Schrijf een review

Stena Line

Url:

Type reizen: autovakantie
Stationsweg 10, 3151 HS Hoek van Holland NL

Logo van Stena Line

Stena Line is opgericht in 1939, maar in het begin werd er alleen vracht vervoerd door de schepen. In 1963 begon Stena Line met het vervoeren van passagiers. Inmiddels is Stena Line uitgegroeid tot een van de grootste ferrymaatschappijen ter wereld. De organisatie heeft een vloot van 35 vaartuigen en het meest uitgebreide routenetwerk in Europa, dat bestaat uit 17 ferryroutes in Scandinavië en rond het Verenigd Koninkrijk.

Stena Line biedt de meest comfortabele, ontspannen en voordelige overtochten naar Engeland, Ierland en Scandinavië. Naast de gunstige ligging van de havens, de ideale vaartijden en flexibele check-in tijden zijn de schepen van Stena Line van veel faciliteiten en alle gemakken voorzien om ontspannen en comfortabel te genieten van de reis. De comfortabele hutten en de ruime keuze aan bars, restaurants en andere mogelijkheden voldoen aan de hoogste verwachtingen van de passagiers. Comfort, gastvrijheid, gemak, betrouwbaarheid, value for money en flexibiliteit zijn dan ook de kernwaarden van Stena Line.

Bij Stena Line zijn ook combinaties te boeken. Zo kun je de overtocht combineren met een stedentrip of met een bezoek aan een voetbalstadion.

Stena Line heeft ongeveer 6.000 werknemers in dienst. Een groot deel hiervan werkt aan boord van de schepen. Het hoofdkantoor van Stena Line is te vinden in het Zweedse Göteborg.

Ervaringen met Stena Line

Stena Line krijgt gemiddeld een 4,1
op basis van 22 ervaringen:

4,1 + Ervaring delen
op 6 juli 2024 bestemming: Engeland / Harwich, reisperiode: januari 2024

We zitten nu al 3 uur te wachten op de boot die maar niet vertrekt.
Eerst vanwege technische problemen nu vanwege personeelstekort.
Bovendien is het hier ijzig koud! ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 24 mei 2022 bestemming: Engeland / Harwich, reisperiode: augustus 2022

Ik had januari 2020 een overtocht bij Stenaline geboekt van Hoek van Holland -Harwich. Terugvaart zou via DFDS gaan. Door corona heb ik de geplande reis twee jaar moeten verzetten en in 2022 kan twee keer de reis te moeten verzetten kan de reis in 2022 niet worden gemaakt. De economy voorwaarden worden door Stenaline strikt gehanteerd dus geld terug is geen optie. Bij overname van het tegoed door een ander zitten veel haken en ogen waarbij de medewerker van de klantenservice zich totaal niet niet meedenkend en meewerkend opstelde maar ronduit onbeleefd en onvriendelijk. De kosten van de hut die ik had geboekt kon niet worden ingezet als tegoed voor een duurdere overtocht waarbij wordt verwezen naar de economy voorwaarden, die daar overigens niks over aangeven. De klachtenafhandeling wordt afgedaan met de mededeling dat administratief correct is gehandeld. Al met al zeer slechte ervaring met Stenaline. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 februari 2021 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2020

Vanwege Corona is deze reis niet doorgegaan en verplaats naar maart. Ondertussen een berichtje gehad dat deze reis weer verplaatst wordt naar november 2020. Dit is een fictieve datum dus we mogen wel een andere datum kiezen. Nu was dit tripoje bedoeld voor het afstuderen van onze dochter dus die lol is er al af. We mogen niet annuleren zonder dat we al het geld kwijt zijn(ruim 500 euro). We hebben n.l economy gekozen en dat mag dit niet. Het is ook nog eens zo dat deze reis ons nog meer gaat kosten omdat de prijzen verhoogd zijn. Het zou nu al meer dan 100 euro extra kosten en als het nog later wordt zal het nog wel duurder worden. Ik vint dit echt geen service ook al vinden ze zelf dat ze de consument al heel erg tegemoed komen doordat je het steeds mag verplaatsen. Voor ons in ieder geval nooit geen Stenaline meer! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 januari 2021 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: januari 2020

Gisteren zijn we zonder pardon geweigerd om aan boord te gaan van de Stena Line. We hadden alles netjes voorbereid: negatieve testen, reisverklaringen, formulieren ingevuld, zelfs de testen zelf meegenomen. Wat blijkt? Stena Line heeft een paar 'eigen' regels geïntroduceerd die je niet terug vindt op de website van de RIVM, Gov.Uk of van Stena Line. Waardeloos. We konden nu niet naar huis in Londen. Onvriendelijke en niet-empathische service op de koop toe. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2020 bestemming: Nederland / North Boarhunt, reisperiode: maart 2019

Erg boos, want we hebben de reis die we in maart hadden staan en nu in November weer wilden doen moeten annuleren gezien de huidige situatie! En omdat wij het zelf hebben geannuleerd krijgen we onze 500 euro niet terug! U HEBT HET ZELF geannuleerd mevrouw! Erg onvriendelijk en zeer slechte service! des te meer omdat we WEL de oversteek willen maken en onze familie willen zien in NL en dan krijg je dit te horen! erg jammer en dat maakt mij deze review te schrijven! om iedereen te waarschuwen boek NU niet AUB want geld krijg je niet terug als je land toch code oranje gaat worden!! Dit maakt mij dus dat ik NIET meer bij jullie wil boeken in betere tijden! En dus via Dover ga reizen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2020 bestemming: Engeland, reisperiode: september 2020

Helaas kon onze geboekte overtocht met Pasen door corona niet doorgaan, toen ook gebeld, geen probleem, het geld bedrag bleef staan voor een volgende boeking. Helaas valt er nog steeds niet te boeken, aangezien je als je in Engeland komt, in quarantaine moet voor 2 weken. Ik moet nu voor 30 november boeken om nog gebruik te kunnen maken van mijn geld en anders is het helaas pindakaas. Krijg te horen, mevrouw u kunt gewoon boeken, wij varen gewoon. Dat je vervolgens niks kan in Engeland, maakt stena line niks uit. Daarbij nog op bijzonder onaardig wijze te woord gestaan door 1 van jullie telefonistes.
De gevolgen van Corona maatregelen kon niemand voorzien of iets anders doen, maar hoe je daar als organisatie mee omgaat, heb je wel in de hand.
Bijzonder teleurstellend! Op deze wijze maken jullie het niet aantrekkelijk om in betere tijden weer gebruik van jullie diensten te maken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2020 bestemming: Engeland, reisperiode: augustus 2020

Belachelijk slechte klantenservice. Telefonisch slecht bereikbaar en zeer onbeleefde telefoniste. Slechte ervaring zo, nadat wij toch op het punt stonden 500 euro uit te geven. Eigenlijk gelijk geen zin meer in. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 31 juli 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2020

Het bed bestond uit een platic matras met een topdekje van een centimeter dik en welke smaller was dan het plastic matras.Gevolg doordat men draaid in zijn slaap lag ik meer op het plastic,niet erg fris,maar dat was dan ook op de stena britannica een toch al geen top boot.Ook de tv deed het niet.Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als het geld voor deze hut,euro 67,00 terug gestort word. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 4 oktober 2019 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: oktober 2019

Ik heb de reis nog niet aangetreden maar ik wil wel alvast aan alle huisdiereneigenaren die 2 of meer honden hebben mededelen dat hoe groot of zwaar je honden ook is (max 25 kg per kennel) je zal voor elke hond apart een kennel moeten betalen. Dus als je 2 Chihuahua's nog geen 5 kg gezamenlijk wegen en zij samen in een kennel verblijven zul je alsnog 40 Euro moeten betalen. Hetzelfde bedrag wat je dus ook voor de overtocht betaald! ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 25 september 2019 bestemming: Engeland / Harwich, reisperiode: september 2018

Na het avond eten begonnen mijn darmen op te spelen heb de hele nacht me eigen (sorry ) maar helemaal leeg gescheten
Dank u wel stena voor de maaltijd die mijn eerste nacht in de uk totaal verziekte ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 30 augustus 2019 bestemming: Engeland / Dereham, reisperiode: augustus 2019

Op 29 augustus 2019 gingen we met de dagboot Stena Brittanica vanuit Hoek van Holland naar Harwich. Vertrokken een uur te laat vanwege uitval van een van de motoren. Bij aankomst in Harwich bleek beneden aan de oranje trap dat de deur naar car deck 4 niet geopend te kunnen worden. Gevolg was dat we voor die deur meer dan een half uur in de stank en hitte moesten wachten. De trap was tot bovenaan toe helemaal bezet met wachtende mensen die naar hun auto wilde en geen kant meer uit konden. Er was geen crew member te bekennen. Een passerende monteur zei dat hij niet tot de crew behoorde en ging verder op weg naar zijn werk. Terwijl de hitte en de stank toenamen (veroorzaakt door het ontladen van de vrachtwagens op lager gelegen dek) werden de wachtenden onrustiger en dreigde paniek (terug naar boven was onmogelijk, sommigen probeerden nog via lager gelegen car decks te ontsnappen). Een mannelijke passagier wist door het bonken op de deur uiteindelijk de aandacht te trekken van een passagier (!) op het cardeck aan de andere kant van de deur. Deze kon van zijn kant de deur openen. Voor ons (leeftijd 68 en 73 jaar) en vele anderen (kinderen, bejaarden) was dit een verschrikkelijke belevenis. Waarom is er geen intercom bij de deur of een noodknop en waarom is er geen personeel aanwezig om bij dit soort calamiteiten in te grijpen? Wat zou er gebeurd zijn als in die wachtende mensenmassa op de trap van dek 9 naar dek 4 passagiers onwel zouden zijn geworden? ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 20 augustus 2019 bestemming: Ierland / Rosslare, reisperiode: augustus 2018

De reis ging goed. Wel de volgende opmerkingen: In de "nacht-ligstoelen" overnachten is niet te doen. Teveel lawaai en je kunt er niet zitten of liggen. Ook in een gewone hut is veel lawaai. De kinderanimatie is ronduit intimiderend, bijna agressief. Het wachten bij het aan land gaan duurt veel te lang; na de aankondiging kun je nog rustig een vol uur ergens blijven liggen. De banken en stoelen in de restaurants zijn nachts bezet door reizigers die geen stoel of hut hebben gereserveerd maar deze liggen vaak ook overdag nog banken en stoelen bezet te houden waardoor er weinig zitplaatsen zijn voor reizigers, zoals wij, die aanzienlijk meer hebben betaald voor de overtocht. Het personeel is wel vriendelijk, de tocht zelf verloopt goed, maar er zijn nog veel, eenvoudig te realiseren, verbeterpunten. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 30 mei 2019 bestemming: Ierland / Rosslare, reisperiode: mei 2018

Volgens Stena line is internet gratis. Volgens bericht van Telenet België op half uur gebruik buiten abonnement 65 euro te betalen. dus niks gratis ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 2 maart 2019 bestemming: Engeland / York, reisperiode: februari 2018

Verschrikkelijk lange wachttijden vanaf Harwich om in te kunnen schepen.. Nog geen breit en we worden al als de grootste criminelen behandeld.. Het is al 21.00 geweest en het lijkt er nog niet op dat we aan boord mogen... Niet voor herhaling vatbaar. Dfds en P&o veel betrouwbaarder ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 8 februari 2019 bestemming: Engeland / Hardwitch, reisperiode: februari 2019

Slechte service misleidende prijzen, consumpties. Prijzen in Gids verschillen met daadwerkelijk prijzen medewerkers zeer onbehulpzaam ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 6 september 2018 bestemming: Zweden / Zweden, reisperiode: oktober 2018

Ik heb gebeld met een aantal vragen over korting en ik werd onbeleefd te woord gestaan. Er werd niet verder gekeken, maar ik moest maar boeken wat ik zelf had gevonden, want goedkoper kon het allemaal niet. Het gesprek maar snel afgekapt, want werd hier echt niet vrolijk van. Gelukkig was het maar 1 medewerkster van de zoveel die er werken. Ook terwijl de medewerkster aan het zoeken was, hoorde ik op de achtergrond een collega van haar zeggen: tjonge! Hoe zit het eigenlijk met die ANWB korting? Ik wordt doodgegooid met al die vragen. Ik wordt er doodmoe van. Dat kwam ook niet echt vriendelijk over als je aan het wachten bent op antwoord en zulke dingen hoort terwijl je daar zelf dus ook een vraag over stelt. Al met al: klantvriendelijkheid van telefonisten mag vele malen beter! En dat er op gelet wordt dat een klant zulke dingen niet aan hoeft te horen. Vervelende ervaring zo al. Ga er vanuit dat de rest beter geregeld is. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 1 augustus 2018 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juli 2018

Fijne manier om zo naar Londen te reizen. Vanaf 19:00 uur kan je aan boord. Wij hadden op de heenreis een 2-pers. binnenhut met stapelbed en terugweg een 3-pers. buitenhut. De hut is niet heel groot maar voldoende voor de korte reis, het was schoon, voorzien van een toilet, douche, wastafel, douchecreme, handdoeken en televisie (Nederlandse kanalen) (en voldoende (nl) stopcontacten). Bedden lagen ook prima. Op dek 9 bevinden zich alle voorzieningen. Er zijn verschillende zitjes die van voor naar achter op het dek loopt. Ook zijn er diverse restaurants en barretjes, het is niet heel goedkoop, maar je mag je eigen drinken meenemen aan boord. Verder heeft het schip een bioscoopje (tegen betaling), computerruimte, casino, speelhoekje, speelapparaten, basketbal kooi, pinapparaten en een winkel. Je kunt met de euro als met ponden betalen. Om 6 uur in de ochtend wordt je via een luidspreker wakker gemaakt en om 7 uur ga je van boord. Goede verbinding met trein van Harwich naar Liver Pool Street station en weer terug. Echt een aanrader !! ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 20 oktober 2017 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: februari 2017

Hoek van Holland-Harwich. Geweldige overtocht.bij aankomst was de slurf in onderhoud.we werden toen met de bus naar de trein gereden.Ook de combinatie boot trein geweldig.maar volgende keer nemen we wel een hotel want het was erg vermoeiend op 1 dag trein londen en trein terug naar de boot ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 19 oktober 2017 bestemming: Ierland / Rosslare, reisperiode: september 2017

De boot had panne, 7 weken en 12 emails later wachten we nog steeds op de terugbetaling van de herboeking die we zelf moesten doen :-( ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 18 maart 2017 bestemming: Engeland, reisperiode: maart 2017

Om dat alles super en zeer gastvrij is gegaan, het boeken en verblijf aan boord (geweldig) ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 8 april 2014 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: april 2014

Positief Stena Line: moderne boot en prima hut (netjes, schoon en comfortabel).
Negatief Stena Line: slechte aansluiting op trein Harwich-Londen (45min wachten). ... Lees meer

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 17 mei 2013 bestemming: Engeland / Harwich, reisperiode: april 2013

Samen met mijn vriend een citytrip naar Londen gemaakt.
Nog nooit met Stena Line overgevaren, maar wat een belevenis.
Donderdagavond zijn we aanboord gegaan. Eerst samen genoten van een heerlijk a la carte diner en vervolgens nog een drankje genuttigd aan de bar. Vervolgens heerlijk geslapen en ontspannen wakker geworden.
Mooie hut, lekkere bedden en een uitgebreid ontbijtbuffet. Vanuit Harwich de trein genomen die ons rechtstreeks naar hartje Londen heeft gebracht. Vrijdagavond hadden we de overtocht terug van Harwich naar Hoek van Holland en zaterdagochtend de aankomst. Wij hebben genoten, Stena Line bewijst hiermee dat reizen zeer ontspannen kan zijn! ... Lees meer

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 8

Nieuws