GtBuijs
op 14 april 2019
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: maart 2019
Bij aankomst in hotel Grand seker kregen wij een voordeel kamer toegewezen helemaal bovenin die zo klein was dat je 50cm tussen de bedden en nog minder aan het bediende , wij hadden een Suprieurkamer geboekt, maar volgens de receptie was dit een suprieur kamer. Na een hoop gezeur kregen wij de volgende dag wel de geboekte kamer.Hotel is superschoon en ook de toiletten zijn goed schoon . Eten is redelijk veel eten wordt wordt weer opnieuw bewerkt en vooral met rauwkost moet je hier goed opletten ,die is echt oud en verkleurd ,vlees is heel weinig ,en als er een keer kip is moet je voor 19.30 in de eetzaal zijn ,en goed opletten wat je pakt want de helft is nog rauw , verder heel vriendelijk personeel die altijd met een vrolijk gezicht je gedag zeggen . Voor ons geen Grand Seker meer . Ook mag Corendon wel aan betere Hostes werken.
Kara
op 14 april 2019
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2019
Beste Wie het aanbelangt,
Voor het inchecken te Amsterdam op vliegtuig Corendon, met vluchtinformatie vertrek 7u op zondag 14 april 2019, met bestemming Kos, werd er door twee Corendon personeel ( een aan balie inchecken vliegtuig en tweede aan telefoon vanuit balie inchecken bagage ) mondeling afgeperst, bedreigd met onderzoek van Marechal ( luchthaven politie Nederland ) naar camera beelden, met diefstal, indien niet betaling niet op de vlucht mogen, en op de zwarte lijst komen te staan te Amsterdam en Brussel. Weliswaar werd de dreigement van zwarte lijst herhaald tot 3 maal.
De dreigingen werden geuit in bijzijn van mijn 3 kinderen ( 2, 8 en 10 jaar ) en vrouw, andere medepassagiers..
De dreigementen werden geuit omwille van een “miscommunicatie” of andere bedoelingen van betreffende Corendon personeel tgv volledige fout bij betreffende Corendon personeel zelf :
- Ontvangstbewijs werd gegeven zonder gevraagde geld in ontvangst te nemen.
- Gevraagde bedrag werd helemaal niet door betreffende personeel afgenomen en meegenomen
Misschien had ze het wel genomen, maar is ze het kwijt, of wilt ze gewoon drinkgeld afpersen....
Door eigen fout van betreffende Corendon personeel werd de klant dan maar openlijk met dreigementen beschuldigd van diefstal, onderzoek gaande door Marechal, niet op de vlucht mogen, op de zwarte lijst komen.
Dit kan allemaal nagegaan worden door camerabeelden.
Via de behulpzame mannelijke Corendon medewerker die getuige was tijdens het inchecken van de kinderwagen, waarvoor door een van de bedreigende dames dit vergeten was.
Mijn uitleg werd mondeling overgebracht aan de bekommerde supervisor van Corendon, die ook zei dat het een miscommunicatie was, en betreffende personeel fout waren en dit gedrag van hen jegens mijzelf helemaal niet kon. Ze heeft een foto van de reçu genomen, om dit na te gaan en mij op de hoogte te houden. Als laatste konden we juist op de vliegtuig...
Maar van heel dit gebeuren was ik, 3 kinderen en vrouw bang, bezorgd en kregen we argwaan voor de betaalde vakantie aan Corendon nog maar kon beginnen... Dit waren openlijk niet goedgekeurde afdreigingspraktijken van betreffende Corendon personeel !!
En dit allemaal voor extra 7kg boven de eerder bij boeking ‘betaalde’ 20kg bagage, extra 7kg die extra 34 euro bedroeg, waarvoor er uiteindelijk buiten mijn wil en goedkeuring 35 euro werd afgetroggeld Ipv 34 euro, omdat ze 1 euro niet konden teruggeven...( zowel tijdens balie inchecken bagage en vliegtuig ).
Ik eis dringend grote excuses !!!! Voor mij, echtgenote en 3 kinderen !!!!!
Ik dreig niet zoals beide Corendon medewerkers, maar zoniet zal dit verhaal op social media komen, op website en brochure voor Belgische leerkrachten ‘klasse’ en bij de Belgische en ( Nederlandse ) Ombudsman....
Met vriendelijke groeten,
A Kara
Annekedejongh
op 11 april 2019
bestemming: , reisperiode: april 2019
De laatste 5 dagen zaten we in een bouwput herrie stof en onwijs veel lawaai geklaagd bij de receptie en b8j de reisreiling althans dat probeerde wij Na anderhalve dag werden we teruggebeld ! Zijn reactie jammer, de service van correndo is zo wie zo slecht
We kregen bij aankomst na een tussenlanding wat ook niet vermeldt werd op fuerteventura een evenlope in de hand gedrukt en zoek het maar uit de beste man nooit meer gezien.
Wij hebben echt wel geklaagd bij de receptie maar verteld3 correndo wij hadden de reisleiding moeten bellen huh dat hadden we gedaan maar ja geen gehoor.
Film je mee gestuurd van het lawaai en foto.s van ons stoffige balkon waar wij niet meer konden zitten. Uiteraard werd onze klacht van tafel g3veegd jammer werd er gezegd .
Maar we blijven erbij dat het hotell en correndon ervan af wisten en hadden dat heteen bouwputwerd Weg vakantie gevoel
Heel slecht de se4vice en afhandeling
Voor ons nooit meer Correndon
Als je zo met je klanten omgaat .
Geld is belangrijker blijkbaar
CV
op 9 april 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: april 2019
Cijfer is een 1 louter omdat een 0 niet mogelijk is...
Verschrikkelijke reiservaring naar Egypte...
Vlucht: geen eten/drinken aanwezig (wij hadden 3 jaar kind mee)
Hotel: ramp qua eten (smakeloos en nooit warm) / "all-in" die geen all-in was / reisleiding (die niet bereikbaar was)
alsook was het hotel 1 grote bouwwerf
klachtendienst -> lachen ze u gewoon uit in uw gezicht: ah sorry te laat gereageerd, u diende ter plaatse contact op te nemen met uw reisleiding... (die bijna onmogelijk kon gecontacteerd worden)
Boek niet is de boodschap!...
Kim
op 8 april 2019
bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: juni 2019
Net zoals vorig jaar een leuke, betaalbare vakantie geboekt naar Macedonië. Dit jaar zouden wij heen vliegen op dinsdag en 11 dagen later terug vliegen op vrijdag. Echter ontvangen wij 64 dagen voor vertrek per mail de melding dan onze heen vlucht op dinsdag is geannuleerd. Er wordt ons verzocht contact op te nemen, om samen met Corendon te zoeken naar een passende oplossing. Mevrouw Corendon aan de telefoon zegt het zeer vervelend te vinden, maar Schiphol heeft de vluchten van Corendon op dinsdag geschrapt en daarom zijn zij genoodzaakt alle vluchten te verhuizen naar vrijdag. Voor ons bestaat dus alleen de optie om onze reis te verkorten of te verlengen. Uiteraard willen wij niet korter op vakantie, dus wij kiezen voor een verlenging. In totaal zijn dit 4 nachten. Mevrouw Corendon verteld ons dat, als wij onze vakantie verlengen, Corendon 1 magere overnachting op zijn rekening neemt. Tot dus ver zijn wij al niet echt meer tevreden over Corendon, maar willen wij wel graag horen welke kosten hier dan voor ons aan verbonden zijn. Mevrouw Corendon neemt haar tijd om alles uit te rekenen en wij hangen zo'n 15 minuten aan de lijn. In die tijd berekenen wij op de Corendon website wat deze reis ons zou kosten als wij zelf opnieuw boeken: een kleine € 146,-. Te overzien.
Echter terug aan de telefoon biedt mevrouw Corendon ons aan de reis te verlengen met 4 nachten, waarvan 3 door ons moet worden betaald voor € 205,-. Een belachelijk verschil van € 59,-, waarbij Corendon dus helemaal niets tegemoet komt, maar juist de klant extra laat betalen! Wat een slechte service! Wij beginnen aan de telefoon vol ongeloof en sarcasme te lachen en mevrouw Corendon lacht, stiekem, zachtjes met ons mee. Er is niets dat zij voor ons kan doen om het goedkoper te maken, behalve kosteloos annuleren. Op die manier krijgen wij ons geld terug en kunnen wij opnieuw boeken. Een constructie waarbij de klant dus meer betaald dan het van plan was en Corendon de klant niet tegemoet hoeft te komen. Niet eens met een tegoedbon! Bravo Corendon, deze klanten komen nooit meer terug!
Ritchie
op 5 april 2019
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: april 2019
Boek al jaren via corendon, vorig jaar 2018 heb ik in januari extra vroeg geboekt naar Lara Royal Wings 5* voor de mei vakantie 2 volwassenen en 2 kinderen. Wij kregen een vroegboekkorting van ruim 400 euro wij harstikke blij :-) . Een week voor vertrek was dezelfde boeking 400 euro goedkoper wij natuurlijk balen. contact genomen met corendon helaas konden ze niks voor ons betekenen omdat ze afhankelijk zijn van de dagprijzen die de hotels aanbieden. Paar dagen geleden geboekt via TUI.Be naar Limak Limra 5* voor de paasvakantie. Uit nieuwsgierigheid op de site van corendon gekeken scheelt het ons ruim 1300,- !!!!
Laagste prijsgarantie verklaard corendon bij hun voorwaarden... maar je moet wel met dezelfde luchvaartmaatschappij vliegen. echt grappig van ze...aangezien ze eigen vliegtuigen bezitten. Je snapt natuurlijk dat we corendon helemaal onderaan de lijstje houden in de toekomst.
Lucienne van den Boogerd
op 3 april 2019
bestemming: Curaçao / St Willibrord, reisperiode: april 2018
Zelfde verhaal als medereiziger hieronder. De bingoreis naar curacao, waar je zogenaamd met hoge korting in een 4 sterren resort verblijft, plaatst mensen standaard in het Kunuku Aqua Resort. Een resort in the middle of nowhere met een all inclusive formule. Ondanks dat geadviseerd wordt om voor €500 bijbetaling ook “all inclusive” te worden (er bestaat hier overigens ook zoiets als Ultra all inclusive, bijzonder concept) hebben wij dit niet gedaan. Deze vorm van “bingo reizen verkopen” is echt pure oplichterij. Wij zaten met een baby op een hotelkamer naast de feestbar, bijzondere keus en voor verplaatsing moet je een luttele 300 dollar bijbetalen. Nogmaals, zwendelpraktijken dit
Mo
op 20 maart 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: maart 2019
Ten eerste vraagt corendon op de site wat je voorkeuren van de hotelkamer zijn waarbij je de keus hebt om bad aan te klikken inverband met onze 7 maanden oude baby, terwijl het hotel helemaal geen kamers heeft met een bad.
Daarna hebben we een excursie geboekt via de corendon reisgids, komen ze een half uur telaat, met een kleine shuttle bus, en er waren nog maar 4 plaatsen over terwijl er 6 personen uit het hotel dezelfde excursie hadden geboekt, en wordt er dan verteld dat we het maar onderling moeten oplossen met wie er wel en niet gaat. Schandalig vind ik dit, corendon hoort het probleem op te lossen aangezien zij een fout hebben gemaakt bij het aanmelden van de personen voor de excursie. Vervolgens brengen ze je naar de duden watervallen, en dan naar storks, een grote juwelier in antalya die in nederland bekend staan als grote oplichters. Is overigens ten sprake gekomen in het programma “opgelicht in het buitenland”. Dit was de eerste keer met corendon en nooit weer.
Diana
op 18 maart 2019
bestemming: Cyprus, reisperiode: september 2018
Op het terrein van acomodatie de 2e dag een ongeluk gehad. Host vond het erg spijtig. En dat was het. Ook in Nederland kon met Niets voor mij betekenen. Ik was te laat werd er gezegd. Dag vakantie! Dag spaargeld! Nog steeds heb ik ongemak van het voorval. Maar dat boeid Echt Niemand. Conclusie: Corendon, NOOIT MEER!!!
Rene
op 16 maart 2019
bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: oktober 2018
Al vaak met corendon gevlogen, tot nu toe altijd tevreden. Wel jammer dat een tussenstop niet gewoon gemeld bij het boeken. Verder altijd goede prijs kwaliteit verhouding
Maja Heeffer
op 13 maart 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2019
Top hotel Aladdin beach resort en geweldige crew toestel CND heen en terug weinig tot niks gevoeld bij beide landingen ondanks noodweer in Amsterdam. Geweldig aanrader corendon hotel en vliegtuigmaatschappij
Angela Maas
op 10 maart 2019
bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: februari 2018
De vlucht werd gecanceld. Vervolgens was de communicatie en de medewerking van de reisorganisatie van Corendon ZEER SLECHT: medewerkers wisten zgn. nergens van. Pas 20 uur later, na 4 keer contactgelegd te hebben, werd pas bekend gemaakt op welke vlucht we werden gezet. Er werden geen alternatieven aangeboden: als je van de 7 dagen verblijf er nog maar 5 overhoudt, verwacht ik dat er minimaal meegedacht wordt voor eventueel een verlenging, annulering of wijziging.
Ook waren er geen mensen van Corendon op Schiphol om de reizigers te woord te staan. Ik boek NOOIT MEER een reis bij Corendon
Rensink
op 6 maart 2019
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: april 2019
Omdat de reis niet doorgegaan is! Ik had deze reis gisteren geboekt en vandaag wilde ik er een vraag over stellen. Ze wilden mij niet te woord staan, omdat ze vonden dat mijn man (die hier helemaal niks mee van doen heeft) De hoofdboeker was, en hij de vraag maar moest stellen. Dit gaf mij meteen een onbestemd gevoel over Corendon. Gelukkig kon ik nog net binnen de limiet annuleren en hebben we een leuke reis bij de concurrent geboekt, waar we al jaren over tevreden zijn
John
op 22 februari 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2019
We moeten nog op vakantie maar ben nu al supernegatief gestemd met vluchttijden naar ibiza vanaf Amsterdam. Met transavia duurt de vlucht ca 2uur en 15 minuten. Met corendon ca 4.5 uur ivm tussenstop op Mallorca. Wordt totaal niet meegedacht en men verschuilt zich achter dat er niets vermeld staat over de duur van de vlucht. De medewerkster van corendon hoort je wel aan maar kan/mag schijnbaar niets regelen om zo'n tegenvaller wat acceptabeler te maken. Ik kan je verzekeren dit is de laatste keer dat ik gebruik maak van corendon. Genoeg andere aanbieders in dezelfde prijsklasse. Dus als je je kostbare tijd van je vakantie weg wilt gooien ga dan met corendon in zee. De review van het hotel en vakantie aldaar wordt vervolgd. Goed is goed en slecht is slecht. Deze ervaring is al extreem slecht en geen service..... Doe er je voordeel mee
Cool marianne
op 21 februari 2019
bestemming: Gambia / Kololi, reisperiode: februari 2019
Vlucht oké. Ideaal vertrek vanuit Maastricht, geen lange wachttijden, gratis parking, goede vlucht (normaal steeds verschrikkelijke oorpijn en ditmaal niet), voldoende beenruimte alleen spijtig geen scherm voor toch een 6 uur durende vlucht. Hotel Balafon: management is een ramp !!! Veel goedgemaakt door de hele mooie kamers met groot balkon. Ontbijt heel sober en dan eens geen tassen, geen fruitsap meer, meerdere keren moeten vragen naar koffie, geen plaats....en 1ste nacht was kamer niet beschikbaar en bijgevolg 2x mogen verhuizen. Internet in hotel = ramp, wel wifi maar geen internet. Buiten hotel was dit geen probleem. Internationale luchthaven Banjul schandalig....geen water in toiletten en overal vies en vuil. Oké dit is Afrika maar ik begrijp niet dat reisagentschappen hier niet wat druk kunnen zetten tenslotte is het toerisme hun voornaamste bron van inkomsten.
Arja
op 21 februari 2019
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: maart 2018
Een super de luxe 5 sterren hotel, niks was te gek en alles was erop gericht om het de reiziger zoveel mogelijk naar de zin te maken. Eten, kwaliteit: top! Zeer ruime keuze buffetten, en iedereen vriendelijk. Corendon als reisorganisatie, vliegreis: verliep uitstekend en echt niks op aan te merken. Volgende keer (hopelijk) zeker weer met Corendon
Wilma v heijnsbergen
op 19 februari 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: februari 2017
Al jaren met corendon super
Peter de Jong
op 16 februari 2019
bestemming: Curaçao / Jan Thiel Livingstone, reisperiode: februari 2019
Appartementen worden bewust dubbelgeboekt, gasten worden in goedkopere hotel geplaatst.
Schandalig
John Boons
op 14 februari 2019
bestemming: Egypte / Luxor, reisperiode: januari 2019
Wij moesten onze vakantie onderbreken vanwege een sterfgeval in de familie. Onze complimenten voor onze reisleider ADEL die alles perfect heeft geregeld voor ons. We werden tot aan de balie van het vliegveld in Luxor. Zelfs zo dat we een vlucht eerder konden nemen naar Caïro waar we een andere vlucht moesten nemen naar Amsterdam. En dat kwam goed uit anders hadden we de aansluiting gemist. Kortom complimenten voor Corendon en zeker voor onze reisleider ( gids ) Adel Dus van ons een dikke 10
Dekkers
op 9 februari 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: februari 2019
Ik moet mijn vorige reactie herzien. naar aanleiding van een klacht heeft een van onze groepsgenoten een schadevergoeding ontvangen van 70 euro nadat het een halve week geduurd heeft voor de zoekgeraakte golftas thuis bezorgd werd. ik heb ook een klacht ingediend en verwacht dat die even snel en efficient afgehandeld wordt. in dat geval neem ik terug wat ik in mijn vorige review schreef. fouten kunnen gemaakt worden, als ze goed hersteld worden accepteer ik dat.
Martin
op 9 februari 2019
bestemming: , reisperiode: januari 2019
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Hotel Beatriz Costa & Spa een heerlijk ruim hotel, goede keuken, 's avonds een animatie programma vriendelijk en beh8ulpzaam personeel , shuttle bus naar busstation en strand. Gezellige boulevard.
Dekkers
op 6 februari 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: januari 2019
Ben enthousiaste golfer dus naar Belek. maar na de reis zijn minsten 20 golftassen niet meegekomen, daar was geen plaats voor!!! op 2 febr. aangekomen, op 6 februari worden de tassen (hoop ik) gebracht. niet op een tijd die je uitkomt zoals beloofd, nee gewoon 5 uur wachten. ik golf dagelijks, nu dus dankzij Corendon 5 dagen niet. behandeling: zeer klantonvriendelijk. nooit meer Corendon als t ff kan.
Diederik
op 5 februari 2019
bestemming: Spanje / Corralejo, reisperiode: januari 2019
Koffers zoekt gemaakt door hen. We zaten drie dagen zonder. Claimen moet bij verzekeren, vergoeden van een deel van de reissom doen ze niet. Als alles goed gaat, heb je er een goedkope reis aan. Als het misgaat, ben je bij Corendon de xxx. Ze goochelen met reistijden en tussenlandingen. Denk goed na voor je met Corendon vliegt. Goedkoop is vaak duurkoop.
Anna
op 3 februari 2019
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: januari 2019
Het vliegen was prima, maar de bagageafhandeling niet best ( en dan benoem ik het fatsoenlijk) op de heenreis bleven er golftassen op Amsterdam staan ( te weinig ruimte)
terwijl men weet dat je op golfvakantie gaat. De terugreis nog erger, we zagen allemaal bagage het vliegtuig in gaan en er bleven weer minimaal 30 golftassen
achter op het vliegveld. Geen ruimte!
Je durft bijna geen golfvakantie meer
met Corrndon te boeken, en thuisgekomen kun je ook niet golfen en
dan moet je afwachten wanneer de golfbag weer wordt thuisbezorgd!
Dus wat dat betreft waardeloos.
Amrani
op 2 februari 2019
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: september 2018
Erg slecht hotel, 5 van de voorzieningen niet beschikbaar of defect, smerige tapijt hotelkamer met kakkerlakken in de badkamer
in het weekeind geen agent beschikbaar om onze hotel probleem op te lossen. na bellen met Nederland ook geen resultaat en niet in het weekeind beschikbaar en hele dag en avond voor het hotel gezeten in de lobby met koffers en al en later op straat wat erg onveilig is in het weekeind met dronken mensen etc... eerst volgende dagen ook geen contact kort om zeer zeer slechte organisatie en raad het iedereen af om ooit nog met Corendon op vakantie te gaan. Ook bij het indienen van de klacht in Nederland is niets mee gedaan. uiteindelijk zelf een hotel geboekt en die kosten hebben wij nooit terug gezien.
C. J. de Groot
op 30 januari 2019
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2018
BOEK NIET BIJ Corendon, zolang zij op je boekingsbevestiging en daarna op je vliegtickets de reisduur BEWUST langer maken dan dat de werkelijke reistijd is. Het lijkt niet erg zolang er niets gebeurd, maar...... als je vertraging hebt van 3+ uur (je hebt dan recht op compensatie), dan trekken ze de bij gepluste tijd daar vanaf en val je automatisch binnen de 3 uur en heb je dus GEEN recht op compensatie! Vals hè.
Voorbeeld: A'dam-Rhodos is 3 u. en 20 min. vliegen. Op de ticket staat 3 u. en 55 min.. Als je dan een vertraging hebt van 3 u. en 30 min. dan trekken zij die 35 bij gepluste min. eraf en dan is er ineens geen vertraging van 3+ uur en kun je fluiten naar je compensatie waar je recht op hebt!
DUS WEES GEWAARSCHUWD!!!
Joost
op 29 januari 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2019
Ik ben een weekend naar Tenerife geweest (van 4 januari tot en met 7 januari). In tegenstelling tot de meeste andere reacties ben ik redelijk tevreden. Al verliep niet alles helemaal vlekkeloos. Allereerst liep onze heenvlucht een vertraging van ruim 4 uur op. Dit kwam door een technisch mankement, waardoor er een vliegtuig moest komen uit Slowakije (van Airexplore). De stoelen in dit vliegtuig stonden zeer dicht op elkaar en het was een vliegtuig uit het jaar nul, maar wij hadden het geluk dat we onze benen schuin onder de andere stoelen konden leggen, omdat 1 van de 3 stoelen vrij was. Door de vertraging hebben we wel een snack en wat te drinken gekregen. Uiteindelijk, toen we op Tenerife geland waren ontmoetten we onze reisleidster. Hier kregen we te horen dat we omgeboekt waren naar een ander hotel (Marola Portosin) omdat het oorspronkelijke hotel (Paraiso del Sol) overboekt was. Ze zou ons de volgende dag nog bellen of het hotel goed was, omdat de meeting in het hotel niet meer door kon gaan vanwege de tijd. Toen we aankwamen bhij ons hotel bleek het hotel wel beter en ruimer te zijn dan het oorspronkelijke hotel. Dus daar waren we wel blij mee. Al hoorden we van andere mensen die incheckten bij het hotel voor een vakantie van 2 weken maar 2 weken in dat hotel mochten, en daarna weer terug moesten naar het andere hotel. De dag daarop belde ik zelf even naar het de reisleidster om de informatie op te vragen over de transfertijd en de terugvlucht. De reisleidster was zeer vriendelijk en legde alles goed uit. Ze nam ook alle schuld op zich omtrent de vertraagde vlucht en het vliegtuig waarmee we vlogen :-). Het personeel van het hotel was ook vriendelijk. Op maandag werden we iets later opgehaald dan gepland, maar dat is wel vaker zo. Bij het inchecken stond de reisleidster er weer voor eventuele hulp. De terugvlucht vertrok op tijd en verliep geheel vlekkeloos. Het enige wat ik hoorde was dat er niet genoeg maaltijden aan boord waren. Dit kwam denk ik vanwege het feit dat het een vlucht met meerdere stops was (Amsterdam - Tenerife - Fuerteverture - Amsterdam). Wij hadden hier gelukkig geen problemen mee, omdat we voorin het vliegtuig zaten. Kortom, een goed weekend gehad, met enkele veranderingen, maar niet om heel negatief over te zijn.
Van wijk paul
op 25 januari 2019
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2019
Een reis geboekt met vroegboekkorting bij corendon in augustus 2018.9 maanden voor vertrek . nu eind januari ,dus 5 maand na boeking kan het niet doorgaan wegens de vlucht . ik kan een andere datum nemen maar dat voor dezelfde prijs alhoewel deze datum bij boeking 590 € goedkoper was willen ze dit niet verrekenen . als ik langer blijf kon het ook maar was er geen sprake van vroegboekkorting ; zelfs duurder als andere reisagentschappen.dus nee service is nul, nul 00000 dit is de 2e maal en is spijtig daar de reizen en hotels goed zijn ! MAAR SERVICE VAN CORENDON IS 00000
Van wijk paul
op 25 januari 2019
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: mei 2018
De reis was goed , blue cruise en daarna hotel /alles tof behalve dat de week met de boot totaal anders was en veel minder bekeken dan voorzien . corendon was niet in fout voor de trip maar is wel verantwoordelijk voor de boeking en doet zo goed als niets . 50 € per persoon terugbetaald / schandalig .
Kortweg de reizen van corendon zijn een 9 waard maar als je wat tegenkomt reken niet op service of een deftige tegemoetkoming dan is het cijfer 1 als waardering . dus bezin eer je begint !!!!!
Dewitte
op 25 januari 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2019
Deze vakantie is op eens goedkoper. Met medewerker in december gebeld over hotel H10 Palmeras. volgens haar zijn bijna allen kamers vol. Als ik te lang zou wachten is er waarschijnlijk geen kamer meer beschikbaar . Nu zou ik ook nog van de vroeg boek voordeel gebruik maken. Wat schets mijn verbazing dat nu opeens de zelfde reis met de zelfde bestemming zelfde kamer en zelfde periode 100 euro goedkoper is . Gebeld met een medewerker van Corendon, vervolgens kreeg ik te horen , dat dit kwam door dat in die perioden vraag en aanbod dus nog genoeg kamers vrij zijn zo doende is de prijs lager .Kan per dag verschillen Dit is volgens mij misleiding. Dit is voor ons de eerste keer dat wij op vakantie gaan met Corendon. Ben benieuwd hoe het verder is geregeld. heb er nu weinig vertrouwen in.
Renske Woortman
op 22 januari 2019
bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: januari 2019
Super vakantie gehad in Gambia Banjul hotel laico hotel all inn keurig netjes personeel top omgeving lekker warm weer stranden super en in Gambia zijn mensen vriendelijk
Maureen
op 22 januari 2019
bestemming: Egypte / Nijl cruise, reisperiode: januari 2018
Fantastische reis en aanrader. Op MS Magic met gids Hany overtrof deze reis al onze verwachtingen. Excursies goed geregeld; eten goed, hut comfortabel , personeel attent. Kan het iedereen aanraden. Enig minpuntje: geen verwarmd zwembad en geen verwarming op de kamer.
Sonja Smith
op 17 januari 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2019
We hadden een auto geboekt bij Corendon. Op de website aangegeven dat we graag de auto bij aankomst bij het hotel op te halen i.p.v. het vliegveld. Een dag van te voren gebeld om te informeren waar we de auto konden ophalen. Na een hele lange tijd in de wacht te hebben gestaan kreeg wij een medewerker aan de telefoon. Zij vertelde ons dat we de auto alleen bij het vliegtuig konden ophalen... Maar we hadden toch wat anders gevraagd? Ja, jammer dan... We kunnen u niet verder helpen. Ach ja u kunt misschien zelf even bellen naar Tenerife en het zelf gaan regelen. Dan doen we dat maar. Wel raar van zo grote reisorganisatie! Mijn dochter belde en kreeg daar te horen dat het autoverhuurbedrijf een maand geleden de samenwerking met Corendon had verbroken. Gelukkig zult u denken dat wij hier toevallig van op de hoogte werden gesteld. Maar het liep anders. Wij weer bellen met Corendon. En na enige tijd weer in de wacht te hebben gestaan, kregen wij weer een medewerker aan de telefoon. Het probleem uitgelegd... Maar tot onze verbazing werd er niets mee gedaan. We kregen de optie om de gehuurde auto te accepteren bij het vliegveld of anders 10 procent van het bedrag terug te ontvangen. We waren verbaasd en uit het veld geslagen. We besloten maar voor de auto te gaan bij het vliegtuig. Met de wetenschap dat er waarschijnlijk helemaal geen auto voor ons geboekt was. Dit hadden we toch aangegeven. Mijn dochter en ik besloten bij aankomst eerst maar de reisleiding in te lichten. Je verwacht dan een reisleiding die vriendelijk is en met je mee denkt. Maar dit alles ontbrak. Het enige wat ze kon uitbrengen was op een nukkige toon reageren :"Wacht niet op jullie" Wij naar het autoverhuurbedrijf op zoek. De instructie over de ligging was ook erg vaag. Het gevoel van zoek het lekker zelf uit was van toepassing. Uit eindelijk toch het juiste bedrijf gevonden. . Maar zoals we al wisten was er geen auto voor ons gereserveerd. De auto was al een maand geleden geannuleerd Het autoverhuurbedrijf wilde niet meer samen werken met Corendon. Maar daar sta je dan midden in de hete zon. Toch maar weer die onvriendelijke, nukkige reisleidster opbellen. Maar in plaats dat ze ons te woord stond gaf ze mij te kennen dat we geen taxi op kosten van Corendon mochten bestellen. Het enige wat ze kon doen was dat ze als nog een busreis kon regelen. Ik gaf haar aan dat ik het waardeloze organisatie vond. Dit pikte mevrouw niet en gooide de telefoon er op. Dan maar zelf kijken hoe je bij je accommodatie komt. Dat is gelukt.. wel een paar uur later dan eigenlijk de bedoeling was.. Bij aankomst toch weer gebeld met het hoofdkantoor van Corendon in Nederland. Ze zeiden dat we via de reisleidster een klachtenformulier moesten invullen bij vertrek. Dus toch maar weer telefonisch contact opnemen met de reisleidster. We moesten haar ook vragen of ze de bus tijd van vertrek aan ons door wilde geven. De reisleidster gaf ons mondeling toe dat ze het vertrek een dag van te voren zou doorgeven. Maar ook dit bericht bleef uit. Toch dan maar weer zelf bellen. Bij aankomst op het vliegveld Tenerife was de reisleidster nergens te bekennen. Ja, voor de zoveelste keer toch maar weer bellen waar ze bleef. Toen ze eenmaal gearriveerd was dachten wij dat ze meteen in actie zou komen om samen met ons het klachtenformulier in orde te maken.... Maar dat was teveel gevraagd. Pas op het moment dat we bijna bij de incheckbalie stonden kwam ze naar ons toe. Ze was verbaasd toen ik invulde dat ze niets had geregeld voor ons. Ze vulde zelf nog wat in op het formulier om zich in te dekken. Bij aankomst thuis nam ik weer contact op met Corendon. Het in de wacht staan was ik beu en ik heb gevraagd mij terug te bellen. Dit bleef weer uit. Toen maar via de chat gevraagd om terug te bellen. Tenslotte 2 keer terug gebeld . Maar ik was net steeds te laat. Ze bleven maar kort proberen. Tenslotte is onze klacht zo van tafel afgeschoven. Ze laten weten niets voor ons te kunnen doen. Waar het bedrag wat wij voor de huurauto hebben betaald is gebleven is ons een raadsel! Waarschijnlijk staat het nog op rekening van Corendon. Daar sta je dan met je rug tegen de muur. En dat weten dit soort organisaties. Je bent op een geven moment het strijden zo moe. Maar ik geef niet op. Morgen bel ik met mijn advocaat om de zaak uit te zoeken... Tegen onrecht moet je vechten en nooit opgeven.
Jacob_eise@hotmail.con
op 15 januari 2019
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: oktober 2018
Ik geef een 3 voor onprofessioneel handelen aan Corendon. Wij voelen ons niet serieus genomen toen we een klacht indiende.
Hendrikx
op 7 januari 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2016
7 uur op de vlieger wegens tussenstop en constant gebel omdat ik zogezegd geen ontbijt geboekt. Geldwolven.
Johanna
op 5 januari 2019
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2018
Lees hier de revieuw van susan
net zoals haar .. hadden wij met ons gezin de reis geboekt voor de herfst vakantie in hotel miracle lara Turkije, ik had de aanbieding oudjaarsavond al gezien maar nog niet geboekt.. denk als het morgen nog staat ga ik boeken .. het was een heel aantrekkelijke prijs van 1652 voor 4 personen incl ruimbagage dus nieuwjaars dag geboekt bevestiging binnen de aanbetaling gedaan .. dus onze kinderen wakker gemaakt .. van we hebben vakantie geboekt .. wat waren ze blij eindelijk weer eens naar ons geliefde hotel miracle...nou die droom werd de dag er op wreed verstoord.. kreeg een mail , ze herroepen de boeking en de reis was in eens meer dan 1600 euro duurder...we moesten voor 4 jan iets laten weten of we dit door lieten gaan of annuleren ..ten eerste de 1600 euro er boven op ligt ver boven ons budget , over en weer mailen enz.. ja ik had de algemene voorwaarden geaccepteerd en ja daarom kon corendon zich herroepen .. nou je moet die voorwaarden accepteren anders kan je de boeking niet compleet maken nog weer een mail gestuurd.. maar weer nee we kunnen niets voor je doen klaar, vrienden van ons leek de aanbieding ook iets dus die keken de dag er op ... wederom werd de reis nog goedkoper aangeboden maar konden niet boeken hebben vervolgens gebeld en werd tegen hun gezegd dat het om een dag aanbieding ging ...en corendon er geen invloed op had.. tegen hun word er zo gezegd en tegen ons weer wat anders...kan me oren niet geloven ...ben er ziek van .. dat zo n groot bedrijf geen oplossing of een midden weg kan geven .. ik heb geen fout gemaakt dat zijn zij toch ..maar ok ff laten rusten want ben er gewoon ziek van ..vandaag weer reactie geplaatst op fb ... dr kwam reactie op of we ons boekings nr wilden geven in pb...gedaan .. ze konden mij niet te woord staan mijn man moesten ze spreken via de telefoon , aan het einde van de middag gebeld en wederom ...deksel op je neus ..geen middenweg ..geen tegemoet koming geen oplossing ...we komen er niet uit..denk het lijkt wel een macht spel.. ze winnen altijd...word niet gedacht aan de klanten ..ik vind het vreselijk en heb de telefoniste van middag toen mijn man aan de telefoon was duidelijk gemaakt dat ik het er niet bij laat zitten ... ben dr nog niet klaar mee..het kan gewoon niet ...corendon .. geef je fout toe en neem die dan ook .. of een middenweg maar niet zo de klanten afschepen met een standaard antwoord
Susan
op 2 januari 2019
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2018
Pas op Oplichters ! ,boek geen vakantie bij Corendon !!!!
Het jaar 2019 goed begonnen door een vakantie te boeken met ons gezin naar Turkije. Gisteren dus een vakantie geboekt met 4 personen bij het Miracle resort te Lara in Turkije ,althans dat dachten we.
Ook direct de aanbetaling voldaan en bevestiging per mail ontvangen dat de reis geboekt is.
Tot onze verbazing krijgen we een dag later een mailtje dat de reissom niet klopt en er een foutje zat in het totaalbedrag.
Of we even het verschil van € 1100,- zouden willen overmaken.
€ 1100,- is nogal een verschil en nadat ik op internet ben gaan zoeken of dit zo maar kan kom ik tienduizenden hits tegen van vele mensen waar dit ook het geval bij was,ook heeft dit onderwerp meerdere malen aandacht gekregen in de media en het programma OPGELICHT.
Klantenservice gebeld,maar die konden niks betekenen of een andere reis aanbieden.
Ik voel me zwaar belazerd waar je de ene dag een mooie vakantie met je gezin geboekt denkt hebben , wordt je de volgende dag vriendelijke verzocht om nog eventjes €1100,- extra over te maken.
Ik hoop dan ook dat dit bericht vele mensen bereikt met de hoop dat ze bij een andere touroperator hun welverdiende vakantie boeken i.p.v. bij deze smerige oplichtingspraktijken van Corendon.
Lei zinken
op 27 december 2018
bestemming: Griekenland / kalamaki, reisperiode: augustus 2018
Vanaf boeking tot einde reis goed georganiseerd , alles netjes op tijd.
hotel prima , ik kan corendon aan ieder aanbevelen. (was 1e keer )
Broersen
op 26 december 2018
bestemming: Egypte / Luxor, reisperiode: december 2018
Goedkope bestemming in luxor, het schip lag ver van centrum maar eten en reisleiding was prima in orde, corendon onderhoudt de vliegtuigen niet goed, slechte stoelen, loszittende raampanelen, de rechtervleugel miste enige schroeven op paneel bij de flaps zichtbaar vanuit de cabine, heb dit gemeld na de vlucht, ik kies voortaan andere maatschappij.
Johan en Janny
op 19 december 2018
bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: oktober 2018
Een dikke pluim voor dit bedrijf! Door storingen in het systeem onze vlucht gemist maar een prima coulance regeling ontvangen voor de extra kosten die wij hebben moeten maken om te overnachten in de buurt van schiphol van Corendon, dit ondanks dat de schuld ook bij een ander bedrijf lag. Wij zijn dik tevreden en zullen dit bedrijf dan ook aanraden aan anderen.
Sandra
op 19 december 2018
bestemming: Egypte / Nijl cruise, reisperiode: december 2018
Boot was simpel ingericht , kleine slaapkamers, simpel bad en toilet was geen föhn aanwezig. Tapijt op de vloer vond ik niet prettig
Personeel was vriendelijk.
RAMY heeft ons 7 dagen fantastisch begeleid, hij deed dat met veel toewijding ,plezier en enorme kennis van zaken . RAMY HEB IK ERVAREN ALS ZEER ZORGZAAM EN HEEL SOCIAAL persoon .de begeleiding van RAMY op de Nijl cruise 11-12-2018 Is een 10 waard.
A.van Eldert
op 5 december 2018
bestemming: Spanje / cruise, reisperiode: maart 2018
Cruise geboekt Binnen hutten . buiten hut 400.00.1-12 gebeld voor buitenhut 600.00nu 4-12 word ik gebeld. Buitenhut 450.00.ik vindt dat raar.nn buiten hut200.00 nieuwe boeking.dus vroegeboeking veel duurder.7621845 boeking
Ecker
op 4 december 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2018
Slechte afhandeling klacht overboeking
Zo gaat Corendon met de klanten om. Overboeking niet bekend??
Volgens het hotel zeker wel.
Ook de huurauto kun je alleen via Corendon boeken. Andere optie is het hotel niet toegestaan.
De geboden compensatie bij overboeking moet die van Corendon zijn schijnbaar, of die pas of niet.
Maar hierbij het antwoord op mijn klacht van overboeking en het niet kunnen beschikken over onze kamer 1e nacht en op opvolgende dag.
NB : het hotel en het personeel is wel geweldig en doen echt hun best. Is dus wel een aanrader maar niet via Corendon
Bep van der heijden
op 23 november 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
Samen met een vriedin naar hotel sissy bay geweest eten was goed we gingen ontbijten de vloer was nat en ze gleed uit er stond geen bord bij de ingang we waren naar 10 dagen thuis zat onder de pukkels bleek surft te zijn klacht ingediend foto s erbij brief van de huisarts apohteek maar corendon reageert niet schandalig nooit meer we moeten nog geld terug krijgen nooit gehad maar we gaan door nooit meer met corendon
Stef
op 12 november 2018
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: september 2018
Koffer beschadigd tijdens rit naar vliegveld Samos. Corendon wil geen schade vergoeden omdat aankoopbon van 75 Euro ontbreekt! Wel eindeloze mailwisseling wat al veel meer geld voor hun heeft gekost. Stelling CORENDON is " als wij er maar onderuitkomen " en vooral wijzen naar aankoop bon. Nee ik heb erom gevraagd om mijn koffer stuk te maken!
M van Dongen
op 7 november 2018
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: oktober 2018
Excursie geboekt in het hotel bij Corendon maar uitgevoerd door locale organisatie. Heel slecht geregeld en die dag niets gezien. Gereclameerd bij Corendon maar helaas schuld ligt niet bij hun. Weg geld en Corendon hoopt dat we de volgende keer toch weer bij hun boeken. Wij dachten het niet!!
Jack
op 6 november 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: september 2018
Wat een drama... Geboekt bij Corendon voor resort Caves in Hurghada, meteen ook maar even een upgrade genomen. 2200 euro lichter vol goede moed afgereisd naar deze 5 sterren accommodatie. Nou weet ikzelf ook wel dat Egyptische sterren geen Europeesche sterren zijn, maar dit is puur bedrog en volksverlakkerij. Voor die 2200 euro had ik vast wel iets anders kunnen vinden wat dichter in de buurt kwam van 5 sterren.
Meubilair defect, schimmel in het plafond, vuile bankstelkussens met onverklaarbare vlekken ook in de gordijnen, koud en eenzijdig eten en slechte bediening. Absuluut GEEN 5 sterren waard. Vervolgens klacht ingediend bij Corendon en na 7 weken een briefje met een aanbod van 75 euro.....niet omdat we een kutvakantie hebben gehad, maar omdat ze te laat waren met antwoord geven.......WAARDELOZE REISORGANISATIE DIE DE KLACHTENAFHANDELING NIET SERIEUS NEEMT.
Joke teelen
op 5 november 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2018
Ik ben niet tevreden over de care.ik heb in de nacht zuurstof nodig.dat zou op de kamer staan als ik aan kwam.maar dat was er niet.bij dereceptie wisten van niets.hebben gebeld kwamen ze brengen.die moet het mijn uitleggen.had er helemaal geen verstand van.ik heb thuis een consetrator. Tot 3x toe hebbeb ze een nieuwe selinder gebracht.alle 3 waren niet bekwaam hoe het moet.als ik belde naar die care nam ze telkens niet op.ik heb 10 dagen geen zuurstof gehad.ik heb wel 250 euro betaald.voor een vacantie waar ik niets aan gehad heb.ik kan overdag niet funkseneren als ik in de nacht geen zuurstof heb gehad.alleen even naar het strand.ben ook niet gaan lunchen.om dat ik te moe was.ik heb een helse vacantie gehad alleen dat ik geen zuurstof had.ik ben 2x bij de dokter geweest.krijg ik medicijnen.mag ik niet mee in de zon.toen had ik helemaal niets meer.ik was erg blij dat ik thuis was.ik heb thuis 5 dagen op bed gelegen.ik was helemaal uit geput.ik wens wel 250 euro terug.
Kjelt Maatje
op 28 oktober 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2018
Hotel was prima, mooie kamers, mooi zwembad, leuke locatie dichtbij het strand. Vlucht was drama, heenweg bijna 5,5 uur vertraging gehad waardoor we pas om half 9 ‘s ochtends in het hotel waren en overdag moesten slapen, 1 dag was dus al verloren. In het vliegtuig was bijna geen eten op voorraad en het personeel was niet vriendelijk. Terugweg 1,5 uur vertraging gehad, weer bijna geen eten op voorraad en het personeel was weer niet vriendelijk. Vanaf 3 uur vertraging heb je recht op een compensatie van maximaal 600 euro per persoon, hiervoor flightclaim ingeschakeld maar corendon laat niks van zich horen. Klacht indienen bij corendor kan alleen op locatie van bestemming en niet meer na de terugreis. Slechte maatschappij die niet uitkomt voor hun fouten en hun klanten zonder pardon aan de kant schuift wanneer deze contact proberen te krijgen. Nooit meer vliegen met corendon!
Hendrikje
op 27 oktober 2018
bestemming: Cyprus / Famagusta, reisperiode: oktober 2018
Hotel helmaal top. Maar de reisleider was er vreselijk arrogante man .
Wij hadden een uur staan wachten voor de terug reis nog steeds geen bus.
Reisleider gebeld geappt geen reactie alarmnummer corendon gebeld die zouden regelen met reisleider.
Krijg je een app regel maar taxi wordt betaald daar sta je dan midden in de nacht met 3 echtparen en alle koffers.
Wij aangegeven dat hij dat hoorde te regelen dus er zouden 2 taxi,s komen.
Die hebben ons met 140 km per al bellend naar het vliegveld gebracht waar we net op tijd aankwamen.
Stond die arrogante reisleider daar ook nog geen excuus kon er niet eens vanaf en voor dat we ingecheqt waren was meneer al verdwenen.
Echt een REISLIJDER VRESELIJK
H.W.A. Nusser
op 25 oktober 2018
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: oktober 2018
Reageer op een advertentie en ga naar de webpagina van Corendon. Daar is op de zelfde dag de prijs ineens 150 euro duurder. Ik vind dit misleiding
Kelsey
op 24 oktober 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2018
Hotel was mooi en schoon, niks op aan te merken. Alleen de vliegtijden voor de heenreis zijn 3 keer veranderd. Uiteindelijk vlogen we 5 uur later dan gepland. Geen excuus of op oplossing. Terug weg precies hetzelfde probleem, tijden weer veranderd en op het laatste moment weer 2 uur vertraging. Eenmaal aan boord was al het eten op en het personeel onvriendelijk. Volgende keer kies ik voor een andere maatschappij.
Jolanda Horvath
op 22 oktober 2018
bestemming: Turkije / Manavgat, reisperiode: oktober 2018
De vlucht was prima Hotelkamer mooi De tedt van het hotel super saai en het personeel kan volgens mij niet praten Nog geen gedag gezegd Allemaal chagrijnig gewoon elke dag ‘s Nachts stofzuigen en vloer boenen op de galerij
Wij hadden een excursie geboekt op woensdag en wij hebben een uur staan te wachten om opgehaald te worden Toen de hostess gebeld en deze vertelde ons dat Corendon ons was vergeten te boeken en of wij de volgende dag wilde gaan Naar enige onderhandeling mocht 1 persoon van de 6 gratis mee dus de volgende dag op excursie Tot onze grote verbazing troffen wij op deze excursie nog 4 Nederlanders en die hadden hetzelfde probleem ondervonden maar die kregen als antwoord dat de hele excursie op woensdag gecanceld was Dit vind ik een erg slechte zaak We zijn gewoon voor de gek gehouden Lekker makkelijk om te zeggen dat Corendon ons was vergeten in te boeken Wees gewoon eeelijk en bel de klant dat de excursie gecanceld is maar kom niet met zo’n raar verhaal Helaas hebben we dus een slechte ervaring met Corendon Dit was onze eerste keer dat we via Corendon hebben geboekt
Pascal van Soest
op 22 oktober 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2018
De vakantie was geweldig! Het hotel Alp Pasa en de stad Antalya zijn zwaar aan te raden en krijgen van mij een dikke 8! De regeling van alles eromheen, vanuit Corendon was daarbij echt uitzonderlijk slecht. Minder dan 2 weken voor vertrek veranderde onze vluchttijden ontzettend negatief waardoor de vakantie ruim een dag korter werd, geen compensatie vanuit Corendon. Slecht geregeld vervoer van en naar de accomodatie. Ten slotte komen we op Schiphol is 1 van onze koffers weg, in Esland. Hebben ze bij Corendon een verkeerd vliegtuig in gegooid. Meer dan 52 uur verder de koffer gelukkig thuis ontvangen gekregen.
Spoorenberg
op 17 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: oktober 2018
Geboekt 5* hotel is dicht, zeggen zgn. Overbooked. Echter, niet voor vertrek, maar na de landing, walgelijke leugens.
Houben M
op 17 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2018
Vanaf onze aankomst op de vlieghaven in Maastricht, waar we gratis konden parkeren, werden we vakkundig via de bagageband en check-in naar het vliegtuig geleid. Ons vooraf gereserveerde zitplaats konden we innemen en in een mum van tijd vlogen we naar onze bestemming. Op de vlieghaven van Rhodos werden we opgewacht en onmiddellijk per Corendon bus naar het hotel gebracht. De dag na aankomst was er een samenkomst met onze hostess ter plaatse. Deze heeft op een ludieke, niet opdringerige manier uitgelegd aan welke activiteiten we konden deelnemen via Corendon, uitstappen, auto ,motor,scooter verhuur Enz. Het hotel was zoals beloofd, GOED. Tijdens ons verblijf kon je altijd in contact komen met de hostess, wat een gerust gevoel geeft. De terugkomst vanaf het hotel tot de luchthaven van Maastricht verliep even gesmeerd als het vertrek. Conclusie: wij zijn correct volgens hun belofte behandeld en gaan zeker onze volgende reis met Corendon.
Johan kuiter
op 16 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2018
Halve dag gemist omdat vluchttijden veranderd waren. En het ergste je denkt dat je alles betaald heb maar nee hoor je moet nog toeristen belasting betalen bij je verblijf.
De Keyzer
op 16 oktober 2018
bestemming: Turkije / Okurcalar, reisperiode: oktober 2018
Omdat Granada Luxuary geen vijf sterren verdient. Zeer mooie kamer met jacuzzi, maar de kamer werd op 14 dagen niet gekuist. Eten zeer goed, maar ‘s morgens zijn er pas spiegeleieren en verse omelet vanaf halfnegen i.p.v. bij de start om zeven uur. Soms moeilijk een vrije plaats te vinden in het restaurant. Sommige hostessen begrijpen geen Engels of Duits. De kledij van heel wat gasten laat veel te wensen over.
Smets Eliane
op 16 oktober 2018
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: oktober 2018
De reis was ok. Niets op aan te merken. Zeer goede vlucht gehad en alles op tijd !
Samantha
op 16 oktober 2018
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2018
Bij aankomst op het vliegveld worden we naar een bus gestuurd. Vond het al raar omdat ons geboekte hotel een andere bus had. In de bus gaan zitten, envelop opengemaakt, zie ik ineens dat we een ander hotel hebben. Nagevraagd en alles, blijkt dat ons geboekte hotel vol zat. Er werd gezegd dat ons 'nieuwe' hotel beter was etc. Niks van waar.. Tijdens het verblijf nog mee bezig geweest, maar hier ook weer voorgelogen en bedrogen. Ons aanspreekpunt deed ook alsof ze er alles aan deed ons tevreden te houden, maar via via hoorden we dat dit dus ook allemaal gelogen was. Terugweg uiteindelijk nog vertraging. Klacht op vakantie zelf ingediend en binnen 3 weken zouden we antwoord krijgen. Na ongeveer 6 weken zelf maar eens gebeld en toen te horen gekregen dat het opeens rond de 7 weken kon duren. Nu 8 weken verder en nog niks gehoord. Nog maar eens achteraan dus. Kortom, echt slechte service.
G. Prosé
op 13 oktober 2018
bestemming: Italië / Castelsardo, reisperiode: oktober 2018
Perfect georganiseerde reis door Corendon. Uitstekend hotel, vriendelijk behulpzaam personeel, goede bedden, buffetten waren prima.
Yk
op 13 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: oktober 2018
NOOIT MEER. veel trappen. gebouwtjes van 2 hoog, maar die zijn steeds hoger tegen de berg gebouwd, waardoor veeeel steile trappen op moet. Wel mooi uitzicht. We hadden een 2 kamer appartement. Dat waren 2 slaapkamers.. geen gezelligheid aan. Doordat het trappen lopen te zwaar werd, hebben we via de reisleider een ander appartement gevraagd. We kregen op de begane grond een studio aangeboden of een studio met weer trappen lopen. We kozen voor de begane grond. Op zich zag het er aardig uit . Nr A105. Maar eenmaal gesetteld..wat een smerig hok. Douche met veel schimmels en keukentje ook te vies voor woorden. Schone..handdoeken waren al vuil. het bed..slap en versleten. De dag erna vreselijk jeukende bulten, geen muggenbulten.. Leek op bedwantsen. De studio was zeer vochtig. Zelfs kauwgom was nat. Terrasje klein. Schoonmaak slecht, totdat we een week eerder dan gepland vertrokken van ellende. Ineens GROTE schoonmaak.. lief personeel.
PRIMA VLUCHT
Herman
op 11 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2018
Ik had alleen een vlucht van Heraklion naar Amsterdam, en na al die vreselijke ervaringen van andere toeristen en horror verhalen van familie die twee weken geleden door Corendon is laten staan, was ik echt benieuwd wat er zou gebeuren.... let op... prachtig vliegtuig... schoon... heel veel beenruimte.... vriendelijk personeel... alles optijd... lekker kroketje... meer als op tijd... gewoon perfect... ben ik een mazzelpik! allen de mostard was op... nou ja... nobody is perfect.
Roos
op 11 oktober 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: augustus 2018
De vakantie was fantastisch, de service van Corendon en daarbij de klachten afwikkeling uiterst onbevredigend. Mijn klacht is niet goed begrepen, er is geen moeite gedaan de klacht goed te begrijpen, ter plaatse voelde ik mij onbegrepen door de reisleidster, ze heeft ons niet bijgestaan en we hebben haar behalve op de luchthaven de verdere week niet gezien, nog heeft ze navraag gedaan hoe het met ons probleem verder gegaan is.
Dennis
op 11 oktober 2018
bestemming: Cyprus, reisperiode: augustus 2018
Vliegtuig niet comfortabel, cabinepersoneel onvriendelijk. Eten in hotel was koud en niet gaar. Excursies slecht geregeld. Met klacht ter plekke wordt niets gedaan. Klachten na terugkomst pas na 7 weken bericht en wordt niet serieus genomen en afgeschoven op personen ter plaatse. Nooit weer met Corendon. Wat een waardeloos bedrijf is dit.
Sonja Schleijpen
op 10 oktober 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2018
Terugvlucht om 11.30 dus je verwacht toch wat te kunnen eten als je ook nog een tussenlanding hebt! Helaas er was alleen nog chips te verkrijgen terwijl je wel een hele lijst ontvangt van wat je kan kopen om te eten! De mensen die op de eerste rijen zitten hebben dan geluk en alles is op voor ze aan rij 19 zijn echt niet te doen! Het hoeft geen luxe maaltijd te zijn maar een broodje was heel fijn geweest! Ook in het hotel was alles gesloten geen enkel a la carte restaurant was open hier geen enkele info over gehad van corendon! Hier hebben we wel voor betaald!
Priscilla
op 9 oktober 2018
bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: juni 2018
Nieuw hotel was niet af, corendon slechte afhandeling! NOOIT MEER!!
8 dagen in gevaarlijke situaties, herrie, bouwvakkers, koud eten, barren niet open, wellness niet af. 8 dagen afzien! En dan komen met 20% vergoeding. Gewoon respectloos.
Maurice
op 7 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2018
Onjuiste info mbt accomodatie bij boeking. Hotel slechter dan aangegeven, hierna klacht ingediend bij Corendon maar na 6 weken wachten op reactie was het jammer dan, pech gehad. Voor mij nooit meer Corendon in ieder geval.
Hasan ayyildiz
op 6 oktober 2018
bestemming: Turkije / dalaman, reisperiode: augustus 2018
Corendon is een slechte bedrijf nooit meer
Lenie
op 5 oktober 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: september 2018
Caves Beach Resort is geen 5 sterren waard omdat, eten zeer eenzijdig en lauw is! De swim-up kamer niet schoon was, schimmelplek in het badkamerplafond, kapot meubilair, losse bedrading en vuile bekleding van de buitenkussens! Iedere dag rond 18.00 uur royaal het park werd bespoten met gif tegen het ingedierte en dat gaf enorme wolken! Daar liep je dus ook tussen, niet gezond lijkt mij! Met klachten bij de balie aangekomen spraken ze geen Engels meer en snapten je klachten dus ook niet! Ook de host van Corendon was nergens te bekennen 12 dagen lang! Zeer teleurstellend allemaal, alleen het zwembad was erg fijn!
Geerd van Brussel
op 5 oktober 2018
bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2018
Contactpersoon Corendon, kwam alleen op afspraak, 3 uur moeten wachten op kamer, wel update naar Penthouse gehad, luxe, maar geen water e.d. in ijskast, geen kopjes o.i.d., en een jacuzzi die niet werkte.
De lunch in het centraal restaurant was heel mager, zodat je beter bij het zwembad een snack kon nemen.
Veel trappen en heuvels, voor minder validen en oudere mensen geen aanrader.
Shuttlebus naar strand is inderdaad gratis, doch dien je deze 2 dagen van tevoren te reserveren, voor het eten&drinken op het strand moet je €10,00/dag betalen, zeer vreemd voor een All Inn hotel.
Op de site van Corendon staat op 1km restaurantjes en op 3km leuke winkeltjes, niks is minder waar, dichtbij zijnde locatie winkeltjes ca. 8km, zodat je dit met taxi moet doen.
A la carte restaurant is er maar 1, goed maar best prijzig, de ander, Steakhouse is alleen voor members.
Avondeten was goed maar zeker geen 5*, de bar was al snel overvol, gezien het slechte weer.
Kamers werden om de 2 dagen schoongemaakt, na schoonmaak lagen er meer haren in de wasbak als op de grond, trappenhuizen werden niet meegenomen, viezigheid, zakken met vuile was en afval.
Sonja Broekhuizen
op 4 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2018
Alles ging prima. Zowel de heenreis vanaf Rotterdam als terugreis waren netjes op tijd. Personeel was vriendelijk.
Ooijen
op 3 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2018
Geen Engels/Nederlandssprekend personeel
Bosch
op 3 oktober 2018
bestemming: Cyprus / Farmagusta, reisperiode: september 2018
Alle groepen en kinderen achterin met daar tussen 1/2 personen een hel groep reizigers die zich lam zolen met meegebrachte drank zonder dat staf ingreep heb al heel wat gevlogen maar corendon echt nooit meer zelfs niet gratis wat een vreselijke maatschappij
Wendy
op 2 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2018
3e keer met Corendon op vakantie. Wéér vertraging, zowel heen als terug. Andere keren ook. Accommodatie's zijn wel altijd perfect. Reisleiding is absoluut niet gast gericht. Jonge mensen met grote bek bellend naar vrienden terwijl wij in de bus zitten, en zo nu ook een wit hete chauffeur die woedend zat te bellen, schelden. Ook flikt Corendon het om je op een ander vliegveld te laten landen waardoor je 3 uur langer in de bus moet (Mar maris) 3 x is scheepsrecht, no more Corendon for me!
Beyza
op 2 oktober 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2018
Extra betaald voor een middagvlucht vervolgens alsnog in de nacht gevlogen en 1 dag eerder terug! Corendon echt niet aan te raden! Oplichters!! Betaald voor 8 nachten en maar 7 nachten voor gekregen want de vluchttijden waren veranderd en moesten we 1 dag eerder terug.. Heel vervelend met een huwelijksreis!
Vissers
op 1 oktober 2018
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: september 2018
Corendon slechte organisatie. Informatie komt niet overeen met de website. Ook veel foutieve informatie in de plaatselijk informatie map. Kortom geef iets meer uit en boek een goede relaxte vakantie bij een anders
Raymond
op 30 september 2018
bestemming: Spanje / Benhavis, reisperiode: augustus 2018
2 werkdagen voor vertrek besloot cordendon eenzijdig onze gehuurde stationwagon om te zetten naar een kleinere wagen. Daarmee konden we onze koffers en buggy niet meenemen. Cordendon weigerde ons te helpen aan een grotere auto ondanks dat deze bij het verhuurbedrijf beschikbaar waren. We moesten het zelf maar oplossen. Ik heb nog nooit zo slechte service meegemaakt. Nooit meer cordendon!!!
Willem
op 30 september 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2018
Corendon verteld Hotel of the year , hoe ze daar bij komen blijkt wel dat ze er nooit geweest zijn .Het gaat over Ibersol ze hebben slecht eten slechte schoonmaak (ok alleen schone handdoeken ) Verschrikkelijke animatie Franstalig door 14 man 14 uur aan 1 stuk door per dag . Er is in de avond ook drugsoverlast bij het zwembad waar de bezigheden voor iedereen plaats vinden . Ook is het animatie team ongegeneerd handtastelijk . Buiten het verblijf is ook drugs wat de kroon spant en is het er verschrikkelijk druk met verkeer de dichtstbijzijnde winkeltje liggen op 1500 meter en niet 400 meter wat corendon beweerd . Restaurants ook nadelig liggen langs de drukke weg je eten stuitert zo van je bord onder een dikke uitlaatgaswolk . Ook het strand en de zogezegde gezellige boulevard liggen op 800 meter geen 400 meter . Strandbedjes koste 2 voor 13,50 onderhandeling is geen optie wel ruzie .Snorkelen waarop er is geen vis in de wijde omgeving heel af en toe een sardientje . Cor en Don liggen op dikke matrasjes met hun cocktails , jij ligt op kapotte ligbedden van hard plastic die ooit nieuw zijn geweest . Daarom alle mooie beschrijvingen van corendon of reclames bestaan niet zijn verkooppraatjes net zoals de rest van de vakantie aanbieders . Zekerheid voor goede vakantie aangesloten bij SGR HAHAHAHAHAHA
Koning
op 27 september 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2018
Stonden niet geregistreerd bij hotel iris met 3 personen na 2 dagen wachten 2 in iris en 1 in yannis in een klein kamertje corendon deed heel weinig
Angelo
op 26 september 2018
bestemming: België / Mechelen, reisperiode: augustus 2018
Hotel en land super al 5x geweest met tui mooie uitstappen maar met corendon trok het op geen zak Gits kon amper Nederlands en hadden onze stoelen gereserveerd in vliegtuig hadden we ook helemaal niet en ons geld ook niets van terug gezien zeer slechte ervaring
Peter
op 26 september 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2018
Heenreis verliep goed, half uur vertraging buiten de schuld van corendon, moesten wachten van de verkeersleiding. Wij zaten in het 4 sterren side resort hotel, top hotel. Eten was goed mag wat gevarieerder maar beetje husselen en het smaakt dan goed. Bepaalde cocktails waren bij all inclusief, bier was lekker, en de rosé vlgs mijn vriendin ook.
Half 9 waren er nog bedjes vrij.
Mooie kamer aan het zwembad.
Goede bedden.
Elke dag schone handdoeken en bedden opgemaakt
Dankbare mensen, en side de wijk kumkoy is top.
Terug reis verliep goed. Geen vertraging.
Al met al top. Is de 4e x met corendon en zijn tot nu toe zeer tevreden.
Gcm
op 25 september 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2018
Het hotel was redelijk, maar de sfeer in het hotel was erg grimmig. Ik was alleen met 2 kids. Wilde niet op mn vakantie klagen, maar te wachten tot ik thuiskwam omdat ik vakantie voor mn kids als fijn ervaren moest worden. Ik wilde mn beklag later doen. Na thuiskomst in de pen geklommen en een klacht ingediend. Ik had aangegeven dit telefonosch te bespreken, maar nee het werd afgedaan met een mail. Denk dat ze erg bang zijn voor kritiek bij corendon. Ik heb al wel in gaten dat als je niet helemaal binnen de lijnen loopt om een klacht neer te leggen dat je word afgescheept omdat ze zich aan allerlei protocolen houden. Daarom deze review om toekomstige boekers van een reis te atrenderen om goed te kijken wat je moet volgen voor het indien van een klacht en begin met klagen op je vakantie adres. Mocht je dit niet willen boek dan bij een betrouwbare organisatie.
Hasan
op 23 september 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2018
Stelletje dieven
Heenreis Gucci bril gestolen uit mijn koffer
Terugreis dre koptelefoon gestolen uit mijn koffer
Wanneer je hulp vraagt kunnen ze niks voor je betekenen
Zeer amateuristisch
Nooit meer
Joshua
op 22 september 2018
bestemming: Griekenland / Sissi bai, reisperiode: juli 2018
Hieronder is onze ingediende klacht naar Corendon te lezen. De reactie van Corendon in het kort: "Eigen schuld hier kunnen we niks mee.". Erg jammer maar wij zullen nooit meer boeken via Corendon. Jammer!
Ik schrijf u deze brief naar aanleiding van mijn verblijf bij het “Sissi Bay & Spa Hotel” gedurende de periode van 2 tot en met 12 juli 2018. Gedurende mijn verblijf ben ik redelijk wat dingen tegengekomen waar ik zeer ontevreden over ben. Deze dingen zijn: het all-inclusive programma, de kwaliteit/ variatie van het hotel eten , de belachelijk hoge prijzen voor airconditioning en een kluisje. Deze brief is voornamelijk gericht op het all-inclusive programma en de kwaliteit/ variatie van het hotel eten.
Toen wij aankwamen bij het hotel stuitten wij al op onze eerste tegenvaller van het all-inclusive programma. Wij wilden een cocktail bestellen en kwamen er dankzij de barman achter dat alle cocktails buiten het all-inclusive programma vielen. Dit vonden wij behoorlijk apart omdat er nergens op de Corendon site stond vermeld dat cocktails buiten dit programma vielen. Teleurstellend ook omdat bij eerdere ervaringen met all-inclusive programma’s bij andere hotels de cocktails altijd binnen dit programma vielen. Wij hebben toen een bier en een wijn besteld, tot onze verbazing waren beide drankjes vrijwel niet te drinken (zoete witte wijn was een mix van droge witte wijn met Sprite) . Na onze drankjes hebben wij aan de barman gevraagd wat wel en niet binnen het all-inclusive programma viel. Hij liet ons een kaart zien waarop in grote lijnen stond wat wel en niet binnen ons all-inclusive programma viel. Wij wisten na het zien van deze kaart en het nog een aantal keren vragen aan de barman eigenlijk nog steeds niet precies wat we wel en niet konden bestellen.
Diezelfde avond wilden wij gaan eten in het restaurant, het buffet. Nadat mijn vriend vrijwel alles heeft geprobeerd en ik veel dingen, zijn wij beiden tot de conclusie gekomen dat veel gerechten smaakloos ofwel niet te eten waren, terwijl wij geen moeilijke eters zijn. Onze mening over het eten is een aantal dagen zo gebleven: “geen variatie en geen smaak”. Na een aantal dagen is mijn vriend ziek geworden met als resultaat ’s nachts overgeven en overdag aan de diarree met ontzettende buikkrampen. Deze krampen waren dusdanig erg dat dit ons heeft belemmerd leuke dingen te doen tijdens onze vakantie. Dit was de druppel voor ons om te besluiten de rest van ons verblijf niet meer in het restaurant te eten en een klacht in te dienen. Allereerst hebben wij deze klacht kenbaar gemaakt aan onze reisleidster en samen met haar een klachtformulier ingevuld (dit formulier is ook terug te vinden bij onze klacht). Onze reisleidster gaf hierbij wel de mogelijkheid om halfpension te kiezen maar wij hebben dit afgewezen omdat we juist het diner het slechtste eten van de dag vonden. De volgende dag wilden wij tussen 10:30 en 12:30 een “sandwich” bestellen bij een van de bars van het hotel. Tot onze verbazing kregen we een zeer klein droog en hard bolletje met een half plakje kaas en half plakje ham. Omdat deze “sandwich” niet te eten was hadden wij een portie patat besteld, dit zat blijkbaar bij het all-inclusive programma. Dit bleek patat te zijn die in de magnetron werd gegooid en als een slappe smakeloze patat aan ons werd geserveerd. Het bestellen van eten tussen 10:30 en 12:30 was voor ons dus geen optie vanwege de slechte kwaliteit van dit eten.
Wat later op de dag tussen 16:00 en 17:30 wilden wij een ijsje bestellen. Toen wij dit aan de barman vroegen werd ons gevraagd het “All-inclusive programma” van het hotel te lezen. Dit was een ander programma dan het programma dat op de Corendon site staat. Volgens het programma van het hotel was het ijs alleen bedoeld voor kinderen, dit zou voor ons eventueel alleen kunnen tegen betaling.
Het teleurstellende all-inclusive programma, het smakeloze en variatieloze eten en het ziek worden van het eten heeft ervoor gezorgd dat ik het geld terug wil vragen dat is betaald voor het all-inclusive programma tijdens ons verblijf bij het Sissi Bay & Spa Hotel.
Van der Eerden
op 21 september 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2018
Het gaat om het Apollon Hotel op Kos met 4 sterren. We zijn verbleven in kamer 210 op de begane grond. De bedden in dit hotel zijn in zeer oude staat en de onderbouw staat wankel. De veren zijn voelbaar in de matrassen. Waardoor het lijkt alsof je op een houten plank slaapt.
Daarnaast zijn de badkamer faciliteiten in zeer oude en beschimmelde staat.
Wanneer de toilet op een hoger gelegen verdieping doorgespoeld wordt zit men rechtop in bed. ( slecht leidingwerk )
Het eten in het hotel , ontbijt , lunch en diner zijn ondermaats. Betekenend dat de uitgifte punten zeer onhygiënisch zijn. Daarnaast is eten niet warm is en wordt vaak hergebruikt. Wat betekend dat de broodjes welke in de ochtend verkrijgbaar waren tussen de middag en tegen 4 uur nogmaals opgediend worden.
Ook in Griekenland geldt een 2 uur borging. Deze wordt niet gehanteerd. Door de temperaturen op het eiland is dit een voedingsbodem voor bacteriën.
De variatie in het hotel is minimaal , terwijl je van een 4 sterren accommodatie met all inclusive verzorging een andere verwachting hebt.
Ook zijn er in het restaurant geen kaartjes aanwezig waarop de gast kan zien wat hij/ zei nou eigenlijk eet.
Al met al is het de moeite waard om bij dit hotel een kijkje te nemen en naar mijn mening en kennis een ster af te nemen.
Gasten worden bedrogen door een valse ster accreditatie en betalen de hoofdprijs.
Ook hebben we het idee dat via corendon de beoordelingen worden gemanipuleerd.
De general manager wanneer hij geconfronteerd word met deze opmerkingen is uiterst ongastvrij. Terwijl ik al bovengenoemde zaken heb ik geprobeerd met hem te bespreken op een rustige en eerlijke manier. Deze man straalt in geen enkele zin hospitality uit.
Hij zou de vertegenwoordiger moeten zijn van het complex en de gast feedback ten harte nemen. Helaas kreeg ik wanneer ik een gesprek met hem aanging de opmerking : regel het maat met de reisorganisatie. Terwijl toch echt hij verantwoordelijk is voor de hygiëne en hotel standaarden.
Wij zijn zeer geschrokken van deze gang van zaken en zullen sowieso nooit meer naar Griekenland gaan , laat staan met corendon reizen.
Corendon is naar onze mening een uiterst slechte reisorganisatie. Met een verrotte bedrijfsstructuur. Waarbij de betalende gast de dupe wordt van wanbeoordelingen vanuit deze organisatie.
E. Litjes
op 21 september 2018
bestemming: Spanje / Isla de Cristina, reisperiode: september 2018
Aangezien Corendon slechte reviews gewoon niet plaatst en wij juist door de positieve reviews exact Hotel Occidental Cristina hebben bezocht, wil ik graag aangeven dat de rust en ontspanning waarmee ze koketteren ver te zoeken was tijdens onze week hier. Het hotel was grotendeels bezet door Spanjaarden en wat waren zij onbeschoft tijdens het eten en aan de bar. We hadden een all inclusive formule en het was bijna vechten om zelfs s morgens een kop koffie bij de automaat te scoren. Veertig man voor je in de rij toen er garnalen waren. En dan de borden zo volladen dat wij ons er allemaal over verbaasden. Ook bij de bar hanteerden ze, vooral s avonds, een ontmoedigingsbeleid. Twee personen achter de bar en dertig personen die kwamen bestellen. De kamers waren trouwens prima. Ietwat gedateerd maar de bedden lagen goed. Het bad waar we zo naar uit hadden gekeken was een lachertje. We hadden zo weinig kracht van de douche dat vullen uren duurde. En je pastte er niet eens in. Veel te klein helaas. Op de helft van de week kwam er een grote groep geestelijk gehandicapten vakantie vieren. Ee was begeleiding, maar toch mochten ze op eigen inititief eten pakken. Het gebeurde letterlijk dat er een aantal kwijlend voor het eten stonden. Wij hebben ons verbaasd dat dit op deze manier werd toegestaan. De laatste avond speelde er precies voor het hotel een heavy metal band, live! Prima muziek, maar het ging door tot drie uur s nachts. En we werden half acht opgehaald. Bijna iedereen die we daarna spraken hadden hier erg veel last van ondervonden. Wij hebben dit nog gemeld bij de receptie, maar ze konden hier niks aan veranderen. We hebben door eigen aanpassing; vroeg ontbijten, vroeg lunchen en vroeg avondeten (omdat Spanjaarden laat gaan), ons nog redelijk kunnen redden. Maar ik zal er nooit meer naar toe gaan! Nooit! En ik wil ook iedereeen waarschuwen dat je de reviews bij Corendon niet serieus moet menen als je als bedrijf alleen de positieve reviews post! Daarom een dikke onvoldoende!
Mieke Hömann
op 20 september 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2018
Zowel heen- als terugreis flinke vertraging. Zeer onvriendelijk cabinepersoneel. Zijn te beroerd om je welkom aan boord te heten. Staan met een mand pepermuntjes, maar zijn zo druk met elkaar dat niemand wat krijgt. Passagiers waren duidelijk niet belangrijk. Ze praten onderling alleen maar,waarschijnlijk turks , met elkaar. Ook de terugreis ging zeker een uur voor landing op Schiphol het gordijntje voorin het vliegtuig dicht, zodat ze met elkaar erachter konden zitten. Ook niemand kon daardoor meer naar het toilet. Al met al een onprettige terugvlucht.
Lia Snoeren
op 19 september 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2018
Via Rotterdam gevlogen erg relaxte reis gehad. Aangekomen door de vrouw van correndon naar het busje gebracht dat ons naar het hotel bracht! zoals altijd weer keurig verzorgd!
Hetvenige jammere was dat we s nachts al om half twee werden opgehaald bij de terugreis, dus geen veertien nachten .... en vijftien dagen!
Denise
op 19 september 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2018
Slechte service van het personeel van Corendon. Ik raad af om een reis bij Corendon te boeken. Corendon wijzigt gegevens zonder dit vroegtijdig door te geven. Minder dan twee weken van te voren op de hoogte gesteld met betrekking tot het wijzigen van de vlucht tijden. Daarbij kan Corendon geen alternatief aanbieden.
Chantal
op 19 september 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2018
Het hotel was vergane glorie, niet internationaal ingesteld. Personeel en inhuurde reisgidsen spraken niet vanzelfsprekend Engels met je. Er werd vanuit gegaan dat je Pools (of macedonisch sprak). Het feit dat Corendon geen verantwoording neemt voor een probleem met de reisgidsen waar zij een contact mee hebben afgesloten vind ik niet netjes. Als er iets niet voorgaat zijn zij een verbonden factor. Zij geven aan het ter plekke te moeten oplossen, wat met het probleem van een taalbarrière een makkelijke manier van afschuiven is. Het vliegtuig heen was ruim genoeg, maar terug zat je met 1.77 met je knieën klem tegen de stoel voor je.
Roger
op 18 september 2018
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2018
Wij zijn in Juli met Corendon naar Portugal Albufeira geweest. Dit was voor ons de eerste keer naar Portugal. Hotel was super eten gemiddeld. We hebben al met al een mooie vakantie gehad. Alleen de terug reis verliep niet helemaal goed. Op het vliegveld aangekomen bleek dat we 3 uur vertraging hadden , toen we eindelijk gingen boarden werd ons verteld dat we onze koffers weer moesten halen en er bussen voor het vliegveld stonden die ons maar een hotel zouden brengen. Het verliep rommelig qua informatie , toch de bus ingestapt en we werden in een goed hotel ondergebracht. Verder nog weinig info over hoe en wat. S'nachts kregen we een sms dat we de volgende dag om 15:00 werden opgehaald en naar het vliegveld werden gebracht. Eenmaal op het vliegveld bleek dat we weer 1 uur en 15 minuten vertraging hadden. Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten bleek dat we niet in Maastricht zouden landen waar wij 5 minuten vanaf wonen maar in Amsterdam. Vanaf Amsterdam werden we met bussen naar Maastricht gebracht. Nou is de terugreis dus met enige irritatie verlopen en heeft veel langer geduurd dan de bedoeling was. Maar toch heeft Corendon dit uiteindelijk goed met ons opgelost door middel van een redelijke compensatie. Al met al we hebben een mooie vakantie gehad , een goed hotel en is Corendon op goede wijze tegenmoet gekomen. Dit geeft is het vertrouwen om met Corendon op vakantie te blijven gaan.
Ingrid
op 16 september 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2018
Bingo hotel 4* geboekt, aangenaam verrast. Goed geregeld.
Anja Zuiderduin
op 16 september 2018
bestemming: Griekenland / Stalis, reisperiode: september 2018
Werden niet voor appartement afgezet en opgehaald. Zeiden dat dat niet mogelijk was. Maar het kon wel, want andere gasten werden wel voor de deur van het appartement opgehaald. Moesten met onze koffers een zeer drukke weg over. Kregen ook geen tijd door hoe laat we werden opgehaald.
Toen het busje kwam om ons mee te nemen, konden onze koffers niet mee in het busje. Moesten op een volgende bus wachten. Als je een klacht hierover wilde indienen, hadden we een klachtenformulier ter plaatse moeten invullen. Maar dat kon niet meer want we gingen naar huis.
Jan Koullen
op 16 september 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2018
Ik heb gisteren 15 September na terugkomst vanuit Rhodos naar Maastricht om 14.30 uur ( Vlucht nr: CD 692 seat 22D Reserveringsnummer 7460375.1 ) iets achtergelaten in het vliegtuig......na 20 minuten zonder antwoord gewacht te hebben aan de telefoon lees ik opeens dat voor het opsporen € 30,- betaald dient te worden. Na ontvangt hiervan op hun rekening gaan ze eens kijken of ze het terug vinden kunnen.....€ 30,- in rekening proberen te brengen en dan niets doen.....in EEN woord SCHANDALIG!!!
Mia
op 15 september 2018
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: september 2018
Oplichters!! We gaan never nooit meer met Corendon!!
Afraden!! Alles vanaf de boeking tot aan het einde is een grote leugen!
K.Wolthuizen
op 13 september 2018
bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: november 2017
Er was geen video scherm,je moet voor alles betalen.
op verre vluchten vind in dit niet kunnen
andere maatschappijen bieden dit wel, voor de zelfde prijs
Hilde Van Dyck
op 12 september 2018
bestemming: Turkije / Blue Cruise Marmaris - Fethiye, reisperiode: september 2018
Weekje op Gulet Kasapoglu 2.
Gewoon genieten van eenvoudige dingen: leuke reisgenoten, vriendelijke crew, lekker eten, blauwe zee en veel rust. Gewoonweg zalig.
Lida
op 12 september 2018
bestemming: Curaçao / Jan tiel, reisperiode: september 2018
De reis was zalig echt waar maar wij hebben geboekt voor 10 dagen en we vlogen op een zaterdag terug en waren om 5.10 s.morgens terug (de tiende dag).
Annie
op 10 september 2018
bestemming: Italië / trappini, reisperiode: augustus 2018
Reis was heel goed georganiseerd .ook op de luchthaven stonden er van corendon voor ons te begeleiden naar de bussen.vorig jaar met ander organisatie gegaan,geen begeleiding gehad met als gevolfg dat we 3 uur hebben staan wachten op vervoer.na klacht nog steeds niets gehoord.
dus wij waren super blij dat dit allemaal goed was geregeld .ook in het hotel, duidelijke informatie ,als er vragen waren konden we altijd terecht.
vandaar een dikke 10. en volgend jaar gaan we zeker ook met corendon.