Pierre & Vacances
Url: https://pierreetvacances.com
Type reizen: autovakantie
Pierre & Vacances is een zusterorganisatie van Center Parcs. Als je verblijft bij een van de vakantieparken van Pierre & Vacances geniet je van activiteiten voor de hele familie, flexibele verblijven, een vakantie die op maat gemaakt is, ervaar je de à la carte-services en heb je een voorkeursligging. Er zijn vijf soorten 'merken' die de reisorganisatie biedt. Bij de 'Pierre & Vacances Residenties' verblijf je in een gezellige accommodatie waarbij je de omgeving kunt ontdekken. Bij de 'vakantieparken' geniet je van activiteiten voor jong en oud, zo zijn er waterparken, kids clubs en is er entertainment. Bij 'premium' verblijf je in een luxe accommodatie in de zon of sneeuw. De vierde accommodatiesoort is 'Adagio'. Hierbij heb je de voordelen van een appartement in het centrum van de meest populairste steden. 'Maeva particuliers' zijn unieke locaties met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Op de website kun je ook klikken op vakantiebelevingen. Hierbij kun je kiezen voor comfort & services, animatie & activiteiten, vakantie met kids, ontspanning & wellness en golfvakanties. Zo kun je bij de activiteit vakanties gaan zeilen of fietsen. Bij een golfvakantie ligt je appartement direct aan een golfbaan in Frankrijk zodat je heerlijk een balletje kunt slaan. Ook kun je voor een golfvakantie in Spanje bij Pierre & Vacances terecht. Tevens kun je het type bestemming aangeven op de website. Zo kun je kiezen voor bergen, plaats, platteland en zee.
Geboekt een duur hotel in Avoriaz vanwege een ski vakantie via Pierre et Vacances. Ruim 5000 euro betaald, met de hoop dat we dan wel zouden kunnen skien omdat het zo hoog is.
Het appartement geboekt met de tekst: "Appartement 6 personen - 2 slaapkamers - Balkon". Met balkon dus. Voor ons is ene balkon belangrijk. Zonder balkon zou ik niet geboekt hebben.
Bij aankomst bleek het balkon om veiligheidsreden afgesloten.
Dit is nooit met ons gecommuniceerd door Pierre et Vacances.
Pierre et Vacances stelde dat ze hiervoor een korting van 5% zouden hebben gegeven. Dit is pertinent onwaar! Het staat niet op de factuur en wij hebben hier nooit bericht over ontvangen.
Mails gestuurd ter plaatse, receptie gesproken, achteraf klachten ingediend. Maar ze blijven zeggen dat wij hiervoor korting zouden hebben gehad en dat ze niets meer voor ons kunnen doen.
Kortom: Waardeloze organisatie. Ze luisteren niet en nemen je niet serieus als je een klacht indient!
Voor mij nooit meer Pierre et Vacances.
... Lees meer
- Algemeen 1
Ik ben een radeloos
In december 5-12-2019 hebben mijn man en ik een vakantie geboekt voor mei 2020 naar Antibes Zuid Frankrijk. Het appartement hebben we geboekt is van Société PV Distribution, onderdeel van Groupe Pierre & Vacances Center Parcs.
Helaas hebben geen gebruik kunnen maken van deze vakantie i.v.m. met de uitbraak van corona. We hebben op tijd de vakantie geannuleerd. Dit hebben op donderdag 19 maart 2020 gedaan, voor dat er voucher werden in gevoerd en we zouden het netjes terug betaald krijgen.
In februari hadden vrienden van ons besloten om met ons mee te gaan en hebben hun eigen appartement geboekt in het zelfde appartementen complex . Ook zij hebben op donderdag 19 maart geannuleerd. Tot onze verbazing hebben zij op 20 maart het geld netjes terug gestoord gekregen en ze hebben een extra voucher gekregen voor 50 euro annuleren kosten.
Mijn man en ik hebben het geld niet terug gestort gekregen en er staat tot op de dag van 1021.60 voor hun terug te storten.
Ik ben van het moment van annulering aan het corresponderen geweest om het bedrag terug gestort te krijgen maar ze blijven vast houden dat ze in hun recht staan voor het geven van een voucher ondanks de uitleg van onze vrienden. Zij hoeven het pas na 18 maanden uit te betalen was het antwoord. Dit zou dus aflopen op 09-12-21.
Ik heb een mail ontvangen waar ik moest aangeven of ik 15% korting wilde voor een vakantie of een refund. De laatste heb ik aan geklik en netjes de gegevens in gevuld en het zou tot 4 weken terug gestort worden.
U begrijp dat tot op de dag vandaag heb ik nog niets ontvangen. Ik heb nu al meerdere gebeld met een wachttijd van 15 min tot 30 min en de dame geeft aan dat ze het nogmaals gaat doorgeven. Helaas zonder resultaat ik heb 25-1-22 nogmaals een mail gestuurd maar nog steeds geen antwoord of terug storting.
Vandaag 15/2/22 nogmaals gebeld werd zelf door verbonden met Parijs maar niemand sprak Engels en hebben het gesprek beëindigd............
heb opnieuw een klacht ingediend op contactariane.com in de hoop een eind te maken aan dit lang slepende touw trekkenrij en eindelijk mijn geld terug storten......
INH
... Lees meer
- Algemeen 1
De reis is geannuleerd door Covid-19, inmiddels een voucher voor het bedrag ontvangen. meerdere keren gevraagd voor uitbetaling maar wordt geen gehoor aangegeven. Zelfs gevraagd of de voucher omgezet ka worden bij een andere organisatie die ook onder dit bedrijf valt. geen reactie. Als ik de andere reactie lees, ziet het er slecht uit om ons geld terug te krijgen. Zeker niet aan te raden deze organisatie!!!!!!! ... Lees meer
- Algemeen 1
Helaas een hele slechte ervaring met Pierre&Vacances. Wij hebben op donderdag 24-12-2020 contact gezocht met Pierre&Vacances ivm met de corona maatregelen en onze geannuleerde vakantie. Meerdere keren werden wij in de wacht gezet en werd de verbinding verbroken. Ook konden de medewerkers van de klantenservice onze vraag niet beantwoorden. Wij vroegen of wij een leidinggevende konden spreken maar dit was niet mogelijk en dan werd de verbinding verbroken. Na de 5e keer bellen werd ons verteld dat er notities van deze voorvallen waren gemaakt en dat er intern overlegd zou worden. Pierre&Vacances zou contact met ons opnemen. Het is nu 04-01-2021, we zijn dus bijna 2 weken verder en nog steeds geen enkel bericht gehad van Pierre&Vacances. Ik ben zwaar teleurgesteld dat er zo met klanten wordt omgegaan.
Een diep teleurgestelde klant!
... Lees meer
- Algemeen 1
Niet gegaan. Geannuleerd half juni, 50 euro annuleringskosten betaald, zodat ik geld terug en geen voucher zou krijgen. Ik kreeg het geld niet teruggestort. Heel vaak gebeld, steeds ongeveer een half uur in de wacht. Ik moest afwachten. Uiteindelijk (half september!) toch een voucher gekregen. Klantenservice gebeld, heel slecht geholpen. Er is van alles fout gegaan aan hun kant, maar ze konden NIETS voor mij doen. Nu moet ik een klacht indienen om te kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. Tip: boek hier geen vakantie! Hele slechte klantenservice ... Lees meer
- Algemeen 1
Accomodatie is vies en oud. Informatie alleen in Frans. Onduidelijke bewegwijzering.
Te weinig parkeerplaats, zelf bij algemene ingang.
Internet moet je voor betalen, maar vaak geen bereik.
Parkeergarage te laag voor iets hogere auto met dakkoffer. Parkeerplaatsen in de garage smal en kort. Stationwagen staat buiten vak.
Zwembad vies en oud.
Veel te duur voor wat je krijgt. Hoor bij center parcs groep, maar voldoet bij lange niet aan de standaard. Zeker geen 3.5 ster accommodatie.
... Lees meer
- Algemeen 1
Omdat we hebben moeten annuleren door covid 19 in juni en sindsdien langs allerlei wegen getracht hebben hen te bereiken om een bevestiging van onze annulering te krijgen en onze vouchers, maar je krijgt totaal geen antwoord van hen. Het is een bedrijf waar je beter geen vakantie bij boekt want als je problemen hebt, laten ze je in de kou staan ... Lees meer
- Algemeen 1