandeling konden maken. Het personeel van het hotel heeft er werkelijk alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken. Ook het ontbijtbuffet was uitmuntend. We zijn dus zeer tevreden naar huis teruggegaan en ik wil iedereen die naar Macedinie gaat deze reis aanbevelen. Wij zijn grote wandelaars dus de 6 km lopen van het hotel naar het centrum van Ohrid was geen probleem. En werden we moe dan pakten we voor een paar euro de taxi. Wij hopen dat we nog veel mensen een plezier kunnen doen met dit verhaal dat ze net zo'n plezier zullen hebben als wij gehad hebben tijdens deze reis. In een woord fantastisch.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 4 juni 2012 bestemming: Macedonië / pestanie, reisperiode: augustus 2011

Via corendon de afgelopen jaar in augustus geweest naar macedonie orhidmeergeweest, zeer mooi als je van terug naar jaren 70 verlangt is dit aan te raden. vriendelijke bevolking en nog lekker ongerept ja was een ervaring ga as augustus weer erheen. zo mooie natuur en lekker schoon meer en veel stilte plekjes je leeft in dit soort land nog niet als toerist de bevolking er vriendelijk zo heb ik veel waardering voor gekregen hoe ze leven. ja als je nog niet in de massa wilt omgaan moet je deze doen ja. zoals exusie vanuit dit land naar dures en tirana albanie, die land is net of het stil hebt gestaan neem ook de natuur ervaring van het pesta meer in je op op 600 meter hoogde is het meer gelegen jammer dat je zo weinig reisboeken over zijn zal wel iets er mee willen doen heb geen negatieve ervaring opgelopen en de bevolking is nog puur.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 3 juni 2012 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: mei 2012

Corendon is geen prettige vliegmaatschappij omdat zij drie wijzigingen hebben doorgevoerd voor vetrek. Vertrek van Eindhoven werd Schiphol, bleven dezelfde tijden vervolgens weer andere vliegtijden. Ook nog eens 5,5 uur vertraging. Het kan gebeuren, maar iedereen had een nare ervaring met Corendon. Mensen die er al een week waren, maar ook mensen die later kwamen. Bij niemand was het gaan zoals het zou moeten gaan. Erg jammer.

Macedonie is wel de moeite waard, een week verblijven is helemaal top.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 24 mei 2012 bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: mei 2012

Positief: Oriental resort in Sharm prima hotel. Reis geboekt voor 349 euro dus gekregen waar we voor hebben betaald. Prima en zeer vriendelijk personeel, kamers groot en schoon. Eten goed, alles smaakt wel een beetje hetzelfde. Keuze voor Egypte was DE ZON, en die was er in overvloed.
Negatief: zowel op de heen- als terugweg vertraging. Heenweg was vanwege blikseminslag, terugweg beetje vage reden. Het rare aan de terugweg was toch al dat we om 20.10u zouden vertrekken en om 1.50u aankwamen op Schiphol... de vluchttijd zou dus bijna 6u bedragen en dat is toch raar als je normaliter in 4,5u naar Sharm vliegt. We kwamen dus ondanks de vertraging op normale tijd aan. Echter de hostess van Corendon in Egypte wist zogenaamd niets af van een vertraging terwijl we 10 min. rijden van de luchthaven verbleven. We hadden dus net zo goed nog 2u aan het zwembad kunnen hangen en het diner meepikken. Communicatie dus waardeloos. Tijdens het welkomswoord praat deze dame tegen de groep of dat ze het tegen een kleuterklasje heeft. Deprimerend.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 23 mei 2012 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2011

Prijs kwaliteit verhouding is goed bij Corendon, perfecte accomodatie en zeer behulpzaam en vriendelijk personeel.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 22 mei 2012 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juli 2011

Een bijzonder leuke ervaring in vriendelijk gastvrij land. Corendon is een prima organisatie om voor deze bestemming te kiezen. Op en top luxe zal er zeker ergens te vinden zijn maar wij waren zeer tevreden met het middelklasse hotel wat keurig schoon en verzorgd was.

Zeker aanrader voor mensen die graag iets van de mooie cultuur/historie willen ervaren. Het meer van Ohrid is een plaatje en bied tal van mogelijkheden.
De corendon reisbegeleiding doen in overmate moeite om de gasten het naar de zin te maken, voorlichting prima, excurcies te over.

Een aanrader vinden wij de rondrit rond het meer van Ohrid waarbij een gedeelte door Albanie wordt gereden. Wij doen dit zeker nog eens over.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 20 mei 2012 bestemming: Turkije / rondreis, reisperiode: januari 2012

Geweldig hotel hele goede reisleider van Corendon. goed eten veel gehoord en gezien. was in een woord geweldig. voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 22 april 2012 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: april 2012

De reisleidster en chauffeur van Corendon waren geweldig, hotels in Ankara en Cappadociee waren goed, maar hotel in Istanbul was niet meer dan een hok. Je kon niet ventileren en keek op een binnenplaats van 2 bij 2 Je kon totaal niet naar buiten kijken en kon dus ook niet zien wat het voor weer was en wat je aan moest trekken. De vloerbedekking was ook smerig! Het sanitair was bijzonder slecht, als je naar het toilet was geweest kreeg je natte voeten, ook de wasbak lekte.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 5 april 2012 bestemming: Israël / Israel, reisperiode: maart 2012

Aankomst Eilat-Ovda luchthaven!daar verder met de bus door de Woestijn naar hotel in Bethlehem!is wel een hele zit opde eerste dag,maar wel de moeite waard!iIsrael is een land met versschillende landschappen,prachtig om te zien! in die 8 dagen hebben wij zoveel gezien (groep van 37 mensen)waaronder ook mij zus! Veel geleerd v d Gids Eli ! Je moet voor deze reis wel goed ter been zijn!!!
Hierbij een pluim! voor Corendon,een mooie reis! voor een leuke prijs!

m v gr Agnes Evers

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 16 december 2011 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2011

Nooit meer Corendon!!!
Het woord 'klantenservice' kent Corendon duidelijk niet. Ik ben onbeschoft te woord gestaan, nadat ik hele normale vragen stelde als: Geldt de all-inclusive formule nog wel na het uitchecken, aangezien ik 13 uur later dan gepland (!) zal vertrekken? Op geen enkele vraag wist Corendon het antwoord, waarna er letterlijk tegen me geschreeuwd is dat ik me beter had moeten verdiepen in een chartermaatschappij. Als chartermaatschappij staat voor onbeschoftheid had ik nooit geboekt.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 30 november 2011 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2011

Mooie kamers, prachtig breed strand waar overiging te weinig schaduwplekken
zijn, die 's morgens vroeg al ingepikt waren met het z.g. handdoekje neerleggen. Het zou toch verboden moeten worden! Zeer geschikt voor kinderen, omdat het strand langzaan afloopt in zee. Eten niet spectaculair maar voldoende. Heel vriendelijke bediening! Geboekt bij Corendon.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 30 november 2011 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2011

Corendon misleidt!
In september naar Turkije geweest. Gelokt met aantrekkelijke vluchttijden op de site, welke vervolgens (meerdere malen!) gewijzigd werden. 5 Sterren hotel bleek nog geen 3 waard te zijn; toilet kapot, douche kapot. Als toetje mijn auto bij Corendon Airport beschadigd teruggekregen. U raadt het al: Corendon verwijst voor alle klachten naar algemene voorwaarden en vergoedt niets van alle geleden vakantieleed. Kortom: boeken is HANGEN bij Corendon. Gewoon platvloers boerenbedrog, anders niet.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 1
op 25 november 2011 bestemming: Turkije / Ölüdeniz, reisperiode: oktober 2011

We begonnen met de negatieve ervaring van 11 uur vertraging. We vertrokken pas 's nachts, de 2e dag van je vakantie, om 2.30 i.p.v. 15.30 in de middag. Wel moet gezegd worden dat Corendon keurig volgens voorschriften met vouchers kwam, eerst om iets te drinken en later om iets te gaan eten. Maar zo wel een paar dagen nodig gehad om weer in je normale doen te komen want je slaat wel een nacht over.

Het hotel en de prachtige omgeving hebben veel goed gemaakt. En ook 2 maal een paraglidingvlucht gemaakt en dat was een schitterende ervaring, die zeer zeker aan te bevelen zijn.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 4 november 2011 bestemming: Turkije / rondreis, reisperiode: september 2011

Prijs - kwaliteit verhouding is bij corendon uitstekend.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 25 oktober 2011 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: oktober 2011

Op de accomodatie geen aanmerking, prima verzorgd. Alleen de vluchten zijn vervelend verlopen. De heenweg 2 uur vertraging, we zouden om 4 uur 's morgens vertrekken en dat werd dus 6 uur. Maar de terugreis was helemaal een zooitje. De vlucht was volledig omgeboekt. We zouden zondagochtend 10 uur terug vliegen, maar de vlucht was verplaatst naar 1.30 zondagnacht !!! En dat met 2 kindjes, geen pretje. Reisleider was onbereikbaar en de reden ??? We weten het nog steeds niet. Erg slecht van Corendon ! Voorlopig zijn we helemaal klaar met Corendon !

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 5
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 22 oktober 2011 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: september 2011

Om te beginnen we hadden een excursiereis de eeste week en daarna all incl in Bodrum .als eerste positieve punt noem ik graag de Corendon parkingservice perfekt gewoon,dan de vliegreis en de ontvangst op de luchthaven,prima geregeld de bussen zijn van uitstekende kwaliteit en de excursies waren geweldig ook de excursieleiders waren prima en het wordt misschien wat eentonig maar de rustplaatsen ,de hotels en onze laatse week in Bodrum alles zeer goed geregeld onze hostes kwam iedere dag in het hotel langs om evt vragen of problemen aan te horen ,maar was niet nodig ,alles was perfekt geregeld.Kortom we hebben weer een super vakantie gehad.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 9
op 20 oktober 2011 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2011

Heel slecht onbeschoft zijn ze bij Corendon en ze laten je gewoon op het vliegveld staan en ze zijn te lui om een baby potje op te warmen krijg je als antwoordt doen we niet we hebben het nu te druk. me kinderen hadden dus heel laat in de avond eten. en ga zo maar door liever wat meer betalen dan krijg je ook betere survice en betere stuardessen

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 1
op 16 oktober 2011 bestemming: Turkije / kestel, reisperiode: september 2011

Het vliegtuig maatschappij was slecht de stewardessen konden geen nederlands en in het vliegtuig kon je je koptelefoon niet gebruiken die waren kapot en de rest kon je niet verstaan. we werden niet bij het hotel afgezet maar een eind verder op kon de ze niet komen met de bus terwijl andere organisatie er wel konden komen dus gewoon geen zin. voor de rest hebben we een goede vakantie gehad maar gaan nooit meer met corendon.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 7
op 13 oktober 2011 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: oktober 2010

De reis die we maakten was geboekt bij Corendon, die het vervoer, via Airarabia, het transfer en het hotel verzorgden. Verder hebben we geen gebruik gemaakt van de organisatie. Het hotel was okee, de heenreis ook. Op de terugreis bleek ons vliegtuig helemaal niet te vliegen. Dat was al te zien op de site van Air Arabia ( het late tijdstip van deze vlucht was t/m de dag voor onze terugreis), maar navraag bij Corendon leerde dat het geen enkel probleem zou zijn. Maar wel dus. Na uren op het vliegveld wachten verzorgde de reisleider een bus naar een hotel, waar we zouden eten, slapen en ontbijten. We hebben inderdaad gegeten en 2 uur geslapen. Daarna bracht een bus ons weer naar het vliegveld, zonder ontbijt te krijgen stapten we uiteindelijk in een vliegtuig van een Belgische low budgetmaatschappij, die bracht ons naar Charleroi. Daar stond een bus klaar, die ons naar Amsterdam bracht. In plaats van in de vroege morgen waren we daar tegen de avond. Geen maaltijd meer gekregen, geen excuses, geen vergoeding vanwege de vertraging, aangezien Airarabia geen Europese maatschappij is, Corendon scheepte ons af met een standaardbrief. Ik had intussen al ontdekt dat we blij waren op eigen gelegenheid Marokko te bekijken, want de medepechvogels die een rondreis met Corendon hadden gemaakt (2 groepen) hadden geen goede ervaringen ( een stel had 5 x de busreis Casablanca-Marrakech moeten maken...). Nee, voor mij was het eens maar nooit meer met Corendon.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 5
op 9 oktober 2011 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2011

Wij hebben een goede vakantie gehad in Kusadasi, alleen het parkeren was een ramp. Vorig jaar hadden we ook bij Corendon geparkeerd dit was ij Lijnden nu moesten we onze autosleutel afgeven als we dat hadden geweten hadden we dat nooit gedaan, stond ook niet in de info. We konden ook miet meer teru een file en omkeren was onmogelijk. We kwamen terug en we moesten bij C3 staan we konden het niet vinden terwijl we erbijna stonden het Armanibord was alleen van de andere kant te zien. We stonden er met ong 30 personen en er kwamen 2 kleine busjes aan. De grote bus zou met 3 minute komen maar helaas we zeiden al je zult zien gaan ze de eerste groep weg brengen en komen ze terug. Gebeld ja de bus was onderweg maar nee hoor naar 45 minuten kwamen de kleine busjes weer terug. Wij konden erin maar er bleven weer mensen staan. Sleutels waren om gedraaid en van iemand waren ze de sleutel kwijt.Ze liegen waar je bij staat en komen de afspraken niet na nooit weer met Corendon airparking!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 3 oktober 2011 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2011

Voor de terugreis op 1 oktober stond met vluchtnummer CAI 603 23.45 uur. Maar daags voor vertrek kregen wij een tijd 23.59 uur door, voor hetzelfde vluchtnummer. Om 20.30 uur opgehaald bij hotel en om 21.45 uur bij het vliegveld afgezet, met de mededeling van de hostes: Uw vlucht vertrekt om
01.45 uur,grapje uw vlucht vertrekt om 23.45 uur.

Maar in de hal aangekomen, bleek de vlucht te zijn verzet naar 02,45 uur zonder excuus. dit vinden wij schandalig en dan laten ze ook nog een uur in een hok staan als vee. Dus nooit meer met corendon!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 8
op 25 september 2011 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2011

Vóór vertrek hadden we door het gesjoemel met vluchten van Corendon reeds besloten: nooit meer Corendon! Dit besluit is tijdens de vakantie alleen nog maar vaster gegroeid. We zijn erin geluisd, doch hebben ons gevoegd naar de situatie en er het beste van gemaakt. Vakantie gevierd, niet dankzij, maar ONDANKS Corendon.

Ik boekte een directe vlucht om 6:15. De eerste mail: “tussenlanding op terugvlucht”. De tweede mail: “vlucht verschoven naar 13.15”. Vluchten hadden beide keren 1,5 uur vertraging. Dit schijnt structureel te zijn; dat maakt het nog niet vanzelfsprekend!
Corendon beroept zich op algemene voorwaarden en gaat gewoon haar gang. Pas NA de boeking wordt “vluchten onder voorbehoud” getoond!
Je boekt en betaalt dus voor product A en krijgt product B.
Dat is misleiding.

5 sterren hotel Fantasia (Kusadasi, Turkije,) was gewoonweg slecht: klein kamertje, toilet kapot, douche kapot (badkamer was in plat Hollands gezegd eigenlijk gewoon een oude en goedkope troep), elke avond knalharde muziek tot 0.00 door het gehele complex hoorbaar, rotte-eieren-stank rondom zwembad en strand. Wij vroegen een duurdere kamer met bijbetaling; afwimpelsmoezen Corendon begeleiders: “alles is bezet”. Mijn auto kreeg ik terug met parkeerschade, opgelopen bij Corendon Airport Parking. Deze was niet gemeld (merkte ik pas bij daglicht volgende morgen). Corendon vangt klanten middels misleidende internetsites. Zelfs klachtensites heeft zij zelf in beheer, zodat je maar nergens anders terechtkomt op het web. Resultaat is steevast: we kunnen niets voor u doen, zie onze Algemene Voorwaarden. Corendon misleidt en benadeelt haar klanten op schandalige wijze. Het zijn gewoon boefjes.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 20 september 2011 bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: september 2011

Heenreis Bulgaria Air, chagerijnig personeel, veel stoelen in het vliegtuig stuk. Terugreis Corendon Air, gezellig personeel dat alles voor je doet en heel vriendelijk ,schoon vliegtuig. Iberostar Sunny Beach All Inclusive vonden we heel goed. Vriendelijk personeel,goed eten , ruime schone kamers, elke dag schone handdoeken die steeds weer heel leuk gevouwen waren bv als zwaan. Heerlijk zwembad. Voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 13 september 2011 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: juli 2011

Volgens Corendon is dat hotel een 5* waard ...maar niets is minder waard ...met veel moeite een 4* hotel maar zeker geen 5* ...
De kamers : onze nachttafeltjs lagen nog vol "spullen" van de mensen die ervoor ons gelogeerd hadden ....de matras zat vol vlekken die ondanks dat het bed opgemaakt was toch zichtbaar waren ...aangezien het geen bed was maar een box. Wij hadden een kamer gereserveerd met een extra bed ...onze jongste zoon gaat mee op vakantie en die wil nog niet op een eigen kamer ...toen we aankwamen stond er nog geen eenpersoonsbed op onze kamer .... In de frigo op de kamer stonden van de mensen die ervoor ons gelogeerd hadden allemaal nog halve flesjes water ...dus de poetsdienst had ook de frigo niet nagekeken ...en in onze badkamer lagen slechts 2 handdoeken ..maar we waren met 3 op onze kamer!

Onze kamer werd in de 8 dagen dat we daar waren niet gekuist ....dus zand, kiezelsteentjes en nog vanalles lag daar op de grond ... Toen we aankwamen lag er een sigarettenpeuk op onze terras ...deze lag er nog steeds toen wij onze kamer verlieten!

Het eten is alle dagen praktisch hetzelfde ...maar toch wel lekker ....een verblijf van meer dan 8 dagen is dus echt niet aan te raden daar je het dan wel allemaal gezien hebt ...

Waar het hotel gelegen is - is er helemaal niets te beleven ...ook niet s'avonds ... De D.J. overdag spreekt geen Engels, geen Frans enkel maar Turks ...en hij heeft een stopwoordje achter elke zin : "hupla" ...na een tijd werkte het me zodanig op de zenuwen dat ik op de pier ging liggen in plaats van dichtbij het zwembad.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 5
op 12 september 2011 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: augustus 2011

Wij hadden geboekt voor hotel adakule, maar was overboekt.
Dat was balen want je bent toch ingesteld op adakule,omdat je gehoord had dat dit toch wel een super hotel was.
Maar netjes opgelost van corendon kregen een ander hotel ultra inclusive,inderdaad super super"hotel sealicht''.
Dus wij hebben toch een hele fijne vakantie gehad

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 14 augustus 2011 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: mei 2011

Uitstekend van Corendon! qua accomatie, reisbegeleiding en omgeving

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 4 augustus 2011 bestemming: Turkije, reisperiode: april 2011

Ik ben naar hotel linda geweest met de reisorg. corendon. eenwoordt PERFECT. meer kan ik niets zeggen. ik ga nu weer naar linda {september}. weer met CORENDON!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 22 juli 2011 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2011

Nooit meer met Corendon slechte komieniekatie of geen. er heen vluchtijd verzet toen 30 euro bijbetalen .en op de truchreis moesten wij ook nog eens 15.oo euro bij betalen om bij de nood uitgang te zitten .en op de teruchreis werd werde wij niet op de hoochte gebracht wanneer ze ons kwamen ophalen .dus Corendon nooit meer

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 7
op 26 juni 2011 bestemming: Turkije / Didim, reisperiode: juni 2011

Hotel accommodatie was over het algemeen goed.alles werd netjes onderhouden leuke opzetting van de bungalows leuke en ruime kamers.vriendelijkheid aan de receptie kon beter deden wel wat je vroeg maar werkten leek mij tegen hun goesting,de rest van het personeel was vriendelijk en behulpzaam.GROTE MINPUNT van deze reis met corendon was het eten was wel lekker en gevarieerd maar altijd koud.Beschrijving in brochure klopt niet helemaal hotel licht in het gehucht ALTIKUM op 1km van dit centrum en niet in DIDIM dat gelegen is op 3a4km van het hotel. dus als men geen problemen maakt over koud eten is dit een heel goed hotel voor koppels en gezinnen?veel animatie voor groot en klein, een minpunt kinderen moeten wel wat engels spreken

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 15 juni 2011 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2011

Eerste keer met corendon,maar niet de laatste keer.Vlucht met Corendon Dutch Airlines
verliep vlekkeloos en boordpersoneel was vriendelijk en behulpzaam.Hotel Club Suncity
is een prima hotel,schoon,prima eten en vriendelijk personeel.Via reisleiding(nathalie)
boottocht en auto huur geregeld.Alles op tijd.Dus alleen maar positief!!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 13 juni 2011 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2011

Voor de 2e maal geboekt bij Corendon, de eerste keer in 2000, toen overboekt., we werden thuis nog gebeld en er werd een vervangend hotel voorgesteld die wij toen aanvaard hebben. In 2011 opnieuw geboekt via Corendon, een lastminute. Bij aankomst bleken we weer (met nog zo'n 50 andere gasten) overboekt te zijn. Deze keer werden wij de buren gedropt, een hotel van een veel mindere kwaliteit. Na 4 dagen konden we in ons geboekte hotel. Ben benieuwd wat Corendon hier tegenover zet, we zijn nu een paar dagen thuis en nog niets gehoord. Vliegreis overigens naar wens verlopen, geen vertragingen.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 4
op 31 mei 2011 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2011

De heen reis met Corendon was redelijk we vertrokken wel op tijd maar de terug reis was een drama. Tot onze verbazing zagen we de middag voor ons vertrek op het informatiebord dat we ipv de volgende ochtend om 10.00 uur de volgendeavond om 22.00 uur zouden vertrekken zonder berichtje vooraf van het reisbureau na 3x een telefoontje gepleegd te hebben met het reisbureau en maar zeggen binnen 15 min krijgt u een bevestiging maar nee hoor vijf uur later kregen we een bevestiging dat we de volgende ochtend om 07.45 uur konden vertrekken. Onze laatste avond was gelijk niet meer zo gezellig meer . De volgende ochtend werden we ook al 20 min later opgehaald waarna we ipv 20 min naar de vluchthaven een uur later op de vluchthaven arriveerde . Dit alles is een smet op onze vakantie. We zullen niet zo gauw meer een reis bij Corendon boeken.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 7
op 27 mei 2011 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: april 2011

Heerlijke week in Club Isil te Torba (vlakbij Bodrum) doorgebracht. Hele afhandeling door Corendon zowel vooraf al tijdens de vakantie buitengewoon correct en prettig.
Vluchten waren prima en strak op tijd. Perfect hotel, goede sfeer, goed en gevarieerd eten. Voor ons de eerste, maar zeker niet de laatste keer met Corendon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 10 mei 2011 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2011

Het schijnt bij Corendon normaal te zijn dat de vlieg tijden op het laatste moment worden veranderd. Wij zouden om 04.00 uur vertrekken dit hadden we speciaal zo uitgezocht, dan hadden we de hele dag nog. Maar wederom (dit is ons namelijk al eerder gebeurd ook bij Corendon) nu vertrekken we pas om 13.40 hoop ik want we zijn er nog niet. Zo te lezen gebeurd dit stelselmatig, als de tickets zijn uitgegeven worden de tijden veranderd. Dit gebeurd allemaal legaal om de claims van Euro claim te ontlopen. Voor ons nooit geen Corendon meer.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 9 mei 2011 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2011

Wederom een fijne vakantie gehad met Corendon. Geen vertragingen en alles was goed geregeld. Hotel was een schot in de roos (hetgeen al aan de beoordelingen te zien was.
Erg vriendelijk en het eten :g r a n d i o o s.
Volgende vakantie (in oktober naar öludeniz) met Corendon staat alweer geboekt.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 8 mei 2011 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: april 2011

Bingo reis naar Egypte geboekt in vijfsterren hotel.
Prijs was prima. Het hotel in Makadi bay was Stella Makadi en alhoewel viersterren beter zouden passen was het een prima en goed verzorgd hotel. Alleen het eten was af en toe niet veel soeps. Heenreis voorspoedig met Transavia.Alleen vervelend dat er eerst op Luxor wordt gevlogen waardoor je een lange reistijd hebt. Begeleiding in Hurgharda door de Corendon hostess prima.

Op de terugreis hadden we vertraging.eerst was het een half uur. Hierna een beetje onzeker. We konden nog lunchen en na een anderhalf uur werdt ons geadviseert om weer aan het zwembad te gaan liggen.Na drie uur vertraging kregen we onze kamer weer terug en hoorden we dat we om half een in de nacht opgehaald zouden worden en om half vier vliegen.
Lange pittige reis dus maar gelukkig in het resort en niet op het vliegveld. Op de terugreis geen woord van Corendon over de vertraging. Niet waarom en geen excuus.
Doodmoe in het vliegtuig was de stewardess de enige die excuus aanbood voor een beetje(12 uur) vertraging. De vlucht van Corendon zelf vondt ik wel prettiger omdat hier wat te eten en te drinken werdt aan geboden. Bij Transavia moet alleen voor de wc nog niet betaald worden. Overigens was bij Transavia ook een nieuwe regel ingevoerd betalen voor je koffer. Ik had wel geboekt op een datum dat dit al in was gegaan maar heb niet hoeven betalen. Zonder aarzelen kan ik de Bingo vijfsterren aan bevelen. Scheelt veel geld en over Corendon niet veel slechts aan te merken.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 3 mei 2011 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2011

Wat een onbetrouwbare naaiers bij Corendon. Op het laatste moment wordt je 'geinformeerd' dat je later aankomt. Dit in verband met een extra tussenstop. Dat weten ze natuurlijk al ruim van te voren - waarschijnlijk is dit zelfs vanaf het begin af aan zo gepland. Dat laten ze je echter niet van te voren weten. Vlieg nooit met Corendon! Oplichters zijn het.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 3 mei 2011 bestemming: Turkije, reisperiode: april 2011

Geboekt heenvlucht vertrek 25-4-2001 om 4.30 uur terugvlucht 2-5-2011 om 23.45 uur. e.e.a. bevestigd door Corendon. Echter toen we de tickets kregen, ander vluchtnummer terugvlucht om 10.00 uur of te wel 13.45 uur eerder. Weg vakantiedag (x5)! Nog niet alles twaalf uur van te voren, zonder een berichtje middels fax op de kamer of iets dergelijks, wederom een vlucht wijziging terugvlucht vertrek 6.00 uur. Opgehaald 3.10 uur!

Dit vindt ik pure misleiding! Je boekt een reis op basis van vertrektijden, een kleine afwijking is altijd mogelijk maar 17.45 uur? Het komt de reisorganisator Corendon waarschijnlijk beter uit maar je voelt je bestolen. Corendon, de eerste maar zeker de laatste keer!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 6
op 8 november 2010 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2010

De stad Alanya vond ik niet geweldig maar de vakantie met Corendon was over het algemeen erg plezierig.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 6 november 2010 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: oktober 2010

Bij Corendon de 7 daagse rondreis koninklijke steden Marokko geboekt. Door de zeer lage prijs waren onze verwachtingen niet al te hoog gespannen. Na het lezen van een aantal negatieve beoordelingen , werd de verwachting naar beneden bijgesteld. Tot onze verrassing blijkt de rondreis prima geregeld te zijn. Natuurlijk slaap je niet in 5 sterren accommodaties, maar de hotels waren goed. de ligging van de hotels in Marrakesh en Rabat is uitstekend. Goed ontbijt, redelijke diners. Bij aankomst op Casablanca worden we opgewacht door de reisleider. Ook reizigers van BBI Reizen en Stip reizen worden door hem opgevangen. Met z'n 80e in twee bussen naar Marrakesh. Na het inchecken een bijeenkomst met de details van de reis. Ook de 99 Euro PP betaald voor lunches, entree en gids. Dit bedrag is enigszins aan de hoge kant: entree vaak niets of heel weinig, lunches zonder meer uitstekend maar de kosten voor een maaltijd zijn zo laag dat de 99 euro ruim te noemen is. Dag er op een prima rondleiding door Marrakesh gekregen en daarna nog een vrije dag in Marrakesh. Onze groep ( 7 dagen) bestond uit maar 14 personen. ( de groep die 8 dagen had geboekt bestond uit 70 personen!!!!) Onze reisleider Achmed, is een enthousiaste man. In een iets of wat te kleine bus op weg naar Fes . leuke stad, de stadswandeling was meer een tour langs allerlei winkels, Jammer. de dag er op Meknes en Rabat bezocht. Erg leuk. Kortom : alles was prima geregeld, niks ging fout , hartstikke leuk. Wij maar wachten tot er iets fout ging. En jawel; Bij vertrek van Casablanca, bleek er geen vliegtuig te gaan op de tijd die op ons ticket stond. Foutje??? Daar sta je dan.. geen vlucht meer naar Nederland! Corendon gebeld. De lokale vertegenwoordiger loste de zaken goed op: diner en hotel geregeld. Volgende ochtend een vlucht naar Charleroi en een bus naar Amsterdam. Helaas was de terugreis een domper op een verder prima rondreis. Voor dit geld kun je gewoon niet beter reizen

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 5 november 2010 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2010

Ik was aan het orienteren voor een volgende vakantie naar titanic hotel en aangezien we altijd met Corendon op stap gaan had ik ook een offerte aangevraagd. De offerte van corendon was 2850 voor 12 dagen. Bij Sudtours en Sunweb werd de reis voor minder aangeboden. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Corendon en nogsteeds en daarom heb ik telefonisch navraag gedaan. De medewerker van Corendon heeft meteen de prijs aangepast, dat vind ik persoonlijk erg netjes als je vaste klant bent.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 3 november 2010 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2010

Als je met kinderen op reis gaat moet je absoluut eens kijken naar Golden Beach in Turkije. We hebben de vakantie bij Corendon geboekt omdat je daar de hoogste vroegboekkortingen krijgt. Het hotel is geweldig en helemaal met alle waterglijbanen. Het strand is iet geweldig maar daar wil je ook eigenlijk niet naar toe als je zoveel waterplezier in het hotel hebt zitten. Enige puntje van verbetering vond ik het eten voor de rest was de service en de gehele organisatie van Corendon prima te noemen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 10
op 2 november 2010 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2010

Voor de zesde maal met Corendon op vakantie geweest. Zowel heen- als terugreis en de trip van Dalaman naar Marmaris (en bij de terugreis van Marmaris naar Dalaman) zeer punctueel en prima geregeld. Kortom zeer tevreden!!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 1 november 2010 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: oktober 2010

Met Corendon naar istanbul geweest en we zijn Inmiddels alweer een maand terug van onze stedentrip. Wij blijven het een geweldige en bruisende stad vinden. Wij zullen er zeker nog een aantal keren naar toe gaan, wellicht met Corendon want het was allemaal dik in orde.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 29 oktober 2010 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2010

Afgelopen zomer hebben we onze reis bij Corendon geboekt en zijn naar Hotel Miracle geweest. Het is een prachtig Resort ,de kamers zijn ruim en schoon. Het personeel is heel vriendelijk en het eten is heel divers. Wij hebben weer genoten. Ik krijg nu wat aanbiedingen van Corendon en ik zou meteen weer gaan helaas gaan wij maar 1x per jaar op reis.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 27 oktober 2010 bestemming: Turkije, reisperiode: september 2010

Geweldige vakantie achter de rug met Corendon en ik kijk alweer uit naar de volgende. Met de kids naar een geweldig hotel in Turkije geweest vol met glijbanen en ander waterfun. De vakantie ging echt veel te snel voorbij en volgend jaar boek ik denk ik 2 weken.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 27 oktober 2010 bestemming: Turkije / Cappadocië, reisperiode: oktober 2010

Ik heb met Corendon een schitterende rondreis gemaakt. We hebben een aantal bijzondere / culturele hoogtepunten van Turkije gezien. De reisleiding was echt geweldig. Wij kijken terug op een geweldig leuke, interessante en leerzame week in Turkije. Vooral Cappadocie vonden wij zeer indrukwekkend.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 12 oktober 2010 bestemming: Turkije / Cappadocië, reisperiode: oktober 2010

Rondreis cappadocie gedaan met Correndon van 05.10.2010 t/m 12.10.2010. Hotel Hadrianus in Antalya is een overnachtingshotel en niet echt bijzonder. Hotel Gomera in Cappadocie is een redelijk hotel. Hotel Lara in Antalya is goed maar ligt vlakbij het vliegveld.

De rondreis is zeker aan te bevelen. Je ziet veel bezienswaardigheden en als je dan ook nog een leuk reisgezelschap en een goede gids (Hakan) hebt die veel vertelt en veel weet over Turkije dan kan je reis niet meer stuk.

Deze rondreis is een aanrader. Corendon heeft voor ons alles perfect geregeld en de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed. Dus niet zeuren als het eten niet helemaal is naar je smaak is, of het hotel het niet haalt bij de Titanic!!! Wees realistisch voor die 250,00 euro.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 28 september 2010 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: september 2010

Voor de derde keer hierheen geweest (6volwassen/3kinderen)en het was weer super,elke dag zon,eten geweldig,volendamse huisjes perfect,leuk gesprek gehad met de eigenaar en tegen hem gezegd dat hij een toplocatie heeft,zeker voor herhaling vatbaar. Geboekt bij Corendon.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 21 september 2010 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2010

Alles was geweldig geregeld, prima reisleiding geweldige excursies,alleen in Cairo slechte reisleiding voor de rest niets dan lof!!!Een onvergetelijke vakantie,zal Corendon beslist aanbevelen bij mijn vrienden en kennissen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 21 september 2010 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2010

We hebben bij Corendon een 15daagse reis geboekt naar Hotel Sueno Beach in Side-Turkije. Ik was al eerder in dit hotel geweest, met een Duitse reisorganisatie. Dit was niet zo goed bevallen. De reisleiding was zo goed als niet aanspreekbaar.

Nu dus met Corendon. Die maken ook echt waar, wat ze op de site hebben staan. De foto's kloppen, de beschrijving ook.
En de reisleiding is top.

Sueno Beach is een droomhotel, waar je kunt baden in luxe.
Zeker voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 17 september 2010 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2010

We zijn ziek geworden met de hele groep. En nee, het was geen reizigersdiarree want in toaal hebben 21 mensen die in hetzelfde hotel verbleven in het ziekenhuis gelegen. En heel veel mensen ziek in bed. En mensen uit onze groep hebben er nu nog last van. In het ziekenhuis zeiden ze dat het een bacterie was. Onze reisleider zei dat we geen poot hadden om op te staan omdat we niet bij de dokter geweest zijn. Maar er lagen al zoveel mensen in het ziekenhuis moesten wij ook nog erheen? Maar helemaal niemand heeft gezegd dat het uitgezocht zou worden wat de oorzaak van de bacterie was.
Als dat wel zo was was er geen probleem.

We werden overgeplaatst naar een ander hotel. Dit hotel lag in the middle of nowhere en het personeel kon geen engels of duits en het was er zo donker overal dat je bijna je nek brak over de trappen als je naar boven ging. Verder stonk het er heel erg naar urine.

Vervolgens werden we gesplitst toen we terug naar huis gingen. 2 personen 's- nachts om 12 uur naar Eindhoven en de rest 's- ochtends om 04.45 uur naar Schiphol. Terwijl we de auto's in Eindhoven hadden staan. Volgens de reisleider kon er niet geschoven worden. Zelfs niet met die 2 personen.

Dus moesten we onderling met de auto's wisselen want het stel wat eerder naar huis ging, had de grootste auto en we konden ook niet de koffers met hun meegeven.

Toen we later in de bus zaten van Schiphol naar Eindhoven (een bus die we moesten zoeken omdat het geen Corendon bus was en we niet wisten welke bus het wel was omdat niemand dat heeft doorgegeven) bleken er genoeg mensen te zijn die hadden willen ruilen met ons vriendenstel.

Dus de reisleider heeft niet echt geinformeerd. Of de communicatie bij Corendon is niet goed onderling.

We voelen ons dus erg in de steek gelaten door Corendon.
En reizen ook niet meer met deze organisatie.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 4
op 25 juni 2010 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2010

Half 12 's avonds de dag voor ons vertrek terug zijn we nog steeds aan het bellen met corendon over de rijstijd want er lag geen fax voor ons klaar. naar veel gedoe werd en gemeld dat we gewoon om 10 uur zouden vliegen. dus worden we de volgende ochtend om half 7 opgehaald en staan we om 8 uur op de airport in Turkije Antalya. kijken op de vlucht schema en ontdekken dat de vlucht er niet bij staat! wij naar de balie van Corendon gegaan, kregen we leuk te horen dat we pas 20.45 's avonds vliegen! en dat was het dan ze konden/wilden niets voor ons doen en we moesten ons maar al die tijd zien te vermaken. eindelijk 20.45 krijgen we in het vliegtuig nog even leuk te horen dat we nog een tussen stop in Istanbul hebben, en daar hebben we dus ook weer 1,5 stil gestaan. nou ik vlieg dus echt NOOIT meer met corendon! wat een flut maatschappij!

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 16 juni 2010 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2009

Een geweldige vakantie gehad met Corendon. De transfer naar het hotel is iets langer aangezien het hotel helemaal in alanya ligt maar daar kan de reisorg. niet aan doen natuurlijk. De vlucht was prima en het hotel uitstekend. Kortom een geslaagde vakantie. Ohja, de reisleiding en animatieteam bij Club Paradiso zijn super enthausiast. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 14 juni 2010 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: juni 2010

We zijn 6-6-2010 naar Turkije gevlogen met corendon, na een paar dagen kregen we een brief dat we overgeboekt waren en onze terugvlucht in Amsterdam zou landen,en dit met een 3 jarig kind!! De laatste dag van de vakantie(dag voor vertrek)kreeg mijn dochter een miskraam, deze bleek levensbedreigend en ze moest meteen geopereerd worden, ik heb uren gebeld met Corendon, ze waren totaal niet bereikbaar, we wisten niet of mijn dochter naar huis mocht of niet, enz. Er moest voor het geval dat iets geregeld worden, maar helaas Corendon was uren niet te bereiken, Gelukkig mocht mijn dochter op eigen risico naar huis, maar we moesten naar Amsterdam en de auto stond in Eindhoven,Daar ik zelf fibromyalgie heb , en nog een kind van 3 bij ons, werd het wel heel erg moeilijk voor ons. Koffers slepen en dan ook nog eens extra koffers slepen naar een bus die in Amsterdam op ons zou staan wachten,.Waar? dat werd niet gezegd, op de dag van de terugreis kwam de bus bij ons Hotel en ik heb meteen de reisbegeleidster op de hoogte gebracht van onze situatie, .Volgens haar geen probleem ze zou ervoor zorgen dat we geholpen werden met de koffers. Het personeel van het hotel hielp ons met de koffers de bus in (dit had ik zelf geregeld)bij het vliegveld was bij het uitstappen deze dame niet meer te zien , we werden aan ons lot over gelaten , heel veel gesleep met koffers en kind en een dochter die bijna niet kon lopen van pijn en verdriet, Bij aankomst in Amsterdam stond er niemand van corendon ons op te wachten,niemand wist waar de de bus zou staan en bij de corendon-balie was natuurlijk niemand aanwezig, de dame van de balie ernaast(ander reisorganisatie) vertelde dat dit heel normaal was bij corendon en heeft nog proberen te helpen , zij had dit al vaker moeten doen voor Corendon passagiers. Uiteindelijk had iemand de bus gevonden en dank zij onze medereizigers hebben we geen koffers meer hoeven tillen, want aan Corendon hebben we natuurlijk totaal geen hulp gehad. de buschauffeur was niet doorgegeven wie hij op moest halen en hoeveel passagiers , dus op goed geluk maar naar Eindhoven NOOIT MEER CORENDON!!!!!!!!!!!!!!

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 7
op 2 juni 2010 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: mei 2010

Reistijden heen en terug in ons nadeel gewijzigd en in plaats van de beloofde rechtstreeks heenvlucht een be-roerde tussenlanding in IZMIR. Voor alles aan boord moet heel veel worden betaald en als je achter rij 5 zit is er al veel uitverkocht. Terug in een vrijwel leeg vliegtuig (vertrek 23.00 uur) maar cabinepersoneel deed erg moeilijk over stoelwisselingen terwijl alle mensen bij het inchecken bij elkaar waren gepropt! Klagen helpt niet want Corendon reageert niet op mails en telefoon. Kortom: voor ons NOOIT meer Corendon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 5
  • Vorige
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Volgende