Michiel de kroon
op 13 augustus 2018
bestemming: Spanje / paguera, reisperiode: augustus 2018
Verschrikkelijke reis gehad stoelen dubbel geboekt kinderen zaten hierdoor apart in het vliegtuig personeel zat al voordat de gasten zaten en het vliegtuig al reed. 1,5 uur staan wachten voor het inchecken bij hotel.
Robin
op 11 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2018
Corendon licht mensen op. Vermelden op de website, in het InFlight magazine én middels schriftelijke toezegging dat het hotel Samos Sun compleet gerenoveerd is. Niets is minder waar en het hotel was nog volop in verbouwing. Bij terugkomst klacht ingediend bij Corendon maar ze willen 0.0 betekenen. De klacht had terplekke gemeld moeten worden. De hostess terplekke kan er natuurlijk niets aan veranderen dat het hoofdkantoor een valse schriftelijke bevestiging afgeeft.
Laat Corendon links liggen!
Astrid
op 10 augustus 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: augustus 2018
Het gaat bij ons over t boeken
er stond geen tijd bij wanneer we zouden vliegen
wij gaan er gewoon van uit dat wij 1 dag moeten inleveren
dat is normaal
bij corendon is t goedkoper maar je bent ook 2 dagen kwijt
wij in elk geval wel
voor ons nooit meer
liever gewoon bij tui of een andere maatschappij
die beloven iets en komen t al 15 jaar na bij ons
Altijd zeer goed geregeld en dat moeten we maar afwachten
want mijn vertrouwen is weg in corendon
Nicole
op 10 augustus 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2018
Via Corendon hebben wij een vakantie geboekt wat volgens de reviews heel hoog scoorde, dus gingen wij ervan uit dat het een prima hotel was. Na de lange reis en uiteindelijk in het hotel zijn aangekomen gingen we naar onze kamer. Er zaten bloedvlekken op de gordijnen. Douche had allemaal vieze smurrie op de grond en de lakens ook allemaal vlekken. Heel ranzig. We hebben dit dan ook aangegeven aan de persoon die aanwezig was die avond. Die gaf als reactie “Yes we know, but the hotel is fully booked”. Nou het is niet mijn probleem dat het vol zit. Ze moeten zo’n kamer ten eerste niet eens aanbieden. Volgende dag Corendon gebeld en die zei dat we met de manager moesten praten, maar die kwam met hetzelfde. Dat het hotel vol zat. Corendon hielp ons niet en ik kon amper slapen omdat ik het zo vies vond. Heb op m’n eigen handdoek gelegen omdat de lakens vies waren. Nu hebben we een andere hotel geboekt, omdat we hier niet langer in willen blijven. Ik vind het heel jammer van Corendon, want nu hebben we voor dat vieze hotel betaald en daarnaast ook voor een nieuwe hotel moeten betalen.
Mertens
op 10 augustus 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2018
Vertrokken op 7 juli vanuit Maastricht (met 9 personen),alles vooraf goed geregeld (inchecken,stoelen,parkeren etc) Vakantie was goed zoals ook het hotel. Terugreis was ook goed,maar bij aankomst in maastricht geen transferbus naar de parkeerplaats! Corendon gebeld (door andere passagiers met hetzelfde probleem) bleek er die dag geen transferbus te zijn vanwege een fout die ze gemaakt hadden!! We hebben 1,5 uur gewacht bij de uitgang en kregen niets te horen. Er kwam toen een aardige medewerker van Maastricht airport die ons verhaal aanhoorde en die ons (bestuurders van de personenwagens)met zijn eigen auto!! naar de parkeerplaats heeft gebracht. Applaus en complimenten voor deze man....(hij was afgewerkt en had ook nog eens net vakantie gekregen en toch nog zo behulpzaam) Van Corendon niets meer gehoord!!!! Zeer slechte service van hun!.
Penders
op 9 augustus 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2018
Wij zouden vliegen vanuit Maastricht( 25-7) om 17.30 uur. Wij kwamen om 13.45 uur aan kregen te horen om 1800 uur worden jullie naar Amstrerdam gebracht om vanuit daar naar Palma te vliegen. Op schiphol weer een uur vertraging vlogen dus om 23.55 uur naar mallorca,om 4.30 uur komen we aan aan bij ons hotel Seasun Siurell schoon alles prima.
op 04-08 vertrek naar Nederland zelf moeten bellen hoe laat we worden opgehaald ,er was iets fout gegaan met de mail was het antwoord.
De gehele vakantie niemand gezien of gesproken van Corendon, dus diep triest ik heb nou een klacht ingediend bij Corendon kijken wat ze er mee doen.want ruim 7.5 uur vertraging is toch niet normaal zonder uitleg.
Peter
op 8 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2018
Kregen totaal niet wat er geboekt was. Helse vakantie!!
Carina
op 8 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2018
Op het hotel zelf was niks aan te merken op de verschil in kamers na.
Int vliegtuig was allemaal prima verder, maar de vluchttijden dramaaaaaa!!!
Heenweg 2uur vertraging gehad, en nu nu we naar huis gaan (nog geen eens boardingtime) alweer 30min vertraging
Nee voor ons geen Corendon weer!!
Son
op 8 augustus 2018
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2018
Bij Corendon geboekt.
Kamers niet bijelkaar ondanks schriftelijke bevestiging vooraf. Corendon doet trucjes met de vluchttijden terug zodat je geen claim voor vertraging kunt indienen. En tenslotte na ons veel geërgerd te hebben blijken ook de stoelen in het vliegtuig waar we voor BETAALD hebben weggegeven te zijn waardoor het hele gezelschap door het hele vliegtuig heen zit.
Waardeloos, maar voorals slecht de onverschilligheid waarmee het wordt gedaan en niet terplekke wordt opgelost.
Voor mij echt nooit meer Corendon
Sanne
op 6 augustus 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2018
Laat ik beginnen met het feit dat het hotel top was! Sentido Perissia. Persoonlijk vind ik dat je dit zelf in de hand hebt (zoover, trip advisor). Over corendon, tja niet best. Toen ik geboekt had, had ik er al niet zo’n best gevoel bij. En dat bleek helaas uit te komen. Een aantal dagen voor vertrek bleek ineens onze terug vlucht verandert te zijn 06:45 i.p.v. 13:00. Daar gaat het gevoel van rustig vertrekken na een fijne vakantie. Ook stond er overal aangegeven dat de ophaal tijd 48 uur van te voren bekend is. NOT!! Mocht er zelf achteraan bellen, reisleiding gaf (in zeer gebrekkig Nederlands en Engels) aan dat dit op de dag voor vertrek tussen 16:00 en 18:00 bekend gemaakt zou worden. Vreemd daar dit voor vele andere gasten in het hotel al wel bekend was... Enfin, na 18:00 nog eens gekeken en de beste man op zijn verzoek een whats app gestuurd. Waarvan de reactie niet meer was dan; welk hotel, ok en 👍. Ooh ja en het voicebericht met de daadwerkelijke informatie. Zeer slecht visite kaartje vind ik! Ook de transfer terug was bagger, “fijne” bus waar je dus niet als 2 volwassenen naast elkaar kunt zitten maar dit wel moet doen omdat deze ram vol werd gepropt. Kortom een uur zijwaarts gezeten met kramp in mijn benen. Eens en nooit meer Corendon!
Arma
op 6 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: mei 2018
Op 30 april met Corendon een weekje naar Kos geweest met de hele familie (15 pers). Op de heenvlucht 2,5uur vertraging met summiere informatie door Corendon, terwijl ons vliegtuig volgens de borden op tijd zou vertrekken. Bij de terugvlucht was het nog slechter, 1 uur vertraging zonder enige informatie. Een leuke week gehad in Mastichari op Kos in een resort dat door renovatie een tijd dicht geweest is en waar wij sinds lange tijd de eerste gasten waren. 's Morgens gedouched onder een douche waar met mate water uit kwam. Op 6 mei kwamen wij weer thuis en na 3 dagen werd ik flink ziek en werd uiteindelijk met een legionellabesmetting en een zware longontsteking in het ziekenhuis opgenomen. Aangetekende brief naar Corendon gestuurd met de vraag wat zij hieraan gingen doen, omdat zij verzuimd hadden te zeggen dat wij na de renonatie de eerste gasten in het resort waren en dat wellicht de waterleiding flink doorgespoeld zou moeten worden. Er waren achteraf eerdere meldingen van legionellabesmetting bekend in dit resort.
Corendon reageerde niet op de brief en ontkende hem te hebben ontvangen (aangetekend!!!!). De rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en toen kwam er wel een reactie. Corendon ontkent aansprakelijkheid omdat niet voor 100% bewezen kan worden dat de besmetting daar ontstaan is. Makkelijke reactie. Ik heb hierdoor flinke materiële en immateriële schade geleden en ben nu na 3 maanden nog steeds bezig mijn conditie weer op peil te krijgen.
Conclusie: GEEN VAKANTIE MEER MET CORENDON.
Jack Eerens
op 6 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juni 2018
Corendom heb ik ervaren als een organisatie die volstrekt en structureel de behoefte van de klant stelselmatig negeert. Ik heb, per abuis, de aanbetaling voor mijn reis 2 keer betaald. Corendon meld die niet aan mij zodat ik het 6 weken later zelf moet constateren. Vervolgens zegt Corendon toe dit te corrigeren. Toen dat binnen de afgesproken periode niet gebeurd was wilde men niet dat ik een verantwoordelijke manager kon spreken, een klacht indienen kon ook niet omdat ik nog niet op reis geweest was. Chatmedewerkster verbreekt de verbinding bij vragen hierover. Reden voor niet nakomen afspraken werd opgegeven als 'we zijn voor 50% een Turks bedrijf en hebben veel afwezige medewerkers vanwege Ramadan en Suikerfeest'. Na mijn vakantie was een 'klacht' wel mogelijk met een kort bericht waarin 5 keer excuses worden aangeboden. Lekker makkelijk !!! Je doet structureel je eigen ding en zegt later 'sorry'.
Ben wijnen
op 5 augustus 2018
bestemming: Turkije / Colakli, reisperiode: augustus 2018
Geboekt via Corendon Dutch airlines en dan krijg je een vluchtnummer die begint met CND. Echter wij kregen een vluchtnummer die begon met CAI en dan val je onder corendon Turkish airlines en juridisch kun je dan niets, omdat deze maatschappij buiten de EU ligt.
Nu kunnen reizigers waarvan hun vlucht gewijzigd is een restitutie krijgen zoals bij ons 2 dagen van te voren is gebeurt.
Nu zijn wij een rechtzaak aan het voorbereiden omdat corendon Dutch airlines de Europese regels omzeilt om je te laten vliegen met de Turkse tak en je zo nergens aanspraak op kan maken.
Zijn er meer mensen die geboekt hebben bij corendon Dutch airlines en hun vluchtnummer begint met CAI en niet met CND dan zijn jullie misleid en heeft corendon fraude gepleegd.
Nese Mercan
op 5 augustus 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2018
Stewardessen aan boord waren checken nooduitgangen niet. Er zat note bene een passagier overwing die bij het uitstappen zijn krukken te voorschijn haalde. Hoofd Cabine van kantoor was toevallig mee op deze reis vertel over je waarneming is haar reactie iedere maatschappij heeft eigen regels. Ze doen maar wat. Hoorde stewardessen onderling in het Turks zeggen spreek jij met deze passagier want jou Engelsvaardigheid is beter.
Ashkan
op 3 augustus 2018
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: juli 2018
Zoals voorgaande reis was alles slecht hotel en de kamer en alweer vertraging van een paar uur, maar zij komen er altijd mee weg ook al dien je een klacht in
Fijneman
op 2 augustus 2018
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: juli 2018
Het hotel waar we verbleven was ok, de aangeboden uitstappen van corendon ervaren wij als grote bedriegerij
Janet
op 2 augustus 2018
bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: juli 2018
Ik heb al heel vaak met Corendon gereisd. Vaak naar Tutkije, maar ook eens naar Griekenland, Macedonië, Bulgarije en andere bestemmingen. wij zijn altijd dik tevreden en kijken terug op veel mooie vakantie ervaringen ! Natuurlijk is er wel eens iets wat minder prettig zoals een losse wc bril of een douche die niet de hele dag warm water geeft, maar in de landen waar we heen reizen leven de mensen zelf ook wat minder luxe in het algemeen vergeleken met Nederland. Ik zoek geen luxe op vakantie. Wel een plek om me veilig te voelen en te slapen of je op te frissen. Door de goedkope reizen van Corendon hebben we al veel bestemming en kunnen bezoeken en veel geleerd over andere culturen en veel mooie dingen kunnen zien. Corendon, bedankt!
Nysten danny
op 2 augustus 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juli 2018
Wij waren.enorm.tevreden over hotel.niks was er te kort wij hebben mooi verblijf gehad
Philip karel
op 2 augustus 2018
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: juni 2018
Wij zijn in panorama bungalow geweest en het onderhoud van de huisjes en het hotel was heel slecht.corendon gemailt maar je hoort niets terug dus met de klachten nemen ze het niet serius jammer
Miguitte
op 31 juli 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018
Heenweg begon al slecht. 20 uur vertraging en corendon wist de avond ervoor om 23:00 al dat we deze vertraging opliepen. Zelf hebben ze niet kunnen bedenken om een mail de deur uit te gooien. We moesten zelf alles achterhalen. (Eet bonnen etc.) reizigers wisten op het gegeven moment niet eens dat wij vertraging hadden, doordat corendon het goed genoeg vond om dit 2 keer om te roepen in 5 minuten tijd. Terugweg weer vertraging. Ook toen we geland waren op Maastricht was er geen communicatie tussen de crew leden. Wij aan de achterkant mochten eruit waardoor we aan de voorkant boze stewards en piloten kregen. Wij hebben hun haarfijn uitgelegd dat wij aan de achterkant al mochten lopen. Stewardessen konden amper wat zeggen en hadden zelfs tijdens het drinken brengen geen communicatie. Erg slechte airline. Nooit meer met corendon!
Marjolijn
op 30 juli 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
3 dagen voor vertrek via email te horen gekregen dat ons hotel niet klaar was, 1 alternatief aangeboden wat niet te vergelijken was met het hotel wat we geboekt hadden. Vanuit onze kant aangegeven bereid te zijn wat in te leveren en eventueel ander eiland af te reizen. 1 dag van te voren gaven ze aan dat dit de enige optie was.( Dus in een hotel zitten wat niet aan onze wensen voldeed ) denk hierbij aan vlakbij het strand, centrum etc. We hebben dan ook ons geld terug gevraagd , dit werd pas gestort na afloop van de vakantie. Verder was corendon niet bereid een compensatie te bieden voor dit ongemak. Communicatie verloopt slecht, je moet zelf erachteraan anders hoor je niks. Geen corendon meer voor ons. Wat erg jammer is , simpelweg je communicatie verbeteren en wat menselijker met je klanten omgaan maakt een hoop verschil!
Lotte
op 28 juli 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2018
Ik heb vliegangst en ben altijd luchtziek. Op de heenweg hadden we een tusselanding op Mallorca en ondanks dat ik reispilletjes had ingenomen werd ik ontzettend misselijk. Ik moest veel overgeven en voelde me heel ziek. Het personeel van Corendon was heel behulpzaam. Op de terugvlucht had ik dezelfde crew en ze waren zó aardig en behulpzaam! Ze brachten me voor het opstijgen al water en natte doekjes. Ze stelden me op mijn gemak door met me te praten en ik mocht kennis maken in de cockpit met de piloten om mij een beetje gerust proberen te stellen. Tijdens de vlucht hielden ze mij goed in de gaten. De terugvlucht is goed gegaan en de crew die van Ibiza naar Amsterdam vloog op 23 juli 2018 om 17.40 heeft mij enorm geholpen en denk ik toch nog met een positief gevoel terug aan de reis. Corendon vliegcrew, bedankt!
Lotte
Familie Vlot
op 28 juli 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2018
Onze vluchttijden worden vlak voor vertrek verandert terugreis vanuit Turkije zou om 2 uur smiddags zijn maar word nu 8 uur sochtends waardoor je om 3 uur snachts uit je bed moet met 2 kids omdat je om 4 uur word opgehaald met de bus dus geen ontbijt meer in het hotel mogelijk nou lekker een dag vakantie weg waar je wel dik voor betaal en dan vlieg je ook nog is terug met andere maatschappij een Turkse genaamd Pegasus waar ze geen woord Engels praten en waarvan eerder dit jaar een toestel verongelukte en bijna de zee inviel van een ravijn aan het einde van de landingsbaan nou dankjewel Corendon beter paar tientjes meer betalen voor tui - transavia of KLM maar Corendon nooit meer dit was onze eerste maar ook gelijk laatste keer. We hadden betaald voor Correndon Dutch airlines en niet voor een Turkse maatschappij.
Antoon Reuvers
op 27 juli 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2018
Nooit en Nooit meer met corendon, stelletje oplichters zijn het,
Reis geboekt bij die oplichter hotel Rimondi waarin staat op de website all in tot 23.00 uur ,eenmaal toen het 22.15 uur was kregen wij geen biertje meer omdat het niet was afgesproken met corendon zei de barman, biertje 0.3ltr kost dan bijna 5 euro terwijl op het terras aan de zee een biertje 2.50 kost, wij naar de reisleidster toe en om opheldering gevraagd en ja ze had al meer klachten gehad in het verleden maar ze blijven gewoon de reis aanbieden tot 23.00 all in wat een stelletje prutsers daar,
mensen let goed op wat je doet, eenmaal op bestemming wordt je afgewimpeld naar een klachten formulier en wordt het probleem niet ter plaatse opgelost, zeer zeer slecht!!!
Fam. van der Meij
op 27 juli 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juli 2018
Wij boekten een last minute reis, de reis was 5 dagen voor vertrek geboekt. Worden wij de avond voor vertrek gebeld dat het hotel overboekt is en dat we voor 2 dagen naar een ander hotel moeten.
En wij waren niet de enige die dit betrof. Zeker 40 tot 50 andere vakantiegangers hebben het zelfde probleem voor het zelfde hotel. Deze mensen moesten allemaal voor 2 dagen ondergebracht worden in een ander zelfde hotel. Kan u het zicht voorstellen laten we zeggen 20 kamers die een ander hotel, vrij zou hebben, midden in de vakantie periode!!!!!
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Na lang aandringen kregen we wel een vergoeding van € 50 per persoon maar toch het ongemak voor een reis van 8 dagen is groot.
Na een eerder meerdere malen drama met TUI nu ook met Corendon. Wij hebben ervan geleerd en mijden deze 2 vakantie aanbieders voor de toekomst. Je hebt als consument niets te vertellen, betalen mag je en verder je bek houden dat is het advies.
Hans
op 27 juli 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2018
Wij hebben een latere terugvlucht geboekt en daar extra voor betaald. Nu vervalt de latere vlucht en krijgen wij het extra geld niet terug vervelend en raar
Marianne
op 27 juli 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2018
Een week voor vertrek geboekt voor een vlucht 's middags. Het vliegtuig gemist omdat er een wijzing voor vertrek kwam naar 12 uur eerder 's nachts ! Dat valt niet binnen de lijn van de verwachting, Wij dachten een uurtje later 's middags! daardoor de vlucht gemist. Anderen hebben hetzelfde meegemaakt.
Benthe Bongers
op 25 juli 2018
bestemming: Griekenland / Amsterdam, reisperiode: juli 2018
Ik had aangegeven niet fit te zijn , hebben me steeds in de gaten gehouden heel fijn personeel , daarna nog geregeld dat ik een plekje kreeg om nog wat fijner te kunnen liggen zodat ik me rust kon pakken . Super nog nooit mee gemaakt dankjewel
Cecile O.
op 25 juli 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2018
Vlucht geboekt vanaf Maastricht. Zou vertrekken om 16:35 naar Palma. Een paar uur voor vertrek kregen we te horen dat de vlucht vanaf Amsterdam zal zijn om 23:45. Verder geen uitleg. Ik vlieg zeer regelmatig, zo'n 20 keer per jaar (met behoorlijke maatschappijen) maar dit schandalig. NOOIT MEER CORENDON! Liever iets meer betalen dan deze stress!
Nouri
op 20 juli 2018
bestemming: Nederland / Almere, reisperiode: juli 2018
2 uur moeten wachten tot de bagage werd afgeladen!!!! Wat een gezeik!! Reis duurde niet eens zo lang!!!!
Rein
op 20 juli 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juli 2018
Uren gewacht op de bagage na de tijd. ( wegens te weinig personeel zeiden ze)
Nijskens Marc
op 20 juli 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2017
3 🌟 excursiereis geboekt. Voor de kostprijs prima meegevallen. Verwacht geen grote luxe, maar moet dat dan voor een 200€ voor een week? Excursies waren mooi. Helaas moesten we eerder terugkeren omdat mijn moeder op sterven lag. Verzekering deed een beetje moeilijk, maar al bij al is alles nog in orde gekomen. Ik heb zin om weer terug te gaan
Bert
op 18 juli 2018
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juni 2018
Voor de goede orde, de reis was goed geregeld. Echter, we hadden via Corendon een auto gehuurd. Voor aanvang van de reis was het nog niet duidelijk of we de auto af moesten halen, of dat deze, zoals afgesproken was, bij het appartement afgeleverd zou worden. Op het vliegveld bij Faro gaven ze aan dat we naar een verhuurbedrijf Airauto werden gebracht. Daar konden we nog een keer voor de auto betalen of er werd beslag gelegd op de Visa card. Dat laatste wilden we niet omdat dit een vrijbrief is om ieder krasje om te zetten in een peperdure rekening. Toch maar betaald, terwijl we ook bij de boeking reeds betaald hadden. Probeer je de kosten bij Corendon terug te krijgen, geven ze niet thuis. Laatste keer met Corendon gevlogen!
H.Rozeboom e.v. Stoffer
op 16 juli 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2018
Heenreis goed, Terugreis was een ramp gewoon
Eerst paar dagen voor de terugreis mail gehad dat we andere vluchtijd hadden (17.30 ipv 11.45)
Eenmaal bij de luchthaven kregen we te horen min.2 uur vertraging?toen kwamen ze na lang wachten zeggen dat ze .probeerden toestel uit Turkije naar vluchthaven(Heraklion )
Te laten komen alleen moesten ze nog piloot vinden want de ánder had al te lang aan een gevlogen dus rusten
Na nog poos wachten weer nieuwe info vlucht gecanceld vlogen nu pas 00.30 s nachts En dan niet zoals afspraak maastticht airport waar o ze auto stond maar Schiphol vanwaar we dan met een bus weer naar Maastricht werden gebracht. Die avond werd ons een griekse avond aangeboden met maaltijd(wat wel heel leuk was)en werden daarvoor ook nog afgezet per bus om een uur te winkelen red je maar?want de griekse avond begon pas later.
Al met al uren later en allemaal vreselijk moe en brak
(Groep van ong 45 pers)
Hadden de indruk dat we continu voor werden gelogen.
Vreselijk vergist in deze vliegmaatschappij!!
Wijnants gunter
op 16 juli 2018
bestemming: Tunesië / Skanes, reisperiode: juli 2018
Wij zijn net terug van vakantie, hotel Houda golf&beach club .Bij boeking stellen we vast op pc site dat dit een 4 sterren hotels.Aangekomen merken wij vele mankementen aan hotel. Contact met hostess Yasmine die ons meedeelt dat dit maar 3 sterren heeft.Vb rammelende airco, geen haardroger, tv werkt niet, kasten ruiken planken krom verduft ! Matras vering voel je in je rug oud, slecht onderhouden niet netjes vies. Ivm refter weinig en geen variatie in eten, sportend ei en nog is ei! Cocktails niet te drinken. Geen bar of frigo aan strand 500 meter om fles water te halen aan hotel. De ligbedden en kussens aan strand zijn stuk en vuil. Tot daaraan toe zit het hotel vol russen, gelieve dit te melden bij beschrijving. Zijn zeer teleurgesteld in deze vakantie. met vriendelijke groeten. Wijnants - claes
Cora Kouwen
op 16 juli 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018
Na een voorspoedige vlucht werden we in Rhodos opgevangen door reisleidster Carien, ik was met mijn rollator voor de 1e keer ...een heel gedoe ..maar geen probleem hij ging in de bus bij de koffers. Ik stapte de bus in ..werd geholpen door Carien en ze vroeg(bus zat vol) wie er voor mij even plaats wilde maken...hoefde ik niet de hele bus door ..met uitstappen ook weer geholpen.
De volgende dag een leuke uitleg door Carien over Rhodos...en tips over de taxi voor mij enz. Het hotel Oceanis Park geweldig!!! En heerlijk eten ontbijt, lunch en diner allemaal even lekker en gezellig in als het ware een soort tuin gezeten. Toen weer naar huis en weer geholpen door Carien weer de bus in en ook op het vliegveld...geweldig!!! Langs deze weg een pluim voor haar en Corendon voor het fijne hotel waar ik met de rollator goed uit de voeten kon. Mijn dochter Anita en ik hebben daardoor een hele fijne week gehad!!!!
May
op 16 juli 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2018
Goede heen/terugreis gehad met Corendon.Vriendelijk cabine personeel.
W.Oostenveld
op 15 juli 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2018
Geboekt met doel om vanaf Eelde te vliegen. Echter werd heenreis via Eindhoven gevlogen en terugreis eindigde op Rotterdam airport.
Bustransfer van Rotterdam naar Eelde is zeer slecht gecommuniceerd. En Corendon was totaal niet bereid om iets voor de reizigers te regelen, zoals tussenstop onderweg . Zeer slechte ervaring, Corendo kan je vertrek en aankomstplaats tot op het laatste moment wijzigen zonder enige compensatie
Helmi
op 15 juli 2018
bestemming: Egypte / Luxor, reisperiode: juli 2018
Was een super geweldige ervaring op de boot Royal Viking. Vanaf dag 1 werden wij heel hartelijk ontvangen. Van de directie Mohamed Omar, onze geweldige gids Hassan en Hicham. Zij hebben voor ons huwelijksreis direct een luxe kamer geregeld. We worden elke dag verrast door onze gids met superleuke uitstapjes. Behalve de taak als gids, konden wij voor huishoudelijke dingen ook bij hem terecht. Het eten was super lekker. Er werd zelfs speciale maaltijden geregeld door de chef-kok Hagag. Onze kamer wordt 2 keer per dag schoongemaakt.
Hassan hichem bedankt voor alles .
Ik kom weer terug .
Helmi gabsi
Lieke
op 14 juli 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juli 2018
Slechte service, vieze kamer, vieze handoeken, vieze bedden, condoom onder het matras, vochtplekken, zwarte schimmel in de badkamer, kozijnen kapot, deuren sluiten niet, stukwerk valt van de muur, niks verschoond of gepoetst, geen warm water, meubulair gammel, rookmelder verwijderd, stopcontacten eruit en getaped met tape, airco lekt binnen.
Oud brood, zuivel ongekoeld dus bedorven, zwarte eieren met schimmels, rauwe eieren, geen warm water voor koffie of thee, weinig keus, vieze borden, roken in ontbijt zaal, vieze keuken.
Personeel heeft tegen mij staan scheeuwen en joelle dat ik achter de receptie moest gaan staan. Verder zijn ze arrogant, onbeleefd en willen totaal niet helpen. De reisleiding hebben ze ook de grond in geboord. Receptie is bijna altijd onbemand en hebben geen tijd voor je. De general manager wil hier ook niks mee te maken hebben en staat niet open voor kritiek.
De ligging is prachtig en er is veel te doen.
Nan
op 11 juli 2018
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juli 2018
We hebben niet gekregen wat op de website van Corendon stond.
Toen wij de reis boekte stond op de website all inclusief
In juni is dat veranderd in all inclusief light.Wel een andere kamer gekregen in het hotel.
Maarjanne
op 8 juli 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Corendon speelt met vliegtijden
als er iets gebeurd nemen ze niet hun verantwoording helaas
ze zijn veel te duur, dat is nog niet het ergste, maar neem je verantwoording Corendon!!!
Eugenie Hochstenbach
op 6 juli 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2018
Ik heb al bijna vijf en veertig jaar de hele wereld over gereisd. Dus veel reiservaring.
Maar deze horrorreis sloeg werkelijk ALLES.
Ik zat alleen met HONDERD NEGENTIG RUSSEN en oostbloklanders in een klein hotel.
Kon nergens rust vinden en heb de meest akelige ervaringen gehad. En GEEN ENKELE HULPgekregen waar ik om gesmeekt heb.
Ik ben nu twee dagen thuis en ben nog helemaal van streek.
Zo’n reis wens ik zelfs mijn ergste vijand niet......het was echt een nachtmerrie en nogmaals geen begrip en hulp. Voelde me echt in de steek gelaten...een keer corendon nooooit meer corendon
Henri
op 5 juli 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2018
Hele goede begeleiding bij aankomst vliegveld dames van corendon die je verwelkomde in de hal van vliegveld , dame die buiten stond en vertelde wat voor bus we moesten hebben. Hele goede busreis naar hotel. Vriendelijk in vliegtuig. Corendon TOP
A. te Alkmaar
op 29 juni 2018
bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juni 2018
Vluchttijden in negatieve zin aangepast, service en klantvriendelijkheid crew ondermaats, zo ook ontbijt ter plaatse, waarvoor geen begrip, zelfs geen excuses.
Elly fons
op 27 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Het enige goede was het strand en de omgeving. Eleni Beach afrader!!!!!!
Gedateerd, zwembad na douchen
Angelique
op 26 juni 2018
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2018
Infomatie Corendon niet update ze weten Dat er al 2 maanden geen gebruik vam zuster hotel gemaakt kan worden,Ideaal panorama /Ideaal panoram beach Maar niet de site aan passen Ik vind dut misleidend
Vroedt
op 23 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Problemen in hotel. Er gong iemand met rollator mee. Helaas moesten wij wel 20 treden lopen. Hebben wij zelf moeten oplossen. Terug reis kregen wij ruzie omdat persoon voor ons stoel naar achter ging en wij klem zaten. Stuwedes lacht dan alleen en doet niks. Dus nooit meer corendon
Martijn van Vuuren
op 23 juni 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2018
Prima vluchten, beide netjes op tijd, wel erg oud toestel op de terugweg, 26,8 jaar oud🤨 maar we zijn netjes geland. Hotel was verder prima, wel wat lawaaiig in de avond, maar dat konden we (zelfs met kind van 3) prima hebben! Geslaagde reis gehad met Corendon
Henri de jonghe
op 22 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Corendon NOOIT meer,mag zelfs nog gratis zijn,vlucht geboekt voor 9/6 en terug 16/6,met als aangeboden vluchturen vertrek 15.35 uur Zaventem-terug Heraklion 20.35 uur,resultaat,13 d voor vertrek uurwijziging -vertrek 19.45 uur en terug 22.35 uur,niettegenstaande er wel een vlucht was met deze eerst vermelde uren,dan bij terugkomst,vlucht niet te vinden op internet bij vertrek Heraklion,dan opgezocht aankomst Zaventem,vlucht stond gecanceld,werden niet telefonisch noch per mail hiervan in kennis gesteld,dan maar naar vlieghaven gereden,want klantendienst in Nederland was telefonisch niet te bereiken,meer dan 20 minuten aan de lijn gehangen,uiteindelijk medewerker in vlieghaven gezien,deze wist van niets,uiteindelijk toch een vlucht met2 vertraging aan boord gegaan,dan nog meer dan 45 minuten aan de grond alvorens vertrek,en nog zelfs geen flesje water gekregen, zelfs niet tegen betaling,tot we waren opgestegen,resultaat,taxi moeten nemen naar huis,gezien onze aankomst maar na 4 uur s'ochtends was,uitleg van corendon,wij mogen vluchturen wijzigen tot 14 d voor vertrek,toffe bedriegerij,hopelijk zullen veel mensen dit relaas lezen,en tot het besef komen,dat deze maatschappij één grote oplichter is,voor mij hoeft het niet meer
Sophie
op 21 juni 2018
bestemming: Italië / lu bagnu, reisperiode: juni 2018
Hp Hotel Lu Bagnu. mooie foto's op de site maar in werkelijkheid niet zo mooi. kamer werd netjes bijgehouden. Echter bij t zwembad waar ook onze kamer was, regelmatig een enorme stookolie lucht Koolmonoxide) ontbijt was redelijk. koude eieren en vleeswaar dat er niet uit zag. Heenreis ging prima echter de terugreis niet. uur vertraging en Chaos in t vliegtuig, zitplaatsen kwamen niet overeen met wat op de boardingpas stond. Je moest zelf een plek zoeken wat enorm lang duurde allemaal. We konden niet naast elkaar zitten. Op schiphol lang moeten zoeken naar de bushalte C13 van Greenpark die opeens verplaatst bleek te zijn.
Tonny Mast
op 21 juni 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2018
Kahya hotel geweest. Klantonvriendelijk, teveel Russen, daardoor veel overlast. Eten slecht tot zeer slecht, ondanks all in formule uit eten gegaan. Klachten wordt niets mee gedaan. In en uitchecken zeer onpersoonlijk tot a-sociaal gedrag. Cursus klantvriendelijkheid zou zeer aan te bevelen zijn. Kortom, 4 sterren is teveel eer voor dit hotel. 2 sterren komen in de buurt. Komen hier dus nooit meer.
R.vos
op 21 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Zeer onvriendelijk personeel begon al bij intrekken aan balie in Nederland zeer kattige dame zonder ook maar een lach of iets van goede reis personeel in appartement wel vriendelijk van Corendon.. terug weg ook geen goede info oud toestel geen beenruimte ..ook weer zeer onvriendelijk personeel spraken geen Nederlands zelfs veiligheidsinstructies werden ons in Engels uitgelegd genoeg mensen die dat niet verstaan ..voor mij reden om nooit meer voor Corendon te kiezen
Mehmet
op 20 juni 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2018
Ik ben nog niet op vakantie gegaan en heb nu al problemen met Corendon. Tijdens de boeking werd ons gedeeld dat we extra bagage konden bij boeken en wanneer we dat wilden doen, was dit niet mogelijk. Ook kan ik niet de zitplaatsen regelen voor mijn terugvlucht, wat ik zeer belangrijk vind met 2 kinderen (0 en 3 jarige) . Vind het uitermate teleurstellend en had dat niet verwacht van een grote touroperator.
Victor
op 19 juni 2018
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2018
Je boekt 9 dagen, maar je bent er wel 2 dagen kwijt aan reisdagen. Jammer er is geen gebruik hiervoor.
Marit
op 17 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Wij zaten in het rimomdi grand resort in kreta Het Personeel is aardig en het hotel ziet er mooi uit maar het eten is echt heel erg slecht, of het stonk naar hond of je dacht yes eindelijk iets lekkers en dan proefde het nergens naar of super droog
All inclusieve is maar tot 22:15 en oo de site van corendon stond 23:00 Maargoed na 22:15 moet je betalen, er is alleen ontbijt, middag en avond eten tussen bepaalde tijden en tussendoor is er niks te eten.
Er zouden snacks zijn tussen de middag, waren er niet
Alleen soft drinks zitten er in de All inclusieve dus geen smooties of andere dingen
Geen vermaak op t resort, super saai
Room service via de telefoon is niet aardig en niet duidelijk en op de kaart staat tot 01:00 maar om 12 zeggen ze al keuken is dicht Maarja er is na 9 niks meer te eten
WiFi is Slecht
Petra Bakker
op 17 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Super mooi plekje fantastisch hotel lieve hostess
Sonja Voorter
op 16 juni 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2018
Het was de eerste keer dat we geboekt hebben bij Corendon. Het is een echte voltreffer geweest. Fijne vlucht gehad, goed begeleid en heel fijne gidsen. Zowel de hotel gids Christie als de gidsen van de excursies Conny en Innes. Het was een heerlijke vakantie. Volgend jaar boeken we zeker terug via Corendon .
Bedankt Corendonteam
J.Bouten
op 15 juni 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2018
Had mijn rijs al op 3.11.2017 geboekt en krijg 5.daagen voor vertrek bericht dat ons appartement vol geboekt is ,kon wel een ander apart, krijgen ,wat ons niet aanspraak ,dus alles geannuleerd ,,bedankt Corendon voor een vakantie die wij nu niet hebben ,,ps nooit meer bij Corendon
Robbert
op 14 juni 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2018
De accommodatie en de reisleiding ter plekke was dik in orde.
Heenvlucht was wat vervelend. We waren optijd op Schiphol en hadden van tevoren ingecheckt. Dus eventjes bagage droppen en klaar is kees. Zit daar slechts 1 medewerker van Corendon de bagage af te handelen. Meer dan 1 uur in de rij gestaan en vervolgens maar aangesloten in de rij van de 'normale check in. Daar waren ze met zijn 4'en aan het werd en binnen 10 minuten ook hier de koffers gedropt. Vervolgens boarden, ging soepel en iedereen zat optijd in het vliegtuig. Hebben we daarna nog 1 uur stil gestaan, in het vliegtuig, zonder informatie!! Waardeloos.
De terugvlucht was dan verder wel prima. Inchecken ging snel (omdat we gelukkig vooraan stonden, maar er stond achter ons wel een gigantische rij, en weer maar 2 balie's open). Optijd vertrokken en optijd geland.
Bagage ook allemaal juist vervoerd.
Larissa Worm
op 12 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
De stoelen zitten eigenlijk te oncomfortabel voor een 4 uur durende vliegreis en er was een misverstand waardoor al onze handbagage in het ruim werd vervoerd.
W. Jager
op 12 juni 2018
bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: juni 2018
Alles goed geregeld en vooral Anne linn was heel hulpvaardig en duidelijk over alles. Ze was als het nodig zou zijn ook goed bereikbaar wat fijn is als je vragen ergens over hebt. We hebben ook dankzij haar en Corendon een fijne vakantie gehad. Met vriendelijk groet...
Danny
op 11 juni 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2018
Mensen opletten: bij het boeken van je vakantie Corendon heft noit vertrektijden van je vliegtuig. Waarom? Omdat in 9 van 10 gevalen gaat ze eerste en laatste dag van je vakantie stelen. Per definitie kom je eerste dag laat aan en je laatste dag vertrek je heel vroeg ( ik moest om 3 uur s'ochtend mijn hotel verlaten). Het valt helemaal niets te regelen met telefoniste en een manager spreken is onmogelijk.
Gevon gezegd- OPLICHTERS.
Ga naar TUI. Daar sta je niet voor verassingen en voor zelfde geld kan je op je vakantie zonder stres te genotten.
NOIT MEER CORENDON Ook mijn vrienden en bekenden zal ik zeker het zelfde aanraden.
Laya Dohle
op 10 juni 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juni 2018
Wij hadden bij Corendon online ons hotel geboekt en daarbij tegelijkertijd een auto voor een week gehuurd en betaald( het was het enige autoverhuurbedrijf wat wij via Corendon konden aanspreken). Onze vlucht vanaf Schiphol was echter 2 uur vertraagd en wij zijn vanaf aankomst op Schiphol direct gaan bellen met het autoverhuurbedrijf op het vliegveld van Alghero( dit telefoonnummer stond vermeld in het betalingsbewijs van de autohuur) om hen hiervan in kennis te stellen .Echter geen enkel resultaat; wij kregen hen niet te pakken. Het verhuurbedrijf gaf aan in de papieren die wij hadden dat zij tot 23.00 uur 's avonds geopend zouden zijn.
Wij kwamen rond 22.00 uur aan op vliegveld Alghero en zijn na ophalen van onze bagage meteen naar het verhuurbedrijf, in de hal van het vliegveld, gegaan en kwamen daar even voor 22.30 uur aan, ruim een half uur voor sluitingstijd. Helaas was er helemaalniemand aanwezig, ook na meerdere telefoontjes geen enkele reactie en hebben wij onze al betaalde auto niet
gekregen. Gelukkig konden wij met de bustransfer van Corendon mee naar ons hotel, een rit van een uur. De volgende dag vanuit ons hotel het verhuurbedrijf gebeld( wij kregen nu wel iemand te spreken)en zij konden
helaas verder niets voor ons doen,behalve dat wij zelf naar het vliegveld moesten komen om de auto af te halen. Dit hebben wij geweigerd,want uiteindelijk zijn zij hun verplichtingen niet nagekomen en waren zij de vorige dag niet bereikbaar op het door hen opgegeven telefoonnummer en waren zij al eerder gesloten dan 23.00 uur. Daarbij zouden we dan een uur heen en een uur terug moeten reizen om opnieuw naar het vliegveld te gaan om daar de auto af te halen; zij waren niet van plan de auto zelf naar ons hotel te brengen!
Corendon kon verder niets anders voor ons doen dan een ander verhuurbedrijf inschakelen ( op onze vakantiebestemming) en waren wij genoodzaakt opnieuw 360 euro te betalen voor een huurauto.
Wij hadden al betaald online in Nederland voor een auto, 240 euro + verzekering van 50 euro,maar die hebben wij nooit gekregen.
Corendon is dus blijkbaar in zee gegaan met een malafide autoverhuurbedrijf :"Car Trawler". We moeten nu maar zien dat we ons geld terugkrijgen en onze vakantie is dus niet al te best begonnen.
Berry
op 10 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Waardeloos want onze reis begon al met een vertraging van 2 uur wachten in het vliegtuig na twee uur wachten kregen we een flesje water , tenminste dat dachten wij . Dat is dan 2 euro meneer pfff
Op het hotel aangekomen dachten we in de eerste instantie das wel leuk hier, maar dat was van korte duur. In de middag Kwamen er 5 schoolbussen met schoolkinderen inchecken die eventjes luid gillend op het park hun vakantie vierden.
Het eten was elke dag koud en niet lekker
Kamers waren smerig en werden ook nog eens slecht schoongemaakt.
Als je al wat lekkers vond kon je achter een rij van 150 kinderen aansluiten en was het op als je aan de beurt was.
Eindelijk naar huis pfff gelukkig
Alleen jammer dat we weer een uur in het vliegtuig moesten wachten voor wij konden vertrekken
Eindelijk in Nederland nu kan er niks meer fout gaan dacht ik
Wat denk je ? Bij de parking van corendon was de slagboom stuk dus weer 20 minuten wachten om naar huis te kunnen
Mooiste moment van mijn vakantie was toen ik de sleutel in mijn eigen voordeur draaide . Dussss voor mij nooit geen corendon meer
Ps het hotel waar wij verbleven hotel grand park bodrum was ook van corendon als eigenaar
Natasja
op 7 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Zowel de reis met Corendon en het verblijf in hotel Rixos Bodrum was zeer positief. Je wordt altijd netjes te woord gestaan. Website werkt erg prettig. Alles verloopt erg vlotjes. Betalingen etc. via de site.
Arie
op 7 juni 2018
bestemming: Turkije / Kumkoy, reisperiode: juni 2018
Voor het eerst van haar leven mijn moeder van bijna 85 naar Turkije. Dit onderbegeleiding van haar dochter en kleindochter. Het gezelschap werd op een twee persoonskamer gezet de derde persoon moest maar op de bank slapen. De hele dag gebeld met corendon om het probleem op te lossen doormiddel van een alternatief. Dit kon alleen door een bijbetaling. Tegen de avond kwam het verlossende antwoord, er werd een opklapbed bij gezet, wat een oplossing. Corendon je moet je diep en diep schamen. Wat begon als een plezierreisje om de dood van haar man te verwerken is in dezen een deceptie geworden.
Middelbos
op 3 juni 2018
bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: juni 2018
Begint al met het feit dat ze op de vlucht een tussenlanding inplannen. Daarna nog eens meer dan een uur vertraging bij vertrek met veel klachten als gevolg. Zo begin je je vakantie niet geheel ontspannen. Voor ons 1 keer maar nooit weer.
Natasja Garcia Boer
op 2 juni 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2018
Ik wil onze hostess heel erg bedanken voor alle goede zorgen namens Corendon. Alles deed ze met zoveel passie voor haar werk. En alles werd super geregeld voor ons.
Henk en Thea van Gurp-van der Hejjden
op 31 mei 2018
bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: mei 2018
We zijn zo geweldig begeleid door Karin Koster. Mijn vrouw is moeilijk ter been. Wat zij voor ons heeft betekend is zo bijzonder. Dik compliment voor haar en Corendon. Top. We stellen het op prijs dat dit compliment haar bereikt.
N vg
op 31 mei 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juni 2018
4x geprobeerd te bellen, om wat te wijzigen voor de reis. Ten eerste is het al raar dat de hoofddoeker moet bellen en ten tweede wat het ergste is van alles dat er elke dag op elk tijdstip een wachttijd is van ruim 20 min. Zorg er voor dat er meer mensen de telefoon op kunnen nemen of besodemieter me niet door net te doen alsof het druk is met die lange wachttijden in de hoop dat ik ophang
Oudt munnik
op 30 mei 2018
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: mei 2018
De vertraging van het vliegtuig is niet de schuld van Corendon. Maar het fijt dat wij in het hotel hoorden dat er niet voor ons was gereserveerd ( om over 12 in de nacht) daar wordt je niet blij van!Na veel heen en weer bellen met de tourleider door de receptionist van het hotel, konden we daar toch kamers krijgen voor de nacht,welke ik moest betalen en de toezegging dat de tourleider de volgende ochtend om 11,45 zou komen.Het hotel dat we geboekt hadden was Algier net achter de boulevard,Hij vertelde ons een prachtig hotel gevonden te hebben metgroot zwembad (ons hotel had een klein bad op het dak) en we zouden ook de lunch er bij hebben.We wilden eigenlijk in de middag in de buurt een hapje doen. Hij bestelde een taxi voor ons en we bij Grand Hotel Bali. 43 verdiepingen en eetzaal waar meer dan 1400 mensen in konden.Totaal niet onze bedoeling van de vakantie.Overal harde muziek en lawaai. Maar de reisleider liet niks meer van zich horen. Het was totaal niet de vakantie die wij dachten geboekt te hebben.omdat de mailing tussen Corendon niet goed verliep konden wij pas om 15,15uur inchecken.We hebben een sofvakantie gehad om dat wij op een heel ander soort hadden gerekend.
Wij zijn n.l. 85 en 81 jaar en ook mijn dochter en kleindochter hadden dit niet voor ogen. N.B. de taxirit heb ik nog zelf betaald.
Erla
op 30 mei 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: april 2018
Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. Dit keer na de stroomstoring op 29 april. Ze kunnen hier ook niets aan doen maar daar waar de meeste maatschappijen gratis omboekingen organiseerden en echt hulpvaardig waren schuift Corendon alles van zich af. Nul compassie, medewerking en tegemoetkoming. Nooit maar dan ook nooit meer Corendon. Direct na betaling werd er een tussenstop gepland. Hup zo 6 uur van toch al een korte vakantie gesnoept. En de toon van de klantenservice is gewoon zo slecht. Ze kunnen er een prijs mee verdienen.
Rosa
op 30 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
NOOIT MEER!!!!
8 uur vertraging en belachelijk onaardig en onprofessioneel, echt schandalig.
Freek Nijeboer
op 28 mei 2018
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2018
Voor de goede orde; het cijfer 3 is bedoeld voor de reis en NIET voor het resort waar wij verbleven. Club Asteria in Belek verdient wat ons betreft zeker een 8 of een 9.
Boeken bij Corendon was echter eens maar NOOIT weer.
Dit heb ik ook aangegeven toen ik telefonisch mijn klacht kenbaar heb gemaakt.
Wij hebben speciaal bij Corendon geboekt vanwege de gunstige vliegtijden voor de reis die wij hadden uitgezocht. Wij zouden 10-5 om 02.30 vetrekken zodat wij in de ochtend zouden aankomen en dus de hele dag nog voor de boeg zouden hebben. Enkele dagen voor vertrek een mail ontvangen dat ons vertrek vanaf Schiphol pas om 15.55 zou plaatsvinden waardoor wij pas 's avonds aan zouden komen. Kortom; een hele vakantiedag gewoon weg en door vertraging van 1,5 uur op ook deze tijd pas 's avonds heel laat in het resort aangekomen.
Voor vertrek hierover gebeld maar je wordt afgescheept met een lulverhaal. De schuld werd neergelegd bij de vliegtuigmaatschappij. Pardon?!? Wij boeken bij Corendon en vliegen met Corendon, dus??
Op Schiphol bleek dat onze vlucht was samengevoegd met een vlucht naar Egypte. De mensen met de vlucht naar Egypte (50% volgens de gezagvoerder) waren in het geheel niet geïnformeerd over de tussenlanding die zij hadden op Antalya terwijl wij dit uiteraard wél wisten doordat onze vluchttijd fors was aangepast. Kortom; een vliegtuig vol ontevreden mensen en zelfs de gezagvoerder van de vlucht maakte plaatsvervangende excuses voor alle miscommunicaties en gaf aan "dat hier het laatste woord nog niet over was gezegd" Veelzeggend....
Op het resort (zoals gezegd meer dan in orde) begrepen wij van een manager van het resort dat Corendon bekend staat om dit soort vertragingen en acties. Voor mij is het duidelijk; twee vluchten samenvoegen scheelt circa 30 a 40K kosten voor een vlucht en de consumenten zoals wij die daardoor met 4 mensen een dag vakantie missen kunnen barsten! Pure kostenbesparing en geen enkele compensatie naar de klant want zij hebben immers het recht om vluchttijden aan te passen, zo werd mij fijntjes uitgelegd.
Deze negatieve review heb ik aan Corendon aangekondigd maar daar maak je als klant weinig indruk mee blijkbaar. Toch stuur ik hem om anderen te behoeden om zich te laten verleiden door Corendon voor een reis met "mooie vluchttijden" en andere mooie praatjes.
Wij gaan al enkele jaren 1 a 2 maal op vakantie naar Turkije en wij gaan weer snel terug naar de organisaties die (bijvoorbeeld) met Sunexpress vliegen. Nooit gezeur gehad maar Corendon is wat ons betreft een drama en wanneer ik de andere reviews lees dan zijn wij niet de enige met dergelijke ervaringen.
Voor Corendon heb ik nog een tip; besteed wat minder tijd aan grappig bedoelde commercials met "Cor & Don" maar focus eerst eens op klanttevredenheid. Had ons ter compensatie een korting bon aangeboden voor een volgende vakantie of doe iets anders leuks maar laat je klant niet barsten en doe aan klantenbinding. Bij Corendon valt echt nog heel veel te leren!!!
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
8
A Goos
op 28 mei 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: mei 2018
Na 60 reizen nog nooit zo slecht eten gehad
zelfs bedorven vlees
H.roest
op 27 mei 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2018
Grand park bodrum is een aan fluiting voor corendon zeker omdat dit een eigen hotel is
Bart
op 25 mei 2018
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: augustus 2018
Al voor we nu op vakantie gaan is deze al voor ons verpest door de klantenservice van correndon
Vraag normale en zeker geen onredelijke dingen
Maar alles word afgewimpeld met dat ze niets aan kunnen doen
Ik zeg ze willen gewoon niks voor je doen
Alleen als ze er dik extra voor betaald kunnen krijgen
Ook kindvriendelijk zijn ze zeker niet
Voor ons en ook zeker al onze kennissen nooit maar ook nooit meer correndon
Al was het gratis
Natalie
op 24 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
We hadden een vakantie geboekt bij rimondi grand resort en spa. Suite was enorm vochtig. Beddengoed voelde klam aan waardoor we na 2dagen lichamelijke klachten kregen. Na klacht ingediend te hebben kregen we een andere suite. We mochten meteen ons koffers inpakken maar vervolgens kregen we 4u later pas sleutel van de nieuwe suite. Hierdoor was ons avond wel naar de klote. Voordat we weer hadden uitgepakt was het tegen 21u in de avond. Nieuwe suite had ook problemen. Zodra we de lamp aandeden van de badkamer leek wel of een vrachtwagen constant voorbij reed. Zo een hard lawaai kwam er van de afzuiging. Elke dag/avond stond er maar 1 medewerker achter de bar waardoor je steeds ruim 15min. Moest wachten voordat je je drankje had. Echt iedereen klaagde hierdoor maar de medewerkster nam haar tijd om ook tussendoor te gaan poetsen en doen. All incl. Drank was toen 22.15u en als we in de avond 4drankjes ophadden tot 22.15u mochten we echt in ons handen klappen. Pooltafel werkte niet na behoren. De medewerker moest steeds met sleutel de ballen er uithalen. Hierdoor waren we al snel uitgespeeld, want daar heeft niemand trek in. Voor een dagje spa betaal je 10euro per 2uur. Prima zou je zeggen maar vervolgens hebben ze alleen 2sauna waarvan je 1mag kiezen die ze dan voor jou aanzetten en daarna kun je zwemmen in klein en groot bad die beide hetzelfde temperatuur hadden en dat was niet warm. Ik denk ongeveer van 18geraden. Na sauna hoor je een hele koude bad te kunnen nemen en vervolgens lekker zwemmen in warm bad. De jaccuzi die er stond zat geen water in dus na half uur hadden we het helemaal gehad! Eten was ook niet na behoren. Warm eten was lauw en salades al helemaal. Slap en taai.
Jammer
op 23 mei 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Het hotel was super. De heenvlucht ook goed. Maar de terugvlucht was een DRAMA ! Eerst duurde het al 2 uren voordat ze eindelijk langs kwamen om wat te bestellen in het vliegtuig (wat zijn die Corendon stewardessen sloom zeg). Wilden we een broodje kroket bestellen, ''helaas zijn de broodjes kroket op''. Doe dan maar een saucijzenbroodje, ''helaas zijn de saucijzenbroodjes op mevrouw''. Jeetje, nou dan maar wat Nacho's. "helaas zijn de nacho's ook op, het enige wat we nog hebben is Pringles en noodles''. Jeetje zeg. Daar raken wij toch niet vol van? Neem volgende keer misschien wat meer mee Corendon! waardeloos!! Verder alles goed, dus jammer dat dit op de laatste dag moest gebeuren.
Teleurgesteld
op 23 mei 2018
bestemming: Nederland / Ohrid, reisperiode: juli 2018
Je boekt een vlucht voor een korte reis van maar 11 dagen. Vertrektijd 7 uur in de ochtend en wat krijg ik nu door:? Dat we maar liefst 10 uur later weggaan.... Als je belt wordt je 30 minuten in de wacht gezet en daarna wordt deze erop gegooid....Het enige wat je krijgt te horen...: jammer mevrouw maar het zijn chartervluchten...dit mag...heel sneu dat u nu een dag mist....Corendon? Dit was de eerste keer, maar ook de laatste keer!
Lia
op 22 mei 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2018
Waardeloze organisatie weinig tot geen reactie op de klacht.
Niet gekregen voor wat we geboekt hadden,terwijl ons dat ook telefonisch was toegezegd.Nooit meer corendon.👎
Vernhout, B
op 22 mei 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: mei 2018
Goede vlucht, prima hotel, mooie excursies, prachtig land, helaas vertraging terugvlucht van 5 uur. Reden zwaar weer??Probleem:Corendon
M.M.
op 22 mei 2018
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2018
Corendon is denk ik de slechtste reisorganisatie waarmee ik ooit op vakantie ben gegaan. Ze verstrekken foutieve informatie op hun websites met betrekking tot all inclusive en als dan wordt aangegeven door de klant niet blij te zijn met de vakantie en eventueel eerder terug te willen vliegen wordt er niks mee gedaan. Sterker nog, dan krijg je een uitblaffer dat je beter moet lezen en dat de kosten om terug te gaan gewoon voor jezelf zijn en dat er geen mogelijkheid is om een geboekte vliegticket om te boeken. Door deze organisatie is de goedkope vakantie waar ik op had gerekend ruim 400 euro duurder uitgevallen, en dat zonder de terugvlucht naar huis. Corendon, schaam jullie.
Gezin met volwassen kinderen
op 21 mei 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2018
Meivakantie op Zakynthos. Voor de eerste keer met Corendon. Strak aan voorgeschreven gewicht voor koffers en handbagage. Stipt op tijd vertrokken zowel heen als terugreis.
Leuke en attente bemanning. Kleurplaten voor de kids, pepermuntjes voor de oren en een gezagsvoerder die zich persoonlijk komt voorstellen. Heel bijzonder.
Stoelreservering met extra beenruimte vonden we top. Heenreis goed en terugvlucht nog meer ruimte. Voor lange mensen ideaal. Wij zaten op rij 5.
Accommodatie Kalimera Koukla. Hotel/appartement met 21 ruime kamers en balkon. Stevige bedden. Vlakbij een knus strandje, restaurants en supermarkt. Heerlijk zwembad met bar voor drinken en eten. Vriendelijke gastvrouw ook heel attent en enthousiast.
Excursies. Met nederlandse gids Lydia een prachte dag gehad Zakynthos Toen en Nu. Met 11 personen in een bus. Heerlijk en veel gezien. Olijfmuseum, Klooster, Scheepswrak van boven, bergdorpjes, wijn-proeverij, uitzichtspunt boven Zante.
Bootexcursie Zuid richting Keri. Volle boot, vertrek haven Agios Sostis. Binnen 10 min al een mooi schildpad gezien. Varen langs de baai van Laganas, eiland Cameo, Marathonissi naar Keri. 2 mogelijkheden om te zwemmen. Kleine lunch inbegrepen.
Jeepsafari. In een stoere jeep het westen van Zakynthos bekijken. Deels offroad. Vrachionas gebergte. Leuke dag, leuke chauffeur en weer veel gezien.
Het weer. Super tussen 21-26 graden, briesje, bewolkt af en toe maar ook een bui. 1 avond een vest aangehad.
Agios Sostis. Een heel rustig kleinschalig plaatsje. Verschillende baaien. Heerlijke gegeten bij Ole Ole mooie "restaurant-tuin" waar veel Nederlanders komen. Iets minder aangekleed maar ook heerlijk gegeten bij Adelfia Taverna.
Zakynthos. Mooi eiland, wil je veel zien dan toch een auto of scooter nodig. Openbaar vervoer is er wel € 1.80 per rit maar je kan niet overal komen. Prachtig blauw water, idyllische strandjes (zand of kiezelsteentjes), leuke tavernes, souveniers te veel om mee naar huis te nemen. Schildpad, Scheepswrak, Keri, Blue caves, hoofdstad, kloosters mooi groen eiland vol met olijfbomen en druiven.
Nadelen. In de meivakantie was er nog veel gesloten en even wennen dat je cash betaald.
Hostessen Corendon. Netjes, attent, behulpzaam (bankpasje ingeslikt) contact via whatsapp is een uitkomst.
We hebben genoten. Bedankt voor alles en wie weet zien we elkaar nog eens terug.
Sikkema
op 18 mei 2018
bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2018
Omdat Corendon sucks!!!!!Ben nu al twee keer genaaid. Laatste keer werd ik in Brussel gedropt i.p.v. Schiphol. lekkere busreis dus. Nu weer fraai heen naar Griekenland en terug. Kom op zeg
minimale vertraging van ca 8 uren. Dan moet een andere maatschappij ze nog eens uit de brand helpen. Volle lof voor Golden maar niet weer met Corendon
E. Hilgersom
op 16 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
Heenreis 3.45 uur vertraging en een hele dag weg, terug idem dito. Wordt ook drie uur vertraging en met een volstrekt onbekende maatschappij terug. Nooit meer met Corendon!
Jager
op 16 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
Diep triest. We zouden 13.25 vliegen vanuit Amsterdam. Komen we bij de gate blijkt dat er iets is veranderd en we net op de andere kant van Schiphol op moeten stappen met 1.5 uur vertraging. Uiteindelijk na 2 uur en 50 min mogen we instappen. We worden met de bus naar het vliegtuig gebracht en daar schrokken we ons rot. De kap van de motor stond nog omhoog en 2 monteurs waren nog druk bezig met een reparatie. Erg fijn als je vlieg angst hebt! Na nog een uur naar de reparatie te kunnen kijken vertrokken we 4 uur later dan verwacht. Heel erg bedankt corendon voor mij nooit weer met jullie en raad het een ander ook echt niet aan!
Marcel
op 16 mei 2018
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2018
Heenreis 4 uur vertraging en zitten nu op terug weg alweer 2 uur te wachten en nog steeds geen nieuws. als het goed is hebben de prutsers nu een vliegtuig weten te regelen die hier met 3 uur zou moeten zijn. Afwachten maar.. dat zou uitkomen op 9 uur vertraging op een vlucht van 3 uur. Nooit meer voor mij en raad het niemand aan!!
Acdeklerk
op 14 mei 2018
bestemming: Nederland / AARDENBURG, reisperiode: december 2018
Hotel baia d ore eten van zeer slechte kwaliteit ,bungalows zeer gehorig ,zeer afgelegen enige pluspunt was het vriendelijke personeel maar voor de rest niet aan te raden helaas bij corendon klachten ingediend geen antwoord gehad op deze klacht al met al corendon een dikke nee
Cindy van de Laar
op 14 mei 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Na de vele slechte ervaringen gelezen te hebben op verschillende sites ging ik toch wel met twijfel op vakantie. Maar van begin tot eind was alles goed geregeld door Corendon. De heenreis werd een uur vervroegd, ipv half 9 half 8 ‘s ochtends. De terugreis werd ook vervroegd naar 6 uur ‘s ochtends, waar ik het niet mee eens was omdat ik dan een hele verloren dag zou hebben. Maar na 1 belletje werd de terugreis kosteloos verplaatst naar 12 uur ‘s avonds waardoor we nu een hele dag hadden om te genieten. De vluchten vertrokken keurig op tijd. Ook ter plaatse waren nederlands sprekende gidsen van Corendon. Mijn advies, niet twijfelen maar gewoon doen!
Cf Hazeleger
op 13 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2018
Aankomst in de nacht bij hotel Marintina. Zeer slecht ontvangst kon geen vriendelijkheid van af. De rest van de week ook zeer ontvriendelijke medewerksters aan de Bali. Kamer heel vies. Na onze klacht was het iets beter. Ontbijt van 07.00 tot 10.00 uur. Als je om half 10 kwam was er weinig over van de voorraad. Bij vraag of het aangevuld kon worden was het antwoord nee!!! Tocht naar Bodrum groot fiasco. De avond van te voren kregen we telefoon dat de excursie niet doorging. We zouden dagje in Bodrum zijn. Doordat de Turkse douane zeer traag werkte kwamen we om half 1 aan in Bodrum. Om half 4 moesten we weer bij de bus staan om terug te gaan. Met paar andere deelnemers verzocht om gedeelte van de betaling terug te krijgen geen kans dus! Had al in andere revieus gelezen dat een klachtenformulier niets helpt en dat Corendon er niets mee doet. Hebben we dus ook maar niet gedaan. Terugvlucht verschrikkelijk . Groep van 120 mensen waren zeer nadrukkelijk aanwezig. Wij zaten in midden van vliegtuig toen de stewardessen met hun Trollie bij ons waren. Het meeste eten en drinken was al op. Nee Corendon wij waren zeer teleurgesteld in deze maatschappij.
Kossen
op 12 mei 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2018
Een reis geboekt bij Corendon rechtstreeks naar Ibiza krijg ik de tickets en hebben we ineens een tussenstop. We hebben een kleine van 1,5 jaar en hebben bij tui nog nooit een verandering zoals een tussenstop meegemaakt.nu word het evengoed een lange zit.
Als ik dit van tevoren had geweten had ik deze reis nooit geboekt.
Ik boek nooit meer een reis bij corendon.
Harry
op 12 mei 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2016
Echt een verschrikkelijk bedrijf. 2 keer hier geboekt en 2 keer bedrogen, niet gekregen wat ik had geboekt en klachten daar doen we niet aan bij Corendon. Dit bedrijf is dood ziek. Ik heb de laatste 2 vakanties geboekt bij Tui, echt een wereld van verschil. Wilt u echt vakantie en niet de helft van uw jaarlijkse vrije dagen opofferen aan ergernis boek dan niet bij Corendon. Goedkoop is duurkoop bij deze TURKSE maatschappij!
Dick van Zweeden
op 11 mei 2018
bestemming: Griekenland / Analipsis, reisperiode: juni 2018
We zijn nog niet weg of de ellende begint al met Corendon.
In oktober al geboekt naar Stella Island op Kreta en ook betaald, en nu al 3 x een wijziging in de vluchtgegevens.
Aankomst Amsterdam werd Rotterdam, nu komen ze met het verhaal dat ze niet meer op Rotterdam vliegen, dit krijg je 5 weken voor vertrek te horen.
De terugvlucht op Maastricht of anders annuleer je maar is nu hun mededeling. Vertrek vanaf Amsterdam, dus je ziet maar hoe je terugkomt van Maastricht, geen compensatie of niets. Dit was de 1e keer en de laatste keer dat wij bij Corendon boeken, wat een amateurs!!!!
Bij Neckermann is het altijd 100 %, maar die hadden helaas geen kamers meer in dit Hotel.
Joep kolsteren
op 7 mei 2018
bestemming: Griekenland / Molyvos, reisperiode: april 2018
De vlucht was laat in de middag, en pas 21.30 op plaats van bestemming. Jammer
Margaret
op 7 mei 2018
bestemming: Griekenland / Griekenland, reisperiode: april 2018
Vooraf geen goede informatie gegeven.
Hendrik J B
op 6 mei 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2018
Via Corendon en via Brussel geboekt bij Stella Maris Ibiza all inclusive. Prima vlucht via Bruxelles Airlines, helaas niet mogelijk vooraf in te checken! Ruim een half uur transfer naar de accomodatie. Mooi opgezet resort. Wel met hellingen. Dus voor mensen die slecht ter been zijn of hart/longklachten niet echt prettig. Kamers verspreid in soortement iglo's van 3 verdiepingen waarbij iedere kamer voor max 3 personen1/8 krijgt van een cirkel met daarom heen een mooi overdekt balkon. Er zijn ook grotere familiekamers. Jammer dat het wat gehorig is maar de bedden zijn echt goed! Het complex bevat meerdere zwembaden. Een enkele bijna privaat voor volwassen tegen minimale bijbetaling...je kunt er ook een bordje neerzetten: niet voor onder de 16, maar goed. Het eten is echt prima (veel ervaring). Helaas soms te weinig stoelen!! Animatie is wisselend. De vaste medewerkers en vnl ned stagiaires zijn erg aardig. Ik noem de manager Manuolo die zelf ook de handen uit de mouwen steekt. Serveerders Beatriz, Mercedes, Bianca, Jose, Elena en bij de swimming pool oa Susaba en Jaime. De nederlandse stagiaires Enrique, Ghislaine en Anna zijn toppertjes! Tip: huur een auto in het hotel. Iets duurder dan via het vliegveld, maar auto voor de deur! 2 dagen auto huren per week is voldoende. Kun je het hele heuvelachtige eiland zien. Neem ook de woensdag voor de hippiemarkt! Erg leuke vakantieweek gehad met 2 jonge tieners.
Jose
op 5 mei 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: april 2018
Ik vlieg al jaren met corendon soms twee keer per jaar weinig tot geen vertragingen vluchttijden wijzigen zelden hostes in Turkije zijn erg vriendelijk en helpen je graag op Mallorca zijn de hostes minder vriendelijk en amper bereikbaar
In t verleden was er binnen twee week nadat we geboekt hadden n groot prijs verschil met de prijs die wij hebben betaald maar heb t verschil wel terug gekregen en op luchthaven gaven ze ons n plek zonder beenruimte wat we wel hadden geboekt werd ook netjes opgelost
Shant sarkis
op 4 mei 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juni 2018
Echt schandalig hoe corendon met haar klanten omgaat. Reis geboekt en 2 uur later teruggebeld door corendon dat de geboektereis 2300€ duurder is geworden, vanwege een prijsfout. Een dag later was de nieuwe aangeboden reis met 500euro in prijs verlaagd, Corendon doet er niets aan en wil ons ook niet tegemoetkomen ..... Erg raar maar dit was de eerste maar ook gelijk de laatste keer......