Reviews over Corendon

De Jong Intra Vakanties
8,5
op basis van 1209 reviews

10 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2024 de Reisgraag award
Lees meer
Sunweb
5,5
op basis van 684 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
TUI
5,3
op basis van 1386 reviews
Lees meer

Pagina 2 van 18 met 1706 resultaten

op 12 maart 2021 bestemming: Turkije / Oba, reisperiode: maart 2020

Reis is geannuleerd door Corendon. Ik heb 6 maanden na de uitgave van de voucher aangegeven dat ik het betaalde bedrag terug wil. De voucher loopt overmorgen af en heb net een email ontvangen van Corendon waarin staat dat ondanks dat de voucher verloopt ze het bedrag niet gaan terugbetalen omdat ze wachten op een krediet van de overheid. Dit is pure diefstal!

  • Algemeen 1
op 10 maart 2021 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2020

Reis is geannuleerd vanwege corona.
Zit nu al bijna jaar op mijn geld te wachten.
Zag laatst die meneer van ANVR op de tv. Mond vol over voucher accepteren... Je hebt toch geen keus! Je staat met lege handen!
Ruim 4.000,- euro. Veel geld. Ik word hier aardig nerveus van.
Het zijn echt boeven. Nooit meer Corendon!!!1

  • Algemeen 1




op 3 maart 2021 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2020

De omboekgarantie van Corendon is waardeloos. Er is bijna geen mogelijkheid om om te boeken. Teveel voorwaarden. Waarom kan TUI wel soepel zijn met hun omboekvoorwaarden? Slechte reisorganisatie en geheel niet klantvriendelijk.

  • Algemeen 1
op 23 februari 2021 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2020

Ik heb niet van de reis kunnen genieten daar ik niet kon vertrekken.
Corendon heeft zelfs geen voucher aangeboden!!

  • Algemeen 1
op 9 februari 2021 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2020

Reis werd geannuleerd ivm Corona en geen andere keuze dan een voucher te accepteren . Aanbetaling die in januari 2020 is gedaan zitten we dus nu al sinds begin juni op te wachten ... boeven zijn het zo noem ik het ! Iedere keer een ander verhaal en nu dat er geld moet komen uit de voucher bank, wij hebben allemaal hard hiervoor gewerkt , Corona is overmacht maar niet misbruik hiervan maken ! Geen je klanten hun geld terug

  • Algemeen 1
op 4 februari 2021 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2020

Bijna een jaar verstreken en nog steeds geen geld terug ontvangen voor onze vouchers. Corendon had onze reis geannuleerd ivm COVID begrijpelijk, maar nadat wij verzocht hadden om teruggave van onze geld werd dit door hun geweigerd en ons verplicht een vouchers toegezonden. Dit heeft onze klantbeleving t.a.v CORENDON tot een minimale kwaliteitsniveau gebracht.

  • Algemeen 1
op 1 februari 2021 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: juni 2020

Omdat ze de vlucht vanwege corona annuleren en vervolgens niet communiceren over terugbetaling. Boeven zijn het. Al die mooie kletspraatjes over hun geweldig service op de website...niet te geloven hoe hypocriet

  • Algemeen 1
op 31 januari 2021 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2020

Vanwege bijzonder jaar besloten we in 2019 om voor het eerst te gaan vliegen met de kinderen. Toestemming gevraagd (en gekregen) voor bijzonder verlof voor school voor de vakantie in april. Oktober reis geboekt en betaald. Toen kwam corona en de voucher in maart 2020.September uitbetaling aangevraagd, maar daar kan je lang op wachten die komt niet. Corendon geeft aan zelf niet te kunnen betalen en ze wachten op de voucherbank die door SGR tot stand komt. Te triest voor woorden. Voor ons dus nooit meer Corendon .

  • Algemeen 1
op 18 januari 2021 bestemming: Curaçao, reisperiode: mei 2020

Corendon past de facaliteiten aan zonder dat dit vanuit overheidswegen moet. Als je hier contact overzoekt wordt je afgescheept.
Na het inschakelen van de geschillen commissie sturen ze een incasso bureau op je af.

Zeer slechte service!!!

  • Algemeen 1
op 13 januari 2021 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2019

4 week voor onze reis krijg je de kans om om te boeken na volgend jaar, wegens zeer gebrekkig info van correndon maar gedaan, 2 dagen later worden alle vluchten voor 5-6 weken geannuleerd, heel toevallig. Eerst proberen ze je zelf te laten annuleren.
Maar na omboeken kregen we mail met daarin info betreft omboeken.
Omdat we van begin juli naar begin augustus gaan snappen we dat t duurder zou worden. Maar we hoorden maar niks meer en ik meerdere malen in juni, juli en augustus geprobeerd deze reis te boeken maar dan stond er: prijzen deze data nog onbekend en kon dus niet boeken. Keek ik begin januari in de corendon app dat onze reis er nu wel in staat, dik €700 duurder. Ik gebeld en kreeg antwoord, u heeft 15 juni mail gehad dus u wist t. Wij hebben 100% zeker nooit mail gehad, checken ook altijd spam en ongewenste mail maar ook daarbij nooit mail gehad. Dat we meer gingen betalen was duidelijk maar de manier waarop ze met info omgaan waardeloos.
Als we al gaan vliegen dit jaar....t zal zeker de laatste keer zijn met coren(ot)don(e)

  • Algemeen 1
op 7 januari 2021 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2020

Ik had een reis geboekt voor mei 2021, maar gezien Corona is dan nog niets te doen in Ibiza. Daarom wilde ik de planning aanpassen. Ik wilde niet eens annuleren, gewoon in september gaan. Dit was alleen mogelijk als ik 30% van de kosten als annuleringskosten betaal. Wat een ontzettend slechte service. We hebben allemaal last van Corona. Daarom wilde ik niet eens annuleren, maar nu dus mijn verlies genomen van 600 euro en geannuleerd. Never nooit meer Corendon. Wat een verschrikkelijke organisatie. Vooral aan de korte termijn denken. Ik zou zeggen snel in de verkoop met het bedrijf, zodat ze over 5 jaar nog bestaan.

  • Algemeen 1
op 3 januari 2021 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: oktober 2020

Veel zigeuners in het hotel. Majen er een zooi van . Tot doods bevrijding van hotel personeel toe. Strand was op 1.7 km van ons hotel volgens corendon op 10 minuten lopen en 700 m. Naam van hotel Albufeira sol.

  • Algemeen 2
op 17 december 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2019

De enige keer dat ik plezier hebt beleefd aan Corendon, is het moment dat ik het bericht kreeg van Avicleam dat ik de rechtszaak had gewonnen en dat Corendon het hele bedrag zou terugbetalen 3860,50 €. Ik heb in mei een reis geboekt naar Turkije voor 4 personen. Ging niet door vanwege Corona ....daar had ik nog wel begrip voor . Maar wat ik geen begrip voor had, was dat een ceo, in een interview zei dat terug betaling never nooit zou gaan gebeuren. O nee...dacht ik en 6 maanden later stond het geld wat Corendon gekaapt had weer veilig op m’n rekening. Ik boek nooit meer een reis bij Corendon, want ze veranderen ook de vliegtijden, en altijd in het nadeel van de reiziger. Corendon jullie zijn niet de enige die problemen hebben in deze tijd, ook mensen die hard hebben moeten werken voor hun vakantie hebben problemen. Mensen je hebt recht op terugbetaling wat ze doen mag niet.

  • Algemeen 1
op 30 november 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: maart 2020

Wij boeken NOOIT MEER bij Corendon. Wat een onredelijk bedrijf! Onze rechtshulp is nu bezig ons geld terug te halen na al 4 geannuleerde reizen. Tegen hun zeggen ze te schikken en tegen ons het tegenovergestelde. Denk 10 keer na voor je met ze in zee gaat.

  • Algemeen 1
op 24 november 2020 bestemming: Egypte, reisperiode: mei 2020

1e en laatste keer een vakantie geboekt bij Corendon. 1e vakantie met ons dochtertje, die toen nog < 2 jaar was. Ging niet door want Corona. Prima, snap ik, maar vervolgens krijg je je geld niet terug en gaan ze dat rekken door pas na een half jaar geld terug te kunnen vragen wat dan nog een half jaar duurt. Dus met geluk (ik geloof het niet) krijg ik in april ofzo ergens mijn in de 800 euro aanbetaling terug.

In het geval dat ik dat niet krijg dan hoop ik met mijn hele hart dat Corendon failliet gaat en alle medewerkers op straat komen te staan. Het was mijn 1e geboekte vakantie bij Corendon, en het is tevens ook mijn laatste, of ik mijn geld terug krijg of niet.

Ik boek nóóit meer bij hun, en zal ook iedereen er van af proberen te houden daar te boeken. Als je het niet voor elkaar krijgt om geld terug te geven waar je nog helemaal niéts voor gedaan hebt, dan heb je je financiële huishouding niet op orde, dus dan zal ik daar mijn geld niet meer naar overmaken. Afzetters zijn het, gewoon de wet aan de laars lappen, maar schijnbaar is het OK om mensen te laten fluiten naar hun geld om dat geld te gebruiken om te voorkomen dat je omvalt.

Nou, als de dag komt dat Corendon failliet gaat gaat hier de vlag uit, of ik mijn geld heb terug gekregen of niet, want als je op die manier met je klanten om gaat dan gun ik je een faillissement.

  • Algemeen 1
op 23 november 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2019

Hebben zelf in April geannuleerd omdat we wisten dat we niet konden vliegen in Juli. Maar geen geld terug gekregen. Niks en Corendon heeft ons toegezegd dat we na twee maand ons geld terug kregen. Schandalig dat zij zo met klanten omgaan.

  • Algemeen 1
op 17 november 2020 bestemming: Bulgarije, reisperiode: juni 2019

Wij hadden een pakketreis geboekt omdat dit het laatste jaar was dat dit kon buiten de schoolvakanties. Dan is dit betaalbaar. Wij hebben 3 kinderen en dan is dit anders niet mogelijk. Corona strooide roet in het eten en wij kregen niet de keuze geld of voucher. 6 maanden geleden kregen we te horen na 6 maanden mag je geld terug vragen. Nu waren de 6 maanden om krijg je te horen dat je nog eens 6 maanden moet wachten tot effectief het geld op je rekening komt. Wel corendon wij zijn geen bank en hebben recht op ons eigen geld! Wij kunnen dat geld goed gebruiken nu en jullie gebruiken dat nog 6 maanden.

  • Algemeen 1
op 13 november 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd i.v.m. Corona ! Maar vooraf waren er al problemen met het hotel hierover veelvuldig contact gehad met Corendon. Ons geld VOOR annulering door Corona al terug gevraagd ! Geen enkele moeite gedaan door Corendon om het probleem op te lossen . Maar Corendon geeft nu aan de annulering komt door Corona. En nu tot een jaar na annulering wachten op ons geld! SCHANDE IS HET.

  • Algemeen 1
op 10 november 2020 bestemming: Italië / Castelsardo, reisperiode: augustus 2020

Oplichting van het hotel, vervolgd door leugens van Corendon. Kort gezegd: we betaalden voor 2 kamer, moesten met 4 personen op 1 kamer verblijven, we hebben nooit een alternatief gekregen en corendon beweert dat we vanaf het begin een 2de kamer aangeboden kregen.

  • Algemeen 1
op 7 november 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: maart 2019

Volgens mij moeten wij corredon financieren, alle begrip voor de corona maatregelen, maar wat een spelletje is dit! Wij wachten nu al 8 maanden op ons geld. Kom eens over de brug corendon met dat geld, wij hebben er namelijk recht op, onze kosten gaan ook door... Never nooit meer corendon

  • Algemeen 1
op 5 november 2020 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: november 2020

Diana van Gemen
Gedeeld met Iedereen

Vandaag zouden John en ik eigenlijk naar Kaapverdië op vakantie gaan. Natuurlijk heeft het reisbureau deze vakantie ook geannuleerd net zo als onze in maart geboekte reis naar Egypte. Onze vakanties hadden we al ver voor de Corona uitbraak geboekt en betaald. En voor de tweede keer dit jaar kunnen we nou vechten om ons geld terug te krijgen. Deze keer moeten we het gevecht met CORENDON aangaan. In januari hebben we de aanbetaling van onze reis gedaan. Precies zoals het hoort want we zijn fatsoenlijke mensen die hun rekeningen op tijd betalen.
Helaas zijn wij (de fatsoenlijke mensen) die belogen, bedrogen en misbruikt worden en niemand hier iets tegen doet. Ons wordt via CORENDON een reisvoucher op gedwongen die wij absoluut niet willen hebben. Iets wat we al meerdere keren schriftelijk en mondeling hebben laten weten. Maar wie boeit het? CORENDON in ieder geval niet en onze och zo vriendelijke politici ook niet. Volgens CORENDON kunnen wij in April 2021 een aanvraag indienen om ons geld terug te krijgen en de terug betaling vindt dan misschien September 2021 plaats! Met andere woorden.... CORENDON weigert ons geld eerder terug te betalen en gebruikt ons geld voor de duur van bijna twee jaar als renteloze lening zonder onze toestemming! In wat voor een apenland leven wij eigenlijk? Ons is niet vriendelijk gevraagd of we hier in toestemmen als corona steun voor deze och zo zielige CORENDON. Nee, echt niet. Ze stelen gewoon ons geld voor de duur van bijna twee jaar en wij als klant moet gaan bedelen om zijn eigen geld terug te krijgen terwijl het CORENDON was die onze reis geannuleerd heeft. Dit is nou al de tweede keer dit jaar dat we ons met zulke bedriegers bezig mogen houden. Ook deze keer hebben we , net zoals in maart bij een ander reisbureau, inmiddels drie aanmaningen verstuurd en zullen we over acht dagen verdere stappen gaan ondernemen en een deurwaarder in gaan schakelen.
Of ik kwaad ben? Nee, helemaal niet! Ik ben woedend dat dit in een land als Nederland mogelijk is.
Apeland Nederland.... echt geweldig!
Beste meneer Rutte, hou je hier maar eens mee bezig in plaats met de vakantie plannen van onze Koning!!!! Groetje Diana en
John Vos

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2020 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2020

Omdat het niet door ging oke dat snapte we maar dat je dan zolang moet wachten tot dat je je geld terug krijgt is belachelijk

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juli 2019

Met corendon naar Samos gevlogen. Hier zat het transport ook bij in, vanaf het vliegveld tot aan het hotel was ongeveer 10 minuten. Mede reizigers kregen de verkeerde bus aangewezen waardoor zij 1,5 uur in een bus hebben moeten zitten met hun 2 kleine kinderen.
Daarop volgend een excursie geboekt, een dag op een mooie boot. Reisleiding was hier ook aanwezig, bij navraag over de prijs en hoe de daginvulling eruit zag, kregen we als reactie 'je hoeft niet mee'. Overigens de afspraak gemaakt dat ze hier om 17.00 uur weer zou staan zodat we onze ervaring konden delen. De boot leek wel een vissersbootje, waar we overigens wel op zijn gegaan, omdat we dit hadden geboekt met mede reizigers. De tocht ging nergens over en was het geld absoluut niet waard dus wij keken uit naar 17.00 uur, zodat we de reisleiding konden aangeven dat de tocht het geld niet waard was. Geen reisleiding te bekennen.
Vlucht terug, daar staat de reisleiding, ze gaf aan dat we alsnog een formulier konden krijgen maar we moesten eerst even inchecken, je voelt hem al aankomen, ze was plotseling verdwenen.
Mail gedaan naar Corendon over de manier van omgaan met klanten, ook dan wordt van het kastje naar de muur gestuurd, er wordt mij benoemd dat er emoties meespelen en de reisleiding het beste met ons voor had. Met zichzelf, is mijn mening. Losstaand van de emoties en de frustraties en irritaties, is deze service gewoon waardeloos. Nooit meer Corendon voor mij.

  • Algemeen 3
op 14 oktober 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: oktober 2020

Maffiapraktijken, slechte service en totaal gebrek aan communicatie. Vermijd deze vliegmaatschappij ten alle tijde

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: oktober 2020

Vakantie geboekt bij Corendon, maar dit was eens en NOOIT meer.
Via Corendon hebben wij een auto geboekt en tevens betaald. Echter kwamen hier op het vliegveld nog allerlei niet eerder benoemde kosten bij. Na lange discussies met veel onduidelijkheid hebben wij tbesloten de auto mee te nemen. Bij aankomst in het hotel kwamen wij erachter dat de borg twee maal van de creditcard is afgeschreven. Na het zoeken van contact worden wij ondertussen al vier dagen van het kastje naar de muur gestuurd.nadat er eindelijk contact met ons opgenomen is worden wij uitgemaakt voor leugenaar; het klopt volgens de reisleiding niet dat er twee keer borg afgeschreven is.. er wordt niet thuisgegeven door Corendon. Er wordt niet gezocht naar een oplossing en zelfs het contacteren gaat met de dag moeilijker. Na uitgemaakt te zijn voor leugenaar door deze organisatie kan ik niet anders zeggen dat dit werkelijk waar de allerslechtste service is die ik ooit ervaren heb. Ik zou voor een andere organisatie kiezen voor het boeken van een reis.

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2020 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: september 2019

PRADALADDAHOTEL****
Hotel met achterstallig onderhoud.In principe nog geen 2**waard.Geen benul van het all-inclusive-principe €5,-extra betalen om van 22.00 tot 00.00 uur ook nog te kunnen halen.Covid toeslag a€3,-pppd(schoonmaakkosten)schone lakens en handdoeken waren al een probleem.
Een stroomstoring van 22 uur,Corendon onbereikbaar,na 17 uur kwam een andere Corendonvertegenwoordiger met kaarsjes en ledlampjes en een lading kletskoek.Er werd een noodgenerator neergezet en na twee dagen had een monteur alles weer gerepareerd.Zonder enig excuus van Corendon gewoon door.
Na al deze strubbelingen zou je enige coulance verwachten van het hotel maar toen wij bij vertrek(ivm laat vertrekken)vroegen of we kamer nog langer mochten gebruiken kostte dit gewoon €40,- voor 4 uur.Men wist niet van wijken,uiteindelijk het zondek zo lang mogelijk bezet en in zwembaddouche omgekleed voor de terugreis
Al met al een schandalige vertoning van zowel hotel als Corendon

  • Algemeen 4
op 4 oktober 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2020

Voor de zomervakantie in december 2019 vier tickets gekocht bij corendon. Zoudennvliegen vanuit Dusseldorf. Corendon heeft zelf de vlucht geannuleerd(niet door corona). We konden of omboeken of geld terug krijgen. Geld terug gevraagd en tot heden hebben ze nog niet terug betaald, zouden ze doen in 09-2020. Nooit meer corendon.

  • Algemeen 1
op 14 september 2020 bestemming: Griekenland / skala erosos, reisperiode: september 2020

Via een groepsreis is er bij Corendon geboekt zowel voor heen als de terugreis.Corendon had voor de heen reis Transavia ingezet. Daar konden we vooraf een stoel reserveren. Dat was prima. PLUSPUNT voor Transavia. Voor terug reis vlogen we met Corendon zelf. We komen niet van te voren stoel reserveren. Al erg vervelend. Na informeren bij Corendon werd er aangeven dat we wel op vliegveld de stoelen konden kiezen. We waren vroeg aanwezig om er voor te zorgen dat we met z'n 4en bij elkaar komen zitten. Helaas heeft Corendon voor iedereen een stoel aangewezen en mochten wij deze niet wijzigen. Hierdoor kwamen wij alle 4 uit elkaar te zitten. Dat was echt niet leuk maar daarnaast in het kader van corona wil je de mensen als setjes bij elkaar zetten en niet verspreiden. Hiermee verkom je deels verspreiding van eventueel corona. Niet slim en zeker niet klantgericht. Bahh nooit meer

  • Algemeen 4
op 8 september 2020 bestemming: Griekenland / Lefkas, reisperiode: augustus 2020

Wij zijn omstreeks augustus/september heerlijk op vakantie geweest dankzij Corendon, ondanks het vele papierwerk wat wij moesten indienen en de verplichte test. Ik vind de reacties nogal negatief hier en denk dat mensen niet alleen naar zichzelf moeten kijken. Wie een vakantie kan betalen moet moet zich ook kunnen permitteren om zijn reis te verplaatsen naar een later tijdstip d.m.v. een voucher, dan heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken. De reiswereld heeft het al zo zwaar en dat werkt allemaal door. Wij hebben in juli de gok genomen om eind augustus op vakantie te gaan (naar Lefkada) en hebben enorm geluk gehad. Wij danken Corendon voor de goede zorgen (gratis test die wij hebben gekregen en de mooie én betaalbare vakantie) en wensen hen succes in deze zware tijden. Volgend jaar zien jullie ons weer terug.

  • Algemeen 10
op 3 september 2020 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: mei 2020

Vanwege Corona een voucher gekregen.... Heb al meerdere malen contact gehad of ze uit coulance kunnen uitbetalen gezien er nu geen inkomsten binnen komen. Maar dat doen ze niet.... NOOIT MEER CORENDON en echt NOOIT MEER CORENDON. Blij dat velen zich aansluiten op de wanpraktijken van Corendon en ook NOOIT MEER zaken met ze gaan doen.

Update:
Wel een voucher maar geen geld terug. Corendon heeft het geld niet meer en zal failliet verklaard worden gezien ze dachten dat ze geheel gecompenseerd zouden worden. Hoe Corendon als bedrijf mensen kan oplichten en keihard loopt te liegen. Nóóit méér met dit bedrijf.

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Waardeloos..ik had dus een reis geboekt naar Kreta, voor 30 augustus. Aanbetaling gedaan,paar weken later de hele reissom betaald.Meteen erna dit bericht: helaas was het appartementen-complex niet open, en ging dit jaar ook niet meer open.Alternatief wat geboden werd was waardeloos,dus geweigerd.Resultaat: een corona-voucher terwijl dit dus niets met corona te maken heeft! Eigenlijk is dit gewoon pure oplichting: een accomodatie op de website zetten waar je helemaal niet heen kunt, en degenen die dit boeken, afschepen met een waardeloze coronavoucher. Nooit meer corendon voor mij!!

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2020

Hotel was goed en eiland erg mooi. Maar service Corendon ronduit slecht. Opgelicht tijdens de omboeking. Wij gaan echt nooit meer met Corendon op reis!

  • Algemeen 4
op 19 augustus 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: september 2020

Omboeking is niet doorgevoerd, waardoor de reis niet door kon gaan. Ik zou zijn gebeld en hebben gezegd dat ik zou terugbellen.....ik ben nooit gebeld. Toen ik hen belde, omdat ik maar niets hoorde gaf Corendon aan dat ik maar eerder had moeten bellen. Dit terwijl zij in iedere mail en op hun site zeggen dat je hen per se niet moet contacten. Kortom, het was allemaal mijn schuld en er kon niks geregeld worden. Stelletje leugenaars.....

  • Algemeen 2
op 13 augustus 2020 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2020

Pas op met Corendon!

We hadden een reis geboekt naar Sicilië via Maastricht Airport (daar wonen we bijna om de hoek). In juni deelde Corendon opeens mede dat er wat was veranderd: vertrekdatum werd gewijzigd en Maastricht werd opeens Amsterdam. Voor ons een extra reistijd van drie uur vice versa. De vlucht zou ook nog eens om 7.00 's ochtends vertrekken, wij zijn afhankelijk van de trein en die rijden niet op dat tijdstip vanuit Limburg. Dat betekende dus 4x treinreizen van Zuid-Limburg naar Schiphol plus een verplichte overnachting in de buurt van Schiphol om op tijd op het vliegveld te kunnen zijn. Plus een taxi naar het hotel, plus de kosten voor een avondmaaltijd, alles bij elkaar meer dan 200 euro EXTRA kosten bovenop de reiskosten. Corendon weigerde echter elke tegemoetkoming. Na veel klagen kwamen ze met 2x € 25 euro compensatie, een schijntje van de daadwerkelijke extra kosten, om over het ongemak van vele uren extra reistijd maar te zwijgen.
Overmacht door corona volgens Corendon. Ten eerste vind je al snel, als je een beetje googlet, dat Corendon het vaker doet, dat veranderen van luchthaven. En dan ook altijd maximaal 25 euro p.p. biedt. Waar je dus wel zelf om moet vragen, anders krijg je niks. Maar daarnaast, zelfs al zou corona de oorzaak zijn, en al zou je enig begrip kunnen opbrengen voor het feit dat Corendon vluchten samenvoegt om kosten te besparen, ik vind het ronduit schandalig dat klanten dan maar de kosten voor die besparing moeten betalen. Het minste wat je in dat geval kunt doen is de extra kosten compenseren. Maar dat blijft Corendon hardnekkig weigeren, ze houden vol dat ze genoeg hebben gedaan. Overigens werd de reis een paar dagen voor vertrek opnieuw gewijzigd, om gek van te worden. Deze keer niet 's ochtends vroeg vertrekken maar juist 's avonds laat. We hadden natuurlijk al een hotel bij Schiphol geregeld voor het vroege vertrek, die moesten we nu weer proberen te annuleren. Wat een frustratie! De reis ging door, de reistijd was bizar lang maar de vakantie gelukkig erg leuk. De dag voor terugkeer naar Schiphol bij het plaatselijke Corendon kantoor gevraagd hoe laat we zouden worden opgehaald voor vertrek naar het vliegveld. Antwoord: 19.45 uur. De volgende dag zaten we nog één keer rustig te eten toen de taxi om 19.00 uur arriveerde. Drie kwartier te vroeg. We zaten nog te eten maar moesten meteen mee. De zoveelste ergernis.
We hebben een heerlijke vakantie in het mooie Italië gehad. Niet dankzij Corendon maar ondanks Corendon. Bij terugkeer op Schiphol moesten we weer uren wachten voor de eerste trein richting Zuid-Limburg vertrok. In een koffietent op Schiphol hoorden we weer meerdere verhalen over Corendon dat regelmatig het vliegveld van vertrek wijzigt, dat is niet bepaald iets exclusiefs voor deze corona-tijd. Iteindelijk aangekomen in ons dorp moesten we weer heel lang wachten op een taxi (nog meer extra kosten). De zeer slechte organisatie en de vele wijzigingen hebben ons geërgerd en veel stress opgeleverd. Maar dat Corendon al die tijd weigert z'n verantwoordelijkheid te nemen door een redelijke vergoeding aan te bieden is iets waarvoor ze zich zouden moeten schamen.
Nu is er de mogelijkheid om dit te laten onderzoeken door de Geschillencommissie maar die moet je wel eerst betalen. € 102,50 in ons geval. Dat geld krijg je terug als de uitspraak in jouw voordeel uitpakt. Maar wij zijn maar simpele particulieren en Corendon staat klaar met een leger juristen. Dus moet je die stap nemen? Al zoveel geld meer uit moeten geven en dan nu nog een keer betalen terwijl je niet zeker weet of je het terug krijgt? Veel mensen zullen die stap niet durven wagen en zo komt Corendon er nog mee weg ook. Wees gewaarschuwd, zodra je te maken krijgt met een wijziging van een Corendon boeking heb je een serieus probleem!

  • Algemeen 5
op 8 augustus 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2020

Mijn ticket werd geannuleerd vanwege corona. Prima, maar er werd mij niet gevraagd of ik geld terug wilde of een voucher. Ik kreeg gewoon een voucher. Tot op heden heb ik niks met deze voucher kunnen doen en heb ik gevraagd om geld terug. Hun reactie; zij geven geen geld terug, alleen voucher die een jaar lang geldig is ( mits het uit komt met je eigen werk & wensen uiteraard ). Ik kan er gewoon niks mee... Waardeloos, mijn geld en ik krijg er een papieren tegoedbon voor...

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2020

Ik voel mij eerlijk gezegd behoorlijk opgelicht. Wij zouden vroeg in de ochtend naar Zakynthos vliegen, zodat we er vroeg zouden zijn, rond half 12 in de ochtend. We zouden laat in de avond terugvliegen. We hebben maar een weekje, dus deze extra tijd was zeker welkom.

Nu zien we ineens dat we later heenvliegen om 10.00 uur en pas om 16.00 uur landen. In de middag vliegen we ineens om 16.00 uur terug. We vliegen ineens via Maastricht. Dat een vluchttijd kan wijzigen, dat snap ik. Maar ineens een vliegveld toevoegen vind ik echt bizar. Het kost ons nu drie uur langer per vlucht en we hebben minder tijd op vakantie. Dit betekent dat wij 6 uur lang in het vliegtuig moeten zitten met een mondkapje op en deze niet uitmogen.

Toen ik belde, kreeg ik te horen dat ik de voorwaarden maar goed moest lezen. Corendon mag dit zomaar doen. Zo houden ze de prijs lekker laag. Nogmaals, ik snap dat de vertrek/aankomsttijd kan wijzigen, maar als ik dit van tevoren had geweten had ik nooit met hen geboekt. Dan betaal ik liever extra voor mijn reis.

Dus mocht je boeken via Corendon, dan kun je sowieso niet van de vertrek/aankomsttijd en vliegtijd uitgaan. Voor mij persoonlijk zal ik niet snel weer met Corendon boeken.

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2020 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: augustus 2020

Door de coronavirus is t voor mij en mijn zoon helaas niet mogelijk om onze reis nasr Turkije voort te zetten. Corendon airlines blijft een starre houding aanhouden en geeft aan dat wij de economic tickets kunnen gebruiken en niets aan de reisduur of naam of een dergelijke verandering mogen toepassen. Ze zijn totaal niet flexibel, begripvol of empaties. Er is niets mogelijk en innen gewoon mijn geld.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Turkije / Kayseri, reisperiode: augustus 2020

16 maart hebben een prijs verhoging gedaan van bagage van 15 euro naar 75 euro. Bij bellen konden ze niks voor me doen mail reageren ze niet. Nooit me er corondon

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2020

Ik moet nog gaan. Vroeg om een voucher omdat ik geen mondkapje kan verdragen i.v.m COPD. Gaat niet. Ook om boeken naar volgend kaar gaat ook niet. Ze zien je liever sterven dan dat ze je helpen. Grote maffiabende. Gaan dus over lijken.

  • Algemeen 1
op 14 juli 2020 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: oktober 2020

Wat een slechte service en klantvriendelijkheid bij corendon! Wij wilden onze reis omboeken van oktober naar augustus. Spreek een collega en die vertelde aan ons dat het mogelijk was. Vervolgens bellen we om uiteindelijk om te boeken , komt er een andere collega zij vertelde dat het niet mogelijk was. Vervolgens word die medewerker heel onvriendelijk en boos. Ik mag hopen dat corendon met een tegemoet koming komt want ze zeggen dat ze een mail gestuurd hebben maar die hebben wij helemaal niet gehad!!😡

Dan vragen ze om privé bericht te gebruiken, en dan hoor je gelijk dat ze niks kunnen doen. Het personeel praat elkaar tegen, en communiceren slecht. Wat ze willen is dat je 30% van de reissom laat vallen, dan steken ze dit in hun zak bij iedereen. Ja dat is klantgericht werken, ja je moet medelijden met ze hebben en een voucher accepteren anders gaan ze misschien ten onder. Wat denk je dat wij hierover denken, ga dan maar, er komen wel weer andere partijen die wel klantgericht willen werken. Nou inversteringsmaatschappij ga maar eens in gesprek met Corendon en zorg dat ze zaken netjes handelen en klantgericht meedenken

  • Algemeen 3
op 14 juli 2020 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: juli 2020

Drie weken geleden een reis geboekt…slechte ervaring!
Drie weken geleden een reis geboekt voor dinsdag 14-07-2020. 1 week van te voren een mailtje dat de reis niet door kon gaan omdat het hotel nog gesloten is. Oké, dat kan helaas gebeuren! Maar toch om kunnen boeken naar twee dagen later. Nu weer een week later is de reis ineens 200 euro goedkoper! Gebeld met Corendon maar niets geen voucher van 200 euro. Nee volgens de mevrouw, als de boter in de reclame is krijgt u het verschil ook niet terug. KOM OP zeg een pakje boter of 200 euro. Bedankt Corendon voor het meedenken, hebben wij ook bij jullie gedaan om twee dagen later op vakantie te gaan. Kost ons ook twee vakantiedagen extra!

  • Algemeen 3
op 12 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

We hebben veel bezorgdheid gekend mbt tot onze reis of ze zou doorgaan of niet. 2 weken voor het vertrek ontvingen we een mail dat onze reis geannuleerd werd. 1 week op voorhand een telefoontje of we ipv van Maastricht via Brussel konden vertrekken. 2 dagen op voorhand dat we een ander hotel moesten kiezen. Dat hebben we gedaan. In zaventem gingen we gratis parking krijgen een zoganaamde Quick parking. We hebben deze gevonden maar was gesloten. Dan een andere parking moeten zoeken 113 euro voor 7 dagen. Verder was alles perfect de vlucht en het verblijf. Maar veel stress op voorhand mbt annulatie of niet van de reis en de beloofde gratis parking die er niet was

  • Algemeen 8
op 7 juli 2020 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juli 2020

Ten eerste wijzigt Corendon net voor vertrek de vluchturen, waardoor je plots 3 uur later landt en 3 uur langer in het vliegtuig moet zitten voor een tussenlanding die dan nog eens meer naar het zuiden ligt. Hierdoor landen we pas om 2u45 in de nacht, leuk om vervoer te regelen. Ten tweede blijkt op vakantie dat we plots 180 Euro extra moeten betalen inzake corona maatregelen. Zomaar... Corendon geeft natuurlijk niet thuis en schuift af. Nooit meer Corendon!

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Nederland / Brunssum, reisperiode: augustus 2020

Corendon voucher 934,00 omgezet in een vakantiehuisje Europarcs Brunsummerheide. Bij Europarcs is hetzelfde huisje € 200,00 goedkoper. Heb het telefonisch gecheckt bij Europarcs en teruggebeld naar Corendon of de prijsberekening wel klopte, het antwoord laat zich raden. Oplichters boek nooit meer iets bij Corendon hoop dat ze failliet gaan.

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: september 2020

Toevallig gekeken op de Corendonsite i.v.m corona, na ingelogd te zijn zie ik tot mijn grote verbazing dat de heenreis van een ochtendvlucht naar een late avondvlucht is verandert. Aan die avondvlucht heb ik niets omdat ik nog minimaal 4
tot 5 uur door moet reizen met het openbaar vervoer. Tot mijn ontsteltenis is ook mijn terugreis compleet veranderd niet Izmir-Rotterdam maar Bodrum -Amsterdam. Ik heb gelijk gebeld en de uitleg is ja we hebben deze vlucht gewoon er uit gegooid, heel apart dat je al maanden van te voren weet dat die vlucht niet doorgaat? Trouwens heel kwalijk dat ik niet op de hoogte bent gesteld van deze veranderingen. Ik heb het sterke vermoeden dat dit met opzet is gebeurd om onder de annuleringsteruggave uit te komen, want als je nog maar vanaf 2 weken voor vertrek er achter komt dan kost het je zelf 100 procent dus dan hoeven ze niets meer uit te keren. Ik heb daarom besloten om deze 2 vluchten te annuleren dat kost me wel 30 procent van de prijs zo'n 162 euro. ikzelf heb daar dus totaal geen enkele schuld aan en een excuus ho maar. Tijdens het bellen is er afgesproken dat ik geen voucher wil hebben maar mijn geld terug wilt dat zijn ze wettelijk verplicht, en wat gebeurt er de volgende dag een voucher. Dit is met geen pen te beschrijven hoe ze met hun klanten omgaan dit rijkt naar maffia praktijken. Ik stuur deze mail naar Radar door misschien kunnen zij wat tegen deze praktijken doen.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020

Boeven eerste klas! Ik krijg 1 dag voor vertrek te horen dat hotel uberhaupt niet open gaat dit seizoen...Had ik zelf vorige week al ontdenkt. Super klantenservice Corendon! Hotel staat nogsteeds als boekbaar op corendon site. Hoezo geld binnenharken en klanten met voucher terugbetalen. Schaam je kapot. Corendon nooit aan beginnen!

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2020

Als de reis geannuleerd wordt door hen zelf krijg je een tegoedbon voor het ganse bedrag,annuleer jezelf,betaal je kosten en moet de rest terugbetaald worden zoals het ook in het ministerieel besluit staat waar zij zo graag naar verwijzen. Zij passen dit zelf niet toe want ik annuleerde zelf ,betaal kosten zoals het hoort omdat deze annulatie volgens hen niks te maken heeft met Corona.maar krijg dan wel voor het rest bedrag een tegoedbon van Corona die dan niet voldoet aan de voorwaarden.nl deze moet het ganse bedrag zijn. Maffiapraktijken. Mijn eerste en laatste boeking bij Corendon. Dus denk 2 keer na als je Corendon overweegt

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / Malia, reisperiode: januari 2020

Mafia bedrijf inderdaad, ik boek zij annuleren zelf, en dan geen geld terug geven !!! BOEK NOOIT CORENDON je wordt opgelicht!!

  • Algemeen 1
op 28 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

Vorig jaar super vakantie gehad, dewelke via jullie geboekt. Alles was tip top! Dus in het voorjaar opnieuw bij jullie geboekt voor onze zomervakantie. Gisteren mail gekregen. Hotel Lofos appartementen in Kreta gaat helaas pas open in augustus... krijgen 2 alternatieven aangeboden. Deze bieden echt niet wat wij in Lofos zouden krijgen. Wij hadden ons laten overtuigen om Lofos te kiezen, omwille van de kenmerken en het als 'charme hotel' werd aangeboden. We hebben zelf even rond gekeken voor een alternatief rond dezelfde prijs. Wanneer we dit telefonisch besproken, bleek er plots 500 € bij te komen, want het huidige dagtarief wordt genomen. Wij hebben destijds vroeg geboekt met korting, en worden nu gestraft omdat jullie ons niet kunnen bieden wat jullie destijds beloofden en we dan maar genoegen moeten nemen met een goedkoper alternatief, hotels die ons niets zeggen. Nogmaals jullie kunnen er ook niet aan doen dat het hotel niet open is door uitzonderlijke omstandigheden maar als ik dan aanhaal dat jullie op jullie website adverteren met 200€ korting en hiervoor ook nog een mail sturen, er gezegd wordt dat dat niet voor ons geldt omdat we de originele boeking vroeger hebt gemaakt... dat vind ik niet correct. Ik vind het niet erg om iets meer te betalen, zoals gezegd het zijn uitzonderlijke tijden, maar voor iedereen. Alles was netjes op tijd betaald door ons en nu extra 500€ ophoesten... sorry dat vind ik erover. Als jullie een tegmoetkoming doen, ben ik daar ook toe bereid maar iets mag er toch wel komen als commerciële compensatie. Ik heb jullie een mail doorgestuurd, maar aangezien onze vakantie er snel aankomt, hoop ik snel iets van jullie te vernemen. Het is niet leuk om op deze manier een vakantie aan te vatten!

  • Algemeen 1
op 19 juni 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2020

Na persoonlijk annuleren op 26/03/2020 (nog voor de wet Muylle) van onze reis werd ons beloofd om ons geld terug te betalen binnen de drie weken. Kregen desondanks een voucher opgedrongen ondanks onze uitdrukkelijke vraag voor terugbetaling.Hebben wel annulering kost moeten betalen. zijn niet tevreden en gaan niet meer op reis met deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2020

Boevenbende. Onbeschoft te woord gestaan, en geen geld terug willen geven. Wij gaan dit aanvechten!

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2020

Wij boeken al jaren bij Corendon, eerder met goede ervaringen. Echter, dit jaar hadden we een reis naar Griekenland gepland voor eind Augustus. Vanwege corona omstandigheden leek ons dit maandenlang niet 100% veilig en hebben we niet omgeboekt, wachtend op meer advies/informatie.

Nu is er vorige week een mail vanuit Corendon naar klanten gegaan waar TOT 15 juni kosteloos omgeboekt kon worden (redelijk kleine periode, gezien we al maanden bestookt worden met allerlei onduidelijk Corona nieuws). Deze mail hebben wij vanwege privéomstandigheden (ziekenhuis voorval) niet kunnen honoreren om vóór 15 juni de reis om te boeken.

Vandaag hebben we alsnog de mogelijkheid en tijd gevonden (ook meteen de opties in kaart gebracht), en Corendon om coulance gevraagd, gezien privéomstandigheden. 0, werkelijk 0 medewerking om hier een uitzondering voor te maken. Sterker nog, medewerker gaat nogal met dwingende toon aangeven dat we de optie hebben gekregen, en dat omboeken naar bijvoorbeeld Italië (ja want daar is het nu echt veiliger), dit jaar, wel een optie is.
Dan vraag ik me af of je wel luistert naar je klant, of dat je meer bezig bent om mensen af te schepen, die al jaren loyale klant waren.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2020

Geannuleerd door Corendon ivm Corona, geen geld terug. Zelfde vakantie in een periode dat wij weer kunnen kost €1500,- meer. Uiteraard een voucher gekregen, wat moet ik ermee.....? Oja, mss over een jaar je geld terug...... Waardeloos!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Griekenland / Ialyssos, reisperiode: mei 2020

Door corona heeft Corendon geannuleerd. Ondanks vele verzoeken blijft Corendon de klant opzadelen met vouchers, zelfs nadat zowel europa als de Nederlandse overheid aangegeven hebben dat de klant minimaal de keus moet worden geboden tussen een voucher of geld terug. Corendon mailt alleen vouchers en is nu helemal niet meer te bereiken, noch telefonisch nog per mail. Alleen als je wil boeken zijn ze er ineens wel maar die medewerkers weten natuurlijk nergens van. Na een aantal goede ervaringen met Corendon voor mij niet meer zo lang vd Heijden daar de scepter zwaait. Een ster in het afbreken van reisorganidaties

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Duitsland / Düsseldorf, reisperiode: mei 2020

Onze zoon had voor 7 personen geboekt bij corendon voor ons 35 jarig huwelijk afgelopen april.
maar door corona ging dit niet door, al een paar keer aangegeven dat we heel graag ons geld terug willen zodat we iets anders kunnen regelen, maar tot op heden nog niks gehoord, schandalig !!! wij hopen dat onze zoon heel snel het geld op z'n rekening heeft zodat wij alsnog ons 35 jarig huwelijk kunnen vieren.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2020

Wij hebben gemerkt met Corona dat dit 1 groot maffiabedrijf is. Het enigste dat voor hun telt is om zo veel mogelijk mensen op te lichten. Ze kunnen zomaar alle regels en wetten aan hun laars lappen zonder dat iemand hier iets aan doet. Ze beliegen en bedriegen de mensen constant. Begrijp dat door Corona de bedrijven het moeilijk hebben, maar ik wist niet dat de klanten hiervan de dupe moesten worden. Wij hebben geboekt van 26 juni voor 2 weken. Ondertussen zelf naar het hotel gebeld en blijkt dat ze pas op 1 juli opendoen. Dit aan Corendon vermeld maar wouden niet luisteren. Hierdoor zijn wij dus het restbedrag te betalen omdat de reis over 3 weken doorgaat volgens hun. Ook kunnen ze niets garanderen dat we kunnen krijgen waarvoor we betaald hebben. Niet normaal. Dit zal de laatste maal corendon worden. Ik betaal nog liever meer bij een andere eerlijke maatschappij dan nog 1 cent aan hun te besteden. MENSEN LET OP VOOR DIT BEDRIJF.

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: Bonaire / Bonaire, reisperiode: augustus 2019

Ons Resort op Bonaire werd verbouwd tijdens onze vakantie. Corendon wist dat maar koos er voor om dat niet te vermelden toen we boekten. Uiteindelijk bood Corendon aan ons een bedrag terug te betalen. Nu ik dat wil effectueren, beroept Corendon zich op corona en willen ze dat ik een voucher accepteer. Daar is de regeling niet voor bedoeld (mijn claim is pre corona) en mijn claim heeft niets te maken met een gecancelde reis vanwege Corona dus ik heb gewoon recht op geld terug. Mijn vordering is direct opeisbaar en schriftelijk is toegezegd door Corendon dat het geld binnen 10 dagen betaald zou worden. Nu ze dat niet doen zoek ik iemand om samen op te trekken richting Corendon (sinds 2019 eigendom van het Zweedse Private equity fonds Triton) en verdere actie te ondernemen; in het uiterste geval het aanvragen van een faillissement. Ik zit daar niet op te wachten maar Corendon maakt het wel erg bont. Kortom een steunvordering is welkom. Ik zie dat De Best op 5 mei jl een bericht heeft geplaatst. Wil jij samen optrekken?

  • Algemeen 4
op 26 mei 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: maart 2020

Service ter plekke erg slecht tot eigenlijk NIET
De service ter plekke laat zeer te wensen over. Mijn moeder kreeg een hartaanval in Spanje tijdens haar vakantie. Tot 2 keer toe werd het noodnummer niet opgenomen. Mijn ouders van 80 en 78 hebben geen 1 keer hulp gehad van iemand van corendon. Om hen verder te begeleiden hebben wij als familie maar besloten dat mijn zus daar hij zou gaan om hen te helpen. Omdat ze ook geen Engels spreken. Geen 1 keer is er gevraagd door de reisbegeleiding ter plekke of mijn vader het wel redde en naar mijn moeder is ook niet gevraagd. Dat is niet de taak van de reisbegeleiding zegt corendon. Die zijn daar alleen maar beschikbaar om tours te boeken !!!!!!!!!! Mijn zus heeft daar ter plekke meerdere sms'jes gestuurd naar de reisbegeleiding maar ook hier werd niet op gereageerd. Wij hebben corendon de kans gegeven om dit alles thuis nog een beetje goed te maken door ze meerdere keren te bellen en we hebben ze ook nog een brief gestuurd. Maar daar werd niets mee gedaan. Mijn ouders hebben nog steeds geen excuses van corendon ontvangen. Ook hebben zij tot op heden geen interesse getoond naar mijn moeder. Echt een hele SLECHTE ZAAK. Wij hebben ze een tweede en derde kans gegeven maar niets. Dus daarom uiteindelijk dit bericht

  • Algemeen 1
op 6 mei 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2020

Op 3 april deze reis geboekt en nu op 3 mei wordt er een vroegboekkorting gegeven van 280 euro wordt echter voor mij niet verrekend. Schandalig doe nooit geen zaken met Corendon!!

  • Algemeen 1
op 5 mei 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Wat een onklantvriendelijk slechte pruts organisatie is dit..
Na telefonisch contact met Corendon mijn vakantie geannuleerd en het geld zou retour gestort worden, echter ze drukken nu een voucher op welke NIET de sgr garanties heeft.
Ze geven aan dat ik maar bij de rechtbank mijn geld moet gaan halen?
Ik heb inmiddels een goede advocaat in de arm genomen en er zal nu een dagvaarding in kort geding aangevraagd gaan worden.
NOOIT MEE BOEKEN DUS!

  • Algemeen 1
op 5 mei 2020 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2020

Mensen opgepast zijn criminelen ge wordt belazerd na velen jarenlang ga nooit neer net corendon belgium

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: februari 2020

Op 7 maart eerst dit beloofd:
Voor de verzorging van al onze passagiers zijn er vouchers op de boarding passen geladen van €59,80 per persoon. Daarnaast bieden wij u uit coulance nog een extra bedrag van €75,- per persoon aan voor alle ongemakken.

Graag ontvangen wij uw rekeningnummer (IBAN) en de naam van de rekeninghouder, na ontvangst hiervan zal het bedrag van €150,- tegen finale kwijting binnen ongeveer 30 dagen op uw rekening worden overgemaakt.

Na een maand dit:
De €150,- die u van ons tegoed heeft, zal om bovenstaande reden worden omgezet in een voucher, deze is in combinatie met een eventuele andere actie te gebruiken. Om dit aanbod te verzilveren stuurt u deze e-mail door naar customercare@corendon.nl met daarbij uw nieuwe reserveringsnummer. De voucher wordt dan als betaling verwerkt. De voucher is één jaar geldig.
Niets te maken met Corona uitbraak en toch misbbruik van. Niet betrouwbaar, nooit meer met Corendon leugenaars!

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2019

Op 9 maart heb ik geanuleerd door onverwachte zwangerschap dit was dus VOOR de corona crisis. Toen werd beloofd dat ik mijn geld terug gestord krijg. Na 2 weken nog steeds niets terug gestord, neem ik contact op met hun diensten garanderen ze dat ik mijn geld terug krijg maar dat het door corona langer zal duren. Na 1 maand nog steeds niets krijg ik als antwoord u krijgt een voucher. Te gebruiken tot 21 april. Ik beval in november dus ga ik volgend jaar NIET op reis met een baby , al zeker niet in de winter !! Na dit meerdere malen aan te kaarten bij de klantendienst van corendon sta ik dus geen stap verder en ben ik mijn voorschotbedrag kwijt. 1100 euro , na mijn annulatie gingen ze 918 euro terugstorten maar nu is mijn voucher ook maar 918 euro !! Dit is niet correct. Wij boeken al heel lang via corendon maar was nu wel echt de laatste keer !!

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2019

Vandaag contact gehad met een medewerker van de klantenservice van Corendon op Facebook , omtrent de vakantie annulering tot in ieder geval 24 juni van Corendon vanwege het Corona virus .

Nadat ik een uitgebreid bericht stuurde met daarin onder andere de vraag of we ons geld terug konden krijgen ipv een voucher vanwege diverse omstandigheden , met daarin de hoop dat we eruit konden komen met Corendon ipv via rechtswegen wat we niet willen doen , kregen wij een onbeschoft bericht / antwoord zonder enige vorm klantvriendelijkheid of empathie terug van een medewerker, ook onze genoemde beweegredenen werden zonder meer heel simpel afgewimmpeld

hij gaf aan dat ze niet aan ons verzoek zullen voldoen , en dat we maar gerechtelijke stappen moest ondernemen en dat ze deze stappen wel tegemoet zouden zien. En wenste ons verder succes want meneer de rechter zal komende tijd er toch geen tijd voor hebben ( lekker puh , daar kwam het op neer )

Wij hebben nergens in ons bericht gezegd dat we daadwerkelijk stappen zouden gaan ondernemen op juridisch gebied , alleen aangegeven dat we er met corendon uit willen komen ipv dit via rechtswegen te zouden moeten doen in het uiterste . Na nog 1 a 2 berichten over weer waarin ik aangaf dat hij absoluut niet klantvriendelijk was en ronduit onbeschoft was kon er nog altijd geen excuus vanaf omtrent zijn gedrag.

Ik vind dit een zeer slechte / kwalijke zaak van Corendon

Nu hopende op op zijn minst een excuus voor het gedrag van desbetreffende medewerker en dat wij alsnog het geld terug gaan krijgen in plaats van een voucher .

  • Algemeen 1
op 24 april 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: juli 2020

Omdat deze niet uitgevoerd gaat worden. en Corendon hun bedrijfsrisico s op de klant afwentelen nooit weer Corendon.

  • Algemeen 1
op 20 april 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2020

Reis door Corendon geannuleerd vanwege Corona. Na enige tijd een voucher gekregen in een online account voor het aanbetaalde bedrag. Direct conform wetgeving en standpunten ACM, ANVR, MinEZ en Consumentenbond gevraagd om geld terug te storten daar mijn vrouw zwanger is en we geen mogelijkheid meer gaan zien om op zonvakantie te gaan voordat de voucher is afgelopen. Corendon weigert pertinent om de wet te volgen en te restitueren. Kennelijk grijpen ze elke mogelijkheid aan om zoveel mogelijk geld in zak te houden en de wet aan hun laars te lappen in de wetenschap dat rechtbanken gesloten zijn. Naar mijn idee een CRIMINELE ORGANISATIE met dus een grote WAARSCHUWING voor eenieder om geen zaken met Corendon te doen. Hopelijk gaan ze snel failliet en kan het verantwoordelijk management wellicht strafrechtelijk nog vervolgd worden.

  • Algemeen 1
op 17 april 2020 bestemming: Egypte, reisperiode: april 2020

Reis zelf voor de coronamaatregelen geannuleerd. Zou geld terug krijgen. Zelfs zwart op wit dat het bedrag overgemaakt was al. Helaas na bijna 3 weken wachten besluit corendon met terugwerkende kracht een voucher te geven ipv mijn geld. Ik heb geannuleerd onder de toen geldende voorwaarden.er was toen nog geen coronavoucher of negatief reisadvies dus wil gewoon mijn geld terug

  • Algemeen 1
op 16 april 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Wij gingen op 2maart naar Turkije, we hadden een annulerings verzekering. 2 dagen voor vertrek komt mijn man een ongeluk tegen, alles was in orde de verzekering is akkoord voor terugbetaling en hebben dat ook werkelijk gedaan, maar gestort naar corendon, die het dan naar ons moeten door storten. Nu zegt corendon dat ze wegens de corona geen geld meer terug storten. Wat een diefstal is dat, wij hebben ons reis betaalt en nu steken ze nog eens het geld van de verzekering ook in hun zak. Onaanvaardbaar

  • Algemeen 2
op 15 april 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Beste mensen,

Let op als je boekt bij Corendon.
Door het Corona crisis , moeten wij nu meer dan een jaar wachten op terugbetaling.
Mensen helpen ze niet in deze moeilijke tijden.
Mij zien ze nooit meer met Corendon
Profiteurs zijn het

  • Algemeen 1
op 3 april 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2019

NIET klantvriendelijk en zeer SLECHTE communicatie.
Allereerst ons vliegticket geannuleerd en aangegeven dat we een voucher terug zouden krijgen. Ondertussen zelf een andere vlucht geboekt aangezien onze vlucht niet meer ging en omdat Corendon ons hierbij niet meer zou helpen. Op de dag dat we terug vliegen met een andere maatschappij ineens een nieuw ticket in onze mailbox. Corendon heeft dus zonder overleg ons vliegticket om geboekt na eerder aangeven dat de vlucht geannuleerd was en we een voucher zouden krijgen. De omgeboekte vlucht dus niet kunnen halen en nu maken we ook geen aanspraak meer op onze voucher. Zeer slechte aanpak en niet klant vriendelijke behandeling! Ga nooit meer boeken bij Corendon!!

  • Algemeen 1
op 31 maart 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Reis met 23-2 zal de 38z maal zin en de laatste reis zijn 85 plus op 14-3 geannuleerd krijg als antwoord U krijgt U geld terug wij hebben geannuleerd blij dat wij ons geld terug krijgen meet 85 jaar, op 15 3 mail van Corendon wij hebben een credit factuur . Op de mail staat dat er geen geld terug gegeven wordt maar een tegoed bon daar hebben wij niets aan het zou onze laatste reis zijn , dus aan een bon hebben wij niets aan gebeld maar luisteren niet aan gietende brief gestuurd naar Hr. V,d Heijden met uitleg dat de bon geen oplossing is. 2x beloofd U krijgt U geld terug, tot op heden 18 dagen later geen bericht van Corendon ondanks de credit factuur en dat na 37 x maal waardeloos

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Spanje / Torrox, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd - 1 dag voordat Corendon alles zou stopzetten.
Krijg mijn annuleringskosten, ondanks de GROTE CORONADREIGING, niet terug. Het gaat hier over 800,00 EUR. Echte maffiapraktijken. Zie onderstaand hun brief (let niet op de taalfouten)

Geachte heer Hermans,

Hartelijk dank voor uw melding van 19 maart waarop wij graag een reactie geven.

Uit uw e-mail lijden wij af dat u ons verzoekt om de annuleringskosten kwijt te schelden. Wij moeten u berichten dat wij uw verzoek niet zullen honoreren. Uw boeking is conform, de op dat moment geleden voorwaarden geannuleerd.

De andere mogelijkheden zijn later van kracht zijn geworden en niet bij uw boeking van toepassing.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Update:
Wacht nu meer dan 1 jaar op terugbetaling voucher! Veel beloftes, maar steeds excuses om niet uit te betalen.... hopelijk volgt snel een terugbetaling..... Hou jullie op de hoogte over deze malafide praktijken.... Waardeloze en onprofessionele service.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

Onze huwelijksreis van 2900 euro is geannuleerd door corendon. Nu krijgen wij een "tegoedbon". In eerste instantie prima, zolang je dezelfde vakantie kunt boeken. Echter is dezelfde vakantie even 1000 euro duurder. Nu dus 4012 euro, maar je geld kun je niet terug krijgen je krijgt enkel een waardebon. Dit slaat natuurlijk nergens op, ik wil gewoon ergens anders kunnen boeken waar ze dit niet flikken.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2020 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: april 2019

Ben er niet gekomen maar ook 1500,00 euro kwijt

  • Algemeen 1
op 14 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

Geboekte Luxor Nijl cruise van 7dagen verkort naar 4 dagen :gevraagd om de reis te verlengen zodat we de gehele tour kunnen doen ,Corendon zegt dat de tour operator het ter plekke moet regelen en die zegt weer dat Corendon Ned het moet doen .Nooit meer met Corendon reizen .Allemaal oplichters

  • Algemeen 2
op 6 maart 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: februari 2019

- de heenreis is onaangekondigd van 7:00 in de ochtend naar 18:00 verplaatst.
- ze gaan niet in op de klachten en houden je voor de gek met informatie achterhouden en schuilen achter de kleine lettertjes
- hotel was een verschrikkelijk neppe Zogenaamd 5 sterren opvanghuis voor honderden mannen uit het midden-oosten.
- negatieve recensies over hotels worden op Corendon site niet geplaatst.
Dus Ze stelen na betaling een dag van je vakantie, manipuleren met hotel kwaliteit, en frustreren je tot en met!!!
- Nooit meer Corendon!

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2019

Verschrikkelijk!!!
Verschrikkelijk!!!
Nooit meer van ons leven!!

Wat een romantische vijfdaagse luxe vakantie had moeten zijn (daar betaal je over de 1000,= euro voor ?!?)
Ter eren van ons vier jarig jubileum...
Werd een complete nachtmerrie.

Het vliegtuigpersoneel was alles behalve vriendelijk, ronduit onbeschoft en chagrijnig.
Spraken geen Nederlands maar gebrekkig Engels en behoorlijk uit de hoogte.
Het vliegtuig was ontzettend vies...
Helaas, had ik geen mogelijkheid om een grotere stoel te boeken, deze waren immers al allemaal bezet...Tot mijn grote spijt en frustratie heb ik dan ook niet naast mijn lief kunnen zitten en dat terwijl dit onze alle eerste “lange” vakantie had moeten zijn. Ik ben 2.03 en het was alles behalve een prettige reis.

Bij het hotel aangekomen...
Wilden wij graag iets eten, en het restaurant was nog minstens een dik uur open...
Wij werden afgesnauwd, dat wij maar snel iets moesten pakken en dan gaan, want de medewerker had er blijkbaar geen zin meer in.
Het eten was ronduit smerig...en dat is best vervelend als je All-inclusief zit.
De restjes van de avond werden de volgende middag wederom aangeboden met een sausje erover tijdens de lunch. Roze hamburgers (beide twee dagen lang ziek geweest) die dus de hele dag onder een lamp liggen, geen saladebar zoals aangegeven...maar voorverpakte kleine bekertjes met iets wat op sla moet lijken...Het was werkelijk een drama.

Waar wij ook niet van op de hoogte waren gesteld is, dat het zwembad pas vanaf 12:00 tot 19:00 is geopend...dit wordt nergens vermeld op de site van Corendon.
Best wel vervelend als je op vakantie gaat om ook in de ochtend lekker wat baantjes te kunnen trekken. “Jacuzzi” was ook defect.

Wij, hadden een luxere kamer geboekt met een koffiemachine...deze was kapot, en werd niet gemaakt. Ondanks meerdere klachten bij de receptie...

Na bij de opmerkingen tijdens de boeking te hebben aangegeven, om niet bij een disco of animatie gebeuren in de buurt te willen zijn. (Aangezien wij ook van een beetje rust houden, netjes van te voren aangegeven...)
Wij, zaten recht tegenover de animatie die de gehele dag volop aan de gang ging tot s’avonds laat. Bij de balie aangegeven dat wij graag een andere kamer wilde hebben...maar zij konden ons niet verder helpen?!?
Het telefoonnummer van de “reisleider” was niet bereikbaar...tot op de laatste dag via andere vakantiegangers toch een kort gesprek gevoerd...rampzalig.
Hij, wilde ons geen papiertje geven voor de verzekering...En, dus ook geen restitutie of excuses in welke vorm of maat ook.
Dit terwijl wij door al deze wantoestanden nog wel twee weken vakantie nodig hebben om bij te komen van deze catastrofe.

De terugweg met het vliegtuig...
Weer dat onvriendelijke personeel...en alsof dat nog niet erg genoeg was...
Gebruikte luiers voor mijn voeten... (foto’s zijn beschikbaar) GEBRUIKTE maandverband tussen de kieren van het handbagageluik naast ons hoofd. Het stonk er verschrikkelijk!!!!
En, de arrogantie van het vliegpersoneel die het geen bal kon schelen, en wij tot overmaat van ramp ook nog werden uitgelachen, waarna zij in het Turks tegen elkaar spraken (lachen, wijzen)

Het was alles behalve een fijne vakantie!
En, helaas totaal niet kunnen genieten.
Dat, dit zomaar mag en kan.
Één gewaarschuwd mens telt voor twee...
Had, ik dit maar van te voren geweten...

Spijt als haren op mijn hoofd

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

Er zat een doodzieke man achter mij die constant heeft zitten hoesten en gloeide van de koorts. Ik heb bezwaren gemaakt en mijn verontrusting uitgesproken v.w. de huidige Corona epidemie. Wij werden gewoon genegeerd. Op mijn vraag of de man als eerste het vliegtuig mocht verlaten.zei de stuwadres dat ze haar best zou doen,maar deed niks. De man is doodziek en al hoestend tussen de andere reizigers naar de koffers gesloft. Wij begrepen niet dat er geen actie werd ondernomen. De stewardessen hebben een beetje lacherig gereageerd en hun schouders opgehaald. Schandalig

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020

Ondanks de vervelende vertraging vanwege een zandstorm heeft Corendon er alles aan gedaan om het leed zo dragelijk te maken.
De informatie en de informele handelswijze van de pilote en crew hebben op ons indruk gemaakt. Ook over de bonnen voor eten ed viel niets aan te merken, Graag vliegen wij zeker weer met Corenon.

  • Algemeen 9
op 5 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

De terugreis : Idereen wordt gewaarschuwd voorzichtig te zijn ivm corona, hoesten - koorts =arts maar dinsdag 3 maart zit er een man in het vliegtuig die rilt v.d.koorts en aan een stuk door zit te hoesten ( zonder zijn hand vd mond te houden !! Verschillende mensen zeggen er wat van, er wordt gelachen en schouders opgetrokken. De deuren gaan dicht en wij zitten bijna 5 u.met deze doodzieke man opgescheept !! Personeel verschillende keren er op geattendeerd maar beloven veel en doen niks. Wij hebben gevraagd om hèm een mondkapje te geven, nou dààr kwan na veel druk van mede passagiers er 1 . Deze houd hij echter slecht voor de mond en doet hij regelmatig naar beneden ( èn maar hoeste !!) Wanneer wij landen wordt er niets van gezegt, als hij geen veiligheids gordel om heeft !! O.ja hij heeft 'n bekertje thee gehad, dat hij over z.n broek knoeide omdat hij zo zat te rillen vd koorts , muts van trui op,jas over zich heen...die man was op doorreis vakantie vanuit Italië - Egypte daar al 3 dgn.ziek en wilde nu graag naar huis. Let wel : die man kan er niks aan doen dat hij ziek is, maar personeel had meer verandwoording moeten nemen. Ook zij wisten dit vòòr de deuren v.h.vliegtuig gesloten waren !!!

  • Algemeen 2
op 25 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Terugreis met low cost maatschappij. Vlucht van 5.20, zonder maaltijden, zonder entertainment en tax free. Afhandeling Corendon, of dit normaal is daar moeten we het maar mee doen. Jammer zo staat het er, maar dat vind ik wat makkelijk. Dat is niet wat je boekt daar staat niets over in je boeking. Maar Corendon stelt dat dit de normaalste zaak van de wereld is, dus pech gehad

  • Algemeen 4
op 24 februari 2020 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: februari 2020

Puur een 4 inzake het door Corendon aanbieden van een 5 sterren bestemming all inclusieve,wat ter plaatse 3 sterren was (heel veel reiservaring) en all inclusive bleek ca 10 % van de drank en 0 van een ap-arte menukaart te zijn,Bij een aanvang van verbouwing tijdens verblijf van de kamer ,werd door de corendon reisleiding schande en domme preet hierover verkocht ,maar was wel binnen korte tijd verdwenen,Omgehuisd naar een naastgelegen hotel,door een Zweedse reisleidster hgeheel pro deo super bijgestaan,3 verhuizingen van een apart duur bestelde kamer in een vakantie + deze ervaring,slechts eenmaal met alltours iets dergelijks meegemaakt, Het gaat enkerl om de centen,ondanks de supervriendelijker bediening van Corendon.

  • Algemeen 4
op 14 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2019

Zijn terug gevlogen op zondag bij de hevige storm
Zeer goede piloot die gelukkig ervaring had om,ons veilig aan de grond te zetten.
Valiezen niet uit geladen
Dinsdag vernomen dat valiezen in Hannover waren
Vrijdag bagage aan huis geleverd
Topper

  • Algemeen 10
op 11 februari 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2020

Betaal je p.p. 82,60 aan annuleringsverzekering. Zodra je daadwerkelijk gaat annuleren, betaal nogmaals voor het annuleren p.p. 200. Dit was uiteindelijk bij elkaar de helft van wat de vakantie zou gaan kosten. En daarbij hebben we het niet last minute, maar 3 maanden van te voren geannuleerd.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2019

Ik lees op deze site heel veel over om geboekte tijden en vluchten. Ben in de afgelopen jaren regelmatig (4x) met Corendon op stap geweest, Nooit problemen gehad. Alleen in Ohrid een slechte hostes. 2019 in hotel SAYANORA SIDE geweest, Een hotel goed voor een 10. Wij wilden dit jaar weer, helaas in Nederland niet te boeken. In de afgelopen jaren paar keer gebeld met de klantenservice en de probleempjes die er waren werden altijd goed opgelost. Twee jaar geleden in GUMBET naar SAMI BEACH geweest, Slecht hotel qua eten, maar dat had ik gelezen bij de recensies, maar top qua ligging. Prijs was laag, dus van de 10 dagen gewoon 6 dagen uit eten geweest, Dit jaar op naar BANU HOTEL in MARMARIS. Met wie? Ik heb het volste vertrouwen in CORENDON.

  • Algemeen 9
op 8 februari 2020 bestemming: Nederland / divers, reisperiode: januari 2019

Beste reizigers met Corendon,
Ik ben de laatste tijd onaangenaam verrast door Corendon en denk dat ik u hiervan langs deze weg op de hoogte moet stellen.
Corendon heeft voor haar "vaste" klanten de Corendon-club in het leven geroepen.
Een van de voordelen zou zijn dat je als vaste klant kon rekenen op een korting op de volgende reizen. Dat is toch nooit weg.
Ik heb me dan ook jaren geleden aangemeld maar heb daarna over deze club en de daarbij horende korting niet meer gehoord .
Corendon belooft de korting wel ,maar maakt vervolgens de procedure om deze korting te verkrijgen niet (duidelijk) bekend en maakt deze procedure bovendien ondoorzichtig. Op die manier is het verkrijgen van deze korting super moeilijk gemaakt.
Het gevolg hiervan is dat Corendon de beloofde korting, door onduidelijke/ omslachtige procedures , ten onrechte in eigen zak kan houden.
Ik hoop de clubleden die ook, als gevolg van bovenstaande, ook de korting gemist hebben met het volgende verder te helpen :

De Corendon Club Card werkt alleen wanneer u reserveert via de website http://www.club.corendon.nl

Boek dus NIET via de standaard site http://www.corendon.nl want dat leidt ertoe dat de korting voor clubleden waar recht op is NIET wordt verkregen. De redenen die Corendon voor deze handelwijze opgeeft horen ,wat mij betreft, in het rijk der fabeltjes en geven aan dat Corendon deze handelwijze willens en wetens kiest .
Ik hoop dan ook medeclubleden ,voor zover nodig, met deze review op het goede spoor te zetten en daarmee deze houding van Corendon aan de kaak te stellen.

  • Algemeen 1
op 6 februari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2019

Mijn moeder is gevallen op vakantie en had een wervelbreuk in de rug. Ruud , de host ter plaatsen heeft alles piekfijn geregeld. Ik ben ter plaatse geweest en hij heeft zelfs voor mij een taxi geregeld, een verblijfplaats, dagelijks contact om te informeren hoe het met moeder ging. Zo een service is zo mooi! Een dikke pluim voor Ruud omdat hij zo begaan was en alles zo fijn heeft geregeld 👍

  • Algemeen 10
op 4 februari 2020 bestemming: Italië / cefalu, reisperiode: mei 2020

Bij boeken van de reis kon Corendon boeking niet verwerken, er werd gevraagd de boeking telefonisch te doen. Direct gebeld en de medewerkster van Corendon bevestigde dat alles in orde was. Na 4 dagen! werd ik teruggebeld door Corendon en tot mijn verbazing was de autohuur met 130 euro gestegen.Volgens Corendon was dit een fout op hun site, maar nadat ik nogmaal s op hun site gekeken had bleek mij info mbt autohuur te kloppen. De medewerkster was ervan uit gegaan , dat ik bij het 1e contact geen autohuur had geboekt en had zodoende de "nieuwe"autohuurprijs voor mij als verrassing. Toen ik kon aantonen dat de prijs op de site 130 euro lager was, werd dit schoorvoetend aangepast. Lijkt een beetje op oplichting en willekeur. Daarna heb ik de reis geboekt en aanbetaald. Tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen later een herinneringsmail, dat ik de aanbetaling voor de reis nog niet had overgemaakt. Tot 2 maal een mail met overschrijvingsbewijs van de bank naar Corendon gestuurd, maar de medewerkster bleef zeer stellig beweren, dat ik niet betaald had.
1 Dag later krijg ik opnieuw een mail dat de betaling van mijn reis verwerkt is, zonder verder commentaar of excuus.
Mijn 1e ervaring met Corendon is een zeer negatieve.

  • Algemeen 2
op 4 februari 2020 bestemming: Portugal, reisperiode: augustus 2020

Onze reis moet nog beginnen en er zijn al problemen. Wij hadden online een reis geboekt.... merkte zelf op dat er iets niet klopte aan die prijs dus die kans lieten we niet gaan en boekte. De volgende dag krijgen we onze factuur met korting van 1500 euro en een half uur later een nieuwe factuur met een aangepaste prijs dus met die 1500 euro erbij. Sorry maar dit kan niet... een factuur is toch bindend?..

  • Algemeen 1
op 2 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Prima vluchten (heen en terug),gratis 3 weken parkeren op Maastricht 👍

  • Algemeen 10
op 31 januari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Zeker geen 5* waard. Betaald voor kamer zeezicht. Geen gekregen. In gang van mn kamer waren renovatiewerken van kamers dus va 8u enorme geluidslast. Badkamer zat vol van schimmel. Haardroger, grote lamp werkten niet. Water bad liep moeizaam weg. Geen nieuwe kamer gekregen na klagen a receptie. Jammer dat ik foto's en film hier niet kan plaatsen. Schandalig hotel. Onjuistheden ipv transfer uren vermeld dr corendon. Is 1.5u zowel door/terug. Gids na 1e hotel al uit bus gestapt en niet meer gezien. Eten eentonig weinig variatie. Strandwater ligt vol plastiek bekers.

  • Algemeen 2
op 29 januari 2020 bestemming: Brazilië / Natal, reisperiode: maart 2020

Gisteren mooie aanbieding geboekt, maar vandaag gebeld door Corendon dat de reis 400 euro (voor 2 pers) duurder wordt! Zij mogen dit doen volgens ANVR voorwaarde 4.4
Bij ons vorige reisje met Corendon (naar Sicilie) maakten ze liefst onze beide koffers zoek en niemand bij Corendon kon vertellen of en wanneer ze weer teruggevonden zouden worden! Wij moesten voor noodkleding en toiletspullen 140 euro kosten maken, warbij Corendon na veel gezeur een tegemoetkoming van 50 euro hiervoor wilde geven. Advies: kijk eerst eens bij TUI en Sunweb en zo.

  • Algemeen 1
op 28 januari 2020 bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: december 2019

Hotel met wat problemen extra betalen voor kerst en jaarwisseling geen extra vermaak voor deze avonden gewoon standaard problemen met terugvlucht 4.5 later waardoor je in plaats van begin van de avond land maar rond middernacht, dan blijven ze beweren dat je een mail heb gehad 1 dag voor vertrek om 10.13 terwijl de ticket is aangemaakt om 10.33 en nooit ontvangen dus waarschijnlijk nooit verstuurd.

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: januari 2019

Via Corendon een fantastische reis geboekt en gehad op het zonovergoten Bonaire. We hebben 10 heerlijke dagen genoten op het geweldige Delphins Beach Resort. Voor iedereen aan te bevelen. Ook de begeleiding vanuit Corendon, met een woord geweldig.
De heen- en terugreis is verzorgd door KLM. De heenreis is niet vlekkeloos verlopen. Op 28 juli 2019 met 3 andere gezinsleden met KLM gevlogen van Amsterdam naar Bonaire onder vluchtnummer KL767. Deze vlucht was helaas langdurig vertraagd waardoor wij ruim 24 uur later op de plaats van bestemming zijn aangekomen.

De omstandigheden:

- Vlucht KL 767 (Amsterdam – Bonaire [via Aruba]) is op 28 juli jl. onderbroken vanwege een medische calamiteit bij een van de passagiers. Er is besloten een tussenstop te maken op de “Azoren”. Een volkomen terechte en begrijpelijke uitwijk.
- De gezagvoerder maakte tijdens de take-off vanaf de Azoren melding dat het oponthoud er niet voor heeft gezorgd dat het tijdslot van de bemanning in gevaar is gekomen en dat het vluchtschema afgerond kon worden, weliswaar vertraagd. Iedereen zou op plaats van bestemming aankomen. De gezagvoerder is een representant van de KLM, de passagiers mogen er genoegzaam op vertrouwen dat hetgeen door de gezagvoerder wordt medegedeeld, juist is en niet in twijfel hoeft te worden getrokken.
Ik ben op zoek naar getuigen / passagiers van vlucht KL767 d.d. 28 juli 2019 die kunnen verklaren dat de gezagvoerder tijdens de take-off vanaf de Azoren melding heeft gemaakt van het feit dat het oponthoud er niet voor heeft gezorgd dat het tijdslot van de bemanning in gevaar is gekomen en dat het vluchtschema afgerond kon worden, weliswaar vertraagd.
Passagiers van vlucht KL767 d.d. 28 juli 2019 die dit kunnen en willen verklaren, gelieve zich te melden op: jh.nootenboom@gmail.com

  • Algemeen 7
op 22 januari 2020 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: oktober 2019

Super alleen van bodrum naar Kusadasi te ver izmir beter

  • Algemeen 8
op 18 januari 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2019

Het is altijd gezeik met corendon vluchten. Je betaald wat extra voor fijne tijden, maar vlak voor je vakantie word je toch weer gewijzigd naar waardeloze midden in de nacht of late avond aankomsten. Extra betaling dus zinloos, eigenlijk legale diefstal. Altijd raak dat gezeik.

  • Algemeen 4
op 16 januari 2020 bestemming: Gambia, reisperiode: december 2019

Hotel geboekt die in aanbouw was met alle vertrouwen dat het (zoals gemeld op internet bij Corendon) ook af zou zijn. Aangezien we 3 weken voor vertrek hoorde van andere reizigers dat het hotel nog lang niet af was contact met Corendon opgenomen. Na verschillende pogingen eindelijk antwoord, het hotel zou af zijn. Een week voor vertrek nogmaals contact gehad, ze hadden net gehoord dat het hotel klaar was om gasten te ontvangen (was 1 week voor vertrek). 2 dagen voor we weg gingen kregen we een e-mail. Helaas het hotel was niet af en er werd ons een ander hotel aangeboden. Aangezien dat totaal niet overeenkwam met wat we geboekt hadden hebben we gevraagd of we in het zusterhotel konden verblijven. Dat kon met bijbetaling van 200 euro pp. Nou niet dus, na veel gesteggel toch voor elkaar gekregen dat we met een kleinere bijbetaling in het door ons gekozen hotel konden verblijven. Nieuwe hotelvoucher ontvangen dus prima. Aangekomen op Gambia airport bleek de hostess helemaal van niets te weten en ons alsnog naar een ander hotel te willen sturen. Na wederom wat heen en weer gebel toch naar onze keuze. In het hotel aangekomen (waar de hostess er alvast hardrennend vandoor was gegaan) bleek er voor ons geen kamer te zijn en voor 3 andere stellen ook niet. We hebben met zijn 8e voet bij stuk gehouden en zijn in het hotel gaan zitten net zo lang tot het geregeld zou zijn. We hebben ruim 3 uur zitten te wachten tot bleek dat de Corendon flightcrew kamers bezet hield in het hotel, die zijn toen verplaatst naar een ander (minder sterren hotel waar ze ons steeds wilde dumpen) waarna we doodmoe en bloed sjagerijnig alsnog een kamer kregen. Na thuiskomst een klacht bij Corendon ingediend we kregen een ach wat jammer reactie en is onze schuld niet kunnen wij echt niets aan doen maar voor uw volgende reis krijgt u 100 euro korting. Die 100 euro mogen ze houden voor ons never nooit niet meer een reis bij Corendon, dit was niet de eerste keer dat het mis ging. De 1 is alleen voor Corendon niet voor het hotel dat was prima vandaar geen namen genoemd van het hotel

  • Algemeen 1
op 15 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: december 2019

Voor de zoveelste keren de gunstige tijden veranderd.Bij klacht grammofoon achtig antwoord: tijden kunnen veranderen ,waarom dan laten boeken op gunstige tijden?

  • Algemeen 6
op 15 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2019

Het is allemaal rustig en perfect verlopen, aandacht van stewardess en purser is oké. Wij zijn vanaf Groningen/Eelde gevlogen omdat een heerlijk vliegveld is en wij in de provincie Groningen wonen, ideaal dus niet uren rijden naar Schiphol en files.

  • Algemeen 10
op 12 januari 2020 bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: juli 2019

Zonder opgave van reden na aanbetaling geannuleerd door Corendon, reisdatum juli 2020

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende