Schrijf een ervaring over Pharos Reizen en maak kans op mooie prijzen!

Pharos Reizen

Url: https://www.pharosreizen.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: autovakantie

Logo van Pharos Reizen
Pharos Reizen won in 2016 de Reisgraag award Pharos Reizen won in 2018 de Reisgraag award

Pharos Reizen is vernoemd naar de oudste vuurtoren ter wereld en is gespecialiseerd in autovakanties door heel Europa. Zo kun je bijvoorbeeld reizen maken naar Polen, Frankrijk, Kroatië en Tsjechië. In het jaar 2016 en 2017 is de reisorganisatie door Reisgraag.nl uitgeroepen tot 'Beste Reisorganisatie'. In 2018 ontving Pharos Reizen de award in de categorie autovakanties.

Bij het aanbod van Pharos Reizen kun je kiezen uit verschillende vakantietypes zoals wintersport, stedentrips, rondreizen, pretparken, hotelarrangementen, fietsvakanties en avontuurlijke gezinnen. Bij de avontuurlijke gezinsvakanties kun je onder andere surfen op de beste golven, rotsklimmen en abseilen in Italië, kanoën door Zweden en mountainbiken in Tsjechië.

Met de autovakanties van de reisorganisatie kun je in je eigen tempo genieten van de mooiste plaatsen in Europa. Ga voor een avontuurlijke gezinsvakantie of een roadtrip met vrienden. De organisatie gaat zelf ook regelmatig op reis met de auto waardoor ze als geen ander weten hoe fijn het is om zelf te bepalen wanneer je vertrekt. De meeste moderne auto's beschikken over airco wat de reis in warme landen aangenaam maakt en is er een navigatiesysteem aanwezig zodat de weg gemakkelijk te volgen is.

De reisorganisatie is aangesloten bij ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Daarnaast maakt de reisorganisatie deel uit van de ANWB.

op 17 mei 2020 bestemming: Noorwegen / Noordkap, reisperiode: juni 2019

Hotel accommodaties niet conform geboekte rondreis Landland en vouchers. Soms ipv luxe hotel waarvoor betaald was een huisje. Soms slecht of niet georganiseerde ontbijt. Veel overbodige informatie tevoren en slechte communicatie tijdens en na de rondreis. Een 15 daagse rondreis van bijna 4000 euro voor 2 personen. Een routekaart van scandinavie kon er, ook na mail en telefonisch, niet van af. Onbeschofte behandeling een ANWB reisbureau onwaardig. Nooit meer boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 5 mei 2020 bestemming: IJsland, reisperiode: februari 2020

Reizen met Pharosreizen, bezint eer ge begint. Ons gezin verheugde zich erg op de rondreis naar IJsland, die begon op vrijdag 7 februari en zou eindigen op vrijdag 14 februari. Dat onze eerste accommodatie reeds drie maanden daarvoor gesloten was en ook dat wij ergens anders zelf in een meterkast de stroomknop moesten omzetten, elke keer als de stroom in onze kamer eruit klapte, namen we voor lief. De hotels waren verder wisselend van kwaliteit maar acceptabel op hooguit een na.

Onze terugvlucht stond gepland op 14 februari 2020, in de ochtend. Deze werd helaas geannuleerd, vanwege een storm die code rood meekreeg. Snappen we. De volgende mogelijkheid op 15 februari, werd eveneens gecancelled. Dat zagen we toen we op het vliegveld aan het wachten waren. Van Pharosreizen hoorden wij vervolgens helemaal niets, daarom hebben we zelf contact met hen gezocht. De desbetreffende medewerker wist niets van een geannuleerde vlucht. Het leek haar het beste wanneer wij contact op namen met de luchtvaartmaatschappij. Ons argument dat wij onze reis bij Pharosreizen hadden gekocht en van hen actie verwachtten, bewoog haar niet tot een andere dynamiek.

De luchtvaartmaatschappij liet ons weten dat de volgende vlucht pas op 19 februari ’s avonds zou vertrekken.
Vervolgens hebben wij weer contact met Pharosreizen gezocht. Van de alarmcentrale werden we doorgeschakeld naar dezelfde medewerker. Onze eerste zorg was het vinden van een accommodatie, waar we de wachtdagen noodgedwongen konden verblijven. De medewerkster zei dat we dit maar het beste zelf konden regelen, want dat werkte sneller, omdat haar contactorganisatie in IJsland in het weekend onbereikbaar was, en zelf werkte zij ook maar tot vijf uur. Wat de medewerker wel bereid was te leveren was de informatie, dat we alle bijkomende kosten konden verhalen op de luchtvaartmaatschappij.
Ook de dagen daarna bleef Pharosreizen stil, met uitzondering van een app op 17 februari, die op dat moment geen enkele functie had.

Met de juiste tegenwoordigheid van geest, had Pharosreizen ons probleem kunnen voorkomen. Daags voor de storm werd een echtpaar, dat eveneens via Pharosreizen op pad was, maar op dezelfde dag als ons terug zou vliegen met een andere luchtvaartmaatschappij, op initiatief van die luchtvaartmaatschappij reeds gerepatrieerd. Bij Pharosreizen is er toen geen belletje gaan rinkelen dat dit wellicht ook een geschikte uitweg voor de overige reizigers kon zijn.

Vijf dagen extra vast zitten op een eiland lijkt voor anderen misschien een buitenkansje, maar wij vonden dit alles behalve grappig. Sterker nog, wij vonden dit een hele traumatische gebeurtenis, ergens zijn waar je de regie volkomen hebt verloren. Nog los van het financiële aspect. IJsland is een extreem duur land. Dit extra verblijf heeft ons een enorme klap geld gekost, terwijl wij echt geen rare uitspattingen hebben gedaan.

Wat ons ongelofelijk heeft teleurgesteld, is dat Pharosreizen niet een keer heeft geïnformeerd of alles met ons in orde was, zelfs niet of we er in waren geslaagd een opvang voor de tussenliggende dagen te vinden. We hebben veel tijd gehad om na te denken en ons hardop afgevraagd wat de meerwaarde van Pharosreizen nu eigenlijk is geweest. Wat wij hebben ervaren is, dat zij in tijden van nood geen enkele betrokkenheid voelen en verantwoordelijkheid het liefst doorverwijzen naar anderen of bij de reiziger zelf neerleggen. In elk geval nooit bij zichzelf. Kortom, men heeft er echt alles aan gedaan om dit ons probleem te laten zijn.

Wij horen op de televisie in consumentenprogramma’s de medewerkers van de ANWB (Pharosreizen is de reistak van de ANWB), regelmatig omstandig uitleggen waarin en waarom veel reisorganisaties tekortschieten en dat er vaak een ruimhartige compensatie nodig is om reizigersleed te verzachten. In plaats van concurrenten op deze pedante wijze de maat te nemen, zou de ANWB misschien ook eens naar het functioneren van haar eigen organisatie en de kwaliteit van de dienstverlening moeten kijken.

Pharosreizen heeft ons intussen laten weten dat zij 3 overnachtingen willen compenseren. Dit lijkt ons een, volstrekt willekeurig gekozen oplossing. Kennelijk gaat men er van uit dat gestrande reizigers 5,5 extra reisdagen met 3 nachten bedrust, zonder verdere ravitaillering wel doorkomen. Het is naar onze mening een ridicule opvatting.

Familie Olgers ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 28 november 2019 bestemming: Duitsland / Osterspai, reisperiode: oktober 2019

Op de eerste plaats omdat ik helaas geen nul kan geven. Voor de reis blijven ze je bestoken met mails en vragen of je in hun gezamenlijke app wilt komen. Als bij aankomst blijkt dat het hotel smerig (o.a. oude urinegeur en schaamharen) en onhygiënisch is melden wij dit bij de schoonzoon van de eigenaar. De kamer en badkamer zouden grondig gereinigd worden. We geven het een kans. Als ook blijkt dat het avondeten onhygiënisch is, de kamer niet echt schoon geworden is, bij het ontbijt de koffie uit echt smerige thermoskannen geserveerd word en de ontbijtproducten grotendeels over de datum zijn, besluiten wij het hotel te verlaten (3 nachten geboekt). De schoonzoon hebben we ingelicht over ons vertrek en waarom. Hij stond er niet van te kijken en zei dat we dit bij pharos moesten melden bij thuiskomst en dat ze dan het geld zouden terug boeken, zo was zijn ervaring. Maar helaas, pharos geeft niet thuis, sterker nog, volgens hun zijn we ineens nooit in dat hotel geweest. Toch willen ze ons nog 30 euro terugbetalen...? En na een klacht bij de ANWB zelf zelfs 45 euro...?? Nooit meer een reis via pharos of de ANWB en met name pharos zou bij de wet verboden moeten worden. Een echte afgang voor de ANWB organisatie! Wij voelen ons echt opgelicht door pharos. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws