Reviews over Corendon

De Jong Intra Vakanties
8,5
op basis van 1210 reviews

10 consumenten awards

De Jong Intra Vakanties won in 2024 de Reisgraag award
Lees meer
Sunweb
5,4
op basis van 685 reviews

1 consumenten award

Sunweb won in 2018 de Reisgraag award
Lees meer
TUI
5,3
op basis van 1386 reviews
Lees meer

Pagina 3 van 18 met 1706 resultaten

op 11 januari 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2019

Nog nooit in mijn leven zo geradbraakt thuis gekomen. Het was vanaf het begin (vertraging) tot bij aankomst in het hotel. Daar was de deceptie zo ontzettend, toen we bij de receptie aankwamen. De receptionist vertelde ons, dat er in het hotel geen keuken was en dat we in een ander hotel moesten gaan eten. Het was al avond en toen moesten we nog een heel eind lopen in die vreselijke hitte. We hebben nog net wat te eten gekregen, maar dat was niet de grootste tegenvaller. Wij moesten al die dagen in die hitte en dan te weten, dat ik slecht loop, nog een hele afstand lopen om te kunnen eten. Het was geen vakantie, maar een vreselijke ervaring! Mijn lust om op vakantie te gaan is hierdoor zodanig gedaald, dat ik voorlopig niet meer op vakantie hoef. Dank je wel Corendon!!
Mijn reactie is wel laat, maar het laat mij niet los, omdat er nu weer reclames op tv verschijnen.

  • Algemeen 4
op 10 januari 2020 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: december 2019

Doe het niet! Vliegen met corendon naar de toekomst. Stond ik dan half december met mijn vliegticket in Cuba om terug te gaan naar Nederland. Ging de vlucht niet ivm faillisement van thomas cook. Niet geinformeerd hierover. Dure tickets moeten aanschaffen om terug te komen naar Nederland. SGR geeft geen thuis omdat het geen pakketreis was en ook Corendon geeft geen thuis. Heel erg slecht!

  • Algemeen 1




op 3 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2019

We hadden 14 dagen en en we wisten de tijden waren mooie tijden heen reis en terug reis en dan krijg je je tickets en dan zij er gewoon andere tijden en dan ben je gewoon twee dagen kwijt .en wat je wordt beloof zoals animatie voor de kids krijg je niet .
En nog wel meer dingen wat beloofd zijn door corendon betalen kan je voor je reis maar je krijg niet wat je beloofd wordt is niet de eerste keer in 2016 naar Kos geweest ook een ellende ook niet wat je beloofd wordt dus bij deze nooit meer corendon een reis boeken .

  • Algemeen 2
op 2 januari 2020 bestemming: Portugal / E, reisperiode: juli 2018

Oplichters, bij boeken geen bevestiging ontvangen, toch zaten we vast aan betaling. Andere vakantie geboekt.
Oplichters

  • Algemeen 1
op 31 december 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2019

Ik geef dit cijfer omdat het hotel vies was, bloedvlekken op de lakens overal mieren noem maar op, ik heb een klachtenformulier ingevuld, deze gemaild, en corendon beweert dat ik dat niet heb gedaan en gaan niks met de klacht doen. Ruim €1400 betaald voor een weekje vakantie, en het was nog geen mijer waard.

  • Algemeen 1
op 29 december 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019

29 november 4 tickets gekocht, voordelig op black friday. Na 3 weken wordt het betaalde bedrag terug gestort. Klantenservice in Turkije zeer slecht bereikbaar. Mensen die er werken zijn getraind om je af te wimpelen. Een leidinggevende krijg je niet te pakken. 1 keer doorverbonden maar die hangt gewoon op. Men wilt de schult doorschuiven naar skyscanner of naar ideal terwijl ze gewoon kunnen toegeven dat de tickets aan anderen voor veel meer geld zijn verkocht. Ik heb de indruk dat de mensen corendon je bewust niet willen helpen. Echt een aanrader als je van teleurstellingen houdt.

  • Algemeen 1
op 28 december 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: december 2019

We zijn niet correct en goed begeleid waar door wij onze hele vakantie dagen niet volgens planning konden doornemen

  • Algemeen 4
op 17 december 2019 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: december 2019

Was een regelrechte ramp drie en half uur vertraging bijna vechten voor een betaalde plaats nog nooit meegemaakt niemand zat op zijn eigen plaats

  • Algemeen 1
op 14 december 2019 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: juni 2019

Ik organiseer een schildervakantie in Macedonie, wat bij Tui niet lukte was bij Corendon zo geregeld. Dankzij de adequate en buitengewoon vriendelijke afhandelingen van Annabelle was alles zo geregeld. Top service!

  • Algemeen 10
op 12 december 2019 bestemming: Gambia, reisperiode: december 2019

Voor onze vluchten hadden wij extra beenruimte geboekt voor 25 euro per persoon per vlucht. Op de heenvlucht van zat er een man naast ons op die erg dik was. Hierdoor moest ik erg naar mijn man toehangen. Dit heb ik tijdens de vlucht gemeld aan de stewardess. Zij gaf aan dat als deze meneer zijn gordel om paste dat het goed was. Dit lukte deze meneer met moeite en hij deed dit enkel als de stewardess in de buurt was. Door deze situatie hebben zowel ik als mijn man niet comfortabel kunnen zitten. Terwijl we juist 2 maal 25 euro hebben betaald om comfortabel te zitten. Ik vind het schandalig dat dit zich heeft voorgedaan. Daarnaast kan hierdoor ook niet de veiligheid gegarandeerd worden. Deze man was niet in staat geweest om de nooddeur te openen.

  • Algemeen 2
op 10 december 2019 bestemming: Egypte / Hugarda, reisperiode: september 2019

Corendon wijzigt, klant betaald

  • Algemeen 5
op 8 december 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019

We kwamen aan bij Aegeon Vieuw
Vochtplekken in appartement vies verouderd. Meermalen aangegeven maar helaas nadat ik de reiskeiding inschakelde en er kakkerlakken op onze kamer waren kregen we een ander app.Dit was dus nog viezer en jawel hoor.. wederom vocht en kakkerlakken. Toen met corendon gebeld klachten opgeschreven en mij werd verzekerd dat het achteraf opgelost werd en gecompenseerd. Nu maanden later willen ze 209 eur terug betalen voor 6 van de 10 dagen te compenseren.
Nooit meer corendon voor ons

  • Algemeen 3
op 7 december 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2019

Bij het boeken zag ik dat je nu ook geld moet betalen voor de transfer. Waar het tot vorige maand nog overal werd aangegeven dat het bij Corendon vlucht, hotel en transfer betreft kom je nu in de laatste stap er achter dat je daar ook voor moet betalen.

  • Algemeen 4
op 4 december 2019 bestemming: Gambia / Kotu, reisperiode: december 2019

We kunnen niet naar de accommodatie die geboekt hebben en de aangeboden passende accommodatie bied geen adults only geen WiFi overal geen premium kamer met zeezicht geen Spa en niet de locatie waar we willen zitten. Passende accommodatie in zelfde prijsklasse als aangeboden accommodatie is niet mogelijk.

  • Algemeen 1
op 4 december 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: november 2019

Rond reis gehad cappadocie en een sideheel goed verzorgd goede reis leider. alleen hotel in cappadocie was slecht verzorgd

  • Algemeen 8
op 30 november 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2018

3x met corendon gevlogen en nooit problemen gehad ,de vluchttijden klopten steeds. Mensen klagen hier vaak over het eten in hun hotel maar daar kan corendon niets aan doen, natúúrlijk zou ik het wel melden en kunnen ze er rekening mee houden of zelfs dit hotel schrappen als ze vaak hier melding van krijgen. Wij nemen steeds een appartement en gaan dan steeds ergens anders eten,zoveel leuker.

  • Algemeen 9
op 28 november 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2019

Het hotel had voor nog niet de helft van de gasten bedden bij het zwembad. Wilde je er 1 proberen te bemachtigen dan moest je om 6.00 uur je bed uit om je handdoek neer te leggen. Wel kon je naar het strand alleen daar was geen all inclusive. Moet je maar telkens heen en weer lopen , aldus een medewerker van Corendon. Dus geen relaxte vakantie dus.

  • Algemeen 2
op 20 november 2019 bestemming: Griekenland / Rythnimon, reisperiode: oktober 2019

Hotel geboekt met zwembad, zat vol troep en schimmel. Na klacht reactie Corendon dat we op site bij boeking hadden kunnen zien dat zwembad niet uitnodigt voor te zwemmen.😂 naar ander hotel, extra kosten niets vergoed gekregen. Nooit meer corendon!!!!!!!

  • Algemeen 3
op 19 november 2019 bestemming: Turkije / Cide, reisperiode: december 2019

Wij boeken een reis om in Kerstvakantie een weekje lekker weg te gaan, we vliegen oudjaarsdag aankomst op airport 15:05 iedeaal (je wil natuurlijk toch lekker oud en nieuw vieren) Het hotel zal ook wat leuks in petto hebben want voor oudjaar is er een toeslag, superleuk. Nu de relaliteit. Corendon heeft doodleuk de tijden van de vlucht gewijzigd, aankomst nu 19:30 op airport weg leuke oudjaarsavond en weggegooid geld mbt toeslag hotel wat een afknapper. dat dat zomaar kan belachelijk ze wisten het natuurlijk al lang maar ja geen zinnig mens zou boeken als deze tijden bekend waren tijdens boeking (wij zeker niet) Het ergste is dat de reis nog moet beginnen

  • Algemeen 1
op 11 november 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: september 2019

Reis is in eerste instantie geannuleerd door Corendon. Te weinig passagiers voor de terugvlucht. Vervolgens op het nieuwe aanbod de vroegboek korting a 155 euro ingehouden. Corendon is onbetrouwbaar, vluchten kunnen zomaar geannuleerd worden.

  • Algemeen 2
op 11 november 2019 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: oktober 2019

De reis was goed alleen het hotel minder snacht,s om 02.00 ging de airco uit dus een warme kamer,als je een klacht bij Corendon indient dan krijg je als antwoord dit is een besparing je klacht wordt niet serieus genomen door Corendon dus voor mij geen Corendon meer.

  • Algemeen 8
op 7 november 2019 bestemming: Egypte / Hurguada, reisperiode: oktober 2019

De heenreis was echt een chaos. Nooit meer corendon

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Duitsland / Dusselforf, reisperiode: november 2018

Was terug vlucht in pakketreis, van Hurgada naar dusselforf
Geen eten aan boord!!
Geen frisdranken ,
Alleen koffie thee en lauw water a 3€
En chocola kon je kopen.
Als diabetes patiënt niet blij.
Stuwardessen beschermen pantry voor bezoekers door zelf de wc op slot te zetten. Zodat iedereen achteromzag wc moet

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2019

Een piloot verlaat de cockpit voor langere tijd(20 min) hij wordt korte tijd vervangen door een stewardes. De vrouwelijke purser aangesproken op het einde van de vlucht dat zij als verantwoordelijke ons, de passagiers in gevaar heeft gebracht. Naar mijn beste willen weten dient een stewardes tijdelijk plaats te nemen om evtuele problemen te voorkomen. De tweede piloot die onwel wordt of wat anders.Of zit ik nu helemaal verkeerd. Graag verneem ik van u. Mocht ik verkeerd zitten dan mijn oprechte excuses aan de purser. Ik denk nog aan de vlucht in duitsland vandaar mijn reactie.

  • Algemeen 7
op 1 november 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2018

Ben gevallen in het hotel .dus geen fijne vakantie voor mij maar voor het hotel:Merve-sun en de reisleiding van Corendon ( Ali ) geef ik een dikke tien zo goed is er voor mij gezorgd .ik moest jammer genoeg mijn reis afbreken maar Corendon heeft er voor gezorgd dat ik die zelfde dag nog in het vliegtuig naar huis kon geweldig geregeld.

  • Algemeen 10
op 30 oktober 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2019

Ruim 8,5 uur vertraging. Verschuilen zich achter leugens en fabeltjes. Hebben tot op heden nog geen compensatie aangeboden. Laffe tuig.

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2019

Corendon steeds zeer goede service, alles correct verlopen, hebben al verschillende reizen gedaan met corendon, top

  • Algemeen 10
op 29 oktober 2019 bestemming: Turkije / Dalyan, reisperiode: juli 2019

Wij zouden woensdag 24 juli om 15.50 uur vliegen naar onze vakantiebestemming. Maar door de brandstofstoring zijn wij pas vrijdag morgen 26 Juli om 2.00 uur vertrokken naar onze vakantie bestemming. We waren 2 vakantiedagen kwijt. Plus de ellende dat we 2 dagen op Schiphol hebben gebivakkeerd. Corendon wil niets weten van een schadeclaim. Ik vind dit een hele treurige zaak. Zelfs de 2 dagen minder vakantie wil Corendon niet vergoeden.

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2019 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: oktober 2019

Goede service op schiphol en Karin in Spanje was super torreblanca goed hotel alleen eten moest iets warme zijn en brood niet zo hard personeel vriendelijk .maar nu moet je volgend jaar al transfer betalen en de reis is al duurder geworden dus dan bedenk je nog wel een keer ga je eerst wel ergens anders kijken mening van veel gasten in hotel jammer.

  • Algemeen 8
op 25 oktober 2019 bestemming: Turkije / Dide, reisperiode: september 2019

Ging van alles mis van te voren. Exstra dagen daardoor bijgeboekt. Vriendin betere kamer geboekt zat gewoon in slechtste kamer in de nok. Was geen verschil van kamer wat je betaal zeiden ze. Diverse klachten over hotel, vies bed, slechte schoonmaak, koud of lauw eten, ben ziek geweest kon amper weg. Enz enz gemeld daar bij reisleidster. Deed heel erg tekeer gaan en verdomde te komen voor al die mensen met klachten. Toen correndon ned. Gebeld toen kwam er een andere reisleider die eigelijk niet van ons was luisterde wel netjes maar kon niets doen ter plekke zei hij. We moesten t opnemen met correndon. Hebben we gedaan. En ze schuiven t af met sorry en we hadden t daar moeten melden.en ieder zijn smaak is anders. Klopt maar warm of koud is toch echt hetzelfde. En als eten op is of dessert in begin en je vraag kom er nieuwe en word niet bijgevuld is dat slecht.

  • Algemeen 4
op 23 oktober 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2019

Voor de 24ste keer turkije maar 1ste maal 4 sterren (gekozen voor een iets minder groot)hotel royal atlantis beach side grootste voordeel geen russen die tafels vol eten verzamelen of ladderzat liggen te roepen tegen personeel veel duitsers maar aangenaam je hoort dat sommige hier al 10 jaar komen
buffetten minder uitgebreid maar daarom zeker niet slechter nog nooit eerder mee gemaakt de bediening en vriendelijkheid van het personeel
alles netjes en zuiver jammer dat de animatie een DIKKE FLOP was aangeboden programma kwam weinig van terecht en s avonds heel beperkt eigenlijk jammer genoeg winkeltjes op amper 300m met betere prijzen dan evrenski kumkoy en zeker side
aanrader voor een rustige aangename vakantie honger moet je er zeker niet lijden en relax door de afwezigheid van storende russen
eigenlijk prima geschikt voor familievakantie zodat je elkaar niet moet zoeken zoals in de megahotels enkel de parking via parkos in keulen was een grote oplichterij dus nooit doen

  • Algemeen 9
op 23 oktober 2019 bestemming: Gambia / Bakau, reisperiode: november 2019

1 week van te voren hoor je dat de vluchttijden zijn gewijzigd, heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zaterdag 2 november zouden we vertrekken vanaf Maastricht om 7.00 uur naar Gambia. Krijgen we 1 week van te horen dat we nu om 19.40 vertrekken, komen we nachts om 01.40 aan, ook nog bijna 1 uur in de bus. Vindt dit echt niet normaal. Weet wel dat dit de laatste keer is dat ik met Corendon vlieg.

  • Algemeen 3
op 21 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2019

Hostess arrogant. Kwam zelfs met de opmerking dat wegens het einde van het seizoen normaal was dat de eigenaar en personeel van Stelios Gardens in Malia er niet zo veel zin in hadden om service te bieden. Te veel klachten om op te noemen o.a. geen schone lakens in 12 dagen ondanks verschillende keren vragen. Willekeurige behandeling. De een krijgt wel een koffiezetapparaat na verzoek de ander niet. Zelfs de vertrektijd kon niet zoals afgesproken door de eigenaar doorgegeven worden.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2019 bestemming: Turkije / Cappadocie, reisperiode: oktober 2019

Wij hebben de rondreis naar Cappadocie gedaan. We zouden laat in de avond vliegen 21.00, maar het werd uiteindelijk pas 23.00. Hierdoor waren we pas rond 5.00 in het hotel en om 7.30 vertrok de bus alweer. Een korte nacht dus. De hele dag hebben we in de bus gezeten naar Cappadocie, best wel een eind. In Cappadocie aangekomen, komen we aan bij het hotel. Het hotel was redelijk, geen vier sterren die je in Nederland verwacht maar wel schoon en goede bedden. Het enige nadeel was dat we in dat hotel drie keer ‘s avonds van het buffet aten. Later hoorden we dat je ook de taxi kan nemen naar Goreme en dat je daar leuk en gezellig kan eten ‘s avonds. Cappadocie was echt prachtig en de moeite waard! De gids weet veel en liet ons ook plekken zien waar minder toeristen komen. Op de terugweg naar Antalya helaas niet gestopt in het Taurusgebergte, wat er ook zo mooi uitziet. In het hotel in Antalya ook weer buffeteten, dus wij hebben de beslissing gemaakt om 20 minuten richting de zee te lopen en daar bij een leuk tentje te eten voor de laatste twee avonden. In Antalya staan er leuke dingen op het programma (zoals de boottocht, de waterval, het oude theater en een bezoekje aan het centrum) en minder leuke dingen (bezoeken aan de leerwinkel en juwlierwinkel, deze zijn enorm en je wordt daar opgelicht (ook in oplichters in het buitenland geweest), dus koop daar niks, maar koop deze dingen in het centrum als je iets wil meenemen). Al met al een leuke vakantie en helemaal voor het geld!

  • Algemeen 8
op 20 oktober 2019 bestemming: Turkije / Oba, reisperiode: oktober 2018

Eerst vertraging, toen tussenlanding maken in Groningen, koffers kwijt , mensen in/uit checken, uiteindelijk 3 uur later vertrokken !! Echt slecht !!

  • Algemeen 5
op 18 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2019

Perfect hotel. Vervoer met golfkarretjes. Moesten ook nog duwen, ging de berg niet meer op. Heerlijk weer. Genoeg keuze aan eten en entertainment.
Uitstapjes Griekse avond. Dorpentoer geweldig
Personeel. correct en netjes.
1 kamermeisje zonder toestemming op onze kamer geweest.
Nadeel..
Het eten was vaak te lauw/koud
De shuttelbus moest lang op gewacht worden. Tip. Vaker laten rijden.
Kon zwembad bij kamer 707 niet meer uit. Trapje hield op na 3 tredes. Opgelost met een zomerstoel

  • Algemeen 8
op 18 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2019

Het voelde niet goed.
Net zoals de andere gasten op deze pagina, ik kan alles beamen. Bij ons van hetzelfde laken een pak. Ook eind vorig jaar Avra Beach geboekt, ook wij kregen een week vooraf een mail met d'Andrea Mare als alternatief. Met een hoop verwachtingen kwamen wij daar aan en oh, hoe groot was onze teleurstelling. Bij navraag over het niet doen van de airco, was het antwoord, het seizoen was voorbij. Of we maar ff € 50.00 wilden betalen, dat dan met zo'n superieur lachje, als ik ergens allergisch voor ben is het dát. Uiteindelijk is door tussenkomst van de hostess met een hoop onvriendelijk gedoe door de receptionist , het geld weer teruggegeven. Mijn man werd ook nog met andere woorden voor leugenaar uitgemaakt door de receptionist.
Wij vonden het eten ook maar zozo, wanneer je s' ochtends als ontbijt ook nog eens de frieten van de vorige avond tegenkomt, vergaat je al snel de trek. Gebakken eieren die in het vet dreven, bah. Nee dit was beslist geen update, zoals ons beloofd was.
Als 65+ zit je ook niet te wachten op 4 zwembaden, leuk voor kinderen maar niet voor ons. Het meeste waar we ons aan gestoord hebben waren de laag overvliegende toestellen, dat ging maar door, om de 2 à 3 minuten van 6.15 tot aan 3 uur snachts.
Je kent het er over eens zijn of niet, wij vonden dat we "ergens " weggestopt waren, niets te beleven in de directe omgeving of je moest 700 mtr lopen naar de bushalte. Wanneer je beperkt bent is dat geen optie.
Dit hotel zouden wij onder geen enkele voorwaarde geboekt hebben.
Trouwens de receptie kan wel een paar lesjes in klantvriendelijkheid en service geven gebruiken.
Voor ons dit hotel nóóit meer!!!!!

  • Algemeen 3
op 17 oktober 2019 bestemming: Italië / Licata, reisperiode: oktober 2019

De reis was prima geregeld. Door het snelle optreden van de persoon werkzaam voor corendon . Simone. Is onze vakantie gered. Mojn man had plots medicijnen nodig en dankzij simone lsgen die binnen een half uur voor hem bij de receptie klasr.
Echt een 10

  • Algemeen 9
op 17 oktober 2019 bestemming: Spanje / spanje isla cristina, reisperiode: september 2019

Alles was bijna perfect

  • Algemeen 9
op 17 oktober 2019 bestemming: Curaçao / Bingo, reisperiode: oktober 2019

Bingo reis curacao
Iedereen heeft all in en ultra all inn
Voor minder geld als wij wij krijgen niks nog geen ontbijt voelen ons echt genept voor 2300 euro de enige die bingo heeft is corendon ook niemand berijkbaar al dagen geen reactie

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2019 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2019

Mijn vlucht werd vertraagd gen daat na geannuleerd naar de volgende dag iedereen krijg van hun reisbureau info alleen ik niet moest zelf bellen!Toen hoorde ik van andere mensen dat je een vergoeding kan krijgen corendon gebeld moet ik zelf achteraan omdat ik transavia vloog,maar ik heb complete teis geboekt bij jullie in l vlucht en hotel als me hotel niet goed is dan regelen we het wel als vlucht niet goed is dan zelf regelen vinf ik heel vreemf ik boek geen transavia fat doet corendon voor mij almetzl zeer slechte ervaring

  • Algemeen 2
op 16 oktober 2019 bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: september 2019

Hotel: niet voor herhaling vatbaar
Een accommodatie die op het eerste oog geweldig lijkt. Ligging in de lagune met aan alle zijden zeezicht is prachtig. Kamers zijn royaal en badkamer geeft wat je mag verwachten, niet echt luxe, maar het voldoet. Het eten is matig; geen culinaire hoogstandjes en na een week wordt het wat gewoontjes. Veel gasten geven aan buitenshuis te eten. Het is een hotel uit een keten, opgezet door een Belg. De gasten zijn voornamelijk Hollanders/ Randstedelingen die er al jaren komen en elkaar kennen. De sfeer van een Hollandse camping. Prima als je van die "gezelligheid" houdt. Wifi is heel matig, hooguit een 6 waard. De service laat wel te wensen over. Tafels worden traag afgeruimd en, als je niet tot de vaste kliek hoort, wacht je lang op je bestelling op het terras. Rustige mensen worden over het hoofd gezien. Het eiland waar je met de hotelboot heen kunt, is mooi. Hier vind je rust en ook de lunch die je daar kunt gebruiken, is smaakvol.

Nijlcruise: Een geweldige reis.
Een klein Nederlands gezelschap, 28 personen. Op de boot waren ook Mexicanen, maar die verbleven er slechts drie nachten, daarna was de boot voor ons alleen. We hadden een geweldige reisleider, Hany, een Egyptische man die voortreffelijk Nederlands spreekt en zelfs kan spelen met de taal. Hij was goed onderlegd m.b.t. de Egyptische geschiedenis en wist zeer boeiend te vertellen. Hij was er altijd voor zijn gasten en legde ons in de watten, Het eten aan boord was prima; gevarieerd en altijd op de juiste temperatuur. Hutten waren groot genoeg en ook de badkamer voldeed. Er was geen wifi; iets dat je ook niet per se nodig hebt. Ook de excursie waren allemaal van goede kwaliteit en voldeden aan de beschrijving. Kortom een reis om niet gauw te vergeten. Wij hebben genoten. Hany bedankt!

  • Algemeen 8
op 15 oktober 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2019

Verschrikkelijke service van corendon. We zijn met onze baby van 2.5 maand op vakantie. Even bijkomen van de bevalling en de eerste weken met onze kleine. Zitten we hier met onze kamer pal tegenover een bar die keiharde muziek draait tor 00.30. Zelf naar receptie gegaan of we een andere kamer kunnen krijgen maar dit is niet mogelijk. Toen met de reisleiding contact gehad en die zegt dood leuk ja ze mogen tot 00.00 uur muziek draaien. Geen enkel begrip. Toen telefonisch contact gehad met corendon nederland. Een verschrikkelijk onvriendelijke vrouw aan de telefoon gehad. Geen enkel medeleven werd er getoond en wij kiezen toch voor een hotel in het centrum? Ja hallo tuurlijk kan er geluid zijn en muziek. Maar dit is alsof de band in je eigen kamer staat te spelen zo hard. Verschrikkelijk dat ze geen enkele moeite nemen om je vakantie onvergetelijk te maken. Ik zou iedereen adviseren om niet bij corendon te boeken!!!

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2019 bestemming: Turkije / Kiziliga, reisperiode: oktober 2019

Heenreis was prima ruime plaats in vliegtuig van Corendon. Op vliegveld Antalya erg onvriendelijke ontvangst van Chagrijnige meneer van Corendon. Bus Transfer was prima.
Ontvangst in Hotel Heaven Resort & Spa was keurig nette meneer bij de receptie en een erg mooie kamer op de 6e verdieping uitzicht op Zee.
Heaven is een fijn hotel en een goed hotel voor een relax vakantie. Personeel werkt hard en probeert het je echt naar de zin te maken.
Hotel is wel toe aan een upgrade tuin rommelig en rondom hotel zeg maar een bende, lijkt wel een vuilstortplaats.
Strand prima met lekkere bedden en een zeer hard werkende strand man die rent en vliegt om je het naar het zin te maken.
Hotel kan echt top zijn, maar beetje meer leiding en structuur en orde en netheid vanuit het management en het is een toplocatie.
Transfer terug prima met bus van Corendon en terugvlucht prima al was het vliegtuig van Transavia wel wat krap.

Kortom een fijne vakantie gehad, maar Heaven Resort & Spa werk aan die punten en jullie hebben een tophotel met uitstekend gemotiveerd personeel.

  • Algemeen 8
op 14 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij hebben Last minute een Bingo reis 3*** geboekt naar Kreta, waarbij je niet weet waar je terecht komt maar sowieso in een 3-sterren accommodatie. De vliegreis vanaf Rotterdam verliep goed, al was aan boord behalve de curryworst geen eten meer verkrijgbaar, we vlogen 's avonds om 18:20 uur. Rond middernacht ontvingen wij van de hostess op het vliegveld van Heraklion de bescheiden van het appartementencomplex, dat wil zeggen, de naam van de accommodatie stond op de envelop en een kaart van Kreta zat erin. De transferbus vertrok nadat alle passagiers waren ingestapt, hetgeen heel lang duurde. Veel later (inmiddels 2 uur 's nachts) werden wij als laatsten uit de bus gezet in Malia bij appartement Ibiscus. Dit bleek een vies en oud appartement met 2 sterren i.p.v. de geboekte 3 sterren. Direct hebben wij het noodnummer gebeld, we begrepen dat om dit tijdstip een andere plek niet mogelijk was maar vroeg in de ochtend zou een collega contact met ons opnemen. De collega belde rond 9:45 uur en dacht te weten dat wij 2** hadden geboekt, dit klopte niet!! Zij moest 2 spoedgevallen voorrang geven en daarna zouden wij aan de beurt zijn... Wij hebben zelf een andere locatie om de hoek gevonden met 3 sterren, waar Corendon ook gasten onderbrengt, en hier is nog 1 kamer beschikbaar. Hiervoor moesten wij 150 euro bijbetalen. Om 13:30 beldede hostess, zij heeft het nagevraagd en inderdaad, wij hadden 3 sterren geboekt. Zij heeft een andere kamer voor ons maar dan zouden we eerst nog een nacht (van de in totaal 4 nachten) in Ibiscus moeten blijven (waar we geen minuut langer wilden blijven, hetgeen wij direct al hadden aangegeven).
Op allerlei manieren hebben wij onze klacht ingediend, wij hebben een accommodatie toegewezen gekregen waarvoor wij niet hadden geboekt. Wij hebben het werk van Corendon, namelijk het zoeken naar en wel passende accommodatie zelf gedaan en krijgen ondanks klachtenmail en gesprek met hostess geen enkele compensatie. Via social media hebben wij eveneens een klacht ingediend, daarop worden wij verwezen naar de Geschillencommissie Reizen, waarbij voor het gemak maar niet wordt vermeld dat je voor iedere klacht die je indient 77,50 moet betalen. Dat betekent nog een keer kosten maken!
De enige die in dit geval financieel voordeel heeft is Corendon, voor ons gevoel geeft Corendon de klant opzettelijk minder dan waar deze voor heeft gekozen om zo extra inkomsten te genereren.
Nooit meer Corendon!!

  • Algemeen 3
op 14 oktober 2019 bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: oktober 2019

Mooi hotel centara grand beach maar heel veel mensen met jonge kinderen en dat verwacht je niet bij hotel van deze prijs klasse

  • Algemeen 7
op 12 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij hadden voor een Bingo appartement gekozen, omdat dit voor een zeer scherpe prijs zou zijn. Volgens de site zou je vele malen goedkoper uit zijn als “bingoklant” dan mede appartementbewoners die niet voor de Bingoformule hadden gekozen. Wij zaten in Golden Valentine op Kreta.

We hebben verschillende mensen gesproken over wat zij hadden betaald voor deze week onder dezelfde condities in hetzelfde appartementencomplex als wij. Zij waren juist aanmerkelijk goedkoper uit. Ook mensen die als last minute hadden geboekt.

  • Algemeen 4
op 11 oktober 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2019

4dagen voor aanvang van onze vakantie krijgen we bericht dat het hotel wordt gesloten. Alternatief was niet wat wij wilde en er was geen onderhandeling mogelijk. Uiteindelijk €170 bij moeten betalen voor een hotel wat wel voldeed aan onze eisen. Ze zetten je gewoon voor het blok! Betalen of annuleren en je geld terug! Is dit nou jullie service, ben helemaal klaar met Corendon, en met Dyani Vleghaar (Traffic&Operations). Dit was de eerste en de laatste keer dat wij hier hebben geboekt.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: oktober 2019

Alles liep perfect. Reis , geweldig hotel Marilena in Molyvos,lokatie. Geen last van vluchtelingen. Vriendelijke bevolking . Perfecte wegen om te rijden. Autoverhuur via Corendon liep perfect. Alles via Corendon geboekt maar geen klachten eerder een compliment waard. Hostes beleefd en deskundig. Veel info over eiland gekregen . Ook eigenaar en personeel van hotel Marilena in Molyvos deden er alles aan om je een fijne vakantie te geven. Erg hartelijke en vriendelijke mensen. Wij hebben 15dg in sept.en okt.,mede daardoor ,erg genoten van onze vakantie.
Molyvos

  • Algemeen 10
op 10 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2019

Begin december 2018 boekten we via Corendon onze vakantie naar het Avra-beach hotel in Ixia op Rhodos, periode 2-9 oktober 2019. Enkele dagen vóór vertrek kregen we een mail van Corendon waarin o.a. stond dat dit hotel 'overboekt' was en zij boden een alternatief: hotel d'Andrea Mare op enkele kilometers afstand van Avra Beach. Dit zou een upgrade moeten zijn. We zijn dus een week in hotel d'Andrea Mare geweest. In deze week zijn we ook eens gaan kijken in het Avra Beach hotel en daar kregen we van een medewerkster te horen dat dit hotel beslist niet overboekt was en dat het een kwestie was van 'agency'. We spraken daar ook met diverse gasten en zij waren allen heel tevreden. Wij waren echter niet tevreden. Hotel d'Andrea Mare was beslist geen upgrade maar een 'downgrade': Het ligt in the middle of nowhere, geen winkeltjes, bebouwing etc. in de buurt, het ligt op enkele kilometers afstand van het vliegveld en wel precies op de aanvliegroute. Om de paar minuten vliegt er een vliegtuig met hels kabaal boven je hoofd. Het receptiepersoneel is zeer onvriendelijk. Het eten was lauw, monotoon en er was weinig variatie en we moesten 50 euro betalen voor de airco op onze kamer (bij Avra-beach was dit in de prijs inbegrepen). Nee, we waren hier niet blij mee. Corendon heeft dus gelogen: Avra Beach was beslist niet overboekt volgens die medewerkster. Corendon mag eens proberen om ons uit te leggen hoe het kan dat een klant tien maanden van te voren boekt en enkele dagen vóór vertrek te horen krijgt dat het hotel overboekt is terwijl dat dus niet het geval is. Is volgens ons niet uit te leggen. Dit stinkt gewoon naar willekeur, laksheid, vriendjespolitiek, corruptie en op zijn minst klantonvriendelijkheid/klantmisleiding. Corendon: no more!

  • Algemeen 2
op 8 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019

Met de acconmendatie zelf was absoluut niets mis mee, maar de incapabele hostes/menager ter plaatse en de afwikkeling van onze klachten via de "klachtenservice" is ronduit slecht te noemen.
Je wacht ruim 4 weken op antwoord, om vervolgens afgepoeierd te worden dat het allemaal jullie eigen schuld is en dat wij (ik citeer letterlijk) "het in de toekomst maar ons voordeel kunnen doen."

Kortom: Ze zitten er alleen maar om hun eigen haggie te redden en oplichting (voor ruim 3000 euro!) in het buitenland te promoten door malafide verhuurbedrijven die zij zelf aanprijzen. Ronduit goor en onsmakelijk. Nooit meer met deze organisatie.

  • Algemeen 4
op 7 oktober 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2019

Toen wij aankwamen, waren wij op huwelijksreis. Kregen een geweldige kamer,met alles in liefde aangekleed. Volgende dag een gigantische ontbijt op de kamer. Wij waren zeer verrast. Corendon super bedankt

  • Algemeen 10
op 2 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Mijn vrouw en ik zijn met Corendon op vakantie gegaan met onze twee kinderen (2 en 3 jaar oud). Vanwege de leeftijd van onze kinderen was bij het zoeken naar een vakantiebestemming een belangrijke factor dat de vluchten niet te lang mochten duren of op incourante tijden zouden zijn. Bij het boeken van onze reis waren de vluchttijden gunstig: de heenreis was vroeg in de ochtend maar rechtstreeks , de terugreis ook rechtstreeks en in de middag. Ik weet dat er bij de vluchttijden staat vermeld dat deze onder voorbehoud zijn. Je houdt er dus rekening mee dat de vluchten 30-60 minuten eerder of later kunnen uitvallen. Tot onze grote schrik bleek bij het uitprinten van de tickets dat de vluchttijden drastisch waren veranderd: de heenreis was niet meer rechtstreeks, waardoor de vluchttijd geen 3,5 uur, maar bijna 6 uur was geworden. De terugreis was niet meer in de middag, maar zeer vroeg in de ochtend waardoor we midden in de nacht vanuit onze hotelkamer moesten vertrekken.
Ik heb hierover vooraf contact opgenomen met Corendon, maar er was geen andere vlucht mogelijk. De mevrouw aan de telefoon toonde ook geen enkele medeleven.
Ik vind het storend dat voorafgaande aan de reis Corendon je bestookt met berichtjes die wel leuk zijn, maar waar je niet echt op zit te wachten (over wat je allemaal kunt bijboeken, vooraf moet regelen en hoeveel dagen het nog duurt) maar over belangrijke zaken (wijzigingen van vluchttijden) blijft het opvallend stil. Hier moet je blijkbaar zelf maar achter komen

Ik vind het schandalig dat Corendon geen enkele rekening lijkt te houden met het feit dat wij met zeer jonge kinderen reizen en kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de gunstige vluchttijden bij het boeken lokkertjes zijn geweest.

Het viel op dat het cabinepersoneel op de terugvlucht bijzonder slecht gehumeurd was. Gezichten stonden op onweer en een lachje heb ik niet gezien. De voorste WC werd in het begin van de vlucht zonder opgave van reden dicht gehouden, waardoor mijn vrouw met de kinderen helemaal naar de WC achter in het vliegtuig moest lopen. Op zich geen probleem, was het niet dat ze daar door het cabinepersoneel ruw aan de kant werd geduwd omdat de ze er langs moesten met een kar. Na verloop van tijd werd de voorste WC toch maar open gegaan.

Tijdens onze vakantie hebben wij voor 6 dagen een auto gehuurd via Corendon. Deze auto kon niet eerder dan 10:30 geleverd worden (wat uiteindelijk pas na 11:00 uur werd) waardoor we feitelijk één dag verloren hebben. Daarnaast was de auto zelf ongelofelijk smerig. Dat de auto van buiten smerig was kan ik gezien het droge klimaat begrijpen, maar van binnen kleefde alles en was de bekleding rond uit goor. Ik heb dit bij de verhuurder aangegeven, maar die haalde zijn schouders er voor op.
Verder werkte de afstandsbediening niet alsook de achterruitwisser en viel de stuurbekrachtiging regelmatig uit.
Tijdens de informatie bijeenkomst worden vakantiegangers bang gemaakt om vooral geen gebruik te maken van verhuurders langs de weg, maar is de zelf geleverde service niet alleen duurder maar ook van zeer lage kwaliteit.

Zoals reeds aangegeven, was onze terugvlucht midden in de nacht. Volgens de informatie zouden wij om 01:55 worden opgehaald bij het hotel en moesten wij 10 minuten vooraf aanwezig zijn. Toen om 02:25 de bus er nog niet was, is contact opgenomen met Corendon. Deze gaf aan dat de bus wel kwam en we anders na 30 minuten nog maar eens moesten bellen. 10 minuten later vertrok er een groep die ook via Corendon had geboekt maar uit eerdere ervaringen had geleerd om zelf de transfer te regelen. Dankzij een zeer vriendelijke chauffeur mochten wij met deze privé transfer mee naar het vliegveld. Om te voorkomen dat de bus voor niets langs ons hotel zou gaan, is opnieuw contact opgenomen met Corendon. De dame die aan de lijn kwam was niet blij dat wij zo fatsoenlijk waren om dit even te melden, maar reageerde erg geïrriteerd. De Corendon bus zou echt wel komen, we hadden gewoon wat geduld moeten hebben. Corendon vindt het blijkbaar heel normaal om midden in de nacht meer dan een uur met twee jonge kinderen langs de kant van de weg te staan.
In het vliegtuig hoorde wij van andere gasten dat de bus ruim een uur te laat was, waardoor ze 1,5 uur hebben staan wachten....

  • Algemeen 3
op 30 september 2019 bestemming: Griekenland / Gouvia, reisperiode: september 2019

Park Hotel is beslist geen 4 *. Eten erg eentonig. Een van de liften was gedurende onze 2 weken helemaal buiten gebruik de andere is in die tijd 7 keer in storing gevallen , op 6 sept. zelfs een groot gedeelte van de dag. Bidet was buiten gebruik, zou in het hele hotel zijn afgekoppeld evenals de telefoon die het na een aantal dagen toch weer deed. In de eerste week 3 zenders op TV een Engelse, een Franse en een Duitse. In de tweede week plotseling BVN. Er is geen infomap met urgente info of telefoonnummers laat staan algemene info. Jammer van het mooie eiland dat je de vervuiling haast overal tegenkomt. De reis door Corendon is prima uitgevoerd hoewel de info over de parkeerprocedure bij Maasticht Airport ons nooit heeft bereikt.

  • Algemeen 5
op 29 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij zijn in Horizon Beach, volgens jullie 4 sterren hier hebben wij toch wel een aantal klachten. Ten eerste krijgen wij weinig keus met het eten ,vervolgens is het iedere dag hetzelfde waarvan ook nog het grootste gedeelte lauw is. Daarbij is vlgs ons toch als je all in hebt de drankjes allemaal gratis ,dit is ook niet het geval voor goed bier en cocktails moet je €5 extra betalen. De snacks die gepresenteerd worden is alleen popcorn of een boterham met ham. Dit is vlgs ons geen snack. Wij zijn 4 dgn buitenshuis moeten gaan eten om toch iets fatsoenlijke te hebben. Wij zullen dit hotel absoluut niet aanraden. Als positief willen wij opmerken dat aan het personeel niets op te merken is waren altijd even behulpzaam en vriendelijk

  • Algemeen 6
op 29 september 2019 bestemming: Turkije / Bitex, reisperiode: september 2019

De accommodatie Ambrosia was zeer slecht. Bij aankomst werden we al bijna opgelicht, we kregen een promotiekamer i.p.v. een standaard kamer (waar we extra voor betaald hebben tijdens de boeking). De kaarten om de kamer in te komen werkten slecht. Elke keer als wij de kamer verlieten moesten wij een bezoek brengen aan de receptie, om de kaart te heractiveren en als smoes kregen wij te horen dat het onze fout is, omdat wij onze mobiel "ertegenaan" hebben gehouden, terwijl wij ons mobiel niet eens gebruikten.

Daarnaast zijn er nog een tal aan punten die ik wil benoemen:
- Internet werkt niet (ik had ergens in een recentie gelezen dat het internet slecht is, maar het is nog erger, het internet werkt gewoon niet).
- Kapotte douchekop, - Telefoon werkt niet;
- Koelkast werkt slecht;
- Personeel weet niet wat ze doen en sommige zijn onbeschoft (met name de manager)
- Erg slecht eten.

Na een stevig gesprek die mijn vriend met de onbeschofte manager had heeft hij het voor elkaar gekregen dat de telefoon, douchekop en koelkast gefikst werd, maar het probleem met de kaart bleef.

Eén van de laatste avonden werden wij om 4 uur in de ochtend wakker gebeld, omdat zij dachten dat wij moesten uitchecken. Dit heeft onze hele nachtrust verpest. Ook waren er twee waakhonden die de hele nacht door blaffen, wat niet gemoedelijk was voor onze nachtrust. Het hotel organiseerde ook ieder weekend 2 trouwfeesten ( vrijdag’s en zaterdag’s ), dit was zeer vervelend voor alle gasten. Op onze laatste dag kwamen wij erachter dat de bagage kamer niet op slot kan en dat zij niet met een ticket systeem werken waardoor iedereen die kamer in kan lopen. Het hotel kon ons geen enkel garantie geven dat er niets zou gebeuren, ook niet nadat wij aangaven dat er veel waardevolle spullen zaten in de koffers. Er werd geen seconde met ons meegedacht.

Normaal gesproken ben ik echt geen zeikerd, maar ik vond dit hotel echt geen 4 sterren waard en al helemaal geen 700 euro! Wat ik het meest vervelende vond is dat ik niet serieus genomen werd en dat ik zelfs voor leugenaar werd uitgemaakt. Wij konden niet eens een normaal gesprek aan gaan met een manager. Een hotel met zoveel gebreken verdient in mijn ogen geen 4 sterren en zou ook niet op deze manier aangeboden mogen worden op de Nederlandse markt. Ik heb tijdens mijn verblijf geen 1 Corendon medewerker voorbij zien lopen, terwijl ik vaak wel de concurrent zag lop.

  • Algemeen 3
op 29 september 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2019

Wat een goede service. toen onze vriend in het ziekenhuis was opgenomen. altijd bereikbaar voor vragen. en heel belangstellend. top!!

  • Algemeen 10
op 28 september 2019 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2019

Één maand voor vertrek krijgen we bericht dat het geboekte hotel zal gesloten zijn op moment van de boeking. We krijgen 1 minderwaardig alternatief aangeboden. Voor andere gelijkwaardige alternatieven dienen we €600 bij te betalen. Er is geen enkele marge voor onderhandeling. Klantvriendelijkheid en service is beneden 0! Zelfs Ryanair doet hierin nog beter.

  • Algemeen 1
op 27 september 2019 bestemming: Griekenland / Ixia, reisperiode: augustus 2018

Op de terugweg heeft de chauffeur van de bus voor het vliegveld door zijn wilde gedrag om de koffers er uit te halen een diepe bloedende wond aan mijn scheenbeen veroorzaakt. Hij liep zonder excuus weg om de hostess te halen. Ook de hostess heeft geen excuus aangeboden maar ons alleen voor laten gaan in de rij bij de incheckbalie. Iemand die ook in de bus zat heeft mij verbonden. Het antwoord van Corendon was dat de chauffeur de EHBO doos uit de bus heeft gehaald (Waar was de doos?, niet in de bus) en mij heeft verbonden. Op Schiphol hebben ze ook gezorgd dat er een rolstoel voor me klaarstond omdat ik niet kon lopen maar dat heeft Corendon niet geregeld maar ikzelf. Wat een waardeloze organisatie is Corendon. NOOIT BIJ CORENDON BOEKEN. Ik betaal liever iets meer dan ooit nog met deze organisatie te gaan. Cofendon vindt de situatie erg vervelend maar heeft er alles aan gedaan om me zo goed mogelijk bij te staan. Het enige advies wat ik van de hostess kreeg dat ik op eigen kosten natuurlijk een taxi kon nemen naar het ziekenhuis maar dat ik dan zeker mijn vlucht zou missen. Kortom Cor en Don jullie organisatie is waardeloos en alleen de centen zijn belangrijk. Mensen tellen niet mee.

  • Algemeen 1
op 26 september 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2019

De reis (de locatie, het eten, de vlucht,..) waar zeer goed. MAAR als je iets wil vragen krijg je van Corendon enkel standaardmails of is het zogezegd de schuld van een van hun partners.
Wij reserveerden een plaats op de parking in Zavemtem, we kregen van de partner van Corendon een mail waarin we dit konden annuleren. We deden dit tijdig en veronderstelden dus dat we ons geld terug zouden krijgen, maar Corendon blijft beweren dat we hen moesten gebeld (!) hebben. Ik stuurde verschillende e-mails, maar dat was blijkbaar niet voldoende. Bovendien was de dame aan telefoon erg onvriendelijk en wou ze niet geloven dat ik een mail van hun partner had gekregen. Ook toen ik hiervan printscreens stuurde werd ik afgewimpeld.

  • Algemeen 2
op 25 september 2019 bestemming: Griekenland / Agios Gordios, reisperiode: september 2019

We hadden een reis naar het Griekse eiland Corfu geboekt voor 5 personen. De reis was prima in orde en goed geregeld. Bij aankomst stond de hostess van Corendon ons al op te wachten, zij gaf de volgende dag uitleg over de locatie. We hadden gedurende de week een klein probleem en daar werd door de hostess snel en goed op gereageerd. De dagtoer over het eiland was goed geregeld door Corendon. Aan het eind van de week stond de taxi weer keurig op tijd klaar om ons op te halen en op de luchthaven stond de hostess ons weer op te wachten. De vluchten heen en terug waren prettig. Allemaal heel goed en netjes geregeld door Corendon!

  • Algemeen 10
op 23 september 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: september 2019

Hotel is goed, eten redelijk voor prijs/kwaliteit. Zee zeer vuil, stinkt . Riool komt uit in de zee vlak bij hotel. Vloer van hotel wordt midden op de dag in de was gezet waardoor gasten niet met de lift naar hun kamer konden.Bediening bij poolbar was erg slecht, met name door vrouewlijke barmedewerster die de Italianen als eeste hielp en de Hollanders liet staan, en zeer chagerijnig was. Zwembad wordt schoongemaakt als er gasten aan het zwemmen zijn, dit kan niet. Doe dit smorgens vroeg of sávonds.

  • Algemeen 8
op 22 september 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: september 2019

Vertrokken vanaf Maastricht. Heel slecht engels sprekende crew want nederlands konden ze niet! Alles was heel slecht verstaanbaar en gaf me een heel onveilig gevoel zowel bin de heenvlucht als ook de terugvlucht.
Je kon ze allemaal echt niet verstaan dus als er een calamiteit zou geweest zijn hadden we een serieus probleem gehad. Nooit meer Corendon voor ons.

  • Algemeen 2
op 20 september 2019 bestemming: Spanje / Benalmádena, reisperiode: september 2019

Hotel Paladium was fantastisch! De hostes van Corendon waardeloos! Mirian Koster(de hostes) stapte bij ons in de bus voor transfer naar hotel,en vertelde dat ze 4 kinderen had en dus erg druk! Ze is bij de aangekondigde meeting niet verschenen,we hebben haar de hele vakantie niet meer gezien!!! Nogmaals, hotel was super!

  • Algemeen 8
op 19 september 2019 bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: september 2019

Alles was goed geregeld bij Corendon, wel kregen we 2 weken voor vertrek andere vliegtijden maar daar hadden wij geen problemen mee. Op de heen en terugtransfer was er een hostess bij van Corendon bij.

  • Algemeen 9
op 19 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij hebben onze vlucht via Corendon geboekt. Besloten net iets meer te betalen voor ons viegticket en via Corendon te boeken zodat we prettige vliegtijden zouden hebben. Zo zouden we op de terugweg rond 15 uur in Amsterdam aankomen aangezien we nog een toch naar huis hebben en de dag erna moeten werken was dit een pre. Twee weken voor vertrek worden zonder enig bericht de vochttijden aangepast waardoor we nu pas om 23.30 uur in Amsterdam aankomen. Was dit van te voren bekend geweest dan hadden wij NOOIT en te nimmer deze vlucht geboekt. Wat een bedrog!

  • Algemeen 1
op 18 september 2019 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: september 2019

Het hotel was als vanouds, voor de 3e keer. De terugvlucht vreselijk. Op rij 1 voor mij zat een dronken dame die constant haar armen en lange haar naar achteren gooide. Mijn tafeltje heb ik afgedekt met het tijdschrift. De stewardessen deden er niets aan. De dranklucht was verschrikkelijk. Hoe was het mogelijk dat dit kon gebeuren?

  • Algemeen 5
op 18 september 2019 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2019

Activiteiten via Corendon geboekt. Griekseavond, achteraf vergeleken met andere maatschappij €20,00 p.p. te veel betaald.
Scooter gehuurd, na 1 uur erop gereden te hebben zijn we onderuit gegleden, gelukkig goed afgelopen. Contact opgenomen met Corendon, wij moesten van hun contact opnemen met de scooterverhuurder ( werd verder niet gevraagd hoe het met ons ging). Scooterverhuurder heeft het verder met ons afgerond, van Corendon niks meer gehoord.

  • Algemeen 7
op 17 september 2019 bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: september 2019

Dit was onze eerste ervaring met Corendon tevens de laatste ! Heenvlucht was verlaat, wat ons een dag vakantie kostte, terugreis was i.p.v. 23.59 uur, 5 uur later! Omdat wij die dag om 12.00 uur de kamer moesten verlaten, hebben wij bij het hotel getracht de kamer een dag langer te behouden, aangezien wij deze dag 14 uur moesten overbruggen! Het Hotel vertelde ons dat het vol zat. Toen hebben wij onze reisleiding Robbert en Tina van Corendon benadert, deze hebben ons dagen in het ongewis gelaten en tot op heden niets meer van vernomen! Toen hebben wij het zelf geregeld, bij het hotel naast ons hotel Bellevue, bij Slavyanski hebben wij met nog twee Nederlandse stellen een kamer geboekt!
Corendon, ik vind dit echt onder de maat, om zo met klanten om te gaan, eerst een dag afpakken, en daar via Elmar reizen een compensatie van 25,= p.p. aan te bieden, maar voor de rest is jullie service beneden peil!
Wij reizen regelmatig, en hebben al heel veel landen bezocht, maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt!
Ook triest van Robbert, om niets meer van zich te laten horen, en stiekem een andere reisleider op onze bus te zetten bij het ophalen van hotel naar vliegtuig , en dan wel in een andere bus plaats te nemen!!

  • Algemeen 4
op 17 september 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2019

Organisatie was goed, zeker de dag-excursie, super geregeld. Het appartement van Olga’s paradise was geen paradijs. Alles in slechte verouderde staat en niet schoon. Alleen het zwembad zag er goed uit.

  • Algemeen 7
op 17 september 2019 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: september 2019

Terugreis .Klacht van nachtmerrie vlucht corendon. Mijn naam is tonny van boxel ik heb een progresiece spierziekte in een van de sterkste vormen DVN, polyneuropathie,diabeet,chronische zenuwpijn, chronisch vermoeidheidssyndroom en slecht zicht door retinopathie. Ik verplaats me inmiddels sinds twee jaar alleen nog maar in een aangepaste rolstoel ik kan max 30 meter lopen afhankelijk van dag en pijn. Ik heb een heerlijke vakantie gehad 12 dagen antalya met een vriendin de heenweg verliep goed we werden naar het vliegtuig gebracht en zaten op rij vijf die dag ook wel de max maar ik zag dat er voor de zekerheid ook een gangpadrolstoel aanwezig was keurig dus.de terugweg verliep heel anders. We werden op het vliegveld goed geholpen en direct door de douane geloodsd we hoorden dat we in rij 24 zaten ik heb meteen aangegeven dat ik dit niet kan mits ze een gangpadrolstoel hadden oh dat was vast geen probleem. Weldus. Terug naar huis het was zo vernederend vliegtuig vol we kregen rij 24 en er was geen vliegtuig rolstoel dus ik moest lopen na een rij of vier kon ik niet meer en zakte ik door de knieen ik heb 20 rijen op mijn handen en voeten als een hond moeten kruipen. Zo vernederend. En ze vroegen niemand of ze wilden ruilen. Ik ben zo overstuur en zo boos! Met dank aan cor en don !
Zo een supervakantie gehad waarom moest hij zo eindigen.en hoe kom ik straks het vliegtuig uit. Jose had al aangegeven dat er een vliegtuig rolstoel aanwezig moet zijn.ik gan niet weer kruipend het vliegtuig uit. Ik kan niet naar het toilet want dat is te ver dus moet maar gewoon in mijn broekplassen.tot over maat van ramp sinds vanmorgen diarree dus huppekee hoe loopt dit af net voor de opgelopen pijn extra morfine moeten nemen. En ja alles was van te voren doorgegeven en geregeld ze zouden alles goed regelen. op de heenweg rij 5 en vliegtuigrolstoel aanwezig. Op het vliegveld in turkije ook keurig begeleid en overal voorrang maar eenmaal bij het vliegtuig viel er niets te wisselen of wat dan ook. Er waren twee koppeltjes die wel wilden ruilen maar dat was maar twee rjjen voor ons. Ik blijf die gezichten van al die passagiers voor me die naar me keken van ah wat zielig.dat zal ik niet snel vergeten. Ik wilde graag volgend jaar een keer alleen reizen. Maar dat durf ik nu niet meer. En nee klm kan ik niet betalen. Ik heb niet eens een glaasje water aangeboden gekregen of dat ze vroegen hoe het met me ging. Geloof me dit gaat een grote klacht opleveren. Wil iedereen die in de vlucht van 14.00 vanaf antalya vloog landing rotterdam dit aub ook voor mij doen. Ik moet er nog om huilen ku n je je voorstellen ga gewoin thuis eens in de kamer opje handen en voeten zitten en doe dan net alsof je met veel pijn 20 rijen in een vol vliegtuig als een hond huilend van de pijn door moet kruipen ik heb me nog nooit zo vernederdgevoeld met dank aan corendon. Ik heb nog steeds pijn in knieen onderbenen handpalmen en rug.
OPROEP WIE HEEFT ER OP DEZE DONDERDAG OM 16.00 MET CORENDON VANAF ANTALYA GEVLOGEN NAAR ROTTERDAM EN HEEFT GEZIEN WAT MIJ IS OVERKOMEN EN HEEFT MISSCHIEN EEN FOTO GEMAAKT OF HEEFT GEZIEN EN WIL HET DELEN .
Ik moet er nog om huilen ku n je je voorstellen ga gewoin thuis eens in de kamer opje handen en voeten zitten en doe dan net alsof je met veel pijn 20 rijen in een vol vliegtuig als een hond huilend van de pijn door moet kruipen ik heb me nog nooit zo vernederdgevoeld met dank aan corendon. Ik heb nog steeds pijn in knieen onderbenen handpalmen en rug.
Ik heb progresieve dvn in vergevorderd stadium uitbehandeld maar nog niet opgegeven.en zit altijd in rolstoel heenreis ging welgoed rij 4 en gangpadrolstoel aanwezig. Ik be n nu net thuis na een super vakantie met een vriendin die ik al 35 jaar ken.nu kapot met extra morfine en fenthayl in bed. Van de bemanning nog geen glaasje water of koffie om bij te komen.ik ben nog nooit zo vernederd GEWEEST. Zie mijn facebook voor het gele verhaal ik wilde nog een keer proberen om alleen te reizen. Maar die droom is weg ik durf niet meer. Ik moet er nog om huilen ku n je je voorstellen ga gewoon thuis eens in de kamer op je handen en voeten zitten en doe dan net alsof je met veel pijn 20 rijen in een vol vliegtuig als een hond huilend van de pijn door moet kruipen ik heb me nog nooit zo vernederdgevoeld met dank aan corendon. Ik heb progresieve dvn in vergevorderd stadium uitbehandeld maar nog niet opgegeven. En nog meer aandoeningen zoals eerder vermeld.en zit altijd in rolstoel Ik ben nu net thuis na een super vakantie met een vriendin die ik al 35 jaar ken.nu kapot met extra morfine en fenthayl ( opiaten) in bed. Van de bemanning nog geen glaasje water of koffie om bij te komen.ik ben nog nooit zo vernederd geweest en elke keer dat ik mijn ogen sluit zie ik een heel vliegtuig met mensen die me aankijken en een stewardess die me aankijkt van stel je niet aan en aan mijn linkerarm blijft rukken.het lijkt wel of hi j uit de kom was.
Lig onder mijn dekbed op de bank beneden,geen energie,nog vol van emoties van gisteren zie steeds hetzelfde filmpje voor me, buikloop, veel pijn en koud.
Maandag kan ik op controle on te kijken of er behalve geestel jke ook lichamelijke klachten zijn aang ericht. Ik heb er op gestaan dat ze rotterdam belden voor een gangpadrolstoel die was er gelukkig bij aankomst de mannen die me ophaalde en een jonge dame spraken van grote schande. Ik moest er werk van maken eb dat doe ik bij deze dan ook ik wil dat deze klacht wordt neergelegd bij de directie want hij gaat ook naar de kranten de vakantieman en nog veel meer.het js een litteken voor het leven hielang dat ook nog mag zijn. De hele vlucht van vier uur heeft de bemanning mij genegeert terwijl je aan mij ko n zien dat ik nog heel overstuur was. Geen glaasje water of kopje koffie j a als ik maar betaalde dat heb ik geweigerd. Ik kreeg van een lieve vrouw die doorvloog naar eelde een flesje water. Geen sorry geen heeft u zich gewond echt als ik eraan denk wordt ik nog misselijk gelukkig had ik maandverband voor want ik heb dus echt in mijn broek moet en plassen.bij aankomst in de vertekhal was er niemand van corendon aanwezig dat moest maar via mail. Ik hoop vannacht niet weer een nachtmerrie te krijgen.

  • Algemeen 1
op 16 september 2019 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: september 2019

Geen Nederlands sprekende stewardessen, belachelijk. Vies vliegtuig!

  • Algemeen 4
op 16 september 2019 bestemming: Griekenland / Chersonissos, reisperiode: september 2019

Na een uitgestelde landing, eindelijk op Kreta aan gekomen. Nergens werd aan gegeven welke bus we moesten hebben of waar we moesten staan. We moesten aan andere reis organisatie’s vragen waar onze bus stond. Eenmaal in de bus werd de hotel omgeroepen door de chauffeur. Wij achter in de bus verstonden er niks van. Reis begeleider van Corendon heeft hele rit niks gezegd. Een maal aan gekomen kwamen we bij het hotel aan. Na een nacht boven een discotheek gelegen te hebben, Hadden we de reisbegeleider van Corendon gevraagd om een andere kamer. Hier kregen wij het antwoord op: Dit is wat u geboekt heeft. Ik noteer het en bel u later terug. Ik ben nooit terug gebeld. Toen had ik het hoofdkantoor van Corendon gebeld, waar ik via de telefoon gewoon uitgelachen werd en het zelfde antwoord kreeg. Veder kwamen de foto’s,kwaliteit,voorzieningen niet overheen met wat vermeld op de site. Na wat klachten heeft het hotel ons een andere kamer aangeboden. Corendon heeft ons voor ledig in de steek gelaten. Zijn er totaal niet voor hun reizigers. Dit was mijn eerste en laatste ervaring met Corendon.

  • Algemeen 1
op 15 september 2019 bestemming: Turkije / Tosmur, reisperiode: augustus 2019

Ben voor de eerste keer met begeleiding gereisd, ivm zware longziekte, alleen maar lof, heel goed geholpen, vriendelijke mensen. Alleen jammer dat Corendon op Antalya vliegt dus drie uur in de bus naar Alanya , Gazipaza is half uurtje, daarom 9 anders 10

  • Algemeen 9
op 13 september 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2019

Hun geven aan dat er duidelijk stond waar je moest parkeren. Terwijl wij lang hebben gezocht en het niet gevonden hebben. En hun vergoeden niet de kosten

  • Algemeen 1
op 13 september 2019 bestemming: Griekenland / Agia pelagia, reisperiode: september 2019

Ook wij (4) personen kregen 2 weken voor vertrek te horen dat onze vluchttijden waren gewijzigd. Vertrek savonds ipv s'ochtends vroeg en terug stond 23.59 op de tickets wat uiteindelijk 4.30 de andere morgen is.
Corendon heeft nadat wij gebeld hebben geregeld dat wij 1 dag extra in onze kamers mochten blijven met all inclusive. Dit werd voor alle Nederlanders in ons hotel geregeld. Zeker 10 kamers schat ik zo.
Prima geregeld en super mooi hotel. Heerlijke vakantie gehad

  • Algemeen 10
op 12 september 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2019

Ik ben via corendon dutch airlines naar Egypte, Hurghada gegaan, maar aangekomen in het hotel (stelle beach resort) mochr ik niet in het zwembad zwemmen met mijn bourkini! Ik heb de shock van mijn leven gehad! Dit had ik niet zien aankomen, want nergens op de site van corendon, onder dit hotelnaam staat dit beschreven!! Ik vind dat corendon de klanten beter moer screenen op dit soort dingen, want mijn hele vakantie is hierdoor verpest. Ik heb een klacht ingediend bij corendon om een deel van mijn geld terug te eisen, doordag ik geen gebruik heb kunnen maken van de zwembaden in het hotel. Triest dit!

  • Algemeen 1
op 11 september 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2019

Corendon, zeer slechte service. Nooit meer!
Op zaterdag 7/9/19 aangekomen op palma de Mallorca, koffer weg. Dus geen kleren, zwemkleding, slippers etc voor mijn zoontje van twee en mijzelf. Daarna te horen gekregen dat ons hotel volgeboekt was en we naar een ander hotel aan de andere kant van het eiland verplaatst zouden worden (veel verder en langer in de bus). Niet mee akkoord gegaan. Echt een dikke rel geworden, daarna konden we ineens wel naar ons oorspronkelijke hotel gebracht worden. Het is inmiddels woensdag 11/9/19 en nog steeds geen koffer. Loze beloften, niemand weet ergens van of trekt zich ergens wat van aan. Dat een koffer kwijt raakt, oké kan gebeuren, maar de service daarna is gewoon bar slecht. Nooit meer Corendon voor mij. Helemaal klaar met deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 10 september 2019 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: augustus 2019

Na het lezen van alle recensies was ik behoorlijk angstig om met Cor en Don te vliegen maar gelukkig was onze reis op en top. Niks op aan te merken, Vluchttijden, stoelen, baggage alles was perfect gegaan. Bedankt. Soms heb je pech en wij hadden veel geluk en ja onze hotel in Turkije een waar paradijs.

  • Algemeen 9
op 9 september 2019 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2019

Zo te zien zijn wij niet de enige die een slechte ervaring heeft met Corendon! Dit is helaas de 4 keer. Dachten geef een s nog een kans maar helaas dit keer een 5 sterren hotel die zijn sterren niet waardig is. Hebben dit netjes aangegeven bij de reisbegleider, die geeft dood leuk een antwoord dat de hotel waar wij ons bevinden als 5 sterren is geregestreerd (Infinity by Yelken Kusadasi) Wat een grapjas is Erhan, dat was die ook namelijk in de bus. Wij vragen niet om een kroeg die langer open is maar een fatsoenlijk hotel die wel zijn sterren waardig is.

Uiteindelijk heeft meneer een andere Hotel geregeld. Palm wing Ephesus mischien prima wel ver buiten Kusadasi.
Wij hadden nog 2 vragen de dagen die wij als 2 sterren hebben doorgebracht graag vergoed zouden willen zien en met meneer face to face willen spreken over de aangeboden hotel.

Geld retour is geen optie wordt er gereageerd.
Maar helaas na onze laatste bericht reageerd meneer niet meer. Met uitrekken zou hij zeker denken dat ik het keer ga opgeven. Helaas voor meneer. Deze keer gaan ze het maar goed maken....

Er zijn maar enkele personeels leden die begrip hadden en die ook niet begrepen waarom de managment niet juist handeld.

  • Algemeen 1
op 9 september 2019 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2019

Ik kan heel kort over zijn: slechte service, slechte hotel, slechte vlucht. Alles is slecht aan Corendon. Betaal iets meer en boek bij een andere vakantie aanbieder. Dan geniet je echt van je vakantie.

  • Algemeen 2
op 9 september 2019 bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: september 2019

Hotel al muradi Skanes was goed. Schoon en aardig personeel. Alleen ik vraag me af waarom ze een reisleider hebben. Zowel op de heenreis als terugreis wordt er niets gezegd terwijl ze wel meerijden in de bus. Je wordt niets eens welkom geheten o i d . Bij aankomst vliegveld wordt niet gezegd bij welke balie je kan imchecken etc. Bij heenreis wordt alleen gezegd de eerste stop is over een half uur. Welk hotel wordt er niet bij vermeld. Het enige wat ze doen is de hele week appjes sturen ,kreeg er minstens 20,welke excursies ze hebben en dat ze die voor je willen boeken . volg x geen tunesische reisleiders meer. Of leer ze eerst maar eens wat service verlenen is. Dat bestaat niet uit appjes sturen. De vrouwelijke reisleidsters was alleen druk bezig met de Tunesische reizigers.

  • Algemeen 7
op 9 september 2019 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2019

Sea Paerl Hotel kusadasi. Turkije geen 4sterren waard. Slecht eten steeds de zelfde van de dag ervoor dat terug komt.slecht matrassen niet te slapen op harde veren, veel nacht lawaai, dronken mensen niet aan te raden.zeer slecht hotel Sea Paerel hotel .....

  • Algemeen 1
op 8 september 2019 bestemming: Griekenland / Ixea, reisperiode: augustus 2019

Reis was prima, hotel goed, zwembad super. Maar het eten was zeer slecht cijfer een 3. Koud, geen smaak, droog, geen variatie, flauw, slechts opmaak.

  • Algemeen 6
op 8 september 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2019

Zowel vertraging bij de heenvlucht als terugvlucht + bagage

  • Algemeen 1
op 7 september 2019 bestemming: Curaçao / sint willibroders, reisperiode: augustus 2019

We zouden een familie kamer krijgen. 1 dag gratis auto.
niet gekregen. wel in januari geboekt.
Mensen gesproken 6 weken van tevoren geboekt, krijgen het wel.
nog goedkoper ook ,krijgen eerste keus.
wij betaalde veel meer als je vroeg boekt,

  • Algemeen 7
op 5 september 2019 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2019

Omdat we met de eerste en de laatste dag zijn genaaid met de dagen,kwamen heel laat in de nacht aan de 1e dag en de laatste dag weer snel weg.

  • Algemeen 7
op 2 september 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018

Het hotel waar wij inzaten was super slecht
Bij Corendon beklaagt over veel punten van het hotel.
maar worden niet serieus genomen
Volgens Corendon lag alles aan ons zelf

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2019

Dit jaar voor het eerst een reis geboekt bij corendon en voor ons dus ook gelijk de laatste keer. Stoelen gereseveerd en betaald maar niet je plaatsen krijgen we reisen met kleine kinderen en dan zit je niet eens bin elkaar ondanks je reservering.We hebben een reis geboekt samen met vrienden en aangegeven dat we bij elkaar/naast elkaar willen verblijven was uiteraard geen probleem, toen aankwamen bleek dat wel degelijk een probleem en moesten we bijbetalen om dat toch nog te krijgen een opdringerige dame van corendon die je excursies Aan wil smeren die via corendon 4 keer zo duur zijn mijn advies aan mensen die toch via corendon boeken vraag voor excursies advies in je hotel maar boek niet bij corendon scheelt je opdringerige juweliers waarvan je toch wel weet dat je belazerd word en een hoop geld. Terugweg zelfde gedoe met de stoelen.
Kort gezegd lijkt corendon een prima maatschappij totdat je geboekt en betaald heb dan is er van de klantvriendelijkheid niks meer te merken en voor de mensen die denken dat corendon voordeliger is, aangezien service niet in hun woordenboek voorkomt en je voor alles maar ook echt alles extra moet betalen betaal je uiteindelijk bij corendon meer dan bin andere maatschappijen nee voor ons echt NOOIT meer

  • Algemeen 2
op 30 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij hadden geboekt voor de Dinsdag en hebben ze bij Corendon zomaar naar de woensdag gezet omdat ze niet meer vliegen op Kreta op de Dinsdag in September. Vervolgens is onze terug vlucht ook al niet op de woensdag maar stond er 23.59 wat dus nu blijkt dat dit donderdag 05.30 word. Nooit problemen gehad met Corendon waar wij al 10tallen jaren mee vliegen maar nu verdienen ze echt geen rode loper. Ik heb in de revieuws gelezen dat dit geintje al vanaf Augustus speelt. Dus vraag mij af waar hun klantvriendelijkheid is gebleven. Ons vertrouwen is weg omdat de medewerkster zegt dat dit aan Schiphol ligt hahaha als hun geen vlucht inboeken kan er geen vlucht vertrekken! Van te voren weten jullie dat een vlucht vertrekt op een bepaalde datum dus reserveer hem dan ook op schiphol en kom niet met smoesjes. Jammer dit!

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2019 bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: juni 2019

Klacht afhandeling door het zogenaamde vriendelijke Corendon van misstanden over de kamer nr 168 Hotel Perla Marina Nerja Spanje
We hadden twee (gelijkwaardige) kamers geboekt Onze kamer was een soort langwerpige ruimte naast washok met intern een lange gang(verhoogd) met op en af trappen!!! en geen balkon ook geen frans balkon ( alleen hekje) geen enkel uitzicht (hoge muur op circa 1 meter) en geen licht inval na aankomst en bezoek kamer direct geklaagd bij receptie en andere kamer gevraagd . Dit continu op en afstappen zou problemen geven Onze medereizigers (kamer nr 170) hadden een normale kamer met balkon en wat uitzicht en licht. (zoals geboekt) Tussen de kamers was (kwam)een kamer vrij (nr 169) welke gelijkwaardig was met nr 170 maar die mochten wij niet betrekken Moest volgende dag weer terugkomen om te kijken of er een mogelijkheid was voor een andere kamer. Dit drie dagen herhaald toen de vierde dag was er een kamer. Na bezoek kamer (zelfde soort kamer als onze reisgenoten) bleek dat wij daarvoor ter plaatse veel geld pp moesten bijbetalen dit waren wij niet van plan dus we mochten niet naar de andere kamer!! inmiddels ook van last van de knieën De receptie kom hiervoor(prijs extra) geen enkele uitleg geven die stand hield of logisch was (zelfs geen excuses) alleen bla bla en onzin argumenten. Inmiddels bleekt dat elke ochtend om 7.30 het washok/opslag naast onze kamer in gebruik kwam met het enorm dichtslaan van deuren (geen deurstopper) dit ook enkele malen aangegeven zonde resultaat en of enige actie Uiteindelijk ook klacht ingediend bij reisleiding van Corendon ter plaatse en klachten form ingevuld. Er werd aangegeven door receptie dat wij een ""goedkopere"" kamer hadden?? hiermee ben ik het zeker niet eens (gelijkwaardig geboekt een zelfde prijs / periode/ een boeking enz dus op zijn minst zouden wij recht hebben op restitutie plus een vergoeding voor de last/tijd/ ongemak enz ) Kortom deze een officiële klacht (met stukken en foto's.) ingediend.
Hierbij de reactie van Corendon die voor zich spreekt.
Beste heer
Wij hebben uw e-mail ontvangen en sturen u hierbij onze reactie.
U heeft bij ons een vakantie geboekt naar Spanje. Wij vinden het erg jammer dat u niet geheel tevreden bent teruggekomen en daarom bij ons een klacht heeft ingediend. Corendon streeft er naar een zorgeloze vakantie te bieden, waarbij wij de ANVR reizigersvoorwaarden als leidraad gebruiken.Wat vervelend dat uw kamer niet naar wens was. Bij boeking heeft u er voor gekozen om voordeelkamers (economy) te boeken. Voordeelkamers zijn vaak gelijk aan de overige kamers. Echter, in sommige gevallen kunnen deze qua ligging, inrichting,grootte en faciliteiten afwijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ontbreken van een balkon/terras, een andere locatie in een bijgebouw en/of het ontbreken van uitzicht.
Het kan zo zijn geweest dat het hotel nog één echte voordeelkamer had. U heeft deze gekregen en uw reispartners hebben in dit geval dan geluk gehad en een standaardkamer ontvangen. Wij kunnen ons voorstellen dat u dit neer geheel eerlijk vind, maar u heeft wel de kamer gekregen die u geboekt heeft. Wij gaan daarom ook niet over tot een vergoeding.
Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wat en kul !! verhaal, en reactie op een klacht van een klant het zelfde lul verhaal als in Spanje door hotel werd aangegeven !!
Een reisbureau onwaardig en klant onvriendelijk deze reactie op een reis van 15 dagen met vier volwassenen.
Verder over antwoord vier weken doen pfff
Voordeelkamers zijn bekend maar dit was een hok geen kamer en zeker de enige in het hotel.
Een reactie van “klanten service??” had bv kunnen zijn het spijt! Ons, u heeft wel een punt maar is helaas niks meer aan te doen gezien de regeltjes in Spanje met verdeling kamers ‘ we hopen dat u ondanks dat toch een fijne vakantie heeft gehad en hopen u toch later nog eens van dienst te kunnen zijn als doekje voor het bloeden hierbij bv een bloemetje
En we zullen trachten dit hok voor andere klanten uit ons boeking systeem te halen

  • Algemeen 4
op 29 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Chersonissos, reisperiode: augustus 2019

Slecht vliegtuig chagerijnige medewerkers. Je zou een bericht krijgen om alles goed te bespreken. Dat gebeurt niet. Gewoon slecht!

  • Algemeen 2
op 28 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018

Ik vond het een super fijne vakantie, goede begeleiding door Corendon.
Alles stipt op tijd. Fijne vlucht. Bij aankomst alles goed geregeld, hotel exact zoals de gids beloofde........droomhotel.

  • Algemeen 9
op 27 augustus 2019 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: augustus 2019

Excursie juwelier Storks
Op woensdag een excursie geboekt om er even tussenuit te zijn. Een excursie naar een waterval in Antalya om vervolgens naar een aquarium te gaan, het grootste tunnelaquarium van de wereld. Daarna 3 uur winkelen in antalya en o ja.. ook nog even een juwelier bezoeken. Juwelier 'Storks'.
Een juwelier die langs de snelweg staat.. hele rare plek voor een juwelier..
Waar bussen vol toeristen heen geloods worden.. geen eén Turkse inwoner zijn/haar inkopen doet.
In de bus werd verteld door de reisleiding: hier moet u uw sieraden kopen! NERGENS goedkoper dan hier! 60% korting voor mensen van Corendon!
Eenmaal binnen een praatje aangehoord. Een massajuwelier was het. We werden aangesproken door een Turkse medewerker die nederlands praatte. Hij verloor ons geen seconde uit het oog. Hele vervelende manier van verkopen. Hij volgde ons langs elke etalage en probeerde ons vanalles aan te smeren. Nam ons mee naar achteren want ik had een mooie ring gezien. €1210 eu stond er op het prijskaartje... maar omdat wij het waren 450eu.. dat was nogal een verschil.
Aanbetaling van €100eu gedaan. De beste man wou weten wanneer wij terugvlogen en hoelaat. Wij vonden dit al heel apart. Maandag de 26ste zeiden we, en we vlogen vroeg. Dan werd de ring zaterdag eind vd middag gebracht... heel apart dat ze 4 dagen nodig hadden om een ring te verkleinen, maargoed, hier zochtten wij niks achter. (even tusenhaakjes: zondag zijn de winkels dicht)

Toch met een heel raar gevoel daar weg gekomen. Daarna gewinkeld in Antalya, en toch nog even verschillende juweliers binnengelopen: en wat bleek; mijn ring, dezelfde ring, bij een stuk of 10 juweliers, 14 karaat goud met mijn zelfde Zultanite steen: tussen de 140-180eu !! en binnen een halfuurtje kon mijn ring kleiner gemaakt worden.
En elke juwelier in Antalya zei ons : niks kopen bij juwelier Storks. Dit zijn oplichters. Elke dag krijgen wij toeristen bij ons in de winkel die zeggen opgelicht te zijn bij Storks.

Weer thuis in het hotel keken wij op internet en jahoor: je hoeft maar in google in te tikken juwelier antalya storks, of excursie corendon juwlier; het regent klachten op internet! Allemaal dezelfde klacht: sieraad gekocht bij storks, deze werd de avond voor vertrek geleverd in het hotel zodat de toerist het sieraad niet meer kan laten taxeren en vervolgens in Nederland erachter komen dat het sieraad 4x minder waard is dan dat jij ervoor hebt betaald.
En hoe dit kan? > commissies. Wij hebben de aflevering van kees van der spek 'oplichters in het buitenland antalya' bekeken (kijk dit gerust even terug als u tijd heeft) en alles werd ons duidelijk. Precies dezelfde excursie en precies dezelde juwelier. Hier had een mw. Trouwringen van 1850eu gekocht en in Antalya stad getaxeerd: 700eu.

Ook 'sponsort' de juwelier de hele excursie... de buschauffeur, de reisleiding: iedereen vangt geld voor het feit dat de toeristen naar die juwelier gebracht worden en wij als toerist komen van een koude kermis thuis.

Bezoek aan de waterval onder verwachting; van een grote afstand kon je een foto nemen met de waterval op de achtergrond. Zelfde gold voor het aquarium; het tunnelaquarium viel vies tegen. Met daarna het tripje naar de juwelier waar de hele excursie om draaide. Winkelen niks op aan te merken in Antalye trouwens.

Ik neem aan dat jullie als Corendon hiervan op de hoogte zijn. Het intternet staat er trouwens vol van. Ook de andere excursie op het lijstje wat wij kregen van corendon worden de toeristen tegen hun zin naar een lederenshop of tapijten winkel gebracht: JE VRAAGT HIER NIET EENS OM. Het zit bij de excursie in. Je denkt dat je een goede deal te pakken hebt en vervolgens laat je je aankoop taxeren en is je aankoop veel minder waard! Absurd dat corendon aan deze oplichterij meewerkt, want dat is het.

Na bij thuiskomt op hotelkamer heel veel klachten op internet gelezen te hebben en de aflvering van kees van der spek te hebben bekeken (bekijk deze a.u.b als u nog twijels heeft over onze klacht), was het voor ons duidelijk: wij wouden onze 100eu aanbetaling terug. Wij waren echter niet van plan 450eu voor de ring te betalen terwijl wij dezelfde ring in Antalya konden kopen voor 140-180eu.
Ook werd er op internet en in de reportage gezegd dat je er op het vliegtuig tijdens te terugreis uitgepikt wordt. Er staat iemand met een bordje met jou naam erop en ze willen dan een kaartje of stempel van jou hebben zodat ze belasting terug kunnen vragen van 350eu.. verdienen ze er ook nog een 350eu bovenop.
Rara wat ons gebeurde op het vliegveld om 5:00uur sochtends?? ja.. precies hetzelfde!


Reactie reisleding
Met Storks gebeld, want wij wouden natuurlijk de aanbetaling terug. Na 3x gebeld te hebben en elke keer te horen gekregen 'ja mw u wordt nu direct teruggebeld' eindelijk iemand te pakken gekregen van Storks: 'nee hoor dit kan niet. De aanbetaling kan u niet terug krijgen.'
Ons hele beklaag gedaan aan de telefoon. Alles wordt ontkend en er wordt overheen gepraat. Bij de vraag waarom de sieraden pas een avond voor vertrek worden geleverd? Of in ons geval pas zaterdagavond terwijl wij maandagochtend terug vliegen?: ''allemaal voor de veiligheid mevrouw. Het sieraad kan ook kwijtraken he op vakantie''
Nouja dit lijkt mij als toerist jou eigen verantwoordelijkheid en absoluut geen gegronde reden om een sieraad zo laat pas te leveren dus wij geloofden hier natuurlijk niks van.
En op de vraag: 'Wat als wij het sieraad in Nederland taxeren en het een veel lagere waarde heeft? Krijgen wij dan het verchil terug?': nee dat kon niet.. de taxatie doet Storks zelf en daar moesten wij het maar mee doen.

Vervolgens van corendon geappt en ons hele verhaal gedaan, precies hetzelde wat wij hier hebben geschreven en haar reactie was weliswaar zó onrespectloos: het kwam door de nederlandse journalist die leugens heeft verspreid (kees van der spek) en het was belachelijk dat wij corendon niet geloofden. En wij moesten maar naar de poltie, ze vond het belachelijk het beklaag wat wij deden. Wij waren uberhaupt op vakantie, we moesten maar genieten van onze vakantie en van de momenten genieten want er waren ook mensen die op dit moment ziek waren en helemaal niet konden vliegen, waar houdt u zich mee bezig? U krijgt het geld terug en appt u mij maar niet meer.

Met een woord: VERBAASD. Met open mond deze reactie gelezen. Wat is dit voor onzettend onproffsionele reactie van de reisleiding? Wij worden en voelen ons op vakantie opgelicht, mogen wij daar ons beklaag niet over doen? Andere mensen zijn ziek en kunnen op dit moment niet vliegen, ja en?? daar hebben wij niks mee te maken. Alsof wij erop zitten te wachten om tijdens onze vakantie een hele rompslomp aan telefoontjes en appjes te moeten plegen omdat wij door corendon langs een juwelier worden geleid die aan oplichtingspraktijken doen!
Echt asociaal vinden wij deze reactie en dat hebben wij haar later ook verteld en gezegd dat wij de reactie niet normaal vonden en het gesprek naar Corendon zouden sturen. Nou, dat had zij ook al gedaan. Alsof wij iets verkeerds hadden gedaan?
Wij voelden ons totaal niet begrepen.
Ook heeft de reisleidster ons tijdens dit face2face gesprek aan haar balie verteld dat ze 'al heel veel moeite doen om alle slechte reacties te verwijderen'. Dit gaan jullie toch niet menen? Dit mag toch helemaal niet? Belachelijk!

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2019 bestemming: Cyprus / Lapta, reisperiode: augustus 2019

Enkel de reistijden zijn moordend , om 3u snachts aankomen en bij terugkomst in Maastricht om 0.8u aankomen vond ik een domper op de reis , niet te vergeten een tussenlanding in Turkije ... hotel manolya 3sterren= personeel 5sterren juist zoals de revieuws zeggen , sommige georganiseerde uitstapjes via Corendon waren een flop 40€ per pers Nicosia was echt een afknakker , gids sprak gebrekkig Nederlands was zeer nonchalant , vergat sluitingsdagen , en andere belangrijke info jammer we vonden dat ze het niet zo nauw nam , famagousta daar en tegen w as wel goed meegevallen veel bezienswaardigheden Hotel ok, al kon het putje op de badkamer serieus stinken , met de deur toe geen probleem op de slaapkamer , van zwembad rechtstreeks de zee in was echt de max. uit eten moet je zeker eens doen in het restaurant naast het hotel 'blue song)lekker eten , vriendelijk en mooie prijzen de minibusjes rijden voor een prikje naar het volgende stadje 14 turkse lira per 2pers steeds turks geld meenemen , ze nemen euro s overal aan maar kunnen al eens doortellen in de omrekening = dus zoals gezegd was onze reis een echte aanrader.

  • Algemeen 8
op 25 augustus 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2019

Nooit meer alles beloven. Heb je ultra all in . Nou echt niet dus. Even langs ziekenhuis werd gestuurd door de dokter van hotel naar ziekenhuis gebracht moest betalen 587,70 euro .betaalde ik dat niet kom je niet weg .lyra resort en corendon nooit meer .en zo kan ik wel verder gaan maar maak ik me alleen maar boos om . Dus mensen boek nooit iets bij corendon.

  • Algemeen 1
op 23 augustus 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: september 2019

Boek NIET met Corendon. Had vluchten geboekt via Corendon voor een liveaboard duikvakantie. Vlucht werd 3x veranderd, waarvan de laatste keer een hele dag, waardoor ik mijn boot zou missen. Geen alternatief, geen vergoeding. Je wordt gewoon aan je lot overgelaten. Voor mij nooit meer Corendon...

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juni 2019

Wij zijn op 22 juni vertrokken naar Egypte. Bij aankomst bleek het bij Corendon geboekte hotel overboekt. Wij zijn voor twee nachten en drie dagen verhuisd naar een niet gelijkwaardig hotel. Tevens hebben wij extra betaald voor een begane grond kamer. De eerste twee nachten sliepen wij op de eerste etage en bij aankomst in het geboekte hotel kregen wij een kamer op de derde etage. Na een bezoek aan de receptie en uren wachten konden wij opnieuw verhuizen naar een andere kamer. Dat zijn al 3 verloren dagen. Ter plaatse hebben wij dit gemeld bij de reisleiding en werden verwezen naar online klachtenformulier wat wij hebben ingevuld. Op 30 juni kwam ik ten val en is mijn been ingegipst. Eurocross heeft getracht een extra stoel bij te boeken op onze terugvlucht maar kreeg geen medewerking van Corendon ondanks dat er plek was. Twee dagen lang zijn wij gaan bellen en mailen met Corendon voor een extra stoel. Kastje muur verhaal en niemand helpt. Ruim 200 euro aan telefoonkosten verder, nog eens twee verloren dagen verder zijn wij op onze laatste dag extra vroeg naar het vliegveld gegaan. (Weer uren vakantie minder) Hier werd ik gezien door een arts en binnen 10 minuten had zij een extra stoel geregeld bij het grond personeel van Corendon ter plaatse. Dit had direct met eurocross geregeld kunnen worden i.p.v. dat wij zelf nog twee dagen in de stress hebben moeten zitten. Corendon was direct op de hoogte van mijn ongeluk en het feit dat ik zwanger was. Zij deden echter niets. Inmiddels weken aan het mailen en een schadeclaim ingediend voor de verloren dagen. Corendon bood een vergoeding voor twee dagen welke ik retour heb gestuurd met een bedrag voor 4 dagen, wat nog zeer coulant is. Corendon beschuldigd ons nu van fraude en reageert op geen enkele mail meer.

  • Algemeen 3
op 21 augustus 2019 bestemming: Portugal, reisperiode: september 2018

Bij een geschil met Corendon laten ze weten dat de communicatie VIA HET INCASSO BURO loopt.

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Ik heb een factuur binnen gekregen van een reis die ik nooit geboekt, geannuleerd of gekregen heb. de agressieve vrouw aan de telefoon kan alleen maar schreeuwen betalen of incasso via facebook word je genegeerd en geblokkeerd en na 1 dag hebben ze het naar een incasso gestuurd waardoor ik nu 905 euro voor niks moet betalen dus wees verstandig en doe geen zaken met corendon

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende