Schrijf een ervaring over Disneyland Parijs en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Disneyland Parijs

Pagina 1 van 1 met 75 resultaten

op 28 december 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juni 2020

Geboekt in december 2919 voor reisperiode 2020. Reis werd geannuleerd door Corona en we zouden ons geld terug krijgen. Nu 6 maanden later nog steeds geen geks terug. Communicatie is verschrikkelijk. Kom niet door, sta voortdurend in de wacht bij een bijna onverstaanbaar keuze menu. Voor ons nooooooit meer Disney ! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Disneylan, reisperiode: april 2020

Oorspronkelijk geboekt voor April. Ivm corona omgeboekt en uiteindelijk in juni alsnog geannuleerd. Nu eind oktober nog steeds geen geld ontvangen wat 6 tot acht weken zou duren. Inmiddels meedere malen contact gehad alleen maar excuses en dat men het raar vind. Vervolgens ook de opmerking dat men er niets aan kan doen aangezien de boekhouding niet te bereiken is. Kortom u moet afwachten. Ik begrijp dat het lastige tijden zijn maar dit is geen reden om maar geen service meer te verlenen. Disneyland heeft voor ons zwaar afgedaan ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 3 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2019

Ik geef het laagste cijfer omdat ik in maart 2020 geannuleerd heb en nu op 2 oktober nog steeds mijn aanbetaling niet terug heb ontvangen. Excuses heb ik gekregen voor het lange wachten maar geld terug heb ik nog steeds niet.
Schandalig dat men zo met gespaard geld van klanten om gaat. In het begin heb je begrip door het corona gedoe maar na een half jaar weet je dat er opzet zit in het beleid van Disney......
Echt absurd!
Hoop dat er meer mensen zijn met deze negatieve ervaringen zodat we samen de publiciteit kunnen zoeken om dit op te lossen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2020

Verschrikkelijke communicatie
Door de coronacrisis kon ons verblijf eind april helaas niet doorgaan en na heel veel onduidelijk en geen mogelijkheid tot telefonisch contact toch een omboeking voor oktober geregeld. Nu ontving ik per mail het bericht dat het door ons geboekte hotel niet open op het moment van ons verblijf. We krijgen het aanbod om met dezelfde voorwaarden onze boeking om te zetten naar een ander hotel, echter kan dit alleen telefonisch bevestigd worden. En daar gaat het volledig mis!!! Meerdere keren geprobeerd te bellen en in 9 van de 10 pogingen wordt er gemeld dat ik het later opnieuw moet proberen. Probeer je te vaak te bellen wordt je telefoonnummer geblokkeerd en krijg je niet eens een keuzemenu te horen. In een paar uitzonderlijke gevallen kwam ik wel door het keuzemenu, maar stonden we letterlijk uren in de wacht met geen informatie over de wachttijd en een verschrikkelijk herhalend wachtmuziekje. Wij voelen ons schandalig behandeld en vinden het respectloos hoe er met klanten wordt omgegaan. Ik begrijp dat dit soort uitzonderlijke gevallen zoals deze corona crisis ook voor Disney problemen geeft. Maar je zou verwachten dat er genoeg geld in het bedrijf om gaat om betere methoden te ontwikkelen om bezoekers te helpen. Logischerwijs annuleren wij onze boeking en raden wij iedereen af om een reis naar Disneyland Paris te boeken!

  • Algemeen 1
op 27 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2020

De communicatie trekt echt op niks. Als je antwoord op een mail van hen krijg je nooit een reply. Bovendien annuleren ze plots zelf mijn bestelling en geven me een voucher, die ik helemaal niet wil!
Als je dan probeert te bellen krijg je niemand aan de lijn. Meerdere keren geprobeerd. Op dit moment ben ik ook aan het proberen en hang ik reeds 56 minuten aan de lijn!!!!!!!!!! Schandalig gewoon!!!!

  • Algemeen 1
op 2 maart 2020 bestemming: Frankrijk / DisneyLand Parijs, reisperiode: februari 2020

Eten in het park? Neem eten mee. Drukke rijen van 60+ min. Ga om 08.30 uur ( alleen toegang voor hotelgasten, tot 11.30 uur. Dan doe je alle attracties van 1 park. Ga daarna genieten van je vrijetijd buiten het park en kom 18.00 uur terug.
Volgende dag, volgend park, zelfde methode.. Haha, denk toch eens na!

  • Algemeen 9
op 29 februari 2020 bestemming: Frankrijk / Euro disney, reisperiode: februari 2020

Zeer tegenvallende attracties, de paar goede zijn het geld niet waard.
Continu afgesloten gedeelten, storingen aan attracties en simpel te weinig attracties voor zoveel mensen.
Eten is stervensuur, helft van het park bestaat uit winkels.
Er zijn zoveel leukere en goedkopere pretparken, eigenlijk een wonder dat deze nog bestaat

  • Algemeen 3
op 25 februari 2020 bestemming: Frankrijk / breda, reisperiode: februari 2020

Weekendje Disney. Je weet van te voren wat de prijzen zijn en dat je bij iedere attractie moet wachten.

Waar ik me vooral aan erger is het personeel wat onlogisch in de restaurants werkt. En als je dan eindelijk je eten hebt, zijn er te weinig tafels en stoelen. Kun je vervolgens iemand irriteren door naast zijn tafel te gaan wachten, hopend dat ie een beetje dooreet.

Na 2 dagen in principe wachten in rijen wel een beetje gehad voor komende 10 jaar.

Ook suf dat je al een half uur in de rij staat om met Doornroosje op de foto te gaan. Je vervolgens te horen krijgt dat ze over 10 minuten stoppen met die foto's. Gelukkig werden we nog net meegepakt. Waarom niet gewoon de rij afwerken?

En dan nog wat.....poseren, foto, klik en klaar. Zo kan je 10-tallen mensen op de foto zetten ipv een dom gesprekje waar vandaan komt en dat de kleine een mooie trui aan heeft.

  • Algemeen 5
op 25 februari 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: maart 2020

Ik ben nog niet geweest maar op voorhand al zoveel problemen om mijn betaling op mijn account te krijgen. Teleurstellend hoe Disney reageert. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en krijgt alleen maar MAGISCHE GROETEN en mail adressen. Telefonisch kan men je niet helpen. Mailen/twitter/facebook, niks helpt! Het zou fijner zijn als men gewoon mijn betaling na 1 1/2 week eens zou verwerken i.p.v. te mailen dat mijn reservering wordt geannuleerd als ik niet tijdig betaal. Kortom: zeer ontevreden over de afhandeling van mijn vraag/klacht!!!

  • Algemeen 1
op 12 januari 2020 bestemming: Frankrijk / Paris, reisperiode: december 2018

De helft vd attracties hebben onderhoud. Hierdoor lange wachttijden en veel uitval attracties door drukte. Wachttijden van 3 uur geen uitzondering. Verder etenstijd voor 200 euro niet te gebruiken voor eten maar alleen te gebruiken in Disney shop.

  • Algemeen 3
op 4 januari 2020 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2019

Tussen kerst en oud en nieuw 3 dagen naar Disney geweest met mijn man en onze 5-jarige dochter. Gelukkig is het een rustig kind, want voor alle attracties sta je een uur in de rij. Maar we wisten dat we in een drukkere periode gingen, dus de wachttijden voor de attracties hadden we wel verwacht. Wat onverwachts kwam waren de rijen voor alle andere dingen. Voor de restaurants, voor de eetkraampjes, in de winkels en vooral bij de wc’s. Daar stonden de rijen tot ver buiten de toiletten en de gemiddelde wachtijd was een minuut of 40. Lekker dan, de meeste mensen komen hier met kleine kinderen en die kunnen echt niet 40 min hun plas ophouden. Overigens was een dagkaart 112 euro en als je ziet door wat voor mensenzee je je moet wurmen, kan ik me niet voorstellen dat ze de faciliteiten niet kunnen uitbreiden door de armoe. Daarnaast houden ze het ook graag druk. Tijdens de lunchtijd stond je bij een eettent 45 min in de rij terwijl alle kassa’s open waren. Maar zodra de druk ook maar iets afneemt, gooien ze gewoon de helft van de kassa’s dicht. Zodat de wachttijd alsnog op 45 min blijft. Ook was de kleine meid haar handschoenen kwijt geraakt, die zouden opgehaald kunnen worden bij de City Hall. Na de rij daar te hebben gezien hebben we de handschoenen daar maar laten liggen.
De meeste attracties duurden voor mijn gevoel ook veel minder lang dan wat we in Nederland gewend zijn, dus ik zou de volgende keer sowieso voor de Efteling gaan. Ook als je meetelt dat dingen die echt alleen in Disney te vinden zijn – zoals de Princessen Paviljoen – helemaal niet te doen zijn. 3 dagen lang stond de wachttijd op 120 minuten en dat red ik zelfs met mijn rustige kind niet, dus daar zijn we uiteindelijk helemaal niet geweest. En – wat ik nog nooit in welke andere park dan ook heb meegemaakt – attracties die kapot gaan terwijl je erin zit of in de rij staat. Zo hebben we in 3 dagen tijd 1 keer in de Pirates of the Caribbean gezeten die ermee ophield en waar we uit geevacueerd moesten worden en 1 keer in de rij voor Parachute Drop gestaan die er voor onze neus mee kapte en waar mensen ook uit gehaald moesten worden. Mocht iemand het zich afvragen – je krijgt geen goedmakertjes ofzo hiervoor, het is dan gewoon jammer voor je.

  • Algemeen 2
op 29 december 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2019

Geen positief punt voor deze reis te beschrijven! Van alle windstreken waren er personen in het park aanwezig die zich in een sprookjeswereld waanden. Overal werden we door "volwassen"personen onder de voet gelopen welke waren gewapend met Mikeymouse oortjes. Ik moest mezelf af en toe een harde klap in het gezicht geven om mezelf weer te laten landen! Er zijn geen attracties, in feite bestaat Disneyland uit 1 lange wachtrij!!
Waarom er nog lachende gezichten om je heen staan komt omdat er ook verdovende middelen tegen betaling wordt verstrekt om wel een euforische ervaring te ondergaan.
Onze zeer slechte slogan is D is Ney!!

  • Algemeen 1
op 28 december 2019 bestemming: Frankrijk / Disneyland, reisperiode: december 2019

Dit was onze 2e keer Disney, dit keer 4dagen tijdens de kerst geweest,
Wat een super aankleding, Shows, parades, vuurwerk enz. Maar..... Wat een drukte, echt niet normaal, 60 tot 90 min voor een attractie, Met een Disney figuur op de foto, 60 min. Tassen controle 30 min, entree, 30 min, eten/drinken 30 min, nergens kunnen zitten. Op de foto met disney figuren is ook beperkter geworden, een deel kan je alleen mee op de foto via aanmelding van een app, echter die plekken zijn meteen vergeven. Fast pass mogen ze van mij ook afschaffen, nog meer betalen om voorrang te krijgen op de toch al hoge entree. De grootste attractie is echter als iedereen na de afsluiting naar de shuttle bussen gaat, echt nog nooit zoiets gezien, vechtende/scheldende mensen gezien die elkaar de bussen in en uit slaan om maar mee te kunnen, 100 man in een bus waar plek is voor 50, echt niet te geloven. Of wij nog eens gaa, ja denk het wel,maar dan ineen minder drukke tijd.

  • Algemeen 7
op 11 november 2019 bestemming: Frankrijk / Euro Disney, reisperiode: november 2019

Eerst een zeer matige hotel zgn piraten hotel 1 grote vreet schuur in de rij staan om in de eetzaal te komen! Graag een eitje dat kan kosten 1€ nog nooit meegemaakt!
Op het park aangekomen een grote mensen massa!!!!!
Dan maar in de rij 2uur voor een ritje van 3min echt een aanfluiting!
Veel en veel te druk!! Wachten wachten wachten! Dat was dag 1!
Dag 2 nog erger met geen pen te beschrijven moest verboden zijn!
6 volw en 2 kind 2000€ te gek voor woorden!
Dan nog de verdere prijzen niet normaal! Echt voor ons nooit weer!
Zal niemand aanraden om te gaan gaat maar om 1ding en dat is geld!
Doe u voordeel met dit bericht en zoek iets anders uit om met de fam een gezellige tijd te hebben

  • Algemeen 5
op 11 november 2019 bestemming: Frankrijk / Disneyland Parijs, reisperiode: november 2019

Veel attracties gesloten. Er zijn meer winkels en restaurants dan attracties. Diegene die open waren hadden een wachttijd van minstens 90 minuten. Bijna dezelfde wachttijd om aan eten te geraken. Veel te duur voor wat het is. De parade is wel leuk maar je kan hier weinig van zien omdat er zoveel volk staat op de plaats waar deze passeert. Wij hadden toch wel wat meer verwacht van onze Disneytrip. Zijn echt wel teleurgesteld teruggekeerd. Dit park is naar onze mening echt geen 87€ per persoon waard.

  • Algemeen 4
op 28 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2019

Er was een meet mickey mouse zaal, maar na een uur in de rij te hebben gestaan, tot grote teleurstelling washet helemaal geen mickey maar een andere onbekende figuur. Dat mocht wel van te voren aangegeven worden.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2019

24 okt 2019 ging ik met gezin naar Disneyland Parijs vanwege ons 25 jarige huwelijk . Wij hadden er veel zin in. Met de auto erheen want hadden uitgerekend dat het met de bus duurde was een retour voor 6 personen, want op de site van Disney stond €20,- parkeren Dus niet €30,- voor het parkeren ..€522,- intree voor 1 dag 1 park dat wisten wij maar daar krijg je wel wat voor dachten wij. Niet dus alle achtbanen waren dicht op de site kon je zien welke attractie’s er dicht waren ,dat waren er 2 (Disney park) . Maar dat bleek dus niet zo te zijn alles waar je boven de1.20 m moest zijn was gewoon dicht . Nou dat is lekker sta je daar met je kinderen van 17 , 18 , 22 en 23 jaar dan maar 90 min in de rij staan voor peter pan vlucht en nog 5 andere soort attracties . Mensen die daar werken 9 van de 10 begrijpen niks vertikken het om Engels te spreken , hebben geen haast . Dus iets bestellen is lastig en de helft krijg je niet van wat je besteld hebt. Belachelijk dat er fasspas kaarten zijn , dat zijn kaartjes dat je voorrang hebt op andere wachtende mensen die ook graag een ritje in een attractie willen doen, maar waardoor je nog langer moet wachten omdat hun voorrang hebben belachelijk ..... de parade is leuk en het vuurwerkshow is mooi maar de rest nee dat is geen €87,- waard ga naar de Efteling kost de helft en je hebt de zelfde attractie’s . Disney hier moeten jullie wat aan doen.... jullie weten als er attractie’s dicht zijn ( en dat waren er die dag een heleboel) dat jullie ook de prijs aanpassen net zo eerlijk.

  • Algemeen 4
op 22 oktober 2019 bestemming: Frankrijk / Eurodisney, reisperiode: oktober 2018

Vandaag dagje euro Disney gedaan, wat een ramp!!! Minimale wachttijd was 3 uur, 1 handtekening, 1 attractie en een parade en toen was de dag om, dure dag dus!! Voor ons nooit weer.

  • Algemeen 4
op 22 oktober 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2019

Samenvatting: de prijs-kwaliteitverhouding is helemaal zoek bij dit park. De kwaliteit van het park is minder dan de Efteling. Minder attracties, minder entertainment, extreem lange rijen en veel te weinig capaciteit bij de dure horeca. Als je na 30 minuten je eten hebt, kan je letterlijk op de grond gaan zitten, want er zijn te weinig tafels en stoelen voor de bezoekers.
Verhalen als dat je in een dag niet alles kunt doen, zijn alleen maar waar door de lange wachtrijen. Ik vond het aantal attracties en de kwaliteit daarvan namelijk zo geweldig. Niveau van een park als Slagharen, Drievliet of Hellendoorn. Lange rijen dus. Die kan je omzeilen door bij te betalen. Op de foto met Mickey of Goofy? Bijbetalen. Parkeerterrein 30 euro per dag.
Kort en goed: bespaar je de autorit van vijf uur en ga lekker naar Efteling, Drievliet of Slagharen.

  • Algemeen 2
op 17 oktober 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2018

De sfeer die er hangt fantastisch, maar nu elke 5 jaar geweest en idd bijna alles nog t zelfde ook de shows niks veranderd. Ook vinden wij dat er weinig gezonde te eten valt. En dat er vreselijk veel gesloten was attracties en restaurants. En dat voor volle prijs.
Maar ja wij hebben er een leuke tijd van gemaakt ondanks deze tegenvallers.

  • Algemeen 5
op 24 juni 2019 bestemming: Frankrijk / Disneyland, reisperiode: juni 2019

Vandaag werd ik als een terrorist behandeld bij de controleposten. Ik had namelijk een open flesje plat water bij. Controle is goed maar dit ging wel een beetje te ver.... Mijn open flesje plat water werd in beslag genomen. Met de vermelding ik geen vloeistoffen mee het park in mocht brengen. Vandaag dag 4 steeds met water binnen gemogen maar nu had ik pech "BETRAPT". 🤦🏻‍♀️

  • Algemeen 1
op 31 mei 2019 bestemming: Nederland / Tilburg, reisperiode: mei 2019

Het park is erg mooi en leuke attracties en werknemers bij attracties waren over het algemeen heel erg vriendelijk maar! De rijen bij de kassa waren erg lang 2 van de weet ik veel van de aantal kassa’s was open zelfde als bij de eet puntjes. Werknemers daar waren sloom toonde geen initiatief en werkte niet efficiënt Zelf werk ik ook in een pretpark (Efteling) en ik zou direct ontslagen worden mocht ik met zo ongeïnteresseerd huidig zitten en zo langzaam ter werk gaan

  • Algemeen 7
op 20 mei 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2019

Ongelooflijk hoeveel slechter het parecht in 20 jaar is geworden. Veel attracties tegelijk gesloten. Geen vernieuwing. Lange rijen, onvriendelijk personeel. Je kunt vele keren naar efteling voor zelfde geld. Veel attracties storing. Een uur voor sluiten gooien ze attracties dicht.

  • Algemeen 1
op 19 mei 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2019

Veel attracties zijn ze aan het renoveren
Eten en drinken absurd duur. De 2 parken samen hebben ongeveer evenveel grote attracties als efteling. Je hoeft dus niet zo ver. Fransen niet vriendelijk vaak. Sommige rijen echt te lang. Eten vreselijk.

  • Algemeen 2
op 9 mei 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2019

Ik vond het park geweldig. Ik ben gehandicapt loopt moeilijk loopt met stok. Gehandicapten plaatsen voor parkeren waren geblokkeerd. De loopbanden stonden werden niet aangezet. Zodoende veel te ver naar de ingang. Ja en dan begint het lopen.
Jammer.

  • Algemeen 8
op 3 mei 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2019

Veel te lange rijen, in twee dagen hebben we drie attracties gezien. Niet te doen.

In de Hakuna Mataram, een eetcafé heeft een medewerker me twee keer laten betalen voor twee porties patat, zogenaamd omdat het de eerste keer niet lukte. Meteen mijn bankrekening laten zien met dubbele afschrijving, maar daar had hij niets mee te maken. Zo heb ik veertig euro betaald voor twee porties patat met bijhap. Klacht ingediend, nog steeds geen reactie ontvangen.

Nooit meer.

  • Algemeen 3
op 26 april 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2019

Het is het niet waard 1. Er lopen echt veel asos rond 2. je Betaalt Teveel omdat, het te druk is 3. Je staat 2 Uur Buiten In De Rij Voor Nog Geeneens 3 Min. Atractie🤦‍♂️ ik raadt het niet aan

  • Algemeen 2
op 22 april 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2018

Zojuist in Disneyland Parijs geweest, we wisten dat het druk zou zijn en gingen met een instelling heen dat we wel zouden zien.
Ik ben op dit moment zwanger en het is me zwaar gevallen die twee dagen Disney.
Allereerst kun je als je zwanger bent een speciale kaart aanvragen zodat je niet zo lang in lange wachtrijen hoeft ze staan (je partner mag uiteraard ook mee)

Bij de ingang liet ik mijn bewijs van zwangerschap al zien, in het Frans werd er wat gemompeld, en we kregen onze entreetickets. Wij gingen er vanuit dat deze geactiveerd waren als een soort "voorrangspas". We komen niet elke dag in Disneyland dus we hadden geen idee en liepen maar door.
Bij iedere attractie werden we steeds geweigerd op onbeschofte manier, we snapten maar niet waarom. In de reguliere wachtrij staan was ook geen optie ivm mijn rug.

Uiteindelijk was er een vriendelijke goed Engels sprekende vrouw die ons wel kon helpen, voor de speciale kaart moesten we naar de City Hall.
Daar stond een enorm lange rij met mensen die dus ook zo'n kaart nodig waren. (Mensen met een (tijdelijke) handicap).
We hebben daar 45 minuten staan wachten op een EasyAccesCard voor mensen die juist NIET zouden hoeven te wachten.
Dat is toch belachelijk?!

Later op de avond gooien ze alle restaurants dicht zodat je naar de grote "vreetschuur" moet, waar maar de helft van de kassa's open zijn, maar wel grote rijen mensen wachten op hun menu.
Wij hebben 30 minuten staan wachten, tot ik niet meer fatsoenlijk kon staan en we de rij geïrriteerd hebben verlaten.
Ik heb mijn buik met een bak popcorn van een standje moeten vullen.

Al met al zeer onvriendelijk park voor zwangere vrouwen of mensen die het niet lang staand volhouden.

  • Algemeen 5
op 20 april 2019 bestemming: Frankrijk / Boulevard de parc, reisperiode: april 2019

Op een vrijdag middag waren wij met school naar Disneyland Parijs. We verwachtte een leuke rit te gaan maken in de Hollywood-Tower, maar we werden gelijk aangesproken. Wij stonden namelijk in de rij en vervolgens begint een werknemer tegen ons Frans te praten, wat wij dus niet konden verstaan. "Sorry, we don't speak French." zei mijn vriend. "Who cares about your language?!" vroeg de werknemer opeens met een boze toon. Mijn vriend snapte er niks van en zei tegen ons dat het nergens op sloeg. Opeens gaat die vrouw tegen hem zeggen dat hij 'poor' is en dat hij mag vertrekken.

Is dit service? Gaan jullie zo met klanten om?

Daarbij moesten wij van 16:45 tot 17:45 wachten tot we eindelijk konden lopen in de rij! De werkneemster stond gewoon te praten met andere werknemers, terwijl er te veel mensen stonden te wachten! Dit heeft ons anderhalf uur gekost tot we eindelijk een hapje konden eten. Het eten was dan ook nog eens koud en niet te eten. Met buikpijn terug in de bus! Geweldig!😐

  • Algemeen 3
op 7 maart 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: maart 2019

Waardeloos vol park. Disney is een enorm overgewaardeerd park..teleurgestelde kinderen, want gemiddeld 60-80 min wachten voor de leuke attracties. Verklede poppen lopen je zo voorbij... duur en alleen maar vet vreten! Nooit meer!!! Voortaan Efteling

  • Algemeen 2
op 29 januari 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2019

We hadden een davy crocket hut daar was niets mis mee het zwembad was echter gesloten voor renovatie dus moet je met al je spullen met de auto in een ander hotel gaan zwemmen heel omslachtig dan het park open om 10 uur en als je om half 11 aankomt sta je al een uur of langer in de rij de fastpas is ook een wassen neus. als je die gebruiktom 2 uur kun je er pas om half 6 (snel) in en kun je je pas na de attractie pas weer gebruiken dus morgen en kom je om half 11 kun je er om 2 uur in of 1 1/2 uur in de rij staanl. de helft is gesloten. je kunt hooguit 3 attracties per dag doen en dan moet je nog flink doorlopen het staat wel ergens op de site vermeld maar dan moet je een uur lang alles doorspitten ook de eettentjes en souveniersshops bomvol en extreem duur we zijn er geweest en hebben er zelf iets leuks van gemaakt maar het was een eenmalig avontuur

  • Algemeen 5
op 14 januari 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2019

Wij zijn net terug na drie dagen disney, wat een drukte we hebben maar zes attracties kunnen zien omdat er zoveel mensen lopen en de gemiddelde wachttijd is 80 minuten, je hebt dan wel een fastpass maar daar moet je eerst heen lopen met vier kinders dus haal je er maar een of twee, eetgelegenheden te weinig en zeker duur ik vind het zonde van mijn geld heb de helft van het park niet gezien ga liever verzorgd vliegen naar een zonnige bestemming voor het geld. Oja er zat niemand bij de parking ingang en wij hadden een soort pasje gekregen om gratis te parkeren. Dus reden we door naar de parkeerplaats waar we met zwaailichten als boeven aan gehouden werden om weer terug te rijden naar de ingang met een auto voor en een achter, na het pasje te tonen konden we weer rijden een hoop heisa om niets dus. Dit was onze eerste kennismaking met disney!!! Leuk voor de kinderen ook zet dan iemand neer die je pasje bekijkt!!!! Ze kunnen beter iets doen aan de mensen die bedelen en om je pasje vragen als je het park verlaat, personeel is deels vriendelijk maar ook veel onbeschoft. Kortom ik denk dat ze veels te veel mensen toelaten dan de capaciteit is!!!

  • Algemeen 3
op 1 januari 2019 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2018

Afzetterij dure entree voor newyear event niet eens basis mensenlijke kwaliteit ervaren. Slechte organisatie overvolle park. Bad service niet professionele houding medewerkers. Onduidelijke instructie omzetten online voucher naar ticket voor entree. Park accepteert x aantal klanten kan de capaciteit absoluut niet aan. Park overgewaardeerd. Lange rijen overal attracties en niet eetbare eettenten. Waardeloos.

  • Algemeen 1
op 28 december 2018 bestemming: , reisperiode: december 2018

Overvol park, geen mogelijkheid attracties in te gaan door megarijen. Weinig catering. Overpriced en niet echt gezellig in december

  • Algemeen 3
op 27 december 2018 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2018

Slechte organisatie en zeker voor mindervaliden.

  • Algemeen 1
op 8 december 2018 bestemming: , reisperiode: december 2018

In twee woorden, nooit meer! Eindeloze wachtrijen, super slecht eten en service. Uren wachten op eten, geen plek om te eten en enkel fastfood. Peperduur waar je niks voor terug krijgt. Prijs weten ze te maken, maar de ervaring is vreselijk. Helemaal met kinderen, niet te doen!

  • Algemeen 1
op 2 december 2018 bestemming: , reisperiode: december 2018

Veel attracties dicht..veel kassa's in winkels dicht...eindeloze rijen bij fastfood wat lauw is....eindeloze rijen bij attracties die wel open zijn..personeel moet verplicht lachen maar zijn onvriendelijk.....waardeloos....nooit meer....disney is totaal overgewaardeerd....ondanks veel gesloten betaal je wel de hoofdprijs om binnen te komen

  • Algemeen 1
op 1 december 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

We zijn met 9 personen geweest we gaan er graag heen of we zitten in een hotel of we rijden met auto er heen voor 1 dag s’avonds weer terug we hebben het er altijd naar ons zin maar nu waren zeker 5 attracties kapot en daar worde we niet vrolijk van en we zijn er zo graag het is niet goedkoop en dan zijn er 5 attracties waar je niet in kan .

  • Algemeen 3
op 9 oktober 2018 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2018

Absurd hoge prijzen en geen waar voor je geld . 2 top attracties waar onze kinderen al jaren lang heen wilde bleken gesloten te zijn . Dan maar op de foto met kapiteinhaak maar de personage in het verkleed pak liep stevige door en wuifde dat we aan de kant moesten springen . park is geopend tot 22 uur , maar om 18 uur zijn vele attracties en eetgelegenheden gewoon al gesloten . nooit meer . we gaan voortaan weer lekker naar de efteling

  • Algemeen 1
op 29 september 2018 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juni 2018

In 3 dagen tijd maar 5 attracties bezocht. Flinke prijzen en enorme rijen. Vrij brutaal personeel.

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2018 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2017

Voor mij was het inmiddels de 3e keer dat ik het park bezocht, voor mijn dochter en man was het de eerste keer. Wij waren er in de Halloween periode en het park was leuk aangekleed, niet zo spectaculair als je van Disney zou verwachten. Het eerste wat direct opvalt, zijn de exhorbitant hoge prijzen. Onze dochter werd halverwege best moe en we besloten een buggy te huren. 20 euro! En nee, dat was geen borg... Die waren we gewoon kwijt. Het eten: slechte kwaliteit en belachelijk hoge prijzen. Voor een simpele hotdog betaal je 11 euro. Mocht je een souvenir mee willen nemen, neem dan vooral een heel goed gevulde portemonnee mee. Prinsessenjurkjes zijn erg mooi maar gaan vanaf zo’n 60 euro. Knuffels etc hetzelfde verhaal. In de rij voor een foto met Mickey in het huis van Mickey Mouse. Anderhalf uur in de rij en je mag zelf geen foto’s maken. Bij de uitgang kan je de foto kopen voor 20 euro, tel uit je winst! De grotere attracties konden we niet doen met onze dochter (4 jaar, destijds) maar ondanks dat heeft vooral zij het prima naar haar zin gehad en dat telt. Misschien dat we in de toekomst nog eens terug gaan voor een paar dagen, zodat we ook de andere parken kunnen bezoeken. We weten nu in ieder geval waar we op moeten rekenen!

  • Algemeen 5
op 14 mei 2018 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2018

Is dik tegengeslagen veel tijd verloren met de wachttijden heel duur voor wat je ziet 20 jaar geleden was dat wauuwww nu oud en niet de moeite meer

  • Algemeen 4
op 6 februari 2018 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: februari 2018

Slechtste ervaring ever. Santa Fe is de slechtste hotel waar ik ooit in heb verbleven (en heb al aardig wat slechte meegemaakt). De schoonmakers maken het niet eens schoon. Ze kloppen je bed op en het is weer gaan met die banaan. Je zag nog vlekken op het dekbed van de vorige gasten. Veel haren in de badkuip. Eten is écht om te huilen. Blikje cola kost 4 euro. Na 22:00 uur is er niets meer te eten. Disneyland was nóg erger. Daarnaast zijn de Fransen echt bijzonder arrogant en vol van zichzelf. Bespaar je geld en ga naar Efteling. Geloof me, daar wordt je véél gelukkiger van. Het cijfer 1 is nog te hoog. -10 komt meer in de buurt en dan ben ik nog in een gulle bui. Was niets magisch aan. Heb 4 dagen alleen maar vies gegeten voor culinaire bedragen.

  • Algemeen 1
op 11 januari 2018 bestemming: Frankrijk / Eurodisney, reisperiode: december 2017

EuroDisney is een gedateerd park met weinig spectaculaire attracties en veel te lange wachtrijen. Horeca is verschrikkelijk slecht geregeld. Te duur. Efteling veeeeeel leuker. Dat vonden zowel de volwassenen als kinderen! Geen aanrader!

  • Algemeen 1
op 4 januari 2018 bestemming: , reisperiode: december 2017

Vreselijk park, gesloten atracties, wat wel open is gem. 80 min wachten, eten verschrikkelijk na 1 uur wachten in de rij...allemaal muppets...laat dit park aub links liggen, dit park mag heeft geen recht van bestaan...bespaar je de moeite en geld..doe wat leuks met de kids

  • Algemeen 2
op 27 november 2017 bestemming: Frankrijk / VLAARDINGEN, reisperiode: november 2017

We hadden 3 dagen geboekt in eurodisney,om precies te zijn hotel Santa Fe.
Op de reclames wordt je blij gemaakt met een mooi park en een schitterend kerstsfeer.
De realiteit is om te janken,weinig van alles op wat kerstverlichting hier en daar na.
Nergens kunstsneeuw op wat hele kleine stukjes na en geen kerstmuziek gehoord.
Je wordt gek gemaakt door achterlijke en hiphop muziek of wat daarop lijkt,in de mainstreet,tja goede kerstsfeer zou ik zeggen.
Het eten savonds is helemaal om te janken,koud tot lauw smaakloos en gewoon niet lekker.Zou mijn kat hier nog niet laten eten.
Snachts rotherrie van het gedreun van bassen,waar het vandaan komt mij den raadsel.
Je kan beter naar de efteling gaan,veel meer sfeer en een vrolijk leuk park ipv dit trieste bedoening.
1 ding geleerd van het geld,hier nooit meer teruggaan.
Na 1 dag snel de koffers weer ingepakt te hebben met een rotgang naar huis.jammer van het geld en zijn dus doorgegaan naar bovengenoemd park.
Dag eurodisney ik snap waarom ze verlies maken.
Hou het geld in de zak of geef het ergens anders aan uit.

  • Algemeen 4
op 5 november 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: november 2017

Ben op 2 november geweest voor 3 dagen onvergetelijke magie. Maar dit is mijn slechtste pretpark al ooit gedaan ! Om 8u30 -omwille van een hotelgast te zijn- in het park en al 90' moeten aanschuiven. Een fast pas kon je niet meer krijgen en dit VOOR 9u00 's morgens !
- Restuarant Providence was een breakout ruimte in het hotel waar ze een paar tafels en stoelen hadden geplaatst en ik wou hier de verjaardag van mijn dochter vieren. Een HORROR verhaal !
- Toiletten zonder papier, zeepdispenser was leeg en de Dyson droger ging niet
- In het park geen enkele bewijzering naar welke richting je kan gaan. Zelfs weinig pijlen waar er een toilet is !
- Meer dan 90 ' moeten aanschuiven voor een attractie. Plaats dan extra attracties als je de mensenmassa niet aan kan
- Park is volledig outdated en de attracties zijn NIET spectaculair. Mooie beelden altijd op hun website, maar het is een koude en kille bedoening
- In de week van Halloween geweest en we hebben niets van trick or treat gezien laat staan een pompoen in het park. Schaamtelijk !!! Dit is zijn geld niet waard
- Disney figuren zijn heel zelden te zien in het park laat staan aan het ontbijt
- Eten is slecht tenzij je naar de Cape God restaurant gaat. wel dan 56 EURO/persoon. Ook kinderen (43 EURO/persoon)
- Drinken is onnozel zot duur : een Nestea van 200 ml kost 3,69 EURO. Dat is bijna 19 EURO/l. Dit is meer dan een fles whiskey !!!
- parking is 's avonds niet verlicht. je moet in het donker je valies gaan halen om in te checken !
CONCLUSIE:
Spendeer je center er niet aan. Park is ten dode opgeschreven en licentie vervalt eind december 2017 !

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2017

Gave disneyland parijs reis gemaakt met gezin

  • Algemeen 9
op 19 oktober 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2017

Als ik minder had kunnen geven was t een 0 geweest. Parken onduidelijk aan gegeven. Loop je t verkeerde park in, kan je niet meer terug/wisselen, ja binnen een half u, maar ja met die wachtrijen en de onwetendheid van de staff, sta je zo langer dan een half u in verschillende rijen, kastje naar de muur, dus laten ze je valllen. Ja bijbetalen. Maar dat kan niet iedereen. En als klap op de vuurpijl worden uitgelachen. Een spookje die een nachtmerrie werd. Voor ons nooit meer Disney

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2017

Ik ben een weekend met mijn dochter naar Disneyland geweest , super lange wachtrijen , slecht eten , weinig gemotiveerd personeel .
Attracties gesloten of na een wachtrij van 45 min vertellen ze dat ze een technisch defect is aan een atractie ....
En als klap op de vuurpijl al het eten in het park super duur .
Ik miste de magie ....
Nooit zien ze mij terug ....

  • Algemeen 3
op 9 juni 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2017

Wij hebben met de trein. En metro gereisd dit was erg goed te doen

  • Algemeen 8
op 27 februari 2017 bestemming: Frankrijk, reisperiode: februari 2017

Zeer lange wachttijden bij alle attracties

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2016 bestemming: Frankrijk / Disneyland Parijs, reisperiode: oktober 2016

Wij waren met drie volwassene een twee kindjes van 2 en 4 jaar. We hebben ongeveer de helft van on toegangsticket betaald om in wachtrijen te staan. De fastlane neemt bij sommige attracties een onevenredig groot deel van de capaciteit weg.Afschuwelijk eten gehad in Walt's restaurant op mainstreet - aangebrand.

  • Algemeen 2
op 6 september 2016 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2016

WAS MET MIJ GEZIN , WE HADDEN ONS VERHEUGD OP 4 HEERLIJKE DAGEN OP DISNEYLAND.
WIJ ZATEN IN HOTEL SANTA FE ,DE KAMERS WAREN ZEER KLEIN HET HOTEL ZAG ER NIET UIT.MEDEWERKEERS ZEER SLECHT . VOOR HET ONTBIJT 2 UUR LANG IN DE RIJ GESTAAN .
IN DE AVONDEN RESEVEREN . ALS JE NIET OP TYD WAS KON JE PAS OM 22.00 UUR ETEN .WAT NIET PRETTIG IS MET EEN KIND VAN 3 . TEVENS WAS HET ETEN ZEER SLECHT .
WIJ HEBBEN HIER EEN HOOP GELD VOOR BETAALD EN DAN VERWACHT JE OOK EEN BEETJE KWALITEIT. IK ZOU NIEMAND DIT HOTEL SANTA FE AANRADEN .!!!!

  • Algemeen 2
op 17 mei 2016 bestemming: Frankrijk, reisperiode: mei 2016

Hemelvaart in Disney... Nooit doen!! We betaalden het volle pond, terwijl er zoveel attracties gesloten waren. We stonden voor een frietje 1,5 uur in de rij. Later hoorden we dat je je eten en drinken gewoon mee kon nemen. Het was vreselijk druk, ongelooflijk. Omdat er zoveel attracties gesloten waren, ging alles naar die paar die wel open waren... Wachttijden van 220 minuten!! Personeel was wel aardig. Allemaal buikpijn van het water uit de drinkkraantjes, heel veel chloor erin. Voor mij was dit de laatste keer! Horrible!!

  • Algemeen 2
op 18 januari 2016 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: november 2015

Waren daar met bom aanslag parijs erg slecht opgelost d reizen heeft ons 2000 euro gekost en hebben er niks aangehad alles was gesloten en konden met 13 pers weer tetu naar huis had netjes geweest als ze ons een passende aanbieding hadden gegeven slecht.

  • Algemeen 1
op 6 november 2015 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: november 2015

Waar is de magie van disney?Ik ben er 10 jaar geleden geweest,maar wat is het verwaarloosd.De helft gesloten,geen versiering rond halloween meer of helemaal niet meer gezellig gemaakt.Zoveel geld voor een ticket,maar je zou beter naar Plopsaland gaan.In het spookhuis vielen we in panne en moesten het gebouw te voet verlaten,ik ontdekte ratten in de struiken,z'n geld niet waard!

  • Algemeen 2
op 27 mei 2014 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2014

Ik was afgelopen week met mijn vrouw in Parijs. Trouwens een zeer vieze stad. Je kunt zien dat de economie niet echt goed gaat. Het Hotel was echter goed (Séjours & Affaires Paris-Vitry). De restaurants zijn zeer duur, maar de mensen niet echt schoon met het eten. Wij waren bij de italiaan om de hoek bij het hotel en als je dan ziet hoe deze de spaghetti even met zijn handen zonder meer het bord in duwd heb je al geen honger meer. Eigenlijk wilden wij naar Parc Asterix maar die was met uitzondering van woensdag door de week gesloten. Dus: Disneyland maar. Wat een foute beslissing! bij een touristcenter dicht bij het Louvre kregen wij een ticket voor 1! Park (er zijn 2) per persoon. Wij hadden ook nog een ticket voor de trein naar het park nodig. Nog een keer meer dan 17 euro per persoon. Samen dus zo'n 164 euro kwijt! Ik vroeg bij het touristcenter welke is beter en het antwoord was zij weten het niet maar Disnleyland is groter. Daar zijn wij uiteindelijk ook geweest. De eerste attractie: Space Mountain: Mission 2. Werkelijk een mooie attractie. Maar dat was het dan ook. Er is een boot dat wat rondjes draait op een beetje water rond een eilandje met de attractie Big Thunder Mountain. Deze is wel leuk maar meer ook niet. Daar heb je dan ook zo een beetje de interessante attracties mee gehad. voor de rest is het vergeleken met Nederland op een 15 euro attractiepark niveau. Voor kleine kinderen misschien interessant, maar dat krijg je in Nederland voor zeer veel minder geld. Ik wilde dan nog naar het andere(kleinere) park maar het ticket was alleen voor een park, voor zooooooo veel geld! Bij de kassa vroeg ik of ik het mocht opwaarderen, maar mijn ticket was plotseling nog maar 57 euro waard ipv. 64 die ik had betaald (bedankt touristcenter) en nog een keer bijna 30 euro per persoon betalen wilde ik niet. De volgende dag bij Parc Asterix geweest - wat een verschil in prijs en kwaliteit!!! Zeer veel beter!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 1
op 24 september 2013 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: februari 2012

Geboekt zoals altijd via Globe reisburo (OAD); was weer prima voor elkaar.
We hadden al in september geboekt ivm aktie. Nu bleek paar weken voor vertrekdatum dat er nog eens 10% van de prijs af ging. Gemeld aan OAD, maar was niks aan te doen.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 10 juli 2013 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2013

Zijn op vrijdag 5 juli naar Disneyland Parijs geweest.
We hebben 46 euro ingangsticket betaald p.p. dDaar aangekomen hebben we vastgesteld dat attractie Indiana Jones gesloten was, een andere attractie tijdelijk defect en jammer genoeg hebben we maar 1 disneyfiguur gezien waarvan we een handtekening konden krijgen namelijk Mickey Mouse en daarvoor moesten wij nog 1 uur aanschuiven.Dan is onze vraag loonde het wel de moeite om 3 uur heen en 3 uur terug te rijden.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 3
op 15 maart 2013 bestemming: Frankrijk / disneyland, reisperiode: maart 2013

We hadden deze reis geboekt voor 4dagen 3nachtjes slapen erbij we zijn in santa fe gewest we kwamen in een gerenoveerd blok en de kamer was mooi ook de bedden waren goed alleen erg gehorig het disneypark zelf vond ik wel mooi maar de eerste twee dagen haast geen atraktie open mijn zoon vondt dat niet leuk ook de fransen en spanjaarden die er ook waren vonden wij erg onbeschoft het personeel zowel in het hotel als in het park vonden we goed we hebben hier geen klachten over we hadden geboekt voor de lunch en avondeten en dat was lekker voor een tweede keer voor herhaling vatbaar en dat het duur is dat wisten we al dus we hadden gespaard voor disney

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 6 maart 2013 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: maart 2013

Lange wachtijden, slecht eten en het park is echt achteruit gegaan, waar we ons zo op hadden verheugd was een drama. Met je bordje in je hand wachten tot je ergens aan een tafel kunt zitten om het op te eten, zowel op het disney park als in het hotel. Weinig kunnen zien

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 4
op 30 december 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2003

We zijn 4x op EuroDisney geweest. Dde trip in 2003 was rampzalig dankzij bereslechte hotels en organisator OAD en hun reisbureau Globe. Viezer dan vies, slechter dan slecht, grof en leugenachtig. Gaan ook bikkelhard liegen voor de geschillencommissie. Onbeschofte reisleiding die laatste keren ook niet meer bemand gezien is toen we er weer in de buurt waren.

Zeer goed was met Het Zuiden Busreizen of via Holland International of gewoon zelf online boeken. OAD is de grootste afrader.

Beste hotel is New York op het park, maakt het de trip fantastisch. Vergeet Santa Fe of Davy Crocket ranch.

Wat was mis met Santa Fe: Alles kapot (bedenk het maar), geen water, geen ijsblokjes in augustus. Geen monteurs. Je moet alles zelf repareren. Dus loodgieter/electricien gevraagd. Klagelijke vuilnisbeltstank, slachthuisstank. Babybedje ondergeseken, kromme ventilator, halfdoorgezaagde TV, geen werkende frisdrankautomaat, grof personeel. Tip tankstation buiten Santa Fe is goede hamsterpunt voor dingen die je zoekt: Melk, Batterijen etc....

Hotel New York: Alles doet het, leuk personeel, geen stank, goede airco, goed zwembad, park om de hoek, goede restaurants. Interessante blokkendoos, aanrader.
Minpuntje: kan slecht volk van servicebalie OAD in de lobby staan, ignoreren...

New York geboekt via Holland Intrernational bij V&D reisbureau. Altijd al goed geweest Holland International. Prijs was de laagste zelfs.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 24 september 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2009

Disneyland was zoals altijd weer fantastisch. We zijn al reeds 15 keer geweest en het blijft goed! We zijn voor de eerste keer maar voor 1 dag geweest zonder verblijf. File aan de kassa was wel lang! Hebben de walt Disney Studios gedaan! Alles was goed, maar wachttijd aan de attractie 'crush Custer' is toch niet meer te doen 2 uur!!! Hebben hem niet kunnen doen! Ze zouden toch eens mogen kijken om hierbij toch ook eens fastpass te installeren want 2 uur wachten is toch niet te doen en zeker er niet als er kinderen bij zijn!!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 18 augustus 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2009

Super tijd gehad in Disneyland Parijs. We gaan ieder jaar en elk keer is het weer een feest. We kijken nu al naar de volgende keer uit!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 27 juli 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2007

Op 12 april 1992 opende EuroDisney en sinds 1994 is de naam officieel Disneyland Paris:geweldig! We hebben zelfs jaarpassen aangeschaft en gaan 1x per seizoen naar Disneyland Parijs. Geen enkel Amusement park heeft sfeer zoals een Disneyland park (Parijs-Orlando USA- Anaheim USA hebben we ondertussen bezocht). En gezien de vele fora hebben heel veel mensen dezelfde mening. Voor ons gaat het er niet om om alle attracties/rides in Disneyland Resort Paris te doen op een dag maar de sfeer proeven, met de characters op de foto, lekker eten in het Disneyhotel enz. Een magisch uitje dat je zo duur kan maken als je zelf wilt.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 9
op 24 mei 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2009

Een prachtig park dat mag gezegd worden, leuke attracties, mooi gebouwd maar.....

Onvriendelijk personeel, ontzettende lange wachtrijen al bij aankomst file 4 km! Bij de ingang loopt het voor geen meter door dwz het kaarrtsysteem wat ze daar hanteren is niet optimaal. In het park is alles ontzettend duur en heb het gevoel dat ik uitgebuit wordt want je wil je kind toch ook wel wat te eten en te drinken geven niet?

Tip: Neem vooral genoeg lekkere tussendoortjes mee dat en ijswater scheelt al gauw zo'n 50 Euri per dag. Er waren atracties bij die defect waren en dus ontoegankelijk. Eentje werd zelfs tijdens gebruik stilgelegd en jawel daar hingen we in de Nemo op zijn kop met een bang kind. Keigezellig hoor... En opzich is dat niet erg maar als je 90 min in de wachtrij hebt gestaan dan is dat minder leuk!!

Het park is simpelweg niet berekent op grote massa's mensen en dat is erg jammer want al ga je er 7 dgn naartoe het is gewoon niet leuk om continue te moeten wachten. Ja zelfs al ga je een ijsje kopen ben je al een half uur kwijt.
Waarom laten ze niet gewoon een maximaal aantal bezoekers toe want dan heb je kans dat ik wél weer terug ga wat nu zeer zeker niet het geval zal zijn jammer genoeg. Want het is toch een mooi park.

De Davy Crockett Ranch....Shitbedden!! Heel veel mieren overal! Ja, ook in mijn 'bed'! Wel een afwasmachine voor 6 bordjes en kopjes... Echt een aanrader.

Al met al geen euforiegevoel bij mij én de kids als we het over Euro Disney gaan hebben maar gelukkig hadden we goed gezelschap bij ons want anders was ik echt depressief geworden.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 4
op 1 mei 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2009

30 april 2009 zijn wij (3 volwassenen en 3 kinderen) teruggekomen van ons vierdaags verblijf in Disneyland met over het algemeen wel een voldaan gevoel maar ook wel met een paar kritische opmerkingen. Van tevoren hadden we goed gekeken naar de te verwachten drukte in het park die "gemiddeld" zou zijn. Nou, de maandag en dinsdag waren druk en vol. Wachttijden van meer dan een uur voor attracties, veel te drukke wandelpaden. Ook hebben we technische storingen meegemaakt bij It's a small world en Phantom Manor (we waren na drie kwartier binnen en met de gondels in zicht stonden we 20 minuten extra te wachten). Het labyrinth van Alice in Wonderland was alle drie de dagen gesloten terwijl dit niet gepland was.
Woensdag 29 april was het redelijk goed te doen, misschien wel omdat het weer wat minder goed was. Uiteindelijk hebben we alles kunnen zien en meemaken wat we wilden.
Mensen die de pech hebben daar steeds op overvolle dagen te zijn, krijgen gewoonweg veel te weinig waar voor hun geld.

Disney zou echt iets aan de tarieven moeten wijzigen op overvolle dagen en/of het maximum aantal toegestane bezoekers terug moeten brengen. Het eten op het park is zoals bekend duur maar veel belangrijker voornamelijk ongezond. Een normaal gezond broodje is er nauwelijks te krijgen en als je al dat ene verkooppunt gevonden hebt waar het wel verkocht wordt dan is de voorraad op en is er geen personeel meer in zicht.

Via de Disney-site hadden wij voor 4 personen tickets gekocht die we thuis konden uitprinten. Eenmaal bij de ingang van het park bleek de barcode niet te lezen en moesten wij naar de klantenservice om de tickets om te ruilen, wat ons drie kwartier extra oponthoud kostte. De twee kaartjes die wij in het hotel Magic Circus hadden gekocht gaven zonder probleem toegang tot het park. Onze conclusie: als je naar een Disney- (of gelieerd) hotel gaat, koop dan daar je kaartjes.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 5
op 17 maart 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: maart 2009

Wat ons betreft een grote desillusie. We hebben een leuk weekend gehad, maar niet dankzij Disney. Op de accomodatie en het restaurant etc. hebben we niets aan te merken, behalve dat het schoner had gemogen. De parade is leuk, maar als je later het park wil doorkruisen tijdens deze parade heb je een probleem, alles word ervoor geblokkeerd en qua logistiek is het bijna gevaarlijk. De grootste klacht die wij hebben is de wachttijden van 120 minuten (maart), maar meestal werd het niet eens meer aangegeven. De Fastpasses konden we ook nergens gebruiken, deze waren of 'uitverkocht' of buiten werking. Half rondje per trein kon niet, want station Discovery Land bleek gesloten. Ze laten gewoon veel te veel mensen toe, er zou eens iets moeten gebeuren. Dan pas hebben de journalisten weer wat te schrijven, laten ze Disney nu eens aan de tand voelen. Ons advies: ga er niet heen, er zijn leukere parken om te bezoeken. Als je toch gaat, vermijd de weekenden en sta op tijd op.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 4
op 27 januari 2009 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2009

Ondanks het feit dat we 2 van de 4 dagen alleen maar regen hadden, hebben we een geweldige tijd gehad in Disneyland Parijs! Het personeel van Hotel Santa Fé was super-vriendelijk, de kamer was netjes en het ontbijtbuffet heerlijk. Met de pendelbus die de hele dag van het hotel naar het park op en neer rijdt, ben je er in 5 min. De prijzen in het park zijn over het algemeen niet mis, maar als je zelf wat te drinken en snacken meeneemt valt het allemaal best mee. W.b. het vervoer; we hebben overwogen per trein en TGV te gaan, maar dat kostte maar liefst €350, terwijl we nu een kleine €95 aan benzine en tol kwijt waren. Het is heel goed te doen per auto, in een 4 uurtjes ben je er. En dan het park op zich; het viel ons op dat eigenlijk iedereen van het personeel dat we aanspraken engels sprak, bijzonder vriendelijk was (en dat het sanitair opvallend schoon was, maar dat zal wel komen omdat het niet druk was). Door de week konden we bij de meeste attracties meteen doorlopen, bij anderen was een wachttijd van ca. 15 tot 30 min. Op zaterdag was het echter ontzettend druk met wachttijden van zo'n 1 1/2 uur. Onze dochter kon zonder probleem met alle Disney-figuren die we tegenkwamen op de foto. Kortom: we hebben het erg naar ons zin gehad en mochten we nog eens gaan, dan is dat weer door de week.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 28 december 2008 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2008

Ik ben 5 dagen naar DLRP geweest in het Dream Castle Hotel. Ik kan niet anders zeggen dan super. Prijs - Kwaliteit verhouding is meer dan goed.

Ik heb alle Disney hotels inmiddels al eens of meerdere keren bezocht en dit was qua prijs helemaal top. Ik kan alleen heel slecht tegen dat gewouwel van mijn voorgangers. Je weet dat het in december koud kan zijn, dat is ook als je naar de Efteling gaat. Dan over de drukte, tja in de vakanties en in het weekend, zeker in de kerstvakantie!!!
In de zomervakantie is het lang niet zo druk, fransen gaan in hun grote vakantie niet naar DLRP.

Dan dat gezanik over de prijzen in de restaurants en zo. Dat weet je als je in de buurt van Parijs zit, daar zijn dit normale prijzen. In ieder NL pretpark ben je trouwens niet zo veel voordeliger uit, kost een ijsje je ook 3 euro. Je bent daar alleen meerdere dagen en dus merk je dat meer.
Dan over het ongeloofelijke ombeschofte gedrag van de mede bezoekers is idd te treurig voor woorden. Men heeft tegenwoordig ook geen fatsoens normen meer. Ikke ikke ikke. Wanneer je een keer Disney World in Orlando hebt meegemaakt, waan je je in een oase van Normen en waarden. Niks koordjes langs de parades, gewoon netjes in que wachten, ook voor attrakties en restaurants.

DLRP is in één woord fantastisch, het is alleen jammer dat er van die ongelikte, ongemanierde mensen komen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 12 december 2008 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2008

We (man, vrouw, dochter van net 4 jaar) zijn onlangs naar Euro Disney Parijs geweest. Aangekomen op zondagmiddag en vertrokken op woensdagmiddag. Zondagavond genoten van het mooi verlichte sprookjespaleis en van de show midden in disneyland maar al wel direct geconfronteerd met de enorme drukte en kou (2 a 3 graden boven nul)! De kerstsfeer maakt Disneyland in deze periode van het jaar heel mooi maar door de kou is het wel afzien als je ruim 1 uur buiten in de rij moet staan voor b.v. een handje en foto van donald duck en minnie mouse (dit was op maandag) of voor een ritje in de Vliegende Dombo-olifantjes. Dinsdag viel overigens de drukte mee en konden we bijna overal zo doorlopen maar woensdag liep het al weer vol. Dit had ik niet verwacht in het begin van december. Het hotel was op zich wel goed. Wat wel jammer is zijn de belachelijk hoge prijzen die men vraagt voor met name het eten en drinken in Disneyland (maar b.v. ook in de bar van het hotel). Al met al: we vonden het leuk om Disneyland een keer mee te maken / gezien te hebben maar zullen de komende jaren niet nogmaals naar dit park gaan. Daarvoor is het in onze ogen toch te duur in verhouding voor wat men krijgt.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 21 november 2008 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: november 2008

Wij zijn in het weekend van 15 en 16 November 2008 naar Disneyland Parijs geweest. Vooral zaterdag 15 November was het echt veel te druk. We liepen met een kinderwagen voetje voor voetje, stonden regelmatig vast en mensen waren geirriteerd (wij ook). We hebben door de lange wachttijden maar liefst 1 attractie kunnen bezoeken. Wij vonden het ook een gevaarlijke situatie. Stel dat er wat gebeurde en er zou paniek uitbreken, je kon geen kant op in de mensenmassa. Voor ons is dit een reden om nooit meer terug te komen. Je betaalt zoveel geld en je kunt nergens bij. Het park is mooi versierd en alles ziet er leuk uit, maar ik vind dat ze het niet kunnen maken om het park zo vol te stoppen dat mensen nergens van kunnen genieten en alleen maar bezig zijn met hoe je veilig van de ene naar de andere kant van het park komt....erg jammer!

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 6
op 1 oktober 2007 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2007

Met gezin naar Disneyland Parijs geweest (kinderen van 6, 4 en 2 jaar). Erg groot en vooral erg druk. De dagen woensdag en donderdag waren de wachttijden gemiddeld 15 minuten, goed te doen. Op zaterdag liepen de wachttijden op naar 90 minuten! Vanwege de drukte braken er tijdens de parade om 16:00 uur zefs vechtpartijen uit! Sta je dan blij te zijn met je kleine kinderen, erg beangstigend en vervelend.

Voor een internationaal park wordt er eigenlijk alleen maar Frans gesproken en weinig Engels, je moet echt moeite doen om iemand van het personeel te vinden die (goed) Engels praat. Jammer, want hierdoor gingen een aantal dingen niet goed (zoals de parentsswitch). Verder werden de disney-figuren die rondliepen bijna omver gelopen door het grote aantal mensen en was het voor onze kinderen onmogelijk om een handtekening of een foto te maken van de figuren.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 5
op 21 mei 2007 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2007

Al jaren gaan we op deze camping staan zo'n 20 km van Disneyland Parijs. Dit jaar was het overvol op 30 april gelukkig zijn we in het bezit van een jaarkaart voor Disneyland Parijs. Van het bestaan hiervan weet bijna niemand af. En ook niet hoe of dat dit werkt. Alleen doen wanneer je niet verblijft op het park zelf. Je koopt een 1 of 3 dagen ticket voor toegang 2 parken. Je gaat ermee naar buro annuel (bij videopolis) en je kunt tegen een zeer geringe bijbetaling dit om laten zetten in een jaarkaart, pasfoto's niet nodig (webcam). De camping was dit jaar in april weer een complete chaos. Wachttijd inschrijven 1,5 uur en wat wij gezien hebben is dat er toch wel 9 caravans schade hebben gereden zoals omvormer door electraprobleem camping. Wel probeert het management problemen op te lossen maar een persoon die alles in goede banen leidt is er nog steeds niet. Toch gaan wij er elk jaar heen omdat het best mooie staandplaatsen zijn en het er niet druk is buiten het seizoen.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 6
  • 1