Schrijf een review

Reviews over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Pagina 3 van 18 met 1770 resultaten

op 2 augustus 2020 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: augustus 2020

Door de coronavirus is t voor mij en mijn zoon helaas niet mogelijk om onze reis nasr Turkije voort te zetten. Corendon airlines blijft een starre houding aanhouden en geeft aan dat wij de economic tickets kunnen gebruiken en niets aan de reisduur of naam of een dergelijke verandering mogen toepassen. Ze zijn totaal niet flexibel, begripvol of empaties. Er is niets mogelijk en innen gewoon mijn geld.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Turkije / Kayseri, reisperiode: augustus 2020

16 maart hebben een prijs verhoging gedaan van bagage van 15 euro naar 75 euro. Bij bellen konden ze niks voor me doen mail reageren ze niet. Nooit me er corondon

  • Algemeen 1




op 17 juli 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2020

Ik moet nog gaan. Vroeg om een voucher omdat ik geen mondkapje kan verdragen i.v.m COPD. Gaat niet. Ook om boeken naar volgend kaar gaat ook niet. Ze zien je liever sterven dan dat ze je helpen. Grote maffiabende. Gaan dus over lijken.

  • Algemeen 1
op 14 juli 2020 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: oktober 2020

Wat een slechte service en klantvriendelijkheid bij corendon! Wij wilden onze reis omboeken van oktober naar augustus. Spreek een collega en die vertelde aan ons dat het mogelijk was. Vervolgens bellen we om uiteindelijk om te boeken , komt er een andere collega zij vertelde dat het niet mogelijk was. Vervolgens word die medewerker heel onvriendelijk en boos. Ik mag hopen dat corendon met een tegemoet koming komt want ze zeggen dat ze een mail gestuurd hebben maar die hebben wij helemaal niet gehad!!😡

Dan vragen ze om privé bericht te gebruiken, en dan hoor je gelijk dat ze niks kunnen doen. Het personeel praat elkaar tegen, en communiceren slecht. Wat ze willen is dat je 30% van de reissom laat vallen, dan steken ze dit in hun zak bij iedereen. Ja dat is klantgericht werken, ja je moet medelijden met ze hebben en een voucher accepteren anders gaan ze misschien ten onder. Wat denk je dat wij hierover denken, ga dan maar, er komen wel weer andere partijen die wel klantgericht willen werken. Nou inversteringsmaatschappij ga maar eens in gesprek met Corendon en zorg dat ze zaken netjes handelen en klantgericht meedenken

  • Algemeen 3
op 14 juli 2020 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: juli 2020

Drie weken geleden een reis geboekt…slechte ervaring!
Drie weken geleden een reis geboekt voor dinsdag 14-07-2020. 1 week van te voren een mailtje dat de reis niet door kon gaan omdat het hotel nog gesloten is. Oké, dat kan helaas gebeuren! Maar toch om kunnen boeken naar twee dagen later. Nu weer een week later is de reis ineens 200 euro goedkoper! Gebeld met Corendon maar niets geen voucher van 200 euro. Nee volgens de mevrouw, als de boter in de reclame is krijgt u het verschil ook niet terug. KOM OP zeg een pakje boter of 200 euro. Bedankt Corendon voor het meedenken, hebben wij ook bij jullie gedaan om twee dagen later op vakantie te gaan. Kost ons ook twee vakantiedagen extra!

  • Algemeen 3
op 12 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

We hebben veel bezorgdheid gekend mbt tot onze reis of ze zou doorgaan of niet. 2 weken voor het vertrek ontvingen we een mail dat onze reis geannuleerd werd. 1 week op voorhand een telefoontje of we ipv van Maastricht via Brussel konden vertrekken. 2 dagen op voorhand dat we een ander hotel moesten kiezen. Dat hebben we gedaan. In zaventem gingen we gratis parking krijgen een zoganaamde Quick parking. We hebben deze gevonden maar was gesloten. Dan een andere parking moeten zoeken 113 euro voor 7 dagen. Verder was alles perfect de vlucht en het verblijf. Maar veel stress op voorhand mbt annulatie of niet van de reis en de beloofde gratis parking die er niet was

  • Algemeen 8
op 7 juli 2020 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juli 2020

Ten eerste wijzigt Corendon net voor vertrek de vluchturen, waardoor je plots 3 uur later landt en 3 uur langer in het vliegtuig moet zitten voor een tussenlanding die dan nog eens meer naar het zuiden ligt. Hierdoor landen we pas om 2u45 in de nacht, leuk om vervoer te regelen. Ten tweede blijkt op vakantie dat we plots 180 Euro extra moeten betalen inzake corona maatregelen. Zomaar... Corendon geeft natuurlijk niet thuis en schuift af. Nooit meer Corendon!

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Nederland / Brunssum, reisperiode: augustus 2020

Corendon voucher 934,00 omgezet in een vakantiehuisje Europarcs Brunsummerheide. Bij Europarcs is hetzelfde huisje € 200,00 goedkoper. Heb het telefonisch gecheckt bij Europarcs en teruggebeld naar Corendon of de prijsberekening wel klopte, het antwoord laat zich raden. Oplichters boek nooit meer iets bij Corendon hoop dat ze failliet gaan.

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: september 2020

Toevallig gekeken op de Corendonsite i.v.m corona, na ingelogd te zijn zie ik tot mijn grote verbazing dat de heenreis van een ochtendvlucht naar een late avondvlucht is verandert. Aan die avondvlucht heb ik niets omdat ik nog minimaal 4
tot 5 uur door moet reizen met het openbaar vervoer. Tot mijn ontsteltenis is ook mijn terugreis compleet veranderd niet Izmir-Rotterdam maar Bodrum -Amsterdam. Ik heb gelijk gebeld en de uitleg is ja we hebben deze vlucht gewoon er uit gegooid, heel apart dat je al maanden van te voren weet dat die vlucht niet doorgaat? Trouwens heel kwalijk dat ik niet op de hoogte bent gesteld van deze veranderingen. Ik heb het sterke vermoeden dat dit met opzet is gebeurd om onder de annuleringsteruggave uit te komen, want als je nog maar vanaf 2 weken voor vertrek er achter komt dan kost het je zelf 100 procent dus dan hoeven ze niets meer uit te keren. Ik heb daarom besloten om deze 2 vluchten te annuleren dat kost me wel 30 procent van de prijs zo'n 162 euro. ikzelf heb daar dus totaal geen enkele schuld aan en een excuus ho maar. Tijdens het bellen is er afgesproken dat ik geen voucher wil hebben maar mijn geld terug wilt dat zijn ze wettelijk verplicht, en wat gebeurt er de volgende dag een voucher. Dit is met geen pen te beschrijven hoe ze met hun klanten omgaan dit rijkt naar maffia praktijken. Ik stuur deze mail naar Radar door misschien kunnen zij wat tegen deze praktijken doen.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020

Boeven eerste klas! Ik krijg 1 dag voor vertrek te horen dat hotel uberhaupt niet open gaat dit seizoen...Had ik zelf vorige week al ontdenkt. Super klantenservice Corendon! Hotel staat nogsteeds als boekbaar op corendon site. Hoezo geld binnenharken en klanten met voucher terugbetalen. Schaam je kapot. Corendon nooit aan beginnen!

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2020

Als de reis geannuleerd wordt door hen zelf krijg je een tegoedbon voor het ganse bedrag,annuleer jezelf,betaal je kosten en moet de rest terugbetaald worden zoals het ook in het ministerieel besluit staat waar zij zo graag naar verwijzen. Zij passen dit zelf niet toe want ik annuleerde zelf ,betaal kosten zoals het hoort omdat deze annulatie volgens hen niks te maken heeft met Corona.maar krijg dan wel voor het rest bedrag een tegoedbon van Corona die dan niet voldoet aan de voorwaarden.nl deze moet het ganse bedrag zijn. Maffiapraktijken. Mijn eerste en laatste boeking bij Corendon. Dus denk 2 keer na als je Corendon overweegt

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / Malia, reisperiode: januari 2020

Mafia bedrijf inderdaad, ik boek zij annuleren zelf, en dan geen geld terug geven !!! BOEK NOOIT CORENDON je wordt opgelicht!!

  • Algemeen 1
op 28 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

Vorig jaar super vakantie gehad, dewelke via jullie geboekt. Alles was tip top! Dus in het voorjaar opnieuw bij jullie geboekt voor onze zomervakantie. Gisteren mail gekregen. Hotel Lofos appartementen in Kreta gaat helaas pas open in augustus... krijgen 2 alternatieven aangeboden. Deze bieden echt niet wat wij in Lofos zouden krijgen. Wij hadden ons laten overtuigen om Lofos te kiezen, omwille van de kenmerken en het als 'charme hotel' werd aangeboden. We hebben zelf even rond gekeken voor een alternatief rond dezelfde prijs. Wanneer we dit telefonisch besproken, bleek er plots 500 € bij te komen, want het huidige dagtarief wordt genomen. Wij hebben destijds vroeg geboekt met korting, en worden nu gestraft omdat jullie ons niet kunnen bieden wat jullie destijds beloofden en we dan maar genoegen moeten nemen met een goedkoper alternatief, hotels die ons niets zeggen. Nogmaals jullie kunnen er ook niet aan doen dat het hotel niet open is door uitzonderlijke omstandigheden maar als ik dan aanhaal dat jullie op jullie website adverteren met 200€ korting en hiervoor ook nog een mail sturen, er gezegd wordt dat dat niet voor ons geldt omdat we de originele boeking vroeger hebt gemaakt... dat vind ik niet correct. Ik vind het niet erg om iets meer te betalen, zoals gezegd het zijn uitzonderlijke tijden, maar voor iedereen. Alles was netjes op tijd betaald door ons en nu extra 500€ ophoesten... sorry dat vind ik erover. Als jullie een tegmoetkoming doen, ben ik daar ook toe bereid maar iets mag er toch wel komen als commerciële compensatie. Ik heb jullie een mail doorgestuurd, maar aangezien onze vakantie er snel aankomt, hoop ik snel iets van jullie te vernemen. Het is niet leuk om op deze manier een vakantie aan te vatten!

  • Algemeen 1
op 19 juni 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2020

Na persoonlijk annuleren op 26/03/2020 (nog voor de wet Muylle) van onze reis werd ons beloofd om ons geld terug te betalen binnen de drie weken. Kregen desondanks een voucher opgedrongen ondanks onze uitdrukkelijke vraag voor terugbetaling.Hebben wel annulering kost moeten betalen. zijn niet tevreden en gaan niet meer op reis met deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2020

Boevenbende. Onbeschoft te woord gestaan, en geen geld terug willen geven. Wij gaan dit aanvechten!

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2020

Wij boeken al jaren bij Corendon, eerder met goede ervaringen. Echter, dit jaar hadden we een reis naar Griekenland gepland voor eind Augustus. Vanwege corona omstandigheden leek ons dit maandenlang niet 100% veilig en hebben we niet omgeboekt, wachtend op meer advies/informatie.

Nu is er vorige week een mail vanuit Corendon naar klanten gegaan waar TOT 15 juni kosteloos omgeboekt kon worden (redelijk kleine periode, gezien we al maanden bestookt worden met allerlei onduidelijk Corona nieuws). Deze mail hebben wij vanwege privéomstandigheden (ziekenhuis voorval) niet kunnen honoreren om vóór 15 juni de reis om te boeken.

Vandaag hebben we alsnog de mogelijkheid en tijd gevonden (ook meteen de opties in kaart gebracht), en Corendon om coulance gevraagd, gezien privéomstandigheden. 0, werkelijk 0 medewerking om hier een uitzondering voor te maken. Sterker nog, medewerker gaat nogal met dwingende toon aangeven dat we de optie hebben gekregen, en dat omboeken naar bijvoorbeeld Italië (ja want daar is het nu echt veiliger), dit jaar, wel een optie is.
Dan vraag ik me af of je wel luistert naar je klant, of dat je meer bezig bent om mensen af te schepen, die al jaren loyale klant waren.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2020

Geannuleerd door Corendon ivm Corona, geen geld terug. Zelfde vakantie in een periode dat wij weer kunnen kost €1500,- meer. Uiteraard een voucher gekregen, wat moet ik ermee.....? Oja, mss over een jaar je geld terug...... Waardeloos!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Griekenland / Ialyssos, reisperiode: mei 2020

Door corona heeft Corendon geannuleerd. Ondanks vele verzoeken blijft Corendon de klant opzadelen met vouchers, zelfs nadat zowel europa als de Nederlandse overheid aangegeven hebben dat de klant minimaal de keus moet worden geboden tussen een voucher of geld terug. Corendon mailt alleen vouchers en is nu helemal niet meer te bereiken, noch telefonisch nog per mail. Alleen als je wil boeken zijn ze er ineens wel maar die medewerkers weten natuurlijk nergens van. Na een aantal goede ervaringen met Corendon voor mij niet meer zo lang vd Heijden daar de scepter zwaait. Een ster in het afbreken van reisorganidaties

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Duitsland / Düsseldorf, reisperiode: mei 2020

Onze zoon had voor 7 personen geboekt bij corendon voor ons 35 jarig huwelijk afgelopen april.
maar door corona ging dit niet door, al een paar keer aangegeven dat we heel graag ons geld terug willen zodat we iets anders kunnen regelen, maar tot op heden nog niks gehoord, schandalig !!! wij hopen dat onze zoon heel snel het geld op z'n rekening heeft zodat wij alsnog ons 35 jarig huwelijk kunnen vieren.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2020

Wij hebben gemerkt met Corona dat dit 1 groot maffiabedrijf is. Het enigste dat voor hun telt is om zo veel mogelijk mensen op te lichten. Ze kunnen zomaar alle regels en wetten aan hun laars lappen zonder dat iemand hier iets aan doet. Ze beliegen en bedriegen de mensen constant. Begrijp dat door Corona de bedrijven het moeilijk hebben, maar ik wist niet dat de klanten hiervan de dupe moesten worden. Wij hebben geboekt van 26 juni voor 2 weken. Ondertussen zelf naar het hotel gebeld en blijkt dat ze pas op 1 juli opendoen. Dit aan Corendon vermeld maar wouden niet luisteren. Hierdoor zijn wij dus het restbedrag te betalen omdat de reis over 3 weken doorgaat volgens hun. Ook kunnen ze niets garanderen dat we kunnen krijgen waarvoor we betaald hebben. Niet normaal. Dit zal de laatste maal corendon worden. Ik betaal nog liever meer bij een andere eerlijke maatschappij dan nog 1 cent aan hun te besteden. MENSEN LET OP VOOR DIT BEDRIJF.

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: Bonaire / Bonaire, reisperiode: augustus 2019

Ons Resort op Bonaire werd verbouwd tijdens onze vakantie. Corendon wist dat maar koos er voor om dat niet te vermelden toen we boekten. Uiteindelijk bood Corendon aan ons een bedrag terug te betalen. Nu ik dat wil effectueren, beroept Corendon zich op corona en willen ze dat ik een voucher accepteer. Daar is de regeling niet voor bedoeld (mijn claim is pre corona) en mijn claim heeft niets te maken met een gecancelde reis vanwege Corona dus ik heb gewoon recht op geld terug. Mijn vordering is direct opeisbaar en schriftelijk is toegezegd door Corendon dat het geld binnen 10 dagen betaald zou worden. Nu ze dat niet doen zoek ik iemand om samen op te trekken richting Corendon (sinds 2019 eigendom van het Zweedse Private equity fonds Triton) en verdere actie te ondernemen; in het uiterste geval het aanvragen van een faillissement. Ik zit daar niet op te wachten maar Corendon maakt het wel erg bont. Kortom een steunvordering is welkom. Ik zie dat De Best op 5 mei jl een bericht heeft geplaatst. Wil jij samen optrekken?

  • Algemeen 4
op 26 mei 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: maart 2020

Service ter plekke erg slecht tot eigenlijk NIET
De service ter plekke laat zeer te wensen over. Mijn moeder kreeg een hartaanval in Spanje tijdens haar vakantie. Tot 2 keer toe werd het noodnummer niet opgenomen. Mijn ouders van 80 en 78 hebben geen 1 keer hulp gehad van iemand van corendon. Om hen verder te begeleiden hebben wij als familie maar besloten dat mijn zus daar hij zou gaan om hen te helpen. Omdat ze ook geen Engels spreken. Geen 1 keer is er gevraagd door de reisbegeleiding ter plekke of mijn vader het wel redde en naar mijn moeder is ook niet gevraagd. Dat is niet de taak van de reisbegeleiding zegt corendon. Die zijn daar alleen maar beschikbaar om tours te boeken !!!!!!!!!! Mijn zus heeft daar ter plekke meerdere sms'jes gestuurd naar de reisbegeleiding maar ook hier werd niet op gereageerd. Wij hebben corendon de kans gegeven om dit alles thuis nog een beetje goed te maken door ze meerdere keren te bellen en we hebben ze ook nog een brief gestuurd. Maar daar werd niets mee gedaan. Mijn ouders hebben nog steeds geen excuses van corendon ontvangen. Ook hebben zij tot op heden geen interesse getoond naar mijn moeder. Echt een hele SLECHTE ZAAK. Wij hebben ze een tweede en derde kans gegeven maar niets. Dus daarom uiteindelijk dit bericht

  • Algemeen 1
op 6 mei 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2020

Op 3 april deze reis geboekt en nu op 3 mei wordt er een vroegboekkorting gegeven van 280 euro wordt echter voor mij niet verrekend. Schandalig doe nooit geen zaken met Corendon!!

  • Algemeen 1
op 5 mei 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Wat een onklantvriendelijk slechte pruts organisatie is dit..
Na telefonisch contact met Corendon mijn vakantie geannuleerd en het geld zou retour gestort worden, echter ze drukken nu een voucher op welke NIET de sgr garanties heeft.
Ze geven aan dat ik maar bij de rechtbank mijn geld moet gaan halen?
Ik heb inmiddels een goede advocaat in de arm genomen en er zal nu een dagvaarding in kort geding aangevraagd gaan worden.
NOOIT MEE BOEKEN DUS!

  • Algemeen 1
op 5 mei 2020 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2020

Mensen opgepast zijn criminelen ge wordt belazerd na velen jarenlang ga nooit neer net corendon belgium

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: februari 2020

Op 7 maart eerst dit beloofd:
Voor de verzorging van al onze passagiers zijn er vouchers op de boarding passen geladen van €59,80 per persoon. Daarnaast bieden wij u uit coulance nog een extra bedrag van €75,- per persoon aan voor alle ongemakken.

Graag ontvangen wij uw rekeningnummer (IBAN) en de naam van de rekeninghouder, na ontvangst hiervan zal het bedrag van €150,- tegen finale kwijting binnen ongeveer 30 dagen op uw rekening worden overgemaakt.

Na een maand dit:
De €150,- die u van ons tegoed heeft, zal om bovenstaande reden worden omgezet in een voucher, deze is in combinatie met een eventuele andere actie te gebruiken. Om dit aanbod te verzilveren stuurt u deze e-mail door naar customercare@corendon.nl met daarbij uw nieuwe reserveringsnummer. De voucher wordt dan als betaling verwerkt. De voucher is één jaar geldig.
Niets te maken met Corona uitbraak en toch misbbruik van. Niet betrouwbaar, nooit meer met Corendon leugenaars!

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2019

Op 9 maart heb ik geanuleerd door onverwachte zwangerschap dit was dus VOOR de corona crisis. Toen werd beloofd dat ik mijn geld terug gestord krijg. Na 2 weken nog steeds niets terug gestord, neem ik contact op met hun diensten garanderen ze dat ik mijn geld terug krijg maar dat het door corona langer zal duren. Na 1 maand nog steeds niets krijg ik als antwoord u krijgt een voucher. Te gebruiken tot 21 april. Ik beval in november dus ga ik volgend jaar NIET op reis met een baby , al zeker niet in de winter !! Na dit meerdere malen aan te kaarten bij de klantendienst van corendon sta ik dus geen stap verder en ben ik mijn voorschotbedrag kwijt. 1100 euro , na mijn annulatie gingen ze 918 euro terugstorten maar nu is mijn voucher ook maar 918 euro !! Dit is niet correct. Wij boeken al heel lang via corendon maar was nu wel echt de laatste keer !!

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2019

Vandaag contact gehad met een medewerker van de klantenservice van Corendon op Facebook , omtrent de vakantie annulering tot in ieder geval 24 juni van Corendon vanwege het Corona virus .

Nadat ik een uitgebreid bericht stuurde met daarin onder andere de vraag of we ons geld terug konden krijgen ipv een voucher vanwege diverse omstandigheden , met daarin de hoop dat we eruit konden komen met Corendon ipv via rechtswegen wat we niet willen doen , kregen wij een onbeschoft bericht / antwoord zonder enige vorm klantvriendelijkheid of empathie terug van een medewerker, ook onze genoemde beweegredenen werden zonder meer heel simpel afgewimmpeld

hij gaf aan dat ze niet aan ons verzoek zullen voldoen , en dat we maar gerechtelijke stappen moest ondernemen en dat ze deze stappen wel tegemoet zouden zien. En wenste ons verder succes want meneer de rechter zal komende tijd er toch geen tijd voor hebben ( lekker puh , daar kwam het op neer )

Wij hebben nergens in ons bericht gezegd dat we daadwerkelijk stappen zouden gaan ondernemen op juridisch gebied , alleen aangegeven dat we er met corendon uit willen komen ipv dit via rechtswegen te zouden moeten doen in het uiterste . Na nog 1 a 2 berichten over weer waarin ik aangaf dat hij absoluut niet klantvriendelijk was en ronduit onbeschoft was kon er nog altijd geen excuus vanaf omtrent zijn gedrag.

Ik vind dit een zeer slechte / kwalijke zaak van Corendon

Nu hopende op op zijn minst een excuus voor het gedrag van desbetreffende medewerker en dat wij alsnog het geld terug gaan krijgen in plaats van een voucher .

  • Algemeen 1
op 24 april 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: juli 2020

Omdat deze niet uitgevoerd gaat worden. en Corendon hun bedrijfsrisico s op de klant afwentelen nooit weer Corendon.

  • Algemeen 1
op 20 april 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2020

Reis door Corendon geannuleerd vanwege Corona. Na enige tijd een voucher gekregen in een online account voor het aanbetaalde bedrag. Direct conform wetgeving en standpunten ACM, ANVR, MinEZ en Consumentenbond gevraagd om geld terug te storten daar mijn vrouw zwanger is en we geen mogelijkheid meer gaan zien om op zonvakantie te gaan voordat de voucher is afgelopen. Corendon weigert pertinent om de wet te volgen en te restitueren. Kennelijk grijpen ze elke mogelijkheid aan om zoveel mogelijk geld in zak te houden en de wet aan hun laars te lappen in de wetenschap dat rechtbanken gesloten zijn. Naar mijn idee een CRIMINELE ORGANISATIE met dus een grote WAARSCHUWING voor eenieder om geen zaken met Corendon te doen. Hopelijk gaan ze snel failliet en kan het verantwoordelijk management wellicht strafrechtelijk nog vervolgd worden.

  • Algemeen 1
op 17 april 2020 bestemming: Egypte, reisperiode: april 2020

Reis zelf voor de coronamaatregelen geannuleerd. Zou geld terug krijgen. Zelfs zwart op wit dat het bedrag overgemaakt was al. Helaas na bijna 3 weken wachten besluit corendon met terugwerkende kracht een voucher te geven ipv mijn geld. Ik heb geannuleerd onder de toen geldende voorwaarden.er was toen nog geen coronavoucher of negatief reisadvies dus wil gewoon mijn geld terug

  • Algemeen 1
op 16 april 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Wij gingen op 2maart naar Turkije, we hadden een annulerings verzekering. 2 dagen voor vertrek komt mijn man een ongeluk tegen, alles was in orde de verzekering is akkoord voor terugbetaling en hebben dat ook werkelijk gedaan, maar gestort naar corendon, die het dan naar ons moeten door storten. Nu zegt corendon dat ze wegens de corona geen geld meer terug storten. Wat een diefstal is dat, wij hebben ons reis betaalt en nu steken ze nog eens het geld van de verzekering ook in hun zak. Onaanvaardbaar

  • Algemeen 2
op 15 april 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Beste mensen,

Let op als je boekt bij Corendon.
Door het Corona crisis , moeten wij nu meer dan een jaar wachten op terugbetaling.
Mensen helpen ze niet in deze moeilijke tijden.
Mij zien ze nooit meer met Corendon
Profiteurs zijn het

  • Algemeen 1
op 3 april 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2019

NIET klantvriendelijk en zeer SLECHTE communicatie.
Allereerst ons vliegticket geannuleerd en aangegeven dat we een voucher terug zouden krijgen. Ondertussen zelf een andere vlucht geboekt aangezien onze vlucht niet meer ging en omdat Corendon ons hierbij niet meer zou helpen. Op de dag dat we terug vliegen met een andere maatschappij ineens een nieuw ticket in onze mailbox. Corendon heeft dus zonder overleg ons vliegticket om geboekt na eerder aangeven dat de vlucht geannuleerd was en we een voucher zouden krijgen. De omgeboekte vlucht dus niet kunnen halen en nu maken we ook geen aanspraak meer op onze voucher. Zeer slechte aanpak en niet klant vriendelijke behandeling! Ga nooit meer boeken bij Corendon!!

  • Algemeen 1
op 31 maart 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Reis met 23-2 zal de 38z maal zin en de laatste reis zijn 85 plus op 14-3 geannuleerd krijg als antwoord U krijgt U geld terug wij hebben geannuleerd blij dat wij ons geld terug krijgen meet 85 jaar, op 15 3 mail van Corendon wij hebben een credit factuur . Op de mail staat dat er geen geld terug gegeven wordt maar een tegoed bon daar hebben wij niets aan het zou onze laatste reis zijn , dus aan een bon hebben wij niets aan gebeld maar luisteren niet aan gietende brief gestuurd naar Hr. V,d Heijden met uitleg dat de bon geen oplossing is. 2x beloofd U krijgt U geld terug, tot op heden 18 dagen later geen bericht van Corendon ondanks de credit factuur en dat na 37 x maal waardeloos

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Spanje / Torrox, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd - 1 dag voordat Corendon alles zou stopzetten.
Krijg mijn annuleringskosten, ondanks de GROTE CORONADREIGING, niet terug. Het gaat hier over 800,00 EUR. Echte maffiapraktijken. Zie onderstaand hun brief (let niet op de taalfouten)

Geachte heer Hermans,

Hartelijk dank voor uw melding van 19 maart waarop wij graag een reactie geven.

Uit uw e-mail lijden wij af dat u ons verzoekt om de annuleringskosten kwijt te schelden. Wij moeten u berichten dat wij uw verzoek niet zullen honoreren. Uw boeking is conform, de op dat moment geleden voorwaarden geannuleerd.

De andere mogelijkheden zijn later van kracht zijn geworden en niet bij uw boeking van toepassing.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Update:
Wacht nu meer dan 1 jaar op terugbetaling voucher! Veel beloftes, maar steeds excuses om niet uit te betalen.... hopelijk volgt snel een terugbetaling..... Hou jullie op de hoogte over deze malafide praktijken.... Waardeloze en onprofessionele service.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

Onze huwelijksreis van 2900 euro is geannuleerd door corendon. Nu krijgen wij een "tegoedbon". In eerste instantie prima, zolang je dezelfde vakantie kunt boeken. Echter is dezelfde vakantie even 1000 euro duurder. Nu dus 4012 euro, maar je geld kun je niet terug krijgen je krijgt enkel een waardebon. Dit slaat natuurlijk nergens op, ik wil gewoon ergens anders kunnen boeken waar ze dit niet flikken.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2020 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: april 2019

Ben er niet gekomen maar ook 1500,00 euro kwijt

  • Algemeen 1
op 14 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

Geboekte Luxor Nijl cruise van 7dagen verkort naar 4 dagen :gevraagd om de reis te verlengen zodat we de gehele tour kunnen doen ,Corendon zegt dat de tour operator het ter plekke moet regelen en die zegt weer dat Corendon Ned het moet doen .Nooit meer met Corendon reizen .Allemaal oplichters

  • Algemeen 2
op 6 maart 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: februari 2019

- de heenreis is onaangekondigd van 7:00 in de ochtend naar 18:00 verplaatst.
- ze gaan niet in op de klachten en houden je voor de gek met informatie achterhouden en schuilen achter de kleine lettertjes
- hotel was een verschrikkelijk neppe Zogenaamd 5 sterren opvanghuis voor honderden mannen uit het midden-oosten.
- negatieve recensies over hotels worden op Corendon site niet geplaatst.
Dus Ze stelen na betaling een dag van je vakantie, manipuleren met hotel kwaliteit, en frustreren je tot en met!!!
- Nooit meer Corendon!

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2019

Verschrikkelijk!!!
Verschrikkelijk!!!
Nooit meer van ons leven!!

Wat een romantische vijfdaagse luxe vakantie had moeten zijn (daar betaal je over de 1000,= euro voor ?!?)
Ter eren van ons vier jarig jubileum...
Werd een complete nachtmerrie.

Het vliegtuigpersoneel was alles behalve vriendelijk, ronduit onbeschoft en chagrijnig.
Spraken geen Nederlands maar gebrekkig Engels en behoorlijk uit de hoogte.
Het vliegtuig was ontzettend vies...
Helaas, had ik geen mogelijkheid om een grotere stoel te boeken, deze waren immers al allemaal bezet...Tot mijn grote spijt en frustratie heb ik dan ook niet naast mijn lief kunnen zitten en dat terwijl dit onze alle eerste “lange” vakantie had moeten zijn. Ik ben 2.03 en het was alles behalve een prettige reis.

Bij het hotel aangekomen...
Wilden wij graag iets eten, en het restaurant was nog minstens een dik uur open...
Wij werden afgesnauwd, dat wij maar snel iets moesten pakken en dan gaan, want de medewerker had er blijkbaar geen zin meer in.
Het eten was ronduit smerig...en dat is best vervelend als je All-inclusief zit.
De restjes van de avond werden de volgende middag wederom aangeboden met een sausje erover tijdens de lunch. Roze hamburgers (beide twee dagen lang ziek geweest) die dus de hele dag onder een lamp liggen, geen saladebar zoals aangegeven...maar voorverpakte kleine bekertjes met iets wat op sla moet lijken...Het was werkelijk een drama.

Waar wij ook niet van op de hoogte waren gesteld is, dat het zwembad pas vanaf 12:00 tot 19:00 is geopend...dit wordt nergens vermeld op de site van Corendon.
Best wel vervelend als je op vakantie gaat om ook in de ochtend lekker wat baantjes te kunnen trekken. “Jacuzzi” was ook defect.

Wij, hadden een luxere kamer geboekt met een koffiemachine...deze was kapot, en werd niet gemaakt. Ondanks meerdere klachten bij de receptie...

Na bij de opmerkingen tijdens de boeking te hebben aangegeven, om niet bij een disco of animatie gebeuren in de buurt te willen zijn. (Aangezien wij ook van een beetje rust houden, netjes van te voren aangegeven...)
Wij, zaten recht tegenover de animatie die de gehele dag volop aan de gang ging tot s’avonds laat. Bij de balie aangegeven dat wij graag een andere kamer wilde hebben...maar zij konden ons niet verder helpen?!?
Het telefoonnummer van de “reisleider” was niet bereikbaar...tot op de laatste dag via andere vakantiegangers toch een kort gesprek gevoerd...rampzalig.
Hij, wilde ons geen papiertje geven voor de verzekering...En, dus ook geen restitutie of excuses in welke vorm of maat ook.
Dit terwijl wij door al deze wantoestanden nog wel twee weken vakantie nodig hebben om bij te komen van deze catastrofe.

De terugweg met het vliegtuig...
Weer dat onvriendelijke personeel...en alsof dat nog niet erg genoeg was...
Gebruikte luiers voor mijn voeten... (foto’s zijn beschikbaar) GEBRUIKTE maandverband tussen de kieren van het handbagageluik naast ons hoofd. Het stonk er verschrikkelijk!!!!
En, de arrogantie van het vliegpersoneel die het geen bal kon schelen, en wij tot overmaat van ramp ook nog werden uitgelachen, waarna zij in het Turks tegen elkaar spraken (lachen, wijzen)

Het was alles behalve een fijne vakantie!
En, helaas totaal niet kunnen genieten.
Dat, dit zomaar mag en kan.
Één gewaarschuwd mens telt voor twee...
Had, ik dit maar van te voren geweten...

Spijt als haren op mijn hoofd

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

Er zat een doodzieke man achter mij die constant heeft zitten hoesten en gloeide van de koorts. Ik heb bezwaren gemaakt en mijn verontrusting uitgesproken v.w. de huidige Corona epidemie. Wij werden gewoon genegeerd. Op mijn vraag of de man als eerste het vliegtuig mocht verlaten.zei de stuwadres dat ze haar best zou doen,maar deed niks. De man is doodziek en al hoestend tussen de andere reizigers naar de koffers gesloft. Wij begrepen niet dat er geen actie werd ondernomen. De stewardessen hebben een beetje lacherig gereageerd en hun schouders opgehaald. Schandalig

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020

Ondanks de vervelende vertraging vanwege een zandstorm heeft Corendon er alles aan gedaan om het leed zo dragelijk te maken.
De informatie en de informele handelswijze van de pilote en crew hebben op ons indruk gemaakt. Ook over de bonnen voor eten ed viel niets aan te merken, Graag vliegen wij zeker weer met Corenon.

  • Algemeen 9
op 5 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

De terugreis : Idereen wordt gewaarschuwd voorzichtig te zijn ivm corona, hoesten - koorts =arts maar dinsdag 3 maart zit er een man in het vliegtuig die rilt v.d.koorts en aan een stuk door zit te hoesten ( zonder zijn hand vd mond te houden !! Verschillende mensen zeggen er wat van, er wordt gelachen en schouders opgetrokken. De deuren gaan dicht en wij zitten bijna 5 u.met deze doodzieke man opgescheept !! Personeel verschillende keren er op geattendeerd maar beloven veel en doen niks. Wij hebben gevraagd om hèm een mondkapje te geven, nou dààr kwan na veel druk van mede passagiers er 1 . Deze houd hij echter slecht voor de mond en doet hij regelmatig naar beneden ( èn maar hoeste !!) Wanneer wij landen wordt er niets van gezegt, als hij geen veiligheids gordel om heeft !! O.ja hij heeft 'n bekertje thee gehad, dat hij over z.n broek knoeide omdat hij zo zat te rillen vd koorts , muts van trui op,jas over zich heen...die man was op doorreis vakantie vanuit Italië - Egypte daar al 3 dgn.ziek en wilde nu graag naar huis. Let wel : die man kan er niks aan doen dat hij ziek is, maar personeel had meer verandwoording moeten nemen. Ook zij wisten dit vòòr de deuren v.h.vliegtuig gesloten waren !!!

  • Algemeen 2
op 25 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Terugreis met low cost maatschappij. Vlucht van 5.20, zonder maaltijden, zonder entertainment en tax free. Afhandeling Corendon, of dit normaal is daar moeten we het maar mee doen. Jammer zo staat het er, maar dat vind ik wat makkelijk. Dat is niet wat je boekt daar staat niets over in je boeking. Maar Corendon stelt dat dit de normaalste zaak van de wereld is, dus pech gehad

  • Algemeen 4
op 24 februari 2020 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: februari 2020

Puur een 4 inzake het door Corendon aanbieden van een 5 sterren bestemming all inclusieve,wat ter plaatse 3 sterren was (heel veel reiservaring) en all inclusive bleek ca 10 % van de drank en 0 van een ap-arte menukaart te zijn,Bij een aanvang van verbouwing tijdens verblijf van de kamer ,werd door de corendon reisleiding schande en domme preet hierover verkocht ,maar was wel binnen korte tijd verdwenen,Omgehuisd naar een naastgelegen hotel,door een Zweedse reisleidster hgeheel pro deo super bijgestaan,3 verhuizingen van een apart duur bestelde kamer in een vakantie + deze ervaring,slechts eenmaal met alltours iets dergelijks meegemaakt, Het gaat enkerl om de centen,ondanks de supervriendelijker bediening van Corendon.

  • Algemeen 4
op 14 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2019

Zijn terug gevlogen op zondag bij de hevige storm
Zeer goede piloot die gelukkig ervaring had om,ons veilig aan de grond te zetten.
Valiezen niet uit geladen
Dinsdag vernomen dat valiezen in Hannover waren
Vrijdag bagage aan huis geleverd
Topper

  • Algemeen 10
op 11 februari 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2020

Betaal je p.p. 82,60 aan annuleringsverzekering. Zodra je daadwerkelijk gaat annuleren, betaal nogmaals voor het annuleren p.p. 200. Dit was uiteindelijk bij elkaar de helft van wat de vakantie zou gaan kosten. En daarbij hebben we het niet last minute, maar 3 maanden van te voren geannuleerd.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2019

Ik lees op deze site heel veel over om geboekte tijden en vluchten. Ben in de afgelopen jaren regelmatig (4x) met Corendon op stap geweest, Nooit problemen gehad. Alleen in Ohrid een slechte hostes. 2019 in hotel SAYANORA SIDE geweest, Een hotel goed voor een 10. Wij wilden dit jaar weer, helaas in Nederland niet te boeken. In de afgelopen jaren paar keer gebeld met de klantenservice en de probleempjes die er waren werden altijd goed opgelost. Twee jaar geleden in GUMBET naar SAMI BEACH geweest, Slecht hotel qua eten, maar dat had ik gelezen bij de recensies, maar top qua ligging. Prijs was laag, dus van de 10 dagen gewoon 6 dagen uit eten geweest, Dit jaar op naar BANU HOTEL in MARMARIS. Met wie? Ik heb het volste vertrouwen in CORENDON.

  • Algemeen 9
op 8 februari 2020 bestemming: Nederland / divers, reisperiode: januari 2019

Beste reizigers met Corendon,
Ik ben de laatste tijd onaangenaam verrast door Corendon en denk dat ik u hiervan langs deze weg op de hoogte moet stellen.
Corendon heeft voor haar "vaste" klanten de Corendon-club in het leven geroepen.
Een van de voordelen zou zijn dat je als vaste klant kon rekenen op een korting op de volgende reizen. Dat is toch nooit weg.
Ik heb me dan ook jaren geleden aangemeld maar heb daarna over deze club en de daarbij horende korting niet meer gehoord .
Corendon belooft de korting wel ,maar maakt vervolgens de procedure om deze korting te verkrijgen niet (duidelijk) bekend en maakt deze procedure bovendien ondoorzichtig. Op die manier is het verkrijgen van deze korting super moeilijk gemaakt.
Het gevolg hiervan is dat Corendon de beloofde korting, door onduidelijke/ omslachtige procedures , ten onrechte in eigen zak kan houden.
Ik hoop de clubleden die ook, als gevolg van bovenstaande, ook de korting gemist hebben met het volgende verder te helpen :

De Corendon Club Card werkt alleen wanneer u reserveert via de website http://www.club.corendon.nl

Boek dus NIET via de standaard site http://www.corendon.nl want dat leidt ertoe dat de korting voor clubleden waar recht op is NIET wordt verkregen. De redenen die Corendon voor deze handelwijze opgeeft horen ,wat mij betreft, in het rijk der fabeltjes en geven aan dat Corendon deze handelwijze willens en wetens kiest .
Ik hoop dan ook medeclubleden ,voor zover nodig, met deze review op het goede spoor te zetten en daarmee deze houding van Corendon aan de kaak te stellen.

  • Algemeen 1
op 6 februari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2019

Mijn moeder is gevallen op vakantie en had een wervelbreuk in de rug. Ruud , de host ter plaatsen heeft alles piekfijn geregeld. Ik ben ter plaatse geweest en hij heeft zelfs voor mij een taxi geregeld, een verblijfplaats, dagelijks contact om te informeren hoe het met moeder ging. Zo een service is zo mooi! Een dikke pluim voor Ruud omdat hij zo begaan was en alles zo fijn heeft geregeld 👍

  • Algemeen 10
op 4 februari 2020 bestemming: Italië / cefalu, reisperiode: mei 2020

Bij boeken van de reis kon Corendon boeking niet verwerken, er werd gevraagd de boeking telefonisch te doen. Direct gebeld en de medewerkster van Corendon bevestigde dat alles in orde was. Na 4 dagen! werd ik teruggebeld door Corendon en tot mijn verbazing was de autohuur met 130 euro gestegen.Volgens Corendon was dit een fout op hun site, maar nadat ik nogmaal s op hun site gekeken had bleek mij info mbt autohuur te kloppen. De medewerkster was ervan uit gegaan , dat ik bij het 1e contact geen autohuur had geboekt en had zodoende de "nieuwe"autohuurprijs voor mij als verrassing. Toen ik kon aantonen dat de prijs op de site 130 euro lager was, werd dit schoorvoetend aangepast. Lijkt een beetje op oplichting en willekeur. Daarna heb ik de reis geboekt en aanbetaald. Tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen later een herinneringsmail, dat ik de aanbetaling voor de reis nog niet had overgemaakt. Tot 2 maal een mail met overschrijvingsbewijs van de bank naar Corendon gestuurd, maar de medewerkster bleef zeer stellig beweren, dat ik niet betaald had.
1 Dag later krijg ik opnieuw een mail dat de betaling van mijn reis verwerkt is, zonder verder commentaar of excuus.
Mijn 1e ervaring met Corendon is een zeer negatieve.

  • Algemeen 2
op 4 februari 2020 bestemming: Portugal, reisperiode: augustus 2020

Onze reis moet nog beginnen en er zijn al problemen. Wij hadden online een reis geboekt.... merkte zelf op dat er iets niet klopte aan die prijs dus die kans lieten we niet gaan en boekte. De volgende dag krijgen we onze factuur met korting van 1500 euro en een half uur later een nieuwe factuur met een aangepaste prijs dus met die 1500 euro erbij. Sorry maar dit kan niet... een factuur is toch bindend?..

  • Algemeen 1
op 2 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Prima vluchten (heen en terug),gratis 3 weken parkeren op Maastricht 👍

  • Algemeen 10
op 31 januari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Zeker geen 5* waard. Betaald voor kamer zeezicht. Geen gekregen. In gang van mn kamer waren renovatiewerken van kamers dus va 8u enorme geluidslast. Badkamer zat vol van schimmel. Haardroger, grote lamp werkten niet. Water bad liep moeizaam weg. Geen nieuwe kamer gekregen na klagen a receptie. Jammer dat ik foto's en film hier niet kan plaatsen. Schandalig hotel. Onjuistheden ipv transfer uren vermeld dr corendon. Is 1.5u zowel door/terug. Gids na 1e hotel al uit bus gestapt en niet meer gezien. Eten eentonig weinig variatie. Strandwater ligt vol plastiek bekers.

  • Algemeen 2
op 29 januari 2020 bestemming: Brazilië / Natal, reisperiode: maart 2020

Gisteren mooie aanbieding geboekt, maar vandaag gebeld door Corendon dat de reis 400 euro (voor 2 pers) duurder wordt! Zij mogen dit doen volgens ANVR voorwaarde 4.4
Bij ons vorige reisje met Corendon (naar Sicilie) maakten ze liefst onze beide koffers zoek en niemand bij Corendon kon vertellen of en wanneer ze weer teruggevonden zouden worden! Wij moesten voor noodkleding en toiletspullen 140 euro kosten maken, warbij Corendon na veel gezeur een tegemoetkoming van 50 euro hiervoor wilde geven. Advies: kijk eerst eens bij TUI en Sunweb en zo.

  • Algemeen 1
op 28 januari 2020 bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: december 2019

Hotel met wat problemen extra betalen voor kerst en jaarwisseling geen extra vermaak voor deze avonden gewoon standaard problemen met terugvlucht 4.5 later waardoor je in plaats van begin van de avond land maar rond middernacht, dan blijven ze beweren dat je een mail heb gehad 1 dag voor vertrek om 10.13 terwijl de ticket is aangemaakt om 10.33 en nooit ontvangen dus waarschijnlijk nooit verstuurd.

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: januari 2019

Via Corendon een fantastische reis geboekt en gehad op het zonovergoten Bonaire. We hebben 10 heerlijke dagen genoten op het geweldige Delphins Beach Resort. Voor iedereen aan te bevelen. Ook de begeleiding vanuit Corendon, met een woord geweldig.
De heen- en terugreis is verzorgd door KLM. De heenreis is niet vlekkeloos verlopen. Op 28 juli 2019 met 3 andere gezinsleden met KLM gevlogen van Amsterdam naar Bonaire onder vluchtnummer KL767. Deze vlucht was helaas langdurig vertraagd waardoor wij ruim 24 uur later op de plaats van bestemming zijn aangekomen.

De omstandigheden:

- Vlucht KL 767 (Amsterdam – Bonaire [via Aruba]) is op 28 juli jl. onderbroken vanwege een medische calamiteit bij een van de passagiers. Er is besloten een tussenstop te maken op de “Azoren”. Een volkomen terechte en begrijpelijke uitwijk.
- De gezagvoerder maakte tijdens de take-off vanaf de Azoren melding dat het oponthoud er niet voor heeft gezorgd dat het tijdslot van de bemanning in gevaar is gekomen en dat het vluchtschema afgerond kon worden, weliswaar vertraagd. Iedereen zou op plaats van bestemming aankomen. De gezagvoerder is een representant van de KLM, de passagiers mogen er genoegzaam op vertrouwen dat hetgeen door de gezagvoerder wordt medegedeeld, juist is en niet in twijfel hoeft te worden getrokken.
Ik ben op zoek naar getuigen / passagiers van vlucht KL767 d.d. 28 juli 2019 die kunnen verklaren dat de gezagvoerder tijdens de take-off vanaf de Azoren melding heeft gemaakt van het feit dat het oponthoud er niet voor heeft gezorgd dat het tijdslot van de bemanning in gevaar is gekomen en dat het vluchtschema afgerond kon worden, weliswaar vertraagd.
Passagiers van vlucht KL767 d.d. 28 juli 2019 die dit kunnen en willen verklaren, gelieve zich te melden op: jh.nootenboom@gmail.com

  • Algemeen 7
op 22 januari 2020 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: oktober 2019

Super alleen van bodrum naar Kusadasi te ver izmir beter

  • Algemeen 8
op 18 januari 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2019

Het is altijd gezeik met corendon vluchten. Je betaald wat extra voor fijne tijden, maar vlak voor je vakantie word je toch weer gewijzigd naar waardeloze midden in de nacht of late avond aankomsten. Extra betaling dus zinloos, eigenlijk legale diefstal. Altijd raak dat gezeik.

  • Algemeen 4
op 16 januari 2020 bestemming: Gambia, reisperiode: december 2019

Hotel geboekt die in aanbouw was met alle vertrouwen dat het (zoals gemeld op internet bij Corendon) ook af zou zijn. Aangezien we 3 weken voor vertrek hoorde van andere reizigers dat het hotel nog lang niet af was contact met Corendon opgenomen. Na verschillende pogingen eindelijk antwoord, het hotel zou af zijn. Een week voor vertrek nogmaals contact gehad, ze hadden net gehoord dat het hotel klaar was om gasten te ontvangen (was 1 week voor vertrek). 2 dagen voor we weg gingen kregen we een e-mail. Helaas het hotel was niet af en er werd ons een ander hotel aangeboden. Aangezien dat totaal niet overeenkwam met wat we geboekt hadden hebben we gevraagd of we in het zusterhotel konden verblijven. Dat kon met bijbetaling van 200 euro pp. Nou niet dus, na veel gesteggel toch voor elkaar gekregen dat we met een kleinere bijbetaling in het door ons gekozen hotel konden verblijven. Nieuwe hotelvoucher ontvangen dus prima. Aangekomen op Gambia airport bleek de hostess helemaal van niets te weten en ons alsnog naar een ander hotel te willen sturen. Na wederom wat heen en weer gebel toch naar onze keuze. In het hotel aangekomen (waar de hostess er alvast hardrennend vandoor was gegaan) bleek er voor ons geen kamer te zijn en voor 3 andere stellen ook niet. We hebben met zijn 8e voet bij stuk gehouden en zijn in het hotel gaan zitten net zo lang tot het geregeld zou zijn. We hebben ruim 3 uur zitten te wachten tot bleek dat de Corendon flightcrew kamers bezet hield in het hotel, die zijn toen verplaatst naar een ander (minder sterren hotel waar ze ons steeds wilde dumpen) waarna we doodmoe en bloed sjagerijnig alsnog een kamer kregen. Na thuiskomst een klacht bij Corendon ingediend we kregen een ach wat jammer reactie en is onze schuld niet kunnen wij echt niets aan doen maar voor uw volgende reis krijgt u 100 euro korting. Die 100 euro mogen ze houden voor ons never nooit niet meer een reis bij Corendon, dit was niet de eerste keer dat het mis ging. De 1 is alleen voor Corendon niet voor het hotel dat was prima vandaar geen namen genoemd van het hotel

  • Algemeen 1
op 15 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: december 2019

Voor de zoveelste keren de gunstige tijden veranderd.Bij klacht grammofoon achtig antwoord: tijden kunnen veranderen ,waarom dan laten boeken op gunstige tijden?

  • Algemeen 6
op 15 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2019

Het is allemaal rustig en perfect verlopen, aandacht van stewardess en purser is oké. Wij zijn vanaf Groningen/Eelde gevlogen omdat een heerlijk vliegveld is en wij in de provincie Groningen wonen, ideaal dus niet uren rijden naar Schiphol en files.

  • Algemeen 10
op 12 januari 2020 bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: juli 2019

Zonder opgave van reden na aanbetaling geannuleerd door Corendon, reisdatum juli 2020

  • Algemeen 1
op 11 januari 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2019

Nog nooit in mijn leven zo geradbraakt thuis gekomen. Het was vanaf het begin (vertraging) tot bij aankomst in het hotel. Daar was de deceptie zo ontzettend, toen we bij de receptie aankwamen. De receptionist vertelde ons, dat er in het hotel geen keuken was en dat we in een ander hotel moesten gaan eten. Het was al avond en toen moesten we nog een heel eind lopen in die vreselijke hitte. We hebben nog net wat te eten gekregen, maar dat was niet de grootste tegenvaller. Wij moesten al die dagen in die hitte en dan te weten, dat ik slecht loop, nog een hele afstand lopen om te kunnen eten. Het was geen vakantie, maar een vreselijke ervaring! Mijn lust om op vakantie te gaan is hierdoor zodanig gedaald, dat ik voorlopig niet meer op vakantie hoef. Dank je wel Corendon!!
Mijn reactie is wel laat, maar het laat mij niet los, omdat er nu weer reclames op tv verschijnen.

  • Algemeen 4
op 10 januari 2020 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: december 2019

Doe het niet! Vliegen met corendon naar de toekomst. Stond ik dan half december met mijn vliegticket in Cuba om terug te gaan naar Nederland. Ging de vlucht niet ivm faillisement van thomas cook. Niet geinformeerd hierover. Dure tickets moeten aanschaffen om terug te komen naar Nederland. SGR geeft geen thuis omdat het geen pakketreis was en ook Corendon geeft geen thuis. Heel erg slecht!

  • Algemeen 1
op 3 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2019

We hadden 14 dagen en en we wisten de tijden waren mooie tijden heen reis en terug reis en dan krijg je je tickets en dan zij er gewoon andere tijden en dan ben je gewoon twee dagen kwijt .en wat je wordt beloof zoals animatie voor de kids krijg je niet .
En nog wel meer dingen wat beloofd zijn door corendon betalen kan je voor je reis maar je krijg niet wat je beloofd wordt is niet de eerste keer in 2016 naar Kos geweest ook een ellende ook niet wat je beloofd wordt dus bij deze nooit meer corendon een reis boeken .

  • Algemeen 2
op 2 januari 2020 bestemming: Portugal / E, reisperiode: juli 2018

Oplichters, bij boeken geen bevestiging ontvangen, toch zaten we vast aan betaling. Andere vakantie geboekt.
Oplichters

  • Algemeen 1
op 31 december 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2019

Ik geef dit cijfer omdat het hotel vies was, bloedvlekken op de lakens overal mieren noem maar op, ik heb een klachtenformulier ingevuld, deze gemaild, en corendon beweert dat ik dat niet heb gedaan en gaan niks met de klacht doen. Ruim €1400 betaald voor een weekje vakantie, en het was nog geen mijer waard.

  • Algemeen 1
op 29 december 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019

29 november 4 tickets gekocht, voordelig op black friday. Na 3 weken wordt het betaalde bedrag terug gestort. Klantenservice in Turkije zeer slecht bereikbaar. Mensen die er werken zijn getraind om je af te wimpelen. Een leidinggevende krijg je niet te pakken. 1 keer doorverbonden maar die hangt gewoon op. Men wilt de schult doorschuiven naar skyscanner of naar ideal terwijl ze gewoon kunnen toegeven dat de tickets aan anderen voor veel meer geld zijn verkocht. Ik heb de indruk dat de mensen corendon je bewust niet willen helpen. Echt een aanrader als je van teleurstellingen houdt.

  • Algemeen 1
op 28 december 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: december 2019

We zijn niet correct en goed begeleid waar door wij onze hele vakantie dagen niet volgens planning konden doornemen

  • Algemeen 4
op 17 december 2019 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: december 2019

Was een regelrechte ramp drie en half uur vertraging bijna vechten voor een betaalde plaats nog nooit meegemaakt niemand zat op zijn eigen plaats

  • Algemeen 1
op 14 december 2019 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: juni 2019

Ik organiseer een schildervakantie in Macedonie, wat bij Tui niet lukte was bij Corendon zo geregeld. Dankzij de adequate en buitengewoon vriendelijke afhandelingen van Annabelle was alles zo geregeld. Top service!

  • Algemeen 10
op 12 december 2019 bestemming: Gambia, reisperiode: december 2019

Voor onze vluchten hadden wij extra beenruimte geboekt voor 25 euro per persoon per vlucht. Op de heenvlucht van zat er een man naast ons op die erg dik was. Hierdoor moest ik erg naar mijn man toehangen. Dit heb ik tijdens de vlucht gemeld aan de stewardess. Zij gaf aan dat als deze meneer zijn gordel om paste dat het goed was. Dit lukte deze meneer met moeite en hij deed dit enkel als de stewardess in de buurt was. Door deze situatie hebben zowel ik als mijn man niet comfortabel kunnen zitten. Terwijl we juist 2 maal 25 euro hebben betaald om comfortabel te zitten. Ik vind het schandalig dat dit zich heeft voorgedaan. Daarnaast kan hierdoor ook niet de veiligheid gegarandeerd worden. Deze man was niet in staat geweest om de nooddeur te openen.

  • Algemeen 2
op 10 december 2019 bestemming: Egypte / Hugarda, reisperiode: september 2019

Corendon wijzigt, klant betaald

  • Algemeen 5
op 8 december 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019

We kwamen aan bij Aegeon Vieuw
Vochtplekken in appartement vies verouderd. Meermalen aangegeven maar helaas nadat ik de reiskeiding inschakelde en er kakkerlakken op onze kamer waren kregen we een ander app.Dit was dus nog viezer en jawel hoor.. wederom vocht en kakkerlakken. Toen met corendon gebeld klachten opgeschreven en mij werd verzekerd dat het achteraf opgelost werd en gecompenseerd. Nu maanden later willen ze 209 eur terug betalen voor 6 van de 10 dagen te compenseren.
Nooit meer corendon voor ons

  • Algemeen 3
op 7 december 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2019

Bij het boeken zag ik dat je nu ook geld moet betalen voor de transfer. Waar het tot vorige maand nog overal werd aangegeven dat het bij Corendon vlucht, hotel en transfer betreft kom je nu in de laatste stap er achter dat je daar ook voor moet betalen.

  • Algemeen 4
op 4 december 2019 bestemming: Gambia / Kotu, reisperiode: december 2019

We kunnen niet naar de accommodatie die geboekt hebben en de aangeboden passende accommodatie bied geen adults only geen WiFi overal geen premium kamer met zeezicht geen Spa en niet de locatie waar we willen zitten. Passende accommodatie in zelfde prijsklasse als aangeboden accommodatie is niet mogelijk.

  • Algemeen 1
op 4 december 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: november 2019

Rond reis gehad cappadocie en een sideheel goed verzorgd goede reis leider. alleen hotel in cappadocie was slecht verzorgd

  • Algemeen 8
op 30 november 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2018

3x met corendon gevlogen en nooit problemen gehad ,de vluchttijden klopten steeds. Mensen klagen hier vaak over het eten in hun hotel maar daar kan corendon niets aan doen, natúúrlijk zou ik het wel melden en kunnen ze er rekening mee houden of zelfs dit hotel schrappen als ze vaak hier melding van krijgen. Wij nemen steeds een appartement en gaan dan steeds ergens anders eten,zoveel leuker.

  • Algemeen 9
op 28 november 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2019

Het hotel had voor nog niet de helft van de gasten bedden bij het zwembad. Wilde je er 1 proberen te bemachtigen dan moest je om 6.00 uur je bed uit om je handdoek neer te leggen. Wel kon je naar het strand alleen daar was geen all inclusive. Moet je maar telkens heen en weer lopen , aldus een medewerker van Corendon. Dus geen relaxte vakantie dus.

  • Algemeen 2
op 20 november 2019 bestemming: Griekenland / Rythnimon, reisperiode: oktober 2019

Hotel geboekt met zwembad, zat vol troep en schimmel. Na klacht reactie Corendon dat we op site bij boeking hadden kunnen zien dat zwembad niet uitnodigt voor te zwemmen.😂 naar ander hotel, extra kosten niets vergoed gekregen. Nooit meer corendon!!!!!!!

  • Algemeen 3
op 19 november 2019 bestemming: Turkije / Cide, reisperiode: december 2019

Wij boeken een reis om in Kerstvakantie een weekje lekker weg te gaan, we vliegen oudjaarsdag aankomst op airport 15:05 iedeaal (je wil natuurlijk toch lekker oud en nieuw vieren) Het hotel zal ook wat leuks in petto hebben want voor oudjaar is er een toeslag, superleuk. Nu de relaliteit. Corendon heeft doodleuk de tijden van de vlucht gewijzigd, aankomst nu 19:30 op airport weg leuke oudjaarsavond en weggegooid geld mbt toeslag hotel wat een afknapper. dat dat zomaar kan belachelijk ze wisten het natuurlijk al lang maar ja geen zinnig mens zou boeken als deze tijden bekend waren tijdens boeking (wij zeker niet) Het ergste is dat de reis nog moet beginnen

  • Algemeen 1
op 11 november 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: september 2019

Reis is in eerste instantie geannuleerd door Corendon. Te weinig passagiers voor de terugvlucht. Vervolgens op het nieuwe aanbod de vroegboek korting a 155 euro ingehouden. Corendon is onbetrouwbaar, vluchten kunnen zomaar geannuleerd worden.

  • Algemeen 2
op 11 november 2019 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: oktober 2019

De reis was goed alleen het hotel minder snacht,s om 02.00 ging de airco uit dus een warme kamer,als je een klacht bij Corendon indient dan krijg je als antwoord dit is een besparing je klacht wordt niet serieus genomen door Corendon dus voor mij geen Corendon meer.

  • Algemeen 8
op 7 november 2019 bestemming: Egypte / Hurguada, reisperiode: oktober 2019

De heenreis was echt een chaos. Nooit meer corendon

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Duitsland / Dusselforf, reisperiode: november 2018

Was terug vlucht in pakketreis, van Hurgada naar dusselforf
Geen eten aan boord!!
Geen frisdranken ,
Alleen koffie thee en lauw water a 3€
En chocola kon je kopen.
Als diabetes patiënt niet blij.
Stuwardessen beschermen pantry voor bezoekers door zelf de wc op slot te zetten. Zodat iedereen achteromzag wc moet

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2019

Een piloot verlaat de cockpit voor langere tijd(20 min) hij wordt korte tijd vervangen door een stewardes. De vrouwelijke purser aangesproken op het einde van de vlucht dat zij als verantwoordelijke ons, de passagiers in gevaar heeft gebracht. Naar mijn beste willen weten dient een stewardes tijdelijk plaats te nemen om evtuele problemen te voorkomen. De tweede piloot die onwel wordt of wat anders.Of zit ik nu helemaal verkeerd. Graag verneem ik van u. Mocht ik verkeerd zitten dan mijn oprechte excuses aan de purser. Ik denk nog aan de vlucht in duitsland vandaar mijn reactie.

  • Algemeen 7
op 1 november 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2018

Ben gevallen in het hotel .dus geen fijne vakantie voor mij maar voor het hotel:Merve-sun en de reisleiding van Corendon ( Ali ) geef ik een dikke tien zo goed is er voor mij gezorgd .ik moest jammer genoeg mijn reis afbreken maar Corendon heeft er voor gezorgd dat ik die zelfde dag nog in het vliegtuig naar huis kon geweldig geregeld.

  • Algemeen 10
op 30 oktober 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2019

Ruim 8,5 uur vertraging. Verschuilen zich achter leugens en fabeltjes. Hebben tot op heden nog geen compensatie aangeboden. Laffe tuig.

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2019

Corendon steeds zeer goede service, alles correct verlopen, hebben al verschillende reizen gedaan met corendon, top

  • Algemeen 10
op 29 oktober 2019 bestemming: Turkije / Dalyan, reisperiode: juli 2019

Wij zouden woensdag 24 juli om 15.50 uur vliegen naar onze vakantiebestemming. Maar door de brandstofstoring zijn wij pas vrijdag morgen 26 Juli om 2.00 uur vertrokken naar onze vakantie bestemming. We waren 2 vakantiedagen kwijt. Plus de ellende dat we 2 dagen op Schiphol hebben gebivakkeerd. Corendon wil niets weten van een schadeclaim. Ik vind dit een hele treurige zaak. Zelfs de 2 dagen minder vakantie wil Corendon niet vergoeden.

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2019 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: oktober 2019

Goede service op schiphol en Karin in Spanje was super torreblanca goed hotel alleen eten moest iets warme zijn en brood niet zo hard personeel vriendelijk .maar nu moet je volgend jaar al transfer betalen en de reis is al duurder geworden dus dan bedenk je nog wel een keer ga je eerst wel ergens anders kijken mening van veel gasten in hotel jammer.

  • Algemeen 8
op 25 oktober 2019 bestemming: Turkije / Dide, reisperiode: september 2019

Ging van alles mis van te voren. Exstra dagen daardoor bijgeboekt. Vriendin betere kamer geboekt zat gewoon in slechtste kamer in de nok. Was geen verschil van kamer wat je betaal zeiden ze. Diverse klachten over hotel, vies bed, slechte schoonmaak, koud of lauw eten, ben ziek geweest kon amper weg. Enz enz gemeld daar bij reisleidster. Deed heel erg tekeer gaan en verdomde te komen voor al die mensen met klachten. Toen correndon ned. Gebeld toen kwam er een andere reisleider die eigelijk niet van ons was luisterde wel netjes maar kon niets doen ter plekke zei hij. We moesten t opnemen met correndon. Hebben we gedaan. En ze schuiven t af met sorry en we hadden t daar moeten melden.en ieder zijn smaak is anders. Klopt maar warm of koud is toch echt hetzelfde. En als eten op is of dessert in begin en je vraag kom er nieuwe en word niet bijgevuld is dat slecht.

  • Algemeen 4
op 23 oktober 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2019

Voor de 24ste keer turkije maar 1ste maal 4 sterren (gekozen voor een iets minder groot)hotel royal atlantis beach side grootste voordeel geen russen die tafels vol eten verzamelen of ladderzat liggen te roepen tegen personeel veel duitsers maar aangenaam je hoort dat sommige hier al 10 jaar komen
buffetten minder uitgebreid maar daarom zeker niet slechter nog nooit eerder mee gemaakt de bediening en vriendelijkheid van het personeel
alles netjes en zuiver jammer dat de animatie een DIKKE FLOP was aangeboden programma kwam weinig van terecht en s avonds heel beperkt eigenlijk jammer genoeg winkeltjes op amper 300m met betere prijzen dan evrenski kumkoy en zeker side
aanrader voor een rustige aangename vakantie honger moet je er zeker niet lijden en relax door de afwezigheid van storende russen
eigenlijk prima geschikt voor familievakantie zodat je elkaar niet moet zoeken zoals in de megahotels enkel de parking via parkos in keulen was een grote oplichterij dus nooit doen

  • Algemeen 9
op 23 oktober 2019 bestemming: Gambia / Bakau, reisperiode: november 2019

1 week van te voren hoor je dat de vluchttijden zijn gewijzigd, heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zaterdag 2 november zouden we vertrekken vanaf Maastricht om 7.00 uur naar Gambia. Krijgen we 1 week van te horen dat we nu om 19.40 vertrekken, komen we nachts om 01.40 aan, ook nog bijna 1 uur in de bus. Vindt dit echt niet normaal. Weet wel dat dit de laatste keer is dat ik met Corendon vlieg.

  • Algemeen 3
op 21 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2019

Hostess arrogant. Kwam zelfs met de opmerking dat wegens het einde van het seizoen normaal was dat de eigenaar en personeel van Stelios Gardens in Malia er niet zo veel zin in hadden om service te bieden. Te veel klachten om op te noemen o.a. geen schone lakens in 12 dagen ondanks verschillende keren vragen. Willekeurige behandeling. De een krijgt wel een koffiezetapparaat na verzoek de ander niet. Zelfs de vertrektijd kon niet zoals afgesproken door de eigenaar doorgegeven worden.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2019 bestemming: Turkije / Cappadocie, reisperiode: oktober 2019

Wij hebben de rondreis naar Cappadocie gedaan. We zouden laat in de avond vliegen 21.00, maar het werd uiteindelijk pas 23.00. Hierdoor waren we pas rond 5.00 in het hotel en om 7.30 vertrok de bus alweer. Een korte nacht dus. De hele dag hebben we in de bus gezeten naar Cappadocie, best wel een eind. In Cappadocie aangekomen, komen we aan bij het hotel. Het hotel was redelijk, geen vier sterren die je in Nederland verwacht maar wel schoon en goede bedden. Het enige nadeel was dat we in dat hotel drie keer ‘s avonds van het buffet aten. Later hoorden we dat je ook de taxi kan nemen naar Goreme en dat je daar leuk en gezellig kan eten ‘s avonds. Cappadocie was echt prachtig en de moeite waard! De gids weet veel en liet ons ook plekken zien waar minder toeristen komen. Op de terugweg naar Antalya helaas niet gestopt in het Taurusgebergte, wat er ook zo mooi uitziet. In het hotel in Antalya ook weer buffeteten, dus wij hebben de beslissing gemaakt om 20 minuten richting de zee te lopen en daar bij een leuk tentje te eten voor de laatste twee avonden. In Antalya staan er leuke dingen op het programma (zoals de boottocht, de waterval, het oude theater en een bezoekje aan het centrum) en minder leuke dingen (bezoeken aan de leerwinkel en juwlierwinkel, deze zijn enorm en je wordt daar opgelicht (ook in oplichters in het buitenland geweest), dus koop daar niks, maar koop deze dingen in het centrum als je iets wil meenemen). Al met al een leuke vakantie en helemaal voor het geld!

  • Algemeen 8
op 20 oktober 2019 bestemming: Turkije / Oba, reisperiode: oktober 2018

Eerst vertraging, toen tussenlanding maken in Groningen, koffers kwijt , mensen in/uit checken, uiteindelijk 3 uur later vertrokken !! Echt slecht !!

  • Algemeen 5
op 18 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2019

Perfect hotel. Vervoer met golfkarretjes. Moesten ook nog duwen, ging de berg niet meer op. Heerlijk weer. Genoeg keuze aan eten en entertainment.
Uitstapjes Griekse avond. Dorpentoer geweldig
Personeel. correct en netjes.
1 kamermeisje zonder toestemming op onze kamer geweest.
Nadeel..
Het eten was vaak te lauw/koud
De shuttelbus moest lang op gewacht worden. Tip. Vaker laten rijden.
Kon zwembad bij kamer 707 niet meer uit. Trapje hield op na 3 tredes. Opgelost met een zomerstoel

  • Algemeen 8
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende