Britt en Dries
op 15 juli 2009
bestemming: Bulgarije, reisperiode: juli 2009
Dit was onze eerste vakantie met corendon. Mijn vriend en ik hadden onszelf voorgenomen om met de slechtste gedachten te vertrekken zo kon het alleen maar beter uitkomen.
We noemden het ons avontuurtje... Vanaf begin tot het einde was zeer goed verlopen. Telkens werden we zeer goed geholpen. Het enige probleem dat we hadden was met de tickets. Ze hadden deze doorgestuurd maar ze kwamen niet aan, een technische fout dus. Ik heb hiervoor gebeld naar corendon en direkt erna kreeg ik ze toegestuurd. Mijn vakantie naar Bulgarije all inclusive 4 sterren voor maar 300 euro was zeer goed meegevallen. Ik raad het zeker aan als je van avontuur houd. Ook wil ik graag mededelen dat je op internet heel veel negatieve reacties leest maar hou in je achterhoofd mensen gaan sneller naar een forum of dergelijke om te klagen dan om te melden dat ze een super vakantie hebben gehad. Dus waag het erop zou ik zeggen. Zeker voor studenten is het een aanrader. Ikzelf en mijn vriend zijn nog studenten en kunnen ons zeker geen dure vakantie verorloven vandaar ons avontuur met corendon.
Nog 1 laatste tip vertrek niet met het idee we gaan er grand luxe hebben. Dan kan het altijd beter uitkomen dan je dacht.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
8
Martin
op 9 juli 2009
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: maart 2009
Wij vliegen heel vaak met Corendon en er gaat nooit iets goed.. Oh ja, en ze hebben al tijd gelijk Corendon ze maken geen foutjes! Alles komt door de klant of door iemand anders. Maar nooit door Corendon zelf. Ik kan er echt een boek over schrijven... Corendon...
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Marijnissen
op 20 februari 2009
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: november 2008
Zelden een bedrijf meegemaakt wat zijn zaken zo slecht heeft geregeld. Van de 4 dagen die we naar Marakesh zijn geweest heeft Corendon er 2 verkloot! We konden niet in het gereserveerde hotel (overboekt). Onder de noemer, u mag naar een luxer hotel met een heel groot buitenzwembad.... Alsof ik daar iets aan heb als het 8 graden celcius is !!
De terugreis was ook een drama. We hebben 15 uur gedaan over een vlucht van 4 uur. Dat is op zich wel een prestatie te noemen. Hier kan Corendan dan wel niets aan doen, maar toch. Deze lof is voor Transvertragia.
Na een briefwisseling met correndon krijgen wij een belediging terug van 31,- euro. Schandalig !!!
Ons advies : geef een paar tientjes meer uit aan een organisatie die de afspraken wel nakomt of in ieder geval het fatsoen heeft om een klacht naar behoren op te lossen.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
3
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
2
-
Prijs / kwaliteit
4
Erol
op 11 januari 2009
bestemming: Turkije, reisperiode: december 2008
We hebben vanaf Niederrhein gevlogen een prettige Luchthaven. Ik zou dit aan iedereen adviseren.
Hotel Titanic is gewoon top en Corendon heeft de transfers perfect geregeld. We hebben geen excursies geboekt, want we hadden 4 kinderen bij ons. Volgende keer zeker weer met Corendon!
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
10
Mia en Loek
op 24 december 2008
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: december 2009
Geluk dat het vliegtuig zowel heen als terug half vol was, mensen boven de 1,90m kunnen niet zitten.
Het resort heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. De excursies en de reisleiding van Corendon is een regelrechte ramp. Onze excursies naar Cairo en Luxor werden op geen enkele manier ingevuld zoals wij dat wensten en waren overeengekomen. De nederlandse gids sprak geen nederlands.
De gids in Cairo heeft alleen maar mobiel gebeld, en was 1uur te laat. De gidsen wensen alleen hun eigen programma af te werken dus papier, parfum en albaste fabriek, dit ondanks gemaakte afspraken dit niet te bezoeken.
Wij hebben zowel met de excursie als de terugreis telkens 3 uur op het vliegveld gewacht door verkeerde vluchtinformatie. Dit is slechts een beperkte weergave van de ellende die je over je heen krijgt wanneer je excursies boekt bij corendon.
Ons advies dan ook; doe niets met corendon als u ter plaatse bent. Dat bespaart een hoop frustraties. De excursies zijn gemakkelijk zelf te regelen.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
2
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
5
Marianne
op 15 december 2008
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2008
We gingen met de instelling "god zegene de greep" omdat we al zoveel negatieve dingen over corendon gehoord hadden... We hebben nog nooit zo keurig op tijd gevlogen!! Zowel heen als terug!!
De mensen aan boord waren vriendelijk, we werden meteen gewezen welke bus we in moesten om naar het hotel te gaan. kortom; niets dan lof voor corendon!
Perfect, volgend jaar durf ik het weer met jullie aan!
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Sara
op 24 november 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2008
Waar moet ik beginnen. Alles is misgegaan.
- vlucht naar Turkije afgelast
- verkeerde kamers gekregen
- corendon begeleider die ons belogen heeft, ten voordele van zichzelf
- geen of verkeerde informatie van corendon
- problemen met het hotel omdat corendon hun niet had geïnformeerd dat wij vroeger arriveerden
- normaal vertrek naar Brussel: 10/8 - 16:50
-> pas om 23:30 - 9/8 kregen we een fax (na verschillende keren bellen naar corendon) dat we s'morgens om 08:00 uur vertrokken naar AMSTERDAM!! En dan met de bus naar brussel.
- geen uitleg, behalve: als je de vlucht niet neemt, mag je je tickets verbranden.
- 1 dag verloren
- boerse buschauffeur
- zelf bij het indienen van mijn klacht, beliegen ze ons. Aangetekende zending verstuurd op 8/10 -> ontvangen op 9/10 (ik heb natuurlijk bewijs) Zij beweren op 16/10 .
enz enz enz enz
Wij hebben bijna 2000 euro betaald (voor 2pers), dus low budget? Wij zijn echt niet veeleisend. Maar een vermoeiende bus/vlucht reis krijgen ipv een vlucht, zonder vergoed te worden + een dag verloren -> is onaanvaardbaar
Deze reis was een drama. Het internet staat vol van negatieve reacties van corendon. Ik heb spijt dat ik mij op voorrand niet geïnformeerd heb. Zorg dat jij dezelfde niet fout maakt, en vlieg alsjeblieft niet met Corendon.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Maria
op 23 november 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: oktober 2008
Wij zijn al diverse malen met corendon gevlogen en tot nu toe geen problemen gehad waren in november daar beviel ons het hotel niet hebben direct een ander hotel gekregen moesten wel bijbetalen toch een plus punt voor corendon.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
6
Karin Silva
op 15 november 2008
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2008
De reis naar Finike verliep prima. We hadden vertraging en kwamen ipv midden in de nacht (van de 2e vakantiedag) pas in de ochtend aan.
Het hotel, evenals de door corendon geregelde excursies, waren in ALLE opzichten super!! Het hotel personeel uiterst voorkomend/vriendelijk.
Wij ontdekten echter dat de zo zorgvuldig tot de laatste dag onbekend gehouden vertrektijd dat in feite helemaal niet was. Die viel in de vroege ochtend van de dag dat we thuis hadden moeten zijn (bleek ook bij alle voorgaande reizen op die wijze te zijn gedaan). We zijn voor 2 dagen gewoon gefopt. 1 dag door de late aankomst op bestemming en 1 (laatste) dag omdat we die in het hotel zelf dienden af te rekenen. Volgens mij hebben de slimmerds deze truc standaard het hele seizoen gehanteerd. Nu begrijp ik dat prijsstunten van Corendon wel. (haha)
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
7
Melse
op 16 oktober 2008
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2008
Zeer goed hotel, was super. Coredon was super! Alles was optijd. Ga terug in oktober weer met Corendon, ben zeer tevreden.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
9
-
Prijs / kwaliteit
10
Van Zanten
op 8 oktober 2008
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juli 2008
We hadden geboekt voor 5 sterren Giftun Azur in Hurghada midden in het centrum. Maar we werden gedropt in Festval le Jardin ver buiten het centrum tussen de bouwputten in. Hotel was nog niet klaar, we zaten tussen de werknemers in. En die maakten kabaal! De zee was in opmaak moesten kilometers lopen voordat je in zee was (voor mij niet te doen in verband met een spierziekte!)
Steeds terugkomende kosten voor taxi van een half uur voor naar het centrum te gaan. Reisleiding is waardeloos! Net als het hoopfdkantoor van corendon!
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Jannette Zeilemaker
op 5 oktober 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2008
Viel tegen een dag voor vertrek, telefoontje dat i.p.v. vertrek Schiphol (waar wij slechts 15 min. vandaan wonen), Rotterdam zou worden. Moest nu iemand regelen om te brengen, wat anders niet nodig zou zijn. En bij aankomst snachts in het all inclusive hotel niet even iets te eten klaar stond, want tijdens de vlucht kregen we ook niets.
En minder dan 12 uur voor de terugvlucht pas te lezen op het bord hoelaat we zouden opgehaald worden.
Een pluspunt was wel voor Corendon, dat ik tijdens de vakantie ziek werd, en de geboekte excursie zonder problemen terplekke terug kreeg.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
7
Kylie de Gelder
op 23 september 2008
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2008
Dit was een hele ervaring, maar niet normaal! Corendon is gewoon niet te vertrouwen, Ze beliegen je overal! De site is niet te vertrouwen, want ze hebben achter de schermen nog wel plaats als er zogezegd geen meer is, ik heb het met mijn eigen ogen gezien bij een reisbureau.
Wanneer we dus op de luchthaven aankwamen was het infoloket van corendon al gesloten en kon je zogezegd met de vouchers inchecken dit was al heel louche! Achteraf op het moment dat we dus gingen vliegen kregen we te horen dat we 7 uur vertraging hebben, dit konden ze ons dan ook niet even melden, uiteraard wisten ze dit al van tevoren!
Dan onze enorme ervaring op de terugreis! Corendon heeft ons exact een dag van te voren uit ons hotel komen halen! Corendon had nog niets gefaxt moesten we dit niet gaan vragen zijn, twee uur van te voren wisten we dit voor ze ons kwamen halen! Dan richting de luchthaven stapte onze begleider VROEGER uit,, waarom wisten we toen ook niet, maar achteraf wel! .. Wij hebben dus 24 uur vertraging gehad, niemand van corendon was te bespeuren op de luchthaven.. na 11 uur op de luchthaven werden we uiteindelijk na onderhandelen naar een hotel terug vervoerd waar we dan 11 uur bleven en dan terug naar luchthaven vervoerd, waar we terug een uur vertraging hadden.. Jawel dit was onze prachtige reis ervaring.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
3
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
6
T. Huijssen
op 14 september 2008
bestemming: , reisperiode: augustus 2008
Wij zijn 60 plussers en reizen veel maar dit is ons nog nooit overkomen zeer slecht. De vliegreis was 3 uur later dan boekingstijd bij BBI via Makro en werd
nog eens 3 uur later zodat we 02.40 in de nacht aankwamen in ons hotel, dat inclusief met de cruise was geboekt in 5 sterren hotel totaal 3 nachten waarvan 2 na de cruise.
Voor de cruise hadden we een buitenhut stuurboordzijde en midden van schip zowel hoogte als lengte daar geen hut nummer te boeken was. De hut die we toegewezen kregen was met een minimaal petrijspoortje totaal verroest bakboordzijde onderin het schip tussen de bemanning en een doordringende lucht van gasolie zodat we daar niet in konden verblijven. 21.30 uur in de avond werd ons een voorlopige invaliden hut aangeboden die voor een persoon geschikt was nu voor twee personen moest doorgaan er is de gehele reis niets anders aangeboden. Die avond was het restaurant dicht dus niets te eten.
De vliegreis had op de terugreis 8.uur en 30 min vertraging dit was een niet voor herhaling vatbare reis. De vliegreis is van bekent dat Corendon bij voortduring lange vertragingen heeft met zijn vliegtuigen, ze zijn tevens smerig.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
6
-
Prijs / kwaliteit
1
Fam. Heeren
op 12 september 2008
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2008
Heenreis door D-reizen 12 uur vervroegd ipv 14 uur later.
Heenreis met sky airlines gevlogen, vriendelijk personeel en hele goede service.(gratis drankjes en broodjes)
Hotel Club Paradiso zeer goed.
Reisleider van Corendon gaf slechte info over de terugreis. Dit zou eigenlijk 48 uur van tevoren aangegeven staan,
maar werdt pas 16 uur vantevoren aangegeven. Ipv Brussel werdt het Amsterdam, en vandaar uit met de bus naar Brussel.
Ipv 12.30 uur werden we al om 6.50 uur opgehaald bij het hotel. De terugreis met Corendon was zeer slecht, chagerijnig personeel, zeer slechte service, voor een glaasje water en broodjes moest worden betaald. Wij vroegen in het begin van de vlucht een kussentje voor de kleine van bijna 2 jaar, toen werd ons gezegd dat ze deze niet hadden.
Nog geen half uur nadien zagen wij dat er kussentjes werden uitgedeeld aan andere passagiers. Na nog een keer vragen zouden ze kijken of er nog waren, na ruim 2 uur kwamen ze met een kussentje.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
3
-
Prijs / kwaliteit
6
Steven
op 11 september 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2008
Hotel was wel ok, maar vliegen met corendon doen we NOOIT meer!!! Ze houden zich nooit aan de vlieguren!!! Een dag voor de terugreis kregen we plots te horen dat we 's morgens moesten vertrekken in plaats van 's middags (bedankt corendon om onze reis te verpesten), en dat we naar Amsterdam zouden vliegen in plaats van naar Brussel (niet leuk voor de vele belgen ... ). Na navraag bij andere ontevreden Corendon klanten en mensen van het hotel blijkt dat schering en inslag te zijn, constant krijgen ze dergelijke verhalen te horen!!! Liever dan iets meer betalen bij correcte reisorganisaties .
CORENDON NOOIT MEER!!!
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Edwin en Marjolijn
op 10 september 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2008
Vliegen met Corendon blijft een belevenis. Het hotel was prima en de organisatie ter plekke ook wel. De reis was echter VERSCHRIKKELIJK! Op de heenweg kregen we op schiphol bij de gate pas te horen dat we 3 uur vertraging zouden hebben, wat later al met al opliep tot 5 uur (en niemand die iets wist te vertellen). Op de terugweg zouden we rond 16:15 aankomen op schiphol, maar uiteindelijk werden we om 23:59 gedropt in Brussel, samen met nog zo'n 50 slachtoffers. Er werd daar een bus ingezet om ons naar Amsterdam te brengen.... Ik vind het schandalig dat dat zomaar kan, ik vlieg nooit meer met corendon en ik zal er alles uit slepen wat ik kan (samen met de overige 50 man).
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
5
Lydia
op 10 september 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2008
Accommodatie was op zich goed. Voor ons was het ook onze huwelijksreis. We hebben op de heenweg geen vertraging gehad. Maar de terugreis des te meer. We hoorden om 01.00 (!!) `s nachts hoelaat we de volgende morgen konden vertrekken. Om half 8 `s morgens zouden we worden opgehaald. Als we `s morgens de fax lezen met de vluchttijden. Zien we dat we naar Orly (Parijs) vliegen. Daar aangekomen gaan we met de BUS (!!) naar Brussel en moeten daar maar zien thuis te komen. We hadden een retourticket Amsterdam-Antalya! We staan om 22.15 uur in Brussel. Er rijden geen treinen meer naar Nederland. We gaan naar Antwerpen om al wat meer in de richting te komen. En worden gelukkig opgehaald. Uiteindelijk zijn we half 3 `s nachts thuis!
Nooit maar dan ook nooit meer met Corendon mee!
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
2
-
Prijs / kwaliteit
6
Jennij Edelbloedt
op 9 september 2008
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: september 2008
We zijn voor het eerst op vakantie gegaan. Het was ons eerste huwelijksreis, het zou voor ons een droomvakantie worden! Dat was het ook wel op de heen- en terugweg na dan. We begonnen met een vertraging van 5 uur, we kregen pas te horen op het vliegveld van Amsterdam dat we een vertraging hadden. En wel via via, niemand van Corendon te verkennen. Verder het resort was uit te kunst een goede aanrader. En de excursie was ook goed.
Maar de terugreis zou om 10.00 uur op gehaald worden maar dat werdt pas om 18.00 uur we mochten dan wel tot 12.00 uur in de kamer blijven maar daarna moesten we maar zien dus. Dat was voor de laatst keer eten om 12.30 uur. In het vliegtuig konden we wel een broodje kopen en drinken maar we kregen geen tegemoetkoming. En we landde in Brussel, dat hadden we niet geboekt. We hadden geboekt om te landen in Amsterdam. We werden met de bus naar Amsterdam gebracht. We kwamen bijna langs ons huis dus we vroegen aan de chaufeur of hij ons dan in de buurt af wilde zetten met veel moeite deed hij het dan maar hij had het liever niet gedaan.
Corendon zelf moet zijn vliegreis beter organiseren. Ik weet niet of ik nog eens zal vliegen met Corendon.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
6
Rob
op 9 september 2008
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2008
Corendon verliest ook mij als klant, evenals iedereen die op onze vluchten zat.
Op de heenreis zouden wij om 08:45 vertrekken, echter pas na alle controles zagen wij dat de vlucht vertraagd was tot 13:40. Er was ook niemand van Corendon te vinden die ons informeerde.
De terugreis zou naar Schiphol zijn om 13:00, mooi op tijd, geen problemen met het OV, echter dacht Corendon dat het leuker was om op Brussel te vliegen om 21:00 en ons naar Schiphol te brengen met de bus, om 03:00 kwamen wij op Schiphol aan en was er geen enkele mogelijkheid voor ons om thuis te komen.
En er is niks wat je kan doen, je staat machteloos tegenover een bedrijf vol oplichters.
Nooit meer Corendon, ik raad het iedereen bij deze af, het was trouwens niet eens de eerste keer in die week dat ze uitweken naar een ander vliegveld.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
3
H. v. Oosterhout e.o.
op 3 september 2008
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: augustus 2008
Heenreis: 4 x vertaging. We zouden vertrekken 15.15 uur, werd na 23.00 uur. Terugreis: eveneens 4x vertraging zouden vertrekken 20.45 uur, werd ca. 7 uur later. Geen excuses, wel een half glaasje water in het vliegtuig.
Hotel: wel besproken maar geen tv (pas na een dag zeuren!), geen kluisje, geen ijskast, airco werkte pas na twee dagen. Ontbjt zonder meer slecht, zelfs voor Turkse begrippen.
Reisleider of een vertegenwoordiger nimmer gezien.
Nooit meer Corendon - wat voel ik me beduveld!
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
3
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
3
Eric Verbeek
op 31 augustus 2008
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: augustus 2008
Corendon verliest weer een klant... Op 23 augustus zouden wij via Weeze (Duitsland) vliegen op Alanya. Via email kregen wij te horen dat wij niet vanaf Weeze konden vliegen, maar moesten uitwijken naar Eindhoven en de terug reis zouden wij landen op Brussel. Na veel gebel en gezeur konden wij toch op Eindhoven landen. Vervolgens werden de vertrektijden zo dat wij avonds aankwamen en ochtens terug vlogen.
Na 4 uur veevervoer kwamen wij aan in ons hotel waar bleek dat het volgeboekt was. Voor 1 nacht in een ander hotel geslapen. De accommodatie was echter super. Het eten was van hoge kwantiteit, maar de kwaliteit was een stuk minder. De reisleider was alleen bezig met het verkopen van tripjes en had totaal geen luisterend oor voor onze klachten. Verder is Kemer super. Je hebt daar 2 stranden waarvan 1 met kiezelsteen en 1 met zand. Aan te raden is om toch iets verder te lopen naar het zandstrand waar je bij Sir williams goed kan genieten. Tevens hebben ze daar hun eigen vervoer met een geweldige chauffeur die je ophaalt en weg brengt van en naar je hotel. Aan te raden is om geen all incl te nemen. Op straat kan je goed eten en drinken.
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
4
-
Reisbegeleiding
2
-
Prijs / kwaliteit
3
Bodi
op 20 augustus 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2008
Alles ging fout; vertraging, slecht en vies hotel, van de 9 dagen 4 dagen weg door vertragingen en eerdere terugvlucht luchthaven Parijs ipv Brussel. Veel klachten over Corendon maar niets word opgelost!! Zo behandel je geen mensen, zakelijk een lachertje.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Cindy Hens
op 15 augustus 2008
bestemming: Bulgarije, reisperiode: juli 2007
De reisleidster van Corendon was een beetje een warrige vrouw, maar ontzettend aardig. Alleen zakelijk niet zo... het nadeel was de bar die niet in eigendom is van het hotel en daar kan wat onenigheid over ontstaan. Verder was alles prima.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
8
Ellen Adams
op 12 augustus 2008
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: maart 2008
Ook wij hadden dezelfde ervaring als Ellen. 's Nachts om 1 uur werden wij afgehaald en de laatste dag van onze vakantie waren wij 's morgens om 9 uur al thuis. Dat was dus inderdaad een dag minder. Jammer van Corendon.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Sanne van Walsem
op 11 augustus 2008
bestemming: Griekenland (Rhodos) / Ixia, reisperiode: maart 2008
Toen we in Rhodos aankwamen werd ons verteld dat ons hotel (oceanis) vol was. Voor klachten konden we altijd de hostess bellen. Die was alleen nooit bereikbaar. We gaan al zes jaar naar Ixia wat we nu ook geboekt hadden maar werden gewoon ergens 5 kilometer verder op gedumpt. Toen we via nederland eindelijk contact kregen met de hostess van Corendon vertelde die doodleuk dat we hier de rest van de vakantie moesten blijven. En dat ze voor de rest niets meer voor ons kon doen. We hebben er nog wat van proberen te maken maar alleen pech achtervolgde ons. Vakantie totaal mislukt!
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
4
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
4
René Geelen
op 7 augustus 2008
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2008
Een dag voor vertrek ontdekten we dat de reistijd op de website van Corendon gewijzigd was (op de tickets zouden we vertrekken om 6.00 's morgens, op de website stond 15.45 in de middag). Na een telefoontje met D-Reizen waar we hadden geboekt kwamen er nieuwe tickets welke we even moesten afhalen. Op de dag zelf konden we rond 16.00 uur het vliegtuig in om vervolgens om 17.00 te vertrekken...veel te laat dus, eerste dag volledig FOETSIE ! Het luchtpersoneel was alles behalve vriendelijk.
Het verblijf in het hotel was prima, de bus stopt echter voor de deur, je kunt uitstappen en de bus inclusief begeleider verdwijnt weer achter je...geen hulp of controle dus van je geboekte reis samen aan de receptie...dat had waarschijnlijk voorkomen dat we de volledige vakantie op een "verkeerde" kamer zouden doorbrengen, wij dachten dat een "familiekamer" hetgeen was wat wij hadden gekregen, een kamer met dubbel bed, dubbele slaapbank en babybedje. Pas op dag 8 (van de 10) hoorden we van anderen dat een familiekamer een dubbele kamer was met losse bedden, 2 badkamers, etc....het hotel zei enkel SORRY en boden ons een massage of een fles wijn met wat fruit aan....niet erg netjes...het hotel zelf is verder erg goed met zeer goed eten en vriendelijk personeel!
De terugreis, we zouden vliegen op 04-08-08 om 15.40 uur, was ook hopeloos. De avond voor vertrek hadden we om 21.00 nog steeds geen bericht...na wat bellen kwam er een fax waarop stond dat we op 04-08-08 om 22.20 opgehaald zouden worden, om 23.59 zouden vliegen en om 05.15 in Brussel zouden aankomen. Onmogelijk daar de vliegtijd 3 uur en 45 minuten is en de transfertijd ca 1 uur. Wij bellen met de reisleider en die zei dat we pas om 01.30 zouden vliegen. Wij dit even laten checken bij D-Reizen en die zeiden dat op internet de vliegtijd van 23.59 uur stond.
Nou ja, wij de volgende dag wachten, om 23.00 uur (i.p.v. 22.20 uur) kwam een bus opdagen vol met geïrriteerde passagiers welke allemaal te laat opgehaald waren, we reden naar het vliegveld waar we zouden vertrekken om 02.00 uur (?!). Op het vliegveld aangekomen bleek dat de vlucht niet om 02.00 was maar om 02.15 uur, daar bovenop was er een vertraging van 1 uur dus zouden we pas om 3.15 uur vertrekken. Nou, om 3.25 uur mochten we eindelijk het vliegtuig in, zonder opgaaf van redenen door het personeel wat ons ook al niet verstond en om 04.00 uur steeg het vliegtuig dan eindelijk op...zo kwamen we 12 uur later thuis dan gepland.
Voor ons NOOIT GEEN CORENDON MEER!
Wel hebben we alle kosten welke we hebben moeten maken (telefoon, extra dag reisverzekering, etc) gedeclareerd bij Corendon..nu maar afwachten!
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
3
Marij
op 1 augustus 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2008
Voor de heenweg eerst dagen in de telefoon moeten klimmen om de tickets binnen te krijgen. Drie dagen van te voren wisten we waar we aan toe waren. Gelukkig was de heenreis bij Transavia geregeld. Altijd goed is mijn ervaring en nu ook weer. Dus mijn waardering voor vervoer is ook gebaseerd op de terugreis. Wel jammer dat we laat vertrokken en dus de tweede dag pas 's ochtends in ons hotel aankwamen. Die tweede dag is dan ook voor een deel weg, omdat je te moe bent om ergens van te genieten.
De excursies vielen tegen. Een dag Antalya was een dag van juwelenshow en ledershow. We werden niet goed van de opdringerigheid van de verkopers. Pas vanaf de lunch werd het leuk, maar daarna is de tijd in Antalya veel te kort. En daar had je uiteindelijk voor geboekt. We werden om 8 uur 's ochtends opgehaald om om 9 uur weer langs ons hotel te rijden. Mij lijkt dat we dan ook een uur later in hadden kunnen stappen. De algemene stemming was in de ochtend ook ver beneden peil.
Twee dagen later een andere excursie. We hebben lang lopen dubben of we deze excursie niet moesten annuleren. Weer dezelfde ledershow, maar toen hebben we geweigerd om mee naar binnen te gaan. De reisleider had daar gelukkig begrip voor.
De terugweg was een ramp. We zouden twee dagen van te voren horen hoe dat geregeld was. Uiteindelijk werd dat na herhaalde malen informeren zes uur voordat we moesten vertrekken bekend. We vertrokken de voorlaatste dag 's avonds laat. De laatste dag weg, maar de voorlaatste dag was er één van proberen informatie te verkrijgen. Mijn inziens ook een verloren dag. Want we werden aan een lijntje gehouden en je kon niets meer ondernemen.
Op de luchthaven van Antalya uren in de rij gestaan om in te checken. Er was maar één balie open. We waren al bang niet op tijd te zijn voor onze vlucht. Gelukkig was er nog een dame van Corendon wakker en zag wat er gebeurde. Zij opende een tweede balie en toen ging het wat sneller. Maar we hadden ons niet druk hoeven te maken, want natuurlijk was er vertraging. Leuk dat we dat nog niet wisten! Uiteindelijk toch in het vliegtuig terecht gekomen. We waren zéér verbaasd. Het leek wel of we in een vuilnisbelt waren ingestapt. Overal resten van maaltijden, lege of half lege blikjes, bekertjes op de vloer kapotgetrapt enz. Zelfs de kotszakjes waren niet opgeruimd. We hebben niet eens in het bagagevakje voor onze plaats durven kijken. Dat stond bol en we wilden niet weten wat daar in zat. De plaatsen waren vrij. Maar dat was maar beperkt, want we moesten toen het vliegtuig bijna vol was verkassen. Zeg dat dan eerder. De stuwardess stond er naast. Van vriendelijkheid hebben ze bij Corendon ook niet gehoord. Alles werd op een snauwerige manier gezegd, alsof alles teveel is. Tuurlijk is het 's ochtends vroeg, maar daar heeft iedereen last van.
Vervolgens bleek dat we nog een tussenlanding gingen maken, wisten we ook niet. Dat was 800 km omvliegen en kostte de nodige tijd. Toen weer van plaats wisselen. Uiteindelijk konden we na ruim 26 uur op te zijn een maaltijd bestellen. Bijzonder duur, maar dat moest dan maar. Hadden we dat maar niet gedaan! We hebben voor een hoop geld een broodje salmonella gekocht.
We zijn nog steeds ziek. Houden al een week lang niets binnen en hebben ons onder doktersbehandeling moeten stellen. Ik heb de hele week niet kunnen werken en ons vakantiegevoel is ver te zoeken. Even leek het er zelfs op dat we te uitgedroogd waren en in een ziekenhuis opgenomen moesten worden. Gelukkig gaat het de goede kant op, maar we zijn nog steeds niets waard en balen enorm. Ik zal zeker terug gaan naar dit hotel, MAAR NOOIT MEER MET CORENDON.
Ik heb in ons hotel verbaasd gestaan over de verhalen van andere gasten over de vluchten. 40 uur vertraging, alsof het niets is. Vervolgens niet eens op de luchthaven van bestemming terecht komen. Dan een bus beloven naar de juiste bestemming. Die er dan niet is. Teveel passagiers aannemen en een toestel inhuren. Dat niet in Turkije mag landen, omdat er niet op tijd aan de juiste papieren gedacht is. Vervolgens in Kroatië uren moeten wachten om in een ander toestel over te stappen, dat wel mag landen in Turkije. Ik snap het beleid niet. Maak de reis maar wat duurder, maar lever dan ook kwaliteit. Het was te zot om in het hotel te merken dat men klaar was met Corendon. Die arme mensen deden hun best de klachten op te vangen, maar stonden met hun rug tegen de muur. Iedere dag hetzelfde tafereel. Ik zou me doodschamen als dit mijn maatschappij was. Natuurlijk is het in het hoogseizoen wat lastiger deze zaken te plannen. Maar waarom kunnen andere maatschappijen dit wel?!
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
5
-
Excursies
3
-
Prijs / kwaliteit
4
Anseeuw Jeroen
op 28 juli 2008
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2008
Vlucht gepland op 23/08 om 00:30 uur drie dagen voordien omboeking met ander toestel naar CAI 303 met vertrek OM 10:30. 12 uur voor vlucht, tijdens onze overnachting in het Crown Plaza te Brussel om files te vermijden naar luchthaven, kregen we telefonische melding (onbeschoft) dat vlucht nog eens met 9 uur wordt verplaast. Nu rest er mij enkel nog, om een maximale schadevergoeding te vragen volgens EU wetgeving. Waarschijnlijk zal ik weer onbeschoft afgesnauwd worden.
VERVOLG VAN LIJDENSWEG CORENDON
Eenmaal gekomen en ingecheckt te zijn en zich naar gate te hebben verplaatst, werd vlucht met nog eens 2 uur vertraagd om dan nog eens te vertraagd tot 23.30 uur en dan finaal te worden afgelast. Na heel wat tumult van 33O reizigers (inmiddels 3 vluchten) en tussenkomst van luchthavenpolitie was er de optie om de reis te annuleren omdat ze niet wisten wanneer er nog eens vlucht zou vrij zijn voor Antalya. De reiziger die gebleven zijn op de luchthaven zijn dan uiteidelijk met nog eens 18 uur vertraging vertrokken (een totaal van 42 uur). De volledige reissom (3500 €) zou terugbetaald worden binnen 2 à 3 dagen. Dit geld hadden wij nodig om nog een andere reis te boeken tijdens mijn verlof. Inmiddels zijn we 6 dagen verder en nog altijd geen geld gezien. Na telefonisch onderhoud met klantendienst van Corendon werd mij terug onbeschofterig medegedeeld dat de boekhouding in verlof is en dat er pas na 1 MAAND ZOU TERUGBETAALD WORDEN. Daar gaat mijn reis voor deze zomer!!! Corendon is een turkse maatschappij en dit is er vooral aan te zien, alles word op een arabische manier opgelost.
Dat Turkije bij de EG wenst te komen, vind ik ondenkbaar en er zal zeker nog heel wat werk aan de winkel zijn om deze malafide bedrijven te weren. HOPELIJK IS DIT GENOEG OM ONWETENDE REIZIGERS TE BEHOEDEN VAN EEN TOTAAL GEFLOPTE VAKANTIE MET DANK AAN CORENDON.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Jan Koenraat
op 11 juli 2008
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juni 2008
De heenreis verliep, buiten dat we uiteindelijk 6 uur te laat vertrokken redelijk. We kwamen dus niet 's-middags maar 's-avonds laat in het hotel. De terugreis was een grote chaos. Het vliegtuig zou om 12.30 uur vertrekken en direct naar Amsterdam vliegen volgens de reisbegeleiding, dus niet via Antalya. We werden om 8.45 uur opgehaald bij het hotel. Aangekomen op de luchthaven konden we niet inchecken omdat er geen passagierslijst was. Dus wachten tot die uiteindelijk kwam. Toen moesten we snel de douane door en direct naar het vliegtuig. Eindelijk konden we vertrekken. NAAR Alanya. We hadden sinds het ontbijt niets meer gegeten of gedronken. In het vliegtuig konden we niets kopen. Pas tijdens de vlucht van Alanya naar Amsterdam zouden ze rondkomen.
We moesten in Alanya allemaal het vliegtuig uit. Hopelijk konden we daar iets kopen. Nee,in de wachtruimte was alleen een toilet. Om 14.30 uur weer in het vliegtuig en wachten op de broodjes die ook nog €3,50 kosten. De stewardessen hadden een klein aantal mensen voorzien en alles was al op. Iedereen had honger en kocht een broodje meer. We hadden pech en hadden dus niets te eten. Omdat ik de stewardes duidelijk had gemaakt dat ik mijn medicijnen met eten moest innemen en meerderen het hoorde kreeg ik van iemand anders een half broodje. Wij gaan regelmatig met het vliegtuig weg maar ik stap nooit meer in een toestel van Corendon.
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
3
-
Excursies
3
-
Prijs / kwaliteit
6
Casper Thijse
op 27 juni 2008
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2008
Gaat niet met Corendon. Zijn zelf 2 maal met Corendon op reis gegaan. De eerste maal een redelijke reis gehad maar een heel slecht hotel alle gasten die met Corendon hadden geboekt zijn gaan klagen bij de hostess maar kregen 0 op hun recrest. Een aantal jaren later (afgelopen maand mei) nog een keer geprobeert, een prima hotel (hotel Linda in Side) maar de terugreis met Corendon een ramp 1,5 dag vertraging, 2 maal uitgestelde vlucht, in plaats van naar Rotterdam airport naar schiphol, was belooft dat een bus ons naar Rotterdam airport zou brengen. Niet dus! In plaats daarvan kregen we 40 euro in ons handen gedrukt en moesten we maar zien dat we thuis kwamen terwijl mijn vrouw slecht ter been is. En als je probeert telefonisch te klagen moet je wel veel uithoudingsvermogen heben want je wordt van het kastje naar de muur gestuurt. Tot je het maar opgeeft.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
3
-
Prijs / kwaliteit
7
Nita
op 16 juni 2008
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2008
Zo eindelijk gingen we dan eens een keertje samen, zonder kind, op vakantie! Jippie! Dat is leuk! Wij hadden er echt zin in! Heen vertrokken we om kwart over 6 's morgens met Transavia. Heerlijk! Kost je tenminste geen hele dag. Goh wat hadden we het naar ons zin, een heerlijke vlucht gehad! Vriendelijk personeel, schoon vliegtuig en een super piloot! Aangekomen in het hotel ook echt heerlijk, leuk personeel, schoon, alles erop en eraan. Nou de vakantie zat er bijna op, helaas want het was erg leuk. Oh kijk nou we hebben een fax ontvangen van Corendon... We kunnen helaas niet op de afgesproken zaterdag naar huis terug vliegen (bij het boeken van de reis, hebben wij aangegeven absoluut niet op een zondag thuis te kunnen komen, ook ivm ons kind dat maandag weer naar school moest en dat wij beide maandag weer moesten werken, nou dat zou allemaal in orde komen). Nee we zouden zomaar een dag langer mogen blijven op kosten van Corendon! Wat aardig zeg! Als je kind niet op je wacht natuurlijk. We zouden om half 8 's avonds (zondag) terug vliegen en aankomen om 12 uur (nederlandse tijd). Even kort gerekend is dat dus 5.5 uur vliegen?? Dat is wel vreemd voor een vlucht die normaal maar 3.5 uur duurt. Nee wij hadden het geluk dat wij een tussenlanding mochten maken in Istanbul. Nou ja, je kan er toch niets meer aan doen en vliegen vinden wij heel erg leuk dus je moet het maar nemen zoals het is. Nou wij het vliegtuig in..... Ik ben nog nooit zo bang geweest niet meer veilig aan de grond te komen! Wat een smerig vliegtuig! Het stonk er naar kots en was duidelijk in geen jaren schoongemaakt. Ik dacht als de binnenkant er al zo uit ziet hoe staat het dan met de buitenkant? Ik heb de gehele vlucht niet een wat te eten of drinken durven kopen omdat ik anders over mijn nek zou gaan. Tweemaal landen en dan zo hard dat alle passagiers zowat doorschoven naar de cockpit!! Stewardessen waren ook niet echt de vriendelijkste en keken erg arrogant. En echt iedereen in het vliegtuid was aan het hoesten en proesten, er hing geen frisse en schone lucht. Naar schatting denk ik dat het vliegtuig ongeveer 100 jaar oud was (tenminste zo zag het eruit). Wij zullen absoluut nooit meer een reis boeken bij Corendon en laat staan in een vliegtuig stappen van Corendon! Wij zijn nu een dag thuis en ga zeker een klacht indienen bij het reisbureau.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
4
-
Prijs / kwaliteit
1
Casper
op 4 juni 2008
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2007
Gewoon in 1 woord een topvakantie gehad met Corendon!
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
10
-
Excursies
10
-
Prijs / kwaliteit
10
Anneke Scholte
op 24 mei 2008
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2008
Een schitterende vakantie zonder klachten, geen vertragingen zowel heen of terugreis prima geregeld. Excursie jeepsafari was fantastisch, de rivierentocht was ook heel leuk bezoek juwelen centrum is niks aan. Pracht hotel, klein minpuntje er zijn geen lunchpakketten best lastig met excursies. De 2,5 uur vervoer naar het hotel is het waard. Prima vakantie geboekt bij Corendon.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
10
-
Prijs / kwaliteit
8
Corrie van Ingen
op 21 mei 2008
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2008
Corendon Airlines: wat een zooitje, 1 uur te laat vertrekken en de terugreis hebben zij 2 dagen voor ons vertrek verzet naar aankomst in Nederland na middernacht (wij kunnen alleen met de trein reizen!), klantonvriendelijke bemanning, zeer krappe ruimtes voor 4 uur vliegen, consumptie oud en taai brood voor een flinke prijs, de koffie is niet te zuipen etc. etc.
Hotel Antalya: is nog erger, als Nederlander(!) mag je op de hoogste verdieping (14e, de eerste 5 zijn voor Turken), een kamer met 3 bedden voor 2 mensen, kamer wordt pas verschoon om 17.00 uur, oude spullen (handoeken, bedden etc.), en het personeel is het toppunt: zeer klantonvriendelijk, nemen nooit de moeit om je aan te kijken laat staan groeten, doen nooit hun mond open als zij je zien (goededag bijvoorbeeld), restaurantpersoneel wil nooit een kleine moeite doen (een kopje melk opwarmen bijvoorbeeld). Gelukkig was het eten redelijk (HP).
En last but not least: onze enqueteformulier werd luidruchtig (in Turks) voorgelezen en vervolgens in de prullebak weggegooid. Ik dacht dat Turken aardig en fatsoenlijk zijn/waren. Wij gaan nooit meer naar Turkije!!
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
3
-
Prijs / kwaliteit
3
Irene
op 18 mei 2008
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: mei 2008
Vlucht CAI 856 vertrok een uur te laat. De Turkse medewerker van Corendon liet ons zonder enige uitleg achter bij Hotel Babil.
In Hotel Babil wordt op de borden aangekondigd dat het ontbijt tussen 7.00 en 10.00 is, dinsdagmorgen kwamen wij om 9.40 aan in de ontbijtzaal. Deze bleek leeg te zijn... Ook werd in het hotel het toiletpapier niet aangevuld (na 2 keer vragen bij de receptie is het uiteindelijk aangevuld), de vuilnisbakjes werden niet geleegd en de bedden niet opgemaakt...
Donderdag 15 mei namen wij rond half elf 's ochtends contact op met Corendon om de vluchtgegevens voor de vrijdag te controleren. De medewerkster gaf toen de volgende vlucht door: CAI 855 om 20.45 uur. Bij aankomst in het hotel bleek er later op de dag per fax afwijkende vertrekinformatie te zijn doorgestuurd; OHY371 met als vluchttijd 06.30 uur.
Wij hadden een verblijf in een Turks badhuis gereserveerd voor vrijdag, deze diende vanwege de nieuwe vluchtgegevens gecancelled te worden. Ook dienden we nu om 03.00 's nachts op te staan om op 04.00 uur opgehaald te worden voor de transfer naar het vliegveld.
De vliegtuigmaatschappij waarmee de terugreis nu - te vroeg - heeft plaatsgevonden, bleek bij aankomst op de vluchthaven Onur Air te zijn.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
5
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
4
-
Prijs / kwaliteit
5
Joanna
op 10 mei 2008
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2008
Lange reis vooral de afstand van het vliegveld naar het hotel, 2,5 uur met de bus. Vliegtuig niet berekend op grote groep van 10 personen. Door lange reis achter aan in de rij. Aankomst vliegveld laat, bijna geen tijd meer om naar toilet te gaan, jammer. Vliegtijden niet ideaal, een nachtvlucht met kleine kinderen is heel vermoeiend. Op de heenreis hadden we een oud ingehuurd toestel uit Slowakije. Beetje jammer van Corendon.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
7
Hansje
op 22 april 2008
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: april 2008
Corendon brengt je bijna voor niets in drie uurtjes vliegtijd naar het hippe en trendy Istanbul. Ansen Suites als design hotel is een top aanrader met hele hartelijke verwennerij in een van de leukste wijken van Istanbul. Uitgaan in de exclusieve nachtclub Reina, eten in restaurant 360 met inderdaad 360 graden uitzicht over de stad, varen op de Bosporus en shoppen tot je groen ziet in alle topshops `zoals Cavalli, Gucci en Burberry. En dat allemaal voor leuke prijzen. We loved it en we love corendon!
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
10
-
Prijs / kwaliteit
10
Els
op 9 april 2008
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: maart 2008
We maakten met Corendon een reisje naar dit hotel in combinatie met een bezoek aan de binnenlanden en de kalksteenterrassen, Pamukale. Het was erg mooi, de afwisseling van een prachtig hotel met een 2 daagse excursie hebben wij enorm gewaardeerd. Op die manier leer je ook nog iets van het echte Turkije kennen.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Herwig Van Oost
op 3 april 2008
bestemming: Egypte / Luxor, reisperiode: maart 2008
Vliegtuigreis was oke, doch zeer weinig beenruimte, hebben 2 uur verloren doordat het vliegtuig van TNT moest bijtanken in Athene. Op de luchthaven van Luxor (Egypte) was er niemand om ons te ontvangen. Na veel zoeken werd er een dame gevonden die ons met een snak en een beet verwees naar een balie die zeer moeilijk deed voor een visum. Mijn papieren met bewijs van betaling van schip en excursies werden me afgenomen. De cruise boot was nog geen 2* waard. Het eten zag er dubieus uit en de dranken waren bijna niet te betalen. De Egyptische gids was er alleen op uit om percenten op te rapen. Anders personeel was zeer vriendelijk. Na een betaling van ongeveer 3200 euro heb ik besloten om nooit meer met Corendon te reizen.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
5
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
2
J.P. Leijdekkers
op 27 maart 2008
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2008
Eerste week in hotel sultan (Hurghada) was geweldig. De nijlcruise was ook geweldig. Reisbegeleiding cruise ook prima maar begeleiding naar hotel en aanwezigheid van reisleider van Corendon was 2 keer niets, hij was nooit aanwezig en als je hem nodig had had hij geen tijd. De busreis van Luxor naar Hurghada was helemaal naaitje, 6 uur uit bed dan in een straat wachten mat draaiende motor in de hitte en pas om 8 uur vertrekken dat was een hele grote straf. Het hotel waar we in kwamen waren de kamers oke. Maar bier in een wijnglas en wisky-cola in een plastic beker kan niet. De wijn was niet te drinken en koffie was nog erger als afwaswater. Deze twee dagen waren gewoon niet leuk. De reisleider die dacht droppen en wegwezen waardeloos.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
6
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
FH.vd. Boogaert
op 26 maart 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: maart 0808
Wij zijn gisteren, 25 maart terug gekomen van een bingo-reis van 11 dagen incl: pamukkele. Dit is een geweldig hotel in een prachtig gebied. Met name het animatieteam scoort bijzonder hoog. Wij zijn zeer tevreden over Corendon.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Arv
op 23 maart 2008
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2007
In oktober naar Hotel Linda in Side geweest. Oud hotel maar prima prijs kwaliteit verhouding. Boek geen excursies bij de reisleiding van Corendon want je betaald veel te veel. Elders in het plaatsje dezelfde excursies veel goedkoper! Wat betreft het vervoer van Corendon, na 7 keer nog nooit problemen gehad.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
6
-
Excursies
4
-
Prijs / kwaliteit
8
Gert
op 19 maart 2008
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: maart 2008
Wij hebben van 8 maart tot en met 15 maart 2008 bij Corendon een reis geboekt naar Marokko, Marrakech, Hotel Imperial.
Aangekomen op de plaats van bestemming werden wij als vee in een busje gezet. De koffers moesten in het passagiersgedeelte geplaatst worden omdat er blijkbaar niet genoeg bagageruimte was. Wij boekten een "Rondtour Marrakech". Uitdrukkelijk werd ons een paar maal verzekerd dat wij door een Nederlands sprekende gids begeleid zouden worden. Dit was namelijk onze voorwaarde. Wij kregen een rondleiding door een oudere man die niet duidelijk Engels sprak en daardoor nauwelijks te verstaan was. De dag erop hebben wij dit direct gemeld aan Fatima, de reisleidster en kregen te horen dat het toch maar dertig euro per persoon kostte. In de reisgids van Corendon staat een foto vermeld van het hotel met een schitterend zwembad. Er stonden welgeteld 8 ligstoelen bij het zwembad dat ook nog eens een groot gedeelte van de dag in de schaduw lag.
Dan waren er nog de bouwwerkzaamheden die naast het hotel waren. Dit was dagelijks van ongeveer 7.00 uur tot 10.30 uur s`avonds aan de gang. Pal naast het hotel wordt een groot gebouw neergezet. Er werd volop getimmerd, gezaagd en geschreeuwd. Hier wisten wij dus niets van! Het lijkt ons heel normaal dat wij erop worden gewezen dat er bouwwerkzaamheden zijn naast het hotel en dat dit voor overlast kan zorgen.
Op de eerste pagina van de reisgids staat vermeld “Als u door de gids bladert zult u zien dat alleen het beste goed genoeg is voor onze klanten”. Laat één ding duidelijk zijn: zo hebben wij dit absoluut niet ervaren. Wij zijn erg teleurgesteld in de kwaliteit van het door Corendon aangebodene. Tenslotte hebben wij een hoop geld betaald en geen waar voor ons geld gekregen. Wij voelen ons valselijk voorgelicht en bedonderd!
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
5
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
2
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
5
Henk de Bruin
op 3 maart 2008
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2008
Nooit meer met Corendon. We hadden een 5* hotel geboekt, maar kregen die nooit. Een en al bagger. In 1 week tijd 3 hotels gezien, alles was overboekt zeiden ze. Het eerste hotel zat vol, daarna naar het 2e, die had alleen 1 pers. kamers en het derde kampte met een gebrek aan water. Geen enkel excuus, niets werd verteld. Blij dat we na een week weer naar huis mochten.
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
2
-
Prijs / kwaliteit
1
Frans
op 3 februari 2008
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2007
Wij zijn afgelopen zomer met Corendon op vakantie geweest. Wij hebben juist alleen maar goede ervaring. De vlucht werd geannuleerd maar wij mochten op kosten van Corendon een dag langer blijven in hotel Club Paradiso. Dit hotel is TOP!! Over het algemeen hebben wij een ontzettend leuke vakantie gehad...
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Harrie
op 2 februari 2008
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: januari 2008
Geen enkel probleem gehad met de vlucht wel de terugreis benauwd en warm in het vliegtuig. Hotel en personeel fantastisch, reisleiding in een woord pet, excursies te duur, alleen pamukkale die is zijn prijs dik en dwars waard. Alleen de reis ernaar toe al, schitterend! Alleen de reisleider, weer geen woord onderweg en ineens, vlak voordat we er waren, de hele geschiedenis van Turkije met bewijzen die we onderweg waren tegengekomen, maar vergeten te vermelden.
Dus als je met Corendon reist zoek een paar mensen bij elkaar en huur een taxi die voor de poort staan.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
7
Yvonne
op 2 februari 2008
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2007
Prima reis en prima hotel; ik ben wel van mening dat de reizen naar Turkije vooral in het hoogseizoen een puinhoop zijn met de reistijden en vertragingen. Ga je namelijk later of eerder dan heb je geen problemen. Verder was alles goed geregeld door Corendon.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
6
-
Prijs / kwaliteit
8
Mariska
op 28 januari 2008
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: december 2007
Natuurlijk kun je op alle slakken zout leggen maar mijn ervaring met Corendon was over het algemeen zeer positief. De vlucht met Corendon Airlines had wat vertraging maar het verblijf in club Paradiso maakte alles goed! Wat een leuk hotel, leuk personeel en goed eten! De kinderen hebben zich echt super vermaakt en al het personeel doet ook zijn uiterste best het de kinderen naar de zin te maken.
Wij hebben 2 excursies gedaan en die waren super.
Kortom, op de vertraging na en de "krappe" stoelen (is bij Transavia overigens hetzelfde) hebben wij een top vakantie gehad!
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Patricia
op 17 januari 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2007
Over het hotel geen klachten integendeels zelfs, maar wel over het vliegen met Corendon. We dachten dat we met de landing zouden crashen! Personeel sprak frans, ze negeren de passagiers, brood was te duur en niet te vreten. 7 uur vertraging gehad. 2 dagen kwijt aan reizen en vertragingen, een kippenhok is nog beter als het vliegtuig waar wij in zaten. Kortom waardeloos, het was net een horrorfilm die vliegreis! We hebben nog geen sorry of wat dan ook gehoord. Volgende keer weer onze vertrouwde martinair of transavia!
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
6
-
Prijs / kwaliteit
9
Loes en Anke
op 11 januari 2008
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2007
De reisleiding van Corendon was deze vakantie geweldig!! We werden ontvangen door Rob de reisleider, wat een man.. In een woord fantastisch! Het was wel jammer dat we hem snachts niet mochten bellen, we hadden hier namelijk erge behoefte aan door de hitte. Ons hotel had namelijk geen airco, dus hadden we graag gezien dat rob kwam met een gigantisch bananenblad om ons te verkoelen!
De excursie naar het vulkaaneiland was fantastisch... Ineke (onze reisleider die dag) was erg goed, met name haar retro kapsel en idem dito zonnebril waren erg representatief. We hebben die dag genoten! Een erg leuke vakantie voor herhaling vatbaar.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
10
-
Excursies
10
-
Prijs / kwaliteit
8
Joke Maas
op 7 januari 2008
bestemming: Turkije, reisperiode: december 2007
Het begon met een vertraging van vier uur. De enige excursie die we hebben gedaan was die naar Antalya. Eerst naar een waterval 20 min de tijd om te kijken, je moest wel nog een eindje lopen dus weinig tijd dan naar een jewelcentrum. Daar hadden we 2 uur de tijd, maar wat moet je daar, het is alleen voor de hele rijken. Dan naar de stad en nog maar 2 uur over om te winkelen want weer snel terug naar hotel anders te laat voor diner. Een reisleidster die tijdens de reis het een en ander vertelde kreeg ongeveer 15 keer telefoon en wist dan niet meer waar ze was gebleven, een reisleider in het hotel die erg onbeschoft was toen we hulp vroegen ivm aanhouden van de kamer samen met andere mensen, toevallig van marokaanse afkomst, wat zegt de reisleider tegen ons bemoei je met je eigen zaken dat zijn geen nederlanders, toen knapte ik bijna. De reisleider wilde ons niet verder te woord staan hij moest naar zijn nieuw gasten, bij corendon ben je op de laaste dag geen gast meer. Dan de laaste dag, we zouden vliegen om 23.59 dat werd 00.50 dat werd 03.00 dat werd 06.00 uur uiteindelijk vlogen we om 06.45, op schiphol aangekomen moesten we bij de balie van corendon een formulier ophalen ivm claim vertraging maar niemand aanwezig, dit wat onze tweede reis met corendon maar zeker de laaste.
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
4
-
Reisbegeleiding
2
-
Excursies
2
-
Prijs / kwaliteit
5
Jannie
op 27 december 2007
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2006
Op tijd vertrokken, zowel heen als terugreis. Jammer dat het vliegtuig in slechte staat verkeert; intercom werkt niet, stoelen kapot. Chagarijnig personeel. Broodje kost 3,50, en dan wel 3 dagen oud. Hotel was waardeloos; bijna onder stroom gestaan in douche, eten ging, water niet uit flessen maar kraan. Reisleidster van Corendon doet niets voor je. Never again! Blij dat ik het overleeft hebt!
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Peer
op 8 december 2007
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2008
Prima reis gehad met Corendon, zelfs een half uur eerder vertrokken. Terugreis 1 uur vertraging en een tussen landing in Groningen. Dit was van tevoren bekend. Prachtig complex. Prima prijs/kwaliteitsverhouding.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
9
Marij van der Lee
op 8 december 2007
bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2006
Met 3 gezinnen geboekt, alles was prima in orde, 1 uur vertraging op de heenreis. Prachtig complex, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Goed gedaan door Corendon.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
10
Chris (Vosselaar)
op 29 november 2007
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2007
We moesten vertrekken op 18-08-2007 om 20:00 uur. Dit werd uiteindelijk op 19-08-2007 om 07:00 uur. Corendon gaf geen enkele info aan de balie. Terugreis hadden we 4 uur vertraging, waarvan we 2 uur in een snikheet vliegtuig hebben gewacht zonder airco op Tarmac bij 35°. Na vele klachten uiteindelijk 1 mini-beker plat water gekregen. Corendon weigert vergoeding te geven voor 1 dag die de reis korter geworden is. Corendon weigert tevens vergoeding te geven voor ontbijt dat we zelf moesten betalen op 19-08-2007, alhoewel we een all-inclusive reis geboekt hadden en het vliegtuig 11 uur vertraging had.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Heidi
op 27 november 2007
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2007
Corendon airlines zal ik nooit meer boeken. Ze rommelen maar wat aan en behandelen hun passagiers ( waarvan ze het moeten hebben ) als vee. Ze komen je op tijd ophalen maar zo gauw iedereen door de paspoortcontrole is heb je een vertraging van 3,5 uur zonder opgaaf van redenen. Best wel zuur als je op slechts 15 min van het vliegveld in een hotel zit, daar waren we met onze 3 kleine kinderen veel beter afgeweest dan te hangen op het vliegveld. Dit is nog maar het begin, uiteindelijk hadden we ruim 12 uur vertraging. Inchecken en weer uitchecken voor 2 uurtjes slapen naar een 'hotel'. Opnieuw in de rij om in te checken. Ruim een uur in het vliegtuig zonder te vertrekken met de deuren dicht in een veel te warm vliegtuig. We kregen geen info waarom we niet vertrokken. Mensen werden angstig. Iemand vroeg info en werd bijna het vliegtuig uitgezet. Vervolgens allemaal weer eruit. Na 15 minuten allemaal er weer in. Onbeschofte stewardessen! Het was een grote nachtmerrie. Als zoethoudertje kregen we een gratis broodje. Mocht ook wel anders waren er vast klappen gevallen. Mensen betaal iets meer of ga niet want Corendon want dat wij hebben meegemaakt gun je niemand.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Sandra
op 18 november 2007
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2007
Wij hadden een 4 sterren all inclusieve geboekt, aangekomen op Kos werden we gedumpt in Kalimera Kos. Dit hotel is vies, vervallen en absoluut geen 4 sterren maar 2 sterren (bevestigd door reisleiding). Reisleiding hebben we een week lang niet gezien, onder een bedreiging kwam die wel. Andere Nederlanders hebben zelf ticket naar huis gekocht en zijn vertrokken. Eten en bediening ver onder maat. Eten (vooral kip) rauw of uitgedroogd. Bij klachten aan hotelleiding lachen ze je uit in je gezicht. Je kan geen excursie boeken want de reisleiding van Corendon komt niet in dit vieze hotel.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Ria
op 15 november 2007
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2007
We zouden eerst om 6.30 uur vliegen, dit werd 14.00 uur, maar de terugvlucht bleef gelukkig op het vooraf afgesproken tijdstip, zodat we nog lekker die dag aan het zwembad hebben kunnen liggen. Het hotel was goed, de bediening ontzettend vriendelijk, en dat aan het einde van het seizoen. Ik moet altijd lachen om de mensen die aan het zeuren zijn, als zij het beter willen hebben dan moeten zij maar een duurdere reis boeken. De prijs kwaliteit verhouding vind ik prima. Ik vind het wel jammer dat de vluchttijden altijd veranderen. Ik ga voor de zon, en waar ik dan naartoe ga, daar schijnt de zon. Ik ben daarom een heel tevreden klant van Corendon.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
9
Remco Brouwer
op 7 november 2007
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: november 2007
Corendon; NOOIT MEER! Geklooi met vertrektijden. Slechte informatie. Geen rekening houden met zieken, kinderen en bejaarden. Wij hadden ruim 12 uur vertraging. Inchecken en weer uitchecken voor 2 uurtjes slapen naar een hotel wat volgens mij geen ster waard was. Sommigen zonder ontbijt weer naar de luchthaven. Opnieuw in de rij om in te checken. Ruim een uur in het vliegtuig zonder te vertrekken met de deuren dicht en geen airco. Iedereen snakte naar adem. Iemand vroeg om water. Kreeg een flesje en moest 1.50 euro betalen maar had die niet meer. De stewardes zei:GEEN GELD GEEN WATER! En pakte het flesje af. En dat na al 17 uur geleden uit je hotel te zijn opgehaald. We kregen geen info waarom we niet vertrokken. Mensen werden angstig. Iemand vroeg info en werd bijna het vliegtuig uitgezet. Vervolgens allemaal weer eruit. Na 15 minuten allemaal er weer in. Onbeschofte stewardessen! Het was een grote nachtmerrie. Als zoethoudertje kregen we een gratis broodje. Mocht ook wel anders waren er vast klappen gevallen. Mensen betaal iets meer. Corendon is bar slecht! We waren na ongeveer 20 uur reizen en ergernissen pas thuis.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
4
-
Prijs / kwaliteit
4
Cor Erbe
op 7 november 2007
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2007
Helaas is onze zorg over betrouwbaarheid van Corendon bevestigd in negatieve reiservaring. Vluchten werden bij herhaling in ongunstiger tijden veranderd zonder fatsoenlijke informaties tevoren en ter plekke. Zelfs niet bij annulering van vluchten zowel op heen- als terugreis. Door geheimzinnigheid aan boord tijdens wachten op vertrek werd emotie gevoeld die bijna leidde tot uitzetting van een passagier, die terecht zijn woede op onfatsoenlijke behandeling uitte. Keer op keer werden vluchten uitgesteld en moesten we na het inchecken weer uitchecken, terug naar ander hotel voor enkele uren en vliegtuig in en uit. Zal verdere details besparen, andere ervaringen die hiervoor zijn beschreven zijn duidelijk genoeg. Mij resteert waarschuwinmg: FLYING IS CRYING WITH CORENDON.
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
4
Jose Buijs
op 31 oktober 2007
bestemming: Bulgarije, reisperiode: augustus 2007
Had al een keer eerder een reis via Corendon geboekt en dat was op zich prima, nu boekten we een reis naar bulgarije 2007 een sprookje van een hotel voor 2600 euro maar het hotel bestond gewoon niet. Andulusia hotel in het centrum dus niet, een bouwal waar 2 verdiepingen van bijna klaar waren en waar elke 2 uur de stroom uren uitviel. Je kon er niet eens eten. Je moest 20 minuten en vele trappen op met kinderwagen of je daar aub mocht eten lag aan de kleur van je bandje. We zijn na 2 dagen lullen overgeplaatst wel in Sunny beach maar dat was voor ons een 3 sterren hotel. Had ik goed gevonden voor 1800 euro dan weet je dat het een budget hotel is. Iedereen klaagde over Corendon, een hotel in je brochure zetten wat gewoon niet bestaat, hij staat er nu nog in.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
6
-
Prijs / kwaliteit
1
Ellen
op 30 oktober 2007
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2007
Prima hotel, goede informatie van Corendon-agent over diverse uitstappen. Ook begeleiding op uitstappen goed. Alleen jammer dat wij niet gewaarschuwd werden wanneer wij opgehaald zouden worden voor terugreis. Heb dan maar zelf gebeld en werd netjes geholpen aan de telefoon. Wel 7-dagen gehad in plaats van 8. Dag 8 reeds om 1 uur 's nachts moeten vertrekken en om 10.00 uur in de voormiddag al thuis.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
6
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Jessica
op 1 oktober 2007
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: september 2007
Eerste en de laatste keer bij Corendon geboekt. Hotel was veel anders als in brochure. Hostess die ter plaatse was verbrak de verbinding toen we haar belden en was een paar keer niet te bereiken. Hoofdkantoor van Corendon zeer onvriendelijk en smeet ook de hoorn er op. Op de terugweg was onze vlucht verzet naar 17 uur later. Er waren 2 vluchten samengevoegd waardoor de vlucht weer overboekt was en er een paar mensen niet mee konden. Op het vliegveld van Antalya ook weer vertraging omdat ze niet voor 06.00 uur konden landen op Schiphol (dit kost extra omdat ze dan alleen op de Polderbaan mogen landen). Corendon is waardeloos. Dit geld voor de vliegtuigmaatschappij en de reisorganisatie. De volgende keer boeken we weer lekker bij Neckermann of Arke. Dan maar wat meer betalen. In ieder geval nog nooit klachten gehad over hun.
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
4
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
3
Ellen
op 15 september 2007
bestemming: Turkije / Bitez, reisperiode: september 2007
Alles ging goed, tot vertrek. We moesten een dag langer blijven, (er waren niet genoeg passagiers in het vliegtuig). We kregen van Corendon een hotel toegewezen op hun kosten, all inclusive. We hadden tijd genoeg om in te pakken tot 14 uur, hadden ze ons beloofd en stond zwart op wit vermeld. Toch werden wij eerder uit ons hotel gegooid. We kregen ook te horen dat het vliegtuig 2 uur vertraging had en niet kon landen in Brussel! Dus helemaal naar Amsterdam om zo vervolgens terug met de bus naar Brussel te rijden. Eten en drinken aan boord moesten we betalen en we werden aan ons lot overgelaten in Amsterdam. Een zoektocht naar de bus en hij heeft nog mensen vergeten mee te nemen, die hebben de taxi moeten nemen. Nee, geen Corendon meer!
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
7
Marijke
op 14 september 2007
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2007
Na eigenlijk geboekt te zijn in aqua fun waren wij ontzettend blij dat we in Sultan Beach terecht kwamen, prima hotel, goed eten. Want het is terecht dat aqua fun als slecht te boek staat wij zijn er namelijk met een bootexcursie daarvan vertrokken en dus zelf gezien. Dus nogmaals ontzettend blij dat we in Sultan Beach terecht zijn gekomen. Bedankt Corendon.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
5
-
Prijs / kwaliteit
8
Tanja Bos
op 23 augustus 2007
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2007
Het hotel was buiten gewoon slecht alles wat in reisgids beloofd was, was niet aanwezig. Het eten was zo slecht dat ik genoodzaakt was om in een restaurant te eten. Er zat zoveel chloor in het zwembad dat mijn zoon er last kreeg van zijn ogen. En dit is nog een heel klein tipje van de slechte sluier. Het was echt heel slecht, dit nooit meer, dus nooit meer Corendon.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
5
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Mo Brouwers
op 21 augustus 2007
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2007
Ging er bij de boeking het een en ander mis, alles is zeer snel hersteld door Corendon. Alles is prima verlopen verder. Ik denk alleen dat de reisbegeleider een ander baantje moet zoeken, hij is zelf aan vakantie toe. Hij heeft prima informatie gegeven over het eiland en de excursies maar de omgang met zijn bezoekers laat te wensen over. Mensen met problemen moet het echt zelf maar uitzoeken en daar is hij tenslotte op de eerste plaats voor. Heb zelf geen slechte ervaring met hem maar diverse mensen om mij heen dus wel. Jammer, ik denk dat een enthousiaste reisbeleider zeker ten goede zal komen. Verder was alles prima geregeld.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
3
-
Prijs / kwaliteit
6
J.Uildriks
op 17 augustus 2007
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2007
Wij reizen al 6 jaar met Corendon naar het zelfde hotel. Nooit problemen gehad. 1 keer een vertraging gehad van ongeveer 4 uur vanuit Alanya maar wij werden met de bus naar een chinees restaurant in Antalya gebracht waar we op kosten van Corendon konden eten.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
10
Vinii
op 10 augustus 2007
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: juni 2007
Wij gaan al 6 jaar met Corendon naar Turkije. Geen problemen gehad, wel eens problemen met hotels want die hebben eigen regels waar Corendon weinig invloed op heeft.. en voor dat je boekt lees eerst ervaringen van andere reizigers over de hotel die je gaat boeken.. Kijk niet alleen naar de prijs/aanbieding... en in Turkije een 3* hotel niet boeken, kans op een slechte vakantie is dan erg groot. Neem een 4* of 5*, betaal iets meer.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
6
-
Prijs / kwaliteit
7
Marcel
op 7 augustus 2007
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2007
Hotel is goed, gastvrij, je merkt wel dat ze in een opbouwende fase zijn waardoor ze dus soms een steekje laten vallen. Maar in goed overleg is alles daar mogelijk en nemen ze dit mee als leerproces. Over de vliegreis met Corendon zal ik het maar niet hebben, 2x4uur vertraging omdat het toestel niet wilde starten, bagage niet ingeladen, niemand bereikbaar van Corendon. Dus je bent aan je lot over gelaten achter de douane. Ik zal voor de rest niemand ziek maken maar Corendon krijgt van 12 reizigers uit Noord-Holland de gouden EIKEL.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
4
-
Excursies
4
-
Prijs / kwaliteit
5
Simbaatje
op 7 augustus 2007
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2007
Eens maar nooit meer Corendon!
Prima hotel... Voor bejaarden! Na 23.00 uur niets te doen. 24.00 uur ging licht uit op terras (met andere woorden ga naar bed). Eens Corendon nooit meer Corendon. Dit betreft vertrektijden en service ter plekke. Van receptionist gehoord dat Corendon de slechtste en goedkoopste kamers boekt, daarom is het zo goedkoop. Veel moeilijkheden gehad, maar geen hulp gekregen van hostess van Corendon. Moest zelf alles regelen, ze praten allemaal in hun eigen straatje en kunnen je nergens mee helpen.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
2
-
Prijs / kwaliteit
1
Rien
op 23 juli 2007
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2007
Het hotel waar we verbleven was perfect. Maar de reisorganisatie was ver beneden peil. Wij zouden gaan tot 22-07 en op onze vliegtickets stond 23.59 als vertrektijd. dit was dus een leugen de werkelijke tijd was 23-07 om 5.30. Dit was bekend bij corendon maar ze regelde niets voor ons. Op 22-07 stonden we met een kind van vijf zonder kamer. Het enige waar ze goed in zijn is veel beloven en niets nakomen. Dus Corendon nooit meer. Je kunt beter iets meer betalen en bij een ander boeken, dan boeken bij Corendon.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
4
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Janny
op 21 juni 2007
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2006
Dit hotel is prima; goede service, mooie kamers en ook is de hele omgeving prachtig.
P.s. Het eten was heel goed!
Reis hadden we snel en makkelijk geboekt op Corendon.nl.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
10
Sepelie Rudy
op 5 juni 2007
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2007
Eens te meer geknoei met vluchturen. Avondmaal aankomstdag bestond uit uitgedroogd broodje wat in folie verpakt op incheckbalie stond(03u). Vertrek om 02u30 s'nachts ipv 17u in de namiddag, op de koop toe werden we naar Keulen gevlogen waar na 45 minuten wachten een bus ons meenam op een 3u durende rit naar Brussel waar we ruim na 13 uur toekwamen. Totaal onvoldoende opvang en begeleiding van de corendon-medewerkers in het hotel!
Een jammere afsluiting van een verder geslaagde reis.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
5
-
Prijs / kwaliteit
7
Bart
op 15 april 2007
bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2006
Waardeloos.... 14 euro bijbetaald om met Transavia te kunnen vliegen. Kom ik in een Tarhan Tower Airlines, een oude kist waar zelf de dierenbescherming nog bezwaar zou aantekenen voor vee vervoer. En ik heb ook geen vergoeding gezien....
Dan het hotel, waardeloos, vies en goor want het geboekte hotel was door Corendon overboekt en van een 4 naar een 2 sterren hotel is waardeloos. En de reisleiding sprak plots geen nederlands meer. Alleen nog maar turks.... Nooit meer met corendon... Heb geen cent vergoeding gezien, nog geen sorry...
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Stenneken/Beuker
op 27 maart 2007
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: maart 2007
President Hotel in Istanbul is perfect, dichtbij alle bezienswaardigheden. Stedentrip Istanbul was goed geregeld door Corendon.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
3
-
Prijs / kwaliteit
8
G. Wissink
op 18 februari 2007
bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: oktober 2006
Een prima reis voor een prima prijs van Corendon. Het was een mooi hotel met puike ontvangst en goede verzorging.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
9