Schrijf een review

Reviews over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Pagina 8 van 18 met 1774 resultaten

op 4 mei 2018 bestemming: Griekenland / stalis, reisperiode: mei 2018

Nog niet eens weg en de ellende begint al, eerder vertrekken tussenlanding totaal 6 uur onderweg, dank je wel Corendon

  • Algemeen 1
op 2 mei 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018

Nooit meer corendon. 12 weken voor vertrek geboekt, maar twee weken voor vertrek de heen en de terugreis wijzigen qua vertrektijd. Heen reis is nu later en voor de terugreis worden we om 02:30 opgehaald bij het hotel. Wij reizen met een kind van 18 maanden dit is alles behalve ideaal natuurlijk. Bij contact met corendon word er verwezen naar de kleine lettertjes. Om of bij boeken (tegen betaling) helaas niet mogelijk is. Geen enkele vorm van begrip of compassie, maar een arrogante telefoniste die zich verschuilt achter de voorwaarden. Wij missen nu dus twee van de 8 dagen. Voor ons nooit meer corendon en raden iedereen aan om de airline of reisorganisatie te boycotten.

  • Algemeen 1




op 30 april 2018 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: april 2018

De heen en terug vlucht waren echt heel slecht. Allebei hadden ze vertraging en op de heenweg was het vliegtuig kapot waardoor we een vliegtuig van TUI kregen. Ook waren de koffers heel laat toen we aankwamen. Nooit meer met Corendon.

  • Algemeen 1
op 29 april 2018 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2018

Het gaat hierbij om de reisleiders van Corendon een groot compliment te geven.
Mijn vrouw raakte daar in een privékliniek en heb daarbij alle gevraagde en ongevraagde steun gehad van An (achternaam weet ik niet) en Remco.
Ook zijn bij het bezoek aan ons appartement de dagtripjes goed uitgelegd en waren goed georganiseerd en ook de huurauto werd keurig gebracht en gehaald.
Te veel om uit te leggen maar wij zijn zeker te spreken over Corendon.

  • Algemeen 9
op 28 april 2018 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: april 2018

Doordat alles optijd verliep
de vlucht gewoon goed was
en alles goed geregeld
is een keer hiervoor wel anders geweest toen echt niet goed dat heb ik toen ook geschreven dus nu ook dat alles goed ging wel zo eerlijk

  • Algemeen 8
op 25 april 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: april 2018

Corendon parking geboekt 55min op de bus kunnen wachten die je van schiphol naar je auto brengt. Nooit meer

  • Algemeen 5
op 25 april 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018

Wij gaan over 2,5 week vertrekken om 20,35 uur (was 6 uur) scheelt bijna 15 uur later. Terugweg zouden we vliegen om 13.15 en dat wordt nu 6.20
We wilden 10 dagen, maar worden het niet eens. Missen bijna 2,5 dag en betalen voor 10 dagen. Kunnen ze niets aan doen zeggen ze, omdat ze het tot 2 weken vantevoren mogen veranderen.. Balen. Als het niet veranderd zal ik toch maar ergens anders volgende keer boeken

  • Algemeen 3
op 24 april 2018 bestemming: Cyprus / Famagusta, reisperiode: juni 2018

Weet niet waar Corendon mee bezig is maar de goeie service, vriendelijkheid en persoonlijke behandeling van een paar jaar geleden is helemaal weg. Wij hebben nog geen twee maanden geleden reis geboekt met "vroegboekkorting". Keken nu toevallig of de vliegtuigtijden bekend waren en zagen tot onze grote schrik dat de reis ipv duurder gewoon bijna 300 euro goedkoper was geworden. Bijna een derde van de totaalprijs. Deze verlaging heeft ook invloed op de verzekeringen. Gebeld en mail gestuurd maar dan krijg je een lullig antwoord dat ze "dagprijzen" hanteren en echt echt HELAAS helemaal niks kunnen doen. Want ja....als het duurder was geworden hoefden we ook niet bij te betalen. Wat een onzinnig antwoord want daar heb ik niks aan. Heb ook een member kaart omdat ik als trouwe klant werd gezien. Nou die trouwe klant is weg bij Corendon want ik vind het voortaan een zeer onvriendelijke en starre organisatie. Zorg dat je je klanten behoud ipv ze weg te jagen met alle gevolgen van dien. Slechte reclame gaat veel sneller dan goede reclame, en blijft veel beter hangen bij mensen!!! En aan de klachten te zien zullen Cor en Don in de toekomst ook niet veel meer gaan reizen.

  • Algemeen 1
op 24 april 2018 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2018

Vluchttijden op het laatst weer aangepast, heen tussenlanding op Rhodos waar door de reis een stuk langer duurt en de 1e dag al kwijt, Terug om 6 uur in de ochtend dus geen nachtrust en ook de laatste dag naar de knoppen. Heel erg chagrijnig personeel in het vliegtuig en geen broodje te krijgen. In het verleden ook steeds wisselende vluchttijden en zelfs een keer een hotel. Bij ons was dit de bewuste druppel om niet meer bij Corendon te boeken!!!

  • Algemeen 2
op 23 april 2018 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: juli 2018

In November de reis geboekt naar Bonaire en dezelfde reis wordt nu € 400,00 goedkoper aangeboden vanwege vroegboekkorting en nog eens een lentekorting van € 50,00.... Dus mensen zo laat mogelijk boeken, weer een ervaring rijker. Ik zou corendon ook nog even flink vergelijken met TUI

  • Algemeen 2
op 22 april 2018 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2018

Vanwege ongeboekte nacht aankomst ,prive transfer geboekt .Vergeet het maar dat prive .gewoon andere mensen in busje wel 119 euro betaald

  • Algemeen 2
op 20 april 2018 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: april 2018

Jammer dit, zijn nog niet eens weg en zijn nu al diep teleurgesteld. Hebben een 8 daagse reis geboekt maar wat blijkt het zijn er maar 6! Vertrekken i.p.v. s'morgens nu opeens sávonds en worden daar voor de terugreis ook s'nachts gehaald. Staat op voucher hotel aankomst 29 maar wordt 30 april. Heb een brief gestuurd naar Corendon maar geen reactie terug. Communicatie ook een min punt. Moet zeggen dat ik niet weet of ik ooit weer met Corendon weg zou gaan. Misleidende reis aanbieding!

  • Algemeen 4
op 12 april 2018 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: april 2018

Corendon stuurt een dag voordat een verbouwing begint een mail dat er een verbouwing is die misschien enige overlast veroorzaakt (complex in hun bezit dus echt onzin dat dan pas een dag voor aanvang de mensen geinformeerd worden). Was twee weken voor ons vertrek. Kreeg de optie dat ik andere reis kon uitzoeken echter meeekosten voor mijn rekening. Echter aanbod wat ze hadden was totaal niet wat we zochten. Uiteindelijk kreeg ik week voor vertrek de optie om te annuleren echter meerkosten van stoelreservering etc kregen we niet vergoed. Besloten om toch maar te gaan, op de gok dat enige overlast wel mee zou vallen. Nou dat was dus niet het geval...iedere dag vanaf 8 uur smorgens tot 7 uur savonds een enorm kabaal! Aan zwembad kon je niet liggen want dan moest je je oordoppen indoen. Nee echt waardeloos, klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

  • Algemeen 4
op 8 april 2018 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: mei 2018

We zouden in de ochtend 7uur vertrekken is geworden 16.30 terug gaande word 20.00 aankomst schiphol 23.10 . dat is niet wat ik had geboekt nu betalen we voor het Hotel ongeveer 25 euro meer want we vertrekken pas veel later dus bijboeken en ik kan de andere dag niet werken want 23.10 aankomst 1.30 uur om weer thuis te komen en dan zou ik er om half 4 weer eruit moeten voor te werken . Dus dat word een duur grapje voor ons dank je corendon toch maar met een andere maatschappij gaan

  • Algemeen 4
op 6 april 2018 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2018

Geboekt in januri vertrek 7.00 uur werd 19.30 terugreis om 16.05 laatste moment veranderd naar 23.00 uur Bijde keren nacht aankomsten !!!

  • Algemeen 2
op 2 april 2018 bestemming: Marokko / stedenreis, reisperiode: maart 2018

Corendon vertelt dat het een groepsreis is van max. 8 personen, in Marokko blijkt dat er een grote versleten touringcar met 48 personen je de stedenreis gaat maken. Hebben we zeer zeker niet voor gekozen, hadden de reis geboekt omdat het juist kleinschalig was. Groep is te groot, te lang wachten, buffetten die te koud zijn. Alles is massa. Rondreis van 8 dagen waarvan 4 dagen in Marakech en de andere steden rijden we doorheen met een stop van een uur.... Niet doen dus. Nooit meer Corendon. Klacht is ingediend en krijgen binnen 4 weken reactie.

  • Algemeen 4
op 1 april 2018 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: maart 2018

Bij aankomst in hotel Djemba Beach waren de bedden niet opgemaakt. Er was een hang/leg kast, met slechts een deur. de handdoeken werden 's ochtend weggehaald en dezelfde dag werden er geen nieuwe gebracht!!! Ik denk dat Cor en Don nooit op kamer S23 van dit hotel hebben geslapen! Het enige dat goed was op onze kamer waren de bedden. Hoe ze aan 4 sterren komen mag Joost weten!!!! Overigens zij de Gambianen zeer vriendelijke mensen.

  • Algemeen 6
op 1 april 2018 bestemming: Marokko / 4 koningssteden, reisperiode: maart 2018

Hoe Corendon zijn reizigers akelig kan foppen. Voor mijn verjaardag krijg ik een reisje aangeboden naar Marokko en niet zomaar een reisje, nee een door Corendon geheel verzorgde stedentrip. Maar wel onder voorbehoud. Corendon heeft het recht de geboekte reis te annuleren als er niet minimaal 6 en maximaal 8 deelnemers zich hebben aangemeld. We krijgen immers een prachtige rondreis in een min busje met maximaal 8 personen.
Hoera, onze reis is geboekt en er hebben zich genoeg deelnemers aangemeld.
De omschrijving van Corendon:
DAG 1 Vlucht naar Marrakeh
Vandaag begint uw reis al op de luchthaven van Amsterdam. U vliegt comfortabel met Corendon Dutch Airlines naar de luchthaven van Marrakesh, aldus de website informatie.. Geen Corendon vliegtuig te vinden want we vliegen met Transavia. Laat Corendon maximaal 15 kg ruimbagage en 10 kg handbagage toe, bij Transavia mag je maar liefst 30 kg meenemen, maar omdat de ticket is geboekt bij Corendon is 15 kg het maximum overschrijding van dit gewicht ontkom je er niet aan bijbetalen. Transavia was coulant en ik mocht inchecken met 17 kg zonder bijbetaling met dank aan Transavia!
De vlucht met Transavia was comfortabel en van een hartelijke ontvangst van de Corendon Hostess op de luchthaven was geen sprake. Eenmaal buiten de terminal was een reclamezuil waar verschillende touroperators hun outdoor sign lieten zien en daar zijn we maar naar toegelopen. Een politieman wees op een vrouw die onze hostess zou zijn van Corendon. Geen enkel zichtbaar teken in de vorm een papiertje, een uniform of een welkom bordje waarbij zij duidelijk herkenbaar zou zijn ontbrak.
Eindelijk contact met de hostess bracht zij ons in een mini busje naar het hotel, waar we voornamelijk uitleg kregen wat we moesten bijbetalen aan lunches en dinertjes tijdens de tour .
DAG 2: Marrakesh.
Vanaf dag 2 werd onze comfortabele mini busje ingeruild voor een touringcar voor 48 mensen. De bus was in een dermate conditie dat deze waarschijnlijk in NL van de weg zou worden gehaald. Een aantal zittingen zaten los en dat is nogal lastig als de chauffeur remt, dan vlieg je met zitting en al tegen de voorgaande stoel. Bij een vertrek om 8 uur in de morgen is het nogal koud en als de airco in de bus niet uitgezet kan worden en de roosters van de luchtkanalen niet dichtgezet konden worden omdat deze ontbraken of waren afgebroken, zat er niets anders op om maar wat papierproppen in de luchtkanalen te stoppen om niet helemaal te bevriezen. Daar ga je met je 8 personen tour.. Je wordt in je 4 sterren hotel door deze touringcar opgehaald om daarna 1,5 uur door de stad te crossen om de overige 42 gasten uit een 3 sterren hotel aan boord te krijgen. Na deze ophaaldienst naar Het befaamde Djemaa El Fna plein, het kloppend hart van de media waar wij met 48 man door de plaatselijke reisleider in een turbo tempo doorgeen worden gejaagd om daarna nog sneller door de soeks te struinen waar de tijd ontbrak om überhaupt een foto te maken of een winkeltje binnen te gaan. Nee, er stond een tapijten voorlichtingsshow op het programma waar we uitleg kregen hoe een tapijt gemaakt wordt en wij deze vanaf € 700,-- deze handgeweven Berber meester karpetten konden bemachtigen. Zo ook een kruiden voorlichting bezoek waar met deze kruiden alle voorkomende ziektes konden worden bestreden en uiteraard tegen contante betaling liefst in Euro’s. Na deze verkoop voorlichting is het tijd voor de lunch. Dit middaghapje was overal goed verzorgd al blijft het natuurlijk een heel gedoe om 48 mensen tegelijk te bedienen. Als aan het laatste groepje de lunch werd geserveerd was het eerste groepje allang klaar. Dat had ook zo zijn voordelen zodat niet iedereen tegelijk zich bij de sanitaire stop meldden en ook daar een file ontstond. Na dit dagje in de touringcar rond getoerd te hebben in de touringcar worden eerst de drie sterren gasten afgezet bij het hotel. Maar de chauffeur kon het hotel niet vinden. Eenrichtingsverkeer en afgesloten wegen hebben we 1,5 uur rondgereden om het hotel voor onze medepassagiers terug te vinden. Uiteindelijk reed de bus maar tegen het eenrichtingsstraatje in om de gasten af te leveren. Aan deze slapstick kwam maar geen einde omdat wij als vier sterren hotelgasten ook nog afgezet diende te worden en ook ons hotel was voor de chauffeur en de bijrijder een moeilijk vindbare locatie. De gids verbleef in het 3 sterren hotel en als je de Franse taal niet machtig bent was communicatie niet meer mogelijk. Uiteindelijk zijn we gearriveerd en het hotel had voor ons nog een dinertje in petto. Maar omdat we zo laat waren was het eten volledig koud op het stukje kip na. De soep en andere warme gerechten hadden te lang in de voorraad bakken gelegen die werden warm gehouden door een theelichtje.
DAG 3 Marrakesh
Alweer een dagje in Marrakesh. Van de 8 dagen stedentocht beginnen we aan onze derde dag in Marrakesh en bezoeken we conform de voorlichtingspagina van Corendon de andere bezienswaardigheden. Maar de touringcar verschijnt weer en dienen eerst weer naar het 3 sterren hotel te verkassen om de andere gasten op te pikken alvorens aan deze nieuwe uitdaging te kunnen deelnemen. Met een temperatuur in de nacht van nul graden is het 4 sterrenhotel uitgerust met een airco die desgewenst op 20 graden gezet kan worden, maar dan moet de airco wel functioneren.
Na 2 dagen is het euvel verholpen en hebben we kunnen genieten van een aangenaam temperatuurtje op de kamer in tegenstelling tot de eerste 2 nachten. De douche kophouder was afgebroken dus zat er niets anders op om relaxed in het ruime ligbad plaats te nemen ware het niet dat heet water niet altijd beschikbaar was. Koud en warm baden schijnt goed te zijn voor de doorbloeding maar had niet direct mijn voorkeur.
Dag 4 naar Casablanca
Om 7.15 uur in de ochtend staat de bus paraat om ons naar Casablanca te brengen. De bus had onze medereizigers uit het 3 sterrenhotel al opgehaald en kon de reis aanvangen. Mooie autowegen waar we na 4 uur een sanitaire stop kregen bij een benzine station waar ook koffie even een half uurtje de beentjes konden strekken. Maar als 48 mensen allemaal tegelijk koffie willen en gebruik willen maken van het toilet vliegt het halfuurtje snel om. De Nederlands sprekende gids raakt geïrriteerd en verklaard dat hij alleen maar zijn best doet en zich aan een tijdschema dient te houden. Daar hadden wij begrip voor maar met een totaal versleten bus die met een topsnelheid van 65 km per uur over een bijna lege betaalde autoweg huppelt begreep iedereen dat de reis een paar uur langer zou duren dan in ons toegezegde en geboekte mini bus. Met jaloerse blikken kijk ik bij het benzinestation naar een busje gevuld met 8 Japanners die bij ons vertrek arriveerden en 1 uur laten ons met een aangename snelheid op de autoweg al zwaaiend ons voorbij reden. De bezienswaardigheden in Casablanca waren fraai maar wederom is er geen enkele ruimte om al die bezienswaardigheden eens goed te bekijken. De lokale gids wurmt zich door de mensen massa’s waar je schuifelend doorheen trekt. De grootste zorg van de gids is dat hij ons in de massa kwijt raakt. Er zit dan niets anders op om constant de gids te volgen en een foto maken niet mogelijk is.
De enorme mensen massa’s bellemeren elk aardig gezichtspunt.
DAG 5 op weg naar FEZ met stop in Meknes.
Alweer om 7.15 uur in de ochtend arriveert de touringcar om wederom de 3 sterren reizigers in een ander hotel op te halen en de reis aan te vangen naar FEZ. Het reisje begint steeds meer trekken te krijgen van een gedegen Islamitische voorlichting over het geloof en de rol die de Koning als afstammeling van Mohammed zijn stempel drukt op de samenleving. Aangezien de Koning heilig is krijgen we dagelijks in de bus van de gids een opsomming wat de Koning niet allemaal voor goeds doet voor het land en dat als gids als ambassadeur van het land wordt geacht dit uit te dragen.
DAG 6 van Meknes naar Fez
FEZ: een betoverende stad maar ook hier weer sleuren in de oude touringcar waar we na het bezoek aan weer een moskee tijd krijgen voor onszelf. Wat een verademing. Even niets hoeven en niet in een bus zitten.
DAG7: Van Fez naar Marrakesh
Terugreis van FEZ naar Marrakesh. Om 7.15 worden we opgehaald in het hotel om na een reis van maar liefst 13,5 uur volledig gebroken in Marrakesh aangekomen. In deze 13,5 uur lange trip 4 pauzes gehad.
Pauze 1 Meknes: 1 uur op eigen houtje rondlopen en koffie drinken om de reis te vervolgen.
Daarna om 14.00 uur een lunch bij het grootste stuwmeer met mooi panoramaview. Maar de accommodatie was nieuw, het plastic zat nog om de pilaren die het dakterras droegen waar we met z’n allen van de lunch konden genieten. Een aantal reizigers waren wagenziek geworden en er werd regelmatig langs de weg gestopt om de astma patiënt wat lucht te geven en de wagenziek gasten te kunnen laten overgeven in de open lucht. Ook eenmaal gestopt bij een olijven verkoper omdat twee vrouwen uit het gezelschap graag verse olijven wilde kopen. Langs de kant v.d. weg een uur stil gestaan. Maar even stoppen voor een leuke foto op een mooi locatie was er niet bij. We dienden immers op tijd in het hotel te zijn. Daarna nog een stop bij een benzine station voor wat koffie.
Dag 8 Marraskesh
Terug in Marrakesh konden we gaan en staan waar we wilden omdat we om 18.30 de terugvlucht hadden met Transavia. We werden keurig om 3 uur opgehaald met de Mini Van, van Corendon en de overige 40 STIP reizigers hebben we niet meer gezien. Op de luchthaven was het een chaos. Tot ver buiten de departure terminal stonden de mensen te wachten om überhaupt binnen te komen. Door de enorme controles en checks waren we 5 minuten voor boarding aan de gate. De terugvlucht was wederom goed met dank aan Transavia.

Resume
Eén 8 daagse stedenreis waarvan 3 volle dagen we in Marrakesh hebben verbleven en de terugreis van Fez naar Marrakesh een hele volle dag van maar liefst 13,5 uur op 530 km in een touringcar hebben doorgebracht.
Voor € 525,-- p.p. mag je ook niet veel verwachten , maar waar het aan schort is de voorlichting op de website waarop wij geboekt hebben. Het grootste dilemma was het transport. Niet met een Mini bus met maximaal 8 personen zoals op de site werd aangeprezen en waarop is geboekt maar in een totaal versleten touringcar van Atlas Tours met 48 mensen, waarvan 40 mensen hadden geboekt bij STIP reizen in een 3 sterren accommodatie. In een klein gezelschap een tour door Marokko leek ons een mooi uitstapje. Maar in een zoals omschreven touringcar met 48 mensen is het voor een gids haast ondoenlijk om deze meute bij elkaar te houden om weer op de reis te kunnen voort zetten. Eens maar nooit meer als de touroperator een Mini Van tour aanprijst om daaropvolgend in een APK krot van een touringcar bus te worden gedropt. Alleen het afhalen op het vliegveld en het terugbrengen naar het vliegveld was deze haal en brengservice in een Mini Van busje van max 8 personen beschikbaar. Ik ben Not amused, en overweeg als journalist/columnist mijn belevenissen in mijn column gaan bespreken.
De slogan in advertising van Cor & Don: “Mooi toch!”. Wordt hiermee behoorlijk naar het land der fabelen verwezen.

  • Algemeen 4
op 30 maart 2018 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2018

We zijn nog niet op reis of er is al een probleem. We boeken een reis voor een bepaald bedrag. Wij tevreden want dat was ons budget. Belt Corendon de volgende dag doodleuk op dat de prijs wordt aangepast en het 70 euro pp duurder wordt. Ik zei dat accepteer ik niet want als de prijs lager wordt dan passen jullie het ook niet aan. Dat klopt zei de medewerker. Maar wilt u de reis voor 70 pp meer of wilt u annuleren. Annuleren dan maar. Kijk ik een dag later op de site wat de reis kost. Is het bedrag niet omhoog!!!! Nou jaaaa wat een organisatie!! Ik reis al jaren en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is dan ook de laatste keer voor mij bij Corendon!!!!

  • Algemeen 1
op 28 maart 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2018

VAKANTIE!!!!!!
Plotseling zin in vakantie,waar naartoe?Hurghada met Corendon. .Geboekt,betaald en de boeking per mail ontvangen,vertrek Zaterdag 17-03-2018 om 09.30u. Vrijdag 03 Maart NAMIDDAG een mail:vertrek gewijzigd naar s,avonds 21.30u met AL MASRIA,een onbekende maatschappij. Meteen kontakt gezocht met Corendon,maar dat was niet meer mogelijk,alle lijnen gesloten.Dan maar Maandagochtend proberen,een dame aande telefoon,met een Maandagochtendhumeur vertelde datveranderen binnen 14 dagen niet meer mogelijk was.
Zaterdag 17 Maart naar Schiphol,vertrek was bijgesteld naar 20.30u ,boarding 20.00u,uiteindelijk vertrokken om 21.45u. Vliegtuig van AL MASRIA niet schoon en volgepropt als een veewagen,stoelruimte was abominabelklein. In Hurghada aangekomen moest een visum wordengekocht ,diverse borden meldden $23.00 (20.00euro),wij werden naar een Corendonloketje gedirigeerd en mochten een visum kopen voor 20.00 euro!!!! UIteindelijk kwamen wij om 05.30u in het hotel aan,met dit verhaal missen wij ook nog eens een volle dag van onze vakantie waardoor we niet 7 maar 6 dagen hadden. Wij zijn beide 80 jaar........ maar zo ga je niet om met mensen. wij gaan nog graag met vakantie maar met Corendon................... NOOIT MEER.

  • Algemeen 10
op 28 maart 2018 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2018

Na vele goede ervaringen met corendon weer een reis geboekt naar Turkije bij Corendon. Vertrek 5 mei 7 uur zodat we dag 1 al in Turkije zouden doorbrengen. Nu is vertrek naar 17 uur verzet waardoor dag 1 al om is als we daar aankomen. Uiteraard hadden we een andere reis geboekt als we dit van te voren hadden geweten.
Om boeken of annuleren is voor ons geen optie aangezien daar weer een hoop geld voor betaald moet worden.
Ikn ben erg teleurgesteld in Corendon.

  • Algemeen 5
op 26 maart 2018 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: mei 2018

Zeer klant onvriendelijke maatschappij. vlucht is omgegooid door Corendon en als klant wil annuleren wordt een 15% in rekening gebracht terwijl vlucht pas over 2 mnd is.

  • Algemeen 1
op 24 maart 2018 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: april 2018

In Jan 2018 geboekt, vliegtijden onder voorbehoud, maar bijna 14 uur later vertrekken is wel erg veel dan de tijd tijdens de boeking. Ik zou maar geen tijden meer neer zetten, wel zo makkelijk. Voor mij geen corendon meer.

  • Algemeen 3
op 16 maart 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2018

8 dagen voor vertrek wordt de vertrektijd aangepast. In plaats van vertrek 08.30 is deze verschoven naar 20.30. Daardoor aankomst in Egypte midden in de nacht. Ook vertrek vanuit Egypte is met 13 uur opgeschoven waardoor aankomst op Schiphol ook pas om 03.45 uur is i.p.v. eerder geplande 20.00 uur.
Ook vliegtuigmaatschappij is ineens veranderd van Corendon naar Almasria airlines.
In contact met Corendon wordt alleen eindeloos herhaald dat bij boeking reeds gemeld wordt dat vliegtijden e.d. veranderd kunnen worden en van enige compensatie geen sprake kan zijn. Er wordt moeiteloos voorbij gegaan aan extra kosten t.a.v. parkeren op Schiphol en eerder gemaakte afspraken in Egypte wat betreft geplande duiken.

  • Algemeen 4
op 14 maart 2018 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: maart 2018

28022018 zou het vliegtuig om 07.40 vertrekken, werd 0840, vleugel ontdooien, wat te voorzien was, bij aankomst pech met de bus naar hotel Jandia Golf, aankomst 17.30, zwembad niet verwarmd, sinds november 2017 bekend dat verwarming stuk was, niemand kon er zwemmen , water te koud, luidruchtige muziek bij zwembad.

  • Algemeen 5
op 13 maart 2018 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: oktober 2017

Alles was vrij slecht. Corendon reageert 1malig tijdens vakantie verder niet en laten je stikken geen hulp en klachten worden naar ons verweert!! Als er iets gebeurt in je hotel loop weg want CORENDON draait alles naar je toe alsof jij fout bent omdat je hulp biedt!!!

  • Algemeen 1
op 10 maart 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2018

Meerdere klachten over corendon! Eerst al niet op de afgesproken tijd (6 weken van te voren) in kunnen loggen op mijn boekingnummer.
Vervolgens geen stoelen van te voren kunnen reserveren.
Toen werd mijn vliegtuigmaatschappij ineens veranderd.
En daarna een week van te voren mijn vluchttijd veranderd van 08:20 naar 21:30 waardoor ik een dag later dan geboekt aankom.
Meerdere malen gebeld met corendon, maar totaal niet tegemoet gekomen.
We moeten het er maar mee doen.

Schandalig!!

  • Algemeen 1
op 1 maart 2018 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2018

Wil deze reis boeken maar moest eerst nog vrij vagen aan mijn werkgever en de ander dag was de zelfde reis 100 euro duurden gebeld men conrendon maar deden niets aan deze prijs we hadden gewoon pech.

  • Algemeen 1
op 28 februari 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2018

Veel beenruimte, ontzettend vriendelijke stewardessen, relaxte vlucht, alles op tijd en zeer goede informatie. Kortom, top!

  • Algemeen 9
op 25 februari 2018 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: januari 2018

Omdat het bagger is

  • Algemeen 4
op 20 februari 2018 bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: januari 2018

Nooit geen CORENDON meer, Lossen niks op

  • Algemeen 2
op 19 februari 2018 bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: februari 2018

Voor de reis geef ik een 8 maar voor parkeren bij Corendon een nul,lang wachten op bus ,geen verlichting op parking,geen veilige plek voor je auto.
Dus waardeloos parkeer er nooit meer.

  • Algemeen 8
op 10 februari 2018 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2018

Wat een slechte planning! Corendon bied bij het boeken van je vakantie vluchten vanaf Amsterdam aan. Een aantal maanden na het boeken krijgen wij het bericht dat onze vlucht vanaf Maastricht gaat. Dit omdat Schiphol vol is en Corendon te weinig bied voor een "plekje" op Schiphol. Corendon bied nu 25 eurp p.p. aan om kosten te compenseren en je kan kosteloos annuleren (geen optie als nog op vakantie wil en alle vakanties nu een stuk duurder zijn).. Ook kan je gratis parkeren op Maastricht. Wat nou het vervelende is, is dat parkeren lastig is als je heen vliegt vanaf Amsterdam en terug vliegt op Maastricht en direct terug met het OV is ook geen optie als je net zoals ik om 23:30 uur aankomt op Maastricht (laaste trein/bus rijdt om 23:00 uur)... Mijn advies is: boek niet met Corendon je kan beter iets meer betalen dan deze omslachtigheid. Ik boek in ieder geval nooit meer met Corendon!

  • Algemeen 2
op 9 februari 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2018

Goede vlucht van corendon op tijd weg.rustige vlucht hotel adladdin was geweldig.de ligging .de kamer ligging van het hotel.eten perfect voor de prijs.niets te klagen.ben al 15x met corendon geweest super!!

  • Algemeen 10
op 9 februari 2018 bestemming: Thailand, reisperiode: december 2017

Reis/vakantie was prima, ondanks Corendon. Organisatie Corendon verschrikkelijk. Achtergelaten op de luchthaven en uiteindelijk zelf een taxi moeten nemen. Corendon weigert de kosten te betalen. Ook ter plekke was de reisleiding een ramp. Tip: ga voor een dure reis met een echte reisorganisatie. Het heeft ons veel extra geld gekost, een halve vakantiedag minder en nu een hoop gedoe en geld om ons recht te halen. Los van de onbeschofte manier waarop je door dat bedrijfje wordt behandeld.

  • Algemeen 1
op 8 februari 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: december 2017

Slecht hotel side star resort kattenstront overal op de kamer en 9n hotel op de banken en stoelen in restaurants ,gewoon te vies voor woorden word als je reisleider er wat van zegt als leugenaar weggezet dat er geen katten zijn,er lopen er honderden rond en in het hotel,vrouw aanval alergie naar ziekenhuis bijna gestikt en de overige dagenop de hotelkamer door gebracht ik waarschuw de mensen voor corendon ,doen nergens iets aan ,vieze hotels vieze kamers en als je klaagt nul op recest een maatschappij die goedkope reisen aanbiedt maar in feite grote oplichters zijn

  • Algemeen 1
op 31 januari 2018 bestemming: Turkije / bergen op zoom, reisperiode: december 2017

Vrouw alergie aanval met ziekenato zieken huis van de katten overal in het hotel stront van de honderden katten op de kamer in restaurant overal agent corendon zette me voor leugenaar wegdat er geen katten waren smerig naar ander hotel gegaan van star beach resort hetzelfde verhaal smerig gewoon heel de vacantie op de hotel kamer gezeten en corendon deed er niks aan na klachten wisten nis van klachten formulier of je hoofd daar bij staat als je vrouw bijna overlijd nooiut boeken bij corendon

  • Algemeen 1
op 26 januari 2018 bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: januari 2017

Gambia... zeer veroudert allemaal....er is niet genoeg stroom voor het hele land dus regelmatig valt het stroom even wachten dan neemt agiator het over.... dit wist ik niet.... pinnen kan alleen maar bij banken.... eten is goed een dikke 10.... belaagt worden door mannen of je nu met je eigen man loopt dat maakt ze niets uit...... via een collega een goede gids gevonden want ze vragen overal geld voor zo arm daar maar er is wel geld voor een smartfoon of wiet🤔
strand bij kololi is geweldig maar ook daar geen rust fruitverkoopsters pindaverkopers en ga maar door.
het was een cultuurshock nog erger dan verwacht een 3 sterrenhotel is net een halve ster.... we hebben het ervaren en gezien

  • Algemeen 5
op 20 januari 2018 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2017

Wij hebben onze reis nog niet gemaakt! Onze reis was geboekt in december 17 voor 8 dagen naar Kreta. Nu spijt dat we niet langer geboekt hebben. Vandaag gebeld en we zijn snel en netjes geholpen. Onze reis was snel omgeboekt naar een reis voor 12 dagen en ook nog omgerekend naar de prijs die wij voor 8 dagen moesten betalen zonder extra kosten. Alle lof voor deze service en snelle afwikkeling!

  • Algemeen 10
op 20 januari 2018 bestemming: Curaçao / Jan thiel baai, reisperiode: februari 2017

De reis er nooit van gekomen want de accommodatie was in verbouwing .. wachten nu op ons geld wat lastig is om terug gestort te krijgen !!

  • Algemeen 1
op 20 januari 2018 bestemming: Griekenland / Kalithea, reisperiode: september 2017

Zeer slecht hotel Klacht ingediend maar de hostess deed er weinig mee Einde seizoen dus waarom zou zij zich druk maken Klachtenformulier ingevuld en pas na 12 weken een reactie Konden 50 euro krijgen maar dat krijgt iedereen die boekt. Ben jarenlang tevreden klant bij Corendon maar niet meer. Valt me heel erg tegen. Zo ga je niet met je vaste klanten om

  • Algemeen 2
op 16 januari 2018 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2017

De reis was op zich goed, ik heb alleen SCHURFT opgelopen in het hotel , hiervan melding gemaakt bij corendon en ze zeggen bewijs het maar terwijl ik alleen wilde dat ze die kamer controleerde zodat er niemand meer besmet raakt maar ik moet zelf die kant op om het te bewijzen. Ze doen niets en via de chat met een medewerker word ik als leugenaar neergezet en daarbij teveel hotels dus gaan ze niets mee doen. Dus als u zin heeft in extra huisdieren ga naar een Corendon hotel

  • Algemeen 7
op 15 januari 2018 bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: juli 2017

Reis geboekt bij corendon in januari. Een week voor vertrek word ik gebeld dat ik een week later kan vertrekken omdat volgens hun zeggen er te weinig animo was. Ik kreeg 3 dagen de tijd om te beslissen of ik hiermee akkoord wilde gaan....omdat het aanbod op korte termijn minimaal is ben ik vertrokken een week later. Bij aankomst kreeg ik te horen dat ik niet in het hotel zou komen waarvoor ik geboekt had. Het hotel wat mij toen is aangeboden was goed maar te ver van de bestemming waar ik voor gekozen hab. Voor mij is corendon zeer onbetrouwbaar en zal nooit meer met deze maatschappij mijn vakantie boeken.

  • Algemeen 2
op 12 januari 2018 bestemming: Egypte / Luxor + Hurghada, reisperiode: oktober 2017

Dit bericht betreft een boeking op maandag 8 januari 2018
Corendon geeft geen 50 euro vroegboekkorting, terwijl dat wel in de prijsberekening staat!!
Als je de nijlcruise inclusief 1 week verlenging voor oktober 2018 wilt boeken en op de prijs van een bepaalde dag klikt, verschijnt rechts in beeld de prijsopgave (kassabon):
Zie beschrijving € 1278,00
Administratiekosten € 25,00
Calamiteitenfonds € 2,50
Korting € -50,00
Vroegboekkorting € -119,00
 Totaal € 1136,50
Onder de data met prijzen staat:
LET OP: De prijs in de kassabon is de definitieve prijs.

Nou, zou je denken, dat is mooi. Ik moet dus 1136,50 te betalen. Dat kan niet missen. Omdat je lid bent van Club Corenden boek je telefonisch.
Je hebt nog in je hoofd dat je een bedrag van 1100 euro en nog wat moet betalen en maakt al elk jaar gebruik van Corendon vanaf de begintijd van deze organisatie en hebt daarmee Corendon geholpen om groot te worden. Al die boekingen zijn altijd naar tevredenheid verlopen en sinds je lid bent van Club Corendon heb je altijd naar tevredenheid telefonisch geboekt (ca 5 jaar achter elkaar).
Kortom: Je vertrouwt de organisatie volledig.
Je belt en vraagt expliciet aan de juffrouw of de vroegboekkorting is verrekend. MAAR CORENDON IS SLIM: KIJK EENS GOED NAAR DE KASSABON: ER STAAT VROEGBOEKKORTING 119 EN KORTING 50.
De juffrouw zegt " ja" en liegt niet.
Dan heb je het ook nog over ruimtebasgage en club corendonkorting en de juffrouw zegt: dat is dan euro 1172,50.
Je hebt gevraagd of de vroegboekkorting is verrekend, hebt een bedrag van 1100 euro en nog wat in je hoofd, vertrouwt Corendon volledig en zegt onnozel als je bent: ja
Vervolgens krijg je de factuur gemaild en ziet dat de 50 euro vroegboekkorting niet is verrekend. Protesteren bij de aftersalesafdeling via mail helpt niet (geen reactie) en de juffrouw die deze praktijk moet uitvoeren als een soort behandelaar van klachten als je belt en telefonisch hebt geklaagd, vertelt jou dat je akkoord bent gegaan met het totaalbedrag van 1172,59 euro. (zonder 50 euro vroegboekkorting)
Nu heb ik dit alles toevallig zwart op wit staan in een mail wisseling.

Als ik de rechtsbijstandverzekering zou inschakelen, zou ik die 50 euro korting zeer zeker kunnen vorderen. Er zijn de nodige artikelen in het Burgerlijk Wetboek te vinden. Niet het gesprek is bindend, maar de prijsopgave die op de site te zien is. Zeker als er nota bene staat:
deze prijs is de definitieve prijs.
Conclusie:
Corenden overtreedt de wet bij de boeking. Er is op zijn minst sprake van misleiding.
Maar weet je Corendon, deze paktijken zijn me te min om op te reageren met een rechtsbijstandsverzekering.
Als jullie op deze manier winst willen maken, nekken jullie jezelf na verloop van tijd. Er is geen weldenkend mens die hierin mee gaat.

  • Algemeen 1
op 12 januari 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2014

Steeds extra kosten op laatste moment, niet waargemaakte beloften, geen klachtenformulier aanwezig, niet transparant, zeer star in oplossingen vinden, geen garanties, zeer slechte afhandeling klachten, geen vervanging tevoren regelingen, ziek geworden van eten helaas, vermoeden water zou bacterien bevatten, sjagrijnige stewardes zei buurvrouw (naast me in vliegtuig)

  • Algemeen 2
op 10 januari 2018 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Laag cijfer voor de reisorganisatie . 22 uur vertraging en wat doet Corendon verwijzen naar KLM. Verder niets , o ja zo snel mogelijk nog een excursie proberen te verkopen.
Waardeloze organisatie !!!!

  • Algemeen 4
op 9 januari 2018 bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: september 2017

Dit was onze slechtste vakantie. Ga nooit meer met Corendon, zijn een stel oplichters. De foto's op de website zijn veel rooskleuriger dan in werkelijkheid. Het hotel Club President, Hammamet Tunesie is een verouderd en vies hotel. Kakkerlakakken , vieze WC borstels, vieze WC's en zeer veel achterstallig onderhoud. Klacht en ter plekke ingediend worden pas na dagen behandeld. Je moet goed van de tongriem zijn want het management overruled je met een waterval aan woorden en intimidatie. De klachten ook ingediend bij Corendon, maar dat helpt helemaal niets. Ten eerste wordt je klacht pas na 3 maanden behandeld en dan wordt je nog afgescheept en proberen met allerlei argumenten je klacht te ontzenuwen. Bv geen klachten formulier in geleverd. Als je erom vraagt krijg je het niet en als je het indien via hun eigen website is dat ook niet goed. . De vertegenwoordiging daar is ook van zeer slechte kwaliteit.
Pas na lang aandringen wordt je klacht behandeld. De recensie die ik via Tripadvisor heb ingediend wordt maar ten dele weergegeven op hun site. Kortom een maatschappij welke ik nooit meer zal kiezen. Mijn kinderen hebben deze vakantie voor ons uitgezocht en betaald, het is zonde van het geld geweest. Wat een ...... maatschappij.

  • Algemeen 1
op 4 januari 2018 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: oktober 2017

Ik heb mijn beklag gedaan omtrent de reis , en ik zou binnen 10 weken antwoord krijgen , ik wacht al veel langer en kan dan nu ook niet meer bij mijn rechtsbijstand assuradeur aan kloppen , ik voel mij nu dubbel gepakt

  • Algemeen 1
op 3 januari 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2017

Na 4 uur vertraging met vliegtuig en 1 uur met de bus. Slecht service voor kind.

  • Algemeen 2
op 3 januari 2018 bestemming: Gambia / Bijilo, reisperiode: december 2017

Oud vliegtuig met weinig beenruimte en kapotte stoelen. Wij hadden, net als de meeste hotelgasten een kersttoeslag moeten betalen, en kwamen er bij toeval achter (via andere gasten) dat dat dus een betaling was voor het kerstdiner. Niemand van Corendon vond het nodig ons daar over in te lichten, niet bij het boeken van de reis en niet bij aankomst in Gambia. Als wij het niet gehoord hadden dan hadden wij dus 69 Euro betaald voor een kerstdiner waar we geen gebruik van gemaakt hadden, echt hele slechte info. Er was wel een informatie bijeenkomst, ook daar is het niet vermeld, wel dat je bij hen excursies kunt boeken en over het welkomsdiner (tegen betaling).

  • Algemeen 6
op 2 januari 2018 bestemming: Curaçao, reisperiode: januari 2017

Mochten jullie ooit op vakantie gaan, dan moet je dat vooral niet doen via Corendon Vliegvakanties. Wat een oplichters..

We hebben hun bingoreis geboekt naar Curaçao. Een formule waarmee je met "extra korting" kunt verblijven in een 4 sterren hotel.

Vandaag bericht gekregen dat we in een hotel zijn geplaatst die ook een all inclusive formule hanteert. Of we even 500 euro bij willen betalen, waardoor onze reis ruim 600 euro duurder uitvalt dan hoe deze reis met het door hen gekozen hotel oorspronkelijk werd aangeboden op hun website. #Oplichters

  • Algemeen 1
op 29 december 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2017

Zeer slecht geregeld door Corendon. meerdere dingen gingen fout maar Corendon onttrekt zich aan haar verantwoordelijkheid. heeft ons veel geld gekost maar corendon betaalde slechts de taxikosten, 29 euro, terug aangezien ze daar echt niet omheen konden

  • Algemeen 2
op 27 december 2017 bestemming: Egypte, reisperiode: juli 2017

Verschrikkelijke organisatie. Heb als MINDERJARIGE per ongeluk een reis geboekt dwz ik kon de reis niet ont-boeken. Ik was voor de eerste keer op de site en wou zien hoeveel een reis zou kosten als alle kosten zou optellen. Ik heb de helft van de reis toch moeten betalen. Algemene voorwaarden waren aangeduid ok, maar dus met andere woorden : iedereen kan op uw naam boeken, zelfs een minderjarig kind van 5 met slechts enkele gegevens. En jij ja jij zal met de last rond lopen. Ze hebben geen rekening gehouden met mijn situatie. Niet bij boeken is de boodschap.

  • Algemeen 1
op 24 december 2017 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2017

Bij boeken het vinkje van een annuleringsverzekering vergeten weg te klikken, kon dat na afloop ook niet meer veranderen, gebeld en kan het niet meer afzeggen! Schandalig krijg ik de annulering kosten nu ook dubbel uitbetaald als ik annuleer? a`€ 96,00 Vlieg nooit meer met Corendon

  • Algemeen 1
op 23 december 2017 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: december 2017

Vreselijk oud vliegtuig, geen beenruimte, stoel achterin kon niet naar achter, crew liet ons instappen terwijl ze wisten dat we door drukte 55 min vertraging hadden, dus 55 min voor niks in het vliegtuig gezeten. Al met al een verschrikkelijke trip gehad.

  • Algemeen 1
op 21 december 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2017

Met Corendon naar Tenerife aangekomen geen hostes op luchthaven was met vakantie. In hotel aangekomen bij all In kluis gratis volgens Corendon in hotel moeten betalen. Vuil appartement bloed en urine op matras en schimmel. Klacht ingediend ter plaatse bij hostes en zij vond het gegrond foto's genomen . Thuis klacht ingediend op 7/10/17 op 15/12/17 nog geen reactie alhoewel beloofd binnen de tien weken . Mail gekregen zou elf weken duren wegens vertraging einde 11 de week nog geen reactie.

  • Algemeen 5
op 17 december 2017 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2017

Al vele malen met Corendon gevlogen, alleen maar goede ervaringen.

  • Algemeen 10
op 6 december 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2017

Omdat de reis goed was geregeld En omdat de Hostes mij in Tenerife goed heeft geholpen met de diefstal van mijn tas een 10 voor Inge Volgende keer weer met jullie Met vriendelijke dank voor alles.

  • Algemeen 10
op 5 december 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: april 2017

*** organisatie. Annuleert mijn reis terwijl alleen mijn zus annuleerde ivm hartstilstand van haar man. Corendon luistert alleen telefoon gesprekken af van zus die helemaal hoteldebotel van situatie en onder de medicatie zat zodat ze niet meer wist wat ze had vermeld qua annulering van onze reis. Corendon heeft alleen haar telefoon gesprekken terug geluisterd en niet de mijne waarin ik duidelijk aan gaf dat alleen haar reis geannuleerd moest worden. Gevolg!!!! Voor mij een dubbel zo dure reis bij een andere reis operator omdat op zo een korte termijn er nog weinig opties mogelijk waren!

  • Algemeen 1
op 4 december 2017 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2017

Zeer slechte service van correndon. Wordt na telefonisch contact voor annuleren parkeerplaats verzocht om terug te bellen bij terugkomst van vakantie. Daarna dus gebeld en toen werd verzocht om dit in een bericht per mail te sturen. Na 6 weken antwoord dat ik dit voor de vakantie had moeten aangeven. Stelletje amateurs

  • Algemeen 1
op 1 december 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2017

Bij aankomst op het vliegveld nergens een hostess te bekennen. Zelf de goede transferbus moeten zoeken. Bij de terugreis niet bekend hoe laat wij opgehaald zouden worden. In de ochtend zelf de hostess gebeld om te vragen hoe of wat.

  • Algemeen 5
op 28 november 2017 bestemming: Egypte / Hurgada, reisperiode: november 2017

Geboekte reis naar Egypte 28-11-2017
Vervelend genoeg hele slechte ervaring aan over gehouden.

Na de bom explosie op 24-11-2017,ondertussen (dodental opgelopen 305 mensen),heb ik gebeld met Corendon omdat ik een bericht van Buitenlandse Zaken kreeg dat het risico verhoogt was in het hele land om naar Egypte te reizen ! Hierover gebeld over wat de mogelijkheden waren bij Corendon en hier werd nergens begrip getoond voor het onveilige gevoel wat ik hierbij kreeg wilde graag omboeken.Dit was niet mogelijk ondanks de dreiging die Buitenlanse Zaken gaf,hier kon ik 10% van de totale reissom tegoed krijgen,dit was ronduit teleurstellend voor mij en me zoon wat ik eigenlijk niet verwacht had.Had hard gespaard voor deze reis.

  • Algemeen 1
op 20 november 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2017

Hard gespaard voor een weekje vakantie maar....
We kwamen aan werden al in het verkeerde hotel gezet na veel gezeur eindelijk verplaatst maar nog niet naar het goede.
Eten allemaal koud en slecht ,drinken werd niet bijgevuld laatste dag niets meer te krijgen.
Reis leider er op aan gesproken en deze vond maar dat we het klachten formulier zo moesten tekenen voor akkoord zodat hij ervan af was.

al met al een klacht in gediend en met een schijntje het riet ingestuurd niet corendon waardig enk ik gezien de reclame die ze maken.

  • Algemeen 2
op 10 november 2017 bestemming: Bulgarije / Pomorie, reisperiode: augustus 2017

Waardeloze vakantie, niks ging goed ! eerst 3uur in de rij gestaan om in te checken, vervolgens dumpte de reisleiding ons in het hotel en hebben we nooit meer iets van haar vernomen. vrienden, mijn vrouw en ik zijn dood ziek geworden van het eten. eten wat gekoeld moest zijn was warm en eten wat koud was warm. Het 5 sterren hotel wat nog geen 2 sterren waard.
Reisleiding stond ons nergens in bij. Tot op de dag van vertrek onduidelijkheid bij Corendon. wanneer we opgehaald zouden worden.
een aantal uur van te voren kregen wij te horen hoe laat we uiteindelijk werden opgehaald.
en ga zo maar door!!!
hotel en reisleiding kritisch beoordeeld op de site van Corendon.
Deze beoordeling word niet getoond op de site !
na 12 weken kreeg ik reactie, van Corendon klachtenservice dat deze klachten niet bekend bij ze zijn.
nou in het hotel zaten 15Nederlanders die hadden geboekt via Corndon en allemaal dezelfde klachten bij hun hebben neergelegd
Om een lang verhaal kort te maken wij gaan nooit meer met Corendon op vakantie!! zou het ook niemand anders aanraden !

  • Algemeen 1
op 10 november 2017 bestemming: Portugal / Zutphen, reisperiode: november 2017

Paar dagen na het boeken werd er 10% van de vakantie tijd afgehaald! Goeie lok methode, eerst gunstige tijden plaatsen, en daarna wijzigen naar tijden die je liever niet hebt. Kankerbedrijf

  • Algemeen 1
op 9 november 2017 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2017

Geboekte resort was vol volgens Corendon. Hierdoor overgeboekt naar slechter hotel. Reisagent zou ons terug boeken maar er gebeurt niets. Navraag bij geboekt resort zegt dat zij niet vol zijn.
Boek dus nooit bij Corendon, zij beloven veel maar doen niets voor de klant

  • Algemeen 2
op 8 november 2017 bestemming: Bulgarije, reisperiode: augustus 2017

Slechte ervaring gehad wat betreft de bestemming. Hotel was alles behalve wat beschreven was bij boeking. Het was er vies, was geen schoonmaakservice, dus een week lang geen schone handdoeken, smerig, het eten was verschrikkelijk. Meerdere gasten in het hotel, inclusief mijn 2 dochters ziek geworden van het eten. Wat nog schaamtelozer is, is de "klachten afhandeling" van Corendon. Dit je kun je geen klanten service noemen. Je krijgt niemand te pakken, en je wordt alles behalve serieus genomen. Laat staan dat de klacht op een fatsoenlijke manier wordt opgepakt. Wij zullen NOOIT meer een reis boeken via Corendon, en ook iedereen afraden dit te doen.

  • Algemeen 1
op 6 november 2017 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2017

Super communicatie, duidelijk en met kracht vertelde ze de info

  • Algemeen 9
op 3 november 2017 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: augustus 2017

Het is een super mooi land. Aardige mensen en zeer betaalbaar.

  • Algemeen 8
op 3 november 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: augustus 2017

R uw vlucht
Beschrijving Beste mijnheer, mevrouw, Op 6 augustus jl vloog ik samen met mijn twee kinderen naar Madeira met een vlucht geboekt bij Corendon (hotelaccomodatie had ik zelf ergens anders geboekt). Ongeveer een half uurtje voor de landing kregen we te horen dat er op Madeira niet geland kon worden door de harde wind. We zijn toen uitgeweken naar Porto Santo. Daar aangekomen kregen we te horen dat het vliegtuig moest terugkeren naar Schiphol, maar de mensen die zelf een hotelaccomodatie geboekt hadden (en geen pakketreis van Corendon) konden van boord gaan met bagage en moesten dan op eigen gelegenheid naar Madeira. Dat laatste heb ik gedaan. Bij het wachten op de koffers bleek dat de koffer van onze jongste dochter nog in het vliegtuig zat dat inmiddels weer terug was naar Amsterdam. Vanuit de airport moesten we een taxi nemen naar de boot voor een oversteek van twee uur naar Madeira. Vanuit de haven moesten we met een taxi naar de het vliegveld omdat daar onze huurauto stond. Wij vonden het geen probleem om op eigen gelegenheid onze reis af te maken, maar mede gedupeerden die met TUI reisden werden wel heel erg goed begeleid, dat is voor hun mooi, maar voor ons wel wrang om te zien. Ze werden met de bus naar de boot gebracht, ze kregen kaartjes voor de overtocht uitgereikt, ze werden op Madeira weer opgehaald met bussen. Maar al met al zijn wij op onze bestemming aangekomen, al was het 12 uur later op dan gepland.

Na 10 weken wachttijd (zolang duurt de klachtafhandeling), kreeg ik te horen dat ik niks van de gemaakte kosten vergoed krijg.

  • Algemeen 1
op 2 november 2017 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2017

Op 2 september vlucht naar Rhodos. Vlak voor vertrek de mededeling dat er 50 koffers van boord worden gehaald omdat het vliegtuig te zwaar was. Er zouden mededelingen volgen. Dus niet. Bij het verlaten van het vliegtuig konden de stewardessen ineens niet meer praten/antwoord geven. We werden zo ongeveer het vliegtuig uitgeduwd. Chaos bij de kofferbagageband Te weinig en ontwetende medewerkers die klachten moesten opnemen en niemand te zien van corendon. Zo slecht! Uiteindelijk na 2 dagen onze koffers kunnen ophalen. We hadden alleen vlucht geboekt dus moesten als zelf regelen. Nu 2 maanden verder, we hebben gebeld, gemaild en ge-appt en worden nog steeds afgescheept. We hebben aardig wat kosten moeten maken, had corendon nu niet gewoon alle gedupeerde passagiers een snelle schadevergoeding kunnen geven? Over wat voor bedrag heb je het bij zo'n grote maatschappij? Zo kinderachtig om dit zo lang te laten duren.....als dit netjes en snel was afgehandeld was er voor mij niets aan de hand geweest. Nu heb ik geen zin om ooit nog bij corendon een vakantie te boeken. Genoeg andere aanbieders tenslotte....Is dit wat Corendon wil? Ik voel mij zo onbeschoft behandeld en ben zo kwaad!

  • Algemeen 1
op 2 november 2017 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2016

Zeer goede service, alles was goed geregeld. Werden op het vliegveld opgehaald. Activiteiten waren leuk en duidelijk. Goede informatie over het eiland.

  • Algemeen 9
op 2 november 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2017

Alles was goed geregeld alleen bij aankomst van het appartement wisten ze niet dat wij zouden komen.

  • Algemeen 8
op 2 november 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2017

We hebben een fly-drive geboekt naar Madeira. Een prachtig eiland met mooie natuur en pittoreske dorpjes. De afstanden zijn niet groot maar door het bergachtige gebied is de reistijd wel lang. Maar dat is zeker niet erg want onderweg is genoeg te zien. De bevolking is behulpzaam en overal kan je lekker eten. Proef vooral het knoflookbrood!

  • Algemeen 7
op 1 november 2017 bestemming: Spanje / Albir, reisperiode: augustus 2017

Wij waren erg ontevreden over het hotel. Het eten was erg slecht en het hotel was vies. Nadat wij hier een negatieve recensie over hadden achtergelaten op de website cvan Corendon was deze niet geplaatst. Wij hadden bij de klantenservice dit nagevraagd en toen kregen wij als reactie dat zij de recensie niet hadden geplaatst, omdat het te negatief was. Het gemiddelde cijfer voor de accomodatie is dus niet terecht! Wij voelen ons belazerd en zullen nooit meer een reis boeken bij Corendon.

  • Algemeen 1
op 31 oktober 2017 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: augustus 2015

Goed geregeld, weinig op aan te merken. Altijd contact kunnen krijgen met een reisleider/contactpersoon.

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2017 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2017

Ik heb geen vertragingen gehad.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Tunesië / Hammemet, reisperiode: oktober 2017

Omdat de reisorganisatie reisleiders heeft die uit het land van bestemming komen, waardoor al je vragen goed beantwoord kunnen worden.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2016

Goede service, goede informatie. Niet de goedkoopste service, zoals huren van auto, het was goedkoper om het op het eiland zelf te huren dan bij Corendon.

  • Algemeen 7
op 31 oktober 2017 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: april 2016

Goede service en voorzieningen vanaf het moment van instappen tot het moment van aankomst. Bij vragen stonden ze al snel paraat en ook telefonische kwesties werden snel en goed afgehandeld.

  • Algemeen 10
op 31 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2016

Het vliegtuig was keurig op tijd, goede service, goed verlopen vlucht en goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter duurde het op de bus wachten na het uitstappen in Kreta erg lang.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2014

Op de tijd dat wij vlogen, een aantal jaar geleden, hoorden wij op het vliegveld dat de vliegmaatschappij failliet was wat erin resulteerde dat wij een halve nacht op het vliegveld vast zaten, vervolgens met de bus naar Parijs werden gebracht en uiteindelijk konden we vanuit daar 's ochtends met een andere maatschappij alsnog op vakantie.

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2017

De kamer was veel kleiner dan er was aangegeven op de website. Een zeer kleine badkamer geen kasten om je toiletgerief in te plaatsen. Een zeer klein balkon waar je bijna geen plaats had.
De badkamer werd nooit gekuist in de 8 dagen dat we er waren.
Het eten was zeer lekker in het hotel. Goede service van het personeel.

  • Algemeen 6
op 25 oktober 2017 bestemming: Bulgarije / Doetinchem, reisperiode: augustus 2017

Op de dag van vertrek was er veel verwarring. De tijd in de bevestigingsmail was 23.59, de vlucht vertrok echter ruim 2.5 uur later. Daarnaast was de tijd dat we op werden gehaald niet duidelijk omdat er verschillende dingen werden genoemd.
Aangekomen op Schiphol bleek onze koffer kapot te zijn gegaan. Meteen een claim voor ingediend, maar afgewezen omdat er geen bon meet aanwezig was. Alsof er mensen zijn die een bon 4 jaar lang bewaren.
Wij boeken niet meer met corendon. Veel te onduidelijk qua tijden en zeer slechte service.

  • Algemeen 2
op 24 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2014

Geen verzorgde reis, gebrek aan goede communicatie en kwaliteit van verblijf.

  • Algemeen 2
op 24 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2017

Heel fijne vakantie gehad met corendon.Super accommodatie en mooie land. Kreta is heel mooi en het eten is lekker. De organisatie was top... de parking, vlucht en hotel. Wij hadden een fantastische huwelijkreis. Wij gaan zeker nog meer weg met corendon.
Groetjes van bruidspaar van april
Kamila&Chris

  • Algemeen 10
op 24 oktober 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2017

Onbeschoft gedrag bij medeweker en stewardessen. Geen enkele medewerking bij poging telefonisch overleg tgv ongeluk. Autohuur was een ramp, heb zelf de eerste auto moeten omruilen voor een andere en moest €160 bij betalen! Nooit meer met Corendon.

  • Algemeen 4
op 23 oktober 2017 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: februari 2016

Wat een geweldig land en heerlijke mensen , ze noemen het de smiling cost of Africa en meer dan terecht!

  • Algemeen 8
op 23 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2017

Het was een verrassingsreis voor een spotprijs. We hadden nooit verwacht zo'n goede accommodatie te krijgen. Geweldige service van voor, tijdens en na de reis.

  • Algemeen 9
op 23 oktober 2017 bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: augustus 2017

De reis ging al minder briljant van start door onderbezetting bij inchecken koffers, te weinig personeel vs teveel reizigers. Daarna ietwat gehumeurd door een ruime vertraging. In het vliegtuig was er een herrie schipper die ook nog es zijn eigen alcohol deed nuttigen, meerdere klachten werden gemeld maar het personeel greep niet in. Bij aankomst was er een reisleidster die veel praatte maar weinig begrijpelijk was. Midden in de nacht aangekomen bij hotel, de reisleidster was in een knipoog tijd verdwenen.... mede reizigers mochten ruim 2 uur in de lobby wachtten omdat er wat misgegaan was met de boeking. Vakantie zelf was wel relaxed.... toen begon de terugreis: de reisleidster was in geen velden of wegen te bekennen, onze bus chauffeur Manolo kon steenkolen Engels en wat flarden Nederlands. De lange busrit van hotel naar vliegveld hebben we zelf de microfoon ter hande genomen om de rol als reislijder te vervullen, dat was stiekem best gezellig. Aangekomen op de airport ging inchecken en alles heel vlot. Toen we wilden intstijgen kwamen we tot de conclusie dat onze plaatsen nogal ver uit elkaar lagen: de 1 zat bij de cockpit, de ander bij de staart... na enig gemauw bij de stewardess is er gevraagd aan mede reizigers om wat plekken te ruilen, deze waren gelukkig gewillig. Na landing nog een aantal uur op koffers mogen wachten voordat we eindelijk in ons eigen bed konden liggen ^-^

  • Algemeen 5
op 21 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2017

Een zeer goed georganiseerde reis !!! Zeer tevreden

  • Algemeen 10
op 21 oktober 2017 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2015

Goed georganiseerd, fijne reisleiding, prima vlucht en een fantastisch hotel, en dit alles voor een schappelijke prijs!

  • Algemeen 8
op 20 oktober 2017 bestemming: Sri Lanka / Sal, reisperiode: mei 2017

Het land was prachtig , maar de organisatie niet.
We zouden een Nederlandse reisleider krijgen , maar kregen een Engelstalige.
Dat was nog geen probleem geweest als hij normaal Engels had gesproken , maar dit was dialect Engels wat niemand kon volgen.
Hij vertelde uit gemak maar niets.
Ook de bus waar we mee rondreisden was veel te klein voor ons
We konden onze benen niet kwijt , erg jammer .

  • Algemeen 6
op 20 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2017

Met Corendon weet je wat je krijgt. Een goede prijs/kwaliteit verhouding en geen verrassingen.

  • Algemeen 9
op 19 oktober 2017 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2017

Ik reis met corendon. Goed en goedkoper.en ben zo blij zei nog van ons mooie eelde vliegen.. groningen

  • Algemeen 10
op 19 oktober 2017 bestemming: Turkije / cappadocia, reisperiode: mei 2017

De meest geweldige goed verzorgde reis ooit!

  • Algemeen 10
op 18 oktober 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2017

Goede reis, alles goed geregeld door corendon. Nederlandse stewardesse/reisbegeleiding. Het vliegtuig vloog netjes op de afgesproken tijd, de bus naar het hotel stond al te wachten toen wij aankwamen en ook daar was een Nederlandse begeleider die alles uitlegde en vertelde, kortom goed geregeld!

  • Algemeen 8
op 17 oktober 2017 bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: oktober 2017

De reis was tot in de puntjes goed verzorgd! Zowel via de mail als via de SMS kregen wij updates van Corendon mbt de reis en de vlucht. Zo hadden we altijd het gevoel dat we goed geholpen en herinnerd werden. Op plaats van bestemming was de service ook goed geregeld, we werden gelijk ontvangen en naar ons hotel gebracht. De volgende ochtend was er een bijeenkomst waar je informatie kon krijgen over het eiland. De reisleiding was altijd paraat en stond voor je klaar (je mocht ze zelfs snachts appen!). Dus voor ons was het een geslaagde herfstvakantie!

  • Algemeen 9
op 16 oktober 2017 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: oktober 2017

Transfer was goed geregeld, goede reis, goede hulp bij vragen en problemen. Enige nadeel is de prijs van excusrsies, die zijn in de stad zelf veel goedkoper te regelen met ook Engels sprekende tolk etc...

  • Algemeen 8
op 16 oktober 2017 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2017

Bij aankomst in de vertrekhal 2,5 uur vertraging op de borden. Bij de incheck bali zat maar een grond stewardess waardoor er een wachtrij ontstond tot buiten de vertrekhal, echt afschuwelijk. De terugreis ging niet beter. De ophaaltijd bij het hotel stond op 15.00 uur. Dus voor de tijd gepakt en gezakt voor het hotel wachten op de bus. Net voor 15.00 uur kwam de baliemedewerker van het hotel vertellen dat de ophaaltijd naar 18.00 uur was verplaatst. In plaats van in de avond diep in de nacht aangekomen . Dit met alle problemen voor het ophalen. Tijdens de vlucht was het in het vluigtuig zo warm dat een van de mede reizigers een hittestuwing kreeg begon te hyperventileren en buitenbewustzijn raakte aangekomen werden de koffers door twee man gelost, waardoor de reizigers het vliegtuig niet konden verlaten. Eerst de koffers moesten worden gelost.

  • Algemeen 4
  • Vorige
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende